Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Vandaag bij 1DayFly is de iPad pro 9.7 inch in de aanbieding voor € 619,00. Goede aanbieding, twijfel zelf om hem te halen als vervanger van m'n iPad Air (1). Iemand dezelfde overstap gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
Ja, ik kom zelf ook van een Air 1.

De pro 9,7" bevalt prima.
Grote verbeterpunten zijn het scherm (true tone en bijna geen reflectie meer) en het geluid (stereo in landscape modus).
En de mogelijkheid om twee apps naast elkaar te gebruiken, hoewel ik dat zelf niet nodig heb.

En meer geheugen, 256 GB in plaats van 128, zodat ik een behoorlijke collectie muziek en spellen erop kan zetten + mijn volledige fotobibliotheek.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Hier ook van de Air 1 overgestapt.
Alles wat sneller en geen crashes in Safari meer.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-10 15:11
VeeGee schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:28:
Vandaag bij 1DayFly is de iPad pro 9.7 inch in de aanbieding voor € 619,00. Goede aanbieding, twijfel zelf om hem te halen als vervanger van m'n iPad Air (1). Iemand dezelfde overstap gemaakt?
Inderdaad een hele goede aanbieding.
Is deze site betrouwbaar? Ik heb geen ervaring met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:47
Een beetje hetzelfde als iBood, prima om een aanbieding te kopen maar verwacht geen goede aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Latte
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03 17:50
Graag zou ik een iPad Mini 4 willen aanschaffen. Echter heb ik vernomen dat dit jaar in september de iPad Mini 5 uitkomt. Ik heb wat rondgezocht naar wat de verschillen zullen zijn met de iPad Mini 4. Wat ik me het meest afvraag is of de Apple Pencil uiteindelijk ook op de iPad Mini 5 zal werken. Ik lees hierover nu alleen maar geruchten en meningen op het internet maar er is zover ik weet nog niks officieels bekend. Weet iemand hier misschien meer over wat komen gaat voor de iPad Mini 5 (vooral of de Apple Pencil ook hierop zal gaan werken) en/of op welke datum er meer informatie over vrijkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik wil mijn iPhone iCloud back-up herstellen naar mijn iPad, maar het kan zich niet herinneren in welke mappen de 110 applicaties (ik heb 11 pagina's) te zetten en is de login informatie en configuratie van facebook, telegram, etc. kwijt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48
Mar.tin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Ze hebben er niks aan inderdaad. Je kunt een berichtje erop zetten, of ze contact op willen nemen.

Als je vermoed dat hij gestolen is kun je altijd aangifte doen en tegen de politie zeggen dat je de locatie weet. :)
iPad gevonden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-10 19:51
Dag allen,

Ik heb deze week bij de MM de ipad air 2 gehaald. Ik kwam van een ipad 4. Prachtig ding, alleen stoort mij iets:

Bij een geluid van 30% of hoger gaat de achterkant enorm trillen / vibreren en je voelt het ook op het scherm. Ik las op andere fora da (sommigen) dit ook ondervinden. Ik ben benieuwd of dit dus bij alle ipad air 2 is of bij een aantal. Anders wil ik hem namelijk omruilen bij de MM voor een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:27

swv

Baelrog schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:15:
Dag allen,

Ik heb deze week bij de MM de ipad air 2 gehaald. Ik kwam van een ipad 4. Prachtig ding, alleen stoort mij iets:

Bij een geluid van 30% of hoger gaat de achterkant enorm trillen / vibreren en je voelt het ook op het scherm. Ik las op andere fora da (sommigen) dit ook ondervinden. Ik ben benieuwd of dit dus bij alle ipad air 2 is of bij een aantal. Anders wil ik hem namelijk omruilen bij de MM voor een goede.
Hebben ze allemaal. Zoek maar in dit topic. Ik vind het zelf niet storend. Oke, alleen bij muziek dan op een hoog volume. Echter doe ik dat nooit want daar heb ik andere oplossingen voor (Sonos, oortjes etc.). Maargoed, ieder heeft z'n eigen gebruikswensen. Ik heb van anderen vernomen dat een backcover het trillen dempt. Mocht het dus echt een dealbreaker voor jou zijn dan is dat nog een oplossing.

Ik gebruik de Air 2 in ieder geval nog steeds met plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Baelrog schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:15:
Dag allen,

Yep, hebben alle iPad Air 2s. Dat was ook de reden dat ik hem geretourneerd heb. De Pro 9.7 heeft dat vrijwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Amps schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:05:
[...]

Yep, hebben alle iPad Air 2s. Dat was ook de reden dat ik hem geretourneerd heb. De Pro 9.7 heeft dat vrijwel niet.
Goed om te horen! Bij het uitkomen van de Air 2 was dit voor mij een van de twee redenen om 'm na een dag om te ruilen voor de Air. (andere reden was het zichtbaar doordrukken van het scherm als je 'm aan de rechter kant vast had)

Inmiddels de Air verkocht met het idee een Pro 9.7 te halen. Ik vreesde voor hetzelfde trilprobleem omdat de grootte en dikte hetzelfde is als de Air 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-10 19:51
Amps schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:05:
[...]

Het verschil tussen de air 2 en pro 9.7 is voor mij niet groot genoeg om het verschil in prijs te overbruggen.

399 air 2 bij de MM nu en pro 9.7 is 650 ish ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03:52
Ik was ook aan het twijfelen tussen een Air 2 of de Pro, het is uiteindelijk de Pro geworden, morgen wordt hij bezorgd : )

De Air 2 16GB 421,- VS Pro 32GB 661,- . Dus voor 240,- meer het nieuwste model met verbeteringen en de nieuwste snufjes en meer GB's

[ Voor 3% gewijzigd door iMode op 29-05-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik heb een iPad Air en deze heeft nogal last van het random rebooten. De iPad is al gereset naar de fabrieksinstellingen, maar dit maakt geen verschil. Ik kan er niet echt een pijl op trekken.

Nu lees ik een hoop over het RAM geheugen wat te weinig zou zijn, maar is er ook een manier hoe je dit kan testen?

Helpt een memtest bijvoorbeeld? Is er wellicht iets wat je kan instellen waardoor de iPad niet reboot, maar enkel de app?

Zijn er wellicht andere zaken die dit kunnen veroorzaken (via google kom ik toch veelal op bovenstaande uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
iTunes / iCloud herstelt niet de iPhone applicatie-folders naar de iPadn ... wat nu?

Ik heb meer dan 100 applicaties geïnstalleerd, handmatig verplaatsen naar mappen is erg pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliene
  • Laatst online: 05-07 13:29
Ik heb 3 pagina's teruggelezen, sorry als mijn vraag overbodig of dubbel is... Maar ik heb sinds vorige week een iPad air 2, maar hij wordt nogal warm bij sommige spelletjes. Daarnaast ging ik hem gisteren opladen met het blokje wat erbij zat, maar dat werd wel zó heet, dat ik hem vannacht niet in het stopcontact durfde te laten. Hebben meer mensen er last van? Het is eigenlijk meer mijn vraag of het kwaad kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 10:01

jasjenl

Liab A Tymo

Fliene schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:17:
Ik heb 3 pagina's teruggelezen, sorry als mijn vraag overbodig of dubbel is... Maar ik heb sinds vorige week een iPad air 2, maar hij wordt nogal warm bij sommige spelletjes. Daarnaast ging ik hem gisteren opladen met het blokje wat erbij zat, maar dat werd wel zó heet, dat ik hem vannacht niet in het stopcontact durfde te laten. Hebben meer mensen er last van? Het is eigenlijk meer mijn vraag of het kwaad kan...
Op zich is het wel normaal dat bij intensief gebruik een iPad warm wordt en een oplader wordt ook vaak best heet. Of het in jouw geval extremer is dan normaal valt zo moeilijk te beoordelen. In principe moet je niet je vingers er aan branden maar anders denk ik dat er niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliene
  • Laatst online: 05-07 13:29
@jasjenl Natuurlijk is mijn vingers eraan branden overdreven, maar ik vond hem wel echt wel warm. Zowel het oplaadblokje als de iPad. Al moet ik eerlijk zeggen dat mijn iPhone bij hetzelfde spelletje, ook erg warm werd. Daarnaast was het zo dat de iPad ook aan het opladen was, misschien heeft dat ook nog invloed erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Is het normaal dat Google Cast niet het hele scherm kan casten? Ik mis die optie. Op mijn Android telefoon heb ik die optie wel.

Edit iPad A1460, iOS up to date

[ Voor 11% gewijzigd door evilution op 10-06-2016 22:10 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:34
evilution schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:09:
Is het normaal dat Google Cast niet het hele scherm kan casten? Ik mis die optie. Op mijn Android telefoon heb ik die optie wel.

Edit iPad A1460, iOS up to date
Ja dat is normaal. Sinds android en chromecast beide google producten zijn is die integratie een stuk beter. Je scherm casten op de ipad is alleen mogelijk met apples eigen streaming device : apple tv via airplay of andere apparaten die air play ondersteunen. Apple ondersteunt geen google mirror cast (of google ondersteunt geen ios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mm. Nou ja, is overkomelijk. Wel jammer, ondersteuning zal er ook wel nooit komen dan :(

Edit: De Chrome browser voor iOS kan ook niet casten?

[ Voor 24% gewijzigd door evilution op 10-06-2016 22:58 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
evilution schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:51:
Mm. Nou ja, is overkomelijk. Wel jammer, ondersteuning zal er ook wel nooit komen dan :(

Edit: De Chrome browser voor iOS kan ook niet casten?
Dat klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, never mind...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
BlauweFles schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:59:
Geruchten voor iPad air 3 zwellen aan. Waarbij vooral de launch in maart zekerder wordt.
Mijn moeder heeft nu een iPad 4 die aan vervanging toe is.
Nu is een iPad Air 2 op zich ook al prima, maar wanneer zou de release van de iPad Air 3 nu het meest waarschijnlijk zijn? Voor zover dit te bepalen is. Oktober? Sorry, heb het de laatste tijd niet zo bijgehouden.

Edit:
Hm, ik heb al wat gevonden. Koffiedik kijken dus...
<knip> link verwijderd. baggersite.

[ Voor 54% gewijzigd door technorabilia op 27-06-2016 08:36 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
kraades schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:31:
[...]

Mijn moeder heeft nu een iPad 4 die aan vervanging toe is.
Nu is een iPad Air 2 op zich ook al prima, maar wanneer zou de release van de iPad Air 3 nu het meest waarschijnlijk zijn? Voor zover dit te bepalen is. Oktober? Sorry, heb het de laatste tijd niet zo bijgehouden.

Edit:
Hm, ik heb al wat gevonden. Koffiedik kijken dus...
<knip> link verwijderd. baggersite.
Waarom zou er een iPad Air3 komen. De overtreffende trap van de iPad Air2 is de iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
pacificocean schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Waarom zou er een iPad Air3 komen. De overtreffende trap van de iPad Air2 is de iPad Pro.
Zou best kunnen natuurlijk...
Maar ik vind het dan best nog wel behoorlijke overbrugging qua prijs:
  • 9,7-inch iPad Pro, Wi-Fi, 32 GB - € 689,00
  • iPad Air 2, Wi-Fi, 64 GB - € 539,00
Edit:
Ja ok, je bedoelt natuurlijk dat de iPad Air 2 er (voorlopig) tussen blijft om het prijsverschil op te vangen.

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 27-06-2016 10:30 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 10:26

Nss

The Dude Abides

Mit-46 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:50:
Ik heb een iPad Air en deze heeft nogal last van het random rebooten. De iPad is al gereset naar de fabrieksinstellingen, maar dit maakt geen verschil. Ik kan er niet echt een pijl op trekken.

Nu lees ik een hoop over het RAM geheugen wat te weinig zou zijn, maar is er ook een manier hoe je dit kan testen?

Helpt een memtest bijvoorbeeld? Is er wellicht iets wat je kan instellen waardoor de iPad niet reboot, maar enkel de app?

Zijn er wellicht andere zaken die dit kunnen veroorzaken (via google kom ik toch veelal op bovenstaande uit)?
Ik heb hetzelfde probleem. Af en toe (meestal max 1x per dag) tussen switchen apps reboot de ipad plots. Scherm zwart met ipad logo. 5sec is die weer opgestart.

Op Apple forum klagen anders gebruikers er ook over. Mogelijk is het een hardware probleem, want niet iedereen lijkt er last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Dag apple fanaten :-)
Ik als totaal geen apple-kenner moet een iPad bestellen voor een van onze collega's. De eisen zijn redelijk eenvoudig maar ik heb echt totaal geen weet van de verschillen in iPads...
De eisen (voorkeuren):
- Klein / licht van gewicht
- Hufterproof hoesje mogelijk (wordt ook gebruikt op bouwplaats)
- Wordt voornamelijk gebruikt voor de app 'snagstream'
- En verder natuurlijk "zo snel mogelijk met zo veel mogelijk geheugen".

Echt een budget is er niet gegeven, min of meer 'carte blanche' dus, maar persoonlijk vind ik prijs wel een belangrijke factor. Je kan natuurlijk de nieuwste iPad voor € 1.000 kopen, maar of dat nu echt nodig is vraag ik mij af.
Iemand een tip? Ik zat zelf te twijfelen tussen een iPad mini of een iPad pro. Volgens mij werkt de collega op dit moment met een iPad 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Nss schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:19:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Af en toe (meestal max 1x per dag) tussen switchen apps reboot de ipad plots. Scherm zwart met ipad logo. 5sec is die weer opgestart.

Op Apple forum klagen anders gebruikers er ook over. Mogelijk is het een hardware probleem, want niet iedereen lijkt er last van te hebben.
Ik denk het.

Ik heb er nog 1 en die heeft nergens last van. Beide een Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Tehh schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:47:
Ik als totaal geen apple-kenner moet een iPad bestellen voor een van onze collega's. De eisen zijn redelijk eenvoudig maar ik heb echt totaal geen weet van de verschillen in iPads...
De eisen (voorkeuren):

Echt een budget is er niet gegeven, min of meer 'carte blanche' dus, maar persoonlijk vind ik prijs wel een belangrijke factor. Je kan natuurlijk de nieuwste iPad voor € 1.000 kopen, maar of dat nu echt nodig is vraag ik mij af.
Iemand een tip? Ik zat zelf te twijfelen tussen een iPad mini of een iPad pro. Volgens mij werkt de collega op dit moment met een iPad 2 of 3.
Ik zou voor de mini gaan:
- kleiner
- goedkoper
- retinaschermer
- mobieler

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:56
kevinl schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:54:
[...]

Ik zou voor de mini gaan:
- kleiner
- goedkoper
- retinaschermer
- mobieler
Ligt eraan, want hij is nu gewend om met 9,7" te werken. Scheelt toch bijna 2".

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Zeker als je snagstream gaat gebruiken lijkt mij een mini minder geschikt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
kraades schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:58:
Zeker als je snagstream gaat gebruiken lijkt mij een mini minder geschikt.
Een Pro dus? Of kan een iPad 4 of iPad air ook nog? Volgens mijn zeer beperkte apple kennis is de 4 de oudste (en dus goedkoopste) uit het rijtje, dan de air en dan de pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Tehh schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:01:
[...]

Een Pro dus? Of kan een iPad 4 of iPad air ook nog? Volgens mijn zeer beperkte apple kennis is de 4 de oudste (en dus goedkoopste) uit het rijtje, dan de air en dan de pro...
Air 2 of Pro dan. Geen Air of 4 meer. Groot verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Tehh schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:01:
[...]

Dat ligt eraan wat je precies ermee wilt doen als in bijvoorbeeld heeft de gebruikte app voordeel bij het gebruik van de pencil of de hogere resolutie camera die op de pro zit. Is dat iets waar waarde aan wordt gehecht. Weegt dat op tegen het prijsverschil. Dat zou ik gewoon eens voorleggen aan de collega's.

http://www.pocket-lint.co...r-2-what-s-the-difference

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tehh schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:47:
De eisen (voorkeuren):

Ga jij over het budget?

Als die gebruiker er zijn werk mee moet doen dan moet hij krijgen waarmee het het beste gaat. Vraag hem dus of hij een groter/kleiner/of gelijk waardig scherm prefereert. Lijkt mij niet een moeilijk topic.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 09:14:
[...]

Air 2 of Pro dan. Geen Air of 4 meer. Groot verschil!
Moet je maar net weten ;-)
kraades schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:50:
[...]

Dat ligt eraan wat je precies ermee wilt doen als in bijvoorbeeld heeft de gebruikte app voordeel bij het gebruik van de pencil of de hogere resolutie camera die op de pro zit. Is dat iets waar waarde aan wordt gehecht. Weegt dat op tegen het prijsverschil. Dat zou ik gewoon eens voorleggen aan de collega's.

http://www.pocket-lint.co...r-2-what-s-the-difference
Fijne link, thanks. Probleem met huidige iPad is voornamelijk batterylife & geheugen. Op basis daarvan zou een Air2 dus moeten voldoen.
Tylen schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 10:58:
[...]

Ga jij over het budget?

Als die gebruiker er zijn werk mee moet doen dan moet hij krijgen waarmee het het beste gaat. Vraag hem dus of hij een groter/kleiner/of gelijk waardig scherm prefereert. Lijkt mij niet een moeilijk topic.
Min of meer, mee eens & mee eens. Wat het lastig maakt is dat de betreffende collega 60+ is (zonder te generaliseren bedoel ik daarmee dat hij er verder niet zo veel verstand van heeft) en ik nog nooit met apple heb gewerkt en er dus ook geen verstand van heb. En om nu de eerste de beste Apple verkoper op zijn blauwe ogen te gaan geloven... Dan ben ik bang dat ik met een Gouden iPad Pro Wi-Fi 256GB uit 2016 thuis was gekomen.

Allen in elk geval bedankt voor de hulp tot zo ver :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De Air 2 is nog steeds een hele goede koop als je niet de extra features van de Pro specifiek nodig hebt.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tehh schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:56:
[...]
Min of meer, mee eens & mee eens. Wat het lastig maakt is dat de betreffende collega 60+ is (zonder te generaliseren bedoel ik daarmee dat hij er verder niet zo veel verstand van heeft) en ik nog nooit met apple heb gewerkt en er dus ook geen verstand van heb. En om nu de eerste de beste Apple verkoper op zijn blauwe ogen te gaan geloven... Dan ben ik bang dat ik met een Gouden iPad Pro Wi-Fi 256GB uit 2016 thuis was gekomen.

Allen in elk geval bedankt voor de hulp tot zo ver :-)
Bij zo ongeveer iedereen op die leeftijd zijn de ogen niet meer wat zij eens geweest zijn. Om die reden zou ik opteren voor die grote iPad van 12,9 inch.

Is weliswaar een paar honderd euro meer wat prijs betreft. Maar de bruikbaarheid voor iemand van 60+ is in mijn ogen echt wel vele malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Mijns inziens veel te groot voor op de bouwplaats. Mijn moeder van 83 heeft nu een iPad Air 2 en heeft slechte ogen maar kan er prima mee uit de voeten. Het kan natuurlijk wel verschillen per persoon.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:34:
Mijns inziens veel te groot voor op de bouwplaats. Mijn moeder van 83 heeft nu een iPad Air 2 en heeft slechte ogen maar kan er prima mee uit de voeten. Het kan natuurlijk wel verschillen per persoon.
Dat valt m.i. alleszins mee. De Air 2 en Pro 9,7 inch zijn 24x17cm, de iPad Pro 12,9 inch is 30x22cm. Heb zojuist nog even een meetlint naast mijn iPad gelegd en het verschil in afmetingen valt reuze mee. Het verschil in bruikbaarheid is vele malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nou ik heb die iPad Pro in mijn handen gehad en het is een lel van een apparaat.
Maar het verschilt per persoon natuurlijk.

De groottes naast elkaar:
http://assets.hardwarezon...15/10/ipadpro-compare.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
kraades schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:03:
Nou ik heb die iPad Pro in mijn handen gehad en het is een lel van een apparaat.
Maar het verschilt per persoon natuurlijk.

De groottes naast elkaar:
http://assets.hardwarezon...15/10/ipadpro-compare.jpg
En dat is dan Mini op Air2 op Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Klopt.

Eigenlijk zou je de app eens moeten bekijken en dan zien wat er nuttig is. Groot scherm? Pencil? High-res camera? Etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ik werk al heel lang achter een Air 2. Top apparaat, zowel qua accuduur, snelheid, gemak, gewicht.
Zowel zakelijk als privé echt super!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-10 11:21
Allen,

Ik zit te twijfel om een iPad mini 4 te kopen. Op dit moment heb ik nog een (oudje) iPad 1.
Voor de vakantie wil een nieuwe iPad. Echter op dit moment gebruik ik de iPad alleen op vakantie om een beetje te internetten, spelletjes spelen, en wat Netflix.
Thuis heb ik gewoon een MacBook, dus de pro is niet interessant.

Alleen op MacRumours wordt een negatief koop advies gegeven, verwacht wordt dat in september weer een nieuw iPad mini komt. Normaal gesproken wacht ik dan altijd met het kopen van iPhone, Mac. Alleen nu ben ik met de iPad aan het twijfelen.
Is de M8 processor nog snel genoeg? Komt force touch wel op de nieuwe iPad mini? Niemand die het nu echt weet, maar dat maakt de keuze wel lastig. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:16:
[...]

Bij zo ongeveer iedereen op die leeftijd zijn de ogen niet meer wat zij eens geweest zijn. Om die reden zou ik opteren voor die grote iPad van 12,9 inch.

Is weliswaar een paar honderd euro meer wat prijs betreft. Maar de bruikbaarheid voor iemand van 60+ is in mijn ogen echt wel vele malen groter.
De iPad Pro is weliswaar groter, maar heeft ook een hoger resolutie scherm. Je hebt qua "werkveld" bijna 2x een iPad Air, naast elkaar. Dus ja de Pro is groter, maar de content is NIET groter. Je kan enkel méér zien (bijna 2x zoveel als de Air/2), maar niet groter. De Air/2 heeft een resolutie van 2048 hoog en 1536 breed. De Pro heeft 2732 hoog en 2048 breed. De breedte van de iPad Pro is evengroot als de hoogte van de Air.

Enkel de homescreen (iets grotere icons dacht ik, maar ook meer lege ruimte), foto's/video's en games zijn groter. Als je gaat internetten via Safari, is het evengroot als de Air 2, echter kan je meer zien van de website, of dus 2 apps naast elkaar draaien die ieder bijna even groot is als de Air/2.

Los hiervan: ik ben zelf erg blij met mijn Pro. Multitasken gebruik ik nu erg veel omdat het scherm daar beter voor geschikt is. De Air lijkt nu een iPad mini als ik die nu soms zie. En de Mini, tja... Dat lijkt een groter iPhone Plus :+

[ Voor 9% gewijzigd door ASNNetworks op 10-07-2016 22:17 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Onno_Devine schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:42:
Allen,

Ik zit te twijfel om een iPad mini 4 te kopen. Op dit moment heb ik nog een (oudje) iPad 1.
Voor de vakantie wil een nieuwe iPad. Echter op dit moment gebruik ik de iPad alleen op vakantie om een beetje te internetten, spelletjes spelen, en wat Netflix.
Thuis heb ik gewoon een MacBook, dus de pro is niet interessant.

Alleen op MacRumours wordt een negatief koop advies gegeven, verwacht wordt dat in september weer een nieuw iPad mini komt. Normaal gesproken wacht ik dan altijd met het kopen van iPhone, Mac. Alleen nu ben ik met de iPad aan het twijfelen.
Is de M8 processor nog snel genoeg? Komt force touch wel op de nieuwe iPad mini? Niemand die het nu echt weet, maar dat maakt de keuze wel lastig. Wat zouden jullie doen?
Geen idee. Wat ik wel vind, juist voor games en films kijken vind ik het normale formaat iPad vele malen fijner dan de mini. Ik zou zelf alleen een mini nemen als portabiliteit een probleem is (en in hoeverre is dat met een normale iPad nou werkelijk een probleem?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De batterij van mijn anderhalf jaar oude iPad Air 2 begint zo langzamerhand minder te presteren: ik moet de iPad steeds vaker aan het snoer leggen. Het is nog goed te doen, hoor, maar het verschil met in het begin begint wel erg op te vallen.

Hier is niet veel aan te doen, denk ik...? Of is zo'n batterij wel te vervangen...? Nu gaat het dus nog wel maar ik ga er vanuit dat dit slechter en slechter gaat worden en dan zie ik mezelf al constant bij een stopcontact zitten om de iPad te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 17:46

The Chosen One

Zie signature!

In theorie ja. In de praktijk, nee nee nee nee.
En het laten doen is waarschijnlijk zo duur en niet eens nuttig.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASNNetworks schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:15:
[...]

De iPad Pro is weliswaar groter, maar heeft ook een hoger resolutie scherm. Je hebt qua "werkveld" bijna 2x een iPad Air, naast elkaar. Dus ja de Pro is groter, maar de content is NIET groter. Je kan enkel méér zien (bijna 2x zoveel als de Air/2), maar niet groter. De Air/2 heeft een resolutie van 2048 hoog en 1536 breed. De Pro heeft 2732 hoog en 2048 breed. De breedte van de iPad Pro is evengroot als de hoogte van de Air.

Enkel de homescreen (iets grotere icons dacht ik, maar ook meer lege ruimte), foto's/video's en games zijn groter. Als je gaat internetten via Safari, is het evengroot als de Air 2, echter kan je meer zien van de website, of dus 2 apps naast elkaar draaien die ieder bijna even groot is als de Air/2.

Los hiervan: ik ben zelf erg blij met mijn Pro. Multitasken gebruik ik nu erg veel omdat het scherm daar beter voor geschikt is. De Air lijkt nu een iPad mini als ik die nu soms zie. En de Mini, tja... Dat lijkt een groter iPhone Plus :+
Je hebt gelijk, de pixeldichtheid is gelijk voor wat betreft de Air 2 en de iPad Pro 12,9 inch: http://www.iabonnement.co...olutie-en-pixeldichtheid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 13:26

Ryan1981

Je ne sais pas

Klopt het dat het niet mogelijk is om mijn GPS van mijn android telefoon te delen met mijn ipad air 2?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Ik ben niet op zoek naar een jailbreak methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:32
Ik zou eerlijk gezegd niet eens weten of je de GPS van je iPhone kan delen met je iPad. Waarom zou je dit willen en welke app gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

En de allerlaatste update staat op mijn bejaarde iPad 3, iOS 9.3.3

Morgen maar eens in Den Haag de Pro 9.7 en iPhone SE halen.

want bezorgen en een nieuwe master card is werkelijk een drama.., of het ligt aan mij met m'n eerste CC (nota bene voor een Apple dev account aangevraagd)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

GerardVanAfoort schreef op maandag 18 juli 2016 @ 23:59:
En de allerlaatste update staat op mijn bejaarde iPad 3, iOS 9.3.3

Morgen maar eens in Den Haag de Pro 9.7 en iPhone SE halen.

want bezorgen en een nieuwe master card is werkelijk een drama.., of het ligt aan mij met m'n eerste CC (nota bene voor een Apple dev account aangevraagd)
Ik dacht dat je die in maart al had gekocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-07 06:39
We expect three new iPads (12.9” iPad Pro 2, new size 10.5” iPad Pro & low-cost 9.7” iPad) to be launched in 2017, though this may not drive shipment growth amid structural headwinds; 2017F shipments to fall 10-20% YoY. If the iPad comes in a larger size, such as a 10.5” model, we believe it will be helpful to bid for tenders within the commercial and education markets. As a result, we expect Apple to launch a 10.5” iPad Pro in 2017. In addition, we estimate the 12.9” iPad Pro 2 and 10.5” iPad Pro will adopt the A10X processor, with TSMC (2330 TT, NT$177.5, N) being the sole supplier using 10nm process technology. The low-cost 9.7” model may adopt the A9X processor, which is also exclusively supplied by TSMC.

http://forums.macrumors.c...-as-soon-as-2018.1988105/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 16:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb sinds een paar weken een ipad pro 9.7, prachtig ding maar soms bij wat meer gebruik kom ik de dag niet eens door. Ik heb hier een screenshot van mijn tijd van vandaag, waarin ik hem niet so veel gebruikt heb Dropbox link

Btw geen idee waar 55 minuten facebook vandaan komt... Ik heb mijn icloud reserve kopie nog een keer terug gezet, maar heeft niet gewerkt. Ik heb geen zin om "schoon" te beginnen, iemand nog een tip?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Gooi de Facebook app er eens af en benader Facebook enkel via URL. Ik herken het probleem niet, maar Facebook via URL werkt nagenoeg gelijk zonder belasting als het tabblad gesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
Afgelopen weekend zag ik dat licht reflecties op mijn IPP 9.7 onderaan het scherm worden verbogen.

http://imageshack.com/a/img923/41/x4Xg8y.jpg

http://imageshack.com/a/img924/8906/VD2rQJ.jpg

Het is moeilijk vast te leggen op camera omdat het onder het scherm zit, maar lijkt alsof het LCD scherm onder het scherm wordt gedrukt. Vooralsnog heeft het geen invloed op de beeld kwaliteit.

Vandaag, tijdens aankoop van een printer bij de mediamarkt, gekeken naar de demo ipads en je ziet dit ook terug bij de IPP 9.7, maar niet bij de Air2 en IPP 12.

[ Voor 13% gewijzigd door t3dd3k op 22-08-2016 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de klantenservice van coolblue konden ze er niet aanuit komen, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben in het bezit van een iPad pro 32gb WiFi waarvan de gps niet naar behoren werkt, de iPad is al omgewisseld geweest voor een nieuwe exemplaar.

Maar nu hebben we nog steeds hetzelfde probleem, de iPad heeft wel een gps signaal alleen is de refresh rage dusdanig laag dat we het niet kunnen gebruiken voor de navigatie software. We gebruiken momenteel "Sygic" maar ook met TomTom go(met gebruik van een hotspot) hadden we weinig succes.

Uiteraard staat locatievoorzieningen aan en voor de desbetreffende apps ook.
Wie o wie kan mij helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:31:
Bij de klantenservice van coolblue konden ze er niet aanuit komen, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik ben in het bezit van een iPad pro 32gb WiFi waarvan de gps niet naar behoren werkt, de iPad is al omgewisseld geweest voor een nieuwe exemplaar.

Maar nu hebben we nog steeds hetzelfde probleem, de iPad heeft wel een gps signaal alleen is de refresh rage dusdanig laag dat we het niet kunnen gebruiken voor de navigatie software. We gebruiken momenteel "Sygic" maar ook met TomTom go(met gebruik van een hotspot) hadden we weinig succes.

Wie o wie kan mij helpen
Ik vrees dat ik je moet teleurstellen:

iPad Wi-Fi modellen hebben helaas geen GPS module ingebouwd zitten. Deze iPads kunnen alleen een locatie bepalen aan de hand van Wi-Fi (dus tot adresniveau), het digitale kompas (voor richtingsbepaling) en iBeacon (bluetooth technologie voor indoor plaatsbepaling zoals in winkels, musea etc.) Dat verklaard wellicht het feit dat navigatie wel werkt, maar dus zeer beperkt. Want een telefoon die als hotspot dient, geeft ook zijn locatie door aan de iPad. Maar dat gaat dan ongelofelijk traag.

iPads met zowel Wi-Fi als 4G (cellular) ingebouwd, beschikken over GPS en GLONASS voor nauwkeurige plaatsbepaling. En dat is wat jij wilt. Tevens kunnen mobiele netwerken gebruikt worden voor het snel kunnen bepalen van een locatie.

Ervan uitgaande dat je volledig informatie geeft met 'iPad Pro 32GB WiFi', vrees ik dat je niet goed bent ingelicht en/of op de hoogte bent van wat al die soorten iPads te bieden hebben.

Geef aan als ik het verkeerd zie, dan zoeken we verder. Maar ik ben bang dat je een ander geschikt navigatie apparaat moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:31:

Wie o wie kan mij helpen
Een WiFi iPad heeft geen gps, dus dat is waarschijnlijk de oorzaak van je probleem :)
/edit sww89 was me net voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm kan het dan zo zijn dat de vorige WiFi modellen wel over gps beschikken? wel mooi dat ze bij coolblue goed er van op de hoogte zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:12:
Hmm kan het dan zo zijn dat de vorige WiFi modellen wel over gps beschikken? wel mooi dat ze bij coolblue goed er van op de hoogte zijn...
Nope, is altijd zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:12:
Dat is inderdaad niet zo snugger van hun. Ook omdat het gewoon zo op te zoeken is voor ze. Kuch onderaan http://www.tabletcenter.nl/vergelijken/704993/705039

• WouterL
Hm de iPad van mijn vriendin begint ineens dood te gaan. Scherm flikkert als een gek, horizontale strepen, artefacten... Klinkt niet goed:p kan dit überhaupt software of firmware matig zijn? Klinkt echt hardware matig namelijk. Wel onder garantie nog.. Gelukkig maar wel slechte timing zo voor de vakantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

Kan men de ipad safari browser standaard instellen de volledige desktopsite te laten zien of dient men dit bij elke browser sesie op te vragen? Wellicht via een omweg? Eigenlijk vreemd dat een ipad met een bijna 13 inc. scherm standaard mobile websties laad. Google bracht mij zo snel geen antwoord, iemand?

Boyzonderman houd van stekkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Bzm schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 08:28:
Kan men de ipad safari browser standaard instellen de volledige desktopsite te laten zien of dient men dit bij elke browser sesie op te vragen? Wellicht via een omweg? Eigenlijk vreemd dat een ipad met een bijna 13 inc. scherm standaard mobile websties laad. Google bracht mij zo snel geen antwoord, iemand?
Gebeurt dit in voornamelijk in portrait mode, of ook veel in landscape mode? Hier ervaar ik het niet veel, maar ik heb mijn iPad ook 90% van de tijd in landscpae mode.

Dolphin met adblock kan wel bij instellingen standaard op desktop (user agent) ingesteld worden.
Dolphin Web Browser – Free Ad-Block Extension, Private Search Explorer & Internet Downloader' van MoboTap Inc.
https://appsto.re/nl/3Db9A.i

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

Maakt volgens mij niet uit, ik gebruik eigenlijk alleen de landscape stand. Dolphin is idd een aardige browser maar ik gebruik eigenlijk enkel Safari. Toch vreemd he, dat een dergelijk groot scherm standaard mobile sites laad. Tja, hopelijk kunnen we dit straks aanpassen in IOS10.

Boyzonderman houd van stekkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 11:00
Ik heb een iPad Air (1e model) die problemen gaf / strepen op het scherm / uitvallen drama.
Dit was gekomen na een update van iOS.

Nu wilde ik eens kijken of ik hem kon updaten met het laatste iOS misschien dat dat verschil maakte. maar nu doet hij helemaal niets meer.
Geprobeerd:
  • Opgeladen aan orginele lader - maar hij laad dus niet op
  • Hard Reset
  • DFU
Niks noppes.

Is het een kwestie van afschijrijven?
of zou een logicboard laten vervangen nog iets kunnen betekenen.
Ik vind het nl zo zonde (ook al heb ik inmiddels een opvolger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subrosa schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 16:13:
Ik heb een iPad Air (1e model) die problemen gaf / strepen op het scherm / uitvallen drama.
Dit was gekomen na een update van iOS.

Nu wilde ik eens kijken of ik hem kon updaten met het laatste iOS misschien dat dat verschil maakte. maar nu doet hij helemaal niets meer.
Geprobeerd:
  • Opgeladen aan orginele lader - maar hij laad dus niet op
  • Hard Reset
  • DFU
Niks noppes.

Is het een kwestie van afschijrijven?
of zou een logicboard laten vervangen nog iets kunnen betekenen.
Ik vind het nl zo zonde (ook al heb ik inmiddels een opvolger)
Waarom ga je niet naar de apple store ermee?

Verwijderd

Zijn prijsverlagingen doorgevoerd door Apple voor o.a. de Pro modellen. Staat ook een artikeltje over op de voorpagina van vandaag: https://tweakers.net/nieu...dere-van-meer-opslag.html

Toch maar goed dat ik het nog even heb volgehouden met mijn iPad 2 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:39:
Zijn prijsverlagingen doorgevoerd door Apple voor o.a. de Pro modellen. Staat ook een artikeltje over op de voorpagina van vandaag: https://tweakers.net/nieu...dere-van-meer-opslag.html

Toch maar goed dat ik het nog even heb volgehouden met mijn iPad 2 :Y
Ik heb ook gewacht met de vervanging van mijn iPad 2 (nu echt te langzaam) in de hoop op iPad nieuws en/of prijsverlagingen. Ik twijfel nu echter (nog steeds) sterk tussen een iPad Air 2 en iPad Pro 9.7.

De Air 2 volstaat ongetwijfeld nog voor mijn gebruik, echter de "toekomstbestendigheid" is minder (al enige jaren op de markt) en het scherm van de Pro lijkt me fijner. Om nu nog een jaar te wachten in de hoop op een iPad Air 2 opvolger ga ik niet doen.

Toch eens lobbyen hier met de baas in huis O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 24-09 11:00
Ik hoop echt nog op een nieuwe iPad Mini met Apple Pencil support. Ik wil namelijk graag fatsoenlijk notities kunnen maken, maar niet graag een grotere tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tollo71 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 08:56:
[...]

Ik heb ook gewacht met de vervanging van mijn iPad 2 (nu echt te langzaam) in de hoop op iPad nieuws en/of prijsverlagingen. Ik twijfel nu echter (nog steeds) sterk tussen een iPad Air 2 en iPad Pro 9.7.

De Air 2 volstaat ongetwijfeld nog voor mijn gebruik, echter de "toekomstbestendigheid" is minder (al enige jaren op de markt) en het scherm van de Pro lijkt me fijner. Om nu nog een jaar te wachten in de hoop op een iPad Air 2 opvolger ga ik niet doen.

Toch eens lobbyen hier met de baas in huis O-)
Meen eens dat het nu echt wel tijd wordt voor iets snellers. De meerwaarde van die kleine Pro ten opzichte van de Air 2 vind ik persoonlijk te gering. Of het wordt die Air 2 of het wordt die grote Pro voor mij. Die paar honderd euro's extra verschaffen mij bij die grote Pro meer dan bij die kleine Pro. Helemaal met die twee windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:19:
[...]

Meen eens dat het nu echt wel tijd wordt voor iets snellers. De meerwaarde van die kleine Pro ten opzichte van de Air 2 vind ik persoonlijk te gering. Of het wordt die Air 2 of het wordt die grote Pro voor mij. Die paar honderd euro's extra verschaffen mij bij die grote Pro meer dan bij die kleine Pro. Helemaal met die twee windows.
Ja, die Pro is wel stukken duurder voor wat hij extra in huis heeft. Ik zat zelf ook met de twijfel, maar om nou 2 jaar na lancering van de Air 2 nog zowat de volle mep betalen, vind ik ook weer wat. Had gehoopt dat ze met de afgelopen aankondiging wel met wat nieuws zouden komen op ipad gebied, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Romius schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:56:
[...]

Ja, die Pro is wel stukken duurder voor wat hij extra in huis heeft. Ik zat zelf ook met de twijfel, maar om nou 2 jaar na lancering van de Air 2 nog zowat de volle mep betalen, vind ik ook weer wat. Had gehoopt dat ze met de afgelopen aankondiging wel met wat nieuws zouden komen op ipad gebied, maar helaas.
Ik hoop dat de 16 GB Air 2 modellen nu in de uitverkoop gaan voor een mooi gereduceerd prijsje, nu de 32 GB dezelfde adviesprijs krijgt. Qua snelheid een hele flinke vooruitgang t.o.v. een iPad 2 en aan 16 GB heb ik voldoende.

Verwijderd

Romius schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:56:
[...]

Vanuit de Pricewatch:
iPad Air 2 16GB €399,-
iPad Air 2 64GB €499,-
iPad Pro 32 GB €632,-
iPad Pro 12,9 inch 32 GB €819,-

Stel je hebt al een iPad, wellicht de iPad 2, dan zou die nog wel iets op kunnen brengen op marktplaats of hier op het forum, vermoed ca. €100,- mits hij geen krassen heeft en volledig met alle assescoires aangeboden wordt. Gaat de prijs van een nieuwe weer iets omlaag.

Stel je houd je oude iPad én schaft een nieuwe aan dan kun je, mits je bijvoorbeeld een Macbook hebt, die twee iPad's beiden tegelijkertijd als extra scherm gebruiken aan weerszijden van je Macbook met de app Duet. Die app werkt goed (verversingsrate scherm is 60Hz). Zoek je een goedkoop standaardje, kijk dan eens naar de Grimar van Ikea, is simpel, doeltreffend en goedkoop.

Keuzes, keuzes, keuzes! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wij hebben zelf een 9,7" Pro en het moet wel gezegd worden: True tone scherm is fantastisch, maar de snelheid helemaal. Het ding voelt gewoon 2x zo snel aan als de iPhone 6 van de missus. Als 'snappyness' je ding is, zit je niet verkeerd met een Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik zit te overwegen om tot aanschaf van een 12,9" iPad Pro over te gaan. Ben alleen bang dat hij op korte termijn vervangen wordt door Apple. Ik heb dit namelijk al een keer ervaren met de iPad 3 en iPad 4 van 30 pins naar lightning (als drogreden), want de snelheid viel gewoon tegen door de aansturing van het Retina Display. Ben alleen bang dat ze nu de nieuwe homebutton, welke overigens fantastisch werkt op de i7(+), gaan plaatsen als tussentijdse update. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:59
Redondo1982 schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:48:
Ik zit te overwegen om tot aanschaf van een 12,9" iPad Pro over te gaan. Ben alleen bang dat hij op korte termijn vervangen wordt door Apple. Ik heb dit namelijk al een keer ervaren met de iPad 3 en iPad 4 van 30 pins naar lightning (als drogreden), want de snelheid viel gewoon tegen door de aansturing van het Retina Display. Ben alleen bang dat ze nu de nieuwe homebutton, welke overigens fantastisch werkt op de i7(+), gaan plaatsen als tussentijdse update. Wat denken jullie?
Ik denk persoonlijk dat er tot volgend jaar maart geen update van de iPad gaat komen.. Belangrijkste reden: geen enkel gerucht.

[ Voor 3% gewijzigd door Kassad op 18-09-2016 22:14 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:18
Hebben mensen nog tips om ervoor te zorgen dat mijn iPad air weer gaat werken?

Gister wou ik iOS 10 installeren op mijn iPad. Na reboot van ipad verschijnt nu het Apple logo en daar blijft het bij. Je ziet even een balke verschijnen alsof het lijkt dat iOS 10 wordt geinstalleerd. Echter gebeurt er helaas niks.

Wat heb ik geprobeerd:

DFU mode benaderen (werkt niet)
Recovery Mode benaderen (werkt ook niet)
Andere kabel getest
Trouble shoot doorgenomen van Apple support page.

Het vreemde is ook dat mijn laptop de iPad niet herkent. Zal dit de reden zijn waarom recovery mode niet werkt omdat de iPad Itunes niet kan vinden? Of moet dat logo sowieso verschijnen ongeacht of je iPad is verbonden met USB/Itunes (Ik doe dan op de recovery mode)

Overigens: De iPad van mijn schoonvader wordt ook niet herkent door itunes om 1 of andere reden.. Zijn hier nog tips voor ?

Itunes al eens opnieuw geinstalleerd. Cache etc verwijderd. ook de %programdata% in Windows verwijderd maar helaas pindakaas...

[ Voor 18% gewijzigd door Possible op 20-09-2016 13:58 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:47
Zie onder andere:
nieuws: Update naar iOS 10 zorgt bij veel gebruikers voor problemen

Die linkt naar:
https://support.apple.com/en-us/HT201263

Je zou het op een ander systeem kunnen proberen, aangezien deze twee verschillende iPads niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 22:26
Van de week air 2 64GB gekocht. Scherm is prima, wit zonder donkere vlekken ofzo. Geluid doet het ding harder trillen dan ik gedacht had. Batterij zelf niet opgeladen. Vind batterij wel snel gaan. Nog geen kwartiertje mee gespeeld (surfen, YouTube) en het ding ging van 62% naar 59%. Dat vind ik wel heel snel gaan. Ik twijfel een ruil naar de pro vanwege het geluid, maar op de pro zie ik best wel ghosting/smearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49
Dancing_Animal schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:06:

Vind batterij wel snel gaan. Nog geen kwartiertje mee gespeeld (surfen, YouTube) en het ding ging van 62% naar 59%. Dat vind ik wel heel snel gaan.
3% in laten we zeggen 15 minuten = 12% per uur = 8 uur op een volle accu. Klinkt niet heel dramatisch ;)

The devil is in the details.

• Dancing_Animal
Downloadprobleem met iPad is inmiddels verholpen.

[ Voor 104% gewijzigd door Dancing_Animal op 29-09-2016 01:14 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Dancing_Animal schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:06:
Van de week air 2 64GB gekocht. Scherm is prima, wit zonder donkere vlekken ofzo. Geluid doet het ding harder trillen dan ik gedacht had. Batterij zelf niet opgeladen. Vind batterij wel snel gaan. Nog geen kwartiertje mee gespeeld (surfen, YouTube) en het ding ging van 62% naar 59%. Dat vind ik wel heel snel gaan. Ik twijfel een ruil naar de pro vanwege het geluid, maar op de pro zie ik best wel ghosting/smearing.
Is alleen het scherm de reden om niet over te stappen naar de pro?

...

• Dancing_Animal
koentjuh1987 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:12:
[...]

Is alleen het scherm de reden om niet over te stappen naar de pro?
De prijs ook. En de air 2 is snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Afgelopen weekend heeft mijn vrouw voor haar Air2 een hoes van Belkin gekocht met een toetsenbord. We kwamen er gisteren achter dat als ze ergens drukt er dan een glitch komt. Schijnbaar komt dit door druk op de achterkant. Zonder hoes doet hij dat ook.

Nu hebben we wel de bon en hadden we dit via Apple zelf willen regelen, maar Apple geeft maar 1 jaar garantie. Dat wordt dan dus lang de iPad kwijt zijn omdat we het via iCentre moeten regelen (Dixons verwijs voor garantie daar naar door). Had wel grappig geweest om eens bij de Genious bar langs te gaan.

Zit nog even te twijfelen om alsnog contact op te nemen met Apple, maar zelf betalen voor reparatie gaan we niet doen.

Iemand overigens ervaring na mijn hele lap tekst met druk op de achterkant? Kom dit wel sporadisch tegen en ook op YouTube, maar niet specifiek als standaard probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Dilemma.... nu upgraden of nog even geduld?

Tot nu toe heb ik altijd mijn iPads met plezier een jaar of 2 gebruikt en daarna weer doorverkocht om over te stappen op de nieuwere generatie. Zo gebruik ik mijn huidige iPad Mini 2 Retina 32Gb alweer een paar jaartjes en merk met de overstap naar iOS 10 dat het tijd wordt voor een wat krachtiger CPU en wat meer geheugen aangezien het soepel switch tussen Apps nu wat meer last van vertraging begint te krijgen. Maar de reguliere iPad Mini of de Air komen nog niet verder dan een A8(X) terwijl mijn Mini 2 daar slechts 1 stapje onder zit (A7) en er voor de iPhone 7 al gebruik gemaakt wordt van een A10 CPU.

Liefst wacht ik dus nog even tot er een iPad Air of Mini met een A10 in de verkoop komt. Enig idee of dat op korte termijn te verwachten is of wordt een vol jaar geduld hebben tot de nazomer release van volgend jaar?

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Check eens de volgende site: *klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Possible schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:44:
Hebben mensen nog tips om ervoor te zorgen dat mijn iPad air weer gaat werken?

Gister wou ik iOS 10 installeren op mijn iPad. Na reboot van ipad verschijnt nu het Apple logo en daar blijft het bij. Je ziet even een balke verschijnen alsof het lijkt dat iOS 10 wordt geinstalleerd. Echter gebeurt er helaas niks.

Wat heb ik geprobeerd:

DFU mode benaderen (werkt niet)
Weet je zeker dat je hem in DFU mode kreeg (power knop 3 secs indrukken, dan home knop ook nog 10 secs indrukken, dan power loslaten, home ingedukt houden) ?

Ik had gister een issue met m'n Air 2. De NPO app klapte er in iedere keer uit. Denk start m'n iPad opnieuw op, maar ding ging niet meer aan, met toch nog 10% in de batterij. Apple logo kwam op, maar daarna weer zwart scherm. Recovery was de oplossing. Wel een beetje gedoe om hem in DFU mode te krijgen. Ook irritant dat iTunes geen voortgang geeft bij het downloaden van recovery SW.

Ik zou zeggen dat het mogelijk moet zijn om je iPad te recoveren, dus verse install van 10.0.2, daarna backup er over heen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
erwin.heukels schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:54:
Liefst wacht ik dus nog even tot er een iPad Air of Mini met een A10 in de verkoop komt. Enig idee of dat op korte termijn te verwachten is of wordt een vol jaar geduld hebben tot de nazomer release van volgend jaar?
Zoals iemand hier voor schreef, er zijn heel weinig geruchten.

De 9.7" pro is van Maart. De 12.9" pro van October 2015. Ik denk eerder dat de grote pro aan een refresh toe is. Zou alleen niet weten wat voor features ze kunnen verzinnen. Ja.. de headphone jack eraf slopen ;-)
Ook zou macOS Sierra kernel support voor de A10 SoC hebben (dus ARM naast x86).

Ik maakte de fout door vorig jaar October te snel een Air 2 te kopen, omdat er geen update kwam. Dacht duurt wel weer een jaar. Apple heeft het eerder geflikt door in Maart 2012 (dacht ik) de eerste retina iPad uit te brengen (iPad 3) en toen in October 2012 de iPad 4 met lightning poort en betere SoC.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Volgens Macrumors, die het weer van een Japanse weblog had:

http://www.macotakara.jp/blog/rumor/entry-30873.html

Moeten we nog even wachten tot begin volgend jaar, maar dan hebben we:

- "Pro" iPad Mini 7.9"
- 10.1" model, dus geen 9,7" meer
- 12.9" model

Als ik het zo lees, nog wel steeds met een headphone jack, wat ik dan weer raar vind, maar ze zullen wel ruimte zat hebben in de behuizing en geen IP-rating nastreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Thx.... denk dat ik dus dan toch nog even het voorjaar afwacht...

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Mijn ouders hebben mijn oude Ipad 2 uit 2011. Maar je merkt gewoon dat dat echt niet meer kan. Zo traag met alles, foto's maken van hun 1e kleinkind, het ziet er niet uit.

Zelf heb ik de Ipad mini 2, die nu 269 euro kost, is een prima Ipad die alles kan doen wat hun graag willen, (beetje browsen, facebook, fotos maken)

Zit alleen te kijken wat ik hun moet aanraden, de ipad mini 2 voor 269 euro, of de Ipad Air 2 die nu 429 euro kost.

Even kijken wat het verschil tussen de mini 2 en de ipad air 2 is.

Hopelijk gaat de Ipad mini 2 nog lang mee qua updates, de Ipad 2 was gewoon heel erg traag geworden.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De camera op vroege generaties iPad was niet best inderdaad. Die Air 2 is wel erg veel tablet voor je geld vind ik, top. Alleen de camera weet ik niet, zul je even recensies moeten opzoeken. De 9,7 inch iPad Pro heeft toen wel een grote camera upgrade gehad om hem op het niveau iPhone 6S te brengen als ik me niet vergis, dus kennelijk was daar ruimte voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 20:41
Hallo allen,

Vandaag heb ik bij de Amac een nieuwe iPad air 2 aangeschaft. Nu blijkt thuis dat het scherm in het midden wel los lijkt te zitten. Als ik er druk op geef dan verkleurd het scherm op die plek helemaal. Las op internet al verschillende berichten dat dit zou kunnen komen omdat de behuizing bij de air 2 extra dun is. Is er bij jullie zo bekend of Amac gelijk een nieuwe iPad meegeeft of word deze opgestuurd ter reparatie en zit ik dus een tijd zonder iPad? Dit laatste zou ik wel vervelend vinden aangezien ik hem nog geen dag heb en er graag gebruik van zou willen maken. Iemand ervaringen?

Thanks alvast!
Pagina: 1 ... 16 ... 36 Laatste