Ik denk dat ze je wel een vervangend exemplaar geven als je binnen +/- een week terug gaat naar de Amac. Normaliter doen ze hier niet zo moeilijk over. Neem aan dat ze nog wel een model op voorraad hebben.
Ook handig, de ipad 2 van mijn ouders heeft geen ontgrendel code, gewoon schuiven en hij was altijd aan.
Echter met mijn stomme kop, heb ik de ipad geupdate. en nu heeft die een ontgrendelcode nodig, maar die weten ze niet meer.
Daardoor was de ipad geblokkeerd, nu kijken hoe ik dit kan oplossen.
Ze gaan trouwens wel voor een nieuwe ipad air 2.
Echter met mijn stomme kop, heb ik de ipad geupdate. en nu heeft die een ontgrendelcode nodig, maar die weten ze niet meer.
Ze gaan trouwens wel voor een nieuwe ipad air 2.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Kan je niet het wachtwoord niet wijzigen van het opgegeven e-mail adres? Zo zou je dus het wachtwoord kunnen wijzigen op de PC om hem daarna in te voeren op de iPad.Mars18 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:16:
Thx, ga het proberen_Dane_ schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:44:
[...]
Kan je niet het wachtwoord niet wijzigen van het opgegeven e-mail adres? Zo zou je dus het wachtwoord kunnen wijzigen op de PC om hem daarna in te voeren op de iPad.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik ben voor mijn ouders op zoek naar iPad mini 4 16GB Wifi-only ter vervanging van de iPad mini 2 16GB Wifi-only. Alleen lijkt deze versie bij een hoop websites/web-shops uitverkocht of niet meer leverbaar te zijn, terwijl zij hier geen duidelijk antwoord voor kunnen geven. Is iemand er toevallig mee bekend dat de 16GB-versie er uit gaat en enkel nog de 32GB-versie en hoger leverbaar zijn?
KloptB2C schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:56:
Ik ben voor mijn ouders op zoek naar iPad mini 4 16GB Wifi-only ter vervanging van de iPad mini 2 16GB Wifi-only. Alleen lijkt deze versie bij een hoop websites/web-shops uitverkocht of niet meer leverbaar te zijn, terwijl zij hier geen duidelijk antwoord voor kunnen geven. Is iemand er toevallig mee bekend dat de 16GB-versie er uit gaat en enkel nog de 32GB-versie en hoger leverbaar zijn?
pacificocean in "[iPhone 6s & iPhone 6s Plus] Ervaringen & discussie"
Edit: de ipad mini2 kan je op de apple site alleen nog met 32 GB bestellen en de mini 4 met 32 of 128 GB.
[ Voor 8% gewijzigd door pacificocean op 13-10-2016 19:19 ]
Sinds afgelopen week heb ik een iPad Pro 9,7". De iPad mini 2 was voor mij niet te traag maar ik gebruikte hem vooral voor het lezen van de krant, boeken en tijdschriften en ik vond de kleine letters niet meer prettig.
Heb ook AppleCare, een Pencil, Silicon Case en Smart Cover erbij gekocht. Voor het bedrag van die dingen samen had ik ook nog een iPad kunnen kopen. Vooral de case en cover zijn bizar overpriced, desondanks wil ik toch de originele accessoires dus ik betaal de bedragen maar weer
Hoe zijn de ervaringen met de Pencil eigenlijk? Ik heb hem nog bijna niet gebruikt uit angst voor krassen, ik weet dat de plastic punt geen krassen kan maken in glas maar een zandkorrel of stofdeeltje wel.
Heb ook AppleCare, een Pencil, Silicon Case en Smart Cover erbij gekocht. Voor het bedrag van die dingen samen had ik ook nog een iPad kunnen kopen. Vooral de case en cover zijn bizar overpriced, desondanks wil ik toch de originele accessoires dus ik betaal de bedragen maar weer
Hoe zijn de ervaringen met de Pencil eigenlijk? Ik heb hem nog bijna niet gebruikt uit angst voor krassen, ik weet dat de plastic punt geen krassen kan maken in glas maar een zandkorrel of stofdeeltje wel.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik postte precies hetzelfde een aantal posts boven je. Die van ons is via icentre opgestuurd en wordt zonder problemen gerepareerd. Er zat een deuk in de gehele achterkant. Maar omdat hij er verder heel goed nog uit ziet wordt het garantie werk. We kwamen pas achter het probleem omdat mijn vrouw een belkinhoes met toetsenbord had gekocht waardoor blijkbaar de druk op de achterkant wat groter werd, maar met de handen op de achterkant is het probleem er ook.Snorlexxx schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:52:
Hallo allen,
Vandaag heb ik bij de Amac een nieuwe iPad air 2 aangeschaft. Nu blijkt thuis dat het scherm in het midden wel los lijkt te zitten. Als ik er druk op geef dan verkleurd het scherm op die plek helemaal. Las op internet al verschillende berichten dat dit zou kunnen komen omdat de behuizing bij de air 2 extra dun is. Is er bij jullie zo bekend of Amac gelijk een nieuwe iPad meegeeft of word deze opgestuurd ter reparatie en zit ik dus een tijd zonder iPad? Dit laatste zou ik wel vervelend vinden aangezien ik hem nog geen dag heb en er graag gebruik van zou willen maken. Iemand ervaringen?
Thanks alvast!
Mijn iPad 2 is te traag voor woorden dus ik zoek een nieuwe. De air 2 is dan een goede opvolger. Het enige wat me tegenhoudt is de mogelijke air 3....
wat denken jullie?
wat denken jullie?
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ligt eraan hoelang je nog kunt en wilt wachten. Naar verwachting komen rond maart 2017 weer nieuwe iPad's.Atlas schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:17:
Mijn iPad 2 is te traag voor woorden dus ik zoek een nieuwe. De air 2 is dan een goede opvolger. Het enige wat me tegenhoudt is de mogelijke air 3....
wat denken jullie?
Ik durf het toch niet aan... Het is een 2 jaar oud apparaat, wat binnen 6 maanden wordt vervangen door Apple. Dan wacht ik daar toch liever op. En als ze morgen aangekondigd worden en ik heb er net 1 gekocht dan baal ik ook...
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Alleen lijkt mij de kans dat er een air3 komt heel klein.robcoenen schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 12:26:
[...]
Ligt eraan hoelang je nog kunt en wilt wachten. Naar verwachting komen rond maart 2017 weer nieuwe iPad's.
Als je twijfelt of het een goed moment is om een Apple apparaat te kopen/vervangen, raad ik deze site aan: http://buyersguide.macrumors.com/#iOS
Op deze site zie je of het verstandig is om nu te upgraden of om nog even te wachten. Wat opvalt is dat deze site er ook al niet meer vanuit gaat dat er een nieuwe iPad Air komt. Ze vermelden namelijk enkel de iPad Pro 9,7", 12,9" en de Mini. Dat is al een teken aan de wand.
Op deze site zie je of het verstandig is om nu te upgraden of om nog even te wachten. Wat opvalt is dat deze site er ook al niet meer vanuit gaat dat er een nieuwe iPad Air komt. Ze vermelden namelijk enkel de iPad Pro 9,7", 12,9" en de Mini. Dat is al een teken aan de wand.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Excuus, had iets langer moeten zoeken. Heb het antwoord al gevonden!
[ Voor 90% gewijzigd door EvanD op 11-11-2016 10:33 ]
Interessante site, maar wat ik mis is waar ze dit op baseren. Er staat een waarschuwing voor de iPad Pro 9.7 omdat er een prijsverlaging verwacht wordt. Maar ik kan vervolgens niet vinden waarom ze dat denken. Kijk ik verkeerd?Railgunner schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:16:
Als je twijfelt of het een goed moment is om een Apple apparaat te kopen/vervangen, raad ik deze site aan: http://buyersguide.macrumors.com/#iOS
Het is gebaseerd op enerzijds geruchten en anderzijds de productcyclus van Apple. Bij producten die langer op de markt zijn, zoals de iPhone, is perfect te voorspellen wanneer het volgende model uitkomt. De iPad Pro heeft die historie nog niet en daardoor is het lastiger om goed te voorspellen. Voor het 9,7" model zou ik ook de iPad classic + Air lijn er bij betrekken en een snel overzichtje maken van de releaseperiode. Op basis daarvan kun je met enige zekerheid bepalen wanneer een refresh verwacht kan worden.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
De ipad pro 9,7" krijgt vermoed ik geen update in het voorjaar, ik zie Apple er nu voor aan om hun 9,7" en 12,9" modellen om en om te updaten om de consument te triggeren maar te blijven kopen.
Zo heeft de 9,7" altijd net die extras die zijn grote broer niet heeft en heeft de 12,9" versie weer net die dingen die het kleinere model niet heeft.
Ik gok op truetone, A10X + betere camera in het voorjaar voor de 12,9" en in de herfst een 9,7' met 4GB ram en 3D touch.
Zo heeft de 9,7" altijd net die extras die zijn grote broer niet heeft en heeft de 12,9" versie weer net die dingen die het kleinere model niet heeft.
Ik gok op truetone, A10X + betere camera in het voorjaar voor de 12,9" en in de herfst een 9,7' met 4GB ram en 3D touch.
[ Voor 17% gewijzigd door Jeffrey88 op 17-11-2016 18:18 ]
Hoe performed de iPad mini nog (1e gen). Dingen gaan voor minder dan 100 euro over marktplaats en ik ben op zoek naar een tablet die goed genoeg is voor wat Youtube voor de kids.
Als ik de iPad 3 nu zie bij mijn ouders is dat ding niet meer vooruit te branden met de laatste iOS supported versie
dus als die iPad mini net zo hapert en stottert vind ik het weggegooid geld.
Als ik de iPad 3 nu zie bij mijn ouders is dat ding niet meer vooruit te branden met de laatste iOS supported versie

Mijn boefje is liev!
Ik heb zelf nog een iPad 2 (met iOS 9.3.5) liggen. Die heeft dezelfde processor als een iPad mini van de 1e generatie.
Die is ook niet echt meer vooruit te branden. Met name de interface is erg traag, evenals het opstarten van apps.
Als je hem alleen maar gebruikt voor Youtube / filmpjes, zal het wellicht wel te doen zijn. Als het filmpje eenmaal loopt, dan gaat het wel goed.
Die is ook niet echt meer vooruit te branden. Met name de interface is erg traag, evenals het opstarten van apps.
Als je hem alleen maar gebruikt voor Youtube / filmpjes, zal het wellicht wel te doen zijn. Als het filmpje eenmaal loopt, dan gaat het wel goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroen O op 26-12-2016 20:32 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik ben deze kerst overgestapt van een iPad mini naar een iPad Air 2 en ik moet zeggen dat dat ook wel nodig was. De iPad mini liep echt op zijn laatste benen.JB schreef op maandag 26 december 2016 @ 19:02:
Hoe performed de iPad mini nog (1e gen). Dingen gaan voor minder dan 100 euro over marktplaats en ik ben op zoek naar een tablet die goed genoeg is voor wat Youtube voor de kids.
Als ik de iPad 3 nu zie bij mijn ouders is dat ding niet meer vooruit te branden met de laatste iOS supported versiedus als die iPad mini net zo hapert en stottert vind ik het weggegooid geld.
Wat Jeroen ook al zegt, voor YouTube filmpjes is het te doen, maar spelletjes zoals Real Racing en Asphalt 8 moet je echt niet meer aan beginnen. Dit wordt meestal ook geforceerd gestopt.
Ik zou als ik jou was nog even doorsparen voor de iPad mini 2. Die heeft een nieuwere processor en 1 GB RAM. Dat ga je in het dagelijks gebruik bij het surfen en spelletjes echt wel merken. Als het budget het toelaat, zijn er natuurlijk ook nog de iPad mini 3 en 4.
iPad Mini 2 is al ruk voor allerhande gebruik. Zeker minimaal een iPad Mini 4 of Air2 kopen.jordiv30 schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:38:
[...]
Ik ben deze kerst overgestapt van een iPad mini naar een iPad Air 2 en ik moet zeggen dat dat ook wel nodig was. De iPad mini liep echt op zijn laatste benen.
Wat Jeroen ook al zegt, voor YouTube filmpjes is het te doen, maar spelletjes zoals Real Racing en Asphalt 8 moet je echt niet meer aan beginnen. Dit wordt meestal ook geforceerd gestopt.
Ik zou als ik jou was nog even doorsparen voor de iPad mini 2. Die heeft een nieuwere processor en 1 GB RAM. Dat ga je in het dagelijks gebruik bij het surfen en spelletjes echt wel merken. Als het budget het toelaat, zijn er natuurlijk ook nog de iPad mini 3 en 4.
I don't have dreams, I have goals!!
Natuurlijk kun je beter voor het nieuwste model kiezen, maar deze iPads zitten niet echt in de buurt van de prijs van de iPad mini 1. Dan is het wel erg lang doorsparen van een mini 1 naar een mini 4 of Air 2Redondo1982 schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:59:
[...]
iPad Mini 2 is al ruk voor allerhande gebruik. Zeker minimaal een iPad Mini 4 of Air2 kopen.

Heeft niks met doorsparen te maken
ga mijn kids geen Air 2 geven
die is voor papa zelf en mogen ze bij hoge uitzondering wel eens op 
Gaat mij erom dat ik geen zin heb om 100 euro uit te geven voor zo'n android China crap als een iPad mini 2e hands ook goed werkt.

Gaat mij erom dat ik geen zin heb om 100 euro uit te geven voor zo'n android China crap als een iPad mini 2e hands ook goed werkt.
Mijn boefje is liev!
Tot twee maanden geleden had ik een iPad mini 2 en die vond ik niet te traag. Ik gebruikte hem voor ebooks, tijdschriften en kranten, video's op Youtube en simpele spelletjes zoals Pokemon Go, Fallout Shelter, Farm Heroes Saga en Bejeweled.
Mijn iPad Pro is sneller maar ik merk daar vrij weinig van.
Je kinderen kunnen met de iPad mini 2 nog heel veel plezier hebben.
Oja, het zou niet nodig moeten zijn, maar ik sloot wel af en toe alle apps af. De mini 2 zit niet ruim in z'n RAM en door inactieve apps te sluiten, liepen zware apps soepeler.
Oja, het zou niet nodig moeten zijn, maar ik sloot wel af en toe alle apps af. De mini 2 zit niet ruim in z'n RAM en door inactieve apps te sluiten, liepen zware apps soepeler.
[ Voor 19% gewijzigd door Canaria op 26-12-2016 22:30 ]
Een iPad mini 2 is ook weer gelijk 2x zo duurCanaria schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:28:
Tot twee maanden geleden had ik een iPad mini 2 en die vond ik niet te traag. Ik gebruikte hem voor ebooks, tijdschriften en kranten, video's op Youtube en simpele spelletjes zoals Pokemon Go, Fallout Shelter, Farm Heroes Saga en Bejeweled.
Mijn boefje is liev!
Beetje laat, maar m'n jongste gebruikt met veel plezier een iPad Mini met allerlei apps en games (4). Hij doet voornamelijk YouTube, Leeuwenwacht en veel Dr. Panda. Grootste probleem voor mij is dat 16gb zo vol zit en vooral op vakantie het wel wat vervelend is.JB schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:25:
Heeft niks met doorsparen te makenga mijn kids geen Air 2 geven
die is voor papa zelf en mogen ze bij hoge uitzondering wel eens op
De oudste (7) gebruikt een iPad Air (1st gen) en die zit voornamelijk op Google, YouTube en Letter/reken apps. Ze vinden het allang prima een eigen tablet.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Als je een gebruikte mini (1) koopt: let wel op de IOS versie die erop staat. Onder IOS 8 draaide de mijne nog prima, maar sinds IOS 9 is hij onbruikbaar traag geworden.
Je kan hem ook downgraden via iTunes.Vistajevski schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:08:
Als je een gebruikte mini (1) koopt: let wel op de IOS versie die erop staat. Onder IOS 8 draaide de mijne nog prima, maar sinds IOS 9 is hij onbruikbaar traag geworden.
Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl
Hier ook een mini 2 in gebruik, werkt primaCanaria schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:28:
Oh is dat zo? Ik weet niet beter dan dat Apple alleen de laatst uitgebrachte iOS versie signeert en om die reden downgraden niet mogelijk is
Het is mij anders laatst nog gelukt met een iPad air van iOS 10 naar iOS 8.sww89 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:04:
[...]
Oh is dat zo? Ik weet niet beter dan dat Apple alleen de laatst uitgebrachte iOS versie signeert en om die reden downgraden niet mogelijk is
Door de ipws te downloaden en te herstellen met de iPad in DFU mode.
Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl
En hoe heb je het probleem dat Apple ios8 niet meer signed opgelost?luckremers schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:07:
[...]
Het is mij anders laatst nog gelukt met een iPad air van iOS 10 naar iOS 8.
Door de ipws te downloaden en te herstellen met de iPad in DFU mode.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, heb dat nog nooit kunnen vinden..Vistajevski schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:54:
[...]
En hoe heb je het probleem dat Apple ios8 niet meer signed opgelost?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verwijderd
Ik heb de fout gemaakt door niet op iOS 9 te blijven en hem recentelijk te updaten.Canaria schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:28:
Tot twee maanden geleden had ik een iPad mini 2 en die vond ik niet te traag.
Wat is het toch een kutbedrijf dat Apple. Ik koop niks meer van ze met hun express vertragende updates.
Cheap China Android machines for the win!
IOS9 liep bij mij anders sneller dan IOS8. Vooral de latere iteraties van IOS9 waren prima. Ik heb mijn iPhone 5 nog steeds liggen (nu op IOS10) en die loopt nog gewoon soepel. Niet zo snel als een 7 natuurlijk, maar gewoon nog goed. Pak eens een 4-5 jaar oude Android telefoon met de meest recente versie van Android erop. Hoe draait dat?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat kan toch helemaal nietBeQuietAndDrive schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:56:
[Pak eens een 4-5 jaar oude Android telefoon] [met de meest recente versie van Android erop]. Hoe draait dat?

De Nexus 5 is van 2013 en kun je door een goede community de laatste Androidversie op zetten.
Ja klopt
Maar dat doet lang niet iedereen natuurlijk. We kunnen daar wel de vraag mee beantwoorden, want die door de community gebakken roms draaien door allerlei tweaks vaak hartstikke soepeltjes op een oudere telefoon. Feit blijft: niks draait zo lekker als de laatste technologie.
Bij de iPads is het naar mijn mening een geheugen probleem. Apple maakt de boel niet bewust trager, maar vertikt het om wat winst in te leveren voor iets meer/betere hardware. Ze hebben te lang op geteerd op 1GB RAM. Dat ging goed op het moment van release, maar bij latere iOS versies heeft dat toch tot performance problemen geleid. En ik denk dat de A7 chip nog echt voldoende zou moeten zijn.
Hier thuis overigens ook een iPad Mini 2 liggen. Op iOS 10 draait ie inderdaad niet zo soepel. Maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer ik 'm volledig formatteer, hij weer een stuk sneller aanvoelt. Echter zal dat van korte duur zijn, want zodra er weer veel apps op komen zal de boel weer vertragen. Dezelfde ervaring heb ik namelijk met een iPad 3 gehad een paar jaar terug.
Bij de iPads is het naar mijn mening een geheugen probleem. Apple maakt de boel niet bewust trager, maar vertikt het om wat winst in te leveren voor iets meer/betere hardware. Ze hebben te lang op geteerd op 1GB RAM. Dat ging goed op het moment van release, maar bij latere iOS versies heeft dat toch tot performance problemen geleid. En ik denk dat de A7 chip nog echt voldoende zou moeten zijn.
Hier thuis overigens ook een iPad Mini 2 liggen. Op iOS 10 draait ie inderdaad niet zo soepel. Maar ik ben ervan overtuigd dat wanneer ik 'm volledig formatteer, hij weer een stuk sneller aanvoelt. Echter zal dat van korte duur zijn, want zodra er weer veel apps op komen zal de boel weer vertragen. Dezelfde ervaring heb ik namelijk met een iPad 3 gehad een paar jaar terug.
Verwijderd
Daar ik nog erg lang doe met mijn Applespul heb ik dus nog een iPad 1 waarvan ik merk dat hij een hoop Apps van nu niet ondersteunt en van die weinigen die hij wel ondersteunt daar vraagt hij altijd of je de oude versie wilt installeren. Maar Apps zoals Instagram of Snapchat installeren is een no go. Wat zeg ik: Zelfs Twitter geeft ondanks dat ik de goede username en password invoer een error elke keer. Iemand een idee hoe dan komt? Daarnaast merk ik dat Safari bepaalde sites niet meer weergeeft met iOS5 (hoogste iOS voor iPad1) d.w.z. wel de site met bijbehorend forum en topics maar als je erop klikt dan krijg je een leeg vlak of hij knalt eruit. Totslot weet iemand hoe het komt dat Gmail, ondanks dat ik alle juiste configuratie stappen heb doorlopen, niet werkt op de iPad 1. Er komt niks door. Iemand daar een advies over behalve natuurlijk "koop maar een nieuwe iPad"
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 15:29 ]
Tja, dat is een beetje hetzelfde als vragen waarom bepaalde websites niet goed meer werken met IE6, of bepaalde games niet meer werken op een game PC die ooit courant was. De iPad 1 is nu bijna exact 7 jaar oud en wordt niet meer ondersteund door zowel Apple als appmakers. Apple staat wel bekend om de lange ondersteuning, mijn iPhone 5 wordt dit jaar 5 jaar oud en wordt nog ondersteund in IOS10, dus dat is briljant. Maar ooit houdt het wel op. Daarbij is de hardware van de iPad 1 wel erg krap voor moderne toepassingen ben ik bang.
Ik weet niet of een browser als Chrome te downloaden is op IOS5? Misschien dat die moderne website wel goed opent. Apps zullen soms niet meer werken, maar de website van Twitter via Safari mogelijk nog wel? Dan zou ik dat gewoon gebruiken. Idem voor Instagram. Vaak werken die websites net zo goed als de apps. Maar begin eens met een andere browser te vinden, ik denk dat dat al veel scheelt.
Ik weet niet of een browser als Chrome te downloaden is op IOS5? Misschien dat die moderne website wel goed opent. Apps zullen soms niet meer werken, maar de website van Twitter via Safari mogelijk nog wel? Dan zou ik dat gewoon gebruiken. Idem voor Instagram. Vaak werken die websites net zo goed als de apps. Maar begin eens met een andere browser te vinden, ik denk dat dat al veel scheelt.
Och jee, weer één..... wat een complot theorieën weer....Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 07:15:
[...]
Wat is het toch een kutbedrijf dat Apple. Ik koop niks meer van ze met hun express vertragende updates.
Ja, Apple haat je. Wil je kapotstukmaken!
Geloof je nu werkelijk dat ze zitten te wachten op mensen die zo reageren als jij? Als ze dit moedwillig deden en iedereen was er zo ontevreden over als jij, dan zou niemand meer Apple gear kopen. Lijkt me dus niet dat ze dit moedwillig doen, niet?
Wat ik dus bedoel te zeggen: misschien is het wel helemaal niet moedwillig gedaan, maar heb je pech of is er iets anders misgegaan? Het is wel des nederlanders om meteen in complot theorieën te denken zeg

Misschien dat wij je hier kunnen helpen? Ik heb hier een iPad mini 2 en 3 en die draaien allebei iOS 10. Geen vuiltje aan de lucht. Dus er moet bij jou iets aan de hand zijn, anders had ik het probleem ook.
[ Voor 8% gewijzigd door Zonnetje83 op 18-01-2017 20:37 ]
Als ik een oude iPad heb (stukgemaakt) en een nieuwe koop, hoe kan ik het dan het best doen?
1. Eerst oud terug naar fabrieksinstellingen, daarna nieuw installeren met AppleID
2. Eerst nieuw inloggen met AppleID en als alles werkt oud terug naar fabrieksinstellingen.
Of maakt dat niet uit? Graag tips!
1. Eerst oud terug naar fabrieksinstellingen, daarna nieuw installeren met AppleID
2. Eerst nieuw inloggen met AppleID en als alles werkt oud terug naar fabrieksinstellingen.
Of maakt dat niet uit? Graag tips!
De vraag is natuurlijk eerst: wil je een backup terug zetten of niet?
Overigens maakt dat niet direct uit trouwens, bedenk ik me net
volgens mij kun je prima je oude ipad herstellen, die backup staat toch in itunes of je icloud. Zolang je niet je icloud account verwijderd.
Overigens maakt dat niet direct uit trouwens, bedenk ik me net
[ Voor 60% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-01-2017 09:02 ]
Heb je automatisch een icloud account als je een appleID hebt? En gaat de backup automatisch?BeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:01:
De vraag is natuurlijk eerst: wil je een backup terug zetten of niet?
Overigens maakt dat niet direct uit trouwens, bedenk ik me netvolgens mij kun je prima je oude ipad herstellen, die backup staat toch in itunes of je icloud. Zolang je niet je icloud account verwijderd.
Vraag is concreet: als ik iPad oud herstel, en dan inlog met AppleID op nieuw, heb ik dan automagisch mn gekochte boeken weer in iBooks staan, of moet ik daar handmatig voor zorgen?
Ja, iCloud hoort er bij. Je kunt handmatig een backup doen in iTunes vanaf je computer of vanaf de iPad onder instellingen-icloud-backup. Kan zijn dat in een oudere versie van iOS deze functie ergens anders zit, maar zal niet veel afwijken hiervan.
Verwijderd
Chrome is te downloaden maar ik merk gewoon dat hij misschien minder snel dan Safari eruit klapt elke keer maar sommige sites weergeeft hij net zo min als op Safari. Dus vrees ik dat het echt aan het iOS 5 is.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:00:
Tja, dat is een beetje hetzelfde als vragen waarom bepaalde websites niet goed meer werken met IE6, of bepaalde games niet meer werken op een game PC die ooit courant was. De iPad 1 is nu bijna exact 7 jaar oud en wordt niet meer ondersteund door zowel Apple als appmakers. Apple staat wel bekend om de lange ondersteuning, mijn iPhone 5 wordt dit jaar 5 jaar oud en wordt nog ondersteund in IOS10, dus dat is briljant. Maar ooit houdt het wel op. Daarbij is de hardware van de iPad 1 wel erg krap voor moderne toepassingen ben ik bang.
Grappig is dat een Jailbreak net zo min helpt want dan kan je wel iOS9 imiteren,als je naar je specs kijkt dan staat er nog gewoon iOS5 voor het apparaat en is het dus niks anders dan een schil van iOS9 met die jailbreak op de iPad 1
Kan iemand me toevallig vertellen of een iPad 2 nog mee kan om wat Netflix op te kijken en een boek mee te lezen?!
Zusje zoekt een goedkope tablet en kan goedkoop aan een iPad 2 komen.
Heb er alleen niets aan als Netflix er niet eens op werkt.
Zie dat die dingen nog verkocht worden voor 100€ op MP (64gb)
Iemand ideeën?
Iemand ideeën?
Hier hebben we ook nog een iPad 2 in gebruik en Netflix wert wonderbaarlijk genoeg nog goed op de iPad met iOS 9.3.5. Het is een van de weinige apps die er niet uit klapt als het even te veel wordt. Het duurt alleen wel lang voordat iets geselecteerd is (na invoer duurt het vaak een paar seconden voor er een reactie is)opa_paul schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:29:
Iemand ideeën?
Toch merk ik wel dat de iPad op zijn laatste benen loopt. Zelfs bij simpel browsen is hij traag en steeds meer apss klappen er om de haverklap uit. Ik weet niet of je zus nog meer wil doen dan Netflix en boeken lezen, want dan zou ik proberen om het budget wat uit te rekken of een goedkope Android tablet te kopen.
Dat klopt. De meeste apps vragen tegenwoordig minimaal iOS 7 of 8 en dat zal blijven opschuiven naar een hogere release. Je zult je tevreden moeten stellen met een beperkt aantal apps dat nog op iOS 5 werkt, of je zult inderdaad een nieuwe iPad moeten kopen (evt. tweedehands).Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:48:
[...] Dus vrees ik dat het echt aan het iOS 5 is.
Ik persoonlijk lees boeken lekkerder op een telefoon (zowel iPhone als Android hebben erg goede lees apps tegenwoordig), gewicht is lager dus houdt makkelijker vast. Als je dat combineert met een Chromecast voor Netflix heb je een goedkoop alternatief.opa_paul schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:29:
Kan iemand me toevallig vertellen of een iPad 2 nog mee kan om wat Netflix op te kijken en een boek mee te lezen?!
Iemand ideeën?
[ Voor 5% gewijzigd door Kassad op 23-01-2017 07:15 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Vergeet niet dat een iPad 2 geen retina scherm heeft en je dus de pixels duidelijk ziet zitten. Juist bij lezen vind ik dit niet relaxed meer. Als je investeert, kan je beter naar een ipad 4 kijken volgens mij.opa_paul schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:29:
Iemand ideeën?
Verwijderd
De pixels zie je echt niet zitten hoor. Dat is flauwekul.loeberce schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:52:
[...]
Vergeet niet dat een iPad 2 geen retina scherm heeft en je dus de pixels duidelijk ziet zitten. Juist bij lezen vind ik dit niet relaxed meer. Als je investeert, kan je beter naar een ipad 4 kijken volgens mij.
Dat mag je vinden, maar ik lees dagelijks boeken op de iPad en de overstap van een iPad 2 naar eentje met een retina scherm (iPad 4 en nu Air 2) vind ik een verademing. De letters zijn veel scherper en benaderen daarom beter een echt boek.
Verwijderd
Netflix werkt wel op de iPad 2 maar vraag me eerlijk gezegd wel af of het wel lekker leest vanaf een iPad 2. Zou eerder gaan voor een wat groter scherm, een iPad pro 12,9 inch lijkt mij lekkerder. Maar ja, die zul je waarschijnlijk nog niet vinden voor €100,- op marktplaats...opa_paul schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:29:
Iemand ideeën?
Verwijderd
Heeft niet zoveel met mijn mening te maken hoor. Simpelweg een constatering. Niemand ziet de pixels op een iPad2 zitten.loeberce schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:09:
Dat mag je vinden, maar ik lees dagelijks boeken op de iPad en de overstap van een iPad 2 naar eentje met een retina scherm (iPad 4 en nu Air 2) vind ik een verademing. De letters zijn veel scherper en benaderen daarom beter een echt boek.
Los daarvan zijn snellere iPads natuurlijk wel zo lekker. En langzaam aan zijn er ook wel aardig wat apps die niet meer op een iPad2 draaien i.t.t. snellere iPads.
Je ziet toch echt duidelijk dat bv. letters rafelig zijn op een iPad 2.
Bij een iPad 4 was dat destijds niet het geval.
Het verschil was duidelijk zichtbaar.
Bij een iPad 4 was dat destijds niet het geval.
Het verschil was duidelijk zichtbaar.
👉🏻 Blog 👈🏻
Klopt, met foto'op de iPad valt het allemaal wel mee, maar zet een tekst in beeld op een non-retina en een retina iPad, en dat verschil is echt goed te zien. Ieder zijn mening hoor, en het gebruik zal bepalen in hoeverre je het merkt, maar dit is toch wel echt een groot verschil. Vooral als je de iPad voornamelijk gaat gebruiken voor lezen, zou ik altijd een retina kiezen.
Even Googlen op wat afbeeldingen en je vindt genoeg. En dan is het verschil in de praktijk nog groter, domweg omdat het onbewust ook gewoon veel prettiger/rustiger leest. Je kunt met een lagere helderheid beter uit de voeten enz.
Even Googlen op wat afbeeldingen en je vindt genoeg. En dan is het verschil in de praktijk nog groter, domweg omdat het onbewust ook gewoon veel prettiger/rustiger leest. Je kunt met een lagere helderheid beter uit de voeten enz.
Wat is de meerwaarde van een retina scherm dan als je op een iPad2 de pixels niet ziet zitten?Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:14:
[...]
Heeft niet zoveel met mijn mening te maken hoor. Simpelweg een constatering. Niemand ziet de pixels op een iPad2 zitten.
Verwijderd
De retina schermen zien er nog scherper uit ja. En er zal ongetwijfeld een betere kleurpresentatie zijn. Maar dat je pixels zou kunnen zien zitten op een iPad2 is echt onzin.loeberce schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:49:
[...]
Wat is de meerwaarde van een retina scherm dan als je op een iPad2 de pixels niet ziet zitten?
Verschil tussen een retina en non-retina is erg groot. Ik zou niet meer zonder een hogere resolutie kunnen. Alleen al het lezen gaat een stuk prettiger, want de letters en cijfers zijn veel strakker. Op een iPad 2 is het allemaal aardig blurry.
Sluit een beetje aan in de bovenstaande discussie, maar is het nog de moeite waard om te investeren in een iPad mini 2? Of toch beter echt voor een nieuwere gaan?
Dat ligt er natuurlijk aan wat je van plan bent om met de iPad te gaan doen. Hij heeft tenminste een retina scherm, dus de discussie hierboven staat hier los van. Hij is nog prima geschikt voor lichte taken zoals browsen, maar wil je iets zwaarders gaan doen dan zou ik nog even doorsparen. Daar is hij gewoon niet sterk genoeg meer voor. Hij is toch alweer 3,5 jaar oud.Niku schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:01:
Sluit een beetje aan in de bovenstaande discussie, maar is het nog de moeite waard om te investeren in een iPad mini 2? Of toch beter echt voor een nieuwere gaan?
Een mini 2 is vergelijkbaar met een air 1, en die kan in mijn ervaring nog prima mee, ook op IOS 10.2. Snelheidsverschil met een pro is echter wel duidelijk merkbaar. Ik zou op dit moment overigens geen nieuwe ipad kopen en even afwachten of er in maart inderdaad nieuwe modellen komen. Ik heb een mini 1 die ook aan vervanging toe is en ik wacht ook nog even af. Een gebruikte mini 2 voor een goede prijs zou ik dan weer niet laten lopen.Niku schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:01:
Late reactie maar er is echt wel een groot verschil. Op een iPad zonder retinascherm is een complete pagina van een tabloidformaat krant een scherm vol wazige strepen die tekstregels moeten voorstellen. Zonder te zoomen is de krant onleesbaar. Op een iPad met retinascherm kan ik de tekst gewoon lezen. Zelfde geldt voor A4-formaat pdf's en magazines.Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:52:
[...]
De retina schermen zien er nog scherper uit ja. En er zal ongetwijfeld een betere kleurpresentatie zijn. Maar dat je pixels zou kunnen zien zitten op een iPad2 is echt onzin.
Wat is 'een goede prijs'?Vistajevski schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:59:
[...]
Een gebruikte mini 2 voor een goede prijs zou ik dan weer niet laten lopen.
Ik heb een vraag over mijn ipad pro 9.7.
dit is mijn eerste ipad, en vanaf het begin het ik het gevoel dat het scherm nogal stroef is met vegen en swipen. vergeleken met mijn smartphone (galaxy s7) voelt het een stuk stroever aan. weet iemand hoe dit komt, of dat dit gewoon is?
dit is mijn eerste ipad, en vanaf het begin het ik het gevoel dat het scherm nogal stroef is met vegen en swipen. vergeleken met mijn smartphone (galaxy s7) voelt het een stuk stroever aan. weet iemand hoe dit komt, of dat dit gewoon is?
"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."
Mijn ervaring is, ook met een telefoon trouwens, dat het ff een dag of twee duurt. Moet een beetje 'ingevet' worden door het gebruik denk ik
vooral als je droge handen hebt.
[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-02-2017 20:22 ]
Even een domme vraag, ik heb geen idee of het kan.
Kan ik met een kit als dit: http://www.janox.nl/Webwi...PLXqp799tECFQQz0wodtroHQw data direct van een SD naar een USB kopieren?
Doel: op vakantie zonder laptop, maar wel alle JPEG en RAW images van de camera kunnen backuppen naar USB
Kan ik met een kit als dit: http://www.janox.nl/Webwi...PLXqp799tECFQQz0wodtroHQw data direct van een SD naar een USB kopieren?
Doel: op vakantie zonder laptop, maar wel alle JPEG en RAW images van de camera kunnen backuppen naar USB
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Met dit soort adapters kun je foto's naar je iPad kopiëren, maar niet van je camera via de iPad naar een USB disk. Hiervoor moet je een USB disk (of adapter) met OTG functionaliteit hebben waar je de camera direct op aan kan sluiten. Of een disk met WiFi gebruiken wanneer je camera dit ook ondersteund.D2k schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:10:
Even een domme vraag, ik heb geen idee of het kan.
Thanks, dat is dus geen optie. Wat ik vond ging vooral over de JPEG's en niet over de RAW. Die JPEG kunnen we van de camera app ook al krijgen, maar het gaat juist om de RAW ook te backuppen.kdbruin schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:12:
[...]
Met dit soort adapters kun je foto's naar je iPad kopiëren, maar niet van je camera via de iPad naar een USB disk. Hiervoor moet je een USB disk (of adapter) met OTG functionaliteit hebben waar je de camera direct op aan kan sluiten. Of een disk met WiFi gebruiken wanneer je camera dit ook ondersteund.
Back to the drawingboard
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Weet iemand welke besturingssoftware geïnstalleerd is als ik een nieuwe ipad mini 2 koop? Ik kan zelf niet echt een eenduidig antwoord vinden...
Op bijna elke nieuwe iPad staat wel iOS 10 geïnstalleerd, een enkele zal nog iOS 9 hebben. Maar die kans schat ik vrij klein aangezien iOS 10 al een paar maanden uit is.rk74 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:17:
Weet iemand welke besturingssoftware geïnstalleerd is als ik een nieuwe ipad mini 2 koop? Ik kan zelf niet echt een eenduidig antwoord vinden...
Als ik op mijn Ipad google maps open dan krijg ik de melding dat mijn locaties niet ingeschakeld is.
Nu heb ik ooit een keer google maps geen toestemming gegeven om mijn locatie te gebruiken, maar als ik nu naar de instellingen ga voor mijn locatie of google maps deze mag gebrujken dan kan ik deze niet wijzigen.
Hij staat nu op "Nooit" maar kan hem niet aanpassen.
Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen ?
Nu heb ik ooit een keer google maps geen toestemming gegeven om mijn locatie te gebruiken, maar als ik nu naar de instellingen ga voor mijn locatie of google maps deze mag gebrujken dan kan ik deze niet wijzigen.
2250 WP Zuid PVoutput
Beperkingen ingesteld?MdO82 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:41:
Als ik op mijn Ipad google maps open dan krijg ik de melding dat mijn locaties niet ingeschakeld is.
Anders app afsluiten en wijzigen of binnen de app naar de instelling zoeken.
NRG
Bedankt voor de hint.GerardVanAfoort schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:01:
[...]
Beperkingen ingesteld?
Anders app afsluiten en wijzigen of binnen de app naar de instelling zoeken.
Ik had hem inderdaad uitstaan onder privacy
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Lijkt van de versie van betreffende iPad Mini 2 af te hangen aldus dit forum: https://discussions.apple.../7701701?start=0&tstart=0rk74 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:17:
Kan dus zo maar zijn dat iOS 10 niet wil draaien op betreffende iPad Mini 2. Of je daar echt rouwig om moet zijn weet ik niet 1-2-3. Zijn tal van iPad's die niet iOS 10 kunnen draaien.
Dat klopt ook niet helemaal. In dat topic beweert iemand een Mini 2 te hebben die geen IOS 10 draait, maar uit het modelnummer blijkt vervolgens dat hij een Mini 1 heeft. En die draait inderdaad geen 10.Verwijderd schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:11:
[...]
Lijkt van de versie van betreffende iPad Mini 2 af te hangen aldus dit forum: https://discussions.apple.../7701701?start=0&tstart=0
Als je op de Apple website kijkt en de specs van de Mini 2 opzoekt, dan zie je dat die gewoon met IOS 10 uitgeleverd wordt. Als je er toch een met 9 krijgt is dat dus oude voorraad. Wil je dat niet, dan kun je het beste bij Apple zelf bestellen.
Ik ben overigens wel benieuwd of er inderdaad nieuwe ipads komen deze maand. Als er inderdaad een event komt kan de aankondiging niet meer ver weg zijn.
Verwijderd
Aha, kijk zo snel kun je dus op het verkeerde been worden gezet wanneer je niet verder kijkt naar wat iemand op een forum beweert. Op mij kwam die thread over als zouden er meerdere uitvoeringen van de iPad Mini 2 in omloop zijn (wat op zich best zou kunnen; komt wel vaker voor dat eenzelfde model toch verschillende hardware heeft dacht ik).Vistajevski schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:30:
[...]
Dat klopt ook niet helemaal. In dat topic beweert iemand een Mini 2 te hebben die geen IOS 10 draait, maar uit het modelnummer blijkt vervolgens dat hij een Mini 1 heeft. En die draait inderdaad geen 10.
Als je op de Apple website kijkt en de specs van de Mini 2 opzoekt, dan zie je dat die gewoon met IOS 10 uitgeleverd wordt. Als je er toch een met 9 krijgt is dat dus oude voorraad. Wil je dat niet, dan kun je het beste bij Apple zelf bestellen.
Ik ben overigens wel benieuwd of er inderdaad nieuwe ipads komen deze maand. Als er inderdaad een event komt kan de aankondiging niet meer ver weg zijn.
Dank voor je opmerkzaamheid!
Dit is wel een mooi overzichtje (zijn er wel meer van te vinden trouwens) van welke iOS versie welk iDevice ondersteunt:
http://iossupportmatrix.com/
Mini2 moet zeker nog 10 aan kunnen. Op basis van de processor is te verwachten dat hij ook nog iOS 11 gaat krijgen (tenzij apple er een truc mee uithaalt, maar vooralsnog lijken de 32-bits devices buiten de volgende release te gaan vallen).
Wat je zegt over dezelfde modellen met andere specs klopt deels en is vnl. op de ipad "1" van toepassing, die heeft 4 verschillende "generaties" met verschillende specs. Ik heb hier bijv eentje van de 4e generatie, wat eigenlijk een ipad 1, 4th gen is.
Verder is de naamgeving heel logisch.
In maart wordt verwacht dat de pro lijn uitgebreid wordt, zo werd bijv. een ipad mini pro als kandidaat genoemd.
http://iossupportmatrix.com/
Mini2 moet zeker nog 10 aan kunnen. Op basis van de processor is te verwachten dat hij ook nog iOS 11 gaat krijgen (tenzij apple er een truc mee uithaalt, maar vooralsnog lijken de 32-bits devices buiten de volgende release te gaan vallen).
Wat je zegt over dezelfde modellen met andere specs klopt deels en is vnl. op de ipad "1" van toepassing, die heeft 4 verschillende "generaties" met verschillende specs. Ik heb hier bijv eentje van de 4e generatie, wat eigenlijk een ipad 1, 4th gen is.
In maart wordt verwacht dat de pro lijn uitgebreid wordt, zo werd bijv. een ipad mini pro als kandidaat genoemd.
Doel je nu op de originele 9,7" iPad-lijn? De 2e iPad is door Apple in de markt gezet als iPad 2, de twee modellen daarna als 'the new iPad', in de volksmond waren dat resp. de iPad 3 en 4, of iPad Retina en iPad Retina met Lightning connector. D.m.v. het typenummer zijn deze eenvoudig uit elkaar te halen. Ook optisch is het onderscheid duidelijk:SuBBaSS schreef op zondag 5 maart 2017 @ 01:29:
1 - geen camera
2 - wel camera, lage resolutie scherm
3 - retina scherm, 30-pin connector
4 - retina scherm, lightning connector
Later deze maand wordt er inderdaad een Apple event verwacht waar nieuwe iPad modellen aangekondigd worden, ik ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe 12,9" iPad Pro.
\edit.
[ Voor 99% gewijzigd door Splinter Cell op 09-03-2017 12:14 ]
Verwijderd
Hallo, ik heb een vraag;
Sinds kort heb ik een actioncam, helemaal leuk en tof, maar bij het afspelen op de iPad krijg ik dikke zwarte blokken onder en boven. Het gekke is dat dit op de iPhone niet het geval is...
Zie zojuist dat filmpjes op bijv Dumpert en YT hetzelfde resultaat geven: zwarte balken.
Hoe kan ik dit oplossen?
Sinds kort heb ik een actioncam, helemaal leuk en tof, maar bij het afspelen op de iPad krijg ik dikke zwarte blokken onder en boven. Het gekke is dat dit op de iPhone niet het geval is...
Zie zojuist dat filmpjes op bijv Dumpert en YT hetzelfde resultaat geven: zwarte balken.
Hoe kan ik dit oplossen?
Kan het zijn dat het aan de ratio van je scherm ligt? Een breedbeeld video afspelen op een vierkant scherm, zorgt voor zwarte balken aan de boven- en onderkant.
De iPhone heeft in, landscape mode, een langwerpig scherm en heeft daardoor minder last van zwarte balken.
De iPhone heeft in, landscape mode, een langwerpig scherm en heeft daardoor minder last van zwarte balken.
Verwijderd
Dat zou kunnen inderdaad, kan alleen nergens die instellingen vinden...Muurtegel schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:22:
Kan het zijn dat het aan de ratio van je scherm ligt? Een breedbeeld video afspelen op een vierkant scherm, zorgt voor zwarte balken aan de boven- en onderkant.
Het rare is, op wintersport een paar weken geleden kreeg ik het wel voor elkaar een filmpje full screen af te spelen, nu helaas niet meer.
Dat ene bewuste filmpje staat ook als full screen voorbeeld weergegeven in de filmrol. De rest even breed maar minder hoog.
Verwijderd
Ben het wachten op die nieuwe iPad's allengs eigelijk best wel een beetje beu aan het worden. Kom op Apple, schiet eens op met die dingen!
Ja, ben benieuwd wat er gaat komen en of de Air2 of Pro 9,7 nog in prijs zullen zakken!
Apple iPad mini 2 Wi-Fi + Cellular 32GB voor € 277,09? Lijkt toch een beetje te mooi om waar te zijn maar het staat wel bij de PriceWatch
Verwijderd
Staat daadwerkelijk zodanig op hun site: http://www.vikingdirect.n...egrijs/id=6949935&pr=QH3/
Woensdag besteld, donderdag geleverd. Stond wel een oude iOS versie op, weet niet of dat een teken is van oude voorraad?JackDaniel schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 15:19:
Apple iPad mini 2 Wi-Fi + Cellular 32GB voor € 277,09? Lijkt toch een beetje te mooi om waar te zijn maar het staat wel bij de PriceWatch
Maar het is toch logisch dat dit ding keldert in prijs? Hij is niet meer vooruit te branden en is een apparaat van 2013. Neem ook nog even mee dat de nieuwe iPads binnenkort worden aangekondigd. Mijn verwachting is dat een major update van iOS (11) niet meer zal worden aangeboden voor deze Mini Retina. En dan gaat hij er bij mij direct uit.
iPad Air 2 gebruikers: wat is jullie ervaring met de accuduur? En wat is een beetje een normale 'range' voor hoe lang zo een batterij mee mag gaan in één cyclus?
Ik gebruik sinds het najaar een Air 2 naast mijn iPad 4 en ik merk dat de Air 2 echt een stuk sneller leeg is dan de iPad 4. De iPad 4 is overigens in al die jaren nauwelijks achteruit gegaan qua capaciteit en gebruiksduur per cyclus (geen harde cijfers, maar ervaring ;-)).
Ik wist van tevoren dat de accuduur er niet op vooruit gegaan zou zijn bij de Air 2 (had ik her en der gelezen, en de cijfers natuurlijk: 11560 mAh op de 4 versus 7340 mAh op de Air 2), maar dat het zo treurig was, dat wist ik niet... Helemaal aangezien er op sommige plekken zelfs staat dat je in theorie langer over 1 cyclus zou kunnen doen met de Air 2. Wat is jullie ervaring?
En is er een manier om te na te gaan of de batterij van mijn Air 2 wel goed genoeg is (zonder CoconutBattery, want dat heb ik niet...)?
Ik gebruik sinds het najaar een Air 2 naast mijn iPad 4 en ik merk dat de Air 2 echt een stuk sneller leeg is dan de iPad 4. De iPad 4 is overigens in al die jaren nauwelijks achteruit gegaan qua capaciteit en gebruiksduur per cyclus (geen harde cijfers, maar ervaring ;-)).
Ik wist van tevoren dat de accuduur er niet op vooruit gegaan zou zijn bij de Air 2 (had ik her en der gelezen, en de cijfers natuurlijk: 11560 mAh op de 4 versus 7340 mAh op de Air 2), maar dat het zo treurig was, dat wist ik niet... Helemaal aangezien er op sommige plekken zelfs staat dat je in theorie langer over 1 cyclus zou kunnen doen met de Air 2. Wat is jullie ervaring?
En is er een manier om te na te gaan of de batterij van mijn Air 2 wel goed genoeg is (zonder CoconutBattery, want dat heb ik niet...)?
Verwijderd
Ook benieuwd naar, zat te denken om een iPad Air 2 te kopen. Maar accuduur is wel een belangrijk punt, irritant als hij continu aan de ladar moet.SZG schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:27:
iPad Air 2 gebruikers: wat is jullie ervaring met de accuduur? En wat is een beetje een normale 'range' voor hoe lang zo een batterij mee mag gaan in één cyclus?
Mijn ipad air 2 gaat prima mee, met spelletjes gaat hij wel wat snel leeg maar verder mag ik niet klagen.
Was een tweedehands ipad, ligt bij mij op de bank maar wordt elke dag zeker wel een uurtje gebruikt om te surfen. Ongeveer 1x in de week opladen is voldoende.
Was een tweedehands ipad, ligt bij mij op de bank maar wordt elke dag zeker wel een uurtje gebruikt om te surfen. Ongeveer 1x in de week opladen is voldoende.
Mijn ervaring met de Air 2 was dat de helderheid die je instelt van belang is voor de accuduur. Voor mijn gevoel heb ik nooit de beloofde 10 uur gehaald. Ik heb altijd het idee gehad dat ik na 7 a 8 uurtjes gebruik de lader moest opzoeken. Dat strookt ook wel met wat Zspirit zegt: Elke dag 1 uurtje gebruiken + standby tijd is dan na 7 dagen opladen. Maar dan praten we over browsen op de bank. In de tuin ging de Air 2 bij mij veel korter mee. Ik heb afgelopen zomer tot nu toe altijd een powerbank naast de stoel gehad, omdat ik dan in de loop van de dag moest bijladen. Een goed voorbeeld in mijn geval was het kijken van Formule 1 op de zondag. Voorbeschouwing van een uurtje + de race met ceremonie a 2 uurtjes + nabeschouwing en in het formule 1-topic rondhangen hier van een uurtje of langer. En dan was het toch echt wel gedaan met de batterij.
Mijn 12.9" iPad Pro doet het wat uithoudingsvermogen betreft toch beter hier in huis (op de bank). En komende tijd ga ik dat ook hopelijk ook ervaren in de tuin. De gevoelens dat een Air 2 dus wat minder presteert (maar absoluut niet slecht!) kan ik dan ook wel delen.
Mijn 12.9" iPad Pro doet het wat uithoudingsvermogen betreft toch beter hier in huis (op de bank). En komende tijd ga ik dat ook hopelijk ook ervaren in de tuin. De gevoelens dat een Air 2 dus wat minder presteert (maar absoluut niet slecht!) kan ik dan ook wel delen.
Dit plaatst alles een beetje in perspectief, ja. Inderdaad, kan me voorstellen dat de helderheid in de tuin anders ingesteld staat. Gebruik tablet zelf alleen binnenshuis. Batterij houdt het na 3 jaartjes toch nog prima eerlijk gezegd (maar gebruik hem ook niet zo intensief, misschien 2 keer per week).sww89 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:02:
Mijn ervaring met de Air 2 was dat de helderheid die je instelt van belang is voor de accuduur. Voor mijn gevoel heb ik nooit de beloofde 10 uur gehaald. Ik heb altijd het idee gehad dat ik na 7 a 8 uurtjes gebruik de lader moest opzoeken. Dat strookt ook wel met wat Zspirit zegt: Elke dag 1 uurtje gebruiken + standby tijd is dan na 7 dagen opladen. Maar dan praten we over browsen op de bank. In de tuin ging de Air 2 bij mij veel korter mee. Ik heb afgelopen zomer tot nu toe altijd een powerbank naast de stoel gehad, omdat ik dan in de loop van de dag moest bijladen. Een goed voorbeeld in mijn geval was het kijken van Formule 1 op de zondag. Voorbeschouwing van een uurtje + de race met ceremonie a 2 uurtjes + nabeschouwing en in het formule 1-topic rondhangen hier van een uurtje of langer. En dan was het toch echt wel gedaan met de batterij.
Lijken overigens ook weinig echt innovatieve dingen te gebeuren in het iPadwereldje, of tabletwereldje in het geheel. Voel nou niet de urgentie om steeds een nieuw model te kopen, zoals ik dat bij een smartphone toch wel heb elk jaar eigenlijk.Hangt ook samen met het intensievere smartphonegebruik me dunkt
[ Voor 11% gewijzigd door technophile op 14-03-2017 11:35 ]
De batterij van de Air 2 valt me eigenlijk een beetje tegen. Hiervoor had ik een iPad mini en ik heb niet echt het idee dat ik er op vooruit ben gegaan.
De helderheid scheelt inderdaad ook heel erg en ik let er dan ook op of deze niet te hoog staat. Maar met ongeveer anderhalf uur gebruik per dag moet ik hem toch wel om de drie tot vijf dagen opladen, terwijl ik niet meer doe dan even de mail checken, agenda bekijken en een paar sites bezoeken.
De apps die open staan hebben ook invloed op de batterijduur merk ik. Zo verbruiken Sonos en Spotify veel accuduur bij mij. Vooral Sonos blijft de hele tijd doorgaan op de achtergrond. Die apps gooi ik dus maar uit het geheugen.
Ik heb mijn iPad trouwens sinds december 2016. Zoveel slijtage kan er dus nog niet zijn lijkt mij.
De helderheid scheelt inderdaad ook heel erg en ik let er dan ook op of deze niet te hoog staat. Maar met ongeveer anderhalf uur gebruik per dag moet ik hem toch wel om de drie tot vijf dagen opladen, terwijl ik niet meer doe dan even de mail checken, agenda bekijken en een paar sites bezoeken.
De apps die open staan hebben ook invloed op de batterijduur merk ik. Zo verbruiken Sonos en Spotify veel accuduur bij mij. Vooral Sonos blijft de hele tijd doorgaan op de achtergrond. Die apps gooi ik dus maar uit het geheugen.
Ik heb mijn iPad trouwens sinds december 2016. Zoveel slijtage kan er dus nog niet zijn lijkt mij.
[ Voor 6% gewijzigd door jordiv30 op 14-03-2017 17:28 ]
Zo te horen is er dus ws. niet echt iets 'mis' met de batterij van mijn Air 2, maar haalt dit type tablet gewoon standaard niet wat er werd beloofd. Jammer... Ook ik let idd (meer dan bij de iPad 4) er goed op dat ik mijn helderheid zo laag mogelijk heb staan, om zo maar wat batterij te sparen. Verder is de accuduur wel te doen, maar ik geloof dat ik zo een 'verslechtering' ten opzichte van een ouder apparaat niet goed had ingeschat.
Verder geen app's die stroon vreten ofzo?SZG schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:09:
Zo te horen is er dus ws. niet echt iets 'mis' met de batterij van mijn Air 2, maar haalt dit type tablet gewoon standaard niet wat er werd beloofd. Jammer... Ook ik let idd (meer dan bij de iPad 4) er goed op dat ik mijn helderheid zo laag mogelijk heb staan, om zo maar wat batterij te sparen. Verder is de accuduur wel te doen, maar ik geloof dat ik zo een 'verslechtering' ten opzichte van een ouder apparaat niet goed had ingeschat.
Facebook verwijderen hielp bij mij bijvoorbeeld heel erg veel.
Voor zover ik na kan gaan niet. Op de iPad 4 heb ik (dezelfde versie van) de Facebook-app erop staan en heb ik het probleem niet. Maar ik zal hem eens verwijderen en kijken hoe het dan gaat. Dank voor de tip :-)Zspirit schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:50:
[...]
Verder geen app's die stroon vreten ofzo?
Facebook verwijderen hielp bij mij bijvoorbeeld heel erg veel.
Ik ben erg benieuwd of er nog een nieuwe iPad aan zit te komen. Sowieso dat er in maart geen evenement meer komt. Ik hoop in april wel! Tis alweer een tijdje stil rond Apple.
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.