Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10 13:58
martijnmartijn schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:17:
Ik ben erg benieuwd of er nog een nieuwe iPad aan zit te komen. Sowieso dat er in maart geen evenement meer komt. Ik hoop in april wel! Tis alweer een tijdje stil rond Apple.
Er zijn anders geruchten dat er op 27 maart een Apple event zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Dan mogen ze wel snel een uitnodiging versturen lijkt me. Ik denk ook eerder april dan mei.

Maar zoals eerder hier ook al aangekaart werd: er zit weinig groei in de tabletmarkt. Apple zal eerder nieuwe functies gaan stoppen in de aankomende iPhone dan in de iPad, simpelweg omdat daar meer winst op zit. Wat zou Apple moeten veranderen aan de iPad Pro? Zelf denk ik dat ze niet veel meer als 3D Touch en dat soort zaken in de iPad gaan stoppen. Misschien ook nog wel de nieuwe homeknop van de iPhone 7, maar die kans acht ik klein.

Ik hoop dat Apple weer met een 'budget'oplossing komt. De iPad Pro is mooi, maar wel erg duur als tablet die de hele dag op de bank ligt. Een iPd Air 3 voor de prijs van een Air 2 zou een mooie toevoeging zijn. Ik blijf hopen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:16
Ik was aan het onderzoeken waarom Apple een 10,5-inch iPad wil gaan maken. Het zit zo dicht bij de 9,7-inch iPad, dus mijn vraag was, waarom? Ik heb de GR erbij gepakt, het een en ander onderzocht en ben tot een interessante conclusie gekomen. Vervolgens moest ik er toch wat mee, dus ik heb het in een Tweakblog gezet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:39
Specifically, she told Forbes that a 10.5-inch iPad Pro at 2,224×1,668 would have 264 PPI, equal to the current 9.7-inch iPad Pro at 2,048×1,536.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:09
Nieuwe iPad 9.7" vervangt iPad Air 2 en is verkrijgbaar vanaf € 409,- (32GB)

http://www.apple.com/nl/ipad-9.7/

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 21-03-2017 13:48 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-10 15:18
iPad mini wordt uitgefaseerd..? Alleen de 128gb nog bestelbaar, voor € 489..

€ 409,= voor de standaard iPad is geen verkeerde deal.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel opvallend dat ze terug naar de dikte van een iPad Air 1 zijn gegaan.

7,5mm ipv 6,1mm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 16:43

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Als je al een iPad Air 2 hebt, zie ik geen reden om te upgraden. Alleen de processor heeft een upgrade gekregen.
A9‑chip (3e generatie) met 64‑bits architectuur van desktopklasse

Vergeleken met de A8‑chip:
Systeem­processor: 1,6x sneller
Grafische processor: 1,8x sneller
http://www.apple.com/nl/ipad/compare/

Hij is tevens wat zwaarder geworden. En jammer dat er geen stereospeakers in zitten. Heb nog steeds een iPad Air (1). Die blijven we lekker gebruiken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wel opvallend dat ze nu expliciet het schermformaat in de URL hebben opgenomen, waar het voorheen gewoon /ipad/ was. Komt dus toch nog een tussenformaat aan?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:00
Zal zwaarder betekenen een dikkere batterij? Ben ook wel benieuwd wat de performance is van de A9 t.o.v. de A8X, die had een extra core toch?

Edit: lees dat batterij inderdaad groter is.

[ Voor 14% gewijzigd door sheepdog op 21-03-2017 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 22:27

swv

Haha Apple las hier mee de afgelopen dagen :p Het minpunt van de batterij van de Air 2 is blijkbaar opgepakt in deze nieuwe ;) Niet de moeite om te upgraden, maar mocht je nog zoekende zijn dan lijkt hij mij prima. Met de A9-chip is de komende jaren niks mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets opvallends:

http://www.apple.com/ipad/compare/

-> not have a fully laminated display or anti-reflective coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:43:
Nog iets opvallends:

Ik vind het logisch. Apple positioneert de iPad Pro's duidelijk als de beste iPads en de iPad (2017) moet niet in dat vaarwater gaan zitten. Zie ook het gebruik van de A9. Al had anti-reflective van mij nog wel gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nog iets opvallends:

Gotta keeps those margins. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ik ben al even in de markt voor een Mini, maar volgens mij worden we nu behoorlijk hard gekraakt door Apple.. Waar in de VS en andere markten de nieuwe 128gb dezelfde prijs krijgt als de 32, moeten we er in Europa ineens 50 euro meer voor betalen! Hoe zit dat?

VS: 32 was 399, 128 wordt 399 dollar
EU: 32 was 439, 128 wordt 489 euro

Graag uitleg!

Ik heb nog een iCentre bon van 50 piek liggen dus twijfel er serieus over die niet gauw in te wisselen voor een 32gb mini 4 zolang deze nog beschikbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door MuFFIN 007 op 21-03-2017 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Laatst online: 07-10 18:19
Nog iets opvallends:

De behuizing en het scherm zijn van de iPad Air 1, niet de Air 2. Dus eigenlijk is het een Air 1 met een nieuwe processor en camera. Waarschijnlijk een nog grotere winst marge 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

SZG

sww89 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 14:31:
Haha Apple las hier mee de afgelopen dagen :p Het minpunt van de batterij van de Air 2 is blijkbaar opgepakt in deze nieuwe ;) Niet de moeite om te upgraden, maar mocht je nog zoekende zijn dan lijkt hij mij prima. Met de A9-chip is de komende jaren niks mis!
Idd, de batterij is de enige echte verbetering denk ik zo, naast de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Als dit het enige is wat we van Apple qua iPads kunnen verwachten vind ik het wel matig. Upgraden vanaf een Air 1 brengt al weinig verschil mee en vanaf de Air 2 is er al helemaal geen reden om te upgraden. Jammer dat Apple geen eigenschappen uit de Pro lijn in deze nieuwe iPad heeft gestopt. Ik snap dat ze uit marketingtechnisch oogpunt niet de Pro lijn kopiëren, maar stereo speakers hadden denk ik best erbij gekund. Er zit inderdaad weinig groei in de tabletmarkt.

Daarnaast snap ik niet waarom ze deze iPad geen naam hebben gegeven. In het menu staat er nu gewoon 'iPad'. iPad Air 3 was toch een goede naam geweest lijkt me? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SZG
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

SZG

jordiv30 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:19:
Als dit het enige is wat we van Apple qua iPads kunnen verwachten vind ik het wel matig. Upgraden vanaf een Air 1 brengt al weinig verschil mee en vanaf de Air 2 is er al helemaal geen reden om te upgraden. Jammer dat Apple geen eigenschappen uit de Pro lijn in deze nieuwe iPad heeft gestopt. Ik snap dat ze uit marketingtechnisch oogpunt niet de Pro lijn kopiëren, maar stereo speakers hadden denk ik best erbij gekund. Er zit inderdaad weinig groei in de tabletmarkt.

Daarnaast snap ik niet waarom ze deze iPad geen naam hebben gegeven. In het menu staat er nu gewoon 'iPad'. iPad Air 3 was toch een goede naam geweest lijkt me? :?
Misschien vinden ze de term 'Air' minder gepast omdat ie dikker is geworden? En omdat het niet echt een volwaardige opvolger te noemen is? Maar idd, de naamgeving blijft apart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Ze doen het omdat ze meer mensen richting de Pro willen krijgen. De nieuwe normale iPad wordt dus een instappertje met niet meer zomaar de beste specs. De tijden dat iPads een nette deal waren omdat het ongeveer de enige Apple producten waren waar de value for money verhouding niet volledig zoek was is dus voorbij. Waarschijnlijk doeken ze de Mini serie volledig op, wat blijkt uit het feit dat ze m nu onmogelijk duur maken door enkel de 128gb aan te bieden. Apple wil de gemiddelde vk prijs van iPads meer richting iPhone niveau krijgen, daarom doet men dat. Jammer voor de gewone consument, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Tuurlijk snap ik dat Apple liever de Pro verkoopt dan een Air of mini, maar door deze manier weet je natuurlijk meteen dat de mini weinig verkocht gaat worden. Niemand gaat 489 euro uitgeven voor een 2015 model als ze voor twee tientjes meer een 9,7 inch iPad met 128GB opslagruimte kunnen krijgen, tenzij je heel erg gehecht bent aan het kleine formaat. Wat mij betreft hadden ze net zo goed de mini-lijn helemaal kunnen schrappen, want zo weet je zeker dat je geen mini's meer gaat verkopen.

Dat ze het geen Air willen noemen omdat hij dikker en zwaarder is lijkt me niet het argument waarom de Air lijn is geschrapt. De iPad Air 1 heette ook Air en die was even dik als deze nieuwe iPad. Zal wel met marketing te maken hebben. Al ben ik wel blij dat deze iPad iets dikker is om ene grote batterij te plaatsen. Die extra dikte ga ik in ieder geval niet merken bij het gewone huis, tuin en keuken gebruik

Overigens wel apart dat ze nu opeens afgestapt zijn van 'the thinnest iPad ever' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Nouja, het scherm van de Mini 4 is dus ook gewoon beter. Nogmaals, ik snap die 489 niet omdat in de VS de prijs van de 32 aangehouden wordt, wat in NL 439 zou moeten worden. Dan is het een stuk logischer. 439 voor een 128gb mini met een fatsoenlijk scherm zou best een aardige deal zijn, ondanks dat de SoC dan verouderd is. Maar nu voorzie ik eerder een run op de nog bestaande voorraad aan 32gbs. Want wie heeft er nu echt 128gb nodig?! Ik werk op dit moment zelf nog in een winkel waar we ook iphones verkopen en zeker nu iCloud goed geintegreerd is zie ik niet waarom je echt meer dan 32gb nodig zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Op een iPhone kan ik begrijpen dat je meer dan 32GB nodig hebt, maar op een iPad is 32GB inderdaad (in de meeste gevallen) voldoende. Ik wist niet dat de mini een beter scherm had (best apart eigenlijk :? ) maar ik denk niet dat dit een groot verschil in verkoopaantallen gaat worden. De meeste mensen die in de markt zijn voor een tablet gebruiken hem vooral thuis en kijken dan naar het goedkoopste model. Dat deze iPad groter is, is dan mooi meegenomen. Zo is het in ieder geval bij mij. Ik hoef bij een tablet niet het nieuwste van het nieuwste, dus vandaar heb ik ook een Air 2 hier liggen.

Met de Amerikaanse prijs komt hij inderdaad in de buurt, maar het ligt nog ver van de prijs waarmee de mini is geïntroduceerd. Ik dacht dat de mini niet alleen een kleinere, maar ook een goedkopere lijn van de iPad was. De iPad mini 1 werd bij de release verkocht voor €319,-. De iPad 4 die tijdens datzelfde event werd geïntroduceerd, kostte €499,-. Dan was er natuurlijk nog de iPad 2 die iets goedkoper was dan de 4 (ik dacht €399,-), maar de mini was toch het goedkoopste in het hele rijtje. De mini 2 werd voor de nieuwe iPad ook nog verkocht voor €299.- en dit was ook de goedkoopste iPad in het rijtje. Dat de mini de kleine en goedkopere versie van de iPad is, is dus nu verdwenen. Hiermee wordt Apple toch minder toegankelijk die voor mensen die voor een kleiner budget toch een iPad willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:22
Hmm ik had gehoopt dat de Pro iets in prijs was gezakt. Wilde wel graag een pro incl pencil als vervanger van mijn iPad rentina. Maar het wordt gewoon een nieuwe iPad. Het prijs verschil is voor wat je extra krijgt gewoon te groot. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
jordiv30 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 18:21:
Op een iPhone kan ik begrijpen dat je meer dan 32GB nodig hebt, maar op een iPad is 32GB inderdaad (in de meeste gevallen) voldoende. Ik wist niet dat de mini een beter scherm had (best apart eigenlijk :? ) maar ik denk niet dat dit een groot verschil in verkoopaantallen gaat worden. De meeste mensen die in de markt zijn voor een tablet gebruiken hem vooral thuis en kijken dan naar het goedkoopste model. Dat deze iPad groter is, is dan mooi meegenomen. Zo is het in ieder geval bij mij. Ik hoef bij een tablet niet het nieuwste van het nieuwste, dus vandaar heb ik ook een Air 2 hier liggen.

Met de Amerikaanse prijs komt hij inderdaad in de buurt, maar het ligt nog ver van de prijs waarmee de mini is geïntroduceerd. Ik dacht dat de mini niet alleen een kleinere, maar ook een goedkopere lijn van de iPad was. De iPad mini 1 werd bij de release verkocht voor €319,-. De iPad 4 die tijdens datzelfde event werd geïntroduceerd, kostte €499,-. Dan was er natuurlijk nog de iPad 2 die iets goedkoper was dan de 4 (ik dacht €399,-), maar de mini was toch het goedkoopste in het hele rijtje. De mini 2 werd voor de nieuwe iPad ook nog verkocht voor €299.- en dit was ook de goedkoopste iPad in het rijtje. Dat de mini de kleine en goedkopere versie van de iPad is, is dus nu verdwenen. Hiermee wordt Apple toch minder toegankelijk die voor mensen die voor een kleiner budget toch een iPad willen.
Het wordt inderdaad minder toegankelijk, dat vind ik ook jammer ja. De mini 1 was natuurlijk ook wel matig vergeleken met de andere iPads van die tijd, vooral het scherm. De mini 2 is heel lang een nette deal geweest maar is nu weggehaald en eigenlijk ook wel terecht want hij is qua hard en software snel aan het verouderen. Ik vind het gewoon jammer dat Apple de 32gb mini in het assortiment gehouden had voor 50 euro minder. Met 389 pakken ze heus nog wel marge op dat ding maar houd je tegelijkertijd een mooie optie open voor mensen die in willen stappen. Nu vraag ik me ernstig af of Apple niet gewoon gaat stoppen met de Mini. En ik vraag me ook af wat ik zelf zal doen, op korte termijn nog snel een 32gb voor 439 scoren of wachten of de 128 misschien toch nog tot dat niveau daalt, zoals in buitenland wel zo is. Over dat laatste zou ik hier graag nog wat meer discussiëren, want het is volgens mij hoogst ongebruikelijk dat Apple andere prijzen hanteert voor EU en VS, los van euro-dollar en btw verschillen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 119% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 21:07
Meh, valt mij ook tegen die nieuwe iPad. M'n Air 2 is vorige week stuk gegaan na ruim twee jaar flink gebruik dus een nieuw type iPad kwam prima uit, maar dit voelt niet echt als een upgrade aan. Twijfel nu wat ik voor tablet zal aanschaffen. Misschien maar ergens weer Air 2 op de kop tikken? :+ Lekker bezig Apple...

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

WinterBase schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:05:
Meh, valt mij ook tegen die nieuwe iPad. M'n Air 2 is vorige week stuk gegaan na ruim twee jaar flink gebruik dus een nieuw type iPad kwam prima uit, maar dit voelt niet echt als een upgrade aan. Twijfel nu wat ik voor tablet zal aanschaffen. Misschien maar ergens weer Air 2 op de kop tikken? :+ Lekker bezig Apple...
De updates van vandaag voelen dan ook meer als een opschoonactie van het assortiment. De afgelopen weken gingen de geruchten over een event in maart. Zelfs de eerste week van april. Op het evenement zou dan zogenaamd een 10.5" iPad en een 12.9" iPad Pro 2 aangekondigd worden. Ja als iedereen dan daar op gaat hopen dan is de update van vandaag wel teleurstellend ja.

Laten we wel wezen - en het is hierboven ook al gezegd: de huidige iPads voldoen eigenlijk allemaal wat performance betreft. Je hebt écht niet meer nodig. Het is wachten op wat technologische wereldwonderen. Bijv. een compacte accu met een accuduur van 30 uur ofzo. En omdat het in principe met de hardware wel prima zit, moeten de innovaties uit de software komen. Meer Pro features dus, want een laptop-vervanger is een iPad niet.

Wel spijtig overigens dat de 12.9" iPad niet gelijkwaardig is aan de 9.7" iPad vanwege het gebrek aan P3 en True Tone ondersteuning.

Zoals altijd blijkt maar weer hoe onvoorspelbaar Apple kan zijn en zelfs gewoontes kan doorbreken. Wat mij wel opvalt is dat - op de iPhone en de besturingssystemen na - het tempo eruit lijkt te zijn bij Apple. Wachten ze af tot ze in hun nieuwe kantoor Apple Park zitten ofzo :P

Wat niet is kan nog komen. - sww89, 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Wat Cocytus zegt klopt wel. Apple presenteert de laatste tijd nogal middelmatige producten, en om te voorkomen dat de weldenkende consument hier doorheen prikt en de voorganger met korting koopt, halen ze die gauw weg (of maken hem onaantrekkelijk, zie ipad mini 4 met 128gb). Dat geeft voor mij eigenlijk al aan dat het merk Apple gewoon failliet is. Als je dergelijke goedkope trucjes moet uithalen om je winst te stuwen en omdat je anders niet genoeg verdient, ben je wel erg ver heen. Treurig.

EDIT: ik snap best dat Apple producten van nu in zichzelf niet slecht zijn, maar wees dan als merk slim en verbreed je klantenbase door de instapkosten te verlagen. Dat doen ze nu met de nieuwe iPad, maar dat is ook een minder product. Dat moet dus NIET! Het is voor Apple perfect mogelijk DEZELFDE producten bij gebrek aan vernieuwing gewoon wat goedkoper aan te bieden. Dat ze dat niet doen, is gewoon graaierij. Ik had ge-opteerd voor een nieuwe iPad mét gelamineerd scherm voor 50 euro goedkoper dan de Air 2. Hetzelfde voor de Mini, ipv enkel de 128gb aan te bieden hadden ze ook gewoon de 32gb voor 389 in de markt te zetten. R&D hebben ze vorig jaar al terugverdiend, en ik weet vanwege mijn werk dat Apple hier nog steeds tientallen euro's pure marge op pakt.

[ Voor 43% gewijzigd door MuFFIN 007 op 21-03-2017 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:23
Inderdaad een bijzondere 'upgrade', deze nieuwe iPad. Wel mooi dat 'ie nu standaard 32 GB heeft, maar het blijft apart dat de volgende stap niet 64, maar 128 GB is.

Het blijft wachten op het Apple event waar -volgens de geruchten- de 10,5" met minimale bezels en de nieuwe 12,9" Pro aangekondigd worden. Ik kijk met name uit naar die laatste, maar houd mijn hart vast voor de prijs.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Railgunner schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:50:
Inderdaad een bijzondere 'upgrade', deze nieuwe iPad. Wel mooi dat 'ie nu standaard 32 GB heeft, maar het blijft apart dat de volgende stap niet 64, maar 128 GB is.

Het blijft wachten op het Apple event waar -volgens de geruchten- de 10,5" met minimale bezels en de nieuwe 12,9" Pro aangekondigd worden. Ik kijk met name uit naar die laatste, maar houd mijn hard vast voor de prijs.
Ik vraag me ernstig af een dergelijk event nog komt, en dat het 'maart-event' niet gewoon deze wijziging in de store is. het zou me niets verbazen als deze situatie tot het oktober event blijft voortbestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Dat zou wel een tegenvaller zijn, na alle geruchten van goed ingevoerde analisten. Zeker voor de grote iPad Pro zou het erg lang duren sinds de 1e release: 2 jaar!

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Railgunner schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:59:
Dat zou wel een tegenvaller zijn, na alle geruchten van goed ingevoerde analisten. Zeker voor de grote iPad Pro zou het erg lang duren sinds de 1e release: 2 jaar!
iPad Mini 4 bestaat toch al evenlang? En daar is een update vanwege de soc nog veel harder nodig! Apple producten die ze niet meer als prio beschouwen worden wel veel vaker nauwelijks geüpdate (mac mini, apple tv, mac pro, ipod touch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Dat zou kunnen, ik ben niet zo gefixeerd op de Mini-reeks. Ik zou zeggen dat met name het vlaggenschip altijd de nieuwste hardware moet bevatten, maar bij de iPad-productlijn geldt dat iig niet voor het 12,9" model aangezien het 9,7" model op sommige vlakken beter is. Dat de Mini mindere hardware bevat lijkt me acceptabel, maar een regelmatige update is inderdaad wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Railgunner schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:11:
Dat zou kunnen, ik ben niet zo gefixeerd op de Mini-reeks. Ik zou zeggen dat met name het vlaggenschip altijd de nieuwste hardware moet bevatten, maar bij de iPad-productlijn geldt dat iig niet voor het 12,9" model aangezien het 9,7" model op sommige vlakken beter is. Dat de Mini mindere hardware bevat lijkt me acceptabel, maar een regelmatige update is inderdaad wel wenselijk.
Vooral aangezien de prijs niet echt 'mini' is, die ligt inmiddels boven die van de 'normale' iPad met 489 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuFFIN 007 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:49:
Ze doen het omdat ze meer mensen richting de Pro willen krijgen. De nieuwe normale iPad wordt dus een instappertje met niet meer zomaar de beste specs. De tijden dat iPads een nette deal waren omdat het ongeveer de enige Apple producten waren waar de value for money verhouding niet volledig zoek was is dus voorbij. Waarschijnlijk doeken ze de Mini serie volledig op, wat blijkt uit het feit dat ze m nu onmogelijk duur maken door enkel de 128gb aan te bieden. Apple wil de gemiddelde vk prijs van iPads meer richting iPhone niveau krijgen, daarom doet men dat. Jammer voor de gewone consument, helaas.
Vind ik een beetje te negatief geredeneerd. Uit onderzoek van december 2016 bleek dat 30% van de iPad-users modellen gebruikten van voor het eerste Air model c.q. iPad 1, 2, 3 of 4. Voor al die mensen is deze iPad 2017 een heel goede upgrade om weer jarenlang vooruit te kunnen.

Zie deze iPad 2017 als de iPad SE zogezegd.

http://forums.appleinsider.com/discussion/199261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 00:03:
[...]

Vind ik een beetje te negatief geredeneerd. Uit onderzoek van december 2016 bleek dat 30% van de iPad-users modellen gebruikten van voor het eerste Air model c.q. iPad 1, 2, 3 of 4. Voor al die mensen is deze iPad 2017 een heel goede upgrade om weer jarenlang vooruit te kunnen.

Zie deze iPad 2017 als de iPad SE zogezegd.

http://forums.appleinsider.com/discussion/199261
Tuurlijk is dat dan een upgrade, maar is dat erg verrassend? Ter vergelijking, er is ook niemand die zal twijfelen dat een iPhone 7 een upgrade is tov een iPhone 5, of dat een Galaxy S7 Edge beter is dan een Galaxy S4. Over zulke verschillen hebben we het namelijk wel. En dan is het ook nog eens zo dat het scherm bij de 'nieuwe ipad' en de ipad 4 volgens mij ook al gelamineerd was, dus ga je er nog steeds op achteruit op dat punt, wat op z'n minst opmerkelijk is en op z'n meest behoorlijk stom. De SE bij iPhones ging enkel om het formaat, niet om de specs, want die waren gewoon on par met de 6S. Je vergelijking klopt dus niet echt.

Maar denken jullie dat de prijs van de Mini 4 128gb nog naar niveau van de 32gb getrokken wordt (439), zoals in VS wel geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Ik loop morgen even langs Amac om te vragen of we het met deze line-up moeten doen tot het najaar, of dat er toch nog meer in de pijplijn zit.. (kunnen natuurlijk niks bevestigen, maar hebben in verleden wel zinnige dingen toegegeven..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Ik verwacht dat dit in plaats van het event is, anders hadden ze dit nieuws vast ook wel tot het event bewaard. Wel jammer dat dit dan het enige is wat we dit jaar hebben gehoord van de iPads en waarschijnlijk ook van de Mac. Ze hebben geen eens iOS 10.3 uitgerold gisteren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
MuFFIN 007 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 00:37:
[...]
Maar denken jullie dat de prijs van de Mini 4 128gb nog naar niveau van de 32gb getrokken wordt (439), zoals in VS wel geval is?
Dat verwacht ik niet, die prijsstelling is vast weloverwogen door Apple. De winstmarge wordt flink omhoog gehaald. Kijk ook eens naar het prijsverschil van een cellular versie, dat loopt soms op tot 160 euro. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb zelf nog een iPad 2, 32GB.
Een upgrade naar de nieuwe iPad 128GB is voor mij dus zeker wel een goede. Tuurlijk hoop je op meer specs voor dat geld, maar (zeker als je hem in de USA kan halen) is 400 euro voor zo'n iPad gewoon prima waar voor je geld :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
De Amac wist nog minder dan ik, wilden eerst niet eens geloven dat er enkel nog maar een 128gb variant van de Mini 4 bestaat :') Lekkere winkel ben je dan, blijkbaar niet eens persberichten doorgenomen. Laat staan dat ze natuurlijk de prijzen al aangepast hadden. Ik vrees dat als je in de markt bent voor een Mini je straks echt minimaal 489 euro kwijt bent. Als je dat niet wilt, snel naar de winkel voor een Mini 2 32 voor 299 of een Mini 4 32 voor 439. Ik ga proberen een akkoordje te sluiten met een familielid dat volgende week in Boston is, of hij niet een Mini 4 128 mee kan nemen voor 399 dollar. Dat lijkt voor nu veruit de beste deal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:01
MuFFIN 007 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:28:
De Amac wist nog minder dan ik, wilden eerst niet eens geloven dat er enkel nog maar een 128gb variant van de Mini 4 bestaat :') Lekkere winkel ben je dan, blijkbaar niet eens persberichten doorgenomen. Laat staan dat ze natuurlijk de prijzen al aangepast hadden. Ik vrees dat als je in de markt bent voor een Mini je straks echt minimaal 489 euro kwijt bent. Als je dat niet wilt, snel naar de winkel voor een Mini 2 32 voor 299 of een Mini 4 32 voor 439. Ik ga proberen een akkoordje te sluiten met een familielid dat volgende week in Boston is, of hij niet een Mini 4 128 mee kan nemen voor 399 dollar. Dat lijkt voor nu veruit de beste deal te zijn.
Waarom wil je zo graag een Mini 4? Uiteraard ligt het geheel aan wat je gaat doen met de Mini, maar ik heb ervaren dat deze een stuk minder snel is dan de Air (2). Zelfs bij kleinere dingen zoals meerdere tabs was dit echt goed te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
martijnmartijn schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:38:
[...]

Waarom wil je zo graag een Mini 4? Uiteraard ligt het geheel aan wat je gaat doen met de Mini, maar ik heb ervaren dat deze een stuk minder snel is dan de Air (2). Zelfs bij kleinere dingen zoals meerdere tabs was dit echt goed te merken.
Hoef niet per se een Mini 4, een Mini Pro of Mini 5 had leuker geweest vanwege de snelheid inderdaad. Het gaat me vooral om formaat en gewicht. Ik wil het ding comfortabel in één hand kunnen houden bij het kijken van YouTube, NPO Gemist, Netflix, lezen van webpagina's, etc. Dan is een groot formaat minder handig, evenals een hoger gewicht. Vandaag nog even de Air 2 vastgehad en het is een mooi ding (net als de Pro 9.7") maar echt een maatje te groot voor wat ik zoek. Mij telefoon is 5.5 inch en mijn laptop 14, zoek echt iets tussenin wat nog goed handelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:07:
Ik heb zelf nog een iPad 2, 32GB.
Een upgrade naar de nieuwe iPad 128GB is voor mij dus zeker wel een goede. Tuurlijk hoop je op meer specs voor dat geld, maar (zeker als je hem in de USA kan halen) is 400 euro voor zo'n iPad gewoon prima waar voor je geld :)
+1

Heb ook nog een iPad 2. Hoopte eigelijk op nieuws over een opvolger van de iPad Pro 12,9 inch. Aangezien ik nogal wat synths-apps gebruik op de iPad en daar vinden echt wel heel interessante ontwikkelingen plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Prima prijs nu, maar een laminated screen is m.i. wel een must.

Ik pluk wel een nieuwe iPad Air 2 128gb voor 400 euro van Ebay. Dat blijft toch een topper, helemaal voor dat geld :Y

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cocytus schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Het is wel een grote upgrade (ik zit nog met een oorspronkelijke Mini, dezelfde hardware als jij dus), maar het roept de vraag op waarom je dan niet een jaar geleden de iPad Air 2 hebt gekocht voor nagenoeg dezelfde prijs, of 2,5 jaar geleden bij de launch daarvan voor net iets meer. Als vergeleken met 2,5 jaar er niet méér op vooruit ga en nog steeds ongeveer hetzelfde betaal, voelt dat voor mij als een heel slechte deal.
Het verschil in kracht van processoren is niet gering anders. Die A9 is echt heel wat krachtiger dan die A8X van de Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 11:38
Toch stap ik over van de air 2 naar de nieuwe ipad. Ik had net te weinig aan 16gb en kan nu de air2 nog netjes verkopen en heb dan een betere accu, snellere processor, dubbel geheugen. Alhoewel ik stiekem toch overweeg een grotere ipad air2 terug te kopen. Wacht even de recensies af. Ben vooral benieuwd naar accu duur en hoe (slecht) het scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 00:03
Voor wie nog een Ipad mini 4 met 32GB zoekt: ze staan niet meer op de website, maar zijn wel nog te koop in de fysieke Apple Store voor € 379 (was tot dinsdag € 439). Net als het 128GB model is het 32GB model dus ook € 60 afgeprijsd. Ik heb er zojuist een gekocht in de Apple Store DH. De verkoper kon niet zeggen hoe lang ze nog verkrijgbaar waren. De Air 2, die er ook nog te koop was, gaat in elk geval morgen de winkel uit.

Ik was erg aan het twijfelen tussen de 128GB mini 4 (veel teveel opslagruimte en te duur, maar wel het goede fysieke formaat) en de 32GB ipad (precies genoeg geheugen, prima prijs, maar eigenlijk te groot) als vervanger voor mijn mini 1. De snellere processor van de ipad heb ik niet nodig, maar de 2GB werkgeheugen wel. Met deze prijs voor 32GB voor de mini 4 was de keuze snel gemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Vistajevski op 23-03-2017 14:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

En voor wie nog goedkoop een Air 2 zoeken, http://www.ebay.nl/itm/10...95136e:g:nrsAAOSwTM5Y0rGO een 128gb Air 2 in de kleur goud voor 350 euro.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Vistajevski schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:02:
Voor wie nog een Ipad mini 4 met 32GB zoekt: ze staan niet meer op de website, maar zijn wel nog te koop in de fysieke Apple Store voor € 379 (was tot dinsdag € 439). Net als het 128GB model is het 32GB model dus ook € 60 afgeprijsd. Ik heb er zojuist een gekocht in de Apple Store DH. De verkoper kon niet zeggen hoe lang ze nog verkrijgbaar waren. De Air 2, die er ook nog te koop was, gaat in elk geval morgen de winkel uit.

Ik was erg aan het twijfelen tussen de 128GB mini 4 (veel teveel opslagruimte en te duur, maar wel het goede fysieke formaat) en de 32GB ipad (precies genoeg geheugen, prima prijs, maar eigenlijk te groot) als vervanger voor mijn mini 1. De snellere processor van de ipad heb ik niet nodig, maar de 2GB werkgeheugen wel. Met deze prijs voor 32GB voor de mini 4 was de keuze snel gemaakt.
Je bedoelt de officiele echte Apple Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Zojuist gebeld met Apple Den Haag. Is bevestigd. Is zeer nette actie, ga er gauw heen voordat die krengen op zijn.

EDIT: Heb mijn Mini 4 32GB WiFi Gold inmiddels ook opgehaald. Kunnen inderdaad niet zeggen hoe lang de actie loopt, maar ze hadden er nu nog wel genoeg werd vermeld. 379 is gewoon een strakke actie want ook langs Amac en iCentre geweest en daar nog gewoon 439 (32) en 549 (128). Nieuwe prijzen gingen pas in zodra voorraad op was, zei men daar. Dus allemaal naar een officiële Apple Store als je wilt profiteren. Trouwens ook de prijzen van de Air 2 gecheckt maar die waren nog hetzelfde.

[ Voor 68% gewijzigd door MuFFIN 007 op 23-03-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Interessante prijs van de Mini 4 32 GB bij de AS, want de iPad Mini 2 van de kleine is wel aan vervanging toe. Ding is zo traag als stront.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Planespotter schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:42:
En voor wie nog goedkoop een Air 2 zoeken, http://www.ebay.nl/itm/10...95136e:g:nrsAAOSwTM5Y0rGO een 128gb Air 2 in de kleur goud voor 350 euro.
Enig idee of het een betrouwbare shop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Joel22 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:33:
[...]

Enig idee of het een betrouwbare shop is?
Bijna 18000 vrijwel alleen maar positieve feedback. En uit de negatieve blijkt dat het netjes wordt opgelost als er iets mis gaat.

Ik ga er vanuit dat het legit is, en anders heb ik dubbele aankoopbescherming via zowel PayPal als MasterCard.

Je kan even afwachten, dan post ik mijn ervaringen zodra de iPad binnen is. Kreeg vanmiddag namelijk al een bericht dat 'ie verstuurd is per Royal Mail.

M.i. is het een SUPER voordelige deal, een 128gb Air 2 voor 350 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door London op 23-03-2017 19:42 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Planespotter schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:42:
[...]

Bijna 18000 vrijwel alleen maar positieve feedback. En uit de negatieve blijkt dat het netjes wordt opgelost als er iets mis gaat.

Ik ga er vanuit dat het legit is, en anders heb ik dubbele aankoopbescherming via zowel PayPal als MasterCard.

Je kan even afwachten, dan post ik mijn ervaringen zodra de iPad binnen is. Kreeg vanmiddag namelijk al een bericht dat 'ie verstuurd is per Royal Mail.

Thx! Alleen ff een stekkertje kopen want het is UK toch? Ik kwam trouwens op 361 euro uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
Vergeet niet dat de A8X een derde CPU-core had en daarmee op multi-core benchmarks even snel was als de dual-core A9. De A8X heeft ook 8 GPU-clusters tegenover de 6 van de A9. Onderschat dat beestje niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 18:14
Nice, thanks voor de tip! Zojuist besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:39
Balance schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:56:
Vergeet niet dat de A8X een derde CPU-core had en daarmee op multi-core benchmarks even snel was als de dual-core A9. De A8X heeft ook 8 GPU-clusters tegenover de 6 van de A9. Onderschat dat beestje niet.
Mag ik daaruit opmaken dat ik voorlopig nog wel even mee kan met mijn ipad air 2?
Aangezien de CPu's enigsinds gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Zspirit schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:16:
[...]

Mag ik daaruit opmaken dat ik voorlopig nog wel even mee kan met mijn ipad air 2?
Aangezien de CPu's enigsinds gelijk zijn.
Hoelang hij nog mee kan ligt aan je gebruik en wat voor eisen je er aan stelt. De Air 2 is een schitterende tablet die voor alledaagse taken nog lang z'n ding zal blijven doen.

Wil je meer performance zou ik wachten op de volgende iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
Van de Air 2 upgraden naar de nieuwe iPad lijkt me inderdaad niet erg zinvol. Enkel als je een iPad van voor het Air tijdperk hebt is het interessant, want voor die 409 euro hoef je het niet te laten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
MuFFIN 007 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 02:02:
Van de Air 2 upgraden naar de nieuwe iPad lijkt me inderdaad niet erg zinvol. Enkel als je een iPad van voor het Air tijdperk hebt is het interessant, want voor die 409 euro hoef je het niet te laten..
Nou, ook als je een Air 1 hebt. Die loopt ondanks iOS10 wel iets beter dan met 9, maar het is nog steeds traag en beperkt. De Air 2 is zoals de eerste Air had moeten zijn. Maar dat is hetzelfde geweest met de iPad 3 (the new) en de iPad 4 met lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Mijn iPad 4 moet ook maar eens vervangen worden. Batterij is er een beetje klaar mee en vervangen is nu niet echt meer de moeite waard. De A6X houdt het trouwens nog verdacht goed vol! Maar wat kleiner, lichter en sneller is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Ik wacht nog even op de nieuwe Pro's om te kijken of daar wat leuks tussen zit, anders wordt het gewoon de nieuwe iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik ben vooral benieuwd of er nog nieuwe iPad pro's komen. Of zou Apple dit event maar in stilte overslaan?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Laatst online: 04:50
Planespotter schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:42:
[...]

Klinkt zeer aantrekkelijk.
Zitten er nog downsides aan deze deal?

Hoe zit het bijv. met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Atlas schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:45:
Ik ben vooral benieuwd of er nog nieuwe iPad pro's komen. Of zou Apple dit event maar in stilte overslaan?
Gezien het uitbrengen van de nieuwe reclames afgelopen weken en het feit dat er geen evenement is aangekondigd denk ik niet dat we dit komende half jaar wat kunnen verwachten op iPad Pro gebied.

EDIT: Nu is de store down tot 16:01. Zou het dan toch?

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnMartijn op 24-03-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:32
martijnmartijn schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:22:
[...]

Gezien het uitbrengen van de nieuwe reclames afgelopen weken en het feit dat er geen evenement is aangekondigd denk ik niet dat we dit komende half jaar wat kunnen verwachten op iPad Pro gebied.

EDIT: Nu is de store down tot 16:01. Zou het dan toch?
Je kan je natuurlijk afvragen waarom ze de store zouden down brengen.. Ik verwacht echt niet om de bestel pagina van de nieuwe (iPad 2017) in de lucht te brengen. Dus misschien toch wel een nieuwe iPad Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
mprkooij schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:10:
[...]

Je kan je natuurlijk afvragen waarom ze de store zouden down brengen.. Ik verwacht echt niet om de bestel pagina van de nieuwe (iPad 2017) in de lucht te brengen. Dus misschien toch wel een nieuwe iPad Pro?
Precies, waarom zou de store 6u(!) dichtmoeten voor een bestelpagina die waarschijnlijk aan de achterkant allang klaarstaat.

Maar goed, de nieuwe iMacs worden ook verwacht.
Aangezien ik net afgelopen woensdag een iPad Pro heb besteld, maar deze zo slecht leverbaar is dat ik nog bijna twee weken moet wachten (had helaas geen andere optie) ben ik nu wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:32
martijnmartijn schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:18:
[...]

Precies, waarom zou de store 6u(!) dichtmoeten voor een bestelpagina die waarschijnlijk aan de achterkant allang klaarstaat.

Maar goed, de nieuwe iMacs worden ook verwacht.
Aangezien ik net afgelopen woensdag een iPad Pro heb besteld, maar deze zo slecht leverbaar is dat ik nog bijna twee weken moet wachten (had helaas geen andere optie) ben ik nu wel benieuwd!
Uiteindelijk moeten we er niet teveel van verwachten aangezien dit volgens mij een truc is die Apple al jaren voert. De store zo vroeg mogelijk dichtzetten om een "Hype" te creëren en vervolgens veel apparaten te verkopen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34

Videopac

Rommelt wat aan.

Dank!

Ik heb er 2 gekocht. Wel raar dat het volgens ebay €708,45 is, terwijl PayPal er €722,87 van maakt.
En ik heb gekozen voor signed versturen, andere opties waren standard en tracked. Signed was ook gratis.

Goud is wel de lelijkste kleur, maar voor dit geld is het een erg goede deal.
De nieuwe iPad Air lijkt voor mij nauwelijks meerwaarde te hebben.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 13:28
Bedankt zojuist ook 1 besteld, als vervanger van onze ipad 2 16gb. _/-\o_
Eigenlijk wilde ik de ipad 2017 bestellen, maar dit scheelt veel geld en zoveel verschil qua snelheid zit er ook niet tussen.
Word gebruikt door de kleine voor wat youtube/netflix en wat leerspelletjes. En voor ons een beetje surfen op het web, moet deze wel aankunnen lijkt me.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49
Phyt_ schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:13:
[...]

Bedankt zojuist ook 1 besteld, als vervanger van onze ipad 2 16gb. _/-\o_
Eigenlijk wilde ik de ipad 2017 bestellen, maar dit scheelt veel geld en zoveel verschil qua snelheid zit er ook niet tussen.
Word gebruikt door de kleine voor wat youtube/netflix en wat leerspelletjes. En voor ons een beetje surfen op het web, moet deze wel aankunnen lijkt me.
Ik zit er ook heel erg over te denken om deze te kopen ter vervanging van mijn ipad 2 16 GB.
Al zou ik een ipad Air (1) kopen dan is het een verbetering ten opzichte van mijn huidige iPad. Mijn "gut feeling" zegt ook dat een gelamineerd scherm comfortabeler is.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 13:28
duke99 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:18:
[...]

Ik zit er ook heel erg over te denken om deze te kopen ter vervanging van mijn ipad 2 16 GB.
Al zou ik een ipad Air (1) kopen dan is het een verbetering ten opzichte van mijn huidige iPad. Mijn "gut feeling" zegt ook dat een gelamineerd scherm comfortabeler is.
Ja ik heb ook lang getwijfeld welke te kopen, als deze ebay link niet voorbij kwam had ik de ipad 2017 128gb besteld. De ipad 2 word echt te traag voor wat wij er mee willen.
En aangezien ik toch al die 509 euro gereserveerd had, kon ik deze niet laten liggen voor 360,02 EUR.
Persoonlijk zou ik als ik jouw was voor een ipad air 2 gaan of de ipad 2017 ik denk dat deze wat toekomstvaster zin dan de ipad air 1.

Betreft het scherm wij komen van een ipad 2 dus ik denk dat we sowieso niet weten wat we zien haha. Of het nu gelamineerd is ofniet. Ik werk thuis niet onder TL verlichting dus dat was voor mij geen dealbreaker geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door Phyt_ op 24-03-2017 14:31 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
Phyt_ schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Ja ik heb ook lang getwijfeld welke te kopen, als deze ebay link niet voorbij kwam had ik de ipad 2017 128gb besteld. De ipad 2 word echt te traag voor wat wij er mee willen.
En aangezien ik toch al die 509 euro gereserveerd had, kon ik deze niet laten liggen voor 360,02 EUR.
Persoonlijk zou ik als ik jouw was voor een ipad air 2 gaan of de ipad 2017 ik denk dat deze wat toekomstvaster zin dan de ipad air 1.

Betreft het scherm wij komen van een ipad 2 dus ik denk dat we sowieso niet weten wat we zien haha. Of het nu gelamineerd is ofniet. Ik werk thuis niet onder TL verlichting dus dat was voor mij geen dealbreaker geweest.
Knoop doorgehakt, toch maar voor de Air 2 gegaan i.p.v. iPad 2017. Air 2 of iPad 2017, ik ga er heel erg op vooruit en dit is wel een hele goede prijs :)

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:49
Deze eBay verkoper verkoopt wel heel veel producten voor een "too good to be True" prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Wouter Lucassen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:38:
Deze eBay verkoper verkoopt wel heel veel producten voor een "too good to be True" prijs.
We zullen zien hoe het afloopt.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Videopac schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:02:
[...]

We zullen zien hoe het afloopt.
Anders altijd koopbescherming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:14:
[...]

Anders altijd koopbescherming!
Precies, een van de vele redenen waarom ik een creditcard heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
duke99 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:22:
[...]

Precies, een van de vele redenen waarom ik een creditcard heb ;)
Betalen via Paypal kan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Dan krijg je alleen je geld terug als Paypal het geld ook terug kan halen.

Een één euro hoesjes verkoper die ineens op een vrijdag 100 iPads verkoopt. Ik geloof er niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
pacificocean schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:28:
[...]

Dan krijg je alleen je geld terug als Paypal het geld ook terug kan halen.

Een één euro hoesjes verkoper die ineens op een vrijdag 100 iPads verkoopt. Ik geloof er niet in.
Nee hoor. Dat is geen vereiste voor Paypal kopersbescherming. Althans, jaren terug was dat wel het geval. Volgens mij neemt Paypal nu de vordering over.

[ Voor 11% gewijzigd door WouterL op 24-03-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Mijn iPads zijn verzonden!

[ Voor 3% gewijzigd door Videopac op 24-03-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
Hier ook. Ik geloof dat @Planespotter hem gisteren al heeft besteld. Ga er vanuit dat hij hem dan als eerste binnen krijgt :)

Daarnaast, heeft iemand hier de iPad 2017 al besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
Er is in ieder geval iets verzonden. Of het ook een 100% legit iPad is is maar even afwachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Hmm. Verkoper biedt nu helemaal niets meer aan op ebay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 22:34
duke99 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:29:
[...]

Hier ook. Ik geloof dat @Planespotter hem gisteren al heeft besteld. Ga er vanuit dat hij hem dan als eerste binnen krijgt :)

Daarnaast, heeft iemand hier de iPad 2017 al besteld?
Ik wil hem graag hebben, maar de levering staat nu op 4/5 april. Ik wacht wel even af of hij binnenkort in de fysieke winkel ligt.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik zie het. Betekent dit dat de verkoper vermoedelijk dus een oplichter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Shit heb er ook 1 gekocht en betaald met paypall kan ik mijn geld nog terughalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:33:
[...]

Nee hoor. Dat is geen vereiste voor Paypal kopersbescherming. Althans, jaren terug was dat wel het geval. Volgens mij neemt Paypal nu de vordering over.
Dat dacht ik dus ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hhhhmmmm......twijfel hier guys.

Wij hebben een oude Ipad 2 (ooit eens gewonnen) en willen upgraden.

Ik heb al wat gelezen over de Ipad Air 2 versus de 9.7 Ipad 2017.

Normaliter upgrade ik zelf liever niet naar een device dat "obsolete" is, ik twijfel in dit geval voornamelijk over de algehele BEELDkwaliteit van het scherm.
De 2017 heeft een gelamineerd scherm versus het Air2 scherm.

Even voor- en nadelen daar gelaten v.w.b. vervangen etc, ga ik met de 2017 inleveren op BEELDkwaliteit? Of is het verschil tussen de Ipad2 en de 2017 ook al ruim voldoende om die te nemen.

Nu is mijn vraag eigenlijk........kan ik beter de Air2 nemen of toch de allernieuwste?

Echte reviews kan ik helaas nog niet vinden, en vind de keuze lastig, iemand wijze woorden?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Wouter Lucassen schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:57:
Ik zie het. Betekent dit dat de verkoper vermoedelijk dus een oplichter is?
Nee, deze verkoper heeft niet voor niets zoveel nagenoeg alleen maar positieve feedback. Gebeurt wel vaker dat een winkel al het aanbod tijdelijk even schrapt om de huidige orders weg te werken.

Gewoon even geduld hebben en anders heb je van 2 kanten aankoopbescherming.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik koop nooit wat op ebay, maar wacht vooralsnog even af. Ik heb ook betaald met Mastercard/Paypal, dat biedt enige bescherming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 22:34
Fraggert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:33:
Hhhhmmmm......twijfel hier guys.

Nu is mijn vraag eigenlijk........kan ik beter de Air2 nemen of toch de allernieuwste?
Ik had hetzelfde dilemma, ook nog een iPad 2, en kies voor de ipad2017. Een nieuwere processor lijkt me belangrijker dan het gelamineerde scherm. Vanaf de iPad 2 komend gaat het scherm toch al veel mooier en scherper zijn.

Alleen als je vaak buiten in de zon op de iPad wil kijken is het gelamineerde scherm wel een belangrijk voordeel denk ik.

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Planespotter schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:40:
[...]

Nee, deze verkoper heeft niet voor niets zoveel nagenoeg alleen maar positieve feedback. Gebeurt wel vaker dat een winkel al het aanbod tijdelijk even schrapt om de huidige orders weg te werken.

Gewoon even geduld hebben en anders heb je van 2 kanten aankoopbescherming.
We zullen het afwachten :)

Maar niet in paniek raken nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik heb het niet aangedurfd ; ik heb dan ook geannuleerd via een geschil en het geld is al terugbetaald. Wel gek, want de iPad zou net als bij velen hier al zijn verstuurd. Op mails werd ook niet gereageerd maar het geld is wel terug. Ik koop liever met wat meer zekerheid. Zou best kunnen dat ze alsnog geleverd gaan worden hoor, maar ik doe t toch niet :p

[ Voor 13% gewijzigd door WouterL op 24-03-2017 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
marcovandam schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:43:
[...]

Alleen als je vaak buiten in de zon op de iPad wil kijken is het gelamineerde scherm wel een belangrijk voordeel denk ik.
Een gelamineerd scherm met antireflectie coating spiegelt ook dat het een lieve lust is. Grootste voordeel van lamineren vind ik dat het een dunner apparaat oplevert. Vooral als je een case gebruikt is dat wel prettig. Verschillen in beeldkwaliteit en spiegeling vind ik niet schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

marcovandam schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:43:
[...]

Ik had hetzelfde dilemma, ook nog een iPad 2, en kies voor de ipad2017. Een nieuwere processor lijkt me belangrijker dan het gelamineerde scherm. Vanaf de iPad 2 komend gaat het scherm toch al veel mooier en scherper zijn.

Wanneer krijg je hem? Ik ben wel benieuwd naar wat je van het scherm vind :)
Vistajevski schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:52:
Verschillen in beeldkwaliteit en spiegeling vind ik niet schokkend.
Doel jij hier op het verschil tussen de Air2 vs. Ipad2017 of Ipad2 vs. Ipad2017, of de verschillen tussen de twee technieken onderling, dus gelamineerd en niet-gelamineerd?

Kun je iets zeggen over de beeldkwaliteit van de Ipad2017 vs. Ipad2?, daar zou ik enrom mee geholpen zijn _/-\o_

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Fraggert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:20:
[...]

Wanneer krijg je hem? Ik ben wel benieuwd naar wat je van het scherm vind :)

[...]

Doel jij hier op het verschil tussen de Air2 vs. Ipad2017 of Ipad2 vs. Ipad2017, of de verschillen tussen de twee technieken onderling, dus gelamineerd en niet-gelamineerd?

Kun je iets zeggen over de beeldkwaliteit van de Ipad2017 vs. Ipad2?, daar zou ik enrom mee geholpen zijn _/-\o_
Ja, je gaat van een non-retina naar een retina die doorontwikkeld is. Dat wordt smullen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
Fraggert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:20:

Kun je iets zeggen over de beeldkwaliteit van de Ipad2017 vs. Ipad2?, daar zou ik enrom mee geholpen zijn
De 2017 heb ik nog niet gezien (helaas). Mijn ervaring komt van een Ipad 1, Air 1, Air 2, Pro 9.7 en mini 1. En spiegelen doen ze allemaal. De pro heeft met afstand het beste scherm, maar dat komt niet omdat het gelamineerd is maar door de truetone en het grotere kleurenbereik. Verschil tussen de Air 1 en de Air 2 zit 'm voor mijn gevoel vooral in de helderheid, niet in het gelamineerde scherm. En ik begreep dat de Ipad 2017 op dat punt weer goed scoort. De stap van de Ipad 2 naar de Ipad 2017 zou voor mij qua scherm een no-brainer zijn vanwege de hogere resolutie. Qua snelheid overigens ook. Daarom heb ik mijn mini 1 (zelfde ingewanden als de ipad 2) ook ingeruild voor iets snellers.
Pagina: 1 ... 18 ... 36 Laatste