Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Redondo1982 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:25:
[...]

Ja, je gaat van een non-retina naar een retina die doorontwikkeld is. Dat wordt smullen voor je.
Okay thanks, had er ff niet bij stilgestaan dat de oude Ipad 2 nog geen retina scherm had. De Ipad2017 gaat 'm dan worden denk ik. :)
Vistajevski schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:44:
[...]

De 2017 heb ik nog niet gezien (helaas). Mijn ervaring komt van een Ipad 1, Air 1, Air 2, Pro 9.7 en mini 1. En spiegelen doen ze allemaal. De pro heeft met afstand het beste scherm, maar dat komt niet omdat het gelamineerd is maar door de truetone en het grotere kleurenbereik. Verschil tussen de Air 1 en de Air 2 zit 'm voor mijn gevoel vooral in de helderheid, niet in het gelamineerde scherm. En ik begreep dat de Ipad 2017 op dat punt weer goed scoort. De stap van de Ipad 2 naar de Ipad 2017 zou voor mij qua scherm een no-brainer zijn vanwege de hogere resolutie. Qua snelheid overigens ook. Daarom heb ik mijn mini 1 (zelfde ingewanden als de ipad 2) ook ingeruild voor iets snellers.
Bedankt! De upgrade van Ipad 2 wordt voor mij denk ik dan de Ipad2017.

Dat die iets dikker en wat grammen zwaarder is weegt voor mij niet op tegen het upgraden naar het nieuwste model ipv de oudere Air 2.

Wij doen meestal wat langer met onze devices dus ik kies liever niet voor al een ouder model of dat moet echt heel veel goedkoper zijn ofmij iets onmisbaars bieden datik anders moet missen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 09:00
Zie dat mijn air2 nu al 210 uur stand-by draait (en ruim 18 uur gebruik) op 1 lading.... al ruim een jaar zooooo blij met dit ding. :)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Wat mij opvalt, op 15 juli 2015 heb ik voor een
Gepersonaliseerde iPad mini 2, Wi-Fi, 16 GB - Zilver 237 euro betaald in de apple store.
En nu is dat echt veel duurder.

Ik zou heel graag dezelfde willen aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49
kevertje1977 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 12:11:
Wat mij opvalt, op 15 juli 2015 heb ik voor een
Gepersonaliseerde iPad mini 2, Wi-Fi, 16 GB - Zilver 237 euro betaald in de apple store.
En nu is dat echt veel duurder.

Ik zou heel graag dezelfde willen aanschaffen
De enige iPad Mini die Apple nu nog aanbiedt is de iPad Mini 4 128GB voor €489,-
Als je nu een goedkopere Mini wilt hebben dan kun je niet meer bij Apple zelf terecht.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:15
Vraagje over de iPad 2017 Welke hoesjes gaan passen die van een voorganger of moeten er speciaal voor de iPad 2017 nog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Roos79 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:38:
Vraagje over de iPad 2017 Welke hoesjes gaan passen die van een voorganger of moeten er speciaal voor de iPad 2017 nog komen?
Ik dacht dat de maten van deze iPad gelijk zijn aan de iPad Air 1. De diepte is in ieder geval gelijk en de breedte en hoogte is hetzelfde als de Pro en de oude Air 2. Ik denk dat hoesjes van de Air 1 gelijk zijn aan die van de nieuwe iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:23
Ik heb aan iPad air2 en de laatste tijd voelt de homeknop erg raar aan.
Hij klikt niet lekker het lijkt wel of ie blijft hangen hij kraakt bij elke klik erg irritant.
Ook blijft ie hangen of kun je hem niet goed indrukken.

Valt dit onder garantie en wordt het überhaupt als defect gezien?
Moet er wel bij zeggen dat de kids regelmatig op de iPad zitten en die hebben natuurlijk wel eens vieze vingertjes (van eten/snoep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:32
ComTech schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:00:
Ik heb aan iPad air2 en de laatste tijd voelt de homeknop erg raar aan.
Hij klikt niet lekker het lijkt wel of ie blijft hangen hij kraakt bij elke klik erg irritant.
Ook blijft ie hangen of kun je hem niet goed indrukken.

Valt dit onder garantie en wordt het überhaupt als defect gezien?
Moet er wel bij zeggen dat de kids regelmatig op de iPad zitten en die hebben natuurlijk wel eens vieze vingertjes (van eten/snoep).
Wattenstaafje pakken en die onderdopen in de alcohol 70% of daarboven, dus niet in bier :+

Dan de homeknop ingedrukt houden door het drukken van het wattenstaafje en goed langs de randen van de homeknop gaan. Dus rondjes draaien. Gebruik beide kanten van het wattenstaafje en je zal zien hij is weer als nieuw.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joel22 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:00:
Shit heb er ook 1 gekocht en betaald met paypall kan ik mijn geld nog terughalen?
Beetje voorzichtigheid met PayPal is niet onverstandig: https://www.security.nl/p...+uit+voor+PayPal-phishing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Hmm de nieuwe iPad heeft mij de keuze niet makkelijker gemaakt :)
Ze zetten hem goedkoper op de markt maar de iPad Air 2 kan ik (als ik snel ben) juist weer veel goedkoper kopen...

Voordelen iPad Air 2 128GB:
-50 euro goedkoper dan de prijs die Apple vraagt voor de nieuwe iPad
-Gelamineerd scherm
-Lichter
-Dunner

Voordelen nieuwe iPad 128GB:
-Nieuwer chipset, maar is hij ook sneller? (dat is nog afwachten op de reviews).
-Nieuw model dus vanuit een commercieel oogpunt misschien een langere support van Apple?
-Hogere Batterij capactiteit, maar zowel de iPad Air 2 als iPad (2017) claimen dezelfde 10 uur.....

Het chipset is nieuwer de A9 maar de enige benchmarks die je eventueel er tegenover kan zetten is die van de iPhone 6S Plus, echter dat is geen eerlijke vergelijking in verband met de lagere resolutie...

Ik vraag mij dus af of ik niet beter 1 van de laatste iPad Air 2's kan scoren in plaats van de iPad (2017) te kopen. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
duncanvdlinden schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:53:
Hmm de nieuwe iPad heeft mij de keuze niet makkelijker gemaakt :)
Ze zetten hem goedkoper op de markt maar de iPad Air 2 kan ik (als ik snel ben) juist weer veel goedkoper kopen...

Voordelen iPad Air 2 128GB:
-50 euro goedkoper dan de prijs die Apple vraagt voor de nieuwe iPad
-Gelamineerd scherm
-Lichter
-Dunner

Voordelen nieuwe iPad 128GB:
-Nieuwer chipset, maar is hij ook sneller? (dat is nog afwachten op de reviews).
-Nieuw model dus vanuit een commercieel oogpunt misschien een langere support van Apple?
-Hogere Batterij capactiteit, maar zowel de iPad Air 2 als iPad (2017) claimen dezelfde 10 uur.....

Het chipset is nieuwer de A9 maar de enige benchmarks die je eventueel er tegenover kan zetten is die van de iPhone 6S Plus, echter dat is geen eerlijke vergelijking in verband met de lagere resolutie...

Ik vraag mij dus af of ik niet beter 1 van de laatste iPad Air 2's kan scoren in plaats van de iPad (2017) te kopen. Wat is wijsheid?
Tja, de nieuwe iPad moet haast wel een betere accu hebben (zuinigere soc en grotere batterij) maar zal ongetwijfeld een minder scherm hebben. Beide hebben 2gb ram. De air 2 is dunner en lichter. Beide socs zijn echter snel genoeg.. wat heeft je voorkeur? Een mooier scherm en lichter apparaat of een iets langere accu + een snellere soc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Wouter Lucassen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:26:
[...]

Tja, de nieuwe iPad moet haast wel een betere accu hebben (zuinigere soc en grotere batterij) maar zal ongetwijfeld een minder scherm hebben. Beide hebben 2gb ram. De air 2 is dunner en lichter. Beide socs zijn echter snel genoeg.. wat heeft je voorkeur? Een mooier scherm en lichter apparaat of een iets langere accu + een snellere soc?
Das een hele lastige keuze wat ik prefereer, ik neig denk ik naar de betere soc en accu, omdat ik het scherm van de normale Air al mooi genoeg vind...

Dat zou je haast wel moeten zeggen dat de accu langer mee zou moeten gaan... of zou Apple de A9 net even wat hoger hebben geklokt als in bijvoorbeeld de iPhone 6S, wat meer energie verbruikt om hem op gelijk niveau te hebben kwa accucapaciteit met de Air2 en Pro.... Dat zou mijn voorkeur hebben! Naja we gaan het zien :)

Daarnaast zou het ook geen vreemde gedachte zijn dat Apple de iPad 2017 die straks nog maar net op de markt is iets meer aandacht te geven de komende jaren met de software updates (hem langer ondersteunen en beter laten performen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:55
Fraggert schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:33:
De 2017 heeft een gelamineerd scherm versus het Air2 scherm.
Nee, het is juist andersom: de Air 2 heeft een gelamineerd scherm.

Ik heb zelf de Air 2, zowel privé als zakelijk, dus zou ook nooit upgraden. Mijn vader zoekt wel een nieuwe iPad en ik denk dat ik hem gewoon het nieuwste model aan zal raden. Ondanks dat ze beiden denk ik echt snel genoeg zijn voor de meeste mensen. Voelt dus ook een beetje als een stapje terug met die nieuwe iPad, geen gelamineerd scherm, dikker, zwaarder. Juist de usp's van de Air 2, het 'oude' model 8)7

Dan kan er wel gezegd worden dat ie ook goedkoper is gemaakt, maar hiet in Europa of in ieder geval NL merk je dar nauwelijks iets van. De Air 2 stond op 439,- maar was ook vaak voor minder te koop en het nieuwe model komt geloof ik op 409,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
remzor schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:32:
[...]

Ik heb zelf de Air 2, zowel privé als zakelijk, dus zou ook nooit upgraden. Mijn vader zoekt wel een nieuwe iPad en ik denk dat ik hem gewoon het nieuwste model aan zal raden. Ondanks dat ze beiden denk ik echt snel genoeg zijn voor de meeste mensen. Voelt dus ook een beetje als een stapje terug met die nieuwe iPad, geen gelamineerd scherm, dikker, zwaarder. Juist de usp's van de Air 2, het 'oude' model 8)7

Dan kan er wel gezegd worden dat ie ook goedkoper is gemaakt, maar hiet in Europa of in ieder geval NL merk je dar nauwelijks iets van. De Air 2 stond op 439,- maar was ook vaak voor minder te koop en het nieuwe model komt geloof ik op 409,-.
Mocht je student zijn ; bij Apple zelf te koop voor 393,95. YourMacStore biedt ze na een mailtje ook wel aan voor 392.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Wouter Lucassen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:36:
[...]

Mocht je student zijn ; bij Apple zelf te koop voor 393,95. YourMacStore biedt ze na een mailtje ook wel aan voor 392.50
Nee helaas.. geen student meer. Toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
remzor schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:23:
[...]

Nee helaas.. geen student meer. Toch bedankt ;)
Het is niet alsof Apple naar een student bewijs vraagt.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Wouter Lucassen schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:34:
[...]

Het is niet alsof Apple naar een student bewijs vraagt.... ;)
Maar dan zou in theorie dus iedereen die bijna 20 euro korting toch kunnen pakken? Lijkt mij dat ze vragen waar je studeert met een kopietje van een studentenkaart / OV o.i.d. Jij zegt dus van niet, ervaring mee neem ik aan? Dan is het wel een optie om hem gewoon online te bestellen ja :)

[ Voor 12% gewijzigd door remzor op 27-03-2017 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
remzor schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:54:
[...]

Maar dan zou in theorie dus iedereen die bijna 20 euro korting toch kunnen pakken? Lijkt mij dat ze vragen waar je studeert met een kopietje van een studentenkaart / OV o.i.d. Jij zegt dus van niet, ervaring mee neem ik aan? Dan is het wel een optie om hem gewoon online te bestellen ja :)
Nee daar vragen ze niet om!:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Voor de mensen die een iPad hebben gekocht bij de Ebayer waarvan ik vorige week een link heb gedeeld; ik heb zelf een claim open staan bij PayPal.

Ik heb vrijdag gevraagd om een tracking nummer aangezien de iPad verstuurd zou zijn, maar nooit wat gehoord. Vervolgens heeft deze Ebayer de volledige stock van z'n Ebay shop verwijderd dus toen heb ik een claim geopend bij PayPal.

Ik weet dat Tweaker Wouter Lucassen vrijdag zijn geld al terug heeft gekregen, maar schijnbaar gaat dat voor mij niet zo makkelijk. Dus of ik heb een dezer dagen opeens een postbode aan de deur staan met een iPad, of ik zal m'n claim af moeten wachten. Aangezien ik onze vriend dagelijks een bericht stuur dat ik m'n geld terug wil of een tracking nummer wil zien ga ik er vanuit dat ik geen iPad zal krijgen dus is al mijn hoop gevestigd op PayPal en anders ING waarbij ik de betaling kan blokkeren.

Excuus voor de mensen die ook een iPad hebben gekocht bij hem. Helaas kun je dus ook een Ebayer met bijna 18000 feedback niet vertrouwen.

Inmiddels heeft 'ie ook z'n shopnaam veranderd op Ebay, nog een teken dat 'ie eronder uit probeert te komen?

[ Voor 5% gewijzigd door London op 27-03-2017 22:02 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
M'n moeder, al aardig op leeftijd heeft nog een iPad 2 (geen Air). Voldoet voor haar nog prima en ik vind het echt een uitkomst voor ouderen. Alleen vind ik 'm toch wat stroperig worden, vooral input lag, en dat die niet meer op de laatste iOS zit, vind ik ook wel een ding.

Gaat dus dit jaar wel een nieuwe komen en dan neig ik nu meer naar de 2017 ipv de Air 2 juist omdat ik verwacht dat de nieuwste langer iOS updates zal krijgen. Prijs mag voor de 32 nog even twee tientjes zakken want onder de 400 gaat dat ook geen discussiepunt meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Planespotter schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:01:
Voor de mensen die een iPad hebben gekocht bij de Ebayer waarvan ik vorige week een link heb gedeeld; ik heb zelf een claim open staan bij PayPal.

Ik heb vrijdag gevraagd om een tracking nummer aangezien de iPad verstuurd zou zijn, maar nooit wat gehoord. Vervolgens heeft deze Ebayer de volledige stock van z'n Ebay shop verwijderd dus toen heb ik een claim geopend bij PayPal.

Ik weet dat Tweaker Wouter Lucassen vrijdag zijn geld al terug heeft gekregen, maar schijnbaar gaat dat voor mij niet zo makkelijk. Dus of ik heb een dezer dagen opeens een postbode aan de deur staan met een iPad, of ik zal m'n claim af moeten wachten. Aangezien ik onze vriend dagelijks een bericht stuur dat ik m'n geld terug wil of een tracking nummer wil zien ga ik er vanuit dat ik geen iPad zal krijgen dus is al mijn hoop gevestigd op PayPal en anders ING waarbij ik de betaling kan blokkeren.

Excuus voor de mensen die ook een iPad hebben gekocht bij hem. Helaas kun je dus ook een Ebayer met bijna 18000 feedback niet vertrouwen.

Inmiddels heeft 'ie ook z'n shopnaam veranderd op Ebay, nog een teken dat 'ie eronder uit probeert te komen?
De truck is te kijken, waarmee de feedback is gemaakt. In dit geval bijna volledig met goedkope siliconen hoesjes. Dan is het oppassen als zo iemand ineens ipads gaat verkopen.
sambalbaj schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:13:
M'n moeder, al aardig op leeftijd heeft nog een iPad 2 (geen Air). Voldoet voor haar nog prima en ik vind het echt een uitkomst voor ouderen. Alleen vind ik 'm toch wat stroperig worden, vooral input lag, en dat die niet meer op de laatste iOS zit, vind ik ook wel een ding.

Gaat dus dit jaar wel een nieuwe komen en dan neig ik nu meer naar de 2017 ipv de Air 2 juist omdat ik verwacht dat de nieuwste langer iOS updates zal krijgen. Prijs mag voor de 32 nog even twee tientjes zakken want onder de 400 gaat dat ook geen discussiepunt meer zijn.
Apple stopt meestal met ios updates op basis van technische beperking en niet op basis van de leeftijd van het product. Ik verwacht dan ook dat ios updates min of meer tot dezelfde versie worden uitgerold voor de air2 en ipad5.

[ Voor 23% gewijzigd door pacificocean op 27-03-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 18:14

Ik heb 'm vandaag ook om een trackingnummer gevraagd. Ben benieuwd.. ik wacht nog t/m donderdag, als er dan niets binnen is dien ik ook een claim in.

Enne, je hoeft geen excuses te maken hoor. Tweakers zijn slim genoeg om zelf keuzes te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb ook een claim ingediend. Die gast zit al 6 jaar op ebay en werd als topseller gepromoot. Ik vind het niet gek dat we hier ingetrapt zijn.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:46
Videopac schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:53:
[...]

Ik heb ook een claim ingediend. Die gast zit al 6 jaar op ebay en werd als topseller gepromoot. Ik vind het niet gek dat we hier ingetrapt zijn.
Ik heb ook een claim ingediend. Toch een vaag verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Het aantal negatieve beoordelingen neemt ook toe, van 40 naar nu al 46 de afgelopen maand.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

remzor schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:32:
[...]

owja sorrie, je hebt gelijk.

maar de voor en nadelen van het scherm zijn niet echt een issue, ik lees voornamelijk over beter/goedkoper repareren en/of vervangen. Schoolgaande kids lopen hier niet rond ;)

Wij komen van een Ipad2, dus ik ga voor de Ipad 2017 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik zou nu ook nooit meer voor een Air2 gaan. Ik heb zelf de Air2 gehad en het was een fantastische tablet, maar ik zou altijd voor de nieuwste gaan. Bovendien stoorde ik mezelf wel aan het resoneren van het geluid in de Air2. Dun is leuk en mooi, maar het ging wel ten koste van het gebruiksgemak. Ik gebruik m'n iPads namelijk altijd 'naakt'. Het is net alsof je parkinson hebt en het is een heel naar gevoel dat resoneren. Kreeg er altijd kippenvel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:10
Sinds enkele weken is mijn bureau indeling anders geworden en zit mijn stopcontact ruim een meter verder van mij vandaan. Tot voorheen was de Lightning kabel van mijn Air 2 net lang genoeg dat de Ipad naast me aanstond en stroom kreeg. Je raad het al, nu dus niet meer.

Dus op zoek naar een langere kabel. Apple heeft wel een 2M variant, maar ik vraag me af dat lang genoeg is, misschien net niet. Een 2.5 of 3M zou ideaal zijn. Uiteraard zijn die er wel, heel veel namaak meuk. Helaas adverteren er zoveel dat ze certified zijn, terwijl ze dat alleen op de connector zijn, niet de kabel.

Heeft iemand hier een 3M Lightning kabel welke 0,0 verschil met de originele kabel kwa werking heeft :? De prijs maakt me niet zoveel uit, als het maar goed is en vooral blijft werken, ook na een IOS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 20:55
Kaap schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:18:
Sinds enkele weken is mijn bureau indeling anders geworden en zit mijn stopcontact ruim een meter verder van mij vandaan. Tot voorheen was de Lightning kabel van mijn Air 2 net lang genoeg dat de Ipad naast me aanstond en stroom kreeg. Je raad het al, nu dus niet meer.

Dus op zoek naar een langere kabel. Apple heeft wel een 2M variant, maar ik vraag me af dat lang genoeg is, misschien net niet. Een 2.5 of 3M zou ideaal zijn. Uiteraard zijn die er wel, heel veel namaak meuk. Helaas adverteren er zoveel dat ze certified zijn, terwijl ze dat alleen op de connector zijn, niet de kabel.

Heeft iemand hier een 3M Lightning kabel welke 0,0 verschil met de originele kabel kwa werking heeft :? De prijs maakt me niet zoveel uit, als het maar goed is en vooral blijft werken, ook na een IOS update.
Misschien domme opmerking .... verlengdoos ? Schroef er gewoon een tegen de onderkant van het blad aan de achterkant

(anders de 3m USB to Lightning kabel van het altijd betrouwbare Belkin...
https://www.amazon.co.uk/...proved/dp/B00ABCV34O?th=1 )

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:35
Ik vind het ook lastig. Ik heb sinds de release een iPad Air (1) en heb tussentijds al vaak getwijfeld om een upgrade te doen. Sinds de komst van een MacBook merk ik wel dat ik mijn iPad minder gebruik. Toch zou ik niet zonder willen/kunnen. Het is aantrekkelijk om nu nog een Air 2 te kopen, maar dat voelt toch niet helemaal goed.

Ik neig daarom meer naar een iPad Pro, maar anderzijds heb ik de 'kracht' van een Pro-model niet direct nodig. Ik wacht de benchmarks van de nieuwe iPad 2017 even af denk ik. Hopelijk valt hij sneller uit dan de iPad Air 2 en zit hij daarmee tussen de iPad Air 2 en de iPad Pro in. Wellicht dat ik dan alsnog ga upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
Kaap schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:18:
Anker maakt hele goede kabels, steviger dan die van Apple zelf. Dit is hun beste, hebben eventueel ook nog twee varianten die iets minder stevig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zojuist een bericht gekregen van PayPal dat mijn geschil is gesloten en het geld is terugbetaald door de Ebayer. Hopelijk gebeurt dit bij de andere gedupeerden ook spoedig!

Nu maar op zoek naar een legit plek om goedkoop een iPad aan te schaffen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door London op 28-03-2017 19:23 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:34
Planespotter schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:23:
Zojuist een bericht gekregen van PayPal dat mijn geschil is gesloten en het geld is terugbetaald door de Ebayer. Hopelijk gebeurt dit bij de andere gedupeerden ook spoedig!

Ook hier geld onderweg terug zodra het op de rekening staat de nieuwe ipad 128gb bestellen. Ik ben wel even genezen weer van Ebay ;).

Deze claim is in uw voordeel beslist en u ontvangt een terugbetaling.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Planespotter schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:23:

Hier ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vandaag ff met Apple gebeld, 6/7 april liggen de Ipad's 2017 in de stores.
Weet niet of dat ook opgaat voor resellers trouwens.

4Launch gaf aan ze half april (vanaf de 15e) te mogen ontvangen.

Net ff jammer.......vrouw is 2 april jarig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:38:

De nieuwe iPad 2017 ligt uiterlijk dinsdag bij de Apple Authorised winkels, waaronder Media Markt Coolblue etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Laatst online: 08:42
Wat is nu de beste keuze iPad Air2 32GB of iPad2017 32GB.

Ik lees verschillende verhalen. Wat werk duidelijk is:
- Air2 gelamineerd scherm. Is dat beter/fijner?
-2017 heeft een snellere SOC

Verder zie ik geen directe verschillen. I'm vind die 30 gram zwaarder of 1.4mm dikker niet bijonder verder.

Ik kom nu van een oude Android tablet, accu overleden. Dus wil een andere.
Ga het voornamelijk gebruiken vit 2:
- Browsen
- Aantekeningen maken op werk
- Netflix/Ziggo Go/Pathe Thuis streamen
- Vriendin wat lichtere games. Bejeweled enzo.
- Boeken/strips lezen

Echter wil ik wel een tablet met 'lange' support. Samsung tablet had dat niet. Durf niet te zeggen hoe het is bij iPad. Heb deze nog nooit verder zelf gehad.

Dank voor jullie reacties .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 11:58
Tweaker1987 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 00:16:
Wat is nu de beste keuze iPad Air2 32GB of iPad2017 32GB.

Ik lees verschillende verhalen. Wat werk duidelijk is:
- Air2 gelamineerd scherm. Is dat beter/fijner?
-2017 heeft een snellere SOC

Verder zie ik geen directe verschillen. I'm vind die 30 gram zwaarder of 1.4mm dikker niet bijonder verder.

Ik kom nu van een oude Android tablet, accu overleden. Dus wil een andere.
Ga het voornamelijk gebruiken vit 2:
- Browsen
- Aantekeningen maken op werk
- Netflix/Ziggo Go/Pathe Thuis streamen
- Vriendin wat lichtere games. Bejeweled enzo.
- Boeken/strips lezen

Echter wil ik wel een tablet met 'lange' support. Samsung tablet had dat niet. Durf niet te zeggen hoe het is bij iPad. Heb deze nog nooit verder zelf gehad.

Dank voor jullie reacties .
hier ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk! De iPad Air 2 is nu nog te koop in andere winkels en normaal zou ik voor een snellere soc gaan, maar zo'n gelamineerd scherm is toch ook wel fijn... Ik wil er dan ook regelmatig wat op gaan lezen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Ja dat heb ik dus ook. Ik ben ook benieuwd hiernaar. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:01
Ik denk persoonlijk dat de iPad Air 2 de nieuwe iPad 2 is. Dus een iPad die nog heel lang door Apple gaat worden ondersteund. Hij is absoluut niet traag en ik denk dat het gewicht en de dunheid + het scherm toch wel de doorslag zouden geven mocht ik voor zo'n beslissing staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:13:
[...]

De nieuwe iPad 2017 ligt uiterlijk dinsdag bij de Apple Authorised winkels, waaronder Media Markt Coolblue etc.
Waarom zegt mijn notificatie dat jij KingofthievesNL heet maar je nickname is WOLF_NL :P

Thanks voor de toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
martijnmartijn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:42:
Ik denk persoonlijk dat de iPad Air 2 de nieuwe iPad 2 is. Dus een iPad die nog heel lang door Apple gaat worden ondersteund. Hij is absoluut niet traag en ik denk dat het gewicht en de dunheid + het scherm toch wel de doorslag zouden geven mocht ik voor zo'n beslissing staan.
Dus jullie raden de Air2 aan boven de iPad2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-10 22:27

swv

De iPad 2017 heeft toch een betere batterij? Ik zou de reviews nog even afwachten tot hier meer duidelijkheid over is. Eerder deze maand hebben onder andere ik, mij beklaagd in dit topic over de ietwat teleurstellende accuduur van de Air 2. Niet dat ie slecht is, maar in mijn ervaring de 10 uur niet haalt. En als dat een probleem voor jou is, en de iPad 2017 doet dat aanmerkelijk beter (wat ik nu nog niet weet), dan kan dat een pluspunt zijn tov de Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Ja helder. Nu vind ik 10 acceptabel genoeg. En gebruik hem niet de 10 uur op een dag.
Dus dat zit wel snor. Is dat gelamineerde scherm echt een groot gemis? En ga je de snellere SoC merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:46:
[...]

Waarom zegt mijn notificatie dat jij KingofthievesNL heet maar je nickname is WOLF_NL :P

Thanks voor de toevoeging :)
Dat is een tussentijdse wijziging van nickname geweest 🙂

Het is afwachten totdat er reviews verschijnen mbt het scherm; ik denk persooonlijk dat het een iPad Air vs iPad Air 2 verhaal zal worden waarbij vooral de prijs doorslaggevend gaat worden voor de aankoop. Het verschil in SoC en scherm zal nihil zijn. Ben persoonlijk wel benieuwd of de iPad 2017 de nieuwste versie van TouchID gebruikt want dat is nergens aangegeven.

De Air 2 wordt overigens officieel niet afgeprijsd.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2017 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:23

Vreemd. Ik heb mijne afgelopen zaterdag besteld en krijg dit te zien in het tracking system van UPS.

Geplande aflevering bijgewerkt naar:
Donderdag, 30/03/2017, Voor het einde van de dag

Wat dan wel weer vreemd is, is dat mijn ipad nu in kazachstan is >:)

Almaty, Kazakhstan 29/03/2017 15:08 Aankomstscan

Dus geen idee hoe die morgen bij mij thuis zou moeten zijn :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Tweaker1987 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:20:
Ja helder. Nu vind ik 10 acceptabel genoeg. En gebruik hem niet de 10 uur op een dag.
Dus dat zit wel snor. Is dat gelamineerde scherm echt een groot gemis? En ga je de snellere SoC merken?
SoC is verwaasloosbaar. Het belangrijkste van de Air 2 is dat ie gewoon 2GB RAM heeft, net als alle andere iPads die nu worden verkocht (op de 12.9" Pro na). Dit is lang een knelpunt geweest van iPads. De CPU en GPU van de Air 2 hebben nog genoeg power voor de komende jaren. Tenzij Apple iOS onnodig complex gaat maken natuurlijk, maar ik denk niet dat ze gaan breken met de visie die ze met een mobiel OS voor ogen hebben. Het is nu ook moeilijk te zeggen of Apple in de toekomst de Air 2 (2014) eerder laat vallen dan 2016 en 2017 iPads, omdat ie simpelweg niet (veel) onderdoet. Maar met support, waar jij waarde aan hecht, zit het voorlopig nog wel goed. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

Van het gelamineerde scherm met anti reflectiecoating is het verschil wel noemenswaardig als ik mij dat goed herinner. Ik kan even geen site/test vinden die dit in de foto heeft vastgelegd. Ben je iemand die graag in de tuin - volgens jouw woorden - boeken en strips leest, dan is het scherm van de Air 2 wel beter. Verwacht alleen geen wonderen. Binnenshuis maakt het sowieso niet zoveel uit vind ik.

Als je het geduld hebt kunnen de reviews en gebruikerservaringen pas met zekerheid zeggen hoe de iPad 2017 presteert tegenover de Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Top. Dank voor de reacties. Ik zal kijken als de 2017 variant beschikbaar. Bij MediaMarkt ligt ie dan, even vergelijken en een kiezen.

Ik vind de support wel belangrijk. is me eerste Apple product, heb verder altijd Android Tablets gehad. Echter gaan die snel EOL en/of geen support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
Hier toch ook een geschil opgestart (kan tot 10 dagen duren, volgens PayPall).

Waarschijnlijk zodra hij beschikbaar is in de winkel ga ik dan toch voor een iPad 2017.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
Staat de iPad Pro 9.7 nog in verhouding qua prijs voor een casual gebruiker?
Waarschijnlijk is dit te overpiced voor een casual gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dionlinn schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Vreemd. Ik heb mijne afgelopen zaterdag besteld en krijg dit te zien in het tracking system van UPS.

Geplande aflevering bijgewerkt naar:
Donderdag, 30/03/2017, Voor het einde van de dag

Wat dan wel weer vreemd is, is dat mijn ipad nu in kazachstan is >:)

Almaty, Kazakhstan 29/03/2017 15:08 Aankomstscan

Dus geen idee hoe die morgen bij mij thuis zou moeten zijn :|
Mjaaa...ik weet niet wat vreemder is.....het verhaal van de Apple mevrouw of jouw I(sis)-pad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Tweaker1987 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:49:
Staat de iPad Pro 9.7 nog in verhouding qua prijs voor een casual gebruiker?
Waarschijnlijk is dit te overpiced voor een casual gebruiker
Ik, als casual, heb m gekocht en hij maakt het meer dan waard. Wel gekocht met in mijn achterhoofd dat het een goed investering is en ik er zeker 4-5 jaar mee vooruit kan. Voor op de bank en in bed is hij perfect (en onderweg als ik mijn MacBook Pro niet nodig heb). Maar ja, hij zou wel iets goedkoper mogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Apple heeft 't bestaande productieproces van hun eerste iPad Air (uit 2013) herbruikt of gerecycled voor de nieuwe iPad, om zo de nodige (on)kosten te besparen. Er zijn slechts enkele minimale aanpassingen gemaakt aan de behuizing; de oriëntatie- of stilte schakelaar is verwijderd, de volumeknoppen liggen iets verzakt, beide microfoon openingen zijn verkleind (rond i.p.v. pilvorm) en de speaker uitgangen zijn nu een enkele reeks gaatjes i.p.v. twee rijen. Qua dimensies, gewicht en beeldscherm is de nieuwe iPad dus identiek aan de originele iPad Air, waardoor ook bestaande hoezen, omhulsels, e.d. netjes zullen passen.

De wezenlijke verschillen zijn dus intern:
  • Dual core A9 SoC ter vervanging van de triple core A8X SoC. Single core prestaties zullen (aardig) hoger liggen, maar van de multi core prestaties verwacht ik dat ze dichtbij elkaar liggen (vanwege de derde core van de A8X). Wellicht is de A9 ietsje hoger geklokt als in de iPhone 6S (Plus) en SE, waar ze op 1,85 GHz draaien.
  • Accugrootte is gelijk aan iPad Air, dus groter dan Air 2 (of iPad Pro 9,7"). In combinatie met de nieuwere en vooral zuinigere A9 SoC, verwacht ik 'n aanzienlijk langere accuduur. Wellicht zelfs 15 uur in gunstige omstandigheden.
  • Alhoewel de opbouw van 't beeldscherm hetzelfde is als iPad Air, levert de nieuwe iPad wel een hogere helderheid. Dat helpt vooral bij zonlicht, al verwacht ik niettemin dat 't gelamineerde beeldscherm met antireflectie coating van iPad Air 2, iPad mini 4 en iPad Pro een stuk betere schermresultaten zullen geven buitenshuis.
Verder komt de nieuwe iPad dus overeen met iPad Air 2: beiden hebben 2 GB werkgeheugen, Touch ID (eerste generatie), de camera's aan voor- en achterkant zijn identiek, Wi-Fi 802.11ac en Bluetooth 4.2 radio's en waarschijnlijk ook 't speakersysteem. Alleen het 4G model ondersteunt bovendien LTE band 12.

Al in al is dit een opmerkelijke zet van Apple, te weten dat iPad Air 2 alweer uit oktober 2014 dateert en vooral de processor en accuduur duidelijke verbeteringen betreft. In hoeverre de rest een verbetering is, ligt meer aan je wensen en gebruiksdoeleinden; werk je veel mobiel dan is iPad Air 2 voelbaar lichter en uitgerust met een beter beeldscherm. Qua prijs verschillen beide 32 GB modellen namelijk amper iets. Waarschijnlijk verschijnen recensies van 't nieuwe model tegen 't einde van de week.

Referentie van Wikipedia: List of iOS devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

De vraag is wat er met de prijs van de Air 2 gebeurd als de nieuwe Air leverbaar is: wordt die goedkoper, blijft die even duur, wordt ie zelfs duurder of drogen de voorraden snel op en is die snel niet meer leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Videopac schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:27:
De vraag is wat er met de prijs van de Air 2 gebeurd als de nieuwe Air leverbaar is: wordt die goedkoper, blijft die even duur, wordt ie zelfs duurder of drogen de voorraden snel op en is die snel niet meer leverbaar?
Dat laatste. Het model gaat er gewoon uit. Als de voorraad op is, dan zal die niet meer leverbaar zijn.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

Bij Cameranu kennelijk al wel te krijgen :?

https://www.cameranu.nl/n...ontent=apple,apple-ipad-5

Ik zit zelf ook weer te twijfelen, maar ik wacht nog even wat de Pro's gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:23
Vergelijkingsvideo tussen de iPad 2017 en Air 2:

Nieuwe iPad is toch wel een stukje sneller! Misschien door sneller geheugen? Er wordt er voor mij één meegenomen uit NY, voor basic gebruik volgens mij een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 16:44
Romius schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:07:
[...]

Klopt, vanmiddag besteld en zojuist een verzendbevestiging met 3S code ontvangen. Ben erg benieuwt naar het scherm (zoals velen). Geen idee waar CameraNU hem vandaan heet, want bij TechData heb ik ook nog geen echter voorraad gezien (alleen verwacht). Ben benieuwt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 16:43

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Teardown van nieuwe iPad verklaart lagere prijs, trekt helderder scherm in twijfel

http://www.iculture.nl/ni...eardown-helderder-scherm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Toch wel een aardige verbetering op single core performance:

IPad Air 2:
Geekbench Single Core: 1834
Geekbench Multi Core: 4686
Antutu v6: 98102

iPad 2017:
Geekbench Single Core: 2519
Geekbench Multi Core: 4177
Antutu v6: 126310

iPad Pro 9.7:
Geekbench Single Core: 3030
Geekbench Multi Core: 4818
Antutu v6: 165333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Splinter Cell schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:29:
Teardown van nieuwe iPad verklaart lagere prijs, trekt helderder scherm in twijfel

http://www.iculture.nl/ni...eardown-helderder-scherm/
Lijkt mij in dit geval beter om dat artikel links te laten liggen en het te houden bij geek: Teardown toont aan dat nieuwe iPad geen gelamineerd scherm heeft

Door die titel ging ik met verkeerde verwachtingen het artikel in, terwijl iFixit er in feite weinig over te zeggen had. Dus om maar direct de Engelse tekst erbij te pakken zonder Nederlands geouwehoer en vertaal/interpretatiefouten hier de tekst waar het allemaal om te doen is:
Our question is: brighter than what? It doesn't look that different from the Air 1's display. If they mean brighter than the Air 2, then that may simply be due to reverting to the unfused display design of the Air 1.
Uiteraard via https://www.ifixit.com/Teardown/iPad+5+Teardown/85098

Zelf denk ik dat Apple een trucje heeft toegepast welke net als bij de iPhone 7 het display alleen helderder weergeeft wanneer automatische helderheid aan staat en je dit dan alleen kunt meten in de hele lichte omgeving. Maar dat is puur een gok hoor. Misschien dat om onder andere die reden de batterij ook groter is. Een andere verklaring heb ik zo 123 niet. Al specificeert Apple dit ook niet natuurlijk, terwijl ze bij de iPhone 7 wel duidelijk waren: 25% helderder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 16:43

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

sww89 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:59:
[...]

Lijkt mij in dit geval beter om dat artikel links te laten liggen en het te houden bij
Clickbait ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Hoewel Tweakers natuurlijk ook een pakkende titel probeert te verzinnen, vind ik dat artikel prettiger om te lezen omdat deze bondiger en professioneler is zonder onzin als dubbele informatie en teksten als 'De mensen van iFixit hebben hun gereedschap er weer bijgepakt en doken in het binnenste van de nieuwste iPad.' Als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Ik had dan ook wel verwacht dat er nog iemand over het frontpage artikel zou beginnen in dit topic. Nu ben jij dat dan met de beste bedoelingen :) Ik gun in dit geval Tweakers de views. Tenzij je een adblocker draait natuurlijk :P

Hoe dan ook ben ik nog steeds benieuwd naar de reviews en of we dan vast kunnen stellen dat we hier dan in feite te maken hebben met een 'iPad SE'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:10
troftnom schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:52:
[...]

Anker maakt hele goede kabels, steviger dan die van Apple zelf. Dit is hun beste, hebben eventueel ook nog twee varianten die iets minder stevig zijn.
Ik heb uiteindelijk via yourmacstore een Apple Lightning kabel gekocht van 2M. Was lang genoeg. Vandaag ontvangen en helaas, werkt deze niet. Gaat na enkele minuten op "Opladen uit". En dat terwijl het gewoon het officiële kabeltje zou zijn. Jammerrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Romius schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:07:
[...]

https://www.cameranu.nl/n...ontent=apple,apple-ipad-5

Ik zit zelf ook weer te twijfelen, maar ik wacht nog even wat de Pro's gaan doen.
Er staat nu "tijdelijk uitverkocht" anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jeroen797 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:12:
[...]

Klopt, vanmiddag besteld en zojuist een verzendbevestiging met 3S code ontvangen. Ben erg benieuwt naar het scherm (zoals velen). Geen idee waar CameraNU hem vandaan heet, want bij TechData heb ik ook nog geen echter voorraad gezien (alleen verwacht). Ben benieuwt 8)
Wannneer zou je hem krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:06:
[...]

Dat is een tussentijdse wijziging van nickname geweest 🙂

Het is afwachten totdat er reviews verschijnen mbt het scherm; ik denk persooonlijk dat het een iPad Air vs iPad Air 2 verhaal zal worden waarbij vooral de prijs doorslaggevend gaat worden voor de aankoop. Het verschil in SoC en scherm zal nihil zijn. Ben persoonlijk wel benieuwd of de iPad 2017 de nieuwste versie van TouchID gebruikt want dat is nergens aangegeven.

De Air 2 wordt overigens officieel niet afgeprijsd.
Op iFixit staat de teardown. De Ipad 5 is gewoon een Air met betere CPU en meer RAM. Ik zou het geld in m'n zak houden en gewoon het 2017 model nemen. Single threaded performance is beter (+50%), multi threaded ga je er amper op vooruit (2 cores iso 3).

Of je moet echt aan een dunnere behuizing en iets beter scherm hechten, maar als ik de vergelijkingen op Macrumours zo zie, is het goed genoeg.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
Zaterdag besteld, om 11 uur vanochtend ontvangen. Via apple website

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
twannie schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:57:
Zaterdag besteld, om 11 uur vanochtend ontvangen. Via apple website
Dat is best snel! Volgens apple is de levertijd nu opgelopen naar ±10 april, als je nu besteld.
De vraag is natuurlijk: hoe is ie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
loekf2 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:52:
Op iFixit staat de teardown. De Ipad 5 is gewoon een Air met betere CPU en meer RAM. Ik zou het geld in m'n zak houden en gewoon het 2017 model nemen. Single threaded performance is beter (+50%), multi threaded ga je er amper op vooruit (2 cores iso 3).

Of je moet echt aan een dunnere behuizing en iets beter scherm hechten, maar als ik de vergelijkingen op Macrumours zo zie, is het goed genoeg.
Welk model bedoel je met de iPad 5? Doel je op de iPad Air 2?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Railgunner schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Welk model bedoel je met de iPad 5? Doel je op de iPad Air 2?
Geintroduceerde iPad modellen chronologisch:

1st gen: iPad 1 = originele model
2nd gen: iPad 2 = iPad met dual core SoC
3rd gen: iPad 3 = eerste iPad met retina scherm
4th gen: iPad 4 = retina scherm met lighning poort
5th gen: iPad Air 1
6th gen: iPad Air 2
iPad Pro
7th gen: iPad 5 (??) = iPad Air 1 met A9 SoC, 2 GB RAM

Apple noemt het 2017 model gewoon iPad. Het is de 5e incarnatie van de iPad zonder Air, 7th gen. De Pro wordt als een aparte productlijn gezien.

Zie: Wikipedia: iPad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen797
Fraggert schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:16:
[...]
Wannneer zou je hem krijgen dan?
De chauffeur is nu onderweg en komt tussen 12:00 en 14:00 langs. Binnen 24 uur na bestelling dus (als het goed is).

EDIT: en hij is binnen. Eerste snelle indruk: een stuk sneller als mijn Air 1 en buiten in het zonnetje heb ik geen enkel probleem met het beeldscherm. Nu eerst even al m'n apps erop gooien en goed instellen.

[ Voor 28% gewijzigd door Jeroen797 op 31-03-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
loekf2 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:31:
Geintroduceerde iPad modellen chronologisch:

1st gen: iPad 1 = originele model
2nd gen: iPad 2 = iPad met dual core SoC
3rd gen: iPad 3 = eerste iPad met retina scherm
4th gen: iPad 4 = retina scherm met lighning poort
5th gen: iPad Air 1
6th gen: iPad Air 2
iPad Pro
7th gen: iPad 5 (??) = iPad Air 1 met A9 SoC, 2 GB RAM

Apple noemt het 2017 model gewoon iPad. Het is de 5e incarnatie van de iPad zonder Air, 7th gen. De Pro wordt als een aparte productlijn gezien.

Zie: Wikipedia: iPad
Ik ben op de hoogte van de iPad naamgeving, maar was in verwarring gebracht doordat jij het in je post over zowel de iPad 5 als de iPad 2017 had. Ook vind ik het niet logisch om de Air lijn hierin niet mee te tellen.

De enige iPads die een versienummer hebben gehad, zijn de iPad 2 en de iPad Air 2. Alle andere iPads hebben van Apple geen versienummer gekregen. De 3e generatie iPad is bijv. als 'the new iPad' in de markt gezet.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcovandam
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 22:34
Ik heb hem ook in handen, de AMAC in Utrecht heeft hem al op voorraad en in de verkoop.

Eerste indruk is prima, lekker vlot en mooi scherm.
Nu kom ik van een ipad 2 dus verwachtte wel wat verbetering :)

Daikin 4.2 Stylish, Daikin 3.5 Perfera. 13x400WP OZO, 12x400WP WNW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Jeroen797 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:47:
[...]

De chauffeur is nu onderweg en komt tussen 12:00 en 14:00 langs. Binnen 24 uur na bestelling dus (als het goed is).

EDIT: en hij is binnen. Eerste snelle indruk: een stuk sneller als mijn Air 1 en buiten in het zonnetje heb ik geen enkel probleem met het beeldscherm. Nu eerst even al m'n apps erop gooien en goed instellen.
Top man *O* veel plezier ermee d:)b

Wel mooi klote.....ik had hem dus al kunnen hebben voor mijn vrouw wat dus volgens de Apple mevrouw niet kon |:( ze heeft zelfs voor me geprobeert of er al nieuwe in de shops lagen die niet voor de verkoop maar "interne exemplaren" of ik die niet kon krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
Even mijn ervaringen na een paar uurtjes spelen. Hij is echt een stuk vlotter als mijn oude Air. CRS Racing 2 opent een dikke 10 seconde sneller op de 2017 dan op mijn oude iPad. Ook tijdens het spelen hiervan wordt hij een stuk minder warm als de oude Air.

Verder merk ik eigenlijk weinig verschil tussen de 2 op TouchID na. Nu eerst maar eens opzoek naar een hoesje of cover (aangezien ik nogal lomp ben en de iPad veel in mijn tas rond zwerft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Jeroen797 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 17:49:
Even mijn ervaringen na een paar uurtjes spelen. Hij is echt een stuk vlotter als mijn oude Air. CRS Racing 2 opent een dikke 10 seconde sneller op de 2017 dan op mijn oude iPad. Ook tijdens het spelen hiervan wordt hij een stuk minder warm als de oude Air.

Verder merk ik eigenlijk weinig verschil tussen de 2 op TouchID na. Nu eerst maar eens opzoek naar een hoesje of cover (aangezien ik nogal lomp ben en de iPad veel in mijn tas rond zwerft).
Dus je merkt weinig verschil tussen de nieuwe iPad en een iPad Air met 1GB intern geheugen en een oude soc? Dat geloof ik niet. De Air is niet zo'n snappy iPad meer en de Air 2 was echt een supergroot verschil. Geen tabs die meer herladen, super snappy etc. De nieuwe iPad zit minstens op hetzelfde niveau als de Air 2.

[ Voor 4% gewijzigd door Redondo1982 op 31-03-2017 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Redondo1982 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:45:
[...]

Dus je merkt weinig verschil tussen de nieuwe iPad en een iPad Air met 1GB intern geheugen en een oude soc? Dat geloof ik niet. De Air is niet zo'n snappy iPad meer en de Air 2 was echt een supergroot verschil. Geen tabs die meer herladen, super snappy etc. De nieuwe iPad zit minstens op hetzelfde niveau als de Air 2.
Er is inderdaad wat onduidelijkheid over wat hij bedoelt met 'Verder merk ik eigenlijk weinig verschil'. Maar hij geeft toch duidelijk aan dat de iPad 2017 veel sneller is dan de Air 1. Dus performance is een stuk beter zoals jij ook onderschrijft. Waar @Jeroen797 verder op doelt is dat de iPad 2017 wat uiterlijke kenmerken en display betreft net een Air 1 is. Zo lees ik het tenminste ;)

Nu nog een iPad 2017 vs Air 2 vergelijking. Ik durf geen winnaar aan te wijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen797
sww89 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:57:
[...]

Er is inderdaad wat onduidelijkheid over wat hij bedoelt met 'Verder merk ik eigenlijk weinig verschil'. Maar hij geeft toch duidelijk aan dat de iPad 2017 veel sneller is dan de Air 1. Dus performance is een stuk beter zoals jij ook onderschrijft. Waar @Jeroen797 verder op doelt is dat de iPad 2017 wat uiterlijke kenmerken en display betreft net een Air 1 is. Zo lees ik het tenminste ;)

Nu nog een iPad 2017 vs Air 2 vergelijking. Ik durf geen winnaar aan te wijzen.
Precies wat je zegt. Hij is een stuk sneller, heeft touch ID maar verder merk ik weinig verschil Ik heb hier ook een Air 2 ergens liggen. Zal die er zo eens bijpakken. Nog verzoekjes voor bepaalde tests/vergelijkingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen797 op 31-03-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Jeroen797 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:09:
[...]

Precies wat je zegt. Hij is een stuk sneller, heeft touch ID maar verder merk ik weinig verschil Ik heb hier ook een Air 2 ergens liggen. Zal die er zo eens bijpakken. Nog verzoekjes voor bepaalde tests/vergelijkingen?
Owja Touch ID. Dat voelt al zo gewoon. Ik denk dat iedereen wel wil weten hoe lang de batterij het uithoud. En specifiek vergeleken met de Air 2 de kwaliteit en afleesbaarheid van het scherm, met name onder een lamp of bij voorkeur in de zon. Meer valt er niet echt te vergelijken. Ja kleinere dingetjes als gewicht en dikte ten opzichte van de Air 2: Of jij vindt dat dat een dealbreaker kan zijn.

Maar het is niet voor mijzelf. Hoewel ik graag bij leer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:37:
[...]
Wel mooi klote.....ik had hem dus al kunnen hebben voor mijn vrouw wat dus volgens de Apple mevrouw niet kon |:(
Hoppaaaaaa..... *O* *O* *O*

vanochtend belletje naar Amac Amersfoort en een Ipad 2017 32GB WiFi in spacegray laten wegleggen en als de sodemieter in de auto gestapt :P .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5K0fH1SuolZPPTphp8FuIyhL/full.jpg

Kan ik toch nog morgen mijn vrouw haar verjaardagskado geven d:)b *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
Vandaag een iPad 2017 gehaald. Wow wat is ie snel. Logisch, want hiervoor een iPad 2 maar toch 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik wil ook weer graag een iPad hebben, maar twijfel heel erg over de (juiste) keus.

Ga ik voor het nieuwe model lekker voor op de bank e.d. of voor een Pro model die ik ook kan gebruiken tijdens offertes aan de binnenkant van panden, waarbij ik direct aantekeningen kan maken bij de foto's met (eindelijk) een goede stylus (Apple pencil). Deze keus is zo moeilijk, want:

1. Het voelt zo slecht om nu de huidige Pro te kopen, terwijl het een wereldapparaat is. Desalniettemin ben ik benieuwd naar de nieuwe iPads met nihil randen (geruchten)
2. Het kan zo maar zijn dat ik straks zat ben om de iPad mee te nemen naar de werkvloer en ik weer ouderwets notities maak in m'n schrijfmap
3. De Pro een héél stuk duurder kost, zeker icm een Pencil, en ik hem dan niet volledig benut en er nog steeds mee op de bank hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renoir
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 18:08
Afgelopen vrijdag de nieuwe iPad gehaald. Was ontzettend aan het twijfelen tussen een tweedehands Air 2 of de nieuwe iPad. Uiteindelijk voor de nieuwe gegaan omdat:

- snelheid
- grotere accu
- volle garantie periode
- niet heel veel duurder dan een tweedehands air 2

Ik kan hem niet vergelijken met een air 2 omdat ik die niet heb maar kan wel zeggen dat ik er tot nu toe ontzettend blij mee ben! Top ding wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:39

CeesKees

I rest my Kees

Wat een rare vergelijking.
Vergelijk dan een nieuwe air2 met de nieuwe ipad.

Dan zijn de verschillen opeens veel meer relevant.

Het verhaal van de accu vind ik trouwens een non-argument.
Het is echt niet zo dat de accu van de Air2 heel erg slecht is ofzo. Als je lang weggaat zorg je gewoon voor een powerbank of een lader of beiden. Dat doe je met de nwe ipad ook.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey94
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-07-2024
Heb ook de nieuwe iPad 2017 gehaald. Wat een verademing wanneer je van een iPad 3 komt.

Wat mij wel opvalt is dat de witte kleur op het scherm meer blauw gekleurd is in vergelijking met de oude iPad, meer mensen die dit ondervonden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 00:03
Ik heb de nieuwe iPad vandaag even bekeken in de Apple Store. En veel meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen. Degelijk apparaat, ziet eruit en voelt als een Air 1 en ligt prima in de hand. Het scherm is inderdaad wat minder mooi dan dat van de Air 2, maar nog steeds oké. Ik denk dat vooral de keuze tussen een iPad en een iPad pro wat makkelijker wordt voor de mensen die twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik weet niet of het kan en ofdat het te vertrouwen is maar in feite is een 128GB iPad Pro 9.7 inch "maar" 120 euro duurder dan de nieuwe iPad bij deze shop: https://www.eglobalcentral.nl/#/product/17645 . Nogmaals ik ken deze shop verder niet dus shop op eigen risico!! Dat is een veel minder groot verschil met de prijs bij Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:07
If it looks too good to be true... Gewoon niet doen dus.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

duncanvdlinden schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:20:
Ik weet niet of het kan en ofdat het te vertrouwen is maar in feite is een 128GB iPad Pro 9.7 inch "maar" 120 euro duurder dan de nieuwe iPad bij deze shop: https://www.eglobalcentral.nl/#/product/17645 . Nogmaals ik ken deze shop verder niet dus shop op eigen risico!! Dat is een veel minder groot verschil met de prijs bij Apple zelf.
Dit is een grijze / parallelle import winkel vanuit HongKong.

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:03:
Ik wil ook weer graag een iPad hebben, maar twijfel heel erg over de (juiste) keus.

Ga ik voor het nieuwe model lekker voor op de bank e.d. of voor een Pro model die ik ook kan gebruiken tijdens offertes aan de binnenkant van panden, waarbij ik direct aantekeningen kan maken bij de foto's met (eindelijk) een goede stylus (Apple pencil). Deze keus is zo moeilijk, want:

1. Het voelt zo slecht om nu de huidige Pro te kopen, terwijl het een wereldapparaat is. Desalniettemin ben ik benieuwd naar de nieuwe iPads met nihil randen (geruchten)
2. Het kan zo maar zijn dat ik straks zat ben om de iPad mee te nemen naar de werkvloer en ik weer ouderwets notities maak in m'n schrijfmap
3. De Pro een héél stuk duurder kost, zeker icm een Pencil, en ik hem dan niet volledig benut en er nog steeds mee op de bank hang.
1. Als je nu een tablet hebt, dan kun je natuurlijk nog even wachten op de nieuwe modellen. Al zullen de prijzen van die modellen natuurlijk ook niet goedkoop zijn.
3. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Afgelopen maanden heb ik gewacht op een Apple event met nieuwe iPads. Tot nu toe is dit event niet voorbij gekomen en ik heb al een paar maanden geen tablet meer. Na de aankondiging van het nieuwe model heb ik ook zitten twijfelen. Uiteindelijk ben ik toch voor de pro gegaan. Voor mij gaf het gebruik van de pencil uiteindelijk de doorslag en omdat ik verwacht dat ik een aantal jaren vooruit kan met deze tablet. Mijn tablet gaat trouwens alleen thuis gebruikt worden.
Het is een dure tablet, maar als je er bijvoorbeeld 4 jaar mee vooruit kunt, dan vind ik de prijs persoonlijk minder erg. Natuurlijk hangt het er ook vanaf of je het geld ervoor kunt missen. Als je niet teveel kunt uitgeven, dan zou ik voor een goedkopere versie gaan. Daarmee kun je ook gewoon op internet etcetera. Het blijft heel persoonlijk, dus ik kan je niet echt adviseren. ;) Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb 2 Air 2's 32 GB zilver besteld bij Wehkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:03:

Volgens sommige berichten zou Apple producten lanceren ter gelegenheid van de opening van hun Apple Park in Californië, mogelijk een nieuw 12,9 inch Pro model van de iPad.

Die opening van Apple Park staat gepland voor de maand april.

Stel dat Apple niet met een nieuwe versie van die 12,9 inch Pro komt, en dat zou mij nog niet eens echt verwonderen gezien de verkoopcijfers van de diverse modellen iPad, waarin de Pro's samen slechts verantwoordelijk zijn voor 7%, dan zou je aan het einde van deze maand alsnog kunnen besluiten om tot aanschaf over te kunnen gaan.

Voordeel van een eventuele aanschaf is dat welke je ook neemt die op de tweedehandsmarkt nog heel wat op brengt. Het eventuele verlies zal dus niet groot zijn.

Ondertussen heb jij al wel plezier gehad van je aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Videopac schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:21:
Ik heb 2 Air 2's 32 GB zilver besteld bij Wehkamp.
Wat heeft je doen besluiten om de Air 2 te kopen ipv de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

crimby schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:12:
[...]

Wat heeft je doen besluiten om de Air 2 te kopen ipv de nieuwe?
Het betere scherm en datie iets dunner en lichter is.
NB: zoals hierboven gezegd: het is voor iedereen een persoonlijke afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Ik heb op het werk de Air 2 en Air 1 even naast elkaar gehad en je merkt toch best wel wat verschil kwa scherm op het gebied van wel of geen laminatie, en dan vind ik de airgap eigenlijk nog het minst storend. Wat ik het minst mooie vind aan het Air 1 scherm is dat als je de brightness opvoert, de kleuren en het zwart flets wordt. De Air 2 blijft het contrast rijk en zwart mooier zwart terwijl de air 1 het grijzig wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

En dan was het scherm van de eerste iPad Air nog wel veel beter dat van de tweede iPad mini die ik eerst had. Het scherm van de mini retina had ondermaatse kleuren, helderheid en contrast, kan ik me nog herinneren van de reviews. Op het forum van MacRumors zijn heel wat huil-/praatgroepjes (lees: topics) over Het Inferieure Retina iPad mini Scherm. Ik heb daar nooit behoefte aan gehad, heb geen negatieve gevolgen van het scherm ondervonden en voor mij was het prachtig.

Nu heb ik een iPad Pro met DCI-P3 en 1,3 miljoen regenbogen aan kleurenspectrum. Ook een mooi scherm, went snel. Dus toen ik vandaag in Media Markt weer eens een iPad mini pakte en het scherm bekeek, viel me direct op dat het zo klein was! Kan me bijna niet meer voorstellen dat ik gedurende de vier jaar met m'n iPad mini's op dat schermpje alles kon lezen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Er zit inderdaad een fors verschil in schermkwaliteit tussen de Mini 2 en Mini 4. Ik heb nu dus twee weekjes de Mini 4, maar toen ik ze in de winkel naast elkaar legde zie je gewoon een heel groot verschil in helderheid en contrast. De kleuren zijn gewoon veel mooier op de Mini 4, en on par met de Air 2. Voor mij een must, want het scherm is toch datgene op een tablet wat gewoon echt goed moet zijn (anders pak je hem niet). Tot nu toe overigens erg tevreden, behalve met wat kleine irritante dingen in iOS die nu weer naar boven komen waardoor ik tijd terug voor m'n telefoons naar Android gegaan ben (geen filemanager, bepaalde instellingen diep verstopt of niet aanwezig, ontbreken van bepaalde apps die Apple niet wil zoals goede gratis office applicaties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Is er al iemand hier die de Air 2 heeft kunnen vergelijken met de nieuwe ipad? Ik ben voornamelijk benieuwd naar het scherm...

eigenlijk gaat het me niet perse om de vergelijking, maar hoe de nieuwe ipad het doet bij bijvoorbeeld zonlicht(buiten) of bij fel ander licht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie muziek maakt op zijn iPad heb ik na gisteren nog wel een tip voor een synthesizer, niet gratis weliswaar maar voor wat het is wel zo ongelooflijk goedkoop dat alleen die app voor menige muzikant al voldoende is geweest om een iPad aan te schaffen, Nave van Waldorf: http://www.waldorf-music.info/en/nave-overview

Wow man, dat is een beest van een synth! En dat voor maar €20,-! *O* *O* *O*
Pagina: 1 ... 19 ... 36 Laatste