Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 21:56
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:15:
Voor wie muziek maakt op zijn iPad heb ik na gisteren nog wel een tip voor een synthesizer, niet gratis weliswaar maar voor wat het is wel zo ongelooflijk goedkoop dat alleen die app voor menige muzikant al voldoende is geweest om een iPad aan te schaffen, Nave van Waldorf: http://www.waldorf-music.info/en/nave-overview

Wow man, dat is een beest van een synth! En dat voor maar €20,-! *O* *O* *O*
Niet verkeerd, over beesten gesproken: heb zelf ook de moog Model 15 aangeschaft!!

Dit vind ik dus een groot voordeel van iOS te opzichte van Android, de kwaliteit van de apps!

[ Voor 9% gewijzigd door Jimijames75 op 06-04-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimijames75 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:22:
[...]

Niet verkeerd, over beesten gesproken: heb zelf ook de moog Model 15 aangeschaft!!

Dit vind ik dus een groot voordeel van iOS te opzichte van Android, de kwaliteit van de apps!
Die mag er zeker weten ook zijn. Al vind ik het enige nadeel wel een beetje het noodgedwongen scrollen van het scherm.

Trouwens, op dit moment is Cubasis in de aanbieding, voor de helft van de prijs, nu €25,- Is bepaald niet verkeerd dacht ik. Al is AUM ook bepaald niet verkeerd, wellicht iets minder bekend maar heel bruikbaar: http://kymatica.com/Software/AUM Audiobus mag de naam hebben opgebouwd, en net van de week een nieuwe versie hebben uitgebracht, maar AUM vind ik persoonlijk wel heel erg lekker werken.

Je hebt helemaal gelijk trouwens hoor met je stelling dat de kwaliteit van de apps onder iOS die van Android ver achter zich laat.

Korg Gadget is overigens ook in de aanbieding op dit moment, dacht zo uit mijn hoofd nu voor €20,-, maar daar heb ik toch iets op tegen. De workflow is binnen die app prima maar bijvoorbeeld hun losse Arp Odyssei app wil niet echt lekker samenwerken met de afgeslankte versie daarvan binnen Korg Gadget for iOS, die daar Lexington heet dacht ik.

Man man, de iPad is voor synth-liefhebbers een ware goudmijn. Voor een prikkie zijn er apps verkrijgbaar die zo goed zijn dat je VA-bakken zo goed als allemaal je deur uit kunt doen. Al kan ik niet ontkennen dat die van de week aangekondigde Quantum van Waldorf toch wel heel erg gaaf is: http://www.sonicstate.com...ntum-8-voice-hybrid-poly/ en natuurlijk op de site van Waldorf zelf: http://www.waldorf-music.info/en/

Jammie jammie! Komt zoveel zulk gaaf spul uit tegenwoordig. Zijn gouden tijden voor iedereen die van synths houdt! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:17:
[...]

Die mag er zeker weten ook zijn. Al vind ik het enige nadeel wel een beetje het noodgedwongen scrollen van het scherm.

.....

Jammie jammie! Komt zoveel zulk gaaf spul uit tegenwoordig. Zijn gouden tijden voor iedereen die van synths houdt! :Y)
Ja dat scrollen is minder in die moog app.

Verder ben ik nog niet echt thuis in muziek productie op de iPad. Dat vind ik toch het fijnst werken op de mac met ableton, waarbij de iPad nu enkel dient als virtual instrument.

Als synthliefhebber zijn het inderdaad mooie tijden en kun je al die oude klassiekers voor een prikkie op je iPad krijgen (ARP,moog, korg etc)

Maar een echte synth in huis blijft toch het fijnst, heb zelf nog een oude korg polysix, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartinlog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-08 15:50
Ik heb de nieuwe iPad sinds vandaag en het scherm is best goed, zeker in vergelijking met Mn "oude" Sony Z3 tablet compact. Dat scherm is wel gelamineerd maar heeft geen extra coating en reflecteert net zoveel licht (iets wat mij eerder nog niet eens opgevallen was..) Als je de iPad recht voor je in je handen hebt zie je het verschil niet qua diepte. Van de zijkant kan je het beter zien, maar het stoort mij niet. Verder is de iPad erg vlot, ik las ergens dat de netwerksnelheid minder zou zijn, maar mijn oakla Speedtest haalt gewoon de maximale up en down van Ziggo (153 Mbps down en 15 up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:18
bartinlog schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:22:
Ik heb de nieuwe iPad sinds vandaag en het scherm is best goed, zeker in vergelijking met Mn "oude" Sony Z3 tablet compact. Dat scherm is wel gelamineerd maar heeft geen extra coating en reflecteert net zoveel licht (iets wat mij eerder nog niet eens opgevallen was..) Als je de iPad recht voor je in je handen hebt zie je het verschil niet qua diepte. Van de zijkant kan je het beter zien, maar het stoort mij niet. Verder is de iPad erg vlot, ik las ergens dat de netwerksnelheid minder zou zijn, maar mijn oakla Speedtest haalt gewoon de maximale up en down van Ziggo (153 Mbps down en 15 up).
En hoe is het onder een felle lamp of zon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartinlog
crimby schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:42:
[...]

En hoe is het onder een felle lamp of zon?
Het ligt er aan onder welke hoek de lamp op de iPad schijnt, ik heb een iPad 1,2,4 en mini 2 gehad en daar is het ook nooit een issue geweest, deze iPad's waren qua helderheid en kleuren (en snelheid!) wel allemaal minder.
De mini 2 heb ik vorig jaar in de zomer op Mn balkon gebruikt en dan was het met volle zon soms lastig, maar ook dat ligt helemaal aan hoe je m vasthoud.
Op de filmpjes en foto's over vergelijkingen met de air 2 zie ik dat de air 2 een blauwe waas heeft, dat zal wel door de coating komen, maar daar zou ik me eerder aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
bartinlog schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:37:
[...]

Het ligt er aan onder welke hoek de lamp op de iPad schijnt, ik heb een iPad 1,2,4 en mini 2 gehad en daar is het ook nooit een issue geweest, deze iPad's waren qua helderheid en kleuren (en snelheid!) wel allemaal minder.
De mini 2 heb ik vorig jaar in de zomer op Mn balkon gebruikt en dan was het met volle zon soms lastig, maar ook dat ligt helemaal aan hoe je m vasthoud.
Op de filmpjes en foto's over vergelijkingen met de air 2 zie ik dat de air 2 een blauwe waas heeft, dat zal wel door de coating komen, maar daar zou ik me eerder aan storen.
Dus ik zou er goed aan doen om lekker de nieuwe iPad aan te schaffen? Zat ook te twijfelen over de pro.. maar dat zou alleen maar vanwege het scherm zijn denk ik. Het is voor mij voornamelijk om te lezen en af en toe wat filmpjes ofzo te bekijken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:42
Ik vind de nieuwe iPad sowieso een no-brainer als je gewoon een stabiele tablet zoekt zonder poespas van een pencil oid. Dus als ik alleen een iPad zou zoeken als bank-hang-apparaat dan zou ik deze per direct kopen. Ik snapte ook de scepsis niet in het begin. Goede specs en een fantastisch OS voor een goede prijs.

[ Voor 19% gewijzigd door Redondo1982 op 07-04-2017 16:47 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Voor degenen die nog bijzonder geïnteresseerd zijn in de specifieke details, heeft Ars Technica inmiddels hun uitvoerige recensie gepubliceerd.

Zeker de moeite waard voor degenen die graag alle metingen en vergelijkingen met de directe concurrentie bestuderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 19:56
Lang gewacht met het kopen van een nieuwe iPad (iPad 3 nu hier) en nu is er een nieuwe, maar zit nu toch te twijfelen.

Scherm wat minder dan de Air 2 en één core minder. Prijs is wel scherp, maar ongeveer gelijk aan de Air 2.

De Pro is in verhouding wel weer een stuk duurder, en wachten op de volgende generatie reguliere iPads gaat waarschijnlijk ook lang duren.

Wat is wijsheid? Air 2, de Pro 9,7 of toch nog langer wachten op de volgende serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:05
Ik zit met exact hetzelfde dilemma. De iPad 2017 wordt het voor mij niet vanwege het scherm en het feit dat hij dikker is. De air 2 voelt in de hand dan toch net lekkerder, maar nu nog een apparaat uit 2014 kopen voelt ook niet helemaal goed.
En zo'n 800 euro aan een pro besteden met de wetenschap dat er waarschijnlijk een nieuwe pro onderweg is met kleinere bezels voelt evenmin goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Mandarijntje op 07-04-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 00:03
De Pro is overkill en veel te duur als je alleen een consumptieapparaat zoekt, en hij is pas echt compleet met pen en smart keyboard. Voor op de bank is de iPad 2017 inderdaad een no brainer, en als je de formfactor en het scherm van de air 2 fijner vindt neem je die. Qua prestaties scheelt het niet veel. En een iPad voor rond de 400 euro is gewoon een goede deal, of het nu een 2017 of een air 2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Zat net nog even te denken en bedacht me dat waarschijnlijk een iPad 2017 over een paar jaar aardig wat meer opbrengt tweede hands dan een iPad Air 2.

Omdat een substantieel deel van de potentiële kopers eerder kijkt naar de datum van uitgave dan naar de specificaties.

Ook iets om in overweging te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
Ik was vanmiddag even vergelijken in de applestore en vind het scherm van de iPad 2017 echt een stuk minder premium aanvoelen. Tijdens het typen is de ruimte tussen het scherm en glas echt merkbaar. Het klinkt hol en het glas lijkt mee te geven. Het wordt of de air 2 of wachten op een heel nieuw model met kleinere bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
hEgelia schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:39:
Voor degenen die nog bijzonder geïnteresseerd zijn in de specifieke details, heeft Ars Technica inmiddels hun uitvoerige recensie gepubliceerd.

Zeker de moeite waard voor degenen die graag alle metingen en vergelijkingen met de directe concurrentie bestuderen :)
Oh men dit maakt het niet makkelijker...

Ik heb nu een iPad 2.. dus een upgrade is sowieso welkom! Ik ben dan wel iemand die graag het beste koopt... en zowel de nieuwe iPad als de iPad air 2 geven mij niet het gevoel dat ik dat doe... de iPad pro misschien wel, maar als ie die jaar nog geüpdate wordt, zou dat een beetje jammer zijn en is het scherm echt 200 euro waard?

Van de week maar eens vergelijken in de winkel :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:49
Ik heb sinds Donderdag de "nieuwe iPad", ik had hier voor de Pro, die had ik weg gedaan ivm defect scherm. Ik moet zeggen dat ik met deze blijer ben, meer waar voor je geld en gebruikte die Pro functies toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hEgelia
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Qua rekenprestaties is de nieuwe iPad krachtiger dan een Air 2, met name met single core taken is 't verschil aanzienlijk. En 't meeste app gebruik, waaronder ook browsen, vallen onder single core taken. Volgens de metingen van Ars Technica komen een reeks prestaties zelfs dichterbij de iPad Pro, dan bij iPad Air 2. Maar waar de nieuwe iPad vooral in uitblinkt is de accuduur, zoals duidelijk aangetoond in de recensie.

Als 't je echter gaat om handzaamheid en vooral beeldkwaliteit, dan heeft de iPad Air 2 duidelijk een streepje voor. Gaat 't je vooral om rekenvermogen en accuduur, dan weegt de balans onmiskenbaar in 't voordeel van de nieuwe iPad.

Op overige gebieden, zoals camera en netwerksnelheid (WiFi & Bluetooth), zijn beide iPads identiek. Letterlijk dezelfde componenten dus. Zoals Mandarijntje schreef klopt 't wel dat het beeldscherm van de nieuwe iPad inderdaad een wat 'holler' gevoel geeft, zoals voorheen ook 't geval was met de iPad Air. Dit went echter gauw. Keerzijde is dat de speakers van de nieuwe iPad beter klinken, met name bij hogere volumes, dan iPad Air 2.

Persoonlijk vind ik dat de nieuwe iPad een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft, zeker naar Apple standaarden. Het is eigenlijk hetzelfde geval als met de iPhone SE; in grote lijnen een iPhone 6s in de behuizing van een iPhone 5s. Daarnaast verwacht ik later dit jaar een nieuwe iPad Pro; nu nog investeren in 't bestaande model zou ik alleen doen als de degelijke speakers en ondersteuning voor de Pencil direct vereist zijn.

Mensen, neem de Ars Technica recensie door en bekijk de foto's en vooral de grafieken even aandachtig. Het zal een hoop verduidelijken! Voor gebruikers van iPad 4 of ouder is deze nieuwe iPad echt een behoorlijk flinke stap vooruit en voor minder geld dan ooit. Als 't toch niet weet te overtuigen, dan zal Apple ongetwijfeld in de toekomst met een nieuwe iPad Pro komen... voor de nodige honderden euro's meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Een laminated screen ben ik nu niet gewend met m'n iPad 3, dus dat minpunt zal ik niet erg voelen. Verder gebruik ik mijn iPad enkel binnen.

Prijs / kwaliteit verhouding is top, en ik wil voornamelijk upgraden voor de winst in snelheid. Ik zal morgen even kijken in de Mediamarkt, en vervolgens een beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Heb vanmiddag de iPad 2017 gehaald en hij bevalt erg goed. Enorme snelheidswinst!

En het scherm vindt ik helemaal prima! Moet wel zeggen dat ik dus geen gelamineerd scherm gewend ben, dus ik mis ook niets.

Maar hij loopt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimijames75 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:32:
[...]

Ja dat scrollen is minder in die moog app.

Verder ben ik nog niet echt thuis in muziek productie op de iPad. Dat vind ik toch het fijnst werken op de mac met ableton, waarbij de iPad nu enkel dient als virtual instrument.

Als synthliefhebber zijn het inderdaad mooie tijden en kun je al die oude klassiekers voor een prikkie op je iPad krijgen (ARP,moog, korg etc)

Maar een echte synth in huis blijft toch het fijnst, heb zelf nog een oude korg polysix, heerlijk!
De Polysix? Ja, dat is een mooie bak. Heb hem ook gehad. Evenals een Juno 6. Ook die twee, samen met nog een aantal synths weg gedaan omdat mijn woonkamer wel erg vol werd. De enige waar ik echt spijt van heb is de simpele Korg Delta. Die had ik niet weg moeten doen. Was mijn eerste synth.

Heb trouwens nog wel modules. Nemen bepaald minder plaats in. Die Arp Odessey module van Korg dacht ik ook nog aan. Al is die iOS app van Korg ook wel heel verleidelijk.

Zou eigenlijk iemand eens een groot artikel op tweakers moeten schrijven over elektronische muziek. Komt immers bepaald niet weinig techniek bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Verwijderd schreef op zondag 9 april 2017 @ 01:30:
[...]

De Polysix? Ja, dat is een mooie bak. Heb hem ook gehad. Evenals een Juno 6. Ook die twee, samen met nog een aantal synths weg gedaan omdat mijn woonkamer wel erg vol werd. De enige waar ik echt spijt van heb is de simpele Korg Delta. Die had ik niet weg moeten doen. Was mijn eerste synth.

Heb trouwens nog wel modules. Nemen bepaald minder plaats in. Die Arp Odessey module van Korg dacht ik ook nog aan. Al is die iOS app van Korg ook wel heel verleidelijk.

Zou eigenlijk iemand eens een groot artikel op tweakers moeten schrijven over elektronische muziek. Komt immers bepaald niet weinig techniek bij kijken.
Je bedoelt die module van de ARP odessey? Dat lijkt mij ook wel wat, ben een liefhebber van de ARP sound en €650 is wel aantrekkelijk. Heb n.a.v jouw post toch ook even de iOS app gehaald van die synth.

Hoe stuur jij je softsynths aan op je iPad? Ik probeer een goede setup te vinden. Midi controller>MacBook<iPad Gebruik nu de app studiomux, nadeel daarvan vind ik dat het geluid van de synth uit mn iPad komt ipv de Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
In de winkel even de nieuwe iPad bekeken en getest... niets mis mee! Dus toen ik besloot deze te kopen... was ie uitverkocht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Laatst online: 16:27
Ik heb ook enige tijd in twijfel gezeten, nieuwe ipad, air2 of toch misschien een pro..
Uiteindelijk de knoop doorgehakt (heb een mini 2, en wilde weer een grotere na ruim 3 jaar).
Heb dus een ipad 2017 gekocht, instap model, genoeg voor mobiel dingen doen (heb na besloten te hebben ook nog over de 128gb gedacht, maar ik heb nu nog net genoeg aan mijn 16gb in mijn huidige).

Dus gewoon naar de winkel gedaan (mediamarkt).. en iene miene mutte gedaan, en een zilvere opgehaald (ik kon kiezen tussen gold, gray en silver).
Die verkoper zal wel hebben gedacht dat ik gek was, maar het boeit me echt niet welke kleur ie is... en een witte voorkant is ook eens leuk en pas mooi bij mijn huidige iphone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Ik vond de nieuwe iPad 2017 echt behoorlijk goedkoper aanvoelen dan de air 2. De gap tussen scherm en glas was duidelijk merkbaar, en het tikken op het scherm liet een goedkope, holle feedback achter. Kwa afmetingen issie natuurlijk ook wat "bulkier". Ik vond de air 2 er echt beduidend meer premium uitzien. Al met al heb ik er gemengde gevoelens over. Hadden ze maar de air 2 body/scherm gerecycled. Dat had een veel mooier en completer product opgeleverd. Het voelt nu als een upgrade en downgrade tegelijkertijd. Ik vind het eigenlijk best een vreemd product. Al helemaal nu ze nog tegelijkertijd naast de air 2 worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Wouter Lucassen schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:11:
Ik vond de nieuwe iPad 2017 echt behoorlijk goedkoper aanvoelen dan de air 2. De gap tussen scherm en glas was duidelijk merkbaar, en het tikken op het scherm liet een goedkope, holle feedback achter. Kwa afmetingen issie natuurlijk ook wat "bulkier". Ik vond de air 2 er echt beduidend meer premium uitzien. Al met al heb ik er gemengde gevoelens over. Hadden ze maar de air 2 body/scherm gerecycled. Dat had een veel mooier en completer product opgeleverd. Het voelt nu als een upgrade en downgrade tegelijkertijd. Ik vind het eigenlijk best een vreemd product. Al helemaal nu ze nog tegelijkertijd naast de air 2 worden verkocht.
Ik heb de mazzel dat ik een iPad 2 gewend ben en dus niet de air 2 qua scherm.. als ze de air 2 hadden gerecycled was ons leven een stukje makkelijker inderdaad hahaha

De air 2 gaat er overigens gewoon uit, dus zometeen is die keuze er niet meer ;-) scheelt weer!

Heb mijne in ieder geval bij Coolblue net besteld dus als het goed is morgen binnen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
crimby schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:58:
[...]

Ik heb de mazzel dat ik een iPad 2 gewend ben en dus niet de air 2 qua scherm.. als ze de air 2 hadden gerecycled was ons leven een stukje makkelijker inderdaad hahaha

De air 2 gaat er overigens gewoon uit, dus zometeen is die keuze er niet meer ;-) scheelt weer!

Heb mijne in ieder geval bij Coolblue net besteld dus als het goed is morgen binnen :-)
Begrijp me niet verkeerd ; je hebt gewoon alsnog een hele goede tablet in huis gehaald. Ik vind het gewoon jammer dat als je in het bezit bent geweest van de air 2, de aspecten die achteruit zijn gegaan, gewoon erg zichtbaar zijn. Van te voren had ik dit niet verwacht eigenlijk. Daarvoor moet je ze in de mediamarkt (oid) echt naast elkaar hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Wouter Lucassen schreef op zondag 9 april 2017 @ 19:10:
[...]

Begrijp me niet verkeerd ; je hebt gewoon alsnog een hele goede tablet in huis gehaald. Ik vind het gewoon jammer dat als je in het bezit bent geweest van de air 2, de aspecten die achteruit zijn gegaan, gewoon erg zichtbaar zijn. Van te voren had ik dit niet verwacht eigenlijk. Daarvoor moet je ze in de mediamarkt (oid) echt naast elkaar hebben liggen.
Snap ik helemaal!! Daarom twijfelde ik dus ook tussen de air 2, 2017 en de pro.... maar heb hm vandaag even mogen testen en het scheelt gewoon dat ik de ipad 2 gewend ben en dus niet de voordelen van de air 2 ken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartinlog
Wouter Lucassen schreef op zondag 9 april 2017 @ 19:10:
[...]

Ik zou sowieso niet upgraden van een iPad air 2, dat heeft weinig zin, alles daarvoor heeft volgens mij wel zin, al is het alleen al vanwege het werkgeheugen van 2gb, bij de Mini 2 met 1gb was dat voor mij de reden om verder te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
bartinlog schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:15:
[...]

Ik zou sowieso niet upgraden van een iPad air 2, dat heeft weinig zin, alles daarvoor heeft volgens mij wel zin, al is het alleen al vanwege het werkgeheugen van 2gb, bij de Mini 2 met 1gb was dat voor mij de reden om verder te kijken.
Helemaal mee eens, maar als je nu een iPad wilt aanschaffen is de keuze tussen de air 2 en 2017 helemaal geen "no brainer". Dat is toch best gek voor een opvolger. Eigenlijk krijg je de volgende keuze: een dunnere en meer premium ogende tablet met een mooier scherm VS een betere batterijduur en een iets rappere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ipad net binnen gekregen en wat een verschil met de iPad 2 (logisch)!! Echt een mooi apparaat en helemaal de juiste keuze voor me!

Scherm is helemaal prima trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zijn er ook mensen die zijn overgestapt vanaf een iPad Air (1)? Ik overweeg ook een nieuwe iPad aan te schaffen, met name omdat spellen zoals Hearthstone niet soepel meer draaien op de iPad Air. Daarbij stoor ik me er ook regelmatig aan dat de tabbladen in Safari vaak moeten herladen wegens het gebrek aan 2GB RAM.

Ik vind de Pro eigenlijk te duur voor wat ik er mee doe. Af en toe YouTube, Netflix, mail en wat internetten. Anderzijds lees ik ook dat de iPad 2017 geen échte stap vooruit is wanneer je van een iPad Air komt. Althans qua scherm en feeling. Is het dan misschien toch verstandiger om een iPad Air 2 aan te schaffen nu deze nog leverbaar is? Maar dat voelt ook wat gek, dat is toch al een ouder apparaat (i.v.m. toekomstige updates e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15
VeeGee schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:55:
Zijn er ook mensen die zijn overgestapt vanaf een iPad Air (1)? Ik overweeg ook een nieuwe iPad aan te schaffen, met name omdat spellen zoals Hearthstone niet soepel meer draaien op de iPad Air. Daarbij stoor ik me er ook regelmatig aan dat de tabbladen in Safari vaak moeten herladen wegens het gebrek aan 2GB RAM.

Ik vind de Pro eigenlijk te duur voor wat ik er mee doe. Af en toe YouTube, Netflix, mail en wat internetten. Anderzijds lees ik ook dat de iPad 2017 geen échte stap vooruit is wanneer je van een iPad Air komt. Althans qua scherm en feeling. Is het dan misschien toch verstandiger om een iPad Air 2 aan te schaffen nu deze nog leverbaar is? Maar dat voelt ook wat gek, dat is toch al een ouder apparaat (i.v.m. toekomstige updates e.d.).
Ik heb hem in m'n handen gehad en ik heb nu een Air 2. Ik vind het scherm en formaat van de Pro beter en ga dus nog even in de wacht. Als er echt een bezel-less 10.5" komt rond de 900 euro met 4G en 128 GB koop ik die nieuwe. Laat Apple ons wachten en/of worden het schandalige prijzen > 1000 euro dan ga ik het 2017 instap model halen.

Vergeleken met de Air 2 is het gat +20% single core performance, multi-core is iets minder. Vergeleken met een Air is het zelfs +90% single core.

Ik geef ook niets om een keyboard via de smart connector en die pen. 4G, scherm en snelheid wel.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-11-2024
VeeGee schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:55:

ik ben overgestapt van de ipad air 1 naar deze ipad 2017. Verschillen voor mij na een week gebruiken zijn Touch ID, de accuduur en hij is een tikkeltje sneller met browsen tussen verschillende tabbladen en de multitask optie.

Ik vind het geen echte stap vooruit. Spelletjes spelen doe ik niet dus dat kan ik niet voor je beantwoorden. Indien het niet nodig is om een nieuwe aan te schaffen (wat bij mij wel het geval was i.v.m. defect) zou ik niet overstappen en wachten op een volgend model. Ik vind de overstap dan namelijk geen 400 piek waard.
Ik vind het grote nadeel dat het scherm behoorlijk reflecterend is in vergelijking met de pro die een bekende heeft, deze iPad pro vind ik dan weer te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Afgelopen week kwam ik een mevrouw tegen met haar iPad Pro 12.9. Ze gaf aan dat haar batterij van 100% naar 0% ging in 3 uur.

Ze had in dat geva 2,5 uur tv gekeken via 'Horizon GO' en 0,5 uur geluisterd naar 'Radio 5' middels hun app.

Als een softwarematige (DFU) reset niet helpt lijkt het mij wijs om hier een RMA van te maken? Ze was al bij de Amac geweest waar ze deze wilde opsturen, maar goed, dan is mevrouw haar iPad weer een tijdje kwijt. Maar kunnen we stellen dat deze iPad een RMA moet krijgen?

Was zelf aan het werk bij de Jumbo toen mevrouw langs kwam met haar iPad dus niet uitgebreid kunnen kijken 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
robcoenen schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 07:59:
Afgelopen week kwam ik een mevrouw tegen met haar iPad Pro 12.9. Ze gaf aan dat haar batterij van 100% naar 0% ging in 3 uur.

Ze had in dat geva 2,5 uur tv gekeken via 'Horizon GO' en 0,5 uur geluisterd naar 'Radio 5' middels hun app.

Als een softwarematige (DFU) reset niet helpt lijkt het mij wijs om hier een RMA van te maken? Ze was al bij de Amac geweest waar ze deze wilde opsturen, maar goed, dan is mevrouw haar iPad weer een tijdje kwijt. Maar kunnen we stellen dat deze iPad een RMA moet krijgen?

Was zelf aan het werk bij de Jumbo toen mevrouw langs kwam met haar iPad dus niet uitgebreid kunnen kijken 😅.
Misschien dat haar iPad wat sneller leeg gaat door de grootte van de boodschappenlijst? :+ Wat doe je in hemelsnaam met een iPad Pro 12,9" bij de Jumbo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Redondo1982 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:10:
[...]

Misschien dat haar iPad wat sneller leeg gaat door de grootte van de boodschappenlijst? :+ Wat doe je in hemelsnaam met een iPad Pro 12,9" bij de Jumbo?
Geloof mij. In al die jaren dat ik bij de Jumbo werk valt dit nog onder de noemer 'minst opvallende dingen'. ;)

Heb wel vaker klanten die met hun computer langs komen terwijl ik netjes vlees en kaas sta te snijden. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49
Nu een paar weken de iPad 2017. Wat vooral fijn is, is de snelheid (komend van ipad 2).
Wat ik wel merk is dat de touchID wat minder lekker werkt dan die van mijn iPhone 6s. Vaker en langer mijn vinger op de sensor moeten houden, het gaat wat minder soepel (twee vingers ingesteld, op beiden dit "probleem").
Ook merk ik dat ik af en toe 3d-touch mis. Zeker met het typen van berichten e.d. merk ik dat ik het vaker gebruik om even een woord aan te passen dan ik dacht :)

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
duke99 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:39:
Nu een paar weken de iPad 2017. Wat vooral fijn is, is de snelheid (komend van ipad 2).
Wat ik wel merk is dat de touchID wat minder lekker werkt dan die van mijn iPhone 6s. Vaker en langer mijn vinger op de sensor moeten houden, het gaat wat minder soepel (twee vingers ingesteld, op beiden dit "probleem").
Ook merk ik dat ik af en toe 3d-touch mis. Zeker met het typen van berichten e.d. merk ik dat ik het vaker gebruik om even een woord aan te passen dan ik dacht :)
In de iPhone 6s zit dan ook second gen touch ID. Die is sneller 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duke99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:49
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:52:
[...]

In de iPhone 6s zit dan ook second gen touch ID. Die is sneller 8)
En dat is te merken. Desalniettemin, een fijne tablet is het wel.

Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb op mijn ipad nu en dan de melding dat er al twee weken geen icloud backup is gemaakt. Dan moet jet het handmatig aanslingeren. Ik dacht altijd dat dit vanzelf ging, net als op mijn iphone. Kennelijk moet je dat instellen, weet iemand waar je dat kunt aangeven?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:49

swv

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:17:
Ik heb op mijn ipad nu en dan de melding dat er al twee weken geen icloud backup is gemaakt. Dan moet jet het handmatig aanslingeren. Ik dacht altijd dat dit vanzelf ging, net als op mijn iphone. Kennelijk moet je dat instellen, weet iemand waar je dat kunt aangeven?
Volgens mij gaat dit automatisch en dien je de iPad met WiFi aan, aan de lader te hangen. Dan zoekt de iPad zelf een moment om die iCloud-backup te maken. Ik heb om die reden best vaak dat de backup van mijn iPhone een paar dagen/weken achterloopt omdat ik vooral op 4g zit en weinig op WiFi (Unlimited he :P). Omdat ik dan vergeet WiFi aan te zetten maakt ie thuis aan de lader dan ook geen backup. Nu bijvoorbeeld is mijn iPhone-backup van 3 april en mijn iPad-backup van 9 april. Bij de iPad komt dat omdat die niet zo vaak in de lader zit. Toevallig 3 dagen geleden wel en is de backup vrij recent, maar vaak genoeg krijg ik ook jouw melding te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dank, helder verhaal. Echter die iPad hangt gemiddeld eens per week aan de lader, met wifi aan, dus dat kan het haast niet zijn lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Laatst online: 07:04
Is het misschien zoiets simpels dat je geen ruimte meer hebt binnen je iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat checkte ik ook gelijk, maar ik heb daar nog 42 GB vrij. En aangezien het een 32GB iPad is... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-04-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 18:30
sww89 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:31:
[...]

Volgens mij gaat dit automatisch en dien je de iPad met WiFi aan, aan de lader te hangen. Dan zoekt de iPad zelf een moment om die iCloud-backup te maken.
Het zou automatisch moeten gaan, maar ik merk zelf ook dat het niet altijd gebeurd. En het ligt niet aan de hardware, want ik heb het op drie verschillende iPads (iPad 2, iPad Air en iPad Pro 9,7") met twee verschillende apple-id's. Overigens heb ik hier al geruime tijd last van, zeker langer dan een jaar.

Wel heb ik het idee dat dit voornamelijk gebeurt als je de iPad op de lader aansluit en er vervolgens niets meer mee doet, bijvoorbeeld 's avonds voordat je naar bed gaat. De volgende dag blijkt er dan geen backup gemaakt te zijn.

Met iPhones heb ik dit probleem voor zover ik weet nog nooit gehad, tenzij de laatste backup <24 uur oud is.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:29
Heb niet echt kennis van tablets maar ben van plan om voor mijn moeder haar verjaardag een iPad cadeau te doen.

Van wat ik op de laatste pagina's lees lijkt me de beste optie een Apple iPad Air 2 of Apple iPad Wi-Fi (2017) die recent uitgekomen is, beide rond de €400.

De eerste voelt beter aan maar de tweede is iets sneller en sterker, klopt dit?

Is voor casual gebruik dus zou voor de 32GB gaan, ik wou bij deze enkel nog even bevestiging voor ik hem bestel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

32GB is voor casual gebruik meer dat genoeg. Games en video's vreten veel ruimte vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:29
Ok, en de voor de 2017 versie of Air 2 gaan of maakt dat uiteindelijk niet al te veel uit en zijn die beide vrij goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
ziny schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:34:
Ok, en de voor de 2017 versie of Air 2 gaan of maakt dat uiteindelijk niet al te veel uit en zijn die beide vrij goed?
Beide goed. Keuze tussen design (iPad air 2 voelt meer premium aan, is dunner en heeft een mooier scherm) vs iets betere prestaties en langere accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb mijn Air 2 16 GB verkocht en gisteren een Air 2 64 GB (refurb als nieuw, € 435,-) aangeschaft.

Bewuste keuze want ik ben niet echt onder de indruk van de iPad 2017. Dikker, zwaarder, zelfde accuduur, minder mooi scherm. Dat mijn apps een fractie langzamer laden, neem ik graag voor lief.

Jammer dat de 2017 niet gewoon de Air 2 behuizing heeft en jammer dat er niet gewoon een Air 3 met A9X chip bij is gekomen. Dan had ik zeker op 1 van die 2 overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:53:
Ik heb mijn Air 2 16 GB verkocht en gisteren een Air 2 64 GB (refurb als nieuw, € 435,-) aangeschaft.

Bewuste keuze want ik ben niet echt onder de indruk van de iPad 2017. Dikker, zwaarder, zelfde accuduur, minder mooi scherm. Dat mijn apps een fractie langzamer laden, neem ik graag voor lief.

Jammer dat de 2017 niet gewoon de Air 2 behuizing heeft en jammer dat er niet gewoon een Air 3 met A9X chip bij is gekomen. Dan had ik zeker op 1 van die 2 overgestapt.
De accuduur is onder dezelfde schermhelderheid flink toegenomen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:17:
[...]

De accuduur is onder dezelfde schermhelderheid flink toegenomen hoor ;)
Ok, wist ik niet. Apple geeft voor beide modellen 10 uur op namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
bram1984 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:21:
[...]

Ok, wist ik niet. Apple geeft voor beide modellen 10 uur op namelijk.
Ja, dat is vrij conservatief gesteld van Apple. Zou ook gek zijn ; Flink grotere batterij en zuinigere soc maar toch eenzelfde batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:34:
[...]

Ja, dat is vrij conservatief gesteld van Apple. Zou ook gek zijn ; Flink grotere batterij en zuinigere soc maar toch eenzelfde batterijduur.
Inderdaad. Maar goed, ben over het algemeen zeer tevreden over de accu van de Air 2. In noodgevallen heb ik altijd nog een dikke powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
ik heb gisteren ook een Air 2 128gb gekocht.
Het is mijn eerste iPad en ben er erg blij mee, wauw wat is dat ding dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Misschien dat het al in dit topic voorbij is gekomen, maar is het vibreren van de behuizing bij het afspelen van muziek minder geworden op de iPad 2017? Toen ik nog geen Air 2 had dacht ik dat het allemaal wel mee zou vallen, maar zelfs op lage volumes trilt die hele iPad mee :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
jordiv30 schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:53:
Misschien dat het al in dit topic voorbij is gekomen, maar is het vibreren van de behuizing bij het afspelen van muziek minder geworden op de iPad 2017? Toen ik nog geen Air 2 had dacht ik dat het allemaal wel mee zou vallen, maar zelfs op lage volumes trilt die hele iPad mee :'( .
De Air2 was inderdaad een ramp met de resonantie. Ik werd er echt niet goed van, een bepaald trillend (kippenvel) gevoel in je vingers alsof iemand met de nagels langs het ouderwetse schoolbord ging. Voor mij ook de reden om geen Air2 meer te kopen, ondanks de mooie uitstraling en het geweldige scherm. Want deze iPad is echt de beste bang for buck iPad die ze ooit uit hebben gebracht.

Ik vind de aankondiging van nieuwe iPads nu wel achter blijven en ben hier erg teleurgesteld over. Normaliter houdt Apple zich strak aan de cyclussen en kan je hier op rekenen. Ik wil zo graag een nieuwe iPad kopen, maar het instapmoment is wat mij tegenhoudt. Ik wacht nog even af en dan ga ik maar eens beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Ik gok dat dit het enige is wat we van Apple kunnen verwachten op iPad gebied dit jaar. Ik verwacht in elk geval niet dat er nog een event aangekondigd wordt voor de WWDC in juni dit jaar. De iPad round-up van dit jaar is dan wat mager vergeleken met de geruchten over een 10,5 inch iPad en daarnaast is het ook de vraag wanneer er dan nieuwe macs worden aangekondigd. Maar ik denk dat we in dit topic teveel hopen op een event voor de iPads, die was altijd in maart en ik denk niet dat Apple die nu opeens opschuift om ons te laten wachten. Jammer maar helaas. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Redondo1982 schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:41:
[...]

Ik vind de aankondiging van nieuwe iPads nu wel achter blijven en ben hier erg teleurgesteld over. Normaliter houdt Apple zich strak aan de cyclussen en kan je hier op rekenen. Ik wil zo graag een nieuwe iPad kopen, maar het instapmoment is wat mij tegenhoudt. Ik wacht nog even af en dan ga ik maar eens beslissen.
Ik begrijp nu niet zo goed waar je nu op wacht, is dat de nieuwe pro? Wat is voor jou een goed instap moment dan?

Ik heb nu de nieuwe iPad gehaald voor de kids en hoop dat er dit jaar nog een nieuwe pro komt voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Jimijames75 schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:53:
[...]

Ik begrijp nu niet zo goed waar je nu op wacht, is dat de nieuwe pro? Wat is voor jou een goed instap moment dan?

Ik heb nu de nieuwe iPad gehaald voor de kids en hoop dat er dit jaar nog een nieuwe pro komt voor mij :)
Als je de geruchten hebt gevolgd dan weet je dat er eea speelt. Zoals bijv een 10,5" iPad in de behuizing van het huidige 9,7" model. Wat misschien weer resulteert in een iPad zonder fysieke homebutton. Dit wil ik wel even zien voordat ik een beslissing neem. Je zou wel gek zijn om de huidige Pro's te kopen, tenzij je het echt nodig hebt voor je werk oid. Deze zijn er immers al een geruime tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 17-04-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Redondo1982 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:23:
[...]

Als je de geruchten hebt gevolgd dan weet je dat er eea speelt. Zoals bijv een 10,5" iPad in de behuizing van het huidige 9,7" model. Wat misschien weer resulteert in een iPad zonder fysieke homebutton. Dit wil ik wel even zien voordat ik een beslissing neem. Je zou wel gek zijn om de huidige Pro's te kopen, tenzij je het echt nodig hebt voor je werk oid. Deze zijn er immers al een geruime tijd.
Waarom zou je gek zijn als die ipads gewoon prima voldoen voor alles wat je er mee beoogd te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Nogmaals denk ik dat er geen iPad event meer komt dit jaar. En ook al worden er nog nieuwe iPads aangekondigd, dan zullen er waarschijnlijk geen functies in komen die nu nog niet bekend zijn, zoals een fysieke homebutton. Als ze zoiets gaan introduceren, doen ze dat in een nieuwe iPhone, simpelweg omdat hier meer marge op zit.

Ik denk dat we hier teveel hopen op een event dat er niet gaat komen. Ik ben het met jullie eens dat de Pro lijn aandacht verdient, maar ik verwacht niet dat dit nog dit jaar gaat gebeuren. Laat staan voor de WWDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Wouter Lucassen schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:41:
[...]

Waarom zou je gek zijn als die ipads gewoon prima voldoen voor alles wat je er mee beoogd te doen....
Ik praat even voor mezelf, dus laat dit duidelijk zijn. Jij praat best wel in algemene zin. Nu de huidige Pro kopen is voor mijn gevoel een verouderd model kopen. Je kan er inderdaad nog alles mee. Maar je zal deze nu maar kopen en een maand later een nieuw model krijgen, waar best wel kans op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
jordiv30 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:53:
Nogmaals denk ik dat er geen iPad event meer komt dit jaar.
Maar waar baseer je dat op dan? Het lijkt me echt uitermate onwaarschijnlijk dat Apple pas in 2018 met nieuwe Pro-versies komt. Dan zijn de huidige modellen wel echt hoogbejaard. Ik denk dat ze gewoon voor een ouderwets oktober/november event gaan. Dan is de randloze iPhone geïntroduceerd en kunnen ze dat ook prima voor de iPad invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Mike P schreef op maandag 17 april 2017 @ 23:07:
[...]

Maar waar baseer je dat op dan? Het lijkt me echt uitermate onwaarschijnlijk dat Apple pas in 2018 met nieuwe Pro-versies komt. Dan zijn de huidige modellen wel echt hoogbejaard. Ik denk dat ze gewoon voor een ouderwets oktober/november event gaan. Dan is de randloze iPhone geïntroduceerd en kunnen ze dat ook prima voor de iPad invoeren.
Dat is inderdaad goed mogelijk. Maar ik hoor hier mensen die nog steeds een april/mei evenement verwachten en dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik had echter niet gedacht aan een moment in oktober, dit zou inderdaad goed mogelijk zijn. De afgelopen jaren zijn er veel iPads bij het event van september/oktober aangekondigd (denk aan alle mini modellen, de Air en de Pro)

Edit: Ik denk overigens niet dat de iPad echt een schokkende wijziging zullen ondergaan. Een 10,5 inch iPad is mogelijk, maar nieuwe techieken zoals een vingerafdrukscanner in het scherm hoeven we denk ik niet te verwachten. Al helemaal niet als de iPhone dit ook niet krijgt. Het is duur om te produceren en daar verkopen iPads gewoon te slecht voor.

[ Voor 17% gewijzigd door jordiv30 op 18-04-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10 13:58
Het volgende heeft wellicht weinig met de iPad zelf te maken, maar ik vraag het toch even hier. De headphone jack van mijn koptelefoon is afgebroken waardoor er een stukje is achtergebleven in de iPad. Nu heb ik al van alles geprobeerd om deze er uit te halen, van een paperclip tot het lijmen van de headphone jack samen met het stukje dat achtergebleven is, maar tot nu toe mocht dit niet baten. Weet er iemand nog een manier om het stukje er uit te vissen? Op Fixit kun je het volgende bestellen; https://nl.ifixit.com/Sto...traction-Tool/IF145-333-1 Heeft er al iemand dit gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42
Ik had hetzelfde, en dezelfde pogingen met lijmen en zo. Uiteindelijk naar een reparateur gegaan, die het binnen 10 minuten eruit had. Ik had een kop koffie gehad en hoefde niks te betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:11
Iemand al een geschikte (rugged) case gevonden voor de nieuwe iPad 2017? Ik heb er eentje van Targus besteld, naar hun zeggen geschikt, maar in de praktijk blijkt de laadpoort zeer moeilijk bereikbaar.
De Smart Cases van Apple zelf zijn er nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Drwho1 op 25-04-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Drwho1 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:33:
Iemand al een geschikte (rugged) case gevonden voor de nieuwe iPad 2017? Ik heb er eentje van Targus besteld, naar hun zeggen geschikt, maar in de praktijk blijkt de laadpoort zeer moeilijk bereikbaar.
Ik gebruik de thule gauntlet case van mijn air 2 en die past perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 21:20
Van de week IPad Air 2 128 GB aangeschaft. Had de keus ook voor de nieuwe IPad, maar eerlijk gezegd vond ik deze maar niks. Stuk dicker en voelt niet echt premium aan net als de Ipad Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff, overdrijven is ook een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Zelfs als er nieuwe iPads worden aangekondigd dit jaar (wat ik zelf betwijfel tbh) heb ik moeite om voor te stellen hoeveel beter die nou echt zullen gaan zijn. Ik heb de iPad Pro 9.7 (kom af van de iPad Air 1) en ik vind hem supersnel. Je kan er alles op. Accu is uitstekend. Ze kunnen hem wel NOG sneller maken, maar dat zullen de meeste mensen niet eens merken. Gok eerder dat ze volgend jaar worden aangekondigd, zodat ze echt wat merkbare toevoegingen erin kunnen gaan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Drwho1 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:33:
Ik heb de orginele lederen case van Apple voor de air 1 voor een prikkie aangeschaft. Die past, behalve de volume knop, prima. Vind het jammer dat ze die niet meer maken voor de mini4,air2 en pro. Erg fijne case!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Jimijames75 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:48:
[...]

Ik heb de orginele lederen case van Apple voor de air 1 voor een prikkie aangeschaft. Die past, behalve de volume knop, prima. Vind het jammer dat ze die niet meer maken voor de mini4,air2 en pro. Erg fijne case!
Waar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
http://www.a-mac.nl/apple-smart-case-ipad-air-bruin

Het is wel de bruine, dus moet wel je smaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Dank, kon het voor die prijs niet laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Dankje, gelukkig niet roze of oranje, besteld! 8)

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 00:03
Merlijn_merlin schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:17:
[...]

Dankje, gelukkig niet roze of oranje, besteld! 8)
Er is ook nog een gele, voor dezelfde prijs. Het is meer citroengeel dan banaangeel. Vond ik toch wat frisser ogen dan de bruine ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Jimijames75 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:48:
[...]

Zijn de volume knoppen nog wel bruikbaar? Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Ja, de + zit in de opening waar op de air de mute knop zat, en de - is de + op de case, als je begrijpt wat ik bedoel ;-)

Vind de bruine trouwens een prima kleur, zeker als ie naar verloop van tijd verweerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Jimijames75 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:26:
Ja, de + zit in de opening waar op de air de mute knop zat, en de - is de + op de case, als je begrijpt wat ik bedoel ;-)

Vind de bruine trouwens een prima kleur, zeker als ie naar verloop van tijd verweerd
Ik overweeg hem ook aan te schaffen voor de iPad 2017. Heb je wellicht een fotootje van de knoppen aan de zijkant? Ik gebruik de volumeknoppen wel met enige regelmaat. Zijn de knoppen nog wel goed bereikbaar/werkt dat goed?

En hoe zit het met de uitsparing voor de camera?

[ Voor 4% gewijzigd door VeeGee op 27-04-2017 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimijames75
VeeGee schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:13:
[...]

Ik overweeg hem ook aan te schaffen voor de iPad 2017. Heb je wellicht een fotootje van de knoppen aan de zijkant? Ik gebruik de volumeknoppen wel met enige regelmaat. Zijn de knoppen nog wel goed bereikbaar/werkt dat goed?

En hoe zit het met de uitsparing voor de camera?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wIkiSue9AiYUmK90ZUqi71v1/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kG2pKawmNbabzviQMm9susY5/thumb.jpg

Op foto's zie je niks van de camerapositie die wat afwijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
Jimijames75 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:35:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op foto's zie je niks van de camerapositie die wat afwijkt
Ik heb de hoes ontvangen maar bij mij is de + button onwerkbaar geworden. Hij is óf altijd ingedrukt, of ik kan hem niet eens indrukken |:( Ik denk dat ik hem bij de schoenmaker wat laat bijpassen (de volume knoppen uitsnijden.)

[ Voor 8% gewijzigd door WouterL op 28-04-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Wouter Lucassen schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:23:
[...]

Ik heb de hoes ontvangen maar bij mij is de + button onwerkbaar geworden. Hij is óf altijd ingedrukt, of ik kan hem niet eens indrukken |:( Ik denk dat ik hem bij de schoenmaker wat laat bijpassen (de volume knoppen uitsnijden.)
Dat is idd jammer! Zal wel een minimaal verschil zijn, want ik heb dat probleem niet. Succes! een dremel boortje kan uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:00
Ik zag vanmorgen dat er een kras zat op mijn scherm van mijn Ipad Air zitten.
Ik heb getracht er een foto van te maken, maar zo op het oog is het niet echt te zien, maar als je bezig bent dan zie je het wel ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j80shtq.jpg
Omdat het wat moeilijk is om dit op een foto te zetten heb ik er even een cirkel omgezet.
(is er overigens een makkelijkere manier voor om dit beter zichtbaar te krijgen ?)

Ik zag oppervlakkig geen schade aan mijn screenprotector dus ga ervan uit dat het op het scherm zit.
Dit moet ik uiteraard nog even goed bekijken als ik een nieuwe protector heb en de oude verwijderd heb.

Mijn vraag is echter valt zoiets onder een garantie of is het gewoon gebruik schade ?

[ Voor 9% gewijzigd door MdO82 op 30-04-2017 15:50 . Reden: zinsopbouw ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
MdO82 schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:48:
Ik zag vanmorgen dat er een kras zat op mijn scherm van mijn Ipad Air zitten.
Ik heb getracht er een foto van te maken, maar zo op het oog is het niet echt te zien, maar als je bezig bent dan zie je het wel ;)

[afbeelding]
Omdat het wat moeilijk is om dit op een foto te zetten heb ik er even een cirkel omgezet.
(is er overigens een makkelijkere manier voor om dit beter zichtbaar te krijgen ?)

Ik zag oppervlakkig geen schade aan mijn screenprotector dus ga ervan uit dat het op het scherm zit.
Dit moet ik uiteraard nog even goed bekijken als ik een nieuwe protector heb en de oude verwijderd heb.

Mijn vraag is echter valt zoiets onder een garantie of is het gewoon gebruik schade ?
Ergens weet je vast wel het antwoord op die vraag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wouter Lucassen schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:53:
[...]

Ergens weet je vast wel het antwoord op die vraag 8)7
Vertel dan weet ik het gelijk :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
w
MdO82 schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:55:
[...]

Natuurlijk valt dat onder gebruiksschade. Apple zal je hier niet mee kunnen helpen. Tenzij die kras spontaan is ontstaan natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dan ga ik er verder ook geen werk van maken :)
Het valt in sommige dingen op, maar het is nu eenmaal zo

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Nu online
MdO82 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:00:
Dan ga ik er verder ook geen werk van maken :)
Het valt in sommige dingen op, maar het is nu eenmaal zo
Je weet verder wel zeker dat het een kras is en geen dode pixel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
De Action heeft trouwens wel fijne hoesjes voor slechts zeven euro. Niet lomp dik, en prima voor thuis gebruik.

Had ook zo'n hoesje voor m'n iPad 3, en die was na anderhalf jaar nog steeds prima, nu een nieuwe gekocht voor m'n iPad 2017. Heb dan het hoesje voor de iPad Air 1 en 2 gekocht waar de iPad 2017 prima inpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
MdO82 schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:55:
[...]

Je bent echt serieus? :)

Wat kan Apple eraan doen dat jij een kras op je iPad hebt? En sinds wanneer vallen gebruikerssporen onder garantie? Tenzij het ding nieuw uit de doos komt, maar dat lijkt me met een iPad Air niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Ik heb een probleem met de App Store. De App Store bleef maar laden, ook na een reboot. Toen proberen uit te loggen via de instelling app. Dat liet steeds de instellingen app crashen.

Daarna heb ik iOS geupdatet naar 10.3.2.

App Store deed het nog steeds niets, echter uitloggen wilde wel. Maar nu gebeurt er simpelweg helemaal niets als ik op log in klik. Ook niet na weer een reboot.

Ik stuit via google niet op vergelijkbare gevallen helaas, maar misschien weet hier iemand een oplossing.

Ik gebruik de iPad 2017

P.s. De App Store werkt wel via oude iPad en iTunes op de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Momenteel doet de App Store het spontaan weer hier, en dat zonder inloggen terwijl ik uitgelogd was :?

Het uitloggen zal wel niet goed doorgekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
De problemen kwamen terug, echter na "herstel alle instellingen" deed de App Store het weer. Echter toen ik een app wilde downloaden en m'n wachtwoord invoerde begonnen de problemen weer. Blijft weer hangen op "laden".

Vermoeiend dit en weinig over dit probleem te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Nu ik mijn adblock heb uitgezet "weblock" werkt het weer. Vreemd want na het inschakelen van weblock werkte de App Store telkens nog een beste tijd, en op mijn oude iPad heeft weblock nooit problemen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
Ik zit te twijfelen. Mijn vrouw heeft een iPad 3 (a1416) en dat ding is traag. Ze wil graag een nieuwe.
Ik heb een iPad Air 2 en heb 2 opties:

1) Of ik koop een iPad Pro 9.7" (vorige versie dus) voor 500 euro (nieuw in doos, zonder bon, van particulier) en geef mijn Air 2 aan mijn vrouw

2) Of mijn vrouw koopt de nieuwe iPad (2017 model) voor 385 euro.

Ik vind mij Air 2 nog prima en denk eigenlijk niet dat de pro 9.7" een enorme verbetering zal zijn voor mij. De Air 2 zal voor mijn vrouw tov de iPad 3 die ze nu heeft wel een verbetering zijn, maar dat is de iPad 2017 ook.

Liever wacht ik nog een jaar of 2 en koop ik een pro 10.5". Dus mijn voorkeur gaat uit naar optie 2.

Het enige wat ik me dan afvraag, de nieuwe iPad heeft geen gelamineerd scherm. Maar wat heeft de iPad 3 dan? Ik neem aan dat het scherm van de nieuwe iPad toch wel een verbetering is tov de iPad 3?
Kan nergens vinden of de iPad 3 wel of geen gelamineerd scherm heeft, ook niet op everymac. Neem aan van niet eigenlijk, maar kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

deBennie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:10:
Ik zit te twijfelen. Mijn vrouw heeft een iPad 3 (a1416) en dat ding is traag. Ze wil graag een nieuwe.

1) Of ik koop een iPad Pro 9.7" (vorige versie dus) voor 500 euro (nieuw in doos, zonder bon, van particulier) en geef mijn Air 2 aan mijn vrouw

Ik vind mij Air 2 nog prima en denk eigenlijk niet dat de pro 9.7" een enorme verbetering zal zijn voor mij. De Air 2 zal voor mijn vrouw tov de iPad 3 die ze nu heeft wel een verbetering zijn, maar dat is de iPad 2017 ook.

Liever wacht ik nog een jaar of 2 en koop ik een pro 10.5". Dus mijn voorkeur gaat uit naar optie 2.

Het enige wat ik me dan afvraag, de nieuwe iPad heeft geen gelamineerd scherm. Maar wat heeft de iPad 3 dan? Ik neem aan dat het scherm van de nieuwe iPad toch wel een verbetering is tov de iPad 3?
Kan nergens vinden of de iPad 3 wel of geen gelamineerd scherm heeft, ook niet op everymac. Neem aan van niet eigenlijk, maar kan iemand hier uitsluitsel over geven?
De iPad 3 heeft geen gelamineerd scherm daarom zal ze het ook niet als storend ervaren wanneer ze zou overstappen naar het 2017 model. Optie 2 lijkt mij daarom ook de betere keuze en kun je inderdaad voor de 10,5" inch pro gaan over 2 jaar.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 16:46
Thx voor de info! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10 22:09
deBennie schreef op zondag 11 juni 2017 @ 12:10:

Alleen de iPad Air 2 en alle Pro-versies hebben een gelamineerd scherm. Kom je van welke andere iPad dan ook, dan tref je op de iPad 2017 9,7" dezelfde kwaliteit van het scherm aan, of zelfs beter. De review op Tweakers legt zwaar de nadruk op het niet gelamineerde scherm van de iPad 2017 9,7", maar ze vergelijken appels met peren wat mij betreft.

Houd de iPad Air 2 lekker in gebruik zou ik zeggen, en upgrade je iPad 3 naar een iPad 2017; hij is veel sneller dan de iPad 3, heeft een scherm dat net zo goed is, zo niet beter, de behuizing is compacter, en je krijgt de komende jaren weer iOS-updates (want 64-bits).

Je iPad 3 is 32-bits en zal geen upgrade krijgen naar iOS 11.
Pagina: 1 ... 20 ... 36 Laatste