Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-09 22:51
Ik vroeg me af he, of het verschil tussen een Mini 1 en de Air 2 echt een wereld van verschil zit.
Ik merk namelijk op mijn mini 1 met iOS 8 dat hij ontzettend traag is geworden, en regelmatig crasht (als iemand oplossingen/suggesties heeft, roepen maar :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Ja, dat is inderdaad een wereld van verschil. De Mini 1 is gebaseerd op de hardware van de iPad 2, die alweer flink wat jaartjes oud is (begin 2011). Als je 'm vergelijkt met de Air 2 van eind 2014, zie je dat de CPU veel sneller is, je 4x zoveel RAM hebt en een scherm met een 4x zo hoge resolutie.

Als oplossing voor de crashes zou je de iPad kunnen terugzetten naar de fabrieksinstellingen, maar hij zal traag blijven ivm de verouderde hardware.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:29
Als je kijkt naar de Geekbench multicore scores tussen de iPad Mini 1 (minder dan 500) en iPad Air 2 (4500+). De iPad Air 2 is dus 9x zo snel dan de iPad Mini 1.

Ik weet dat Geekbench niet alles zegt, maar toch...

http://browser.primatelabs.com/ios-benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:03
IPad mini 1 is toch van november 2012? Best wel triest dat die niet meer mee kan dan.. Stel je voor dat je Windows PC na nog geen 3 jaar al niet meer meekon, dan was de wereld te klein.. Maar bij Apple accepteren we het kennelijk en dat terwijl het toch niet echt goedkoop spul is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De iPad mini had destijds al niet de beste specs (oude chipset) dus het is niet zo raar dat die relatief kort mee gaat. De mini 2 zal veel langer ondersteund worden

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 09:15
Ik heb sinds kort een iPad en een ipad mini. iOS is nieuw voor mij. Nu heb ik beide apparaten op 1 account staan. Hoef je voor alle apps maar 1 keer betalen? Ik heb namelijk een app van 1 euro gekocht maar er is 2 euro van mijn rekening. (app heb ik op beide apparaten geïnstalleerd.) nu gaat het mij niet om die euro maar weet iemand hoe het zit?
Kun je meerdere keer een instal doen van een app? Ik dacht van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

je betaald maar eenmaal voor de app en deze kun je op al je apparaten gebruiken (mits je dezelfde gegevens gebruikt). Als je de app hebt verwijderd, kun je deze altijd kosteloos overnieuw downloaden.

[ Voor 26% gewijzigd door Fietsbel op 06-02-2015 21:23 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Joel22 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:21:
Ik heb sinds kort een iPad en een ipad mini. iOS is nieuw voor mij. Nu heb ik beide apparaten op 1 account staan. Hoef je voor alle apps maar 1 keer betalen? Ik heb namelijk een app van 1 euro gekocht maar er is 2 euro van mijn rekening. (app heb ik op beide apparaten geïnstalleerd.) nu gaat het mij niet om die euro maar weet iemand hoe het zit?
Kun je meerdere keer een instal doen van een app? Ik dacht van wel...
Gewoon even een mailtje sturen naar Apple en ze crediteren het meteen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Dank :) allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:02
Ik heb nu een iPad 3 32GB wifi. Deze wil ik gaan upgraden maar ik twijfel erg tussen een iPad air en Air 2. Voor de prijs van een 64GB air 2 kan ik ook air 1 128GB kopen, en de 32GB air 1 is 120 euro goedkoper dan air 2 64GB.

Op m'n huidige ipad heb ik zelden ruimte tekort, maar ik zou hm vooral in vakanties wel meer willen gebruiken om mn fotos op te zetten zodat mn macbook air niet meer mee hoeft.

Ik twijfel erg omdat qua snelheid de air 1 al een enorme verbetering is, maar de air 2 is natuurlijk helemaal snel. Ik gebruik m'n ipad veel voor internetten en gamen.

Ik heb echt advies nodig hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:53

robhof

Lembongan view

sjaak81 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:45:
Ik heb nu een iPad 3 32GB wifi. Deze wil ik gaan upgraden maar ik twijfel erg tussen een iPad air en Air 2. Voor de prijs van een 64GB air 2 kan ik ook air 1 128GB kopen, en de 32GB air 1 is 120 euro goedkoper dan air 2 64GB.

Op m'n huidige ipad heb ik zelden ruimte tekort, maar ik zou hm vooral in vakanties wel meer willen gebruiken om mn fotos op te zetten zodat mn macbook air niet meer mee hoeft.

Ik twijfel erg omdat qua snelheid de air 1 al een enorme verbetering is, maar de air 2 is natuurlijk helemaal snel. Ik gebruik m'n ipad veel voor internetten en gamen.

De Air 1 is nog steeds snel genoeg voor alle taken. Flauw, maar het is en blijft toch je eigen keuze. Wil je per se 128 GB, wat is je budget, wil je per se de snelste etc. Waar ligt voor jou het zwaartepunt?

Aanvullig: ik heb de Air 1 gehad en heb nu de Air 2. Ja, laatstgenoemde is sneller, maar de 1 was echt geen slak. :) Ik wilde heel graag meer opslag, wat mede de reden was van de wellicht verder overbodige overstap.

[ Voor 10% gewijzigd door robhof op 07-02-2015 13:04 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010

Als je de iPad gaat gebruiken voor veel internetten dan is de Air 1 meer dan goed. Echter, speel je zware games dan is de Air 2 iets beter erin om dit te verwerken, je merkt die extra GB onder motorkap wel.
Ik zou zeggen neem een Air 1 voor de dingen die je ermee doet.
Echter, is het prijsverschil wellicht te "verwaarlozen", 128 Air 1 = €599 en de 128 Air 2 = €670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner

Ik had dezelfde vraag als jij: ik kwam van een iPad 3 met 16 GB en wilde meer opslag en meer snelheid. Uiteindelijk ben ik voor de Air 2 met 64 GB gegaan omdat ik 128 GB echt niet vol ga krijgen en ik de extra snelheid van de Air 2 over 2-3 jaar (als iOS en apps/games zwaarder zijn dan nu) goed denk te kunnen gebruiken. Als je nu de Air 2 neemt, heb je nu maximale snelheid en hoef je een jaar later pas een nieuwe iPad te kopen.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Railgunner schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:16:
[...]

Ik had dezelfde vraag als jij: ik kwam van een iPad 3 met 16 GB en wilde meer opslag en meer snelheid. Uiteindelijk ben ik voor de Air 2 met 64 GB gegaan omdat ik 128 GB echt niet vol ga krijgen en ik de extra snelheid van de Air 2 over 2-3 jaar (als iOS en apps/games zwaarder zijn dan nu) goed denk te kunnen gebruiken. Als je nu de Air 2 neemt, heb je nu maximale snelheid en hoef je een jaar later pas een nieuwe iPad te kopen.
Hoe bevalt de iPad Air 2 tot nu toe? Merk je het (snelheid)verschil ook daadwerkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 17:57
Ik heb zelf de iPad 3 (op iOS 6) en heb de Air 2 een weekje gebruikt. Door de resonantie heb ik de Air 2 weer teruggebracht. Nu ik weer terug op de iPad 3 ben, merk ik dat het browsen veel trager gaat. Pagina's laden significant slomer vaak. Apps laadden ook merkbaar sneller op de Air 2. Dus ja, ik merkte het snelheidverschil wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Tweaker010 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:52:
Hoe bevalt de iPad Air 2 tot nu toe? Merk je het (snelheid)verschil ook daadwerkelijk?
Ja, op meerdere vlakken:
- Apps starten sneller op
- De data in apps wordt sneller geladen (mogelijk mede vanwege 802.11ac wifi, wat mijn router ook heeft en de iPad 3 niet had)
- Als ik een app/website open die ik een tijdje geleden gesloten had, hoeft niet de hele pagina opnieuw geladen te worden, maar staat de laatstgebruikte pagina nog in beeld (dit komt door de 2GB ipv 1GB RAM).

De iPad is ook merkbaar een heel stuk lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Railgunner schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:08:
[...]

Ja, op meerdere vlakken:
- Apps starten sneller op
- De data in apps wordt sneller geladen (mogelijk mede vanwege 802.11ac wifi, wat mijn router ook heeft en de iPad 3 niet had)
- Als ik een app/website open die ik een tijdje geleden gesloten had, hoeft niet de hele pagina opnieuw geladen te worden, maar staat de laatstgebruikte pagina nog in beeld (dit komt door de 2GB ipv 1GB RAM).

De iPad is ook merkbaar een heel stuk lichter.
Nice om te horen, ik wil ook overstappen naar een Ipad Air (2?). Met deze mini en iOS 8 wordt je niet blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Klopt, de hardware is simpelweg te traag voor iOS 8. Mijn vriendin heeft ook een mini van de 1e generatie en die laten we mooi op 7.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Wachten op iOS 9 kan ook, dat moet de snelheid en stabiliteit terugbrengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Daarvoor ga ik eerst de reviews afwachten om te zien of dat wel echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Railgunner schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:12:
Klopt, de hardware is simpelweg te traag voor iOS 8. Mijn vriendin heeft ook een mini van de 1e generatie en die laten we mooi op 7.1.2.
Ik had hem inderdaad een tijdje na iOS 8 release gewoon netjes op 7.1.2 gelaten. Ging inderdaad vele malen beter dan nu. Stomme zet van me.

• ijskonijn
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Ik heb iOS 8 op m'n iPad 3 staan, als ik terug kon zou ik dat meteen doen.
Ik heb onlangs ook een iPad Air 2 aangeschaft, van een iPad 3 met iOS8 naar een iPad Air 2 is echt geweldig! Hangt een klein nadeeltje aan: als je de Air gewend bent, lijkt de 3 nog trager...de 3 gebruik ik ook eigenlijk alleen nog maar als video-streamer (Netflix, Ziggo TV en Plex), daar is hij wel nog prima voor.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Amps
ijskonijn schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:18:
Ik heb iOS 8 op m'n iPad 3 staan, als ik terug kon zou ik dat meteen doen.
Ik heb onlangs ook een iPad Air 2 aangeschaft, van een iPad 3 met iOS8 naar een iPad Air 2 is echt geweldig! Hangt een klein nadeeltje aan: als je de Air gewend bent, lijkt de 3 nog trager...de 3 gebruik ik ook eigenlijk alleen nog maar als video-streamer (Netflix, Ziggo TV en Plex), daar is hij wel nog prima voor.
Ik ben steeds geneigd om mijn iPad 3 up te daten naar iOS 8, maar telkens lees ik weer berichten dat iOS 8 lagt/te zwaar is voor de iPad 3 (zal dan wel waar zijn :P). Volgens mij zit op een punt waar geen app updates meer uitgerold worden voor iOS 6 (de Spotta app bijvoorbeeld).

Maarja, zal het wel uitzitten. Misschien dat de iPad Air 3 of iOS 8.2/9 wat wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Amps schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:20:
[...]

Ik ben steeds geneigd om mijn iPad 3 up te daten naar iOS 8, maar telkens lees ik weer berichten dat iOS 8 lagt/te zwaar is voor de iPad 3 (zal dan wel waar zijn :P). Volgens mij zit op een punt waar geen app updates meer uitgerold worden voor iOS 6 (de Spotta app bijvoorbeeld).

Maarja, zal het wel uitzitten. Misschien dat de iPad Air 3 of iOS 8.2/9 wat wordt..
Vooral niet updaten naar iOS8. Jammer dat je 7 hebt overgeslagen man. Maar goed de iPad zal je binnenkort (binnen een jaar ofso) vast vervangen en dan zul je geen gezeik meer krijgen met langzaam gedoe en dat soort ongein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Tweaker010 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:30:
[...]

Vooral niet updaten naar iOS8. Jammer dat je 7 hebt overgeslagen man. Maar goed de iPad zal je binnenkort (binnen een jaar ofso) vast vervangen en dan zul je geen gezeik meer krijgen met langzaam gedoe en dat soort ongein
Ik ging er van uit/dacht dat iOS 7 alsnog trager was dan iOS 6. Vandaar dat ik toentertijd niet eens overwogen heb om hem naar 7 up te daten. Ik heb de iPad Air 2 voor een weekje gebruikt, maar kon niet wennen aan de resonerende kast. Erg jammer. Misschien dat er vóór de Air 3 nog een interessante Android tablet op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Amps schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:39:
[...]

Ik ging er van uit/dacht dat iOS 7 alsnog trager was dan iOS 6. Vandaar dat ik toentertijd niet eens overwogen heb om hem naar 7 up te daten. Ik heb de iPad Air 2 voor een weekje gebruikt, maar kon niet wennen aan de resonerende kast. Erg jammer. Misschien dat er vóór de Air 3 nog een interessante Android tablet op de markt komt.
Ik zit ook te kijken of de overstap naar Air 2 haalbaar is, maar die resonantie blijkt toch wel een probleem bij velen. Ik kan me er eigenlijk niks bij voorstellen. Waar moet ik aan denken? Trillende iPad bij max volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Tweaker010 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:43:
[...]

Ik zit ook te kijken of de overstap naar Air 2 haalbaar is, maar die resonantie blijkt toch wel een probleem bij velen. Ik kan me er eigenlijk niks bij voorstellen. Waar moet ik aan denken? Trillende iPad bij max volume?
Merkbaar trillende iPad al bij de eerste of tweede volumebar. Het beste is om dit even te testen in de winkel. Alle iPad Air 2s die ik getest had, hadden dit 'probleem'. Ik had ook het geluid getest bij andere tablets in de winkel en ik merkte dat de Sony Tablet Z3 compact dit ook had (maar wel in mindere mate).

Op zich, sommigen vinden het wel storend, terwijl anderen er niet echt op letten/er aan kunnen wennen. Op de resonantie na, is de iPad Air 2 echt een aanrader. Super mooi ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tweaker010 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:43:
[...]

Behuizing trilt mee, net als bij iedere luidspreker op een groot vlak.
Ik vind het zelfs wel toevoegen: een extra boost, terugkoppeling bij hoog volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Amps schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:49:
[...]

Merkbaar trillende iPad al bij de eerste of tweede volumebar. Het beste is om dit even te testen in de winkel. Alle iPad Air 2s die ik getest had, hadden dit 'probleem'. Ik had ook het geluid getest bij andere tablets in de winkel en ik merkte dat de Sony Tablet Z3 compact dit ook had (maar wel in mindere mate).

Op zich, sommigen vinden het wel storend, terwijl anderen er niet echt op letten/er aan kunnen wennen. Op de resonantie na, is de iPad Air 2 echt een aanrader. Super mooi ding :)
Wat jammer nou van getril tsjonge jonge, inderdaad wat je zegt die Air 2 is toch wel echt een knanjer hoor hé.

[quote]Amps schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:49:
[...]
Hulliee schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:50:
[...]

Ik vind het zelfs wel toevoegen: een extra boost, terugkoppeling bij hoog volume.
Dat terugkoppelen is inderdaad wel handig soms.

[ Voor 17% gewijzigd door Tweaker010 op 13-02-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Hulliee schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:50:
[...]

Als een soort subwoofer bij muziek, voegt het misschien wel wat toe (ook bij racespellen trouwens), maar al je gewoon een filmpje kijkt waar de iPad al gaat trillen bij stemmen, gaat dit best irriteren na een tijdje. Althans, zo ervaar ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
Amps schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:03:
[...]

Als een soort subwoofer bij muziek, voegt het misschien wel wat toe (ook bij racespellen trouwens), maar al je gewoon een filmpje kijkt waar de iPad al gaat trillen bij stemmen, gaat dit best irriteren na een tijdje. Althans, zo ervaar ik dat.
Ja precies misschien heeft ie wat toegevoegde waarde als subwoofer inderdaad. Maar als ie bij de eerste beste stem in een filmpje gaat trillen-> niet fijn nee.

• Tom90
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik heb pas een iPad 2 air aangeschaft, echter lijkt het erop dat de linker bovenhoek iets donkerder is dan de rest ... (vooral bij een witte achtergrond) Heb hem gehaald bij de mediamarkt, mee terug gaan of heeft elke iPad Air 2 dit ?

Thanks alvast :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tom90 op 19-02-2015 14:55 ]

• Amps
Tom90 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:55:
Ik heb pas een iPad 2 air aangeschaft, echter lijkt het erop dat de linker bovenhoek iets donkerder is dan de rest ... (vooral bij een witte achtergrond) Heb hem gehaald bij de mediamarkt, mee terug gaan of heeft elke iPad Air 2 dit ?

Thanks alvast :)
Zover ik weet, had die van mij had een uniforme scherm. Het lijkt me ook sterk dat je je iPad kan omruilen aangezien dit niet als hinderlijk wordt ervaren (aldus de Mediamarkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
Bij de Apple Store kan je deze zonder probleem omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 11:16

fritske23

Echte naam Rob

Welke mediaplayer voor de ipad biedt momenteel de beste geluidscodecs, lees AC3, ondersteuning aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CineXplayer beviel mij goed, maar de beste videoplayer is toch wel Infuse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:54
Ik vind nPlayer veruit de beste player qua functionaliteit, zoals smb, srt, ac3, het heeft alleen geen dts.

[ Voor 13% gewijzigd door SidewalkSuper op 02-03-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 11:16

fritske23

Echte naam Rob

SidewalkSuper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 00:10:
Ik vind nPlayer veruit de beste player qua functionaliteit, zoals smb, srt, ac3, het heeft alleen geen dts.
Bedankt, ik zal naar beide eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Vraagje:
Ik kan van iemand in seal een ipad mini a1342 space grey overnemen, maar ik kom er niet goed achter of dit eentje is met retina display of niet? Iemand enig idee? Ik heb al gezocht, maar kom dan op websites als ebay uit bij apple vind ik dit model niet 1,2,3.

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 21:48
Joel22 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:05:
Vraagje:
Ik kan van iemand in seal een ipad mini a1342 space grey overnemen, maar ik kom er niet goed achter of dit eentje is met retina display of niet? Iemand enig idee? Ik heb al gezocht, maar kom dan op websites als ebay uit bij apple vind ik dit model niet 1,2,3.

Thx :)
je 'A' nummer klopt niet, dit is van een macbook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Thx ik dacht al er klopt iets niet...

En volgens mij moet het 1432 zijn en is het dan een normale ipad mini...

[ Voor 50% gewijzigd door Joel22 op 14-03-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Je kunt het volledige typenummer vinden via Settings -> General -> About -> Model. Dit nummer voer je in op Google en dan heb je je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Laatst online: 05:29
Amps schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:20:
Ik ben steeds geneigd om mijn iPad 3 up te daten naar iOS 8, maar telkens lees ik weer berichten dat iOS 8 lagt/te zwaar is voor de iPad 3 (zal dan wel waar zijn :P).
Totaal geen last van op mijn iPad 3! De eerste iOS 8 versies waren overigens niet zo stabiel, maar vanaf 8.1.x geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ik heb op dit moment nog een ipad 1.
Nu heb ik al enige dagen problemen met mijn apple id en weet niet of dit soort vragen ook hier behandeld worden, maar ik waag het erop ;)

Als ik inlog met mijn apple id dan staat mijn land verkeerd.
Deze staat nu nog op US en wil ik natuurlijk op NL hebben.

Oké zou je zeggen geen probleem dat pas je binnen de instellingen van app store aan.
Tja, dat wil mij dus niet lukken, als ik hem aanpas naar NL dan blijf ik toch op US staan.

Iemand een idee waar ik het nog kan zoeken ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ikweethetbeter schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:22:
[...]

Totaal geen last van op mijn iPad 3! De eerste iOS 8 versies waren overigens niet zo stabiel, maar vanaf 8.1.x geen problemen meer.
iOS 6 was het beste, sindsdien is het bergafwaarts gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
dutchgio schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:45:
iOS 6 was het beste, sindsdien is het bergafwaarts gegaan.
iOS 6 was goed, iOS 7 beter, iOS 8 is bijna op het niveau van iOS 7, maar nog net niet zo stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Durf het nog steeds niet aan om te updaten :p Don't fix it if it ain't broken I guess.
MdO82 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 19:40:
Ik heb op dit moment nog een ipad 1.
Nu heb ik al enige dagen problemen met mijn apple id en weet niet of dit soort vragen ook hier behandeld worden, maar ik waag het erop ;)

Als ik inlog met mijn apple id dan staat mijn land verkeerd.
Deze staat nu nog op US en wil ik natuurlijk op NL hebben.

Oké zou je zeggen geen probleem dat pas je binnen de instellingen van app store aan.
Tja, dat wil mij dus niet lukken, als ik hem aanpas naar NL dan blijf ik toch op US staan.

Iemand een idee waar ik het nog kan zoeken ?
Je store in Settings veranderen naar Nederland en dan in de Appstore reloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Joel22 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:09:
Thx ik dacht al er klopt iets niet...

En volgens mij moet het 1432 zijn en is het dan een normale ipad mini...
Idd, non-Retina. Hier de hele spec list en eventueel pdf manual:
http://www.everymac.com/s...432-wi-fi-only-specs.html

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ikweethetbeter schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:43:
[...]

iOS 6 was goed, iOS 7 beter, iOS 8 is bijna op het niveau van iOS 7, maar nog net niet zo stabiel.
Inderdaad, iOS 8 - 8.0.x waren redelijk dramatisch. Vanaf 8.1.x weer redelijk op orde. Nu na 6 dagen 8.2 ben ik van mening dat deze weer helemaal snappy is en de stabiliteit van 7.1.x overtreft. Wat is jouw ervaring met 8.2?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dramatisch is ook maar relatief. Tot vorige week draaide ik nog 8.0 en ik merk eerlijk gezegd geen verschil met 8.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdbogaard
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik zou graag mijn iPad 3 (16GB) vervangen voor een iPad Air 2 (64GB). Nu hoor/lees ik van verschillende kanten dat er door de nieuwe schermopbouw van de Air2 soms problemen zijn bij het typen/keypress, maar ook bij gebruik van een stylus (m.n. de actieve, bluetooth versies, maar ook de "standaard" styli).
M.n. het stylus gebruik zou voor mij een reden kunnen zijn om mijn upgrade te "bepreken" tot een iPad Air.

Ik gebruik de iPad veel om in (o.a.) Notes-plus en PDF-expert handmatige aantekeningen te maken. Dit met een standaard (niet actieve/bluetooth) stylus.

Heeft er iemand ervaring met de Air2 icm handmatige aantekeningen mbv stylus? Evt. Andere opmerkingen tav de gerapporteerde scherm/druk problemen (m.u.v. de hierboven reeds bediscussieerde doordruk-vlekken)?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Goed. Geen hangende of aborterende apps meer. Dat had ik onder 8.0 vaak en onder 8.1 soms. Nu, na een week 8.2, lijkt alles weer helemaal stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Muthas schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:06:
Dramatisch is ook maar relatief. Tot vorige week draaide ik nog 8.0 en ik merk eerlijk gezegd geen verschil met 8.2.
Dat het niet performed op een iPad 3 is al sinds iOS 7. Man wat ben ik blij dat ik van de iPad 3 af ben. Een en al lag en haperen. Totaal niet Apple waardig.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
JB schreef op maandag 16 maart 2015 @ 15:49:
[...]

Dat het niet performed op een iPad 3 is al sinds iOS 7. Man wat ben ik blij dat ik van de iPad 3 af ben. Een en al lag en haperen. Totaal niet Apple waardig.
Dit komt niet overeen met mijn ervaringen. Ik heb de iPad 3 gebruikt vanaf de launch in maart 2012 tot vrij recent, incl. overstap op iOS 7 en 8.

Inderdaad, de performance werd iets slechter (logisch gezien de toegevoegde grafische effecten), maar lag en haperen heb ik nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ik blijf maar wachten op die ipad pro. Hopelijk is het in September dan toch echt zo ver ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Railgunner schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:02:
[...]

Dit komt niet overeen met mijn ervaringen. Ik heb de iPad 3 gebruikt vanaf de launch in maart 2012 tot vrij recent, incl. overstap op iOS 7 en 8.

Inderdaad, de performance werd iets slechter (logisch gezien de toegevoegde grafische effecten), maar lag en haperen heb ik nooit last van gehad.
Dat haperen had ik ook na een x aantal OTA updates... na een clean install heb ik er nooit meer last van gehad op een 3e generatie iPad.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lagg en haperen heb ik zelfs op mijn iPad 2 geen last van. :) na veel OTA updates krijg je er op een gegeven moment inderdaad last van maar een clean install is dan de remedie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:19:
Lagg en haperen heb ik zelfs op mijn iPad 2 geen last van. :) na veel OTA updates krijg je er op een gegeven moment inderdaad last van maar een clean install is dan de remedie.
Een clean install is dan restoren en handmatig de apps terugzetten (zonder het back-up bestandje)? Zo ja, hoe doe je dat met de app data? Worden die behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:25:
[...]

Een clean install is dan restoren en handmatig de apps terugzetten (zonder het back-up bestandje)? Zo ja, hoe doe je dat met de app data? Worden die behouden?
Ik ben persoonlijk geheel schoon begonnen, dus ook zonder alle app data. Dat is de allerbeste remedie. Echter zit er in iTunes volgens mij ook een optie om het OS te herinstalleren zonder de data te verwijderen dat helpt ook al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:12
Heb een tijdje geen iPad meer gebruikt na heel wat modellen te hebben gehad , nu heb ik maar weer eens een iPad gekocht (Air 2) toch wel weer leuk maar ik word echt knettergek van het resoneren van dat ding ..... Storen jullie je daar ook zo aan of is mijn ocd weer aan het opspelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Dat is hier inderdaad al meerdere malen voorbijgekomen, en wordt ook in reviews genoemd. Dit is een bekend probleem, wat alleen (min of meer) op te lossen is door de iPad in een zacht hoesje te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Railgunner schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:07:
Dat is hier inderdaad al meerdere malen voorbijgekomen, en wordt ook in reviews genoemd. Dit is een bekend probleem, wat alleen (min of meer) op te lossen is door de iPad in een zacht hoesje te doen.
Bah echt vreselijk :( , een zacht hoesje is in ieder geval niet de originele smart case want het verschil tussen "naakt" en met die case is echt minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Als je 'm vaak op de speakers zet, kan het idd irritant zijn. Sommigen in dit topic hebben de iPad om deze reden teruggebracht naar de winkel, maar het heeft geen zin om een ander te proberen: het probleem zit in het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Is het gebruik van een bluetooth luidspreker geen oplossing? Dan heb je ook nog eens veel betere geluidskwaliteit.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Dat is toch geen oplossing ? "Probleem" gaat er niet van weg

Ik hoop dat ik me er niet te erg aan ga storen in ieder geval , achteraf had ik misschien beter de Air 1 kunnen kopen maar wil toch graag het nieuwste model , ook touch ID is inmiddels helemaal ingeburgerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

cardwizard schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:42:

Ik hoop dat ik me er niet te erg aan ga storen in ieder geval , achteraf had ik misschien beter de Air 1 kunnen kopen maar wil toch graag het nieuwste model , ook touch ID is inmiddels helemaal ingeburgerd
Als je nog binnen je rechtstermijn van terug brengen zit, zou ik 'm terug brengen en 5 maanden wachten op de successor. Absoluut een design flaw!
https://discussions.apple...626518?start=120&tstart=0

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
cardwizard schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:49:
Heb een tijdje geen iPad meer gebruikt na heel wat modellen te hebben gehad , nu heb ik maar weer eens een iPad gekocht (Air 2) toch wel weer leuk maar ik word echt knettergek van het resoneren van dat ding ..... Storen jullie je daar ook zo aan of is mijn ocd weer aan het opspelen ?
Yep, heb voor die reden mijn iPad teruggebracht. Kon niet wennen aan de resonantie.
cardwizard schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:42:

De Air 1 resoneert ook enigzins. In mindere mate dan de Air 2 weliswaar, maar als nog waarneembaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Amps op 05-04-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
terug brengen ga ik niet doen , misschien later een goede reden om een Air 3 te kopen en deze naar mijn vrouw te doen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

cardwizard schreef op zondag 05 april 2015 @ 12:21:
terug brengen ga ik niet doen , misschien later een goede reden om een Air 3 te kopen en deze naar mijn vrouw te doen }:O
:? Liefde is..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-08 15:28
Als je vrouw een ipad gunnen die resoneert. Wie het kleine niet eert.....

Ik heb er gisteren ook een gehaald, maar kwam daar ook pas achter toen ik hem had gekocht. Case eromheen lost dit neem ik aan wel op toch? http://www.dressmymac.nl/...ad-air-2-folio-case-black

[ Voor 9% gewijzigd door Mister_GJ op 05-04-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
gertjanw1993 schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:12:
[...]

Ik heb er gisteren ook een gehaald, maar kwam daar ook pas achter toen ik hem had gekocht. Case eromheen lost dit neem ik aan wel op toch? http://www.dressmymac.nl/...ad-air-2-folio-case-black
Ik ben ook van plan een air 2 te kopen, maar ik knal er een Sena Vettra ST hoes omheen, hopelijk lost dat het probleem op.

Een paar post eerder werd de vraag gesteld of het scherm van de iPad 2 en een stylus. Dit werkt neem ik aan gewoon? Ben nu zelf van plan mijn aantekeningen te gaan digitaliseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

gertjanw1993 schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:12:
[...]

"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet."
Dat is meer mijn motto! Neemt niet weg dat een Air 2 aan iemand geven een mooi cadeau is!

Je kan een design flaw proberen te verbloemen. Maar zodra ik kennis heb van zoiets, en ik heb de keuze..
Terugbrengen en wachten op de opvolger. Lees die 9 pagina's ontevreden reacties maar eens die ik eerder poste.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
GerardVanAfoort schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:46:
[...]

Dat is meer mijn motto! Neemt niet weg dat een Air 2 aan iemand geven een mooi cadeau is!

Je kan een design flaw proberen te verdoezelen. Maar zodra ik kennis heb van zoiets, en ik heb de keuze..
Terugbrengen en wachten op de opvolger. Lees die 9 pagina's ontevreden reacties maar eens die ik eerder poste.
Ik ben juist zo blij dat ik eindelijk een tablet heb.. Is voor mij, merk ik nu al wel Een oplossing. Ik vind 5 maanden dan wel lang wachten. Denk er nog wel een dag over.

Er moet sowieso een hoes omheen. Haalt dat de trilling weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
GerardVanAfoort schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:46:
[...]

"Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken" < "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet."

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
gertjanw1993 schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:56:
[...]

Ik ben juist zo blij dat ik eindelijk een tablet heb.. Is voor mij, merk ik nu al wel Een oplossing. Ik vind 5 maanden dan wel lang wachten. Denk er nog wel een dag over.

Er moet sowieso een hoes omheen. Haalt dat de trilling weg?
De case die ik had niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Amps schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:16:
[...]

De case die ik had niet.
Welke case had jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Een case met harde achterkant (waar je de iPad in klikt) en een smart coverachtige voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Knap staaltje design flaw. Ah nee joh dat lossen wij wel ff op door de juiste case er om heen te doen.
Begrijp me niet verkeerd, maar als je een beetje kritisch op geluid bent (ik wel) ga je dit niet volledig eliminieren met een case. Je zal het kunnen beperken bij lagere en midden volumes. Bij de hogere volumes ben ik bang... Echt zonde als je redelijk geld uitgeeft aan een verder fantastisch apparaat en eventueel nog 1 of meer cases moet gaan kopen eer je tevreden bent met het beperken van resonanties.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:50:
Knap staaltje design flaw. Ah nee joh dat lossen wij wel ff op door de juiste case er om heen te doen.
Begrijp me niet verkeerd, maar als je een beetje kritisch op geluid bent (ik wel) ga je dit niet volledig eliminieren met een case. Je zal het kunnen beperken bij lagere en midden volumes. Bij de hogere volumes ben ik bang... Echt zonde als je redelijk geld uitgeeft aan een verder fantastisch apparaat en eventueel nog 1 of meer cases moet gaan kopen eer je tevreden bent met het beperken van resonanties.
Maar is het realistisch om te verwachten dat iets (iPad) van een halve cm dikke plaat, niet gaat resoneren als je er een speaker in plaatst? Het heeft geen massa meer om tegenwicht te bieden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
GerardVanAfoort schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:50:
Zelfs bij lage volume volume trilt hij als de neten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hulliee schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:05:
[...]

Maar is het realistisch om te verwachten dat iets (iPad) van een halve cm dikke plaat, niet gaat resoneren als je er een speaker in plaatst? Het heeft geen massa meer om tegenwicht te bieden..
Wat heb je liever een Air 1 7,5 mm dik en goed geluid. Of een Air 2 6,1 mm dik en sound resonance?

Buiten kijf die Air 1 had echt obesitas en de Air 2 moest echt dunner _/-\o_

Maarja volgens de fabrikanten vragen wij om steeds dunnere apparaten, niet om degelijkheid #bendgate en OneoftheNine

(is blij met zijn nog degelijke iPhone 4 en iPad 3)

[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 05-04-2015 22:16 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:15:
[...]

Wat heb je liever een Air 1 7,5 mm dik en goed geluid. Of een Air 2 6,1 mm dik en sound resonance?

Maarja volgens de fabrikanten vragen wij om steeds dunnere apparaten, niet om degelijkheid #bendgate en OneoftheNine

Ja de air 2 trilt mee, maar (bij mij) geen invloed op het geluid zelf. Ik voel de trilling maar hoor het niet in het geluid. Is dat bij jullie dan anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Nope geen invloed op het geluid, behalve dan als ie op een harde (holle) ondergrond ligt zoals een houten tafel ofzo. Dan kan het geluid vervormen of juist mooier klinken. Ik stoor me er ook niet aan en ik beschouw het nu gek genoeg als 'normaal'. Voor mij wegen de voordelen zwaarder dan het enige minpunt dat ie af en toe trilt. Scheelt misschien ook dat mijn geluid vaak op <30% staat omdat ik niet de enige ben in huis haha. Voor muziek gebruik ik dan de vrijheid van een draadloze hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Toen ik er vandaag achter kwam dat het internet het ook niet zo lekker deed, door mijn netwerk, was de maat vol. Geld wordt teruggestort op me rekening. Ik wacht wel een paar maanden!

Baal als een stekker dat Apple dit zo kan doen. Had nooit verwacht dat Apple met een paar apparaten in hun gamma een falend apparaat konden maken voor een niet concurrerende prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
gertjanw1993 schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:41:
Toen ik er vandaag achter kwam dat het internet het ook niet zo lekker deed, door mijn netwerk, was de maat vol. Geld wordt teruggestort op me rekening. Ik wacht wel een paar maanden!

Baal als een stekker dat Apple dit zo kan doen. Had nooit verwacht dat Apple met een paar apparaten in hun gamma een falend apparaat konden maken voor een niet concurrerende prijs.
Vind dit een beetje een vage post? Je hebt je iPad air 2 dus terug gedaan vanwege de geluid issue en een "internet" issue? De geluid issue is Bekend, maar wat is er met het internet aan de hand?

Te langzaam? Connectieproblemen? Incompibaliteit? Ligt niet aan de router / acces point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Tc-Chub schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:59:
[...]

Vind dit een beetje een vage post? Je hebt je iPad air 2 dus terug gedaan vanwege de geluid issue en een "internet" issue? De geluid issue is Bekend, maar wat is er met het internet aan de hand?

Te langzaam? Connectieproblemen? Incompibaliteit? Ligt niet aan de router / acces point?
Je hebt gelijk sorry, ik werd toen ik deze post schreef er op geattendeerd dat het eten zo op tafel zou staan haha 8)7

Dat klopt!

Internet was een probleem met de router. Maar omdat er op elke plek waar ik kom dezelfde routers worden gebruikt (cisco), was dat de druppel die de emmer deed overlopen.

In het engels beschreef iemand het op reddit als volgt:
1. biggest issue is wifi issues with Cisco/linksys routers... Wifi will drop alway from sleep mode so you have turn off and on wifi to get it to work. Work around to address it but your speed is reduced greatly. Sounds like it has to do with new wifi chip in Air 2.

2. so thin that the sound from the speakers cause lots of vibration that is very noticeable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik wil via een lightning naar HDMI kabel het scherm van mijn iPad op een TV toveren. Ik lees alleen wisselende verhalen, dat je alleen video's of foto's kunt laten zien. Klopt dit of kun je met dit kabeltje gewoon een kopie van je gehele scherm op het beeld toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Tc-Chub schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:41:
Ik wil via een lightning naar HDMI kabel het scherm van mijn iPad op een TV toveren. Ik lees alleen wisselende verhalen, dat je alleen video's of foto's kunt laten zien. Klopt dit of kun je met dit kabeltje gewoon een kopie van je gehele scherm op het beeld toveren?
Met de originele 30-pins naar HDMI en voeding van Apple is het gewoon een scherm kopie.
Zo te zien is de lightning hetzelfde. Zie recensies onderaan:
http://store.apple.com/nl...gitale-av-adapter#reviews

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
gertjanw1993 schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:36:
[...]

Je hebt gelijk sorry, ik werd toen ik deze post schreef er op geattendeerd dat het eten zo op tafel zou staan haha 8)7

Dat klopt!

Internet was een probleem met de router. Maar omdat er op elke plek waar ik kom dezelfde routers worden gebruikt (cisco), was dat de druppel die de emmer deed overlopen.

[...]
Nou heb ik nog even zitten kijken zojuist en ben erachter gekomen dat mijn network niet up to date zou zijn. Ik heb het geheel geupdate en aangepast en wacht even af. Misschien zou de ipad het dus wel doen.

Zijn er ervaringen met een TPlink wr1043nd V1 met een air 2 hier op GoT?

[ Voor 1% gewijzigd door Mister_GJ op 08-04-2015 08:24 . Reden: Versie nummer wr1043nd toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:23
GerardVanAfoort schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:15:
[...]

Tja wat dat geluid betreft...het blijft een tablet, dus als je echt goed geluid wil dan maar een hoofdtelefoon?
Wat niet wil zeggen dat de Air (2) geen behoorlijk geluid(svolume) kan produceren, ik ga met mijn Air 2 wel nooit zo luid dat het vervelend zal worden.

Bovendien zit hij in een smartcase, dat zachte materiaal zorgt voor de nodige demping die je zonder dus zou ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik Google's Streetview op m'n iPad Air 2 kan krijgen via Safari? Ik kan het nergens vinden. Of heb ik dan echt een app nodig? De info die ik op internet vind, helpt me niet echt want dat lijkt allemaal over oudere versies te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De Google Maps app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks... Dat werkt inderdaad. Vreemd dat dat niet via Safari kan, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
gertjanw1993 schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:36:

[verhaal over slecht WiFi signaal met Cisco/Linksys routers]
Ik gebruik mijn iPad Air 2 icm een Linksys router die 802.11ac ondersteunt en dit gaat zonder problemen. Het is dus niet zo dat alle Cisco/Linksys routers problemen geven icm de iPad Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
Railgunner schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik mijn iPad Air 2 icm een Linksys router die 802.11ac ondersteunt en dit gaat zonder problemen. Het is dus niet zo dat alle Cisco/Linksys routers problemen geven icm de iPad Air 2.
Is dit met ios 8.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Heb sinds dit weekend een iPad air2 werkt prima even wennen want heb sinds de ipad2 alleen maar Android tablets gehad.

Heb alleen op dit forum iets geks.
Als ik iets post en een link wil toevoegen gooit hij de browser eruit gaat terug maar het homescreen .
Zowel met Chrome als safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Zijn er al mensen die iOS 8.3 hebben gezet op hun iPad 3s? Enige performance verbeteringen? Ik had zelf die van mij (iOS 6.1.3) vergeleken met een iPad met 8.2 en iOS 8.2 is net iets haperiger en apps laden net iets langzamer. Als dit met 8.3 opgelost is, is het misschien het upgraden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zijn er hier wellicht mensen die de overstap van een Air naar een Air 2 hebben gemaakt of met beiden ervaring hebben? Ik wil vandaag of morgen even een iPad gaan halen, maar twijfel nog tussen deze twee modellen. De Air 2 zal wat sneller zijn en heeft TouchID maar voelt ook een stuk fragieler aan. Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik er naar neig om de Air te kopen. Iets staat mij echter toch een beetje tegen om niet de nieuwste te kopen, is dit terecht? Kan iemand die daadwerkelijk wat langere ervaring heeft met beide modellen hier misschien wat meer over zeggen? Komt de Air wat te kort of is dit bij dagelijks gebruik eigenlijk niet te merken?

Het verschil in prijs tussen beide modellen speelt trouwens geen rol. Natuurlijk is wat besparen altijd mooi meegenomen, maar het heeft in dit geval geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:29
Dick schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:12:
Zijn er hier wellicht mensen die de overstap van een Air naar een Air 2 hebben gemaakt of met beiden ervaring hebben? Ik wil vandaag of morgen even een iPad gaan halen, maar twijfel nog tussen deze twee modellen. De Air 2 zal wat sneller zijn en heeft TouchID maar voelt ook een stuk fragieler aan. Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik er naar neig om de Air te kopen. Iets staat mij echter toch een beetje tegen om niet de nieuwste te kopen, is dit terecht? Kan iemand die daadwerkelijk wat langere ervaring heeft met beide modellen hier misschien wat meer over zeggen? Komt de Air wat te kort of is dit bij dagelijks gebruik eigenlijk niet te merken?

Het verschil in prijs tussen beide modellen speelt trouwens geen rol. Natuurlijk is wat besparen altijd mooi meegenomen, maar het heeft in dit geval geen prioriteit.
Ga voor een Air 2. 1 reden: 2GB Ram. Met 1GB Ram ga je veel refreshes hebben in Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57

jasjenl

Liab A Tymo

Amps schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:08:
Zijn er al mensen die iOS 8.3 hebben gezet op hun iPad 3s? Enige performance verbeteringen? Ik had zelf die van mij (iOS 6.1.3) vergeleken met een iPad met 8.2 en iOS 8.2 is net iets haperiger en apps laden net iets langzamer. Als dit met 8.3 opgelost is, is het misschien het upgraden waard.
Ik heb mijn iPad 3 geupdate naar 8.3, vooralsnog merk ik geen noemenswaardig verschil met 8.2 qua snelheid.
Pagina: 1 ... 6 ... 36 Laatste