Barst in iPad Air scherm - wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Vandaag is de dag dat ik m'n iPad heb laten vallen. Er zit een aantal barstjes in het scherm - het lcd scherm en de touchscreen werkt gelukkig nog.

Nu ben ik gaan informeren wat het vervangen van de glasplaat kost. Apple geeft aan dat dit maximaal €303.- euro is, terwijl CardServices vertelt dat de hele iPad moet worden vervangen (kosten: €342.-).

Als ik het zelf doe, kost het hooguit vijf tientjes. Dit vind ik redelijk. Na contact opgenomen te hebben met een webwinkel die deze onderdelen verkoopt, schijnt het dat alle Apple onderdelen die zij verkopen (Chinese) namaak is. De kwaliteit van deze namaak producten zijn goed, maar ja; kun je dat van een webwinkel op aan? Ik hoor graag jullie meningen.

De inboedelverzekering wil de reparatie vergoeden, met een eigenrisico van €100.- euro. Als ik voor vijf tientjes klaar ben, is dat (voor mij) een betere deal.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:13
Voor €50 euro extra zou ik voor een nieuwe iPad kiezen. Dan heb je ook weer een x aantal maanden garantie.
Maar om de verzekeringspremies laag te houden en maximale winstuitkering van Univé te ontvangen, vind ik het eigenlijk wel een goede zaak dat je hem zelf repareert voor €50,-.

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 20-04-2015 17:08 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik kan weinig reviews vinden van de namaak schermen - in de hoop dat, als ik een review vind, ik hetzelfde product kan bestellen.

Zou een scherm op eBay volstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:25
De eventuele verkoopwaarde als je een andere Ipad/tablet wilt zal ook erg omlaag gaan. Daarbij moet je nog maar zien dat je de onderdelen netjes kunt vervangen zonder nog meer schade te maken.

Ik zou voor die 100 euro eigen risico kiezen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb zelf het scherm vervangen, hier zijn de nodige tutorials voor te vinden.
Via phonegigant.nl heb ik een nieuw scherm besteld, kosten €20 (je hebt ook nog wat stickers nodig en eventueel wat tools).
Je kan het scherm ook naar een lokale winkel brengen, het laten repareren zal rond de €80-100 kosten.
Na de reparatie ziet niemand het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Voor een iPad air zou ik zeker aanspraak maken op je verzekering. Officieel levert Apple de Air toch niet meer? Dat zou betekenen dat je een Air2 kan aanschaffen en € 100,- zelf betalen. Goeie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Waar baseer je op dat je voor 50 euro klaar bent? Ik denk dat je onderschat wat je moet doen. Scherm en touch zijn één geheel en kun je niet afzonderlijk vervangen. Je hebt speciaal gereedschap nodig en een iPad Air zit helemaal verlijmd. Het is een rotklus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Wat ik zo gezien heb zijn de digitizer en het LCD scherm (tevens het touchscreen) twee aparte onderdelen. De digitizer is kapot, het LCD scherm niet. De originele digitizer heb ik voor 30 euro via eBay besteld, samen met een toolkit en een paar klevende stickers om het beeldscherm weer vast te maken. Voor minder dan 40.- euro ben ik klaar; volgende maand aan de slag met het repareren van de iPad. :) Op hoop van zegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 21:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Okee, wil je er wel een Tweakblog over schrijven aub? Lijkt me leuk om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:27
iApp schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:28:
Wat ik zo gezien heb zijn de digitizer en het LCD scherm (tevens het touchscreen) twee aparte onderdelen. De digitizer is kapot, het LCD scherm niet. De originele digitizer heb ik voor 30 euro via eBay besteld, samen met een toolkit en een paar klevende stickers om het beeldscherm weer vast te maken. Voor minder dan 40.- euro ben ik klaar; volgende maand aan de slag met het repareren van de iPad. :) Op hoop van zegen!
Ik heb een beetje ervaring met reparatie van gsm's en laptops. Ik kan je zeggen, als je zelf geen ervaring hebt en je moet de digitizer van de lcd krijgen, dat is prulwerk.

Nu weet ik niet hoe stevig de iPad air verlijmt is, maar bij een iPhone 6 is het in ieder geval een pokkewerk met veel kans op beschadiging van de lcd. Veel eenvoudiger is het om deze samen te vervangen. Helaas wel kostelijk. Ik zou voor de 100euro gaan.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik zie het als een leuk hobbyprojectje, samen met 'n vriend van me. Hij is inmiddels gepensioneerd, maar houdt ervan om apparaten in elkaar te knutselen. Ik houd jullie op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Waarom zou je een namaak scherm kopen? Koop gewoon een echt Apple scherm assembly op eBay en zet dat er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-05 11:11
iApp schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:28:
Uhm dit lijkt idd zo en ze worden ook apart verkocht maar ze zitten echt heel erg goed aan elkaar vastgeplakt. Voor een hobbiest bijna onmogelijk te doen en een hele grote kans dat je iets beschadigt.
Dus ik raad je aan gewoon een kant en klare lcd/digitizer/glass inclusief home knop te kopen als je het toch zelf erin wilt zetten.
En zoals eerder in dit topic gezegd is het losmaken van het scherm bij de ipad een onwijze rotklus. het zit erg goed vastgelijmd en je zult er echt de juiste spullen voor nodig hebben. Grote kans dat je zelfs al bij het losmaken van het scherm je lcd laat barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:31
Let inderdaad goed op wat je doet. Ik werk op een middelbare school waar een paar honderd iPads elke dag meegenomen worden er er dus ook wel eens wat sneuvelen. Ouders mogen zelf bepalen waar ze 'm repareren, maar vaak is het werkelijk waardeloos. Homebuttons die niet fijn meer werken, hele schermen die loslaten (of na een week of twee pas) en touchscreens die aanrakingen registeren die helemaal niet gedaan worden.

Natuurlijk is het te doen, maar ik wil alleen maar even aangeven dat je je niet moet verkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Voor de hobby repareer ik regelmatig ipads en iphones, als je de juiste tutorial volgt en niet te bang bent is het redelijk makkelijk te doen.

- Bij een Ipad Air zijn de LCD en digitizer niet met elkaar verlijmd.
- Alle reparaties in Nederland die niet volgens de officiele weg worden gedaan gebruiken chineze imitatie spullen. Orginele Apple onderdelen bestaan niet voor de lokale telecom boer.

Edit: bij een Ipad air 2 zijn de Digitizer en LCD wel verlijmt.

[ Voor 7% gewijzigd door bartijn2 op 30-04-2015 11:33 ]

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bedankt @Bartijn2! Gelukkig betreft het een 'goeie oude' iPad Air 1. :) Ik neem de proef op de som.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

En mocht het niet lukken stuur mij maar een DM ik kan je er wel mee helpen.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Tip van Flip:

Zorg dat je de orginele stickers gebruikt (geen 3M rommel) maar de zwarte stickers.

Maak het frame goed schoon met wasbenzine,alcohol , IPA .

Zorg dat alle oneffenheidjes weg zijn.

Na het vervangen van je digitizer zorg er dan voor dat je deze(minimaal) 4 uur lang (lijmklemmen) geklemd zit. Glas op frame.
Je moet er voor zorgen dat de sticker de kans krijgt om (goed) te hechten.

Als je dit niet goed doet. Laat de sticker los binnen een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Super!! Bedankt voor de tip. De onderdelen heb ik al besteld, de helft is al binnen. Ik moet nu nog wachten op de homebutton (die ga ik als reserve gebruiken mocht er bij het losmaken iets misgaan) en de toolkit (schroevendraaier en klemmetje voor het scherm). De digitizer en de stickers (zoals je zei, geen 3m rol maar originele zwarte stickers) zijn al binnen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door iApp op 02-05-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Heel veel succes met het vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Ja succes, indien je je ervaringen zou kunnen delen (moeiljk / hoeveel tijd), dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 08:34
Volgende keer zet je beter je verzekeringsmaatschappij onder druk. Kreeg hier ook het verhaal van €150 (!?!) eigen risico. Na een aantal boze mailtjes kon het opeens wel kosteloos. Slaat sowieso nergens op. Ze verdienen volgens mij zelfs nog op het eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
Hier ook met spanning ah afwachten :) Waar heb je de onderdelen besteld?

BTW, het is echt een serieus goede tip van Sjer, werkt in 90% van de gevallen...

[ Voor 36% gewijzigd door D-Day op 08-05-2015 08:49 ]

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Scherm vervangen is prima te doen op de ipad (alle modellen) zelfs voor een matig hobbyist als ik ben.

Aandachtspunten:
- Zorg voor een goed dun mes om onder het glas langs te snijden zodat je de glasplaat los krijgt van het frame. Een stanley mes is doable, maar vaak te breed. Prettiger is het als je een chirurgisch mesje hebt van ongeveer 1cm breed en 3 -4 cm lang
- Stop met snijden in de buurt van de camera, de volume/off knoppen en de home button. (genoeg youtube filmpjes die stap voor stap voor doen hoe het moet)
- Gebruik een warmtekannon om het scherm los te weken van de achtergrond. Een haardroger is een optie, alleen duurt dat echt uren. Beter is het om bij de gamma een eigen merk warmtekannon te halen. Deze zijn rond de 30 a 40 euro en de temperatuur is digitaal in te stellen (in tegenstelling tot merkmodellen van 50 a 60 euro). Als je vaker een schermpje stuk laat vallen ga je dit echt vaak nodig hebben!
- Zorg ervoor dat je de tape om te herbevestigen over de complete zijkant aanbrengt. Niet zozeer voor het plakken maar wel voor het voorkomen van stofdeeltjes onder de glasplaat. Doe je dit niet goed dan zul je na een paar weken/maanden stofdeeltjes gaan zien. Vooral op witte achtergronden gaan die irriteren.
- Verwijder alle lijm/stofresten in de ipad voordat je hem weer dicht plakt.
- Chinese schermen zijn prima voor de Ipad. Qua touchgevoeligheid merk ik weinig verschil tussen mijn niet gerepareerde ipads en de versie waar nu al een 2e scherm op zit. Meestal zijn deze op ebay te krijgen voor 10-20$. Ze hebben echter wel twee nadelen: 1) Gevoeliger voor vet/vlekken. (kwestie van vaker poetsen) 2) ze voelen "stroever" aan als je met je vingers eroverheen gaat.
- Als je toch je ipad open maakt: denk meteen na over het vervangen van de interne batterij. Als de li-ion "lui" is geworden is het verstandig om deze meteen te vervangen als je toch al het scherm eraf hebt. Het loshalen van de digitizer is even een rotklusje, maar met 30 minuten had ik het toch voor elkaar. Batterijen zijn te krijgen op amazon.de voor een prijs die niet veel verschilt van de chinezen, maar wel binnen 2 dagen op de deurmat ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 13-05-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
hoe staat het met het vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:07
Ik ga vanavond ook mijn ipad 3 wifi 16gb onderdelen bestellen voor het scherm en de wifi te vervangen.

Ik zal jullie eens uitleggen waarom je het nooit moet wegbrengen naar een bedrijf.

1. ze gebruiken 3m tape
2. toen ik hem terug kreeg deed de wifi het niet meer goed (1m van de router af is 1 puntje wifi)
3. scherm is na een half jaar losgekomen!
4. de zwarte rand kwam ook mee los en heb ik er toen maar gewoon vanaf geknipt ;)
5. kom je met dit verhaal aanlopen dan zeggen ze geen garantie.

succes met je scherm vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Het probleem is... de Chinezen hebben een wit scherm bezorgd. Dus nu zit ik met het dilemma om opnieuw een scherm te kopen (in de hoop dat ze een zwarte leveren), maar dan moet ik wéér drie tot vijf weken wachten. Bestel ik in Nederland, dan ben ik 2,5x meer geld kwijt. Dus ja, dit schiet niet op. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:57
Ik moet binnenkort mijn scherm ook maar is gaan vervangen. Wil het uiteraard ook zelf gaan doen.
@iApp: houd me op de hoogte hoe de ontwikkelingen gaan. Ben erg benieuwd, maar vooral waar je ze besteld. Ik gebruik mijn iPad incidenteel, maar wil hem wel gaan meenemen met het backpacken.
Op ebay staan de schermen vanaf $8,99. Welk scherm heb je besteld?
Verder weet ik dat ik gewoon de orginele adhesive tape moet gaan gebruiken. Daarnaast bestel ik ook nog wel een mooi setje.

Wat ik nu voor ogen heb:
- Goedkoop iPad scherm
- iPad scherm + home button uit USA Geen idee of dit beter is?
- OEM adhesive
- Setje voor openmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb de onderstaande artikelen besteld.

- Scherm: http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT (zwart besteld, wit geleverd :/ )

- Setje voor openmaken: http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

- OEM adhesive (zelfde als bij jou): http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ik heb voor de zekerheid ook het setje voor het openmaken van jou besteld. Die €4.- euro kan ik nog wel missen. :) Die set is zo te zien uitgebreider dan die van mij, dat kan nog eens van pas komen tijdens de operatie.

Nu nog een zwart scherm vinden (het liefst origineel) en dan aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Was die witte dan orgineel? Je kunt dat op YT zo uitzoeken. Als die orgineel is, is het zeker interesant.

YouTube: iPad screen replacement. How to tell if the glass is OEM or Copied.

[ Voor 39% gewijzigd door DJustin op 30-05-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb vandaag de zwarte digitizer ontvangen (drie maal is scheepsrecht! :) ). Direct begonnen met het vervangen van het scherm. Ik ben er 7 uur (!) mee bezig geweest, het is een enorme rotklus. Gelukkig was ik goed voorbereid en had ik 3 á vier toolkit setjes gekocht (een doos vol met gereedschap).

Het moeilijkste gedeelte

Het losmaken van het scherm is het moeilijkst, hier ben ik anderhalf uur mee bezig geweest. Een normale haarföhn volstaat prima, je hebt dus geen heatgun nodig, het duurt alleen wat langer. Naast het losmaken van het scherm, dien je alle lijmresten te verwijderen. Ik heb hier wasbenzine, spiritus, tinner en uiteindelijk HG stickeroplosser voor gebruikt (in combinatie met een paar wattenstaafjes). HG stickeroplosser was het enige middel waarbij de lijmresten na enige tijd los lieten, zelfs bij tinner ging het niet weg (waarbij ik tevens bang was dat ik schade toebracht aan interne onderdelen).

Het laatste gedeelte, het terugplakken van het scherm, is niet het makkelijkste gedeelte. Eenmaal het scherm dicht is (oppassen dat je geen kabels dubbel knikt!) kun je uittesten of de iPad werkt. Werkt 'ie, dan kun je er een paar kg aan spullen opleggen. :) Ik weet niet hoelang ik de spullen erop laat staan, maar in ieder geval tot morgenavond (ongeveer 24 uur) zodat ik zeker weet dat alles goed blijft vastplakken.

Geduld is een schone zaak

Je moet goed oppassen dat je tijdens het losmaken van het scherm niet teveel naar binnen duwt met een mes, anders beschadig je snel (!) de camera, homebutton of nog erger, het LCD scherm. Dat is gelukkig niet gebeurd, maar onthoud: geduld is een schone, hele schone zaak. Als je iets te snel wilt, dan gaat het gelijk mis. Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heeft de iPad aan de linkerkant een flinke magneet, het gebeurde regelmatig dat de schroefjes (van 1,5mm groot) hier bleven hangen.

De juiste onderdelen bestellen

De hamvraag is natuurlijk, welke onderdelen heb ik gebruikt?

Hoewel ik meerdere onderdelen heb besteld (voor reserve), raad ik je aan om de onderstaande onderdelen aanschaffen voor de operatie.

1. iPad Air zwarte digitizer, met homebutton en stickers, duurde helaas 4 weken voordat 'ie aankwam - http://www.ebay.com/itm/1...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT (20 dollar)

Waarom deze digitzer? De lijmstickers zitten hier al aan vastgeplakt, dat scheelt een hoop gekloot met aparte stickers. Er zit ook een kleine toolset bij (waaronder twee schroevendraaiers), deze zijn prima te gebruiken tijdens de 'operatie'. Ik raad wel aan om er nog een toolset (voor hooguit een paar dollar) te kopen.

2. Toolset 17 delig, ideaal voor gebruik, goeie kwaliteit en redelijk snel binnen (bij mij 2 weken) - http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT (4 dollar)

Conclusie

Heb je 150 euro in een oude sok liggen, ga dan lekker daar de Turk/Chinees/Aziaat op de hoek. Dat is veel minder gedoe (en stress) en geeft je immers garantie dat het proces goed wordt doorlopen. Houd je echter van uitdaging en kun je de kans dat je de iPad stuk gaat veroorloven, dan zou ik het zeker proberen. Ik had immers een tweede iPad van m'n werk die ik de afgelopen tijd heb gebruikt, dat maakte het minder erg als er iets mis ging (want je kan altijd nog naar de reparatieshop op de hoek :) ).

[ Voor 6% gewijzigd door iApp op 13-06-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Oh noes! Na m'n ontbijt ben ik ff gaan kijken of het scherm er nog goed opzit. Wat blijkt!? Het scherm is vannacht gebroken. :'( Waarschijnlijk was de bloempot (3 kg?) te zwaar voor het scherm, waardoor er een barst is ontstaan.

Ik baal ver-schrikke-lijk. :( Net het nieuwe - kapotte - scherm er weer afgehaald, en als dat nog niet genoeg is heb ik ook nog eens m'n vinger opengesneden aan het glas. Wat een ellende. Alsof de duivel ermee speelt. Man man man. Zometeen een nieuwe digitizer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:32
Blijkbaar nog je les niet geleerd? :P
Waarom regel je het nou niet gewoon via de verzekering? Blijkbaar kan je het met wat druk toch gratis geregeld krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Toen ik je eerste posting las, wist ik al dat dit één grote nachtmerrie ging worden. Waarom iemand in hemelsnaam voor 50 euro er voor kiest om zelf te gaan zitten modderen met nep-onderdelen ipv gewoon het weg te brengen, eigen risico te betalen en je ipad in nieuwstaat terugkrijgen is mij nog steeds een raadsel.

Al scrollende las ik regen-in-de-drup verhalen die iedereen zo'n beetje wel had zien aankomen.....verkeerde scherm opgestuurd, veel tijd kwijt met repareren, reparatie gaat mis....en nu wéér...gewoon weer opnieuw bestellen hehe. Geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
@ iApp; wat balen zeg.

Ik ga een deze dagen er ook aan beginnen. Scherm begint nu geheel uit elkaar te vallen. Verschillende tips gehad om er niet aan te beginnen.
Toch voel ik mij een klein beetje tweaker en heb verschillende iPhones gerepareerd. Ik ga het aandurven. Heb de tijd er voor en geen €150 in een oude sok liggen.

Wel heb ik een andere digitizer besteld. Ga de "orginele" adhesive gebruiken. Wel neem ik de tip mee van de HG-stickerverwijderaar.

En nee, ik heb al gebeld met de verzekering, maar in de situatie van mij, kreeg ik niets vergoed. Ben eerlijk geweest naar de verzekering, dus ik hoop dat Mister Karma mij er mee gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ik dacht eerst ook verzekering doen joh! Maar hé, dit is een Tweaker. Trial and error hoort daar zeker bij!

@ iApp, leg een volledig vlak (bijvoorbeeld geschaafd houten paneel/plank 30x30x2 cm) item op de iPad en daarop bijvoorbeeld een bloempot of een ander gewicht. 3 kg lijkt me niet teveel, ik gok dat de druk niet gelijk verdeeld is geweest. Je volgende reparatie gaat vast goedkomen!

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 16-06-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 00:31:
Ik dacht eerst ook verzekering doen joh! Maar hé, dit is een Tweaker. Trial and error hoort daar zeker bij!

@ iApp, leg een volledig vlak (bijvoorbeeld geschaafd houten paneel/plank 30x30x2 cm) item op de iPad en daarop bijvoorbeeld een bloempot of een ander gewicht. 3 kg lijkt me niet teveel, ik gok dat de druk niet gelijk verdeeld is geweest. Je volgende reparatie gaat vast goedkomen!
Bedankt! Dat gevoel heb ik ook, ik heb de iPad volledig uit elkaar gehaald (LCD scherm apart gelegd) en alle schroeven geordend. Zodra de digitizer binnen is, zet ik 'm waarschijnlijk met een klein half uurtje in elkaar. Het ergste gedeelte zit er gelukkig op. :) Bedankt voor jullie hulp/tips! Ik plaats wel ff een fotootje als 'ie klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik heb vandaag ook het scherm vervangen. Zeker 4 uur mee bezig geweest. Wat een taak.
Helaas is mijn vervanging ook niet (geheel) goed gegaan.

De touch werkt in het bovenste gedeelte over 2 delen niet. Gaat op den duur vervelend worden. Aangezien het loshalen van de uit elkaar gebroken digitizer niet een zeer moeilijk karwei is ga ik het zeker nog een keer proberen. Helemaal omdat ik denk dat het loshalen met het zelf geplaatste tape nog iets makkelijk gaat. Misschien kan @iApp daar antwoord op geven.

Het overplaatsen van de homebutton leek moeilijk. Uiteindelijk is dit ook goed gegaan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik hoefde de homebutton niet over te plaatsen. Wat voor digitizer heb jij besteld @DJustin?

Het loshalen van het zelfgeplaatste scherm was (op sommige plekken) moeilijker dan het originele scherm. Vooral bij de camera zat de zelfgeplaatste digitizer na een dag muurvast. Oppassen dus!

Verder is het makkelijker omdat je waarschijnlijk wel weet wat je moet doen. Wellicht dat je tape op een stukje metaal hebt geplakt waardoor het touchscreen niet meer volledig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Hoe bedoel je op een stukje metaal. De hele rand die ik schoongemaakt heb was van metaal, daar heb ik de tape op geplakt. Zelf gaan kloten met de tape is indd. vervelend. Ik overweeg zeer sterk om jouw variant te bestellen, waar de tape en homebutton al geplaatst zijn.

De digitizer die ik besteld heb, hier was echter niets bijzonders aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Die digitizer is nog duurder dan de versie die ik besteld heb. :P

Wellicht dat de tape het metaal op de digitizer raakt, hierdoor registreert 'ie geen touch. Althans, dit heb ik gehoord in een YouTube tutorial (weet helaas niet welke). Je zou kunnen kijken of dit het is.

Edit: met het 'stukje metaal' bedoel ik de koperen/metalen rand langs de digitizer.

Afbeeldingslocatie: http://iphoneszervizbuda.hu/files/tiny_mce/ipad-air-white-glass-scree1.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door iApp op 16-06-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Dan zou ik hem weer los moeten halen. Ik heb dezelfde digitizer besteld als jij.
Als die binnen is ga ik die er gewoon opgooien.

*edit:
Dat zou kunnen, daar niet heel specifiek op gelet. Hopelijk gaan die problemen weg als ik dezelfde digitizer bestel als wat jij hebt gedaan.

[ Voor 63% gewijzigd door DJustin op 17-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Jeetje Zeg, wat een gedoe allemaal.
Vind het wel tof dat je het allemaal verteld.
7 uur is wel lang trouwens?

Mag ik een tip geven?

Gebruik voor de sticker op te lossen 90% alcohol of wasbenzine ( op een doek)

Alcohol vond ik persoonlijk de meeste effect hebben

De 3 kg gecentreerd is inderdaad misschien niet heel handig.
Ik gebruik gewoon een stapel boeken.
Beetje het gewicht verdelen natuurlijk.

Het probleem met de digitizer kan komen doordat de flex niet goed in de connector zit ( iets beter in de connector drukken wilt wel eens helpen)
Connector schoon met (tanden)borsten wilt ook wel helpen.

Heb dit probleem ook gehad met een ipad4.
Toen werkte ook 1 rij niet.

Voor je de iPad dicht maak is het ook handig om je rand nog een keer schoon te maken met alcohol ( je zit er toch heel de tijd met je vuile /vette handen )

De stickers kun je beter op de digitizer plakken. Dan op je behuizing.
Kan je ook beter richten met dicht maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Is het nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb gisteren de nieuwe digitizer ontvangen, ga er vanavond of morgen mee aan de slag. :) Keep posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Zelf heb ik de nieuwe digitzer nog niet ontvangen, maar ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
sjer schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:49:
Volgende keer zet je beter je verzekeringsmaatschappij onder druk. Kreeg hier ook het verhaal van €150 (!?!) eigen risico. Na een aantal boze mailtjes kon het opeens wel kosteloos. Slaat sowieso nergens op. Ze verdienen volgens mij zelfs nog op het eigen risico.
Wellicht hier off-topic, maar wij kregen een keer het verhaal dat we eigen risico moesten betalen toen iemand anders ons schade had berokkend en de zaken ook verliepen via de verzekering van deze persoon. Onze verzekering keerde aan ons uit (minus "eigen risico") en ging het volledige bedrag verhalen op de verzekering van de ander. Makkelijk geld verdienen zal de verzekeringsmaatschappij wel denken.

Uiteraard werd dat na een paar boze telefoontjes hersteld, maar toch.....

[ Voor 14% gewijzigd door xelfer op 28-06-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Hou ons op de hoogte, ben uiteraard benieuwd hoe het gaat .
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Het is gelukt, eindelijk!

Door het opnieuw uit elkaar halen van de iPad (had op dat moment geen handschoenen liggen), zaten er inmiddels behoorlijk wat vingervlekken op het LCD scherm. Ik heb er een half uur over gedaan voordat deze vlekken waren verwijderd. Goeie tip voor de volgende keer: gebruik handschoenen tijdens het plaatsen/verwijderen van het scherm. Het verwijderen van deze vlekken is een enorm gedoe, huis-tuin-en-keuken doekjes helpen niet. Gelukkig had ik nog een brillendoekje liggen waarmee de vlekken - na verloop van tijd - weggingen.

@DJustin pas op dat je de plastic stickers op de digitizers van te voren loshaalt (en niet zodra je de connectoren al hebt vastgemaakt), want anders heb je kans dat je per ongeluk een connector van de digitizer beschadigd. Het is mij bijna overkomen, gelukkig heb ik de plastic stickers met een klein nagelschaartje kunnen losknippen.

Voor de rest liep de operatie de vlekkeloos. De iPad ligt nu op te laden met aan alle vier de zijdes Dreft afwasmiddel om het scherm goed te dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 14:58
denan schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:02:
Scherm vervangen is prima te doen op de ipad (alle modellen) zelfs voor een matig hobbyist als ik ben.

Aandachtspunten:
- Zorg voor een goed dun mes om onder het glas langs te snijden zodat je de glasplaat los krijgt van het frame. Een stanley mes is doable, maar vaak te breed. Prettiger is het als je een chirurgisch mesje hebt van ongeveer 1cm breed en 3 -4 cm lang
- Stop met snijden in de buurt van de camera, de volume/off knoppen en de home button. (genoeg youtube filmpjes die stap voor stap voor doen hoe het moet)
- Gebruik een warmtekannon om het scherm los te weken van de achtergrond. Een haardroger is een optie, alleen duurt dat echt uren. Beter is het om bij de gamma een eigen merk warmtekannon te halen. Deze zijn rond de 30 a 40 euro en de temperatuur is digitaal in te stellen (in tegenstelling tot merkmodellen van 50 a 60 euro). Als je vaker een schermpje stuk laat vallen ga je dit echt vaak nodig hebben!
- Zorg ervoor dat je de tape om te herbevestigen over de complete zijkant aanbrengt. Niet zozeer voor het plakken maar wel voor het voorkomen van stofdeeltjes onder de glasplaat. Doe je dit niet goed dan zul je na een paar weken/maanden stofdeeltjes gaan zien. Vooral op witte achtergronden gaan die irriteren.
- Verwijder alle lijm/stofresten in de ipad voordat je hem weer dicht plakt.
- Chinese schermen zijn prima voor de Ipad. Qua touchgevoeligheid merk ik weinig verschil tussen mijn niet gerepareerde ipads en de versie waar nu al een 2e scherm op zit. Meestal zijn deze op ebay te krijgen voor 10-20$. Ze hebben echter wel twee nadelen: 1) Gevoeliger voor vet/vlekken. (kwestie van vaker poetsen) 2) ze voelen "stroever" aan als je met je vingers eroverheen gaat.
- Als je toch je ipad open maakt: denk meteen na over het vervangen van de interne batterij. Als de li-ion "lui" is geworden is het verstandig om deze meteen te vervangen als je toch al het scherm eraf hebt. Het loshalen van de digitizer is even een rotklusje, maar met 30 minuten had ik het toch voor elkaar. Batterijen zijn te krijgen op amazon.de voor een prijs die niet veel verschilt van de chinezen, maar wel binnen 2 dagen op de deurmat ligt.
toon volledige bericht
Sorry, maar met dit hier ben je inderdaad uren bezig. Ik repareer veel iPads voor mijn werk en doe er gemiddeld 20 minuten tot een half uurtje over de iPad air 1 en de mini's. De 2, 3 en 4, zijn 20 minuten.

Met een föhn werkt beter dan met een "warmtekannon" aangezien een dergelijk geval (verfafkrabber) dwars door je LCD scherm heen brand als je even niet oplet. Een föhn heeft als nadeel dat je de behuizing ook fiks warm krijgt, en daar moet je dus mee oppassen. Het ergste is alleen glassplinters in je oog. Gebruik dus een veiligheidsbril Gebruik met het openmaken geen messen en scherp metalen snijvlakken, maar een kleine spudger. Je wil namelijk niet snijden. Wat je wil is steeds een klein stukje van het gelijmde oppervlak losmaken door voorzichtig omhoog te wippen terwijl je de boel warm maakt met de föhn. Dan ben je misschien 15 minuten bezig om het er allemaal af te krijgen, maar dan heb je het minste gezeik. Begin ook altijd op de plek waar geen barsten zitten.Anders wordt het alleen maar erger.

Voor een stap voor stap handleiding kan je overigens terecht bij ifixit.com. Erg handigs site en gebruik ik zelf ook nog wel eens. Mocht je je nieuwe digitizer per ongeluk kapot maken laat het dan even weten, ik heb ze namelijk ook op voorraad liggen.

edit:
Voor de rest liep de operatie de vlekkeloos. De iPad ligt nu op te laden met aan alle vier de zijdes Dreft afwasmiddel om het scherm goed te dichten.
Euh je maakt een grapje hoop ik?

ik zie hier een hoop dingen voorbij komen die absoluut niet goed zijn voor je apparatuur. Lijmresten oplossen met Thinner en dergelijke kan gewoon niet. Deze moet je weken met alcohol (94% of hoger) en daarna verwijderen door met een kunststof spudger alles eraf te schrapen. Ook at Arjan445 verteld blijkt dat hij er geen verstand van heeft.

en @iApp: Sorry hoor maar wat denk je nu zelf? Een bloempot van 3KG op een glasplaatje van 2mm dik?
Nooit doen. Druk maakt het niet beter namelijk.

Het probleem waar jullie mee zitten is dat jullie niet de goede apparatuur hebben en denken dat jullie slim zijn door de stickers pre-assemblee te nemen. Niets is minder waar. Deze stickers zijn namelijk ruk en van hele slechte kwaliteit. Wat arjan445 aanhaalt over 3M tape is waarschijnlijk of niet waar, of namaak. 3M is namelijk het bedrijf waar je heen moet voor industrieel plakspul en dat weten de chinezen ook al te goed. Het Tape wil je altijd op rol hebben aangezien je het dan zelf op maat kan maken van de iPad. Niet iedere iPad is exact hetzelfde en de tape is daarom dus altijd een stukje kleiner en dit laat ook kieren achter waar stof doorheen kan komen. Ook is dit tape niet dik genoeg. Dubbelzijdig tape heeft een bepaalde dikte nodig waardoor oneffenheden in het materiaal opgevangen kunnen worden, maar wat er ook voor zorgt dat energie van schokken beter wordt overgedragen. Vandaar dat veel goedkopere gerepareerde iPads snel het loodje leggen.

maar dan heb je dus het correcte 3M tape (waar dus ironisch genoeg geen 3M op staat) dan kan je dus de rand van de iPad (dus niet het glas) mooi afplakken. Met een stanley mesje het overtollige materiaal wegsnijden en dan kan je de iPad weer dicht gaan maken. Heb je de glasplaat er weer op en pas hij goed in het frame dan komt de föhn weer om de hoek kijken. Op dezelfde manier waarop we het glas hebben verwijderd zetten we het ook weer terug. Alleen deze keer willen we het wat minder warm. standje 1 is zat.

Maak de iPad aan de randen goed warm en duw voorzichtig met jet duim over het glas om het aan te duwen. Doe dit voor de hele rand en als je klaar bent willen we de iPad gelijk helemaal afkoelen. Dus föhn op koude stand en vol gas eroverheen.

Een scherm wat op deze manier is vastgezet laat nooit vanuit zichzelf los en zit net zo goed vast als het origineel een soms zelfs beter. Gebruik in geen enkel geval lijmen als constructie lijm of seconde lijm, die maken het alleen maar erger.

arjan445 heeft wel de pech dat z'n wifi het niet meer doet, aangezien een niet vakkundig iemand de wifi antenne (rechts onderin) gesloopt heeft. Is een kabeltje van een 10tje dus kan hij zelf eventueel nog doen.

[ Voor 29% gewijzigd door supersnathan94 op 01-07-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
supersnathan94 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:43:

Sorry, maar met dit hier ben je inderdaad uren bezig. Ik repareer veel iPads voor mijn werk en doe er gemiddeld 20 minuten tot een half uurtje over de iPad air 1 en de mini's. De 2, 3 en 4, zijn 20 minuten.
Och.. zoals ik al aangaf ben ik een matig knutselaar.. en mij lukte het (inc batt) in iets meer dan een uur.

[/quote]
Met een föhn werkt beter dan met een "warmtekannon" aangezien een dergelijk geval (verfafkrabber) dwars door je LCD scherm heen brand als je even niet oplet. Een föhn heeft als nadeel dat je de behuizing ook fiks warm krijgt, en daar moet je dus mee oppassen.
[/quote]
Iets beter lezen: Warmtekannon met variabele temperatuursregeling. DIe van de gamma-eigen merk gaat van 35 graden tot 100+. Prima in te stellen op een temp die wel de lijm los maakt maar niet de behuizing of het scherm laat koken.

[/quote]
Het ergste is alleen glassplinters in je oog. Gebruik dus een veiligheidsbril Gebruik met het openmaken geen messen en scherp metalen snijvlakken, maar een kleine spudger. Je wil namelijk niet snijden. Wat je wil is steeds een klein stukje van het gelijmde oppervlak losmaken door voorzichtig omhoog te wippen terwijl je de boel warm maakt met de föhn. Dan ben je misschien 15 minuten bezig om het er allemaal af te krijgen, maar dan heb je het minste gezeik. Begin ook altijd op de plek waar geen barsten zitten.Anders wordt het alleen maar erger.
[/quote]
Hangt denk ik ook van het type barst af. In de meeste gevallen zit er gewoon een barst in het glas, als je echt pech hebt zijn hele delen verpulverd. In dat laatste geval zou ik hem wegbrengen, want al die glasdeeltjes blijf je weken later nog uit je vingertoppen trekken.

[/quote]
Het probleem waar jullie mee zitten is dat jullie niet de goede apparatuur hebben en denken dat jullie slim zijn door de stickers pre-assemblee te nemen. Niets is minder waar. Deze stickers zijn namelijk ruk en van hele slechte kwaliteit. Wat arjan445 aanhaalt over 3M tape is waarschijnlijk of niet waar, of namaak. 3M is namelijk het bedrijf waar je heen moet voor industrieel plakspul en dat weten de chinezen ook al te goed. Het Tape wil je altijd op rol hebben aangezien je het dan zelf op maat kan maken van de iPad. Niet iedere iPad is exact hetzelfde en de tape is daarom dus altijd een stukje kleiner en dit laat ook kieren achter waar stof doorheen kan komen. Ook is dit tape niet dik genoeg. Dubbelzijdig tape heeft een bepaalde dikte nodig waardoor oneffenheden in het materiaal opgevangen kunnen worden, maar wat er ook voor zorgt dat energie van schokken beter wordt overgedragen. Vandaar dat veel goedkopere gerepareerde iPads snel het loodje leggen.

maar dan heb je dus het correcte 3M tape (waar dus ironisch genoeg geen 3M op staat) dan kan je dus de rand van de iPad (dus niet het glas) mooi afplakken. Met een stanley mesje het overtollige materiaal wegsnijden en dan kan je de iPad weer dicht gaan maken. Heb je de glasplaat er weer op en pas hij goed in het frame dan komt de föhn weer om de hoek kijken. Op dezelfde manier waarop we het glas hebben verwijderd zetten we het ook weer terug. Alleen deze keer willen we het wat minder warm. standje 1 is zat.

Maak de iPad aan de randen goed warm en duw voorzichtig met jet duim over het glas om het aan te duwen. Doe dit voor de hele rand en als je klaar bent willen we de iPad gelijk helemaal afkoelen. Dus föhn op koude stand en vol gas eroverheen.

Een scherm wat op deze manier is vastgezet laat nooit vanuit zichzelf los en zit net zo goed vast als het origineel een soms zelfs beter. Gebruik in geen enkel geval lijmen als constructie lijm of seconde lijm, die maken het alleen maar erger.
[/quote]

Klopt, ik gebruikte ook nooit de meegeleverde tape. Vooral bij chinese schermen is dat vaak enorme troep en laten de lijmresten op de tape na een paar weken los. Hierdoor gaat het scherm los zitten, of krijg je rondzwervende lijmdeeltjes tussen je scherm en de digitizer. Aan de andere kant zit hij dan wel zo los dat je het scherm eraf kunt halen als je hem even op de verwarming legt.. Poetsen en weer vastdrukken ;)
arjan445 heeft wel de pech dat z'n wifi het niet meer doet, aangezien een niet vakkundig iemand de wifi antenne (rechts onderin) gesloopt heeft. Is een kabeltje van een 10tje dus kan hij zelf eventueel nog doen.
Och.. een stukje zulverpapier eromheendraaien doet vast ook wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Het zit hem niet zozeer in de temperatuur maar in de concentratie van de warmte. Verfafkrabbers hebben meestal een veel kleinere kop met een kleinere hoeveelheid lucht voor dezelfde temperatuur als een goede föhn. Ik werk zelf op het werk met nozzles van 5mm op een temperatuur van 275 tot 400 graden (ligt een beetje aan de hoeveelheid schade). Als je daarmee om kan gaan is het vrij simpel. Echter krijg je door die warmte concentratie sneller dat het glas verpulverd als je er met een metalen ding aankomt (kunststof ook alleen minder snel).

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in een gereedschaps setje geef dan even een gil. Ik heb genoeg tools liggen om een stuk of dertig van die setjes te maken voor een leuk bedrag waar alles dan in zit. Dan weet je zeker dat je de correcte tools hebt. Mocht het trouwens zo zijn dat een tweakblog hierover voor veel mensen interessant is wil ik er best een guide voor maken als iemand een keer een donor iPad heeft. Ik heb ze nu zo 1,2,3 niet liggen. Heeft diegene weer een gerepareerde iPad en verdien ik er ook nog wat an ;-).

Zilvertape zou kunnen werken, maar meestal is de kabel waar de antenne mee vast zit kaduuk en dan werkt het niet. Onderschat goed tape niet. Ik betaal ongeveer €50 voor drie rollen (S, M en L qua breedte) en daar kan ik dan wel een hoop apparaten mee doen, maar een rolletje tape van minder dan €10 is sws troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJustin
Ik heb het project ook doorlopen.

Scherm wat @iApp aanbeveelde, is acceptabel. Makkelijk met de homeknop er al bij in en het stukje plastic voor de camera zit er bij. De bijgeleverde tape is bagger.

Toch geprobeerd met het gevolg dat het scherm loskwam. Vervolgens verhit en de tape die ik eerder besteld had er opgeplakt. Deze zit na een aantal dagen nog steeds goed vast.

- Schermkwaliteit acceptabel. Ja het is plastic, maar de touch reageert goed.
- Tape is bagger, zelf tape bijbestellen
- Homeknop is niet zo goed als het orgineel, klikt goed, werkt goed, alleen maakt een plastic geluidje.

Nu ik het scherm 3x in totaal heb losgehad, zou ik het zo weer aandurven. Totaal ben ik redelijk wat kwijt, maar de tweaker in mij heeft weer veel geleerd en ben iets goedkoper uit dan naar de lokale hersteller te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Ik haal tegenwoordig mijn OEM digitizers bij Voputech.

Veilig/snel/niet te duur/ goede kwaliteit.

Zijn voorgeassebleerd .
Stickers zijn orgineel. 1x plakken nooit meer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Frankym, Geloof je het zelf? Met die prijzen is het geen origineel hoor. iPhone 6 scherm voor €90 (volgens hen origineel) terwijl een goedkope namaak op eBay nog zo'n $70 kost. Echt niet. Dat zijn groothandel prijzen voor bulk per 100stuks. De adviesprijs voor originele onderdelen ligt op €240-290 voor de 6 en 6plus en Voputech kan het voor minder dan de helft doen?

De kans is vrij groot dat het hier om refurbed parts gaat aangezien ze de apparatuur daarvoor in huis hebben. deze prijzen zijn echt heel erg laag namelijk. Pas er mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:47
supersnathan94 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:38:
Frankym, Geloof je het zelf? Met die prijzen is het geen origineel hoor. iPhone 6 scherm voor €90 (volgens hen origineel) terwijl een goedkope namaak op eBay nog zo'n $70 kost. Echt niet. Dat zijn groothandel prijzen voor bulk per 100stuks. De adviesprijs voor originele onderdelen ligt op €240-290 voor de 6 en 6plus en Voputech kan het voor minder dan de helft doen?

De kans is vrij groot dat het hier om refurbed parts gaat aangezien ze de apparatuur daarvoor in huis hebben. deze prijzen zijn echt heel erg laag namelijk. Pas er mee op.
Dan zal ik het door Apple zelf laten doen bij 1 van hun store's. Daar kost het vervangen van een iPhone 6 scherm 109 euro (12,10 euro extra voor verzenden). Voor 285 euro (12,10 euro extra voor verzenden) heb je een refurbished iPhone 6 voor.

Bron: https://support.apple.com...oduct=iphone&locale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Sure als je nog garantie hebt lekker doen.

Buiten de garantie is het echter ruim €300.
Ik zeg ook dat het adviesprijzen zijn hea. Normaal gsproken zal een reparatie buiten apple om je zo'n €180-220 liggen wat ver onder de prijzen van Apple ligt als je geen garantie meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
iApp schreef op maandag 20 april 2015 @ 17:03:
De inboedelverzekering wil de reparatie vergoeden, met een eigenrisico van €100.- euro.
Even offtopic gaan: ik las dit ook in de voorwaarden voordat ik mijn inboedelverzekering afsloot, en om die reden heb ik geen "eigen schuld schadedekking" afgesloten. Dat scheelde 100 euro per jaar!
Dus stel (heel ruim genomen) dat ik elke 5 jaar een laptop laat vallen, kost dat me sowieso 500 euro + 100 eigen risico, en dat is het gewoon niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Nathan,

Dit zijn originele OEM onderdelen.
Ik bestel hier vaker, en de kwaliteit is goed.
en 250 euro voor een digitizer, voor een stuk glas met een digitizer geloof ik ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Hoe weet je dat het orginele OEM onderdelen zijn Frankym?
Apple heeft nooit toestemming gegeven aan hun fabrikanten om onderdelen te gaan verkopen aan derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Bartijn,

Ik kan inderdaad niet met zekerheid zeggen dat het orginele onderdelen zijn.
volgens hun zijn het orginele OEM onderdelen.

IK moet je wel zeggen dat ik verschillende digitizers (en onderdelen) heb besteld in china, nederland.
ik heb Grade A+ onderdelen geprobeerd, en deze (schijnbaar) OEM onderdelen.
maar dat de onderdelen die ik bij hun heb gekocht me het beste bevielen.

De stickers plakken gelijk, ( niet dat ze na een paar weken los laten)
de digitizer is indentiek aan het orgineel.
de kwaliteit, aanraakgevoeligheid ( ook na langere tijd blijft het goed doen)
Pagina: 1