• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Dat mensen überhaupt nog Ubi games kopen, zo tenenkrommend slecht zijn ze, bah..

Helemaal na het lezen van het verhaal van de "dev", laat het team maar ander werk gaan zoeken, als je niet eens fatsoenlijk iets kan programmeren..

Als voorbeeld haal ik Destiny aan, je kan zeggen wat je wil, maar de belichting is daar echt geweldig en het speelt ook nog eens goed :D

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:24
bram1984 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:44:
Zo te zien wordt Far Cry 4 de enige game van Ubi die ik voorlopig haal.
Same here. Alle Far Cry's zijn goed, en met deel 4 in een nieuwe setting (exotisch ook, geen standaard Amerika /Europa) kan het niet verkeerd lopen. Ook gebruikt Far Cry 4 een betere engine, niet de anvilnext maar de dunia2. Op een stevige pc ziet dunia2 er ook erg goed uit...

Graphics zijn natuurlijk een deel van de game, maar echt goede Graphics en design voegt zoveel toe aan de immersie, wat ik erg goed vond bij tlou, killzone sf en infamous. Framerate is ook belangrijk, wat bij infamous echt zorgt voor een constante ervaring; je kan zeer snel door de spelwereld racen, zonder dat de framerate een kik geeft.

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 10:38
Ik snap best dat mensen geïrriteerd worden door de verschillende tegenstrijdige uitspraken die Ubisoft heeft over hun games. Dat verandert niks aan het feit dat ze wel goede games maken. Watch Dogs was 'gedowngrade', maar het was een goede game. De vorige AC: Black Flag was ook een goede game. Far Cry 3, idem. Ik zal hun games blijven kopen, ondanks dat ze zoveel kritiek over hun heen brengen met hun uitspraken.

Uiteindelijk gaat het om de beleving die deze games je leveren en ik vind persoonlijk dat het daarmee helemaal goed zit. Ik denk dat mensen tegenwoordig teveel kijken naar wat voor graphics een andere game/platform heeft en als hun (vaak te hoge) verwachtingen over de resolutie/frames/schaduwen e.d. niet worden tegemoetgekomen, dan worden de makers als ketters neergezet.

Tuurlijk moet worden verwacht dat er een positieve groei in de graphics e.d. wordt geboekt naarmate de jaren verstrijken en is het ook nodig om niet tevreden te zijn met hetzelfde elk jaar maar weer. Maar ik denk dat het nu een beetje een rage is geworden om te flamen op de developers en te zeggen dat ze er niks van bakken.

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:25
Maar echt. Na Watchdogs is mij genoeg duidelijk geworden. Heb er een hard hoofd in dat het nu wel goed komt. Hopen dat ze the Division noet verkrachten.

PSN: MrMistral

Segafreak83 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:48:
Dat mensen überhaupt nog Ubi games kopen, zo tenenkrommend slecht zijn ze, bah..

Helemaal na het lezen van het verhaal van de "dev", laat het team maar ander werk gaan zoeken, als je niet eens fatsoenlijk iets kan programmeren..

Als voorbeeld haal ik Destiny aan, je kan zeggen wat je wil, maar de belichting is daar echt geweldig en het speelt ook nog eens goed :D
Mwah, dat heb je na 3 missies en 2 strikes ook wel gezien, je doet elke keer precies hetzelfde >:)
Al kunnen ze bij Ubi daar dan ook weer wat van. Exact dezelfde opzet qua beweging, kaart vrijspelen etc. in verschillende games.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12 18:34
Kartale schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:00:
Ik snap best dat mensen geïrriteerd worden door de verschillende tegenstrijdige uitspraken die Ubisoft heeft over hun games. Dat verandert niks aan het feit dat ze wel goede games maken. Watch Dogs was 'gedowngrade', maar het was een goede game. De vorige AC: Black Flag was ook een goede game. Far Cry 3, idem. Ik zal hun games blijven kopen, ondanks dat ze zoveel kritiek over hun heen brengen met hun uitspraken.

Uiteindelijk gaat het om de beleving die deze games je leveren en ik vind persoonlijk dat het daarmee helemaal goed zit. Ik denk dat mensen tegenwoordig teveel kijken naar wat voor graphics een andere game/platform heeft en als hun (vaak te hoge) verwachtingen over de resolutie/frames/schaduwen e.d. niet worden tegemoetgekomen, dan worden de makers als ketters neergezet.

Tuurlijk moet worden verwacht dat er een positieve groei in de graphics e.d. wordt geboekt naarmate de jaren verstrijken en is het ook nodig om niet tevreden te zijn met hetzelfde elk jaar maar weer. Maar ik denk dat het nu een beetje een rage is geworden om te flamen op de developers en te zeggen dat ze er niks van bakken.
Het gaat me niet om de kwaliteit van de graphics op zich, maar om het verschil tussen de graphics bij aankondiging van een game, ten opzichte van diezelfde game als ie eenmaal in de winkel ligt. Als de graphics vanaf het begin representatief zijn, dan weet ik als consument waar ik aan toe ben. Maar dat is hier niet gebeurd. Daar zit voor mij het pijnpunt, en daar is Ubisoft meerdere keren de fout ingegaan. Ook andere ontwikkelaars / uitgevers maken zich hier schuldig aan overigens. Zo waren de eerste video's van GTA5 ook beduidend mooier en de omgeving meer gevuld dan in de uiteindelijke game.

Maar ja, het gros van de kopers laat zich niet voorlichten en leest weinig. De grote inkomsten komen van de casuals die geen forums lezen, en vaak zelfs geen reviews (dan is de pre-order over het algemeen al lang geplaatst). Dus we kunnen hier zeggen wat we willen, maar het verandert pas wanneer de markt dit soort praktijken collectief uitspuugt en veroordeelt. En dat zal niet snel gebeuren, omdat slechts de vocale minderheid (die beter geïnformeerd is) er een probleem van maakt. Zelfs al boycot deze groep een game of een uitgever; het zal te weinig invloed hebben op de totale verkopen ben ik bang.

Let wel: We hebben AC: Unity nog niet zelf gespeeld, op onze eigen consoles. Pas dan kunnen we echt oordelen. Maar dit lijkt in elk geval wel weer op een flinke downgrade.

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik vind dit er anders niet heel erg slecht uit zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L80Piiq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k9b261Z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZtfnAvR.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jrVdN0E.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XQQOlCV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/opA5zHM.jpg

Jullie vergeten alleen even dat deze hoeveelheid crowd niet meer enkel door de CPU wordt gerenderd, maar ook grotendeels door de GPU. De CPU is simpelweg niet sterk genoeg. Sterker nog; de Cell van de PS3 kon iets meer crowd simuleren:

Afbeeldingslocatie: http://1-ps.googleusercontent.com/h/www.worldsfactory.net/wp-content/uploads/2014/10/600x281xcpu_bench-600x281.jpg.pagespeed.ic.RR-jbOKefE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.worldsfactory.net/wp-content/uploads/2014/10/ps4gpu_x1gpu.jpg

Maar in Unity is er veel meer crowd dus daarom heeft de GPU die taak op zich genomen. Als je naar de 3e screenshot kijkt dan gok ik dat daar minstens 600 - 800 crowd staat. En daarom moeten er concessies worden gedaan in andere elementen zoals 900p i.p.v. 1080p en 30fps i.p.v. 60fps. Denk dat het weinig te maken heeft met slechte optimalisatie. Ze hebben in Unity echt gekozen voor sfeer i.p.v. graphics. Als je nagaat dat de Cell van de PS3 meer crowd kan renderen dan de PS4, dan is de CPU van de PS4 gewoon ondermaats. Er zal ongetwijfeld ook gekozen zijn voor Parity, maar dat is denk ik niet de enige reden... Ik denk ook niet dat Black Flag er veel beter uit ziet dan Unity. In Black Flag hadden we een mooie blauwe zee, veel groen, ofwel veel kleur. In Unity is het wat grauwer, want veel betonnen / stenen gebouwen met weinig kleur, maar wel heel veel mensen. Net zoals in de franse revolutie ;)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• geert1
Dat AC: Unity zwaar draait door de grote hoeveelheid mensen met eigen animaties en AI, en de grote open wereld, dat staat buiten kijf. Dat dit een zware wissel trekt op de CPU en GPU van de consoles is te verwachten. Dat er daarom concessies gedaan moeten worden qua schermresolutie, framerate en belichting is op zich niet zo'n probleem; de performance van de nieuwe consoles sluit nu eenmaal aan bij het prijskaartje van €400. En zoals gezegd, de graphics zijn niet in alle opzichten lelijk. De modellen op zich zijn zelfs erg mooi, en de belichting bij vlagen ook. De game in z'n huidige staat is nog steeds wel werkbaar, vooral op tv's waar je een paar meter vanaf zit.

Mijn bezwaar zit er alleen in dat ze dit van tevoren beter hadden moeten testen, voordat ze ons lekker gingen maken met beelden die we vervolgens niet in de game terug gaan zien (behalve op een recente PC van >€1000). Ze hebben de engine en het game design niet goed laten aansluiten bij de hardware waar ze op werken. Dat is alles.

Maar goed, het lijkt me beter om 't weer over de PS4 in het algemeen te gaan hebben, en deze game-specifieke discussie elders te voeren.

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-12 17:21

muhda

Time & Space traveler

AlphaBlack_NL schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:38:

Yes, we have a deal with Microsoft, and yes we don't want people fighting over it, but with all the recent concessions from Microsoft, backing out of CPU reservations not once, but twice, you're talking about a 1 or 2 fps difference between the two consoles. So yes, locking the framerate is a conscious decision to keep people bullshiting, but that doesn't seem to have worked in the end. Even if Ubi has deals,

Bla bla bla, etc.
Ongelofelijke gedraai van Ubi, zelfs als is dit een onofficiële statement van een van de devs. Waarom van het begin niet gewoon het juiste verhaal? Mensen die het spel willen, zullen het toch wel kopen. WD was een leuke spel ondanks de downgrade.

Al moet ik zeggen dat ik wel mijn verwachtingen van the division flink heb laten kelderen. De beelden op de E3 die gaan we niet terug zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.minus.com/iLuhfV5mYth1z.gif

• Trishul
The divison wordt niet gemaakt door ubisoft Montreal, maar door ubisoft massive, met een gloednieuwe engine. En die Zweedse jongens daar kunnen echt brute engines maken, sommigen zullen hun games nog wel kennen toen ze nog pc-only waren...

Grote kans dat the divison volgend jaar de mooiste multiplat wordt. Enkel exclusives zoals halo 5 en Uncharted 4 zullen eroverheen gaan.

Verwijderd

Trishul schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:07:
The divison wordt niet gemaakt door ubisoft Montreal, maar door ubisoft massive, met een gloednieuwe engine. En die Zweedse jongens daar kunnen echt brute engines maken, sommigen zullen hun games nog wel kennen toen ze nog pc-only waren...

Grote kans dat the divison volgend jaar de mooiste multiplat wordt. Enkel exclusives zoals halo 5 en Uncharted 4 zullen eroverheen gaan.
Keer op keer wordt dat gezegd, keer op keer zijn we teleurgesteld. Ik preorder enkel games van Rockstar en Blizzard, die doen 97% juist en de resterende 3% wordt op basis van community feedback aangepast.
Dat was Cloth geen crowd ;)

De crowd's in Unity zijn gewoon domme NPC's zonder cloth simulation oid.

Edit: en de clothsimulation in Shadow of Mordor bijvoorbeeld is weer erg nice wat die Ubi dev zelf zo bashte :F

@Kuhrtje

Microsoft had in aanloop van Xbox One launch nog de CPU clockspeed omhoog gegooid van 1,6Ghz naar 1,8Ghz.

[ Voor 33% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 01-11-2014 16:39 ]

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12 08:23
Ik dacht toch echt dat de CPU van de Xbox en de PS4 gelijk waren. Hoe kan het dan zo zijn dat de Xbox meerdere mensen kan laten zien?

Dat de GPU sterker is van de PS4 is al wel duidelijk.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Kuhr89 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:37:
Ik dacht toch echt dat de CPU van de Xbox en de PS4 gelijk waren. Hoe kan het dan zo zijn dat de Xbox meerdere mensen kan laten zien?

Dat de GPU sterker is van de PS4 is al wel duidelijk.
De CPU van de Xbo One is iets hoger geklokt dan de PS4 (1.75 tegen over 1.6Ghz). Maar met een koelkast als behuizing en een losse voeding mag dat ook wel :+ Echter scheelt het dus heel erg weinig, verwacht niet dat ze met 10% extra wonderen kunnen verrichten, helemaal wanneer GPU vele malen belangrijker is voor de hele game ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 01-11-2014 16:46 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Mick1990
  • Niet online
AlphaBlack_NL schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:35:
[...]

De crowd's in Unity zijn gewoon domme NPC's zonder cloth simulation oid.
Bedoel je daarmee dat Unity helemaal geen cloth simulation heeft of dat ze dat niet toepassen in een hele meute mensen? Want in dezelfde presentatie waar ik dat plaatje vandaan heb staat ook deze slide:

Afbeeldingslocatie: http://www.worldsfactory.net/wp-content/uploads/2014/10/motion_cloth_ubi_test-600x336.jpg

Kartale schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:00:

Dan spreek je echt voor jezelf. Ik vind WD echt de grootste bagger die ik tot nu toe op mijn PS4 heb gespeeld. Was er na 2 uur wel klaar mee. Gelijk verkocht.

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 10:38
bram1984 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:10:
[...]

Dan spreek je echt voor jezelf. Ik vind WD echt de grootste bagger die ik tot nu toe op mijn PS4 heb gespeeld. Was er na 2 uur wel klaar mee. Gelijk verkocht.
Klopt, persoonlijke meningen.

Verkocht vanwege gameplay of vond je het een grafische teleurstelling?

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:36
Kan ik via mijn thuisnetwerk toegang krijgen tot de opgeslagen gameplayvideos van de PS4.
Of kortweg, hoe geraak ik via intern IP-adres op de HDD...

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• Trishul
Kozzmozz schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:53:
Kan ik via mijn thuisnetwerk toegang krijgen tot de opgeslagen gameplayvideos van de PS4.
Of kortweg, hoe geraak ik via intern IP-adres op de HDD...
Volgens mij kan dat niet, maar wat wel kan is een usb stick inpluggen en de video overzetten, dacht ik.
Kartale schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:38:
[...]

Klopt, persoonlijke meningen.

Verkocht vanwege gameplay of vond je het een grafische teleurstelling?
Allebei, maar de grootste dealbreaker was de belachelijke popup overal.

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-12 23:13
Ik denk dat ik mijn PS4 maar ga verkopen. Dit is al de vierde dag dat ik geen gebruik kan maken van PSN en ik word het stilaan beu. Ik heb al gemaild, gebeld en gechat, maar blijkbaar is mijn probleem geen prioriteit en moet ik 'geduld' hebben. Dat is heel leuk en aardig, maar dat zijn dus al vier dagen dat ik bij wijze van spreken mijn geld heb weggegooid. Dergelijke dingen worden bij de concurrentie beter geregeld.
Le Enfant! schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:42:
Ik denk dat ik mijn PS4 maar ga verkopen. Dit is al de vierde dag dat ik geen gebruik kan maken van PSN en ik word het stilaan beu. Ik heb al gemaild, gebeld en gechat, maar blijkbaar is mijn probleem geen prioriteit en moet ik 'geduld' hebben. Dat is heel leuk en aardig, maar dat zijn dus al vier dagen dat ik bij wijze van spreken mijn geld heb weggegooid. Dergelijke dingen worden bij de concurrentie beter geregeld.
Jouw probleem heeft wel prioriteit, maar heb je wel eens gedacht dat je misschien niet de enige bent die er last van heeft en erover mailt en belt?

Ik heb er even weinig van meegekregen, maar kan er helemaal niet online gespeeld worden? Ik kon vandaag en eergisteren wel gewoon inloggen.

• Le Enfant!
bram1984 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:04:
[...]

Jouw probleem heeft wel prioriteit, maar heb je wel eens gedacht dat je misschien niet de enige bent die er last van heeft en erover mailt en belt?

Ik heb er even weinig van meegekregen, maar kan er helemaal niet online gespeeld worden? Ik kon vandaag en eergisteren wel gewoon inloggen.
Nee, ik moet me verifiëren, maar de link die ik kreeg via mail is down.

Verwijderd

Le Enfant! schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:17:
[...]

Nee, ik moet me verifiëren, maar de link die ik kreeg via mail is down.
dan lijkt het me dat je abo nog niet in is gegaan, al geprobeert in een andere browser? alles op psn werkt voor mij, ook de site.

• Le Enfant!
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:25:
[...]

dan lijkt het me dat je abo nog niet in is gegaan, al geprobeert in een andere browser? alles op psn werkt voor mij, ook de site.
Ik heb van alles geprobeerd, maar de pagina is nog steeds niet bereikbaar.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-12 18:42
Ik heb sinds gisteren ook een ps4! Mooi apparaat!

Wel even een vraagje, hoe kan het dat ik maar 10 demo's kan downloaden?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Kimberly schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:04:
Ik heb sinds gisteren ook een ps4! Mooi apparaat!

Wel even een vraagje, hoe kan het dat ik maar 10 demo's kan downloaden?
Omdat er maar 10 demo's beschikbaar zijn....?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
ASNNetworks schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:06:
[...]

Omdat er maar 10 demo's beschikbaar zijn....?
8)

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-12 12:34
Le Enfant! schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:44:
[...]

Ik heb van alles geprobeerd, maar de pagina is nog steeds niet bereikbaar.
Vreemd, 5 minuten geleden me email geverifieerd.
Gebruik gemaakt van de playstation en een email laten sturen vanuit accountgegevens.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:29

SkyStreaker

Move on up!

Splinternieuwe site: http://ps4pricecheck.com/uk/ (draadje van maker: http://www.reddit.com/r/P...s4pricecheckcom_to_check/)

Ik hoop wel dat er EU-prijzen komen. UK zit er na conversie weinig naast, maar toch.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Svenderson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 13:31
Nog even over AC Unity, hier een stukje gelekte gameplay, lijkt opgenomen met een PS4 (dus mega veel compressie): http://youtu.be/9J9sObzVCv8

Dat ziet er toch best prima uit? Ik zie niet veel verschil met eerdere officiële beelden. Ik weet niet precies wat bedoeld wordt met pre-baked lighting, maar dit ziet er wat mij betreft dynamisch genoeg uit. Mooi zonlicht schijnend door de mist, prima schaduwen, veel detail in alles. De Notre Dame geeft veel schaduw, dus daar zien we geen indrukwekkende belichting. Maar als hij dan bijna bovenop de kerk staat, komt de zon door de wolken, wat net als bij Black Flag op het strand voor mooie momenten zorgt.

Over de graphics maak ik me echt geen zorgen, ik heb meer vraagtekens bij de gameplay. Oke, het free-runnen is verbeterd, maar ik vraag me echt af of ze AC met dit deel nog een beetje vernieuwend en fris kunnen maken. De stad is heerlijk groot, voor het eerst echt op realistische schaal, maar misschien daarmee ook iets te eentonig voor in een game? Gaan we de natuur niet missen? Ik hoop bovendien dat ze met iets originelere missies komen als in Black Flag. Ik houd van Black Flag in zijn geheel, maar die eeuwige follow-missies, aaaarrgh...

PSN: Vloeibaar, Twitch: Svenniewafel YouTube Kanaal

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-12 10:52
Dat vind ik er niet prima uitzien.De textures zien er vrij blurry uit. Waarschijnlijk niet van hoge kwaliteit en geblurt om dat te verhullen.
Kijk hier eens naar:
YouTube: Assassin's Creed IV: Black Flag PS4 Gameplay Part 2 - 1080P HD

Ook al is dit 1080p en met minder compressie. Blac Flag ziet er op de PS4 bijna net zo goed uit als op de PC. Dat vind ik heel raar. Unity ziet er wel degelijk minder uit dan Black Flag.
Overigens wel goed te zien dat er een anti-aliasing techniek lijkt toegepast in Unity, want de kartelrandjes vallen mee. Zal wel FXAA, want de textures zijn blurry :P.
Ik mis ook echt kleur in de game. Iets wat Battlefield 3 ook had en DICE in Battlefield 4 beter heeft gedaan.

Het ziet er allemaal zo flets uit. Zonde.

Pre-baked betekent dat er in feite van te voren een texture (light map) is gerenderd en die als texture op de object (muren, straten, hekjes, etc) is toegepast.
Tegenwoordig heb je toch veel al dat dit gewoon real time gerenderd is, zoals Black Flag wel meer heeft. Ik denk dat er dan ook geen dag en nacht cyclus in de game zit. En dat het alleen van dag naar nacht verandert als je bijvoorbeeld een missie gedaan hebt (toen het nog dag was) en dan opeens nacht is.

Ubisoft is echt de nieuwe EA. Unity ga ik op de PC spelen, daar ben ik wel zeker van.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:16
Black Flag had ook geen grote steden en bij de jungle was vaak een groot deel niet zichtbaar. Die wordt dan ook meteen niet gerendered en dus hou je meer over. Nee, ACU kun je beter vergelijken met AC2, Brotherhood of Revelations. AC3 en AC4 hadden helemaal geen grote steden meer (vooral laagbouw), weinig NPC's in beeld en anders zee. Nou hadden ze dat van de zee en de schepen wel mooi gemaakt, maar echt enorm zwaar is dat niet (het zijn maar een paar objecten vergeleken met een grote stad met hoogbouw).

Daarom denk ik ook dat ze qua graphics een minder grote stap maken dit keer. Ik vind het niet erg, zolang de gameplay maar weer genoeg veranderd is en het verhaal je goed weet mee te slepen. En dat lijkt nou gewoon wel weer dik in orde te zijn. Als het me dan ook nog weet te verbazen qua graphics is dat mooi meegenomen, maar ik laat de game er niet door liggen als het tegenvalt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Svenderson
Fleximex schreef op zondag 02 november 2014 @ 01:23:

Pre-baked betekent dat er in feite van te voren een texture (light map) is gerenderd en die als texture op de object (muren, straten, hekjes, etc) is toegepast.
Tegenwoordig heb je toch veel al dat dit gewoon real time gerenderd is, zoals Black Flag wel meer heeft. Ik denk dat er dan ook geen dag en nacht cyclus in de game zit. En dat het alleen van dag naar nacht verandert als je bijvoorbeeld een missie gedaan hebt (toen het nog dag was) en dan opeens nacht is.
Zo compleet pre-baked als jij omschrijft is het dus duidelijk niet, je ziet best wel dynamische belichting in dat stukje gameplay, helemaal als de zon gaat schijnen op het dak van de kerk. Lijkt me toch niet minder dynamisch dan in Black Flag? Ik snap daarom ook niet waarom je concludeert dat er geen normale dag en nacht cyclus in zou zitten. Dat zou bovendien een flinke achteruitgang zijn, en een compleet onlogische keuze, Ubisoft doet altijd veel met specifieke dag en nacht gameplay. Helemaal nu de stealth gameplay vernieuwd schijnt te zijn, lijkt me een realtime dag en nacht cyclus nog belangrijker.

Wat AA of textures betreft valt eigenlijk niks te af te lezen aan dat youtube filmpje, als ik zelf gameplay opneem met de share-knop, wordt dat zo ver gecompressed, dat je überhaupt geen kartel of scherpe texture meer ziet (zoals hier in Black Flag, terwijl die game volgens mij vrij weinig aan AA doet). Screenshots zijn wat dat betreft betrouwbaarder.

Dat het wat flets oogt, ben ik wel met je eens, maar dat is natuurlijk vooral de setting en de sfeer van de game. Ook hier geen verschil met de eerste beelden. Parijs ten tijde van de Franse revolutie is nou eenmaal niet zo kleurrijk als de Caribbean.

[ Voor 9% gewijzigd door Svenderson op 02-11-2014 01:55 ]

• Mick1990
  • Niet online
Als je bijvoorbeeld dit vergelijkt:

Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2013/12/assassin-s-creed-iv-black-flag-review/ac4bfsp-2013-11-23-13-34-59-88.jpg

met dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L80Piiq.jpg

Wat is er dan precies mooier aan Black Flag? Black Flag vind ik er juist cartoonish uitzien, terwijl Unity er veel realistischer uitziet. Alles heeft veel meer detail.

Of dit:

Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2013/12/assassin-s-creed-iv-black-flag-review/ac4bfsp-2013-11-22-23-25-43-52.jpg

en dit:

Afbeeldingslocatie: http://static.mnium.org/images/contenu/actus/JeuxVideo/Assassins_Creed_4/Version_PC_test/AC4_version_PC_graphismes_Generale_2.jpg

Met dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZtfnAvR.jpg

en dit:

Afbeeldingslocatie: http://gamestoast.com/wp-content/uploads/2014/06/ac62.jpg

met dit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jrVdN0E.jpg

Die gebouwen in Unity vind ik toch echt veel mooier. Het enige dat mooier is in Black Flag, zijn de blauwe zee en het groen. Maar voor de rest, meh.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb vandaag eens de share play een kans willen geven, maar share play gaf mij geen kans. Minecraft bleef zeggen "content blocked" (misschien pun intended, maar vond het evengoed niet grappig).

Althans, de eerste minuut kon mijn medespeler nog gameplay van mij zien, maar toen ik hem een controller wilde gaf bleef de blocked melding komen.

Iemand die weet wat loos is?
Svenderson schreef op zondag 02 november 2014 @ 00:56:
Nog even over AC Unity, hier een stukje gelekte gameplay, lijkt opgenomen met een PS4 (dus mega veel compressie): http://youtu.be/9J9sObzVCv8
Pfff die reacties. Sommige PC spelers zijn echt kansloos.

Verwijderd

bram1984 schreef op zondag 02 november 2014 @ 07:50:
[...]

Pfff die reacties. Sommige PC spelers zijn echt kansloos.
Ik heb ook erg genoten van Black Flag en ik denk dat Unity zelfs nog iets beter is.
Toch koop ik Unity pas als die voor 30 euro in de store staat ivm de vele spellen die er aan komen.

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:52
Mick1990 schreef op zondag 02 november 2014 @ 02:24:
Als je bijvoorbeeld dit vergelijkt:
]]

Die gebouwen in Unity vind ik toch echt veel mooier. Het enige dat mooier is in Black Flag, zijn de blauwe zee en het groen. Maar voor de rest, meh.
Dit ziet er dus allemaal exact hetzelfde uit naar mijn mening heh... 8)7 Najah: 'exact'.

Verwijderd

bram1984 schreef op zondag 02 november 2014 @ 08:14:
En wat heeft dat exact met mijn post te maken?
Ik wou gewoon iets positiefs over de PS4 en Unity zeggen.

• Cassiuskleij
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 11:06
Verstekbakker schreef op zondag 02 november 2014 @ 02:49:
Ik heb vandaag eens de share play een kans willen geven, maar share play gaf mij geen kans. Minecraft bleef zeggen "content blocked" (misschien pun intended, maar vond het evengoed niet grappig).

Althans, de eerste minuut kon mijn medespeler nog gameplay van mij zien, maar toen ik hem een controller wilde gaf bleef de blocked melding komen.

Iemand die weet wat loos is?
Voor zover ik weet is Minecraft uitgesloten van Shareplay. Iedere ontwikkelaar kan zelf bepalen of zij content blokken of niet en Minecraft heeft hiervoor dus geopteerd.

psn id: cassiuskleij

Nah overal gezien als plaatje ziet Unity er wel stukken beter uit maar vind de textures echt nextgen onwaardig imo. Als je de screenshots fullscreen bekijkt ziet het er echt slecht uit voor een nextgen game. Lowres-textures,Blurry AA/Upscaling. Image Quality wise gewoon ondermaats dus.

Want dit soort kwaliteit werd beloofd:

Afbeeldingslocatie: http://images.alphacoders.com/495/495711.png

Pc versie zal dat denk ik mischien nog wel halen maarja Ubi port hè 8)7
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:08:
[...]

Ik wou gewoon iets positiefs over de PS4 en Unity zeggen.
Ja, maar wat heeft dat met mijn post te maken? Je quote mij. :?

@Hierboven; tja, what's new. Ik hoor niemand over Far Cry 4. Die ziet er ook niet meer zo uit als tijdens de reveal op de E3. Het is dat ik die serie erg lekker vind spelen. Van Unity zien en horen we nu verschillende berichten. Ik wacht het nog even af.

• Martinspire
AlphaBlack_NL schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:10:
Nah overal gezien als plaatje ziet Unity er wel stukken beter uit maar vind de textures echt nextgen onwaardig imo. Als je de screenshots fullscreen bekijkt ziet het er echt slecht uit voor een nextgen game. Lowres-textures,Blurry AA/Upscaling. Image Quality wise gewoon ondermaats dus.

Want dit soort kwaliteit werd beloofd:

[afbeelding]

Pc versie zal dat denk ik mischien nog wel halen maarja Ubi port hè 8)7
Maar kijk nog eens goed, zijn dat ook hoge resolutie textures? Dat valt toch ook wel mee? Nee, het is gewoon waar dat de lighting in gelekte screens gewoon niet zo mooi is en dat merk je erg. Maarrrrr we weten niet uit welk stadium van de game dat komt. Ik kan me voorstellen als je een paar maanden terug 9fps haalde, je dingen even minder mooi maakt zodat het team van het verhaal of AI verder kan. Die kunnen prima overweg met minder mooie game, zolang de map zelf maar niet veranderd.

En we weten ook niet wat ze nog hebben gedaan om de game goed te krijgen.

Echter, hier ziet het er wel gewoon prima uit natuurlijk:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=izoa3d3rMYs]
Dit is de kwaliteit waar ik straks vanuit ga. Screens zijn altijd wat muf want vloeiend beeld oogt altijd anders. En als het minder is dan is dat jammer, maar de gameplay heeft mij al overtuigd.

• Martinspire
bram1984 schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:55:
[...]

Ja, maar wat heeft dat met mijn post te maken? Je quote mij. :?

@Hierboven; tja, what's new. Ik hoor niemand over Far Cry 4. Die ziet er ook niet meer zo uit als tijdens de reveal op de E3. Het is dat ik die serie erg lekker vind spelen. Van Unity zien en horen we nu verschillende berichten. Ik wacht het nog even af.

[video]
Far Cry lijkt me ook wel weer tof, maar ik vind dat ze het qua verhaal nog wat vaag houden en ik krijg nog weinig mee van de sfeer van de game an sich. Ik weet ook nog niet of ik hem bij launch ga halen, misschien iets later. Wel denk ik dat ik hem meteen coop wil gaan doen, maar moet eerst even kijken met wie ik dat dan ga doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 02-11-2014 10:01 ]

AC is wat mij betreft de bakermat van de vage verhalen. Helemaal als je later instapt. :+

Far Cry speel je ook niet echt voor het verhaal, maar om gewoon lekker in die open wereld rond te banjeren en van de panorama's te genieten. Beetje jagen, hier en daar een sidequest, en zo af en toe is een missie doen.

Verwijderd

AC Unity laat ik lekker links liggen. GTA 5 op de PS4 spelen is voor mij genoeg tot Project Cars. Moet nog in Fifa 15 platinum behalen, dus nee ik haal hem zeker niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2014 10:36 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:36
Gisteren een een andere theme gedownload en geinstalleerd.
Daarna laadden de friend list en de berichten lijst opeens wel hoe het hoort.
Zelfs het verwijderen van berichten ging zonder problemen.
Het zal wel toeval zijn, maar ik denk ik meld het even ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Verstekbakker
  • Niet online
Cassiuskleij schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:09:
[...]

Voor zover ik weet is Minecraft uitgesloten van Shareplay. Iedere ontwikkelaar kan zelf bepalen of zij content blokken of niet en Minecraft heeft hiervoor dus geopteerd.
Domme zet, dat had ze misschien geld opgeleverd vandaag. Dan niet he Microsoft.

• Brutal1ty
Hey medetweakers, ligt PSN er uit of...?

Ik probeer al de hele ochtend geld toe te voegen aan m'n account maar krijg steeds internal error op de PC en internal error E-82000002 op de Ps4 zelf...

Ik probeer wat te pre-orderen maar zo schiet het niet op...

Even snel googlen leverde weinig op en ik ben eigenlijk 'hard' aan het leren, dus ik dacht ik gooi hier even een berichtje :P

[ Voor 20% gewijzigd door Brutal1ty op 02-11-2014 11:00 ]

• Martinspire
Verstekbakker schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:44:
[...]

Domme zet, dat had ze misschien geld opgeleverd vandaag. Dan niet he Microsoft.
Dat levert ze juist geen geld op en zo duur is Minecraft niet

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 13:12

dano_nl

Meh

Even wat anders: mensen hier ook enthousiast over deze:

http://www.mortalkombat.com/en/
http://youtu.be/Ci6lMQNLKZU

Meh

Verwijderd

Martinspire schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:04:
[...]

Als je game goed is, levert het geld op.
Uitproberen via maatje --> daarna zelf kopen om samen te spelen.
1+1=2?

• Verstekbakker
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:04:
[...]

Dat geld van mijn inmiddels verslaafde medespeler gaat naar de belasting? Minecraft heeft 2 miljard gekost, duur zat als je het mij vraagt.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03

Vanaf 0:37 zie je in de verte de npc pop in extreem goed...
Daarna als hij in een crowd loopt zie je op 2 meter afstand Level Of Detail veranderen....
Ik vind het er niet uitzien....
Tuurlijk veel npc in beeld etc, maar ze zijn echt heel lelijk gemaakt.
En veranderen 2 meter voor je ogen nog qua details, buiten de 2 meter zijn het hellemaal lelijke poppetjes.
En wat betreft de pre baked lighting is meer dat er dus geen dag nacht is, is dus niet dynamisch maar gewoon aantal voorgerenderde belichtingen die ingeladen worden wanneer de engine dit wilt.
Het is of zonnig of bewolkt of bewolkt met regen. Zover ik begrepen heb is dit het.
Wat dus ook weer een stap terug is van ac black flag.
En zie in die video best wat FPS drops, hopen dat het aan de lage kwaliteit video of youtube ligt.

Moet wel zeggen combat en animaties zien er wel weer aardig uit, en denk ook wel dat ik hem haal. Maar als hij rond de 30 euro is. Tenzij ze met een 1080p patch voor ps4 komen ;) (en deze ook daadwerkelijk een hoop verbeterd.)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• geert1
Cassiuskleij schreef op zondag 02 november 2014 @ 09:09:
[...]

Daar is nog enige verwarring over. Op Gamespot lees ik dat het niet mogelijk is voor uitgevers / ontwikkelaars om SharePlay uit te zetten voor hun game, tenzij het om een alfa of beta gaat. Op Kotako lees ik echter dat een "opt-out" wellicht wel mogelijk is, maar ze zijn niet heel concreet. Andere bronnen spreken van de mogelijkheid om specifieke delen van games uit te sluiten van SharePlay, vanwege spoilers (dus: cutscenes niet deelbaar, gameplay wel, bijvoorbeeld).

Het lijkt er sowieso op dat er bij SharePlay af en toe regio-uitsluiting plaatsvind. Sommige games die zijn gekocht in de US store, kun je niet met SharePlay delen buiten de VS. Maar andere weer wel.

Hoe de details precies zijn, heb ik nog niet uit een goede bron kunnen vinden. Maar specifiek in het geval van Minecraft wordt er op Reddit gesteggeld tussen mensen die menen dat het een bug of kinderziekte is, terwijl anderen inderdaad vermoeden dat MineCraft opzettelijk geen SharePlay ondersteunt.

Als iemand een officiële statement hierover vindt, dan hoor ik het graag.

[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 02-11-2014 12:19 ]

v8power67 schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:15:
[video]

Daarna als hij in een crowd loopt zie je op 2 meter afstand Level Of Detail veranderen....
Pfff dat is wel heel extreem. Die afstand is een meter of 50? Bij Watch Dogs is het ook zo erg. Ik liep op een stoep, zag een witte bus op een vergelijkbare afstand uit het niets komen. Vervolgend deed ik een paar stappen naar achteren en toen verdween de bus weer, toen weer naar voren en toen was het ding rood. 8)7

edit: Wel frappant: 3 NPC's met enorme pop up, en dan 1 minuut later zonder noemenswaardige moeite een complete crowd renderen terwijl je erdoorheen loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 02-11-2014 12:30 ]

• Verstekbakker
  • Niet online
geert1 schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:16:
[...]

Daar is nog enige verwarring over. Op Gamespot lees ik dat het niet mogelijk is voor uitgevers / ontwikkelaars om SharePlay uit te zetten voor hun game, tenzij het om een alfa of beta gaat. Op Kotako lees ik echter dat een "opt-out" wellicht wel mogelijk is, maar ze zijn niet heel concreet. Andere bronnen spreken van de mogelijkheid om specifieke delen van games uit te sluiten van SharePlay, vanwege spoilers (dus: cutscenes niet deelbaar, gameplay wel, bijvoorbeeld).

Het lijkt er sowieso op dat er bij SharePlay af en toe regio-uitsluiting plaatsvind. Sommige games die zijn gekocht in de US store, kun je niet met SharePlay delen buiten de VS. Maar andere weer wel.

Hoe de details precies zijn, heb ik nog niet uit een goede bron kunnen vinden. Maar specifiek in het geval van Minecraft wordt er op Reddit gesteggeld tussen mensen die menen dat het een bug of kinderziekte is, terwijl anderen inderdaad vermoeden dat MineCraft opzettelijk geen SharePlay ondersteunt.

Als iemand een officiële statement hierover vindt, dan hoor ik het graag.
Maar waarom kon mijn medespeler de eerste minuut wel meekijken als het geblokkeerd zou zijn? Foutje?

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
[video]

En veranderen 2 meter voor je ogen nog qua details, buiten de 2 meter zijn het hellemaal lelijke poppetjes.
En wat betreft de pre baked lighting is meer dat er dus geen dag nacht is, is dus niet dynamisch maar gewoon aantal voorgerenderde belichtingen die ingeladen worden wanneer de engine dit wilt.
Het is of zonnig of bewolkt of bewolkt met regen. Zover ik begrepen heb is dit het.
En zie in die video best wat FPS drops, hopen dat het aan de lage kwaliteit video of youtube ligt.

Moet wel zeggen combat en animaties zien er wel weer aardig uit, en denk ook wel dat ik hem haal. Maar als hij rond de 30 euro is. Tenzij ze met een 1080p patch voor ps4 komen ;) (en deze ook daadwerkelijk een hoop verbeterd.)
Wow, ik mag hopen dat de conversie van 900p naar 720p (neem ik aan) en youtube compressie het beeld heeft vernaggeld.. want dit ziet er vrij blurry uit :/

De gameplay, het verhaal en de sfeer zal vast goed zijn en ik wil hem t.z.t. wel gaan spelen, maar ik ga er niet de volle nieuwprijs voor betalen.

• Brutal1ty
[video]

No offense, maar dit ziet er niet bijzonder uit, de pop-in en texture loading is vreselijk en dit is dan op 900p 30fps met framedrops? 8)7 |:(

Sorry maar dit ziet er uit als een Ps3 game. Leuk hoor al dat technisch gelul over zoveel mensen in beeld en realistisch nagemaakt bla bla bla maar zodra het er niet eens zo goed uitziet als Shadow of Morder of wat dan ook zijn het allemaal excuusjes voor vreselijk programmeer werk.

Je bouwt deze games als eerste voor de consoles, want daar worden ze het meest op verkocht, en vervolgens kom je met allemaal bullshit aanzetten dat ze niet snel genoeg zijn voor je game terwijl er véél mooiere games op de markt zijn.

Het interesseert echt niemand wat of je 100 of 200 mensen in beeld hebt in dit soort games hoor. Niemand. Als dat het performance verschil maakt ga daar maar lekker in snijden ipv pop-in, texture loading, lagere resolutie én framedrops toe te laten.

Deze sla ik direct over. Was sws al geen enorme AC fan, maar dit is gewoon poep.

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-12 21:47
Even een vraagje, ik zit niet heel diep in de Playstation en alle extra functies.

Op dit moment heb ik een PS3 met daarop wat titels van COD die ik samen met wat vrienden speel, zo nu en dan. Ik deel deze PS3 met mijn broertje, die speelt echter veel vaker en wil nu upgraden naar een PS4 met COD advanced warfare, zodat hij met z'n vrienden kan spelen (die zijn overgestapt van Xbox > PS4). Ik vond dit geen probleem en wilde graag m'n PS3 verkopen en dat bij zijn PS4 leggen. Alleen kwam ik er toen achter dat ik dat niet meer tegen mijn vrienden kon gamen, die behouden namelijk hun PS3.

Wat is nu de beste oplossing? Een PS3 houden en PS4 in huis nemen of zijn er andere oplossingen waardoor ik op een PS4 kan blijven spelen tegen mijn vrienden? Ik heb even rond gekeken en binnen enkele weken komt ook PS Now en PS TV kan ik daar wat mee?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Robberto schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:10:
Even een vraagje, ik zit niet heel diep in de Playstation en alle extra functies.

Op dit moment heb ik een PS3 met daarop wat titels van COD die ik samen met wat vrienden speel, zo nu en dan. Ik deel deze PS3 met mijn broertje, die speelt echter veel vaker en wil nu upgraden naar een PS4 met COD advanced warfare, zodat hij met z'n vrienden kan spelen (die zijn overgestapt van Xbox > PS4). Ik vond dit geen probleem en wilde graag m'n PS3 verkopen en dat bij zijn PS4 leggen. Alleen kwam ik er toen achter dat ik dat niet meer tegen mijn vrienden kon gamen, die behouden namelijk hun PS3.

Wat is nu de beste oplossing? Een PS3 houden en PS4 in huis nemen of zijn er andere oplossingen waardoor ik op een PS4 kan blijven spelen tegen mijn vrienden? Ik heb even rond gekeken en binnen enkele weken komt ook PS Now en PS TV kan ik daar wat mee?

Alvast bedankt!
Helaas is alles behalve voice chat/ party gescheiden. Jouw beste optie is dus PS3 en PS4 beiden in huis halen/ hebben.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Of je vrienden overtuigen dat ze ook een PS4 moeten halen :p

PSN id: NL_SToRM

• Brutal1ty
SToRM666 schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:41:
Of je vrienden overtuigen dat ze ook een PS4 moeten halen :p
Gewoon dit. Binnen nu en kerst zijn er vast leuke deals. :)

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-12 21:47
Zoiets had ik al verwacht, dan nu snel een PS4 scoren online. Thanks!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-12 16:40
Heeft iemand al de Destiny en COD thema's kunnen vinden in de store? Amerika schijnt ze al te hebben.

• Trishul
https://mobile.twitter.co...status/468511893490257920

Ik weet niet hoe populair TxK is op GoT, maar ik vond de Vita versie erg nice. Nu komt ie dus ook naar de PS4, bevestigd door de maker. Waarschijnlijk nog voor het einde van dit jaar ook nog...

Erg verslavende game als je van arcade 60fps glory houdt. Op de vita had ik moeite met de controls, maar met de DS4 moet dat beter gaan.

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:04
Niet gespeeld, maar deze was een paar maanden terug gratis voor Plus. Dus het lijkt me dat cross buy hier ook van toepassing is.

Shikata ga nai.

Ik zie op Budget Gaming de Far Cry 4 Limited Edition met 60 minuten extra gameplay en extra wapen. Iemand enig idee of dit ook in de digitale editie zit die je voor $ 60,- kunt kopen?

http://www.budgetgaming.n...+limited+edition_PS4.html
Damn. AC Unity ziet er echt NIET uit. Check maar de crowd, overal pop-ins en model die worden gewisseld :S. WTF is dit voor ongein zeg. Watch Dogs had pop-ups, AC Unity heeft gewoon model swaps recht voor je gezicht.

Heb even een video gemaakt voor degenen die niet snappen wat ik bedoel. Mij viel het direct al op dat er dingen in mn scherm popten, na even goed gekeken te hebben zag ik erg duidelijk dat character models gewoon geswapped worden.

En voor degenen die zeggen: jaaaa maar met 200 mensen op je scherm is dat toch logisch? NOU NEE! Dan doe je toch geen 200 mensen als dat klaarblijkelijk niet werkt. Ik irriteer me alleen maar kapot aan alle pop-ups en swaps dan dat het iets toevoegt aan de gameplay.

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 02-11-2014 18:29 ]

bram1984 schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:29:
Er is een fout opgetreden.

Maar jij hebt de game al?
Heb de link opnieuw bijgewerkt. Nee ik heb de PS4 gameplay video die hier ergens gedeeld werd bekeken. En daarvan heb ik mijn video gemaakt waar ik de pop-ups (of model swaps) laat zien.

Misschien dat dit een oudere build is, maar ik heb absoluut geen vertrouwen meer in Ubisoft. Het feit dat de game al goud is en het hele Watch Dogs fiasco geven nog minder vertrouwen. Achja, toen ik de hooikar weer zag in de game wist ik al genoeg. Die shit zit er sinds AC 1 al in, ben wel even helemaal klaar met de herhalingen van AC. Ubisoft games haal ik in ieder geval nooit meer op launch, en de Gold Editions (met troep DLC) haal ik al helemaal niet meer na Watch Dogs. Far Cry 4 koop ik wel als die rond de $30 is via Amazon of US Store.

[ Voor 43% gewijzigd door ASNNetworks op 02-11-2014 18:37 ]

Aangezien ik me aan dat soort zaken mateloos irriteer, zal ik deze game sowieso niet halen voordat dit gepatched wordt. En anders: jammer maar helaas.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35
grafisch ziet Unity er prima uit, youtube filmpjes zijn altijd slecht, goed genoeg imo

nothing stops this train

Kol Nedra schreef op zondag 02 november 2014 @ 18:46:
grafisch ziet Unity er prima uit, youtube filmpjes zijn altijd slecht, goed genoeg imo
Grafisch is het probleem ook niet van de game ;) De brakke game mechanics zoals Watch Dogs waar je zomaar pop-ups (en nu dus character swaps hebt) breken de game voor mij. Ik irriteerde mij aan de gameplay video al, laat staan als ik de game zelf ga spelen.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:29

SkyStreaker

Move on up!

Heb het idee dat dit helemaal niet meer over de PS4 gaat eigenlijk....

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Martinspire
En ik heb het idee dat je tijdens het gamen helemaal niet let op pop-in. Ik heb er echt nooit last van, maar dat komt omdat ik dan ook niet bezig ben met het afkraken van de game :X

Verder, het is een apparaat van €399. Geen €3999 ;)

En: Wie zegt dat dit final is? Dit kan goed gewoon test-footage zijn waarbij men (alles behalve grafische) bugs aan het testen is. Ik heb er even doorheen zitten skippen, maar vind het een hoop gezeur om niets. In ieder geval geen dingen waar ik me tijdens spelen aan ga ergeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 02-11-2014 19:34 ]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
SkyStreaker schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:09:
Heb het idee dat dit helemaal niet meer over de PS4 gaat eigenlijk....
Klopt, misschien even een apart Unity topic? Of misschien een Ubisoft rant topic :P

• Mick1990
  • Niet online
Wees blij dat het je niet opvalt, had ik daar maar :o

Bf4 spant wel de kroon:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r6b6xZg.gif

Net als Watch Dogs (kijk naar de voertuigen die plotseling verschijnen of verdwijnen op de snelweg):

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3741/14076922118_4a7da3e1c3_o.gif

In het filmpje dat ASNNetworks gemaakt heeft (waarvoor dank!) valt het veel minder op omdat er van alles bezig is.

Dit is overigens de final versie. Kwam van de week ook al een foto tegen van de case met zijn naam erbij.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:35

nothing stops this train

Martinspire schreef op zondag 02 november 2014 @ 19:32:
En ik heb het idee dat je tijdens het gamen helemaal niet let op pop-in. Ik heb er echt nooit last van, maar dat komt omdat ik dan ook niet bezig ben met het afkraken van de game :X

Verder, het is een apparaat van €399. Geen €3999 ;)

En: Wie zegt dat dit final is? Dit kan goed gewoon test-footage zijn waarbij men (alles behalve grafische) bugs aan het testen is. Ik heb er even doorheen zitten skippen, maar vind het een hoop gezeur om niets. In ieder geval geen dingen waar ik me tijdens spelen aan ga ergeren.
No offense hoor, maar misschien even het bord voor je hoofd vandaan halen. Je denkt dat ze dit soort zaken nog even gaan aanpakken? Dat jij je niet irriteert aan, in mijn ogen, immersie brekende zaken, wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn. Je hoeft niet alles te verdedigen. Erken gewoon dat deze shit niet af is.

@Mooyal: Dat is dus het filmpje dat net is gepost. Kijk ff op 37 seconden.

[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 02-11-2014 20:10 ]

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 23:21

swopdark

ja doe maar...

zie er goed uit hoor. Ik heb het idee dat er een soort van manhunt aan de gang is op AC Unity en dat lijkt me verder niet verdiend. Iedere game heeft zo zijn kantje die eraf worden gelopen. Als de game je niks lijkt dan koop je hem toch niet? ik heb het idee dat er veel mensen het internet afstruinen om maar popin of blurry textures te kunnen vinden. nou succes!

Ik deed laatste even de shared play functie met een vriend en hij speelde destiny het werkt echt heel goed moet ik zeggen. Ik ben aardig onder de indruk. Daarnaast wilde ik even wolfenstein laten zie via shared play maar ook deze game is blijkbaar locked. Hij deed het mooi niet ivm copyright. Wel BS als je het mij vraagt.

De hele 2.0 update heeft naar mijn idee het OS wat logischer en gestroomlijnd gemaakt. Een hoop kleine verbeteringen en slickere menu's.

Wie heeft er trouwens First Light al gespeeld? Ik heb hem vannacht gedownload, heerlijk weer om als Fetch door de stand te hollen.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 23:21

swopdark

ja doe maar...

bram1984 schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:08:
[...]

No offense hoor, maar misschien even het bord voor je hoofd vandaan halen. Je denkt dat ze dit soort zaken nog even gaan aanpakken? Dat jij je niet irriteert aan, in mijn ogen, immersie brekende zaken, wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn. Je hoeft niet alles te verdedigen. Erken gewoon dat deze shit niet af is.
Misschien gaat Ubisft hetzelfde geintje flikken als met Black Flag: dwz de games op de xbox one en PS4 launchen als gelijkwaardige titels dus op 900p omdat MS dat eist. En dan komen ze een weekje laten met een update voor de PS4 waardoor de game gewoon even naar 1080p gaat zonder framehit. Hiermee houden ze MS tevreden ivm de achterlijke eis die ze stellen omdat ze zelf een inferieure console hebben gemaakt en daarna klappen ze gewoon ff de veel grote PS4 userbase naar 1080p.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Martinspire
swopdark schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:12:
[...]

Misschien gaat Ubisft hetzelfde geintje flikken als met Black Flag: dwz de games op de xbox one en PS4 launchen als gelijkwaardige titels dus op 900p omdat MS dat eist. En dan komen ze een weekje laten met een update voor de PS4 waardoor de game gewoon even naar 1080p gaat zonder framehit. Hiermee houden ze MS tevreden ivm de achterlijke eis die ze stellen omdat ze zelf een inferieure console hebben gemaakt en daarna klappen ze gewoon ff de veel grote PS4 userbase naar 1080p.
Bullshit
bram1984 schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:08:
[...]

@Mooyal: Dat is dus het filmpje dat net is gepost. Kijk ff op 37 seconden.
Jij hebt toch ook geen idee van wanneer dit filmpje is? En heb je wel eens een game gemaakt oid? Pas echt in de laatste weken krijgt je een beeld van hoe het eindresultaat is. Maar dan zijn ze al lang aan het testen geweest e.d.

Verder ben ik inderdaad (net als velen met mij) niet bezig met het publiek in de verte, maar met het feit dat er 10 man achter me aan zitten of ik een objective moet voltooien waarvoor mijn ogen eerder op de kaart kijken of de UI dan wat er 100 meter verderop afspeelt.

Het breekt alleen de immersion als het ook daadwerkelijk de gameplay breekt of enorm opvalt. Die zaken zie je nu alleen omdat je niet zelf aan het spelen bent. Net als bij een racegame kan de spelwereld er matig uit zien, maar als je er met 100kmh+ langs gaat, valt het gewoon minder op.

Ik heb me bij AC ook nooit geergerd aan popin. Sure het komt voor, maar het behoed me niet van te genieten van de directe omgeving of de sfeer die de game uitstraalt. Dus ja als ik dergelijke dingen wel zie, dan wil dat ook niet zeggen dat ik me eraan stoor. Net als bij Watchdogs boeit me dat niet. Ik verwacht ook geen ultrarealistische wereld net als dat een boek nooit 100% waarheidsgetrouw kan zijn en toch actievol, spannend of intrigerend. Je kunt goed merken in dit topic dat er veel pc-gasten een console erbij hebben genomen en uiteindelijk daar niet content mee kunnen zijn omdat het geen ultradeluxe machines zijn. Ook de 360 en PS3 hadden zo hun limieten die ook al vrij snel en vrij lang in de games hebben gezeten.

En zo vind ik het ook nooit erg als een game (of delen ervan) lineair zijn. Ik snap vaak wel waarom dat gedaan wordt en wat het uiteindelijk ook oplevert. Maar jij zult je zeker al snel ergeren aan de beperking in vrijheid?

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 02-11-2014 20:32 ]

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 12:42
Wat gaat het veel over unity zeg ;) Om eerlijk te zijn wacht ik ook tot hij rond de 30 is tweedehands. Niemand met smart te wachten op CoD advanced warefare. Die lijkt me eigenlijk supervet. Dus van het weekend toch maar besteld... Ben benieuwd! Altijd genoten van een aantal delen van deze serie (MW, black ops)

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18
ikbenheelmoe schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:34:
Wat gaat het veel over unity zeg ;) Om eerlijk te zijn wacht ik ook tot hij rond de 30 is tweedehands. Niemand met smart te wachten op CoD advanced warefare. Die lijkt me eigenlijk supervet. Dus van het weekend toch maar besteld... Ben benieuwd! Altijd genoten van een aantal delen van deze serie (MW, black ops)
Ik wacht het nog even af met Call Of Duty. Het is 'bijna' altijd hetzelfde en de multiplayer in Call Of Duty vind ik niet leuk, ik hou meer van tactisch, langzamere spellen. Ik kan dus wel uitkijken naar Rainbow Six.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het gaat al erg lang over AC Unity, de graphics en de crowds, maar het is beter om in [Multi] Assassin's Creed: Unity de discussie voort te zetten
De Evolve alpha dit weekend wordt niks meer zeker?

* AtlAntA vraagt even naar de bekende weg. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Dit weekend nog? Nee lijkt me niet :+
Op z'n vroegst volgend weekend, als Sony toch nog met 2.01 komt deze week. Dinsdag misschien ;)

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:32
Geeft toch te denken, al die downtime/traagheid op PSN, problemen met 2.0 update, het debacle met Driveclub en in iets mindere mate de Evolve Alpha: zou het dan toch enigszins liggen aan Sony? Dat het nu eenmaal een heel lastig platform is om (online) op te kunnen coden?

• Le Enfant!
De problemen zijn ondertussen ook bij mij opgelost. Om de één of andere manier kon ik enkel verbinding maken met een proxy. Vreemd, maar goed.

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-12 17:21

muhda

Time & Space traveler

pelt schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:07:
Geeft toch te denken, al die downtime/traagheid op PSN, problemen met 2.0 update, het debacle met Driveclub en in iets mindere mate de Evolve Alpha: zou het dan toch enigszins liggen aan Sony? Dat het nu eenmaal een heel lastig platform is om (online) op te kunnen coden?
Problemen rondom Driveclub is voornamelijk door programmeerfout(en) van Evolution Studios. Bron.

Over de oorzaak van al die downtime (traagheid) is niks bekend, Sony heeft nog geen verklaringen afgegeven. Vermoedelijk is Sony nu pas bezig met het opzetten van een redelijke (online) structuur en misschien ook het creëren van servercapaciteit. Over de update debacle heeft sony verklaard dat veel PS3 eigenaren geklaagd hadden over de hoeveelheid aan update's. Dat daarom nu alle verbeteringen en nieuwe features voor de PS4 verzameld worden tot een grote update. Bron. Van mij part mogen ze in het begin ons best lastig vallen met update's.

De develop team van Sony is ook erg klein, misschien dat daardoor traagheid ook een factor is.

• Svenderson
De Evolve alpha is nu eindelijk live op de PS4! De alpha test gaat door tot en met dinsdag. Al is het nog niet erg makkelijk om binnen te komen. Net de PS4 opnieuw opgestart en dat hielp, maar de laadtijden zijn ontzettend lang.

Even twee rondes als monster kunnen spelen, en vervolgens een ronde als hunter, maar ik bak er echt nog helemaal niets van. Alle rondes vrij snel verloren. :P
Ik vind het concept erg tof, maar misschien is het niet echt iets voor mij. Competitieve games en ik gaan meestal niet samen.

Svenderson schreef op maandag 03 november 2014 @ 02:49:
De Evolve alpha is nu eindelijk live op de PS4! De alpha test gaat door tot en met dinsdag. Al is het nog niet erg makkelijk om binnen te komen. Net de PS4 opnieuw opgestart en dat hielp, maar de laadtijden zijn ontzettend lang.

Even twee rondes als monster kunnen spelen, en vervolgens een ronde als hunter, maar ik bak er echt nog helemaal niets van. Alle rondes vrij snel verloren. :P
Ik vind het concept erg tof, maar misschien is het niet echt iets voor mij. Competitieve games en ik gaan meestal niet samen.
Denk je dat de game echter lang genoeg interessant blijft? Ik heb de alpha nog niet gespeeld (zal morgen even checken) maar heb wel al genoeg video's en info gezien/gelezen de afgelopen maanden. Hoewel het concept mij erg tof lijkt, vraag ik mij heel erg af hoe lang dit leuk blijft. Kan me voorstellen dat je na 3-4 potjes er genoeg van hebt en na een paar dagen/weken de game niet eens meer speelt. Evolve lijkt me qua concept meer een gamemode binnen een game, niet echt een losstaande game.

Morgen maar eens testen.

[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 03-11-2014 03:16 ]

• Svenderson
ASNNetworks schreef op maandag 03 november 2014 @ 03:15:
[...]

Denk je dat de game echter lang genoeg interessant blijft? Ik heb de alpha nog niet gespeeld (zal morgen even checken) maar heb wel al genoeg video's en info gezien/gelezen de afgelopen maanden. Hoewel het concept mij erg tof lijkt, vraag ik mij heel erg af hoe lang dit leuk blijft. Kan me voorstellen dat je na 3-4 potjes er genoeg van hebt en na een paar dagen/weken de game niet eens meer speelt. Morgen maar eens testen.
Tja, waarom zijn multiplayer games als Left4Dead of Counterstrike überhaupt interessant? Het moet je gewoon liggen denk ik. Het is ook typisch zo'n game die het goed gaat doen bij de E-sports, iets wat ze vanaf het begin ook al aardig aan het pushen zijn geloof ik. Vergeleken bij andere games in dit genre is dit best origineel, en er zit wel aardig wat diepgang in de combat.

Evolve is niet bepaald laagdrempelig voor iemand die dit soort spellen niet gewend is, dus ik ben er waarschijnlijk vrij snel klaar mee. Je moet er echt flink wat tijd in steken om er een beetje goed in te worden, ik heb het idee dat het dan pas echt leuk wordt. Nu doe ik maar wat. Het heeft wel een heel erg hoog verslavend "nou nog één potje dan" gehalte, dus ik ga morgen en overmorgen nog wel even verder ploeteren. ;)

Svenderson schreef op maandag 03 november 2014 @ 02:49:

Was het niet beter geweest dat ze de alpha gewoon een weekje later hadden gedaan? Zo hadden ze betere exposure gehad en ook veel betere stress test van online. Plus dat ik er nu hooguit 2 uurtjes de tijd voor heb..

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

AtlAntA schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:10:
[...]

Was het niet beter geweest dat ze de alpha gewoon een weekje later hadden gedaan? Zo hadden ze betere exposure gehad en ook veel betere stress test van online. Plus dat ik er nu hooguit 2 uurtjes de tijd voor heb..
Dat dus... wauw de Alpha gaat door tot een dinsdag -O-
In tegenstelling tot een heel weekend kunnen testen :')

PSN: Bellerophon-

Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link