• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Heb de PS4 nu minder als week en start hem nu voor de 3de keer op.
Op een of andere manier trekt het me nog niet zo, komt waarschijnlijk ook omdat ik dit weekend eindelijk weer een TV op mijn kamer heb waardoor ik de PS4 naar boven verhuis.
Heb de PS4 afgelopen weekend voor 333 euro gekocht en Fifa 15 voor 54 euro.
Wat me opvalt is dat de PS4 redelijk traag is en niet echt smooth loopt, dit had ik juist andersom vewacht.

Net even een nieuwe gebruiker aangemaakt en dan is het toch best storend dat het selecteren van opties niet smooth loopt.. Iemand anders ook last van?
Heb nu een nieuwe gebruiker aangemaakt want schijnbaar moet je dat doen voor de 14 dagen gratis psn plus.. Krijg alleen de mail verficatie niet in mijn mailbox...

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-12 23:13
psvunited schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:26:
Op een of andere manier trekt het me nog niet zo, komt waarschijnlijk ook omdat ik dit weekend eindelijk weer een TV op mijn kamer heb waardoor ik de PS4 naar boven verhuis.
Wat me opvalt is dat de PS4 redelijk traag is en niet echt smooth loopt, dit had ik juist andersom vewacht.

Net even een nieuwe gebruiker aangemaakt en dan is het toch best storend dat het selecteren van opties niet smooth loopt.. Iemand anders ook last van?
Heb nu een nieuwe gebruiker aangemaakt want schijnbaar moet je dat doen voor de 14 dagen gratis psn plus.. Krijg alleen de mail verficatie niet in mijn mailbox...
Je gaat nog lang mogen wachten, PSN ligt eruit.

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:21

muhda

Time & Space traveler

psvunited schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:26
Is het niet zo dat je voor de 14 dagen gratis PSN, nog steeds eerst je CC gegevens moet invullen/koppelen?

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:31
http://blog.us.playstatio...mes-developers-announced/

No shit...
Hier gaan mooie dingen uit komen. Sucker punch is aanwezig, misschien wel met nieuwe standalone dlc, guerrilla met misschien onthulling van de nieuwe ip... ik bedoel, ze komen heus niet speciaal om hun oude games te tonen....

Holy shit, ze hebben ook nog iets speciaals te melden over No man's sky... En morpheus is toegankelijk voor het publiek...

[ Voor 15% gewijzigd door Trishul op 31-10-2014 00:27 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-12 07:03
Phydomir schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:01:
Ach, vroeger kocht je een console en daar moest het je het maar mee doen. Nu wordt er nieuwe functionaliteit toegevoegd en is de boel zo complex dat er wel eens wat bugs in sluipen. Zolang ze het snel erkennen en met een oplossing komen vind ik het prima.

Veel erger is wat er met Driveclub is. Gewoon een flater in de code waardoor het online gebeuren niet werkt.
Wat je vroeger kreeg werkte dan wel weer zo goed als 100 %. Het kunnen patchen leek een groot voordeel en is het voor een console ook zeker, maar met games begint het totaal de verkeerde kant op te werken. Games die nu uitkomen missen rustig nog functionaliteiten die ze later wel ff erbij patchen. Dat is geen cadeautje, maar een game moet gewoon snel uit komen van de mensen die het voor het zeggen hebben en dan moet je het met beloftes doen.

Driveclub had bijvoorbeeld nog veel later uit moeten komen. Een jaar uitstel lijkt veel, maar niet als je terug naar het tekenbord gaat, want dat was de boodschap die we een jaar geleden kregen. Nu lijkt het alsof ze de gamers een cadeautje geven met weather effects en meer mogelijkheden bij multiplayer, maar dit had gewoon in de game moeten zitten op het moment van de release. Laten we over de PS+ editie maar zwijgen, want de kans dat ik het spel nog speel is zo goed als voorbij.

Ook Trials Fusion is lang niet zo compleet als Trials Evolution. Trials Fusion was de eerste game van deze studio onder de wimpel van Ubisoft en de beloofde multiplayer is er nog steeds niet en de dlc is mager vergeleken met die toen ze nog op zichzelf stonden.

Dit zijn maar 2 voorbeelden van spellen die in mijn ogen incompleet uit komen met alle problemen van dien. Leuk dat ze het kunnen patchen, maar dat betekend ook dat je tegenwoordig nog langer aan het downloaden en installeren bent (een patch van meer dan 1 gig is allang niet meer vreemd) dan je op een pc bezig bent. Start voor de gein eens GT6 blank op...ga maar rustig naar bed als hij al niet vast slaat bij patch 7 of 8. Eerlijk gezegd mis ik wel een beetje de tijd dat je gewoon een goed spel kreeg, je het in de console stopte en een paar minuten later druk aan het gamen was.

[ Voor 6% gewijzigd door Beakzz op 31-10-2014 00:57 ]

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-12 04:45
Ik had vanmiddag Evolve 100% gedownload en geinstalleerd, had 'm zelfs opgestart maar de servers waren natuurlijk offline.. Zet ik net m'n PS4 aan is het hele spel zomaar verwijderd, mag weer opnieuw downloaden, dafuq |:( :? .

PSN ID: Beest41

Verwijderd

Ik heb nog een code voor de Evolve beta over, uiteindelijk toch geen tijd om het te proberen.
Laat het even weten als je hem gebruikt hebt :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-12 07:03
Hmm..al gebruikt of niet langer geldig bij "code inlossen" in de PS store. Toch nog mensen wakker blijkbaar :+

Verwijderd

Het is weer zover :

PSN ligt eruit en werkt niet goed.
Dit is niet goed , zeker niet met de nieuwe CoD die maandag live gaat.
Zelfs de YouTube app kun je niet meer gebruiken in zo'n situatie.

Wanneer gaat dit soort PSN ellende is een keer verleden tijd zijn.

• belinned
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 05:54:
Het is weer zover :

Ik heb inderdaad ook problemen. Is er ook een site waar je de status kan checken? Ik vind alleen deze link: https://support.us.playst...37/~/psn-status%3A-online (met de status van 28/10 ;-) )

[ Voor 13% gewijzigd door belinned op 31-10-2014 06:29 ]

Verwijderd

https://downdetector.com/status/playstation-network

Op Twitter ook veel down meldingen.

-------------------------------------------------

PSN Maintenance 10/30/14

In order to continue to deliver you the best online games experience, we will be performing maintenance on Thursday, October 30. This maintenance will start at approximately 9pm Pacific and end around 11pm PDT.

During this maintenance period, you may receive a message that states “Sony Entertainment Network is undergoing maintenance” when attempting to access the PlayStation Store or PlayStation Home.

We will update you with any changes that may occur with this scheduled maintenance. If you would like to receive a notice when PSN is fully restored, be sure to follow the official PlayStation Twitter account and our support Twitter account, @AskPlayStation.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 07:01 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:11:
Modbreak:Even het (be)delen om Evolve keys afkappen. Vragen om keys is op het gehele forum niet toegestaan.

Mochten mensen keys over hebben kunnen die hier gedeeld worden: Geef hier je game vouchers weg!

Vragen/delen in dit topic off-topic en niet gewenst
Tijd om dit weer even onder de aandacht te brengen...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Verwijderd

PSN Maintenance 10/30/14

------------------------------------

Het is / was onderhoud , ik ben maar een paar potjes Forza 5 gaan doen.
Dit was de eerste keer dat ik echt last had van het onderhoud aan PSN.
Hopen dat er een hoop verbeterd en dat het minder voorkomt in de toekomst.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 23:06
Beakzz schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:54:
[...]

Wat je vroeger kreeg werkte dan wel weer zo goed als 100 %.
haha.. nee..

Ocarina of time? Je weet wel dat spel waarbij je van de eerste dungeon naar de laatste kan teleporten?
Battletoads? Dat glitchfest

etc
etc

Leuke illusie :) maar zo is het nooit geweest.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

:o Sony FY14 Q2: 3.3M PS4, 0.8M PS3, 0.7M PSV/TV shipped

Zitten nu op 13.5 miljoen shipped :o Beter steken ze nu wat geld in PSN,PS+ games. Ze hebben toch wel flink wat goodwill verloren met al die PSN problemen en dat Driveclub debacle.

Verwijderd

AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:18:
:o Sony FY14 Q2: 3.3M PS4, 0.8M PS3, 0.7M PSV/TV shipped

Zitten nu op 13.5 miljoen shipped :o Beter steken ze nu wat geld in PSN,PS+ games. Ze hebben toch wel flink wat goodwill verloren met al die PSN problemen en dat Driveclub debacle.
Het moet in 2015 veel beter gaan met de PS4 en het beruchte PSN.

Dan is de PS4 een perfecte gaming console geworden voor mij.

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 05:54:
Het is weer zover :

There... I fixed it.
Dat CoD eraan komt is niet boeiend. Dat de YouTube App niet te gebruiken is, is ook niet boeiend.

Dat PSN als platform wederom faalt is daarentegen tenenkrommend.

PSN: Bellerophon-

• Trishul
Dan ga ik me toch afvragen wat er met PSN gaat gebeuren als gta5 uitkomt straks. Ik bedoel, gegarandeerd dat ie in de eerste week al meer dan een miljoen keer over de toonbank vliegt, en mensen weer massaal online gaan....

Verwijderd

Beakzz schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:54:
[...]

Wat je vroeger kreeg werkte dan wel weer zo goed als 100 %.
Datgene wat vroeger 100% werkte was het gamen want dat was het enige wat je met je console kon. Het gamen an sich werkt nu ook gewoon bij iedereen. Het gaat alleen soms fout bij de extra features die worden geïnplementeerd. Tegenwoordig lijken de problemen ook snel groter omdat het internet met de social media de wereld veel kleiner heeft gemaakt. Als er mensen zijn die problemen hebben dan is dat snel merkbaar. Dat was vroeger niet zo. Daar had je alleen de ervaringen uit je directe omgeving.
Het kunnen patchen leek een groot voordeel en is het voor een console ook zeker, maar met games begint het totaal de verkeerde kant op te werken. Games die nu uitkomen missen rustig nog functionaliteiten die ze later wel ff erbij patchen. Dat is geen cadeautje, maar een game moet gewoon snel uit komen van de mensen die het voor het zeggen hebben en dan moet je het met beloftes doen.
Het achteraf kunnen patchen van games is inderdaad een voor- en nadeel zijn. Maar vergeet niet dat games tegenwoordig zoveel complexer zijn dan wat we vroeger speelde. En bij software is het nou eenmaal zo dat hoe complexer de code hoe groter de kans dat er wat mis gaat. Daardoor is de kans gewoon groter dat een game wordt uitgesteld, of dat er bepaalde features nog niet af zijn en later erbij gepatched worden.

Sowieso is de kans op problemen tijdens het 1e jaar van een console groter want de games moeten vanaf de grond opnieuw worden opgebouwd op een systeem dat compleet nieuw is voor de developers. Dat kost meer tijd en moeite dan waneer een developer halverwege de console cycle zit en de nodige ervaring heeft opgedaan en kan terug vallen op reeds gebruikte code.m

in mijn ogen komen er maar weinig games uit die echt incompleet zijn bij de release, maar het is tegenwoordig gewoon verstandig om even de kat uit de boom te kijken als je niet voor verassingen wil komen te staan. Niemand verplicht je om de game op de release te kopen. Het probleem is alleen dat mensen tegenwoordig bijna geen geduld meer hebben en alles direct willen hebben.
Driveclub had bijvoorbeeld nog veel later uit moeten komen. Een jaar uitstel lijkt veel, maar niet als je terug naar het tekenbord gaat, want dat was de boodschap die we een jaar geleden kregen. Nu lijkt het alsof ze de gamers een cadeautje geven met weather effects en meer mogelijkheden bij multiplayer, maar dit had gewoon in de game moeten zitten op het moment van de release. Laten we over de PS+ editie maar zwijgen, want de kans dat ik het spel nog speel is zo goed als voorbij.
Je haalt nu wat zaken door elkaar. Die multiplayer mogelijkheden die onbreken zijn uit gezet vanwege de server issues. Zet zitten al in de game maar om de servers te onlasten zijn ze uit gezet. Inmiddels staan alleen de challenges nog uitgeschakeld, de rest werkt. Ook het ontbreken van de PSN+ versie heeft te maken met dezelfde server issues waar zijn pas tegen aan zijn gelopen toen de game was gereleased. Als de game langer zou zijn uitgesteld dan had die bug er waarschijnlijk nog steeds in gezeten wat hij kwam namelijk niet naar voor tijdens de testen.

Ik snap dat de interesse in de DC bij de meeste mensen tot een 0 punt zal zijn gezakt, maar ik zou die psn+ versie zeker checken (als ie er eindelijk is ;) ). Prima race game die helaas ten onder gaat vanwege alle problemen.
Ook Trials Fusion is lang niet zo compleet als Trials Evolution. Trials Fusion was de eerste game van deze studio onder de wimpel van Ubisoft en de beloofde multiplayer is er nog steeds niet en de dlc is mager vergeleken met die toen ze nog op zichzelf stonden. Dit zijn maar 2 voorbeelden van spellen die in mijn ogen incompleet uit komen met alle problemen van dien.
Ik ben het er echt niet mee eens dat Trials Fusion incompleet zou zijn. Dat er misschien minder in zit dan in Evolution wil niet zeggen dat een game incompleet is. Er zitten echt meer dan genoeg tracks in en dan heb je nog eens oneindig veel user content die je kan downloaden. Het aantal speel uren wat je uit je 20 euro kan halen is gewoon uitstekend.
Leuk dat ze het kunnen patchen, maar dat betekend ook dat je tegenwoordig nog langer aan het downloaden en installeren bent (een patch van meer dan 1 gig is allang niet meer vreemd) dan je op een pc bezig bent. Start voor de gein eens GT6 blank op...ga maar rustig naar bed als hij al niet vast slaat bij patch 7 of 8. Eerlijk gezegd mis ik wel een beetje de tijd dat je gewoon een goed spel kreeg, je het in de console stopte en een paar minuten later druk aan het gamen was.
Overdrijven is ook een vak ;) . Als je psn+ hebt wordt alles op de achtergrond gedownload en geinstalleerd dus je merkt er bijna niets eens wat van. Ja een melding dat er een update is geinstalleerd als je je ps4 opstart. Daar kan ik wel mee leven ;) Je neemt GT6 er als voorbeeld bij maar die game is een geval apart. De meeste games hebben lang ziet zoveel tijd nodig.
Bellerophon schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:32:
[...]

There... I fixed it.
Dat CoD eraan komt is niet boeiend. Dat de YouTube App niet te gebruiken is, is ook niet boeiend.

Dat PSN als platform wederom faalt is daarentegen tenenkrommend.
Het is de laatste tijd wel erg vaak raak inderdaad. Sony zou er goed aan goed om dit zeer snel te verbeteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 08:42 ]

Ik installeerde little big Planet vanaf disc op mijn geleende ps3 vorig jaar. Dat was een proces wat 3 uur heeft geduurd. En dat terwijl psn toen downloade met 20 mbps. Dat vond ik toen belachelijk. Patch na Patch. Het installeren en initialiseren duurde echt frustrerend lang. Dus dat gt6 een uitzondering is klopt niet helemaal volgens mij.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Verwijderd

Vraagje :

Ik heb de Logitech Cordless MediaBoard Pro™ for PS3 en die gebruik ik op de PS4.
Werkt prima , alleen de touchpad werkt niet , dus ik kan em niet als muis gebruiken.

Dat is een bekend probleem met mensen met dezelfde keyboard in combinatie met de PS4.

Kan het keyboard door middel van een system update van de PS4 nog een keer helemaal werken?

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:45
Trishul schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:34:
Dan ga ik me toch afvragen wat er met PSN gaat gebeuren als gta5 uitkomt straks. Ik bedoel, gegarandeerd dat ie in de eerste week al meer dan een miljoen keer over de toonbank vliegt, en mensen weer massaal online gaan....
Ik gok net als de launch op de PS3.. De eerste week was GTA Online niet mogelijk, maar PSN werkte gewoon goed verder.

Verwijderd

AtlAntA schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:00:
Ik installeerde little big Planet vanaf disc op mijn geleende ps3 vorig jaar. Dat was een proces wat 3 uur heeft geduurd. En dat terwijl psn toen downloade met 20 mbps. Dat vond ik toen belachelijk. Patch na Patch. Het installeren en initialiseren duurde echt frustrerend lang. Dus dat gt6 een uitzondering is klopt niet helemaal volgens mij.
Een uitzondering betekend niet de enige. Tuurlijk zijn er meer games waar je langer nodig voor hebt, maar 3 uur updaten voor een game bij een snelheid van 20 mbps is gewoon een uitzondering. De meeste games zijn veel sneller. Jullie hebben het trouwens beiden over ps3 games. Het installatie proces op de ps4 is sowieso een stuk sneller dan op de ps3

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 09:26 ]

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-12 21:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

0xrubennft schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:16:
[...]

Ik gok net als de launch op de PS3.. De eerste week was GTA Online niet mogelijk, maar PSN werkte gewoon goed verder.
Bij Destiny gingen er ook een paar miljoen over de toonbank en gaf PSN geen kik! Laten we daarop hopen!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is mij vooral opgevallen dat de PSN problemen kwamen zo rond augustus / september. Rond die tijd kwam Destiny uit en zijn er sowieso veel PS4's over de toonbank gevlogen vanwege de Q4 games die eraan komen. Vanaf de launch vorig jaar tot augustus vond ik PSN stabiel werken en waren en weinig storingen. Het lijkt mij alsof men bij Sony niet goed of op tijd heeft geanticipeerd op de snelle groei van PSN members en nu met onvoldoende server capaciteit zit.

Uberhaupt krijg ik de indruk het dat de QA bij Sony onvoldoende is. Dan bedoel ik niet eens zozeer het QA personeel maar meer de planning, tijd en resources die daaraan besteed worden. Dat zie je nu ook bij de standby / rest issues met de nieuwe 2.0 firmware.

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:40:
Je haalt nu wat zaken door elkaar. Die multiplayer mogelijkheden die onbreken zijn uit gezet vanwege de server issues. Zet zitten al in de game maar om de servers te onlasten zijn ze uit gezet. Inmiddels staan alleen de challenges nog uitgeschakeld, de rest werkt
dit is helaas niet correct, was het maar waar :D

gisteren nog geprobeerd met de 1.05 versie, een lange aaneenschakeling van driveclub server onbereikbaar in de single player, dan weer bereikbaar, niet gesyncte Single player resultaten, multiplayer die er na de 2e race nog steeds uitklapt, geen parties die samen blijven in multiplayer games. Bij de eerste race meer dan 2 minuten wachten voordat iedereen met elkaar geconnect is. Dat noem ik niet bepaald dat de rest werkt :D

Zelf had ik gewoon die hele multiplayer uitgezet als ik hun was en alleen dat challenge systeem aangezet, ik snap sowieso niet waarom challenges uitstaan. Hoe moelijk kan het zijn om wat data op te slaan en te verdelen onder de club friendslijsten. Zijn puur getalletjes die opgeslagen moeten worden.
Multiplayer is kwa opzet zo vreselijk slecht dat ze daar maanden mee bezig zullen zijn om dat te gaan herschrijven, het syncen van de lobbies is daar al een goed voorbeeld van, het ontbreken van private parties is belachelijk en het feit dat clubs niet eens bij elkaar kunnen blijven in een lobby geeft al aan dat het hele multiplayer concept zoals dat nu geimplementeerd is totaal niet werkt.

De officiele support page van driveclub (die je notabene via Facebook moet volgen! Ook al zoiets geks) staat stampvol met dezelfde type klachten. Ze hebben gewoon mazzel met de battlefield 4 release gehad anders hadden zij de eer gehad om de meest slechte release op de ps4 op hun naam te hebben, alhoewel ze inmiddels hard op weg zijn met hun huidige aanpak.

Dus ik ben het totaal niet eens met jouw opmerking dat de rest werkt :D

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

BlackEyedAngel

Just a decent guy

psvunited schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:26:

Waar heb je de PS4 voor €333 gekocht? Mooi prijsje :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
BlackEyedAngel schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:59:
[...]

Waar heb je de PS4 voor €333 gekocht? Mooi prijsje :)
Er was dat weekend een opening van een nieuwe MediaMarkt vestiging in Eindhoven, die verkocht de PS4 voor 333 euro.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:12
Jammer genoeg was ik toen niet in Nederland, ik zie dat soort prijzen momenteel toch niet echt.

To dare is to do

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11 15:14
Zal me ook maar eens melden hier :). Heb een week of 6 terug een PS4 Destiny bundle gekocht, en dat is me prima bevallen. Heb wel eergisteren de BF4 + premium actie gebruikt (€70 -> €50) omdat Destiny toch wat begon te vervelen en m'n gebruikelijke partymembers BF4 ook hebben.

Hoop toch dat 'ie vanmiddag wel eindelijk eens geïnstalleerd is, heb me namelijk zeer kostelijk vermaakt met BF3 op de PS3.

It's dogged that does it

• Cyleo
  • Laatst online: 24-11 20:46
AtlAntA schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:00:
Op de PS3 gaan dat soort dingen ook domweg veel trager. Heb hier thuis een 100/100 glasvezel en het komt geregeld voor dat ik >2 uur moet wachten op een game, daar waar ik met steam een game binnen 15 min kan spelen. Op de PS4 lijkt dit veel, veel beter te gaan,

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:09
Weet iemand hoelaat die Evolve beta van start gaat?

• SCARfaceE
  • Laatst online: 24-12 04:45
Poulske schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:40:
Weet iemand hoelaat die Evolve beta van start gaat?
Volgens mij 5 uur vanmiddag.

PSN ID: Beest41

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:58
9AM PDT. Dat is dus 17.00 uur hier idd.

Je mag alleen in 't weekend evolve testen zag ik net. Zou dat eenmalig zijn?

[ Voor 50% gewijzigd door tiguan op 31-10-2014 11:57 ]

tiguan schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:43:
Top! Laat ik nu net dan ongeveer weekend hebben. ;)

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

tiguan schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:43:

Je mag alleen in 't weekend evolve testen zag ik net. Zou dat eenmalig zijn?
En dan in januari de alpha

• tiguan
Dit is de alpha toch?

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sorry, bedoelde de beta natuurlijk

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-10 15:17
Is er al een minecraft ps4 topic?

Een handtekening?!

Verwijderd

tellavist schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:32:
Is er al een minecraft ps4 topic?
Wel 1 voor de PC versie en 1 voor de X360/PS3.

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51
dawg schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:01:
kopen jullie je games eigenlijk op disc of via de playstion store?

ik zit te twijfelen, aan de ene kant vind ik iets fysieks wel fijn, andere kant is downloaden natuurlijk ideaal, op de dag van release je game downloaden zonder dat je bijv om 00:00u in de kou nog een uur in de rij moet gaan staan.

helaas is vaak een disc wat goedkoper, maar toch. wat jullie?
:)
Op de PS3 kocht ik spellen als FIFA het liefst digitaal zodat ik ze makkelijk kon delen met een 2e PS3. Met de PS4 (sinds gisteren in huis) kan dit niet, toch? Dan ligt het maar net aan de combinatie game/prijs.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Verwijderd

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes heeft een prijsverlaging gekregen :

Voor de PS3 of PS4 versie van Metal Gear Solid V: Ground Zeroes in de PSStore ben je nu €19.99 kwijt.

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-12 12:53
Gisteren de remote play functie op met z3 compact uitgeprobeerd en erg vet om destiny op je telefoon te kunnen spelen. Koppelen van ds4 was zo gedaan.

Alleen net iets te laggy (en klein scherm) nog om echt fijn te kunnen spelen.. wel echt een vette feature!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-12 22:39

Falastine

Think about my signature...

El_V schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:15:
Gisteren de remote play functie op met z3 compact uitgeprobeerd en erg vet om destiny op je telefoon te kunnen spelen. Koppelen van ds4 was zo gedaan.

Alleen net iets te laggy (en klein scherm) nog om echt fijn te kunnen spelen.. wel echt een vette feature!
Bij mij werkt het vlekkeloos met de OnePlus One zonder lag alleen 100 stappen moeten volgen om het werkend te krijgen officieel word alleen de sony z3 ondersteund. Via XDA toch werkend gekregen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-12 12:53
Falastine schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:17:
[...]

Bij mij werkt het vlekkeloos met de OnePlus One zonder lag alleen 100 stappen moeten volgen om het werkend te krijgen officieel word alleen de sony z3 ondersteund. Via XDA toch werkend gekregen.
ik had het binnen 30 seconden aan de praat op z3 compact. alleen laggy dus. ps4 bekabeld en ik zat 3 meter van modem af dus aan de verbinding kan het eigenlijk ook niet gelegen hebben.
Voor online zou het wel laggy zijn, offline had ik daar geen last van, dat ging prima.
Alleen zonder DS4 is de besturing niet te doen op zo'n klein touchscreen :+
Komt omdat het officieel alleen voo de nieuwste Xperia reeks is, maar het is geport om op elk Android toestel te draaien, maar daar moet je aardig wat stappen voor doen... En de conroller werkt (nog) niet.

[ Voor 38% gewijzigd door dutchgio op 31-10-2014 13:22 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:01:
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes heeft een prijsverlaging gekregen :

Voor de PS3 of PS4 versie van Metal Gear Solid V: Ground Zeroes in de PSStore ben je nu €19.99 kwijt.
Was leuk opwarmertje maar dit had prijs eigenlijk al vanaf begin moeten zijn. Verwacht hem nog wel als PS+ game, perfect om nog mensen over de streep te trekken voor MGS:V

ps: Dennis, Call of Duty: Advanced Warfare is bevestigd 1080P op de PS4 volgens Durante op Neogaf ;)

bron: http://attackofthefanboy....aystation-4-native-1080p/

[ Voor 18% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2014 13:37 ]

Verwijderd

AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:29:
ps: Dennis, Call of Duty: Advanced Warfare is bevestigd 1080P op de PS4 volgens Durante op Neogaf ;)
Volgens mij was Ghosts dat ook al op de PS4.
Ik ben al helemaal klaar voor AW in 1080p.
Gisteren gedownload en vannacht betalen denk ik.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Falastine schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:17:
[...]

Linkje naar de tutorial? Ging dat niet alleen als je niet geroot bent?

[ Voor 6% gewijzigd door Verstekbakker op 31-10-2014 13:43 ]

• tiguan
Verstekbakker schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:42:
[...]

Linkje naar de tutorial? Ging dat niet alleen als je niet geroot bent?
Klopt!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
dutchgio schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:21:
Voor online zou het wel laggy zijn, offline had ik daar geen last van, dat ging prima.
Alleen zonder DS4 is de besturing niet te doen op zo'n klein touchscreen :+
Komt omdat het officieel alleen voo de nieuwste Xperia reeks is, maar het is geport om op elk Android toestel te draaien, maar daar moet je aardig wat stappen voor doen... En de conroller werkt (nog) niet.
Je kunt je controller natuurlijk aan de PS4 gekoppeld laten, zolang je de telefoon als scherm kan gebruiken.
Maar dan moet je wel in de buurt van je ps4 blijven zitten, geen idee hoe goed dat bereik is ;)

@verstekbakker
Voor de installatie moet je rooted zijn, voor het gebruiken daarna moet je dan weer unrooten zijn. :+

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-12 22:25
Ik zie nog nergens een bundel van een ps4 met cod:AW? Komen die nog of zit dat er dit jaar niet in..
Kans is klein denk ik aangezien Microsoft een marketing deal heeft voor CoD. Al hield dat Microsoft ook niet tegen om via een actie gratis Destiny weg te geven in de VS.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:34:
[...]

Volgens mij was Ghosts dat ook al op de PS4.
Ik ben al helemaal klaar voor AW in 1080p.
Gisteren gedownload en vannacht betalen denk ik.
Als het goed is gaat de pre load van gta5 dit weekend ook van start. Ik zal vast wat dollars op dat account gooien. oOo

AtlAntA schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:02:
[...]

Als het goed is gaat de pre load van gta5 dit weekend ook van start. Ik zal vast wat dollars op dat account gooien. oOo
Preload van GTA V gaat 16 november pas van start ;) Heb de game gister gepre-ordered via de US Store. Stond erbij dat Preload op 16 november zal starten.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:26

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

ASNNetworks schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:21:
[...]

Preload van GTA V gaat 16 november pas van start ;) Heb de game gister gepre-ordered via de US Store. Stond erbij dat Preload op 16 november zal starten.
Als ik GTA V preload op de 16e, kan ik deze de 18e dan spelen wanneer de game uitkomt zonder een internetverbinding te hebben? Ik heb op dat moment voor 2 weken geen internet tot mijn beschikking (A)
Dus zou mooi zijn als ik de 16e nog wel even snel kan preloaden :P
ASNNetworks schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:21:
[...]

Sjips je hebt gelijk! Ik was in de war met de pre order bonussen die 3 november eindigen.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:43
WishmasterNL schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:23:
[...]

Als ik GTA V preload op de 16e, kan ik deze de 18e dan spelen wanneer de game uitkomt zonder een internetverbinding te hebben? Ik heb op dat moment voor 2 weken geen internet tot mijn beschikking (A)
Dus zou mooi zijn als ik de 16e nog wel even snel kan preloaden :P
Ik denk haast van niet. Anders zou je offline kunnen gaan en de datum kunnen aanpassen in je PS4. Ik neem dus aan dat ie online moet checken of het daadwerkelijk de 18e is.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 12:50
In mijn zoektocht naar AAA games die echt de moeite waard gaan worden (En redenen om COD:AW niet te kopen, maar die heb ik inmiddels genoeg. ;)), stuitte ik op iets wat ik in het E3 geweld niet gezien had. Star Wars Battlefront van DICE.

Als dit een Battlefield in het Star Wars universum wordt, dan is dit de eerste Science Fiction game waar ik echt warm voor ga lopen op de PS4.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:06:
Maar dan moet je wel in de buurt van je ps4 blijven zitten, geen idee hoe goed dat bereik is ;)

@verstekbakker
Voor de installatie moet je rooted zijn, voor het gebruiken daarna moet je dan weer unrooten zijn. :+
Dat unrooten is niet zo praktisch. Dan maar gewoon op de Vita blijven klooien.
Je hoeft alleen de supersu app te verwijderen, die kun je dan ook wel weer via de playstore installeren, maar dan werkt het remoteplay niet meer.

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-12 01:50
Jumpman schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:46:
In mijn zoektocht naar AAA games die echt de moeite waard gaan worden (En redenen om COD:AW niet te kopen, maar die heb ik inmiddels genoeg. ;)), stuitte ik op iets wat ik in het E3 geweld niet gezien had. Star Wars Battlefront van DICE.

Als dit een Battlefield in het Star Wars universum wordt, dan is dit de eerste Science Fiction game waar ik echt warm voor ga lopen op de PS4.

[video]
Yep, ik heb me erg vermaakt met de 2 vorige delen op de Xbox, ik kan niet wachten op dit deel!
Zooo Unity is echt een tegenvaller grafisch:

http://www.neogaf.com/for...p?p=136743550&postcount=1

En dan ook nog is 900P 30fps....................

edit: Ze mogen bij Ubi echt wel is een fatsoenlijke nieuwe engine gaan ontwikkelen voor next-gen, wat tot nu toe is het allemaal cross-gen broddelwerk met CPU bottlenecks..... en waardeloze PC-ports...

[ Voor 38% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2014 16:28 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 12:50
AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:24:
Zooo Unity is echt een tegenvaller grafisch:

http://www.neogaf.com/for...p?p=136743550&postcount=1

En dan ook nog is 900P 30fps....................

edit: Ze mogen bij Ubi echt wel is een fatsoenlijke nieuwe engine gaan ontwikkelen voor next-gen, wat tot nu toe is het allemaal cross-gen broddelwerk met CPU bottlenecks..... en waardeloze PC-ports...
Valt mee toch? ;)

Nog meer screenshots: http://imgur.com/a/Kfagt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2014/10/ACUnity-PS4-Leaked-3.jpg
''Next-gen'' Assasins Creed V
Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/735/735443/assassins-creed-20060926112347364.jpg
AC I :X

Wat een stap! :P
Cutscenes en binnenomgevingen zijn mooi maar buiten is het één grote blur en amper detail.

[ Voor 38% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2014 16:44 ]

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
dat lijkt meer op een ultra low vs ultra vergelijking x'D

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:57
En toen bleek dat het PS3 footage was. Sorry, maar we hebben al meer beelden gezien. Die demo's op de E3 van afgelopen tijd waren ook gewoon op consoles, dus waarom zou dit ineens zo'n downgrade zijn. Dit is duidelijk last-gen en iemand die lekker loopt te trollen.

Je karakter heeft niet eens een schaduw. I call bullshit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Trishul
Jemig dat ziet er inderdaad niet echt PS4 waardig uit... Volgens mij ziet Watch_Dogs er nog beter uit, op dezelfde engine?!... Maar goed, eerst afwachten op echte gameplay beelden, of beter nog, hoe het eruit ziet op je eigen tv.
Martinspire schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:20:
En toen bleek dat het PS3 footage was. Sorry, maar we hebben al meer beelden gezien. Die demo's op de E3 van afgelopen tijd waren ook gewoon op consoles, dus waarom zou dit ineens zo'n downgrade zijn. Dit is duidelijk last-gen en iemand die lekker loopt te trollen.

Maar AC:Unity komt niet eens uit voor de PS360. Dus de kans is dan groter dat dit authentiek is dan dat dit PS3 beelden betreffen...

[ Voor 55% gewijzigd door Trishul op 31-10-2014 17:24 ]

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Evolve servers zitten vol :'(

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 21:13
dutchgio schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:06:

@verstekbakker
Het bereik van mijn Xbox controller is ongeveer mijn hele huis. Ik woon wel klein.
Trishul schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:21:
Jemig dat ziet er inderdaad niet echt PS4 waardig uit... Volgens mij ziet Watch_Dogs er nog beter uit, op dezelfde engine?!... Maar goed, eerst afwachten op echte gameplay beelden, of beter nog, hoe het eruit ziet op je eigen tv.

[...]

Maar AC:Unity komt niet eens uit voor de PS360. Dus de kans is dan groter dat dit authentiek is dan dat dit PS3 beelden betreffen...
Haha ja dat is nog wel het meest trieste 8)7 . We weten al dat Ubi graag gameplay door de recyclemachine haalt maar dit is volgens mij ook nog is gewoon een inefficiënte cross-gen engine ipv van eentje voor Nextgen ontwikkeld. Dit word een beetje het CoD Quake III engine verhaal :P

In ander nieuws:

PlayStation Plus reaches 7.9 million members
http://www.gamesindustry....aches-7-9-million-members

[ Voor 9% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 31-10-2014 18:46 ]

Kunnen ook screenshots zijn van de pc versie op ultra low toch? Dat het een troll is ofzo.

Edit: gloeiende gloeiende de alpha van evolve zegt dat de servers vol zitten. Zit er dan helemaal geen sp stukje in?

[ Voor 39% gewijzigd door AtlAntA op 31-10-2014 18:55 ]

• tiguan
Oh dus ik hoef m'n PS4 niet eens aan te zetten voor Evolve?
tiguan schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:56:
Oh dus ik hoef m'n PS4 niet eens aan te zetten voor Evolve?
Nee of je mag graag naar een overdreven hijgend monster kijken en het kruisje knopje op je ds4 stammen. ;)

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:02
De Alpha is voor de PS4 uitgesteld wegens problemen met firmware 2.0.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12 14:24
Alle belichting in ac parity is pre baked. Dus geen schaduwen zou best eens kunnen kloppen.
En mede door de 900p met anti aliasing oplossing die alles blurt en dan een sharpening fikter erop gooit zorgt voor dit beeld.
Hoop ook dat het niet klopt maar vrees weer een gevalletje ubisoft downgrade !!
Nu maar hopen dat far cry 4 niet gedowngrade wordt...

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Muffinn schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:57:
[...]

We have some unfortunate news to share with folks planning to participate in the Big Alpha test on PlayStation 4 starting today. Following the recent PS4 2.00 firmware update, we are experiencing difficulties with the Evolve Big Alpha on PlayStation 4. As a result, the test on PlayStation 4 is postponed.

Zonde..

• tiguan
Jammer weer. Maar OMG ik wordt niet goed van die Evolve site, dat ie elke keer om je geboortedatum vraagt :P Cookies te veel moeite?

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 31-10-2014 18:59 ]

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 10:38
Ik heb de Evolve Alpha even op de xbox gespeeld gisteren, maar vond er niet echt iets aan. Ik denk dat deze game redelijk snel gaat vervelen.

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Martinspire schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:20:

Ja, want Unity komt ook uit op de PS3 en X360. 8)7

edit: Uncharted 3 op 60fps. Zou het dan toch, na de screenshot van eerder deze week?

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 31-10-2014 20:28 ]

• Trishul
bram1984 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:23:
[...]

Ja, want Unity komt ook uit op de PS3 en X360. 8)7

edit: Uncharted 3 op 60fps. Zou het dan toch, na de screenshot van eerder deze week?

[video]
Uncharted remastered zit er sowieso aan te komen, maar die scene op 60fps doolt al jaren rond. Was toen een showcase van hoe sterk de naughty dog engine was en hoe het eruit zou zien op 60fps. Was nog bij digital foundry: http://www.eurogamer.net/...uncharted-3-ran-at-60-fps

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-12 22:39

Falastine

Think about my signature...

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/gearnuke.com/wp-content/uploads/2014/10/ACUnity-PS4-Leaked-6.jpg

Prachtige schaduwen... :|

• destroyer6670
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-11 12:42
Muffinn schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:57:
[...]

Als goedmakertje kun je je ook aanmelden voor de PC alpha, mail van 2K over gekregen. Code zelf nog niet in de mail gehad. Ben benieuwd wanneer de ps4 versie in de lucht is.
Dit was trouwens een onofficiële response van een AC: Unity dev:

"I'm happy to enlighten you guys because way too much bullshit about 1080p making a difference is being thrown around. If the game is as pretty and fun as ours will be, who cares? Getting this game to 900p was a BITCH. The game is so huge in terms of rendering that it took months to get it to 720p at 30fps. The game was 9fps 9 months ago. Downgradetime! We only achieved 900p at 30fps weeks ago.The PS4 couldn't handle 1080p 30fps for our game, whatever people, or Sony and Microsoft say. Yes, we have a deal with Microsoft, and yes we don't want people fighting over it, but with all the recent concessions from Microsoft, backing out of CPU reservations not once, but twice, you're talking about a 1 or 2 fps difference between the two consoles. So yes, locking the framerate is a conscious decision to keep people bullshiting, but that doesn't seem to have worked in the end. Even if Ubi has deals, the dev team members are proud, and want the best performance out of every console out there. What's hard is not getting the game to render at this point, it's making everything else in the game work at the same level of performance we designed from the start for the graphics. By the amount of content and NPCs in the game, from someone who witnessed optimization for lots of Ubisoft games in the past, this is crazily optimized for such a young generation of consoles. This really is about to define a next gen like no other game before. Mordor has next gen system and gameplay, but not graphics like Unity does HAHAHAHA. The proof comes in that game being cross gen. Our producer (Vincent) saying we're bound with AI by the CPU is right, but not entirely. Consider this, they started this game so early for next gen, MS and Sony wanted to push graphics first, so that's what we did. I believe 50% of the CPU is dedicated to helping the rendering by processing pre-packaged information, and in our case, much like Unreal 4, baked global illumination lighting. The result is amazing graphically, the depth of field and lighting effects are beyond anything you've seen on the market, and even may surpass Infamous and others. Because of this I think the build is a full 50gigs, filling the bluray to the edge, and nearly half of that is lighting data." Dus idd baked. :F

Verwijderd

Pfft. Sorry hoor maar wat een load of *cupcake* van die dev. De laatste Hitman kon al honderden NPC's op het scherm zetten inclusief shadows, AI en de whole shebang, op de vorige generatie!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:52
AlphaBlack_NL schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:38:
Dit was trouwens een onofficiële response van een AC: Unity dev:

''Bla bla, excuus excuus bla bla''
Godsamme wat een bosmongool zeg die kerel :F

Helaas voor hem dat Shadow of Mordor er al beter uitziet dan Unity (verreweg), én ook Battlefield, Killzone en zelfs CoD:AW er beter uitzien, beter draaien én ook destructability en grote maps hebben (Bf4).

Sorry jongens, geen slappe excuusjes. Unity ziet er amper beter uit dan de vorige delen en deze graphics en performance slaan gewoon nergens op. ;)

En ja de lighting is echt fenomenaal ja 8)7 Niet dus van wat ik heb gezien.

Ik sla deze game graag weer over 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Brutal1ty op 01-11-2014 09:59 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:53:
Pfft. Sorry hoor maar wat een load of *cupcake* van die dev. De laatste Hitman kon al honderden NPC's op het scherm zetten inclusief shadows, AI en de whole shebang, op de vorige generatie!
Maar dat was niet ook nog in een mega-grote wereld ;)

Plus dat die game qua spelwereld ook niet zoveel detail had. Laatste Hitman is ook niet geroemd om zijn schitterende graphics voor zover ik weet. Het zag er aardig uit, maar briljant zou ik het niet willen noemen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Ik vind wel dat jullie érg gefocust zijn op visuals. Mij gaat het meer om de beleving om eerlijk te zijn, zo kijk ik erg uit naar GTA 5 op de PS4. Ik heb hem op de X360 gespeeld en vond hem visueel acceptabel, had wel het gevoel dat sommige plekken erg leeg waren. Dat soort verbeteringen (levendigere omgeving) vind ik veel boeiender dan enkel grafisch vertoon. Als je grafisch vertoon wilt, dan slinger je toch je pc van € 4.000 aan? Vergeet niet dat een console maar € 400 is!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:43
Ik wilde hem vandaag gaan pre-orderen... maar als dit screenshot van final versie is, ziet het er toch heel beroerd uit (voor mijn verwachtingen). Ik bedoel 30-60 fps kan mij geen moer schelen, maar het ziet er haast slechter uit dan Black Flag op ps4.... :/

Verwijderd

FireBladeX schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:35:
[...]

Ik wilde hem vandaag gaan pre-orderen... maar als dit screenshot van final versie is, ziet het er toch heel beroerd uit (voor mijn verwachtingen). Ik bedoel 30-60 fps kan mij geen moer schelen, maar het ziet er haast slechter uit dan Black Flag op ps4.... :/
Zoiets had ik dus ook. Okee, Black Flag zijn allemaal kleine maps dus ik snap dat het dan allemaal wat scherper kan zijn maar zo'n verschil? Dit lijkt amper mooier dan de eerste Assasins Creed. En pre-baked lightning...gaat dit dus inhouden dat de day/night cycle weg is?

Het is moeilijk om als buitenstaander in de keuken van Ubisoft te kijken maar ik weet wel dat ze heel erg veel werk tegenwoordig outsourcen en dat ze in 5 studio's (Montreal, Budapest, China etc etc) aan één game werken. Al het afzonderlijke werk moet op een gegeven moment worden samengevoegd, en daar knelt het schoentje. Dat stelde ze in staat om grote werelden te maken..maar misschien daarom is de performance en optimalisatie niet al te best.

Edit: Typo
Verwijderd schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:15:
Ik vind wel dat jullie érg gefocust zijn op visuals. Mij gaat het meer om de beleving om eerlijk te zijn, zo kijk ik erg uit naar GTA 5 op de PS4. Ik heb hem op de X360 gespeeld en vond hem visueel acceptabel, had wel het gevoel dat sommige plekken erg leeg waren. Dat soort verbeteringen (levendigere omgeving) vind ik veel boeiender dan enkel grafisch vertoon. Als je grafisch vertoon wilt, dan slinger je toch je pc van € 4.000 aan? Vergeet niet dat een console maar € 400 is!
Ik denk dat je een paar dingen door elkaar haalt. Op de PS4 en Xbone is het echt wel mogelijk om mooiere graphics neer te zetten dan dit. Okee, niet op het niveau van een PC van 4K euri maar als je Killzone, BF4 of zelfs AC Black Flag op de PS4 en PC (grafisch waren die gelijk, 1080p) dan verwacht ik vooruitgang. Niet achteruitgang zoals we nu in de screens zien.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2014 11:02 ]

• Trishul
Sterker nog, hun eigen watch dogs ziet er nog beter uit. Ik ben sinds kort de game weer aan het spelen, en met zijn grote, open wereld met high density, zoals ubisoft het zelf noemt, en waar ik het wel mee eens ben, ziet die game er beter uit. Vooral met de dynamic weereffecten.

Ik heb dus sterk het vermoeden dat hier meer aan de hand is. Ze hebben natuurlijk ook aangegeven voor parity te gaan, hoe nobel van ze.
De ps4 is echt wel tot meer in staat, vooral als je kijkt naar infamous, die ziet er bruut superieur uit t.o.v. deze screenshots. En nee, first light is geen kale open world.

Edit; andere screenshots zien er wel weer aardig uit..

[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 01-11-2014 11:33 ]

Het ligt er wel aan welke screenshots je bekijkt, maar over het algemeen vind ik het er niet bijzonder mooi uitzien, welke indruk ze wel wekten door de game niet meer uit te brengen voor de oude consoles.
Wellicht komt dat toch door parity, dat het het zoals watch dogs een downgrade gekregen heeft..

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik ergerde me in Black Flag op de PS4 in ieder geval al kapot aan de framedrops en de framerate op de map sloeg helemaal nergens op.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-12 18:34
Wat betreft AC: Unity: Het blijkt dat Ubisoft, Microsoft en / of Sony de ontwikkelaars enorm gepushed hebben om prachtige graphics neer te zetten, en de vroegere video's en screenshots zagen er prachtig uit. Blijkbaar wordt er pas veel later geoptimaliseerd. Dat is normaal bij game-ontwikkeling, maar dan wordt er meestal wel een realistisch startpunt gekozen, waarbij het mogelijk is om het grootste deel van de graphics intact te houden en het aan de draai te krijgen op de huidige consoles en gemiddelde PC's. Als deze screenshots kloppen, dan is dit proces flink misgelopen bij deze game. Ze hebben veel te hoog ingezet en kunnen het nu niet waarmaken.

De omgevingen en modellen op zich zijn mooi. Maar de texturen zijn matig, de belichting wisselvallig, de anti-aliasing erg lelijk en de schermresolutie is laag. Overduidelijk een geval van "te mooi beginnen" en daarna je spel de grond in optimaliseren. Ik vind het kwalijk hoeveel console-centric-titels tegenwoordig worden aangekondigd met prachtige beelden (waarmee hype en hoge verwachtingen worden gecreëerd), om ze daarna achteruit te zien gaan.

Natuurlijk zijn de graphics slechts een onderdeel van het geheel, en het kan alsnog een prima game worden. Maar het gaat hier even specifiek over de graphics, en dan vooral over het creëren van hype op basis van beelden die we nooit zullen zien in het uiteindelijke spel. Ik vind dit bijzonder kwalijk, zelfs al gaat het slechts over de graphics. En Ubisoft lijkt hierin uit te blinken, gezien wat ze deden met Watch_Dogs.

Laten we hopen dat dit een verschijnsel is die hoort bij het begin van de nieuwe consoles. In het eerste jaar moet er gepronkt worden, en moeten de te hoge verwachtingen die zijn neergezet door de consolebouwers zoveel mogelijk in stand blijven. De kennis van de hardware is nog beperkt en deze games waren al in ontwikkeling voordat de hardware definitief was. Ik hoop dat later in de console-cyclus dit gedoe niet of minder voor zal komen.

En please Ubisoft, doe ons dit niet opnieuw aan met The Division!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12 08:23
Als dit klopt, gaat dit hetzelfde zijn als bij Watchdogs. De game zag er prima uit in sommige omstandigheden, maar zodra het dag was, was alles kaal en grijs.
Belichting doet zoveel voor een game, wat The Last of Us duidelijk laat zien.
Schaduwen geven meer diepte en meer realisme. D'r schaduwen stoorden me al veel eerder bij verschenen beelden van Unity.

We zullen zien wat het gaat worden. Het was een Must buy voor mij als geschiedenis docent en dat zal wel zo blijven.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-12 14:24
shoombak schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:07:
Ik ergerde me in Black Flag op de PS4 in ieder geval al kapot aan de framedrops en de framerate op de map sloeg helemaal nergens op.
Dan zou ik je ps4 ter reperatie aanbieden. Heb die game vele uren gespeeld en enigste drops die wel eens voorkomen is in een sea battle.
Digital foundry heeft ook fps gechecked en is zo ong flawless 30fps.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Pagina: 1 ... 54 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link