Datgene wat vroeger 100% werkte was het gamen want dat was het enige wat je met je console kon. Het gamen an sich werkt nu ook gewoon bij iedereen. Het gaat alleen soms fout bij de extra features die worden geïnplementeerd. Tegenwoordig lijken de problemen ook snel groter omdat het internet met de social media de wereld veel kleiner heeft gemaakt. Als er mensen zijn die problemen hebben dan is dat snel merkbaar. Dat was vroeger niet zo. Daar had je alleen de ervaringen uit je directe omgeving.
Het kunnen patchen leek een groot voordeel en is het voor een console ook zeker, maar met games begint het totaal de verkeerde kant op te werken. Games die nu uitkomen missen rustig nog functionaliteiten die ze later wel ff erbij patchen. Dat is geen cadeautje, maar een game moet gewoon snel uit komen van de mensen die het voor het zeggen hebben en dan moet je het met beloftes doen.
Het achteraf kunnen patchen van games is inderdaad een voor- en nadeel zijn. Maar vergeet niet dat games tegenwoordig zoveel complexer zijn dan wat we vroeger speelde. En bij software is het nou eenmaal zo dat hoe complexer de code hoe groter de kans dat er wat mis gaat. Daardoor is de kans gewoon groter dat een game wordt uitgesteld, of dat er bepaalde features nog niet af zijn en later erbij gepatched worden.
Sowieso is de kans op problemen tijdens het 1e jaar van een console groter want de games moeten vanaf de grond opnieuw worden opgebouwd op een systeem dat compleet nieuw is voor de developers. Dat kost meer tijd en moeite dan waneer een developer halverwege de console cycle zit en de nodige ervaring heeft opgedaan en kan terug vallen op reeds gebruikte code.m
in mijn ogen komen er maar weinig games uit die echt incompleet zijn bij de release, maar het is tegenwoordig gewoon verstandig om even de kat uit de boom te kijken als je niet voor verassingen wil komen te staan. Niemand verplicht je om de game op de release te kopen. Het probleem is alleen dat mensen tegenwoordig bijna geen geduld meer hebben en alles direct willen hebben.
Driveclub had bijvoorbeeld nog veel later uit moeten komen. Een jaar uitstel lijkt veel, maar niet als je terug naar het tekenbord gaat, want dat was de boodschap die we een jaar geleden kregen. Nu lijkt het alsof ze de gamers een cadeautje geven met weather effects en meer mogelijkheden bij multiplayer, maar dit had gewoon in de game moeten zitten op het moment van de release. Laten we over de PS+ editie maar zwijgen, want de kans dat ik het spel nog speel is zo goed als voorbij.
Je haalt nu wat zaken door elkaar. Die multiplayer mogelijkheden die onbreken zijn uit gezet vanwege de server issues. Zet zitten al in de game maar om de servers te onlasten zijn ze uit gezet. Inmiddels staan alleen de challenges nog uitgeschakeld, de rest werkt. Ook het ontbreken van de PSN+ versie heeft te maken met dezelfde server issues waar zijn pas tegen aan zijn gelopen toen de game was gereleased. Als de game langer zou zijn uitgesteld dan had die bug er waarschijnlijk nog steeds in gezeten wat hij kwam namelijk niet naar voor tijdens de testen.
Ik snap dat de interesse in de DC bij de meeste mensen tot een 0 punt zal zijn gezakt, maar ik zou die psn+ versie zeker checken (als ie er eindelijk is

). Prima race game die helaas ten onder gaat vanwege alle problemen.
Ook Trials Fusion is lang niet zo compleet als Trials Evolution. Trials Fusion was de eerste game van deze studio onder de wimpel van Ubisoft en de beloofde multiplayer is er nog steeds niet en de dlc is mager vergeleken met die toen ze nog op zichzelf stonden. Dit zijn maar 2 voorbeelden van spellen die in mijn ogen incompleet uit komen met alle problemen van dien.
Ik ben het er echt niet mee eens dat Trials Fusion incompleet zou zijn. Dat er misschien minder in zit dan in Evolution wil niet zeggen dat een game incompleet is. Er zitten echt meer dan genoeg tracks in en dan heb je nog eens oneindig veel user content die je kan downloaden. Het aantal speel uren wat je uit je 20 euro kan halen is gewoon uitstekend.
Leuk dat ze het kunnen patchen, maar dat betekend ook dat je tegenwoordig nog langer aan het downloaden en installeren bent (een patch van meer dan 1 gig is allang niet meer vreemd) dan je op een pc bezig bent. Start voor de gein eens GT6 blank op...ga maar rustig naar bed als hij al niet vast slaat bij patch 7 of 8. Eerlijk gezegd mis ik wel een beetje de tijd dat je gewoon een goed spel kreeg, je het in de console stopte en een paar minuten later druk aan het gamen was.
Overdrijven is ook een vak

. Als je psn+ hebt wordt alles op de achtergrond gedownload en geinstalleerd dus je merkt er bijna niets eens wat van. Ja een melding dat er een update is geinstalleerd als je je ps4 opstart. Daar kan ik wel mee leven

Je neemt GT6 er als voorbeeld bij maar die game is een geval apart. De meeste games hebben lang ziet zoveel tijd nodig.
Het is de laatste tijd wel erg vaak raak inderdaad. Sony zou er goed aan goed om dit zeer snel te verbeteren.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 31-10-2014 08:42
]