• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Niet als je een andere Xbox insteld als home Xbox, dat is wat hij bedoeld. Als je dat doet, dan kunnen je huisgenoten inderdaad niet meer op de Xbox thuis jou spellen spelen. Dat heb je immers bij een vriend gedaan.

MS wilde dit oorspronkelijk wel doen, je kon er dan een aantal als familie aangeven, maar dat is na de post E3 klaagzang dus komen te vervallen.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 15:22
treative schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

Dat soort grafiekjes zegt niet zo veel, daar bestaan geen standaarden of richtlijnen voor. Het verschilt per persoon wat "optimaal" is.
Duh, dat is met alles zo |:( Dit soort grafieken geven perfect weer wat grofweg het verschil is tussen de verschillende resoluties.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 20:56

Winkiller

De Mopperpot

TheVMaster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:17:
[...]

No problem...maar je quad core AMD kan niet voldoende power leveren voor een 1080p transcode? :( Zonde, ik hoop dat het Xbox team heel snel die DTS en MKV ondersteuning vrij geeft aan het volle publiek....en dat dan Plex snel mag volgen ;)
Inderdaad hoop ik ook dat dit gezeur snel verleden tijd is, zelfs een i7 950 gaat ruim naar 80% bij de 22gb 1080p die ik op beide machines geprobeerd heb. Natuurlijk geen gestotter als de i7 950 het werkt moet doen. Als toch blijkt dat ik nieuwe hardware voor mijn WHS 2011 moet gaan kopen gaat Plex er echt weer uit en gaat de Popcorn Hour het tv meubel niet uit. ;)

Laten we het spul nog even het voordeel van de twijfel geven. 8)

• Nutterd
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-01 15:18

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

vast en zeker een pruts actie maar ik las dat als je xbox live gold had...dat je dan iedere maand een gratis game kan spelen...maar waar kan ik die game vinden?

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-01 14:59

Famous

R 400+

Nutterd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:01:
vast en zeker een pruts actie maar ik las dat als je xbox live gold had...dat je dan iedere maand een gratis game kan spelen...maar waar kan ik die game vinden?
Als je in je dashboard zit heb je onder "Featured" onderaan de shortcut naar de gratis games en spellen met korting.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-01 21:58

Pykow

Angelo OTR

Nutterd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:01:
Als je gewoon Xbox One start, dan zie je rechtsonder Games with Gold.
Er zijn in totaal 2 gratis games op dit moment :F

Ik vraag me af waar de rest blijft, ik heb dus pas 2 games gezien op dit moment vanaf 5 september.
Playstation heeft al 7 games ongeveer gratis weggegeven in de afgelopen 2 maanden (los van de PS3 en vita games)

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
TheVMaster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:56:
[...]

Inderdaad, al moet ik wel zeggen dat ik hele 'stel-de-xbox-van-je-vriend-in-als-jouw-home-xbox' wel irritant vindt. Dat betekend nameljk dat je huisgenoten dus geen gebruik kunnen maken van de door jouw aangeschafte spellen....als ik het goed heb.

[...]
Klopt! Maar in mijn geval deel ik het alleen maar met een goede vriend. Huisgenoten of iets heb ik niet dus voor mij is het wel ideaal. Online samen spelen kan zelfs.

https://www.youtube.com/@droommotor

• LOTG
Pykow schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:08:
[...]

Ik vraag me af waar de rest blijft, ik heb dus pas 2 games gezien op dit moment vanaf 5 september.
Playstation heeft al 7 games ongeveer gratis weggegeven in de afgelopen 2 maanden (los van de PS3 en vita games)
Dat kan niet, want Chariot is van deze maand. Vorige maand weet ik niet meer zeker maar volgens mij was het super time force.
Crimson Dragon loopt inderdaad al een tijdje, ik had gehoopt dat deze voor Rome ofzo werd vervangen.

Lijst van spellen tot nu toe:
Halo: Spartan Assault
Max: The Curse of Brotherhood
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition
Strike Suit Zero
Crimson Dragon - Nu
Super Time Force
Chariot - Nu

[ Voor 12% gewijzigd door LOTG op 13-10-2014 16:28 ]

• Nutterd

Nutterd

Famous schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:06:
[...]

Als je in je dashboard zit heb je onder "Featured" onderaan de shortcut naar de gratis games en spellen met korting.
Pykow schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:08:
[...]

Thanks!

Meld je aan voor de geweldige, fantastische gravelrit: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2075464

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Meer mensen het probleem dat de Friends app niks laat zien?

Owh ja, storing bij Xbox:
http://support.xbox.com/en-US/xbox-live-status

• Jarrichvdv
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Dit is al voor meer dan 18 (ja, achttien!) uur het geval, deze storing.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:23
Wonderlijk. Heb hier een X1 en een ps4 staan. Allebei bedraad aangesloten. De Ps4 geeft enorm veel beter beeld bij Netflix. Ze spelen beide op 1080p maar de X1 heeft veel meer " ruis" en de kleuren zijn veel minder mooi.

Verwijderd

giantgiantus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:12:
Wonderlijk. Heb hier een X1 en een ps4 staan. Allebei bedraad aangesloten. De Ps4 geeft enorm veel beter beeld bij Netflix. Ze spelen beide op 1080p maar de X1 heeft veel meer " ruis" en de kleuren zijn veel minder mooi.
Heb je de hdtv kalibratie uitgevoerd met je One?

• giantgiantus
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:17:
[...]

Heb je de hdtv kalibratie uitgevoerd met je One?
Hmm, wat is dat? :)

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
TheVMaster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:28:
[...]

Het verschil tussen 720p en 1080p zie je inderdaad wel, als je vlak met je ogen voor je TV zit. Nu zit de gemiddelde gamer denk ik lekker op de bank en zal dat verschil dus niet zien. Zie ook onderstaande grafiek :

[afbeelding]

Oftewel : om het verschil tussen 720p en 1080p ze zien op 3 meter afstand zul je dus minimaal moeten beschikken over een 55" TV :)

Bron : Digitaltrends.com
Ik zie het echter altijd, tenzij ik echt op 3+ meter zou gaan staan, maar ik game 9/10 keer op een PC monitor. Online gaming is mijn ding dus een bijna input-lag vrije monitor is een must voor mij ;)

Echter is het allemaal niet zo'n big deal als men het doet lijken... Ik vind native resolutie (dus dat de game dezelfde native resolutie heeft als je beeldscherm) altijd het prettigst... Maar als ik moet kiezen, zeker in multiplayer, tussen 720p 60fps en 1080p <40fps dan kies ik áltijd de eerste. Ik zou zelfs graag een ''performance/quality'' setting willen zien in games als Destiny. Ik zet graag alle details een tandje lager, inclusief resolutie, voor een vloeiende framerate. Maar dat is meer een wens dan een vereiste voor me :+ :9

En nog even een minirant:

:X Ik ben zo jaloers op XbO eigenaren vanwege Forza & Halo MCC :X :X
:D

[ Voor 3% gewijzigd door Brutal1ty op 13-10-2014 20:01 ]

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Jarrichvdv schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:40:
Dit is al voor meer dan 18 (ja, achttien!) uur het geval, deze storing.
Maar het werkt alweer bij mij . Werkte om 23:00 gisterenavond en ik kijk nu en ik zie ze ook weer. Tussenin

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ben denk weer de enigste die forza 5 en horizon 2 behoorlijk vind tegenvallen.
Ja mooie graphics, maar saaie games met nog steeds veel fouten en hele aparte keuzes die mij en mijn broertje nogal tegen staan.
Vooral op customalisation is fm5 en horizon 2 stukken minder dan fm4.
Aantal wagens missen opties. En door de generieke engine swaps is het ineens heel saai geworden want alle wagens kunnen zo ong zelfde mods...
Verder rare keuzes als een supra met ruim 1000pk. En een r34 die met de rb26dett erin niet voorbij 600kw komt. Wat in fm4 nog bijna 1000pk was.
Verder vondnik de cariere van fm4 100x beter dan in fm5.

Horizon 2 is verder heel mooi totdat je gaat letten op details, schaduwen springen soms meters voorbij met de time of day settings mee.
Schaduwen zijn ook echt heel lelijk, omgevingen zijn zo hetzelfde dat je soms gevoel hebt rondjes te rijden.

Zou graag zien dat ze engine swaps aanpassen met generieke motoren icm brand swaps. Dus een mx5 dan een generieke v8, maar wel de 2rotor van de rx7 of rx8 erin kunenn zetten.
En zo moeten er per auto veel meer opties komen.
4wd swaps moeten alleen gedaan kunnen worden zoals in het echt. Een fiesta met een v8 en 4wd erin is gewoon onmogelijk tenzij er aan het uiterlijk flink verbouwd wordt.
En zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen.
En ik zou veel meer mooie en vooral nieuwe bodymods willen zien, de r32 skyline kan ineens hellemaal niets meer behalve een lelijke forza motorsport setje.
Talking about de forza bumper en spoiler.
Waarom leveren alleen die de mogelijkheid voor downforce, ik wil meer reallife setjes zien die downforce genereren en ook afstelbaar zijn.
Maja ik roep dit al sinds forza 3 en wordt steeds kariger :(
Jammer genoeg dat er op moment zo weinig anders is daarom speel ik ze best veel(horizon dan).
Het is bij mij echt bij gebrek aan beter op moment moet ik wel(zonde van de ruim 600 euro anders die al in de x1 zit).
Fm6 moet echt wel heel stuk beter gaan worden.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• xAnarchyBaS
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-12-2025

xAnarchyBaS

Urist

justifire schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:29:
[...]

Goede aanrader inderdaad !
Voor single player kan ik ook Ryse, Wolfenstein en Watch Dogs aanraden.
Zeker als je voor de achievements gaat hebben deze spellen een lange speelduur.
Ooh en bijna vergeten, van een totaal andere categorie, Diablo III, zowel sp als co-op erg vermakelijk en erg veel spel-uren / euro
Wolfenstein valt ook weer af(aangezien het een FPS is en die games mijn X1 al domineren) Ryse vond ik wel interessant, maar heb het gevoel dat die binnenkort bij "games with gold" komt.
Watch_Dogs heb ik al, idd prachtgame.
Diablo heeft mij nooit echt geboeid en na wat streams bekeken te hebben vind ik het spel niet zo geweldig.
Tomb Raider lijkt me wel interessant, maar ik denk dat ik toch voor Shadow of Mordor ga, ben al tijden fan van LotR en wacht al een hele tijd op een goede game hierover (heb ook al redelijk wat LotRO gespeeld), de meeste games villen flink tegen namelijk.

Trouwens, kan het zijn dat de Friends list problemen kunnen zijn ivm de oktober update. Aangezien in die update het hele friends gebeuren flink op de schop gaat.
Ik hoop van wel, ben nl. met smart aan het wachten op OneGuide in NL.

[ Voor 10% gewijzigd door xAnarchyBaS op 13-10-2014 21:47 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12

TheVMaster

Moderator WOS
xAnarchyBaS schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 21:45:
[...]

Trouwens, kan het zijn dat de Friends list problemen kunnen zijn ivm de oktober update. Aangezien in die update het hele friends gebeuren flink op de schop gaat.
Ik hoop van wel, ben nl. met smart aan het wachten op OneGuide in NL.
Maak je maar geen illusies, de OneGuide komt nog niet naar NL....aangezien NPO, RTL en SBS nog ontbreken...

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

TheVMaster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:07:
[...]

Maak je maar geen illusies, de OneGuide komt nog niet naar NL....aangezien NPO, RTL en SBS nog ontbreken...
Dit is de eerste keer dat ik dit hoor.
OneGuide zou toch naar Nederland komen in de oktober update?
De smartglass app is er nu ook op voorbereid.

• Rossi46
  • Laatst online: 25-01 15:22
v8power67 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:26:
...Lang kritisch verhaal over Forza... ;)
Ik vermaakt me meer dan kostelijk met FM5, maar dat is dan vooral omdat ik een groot autoliefhebber ben en dus in mijn nopjes ben met bijvoorbeeld Forzavista, het onderscheidende en kloppende geluid en dat soort zaken.

Maar ik ben het eigenlijk wel met je eens. Het lijkt erop dat de developers concessies hebben moeten doen, om ervoor te zorgen dat FM5 op tijd af was voor de launch van de Xbox One.

Ik hoop net als jij dat FM6 (in 2016?) een hoop gaten van FM5 op zal vullen. En de Porsches, please, laat de Porsches weer terug komen in FM... ;(

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xAnarchyBaS schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:10:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik dit hoor.
OneGuide zou toch naar Nederland komen in de oktober update?
De smartglass app is er nu ook op voorbereid.
OneGuide is op dit moment in Preview voor Nederland het is nog niet zeker of hij wel in NL gelanceerd gaat worden. Hier (Preview Members Only) het specifieke bericht en ook in deze thread wordt het issue besproken. Ook in deze thread wordt aan het eind opgemerkt dat ze in sommige regio's (NL oa.) te maken hebben met licentieafspraken omtrendt gidsinfo (ja...serieus) en dat het dus langer kan duren voor die info er is...

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 13-10-2014 22:30 ]

• xAnarchyBaS

xAnarchyBaS

Urist

TheVMaster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:27:
[...]

OneGuide is op dit moment in Preview voor Nederland het is nog niet zeker of hij wel in NL gelanceerd gaat worden. Hier (Preview Members Only) het specifieke bericht en ook in deze thread wordt het issue besproken. Ook in deze thread wordt aan het eind opgemerkt dat ze in sommige regio's (NL oa.) te maken hebben met licentieafspraken omtrendt gidsinfo (ja...serieus) en dat het dus langer kan duren voor die info er is...
Hmmm, da's balen. Dan ga ik de xbox weer lekker terug zetten op UK, aangezien er geen reden is om deze op NL te zetten nu.
Ik wacht de update wel af, maar hoop toch dat OneGuide nog naar NL gaat komen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
xAnarchyBaS schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:34:
[...]

Hmmm, da's balen. Dan ga ik de xbox weer lekker terug zetten op UK, aangezien er geen reden is om deze op NL te zetten nu.
Ik wacht de update wel af, maar hoop toch dat OneGuide nog naar NL gaat komen.
Anders ik wel...want ook met een half werkende OneGuide is het gewoon een goede aanvulling. Mooi die gids met foto's erin etc... ;) Nu nog NL voice besturing...

Er is een officiële reactie van de Xbox Staff over de NL OneGuide :
OneGuide in Netherlands will not be available to GA users when 14.10 becomes available. There are separate licensing agreements that are required with 3 separate companies for getting the guide data for the top 10 channels. The need for these licensing requirements becomes moot by early 2015, so for now... OneGuide will still be available to Preview users in NL (albeit with some of the key channels missing). Thanks for your patience.

[ Voor 35% gewijzigd door TheVMaster op 13-10-2014 23:03 ]

• Hoedje
  • Nu online
Rossi46 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:18:
[...]

Ik vermaakt me meer dan kostelijk met FM5, maar dat is dan vooral omdat ik een groot autoliefhebber ben en dus in mijn nopjes ben met bijvoorbeeld Forzavista, het onderscheidende en kloppende geluid en dat soort zaken.

Maar ik ben het eigenlijk wel met je eens. Het lijkt erop dat de developers concessies hebben moeten doen, om ervoor te zorgen dat FM5 op tijd af was voor de launch van de Xbox One.

Ik hoop net als jij dat FM6 (in 2016?) een hoop gaten van FM5 op zal vullen. En de Porsches, please, laat de Porsches weer terug komen in FM... ;(
Natuurlijk moeten de developers concessies doen bij een launchgame. Maar wat mij betreft hebben ze de goede keuzes gemaakt. Als je Forza 5 als losstaande game neemt, dan zit er een fantastische hoeveelheid content in. De graphics zijn prachtig en de trillende triggers briljant!

Persoonlijk ben ik meer van Forza Horizon 2 en bij dat spel zie ik niet waar concessies zijn gemaakt. Sterker nog, ik heb nog nooit zo'n leuk en zo'n compleet (arcade-achtig) racespel gespeeld. Prachtige setting met weersomstandigheden, veel afwisseling, heerlijke gameplay en enorme hoeveelheid content.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11-2025
Hoedje schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:03:
[...]

Natuurlijk moeten de developers concessies doen bij een launchgame. Maar wat mij betreft hebben ze de goede keuzes gemaakt. Als je Forza 5 als losstaande game neemt, dan zit er een fantastische hoeveelheid content in. De graphics zijn prachtig en de trillende triggers briljant!

Persoonlijk ben ik meer van Forza Horizon 2 en bij dat spel zie ik niet waar concessies zijn gemaakt. Sterker nog, ik heb nog nooit zo'n leuk en zo'n compleet (arcade-achtig) racespel gespeeld. Prachtige setting met weersomstandigheden, veel afwisseling, heerlijke gameplay en enorme hoeveelheid content.
FM5 (ook al is het duidelijk een wat 'kale' launch game) en FZH2 zijn 2 van de 3 redenen (Halo MCC op 3) waarom ik zéér jaloers ben op Xbox One gebruikers ;) Ik kan me voorstellen dat je gerust uren zo niet dagen kwijt raakt in FM5 en FZH2 :9

Het lijkt mij ook dat deze 2 games so far op de ''current gen consoles'' inmiddels de beste en meest complete racegames zijn die er te krijgen zijn op zowel arcade als arcade/sim gebied.

[ Voor 9% gewijzigd door Brutal1ty op 13-10-2014 23:15 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 15:20

v8power67

Psn: Mausosaurus

Project cars gaat op gebied van racen en immersion ver voorbij fm5.
Ook qua grluid en zrker qua graphics(athans op pc heb ik de alpba en ziet er super strak uit).
Icm dag/nacht en weersveranderingen is het ook vernieuwender dan forza. Die is al sinds deel 1 beetje zelfde recept.
Op gebied van custumalisation wint forza puur omdat het niet in pcars zit . Maar in fm is dit ook echt zeer slap te noemen.
Qua circuits wint pcars makkelijk van de paar circuitjes in fm5.
Qua hoeveelheid wagens wint fm5.
Maar blijf erbij ze beweerde alle wagens in fm5 nieuw gemaakt te hebben. Nou zet de r32 van fm1 eens naast fm5. Nog steeds even onaccuraat als in 2005. Of de ferrari f40, de wielen zien er niet uit.
Dus daar wint pcars echt makkelijk met de detaila van de autos.
Zit echt zoveel aandacht voor detail in.
Wat ik wel vrees is dat pcars snel saai wordt.
Als je alleen maar kan racen wordt dat een keer een sleur.
Waar je in fm5 kan gaan drag racen of tag spelen of cat and mouse. Waar je in pcars dit niet zult hebben.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

v8power67 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:17:
Project cars gaat op gebied van racen en immersion ver voorbij fm5.
Ook qua grluid en zrker qua graphics(athans op pc heb ik de alpba en ziet er super strak uit).
Icm dag/nacht en weersveranderingen is het ook vernieuwender dan forza. Die is al sinds deel 1 beetje zelfde recept.
Op gebied van custumalisation wint forza puur omdat het niet in pcars zit . Maar in fm is dit ook echt zeer slap te noemen.
Qua circuits wint pcars makkelijk van de paar circuitjes in fm5.
Qua hoeveelheid wagens wint fm5.
Maar blijf erbij ze beweerde alle wagens in fm5 nieuw gemaakt te hebben. Nou zet de r32 van fm1 eens naast fm5. Nog steeds even onaccuraat als in 2005. Of de ferrari f40, de wielen zien er niet uit.
Dus daar wint pcars echt makkelijk met de detaila van de autos.
Zit echt zoveel aandacht voor detail in.
Wat ik wel vrees is dat pcars snel saai wordt.
Als je alleen maar kan racen wordt dat een keer een sleur.
Waar je in fm5 kan gaan drag racen of tag spelen of cat and mouse. Waar je in pcars dit niet zult hebben.
Laten we eerst de release op de xbox one maar eens afwachten voordat er conclusies worden getrokken.
Leuk dat je op de pc meer detail hebt, maar hoe is dat straks op de One ?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• djbarney
  • Laatst online: 04:14

djbarney

XBL: DeejayBarney

ach ja, het blijft voor mij hoe dan ook maar een spelletje.. Forza 5 vind ik de beste Forza tot nog toe, en ik heb 3 en 4 helemaal grijs gespeeld (nog op disk ja :)). Uiterlijk vertoon is ook niet alles, maar Forza 5 is ook qua gevoel wat mij betreft de beste. Tuurlijk, zitten altijd negatieve kanten aan Forza, er is wat mij betreft geen enkele racegame 100% perfect.. Project Cars gaat dat ook zeker niet worden, maar zolang daarmee weer een goede concurrent op de markt komt voor Forza, is dat alleen maar mooi meegenomen. Ik wacht geduldig af tot het november is en we zelf kunnen zien hoe Project Cars uitpakt op de Xbox One, als dat me bevalt, koop ik m alsnog :)

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
Deals with gold deze week:

Xbox One-14 oktober - 20 oktober 2014

• Rayman Legends - € 39,99 - € 23,99 / zelfde in USD = 18.86 Euro +/-

• Outlast - € 19,99 - € 14,99 / zelfde in USD = 11.78 Euro +/-

• Worms: Battle Grounds - € 24,99 - € 14,99 / zelfde in USD = 11.78 Euro +/-

Ook vandaag; release van The Walking Dead Season 1 € 24,99 / $24.99 USD = 19.65 Euro +/-

Maar even dollar prijzen + omrekening neergezet voor mensen die zoals ik in de US Store kopen

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 15:26
TheVMaster schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:27:
[...]

Het is toch absurd dat er licenties nodig zijn voor dit soort informatie. De overheid heeft een tijdje geleden ook al geregeld dat OV-informatie gewoon vrij beschikbaar moet zijn, dat zouden ze ook wel mogen doen voor tv-informatie. Onzin dat bedrijven daar geld voor moeten vangen.

Xbox Live: Chevalric

• Jeronomo8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 14:21
Weet niet of het hier al bekend is gemaakt maar je kan je nog opgeven voor de beta van Fable Legends:
http://www.fablelegends.com/betasignup
justifire schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 00:39:
[...]

Laten we eerst de release op de xbox one maar eens afwachten voordat er conclusies worden getrokken.
Leuk dat je op de pc meer detail hebt, maar hoe is dat straks op de One ?
Dit dus, puur gokwerk hoe en wat het allemaal gaat worden, zeker mbt online/multiplayer.

FM5 en FH2 zijn er al, werken en zijn bekend (tuning is bijna identiek aan FM4, wat enorm voordeel heeft).

Zitten imho nog teveel vraagtekens rond hele pcars, hoe alles uiteindelijk zal zijn. Krijgt elke auto maar 1 design, flink minpunt (als ze zo realistisch zijn, heb je minimaal 5 GTR's nodig, voor design alleen of dit wordt per auto instelbaar - niets is saaier dan met 4-5 identieke auto's rond te rijden).

Daarnaast, deze komt uit mei, dus al even geleden, maar mag toch wel hopen dat deze lijst nog een flink stuk groter is geworden?
http://www.gtplanet.net/f...ect-cars-car-list.305494/
Echter op de site staan er niet zoveel meer (LMP, GT, open, track en super).

Als je max A800 (FM style) wagen wil rijden, heb je aan pCars dus al bijna niets. En of onder de GT ook SuperGT hoort (of PowerV8 of DTM), vraag ik me af. Maar vind het aanbod zeer karig, of je wil gewoon alleen S1 tot X class willen rijden.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 14-10-2014 10:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:28
Vanochtend toch ook maar een Xbone besteld :) Bij de Conrad is er nu een aanbieding voor de 500gb versie + kinect, voor €399 vond ik dit toch wel een goede deal, wellicht dat ik de kinect weer doorverkoop.

Meteen maar forza horizon 2 besteld na de goede reviews, na de epische teleurstelling van Driveclub ben ik wel toe aan een fatsoenlijke next gen racer :)

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

ShininNL schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:24:
Vanochtend toch ook maar een Xbone besteld :) Bij de Conrad is er nu een aanbieding voor de 500gb versie + kinect, voor €399 vond ik dit toch wel een goede deal, wellicht dat ik de kinect weer doorverkoop.

Meteen maar forza horizon 2 besteld na de goede reviews, na de epische teleurstelling van Driveclub ben ik wel toe aan een fatsoenlijke next gen racer :)
misschien een prijs foutje?

Bears and Bulls

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 17:50
ShininNL schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:24:

Probeer de kinect eerst eens uit, ik zou niet meer zonder willen en bij bepaalde games heeft het zeker wel meerwaarde :) Veel plezier met de XO!
mindcre8r schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:35:
[...]

Nee, staat er met banner en al op de frontpage. Nette prijs! :)
Het lijkt erop dat het alleen vandaag geldig is.

[ Voor 63% gewijzigd door wes- op 14-10-2014 11:48 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:53
mindcre8r schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:35:
[...]

Geen prijsfoutje. Het staat ook in de nieuwsbrief van Conrad die ik vanmorgen in m'n mailbox kreeg.

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:44
Sinds vorige week ook in bezit van een Xbox One i.c.m. Fifa 15(Gamertag: Aalkaat). Staat nu netjes boven de "Oude" Xbox en Xbox 360. Van het weekend Forza Horizon 2 gekocht. Een erg leuke racegame. Nu alleen nog een kleine maand wachten tot dat Assassins Creed: Unity op de deurmat ligt!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-01 13:06
Ik kon het niet laten en ik heb ook de Xbox One besteld bij Conrad. Ik had mij eigenlijk voorgenomen pas een nieuwe console te halen als ik ben afgestudeerd.
Het is wel een Duitse import maar ik had begrepen dat dit voor Microsoft kwa garantie geen verschil maakt!

Zijn er nog tips voor externe harde schijven om eraan te hangen?

• LOTG
Je kunt er een aantal vinden in dit topic. Gewoon een goede USB3.0 is volgens mij al goed genoeg.
SSD is in ieder geval geld weggooien.

• Yaz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
De Kinect Sensor is nu los te koop. Zoals verwacht gaat deze $150,- kosten. EU prijzen nog niet bekend;

http://www.amazon.com/Xbo...F8&qid=1413265809&sr=1-16

Je krijgt er wel een leuk dans spelletje bij.. Dat dan weer wel :)

Gamertag: YazNL

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:00
Misschien ligt off topic, maar gebruikt hier iemand plex op hun xbox?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Yaz
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:43:
Check 2 of 3 pagina's eens terug. Er was toen een mega discussie over. volgens mij is het verder gegaan in de Plex thread.

• Winkiller
  • Laatst online: 26-01 20:56

Winkiller

De Mopperpot

Ja ik gebruik Plex voor XB1, wel in een testfase, verder zover ik het weet de TheVMaster ook..

• giantgiantus
Ik gebruik plex al eeuwen. Nu ook op de xbox. Werkt perfect en is verassend stabiel.

Ik ben elke dag weer verbaasd over deze generatie consoles. Zo ongeveer alles gaat mis bij de concurrent en nog blijven de verkopen van de X1 achter.

En ja ik heb beide consoles.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:07
Ja, ik.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-01 21:39
Gisteren demo gespeeld van Fantasia. Erg leuk voor mijn dochter, en eindelijk iets voor de Kinect.

• Dextertime
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
Mede Xbox-ers, even een andere vraag dan ik hier tot dusver gezien heb.

Ik merkte al een flinke tijd dat het geluid vreemd was, hele zachte stemmen in Diablo 3 bijvoorbeeld.
Nu blijkt dus dat tijdens spellen en muziek streamen het center kanaal helemaal dood is en het geluid alleen uit de andere speakers komt (heb 5.1 opstelling).
Als ik een film afspeel via de drive of stream, doet de center wel prima mee.

Heb de Xbox via een optische kabel met mijn versterker verbonden.
Instelling staat op:
HDMI geluid off
Optical: Bitstream en of ik geluid op DTS of dolby zet, maakt niet uit.
Wat grappig is, als ik de het geluid op stereo zet, komt er wel geluid uit de center, maar dat komt natuurlijk omdat de versterker dit spoor zelf creëert en zo verlies je de unieke achterkanalen.

Iemand anders dit ook nog, of mogelijk zelfs de oplossing gevonden?

• Yaz
Dextertime schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:19:
Mede Xbox-ers, even een andere vraag dan ik hier tot dusver gezien heb.

Ik merkte al een flinke tijd dat het geluid vreemd was, hele zachte stemmen in Diablo 3 bijvoorbeeld.
Nu blijkt dus dat tijdens spellen en muziek streamen het center kanaal helemaal dood is en het geluid alleen uit de andere speakers komt (heb 5.1 opstelling).
Als ik een film afspeel via de drive of stream, doet de center wel prima mee.

Heb de Xbox via een optische kabel met mijn versterker verbonden.
Instelling staat op:
HDMI geluid off
Optical: Bitstream en of ik geluid op DTS of dolby zet, maakt niet uit.
Wat grappig is, als ik de het geluid op stereo zet, komt er wel geluid uit de center, maar dat komt natuurlijk omdat de versterker dit spoor zelf creëert en zo verlies je de unieke achterkanalen.

Iemand anders dit ook nog, of mogelijk zelfs de oplossing gevonden?
Volgens mij doet de optical poort helemaal geen surround tijdens games. Ik kan me herinneren dat dit een groot ergenis was tijdens de usa launch en werd verbetering beloofd. Of dit al ook daadwerkelijk verbeterd is weet ik niet, zo te horen niet.

edit:
Probleem is afgelopen maart opgelost: http://www.polygon.com/20...lby-digital-optical-audio

Ik zou even contact opnemen met MS. Kijken of ze iets voor je kunnen betekenen.

[ Voor 8% gewijzigd door Yaz op 15-10-2014 10:47 ]

Optisch kan gewoon surround, ik heb mijn optisch op een Teufel 5 zitten en daar krijg ik netjes surround, in games als FH en FIFA vrijwel zeker (Diablo geen idee, daar let ik niet zo op :P)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Xenophoben
  • Laatst online: 26-01 14:56
Bij mij doet hij dit wel. Dat weet ik zeker.

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:32

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Al een andere optische kabel geprobeerd? of instellingen op de Xbox veranderd, hard reset?

• Nutterd

Nutterd

https://www.conrad.nl/nl/...ereo-headset-1095789.html

als ik deze koop kan ik dan zowel game geluid als spraak door mijn headset krijgen? dus dat ik het geluid van de TV uit kan zetten?

• Dextertime
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
Bedankt voor de reacties. Heb al een andere optische kabel en een andere ingang geprobeerd, geen verschil. Het vreemde is dus dat hij bij films wel goed doet, maar bij games niet, lijkt dus niet iets stuk, maar meer een instelling probleem. Harde reset is toch 10 sec de power knop ingedrukt houden? Dit heb ik ook al geprobeerd. Mogelijk maar een chat starten dan.

• Yaz
Nutterd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:01:
https://www.conrad.nl/nl/...ereo-headset-1095789.html

als ik deze koop kan ik dan zowel game geluid als spraak door mijn headset krijgen? dus dat ik het geluid van de TV uit kan zetten?
Ja. dat doet hij. TV/versterker kan dan dus op mute.

• Nutterd

Nutterd

Yaz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 14:34:
[...]

Ja. dat doet hij. TV/versterker kan dan dus op mute.
thanks!

Killer Instinct Season 2 is uit 8)
TJ Combo & Maya release.
En naast een geheel vernieuwde interface word de resolutie ook verhoogd van 720p naar 900p.
Goed bezig die Iron Galaxy !

Vanilla update is trouwens 7.2 GB

[ Voor 60% gewijzigd door justifire op 15-10-2014 16:54 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-01 13:06
Zijn er mensen die een Astro A50 gebruiken in combinatie met een Xbox One? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08-2025
Ik lees her en der over een oktober update met oa one guide voor Nederland. Maar weet iemand wanneer deze update komt?

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-01 21:40
Pslomp schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:28:
Ik lees her en der over een oktober update met oa one guide voor Nederland. Maar weet iemand wanneer deze update komt?
Die OneGuid gaat nog op zich laten wachten, iemand zei laatst dat dat duurt tot begin 2015. Had met licenties te maken.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
X-Fighter schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:10:
[...]

Die OneGuid gaat nog op zich laten wachten, iemand zei laatst dat dat duurt tot begin 2015. Had met licenties te maken.
Klopt. Voor Nederland komt de OneGuide pas begin 2015, dan schijnt de NPO/SBS/RTL geen licenties meer te mogen (?) vragen voor hun EPG informatie en kan Microsoft die blijkbaar eenvoudiger gebruiken dan nu het geval is. Er moet nl. nu met 3 partijen een licentieafspraak gemaakt worden...helaas :(

Voor de Preview Members blijft de OneGuide overigens gewoon beschikbaar, maar dan wel zonder de eerste 10 zenders....

• X-Fighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-01 21:40
TheVMaster schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:33:
[...]

Klopt. Voor Nederland komt de OneGuide pas begin 2015, dan schijnt de NPO/SBS/RTL geen licenties meer te mogen (?) vragen voor hun EPG informatie en kan Microsoft die blijkbaar eenvoudiger gebruiken dan nu het geval is. Er moet nl. nu met 3 partijen een licentieafspraak gemaakt worden...helaas :(

Voor de Preview Members blijft de OneGuide overigens gewoon beschikbaar, maar dan wel zonder de eerste 10 zenders....
En Belgie? Die zijn wel gewoon op schema voor oktober update?

• jerrymcburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-01 15:20
Plants vs. Zombies: Garden Warfare nu ook in de vault van EA access

• Dennahz
  • Laatst online: 24-01 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

Wanneer krijgen we eindelijk weer eens een gratis spel? Normaal heb je er toch 2 per maand? Er staan nu al de hele tijd Crimson Dragon en Chariot op.

Twitter

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01 21:21
Dennahz schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:19:
Wanneer krijgen we eindelijk weer eens een gratis spel? Normaal heb je er toch 2 per maand? Er staan nu al de hele tijd Crimson Dragon en Chariot op.
In principe krijg je één nieuwe gratis game per maand.
Deze maand staan dus Crimson Dragon en Chariot te wachten. Volgende maand vervalt Crimson Dragon, en krijg je Chariot en X. Daarna vervalt Chariot en krijg je X en Y.

• Dennahz
  • Laatst online: 24-01 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

McPoowl schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:21:
[...]

Deze maand staan dus Crimson Dragon en Chariot te wachten. Volgende maand vervalt Crimson Dragon, en krijg je Chariot en X. Daarna vervalt Chariot en krijg je X en Y.
Ah, zo. Ik dacht dat je één arcade-achtige game kreeg en één 'gewoon' spel.

Twitter

• DrParanoid
McPoowl schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:21:
[...]

Niet helemaal :P

Crimson dragon is nu al voor de derde maand, en je krijgt minimaal 1 nieuw spel per maand, dit betekent niet max 1 nieuw spel per maand. Betekent ook niet dat Chariot volgende maand of die maand daarna komt te vervallen. Augustus hadden we bijvoorbeeld 2 nieuwe.

October
Chariot Oct 01
Crimson Dragon Oct 01

September
Crimson Dragon Sep 01
Super Time Force Sep 01

August
Crimson Dragon Aug 01
Strike Suit Zero: Director's Cut Aug 01

July
Guacamelee! Super Turbo Championship Edition Jul 02
Max: The Curse of Brotherhood Jul 02

June
Halo: Spartan Assault Jun 03
Max: The Curse of Brotherhood Jun 03

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14
En de update rolt vandaag voor iedereen uit

Xbox One Update: New Friends, Snap, TV Features and More Rolling Out Today
Today, we’re beginning to roll out new features that take advantage on the multitasking capabilities of Xbox One and connect with your friends in better ways than before thanks to your feedback. Please keep it coming. For a preview of what to expect, watch the following video, and find the full changelog below.

New Snap and Friends functions – Stay in the game and in touch with your friends at the same time with improved Snap, SmartGlass and Achievements functions. Snap Updates – We’ve updated the Snap Center to include quick access to many of the things our fans wanted faster access to when playing a game – Friends, Messages, Game DVR, clock, and battery indicator – as well as making it easier to close and open new snap apps when playing a game. A double tap of the Xbox button on your controller will bring up a menu that allows you to open a new app in snap mode, close the current snapped app, or switch focus between your game and your running snapped app. Additionally, two apps have been optimized for Snap mode:

Friends Snap App – Access your friends list without leaving the game. Quickly check your friends list to see who’s online right now and take actions like send message, invite or join.
Messages Snap App – You’ll be able to open, read and respond to messages in Snap mode, and messages will now be displayed in a threaded conversation view.

Achievements App – Updated to enable sharing of achievements you’ve unlocked with captions, see a list of friends who have unlocked specific achievements, and an updated achievements Snap landing page that that shows Achievements on recently played games, when a gamer is not actively playing a game.
Friends section – The new Friends section enables you to see at a glance what’s going on with your friends. You can stay up-to-date with their current activities, the most popular games your friends are playing, and a Gamerscore leaderboard to see who has improved their Gamerscore over the last 30 days.
New SmartGlass features – You can now see a list of your top games in your profile. You can also see a list of your friend’s most popular games in the Friend’s section of SmartGlass.

Improvements for TV and video – We’re excited to roll out updates that will make your viewing experience better than ever on Xbox One, whether you want to watch TV or use SmartGlass as a universal remote.

Media Player DLNA and MKV support – The latest version of the Media Player app will now have support for DLNA streaming. With this update, you will be able to easily access and play music, watch photo slideshows or movies stored on home media servers and devices that support the DLNA server protocols. Additionally, you will now be able to playback MKV files stored on a USB device or a device on your home network that supports DLNA streaming.
Live TV MiniGuide – For markets where OneGuide is available, a new MiniGuide on the bottom of the screen will display details about the TV content that is currently playing. You can quickly change channels, see what’s on other channels, and tune to the previous channel or other recent channels. While watching TV, you can also launch Miniguide using voice, by saying “Xbox Select – MiniGuide”
OneGuide in 11 new countries – Live TV listings and schedules will be made available to customers on Xbox One and SmartGlass for Belgium, Chile, Columbia, Denmark, Finland, Norway, Portugal, Poland, Sweden, Switzerland and Russia in the next few days.
Internet TV Apps – Apps with live TV channels can now include their TV listings within OneGuide. In addition, other Xbox TV features such as channel changing using speech and Miniguide will work with these apps. These features are enabled automatically the first time you sign into a supported app. The first app to support this feature will be Zattoo with an upcoming content update for their app. The Zattoo app is available in Germany, Switzerland, Spain and Denmark.
Universal Remote Control in SmartGlass – If you are in one of those 11 countries that are getting OneGuide TV listings, you will also be able use your mobile device to control your Xbox, TV, and/or Cable/Satellite box.
Live TV initial setup experience – This update will enable you to select “On start, go to TV” for your Xbox One console. Additionally, you will be shown a one-time message highlighting this new capability, if you had previously setup Live TV or have not yet set “On start, go to TV” under Settings – Power & startup.
Live TV Cable & Satellite Box auto-detection – In select markets the Live TV Setup experience is being improved by attempting to automatically detect the set-top box connected to the HDMI-In port on your Xbox One.

New accessory and “hide” features – We are also excited to roll out a few other cool features this month:

Updated Devices & Accessories page – To access the new page, go inside Settings, where you can Find, Assign, and Update Xbox One accessories. You can now more easily “assign” accessories to specific users, such as assigning a headset to a specific gamer.
Firmware updates – You can update the firmware for an individual device.
Find my Controller – You can also more easily find (or identify) a controller by making it vibrate.

Hide Games and Apps on your console – You can now hide items in the “Ready to install” list under My Games and Apps. This is a per-console setting and items will reappear in the list if they are installed again from the Xbox Store. To access the shortcut to temporarily show “hidden” items, press X while holding down both triggers and it will show all hidden items until you exit My Games and Apps.

Password resets just got better – We’re making it easier and more secure to reset your password and add protection to your accounts. Coming later this month, if you haven’t set up your security information already, we’ll ask you to provide an alternate email address or cell phone number to use if you ever need your password reset. You’ll only need to set this up once per account, and you won’t need it every time you sign in. To set up your account security go to https://account.live.com/proofs/ and get more information at http://support.xbox.com/e...urity-contact-information.

To check to see if the System Update is available, navigate to the System section of the Settings menu. If the System Update button is selectable, the update is available for download and installation.

Xbox One System Update

Thanks for all of your feedback on ways to make Xbox One the best place for your gaming and entertainment. We have more planned for next month so stay tuned for details.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5612/15358328837_ff8b5503d6_o.gif

System Update, Xbox One By Larry Hryb, Xbox LIVE's Major Nelson

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01 21:21
DrParanoid schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:29:
[...]

Niet helemaal :P

Crimson dragon is nu al voor de derde maand, en je krijgt minimaal 1 nieuw spel per maand, dit betekent niet max 1 nieuw spel per maand. Betekent ook niet dat Chariot volgende maand of die maand daarna komt te vervallen. Augustus hadden we bijvoorbeeld 2 nieuwe.
Ah ok. Dank voor de uitleg..Blijft dus iedere maand weer een soort van verassing :P

• DrParanoid
McPoowl schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:32:
[...]

Ah ok. Dank voor de uitleg..Blijft dus iedere maand weer een soort van verassing :P
NP, en idd :) dat is het leuke, is ook een extra'tje en speel zo toch spellen die ik anders nooit zou spelen.

Verwijderd

Ik zit ook op de oktober update te wachten , dan ben ik eindelijk uit het preview programma.

• giantgiantus
Vind jet toch wel een enorme teleurstelling dat we geen oneguide in Nederland krijgen. Ik snap dat wij nog steeds te maken hebben met die bizarre rechtenkwestie maar het zou het tv kijken wel een stuk prettiger maken.

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 13:06
giantgiantus schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:15:
Vind jet toch wel een enorme teleurstelling dat we geen oneguide in Nederland krijgen. Ik snap dat wij nog steeds te maken hebben met die bizarre rechtenkwestie maar het zou het tv kijken wel een stuk prettiger maken.
Tsja... met |:( -tvbazen is het inderdaad wel een beetje jammer dat dit nog niet gefixt is... maar Microsoft is not to blame, dus teleurgesteld kan ik niet echt zijn...

Straks thuis maar eens kijken of de update al binnen komt :)

• epamel
  • Laatst online: 17-12-2025
De update staat er bij mij inmiddels al op, zeker vannacht geüpdatet.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 18:37
Die mediaplayeruupdate met mkv, betekend dit nu ook dat ik via Internet Explorer een mkv kan streamen? Want er wordt expliciet gezegd mkv from usb device of nas device.

• Yaz
giantgiantus schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:15:
De enige manier om dit op te lossen is om het bekend te maken bij de regelgevers. NPO is publiek en met welk recht bepalen zij wie deze informatie wel mag gebruiken en welk niet? De commerciële hebben er juist belang bij om het te verspreiden dus van hun snap ik al helemaal niet waarom het een probleem is.

Dus bel de NPO om een klacht in te dienen. Bel de verantwoordelijk minister om te vertellen wat je ervan vind. Bel de media om het landelijk bekend te maken. Laat hun je ongenoegen weten en alleen dan kan je ervoor zorgen dat sneller dan normaal opgelost word.

epamel schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:51:
De update staat er bij mij inmiddels al op, zeker vannacht geüpdatet.
Mooi he, dat Instant-On :)

muffstuff schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:07:
Die mediaplayeruupdate met mkv, betekend dit nu ook dat ik via Internet Explorer een mkv kan streamen? Want er wordt expliciet gezegd mkv from usb device of nas device.
De app ondersteund nu MKV. Hierin zit de codec verwerkt. Ik verwacht niet dat het ala Windows OS breed geïmplementeerd is. Anders had Plex bij de preview members ook wel meer mogelijkheden gehad vanaf het begin en niet het een en ander moeten transcoden,.

[ Voor 29% gewijzigd door Yaz op 16-10-2014 10:17 ]

muffstuff schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:07:
Nee, enkel via de netwerkplayer, IE doet verder niets met MKV.

• giantgiantus
Over de gidsdata zijn herhaaldelijk rechtszaken geweest. Telegraaf wilde die ook openbaar maken. Vanaf 2015 moet dat volgens mij geregeld zijn en zou de x1 daar dus ook gebruik van moeten kunnen maken.

Ik ben ook niet teleurgesteld in MS. Gewoon teleurgesteld over het feit dat het niet werkt :). Over drie maandjes wss wel. Tot die tijd dan maar gewoon de ci+ module gebruiken.

• Chevalric
Ach ja, zolang mijn Humax IRHD-5300C geen beeld doorgeeft via de Xbox One (en wel als ik hem direct op de tv aansluit), maakt die hele tv integratie mij niet zoveel uit.

• epamel
  • Laatst online: 17-12-2025
Ja zeker handig met instant-on, de updates installeren.

Iemand al iets gehoord of een mail gekregen m.b.t. Fable Legends closed beta?

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-01 12:52
Heb net ook de update gedraaid en via de mediaplayer kan ik nu vanaf mijn NAS MKV's afspelen. Echter geen ondertiteling (ook niet met losse SRT's). Wordt dit (nog) niet ondersteund?

• Yaz
maikel7 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:13:
Heb net ook de update gedraaid en via de mediaplayer kan ik nu vanaf mijn NAS MKV's afspelen. Echter geen ondertiteling (ook niet met losse SRT's). Wordt dit (nog) niet ondersteund?
Ik weet dat in de beta dit het geval was. Zal blijkbaar nog steeds zo zijn. Zelfde met andere audio en video tracks.

• Pykow
  • Laatst online: 25-01 21:58

Pykow

Angelo OTR

dit weekend toch maar een charger kit halen, nu al 6 batterijen verbruikt in net 1 maand en dat is wel vervelend om steeds te wisselen ;)

Ik laad me controllers liever snachts even op

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Chevalric
maikel7 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:13:
De mediaplayer niet, de Plex App doet 't wel :).

• mannowlahn
SinergyX schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:16:
[...]

Nee, enkel via de netwerkplayer, IE doet verder niets met MKV.
spijtig

• mannowlahn
Chevalric schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:27:
[...]

De mediaplayer niet, de Plex App doet 't wel :).
Ik vraag me af he, dan ben je MS, heb je een groot team die daar zit te vergaderen en dan besluit de manager " Nee srt ondersteunen we niet" Laten we niet iets gaan maken dat mensen echt willen hebben.

Begrijp me niet verkeerd, ik verbaas me gewoon over hoeveel steken MS heeft laten vallen met de xbox. gewon kleine zaken waardoor die xbox echt een ipad, appletv etc overbodig zou maken.

maar nu kan ik nog steeds niet fatsoenlijke npo apps installen, streamen vanaf mijn lumia, mp4 afspelen in IE en geen srt laden in de media player.

Sorry hoor, maar ik snap dat echt niet. De xbox one is al een tijdje uit, dus dat is ook geen excuus meer.

• DrParanoid
muffstuff schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:37:
[...]

Ik vraag me af he, dan ben je MS, heb je een groot team die daar zit te vergaderen en dan besluit de manager " Nee srt ondersteunen we niet" Laten we niet iets gaan maken dat mensen echt willen hebben.

Begrijp me niet verkeerd, ik verbaas me gewoon over hoeveel steken MS heeft laten vallen met de xbox. gewon kleine zaken waardoor die xbox echt een ipad, appletv etc overbodig zou maken.

maar nu kan ik nog steeds niet fatsoenlijke npo apps installen, streamen vanaf mijn lumia, mp4 afspelen in IE en geen srt laden in de media player.

Sorry hoor, maar ik snap dat echt niet. De xbox one is al een tijdje uit, dus dat is ook geen excuus meer.
Alles wat je noemt zijn dingen die ik niet zou gebruiken en mij dus 100% niet boeien, bij Xbox lijkt het dat ze het ook allemaal geen hoge prio vinden (logisch in mijn ogen), zijn een hoop andere dingen die ik liever zie en die belangrijker zijn dat dat je geen mp4 kan afspelen in IE op de xbox one.

Een bedrijf kan ook moeilijk alles perfect doen voor iedereen.

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 13:06
DrParanoid schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

Alles wat je noemt zijn dingen die ik niet zou gebruiken en mij dus 100% niet boeien, bij Xbox lijkt het dat ze het ook allemaal geen hoge prio vinden (logisch in mijn ogen), zijn een hoop andere dingen die ik liever zie en die belangrijker zijn dat dat je geen mp4 kan afspelen in IE op de xbox one.

^Dit :)

• mannowlahn
DrParanoid schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:43:
[...]

Ik vind het wel raar want ze presenteren de xbox als meer dan alleen een game console. Een srt ondersteunen, wat populaire video codes zijn nou niet echt niche zaken lijkt me.

Als je dan wel mkv support in de media player doet maar geen srt dan heb je dus echt geen feeling met de users die dan die mediaplayer zouden moeten gebruiken.

• DrParanoid
muffstuff schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:44:
[...]

Ik vind het wel raar want ze presenteren de xbox als meer dan alleen een game console. Een srt ondersteunen, wat populaire video codes zijn nou niet echt niche zaken lijkt me.

Als je dan wel mkv support in de media player doet maar geen srt dan heb je dus echt geen feeling met de users die dan die mediaplayer zouden moeten gebruiken.
Internationale console geprogrammeerd op Engels, naast het pirating aspect zie ik ze overigens SRT ondersteuning snel toevoegen hoor :)

Laat anders je ideeen hier achter: http://xbox.uservoice.com/ mocht er genoeg support voor zijn dan zullen ze alles uiteindelijk vast implementeren - hebben ze met meer suggesties van daar gedaan. (Al verwacht ik naast de SRT ondersteuning vrij weinig support op d erest van je suggesties, maar niet geschoten is altijd mis :) )
[...]

Niche zaken, die gewoon illegaal zijn (worden), daar zit het grote verschil. Je kan altijd die enkele serie, die enkele film wegwuivelen dat hij 'legaal' is, basic is simpel: mkv/srt is 99% 'niet geheel legitiem'. En dan snap ik de keuze van MS volledig, die hebben een iets grotere naam hoog te houden en zijn ook makkelijker target van RIAA/MSPAA (of hoe heet die toko).

mkv kan je als container nog wel 'legitiem' gebruiken, maar de combinatie wordt al erg twijfelachtig.

Daarnaast hoeft het van mij absoluut geen prio te hebben, pak je toch gewoon de ingebakken subs? :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 16-10-2014 14:47 ]

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-01 22:44
Chevalric schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:35:
Ach ja, zolang mijn Humax IRHD-5300C geen beeld doorgeeft via de Xbox One (en wel als ik hem direct op de tv aansluit), maakt die hele tv integratie mij niet zoveel uit.
Ik heb dezelfde decoder en bij mij werkt het meestal wel, soms even de hdmi kabel eruit en erin.
Bij mij deed hij het eerst ook niet, de uitvoer stond op 1080p, nadat ik hem op 720p had gezet deed ie het wel. Misschien kan je het ook eens proberen.

xbl: superlucky luke

• mannowlahn
SinergyX schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:47:
[...]

Niche zaken, die gewoon illegaal zijn (worden), daar zit het grote verschil. Je kan altijd die enkele serie, die enkele film wegwuivelen dat hij 'legaal' is, basic is simpel: mkv/srt is 99% 'niet geheel legitiem'. En dan snap ik de keuze van MS volledig, die hebben een iets grotere naam hoog te houden en zijn ook makkelijker target van RIAA/MSPAA (of hoe heet die toko).

mkv kan je als container nog wel 'legitiem' gebruiken, maar de combinatie wordt al erg twijfelachtig.

Daarnaast hoeft het van mij absoluut geen prio te hebben, pak je toch gewoon de ingebakken subs? :P
Maar dan wel een plex toestaan? Ik durf wel te beweren dat meerendeel van content illegale content is.

Of wordt plex gebruikt door mensen die alleen hun eigen geschoten videootjes willen terug zien? Sorry maar ik vind je argument niet zo sterk.

Ik besef me ook wel dat ik een beetje zeur en realiseer me dat ik met de aanschaf van een apple tv 2e hands al die irritaties weg neem omdat ik dan wel alles kan doen wat ik wil. Maar het is toch te gek voor woorden dat een simpele airplay functionaliteit en eventueel het afspelen van een mp4 via browser wel via een apple device gaat maar niet door ene device van MS?

• Yaz
[...]

Je gaat even voorbij aan het feit dat;
  • niet alle codes gratis zijn
  • je een programmeur maar een ding tegelijk kan laten maken
  • je maar beperkt tijd hebt om iets te maken
  • er keuzes gemaakt moeten worden over wat eerst gedaan word en wat later gedaan word
  • dit niet het eind station is voor alle services die geboden worden door de X1
  • de X1 momenteel de meest complete console is die er op de markt is. Niets te klagen dus lijkt mij
Voor jou zijn srt bestanden misschien super belangrijk maar als je even verder denkt snap je dat dit voor lang niet iedereen zo zal zijn. Sterker nog, ik denk dat voor het gros van de gebruikers srt bestanden gewoon absoluut niet gebruikt worden. Kwestie van de grootste gemene deler dus en sorry, dat is niet die nederlander die graag iets wilt zien voordat het op een legale manier voor hem toegankelijk is. Verwacht hier van mij persoonlijk ook weinig medelijden mee, leer engels/zweeds/spaans/duits zou ik zeggen.

• mannowlahn
DrParanoid schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:47:
[...]

Internationale console geprogrammeerd op Engels, naast het pirating aspect zie ik ze overigens SRT ondersteuning snel toevoegen hoor :)

Laat anders je ideeen hier achter: http://xbox.uservoice.com/ mocht er genoeg support voor zijn dan zullen ze alles uiteindelijk vast implementeren - hebben ze met meer suggesties van daar gedaan. (Al verwacht ik naast de SRT ondersteuning vrij weinig support op d erest van je suggesties, maar niet geschoten is altijd mis :) )
Net zoals het feit dat je alles op amerikaanse regio moet zetten om engelse kinect te hebben. Dat is toch ook te gek voor woorden. Nogmaals ik weet dat het wellicht te overdreven is om er over op te winden(white people problems), maar kom op, kijk dan naar apple en leer wat van user friendly implementatie. Het zijn zulke kleine dingetjes die zo makkelijk op te lossen zijn.

• DrParanoid
muffstuff schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:51:
[...]
Ik besef me ook wel dat ik een beetje zeur
Een beetje? :>

Maar je kocht de Xone wetende wat hij kon en dat was al voldoende om hem aan te schaffen, wees blij dat functionaliteit er bij komt en je niet blijft zitten wat je hebt gekocht. Als het zo belangrijk was had je het toen bij gekocht in de vorm van bijv. een atv2 idd :)

[ Voor 46% gewijzigd door DrParanoid op 16-10-2014 14:57 ]

• mannowlahn
Yaz schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:52:
[...]

Je gaat even voorbij aan het feit dat;
  • niet alle codes gratis zijn
  • je een programmeur maar een ding tegelijk kan laten maken
  • je maar beperkt tijd hebt om iets te maken
  • er keuzes gemaakt moeten worden over wat eerst gedaan word en wat later gedaan word
  • dit niet het eind station is voor alle services die geboden worden door de X1
  • de X1 momenteel de meest complete console is die er op de markt is. Niets te klagen dus lijkt mij
Voor jou zijn srt bestanden misschien super belangrijk maar als je even verder denkt snap je dat dit voor lang niet iedereen zo zal zijn. Sterker nog, ik denk dat voor het gros van de gebruikers srt bestanden gewoon absoluut niet gebruikt worden. Kwestie van de grootste gemene deler dus en sorry, dat is niet die nederlander die graag iets wilt zien voordat het op een legale manier voor hem toegankelijk is. Verwacht hier van mij persoonlijk ook weinig medelijden mee, leer engels/zweeds/spaans/duits zou ik zeggen.
Leer zweeds of spaans haha kom op man, 8)7 Srt voor engels films laat ik vaak achterwege tenzij het accent te erg is en kwaliteit audio te brak.

Het gata er mij om dat een jaar verder zijn, over een van de grootste it bedrijven hebben. Niet over een developer die alles moet doen. Het is gewoon windows 8.1 wat er op draait he.

• Yaz
muffstuff schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:51:
[...]

Maar dan wel een plex toestaan? Ik durf wel te beweren dat meerendeel van content illegale content is.

Of wordt plex gebruikt door mensen die alleen hun eigen geschoten videootjes willen terug zien? Sorry maar ik vind je argument niet zo sterk.

Ik besef me ook wel dat ik een beetje zeur en realiseer me dat ik met de aanschaf van een apple tv 2e hands al die irritaties weg neem omdat ik dan wel alles kan doen wat ik wil. Maar het is toch te gek voor woorden dat een simpele airplay functionaliteit en eventueel het afspelen van een mp4 via browser wel via een apple device gaat maar niet door ene device van MS?
MS kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor wat Plex doet en kan. Dat is niet hun taak. Enige wat MS wilt is dat het een stabiele app is die zich netjes gedraagt voor de rest van het systeem. Daar controleren ze op, de rest is bijzaak.

Verder kan je wel veel dingen normaal vinden maar bijvoorbeeld Airplay is van Apple (en dus niet zo gek dat het op hun apparaten werkt) welke licentie gelden vraagt voor het gebruik van dit geweldeloze protocol. Wie gaat deze kosten dragen en hoeveel markt gaan ze dan eigenlijk bedienen? Beetje appels met peren vergelijken.

• mannowlahn
DrParanoid schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:55:
[...]

Een beetje? :>

Maar je kocht de Xone wetende wat hij kon en dat was al voldoende om hem aan te schaffen, wees blij dat functionaliteit er bij komt en je niet blijft zitten wat je hebt gekocht. Als het zo belangrijk was had je het toen bij gekocht in de vorm van bijv. een atv2 idd :)
Nee, dat is ook mijn fout geweest. Ik ging er van uit dat een www.npo.nl gewoon te bekijken was via IE aangezien dat ook geen probleem is via een normale IE.
Pagina: 1 ... 60 ... 127 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.

[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,

Games kopen uit de US Marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar een prachtige handleiding voor!