Martinspire schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:26:
[...]
Shadows e.d. zijn ook vrij gelijk (bij de meeste spellen). Is puur framerate en resolutie maar dat hoeft geen issue te zijn. Ik zeg al: alleen bij een 1 op 1 vergelijk zul je het kunnen merken, maar ook dat hoeft niet eens. En die extra FPS van de PS4 levert je uiteindelijk weinig op als je toch alleen 30fps of 60fps gebruikt op je tv (45fps heeft weinig zin dus).
Anyways: X1 doet weinig onder qua prestaties maar steekt er bovenuit qua features, huidige line-up en online netwerk.
Daarom zei ik ook dat er meer dingen zijn dan resolutie; shadows, framerate,
etc. Zoals screen-tearing, nog steeds prevalent bij grote multiplats, omdat v-sync 30fps soms problemen geeft met Direct3D i.c.m. AMD gpu. Bv. LOTR, Evil Within, Alien, enz. Ook lighting engines zijn geavanceerder bij games van de concurrent.
Verder doe je nu voorkomen alsof de X1 altijd 30fps v-synced haalt, en dat de extra fps overbodig zou zijn van de concurrent. Misschien in een ideale wereld, maar genoeg multiplats waar de framerate ver onder de 30fps duikt bij drukke momenten, check Digital Foundry en Beyond3D maar (ja, dat zijn nog steeds de autoriteiten op dit gebied). Beweren dat de X1 weinig onder doet qua prestaties is gewoon een mening dan, want feitelijk gezien volgens de research van bv Digital Foundry houdt zo'n bewering geen stand. In absolute zin heeft de X1 meer features misschien, maar daarbij kun je je afvragen of iedereen daar wel op zit te wachten, als je ziet dat de concurrent inmiddels bijna het dubbele aantal keren verkocht is, en zelfs de freegames daar geen verandering in kunnen brengen.
Wat betreft online netwerk geef ik je helemaal gelijk; dankzij 10 jaar xbox live inkomsten (= letterlijk honderden miljoenen dollars inkomsten) en autoscaling feature van Azure draait dat beter dan de concurrent.