Dat zal waarschijnlijk komen omdat ik de vraag niet duidelijk genoeg, dan wel logisch genoeg verwoordt. Ik zal het proberen uit te leggen.FeaR schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:41:
[...]
LFE is de standaard, daar zou ik hem voor nu op laten staan.
Ik volg even niet waar je allemaal de crossover in wilt stellen. De LPF for LFE laat je staan op 120 Hz. Verder zijn er dan toch geen waardes om in te stellen? Bij de speakers kan je dan per set speakers instellen welke crossover je in wilt stellen.
Als ik op mijn Denon kijk dan heb ik alles op handmatig staan. De aanwezige speakers staan op "SMALL", meer instellingen heb ik daar niet. Die speakers neemt de receiver mee in de overige instellingen. Bij het kopje "Crossover" kan ik dan bij de gekozen speakers (per set, dus de Front Left en Front Right samen) de crossover instellen. Meer opties voor een crossover kom ik zo verder niet tegen. Op de LPF for LFE na dan.
Het principe van een sub is volgens mij dat die de tonen weergeeft die 'te laag' zijn voor de normale speakers om die nog fatsoenlijk weer te kunnen geven, ja?
Dus er moet een punt zijn waarop je tegen je audio systeem kunt zeggen "alle tonen lager dan X Hz moeten door de sub worden gedaan".
Jij geeft volgens mij aan dat het met de SR7009 mogelijk is om dit per speaker te doen? Jij zegt volgens mij dat ik per speaker aan kan geven, bv "RF mag gaan tot 60 Hz", en dit kan ik voor elke speaker afzonderlijk doen.
Mijn vraag is dan: moet ik dan nog ergens expliciet aangeven dat die subwoofer alles van 60 Hz en daar onder moet oppakken, of wordt dat impliciet al geregeld doordat ik al expliciet zeg dat de normale speakers niet lager mogen dan 60 Hz?
Maar áls dat dan al impliciet wordt gedaan, wat is dan het nut van die setting van 120 Hz?
Och ja, je moet toch wat he.