Toon posts:

Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21-09 12:06
Doel van dit topic
De meest uiteenlopende vragen die ‘belangrijk’ zijn om te weten, maar niet groot genoeg zijn om een nieuw topic te openen.

Voorbeelden
  • Heb ik 2,5 mm² dan wel 4 mm² nodig voor mijn rear speakers op 15 meter afstand?
  • Moet ik mijn boekenplank speakers instellen op small of large?
Wat moet ik doen voordat ik hier een vraag stel?
  • Kijk eerst in de [FAQ] Audio
  • Ook kun je d.m.v. de search nog even zoeken naar topics waar wellicht je vraag al een keer in beantwoord is.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vitamine
Mijn Dali Zensor's 1 staan ongeveer 1 meter rechts en links van de TV. Voor ik mijn hele meubel naar voren moet halen om het te testen: hoe zinvol is het om een center speaker te plaatsen? In mijn vorige opstelling voegde deze niks toe, maar mogelijk nu wel.

• Vitamine
Ik ben opzoek naar een platenspeler voor weinig :+. Omdat ik/wij geen idee hebben of hij vaak gebruikt gaat worden wil ik eerst een 'goedkope' (+/- €60,-) om in elk geval wat te kunnen en zien of het aanslaat.
Is dit apparaat een leuk ding om mee te beginnen?

• Vitamine
The Eagle schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:25:
Nee. Dat zijn die instappers met een prutelement, dat doet je platen meer kwaad dan goed :)
Steek je licht hier even op: Het Grote Vinyl Topic
Dan zul je zien dat je vermoedelijk het beste een 2e hand Thorens of Dual kunt kopen :)
Heb het topic inderdaad al doorgespit, het blijft enkel lastig om iets 2e hands te beoordelen als je geen flauw idee hebt waarop je moet letten O-).
Vandaar de vraag voor nieuwe apparaten.

• Vitamine
Heeft iemand een idee hoe het komt dat een cd (speler: Yamaha CDX-930/optisch aangesloten) , aanmerkelijk minder klinkt dan dezelfde cd via Spotify/Airplay :?? Instellingen op de X2000 zijn exact gelijk.

• Vitamine
diamondback schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:29:
[...]

Is het niet gewoon een volumeverschil? Alle instellingen op de Yamaha correct?
The Eagle schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:50:
Ik neig ook naar een referentievolume ja :)
Gisteren wat aan het stoeien geweest. Kwam erachter dat het geluidsniveau niet te regelen is, net als andere mogelijke instellingen. De enige volumeregeling zijn twee knoppen op de voorzijde, maar deze is lijkt mij voor de headphone aansluiting.

Nu zie ik dat ik een andere AB heb dan deze:

Mijn AB is voor een set (receiver/cdspeler) en zo kunnen alleen de belangrijkste functies play/stop/etc. van de cd speler bedient worden.

Volume is niet het 'echte' probleem, het geluid is fletser dan via Airplay. Aangezien ik geen tulpkabels meer heb moet ik die vanavond halen en kijken of daar verschil in zit.

Hebben er mensen misschien andere ideeën en/of ingevingen?

[Voor 3% gewijzigd door Vitamine op 14-08-2014 08:29]

• Vitamine
The Eagle schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:53:
Als je de boel digitaal aangesloten heb, zit het in de instelilngen van de X2000. Kijk eens of audissey, dynamic EQ etc aan staan voor de bronselectie waar je cd speler op hangt.
Ik doelde ook op de instelling van het referentievolume op de receiver, niet op de yamaha :)
My bad! Zal vanavond eens kijken wat de Denon met het geluid doen. Houd jullie op de hoogte.

• Vitamine
Vitamine schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:09:
[...]

My bad! Zal vanavond eens kijken wat de Denon met het geluid doen. Houd jullie op de hoogte.
Gisteren echt de tijd gehad om naar mijn probleem te kijken.
De (audyssey) instellingen van de Denon bleken helemaal overhoop te liggen. Dit gecorrigeerd en het werkt als een trein. Domme beginnersfout dus -O-

• Vitamine
AfterSun schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:53:
Beste Tweakers,

Ik heb een korte vraag en volgens mij is dit het beste topic er voor. Aangezien ik niet zo veel af weet van tech.

Sinds kort heb ik de TV Samsung UE46EH5300 gekocht, en ik wil graag mijn Logitech Z906 speaker set daarop aansluiten. Nu gebruik ik de 6 channel direct input kabel van de Logitech naar mijn PC maar deze aansluiting vind ik niet terug op mijn TV.

Welke kabels moet ik kopen om mijn Logitech te gebruiken bij mijn TV?
Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Aansluitingen TV:
• 3 x HDMI
• 2 x USB
• 1 hoofdtelefoonuitgang
• 1 componentingang (Y / Pb / Pr)
• 1 composietingang (AV) (standaard gebruikt voor Component Y)
• 1 digitale audio-uitgang (optisch)
• 1 Scartaansluiting
• 1 DVI-audio-ingang (mini-jack) (standaard gebruikt voor pc-audio-ingang)
• 1 x Ethernet (LAN)
• 1 RF-ingang (antenne / kabelingang)
Als ik beide specs. goed begrijp heb je 1 optische kabel nodig. Dan sluit je de tv direct op de Logitech, alleen weet ik niet welke audio signalen de tv doorgeeft.

• Vitamine
Zijn er mensen die een draadloos toetsenbord rechtstreeks op hun (smart) tv aangesloten hebben? Wil voor mijn Panasonic eigenlijk een toetsenbord, het typen met de afstandbediening word je ook zo flauw van :+.

• Vitamine
The Eagle schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:23:
Bij de MM moet je dat alvast niet willen. Beperkte hoeveelheid merken, beperkt aanbod, opdringerige en verre van kundige medewerkers. leuk om even te luisteren, niet om tot aanschaf over te gaan.
Enige echt kundige hifi medewerker ben ik in de MM in Eindhoven tegengekomen, maar ook daar was de luistermogelijkheid beperkt. Laat staan een rustige luistermogelijkheid :X

[...]

Correct Rotterdam, iEar Tilburg, Hobo hifi (winkels die weer open gaan / zijn), Stassen (al wil je daar niet heen), Schluderbacher (DLD). Bij de winkel van hificorner.nl in Groningen schijn je ook goed terecht et kunnen :)
Helaas zijn door de crisis veel kleine hifizaken op de fles gegaan, dus is het aanbod beperkt.
Kun je goed luisteren :).

• Vitamine
Heb wat problemen om ARC in te stellen tussen de Denon X2000 en Panasonic 42AS650. Beide staan, volgens de handleiding, goed ingesteld. Viera link, HDMI bediening op Denon 'AAN' en juiste HDMI kanalen aangesloten. Kabels kan ik nog wisselen, maar alle kabels zijn hdmi 1.4. Iemand nog suggesties?

• Vitamine
Stel, ik zou statieven als deze (zie onderstaand) nemen. Leg je de speakers er los op (zonder rubberen voetjes) of borg je ze op een of andere manier?

• Vitamine
harmpie21 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:03:
Sinds zaterdag hebben wij dit setje: pricewatch: Pioneer HTP-072. Uiteraard zijn wij hier heel erg blij mee, alleen de speakerbeugels die worden meegeleverd, kan niet worden gedraaid of gekanteld worden.

Zelf had ik deze in gedachten: Vogels SOUND 3200. Alleen vind ik persoonlijk best prijzig € 34,99 per stuk.

Jullie hebben vast wel meer ervaring hiermee en welke ik het beste kan halen, liefst voor een wat lagere prijs maar als het mogelijk is wel zelfde kwaliteit. Ik kwam deze ook nog tegen: Vogels VLB 500, maar deze vind ik niet zo mooi.
Ik heb zelf de Vogels VLB beugels, is bijzonder eenvoudig te monteren en stellen. De speakers van de Pioneer set zijn ook niet zo zwaar/groot dat je het Sound 3200 systeem nodig hebt. Is je beugel bijna zo groot als de speaker :+

• Vitamine
Heb er helaas geen foto's van en ze hangen nog op mijn oude slaapkamer bij mijn ouders O-). Inderdaad twee beugels per verpakking.

• Vitamine
Even een huishoudelijke mededeling:

Met de nieuwe pinfunctie op het forum kunnen uitzonderlijk nuttige posts nu gepind worden in het topic:

Laat maar even weten, desnoods via DM, of er posts met goede info in het topic staan die je graag gepind zou zien

Mede mogelijk gemaakt door @Uncle Mel

[Voor 5% gewijzigd door Vitamine op 05-12-2018 09:41]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee