Mastasidaz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:13:
Hoi Tweakers,
Ik ben van plan een Hifi set aan te schaffen.
Mijn idee is om van de volgende set up gebruik te gaan maken:
pricewatch: Pioneer VSX-S520 Zilver i.c.m. de
Teufel Ultima 40 Surround 5.1 MK2.
Ik heb voor de Pioneer gekozen vanwege de hoogte van mijn TV meubel (max 11,5cm).
Kunnen jullie mij meer informatie geven over deze set up? Is dit een goede én logische combinatie?
Ik wil graag dat deze set goed werkt met mijn nieuwe TV de
pricewatch: LG OLED65C8PLA Zwart. Wat ik kan zien heeft de Pioneer HDCP 2.2 (4K/60p/4:4:4/24-bit, 4K/24p/4:4:4/36-bit, 4K/60p/4:2:0/36-bit). Zal dit goed werken met mijn TV? Verder ben ik van plan een PS4, Nintendo Switch en Ziggo box aan te sluiten.
Alvast bedankt voor jullie medewerking

1) Speakers koop je door ze eerst te beluisteren. Die klinken echt allemaal anders. Heb je ze zelf al gehoord, of is het puur op reviews/advies dat je voor deze kiest?
2) Het lijkt mij een mooie receiver, maar hij is wel nogal krap bemeten met HDMI-aansluitingen. Maar 4. Nu zie ik dat je maar 3 apparaten wilt aansluiten en mijn advies is altijd
minimaal NU + 1 of
minimaal NU + 2. Dus daaraan voldoet hij dan eigenlijk wel.
3) Wat zijn je specifieke gebruikswensen?
In principe, zou ik een receiver volgens deze stappen uitkiezen:
Gebruikt de Tweakers Pricewatch en filter daarbij op de volgende punten:
1) Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund.
2) Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv.
3) Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden
4) Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, etc
5) Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk
6) Vanzelfsprekend de prijs.
Op 1 t/m 4 vergelijk je in de pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee.
Als daar deze receiver uitkomt, is het dus een prima aankoop.