Graag wil ik mijn receiver wat naar achteren kunnen schuiven in mijn TV meubel, zodat hij wat minder uit steekt. Hiertoe wil ik HDMI kabels toe gaan passen met haakse stekkers, zodat de normale kabels niet ingeduwd worden.
Dit is natuurlijk prima te realiseren, behalve voor de uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB. Deze zou je normaal gezien rechtstreeks in de receiver pluggen, maar dit wil ik eigenlijk niet. Enerzijds omdat ik hem dan achter / bovenop de receiver moet zien weg te proppen, anderzijds omdat ik elders in mijn meubel een betere plaats heb waar het WiFi bereik beter is. Tenslotte zou je dan voor de Chromecast een haakse HDMI adapter in moeten pluggen omdat het toepassen van HDMI kabels met haakse stekkers anders nog geen nut heeft.
Zodoende dacht ik aan een HDMI verlengkabel zodat ik de Chromecast naar de andere locatie kan verleggen. Alleen het lijkt erop dat er geen HDMI verlengkabels bestaan van bijvoorbeeld 1 of 1,5e meter lengte met een haakse stekker? Of zie ik hier iets over het hoofd?
Kan ik dan beter kiezen voor optie 1:
- HDMI kabel met haakse stekker > HDMI koppeling female - female (zoals bijvoorbeeld deze) > Chromecast
Of voor optie 2:
- Haakse adapter (zoals bijvoorbeeld deze) > HDMI verlengkabel > Chromecast
Of voor optie 3, niets van bovenstaand?
Dit is natuurlijk prima te realiseren, behalve voor de uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB. Deze zou je normaal gezien rechtstreeks in de receiver pluggen, maar dit wil ik eigenlijk niet. Enerzijds omdat ik hem dan achter / bovenop de receiver moet zien weg te proppen, anderzijds omdat ik elders in mijn meubel een betere plaats heb waar het WiFi bereik beter is. Tenslotte zou je dan voor de Chromecast een haakse HDMI adapter in moeten pluggen omdat het toepassen van HDMI kabels met haakse stekkers anders nog geen nut heeft.
Zodoende dacht ik aan een HDMI verlengkabel zodat ik de Chromecast naar de andere locatie kan verleggen. Alleen het lijkt erop dat er geen HDMI verlengkabels bestaan van bijvoorbeeld 1 of 1,5e meter lengte met een haakse stekker? Of zie ik hier iets over het hoofd?
Kan ik dan beter kiezen voor optie 1:
- HDMI kabel met haakse stekker > HDMI koppeling female - female (zoals bijvoorbeeld deze) > Chromecast
Of voor optie 2:
- Haakse adapter (zoals bijvoorbeeld deze) > HDMI verlengkabel > Chromecast
Of voor optie 3, niets van bovenstaand?

:strip_exif()/f/image/pQObs8YZSmbmKAJf7Sob9fP6.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/d2nhoO895TLXOjOcnsZZnsLd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pbyRl7wYxCeETYLdBvh1xREk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wWk7jfOxblmCNP9g4Ho6UGXd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ASOmYoFail9MvEJwd79952Nt.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ab2NnmOvQ07cRT6ng5Dm6j6n.jpg?f=fotoalbum_large)