Ik heb eerder al eens in het kef topic mijn huidige probleem neer gelegd maar ik denk dat het hier beter past.
Vorig jaar een set kef r3 meta en nad m10v2 aangeschaft. Erg tevreden mee, mede vanwege de mooie stream mogelijkheid en door dirac live.
Maar het probleem is blueos. Deze heeft een niet te bypassen delay/latency van meer dan 50ms. Ook bevestigd met hun support afdeling.
Ik draai graag mijn vinyl platen en wil af en toe ook weer gewoon kunnen mixen. Dat laatste gaat niet als je geluid delayed is. Tenzij je over de koptelefoon gaat mixen. Maar ik merk dat het mij toch irriteert.
Dus ik worstel met een vraagstuk.
Optie1
Aanschaf van actieve speakers bv genelec tbv mixen. Maar dan moet ik weer speakers gaan ophangen en dat zie ik eigenlijk niet zitten. Kosten stuk is op zich niet het probleem.
Optie 2
Nad m10v2 de deur uit. Maar wat dan terug? Analoge versterker, losse stream device erbij? Nadeel is dat je dan meerdere devices moet aanzetten als je gewoon wilt streamen. Voordeel van nad m10v2 is automatisch uit stand-by bij streamen naar AirPlay. Dit gemak wil ik niet opgeven. Ik lees dat roomperfect in de Lyngdorf TDAI-1120 maar 2,5 ms delay heeft. Is dat dan ook als je bv subwoofer etc aansluit?
Optie drie.
Losse versterker voor mijn mengpaneel. Maar hoe regel ik dan mijn speakers? Op nieuwe analoge versterker aansluiten en de nad m10v2 aansluiten op analoge versterker? Dan moet ik weer die analoge versterker aanzetten als ik ga streamen. Is er een veilige manier om de speakers op beide aangesloten te hebben? Uiteraard wil je niet dat twee versterkers richting speakers gaan zenden.
Is er een versterker die geen delay heeft maar wel room correction? Ik heb wel eens active speakers gehad die de room correction gewoon in de EQ laag bakten zonder dat dit een vertraging gaf.
Als een versterker wel room correction heeft maar dat je die per input kan kiezen is dat ook wel een plus. Meeste versterker hebben vaak wel een automatisch wake up zodra er geluid over een input komt. Dus wellicht is dat ook al een optie?
[
Voor 9% gewijzigd door
mannowlahn op 04-01-2026 10:34
]