Ik heb een vraagje mbt audio in de auto.
rant niet nodig
De speakers in de voordeuren zijn niet in staat om laag frequent geluid weer te geven, en de speakers in de achterdeuren doen enkel en alleen laag.
Ik wil de speakers dus graag vervangen.
Nu zie ik veel berichten van andere Niro rijders die hun speakers voorin hebben vervangen voor compo-setjes. De tweaters monteren ze dan onder de gaasjes in het dashboard.
Nu vroeg ik mij het volgende af:
Hoe zou je dit moeten aansluiten?
-een (fatsoenlijk) composetje wordt geleverd met een los filter.
-het signaal op de draden naar de originele tweeters is al gefilterd (aanname!)
Moet ik dan de tweeters op de orginele bekabeling aansluiten en het filter van het nieuwe composetje in de deur hangen, en daar enkel de speaker op aansluiten? Of moet ik vanuit de deur, vanaf het nieuwe filter, een kabel trekken naar de plekken voor de tweeters on het dashboard?
Achterin wil ik graag coaxiale speakers (omdat ik geen losse tweeter zo vlak bij m'n linker oor wil) en misschien achterin een klein actief subwoofertje.
rant niet nodig
De speakers in de voordeuren zijn niet in staat om laag frequent geluid weer te geven, en de speakers in de achterdeuren doen enkel en alleen laag.
Ik wil de speakers dus graag vervangen.
Nu zie ik veel berichten van andere Niro rijders die hun speakers voorin hebben vervangen voor compo-setjes. De tweaters monteren ze dan onder de gaasjes in het dashboard.
Nu vroeg ik mij het volgende af:
Hoe zou je dit moeten aansluiten?
-een (fatsoenlijk) composetje wordt geleverd met een los filter.
-het signaal op de draden naar de originele tweeters is al gefilterd (aanname!)
Moet ik dan de tweeters op de orginele bekabeling aansluiten en het filter van het nieuwe composetje in de deur hangen, en daar enkel de speaker op aansluiten? Of moet ik vanuit de deur, vanaf het nieuwe filter, een kabel trekken naar de plekken voor de tweeters on het dashboard?
Achterin wil ik graag coaxiale speakers (omdat ik geen losse tweeter zo vlak bij m'n linker oor wil) en misschien achterin een klein actief subwoofertje.
[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 29-08-2025 16:02 ]

/f/image/d2nhoO895TLXOjOcnsZZnsLd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pbyRl7wYxCeETYLdBvh1xREk.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wWk7jfOxblmCNP9g4Ho6UGXd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ASOmYoFail9MvEJwd79952Nt.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ab2NnmOvQ07cRT6ng5Dm6j6n.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/N18bsMVyt4o3xUEMCZJPHs4k.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zqSfVtZYR6P3whXntJplVH8R.jpg?f=fotoalbum_large)