Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightynr1
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-01-2019
LuisjeNL schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:30:
@Mightynr1

Ik denk dat je beter een goede 5.2.4 kan plaatsen dan persé die extra 2 surround speakers erbij persen op een niet handige plaats.

My 2 cents
Op zich komt dat ook beter uit wat plaatsing van de achterste surround speakers én ik hou dan 2 kanalen over voor eventueel een tweede zone. Ik vraag me dan alleen af of je die 2 extra kanalen van een 7.2.4-opstelling niet gaat missen, als een film daar geschikt voor is. Of maken die 2 kanalen niet zo heel veel verschil, omdat het geluid dan gewoon in de achterste surroundspeakers wordt bijgevoegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:29
Ik vind persoonlijk dat atmos (en zeker 4 speakers) veel meer aan beleving toevoegd dan de 2 extra surround channels. Daar moet je de ruimte voor hebben, zodra je die ook aan het plafond gaat hangen verpest je je atmos mijn inziens.

Of je zorgt ervoor dat je wel ruimte voor die extra 2 speakers hebt en je mikt wat daar nu voor in de weg staat weg :+

De receiver past de audiotrack gewoon aan aan het aantal speakers, dus het is niet of je ineens geluid gaat missen

[ Voor 14% gewijzigd door LuisjeNL op 26-08-2018 16:46 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightynr1
LuisjeNL schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:45:
Ik vind persoonlijk dat atmos (en zeker 4 speakers) veel meer aan beleving toevoegd dan de 2 extra surround channels. Daar moet je de ruimte voor hebben, zodra je die ook aan het plafond gaat hangen verpest je je atmos mijn inziens.

Of je zorgt ervoor dat je wel ruimte voor die extra 2 speakers hebt en je mikt wat daar nu voor in de weg staat weg :+

De receiver past de audiotrack gewoon aan aan het aantal speakers, dus het is niet of je ineens geluid gaat missen
Aan de ene kant is het geen probleem, maar aan de andere kant zit een raam, dus die gooi ik niet zomaar aan de kant. Het enige dat ik dan kan doen (als ik ze op oorhoogte wil), is ze een meter of anderhalf naar voren plaatsen. Dan zijn ze dus niet recht naast me, maar iets voor me zeg maar. Overigen is de ruimte vrij groot (ca 54 m2), dus de speakers zijn sowieso een meter of 3,5 van me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:12
Sinds een aantal dagen ben ik me aan het orienteren op een nieuwe set voor ons 'nieuwe' huis dat momenteel flink verbouwd wordt.
Ik wil graag een goede 2.0 installatie. Qua speakers denk ik aan bijv. de Dali Zensor 5 of 7. Overal lees je dat de grootte van de ruimte één van de criteria is die je in ogenschouw moet nemen.
Is een dergelijke speaker voor een ruimte van zo'n 25 - 30m2 (plafondhoogte 2,80m) niet te groot?

Vooraf wil ik dergelijke zaken helder hebben, zodat ik met een beetje richting naar hifi-zaak kan gaan om e.e.a. te gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Te groot is het nooit ;)

En verder: je vraagt om aankoopadvies, dus open lekker een eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Tweakers,

Ik heb net de Beyerdynamic DT-770 Pro 250 ohm gesloten studio hoofdtelefoon gekocht om te gebruiken in combinatie met mijn focusrite scarlett 2i2.
Nu kom ik erachter (wat ik lees) dat mijn scarlet maar 10 ohm support via de headjack.
Gaat dit problemen opleveren waardoor ik dus moet upgraden van geluidskaart? Ik wil eigenlijk wel optimaal gebruik kunnen maken van de koptelefoon.

Ik moet eerder research doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

goh, het is toch wel een ingewikkeld begrip kennelijk "ohm". Waar ben je precies bang voor? Ik denk dat de minimum impedantie is gespecificeerd. Een hogere impedantie betekent hooguit dat het niet hard genoeg gaat, ik verwacht het niet, maar dat kan je gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Jag schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:47:
goh, het is toch wel een ingewikkeld begrip kennelijk "ohm". Waar ben je precies bang voor? Ik denk dat de minimum impedantie is gespecificeerd. Een hogere impedantie betekent hooguit dat het niet hard genoeg gaat, ik verwacht het niet, maar dat kan je gewoon proberen.
Het is niet zozeer dat het een lastig begrip is of dat ik ergens bang voor ben maar ik doelde eerder als vraag of het de geluidskwaliteit nadelig zou beïnvloeden. Na wat zoeken las ik inderdaad online dat de kans bestaat dat de koptelefoon qua volume niet hard genoeg gaat. Omdat er niet genoeg power naar de koptelefoon gaat dacht ik dan ook dat ze niet kunnen leveren wat ze werkelijk kunnen.

Bedankt voor je antwoord.
Ik ga het zeker uitproberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag

Jag

Uhh, je maakt het veel te ingewikkeld. De versterker is een spanningsbron, die probeert de output op een bepaalde waarde te krijgen. Een hoge impedantie is daarvoor alleen maar makkelijk.

Een koptelefoon heeft een driver, en die volgt gewoon "dom" de spanning die erover gezet wordt. Meer spanning is harder, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
Jag schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:04:
Uhh, je maakt het veel te ingewikkeld. De versterker is een spanningsbron, die probeert de output op een bepaalde waarde te krijgen. Een hoge impedantie is daarvoor alleen maar makkelijk.

Een koptelefoon heeft een driver, en die volgt gewoon "dom" de spanning die erover gezet wordt. Meer spanning is harder, verder niks.
Bedankt voor de uitleg, ik ga ze even uittesten als ik ze binnen heb :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
The Eagle schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:27:
[...]

Oh, ik heb niks te klagen hoor. Toen ik mijn spullenboel kocht is mijn vriendin ook gewoon meegegaan naar de winkel om te luisteren. Bijgevolg staan er nu Klipsch F3's (109x25x40 cm) als fronts, F1's (98x20x30cm) als rears, een C20 center (50x15x20cm) en een sub-10 ingebouwd in een kastje. Dat zijn dus al 4 goed zichtbare zwarte torens in huis.
Maar zeg zag het idd niet zitten om nog een stel kabels naar het plafond te trekken. Enough was enough ;)

En daarbij klinkt het toch al fantastisch. Ik weet alleen dat die tweety's nu stof liggen te happen, dus leek wel een goed plan. Maar zij dacht daar anders over ;)
Kabelgootje gebruiken en ergens in een hoekje wegwerken?
Jag schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:47:
Ohm is ook een lastig begrip :) Evenals impedantie.

Basis natuurkunde is niet vanzelfsprekend meer. Wellicht iets voor de uitbreiding van de TS ,wat @Jorgen al voorstelde?

[ Voor 25% gewijzigd door j-phone op 28-08-2018 22:45 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Na de verkoop van mijn vorige versterker en boxen ben hier aan het kijken naar 2 * klipsch RP-250S i.c.m. Pioneer xc hm86d receiver (heb zelf nog een redelijke actieve subwoofer) Het is voor een huiskamer van ongeveer 7*3.5 meter.

Q1: Klopt het dat een twee surroundspeakers genoeg is voor zo'n ruimte, of is het overkill?
Q2: Gaat speakerset / receiver goed samenwerken?

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat zijn dipolen, die wil je niet als fronts. Koop gewoon mooie bookshelves. Aangevuld met de sub gaat dat prima :)

En op die receiver kun je ze prima aansluiten. Sowieso, Klipsch heeft een hoge gevoeligheid dus die stuur je nog aan met een wekkerradio :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Waarom een sub? Voor films ok, maar gewoon met muziek mis je dat gedreun echt niet. Moet je wel goeie 'bookshelfs' hebben natuurlijk. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een goede sub voegt altijd iets toe, ook bij muziek. En zelfs bij vloerstaanders die van zichzelf al vrij laag gaan. Ligt uiteraard ook aan de muziek natuurlijk, bij gitaar zul je er minder van profiteren dan bij drums of diepe techno.
En wat de een gedreun vind en kan missen als kiespijn, komt de ander net tekort. Zoveel mensen, zoveel smaken qua geluid :)

[ Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 29-08-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 22:11
Ik heb een Edifier r1280db setje waar mijn TV en Chromecast audio op zijn aangesloten (beiden via tulp). Nu moet ik iedere keer op de Edifier zelf van input switchen (overdag muziek via de Chromecast audio, 's avonds tv). Nu zag ik dat er voor video (hdmi) bronschakelaars zijn die automatisch de 'actieve' input doorgeven. Bestaan deze ook voor audio? Ik vind wel bronschakelaars voor audio, maar geen automatische. Zoek ikniet goed of bestaat het niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

MalleEppie71 schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:19:
Ik vind wel bronschakelaars voor audio, maar geen automatische. Zoek ikniet goed of bestaat het niet?
Digitale TV heeft, ook met een zwart beeld, een goed herkenbaar signaal. Maar analoge audio is heel slecht te herkennen. Is het ruis, of is het het intro van The Wall?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 20:06:
Een goede sub voegt altijd iets toe, ook bij muziek. En zelfs bij vloerstaanders die van zichzelf al vrij laag gaan. Ligt uiteraard ook aan de muziek natuurlijk, bij gitaar zul je er minder van profiteren dan bij drums of diepe techno.
En wat de een gedreun vind en kan missen als kiespijn, komt de ander net tekort. Zoveel mensen, zoveel smaken qua geluid :)
Goed afgesteld, goed gepositioneerd, eventueel een zware tegel eronder zodat het amper resoneert, dat zijn wel vereisten. Maar idd zoals jij al aangeeft ligt ook erg aan de muziek, in mijn geval dus met gitaren wat minder nodig maar als je die hard film kijker bent kan het leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:25
Hoi, Ik heb een 2.1 computer geluidsset. Nu ontdekte ik laatst dat mijn subwoofer het niet meer deed. Echter deed hij het weer nadat ik de instelknop van de subwoofer een tikje had gegeven. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik schat dat het systeem ongeveer 15 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:29
AMD1800 schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:39:
Ik schat dat het systeem ongeveer 15 jaar oud is.
Ouderdom :+

15 jaar oud! Knap dat hij het uberhaupt nog doet :o

Miss een verbinding niet meer lekker ofzo, FF open maken

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Ach als het om een simpel PC setje gaat is gewoon eens vervangen na 15 jaar geen gekke gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:12
Ik wil de DB's meten over een frequency sweep, het liefst met een tabel waar hz vs DB's worden weggezet. Nu kun je een SPL meter kopen en frequency sweeps zijn er genoeg te vinden, maar dan mis je de tabel. Hebben jullie tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Defnosh schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:12:
Ik wil de DB's meten over een frequency sweep, het liefst met een tabel waar hz vs DB's worden weggezet. Nu kun je een SPL meter kopen en frequency sweeps zijn er genoeg te vinden, maar dan mis je de tabel. Hebben jullie tips?
MiniDSP UMIK1, en om leren gaan met roomeqwizard
* Lip moet eerst leren lezen

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 04-09-2018 17:16 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Heeft een upgrade naar grotere speakers voor meer mid en bas weergave meer of minder nut dan kleine speakers behouden en een subwoofer erbij?

bv Vloerstaanders (bv Kef Q500) met 135mm cones + subwoofer (200mm cone) vergeleken tegen vloerstaanders uit dezelfde serie met 165mm cones (Kef Q700).

Het gaat om 100% muziek.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag

Jag

Defnosh schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:12:
@Lip zijn suggestie was toch goed. Dan kan met de umik, die ook rechtstreeks in NL te bestellen is. Room eq wizzard gebruik je als software. De umik is al gecalibreerd wbt spl.
ReseT schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:02:
Heeft een upgrade naar grotere speakers voor meer mid en bas weergave meer of minder nut dan kleine speakers behouden en een subwoofer erbij?

bv Vloerstaanders (bv Kef Q500) met 135mm cones + subwoofer (200mm cone) vergeleken tegen vloerstaanders uit dezelfde serie met 165mm cones (Kef Q700).

Het gaat om 100% muziek.
Wat betreft sublaag zal je doorgaans meer aan een sub hebben. Wat jij mid noemt, zal je waarschijnlijk midlaag bedoelen. Dat is meer afhankelijk van hoe de speaker is afgesteld dan de grootte van de drivers. Daarvoor kan je beter gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een kleine vraag: Ik wil binnenkort mijn achterspeakers een plekje gaan geven in mijn nieuwe kast.
Omdat het mij uiteindelijk niet gaat lukken om de speakerkabel onder het huis door te krijgen, wil ik een kabelgoot langs het plafond maken.
Het gaat om twee speakerkabels van 2.5mm
Ik kan niet echt iets lekkers vinden, ook niet op allekabels. Ik moet namelijk ook drie 90 graden hoeken maken.
De eisen: een witte strip en ook zelfklevend.

Heeft iemand hier een vergelijkbare situatie en een mooie oplossing?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 23:12

Illusion

(the art of)

Nyarlathotep schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:57:
Een kleine vraag: Ik wil binnenkort mijn achterspeakers een plekje gaan geven in mijn nieuwe kast.
Omdat het mij uiteindelijk niet gaat lukken om de speakerkabel onder het huis door te krijgen, wil ik een kabelgoot langs het plafond maken.
Ik kan niet echt iets lekkers vinden, ook niet op allekabels. Ik moet namelijk ook drie 90 graden hoeken maken.

Ik heb laatst een (veel te dure) kwartronde plakgoot gekocht bij de hornbach. Ziet er (in een hoek) echt 10x beter uit dan een een vierkante.
https://www.hornbach.nl/s...-wit/8769144/artikel.html

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nyarlathotep schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:57:

Yup. Hier ook een goot, gaat vlak achter de gordijnrails door (hele breedte van de kamer). Kabels omhoog en omlaag hangen gewoon achter het gordijn.
Plakgoot raad ik af. Komt simpelweg naar beneden zetten door de warmte. Andere tip: goten strak tegen de muur en van een van de afdekstrips een cm of 3 afzagen. Dan overlap je met de afdekstrip beide goten en blijft ie nog beter zitten. En heb je meteen ruimte voor de kabeldoorvoer aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Illusion schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:59:
[...]

Ik heb laatst een (veel te dure) kwartronde plakgoot gekocht bij de hornbach. Ziet er (in een hoek) echt 10x beter uit dan een een vierkante.
https://www.hornbach.nl/s...-wit/8769144/artikel.html
Ziet er goed uit! Maar... Ik heb besloten dat er ook nog een subwooferkabel doorheen moet.
De goot moet langs het plafond 5.70 meter overbruggen. Ik ben bang dat een plakgoot door het gewicht gewoon naar beneden dondert.
Gordijnen heb ik (nog) niet. Een holle grodijnroede zou ideaal zijn...
Die plakkers op kabelgoten zijn meestal niet de allerbeste kwaliteit. En om nou te gaan schroeven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan hang je een gordijnrails en de goot er achter. Beiden geschroefd. Komt echt niet los. Dek van de gook ook niet btw. Bij lopen er twee speaker kabels en een utp doorheen. Die utp is net zo zwaar als een subwoofer kabel. Gaat wel werken :)

Plakgoot kwam bij mij btw met alleen al de speaker kabel naar beneden. Plafond niet vlak (standaard spuitwerk) en een beetje warmte er op en ze kwamen al naar beneden. Trust me, I tried ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Niet goed genoeg, of goede dubbelzijdige tape of dotten montagekit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Beyerdynamic Amiron Home (250 ohm) welke ik momenteel gebruik met een AudioQuest DragonFly Black. Ik zit daarmee standaard rond 90% van het volume, soms op 80% en soms op 100%... Ik vraag me af hoeveel verschil ik zal merken als ik er een versterker tussen zet, merk je dat vooral qua volume of wordt ook de kwaliteit beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joopieboy schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:27:
Niet goed genoeg, of goede dubbelzijdige tape of dotten montagekit :P
Ik heb gewoon de boorhamer tegen het plafond gezet en een paar gaatjes geboord. Pluggen en schroeven in beton kan kit niet tegen op :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:10

timovd

Voorsprong door techniek

@Verwijderd die 250 ohm kunnen zelfs direct in een versterker ingeplugd worden. Het geluid gaat er zeer waarschijnlijk beter van worden omdat je nu tegen de max aan zit. Ik merk het in live situaties ook; als mijn mixer net onder de max zit en er is nog ruimte op de versterkers scheelt het al veel als de mixer 2-3 dB naar beneden kan en de speakers 2-3 meer.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Verwijderd Een versterker heeft een stuk meer spanning paraat staan wanneer dat nodig, dan een flutig dacje die het met de 5V moet doen van USB port. Je zal direct merken dat er een versterker tussen zit, maar dat hoeft niet perse een positief iets zijn. Hoe zoiets uitpakt, hangt af van de leeftijd van een versterker, de "wear and tear" die apparaat heeft meegemaakt in z'n levensduur, en in welke staat de interne componenten verkeren

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• emjen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-04 14:01
Hi, ik ben op zoek naar een kleine, goedkope DAC voor m'n koptelefoonversterker. Nu krijg ik het signaal van m'n iMac, dus de geluidskaart van m'n iMac.

Tegelijkertijd ben ik een beetje klaar met de hele tijd maar geld blijven uitgeven om 'zo goed mogelijk geluid' te krijgen. De audioquest dragonfly lijkt mij nu een goede optie, die ik vooral tweedehands in de gaten hou, maar mochten er hier mensen zijn die blij zijn met een dergelijke DAC voor een goede prijs, dan hoor ik dat graag.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

emjen schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:00:
Hi, ik ben op zoek naar een kleine, goedkope DAC voor m'n koptelefoonversterker. Nu krijg ik het signaal van m'n iMac, dus de geluidskaart van m'n iMac.

Tegelijkertijd ben ik een beetje klaar met de hele tijd maar geld blijven uitgeven om 'zo goed mogelijk geluid' te krijgen. De audioquest dragonfly lijkt mij nu een goede optie, die ik vooral tweedehands in de gaten hou, maar mochten er hier mensen zijn die blij zijn met een dergelijke DAC voor een goede prijs, dan hoor ik dat graag.
Ik heb van Ebay een ELE DAC gehaald uit China voor een schijntje :P Op head-fi zijn daar erg goede reacties op te vinden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

emjen schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:00:
Zie de Topic Warning:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.

Voor aankoopadvies is er Consumentenelektronica Aankoopadvies waar dan ook voldaan moet worden aan de eisen die op GoT aan een topic worden gesteld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

@timovd @Lip Duidelijk verhaal. Heb de Schiit Magni 3 besteld, was toevallig op voorraad van de week. Nu nog wel even wachten, wordt als het goed is volgende week geleverd. Ben erg benieuwd, maar voor nu is het ook al prima uit te houden. :Y

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:26
Een kleine vraag. De mensen bij Coolblue en Correct konden mij niet (volledig) helpen, dus ik ben benieuwd of jullie iets meer weten.

Ik heb op dit moment een TV, PS4 en een platenspeler. Deze zou ik graag op één receiver willen sluiten. Mijn huidige Denon receiver kan heeft alleen een phono ingang, maar ik zou het geluid van mijn TV/PS4 ook graag over dezelfde speakers willen laten lopen.

Echter willen wij, dankzij een ietwat vreemde opstelling van onze huiskamer en het lastig doortrekken van kabels, ook gebruik gaan maken van draadloze speakers voor surround-geluid. Hierdoor hebben wij twee bekabelde speakers staan: één links en één rechts van de TV/PS4/platenspelers. De (voorlopig) twee draadloze speakers komen dan links en rechts achter de bank te staan, waardoor wij in het midden van het geluid komen te zitten.

Nu las ik iets over Yamaha MusicCast, maar beide adviseurs wisten niet of dit mogelijk is in surround-opstelling. Uiteraard weet ik dat er (veel) kwaliteitsverlies is bij draadloze speakers, maar ik zou graag willen weten of er een oplossing voor bestaat, voordat ik mijn hele huiskamer omver moet gooien om toch kabels door te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:34
Orangelights23 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:44:
Een kleine vraag. De mensen bij Coolblue en Correct konden mij niet (volledig) helpen, dus ik ben benieuwd of jullie iets meer weten.

Ik heb op dit moment een TV, PS4 en een platenspeler. Deze zou ik graag op één receiver willen sluiten. Mijn huidige Denon receiver kan heeft alleen een phono ingang, maar ik zou het geluid van mijn TV/PS4 ook graag over dezelfde speakers willen laten lopen.

Echter willen wij, dankzij een ietwat vreemde opstelling van onze huiskamer en het lastig doortrekken van kabels, ook gebruik gaan maken van draadloze speakers voor surround-geluid. Hierdoor hebben wij twee bekabelde speakers staan: één links en één rechts van de TV/PS4/platenspelers. De (voorlopig) twee draadloze speakers komen dan links en rechts achter de bank te staan, waardoor wij in het midden van het geluid komen te zitten.

Nu las ik iets over Yamaha MusicCast, maar beide adviseurs wisten niet of dit mogelijk is in surround-opstelling. Uiteraard weet ik dat er (veel) kwaliteitsverlies is bij draadloze speakers, maar ik zou graag willen weten of er een oplossing voor bestaat, voordat ik mijn hele huiskamer omver moet gooien om toch kabels door te trekken.
Als in de product pagina over musiccast even erop nalees zie ik dat 2 bekabeld voor en 2 draadloos achter een opstelling uit het boekje is. Zou dus prima moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door s0ulmaster op 12-09-2018 12:00 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:26
s0ulmaster schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:00:
Als in de product pagina over musiccast even erop nalees zie ik dat 2 bekabeld voor en 2 draadloos achter een opstelling uit het boekje is. Zou dus prima moeten werken.
Thanks! Pagina had ik nog niet eerder gevonden. Ziet er inderdaad uit dat het gewoon mogelijk is.

Vreemd trouwens dat zowel Coolblue als Correct dit mij niet konden vertellen, en zij het ook hebben opgezocht. Maakt niet uit, ik ga binnenkort eens de nieuwe receiver + draadloze speakers kopen.

Verwijderd

Ik heb op dit moment een versterker met 5.1 speaker system staan. Ik zou graag de versterker en front/center speakers will vervangen voor een soundbar maar mijn achterspeakers willen behouden. Is er een soundbar op de markt waarbij je achterspeakers kan aansluiten? met speakerdraad want dit is reeds aangebracht in de muur.
Een soundbar waarbij er al achterspeakers bijzitten is ook goed. als het maar met speakerdraad aangesloten kan worden.

bvd, steven

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

The Eagle schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:53:
[...]

Yup. Hier ook een goot, gaat vlak achter de gordijnrails door (hele breedte van de kamer). Kabels omhoog en omlaag hangen gewoon achter het gordijn.
Plakgoot raad ik af. Komt simpelweg naar beneden zetten door de warmte. Andere tip: goten strak tegen de muur en van een van de afdekstrips een cm of 3 afzagen. Dan overlap je met de afdekstrip beide goten en blijft ie nog beter zitten. En heb je meteen ruimte voor de kabeldoorvoer aan beide kanten.
Ik ga kiezen voor een wat bredere, platte goot. Zonder plakrand zodat ik zelf kan lijmen, óf eventueel schroeven.
De goot kan ik vrij discreet tegen de witte sierlijst aan 'plakken'. En als er straks grodijnen komen zie ik er niks meer van :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:32:
Ik heb op dit moment een versterker met 5.1 speaker system staan. Ik zou graag de versterker en front/center speakers will vervangen voor een soundbar maar mijn achterspeakers willen behouden. Is er een soundbar op de markt waarbij je achterspeakers kan aansluiten? met speakerdraad want dit is reeds aangebracht in de muur.
Een soundbar waarbij er al achterspeakers bijzitten is ook goed. als het maar met speakerdraad aangesloten kan worden.

bvd, steven
Als je receiver mag blijven, zou je ook een "LCR" speaker met een sub kunnen nemen. Dat is in feite en passieve soundbar die links, center en rechts weergeeft.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al enige tijd een DHT-T110. Daar was ik tevreden over, tot het moment dat er na enige minuten in het het geluid een zachte maar irritante tik mee kwam. Door het apparaat uit/aan te zetten werd was het na ca 10 minuten het weer terug. Ik heb het apparaat aangesloten via een glaskabel op de TV. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is en wat kan ik er aan doen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:24
Zoek nog een subwoofer voor bij mijn Edifier 1850DB. Iemand suggesties voor onder de 100 euro? Tweede hands mag ook. Zit een subwoofer uit op de set (mini jack 3.5mm). Iemand ervaringen wat een goede combi is?

[ Voor 43% gewijzigd door Magnolia op 14-09-2018 12:27 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:11:
Ik heb al enige tijd een DHT-T110. Daar was ik tevreden over, tot het moment dat er na enige minuten in het het geluid een zachte maar irritante tik mee kwam. Door het apparaat uit/aan te zetten werd was het na ca 10 minuten het weer terug. Ik heb het apparaat aangesloten via een glaskabel op de TV. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is en wat kan ik er aan doen? Alvast bedankt
Er mee terug gaan naar de winkel, het klinkt alsof een of meerdere elektronische componenten defecten vertonen. Heb je geen garantie meer, pak dan een schroevendraaier en loop dan de condensatoren na.
Magnolia schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:25:
Zoek nog een subwoofer voor bij mijn Edifier 1850DB. Iemand suggesties voor onder de 100 euro? Tweede hands mag ook. Zit een subwoofer uit op de set (mini jack 3.5mm). Iemand ervaringen wat een goede combi is?
Alle combinaties passen op elkaar...of een subwoofer goed of slecht presteert heeft vooral met de akoestiek van de luisterruimte te maken.

PS :Topic waarschuwing niet gelezen?

[ Voor 31% gewijzigd door Lip op 15-09-2018 07:51 ]

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 21:11
Ik heb twee paar speakers:
- 2x Philips 22ah494, 29cm lengte, 39cm breedte, 65cm hoog.
- 2x Sony SS-E215, 24cm lengte, 22cm breedte, 72cm hoog.

In een werkkamer heb ik een bureau ongeveer in het midden staan. Een van deze paar speakers wil ik graag gebruiken vanwege hun kwaliteit tegenover de kleinere setjes die ik heb. De volgende twee vragen kwamen voort:

1: Gezien de grootte/gewicht kan ik ze niet gemakkelijk op oorhoogte zetten. Maakt dit heel veel uit?
De Philips set kan ik bijvoorbeeld onder het bureau plaatsen, wetende dat dit mogelijk geen stereo-beeld kan weergeven maar meer centraal, tegelijk betwijfel ik of het geluid goed overkomt van onder het bureau vandaan.

2: Mocht ik een van de sets aan weerszijden zetten dan bestaat de kans dat er een verder weg moet staan tenzij deze in het midden van de kamer komt te staan. Om dit aan te pakken zette ik de volume van de verre speaker iets harder. Echter blijkt deze opstelling verkeerd te zijn omdat beide speakers elkaar kunnen "tegenspreken". Klopt dit en hoe zou ik dit kunnen vermijden?

Ik weet dat het raar is om zulke kasten neer te zetten in een werkkamer, ze zijn er ook veel te groot voor. Maar ik had ze al ongeveer een jaar overgenomen en ze doen het nog prima. Ik heb vaak vreemde ideeën gehad :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:15:
@timovd @Lip Duidelijk verhaal. Heb de Schiit Magni 3 besteld, was toevallig op voorraad van de week. Nu nog wel even wachten, wordt als het goed is volgende week geleverd. Ben erg benieuwd, maar voor nu is het ook al prima uit te houden. :Y
Inmiddels binnen en inderdaad een groot verschil! :Y Super blij mee, ondanks dat de koptelefoon al heel goed klonk voor m'n gevoel, merk je toch wel duidelijk dat hij nu beter tot z'n recht komt.

• midy922
  • Laatst online: 10-05 16:19
Vraagje. Ik heb een wat oudere Marantz receiver waar ik heel tevreden over ben. Speelt wel de 'nieuwe' HD audio formaten af maar geen UHD video. Nu heeft mijn oude plasma scherm het begeven. Heb inmiddels een nieuwe 4K OLED scherm gekocht maar zoals gezegd, mijn Marantz heeft geen UHD video passthrough.
Is er een mogelijkheid om een niet zo duur apparaat te kopen die wel UHD doorzet? Moet ik dan voor een aparte voorversterker gaan of is er nog iets anders?

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 23:27
midy922 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:48:
Vraagje. Ik heb een wat oudere Marantz receiver waar ik heel tevreden over ben. Speelt wel de 'nieuwe' HD audio formaten af maar geen UHD video. Nu heeft mijn oude plasma scherm het begeven. Heb inmiddels een nieuwe 4K OLED scherm gekocht maar zoals gezegd, mijn Marantz heeft geen UHD video passthrough.
Is er een mogelijkheid om een niet zo duur apparaat te kopen die wel UHD doorzet? Moet ik dan voor een aparte voorversterker gaan of is er nog iets anders?
Ik heb ook een Marantz versterker (SR6009) die geen UHD video aankan. Ik heb het opgelost door de UHD apparaten direct op de TV aan te sluiten en het geluid vanuit de TV via ARC terug naar de versterker te laten lopen.

• midy922
  • Laatst online: 10-05 16:19
Blommie01 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:22:
[...]

Ik heb ook een Marantz versterker (SR6009) die geen UHD video aankan. Ik heb het opgelost door de UHD apparaten direct op de TV aan te sluiten en het geluid vanuit de TV via ARC terug naar de versterker te laten lopen.
Bedankt voor je reactie Blommie01.
Krijg je dan wel de HD audioformaten?

[ Voor 70% gewijzigd door midy922 op 22-09-2018 18:14 ]

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:11
midy922 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:11:
[...]

Nee, dan heb je eARC nodig

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Er zijn 4k blurayplayers met twee hdmi poorten. 1 voor beeld, 1 voor geluid. Zoals al gezegd heb je met ARC helaas geen hd audio formaten. Heb zelf ook een SR6009 en dan is dat in feite je enige oplossing, los van een nieuwe receiver kopen. Achterlijk gedoe ook trouwens met die HDMI versies en het HDCP gezeur.

Overigens vind ik 4k HDR spul sowieso nog veel te duur. Spelers kosten belachelijk veel (200 euro, komop zeg, het is niet alsof het allemaal nieuwe tech is) en de schijfjes zelf zijn 30 tot 40 euro. Die poot laat ik me nog echt niet uitdraaien. Dus tot zover 4k en HDR alleen via Prime en Netflix.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

rodie83 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:12:
[...]

Er zijn 4k blurayplayers met twee hdmi poorten. 1 voor beeld, 1 voor geluid. Zoals al gezegd heb je met ARC helaas geen hd audio formaten. Heb zelf ook een SR6009 en dan is dat in feite je enige oplossing, los van een nieuwe receiver kopen. Achterlijk gedoe ook trouwens met die HDMI versies en het HDCP gezeur.

Overigens vind ik 4k HDR spul sowieso nog veel te duur. Spelers kosten belachelijk veel (200 euro, komop zeg, het is niet alsof het allemaal nieuwe tech is) en de schijfjes zelf zijn 30 tot 40 euro. Die poot laat ik me nog echt niet uitdraaien. Dus tot zover 4k en HDR alleen via Prime en Netflix.
LG UP970 zit ruim onder de € 200

Your Friendly Neighborhood Moderator

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:11
rodie83 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:12:
[...]

Er zijn ook oplossingen voor toestellen met maar 1 HDMI uitgang. Kijk maar eens op https://www.hdfury.com/product-category/videoprocessors/ . Meer specifiek de https://www.hdfury.com/product/avr-key/ bijvoorbeeld. Deze stuurt de audio via HDMI naar de receiver en het UHD/HDR/HLG/DV beeld naar de TV.

• Blommie01
midy922 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:11:
[...]

Lees hier boven dat je dan geen HD audio hebt. Aangezien je het verschil toch niet hoort lijkt me dat niet echt een groot probleem... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vraag: hoe krijg ik speakerdoek schoon? Heb dat spul gespannen op een opengewerkt kastdeurtje (staat de center achter) maar zoonlief heeft er wat vlekken op gemaakt.
Zelf nog niks geprobeed, wil eerst even wat input eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Dat hangt helemaal van de vlek af natuurlijk. :)

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Kan een bepaalde ingang/uitgang van een receiver ook defect raken?

Situatie: Wanneer ik op de reciever (pioneer sc-lx59) de ingang tv, chromecast of welke andere bron dan ook selecteer is er niets aan de hand. Op het moment dat ik de spotify ingang selecteer kraken de speakers heel hard. net alsof ze opgeblazen zijn. Maar dan zijn ze dus niet want bij de andere bronnen is er niets aan de hand.

De internetradio van de reciever geeft ook geen problemen.

• T-MOB
  • Laatst online: 13:20
Wat is er op die spotify-ingang aangesloten? Het klinkt alsof het spotify-apparaat te hard uitstuurt voor de ingang. Dat kan zijn omdat het volume te hard staat op het apparaat, maar het kan ook zijn dat de ingang is ingesteld als phono-ingang (voor onversterkte platenspelers).

Regeren is vooruitschuiven

• cky

cky

T-MOB schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:53:
Wat is er op die spotify-ingang aangesloten? Het klinkt alsof het spotify-apparaat te hard uitstuurt voor de ingang. Dat kan zijn omdat het volume te hard staat op het apparaat, maar het kan ook zijn dat de ingang is ingesteld als phono-ingang (voor onversterkte platenspelers).
Spotify is iets van de receiver zelf. Dus niet echt een fysieke ingang. Hier valt ook weinig aan in te stellen. Het kraken is zowel bij hoge als lage volumes sterk aanwezig.

• The Eagle

The Eagle

Ik vermoed dat je je referentievolume van de spotify bron dan te hoog hebt ingesteld. Dat zou dan je digitale oversturing kunnen verklaren.
Check je handleiding zou ik zeggen :)

• cky

cky

The Eagle schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:30:
Ik vermoed dat je je referentievolume van de spotify bron dan te hoog hebt ingesteld. Dat zou dan je digitale oversturing kunnen verklaren.
Check je handleiding zou ik zeggen :)
Bedankt voor het meedenken, maar dit volume is het receiver volume (geen apart referentievolume) en verandering daarin geeft geen resultaat. zowel bij laag als hoog volume het kraken.

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:10
Ik neem aan dat het spotify connect is vanaf een smartphone of tab, als je wat anders streamt tune in radio o.i.d. heb dan ook die problemen ?
Je zou de Pioneer even van het lichtnet los kunnen nemen of een algehele reset proberen (je bent dan wel al je instellingen kwijt).

Collectie

• Jag

Jag

Dat is wel heel bijzonder. Dat klinkt alsof de 0 dBFS overschreden wordt. Dat zou niet moeten mogen. Pure direct hetzelfde resultaat? Al gegoogled naar of mensen hetzelfde probleem hebben met deze receiver icm Spotify? Is er nog een volume per bron instelbaar (soms is er de mogelijkheid onderling bronnen te corrigeren in level)?

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:53

page404

Website says no

[...]

UHD= 4K? Vanaf de x008 serie kunnen ze dat toch wel aan? Mijn SR-5008 ondersteunt 4k volgens de handleiding.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
page404 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:59:
[...]

UHD= 4K? Vanaf de x008 serie kunnen ze dat toch wel aan? Mijn SR-5008 ondersteunt 4k volgens de handleiding.
Hij kan wel 4K aan maar geen HDR. Dan heb je er niet zo veel aan aangezien HDR juist de meerwaarde geeft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Servpage schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:23:
Ik neem aan dat het spotify connect is vanaf een smartphone of tab, als je wat anders streamt tune in radio o.i.d. heb dan ook die problemen ?
Je zou de Pioneer even van het lichtnet los kunnen nemen of een algehele reset proberen (je bent dan wel al je instellingen kwijt).
Het is inderdaad spotify connect. De internetradio stoort niet, ik zal vanavond eens proberen of andere streaming zoals DLNA o.i.d. ook kraakt. Ook een reset zal ik eens als laatste redmiddel gebruiken. Bedankt voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Jag schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:47:
Dat is wel heel bijzonder. Dat klinkt alsof de 0 dBFS overschreden wordt. Dat zou niet moeten mogen. Pure direct hetzelfde resultaat? Al gegoogled naar of mensen hetzelfde probleem hebben met deze receiver icm Spotify? Is er nog een volume per bron instelbaar (soms is er de mogelijkheid onderling bronnen te corrigeren in level)?
Ik ga pure direct eens proberen, Volume is per bron niet te regelen. Op google niets te vinden. Hopelijk met een reset opgelost. Hoop dat het iets is wat in de software is geslopen en niet dat er met de hardware een defect is. (net buiten garantie :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:25
@cky Als je net buiten garantie zit, kun je alsnog proberen je garantie te claimen. Soms zijn bedrijven coulant en repareren ze de apparatuur alsnog kosteloos. Hoe lang heb je geen garantie meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

AMD1800 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:09:
@cky Als je net buiten garantie zit, kun je alsnog proberen je garantie te claimen. Soms zijn bedrijven coulant en repareren ze de apparatuur alsnog kosteloos. Hoe lang heb je geen garantie meer?
3 maanden. Dus dat kan ik nog proberen wanneer de reset niets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Nou het probleem gevonden. Van de audioscaler is de digital filter kapot. Deze is per bron te regelen. Je kunt kiezen uit slow sharp of short. En bij short kraakt hij ontzettend.

Raar maar waar :F

Bedankt voor de hulp, gelukkig is dit een defect waar ik gemakkelijk mee kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Naast wettelijke garantie is er ook nog zoiets als de economische levensduur die je van een apparaat mag verwachten. Zou het gewoon proberen te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Vraagje:

Hoe sluit ik mijn USB-MIDI-uitgang van m'n elektrische piano aan op speakers? Dat kan via een computer met MIDI-software, maar bestaat er ook iets als een eenvoudige interface die USB-MIDI in heeft en koptelefoon/speakers out heeft? Hoe heet zoiets en heeft iemand een voorbeeld van zo'n apparaat? Dan weet ik waarnaar ik kan zoeken.

Bedankt! (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@erikieperikie usb midi hardware synthesizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
erikieperikie schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:52:
Vraagje:

Hoe sluit ik mijn USB-MIDI-uitgang van m'n elektrische piano aan op speakers? Dat kan via een computer met MIDI-software, maar bestaat er ook iets als een eenvoudige interface die USB-MIDI in heeft en koptelefoon/speakers out heeft? Hoe heet zoiets en heeft iemand een voorbeeld van zo'n apparaat? Dan weet ik waarnaar ik kan zoeken.

Bedankt! (:
2e hands, bijv. een Roland Sound Canvas SC-55 (heb er trouwens 1 te koop).

Maar waarom niet je koptelefoon / audio output van de piano gebruiken? Da's toch veel gemakkelijker en scheelt je extra hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-08 14:27
Vraagje: ik zag deze https://en.creative.com/p...tion-entertainment-bundle aanbieding langskomen. Nou ben ik vrijwel onbekend in de audio-wereld en gebruik ik een 5.1-set van logitech op mijn pc om muziek te luisteren (voornamelijk hardstyle, maar soms ook heel iets anders) en te gamen/films kijken.

Is deze set dan een aanrader voor mij, oftewel, zal ik muziek met zo'n systeem beter waarderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
PageFault schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

2e hands, bijv. een Roland Sound Canvas SC-55 (heb er trouwens 1 te koop).

Maar waarom niet je koptelefoon / audio output van de piano gebruiken? Da's toch veel gemakkelijker en scheelt je extra hardware.
En toch beantwoordt het niet helemaal m'n vraag. Dat ik een sound module nodig heb is nu duidelijk, dank daarvoor. Echter, de module die je noemt (en de modules die ik zo-even snel kan vinden als ik erop zoek) hebben allemaal geen USB-ingang (vaak wel USB-uit voor naar een computer). Echter, dat heeft mijn piano ook, maar mijn vraag is: bestaat er een apparaat, behalve een computer, dat dus eigenlijk als MIDI-computer fungeert met MIDI-USB-ingang dus.

Blijkbaar wil ik iets onmogelijks, want alle MIDI-apparatuur werkt met die ronde plugs. Dus ik denk dat ik moet concluderen dat het niet kan, tenzij ik van piano over USB naar computer ga, en vervolgens van computer over een of andere poort naar een MIDI interface ga, waar een reguliere (niet-USB-) MIDI out op zit. Maar dan kan ik dus net zo goed meteen m'n speakers op de computer aansluiten.

En dan kom ik bij wat je al zei: dan kan ik net zo goed m'n speakers op de koptelefoonuitgang van de piano zelf aansluiten. Echter, dat vind ik niet echt een nette oplossing, omdat ik dan helemaal afhankelijk ben van de DAC in de piano, die echt niet zo goed is als die van een MIDI sound module of die in mijn computer.

Opties... opties.... Maar niet simpelweg een apparaat met USB-MIDI-input. :?

Misschien moet ik maar accepteren dat het dus gewoon de koptelefoonaansluiting wordt, of een kabel naar de computer met de beste DAC. Een alternatief zou zij een Raspberry Pi met 2 USB-poorten en dan een goede USB DAC gebruiken die speakers kan aansturen, maar dan moet het wel allemaal goed gaan met drivers enzo. Ik ga wel even zoeken naar MIDI-mogelijkheden voor de Pi. Ik weet dat die er zijn, dus er moet e.e.a. mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
USB had ik even gemist, excuses!

Maar je kunt toch nog steeds gewoon je standaard headphones of audio out pakken? Of wil je andere geluiden en daarom een ander, extern apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 13:44

kraats

Ik rol

@erikieperikie gaat het alleen om de DAC van je piano, of ook om de geluiden? Voor het eerste heeft je piano misschien een digitale uitgang waar je zelf een externe DAC aan kunt hangen. In het tweede geval heb je inderdaad een externe synthesizer nodig met dus ook een goede interne of externe DAC

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

erikieperikie schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:55:
Blijkbaar wil ik iets onmogelijks, want alle MIDI-apparatuur werkt met die ronde plugs.
Uit die ronde pluggen komt geen geluid. Het is een seriële bus, zoals RS-232, waarover noten verstuurd worden. 10010001-01000101-0111111 is een A op maximale aanslag. Vandaar dat de enige manier om daar muziek van te maken een keyboard of synthesizer is. MIDI over USB is een variant waarbij je piano doet alsof 'ie een USB serieel device is.

Het kan zijn dat je piano ook voor USB audio device wil spelen. Als dat zo is moet er een audiobron extra in de audiomixer op je PC verschijnen zodra je 'm aansluit.

Als dat niet gebeurt is via de audio uit de enige manier.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@erikieperikie jij zoekt iets als dit: https://www.ikmultimedia.com/products/irigmidi2/
Die kun je op je pc of tablet aansluiten (iphone of android) of desnoods op je telefoon en dan die als software synthesizer gebruiken.

Met een simpele midi USB interface kun je dat ook al bereiken, maar dan alleen voor je PC. En erder heb je uiteraard synthesizer software nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Weet niet of dit ook echt onder kleine vragen valt?

Naar lang zoeken naar een audio software ben ik op Daphile uitgekomen, vooral door reviews en andere forums te lezen.
Heb het werkend gekregen op mijn notebook alleen herkend die mijn DAC niet.
Hij heeft het heel even gedaan, vervolgens liep die vast heb hem toen herstart en sindsdien doet die het niet meer.
alle instellingen na gelopen, notebook meedere keren herstart, met zowel de dac ingeschakeld als later na herstart van notebook de DAC ingeschakeld, niets lijkt te werken.
Inmiddels Daphile al meedere keren opnieuw geïnstalleerd.

SPDIF werkt trouwens ook niet.

Heb volumio er ook opgeboot om te testen of er wellicht een hardware defect is, dat is niet het geval.
Reden dat ik Volumio niet wil gebruiken is dat het niet goed werkt icm een externe HDD.

Notebook wil ik middels USB naar mijn DAC hebben.
De DAC is een Emotiva Stealth DC-1.
Heeft er iemand een oplossing voor mij?
En is het mogelijk om drivers te installeren, kon het niet vinden.

Voor de gene die de software niet kennen, dit is een opzichzelf staande software zonder windows, op basis van Linux.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Vuile contacten op de USB kabel, en op de USB in-uit-gang van het randapparaat en/of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Lip schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:09:
Vuile contacten op de USB kabel, en op de USB in-uit-gang van het randapparaat en/of laptop.
Had ik al getest, hardware is het probleem niet.
puur iets in de software.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Meer USB dingen aangesloten? Heeft dat ding externe voeding of niet? Andere USB kabel geprobeerd?
Verder kan het vanalles zijn, maak een eigen topic zou ik zeggen, leuke queste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:43
Ik heb momenteel een hele home-cinema setup staan. Maar dankzij de Nvidia Shield kunnen alle devices de deur uit.... en heb ik enkel de shield nog nodig.

Enige issue: de shield en tv zijn 4K HDR, en de receiver niet. HDMI ARC zou een uitkomst zijn, ware het niet dat het geluid steeds een paar seconden wegvalt als ik ARC gebruik.

Het dubio is nu: Een nieuwe receiver, waar dan 1 device (shield) op aangesloten is (en dan alles bedienen via HDMI CEC)... Of een Optische kabel van de TV naar de receiver, en de shield direct op de tv aansluiten... en dan de Harmony Remote blijven gebruiken.

TL;DR:
Nu het probleem:
De afstand van de receiver naar de TV is zo'n 8 meter. En ik wil de receiver niet in de woonkamer.
  • Is het voor een optische kabel een probleem als de lengte 10 meter is?
  • En wat loop ik mis met een optische kabel vs HDMI ARC?
Ik heb 2 grote vloerstaander en een center aangesloten. We kijken wel eens een film/serie maar voor "het echte werk" heb ik de zolder met beamer en 7.1 surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

@Waah even een vraagje aan jou mbt tot de shield

doet deze nu inderdaad alles ? dan bedoel ik dus oa netflix in full hd en als volwaardige streamer. dus gewoon in het netwerk aanklikken wat je wilt en hij speelt zonder conversie of wat dan ook ?

Ik dacht dit namelijk met mijn zioo x9s ook opgelost te hebben alleen die heeft dus geen netflix meer en ik wil eigenlijk dus gewoon 1 kastje wat alles kan (ipv van nu twee x een dune die werkeloos zijn, een kpn stb enkel voor netflix en de zidoo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ray schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:54:
@Waah even een vraagje aan jou mbt tot de shield

doet deze nu inderdaad alles ? dan bedoel ik dus oa netflix in full hd en als volwaardige streamer. dus gewoon in het netwerk aanklikken wat je wilt en hij speelt zonder conversie of wat dan ook ?

Ik dacht dit namelijk met mijn zioo x9s ook opgelost te hebben alleen die heeft dus geen netflix meer en ik wil eigenlijk dus gewoon 1 kastje wat alles kan (ipv van nu twee x een dune die werkeloos zijn, een kpn stb enkel voor netflix en de zidoo)
Hoe bedoel je: "in het netwerk aanklikken wat je wilt en speelt"?

Volgens mij (maar nog niet getest) speelt de Shield vanuit de Netflix app gewoon in 4K HDR. Ik doe alles vanuit de shield zelf, dus geen Chromecast...

Ik draai vanaf de shield: Netflix, Plex (eigen content), Videoland, Spotify, Youtube, NLziet (voor gemist en live tv) en Steam Link voor PC games streamen.

Ik ben dus van Chromecast+settopbox+mediaplayer+steam link naar enkel de Shield gegaan....
En als HDMI ARC had gewerkt, had ik alles met de Philips-afstandsbediening kunnen doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 09-10-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

@Waah ik heb een server staan met 72TB :) aan opslag waar van dvd tot 4k iso's op staan. Met de zidoo maakt het niet uit welk formaat of welke container hij speelt gewoon alles en ook automatisch in de juiste framerate.
dus dat leek de perfecte oplossing. Tot dus bleek dat neflix het niet meer doet sinds hun policy update
aangezien ik KPN eruit wil doen moet ik dus daar een andere oplossing voor. Ik heb een chromecast (die via hdmi in in de zidoo kan) maar vind het beeld daarvan tov de kpn stb een stuk minder

dus ik zoek 1 device wat alles kan of ik moet er bv een apple tv bij kopen maar dan heb ik dus weer twee dingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
Waah schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:38:
Ik heb momenteel een hele home-cinema setup staan. Maar dankzij de Nvidia Shield kunnen alle devices de deur uit.... en heb ik enkel de shield nog nodig.

Enige issue: de shield en tv zijn 4K HDR, en de receiver niet. HDMI ARC zou een uitkomst zijn, ware het niet dat het geluid steeds een paar seconden wegvalt als ik ARC gebruik.

Het dubio is nu: Een nieuwe receiver, waar dan 1 device (shield) op aangesloten is (en dan alles bedienen via HDMI CEC)... Of een Optische kabel van de TV naar de receiver, en de shield direct op de tv aansluiten... en dan de Harmony Remote blijven gebruiken.

TL;DR:
Nu het probleem:
De afstand van de receiver naar de TV is zo'n 8 meter. En ik wil de receiver niet in de woonkamer.
  • Is het voor een optische kabel een probleem als de lengte 10 meter is?
  • En wat loop ik mis met een optische kabel vs HDMI ARC?
Ik heb 2 grote vloerstaander en een center aangesloten. We kijken wel eens een film/serie maar voor "het echte werk" heb ik de zolder met beamer en 7.1 surround.
Optisch kan makkelijk over lange kabels. Het nadeel van optisch tov hdmi is dat je over optisch niet "hoger" dan gewoon DTS / Dolby Digital kunt sturen en dus geen atmos. Verder kun je met hdmi-arc ook met je TV-afstandsbediening je versterkervolume regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

T-MOB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:00:
[...]

Optisch kan makkelijk over lange kabels. Het nadeel van optisch tov hdmi is dat je over optisch niet "hoger" dan gewoon DTS / Dolby Digital kunt sturen en dus geen atmos. Verder kun je met hdmi-arc ook met je TV-afstandsbediening je versterkervolume regelen.
Volgens mij heb je voor DTS HD en Dolby TrueHD eARC nodig en is de huidige ARC ook gelimiteerd tot DTS en DD 5.1 net als S/PDIF dat is. Nadeel van de TV als hun gebruiken is dat niet elke TV 5.1 audio doorzet. En als dat al gedaan wordt dan is het veelal Dolby en geen DTS. Persoonlijk sluit ik het liefst alles direct op de receiver aan voor audio, dan weet je zeker dat het goed loopt en je het maximale er uit haalt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@FeaR ik sluit het ook het liefst direct op de receiver aan. Maar dat betekend een nieuwe reciever, met 4K en ondersteuning van HDR. En da's weer een investering die ik liever uitstel als het kan. Zeker aangezien ik een 3.0 set heb....

@Ray live tv via nlziet is ook minder scherp dan kpn met een settopbox. Maar het is voor mij scherp zat. En dan doet de Shield eigenlijk alles wat je wil. Maar zoek vooral wat reviews.

Ik draai er Netflix, Videoland, YouTube, Spotify, Plex (met transcoding wanneer nodig) en NLziet op. Met NLziet heb ik live tv, maar kan ik ook alles terugkijken (en vaak zelfs vooruit). Dus enkel voor voetbalwedstrijden gebruik ik het eigenlijk nog. Want als je eenmaal gewend bent aan TV zonder reclame.... Wil je niet meer live kijken.

Automatisch framerate schakelen weet ik niet of dat goed werkt. Daar hoor ik veel conflicterende verhalen over. Beste is gewoon bestellen via Paypal, testen, en als het niet bevalt retour.

@T-MOB top heb een kabeltje besteld. Morgen maar ff aansluiten en kijken of het werkt. Misschien kan ik HDMI CEC nog zonder ARC gebruiken. En ander zet ik het geluid van de receiver vast, en gebruik ik de Shield TV wel als volumeknop.

Ik heb 3.0 dus heb toch weinig aan DTS-MA-ULTRA-DUPER audio. Als dat belangrijk is ga ik wel naar zolder waar de 7.1 set staat met beamer.

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 09-10-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
FeaR schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:05:
[...]
Volgens mij heb je voor DTS HD en Dolby TrueHD eARC nodig en is de huidige ARC ook gelimiteerd tot DTS en DD 5.1 net als S/PDIF dat is. Nadeel van de TV als hun gebruiken is dat niet elke TV 5.1 audio doorzet. En als dat al gedaan wordt dan is het veelal Dolby en geen DTS. Persoonlijk sluit ik het liefst alles direct op de receiver aan voor audio, dan weet je zeker dat het goed loopt en je het maximale er uit haalt.
Dat je eARC nodig hebt voor HD-audio zou maar zo kunnen. Voordeel van het via de TV laten lopen kan wel zijn dat de TV automatisch rekening houdt met zijn eigen latency qua beeldverwerking. Maar dat kun je op de meeste receivers ook wel zelf afregelen.

Maar zelf zou ik ook niet kiezen voor aansluiten via de TV. Als de shield geen aparte audio-uitgang heeft zou ik gaan voor een HDMI-splitter die het geluidssignaal aftapt. Dan kun je ook gewoon muziek streamen zonder de TV aan te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightynr1
Misschien kan een optische HDMI-kabel hier uitkomst bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 21:33
Ik heb enige tijd geleden een Sennheiser hd4.40 BT (pricewatch: Sennheiser HD 4.40 BT (Zwart) gekocht voor het luisteren van muziek op de telefoon.
Echter zou ik deze ook graag willen kunnen aansluiten op mijn tv voor als ik 's avonds tv kijk als de vriendin al slaapt. Hoe kan ik deze aansluiten op mijn tv? Als het een simpele en goedkope oplossing is wil ik hem ook graag voor mijn game tv gebruiken op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 13:44

kraats

Ik rol

@jichem er is een kabel bijgeleverd waar je 'm mee kunt aansluiten op je tv. Dat is het simpelst en goedkoopst. Anders moet je even op zoek gaan naar een bluetooth audio transmitter

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 21:33
kraats schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:42:
@jichem er is een kabel bijgeleverd waar je 'm mee kunt aansluiten op je tv. Dat is het simpelst en goedkoopst. Anders moet je even op zoek gaan naar een bluetooth audio transmitter
Dankjewel, maar dat is in de avond echt veel te kort. Dan lig ik vaak op bed tv te kijken.
Een bluetooth transmitter had ik gekocht, namelijk deze: https://www.amazon.de/gp/...age_o08_s00?ie=UTF8&psc=1. echter als ik deze probeer te pairen dan kunnen ze elkaar niet vinden. Ik druk dan de transmitter in search mode en meteen daarna de koptelefoon, maar beide vinden dan niks :/
Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6