Jazco2nd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:15:
Hoop dat iemand hier kan helpen want met de online calculators kom ik er niet uit.
Ik ben een hifi/surround systeem stap voor stap aan het aanschaffen. De receiver is een nieuw model van Yamaha, gekozen omdat deze net compact genoeg is om in mijn zwevende tv meubel te plaatsen.
De front speaker, ooit beluisterd, tevreden en past ook perfect in het midden van het meubel.
Voor de stereo speakers was het plan de Dali Opticon 1 te nemen maar nu ik ze heb vallen ze tegen en ga ik ze vervangen voor Dynaudio Emit M10 (6 Ohm) of de iets grotere M20 (4 Ohm).
--> Waar ik mee zit: is deze receiver wel in staat de Dynaudio Emit M20 speakers aan te sturen? Hoe bereken ik dat precies?
Ik luister veel op laag/normaal volume (tv, achtergrond muziek) maar af en toe wil ik ook wel de ruimte goed vullen met muziek. Maar ook op laag volume verwacht ik wel goed geluid.
Hier alle relevante specificaties:
Receiver: Yamaha RX-S602
Channels: 5.1
Rated Output Power (1kHz, 1ch driven): 95 W (6 ohms, 0.9% THD)
Rated Output Power (20Hz-20kHz, 2ch driven): 60 W (6 ohms, 0.09% THD)
Maximum Effective Output Power (1kHz, 1ch driven) (JEITA): 125 W (6 ohms, 10% THD)
Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms): 90 / 110 / 140 / 160 W
Center speaker: Dali Zensor Vokal
Sensitivity (2,83V / 1m): 88.5 dB
Nominal Impedance: 6 Ohms
Maximum SPL: 109 dB
Recommended Amplifier Power: 30 - 120 W (according to Dali website)
Stereo speakers: Dynaudio Emit M20
Sensitivity (2,83V / 1m): 86 dB
IEC Power Handling: 150W
Impedance: 4 Ohms
Mocht ik ooit een subwoofer aansluiten dan wordt dat een actieve dus daar hoef ik hier dan geen rekening mee te houden. En eventuele surroundspeakers worden de MusicCast 20 draadloze multiroom speakers die door deze receiver ook als surround speakers kunnen worden ingezet. Dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden.