Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:06

kraats

Ik rol

@jichem Daar kun je natuurlijk ook een verlengkabel voor kopen ;) Maar ik snap dat bluetooth fijner zou kunnen zijn. Heb je die transmitter wel op TX staan? Misschien is er gewoon iets met die transmitter aan de hand, maar je weet dus blijkbaar wel hoe het kan. Let er wel even op dat er vaak vertraging zit in bluetoothverbindingen, zodat je lipsync problemen kunt krijgen met tv kijken

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

jichem schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Dankjewel, maar dat is in de avond echt veel te kort. Dan lig ik vaak op bed tv te kijken.
Een bluetooth transmitter had ik gekocht, namelijk deze: https://www.amazon.de/gp/...age_o08_s00?ie=UTF8&psc=1. echter als ik deze probeer te pairen dan kunnen ze elkaar niet vinden. Ik druk dan de transmitter in search mode en meteen daarna de koptelefoon, maar beide vinden dan niks :/
Van wat ik begrijp van BT transmitters is dat ze vaak idd lastig doen of matige kwaliteit geven. Naar mijn idee hit-and-miss apparaten helaas.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 21:33
Hmm oke, gewoon blijven proberen dus een anders accepteren en een lange 3.5mm verleng kabel kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Krentenbol schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:54:
[...]

Van wat ik begrijp van BT transmitters is dat ze vaak idd lastig doen of matige kwaliteit geven. Naar mijn idee hit-and-miss apparaten helaas.
BT transmitters zijn niet lastig, waar tap je al die "onzin" toch vandaan?
BT transmitters moeten altijd boeten, waar in feite een ander verantwoordelijk voor is

't Zijn al die radiopiraten, die er zo'n bende van maken in de ether!!! Je buurvrouw die haar poes probeert te drogen in de magnetron. :) Je buurjongen die veelvuldig "Call of Duty" speelt, uiteraard via WLAN. Want een netwerkkabel knippen, kan hij niet. Want dat kost weer downtime in "Call of Duty" Je buurman die met zijn domotica bezig is, en er helemaal niets van snapt.. De Golf 2 GTI van Sjonnie met een super goedkoop alarm. (uiteraard imitatie en natuurlijk uit China) Het buurmeisje van drie deuren verder, met haar karaoke. En voor de rest van je buren uit de straat/buurt/of Nederland Iedereen wilt draadloos internet in huis, want dat is handig of zo. :/

Die blauwtand zender of ontvanger kan 't niet zijn, 't was iets met energiebesparing en een accu die niet lang mee ging of zo iets...maar hoe dat nou precies zit. Ik weet het niet. d:)b

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb vorige week een Onkyo SR-508 voor een prikkie van Marktplaats gehaald en nu vroeg ik me af of er een verschil is tussen het aansluiten via de HDMI en Toslink (optical)?

Ik was van plan om de PS4 via HDMI op de tv (ook Sony, dus dan gaat de tv automatisch naar de juiste input en als ik de PS4 uit zet weer automatisch terug) aan te sluiten en met Toslink op de versterker. Dan hoef ik niet altijd de versterker aan te zetten. Denk dat ik het niet nodig ga vinden bij het bekijken van een beetje YouTube. En is er verschil tussen aansluiten via SPDIF (coax)? Of komt alles op hetzelfde neer?

-edit- Er komt trouwens ook nog een regio vrije blu ray speler via HDMI op en de Ziggo dinges, ook via HDMI. Misschien niet relevant, maar ik ben niet de expert, misschien dat het wel belangrijk is om te weten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verstekbakker op 13-10-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30

timovd

Voorsprong door techniek

Waarom niet PS4 - Onkyo - TV? Alles via HDMI aansluiten en je hebt de meeste kans dat alle codecs het goed doen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Dan hoef ik niet altijd de versterker aan te zetten. Denk dat ik het niet nodig ga vinden bij het bekijken van een beetje YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:06

kraats

Ik rol

@Verstekbakker volgens mij heeft die receiver HDMI passthrough, dus dan kan hij het HDMI signaal doorgeven als hij uit staat. Dus kijken zonder dat je receiver aan staat kan gewoon

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Pass-through heet dat dus. Ik zal het eens proberen.

Maar er is dus toch verschil tussen die aansluitingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Verstekbakker schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 01:14:
Pass-through heet dat dus. Ik zal het eens proberen.

Maar er is dus toch verschil tussen die aansluitingen?
Het verschil tussen S/PDIF en HDMI is de bandbreedte. De eerste kan alleen compressed Dolby Digital 5.1 en DTS 5.1 aan en uncompressed houdt het bij twee kanalen op. HDMI kan door de hogere bandbreedte meer formaten aan. Denk aan formaten als Dolby TrueHD en DTS HD audio mee (en alle varianten met hoogte of extra speakers). Maar dat was met een simpele Google toch wel te vinden?

Let wel dat met Pass Through de receiver niet uit staat maar in stand-by. Daarmee houdt je met die optie aan een verbruik van meerdere tientallen Watts. Verschilde per merk en type in die tijd maar 20 - 35 Watt kan je zo halen. De receiver blijft dan ook merkbaar warm als deze uit staat. Naast dat je redelijk was loos verbruik hebt is het ook de vraag hoe je receiver daarop gaat reageren. Onkyo en warmte zijn een lange tijd niet de beste combinatie geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 14-10-2018 16:13 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
The Eagle schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:52:
Meer USB dingen aangesloten? Heeft dat ding externe voeding of niet? Andere USB kabel geprobeerd?
Verder kan het vanalles zijn, maak een eigen topic zou ik zeggen, leuke queste :)
Dan ''ding'' heeft een eigen travo voeding.
Had drie verschillende kabels al geprobeerd.
ondertussen nog meer dingen geprobeert.

Ben er eigenlijk wel al klaar mee dat ik heb besloten om een streamer te kopen.
De streamer is al besteld.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ben van plan om voor een (budget) 5.2.2 thuisbioscoop een versterker te kopen. Ik kan nu goedkoop aan een Denon 2300w komen. Maar ik zie dat deze versterker in vergelijking tot bijvoorbeeld de Denon 1400h geen DTS HD Master, DTS:X of DTS Virtual:X heeft. Zal ik dit missen? Of is het voldoende dat de versterker wel gewoon atmos ondersteunt. Overigens wordt DTS Neural:X dan wel weer ondersteund door de 2300w.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kort antwoord: nee. Op een instap set (en jij gaat duidelijk voor instap gezien tweedehands) ga je het verschil tussen DTS en DTS HD waarschijnlijk niet eens echt horen. Maar ik zou als ik jou was nog eens goed kijken. Mijn AVR2311 is een stukje ouder en snapt al wel DTS HD, dus ik zou verwachten die 2300w ook, plus meer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 16:54
Stel dat ik een spdif naar RCA converter koop, kan ik dan het geluid van Netflix op een PS4 afspelen via mijn 2.0 versterker? Of gaat dit een probleem geven met DRM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je je PS4 zo in kan stellen dat er normaal stereo PCM geluid uit de spdif komt (en geen dolby digital of DTS), dan gaat het werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47
Ik heb nu een 2.1 setup met 2x Q Acoustics 2020i als fronts en een zelfbouw sub, vergelijkbaar met een BK XLS200. Nu vraag ik me af of een kleine center speaker een toevoeging is, met name voor het verstaan van spraak (televisie kijken). Ik denk dan aan een Q acoustics 7000ci. Of blijft deze te ver achter in vergelijking met de fronts?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ligt er aan waar je ze mee aanstuurt. Als jij een discreet center signaal naar een center kunt sturen omdat je een receiver hebt die dat ondersteunt, dan wel. Anders wordt het twijfelachtig.
Er zijn wel manieren om een center te faken (iets met links en rechts kruislings aansluiten op 1 speaker, pin me er niet op vast) maar da's meestal geen mooie oplossing.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Receiver is een Pioneer VSX-424-K, dat is een 5.1 receiver. Niet de meest luxe receiver op de markt, maar voor de 133 euro die ik betaald heb klaag ik niet :) Aansturing is dus gelijk aan de fronts. Ik heb de TV nu op het meubel staan. Een "kleine" center zou daar misschien nog mooi bij passen. Andere optie is een grote center in het meubel plaatsen, maar dan krijgen we ook algauw met WAF te maken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Onze woning wordt gestuct en ik moet de positie van de speakerkabels bepalen. Ik hou ervan als de tv op ooghoogte hangt, maar dat betekent automatisch weinig ruimte voor de centerspeaker. Als wordt aan de muur gehangen dus dan de center ook maar.

Kan ik deze boven de tv ophangen? Of is dat raar? De 5.1 set die ik wil nemen is Klipsch Reference Theater Pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

NoepZor schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:46:
Receiver is een Pioneer VSX-424-K, dat is een 5.1 receiver. Niet de meest luxe receiver op de markt, maar voor de 133 euro die ik betaald heb klaag ik niet :) Aansturing is dus gelijk aan de fronts. Ik heb de TV nu op het meubel staan. Een "kleine" center zou daar misschien nog mooi bij passen. Andere optie is een grote center in het meubel plaatsen, maar dan krijgen we ook algauw met WAF te maken.
Dan zeer zeker gewoon doen. Center aansluiten, MCACC opnieuw draaien om de boel in te regelen en de receiver doet de rest :) zie pag 21 van je handleiding. En als je hem dan achteraf aan wilt passen dan kan dat, zie pagina 33 en met name 34 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Edit: topic verplaatst

[ Voor 95% gewijzigd door Jag op 09-11-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Ik heb een oude speakerset voor de pc waarvan de volumeknop stuk is (volume gaat alleen zachter). Ik heb de rotary encoder geopend (los moeten solderen) en schoongemaakt maar de knop blijft defect.

De volgende stap is vervangen van de encoder, maar ik kan niet achterhalen wat voor encoder het exact is.
Iemand die mij een zetje in de goede richting kan duwen?

Het betreft een mechanische incrementele encoder.
Met 12 bumps in de buitenste ring en 12 in de binnenste. Is het dan een 12 puls encoder of 24 (12+12)?
werkt op 5 volt

Heb ik daarmee voldoende informatie of moet ik ook de weerstand tussen de polen meten?
Zoja, hoe exact?

[ Voor 34% gewijzigd door job op 12-11-2018 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 09:38
Sinds afgelopen weekend een prachtige Dolby Atmos setup met o.a. 4 speakers in het plafond. Nu startte ik via Netflix een serie met Dolby Atmos en viel mij op dat mijn Denon versterker het geluidsspoor 'Dolby Surround / Dolby Atmos' aan gaf. Klopt dit wel?

Als ik een 4k blu ray afspeel via mijn Xbox One X dan staat er alleen 'Dolby Atmos'.

Zijn er mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Morpheus2003 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:35:
Sinds afgelopen weekend een prachtige Dolby Atmos setup met o.a. 4 speakers in het plafond. Nu startte ik via Netflix een serie met Dolby Atmos en viel mij op dat mijn Denon versterker het geluidsspoor 'Dolby Surround / Dolby Atmos' aan gaf. Klopt dit wel?

Als ik een 4k blu ray afspeel via mijn Xbox One X dan staat er alleen 'Dolby Atmos'.

Zijn er mensen die dit herkennen?
Vanaf welk apparaat speel je netflix en hoe is dit apparaat aangesloten?

Wist overigens niet dat Neflix atmos ondersteunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Malt007 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:44:
[...]

Vanaf welk apparaat speel je netflix en hoe is dit apparaat aangesloten?

Wist overigens niet dat Neflix atmos ondersteunde.
Vanaf een Shield TV mediaspeler. Aangesloten met HDMI op de Denon X4300 en deze weer met HDMI naar de TV.

Jazeker, gaaf he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Morpheus2003 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:49:
[...]

Vanaf een Shield TV mediaspeler. Aangesloten met HDMI op de Denon X4300 en deze weer met HDMI naar de TV.

Zeker gaaf, nu nog de bitrate van het beeld wat omhoog schroeven.

Maar kan je niet verder helpen, dacht dat het wellicht via Arc binnen kwam waardoor je versterker het wellicht zou upgraden tot een soort instap atmos variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 16:29
@Morpheus2003 Just checking, ondersteunt de shield zelf wel output van Dolby Atmos? De XBOX heeft die ondersteuning in ieder geval wel, maar zo googelend lijkt de Shield dat niet te hebben. De vervolgvraag is of de Netflix app op de shield wel Atmos ondersteunt. Zo ondersteunt ook niet elke versie van de Netflix app Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

De shield kan prima Atmos uitsturen. Selecteer alleen wel bitstream in de settings van je afspeel software. Als dit niet in de Netflix app lukt is het een software probleem.

Niet dat je er veel aan mist overigens. Het is maar 5.1.4 in 640kbit. Nog maar te zwijgen over de slechte mixing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 11:16
Morpheus2003 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:49:
[...]

Vertel jij nu dat de Netflix op de shield eindelijk Atmos ondersteund, welke serie? Zou eens tijd worden, vanavond meteen proberen. Hield de fora regelmatig in de gaten tot dat iemand kon melden dat ondersteuning er opeens was en niet alleen voor de xBox en LG tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Juicie schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:17:
[...]

Vertel jij nu dat de Netflix op de shield eindelijk Atmos ondersteund, welke serie? Zou eens tijd worden, vanavond meteen proberen. Hield de fora regelmatig in de gaten tot dat iemand kon melden dat ondersteuning er opeens was en niet alleen voor de xBox en LG tv's.
Volgens mij is dat al een tijd mogelijk... O.a. Altered Carbon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Laatst online: 11:16
Morpheus2003 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:50:
[...]

Volgens mij is dat al een tijd mogelijk... O.a. Altered Carbon...
Bij mij helaas nog geen Atmos. Maar weer geduldig afwachten.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:41
Ik heb een Jamo J12 sub.
Achter zit de knop low-pass (hz) 40 HZ tot LFE en de knop GAIN.

Mijn vraag is wat doet die low-pass knop en waar moet deze op staan? GAIN is toch puur volume?

• FeaR
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

G.Scholtens schreef op donderdag 15 november 2018 @ 12:00:
Ik heb een Jamo J12 sub.
Achter zit de knop low-pass (hz) 40 HZ tot LFE en de knop GAIN.

Mijn vraag is wat doet die low-pass knop en waar moet deze op staan? GAIN is toch puur volume?
NoFi, maar dat staat toch gewoon in de handleiding? En met deze informatie is er ook weinig over te zeggen aangezien er informatie mist. Zie ook Het Grote Subwoofer Topic voor meer informatie aangezien het ook deels af hangt van hoe de subwoofer aan is gesloten op de receiver/versterker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb een paar speakers aangesloten op een versterker. Maar het geluid wat eruit komt is doffig en zacht. De volumeknop moet richting 12u. om nog wat te kunnen horen. Maar het geluid wordt niet helderder. Wat kan hier aan de hand zijn?

Teac AH500 (niet i-versie)

50 watts per channel into 8Ω (stereo)

Frequency response:
5Hz to 80kHz

Total harmonic distortion:
0.03%

Input sensitivity:
2.8mV (MM), 180mV (line)

Signal to noise ratio:
67dB (MM), 95dB (line)

Channel separation:
65dB (line)

Speaker load impedance
4Ω to 6Ω

Q Acoustics 3020i

Frequentie bereik
64-30000 Hz

Gevoeligheid
88dB

Aanbevolen vermogen
25-75 Watt

Impedantie
8 Ohm

Crossover-frequentie(s)
2400 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@SoundByte draadbruggen vergeten, of tweeters stuk.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
Lip schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:09:
@SoundByte draadbruggen vergeten, of tweeters stuk.
Afbeeldingslocatie: https://www.hifi.nl/gfx/20180309172216_Q_Acoustics_3020-Back-Gloss-White.jpg

Welke precies? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Zie je niet waar die dingen moeten komen dan? :N :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
SoundByte schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 00:49:
Ik heb een paar speakers aangesloten op een versterker. Maar het geluid wat eruit komt is doffig en zacht. De volumeknop moet richting 12u. om nog wat te kunnen horen. Maar het geluid wordt niet helderder. Wat kan hier aan de hand zijn?

Teac AH500 (niet i-versie)

50 watts per channel into 8Ω (stereo)

Frequency response:
5Hz to 80kHz

Total harmonic distortion:
0.03%

Input sensitivity:
2.8mV (MM), 180mV (line)

Signal to noise ratio:
67dB (MM), 95dB (line)

Channel separation:
65dB (line)

Speaker load impedance
4Ω to 6Ω

Q Acoustics 3020i

Frequentie bereik
64-30000 Hz

Gevoeligheid
88dB

Aanbevolen vermogen
25-75 Watt

Impedantie
8 Ohm

Crossover-frequentie(s)
2400 Hz
Er kan zoveel mis zijn, dus je zal eerst moeten uitzoeken waar het probleem zit. Al een andere versterker geprobeerd? Dan kun je de versterker uitsluiten.
In theorie zou het kunnen dat de tweeters stuk zijn, maar de kans dat ze dat allebei zijn is vrij klein.
Wat is de bron van de muziek? En waar zit dat op aangesloten op je versterker? Ik vermoed namelijk dat het vanuit de bron komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Laptop mini-jack out naar auxilary in op versterker. Met de mini-jack out naar mijn yamaha speakers (self powered) is niks mis. Ik heb geen andere versterker om te proberen.

Kan het aan de speakerdraad liggen. Teveel weerstand :?

Waar kun je redelijk betaalbare banaanstekkerdraden kopen. Ik heb nog niet vermeld dat ik 4 losse banaanpluggen en wat draad los had gekocht. En deze zelf heb gemonteerd. Leek mij eenvoudig. De pluggen wilden echter niet helemaal achter in de speakers maar op andere fora werd gezegd dat dit nirmaal was.. En op de versterker heb ik de draadjes gewoon op de oude manier vastgedraaid. Mischien komt het hierdoor. Sorry voor mijn donheid in dat geval :hammer:

[ Voor 78% gewijzigd door SoundByte op 17-11-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
SoundByte schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:05:
Laptop mini-jack out naar auxilary in op versterker. Met de mini-jack out naar mijn yamaha speakers (self powered) is niks mis. Ik heb geen andere versterker om te proberen.

Waar kun je redelijk betaalbare banaanstekkerdraden kopen. Ik heb nog niet vermeld dat ik 4 losse banaanpluggen en wat draad los had gekocht. En deze zelf heb gemonteerd. Leek mij eenvoudig. De pluggen wilden echter niet helemaal achter in de speakers maar op andere fora werd gezegd dat dit nirmaal was.. En op de versterker heb ik de draadjes gewoon op de oude manier vastgedraaid. Mischien komt het hierdoor. Sorry voor mijn donheid in dat geval :hammer:
Het zou inderdaad wel kunnen liggen aan het zelfgemaakte draad plus banaanpluggen. Probeer het eens zonder die pluggen. Misschien dat die toch slecht contact maken binnenin. Het is in ieder geval het makkelijkste om nu te proberen. Wat voor draad heb je gekocht? En hoe lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SoundByte schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 17:05:
<knip>

Waar kun je redelijk betaalbare banaanstekkerdraden kopen. …...
Prachtig scrable-woord banaanstekkerdraden. Nooit eerder gezien :).
Maar goed, elk elektriciteitssnoer zoals je dat vindt aan uiteenlopende apparaten kun je gebruiken voor luidsprekers, overal te koop. Het enige wat soms verschil kan maken is de verschillende kleur van de aders. Als die gelijk zijn aan elkaar moet je ze een merkje geven na ze te hebben doorgemeten met een ohm-meter. Helemaal niet nodig om moeilijk over te doen, er is maar één ding dat telt, dat is dat die bananenstekkers degelijk aan de aders bevestigd worden. Met andere woorden goed de isolatie afstrippen en zorgvuldig de schroefjes aandraaien, dat is echt alles. Natuurlijk een waarheid als een koe, komt totaal geen hocus pokus aan te pas.

Edit:
Te veel weerstand kan alleen als de aders niet van koper zijn, te dun in combinatie met een grote lengte of geoxideerde uiteinden. Anders niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Techneut op 17-11-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Techneut schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:10:
[...]
Met andere woorden goed de isolatie afstrippen en zorgvuldig de schroefjes aandraaien, dat is echt alles.
Vergeet het adereindhulsje niet..

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Voorheen had ik voor mijn M-Audio BX5 D2 M-Audio BX5 D2 twee B-tech muur beugels waarop ze vast zaten. Werkte perfect. :9

Ik heb echter een elektrische zit/sta tafel gekocht. Mijn 3x 25" schermen hang ik met een beugel aan de tafel. Echter, mijn speakers, de moet ik nog ergens kwijt. Ik heb ze het liefste ter hoogte van mijn oren hangen (wat ongeveer ook het midden van mijn scherm / midden van mijn ogen is en dat is zowel zitten/staand, ten opzichte van het tafelblad ongeveer even hoog.

Waar ik nu over twijfel: is het verstandig (en ik kan ze eigenlijk al niet echt vinden) om mijn speakers met behulp van een beugel te bevestigen aan het tafelblad? En zo niet: wat zou een goed alternatief zijn? :)

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom zou dat niet verstandig zijn? Het is gewoon stevig, op oorhoogte, veilig en alles. Enige twee reden die ik zou kunnen bedenken zit in audiovoodoo (speakers mogen niet aan een bureau vastzitten of iets dergelijks) en in akoestiek (verplaatste speakers klinken anders). Dat lijkt me allebei niet opwegen tegen speakers uberhaupt op de goede plek hangen.

Waarom twijfel je er zelf over ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Aangezien de conussen bewegen, zou ik wel zorgen voor hele stevige bevestiging. Anders krijg je mogelijk resonanties die niet zo prettig luisteren.

Kun je de speakers kwijt op je bureau, @Steephh? Zo ja, dan zou je kleine standaards kunnen plaatsen waarmee ze op oorhoogte komen. Of, wat volgens mij net zo goed werkt:
https://www.hificorner.nl...1-desktop-stands-set.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 21:04
Vraagje. Ik heb de volgende onderdelen.

Q Acoustics 3020i als fronts
Q Acoustics 3060s als sub
Q Acoustics 3090ci als center.

Nu wil ik 2 rears aanschaffen. Deze komen gelijk tegen de muur aan gebracht. Aangezien de bank ook tegen de muur staat.

Zijn de Q Acoustics 7000LR voldoende als rears?

https://www.google.nl/sho...HeAhWkyIUKHbMsD_cQgjYI5gQ

Dit ook ivm als ik 3010,s erachter zet zal dit aardig groot zijn en over se bank bijv heen komen. Deze kan ik netjes wegwerken en zijn een stuk kleiner. Ik weet alleen niet of t genoeg geluid levert als rears in vergelijking met de rest wat ik heb staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Inderdaad zijn speakers die op de goede plek staan het belangrijkste. Echter zou ik verwachten dat een speaker beugel die aan het bureau vast zit (25mm blad) mee gaat resoneren. De speaker zelf is zo'n 5kg dus het moet ook nog eens een bijzonder stevige bevestiging zijn. Deze vind ik vrijwel niet (maar ik heb dan ook een beugel in gedachten die aan het tafelblad vastgemaakt wordt zodat ik deze vrij heb.

Ik denk inderdaad dat iets als wat @Ossi vermeld misschien nog de beste oplossing is. Een alternatief zou eventueel nog iets als dit kunnen zijn; https://www.bax-shop.nl/s...monitor-statief-set-van-2

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zet eens twee speakers op je bureau nu en luister wat je er van vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

JvS schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:25:
Ik was de plastic speakertjes zat dus ik heb (inmiddels al jaren) twee redelijk dure near-field monitors op m'n bureau staan. Los, op een rubber matje. Om de buren een beetje te ontzien heb ik zelf een doosje geknutseld om te schakelen tussen speakers en een headphone-jack. Voor near-field maakt het weinig uit of je 30 centimeter hoger dan de speakers zit of staat.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d9KKKg4.jpg

Mijn muzieksmaak ((bijna) geen) is best lastig maar ik ben heel tevreden over near field monitors links en rechts op je bureau. Ik geniet in ieder geval van wat ik nu hoor.

@Steephh Da's wat @JvS zegt, en ik benoem mijn ervaring in deze. :) Doe er je voordeel mee.

(/me buigt nederig voor de instemmende geluiden van beide kanten van de dusicissie..)

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 19-11-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
JvS schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:25:
Twee maanden deze set niet aan gehad, dus heerlijk dat ik weer kan luisteren! :P Wat ik wel merk is dat wanneer ik in de sweet-spot zit (dus op dit moment mijn hoofd op tafel niveau / speakers schuin omhoog draai zodat ze recht op mijn oren staan) ik echt "op" ga in het geluid. Anders gaat het voor mijn gevoel onder mij door. Het klinkt niet "slecht" maar ook niet perfect.
burne schreef op maandag 19 november 2018 @ 22:53:
[...]

Ik was de plastic speakertjes zat dus ik heb (inmiddels al jaren) twee redelijk dure near-field monitors op m'n bureau staan. Los, op een rubber matje. Om de buren een beetje te ontzien heb ik zelf een doosje geknutseld om te schakelen tussen speakers en een headphone-jack. Voor near-field maakt het weinig uit of je 30 centimeter hoger dan de speakers zit of staat.

[Afbeelding]

Mijn muzieksmaak ((bijna) geen) is best lastig maar ik ben heel tevreden over near field monitors links en rechts op je bureau. Ik geniet in ieder geval van wat ik nu hoor.

@Steephh Da's wat @JvS zegt, en ik benoem mijn ervaring in deze. :) Doe er je voordeel mee.
Lekker nummer trouwens! Ik ben verder eigenlijk heel erg tevreden met deze monitors. Vind het dan toch zonde om weer wat anders te gaan kopen. :P Morgen ga ik ze even wat verder open gooien (weet nog niet hoe erg het op dit moment door klinkt bij de buren) en dan ga ik even nadenken wat ik er precies mee ga doen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Steephh schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:11:
[...]

Lekker nummer trouwens! Ik ben verder eigenlijk heel erg tevreden met deze monitors.
Als je nieuwsgierig bent over of de positie uitmaakt zo ik vooral valsspelen. Met zes lege bierflesjes kun je twee speakers 22 centimeter hoger op je bureau zetten. Probeer het uit, luister, en vraag je af of je nog meer tevreden bent met je 'deze monitors'.

Perfectie is een evolutie, en vooral geen revolutie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En heb je last van resoneren? Volgens mij is je angst nirt gegrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 14:28
Ik had een vraag of mijn huidige setup of ik Dolby Atmos goed kan afspelen voornamelijk via Netflix. Ik heb een Samsung UE55MU7000 smart tv met een Samsung HW-N950 soundbar. Via de smart tv heb ik Netflix geïnstalleerd. De Soundbar ondersteund Dolby Atmos, de tv volgens mij niet. De soundbar en tv zijn via HDMI arc verbonden met elkaar. Als ik nu Netflix kijk naar een Dolby Atmos film heb ik dan Dolby Atmos geluid via mijn soundbar? Of moet mijn tv dan ook Dolby Atmos ondersteunen om dat signaal door te sturen naar mijn soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het is een soundbar. Alles wat je evt hoort qua "surround" is gekunsteld. Voor Atmos heb je standaard aparte speakers nodig (omlaag gericht danwel omhoog gericht).

Enige wat die soundbar mogelijk ondersteunt is dat ie van een gevoerd Atmos signaal soep kan maken en het weer kan geven. Maar da's geen true Atmos geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Janspj schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:55:
Ik had een vraag of mijn huidige setup of ik Dolby Atmos goed kan afspelen voornamelijk via Netflix. Ik heb een Samsung UE55MU7000 smart tv met een Samsung HW-N950 soundbar. Via de smart tv heb ik Netflix geïnstalleerd. De Soundbar ondersteund Dolby Atmos, de tv volgens mij niet. De soundbar en tv zijn via HDMI arc verbonden met elkaar. Als ik nu Netflix kijk naar een Dolby Atmos film heb ik dan Dolby Atmos geluid via mijn soundbar? Of moet mijn tv dan ook Dolby Atmos ondersteunen om dat signaal door te sturen naar mijn soundbar?
Het antwoord is: Nee. Ik heb het even voor je gegoogled :)

https://help.netflix.com/nl/node/64066
Wat heb ik nodig om te streamen met Dolby Atmos-audio?
  • Een audiosysteem dat Dolby Atmos ondersteunt.
  • Een abonnement waarmee je in Ultra HD kunt streamen. Op netflix.com/ChangePlan kun je bekijken welk abonnement je op dit moment hebt.
  • Een apparaat met ondersteuning voor Netflix en Dolby Atmos
  • Streamingkwaliteit ingesteld op Hoog (High) of Automatisch (Auto). Meer informatie over instellingen voor de beeldkwaliteit vind je in ons artikel Instellingen voor afspelen.
Welke apparaten ondersteunen Dolby Atmos-audio voor Netflix?
Onderstaande apparaten ondersteunen Dolby Atmos voor Netflix:
  • Apple TV 4K (vereist tvOS 12 of hoger)
  • LG OLED-tv's (modellen uit 2017 of nieuwer)
  • Pixela 4K smart-tuner
  • Sony BRAVIA Android-tv's (modellen uit 2018)
  • Windows 10-app (vereist Windows 10 RS3 build 16299 of later)
  • Xbox One, Xbox One S en Xbox One X
Dus als je netflix speelt via windows 10, xbox of AppleTV doet, heb je het wel.

Ik negeer even het waardeoordeel dat hierboven gemaakt wordt met of het wel of niet zinvol is, atmos met een soundbar. Met je exact beschreven setup gaat het niet werken.

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 21-11-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 14:28
JvS schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:11:
[...]

Het antwoord is: Nee. Ik heb het even voor je gegoogled :)

https://help.netflix.com/nl/node/64066

[...]
Dus als je netflix speelt via windows 10, xbox of AppleTV doet, heb je het wel.

Ik negeer even het waardeoordeel dat hierboven gemaakt wordt met of het wel of niet zinvol is, atmos met een soundbar. Met je exact beschreven setup gaat het niet werken.
Ik had wel wat Dolby Atmos test bestanden geprobeerd. Die klonken goed. Je hoort het geluid van zowel boven als achter komen. Maar kan het verder met niks anders vergelijken. Met een mediaspeler, heb ik er dan wel een nodig die 4K ondersteunt en een optical uitgang heeft. Zowel de Apple tv, Google Chromecast en Nvidia shield hebben dat niet. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk niet dat dolby Atmos werkt via een optisch signaal. Dus die mediaplayer sluit je aan op de HDMI in en de TV dan op "HDMI out / ARC". Ze kunnen dan gewoon atmos doorgeven. Maar de shield en chromecast staan niet in dat rijtje van Netflix he.

Maar ik zou me er denk ik gewoon niet druk om maken, maar genieten van hoe het klinkt. Als je geinvesteerd hebt in een set met allerlei losse speakers, gaat atmos echt een enorm verschil leveren. Nu heb je gewoon een soundbar gekocht uit de bovenkant van de markt, maar het is natuurlijk geen oprecht echt atmos systeem (ook al zeggen ze dat wel letterlijk). Het is voor een soudnbar waarshcijnlijk een mooi ruimtelijk klinkend systeem met waarschijnlijk best goeie speakers. Maar het is wel een soundbar (=compromis)

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 21-11-2018 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 22:06
Ik leef al jaren in de illusie dat S/PDIF de beste keuze is voor mijn audio signaal, al jaren zijn mijn tv/mediaplayer via S/PDIF gekoppeld aan receiver. Pas zojuist lees ik dat S/PDIF eigenlijk niet geschikt is voor high res audio en het zelfs niet ondersteund. En toch geniet ik al jaren van high res audio formaten via mijn receiver. Snapte er geen kont van.

Maar kennelijk heb ik alles via HMDI goed gekoppeld (mediaplayer in HDMI, tv via HMDI ARC) en wordt de high res audio op die manier doorgegeven. Ik kan de S/PDIF kabels dus eigenlijk gewoon weghalen? Die zitten er al jaren voor jan joker dus |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

High res is dan ook een misleidende term. Hoge sample frequenties heb je alleen nodig voor als je hoger dan 20khz wilt spelen. En ik zou niet weten waarom je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Met high res doelde ik nu op dolby atmos, dolby true hd and dts hd ma. Excuus als ik de verzamelterm verkeerd heb gebruikt. Maar ook deze audioformaten kunnen niet via de s/pdif lees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Nee klopt, kan alleen via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Precies .. en ik al die jaren de boel netjes via s/dpif kabels aangesloten.. is het al die jaren voor spek en bonen geweest lmao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Na ja, de oudere formaten gaan wel gewoon over spdif. En dat is in de basis een miniem verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-08 21:16
Ik ben op zoek naar een Mini keten, hifi keten voor op mijn zoon zijn kamer. Mag maximum 200euro kosten.
Het setje zou van geluid wel goed moeten zijn (bas) en zou te bedienen moeten zijn met afstandbediening en eventueel bleutooth. OOk zou hij er graag zijn playstation willen op aansluiten. Iemand een soortgelijk setje in huis en welk merken moet ik zijn niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Timmy269 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:02:
Ik ben op zoek naar een Mini keten, hifi keten voor op mijn zoon zijn kamer. Mag maximum 200euro kosten.
Het setje zou van geluid wel goed moeten zijn (bas) en zou te bedienen moeten zijn met afstandbediening en eventueel bleutooth. OOk zou hij er graag zijn playstation willen op aansluiten. Iemand een soortgelijk setje in huis en welk merken moet ik zijn niet aan te raden?
Maak je eigen topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies
Zie ook de topicwarning die hier pal onder staat ;)
Playstation aansluiten is afhankelijk van welke aansluitingen / uitgangen de playstation heeft. Gaat sowieso nit mer dan stereo zijn zo te hoden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Vraag:

Mijn digital out (optical) van mijn nieuwe samsung tv, zal ik kunnen aansluiten op mijn oude stereo (mini jack) via dit dingetje (of iets vergelijkbaars)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup, hier ook gedaan, maar dan voor de helft van het geld uit China (AliExpress). :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Als het geen haast heeft inderdaad uit China bestellen.
Let er wel op dat je de TV in moet stellen op PCM Stereo. Deze converters lusten doorgaans geen Dolby signaal.

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 18:10
hopelijk een niet al te gekke vraag :

ik ben bezig met mijn badkamer te renoveren en wil eigenlijk een speaker systeem.
nu zie ik allemaal kant en klare oplossingen voor veel te veel geld en hoop eigenlijk zelf wat leuks te doen :

practisch gezien ben ik opzoek naar een chromecast audio alleen dan met de mogelijkheid om hierop 2 boxen aan te sluiten, dus een versterker met chromecast functie of bluetooth.

iemand enig idee ?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Koop een 2tal actieve buitenspeakers, dus met versterker eraan, en zet erachter een chromecast audio?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Open een eigen topic. Dit is geen kleine vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

SideShow schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:42:
Vraag:

Mijn digital out (optical) van mijn nieuwe samsung tv, zal ik kunnen aansluiten op mijn oude stereo (mini jack) via dit dingetje (of iets vergelijkbaars)?
Bedankt voor de replies ondertussen.

Het is me dus gelukt. Heb wel mijn TV op "tv speakers" laten staan, want de digital out blijkt sowieso gewoon te werken zonder dat ik dat speciaal moet selecteren. Levert nog een extra ruimtelijk effect op aangezien ik nu het geluid van de tv (heel) zachtjes kan laten spelen terwijl mijn gewone (5 inch, 4 ohm) speakers hun job doen die ik reeds gewoon was, vooral in de laagte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Hoop dat iemand hier kan helpen want met de online calculators kom ik er niet uit.

Ik ben een hifi/surround systeem stap voor stap aan het aanschaffen. De receiver is een nieuw model van Yamaha, gekozen omdat deze net compact genoeg is om in mijn zwevende tv meubel te plaatsen.

De front speaker, ooit beluisterd, tevreden en past ook perfect in het midden van het meubel.
Voor de stereo speakers was het plan de Dali Opticon 1 te nemen maar nu ik ze heb vallen ze tegen en ga ik ze vervangen voor Dynaudio Emit M10 (6 Ohm) of de iets grotere M20 (4 Ohm).

--> Waar ik mee zit: is deze receiver wel in staat de Dynaudio Emit M20 speakers aan te sturen? Hoe bereken ik dat precies?
Ik luister veel op laag/normaal volume (tv, achtergrond muziek) maar af en toe wil ik ook wel de ruimte goed vullen met muziek. Maar ook op laag volume verwacht ik wel goed geluid.

Hier alle relevante specificaties:

Receiver: Yamaha RX-S602
Channels: 5.1
Rated Output Power (1kHz, 1ch driven): 95 W (6 ohms, 0.9% THD)
Rated Output Power (20Hz-20kHz, 2ch driven): 60 W (6 ohms, 0.09% THD)
Maximum Effective Output Power (1kHz, 1ch driven) (JEITA): 125 W (6 ohms, 10% THD)
Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms): 90 / 110 / 140 / 160 W

Center speaker: Dali Zensor Vokal
Sensitivity (2,83V / 1m): 88.5 dB
Nominal Impedance: 6 Ohms
Maximum SPL: 109 dB
Recommended Amplifier Power: 30 - 120 W (according to Dali website)

Stereo speakers: Dynaudio Emit M20
Sensitivity (2,83V / 1m): 86 dB
IEC Power Handling: 150W
Impedance: 4 Ohms

Mocht ik ooit een subwoofer aansluiten dan wordt dat een actieve dus daar hoef ik hier dan geen rekening mee te houden. En eventuele surroundspeakers worden de MusicCast 20 draadloze multiroom speakers die door deze receiver ook als surround speakers kunnen worden ingezet. Dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 23:27
Jazco2nd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:15:
Hoop dat iemand hier kan helpen want met de online calculators kom ik er niet uit.

Ik ben een hifi/surround systeem stap voor stap aan het aanschaffen. De receiver is een nieuw model van Yamaha, gekozen omdat deze net compact genoeg is om in mijn zwevende tv meubel te plaatsen.

De front speaker, ooit beluisterd, tevreden en past ook perfect in het midden van het meubel.
Voor de stereo speakers was het plan de Dali Opticon 1 te nemen maar nu ik ze heb vallen ze tegen en ga ik ze vervangen voor Dynaudio Emit M10 (6 Ohm) of de iets grotere M20 (4 Ohm).

--> Waar ik mee zit: is deze receiver wel in staat de Dynaudio Emit M20 speakers aan te sturen? Hoe bereken ik dat precies?
Ik luister veel op laag/normaal volume (tv, achtergrond muziek) maar af en toe wil ik ook wel de ruimte goed vullen met muziek. Maar ook op laag volume verwacht ik wel goed geluid.

Hier alle relevante specificaties:

Receiver: Yamaha RX-S602
Channels: 5.1
Rated Output Power (1kHz, 1ch driven): 95 W (6 ohms, 0.9% THD)
Rated Output Power (20Hz-20kHz, 2ch driven): 60 W (6 ohms, 0.09% THD)
Maximum Effective Output Power (1kHz, 1ch driven) (JEITA): 125 W (6 ohms, 10% THD)
Dynamic Power per Channel (8/6/4/2 ohms): 90 / 110 / 140 / 160 W

Center speaker: Dali Zensor Vokal
Sensitivity (2,83V / 1m): 88.5 dB
Nominal Impedance: 6 Ohms
Maximum SPL: 109 dB
Recommended Amplifier Power: 30 - 120 W (according to Dali website)

Stereo speakers: Dynaudio Emit M20
Sensitivity (2,83V / 1m): 86 dB
IEC Power Handling: 150W
Impedance: 4 Ohms

Mocht ik ooit een subwoofer aansluiten dan wordt dat een actieve dus daar hoef ik hier dan geen rekening mee te houden. En eventuele surroundspeakers worden de MusicCast 20 draadloze multiroom speakers die door deze receiver ook als surround speakers kunnen worden ingezet. Dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden.
Ja. Je versterker kan deze luidsprekers prima aansturen.

Op onderstaande link kun je jezelf inlezen.

Volume versterker + speakers berekenen

[ Voor 7% gewijzigd door Blommie01 op 02-12-2018 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Ben me wat aan het oriënteren naar een nieuwe receiver en eigenlijk wel op zoek naar wat merken die volledig de focus op de geluidskwaliteit hebben. Tis voor mij wat zoeken namelijk.

Hier en daar wel wat zitten kijken naar denom, marantz enzo maar je krijgt ook heel veel zaken erbij waar ik geen behoefte aan heb. Allerlei streaming ondersteuningen en dergelijke, mogelijkheden voor apps. Dat boeit me allemaal niet. Dus eigenlijk wel op zoek naar een merk wat al dat soort 'poespas' achterwege laat en hierdoor iets meer kwaliteit in het geproduceerde geluid kan leggen. Voor zover je dat verschil hoort hoor :)

Wellicht weten jullie zo wat merken die deze filosofie hebben? Mijn budget is 500-800 EUR en het hoeft niet per se een nieuw model te zijn. Moet 7.1 kunnen, alle HD audio formaten ondersteunen en 4k HDR door laten. Meer hoeft ik eigenlijk niet. En ja, post dit nog even niet in aankoopadvies topic omdat ik eigenlijk alleen wat namen van wat merken wil hebben, dan ga ik daarna zelf verder op onderzoek uit :) bvd

[ Voor 8% gewijzigd door Dirrukje op 03-12-2018 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag

Jag

Het is al zo vaak gezegd, maar ten overvloede nogmaals: versterkers hebben geen waarneembare invloed op het geluid; ze zijn volstrekt lineair in alle opzichten. Versterkers selecteer je op basis van benodigde output en de features die je nodig hebt. In praktijk voldoen alle gangbare surround receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hoop dat ik het juiste topic hiervoor benader, wat vinden jullie van de Bose Soundbar 500 ?
Aangezien mijn z906 setje overleden is, zaten mijn vriendin en ik aan die Bose soundbar te denken :).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Jag schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:12:
Het is al zo vaak gezegd, maar ten overvloede nogmaals: versterkers hebben geen waarneembare invloed op het geluid; ze zijn volstrekt lineair in alle opzichten. Versterkers selecteer je op basis van benodigde output en de features die je nodig hebt. In praktijk voldoen alle gangbare surround receivers.
Ahh, de gebruikte materialen maken dus 0,0 uit op het geproduceerde geluid? Dat geloof ik niet. Ik wil best geloven dat er binnen de 200-800 euro categorie qua gebruikte materialen en geproduceerde geluidskwaliteit niet veel verschil meer zit, maar helemaal 0 kan ik me niet voorstellen. Daarnaast lijkt me los van de gebruikte materialen voor het geluid dat er zat winst te halen is in de verwerking van het geluid rondom digitaal/analoog. En leek me dat er vast merken zijn die meer waarde hechten aan deze componenten dan alle overige rompslomp die erbij komt wat ook zijn uiting moet hebben binnen de verkoopprijs.

Maar goed.. ik doe hier gewoon een vracht aan aannames totaal ongefundeerd en zonder enige kennis van zaken.. En kan het goed zijn dat mijn eigenwijsheid me hier gewoon in de weg zit :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jag

Jag

Het is ergens geen rare gedachte die je hebt. Maar versterkers zijn gewoon al hele perfect presterende apparaten; het is gewoon niet zo moeilijk om een laag frequent signaal, want 20 - 20.000hz is laagfrequent vergeleken met veel andere signalen, een beetje harder te maken. Frequentie response, harmonische vervorming, ruis, intermodulaire vervorming is dan ook echt enorm laag / lineair. Luistertests laten keer op keer zien dat verschillende versterkers niet op gehoor te onderscheiden zijn. In feite een non onderwerp. In de jaren 60 van vorige eeuw was dit een uitdaging, tegenwoordig niet meer.

Audio kwaliteit wordt bepaald door luidsprekers en hun interactie met de ruimte. Die is complex, hoogst variabel en verre van perfect. Daar valt dus de winst te behalen. Maar waarschijnlijk te abstract / technisch en daarom besteden mensen aandacht aan mooi uitziende componenten, kabels en mode verschijnselen zoals DACs. Daar komt veel gevoel en weinig ratio bij kijken. Maar het heeft weinig met de werkelijkheid van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
Dirrukje schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:26:
[...]

Ahh, de gebruikte materialen maken dus 0,0 uit op het geproduceerde geluid? Dat geloof ik niet. Ik wil best geloven dat er binnen de 200-800 euro categorie qua gebruikte materialen en geproduceerde geluidskwaliteit niet veel verschil meer zit, maar helemaal 0 kan ik me niet voorstellen. Daarnaast lijkt me los van de gebruikte materialen voor het geluid dat er zat winst te halen is in de verwerking van het geluid rondom digitaal/analoog. En leek me dat er vast merken zijn die meer waarde hechten aan deze componenten dan alle overige rompslomp die erbij komt wat ook zijn uiting moet hebben binnen de verkoopprijs.

Maar goed.. ik doe hier gewoon een vracht aan aannames totaal ongefundeerd en zonder enige kennis van zaken.. En kan het goed zijn dat mijn eigenwijsheid me hier gewoon in de weg zit :+
Realiseer je daarbij ook buiten hetgeen @Jag zegt, dat de audiomerken zoals jij aangeeft, o.a. de Denon's en de Marantzen in zeer grote getallen kunnen produceren, daarbij een veel groter r&d budget zullen hebben en een uitstekende kwaliteits controle wat per geproduceerde versterker uiteindelijk relatief weinig kost.

Waar de audiomerken die zich meer richten op de "pure" audio kwaliteit het met mindere middelen moeten doen en meer een niche markt bedienen, dat drijft het prijsniveau natuurlijk enorm op zonder dat dat bijdraagt aan het toe kunnen passen van betere kwaliteit onderdelen, een betere engineering, etc.

Het afwezig zijn van streaming en andere "moderne" zaken komt waarschijnlijk meer voort uit de kostbare implementatie hiervan dan dat het de audio kwaliteit niet ten goede komt O-)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
@DjaRoel @Jag

Dank voor jullie ophelderende reacties.. Qua akoestiek heb ik zeker nog wat te winnen en is iets waar hierna de focus zal gaan liggen. Realiseer me dat daar voor mij de grootste winst te behalen is. Toch moest enigszins ongepland nu de receiver vervangen, kort wat onderzoek gedaan en bleef dat gevoel wel knagen rondom de kwaliteit van het geluid. Hij is door jullie iets weggenomen en zal iets uitzoeken wat aansluit op mijn functionele wens ipv me blind te staren op de geluidskwaliteit. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
@Dirrukje , wat voor setup heb je nu, en in wat voor ruimte staat deze opgesteld? Wat is het voornaamste gebruik? Film, muziek, cd's, lp,s? streaming kennelijk wat minder, tot je het gebruikt dan kan je niet meer zonder :)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
DjaRoel schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:52:
@Dirrukje , wat voor setup heb je nu, en in wat voor ruimte staat deze opgesteld? Wat is het voornaamste gebruik? Film, muziek, cd's, lp,s? streaming kennelijk wat minder, tot je het gebruikt dan kan je niet meer zonder :)
Heb maandje terug al eens een topic gestart om wat handvatten aangereikt te krijgen rondom mijn setup en waar een volgende stap in te realiseren is. Is dit topic geweest: Huidige audio setup verbeteren. Upgrade van...?. Mijn huidige setup die voor 95% voor films en series gebruikt wordt staat hierin.

Op basis van dat topic heb ik al voldoende aanknopingspunten gehad om met mijn akoestiek en plaatsing van de speakers te gaan spelen. Ondertussen heb ik wel een c8 aangeschaft en de mediaplayer vervangen zodat 4k UHD ondersteund zou worden. Afgelopen weekend erachter gekomen dat er geen HDMI 2.0a op mijn huidige receiver zit en dus nu onverhoopt aan het rondkijken naar een andere receiver. Beetje jammer want had er kostentechnisch gezien niet echt rekening mee gehouden.

Toch wel grappig eigenlijk.. Heb jaren terug al eens besloten om mijn speakers te upgraden om daarna tot de conclusie te komen dat de gehele keten een upgrade nodig om de HD Audio formats af te kunnen spelen. En loop nu weer tegen hetzelfde euvel aan dat een upgrade, in dit geval naar UHD HDR, uitmond in het vervangen van de gehele keten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
Dirrukje schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:59:
[...]

Heb maandje terug al eens een topic gestart om wat handvatten aangereikt te krijgen rondom mijn setup en waar een volgende stap in te realiseren is. Is dit topic geweest: Huidige audio setup verbeteren. Upgrade van...?. Mijn huidige setup die voor 95% voor films en series gebruikt wordt staat hierin.

Op basis van dat topic heb ik al voldoende aanknopingspunten gehad om met mijn akoestiek en plaatsing van de speakers te gaan spelen. Ondertussen heb ik wel een c8 aangeschaft en de mediaplayer vervangen zodat 4k UHD ondersteund zou worden. Afgelopen weekend erachter gekomen dat er geen HDMI 2.0a op mijn huidige receiver zit en dus nu onverhoopt aan het rondkijken naar een andere receiver. Beetje jammer want had er kostentechnisch gezien niet echt rekening mee gehouden.

Toch wel grappig eigenlijk.. Heb jaren terug al eens besloten om mijn speakers te upgraden om daarna tot de conclusie te komen dat de gehele keten een upgrade nodig om de HD Audio formats af te kunnen spelen. En loop nu weer tegen hetzelfde euvel aan dat een upgrade, in dit geval naar UHD HDR, uitmond in het vervangen van de gehele keten 8)7
Haha, ik zie dat ik daar zelfs de laatste reactie had, je naam kwam me al bekend voor 8)7

Ja, nu met de overstap naar 4k (hdr) vraagt wel weer wat aanpassingen, maar daarna zal je voorlopig ook wel weer even vooruit kunnen. Voorlopig is zelfs 4k content nog niet vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
DjaRoel schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:10:
[...]

Haha, ik zie dat ik daar zelfs de laatste reactie had, je naam kwam me al bekend voor 8)7
Ja dat dacht ik ook al wel alleen zat ff door de 1e pagina van me topic heen te scrollen en zag je naam al niet meer staan.. Was dus de 2e pagina :9
DjaRoel schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:10:
[...]

Ja, nu met de overstap naar 4k (hdr) vraagt wel weer wat aanpassingen, maar daarna zal je voorlopig ook wel weer even vooruit kunnen. Voorlopig is zelfs 4k content nog niet vanzelfsprekend.
Aan de ene kant leuk als dat nieuwe spul, maar al met al gaat het wel weer aardig in de kosten lopen. En wat mij betreft is er vol op 4k/hdr content beschikbaar, maar hangt ook een beetje van je bronnen af natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:39
Even een huishoudelijke mededeling:

Met de nieuwe pinfunctie op het forum kunnen uitzonderlijk nuttige posts nu gepind worden in het topic:

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2002349497.png

Laat maar even weten, desnoods via DM, of er posts met goede info in het topic staan die je graag gepind zou zien

Mede mogelijk gemaakt door @Uncle Mel

[ Voor 5% gewijzigd door Vitamine op 05-12-2018 09:41 ]

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet crossposten, verder in Hoe Logitech Z623 aansluiten op SAMSUNG UE32M5520.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 07-12-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van Atmos speakers in het plafond? Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis (projectmatig) en ik zou graag spotjes in de plafondplaten laten storen (kost me 130 euro per punt dus goedkoper dan een verlaagd plafond), maar hoe is dat te doen met speakers? Zijn die ook in de plafondplaten te storen? Ik heb hierover binnenkort een afspraak met de aannemer, maar ben nu toch al erg benieuwd. Als dat niet mogelijk/wenselijk is zal ik toch eens moeten gaan loeren naar een verlaagd plafond wat ook weer impact heeft op andere keuzes (zoals verdiepingshoge deuren die dan aangepast moeten worden). Een spanplafond vind ik minder mooi dus dat valt wat mij betreft af.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:12
boomr schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:47:
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van Atmos speakers in het plafond? Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis (projectmatig) en ik zou graag spotjes in de plafondplaten laten storen (kost me 130 euro per punt dus goedkoper dan een verlaagd plafond), maar hoe is dat te doen met speakers? Zijn die ook in de plafondplaten te storen? Ik heb hierover binnenkort een afspraak met de aannemer, maar ben nu toch al erg benieuwd. Als dat niet mogelijk/wenselijk is zal ik toch eens moeten gaan loeren naar een verlaagd plafond wat ook weer impact heeft op andere keuzes (zoals verdiepingshoge deuren die dan aangepast moeten worden). Een spanplafond vind ik minder mooi dus dat valt wat mij betreft af.
In zoverre dat ik je af zou raden om deze voorzieningen direct in je ruwbouwplafond in te laten storten. Spotjes is relatief makkelijk te doen, maar inbouwspeakers is echt wel een verhaal apart. Ten eerste moet je de afmeting en positie exact goed hebben. Daarnaast kun je dan later moeilijk speakers upgraden. Met een verlaagd plafond kun je veel makkelijk tot een ideale positie komen en kun je naderhand "eenvoudiger" aanpassingen aan je setup of indeling verwerken.

Het zal zeker kunnen, maar je gaat de hoofdprijs betalen schat ik in, en flexibel is het zeker niet. Afhankelijk van de prijsopgave die je krijgt, kun je de afweging wellicht het beste maken.

Na de oplevering een verlaagd plafond (laten) maken is zeker te doen. En je kan er voor kiezen om dit alleen in een specifieke zone van je woonkamer te doen.

Mijn mening is gekleurd. Ik ben geen grote fan van inbouwspotjes, maar hou meer van indirecte verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
RobB_W schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:11:
[...]

In zoverre dat ik je af zou raden om deze voorzieningen direct in je ruwbouwplafond in te laten storten. Spotjes is relatief makkelijk te doen, maar inbouwspeakers is echt wel een verhaal apart. Ten eerste moet je de afmeting en positie exact goed hebben. Daarnaast kun je dan later moeilijk speakers upgraden. Met een verlaagd plafond kun je veel makkelijk tot een ideale positie komen en kun je naderhand "eenvoudiger" aanpassingen aan je setup of indeling verwerken.

Het zal zeker kunnen, maar je gaat de hoofdprijs betalen schat ik in, en flexibel is het zeker niet. Afhankelijk van de prijsopgave die je krijgt, kun je de afweging wellicht het beste maken.

Na de oplevering een verlaagd plafond (laten) maken is zeker te doen. En je kan er voor kiezen om dit alleen in een specifieke zone van je woonkamer te doen.

Mijn mening is gekleurd. Ik ben geen grote fan van inbouwspotjes, maar hou meer van indirecte verlichting.
Bedankt voor je reactie. Ik ben zelf groot fan van inbouwspotjes:) Smaken verschillen. Voor wat betreft de plaatsing kan ik vooraf een goed ontwerp maken. Ik weet waar de tv komt, ik weet waar de overige speakers komen en ik weet wat de luisterpositie gaat zijn. Upgrades is een goede, maar ik verwacht dat als ik dit eenmaal geplaatst heb ik er de komende jaren klaar mee ben. Mijn huidgie 5.1 set heeft ook vrij weinig veranderingen meegemaakt de laatste jaren.

Ik hou je input in ieder geval in mijn achterhoofd. Bedankt.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 11:39
Gedeeltelijk verlaagd zou ook mijn voorkeur hebben.

Maar het één hoeft het ander niet uit te sluiten :) Je kan nu rustig wat in je plafondplaten laten voorbereiden en mocht je over 5jr een vriendin/vrouw hebben die je woonkamer opnieuw indeelt, kan je alsnog een verlaagd plafond maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Raymond schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:37:
Gedeeltelijk verlaagd zou ook mijn voorkeur hebben.

Maar het één hoeft het ander niet uit te sluiten :) Je kan nu rustig wat in je plafondplaten laten voorbereiden en mocht je over 5jr een vriendin/vrouw hebben die je woonkamer opnieuw indeelt, kan je alsnog een verlaagd plafond maken :Y)
Ik hoop heel hard dat ik over 5 jaar nog steeds dezelfde vrouw heb, anders gaat het een duur feestje worden:)

Terug on topic: klopt wat je zegt. op het moment dat het over een jaartje of wat weer helemaal anders moet kan een verlaagd plafond alsnog. Ik heb eind van de week een afspraak met de verkopend makelaar, en hopelijk de week daarna met de aannemer. Ik zal nog eens wat posten wat die ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Iemand bij instellen via audessey xt32 wel eens de fout gehad op 1 van de speakers die in of uit fase staat? Had dit laatst en gecontroleerd of de bedrading wel recht zat, maar dat was wel zo. Heb de opmerking vanuit xt32 gewoon genegeerd maar vraag me of het is wat ik nog even verder moet onderzoeken. Hoor verder ook geen merkbare verschillen in het geluid.. speakers klinken hetzelfde, ging in mijn geval om 1 van de fronts.

Ah! lees dat het zou kunnen door vlakke oppervlakte in de nabije omgeving van de speaker die een phase error kunnen triggeren. Dat zou nog wel eens kunnen kloppen bij mij.

[ Voor 33% gewijzigd door Dirrukje op 12-12-2018 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dirrukje schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:30:
Iemand bij instellen via audessey xt32 wel eens de fout gehad op 1 van de speakers die in of uit fase staat? Had dit laatst en gecontroleerd of de bedrading wel recht zat, maar dat was wel zo. Heb de opmerking vanuit xt32 gewoon genegeerd maar vraag me of het is wat ik nog even verder moet onderzoeken. Hoor verder ook geen merkbare verschillen in het geluid.. speakers klinken hetzelfde, ging in mijn geval om 1 van de fronts.

Ah! lees dat het zou kunnen door vlakke oppervlakte in de nabije omgeving van de speaker die een phase error kunnen triggeren. Dat zou nog wel eens kunnen kloppen bij mij.
het gaat erom wat je hoort. Met het bestand dat je hier kunt downloaden, kan je je fase van een surroundsysteem op gehoor controleren:
YouTube: Dts 5.1 Surround Sound Test HD.Reference in the description below

Verschil tussen in en uit fase is zo duidelijk, dat heb je er zo uitgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Top thanks, ff uitproberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JvS schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:38:
[...]

het gaat erom wat je hoort. Met het bestand dat je hier kunt downloaden, kan je je fase van een surroundsysteem op gehoor controleren:
YouTube: Dts 5.1 Surround Sound Test HD.Reference in the description below

Verschil tussen in en uit fase is zo duidelijk, dat heb je er zo uitgepikt.
@deepbass909 Volgens mij is dit exact wat jij zoekt en elders noemde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

The Eagle schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:49:
[...]

@deepbass909 Volgens mij is dit exact wat jij zoekt en elders noemde :)
Inderdaad, toevallig! Ik heb hem gelijk maar even naar binnen getrokken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Same here, altijd handig :)
Kon net ook eindelijk eens gebruik maken van mijn nieuwe AP's. Spul kwam draadloos binnen met 20Mbyte per seconde :D

Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6