mdj84nl schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:16:
Nou deed een film het prima, echt 100x beter. Maar toen slingerde ik de PS4 aan met battlefield. Alles mooi en aardig, nog steeds perfect. Totdat ik in een tank stapte en schoot. Het klonk alsof mijn sub dat niet aankon.
Sindsdien doet de sub gek, bij elke klein beetje bas kraakt en vervormt de sub totaal. Alle instellingen weer terug helpt ook niet (dus hoe ik het gisteren had)
mijn specs van mijn sub zijn 70hz tot 150hz
front: 45hz-20khz en overige 60hz-20khz
Mijn instellingen die waren dan toch correct of zie ik iets over het hoofd?
Nou is mijn vraag. Kan mijn sub het begeven hebben door het te harde/overdreven bassgeluid? Of kan het ook mijn receiver zijn (zeg aub van niet

)
Je receiver zal het niet zo snel begeven, lijkt mij eerder een sub issue.
Je sub heeft als spec dat ie weer kan geven vanaf 45hz.
Je receiver stuurt het laag door wat je in de crossovers hebt geselecteerd.
Allereerst is je sub spec dus niet 70-150Hz, dat is de cutoff die je kunt selecteren.
Oftewel tot hoever wil je dat hij meedoet vanaf zijn spec die 45Hz is

Gooi je die helemaal open dan accepteert ie alles tot 150hz, bij veel subs disable je de hele cutoff functie en dan is er geen bovenlimiet meer. Een inkomend 250hz signaal krijgt hij dan ook voor zijn kiezen en dat vindt ie niet leuk. Disablen is om geen dubbele cutoff functie te hebben en het filteren extern te doen, geen idee of die jamo de cutoff disabled als je die helemaal open zet.
Als je speakers op small zet gaat al het laag vanaf je crossover naar de sub.
Large zorgt ervoor dat je speakers ook laag weergeven i.c.m. je sub.
Small met crossovers op 60hz en 80hz zou inhouden dat de sub van 45 tot 80hz het laag overneemt van je speakers, daarnaast krijgt hij ook het .1 LFE kanaal te verwerken.
Je sub zal over de flos zijn gegaan door ofwel een te hoge level setting, ofwel een frequentie input die hij eigenlijk niet kan verwerken. Als de sub nu niet meer normaal werkend te krijgen is zal door 1 van die oorzaken de spoel van de driver stuk zijn gegaan. Andere oorzaak zou kunnen zijn dat je pre-output vanaf de receiver naar sub op +10 staat, kans is wel zeer klein dat je dan zo'n drastisch vervormde ouput krijgt.
Vind het wel wat vreemd aangezien je crossovers bepalen dat je subwoofer geen signalen zou mogen krijgen boven de 80hz of heb je ergens nog een setting LFE+MAIN zien staan?
Je subwoofer cutoff op 100hz en speakers op 60 en 80 had het dan sowieso voorkomen.