Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:24:
Het lukt mij niet om mijn laptop via bluetooth op de speaker aan te sluiten. Iemand een idee hoe dat moet? Als ik apparaten zoek via bluetooth op mijn laptop kan hij de speaker wel vinden, maar als ik ze wil koppelen vraagt hij om een wachtwoordcode of iets dergelijks. Ik kan op verder drukken zonder iets in te voeren, maar dan mislukt het. Als ik wel iets (randoms) invoer mislukt het ook.

Verder is het me ook nog niet gelukt om de speaker via wifi te koppelen. Heb precies gedaan hoe het wordt uitgelegd, met de WPS knop op het apparaat en de router. Aan het niet meer knipperende lampje maak ik op dat hij wel geconnect is, maar als ik vervolgens muziek (via de app) wil afspelen, komt het geluid uit mijn telefoon en niet uit de speaker.

Zou heel fijn zijn als iemand raad weet! :)
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, wanneer ik me laptop via bluetooth wil verbinden met m'n Adapt. Voorheen werd er nooit gevraagd om een code, en nu opeens wel. Ik ga van de week maar eens met Harman bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
En Mixradio is er ook mee gekapt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loenerd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:05:
[...]

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, wanneer ik me laptop via bluetooth wil verbinden met m'n Adapt. Voorheen werd er nooit gevraagd om een code, en nu opeens wel. Ik ga van de week maar eens met Harman bellen.
Laat me weten als je meer weet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loenerd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:05:
[...]

Als je de code 0000 invoert werkt het als het goed is wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Laatst online: 10-04-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:28:
[...]

Als je de code 0000 invoert werkt het als het goed is wel! :)
Er is kennelijk een update geweest, want het werkt ineens weer zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awdehaan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-03 07:32
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:44:
[...]

Misschien niet heel veel meer informatie dan dat we nu al weten, maar op hun nieuwe site staat het nieuwe product met daaronder..... De nieuwe controller app, Binnenkort beschikbaar. fingers crossed _/-\o_

http://www.harmankardon.nl/wifi-speakers/OMNI+20.html

en met een Filmpje!

YouTube: COMING SOON: The New Harman Kardon Controller App

Na het kijken van het filmpje zijn er een aantal dingen opgevallen:
-Het is een nieuw interface en zoals het er nu uitziet loopt het niet vast na 10 seconden, in dat opzicht zijn we al wat verder.

- op 37 seconden van het filmpje is te zien dat er een Media server is, dit zou betekenen dat er Nas integratie is vanuit de app

- Daarnaast is er Shoutcast bijgekomen

- voor de rest is er op de site met geen woord gesproken over chromecast support, zowel op de site als op het filmpje. Neem aan dat ze hier nog druk mee bezig zijn.

Ben benieuwd!
O-)
Contact gehad met de klantenservice van Harman. De nieuwe Controller App zou binnen 3 weken gelanceerd moeten worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Goed nieuws. En nu maar hopen dat ze er ook iets moois van gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F41R schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:16:
En Mixradio is er ook mee gekapt. :(
Precies, Mixradio is ermee gestopt - niet alleen in de HK App, maar helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Korte preview van de omni+ YouTube: Harman Kardon Omni+ Wireless Chromecast Surround Sound Speaker Preview

De nieuwe adapt+ blijkt dus ook digitale uitgangen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter00
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11-2023
Ben benieuwd naar de nieuwe controller app. Maar ben wel een beetje cynisch. Ik heb inmiddels wel de ervaring dat HK erg veel zegt te gaan doen, maar dat vervolgens totaal niet waar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Laatst bij de BCC gaan luisteren naar meerdere speakersets. En Samsung, Sonos, Bose en nog een ander merk waren gewoon niet te vergelijken met de kwaliteit van Harman Kardon. Binnenkort ga ik ook maar eens een set hiervan kopen en hopen dat de app beter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
awdehaan schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:30:
[...]

Contact gehad met de klantenservice van Harman. De nieuwe Controller App zou binnen 3 weken gelanceerd moeten worden!
Dan zou die toch zo'n beetje moeten komen nu... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
De nieuwe app is nu te downloaden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awdehaan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-03 07:32
glorixjim schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:08:
De nieuwe app is nu te downloaden !
En niet bepaald een vooruitgang. De beloofde Spotify integratie is o.a. niet toegevoegd, de zoekfunctie blijft slecht en ik heb nu vastloper na vastloper. Jammer. Gemiste kans.
Vandaag nog contact gehad met de klantenservice dat de vernieuwde app tussen vandaag en max. 4 weken gelanceerd wordt...

[ Voor 15% gewijzigd door awdehaan op 10-05-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er dan nog een vernieuwde app of gaan ze verder bouwen op deze app? Ik moet zeggen dat ik ook meer had gehoopt aangezien de gehele serie inmiddels al 2 jaar op de markt is, maar hier loopt het al wel wat stabieler en ben wel blij met de shoutcast app. Hoop alleen snel dat ook chromecast en dnla support worden toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter00
En geen mogelijkheid om vanaf mijn NAS te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 16:56
Ik zag trouwens vandaag dat voor Android de laatste update op 13 mei was met de versie v3.0.1. Werkt het nu beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:00
Ik heb de Omni 10 zwart gekocht voor 119 euro bij HifiCorner met leuke korting. Ik ben er nog niet uit of ik 'em terug ga brengen of hou voor in de slaapkamer als luxe Bluetooth-speaker. De bas is voor mij iets te nadrukkelijk aanwezig bij sommige muziek. Geen Spotify support stoort mij. Had verwacht dat er wel een applicatie voor Mac/iOS zou zijn waarmee je al je geluid via wifi zou kunnen streamen, maar zo werkt het niet. Had mij beter moeten inlezen. Ik vond deze thread pas nadat ik het apparaat had gekocht. Geen reviews via de productpagina op Tweakers. De vraag is wat er voor alternatief is voor deze prijs qua Bluetooth-speakers, want daarmee moet je het vergelijken, gezien de stand van de software.

[ Voor 25% gewijzigd door Borkdude op 11-07-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Laatst online: 08-09 11:00
Ik heb de HK Omni 10 teruggebracht naar de winkel. Kon gelukkig nog (binnen 14 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Iemand al ergens de nieuwe Omni+ serie gespot?

• ajkoelewijn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-11-2023
Blij met de geluidskwaliteit van zowel de omni 10 als 20, maar de app blijft een drama. Onder nougat werkt deze helemaal niet meer. Dat wil zeggen de muziek die lokaal op je device staat, speelt de app niet af. Heeft iemand een oplossing? De app heeft toestemming tot mijn bestanden. Toestel is Nexus 5x, dus geen extern geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
F41R schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:51:
Iemand al ergens de nieuwe Omni+ serie gespot?
Omni+ serie zou deze maand moeten komen.
http://www.audioxpress.co...r-whole-home-applications
https://www.likehifi.de/n...wireless-in-jedes-zimmer/
http://www.alpha-audio.nl...-kardon-pakt-op-ifa-2016/

maar van harman zelf horen we nog maar angstvallig weinig. ik ben benieuwd

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lp77
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-07 20:23
Ik heb alle posts doorgenomen, nadat ik vandaag een omni 10 showmodel in de aanbieding zag voor €79. Weet dus een beetje wat de zwakke en sterke kanten zijn. Met jullie ervaring, zouden jullie hem voor deze prijs kopen? Gebruik zal voornamelijk op kantoor zijn in bluetooth mode. Of is een bluetooth speaker zoals bijvoorbeeld JBL charge 3 of Denon envaya een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kmaaden24
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-01-2017
Hoe heb je je adapt gekoppeld?! Welke kabels/ingangen heb je hiervoor gebruikt?!
Wil dit ook doen maar krijg het tot nu toe niet voor elkaar en probeer de adapt met mijn tuner (tulip kabel) te koppelen maar krijg geen groen licht van de aux kabel
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 18:22:
Ik heb vanaf januari 2015 deze thread terug zitten lezen. Eigenlijk is het te gek voor woorden dat deze dure Omni's geen spotify ondersteunen in de wifi, maar niet alleen dat. Ook radio via laptop of telefoon is niet mogelijk met die domme en slechte app, en ik was daar eerst flink kwaad over. Ook omdat ik flink aan het lijntje ben gehouden door HK klantenservice (of non-service). Zoethoudertjes en er is wel degelijk gemeld dat Spotify ergens in 2015 in de app ondersteund zou gaan worden. De app zelf is een gedrocht en ik gebruik deze dan ook nooit. Inmiddels heb ik mezelf wel tevreden weten te stellen door het allemaal naast me neer te leggen en te genieten van het goede geluid. Wat dat betreft is de mij bekende kwaliteit van HK in ieder geval wel gewaarborgd. Ik heb een adapt aan mijn HK AVR 1710 gehangen en gebruik via bluetooth en de "link" knop gewoon spotify en bijvoorbeeld 3fm en 538 door de hele benedenverdieping. Dit werkt feilloos, valt zo goed als nooit weg en het werkt vanaf macbook, iPhone, iPad en Android telefoons van de familie. Iedereen kan makkelijk connecten en muziek streamen. Ook vanaf een Nas. Ondanks het feit dat het dus eigenlijk veredelde en veel te dure bluetooth speakers zijn, ben ik achteraf wel blij met mijn aankoop en ik zal er voorlopig van blijven genieten.

Maar ik zal in de toekomst absoluut niet meer voor HK kiezen, als ik aan vernieuwing toe ben. Er is niet geleverd wat is beloofd en ook de service laat zeer veel te wensen over. Jammer, ik was altijd fan van HK, totdat de Omni serie uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kmaaden24
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-01-2017
Is deze inmiddels al te koop?!
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:44:
[...]

Misschien niet heel veel meer informatie dan dat we nu al weten, maar op hun nieuwe site staat het nieuwe product met daaronder..... De nieuwe controller app, Binnenkort beschikbaar. fingers crossed _/-\o_

http://www.harmankardon.nl/wifi-speakers/OMNI+20.html

en met een Filmpje!

YouTube: COMING SOON: The New Harman Kardon Controller App

Na het kijken van het filmpje zijn er een aantal dingen opgevallen:
-Het is een nieuw interface en zoals het er nu uitziet loopt het niet vast na 10 seconden, in dat opzicht zijn we al wat verder.

- op 37 seconden van het filmpje is te zien dat er een Media server is, dit zou betekenen dat er Nas integratie is vanuit de app

- Daarnaast is er Shoutcast bijgekomen

- voor de rest is er op de site met geen woord gesproken over chromecast support, zowel op de site als op het filmpje. Neem aan dat ze hier nog druk mee bezig zijn.

Ben benieuwd!
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt een prima speaker qua geluid, en het feit dat het nu in de aanbieding komt wil zeggen dat de nieuwe editie eraan komt. Tenminste ik heb de indruk dat ze het product nog niet hebben laten vallen, en hoop ook dat de nieuwe reeks producten een uitbreiding gaat worden op de huidige serie. Dus als je nog een tijd kunt leven met bluetooth en de kans dat er straks meer bij komt, dan is het zeker die prijs waard!
lp77 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:59:
Ik heb alle posts doorgenomen, nadat ik vandaag een omni 10 showmodel in de aanbieding zag voor €79. Weet dus een beetje wat de zwakke en sterke kanten zijn. Met jullie ervaring, zouden jullie hem voor deze prijs kopen? Gebruik zal voornamelijk op kantoor zijn in bluetooth mode. Of is een bluetooth speaker zoals bijvoorbeeld JBL charge 3 of Denon envaya een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dit product is nog niet te koop, het zou herfst dit jaar moeten komen. Dus tussen nu en heel snel :P , Harman Kardon kennende, misschien nog een hele tijd 8)7
Kmaaden24 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:25:
Is deze inmiddels al te koop?!

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Ondanks dat ze over oktober spreken vind ik het allemaal angstvallig stil..
Het duurt mij allemaal te lang.

Misschien hoort het hier niet thuis. Maar ik ben ook wel benieuwd naar de "Playlist" van dochter bedrijf JBL van Harman kardon.

Zou ook deze maand uitkomen. En lijkt direct te concurreren met de OMNI+ 20

EDIT:

https://www.wifimedia.eu/...audio/harman-kardon-omni/ (vanaf december)

https://www.wifimedia.eu/nl/jbl-playlist-zwart.html

ik ken de winkel zelf niet maar hij staat goed aangeschreven op tweakers..

[ Voor 62% gewijzigd door Proxx op 25-10-2016 22:31 . Reden: US Release ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralse
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-04-2017
Bah, ik had deze aangeschaft omdat hij zogezegd ook op wifi kon.
Maar dat doet hij achter de schermen dus daar mogen ze eigenlijk niet mee adverteren.
Je kan het toestel niet besturen via wifi :/
Enigste dat goed is aan het toestel is de geluidskwaliteit.
Onhandig en fragiel design, enkel stroom via kabel (en toch omvangrijk), bluetooth valt regelmatig weg na 2 minuten draaien, kan niet besturen via wifi, ...
Al goed dat ik hem 2dehands heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje met mijn omni 20 en 2 omni 10 's:

Wanneer ik via bluetooth wil verbinden met de boksen ondervind ik problemen,
met een oude windows telefoon van mij kan ik zonder problemen met alle 3 de boksen verbinden,
ook met mijn oude galaxy s4 mini gaat dit zonder problemen,
maar als ik met mijn galaxy s6 wil verbinden krijg ik hoe ik het ook probeer geen verbinding.

Ik lees dat andere mensen hier ook last van hebben en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 14:38

PnD

like in Pinda ^_^

Even een update m.b.t. de spotify connect ondersteuning vanuit HK support:

There will not be any Spotify integration inside our app, and will not come to the 1st generation OMNI. The new OMNI plus series, will have Spotify connect build-in from start, and they are able to re-stream to two OMNI 1st generation speakers.

Uiteraard heb ik de support nog mijn teleurstelling gedeeld over de gare ontwikkeling van de bestaande app en dat korting voor de early adaptors wel netjes zou zijn. Daar werd vakkundig omheen gel*ld.

Over de release van de plus serie:

We are aiming to launch the Omni+ sometime between January and March 2017, but it is not guaranteed. This is not fixed and could still be delayed, because Harman is investing a lot of time in this product so it is as best as possible.

Kan dus best interessant zijn om goedkoop de 1ste omni serie te kopen als je meerdere speakers in 1 ruimte hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door PnD op 03-01-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proxx schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:39:
Ondanks dat ze over oktober spreken vind ik het allemaal angstvallig stil..
Het duurt mij allemaal te lang.

Misschien hoort het hier niet thuis. Maar ik ben ook wel benieuwd naar de "Playlist" van dochter bedrijf JBL van Harman kardon.

Zou ook deze maand uitkomen. En lijkt direct te concurreren met de OMNI+ 20

EDIT:

https://www.wifimedia.eu/...audio/harman-kardon-omni/ (vanaf december)

https://www.wifimedia.eu/nl/jbl-playlist-zwart.html

ik ken de winkel zelf niet maar hij staat goed aangeschreven op tweakers..
De JBL Playlist zal niet concurreren met de Omni+ speakers. Deze zijn voor 2 heel verschillende markten bedoeld. JBL Playlist zal gericht zijn op Google Play / Google Cast Multiroom. Omni+ wordt een heel ander segment, met als einddoel dat deze in een meerkanaals draadloos systeem aangesloten kunnen worden voor surround sound in je home-cinema.

JBL is overigens geen "dochteronderneming" van Harman Kardon. Zowel JBL als Harman Kardon zijn merken van Harman International.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter00
Weet iemand of er nog ontwikkelingen zijn op de controller app? Sinds mei 2016 is er niets meer gedaan. Verwachtingen mogen toch hoger zijn van HK? Nu gebruik ik alleen bluetooth omdat ik niets van mijn NAS kan afspelen via de app, bij Sonos heel gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals het er nu uitziet krijgt de eerste generatie niet meer ondersteuning, zowel googlecast als Spotify zullen dus niet meer komen. Kijkende naar wat de nieuwe serie nog meer brengt ben ik zeer pessimistisch, en blijft het voor mij een hele dure (domme) speaker. Dit bleek ook na contact met de ondersteuning afdeling van HK zelf, daarin werd inderdaad verteld dat alleen de nieuwe speaker deze features zou gaan krijgen en dat de HK Omni eerste generatie niets meer zou krijgen. Op de vraag of er nog Nas support zou komen, was het antwoord dat ze dat wel in de toekomst van plan zouden zijn. Echter dit is mij ook al meer dan een jaar geleden verteld, dus mijn verwachting zijn zeer miniem. Daarnaast wordt hier ook met geen woord over gerapt bij de nieuwe Omni producten, dus heb het vermoeden dat ze het hebben laten vallen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2019 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Kan me grotendeels vinden in het advies van Martinib. Als ze echter spotify connect gaan ondersteunen is dat voor mij genoeg. Als hun een duur contract met spotify sluiten, gaan ze dat vast en zeker onderhouden.

Voor mij zou een Omni+ 20 die ik kan linken met mijn huidige Omni 20 dus een goede oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere optie die je kunt overwegen is om een chromecast audio te kopen, deze zijn 39 euro en ondersteunen o.a. spotify. Wat ik met mijn bericht wou zeggen is dat de volgende generatie van de Omni serie het vast wel zou ondersteunen, maar dat dit zeker niet geld voor de toekomst en/of andere apps. Tenniste dat hebben ze in mijn ogen nu wel bewezen met het laten vallen van de vorige generatie.

• jfroberger
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-03-2022
Ik beaam onmiddellijk de slecht functionerende en onvolledige controller. Maar waar mijns inziens een beetje aan wordt voorbijgegaan is de fantastische bluetooth-functionaliteit van de adapt.
De adapt wordt hier en daar aangeboden voor enkele tientjes. Ik heb er een aangeschaft voor nog geen 30 euro. Maar ik was werkelijk verbaasd over de kwaliteit van de bluetooth. Het werkt stabiel en de geluidskwaliteit is bijzonder goed. Wat wil je ook: hij is uitgerust met de CSR8630-chip. (Cambridge Silicon Radio; de uitvinder van de AptX-module.) Overigens beschikt de adapt niet over AptX.
En hij heeft een Asahi Kasei-dac. Niet verkeerd voor nog geen 30 euro. Nee, vergeet de rest, maar koester de bluetooth. De beste bluetooth-ontvanger die ik ooit heb gehad!! Ik heb er nog maar een gekocht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de set van 4 Omni (10 en 20) en Adapt gekocht. Goed geluid en ik vond het idee van verschillende muziek op verschillende speakers aantrekkelijk maar… de app is zwak, het wisselen tussen bluetooth en streamen vanaf bv je telefoon is moeizaam en gaat niet soepel. De ervaring met Harman’s customer service en technical support is gewoon slecht, ze hebben weinig motivatie om jouw probleem op te lossen en ze zijn onbekwaam. Conclusie: voor deze prijs ben je beter af met een systeem van een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe app is er, en om maar meteen te beginnen: De oude generatie ofwel de Harman kardon 10 en 20 hebben niets erbij gekregen. Zowel google cast als spotify zijn niet terug te zien in de app, wat geheel te verwachten was :? 8)7 . Ook nas support is helaas nog steeds niet beschikbaar. De update is dus vooral voor de nieuwe serie :( .

De nieuwe speakers HK + serie komen zoals het eruit ziet wel snel op de markt, de eerste Reviews zijn al online verschenen: https://www.homecinemamag...n-kardon-omni-10-omni-20/ Beetje hetzelfde verhaal als de vorige serie, maar nu wel met spotify en cast. Over Nas support staat geen woord dus denk dat dat ook nooit gaat komen als het aan HK ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Je kan nu wel nummers met een slider voor/achteruit spoelen. Iets wat ik toch wel miste in de oude app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
Eindelijk ik kan nu al mijn favorieten songs selecteren via de Harman app via Deezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Heeft iemand de toezegging die support destijds gedaan heeft al ergens bevestigd gezien?

There will not be any Spotify integration inside our app, and will not come to the 1st generation OMNI. The new OMNI plus series, will have Spotify connect build-in from start, and they are able to re-stream to two OMNI 1st generation speakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlorixJim
Ik heb na de update wel het probleem dat mijn boxen soms niet gevonden worden, na een paar keer de app opnieuw opstarten werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampie91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 16:08
Ik heb gisteren de support van Harman gevraagd of de nieuwe Omni Plus luidsprekers het signaal van Spotify Connect en Google Cast kunnen streamen naar de eerste generatie Omni luidsprekers. Ik kreeg daarop het volgende antwoord:

"Hartelijk dank voor het contacteren van de helpdesk en uw interesse in onze producten,
Wanneer onze nieuwste toevoeging OMNI + beschikbaar wordt, dan is het sterk genoeg om Spotify Connect opnieuw te streamen naar maximaal 2 eerste generatie OMNI speakers.
De licentie van de Chromcast Google is alleen geldig voor de + generatie. U kunt wel de eerste en de tweede generatie via bluetooth koppelen."

Voor mij betekend dit dat ik de nieuwe Omni + ga aanschaffen om het één en ander te testen, heb nu een adapt en een Omni 10 maar ben al een tijdje aan het kijken hoe ik dit ga uitbreiden, verder redelijk tevreden over de luidsprekers alleen het streamen over bluethooth is niet altijd even handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Sinds gisteren weer een update van de app. Nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hampie91 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:17:
Ik heb gisteren de support van Harman gevraagd of de nieuwe Omni Plus luidsprekers het signaal van Spotify Connect en Google Cast kunnen streamen naar de eerste generatie Omni luidsprekers. Ik kreeg daarop het volgende antwoord:

"Hartelijk dank voor het contacteren van de helpdesk en uw interesse in onze producten,
Wanneer onze nieuwste toevoeging OMNI + beschikbaar wordt, dan is het sterk genoeg om Spotify Connect opnieuw te streamen naar maximaal 2 eerste generatie OMNI speakers.
De licentie van de Chromcast Google is alleen geldig voor de + generatie. U kunt wel de eerste en de tweede generatie via bluetooth koppelen."

Voor mij betekend dit dat ik de nieuwe Omni + ga aanschaffen om het één en ander te testen, heb nu een adapt en een Omni 10 maar ben al een tijdje aan het kijken hoe ik dit ga uitbreiden, verder redelijk tevreden over de luidsprekers alleen het streamen over bluethooth is niet altijd even handig.
Ok, ik wacht met veel belang jouw tests af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 23:06
glorixjim schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:20:
Ik heb na de update wel het probleem dat mijn boxen soms niet gevonden worden, na een paar keer de app opnieuw opstarten werkt het wel.
same here. Niet best. ik heb Nuna de update van de app de beide boxen (onmi 10) geüpdatet en de beide twee boxen met wifi (streepje brand steady wit) en toch geen " kamer" samen te stellen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

@Hampie91 Heb je hem inmiddels al gekocht? Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

• Hampie91
Ja ik heb inmiddels een Omni 20+ aangeschaft en ben al met al best wel tevreden over hoe het werkt, ik gebruik met name Spotify Connect en dat werkt over het algemeen goed, af en toe is de box alleen niet zo responsive, kost dan wat meer moeite dan één keer drukken om een ander nummer te krijgen, het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk of dat aan de Omni + ligt of aan de Spotify app of ergens daar tussen in.

Het verbinden met mijn 1e generatie Omni 10 en adapt gaat perfect, daar heb ik een klachten over, het enige wat hier jammer aan is is dat je het geluid van de eerste generatie boxen niet kan regelen via de Spotify app.

Voor mijn ongetrainde oor is het geluid ook goed, maar dat was bij de eerste generatie niet anders.

Ik ben dus best wel tevreden over mijn aankoop en heb er zeker geen spijt van.

Als je nog wat meer vragen hebt laat maar weten, zal ik kijken of ik het antwoord er op kan geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hmm, dan van die volumeregeling is best irritant lijkt me. Voor de rest goed nieuws dus. Ik wacht het nog even af, volumeregeling is wel omslachtig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de omni10 aansluitbaar op pc? en dus bruikbaar als pc speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een HK AVR171S met wifi/spotify en daar heb ik een adapt op aangesloten. Is het mogelijk om dat signaal naar de 1 gen. omni 10 en 20 te sturen? Ik heb al uren in de handleidingen zitten lezen, maar er staat niets over je avr koppelen met de omni's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
  • Laatst online: 20-10-2021
Audio uit van je receiver naar audio in adapt dan moet het lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:12:
Beste mensen,

Ik ben in het bezit van een HK AVR171S met wifi/spotify en daar heb ik een adapt op aangesloten. Is het mogelijk om dat signaal naar de 1 gen. omni 10 en 20 te sturen? Ik heb al uren in de handleidingen zitten lezen, maar er staat niets over je avr koppelen met de omni's
Audio uit van je receiver naar audio in adapt dan moet het lukken succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Harley038,

Ken jij de avr171s? Want deze heeft een audio uitgang (zone2) en is aan en uit te zetten in het osd menu. Wanneer ik hem zo aansluit zoals je beschreven hebt, dan krijg ik op de omni's nog geen signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:02:
Hallo Harley038,

Ken jij de avr171s? Want deze heeft een audio uitgang (zone2) en is aan en uit te zetten in het osd menu. Wanneer ik hem zo aansluit zoals je beschreven hebt, dan krijg ik op de omni's nog geen signaal
Uit mn hoofd gaat het om een tulp audio uit... je moet dan de adapt op AUX hebben staan..dan pakt hij het signaal via het follow me systeem op je andere omni's. Probleem is dat er een vertraging op zit geloof ik... Mijn advies koop een chromecast audio deze op de AUX van de adapt en vanuit de audio uit naar audio in receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Hampie91 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:35:
Ja ik heb inmiddels een Omni 20+ aangeschaft en ben al met al best wel tevreden over hoe het werkt, ik gebruik met name Spotify Connect en dat werkt over het algemeen goed, af en toe is de box alleen niet zo responsive, kost dan wat meer moeite dan één keer drukken om een ander nummer te krijgen, het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk of dat aan de Omni + ligt of aan de Spotify app of ergens daar tussen in.

Het verbinden met mijn 1e generatie Omni 10 en adapt gaat perfect, daar heb ik een klachten over, het enige wat hier jammer aan is is dat je het geluid van de eerste generatie boxen niet kan regelen via de Spotify app.

Voor mijn ongetrainde oor is het geluid ook goed, maar dat was bij de eerste generatie niet anders.

Ik ben dus best wel tevreden over mijn aankoop en heb er zeker geen spijt van.

Als je nog wat meer vragen hebt laat maar weten, zal ik kijken of ik het antwoord er op kan geven ;)
En hoe zijn de ervaringen inmiddels, al anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampie91
PnD schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:06:
[...]

En hoe zijn de ervaringen inmiddels, al anders?
De Omni 20+ zelf is een fantastisch apparaat dat altijd doet wat het moet doen het goed geluid geeft. Van de app van Harman ben ik nog steeds geen fan, werkt niet altijd zoals het hoort, vindt niet altijd de boxen terwijl er wel een stabiele verbinding is met WIFI.

Verder was het restreamen via Spotifyconnect naar mijn eerste generatie adapt en Omni 10 vaak slecht, het geluid viel dan om de haverklap weg en alleen bij de eerste generatie modellen, de Omni + bleef gewoon doorspelen. Ben een hele periode aan het zoeken geweest wat hiervan de oorzaak kon zijn maar nooit een echt probleem kunnen vinden. Dit loste zich altijd vanzelf wel weer op, na een paar seconden ging de muziek gewoon verder maar dat is niet wat je wilt en iets wat zeker niet mag bij zo'n duur apparaat.

Afgelopen week heb ik een factory reset van mijn telefoon gedaan en wonder boven wonder lijken de bovenstaande problemen verleden tijd te zijn. (klopt af)

Ik hoop dat dit zo blijft in de toekomst, dan is het prima voor mij.

Al met al nog wel tevreden met mijn aankoop, grootste mankement blijft de brakke Harman app. Hoop er nog altijd op dat hier verbetering in komt maar heb er onderhand een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo HK experts,

Ik ben op zoek naar een leuk 5:1 systeem voor de tv waarbij ik ook muziek mee kan luisteren (met een beetje volume). De woonkamer (combi met keuken en eethoek) is ongeveer 75m2.

Vorig jaar besloten om twee omni 50 plus te kopen en begin dit jaar de omni bar plus. In theorie een leuke oplossing dacht ik. Echter het lukt me niet om de Omni 50 te koppelen aan de omni bar. Het lukt wel om de omni bar in een kamer te installeren en de twee omni 50 speakers als stereo paar in een andere.

Heeft iemand hier ervaring mee? HK support is waardeloos. Die weten helemaal niks.

groeten,

Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV1
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-07 21:40

RV1

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:19:
Hallo HK experts,

Ik ben op zoek naar een leuk 5:1 systeem voor de tv waarbij ik ook muziek mee kan luisteren (met een beetje volume). De woonkamer (combi met keuken en eethoek) is ongeveer 75m2.

Vorig jaar besloten om twee omni 50 plus te kopen en begin dit jaar de omni bar plus. In theorie een leuke oplossing dacht ik. Echter het lukt me niet om de Omni 50 te koppelen aan de omni bar. Het lukt wel om de omni bar in een kamer te installeren en de twee omni 50 speakers als stereo paar in een andere.

Heeft iemand hier ervaring mee? HK support is waardeloos. Die weten helemaal niks.

groeten,

Arjen
Bevalt de Omni bar zelf wel?
Zit er ook aan te denken om die te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RV1,

Ik zou nog even wachten met bestellen. Er bestaat nog geen handleiding (in productie door HK), het opzetten van het 5:1 systeem werkt niet, ik krijg de afstandsbediening van de tv niet gepaird met de Omni bar, etc etc.

Kortom nog veel kinderziektes. Ik wacht nog even of ze met een oplossing komen, maar als het langer dan twee weken gaat duren gaat alles terug en koop ik Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Hallo!

Vraagje. Ik heb een Harman Kardon Sabre SB35 soundbar. Nu heb ik net een Omni 20+ gekocht en wil deze twee met behulp van een Adapt aan elkaar koppelen.

Nu zie ik dat er ook een Adapt + komt maar lan nergens vinden wat het verschil is.

Is het uberhaupt een goed systeem zon adapt?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

@Hampie91 of andere nog ervaring met het restreamen van een Omni 20+ naar een "gewone" Omni 20.

Ik overweeg in de huiskamer toch de aanschaf van een Omni 20+. Via ING Rentepunten voor € 190,- de mogelijkheid om Spotify connect te gebruiken. Spotify is toch eigenlijk 99% van wat we luisteren. Dan hoef ik tenminste niet elke keer met Bluetooth te connecten.

Werkt het nu betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Kickje, iemand? :)

• F41R
Bij het afspelen van muziek via de Harman kardon app kan je restreamen naar non plus modellen. Echter om de Chromecast functionaliteit te restreamen heb je een 2e Omni plus model nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

@F41R je noemt chromecast maar vrees dat hetzelfde geld voor Spotify connect. Restream alleen via die brakke app 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Ja volgens mij is er geen verschil tussen de “Chromecast builtin” en de spotify connect feature, dan alleen de naamgeving. Hoe dan ook, restreamen tussen plus en non plus modellen kan alleen via de Harman app. Ik gebruik de app om muziek (Deezer) te streamen tussen een 20plus en 2x gewone Omni 10. Dit gaat op zich prima.

• Balance
  • Laatst online: 02-09 08:50
BBC heeft twee flinke kortingen:

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Wow, dat zijn de ING rentepunten prijzen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinBTW
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10-2023
Omni 50+ voor €230,- middels ING-rentepunten 8)7

• F41R
Misschien zijn de prijzen van de omni lijn wel flink gedaald wegens de nieuwe Citation series speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Ook met ING rente punten nu een Omni 50+ aangeschaft (170 euro)
Vraag 1: Kan ik de "oude" omni serie mee koppelen?
Vraag 2: Kan ik de Citiation serie mee koppelen? (Kleine voor spraakbesturing?)

Alvast bedankt, komt vandaag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

@Bas Tussengas vraag 1 moet blijkbaar kunnen, maar heb gelezen dat het niet erg stabiel is. Ben benieuwd naar je bevindingen. Heb ook nog een omni20 ben benieuwd naar de 50+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Heb hem binnen, geluid super via de aux van de tv.
Krijg hem alleen niet gevonden in de controller app...
Ze zeggen: zorg dat de speaker met hetzelfde wifi netwerk als de telefoon is verbonden, maar hoe verbind ik de speaker met wifi?
Wanneer ik een nieuwe ruimte instel, zie ik de speaker wel, geef het wachtwoord van mijn wifi, maar dan verbind mijn telefoon direct met de speaker en ben ik terug bij af.
Iemand een oplossing? Heb geen wps knop op mijn router.

Grrr: De speaker via Aux aan de tv, valt om de 5-10 minute weg en start na een paar minuten weer op, zonder iets te veranderen.

Grrr 2: Enorme vertraging via Aux?

Ik ben er bijna klaar mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Bas Tussengas op 28-02-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:30
Ik heb nu een jaar 2x OMNI10+, recentelijker een ADAPT+ en al eerder een OMNI50+.

Nu is vorige week 1x OMN10+ kapot gegaan, dit was de master van het paartje.
Ik heb toen een hele avond alles geprobeerd om de slave te resetten en deze als enkele master weer te paren. Dit lukte totaal niet. Zelfs de telefoon van mijn vrouw geprobeerd, ook niet.
Vandaag een nieuwe OMNI10+ gehaald want geen muziek is ook (n)iets.

Krijg ik ook niet aan de praat. :? :(

Wifi AP's gecheckt, allemaal uitgeschakeld behalve 1 AP, 5GHz ook uitgeschakelt, hielp niets.

Nu kreeg ik een brainwave, mijn vrouw en ik hebben de afgelopen maanden nieuwe telefoons gekocht.
Uit de kast mijn oude SONY Z5 compact gehaald, en ja hoor nu lukt het wel. 8)7
Ook de oude slave OMNI10+ kreeg ik hiermee opnieuw gepaard met de nieuwe OMNI10+.
Weer opgesteld op de vertrouwde plekken, wat verder bij de AP's vandaan.
Na een paar firmware updates van de nieuwe speaker geluid.

Nu gaat de oude OMNI10+ een heeeel stuk zachter als de nieuwe. :X
Dus ik ben nog niet klaar...

Edit: Het volume probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door DjAntoon op 17-03-2019 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Bas Tussengas schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:20:
Wanneer ik een nieuwe ruimte instel, zie ik de speaker wel, geef het wachtwoord van mijn wifi, maar dan verbind mijn telefoon direct met de speaker en ben ik terug bij af.
Iemand een oplossing? Heb geen wps knop op mijn router.
Misschien heb je wel hetzelfde probleem als ik had.
Toevallig nog oude smartphone liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Tussengas
Terug gebracht :)

Nu een mooie HK 2.1 stereo set via optisch naar de tv met Chromecast.
Super geluidje, wifi compatible en geen rare apps en connectie dingen die blijkbaar nog niet goed werken.

Alleen buiten nog geen muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Gisteren was het weer zover, mijn setje Omni 10 was weer niet bereikbaar, compleet verdwenen.
Gereset en weer proberen toe te voegen, lukte wederom niet... Maar weer de oude Z5 uit de kast en ja hoor, meteen werkend te krijgen.
Ik had gehoopt dat Harman inmiddels een fix zou hebben voor de laatste android vesie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
1 van mijn omni 50+ blijft hangen op een oudere firmware 17.xxx.xxx de andere is naar 18.xxx.xxx gegaan ook de chromecast built-in firmware is nu verschillend van elkaar. Iemand hetzelfde probleem of een oplossing hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
@Harley038 Al eens de speaker een keer helemaal gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harley038
Speaker volledig gereset, app opnieuw geïnstalleerd op een oudere Android 6.0 toestel. Speaker aan het netstroom op standby auto update op 03"00 am... helaas zonder succes ook het switchen naar een ander netwerk helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
  • Laatst online: 03-06 12:11
Ik heb eenzelfde soort probleem. Tweemaal een Omni 10+ hier in huis. De ene lijkt wel te updaten, en heeft een firmware versie van 18.05.51.19. De andere lijkt echter niet te updaten, deze heeft een firmware van 17.36.51.09.

Bij google cast blijft de firmware dus ook achter, waardoor ik het idee heb dat de ene veel stabieler werkt als de ander. Ook levert het problemen op bij het maken van een audio group.

Firmwareversie van Cast Harman 1: 1.28.102057
Firmwareversie van Cast Harman 2: 1.19.67424

Iemand al een idee of we updates kunnen forceren of handmatig updaten? Reset lijkt niet te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
elitebook8530 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:47:
Ik heb eenzelfde soort probleem. Tweemaal een Omni 10+ hier in huis. De ene lijkt wel te updaten, en heeft een firmware versie van 18.05.51.19. De andere lijkt echter niet te updaten, deze heeft een firmware van 17.36.51.09.

Bij google cast blijft de firmware dus ook achter, waardoor ik het idee heb dat de ene veel stabieler werkt als de ander. Ook levert het problemen op bij het maken van een audio group.

Firmwareversie van Cast Harman 1: 1.28.102057
Firmwareversie van Cast Harman 2: 1.19.67424

Iemand al een idee of we updates kunnen forceren of handmatig updaten? Reset lijkt niet te werken...
Ik weet niet of hier ooit al een oplossing voor is geweest. Geen flauw idee of het wellicht wat uit maakt maar: Mocht je de harman controller app gebruiken vanaf een Android device, probeer de update eens te doen vanaf een IOS device. Of vice versa. Als je die mogelijkheid hebt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elitebook8530
  • Laatst online: 03-06 12:11
F41R schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:53:
[...]

Ik weet niet of hier ooit al een oplossing voor is geweest. Geen flauw idee of het wellicht wat uit maakt maar: Mocht je de harman controller app gebruiken vanaf een Android device, probeer de update eens te doen vanaf een IOS device. Of vice versa. Als je die mogelijkheid hebt tenminste.
Dat valt nog wel eens te proberen. Heb alleen zelf helaas geen apple device. Lees al wel op de amerikaanse Harman site dat verschillende android versies uitmaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Nu online
Heeft iemand de Omni 20 nog recent werkend gekregen met een normaal WiFi netwerk?

Ik heb laatst een 2.4+5 GHz AP geplaatst en sindsdien krijgen we de Omni met geen mogelijkheid meer werkend op WiFi.

Mijn partner kan via de setup WiFi die nu permanent aan staat nog wel het ding bedienen (op IOS) maar ik kan er met Android niks meer mee.

We gebruiken het ding voornamelijk voor de aux input en dat werkt nog wel, maar het volume kunnen aanpassen is wel handig.

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ja, die van mij werkt nog. Idd voor volume gebruik ik het ook. Heb een android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Nu online
Heb je dan ook misschien een tip hoor ik dat ding weer terug op onze WiFi zou kunnen krijgen?

Mijn Android (OnePlus 6) kan de speaker setup WiFi wel vinden en vraagt om het netwerk password maar hangt vervolgens op het stuk wat hij de speaker zou moeten configureren. Ik heb het eens een kwartier laten staan maar het hielp niks, geen verbinding.

De iPhone 11 van mijn vrouw moet handmatig verbinden met dat setup netwerk dus dat doen we, een vervolgens zou die app om het netwerk password moeten vragen maar dat doet die niet. Dus ook daar komen we niet verder.

Als ik in de ap kijk dan is dat apparaat ook nooit aangemeld als cliënt dus beide telefoons krijgen het niet voor elkaar.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik durf hem er niet af te halen om te testen nu 🤣 geen tips helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Een kickje,

Ben op zoek naar Bluetooth/wifi speakers voor onder andere op mn terras.
Nu heb ik laatst de Omni 50+ gehoord en bekeken en dat ziet er goed uit.
Deze speaker heeft eigenlijk alles wat ik nodig heb. Kan tegen vocht (voor buiten onder overkapping) en zijn dus in de winter ook binnen te gebruiken.

Maar wat ik me nu afvraag, er zijn een heel aantal winkels die deze speakers niet meer verkopen want einde voorraad. Er zijn er hier en daar nog nieuw te krijgen. Is het dan verstandig om deze toch nog aan te schaffen?
Gaat dit in de toekomst problemen geven met ondersteuning voor apps? Geen idee hoe lang zo'n speaker aan te sturen blijft via apple/android devices. Het laatste wat ik wil is dat ik na 2 jaar alles weg kan gooien omdat ze niet meer te bedienen zijn door verouderde apps etc. Iemand die hier wat zinnigs over kan vertellen?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Franko P. schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:44:
Een kickje,

Ben op zoek naar Bluetooth/wifi speakers voor onder andere op mn terras.
Nu heb ik laatst de Omni 50+ gehoord en bekeken en dat ziet er goed uit.
Deze speaker heeft eigenlijk alles wat ik nodig heb. Kan tegen vocht (voor buiten onder overkapping) en zijn dus in de winter ook binnen te gebruiken.

Maar wat ik me nu afvraag, er zijn een heel aantal winkels die deze speakers niet meer verkopen want einde voorraad. Er zijn er hier en daar nog nieuw te krijgen. Is het dan verstandig om deze toch nog aan te schaffen?
Gaat dit in de toekomst problemen geven met ondersteuning voor apps? Geen idee hoe lang zo'n speaker aan te sturen blijft via apple/android devices. Het laatste wat ik wil is dat ik na 2 jaar alles weg kan gooien omdat ze niet meer te bedienen zijn door verouderde apps etc. Iemand die hier wat zinnigs over kan vertellen?
De app is toch bagger, als Bluetooth speaker gebruiken 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakdennis
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-12-2023
@Dutchess_Nicole Hola, ja ik ben ook al een dagje aan het stoeien ermee.

Als je de speakers wilt instellen met een device dat via 5ghz wifi loopt dan weigert hij.
Dus 2,4 ghz wifi netwerk selecteren en je kan ze instellen.

Maar...

De speakers zijn dual band en zouden moeten kunnen overschakelen naar 5ghz na installatie.

Niet dus.

Bij mij steeds storing ivm slechte 2,4 verbinding. Helemaaal knettah...

Bij mij werkt het wel maar toch wel teleurgesteld.

Equilizer4 $$$$$$$$ speakers die matig draaien. Ennnnnnn... waar is de EQ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nino2504
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04 22:14
Had het succesvol draaien (5 speakers in 3 ruimtes) maar sinds installatie van nieuwe router lijkt het onmogelijk de speakers te vinden vanuit de app en dus om te koppelen en multi-room af te spelen.

Het lukt wel om via WPS met het netwerk te verbinden en naar een individuele speaker te streamen. Resets van speaker en herinstallatie app hebben tot op heden nog niet gewerkt. Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijskeherder
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 14:55
Beste Tweakers,

Heb zelf een Harman Kardon adapt gekocht vandaag. App is bagger en werkt niet op Android (9/10/11). Getest op meerdere apparaten. Werkt deze op IOS nog of zou ik het apparaat inruilen nu het nog kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartens1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-08 15:19
Oude topic, maar ben benieuwd of er nog wat leven in zit.
Ooit dus zo'n mooie set gekocht, 2x Omni 10 en 2x Omni 20, maar de app blijft inderdaad slecht vs. wel een goed geluid uit de boxen.
Ik heb nog een oude versterker staan met platenspeler, maar dat geeft continu gezeur via een 3,5 mm jack vanuit Headphones naar de adapt. Er zit continu vertraging in het geluid. Ook als je iets afspeelt via bluetooth vanaf een tablad, filmpje, zit er vertraging in het systeem. Iemand een idee hoe dit komt?

Daarnaast wil ik eigenlijk een nieuwe versterker (voor de platenspeler, mogelijk ook streaming en internet radio) aanschaffen, maar hoe kan ik deze Omni boxen dan nog goed gebruiken? Zijn er betere oplossingen dan via de Omni adapt?

Uiteindelijk wil ik ook nog wel nieuwe bedraade boxen voor mijn platenspeler die ik op een later moment kan kopen. Dan hoop ik dat alles wel synchroon gaat lopen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Ik heb een omni 20 hier staan. Elke keer als ik wil casten blijkt de verbinding weg. Alleen op te lossen door reset en opnieuw instellen via de hk controller app. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door NeP2013 op 16-01-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Nu online
Het risico lopende dat ik deze heeeeele oude post necro, wou ik toch even melden dat het me daadwerkelijk gelukt is (DIK EEN JAAR LATER) om de Omni 20 weer op mn wifi te krijgen.

Om de een of andere reden kregen we het absoluut niet voor elkaar met de HK controller app op onze beide telefoons, dus ik dacht dat ik het eens zou proberen op een andere telefoon die ik heb liggen.

Dat is een Oneplus 8T, dus nog nieuwer en ik achtte de kans dat het zou werken dus minder dan nihil.

Maar: tot mijn grote verbazing heeft de HK App ondanks het feit dat de app zelf weer vastliep de speaker daadwerkelijk weer in het netwerk kunnen krijgen.

Niet dat het nou werkt met de app ofzo, die kan de speaker nog steeds niet vinden... 8)7

Hadden we al gezegd dat de HK App echt bagger is? Nee? De HK App is echt bagger. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Blijft een slechte app welke al geruime tijd geen update meer heeft gehad. Hij werkt hier op IOS 14 nog wel maar support lijkt gestaakt te zijn, dus de vraag is nog voor hoe lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
En zowaar vandaag toch uit het niets ineens een update van de app met wat bugfixes.

- Fixed an issue setting up Wi-Fi on first generation Omni speakers

- The volume bar will now automatically hide when not in use

[ Voor 44% gewijzigd door F41R op 21-04-2021 10:57 ]

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 16:38

snmght

imho dan he

Heb nu ook een set Omni 20 gekregen maar niet aan de praat te krijgen draadloos..

Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben via de kabel? Dan kan ik het misschien nog wel op mijn TV aansluiten. Heb nu alleen de ingebouwde speakers van de tv dus het is al snel een vooruitgang. Als er maar geen vertraging in zit.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
snmght schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:44:
Heb nu ook een set Omni 20 gekregen maar niet aan de praat te krijgen draadloos..

Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben via de kabel? Dan kan ik het misschien nog wel op mijn TV aansluiten. Heb nu alleen de ingebouwde speakers van de tv dus het is al snel een vooruitgang. Als er maar geen vertraging in zit.
Bij mij lukt het ook enkel op een oude android telefoon van 10 jaar geleden...
Er zit inmiddels zelfs een sticker op: Gebruik deze telefoon om OMNI speakers op het netwerk te krijgen...

Vandaag weer een defecte OMNI10+, dat is al de 2e. Er liggen nu 2 defecten op zolder in een hoek. De 1e heb ik nog op de operatietafel gehad maar helaas niets weten te vinden. Ik ga nu voorlopig nog niet kijken naar deze...
Mijn OMNI50 zit nu gelukkig ook weer op het netwerk, blijft tobben.
Misschien moet ik bij de volgende defecte unit maar over op sonos...
Zeker geen Harman Kardon meer.
Pagina: 1 2 3 Laatste