Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 11:42
Afbeeldingslocatie: http://www.brl.se/dokument/bibliotek/Image/Art_kat/OMNI_.jpg

Draadloos kamervullend geluid met een druk op de knop

De Harman Kardon Omni is een geheel draadloos HD-audiosysteem.

Het vult uw kamer met helder geluid dankzij de expertise van Harman in audiotechnologie. Muziek is altijd en overal in uw huis beschikbaar. Meerdere luidsprekers installeren en genieten van draadloos geluid met een druk op de knop. Verschillende muziek in verschillende kamers afspelen of hetzelfde nummer in uw hele huis streamen in de party-modus.

Het Harman Kardon Omni-systeem bestaat uit drie nieuwe producten: de draadloze HD-luidsprekers, Omni 10 en Omni 20, en de Adapt plug-in om je huidige home stereosysteem te upgraden. Dankzij de Harman Kardon-app, evenals de Bluetooth-connectiviteit, stream je muziek vanaf jouw telefoon, tablet, favoriete streaming service of app. Ook, in tegenstelling tot andere draadloze streaming-systemen, ondersteunt de Harman Kardon Omni 10 en Omni 20 24-bit/96kHz geluid in studiokwaliteit. Je kunt de Harman Kardon Omni 10- en Omni 20-luidsprekers als losstaande speakers in elke kamer van jouw huis gebruiken; zowel los van elkaar als gecombineerd.

Adapt Leverbaar in Zwart (glanzend) of Wit (glanzend) € 129,00
]
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/pix.crutchfield.com/ImageHandler/scale/489/489/products/2014/45/532/x532ADAPT-o_lifestyle2.jpg

Adapt verbindt jouw bestaande Hi-Fi-installatie met het draadloze netwerk en je installeert eenvoudig het aantal luidsprekers of adapters dat je nodig hebt. Via de app en de standaard Wi-Fi-connectie bedien en configureer je het HD audiosysteem. Het systeem wordt automatische geüpdatet met nieuwe software. Door de One Touch Follow Me Audio-functie volgt de muziek die je op dat moment afspeelt jou als je loopt van de één naar de andere kamer, zelfs met Bluetooth streaming. En met de Link Button Speaker Control-optie kun je ervoor zorgen dat elke speaker in huis, waar ze ook staan, dezelfde muziek afspeelt.

Streaming partners tot nu toe;

Afbeeldingslocatie: http://static.harmankardon.com/tl_files/content_resources/harmankardon/omni/images/deezer-logo.png

Afbeeldingslocatie: http://static.harmankardon.com/tl_files/content_resources/harmankardon/omni/images/mixradio-logo.png

YouTube Filmpje - Het systeem

YouTube Filmpje - Werking Controller App

Keuze speakers

Omni 10 Leverbaar in Zwart (glanzend) of Wit (glanzend) € 199,00
Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/series/hk-wireless/images/omni10small.jpg

Specs
  • Transducers: 1 x 90mm woofer, 1 x 35mm tweeter
  • Nominaal vermogen: 1 x 25W voor woofer;
  • 1 x 25W voor tweeter
  • Frequentiebereik: 52~20kHz
  • Signaal-ruis-verhouding: >80dB
  • Ingangen: Bluetooth®, Aux-in, Wi-Fi
  • Afmetingen (B x D x H): 181mm x 159mm x 166mm
  • Gewicht: 1.340g
  • Voeding: 19VDC, 3.0A
  • Bluetooth® zendfrequentiebereik: 2402 − 2480MHz
  • Bluetooth® zendvermogen: <4dBm
  • Bluetooth® zendermodulatie: GFSK, π/4 DQPSK, 8DPSK
  • 2.4G Wi-Fi zendfrequentiebereik: 2412 − 2472MHz (2.4GHz ISM Band, USA 11 kanalen, Europa en andere 13 kanalen)
  • 2.4G Wi-Fi zendvermogen: <20dBm (EIRP)
  • 2.4G Wi-Fi modulatie: OFDM, DSSS, DBPSK, DQPSK, CCK,
  • 16QAM, 64QAM
  • 2.4G Wi-Fi netwerk compatibiliteit: IEEE 802.11b/g/n
Wat zit er in de doos?
  • Omni 10 Draadloze HD-luidspreker
  • Snelstartgids
  • Voeding
  • Regionale voedingskabel(s)
  • Veiligheid & Garantiekaart
Omni 20 Leverbaar in Zwart (glanzend) of Wit (glanzend) € 299,00
Afbeeldingslocatie: http://www.harmankardon.com/images/series/hk-wireless/images/omni20small.jpg

Specs
  • Transducers: 2 x 75mm woofer, 2 x 19mm tweeter
  • Nominaal vermogen: 4 x 15W
  • Frequentiebereik: 53Hz~20kHz
  • Signaal-ruis-verhouding: >80dB
  • Ingangen: Bluetooth®
  • Aux-in, Wi-Fi
  • Afmetingen (B x D x H): 260mm x 164mm x 166mm
  • Gewicht: 2.125g
  • Voeding: 100–240V~50/60Hz
  • Bluetooth® zendfrequentiebereik: 2402 – 2480MHz
  • Bluetooth® zendvermogen: <4dBm
  • Bluetooth® zendermodulatie: GFSK, π/4 DQPSK, 8DPSK
  • 2.4G Wi-Fi zendfrequentiebereik: 2412 – 2472MHz (2.4GHz ISM Band, USA 11 kanalen, Europa en andere 13 kanalen)
  • 2.4G Wi-Fi zendvermogen: <20dBm (EIRP)
  • 2.4G Wi-Fi modulatie: OFDM, DSSS, DBPSK, DQPSK, CCK,
  • 16QAM, 64QAM
  • 2.4G Wi-Fi netwerk compatibiliteit: IEEE 802.11b/g/n
Wat zit er in de doos?
  • Omni 20 Draadloze HD-luidspreker
  • Snelstartgids
  • Voeding
  • Regionale voedingskabel(s)
  • Veiligheid & Garantiekaart
Omni Bar

Binnenkort ook verkrijgbaar (Zomer-2015)
Ondertussen vertraagd (Winter 2015 / Lente 2016)
Afbeeldingslocatie: http://www.selectism.com/files/2013/12/hk-sabre-01a-630x409.jpg

Bron/Credits;
Harman / Kardon official website
homecinemamagazine.nl - Wesley Akkerman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
reservering voor topic starter

- kleine wijziging in release datum Omni Bar

[ Voor 44% gewijzigd door whiteclear op 05-11-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Hoewel al enige tijd leverbaar zie je nergens objectieve reviews van deze speakers. Ik ben best wel geïnteresseerd maar zoek eigenlijk een goede review die me over de streep kan trekken.

Echter zijn die nergens te vinden.. Zowel geen klant reviews als reviews van partijen als WhatHiFi of Tweakers zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:59
Ik ben ook op zoek naar wat reviews en ervaringen van gebruikers.
Heb al even een Harman Kardon BDS 680 met gratis Omni Adapt en ben erg benieuwd naar de Omni serie van HK.
Van al die verkoop- en promotie filmpjes op YouTube van de Omni wordt je ook niet veel wijzer.

Iemand met ervaring op het gebied van de HK Omni serie die dit wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2024

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Ik heb een Omni 20 en ik ben er best blij mee, al weet ik niet of ik er €299,- voor betaalt zou hebben. (Heb 'm gewonnen)

Je kan hier beter niets zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb een set thuis staan van 2x de Omni 10, 1x de Omni 20 en de Adapt. De kwaliteit van de speakers is geweldig. Geluid is heel goed, waarbij vooral de lage tonen indrukwekkend zijn. Over de app ben ik minder te spreken. Op dit moment is er alleen ondersteuning voor Deezer en Mixradio, maar de ondersteuning voor Soundcoud en Spotify zou ieder moment moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Daar ben ik dus naar op zoek. Dank voor jullie reacties.

De prijs van de speakers vind ik ook relatief hoog, als je kijkt naar de ondersteunde software.
De afspeelmogelijkheden (Bluetooth/netwerk/audio in) zijn daarentegen wel weer een plus.

De app heeft gisteren een update gehad meen ik (iOS) waar een aantal bugs mee verholpen zijn.

Ik ben ook geïnteresseerd in de Omni 10 voor op de keuken/slaapkamer/kantoortje en eventueel een Omni 20 voor op zolder.
De speakers op zich zouden te vergelijken zijn met de Play:1 en Play:3 van Sonos en zelfs kwalitatief beter geluid weergeven.
Ik ben een Spotify gebruiker en zou het daarom wel erg waarderen als daar de ondersteuning voor komt, dat zou de prijs ook een stukje aantrekkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb een Omni adapt, een Omni 20 en twee keer Omni 10 door ons huis geplaatst. BTW actie bij de Mediamarkt scheelde leuk in de aanschaf.

Zeer tevreden met het geluid en gemak van streamen via Wifi en Bluetooth. Heb Spotify even stopgezet en gebruik nu Deezer tot Spotify weer beschikbaar komt via de HK app. Eigenlijk merk ik niet veel verschil in gebruiksgemak tussen Deezer en Spotify. Met de nieuwe app update is nu ook Qobuz beschikbaar, moet je dat willen gebruiken.

Ik ben tot dusver erg blij met de producten en de app update heeft al meer functionaliteit en stabiliteit toegevoegd en ik verwacht dat dat alleen maar doorzet de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
koen schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:36:
Heb een Omni adapt, een Omni 20 en twee keer Omni 10 door ons huis geplaatst. BTW actie bij de Mediamarkt scheelde leuk in de aanschaf.

Zeer tevreden met het geluid en gemak van streamen via Wifi en Bluetooth. Heb Spotify even stopgezet en gebruik nu Deezer tot Spotify weer beschikbaar komt via de HK app. Eigenlijk merk ik niet veel verschil in gebruiksgemak tussen Deezer en Spotify. Met de nieuwe app update is nu ook Qobuz beschikbaar, moet je dat willen gebruiken.

Ik ben tot dusver erg blij met de producten en de app update heeft al meer functionaliteit en stabiliteit toegevoegd en ik verwacht dat dat alleen maar doorzet de komende maanden.
Sinds wanneer heb jij de update? Bij mij (Android) is die nog niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-08 14:30

fabulaus

Ja toch

Mooi, mensen met de speakers in huis!
Kunnen jullie me vertellen waar ik een betere koop aan doe?
2 x de Omni 10 voor in de woonkamer (40m2) of 1 keer de Omni 20?

Ik heb geen home cinema ambities met deze speakers maar wil gewoon een mooi kamervullend geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
fabulaus schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:29:
Mooi, mensen met de speakers in huis!
Kunnen jullie me vertellen waar ik een betere koop aan doe?
2 x de Omni 10 voor in de woonkamer (40m2) of 1 keer de Omni 20?

Ik heb geen home cinema ambities met deze speakers maar wil gewoon een mooi kamervullend geluid.
Persoonlijk zou ik voor 2x de Omni 10 gaan, aangezien je deze iets wijder uit elkaar kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
http://www.areadvd.de/tes...d-hohe-audio-performance/

Uitgebreide review, mits je Duits in ordnung is :P

Ik zou voor 2 x Omni10 in stereo gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Loenerd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:43:
[...]

Sinds wanneer heb jij de update? Bij mij (Android) is die nog niet beschikbaar?
versie 1.7 is het geloof ik, sinds deze week (iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Vandaag is versie 1.8 voor iOS uitgekomen en heb hem meteen getest op de Adapt. Met Deezer welisewaar, vind het (nog) niet optimaal omdat ik waarschijnlijk toch Spotify blijf gebruiken maar het hele idee van het afspelen en creeeren van kamers vind ik wel leuk bedacht.

Nog geen gekke dingen als crashes, bugs oid ervaren met de 1.8 versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel ontzettend jammer dat ik de muziek op mijn NAS niet kan benaderen (of het moet via bluetooth gaan, maar dat wil ik niet). Na telefonisch contact met HK zou dit in april in de app beschikbaar moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
@Pjotr00

Klinkt goed! Dan ook nog de Sporify (en evt Siundcloud) integratie en het is compleet!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier ook ervaring met de Adapt en Omni 10, 20 en Aura. Moet zeggen dat het geluid via de Adapt naar m'n speakers (2x B&W Nautilus) een stuk beter is dan via de Apple TV (via sp/dif). Het advies om 2x Omni 10 te nemen in plaats van 1x Omni 20 kan ik onderschrijven. Het stereobeeld is dan toch wat beter, maar dan doe je wel een beetje een concessie op de lage frequenties. Luister je veel klassiek, jazz etc dan is dat zeker de betere optie. Zoek je iets voor je techno- of R&B-feestje, dan is de Omni 20 de betere keuze: veel volume met veel laag.

Als ik de vergelijking trek met de Sonos-speakers (ook in bezit gehad), dan kan ik niet anders concluderen dan dat je meer waar voor je geld krijgt bij HK als het om audiokwaliteit gaat. Ook vrij logisch: Sonos heeft de multiroommarkt wel gedomineerd de laatste jaren en hoefde niet op prijs te concurreren. Kijk je echter naar bouwkwaliteit, dan neig ik toch naar de afwerking van Sonos. De app van Sonos maakt gehakt van die van HK, maar ik heb er vertrouwen in dat dat verbetert naarmate de tijd vordert: in het begin was dat ook niet al te best bij Sonos. Design is verder een kwestie van smaak.

Overigens overweeg ik serieus om de boel weer de deur uit te doen: met B&W's als referentiekader, klinkt bijna niets meer goed en merk ik dat ik in de praktijk er eigenlijk geen gebruik van maak.
/first world problem :X

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n vrouw een Omni10 cadeau gedaan voor Sint.
Wist niet dat hij nog zo nieuw was anders had ik me een paar keer bedacht.

De app is mega ruk, crasht om de haverklap :(, zelfs na updates.
Daarnaast heb ik er flink de pee over in dat met dit soort oplossingen gedwongen wordt om er nog een abbo bij te nemen op Deezer/Quboz. Mix Radio heb ik ook een keertje geprobeerd, een analoge radio met slechte ontvangst klonk beter. :'( ;(

Oplossing die ik dus gebruik is bluetooth. Geluid valt echter regelmatig compleet weg. ;( Heb helaas nog niet kunnen achterhalen of het nou een bleutooth probleem is of aan de binnenkomende stream ligt.
Vermoed echter bluetooth omdat het paren met zowel de telefoon van m'n vrouw, maar ook mijn telefoon beperkt is tot 1x. Met andere woorden het aanmelden is 1x gelukt, vervolgens vanwege een issue een keer 'ge-ont-paart' en nu is er met geen mogelijkheid meer een bluetooth verbinding voor elkaar te krijgen. Overigens zijn beide telefoons redelijk recente HTC's (android).

Wil binnenkort nog wat testjes doen om zeker van m'n zaak te zijn, maar anders gaat ie mooi retour. ;w

Wat op zich wel jammer is want het is een mooi ding en het geluid vind ik lekker warm.
Audio en design zijn voor elkaar:9~, maar in mijn ogen heeft HK zich behoorlijk vertilt aan de software kant van de oplossing (bluetooth/app). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:37:
......

Wil binnenkort nog wat testjes doen om zeker van m'n zaak te zijn, maar anders gaat ie mooi retour. ;w

Wat op zich wel jammer is want het is een mooi ding en het geluid vind ik lekker warm.
Audio en design zijn voor elkaar:9~, maar in mijn ogen heeft HK zich behoorlijk vertilt aan de software kant van de oplossing (bluetooth/app). :(
Al ondertussen een oplossing? Of heb je het product retour gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Meer mensen last van dat bluetooth pairing probleem? Ik krijg met geen mogelijkheid meer verbinding met mijn Omni 20 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 21:50
Ik kwam van de week de Omni 10 tegen in de winkel. Dit leek me een mooi product voor een interessante prijs (in vergelijking met Sonos producten).

Maar als ik zo de reviews lees over de Omni, lijkt het erop dat het erop dat dit product nog niet af is.
Het is eerder een goed klinkende actieve speaker is die je het beste via de aux ingang kunt aansluiten. Alles wat juist meerwaarde heeft (via Bluetooth en WiFi) is, zo lijkt het nog, in ontwikkeling? Of is dat ondertussen al achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_kroket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 21:15
Tjonge inderdaad een manco device het niet rechtstreeks kunnen streamen van de NAS. April is voorbij en geen updates in de APP op dat vlak. Dit terwijl de HK remote dit wel kan, maar daar kan ik de Omni niet selecteren. Oplossing lijkt mij niet zo moeilijk maar voor HK wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden 2 omni 10's aangeschaft en er ontzetttend spijt van.
Wat een klote apparaat. Als ie het doet is het geluid prachtig, maar ook bij mij crasht hij de hele tijd en ik ben uren bezig om hem opnieuw te installeren. Harman Kardon schaam je dat je een apparaat met zoveel bugs al op de markt gooit. De app is ook ronduit schandalig. Om te beginnen zitten er taalfouten in en hij zit vol met onduidelijke zinnen, zodat je het het verder zelf maar moet uitzoeken. Ik breng hem terug, als dat tenminste nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niknil
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-07 20:35
De app is inderdaad niet best, maar het geluid maakt een hoop goed. Ik maak nu dan ook gebruik van de bluetooth mogelijkheden en dan werkt het opeens een stuk beter. Ik heb dit product gekocht om geluid zonder vertraging af te kunnen afspelen vanaf meerdere apparaten en daarin doen ze goed werk.

Wat mij wel wat vertrouwen geeft is dat ze blijven ontwikkelen, ook al gaat dat wat langzaam. De software verder ontwikkelen is ook wel echt nodig. Zo kan het schakelen tussen inputkanalen (aux / bluetooth / wifi) beter en ik heb de stereo opstelling nog niet goed aan de praat gekregen, maar deze speakers blijven zeker in mijn woonkamer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Misschien komt jullie dit ook bekend voor:
Ik heb een luxe probleem met het aansluiten van 2 omni 10's in stereopaar op mijn tv.
Ik heb beide speakers met een aux kabel en een y splitter aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang van de tv. Echter wil de master omni 10 het geluid wat binnenkomt via zijn aux ingang draadloos versturen naar de slave omni 10. Op zich een mooie feature alleen krijg ik hierdoor vertraging tussen het beeld en het geluid bij het kijken naar de tv.

Wat wel werkt is om iedere keer de omni's als stereopaar te ontkoppelen, dan gedragen ze zich weer als losse speaker en is er geen vertraging meer.
Maar goed.... Handig is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om de Omni Adapt aan te sluiten op mijn huidige BDS 480 set?

ik zou graag willen weten het het mogelijk is om het geluid te 'verbreden' dus dat er geluid uit de 2 speakers van mijn BDS komen en als ik bijvoorbeeld film aan het kijken ben dat het geluid dan ook door de Omni 10/20 speaker komt?!

of anders gezegd, kan ik het geluid dat uit de speakers van de BDS 480 komt koppelen aan de Omni 10/20 speaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb hier een vraag over, ik las over problemen met spotify via de app maar als ik gewoon via bluetooth verbind kan ik dan wel spotify gebruiken? En heeft de speaker ook een ingebouwde batterij?

[ Voor 14% gewijzigd door thibautb op 15-06-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
thibautb schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:21:
Ik heb hier een vraag over, ik las over problemen met spotify via de app maar als ik gewoon via bluetooth verbind kan ik dan wel spotify gebruiken? En heeft de speaker ook een ingebouwde batterij?
Dat werkt zeker, je maakt via bluetooth verbinding met een speaker, en de speaker zet dat signaal om naar een wifisignaal richting de andere speakers.
Ze zijn niet voorzien van een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Zojuist een update ontvangen van de controller app voor IOS. Tidal en rdio toegevoegd en een aantal bugfixes zijn doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:31
heeft iemand al ervaringen na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
cchristiaan schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:11:
heeft iemand al ervaringen na de update?
Alles lijkt weer net wat beter en sneller te reageren. Je kan nu vanuit de app schakelen tussen invoerkanaal aux of Bluetooth. Helaas nog geen knop om nummers voor of achteruit te spoelen. Voor de rest geen grote veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cchristiaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:31
bedankt
F41R schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:39:
[...]

Alles lijkt weer net wat beter en sneller te reageren. Je kan nu vanuit de app schakelen tussen invoerkanaal aux of Bluetooth. Helaas nog geen knop om nummers voor of achteruit te spoelen. Voor de rest geen grote veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heb een vraagje ik krijg het niet voor elkaar wil mijn omni 20 aan sluiten op de set bds880 om aux door te sturen naar omni20 via app beweegt alles maar geen geluid beide moet op groen zijn adapt en omni in zoverre krijgen we alleen geluid via app muziek mix is er iemand die mij kan helpen zelfs de helpdesk van harman moeilijk te bereiken hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:17:
Hallo heb een vraagje ik krijg het niet voor elkaar wil mijn omni 20 aan sluiten op de set bds880 om aux door te sturen naar omni20 via app beweegt alles maar geen geluid beide moet op groen zijn adapt en omni in zoverre krijgen we alleen geluid via app muziek mix is er iemand die mij kan helpen zelfs de helpdesk van harman moeilijk te bereiken hoor het graag
In principe werkt de aux ingang op de omni ook zonder gebruik van de app. Het binnenkomende audio signaal word automatisch gedetecteerd en er gaat een groene cirkel oplichten op de omni. Weet je zeker dat de aux poort op de bds880 wel een uitgang voor audio is en geen ingang? Je kan anders ook de omni koppelen met de hoofdtelefoonaansluiting van de bds880.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt als ik het via koptelefoon doen dan hoor ik niks via de set alleen via de omni20 ik wil graag wat ik dus van de hoofdstet bds ook het zelfde geluid op de omni20 horen maar dat lukt niet geeft wel aan dat die gelinkt is ofwel groen rondje en via app beweegt hij maar geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Even een kick. Ik heb thuis een Bose Sounddock staan, en die is aan vervanging toe. Is de Omni 20 een waardige vervanger? Ik kan hem voor 160 euro via de rentepuntenwinkel van ING bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 06:47:
Klopt als ik het via koptelefoon doen dan hoor ik niks via de set alleen via de omni20 ik wil graag wat ik dus van de hoofdstet bds ook het zelfde geluid op de omni20 horen maar dat lukt niet geeft wel aan dat die gelinkt is ofwel groen rondje en via app beweegt hij maar geen geluid
Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem alleen dan met aansluiten van de Omni's op de AVR 171.

Mijn setup is:
- HKTS 30 in de woonkamer
- Adapt aan de AVR op zone 2
- Omni's in keuken en eetkamer

De Adapt zou moeten streamen naar de Omni's. Balkjes springen op en neer in de app, maar nada noppes helemaal niks.

Heb je het al opgelost gekregen of heeft anders iemand anders een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de omni's niet mee laten spelen via de adapt voor het geluid van je TV.
De adapt is er om aangestuurd te worden, en niet om zelf andere apparaten aan te sturen.
Wanneer je dus je huidige set mee wil laten spelen met de muziek die je via de HK app doorstuurt naar de omni's is de adapt hiervoor een oplossing.
Wanneer je de omni's wil koppelen aan de tv zul je nog even geduld moeten hebben en wachten op de soundbar die eind volgende maand beloofd uit te komen.

Anders wordt het een AUX kabeltje. Gebruik hierbij wel de AUX uitgang en niet de ingang! Anders heb je inderdaad geen geluid ;-)

Heb zelf de Omni 20. Hulde aan alle spotify gebruikers, maar ga even goed onderzoek doen naar het verschil tussen Deezer en Spotify en ik ben ervan overtuigd dat je zo de overstap naar Deezer maakt. Net als bij Sonos heeft Spotify in een aap (dus niet als app zelf) veel beperkingen in muziek. Deezer daarentegen niet.
Deezer is dus op het moment meer aan te raden dan Spotify en natuurlijk makkelijk te gebruiken met Harman Kardon, Sonos, Bose en zo ongeveer alle andere systemen die je jezelf maar kunt bedenken.

Minpuntje is dat de omni's nog wat problemen hebben met connectie's maken. Ze verliezen wel eens hun verbinding met wifi of met de koppeling als stereopaar. Daar mag nog wat aan gewerkt worden. Verder niks dan lof over de Omni. Geluids kwaliteit, way better dan Sonos! Qobuz erbij en genieten van HD Audio, hoger kan je muziek kwaliteit niet zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Momenteel in bezit van 2 keer een omni 10 in stereo gekoppeld. Ben van plan om er een omni 20 bij te nemen. Iemand daar ervaringen mee? Wat doet dit voor het geluid?

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 21:47
heb de harman kardon bds 330 gekocht. kreeg daarbij gratis een Adapt.

Op welke ingang van de bds330 moet ik de aux-kabel stoppen zodat ik het geluid over de set krijg?

• Ron467
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-05-2023
Mijn schoonzoon/dochter hebben al een tijdje de omni 10. Geen klachten gehoord en ik zag het gemak van goede muziek zowel in huiskamer als op balkon. alles eenvoudig te bedienen via de iphone´s.
Soms viel de muziek even weg, maar dat heb ik zelfs bij de DAB radio in mijn auto.
Nu heb ikzelf de omni 20 gekregen en die geeft een nog voller geluid.
Ideaal voor mijn gebruik en hij kan nog behoorlijk luid ook.
Gebruik spotify via de ipad, maar moet nog veel ontdekken. Zoals zojuist dat ik het volume via de ipad wel erg hard moest zetten en er dus achter kom dat je met de lokale volume knoppen de geluidssterkte instelt en dan toch weer verder volume kan regelen via de ipad (dus ook al lekker hard kan zetten met volume regelaar op minimaal). Een wazig verhaal ben ik me bewust, maar probeer maar.

Wel gelijk mijn sony 5.1 tunerversterker met al die losse boxjes en subwoofer opgeruimd. Voor mij geld hier echt minder is meer!
Zowel in huiskamer als tuin heb ik voldoende wandcontactdozen (stopcontact), dus geen accu is voor mij geen gemis.
Ik gebruik gewoon de gratis spotify, de HK app wel bekeken en gebruikt, maar voor mij als leek is die (nog) veel te beperkt.
Hifi en/of film adepten zullen wel echte stereo of surround en nog betere kwaliteit willen, maar voor ons die gewoon lekkere (achtergrond) muziek willen luisteren is dit nu echt een van de beste oplossingen!

Dus mooi ontwerp, makkelijk verplaatsbaar, prachtig geluid en makkelijke basis bediening (extra mogelijkheden moet ik me nog inlezen/ontdekken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F41R
Versie 2.2 van de controller app voor IOS is uit. Nu met ondersteuning voor Apple watch en de Juke muziek service. En de benodigde performance verbeteringen en bug fixes. Spotify liefhebbers moeten nog ff geduld hebben en nog steeds via Bluetooth afspelen. Zelfde geld voor Apple music gebruikers.

[ Voor 14% gewijzigd door F41R op 19-09-2015 11:07 ]

Verwijderd

F41R, hoe is de performance van de app over wifi? Ik vind het geluid van deze speakers helemaal te gek, echter hoor ik zoveel slechte verhalen over de wifi connectie en de app van HK.

Daarnaast ben ik wel bereid om over te stappen op Deezer, omdat deze wel is geintegreerd, maar ik kan nergens lezen hoe en of dit wel werkt (over wifi).

Ik vind de speakers te duur om ze alleen als bluetooth speaker te gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:25:
Je kan de omni's niet mee laten spelen via de adapt voor het geluid van je TV.
De adapt is er om aangestuurd te worden, en niet om zelf andere apparaten aan te sturen.
Wanneer je dus je huidige set mee wil laten spelen met de muziek die je via de HK app doorstuurt naar de omni's is de adapt hiervoor een oplossing.
Wanneer je de omni's wil koppelen aan de tv zul je nog even geduld moeten hebben en wachten op de soundbar die eind volgende maand beloofd uit te komen.

Anders wordt het een AUX kabeltje. Gebruik hierbij wel de AUX uitgang en niet de ingang! Anders heb je inderdaad geen geluid ;-)

Heb zelf de Omni 20. Hulde aan alle spotify gebruikers, maar ga even goed onderzoek doen naar het verschil tussen Deezer en Spotify en ik ben ervan overtuigd dat je zo de overstap naar Deezer maakt. Net als bij Sonos heeft Spotify in een aap (dus niet als app zelf) veel beperkingen in muziek. Deezer daarentegen niet.
Deezer is dus op het moment meer aan te raden dan Spotify en natuurlijk makkelijk te gebruiken met Harman Kardon, Sonos, Bose en zo ongeveer alle andere systemen die je jezelf maar kunt bedenken.

Minpuntje is dat de omni's nog wat problemen hebben met connectie's maken. Ze verliezen wel eens hun verbinding met wifi of met de koppeling als stereopaar. Daar mag nog wat aan gewerkt worden. Verder niks dan lof over de Omni. Geluids kwaliteit, way better dan Sonos! Qobuz erbij en genieten van HD Audio, hoger kan je muziek kwaliteit niet zijn!
Vraagje over de verbinding over wifi icm met de app en Deezer: hoe werkt dit op dit moment? Was gisteren bij een collega, en bij het afspelen van een nummer van zijn telefoon bleef de app hangen na ongeveer 1 min.

Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

• F41R
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:27:
F41R, hoe is de performance van de app over wifi? Ik vind het geluid van deze speakers helemaal te gek, echter hoor ik zoveel slechte verhalen over de wifi connectie en de app van HK.

Daarnaast ben ik wel bereid om over te stappen op Deezer, omdat deze wel is geintegreerd, maar ik kan nergens lezen hoe en of dit wel werkt (over wifi).

Ik vind de speakers te duur om ze alleen als bluetooth speaker te gebruiken.
Zoals je wellicht al hier en daar gelezen hebt is er aan de app nog voldoende te verbeteren, al moet ik wel toegeven dat met iedere update de boel weer wat stabieler en sneller reageert tussen de controller app en de speakers. Dat mijn toestel hangt heb ik nog niet meegemaakt, ik gebruik wel een Apple device. Wel al een aantal keer gehad dat mijn playlist ineens blanco is met als gevolg dat er speaker geen geluid meer af speelt. Met de laatste 2.2 update heb ik dit (nog) niet gehad.

Deezer kan je afspelen met de App van Deezer zelf via Bluetooth. Of via de controller app via WiFi. De controller app heeft Deezer inderdaad geïntegreerd, echter vind ik deze wat minder fijn werken maar hij doet wat die moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F41R schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:01:
[...]

Zoals je wellicht al hier en daar gelezen hebt is er aan de app nog voldoende te verbeteren, al moet ik wel toegeven dat met iedere update de boel weer wat stabieler en sneller reageert tussen de controller app en de speakers. Dat mijn toestel hangt heb ik nog niet meegemaakt, ik gebruik wel een Apple device. Wel al een aantal keer gehad dat mijn playlist ineens blanco is met als gevolg dat er speaker geen geluid meer af speelt. Met de laatste 2.2 update heb ik dit (nog) niet gehad.

Deezer kan je afspelen met de App van Deezer zelf via Bluetooth. Of via de controller app via WiFi. De controller app heeft Deezer inderdaad geïntegreerd, echter vind ik deze wat minder fijn werken maar hij doet wat die moet doen.
Ok helder verhaal. Ik heb inderdaad gezien dat het via bluetooth allemaal super werkt, echter wil ik thuis juist gebruik maken van de wifi functionaliteit. Dus als jij Deezer via de controller app (wifi) afspeelt doet deze het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Ja dat werkt gewoon. En dat werkt dus ook voor Tidal, Juke, Rdio, Qobuz, Mixradio, en je lokale muziekbestanden op je apparaat zelf. Spotify word al (zeer) geruime tijd aan gewerkt om ook beschikbaar te krijgen via de controller app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog bedankt voor de feedback. Van het weekend twee omni 20 opgepikt en tot nu toe nog geen problemen met de Controller App en de Deezer integratie. Ben erg tevreden! Zal hier nog wel wat achterlaten als ik wel tegen problemen aan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
De 2.2 versie voor Android is ook inmiddels uit. Hiermee zij beide versies voor beide platformen weer op gelijk niveau. Wat ikzelf nog wel een gemis vind is het feit dat je vanuit de app niet een afspeel voortgangsbalk heb. Die zou ik graag nog toegevoegd zien worden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de huidige versie van de app ook spotify ondersteund?
En kan er op dit systeem ook internetradio ontvangen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:08:
Kan iemand mij vertellen of de huidige versie van de app ook spotify ondersteund?
En kan er op dit systeem ook internetradio ontvangen worden?
Op dit moment wordt Spotify alleen nog ondersteunt via Bluetooth verbinding. Volgens HK werkt de technische dienst nog wel aan een integratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiteclear schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:33:
[...]

Op dit moment wordt Spotify alleen nog ondersteunt via Bluetooth verbinding. Volgens HK werkt de technische dienst nog wel aan een integratie
Dank je voor het antwoord. Spijtig dat HK hier niet zo snel mee is anders had het product zeker mijn voorkeur. Mooi geluid en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het is nu echter al wat anders geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
No Problem.

HK probeerd mee te dingen met Sonos etc. maar moet zich lekker bezig houden in het gene waar ze goed in zijn. Hun speakers (HKS) en BDS lijn.

• F41R
V2.3 is uit voor Android. Bugfixes als vernieuwing. Zelf nog niet getest, ik wacht op de iOS versie. Iemand via de Apple watch al geprobeerd om de speakers aan te sturen?

Verwijderd

Wat is de ervaring met 2x een omni 10 aansluiten op de tv?

Ben op zoek naar een goede speakerset, die ik onder andere met bluetooth kan bedienen. Het lijkt me een voordeel om de omni 10 (of 2 omni 10's dus) makkelijk te kunnen verplaatsen in huis om direct overal toegang tot goede muziek te hebben.

Ben niet zo'n held met kabelatuur; na enige research zou ik volgens mij met een 3.5mm mini jack de omni10 direct op de tv kunnen aansluiten? Hoe zit dat als ik er 2 heb, en heb ook hierboven het een en ander gelezen over mogelijke vertraging die ontstaat door het doorsturen van het geluid....

Heb een Philips Smart Tv; met deze ingangen:

Alvast bedankt!

• Mans2705
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-07 09:14
Het is inderdaad zo dat er vertraging ontstaat. Ik heb het via de adapter èn rechtstreeks op de Omni 20 geprobeerd met de headphone-uitgang met een dubbele 3,5 jack....Moet vanavond eens zoeken voor de digital audio out.... Via adapter nog iets langere vertraging zelfs.... Benieuwd naar andere ervaringen....

[ Voor 10% gewijzigd door Mans2705 op 19-11-2015 11:50 . Reden: audio out ]

• day
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:54

day

It's a beautiful...

Ik heb al talloze reviews over de HK omni's gelezen maar het lijkt er op dat niemand op het idee komt om de HK Adapt achter een android mini pc te hangen.

Men neme een Minix (of anderzins android mini pc), sluit de audio out van de Minix aan op Audio-in van de HK Adapt en zou dan gewoon Spotify moeten kunnen gebruiken die je aanstuurt op de Minix met Spotify connect (moet je wel een premium spotify hebben)

En je kunt je DLNA ook gewoon gebruiken via die Adnroid mini pc en door de Adapt naar de Omni's sturen...Alles via wifi. Indien nodig met een wifi versterktje erbij om uitval of echo's te voorkomen.

En natuurlijk heb je dan gelijk een mooi machientje met Kodi/Netflix etc etc met de sound naar de Omni's

Iemand ervaring mee?

De training 'omgaan met tegenslagen' is wederom uitgesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:48
Als ik een bestaand 2.1 systeem heb kan ik deze dan uitbreiden met 2x omni als achter speaker? Betreft een bestaande BDS 380 :)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

Mijn vader heeft net 2x de Omni 20 gekocht en nu proberen wij deze op het Wi-Fi signaal te krijgen zodat een box in de keuken en de box in de woonkamer tegelijk onze muziek laat horen.
We hebben de HK app gedownload en aangezien we geen WPS knop op onze router hebben moeten we handmatig de producten toevoegen.
Dan vraagt de app eerst of de reset knop 5 seconden inhouden dan gaat het lampje bovenop langzaam knipperen. Dat doet het inderdaad.
Dan moeten we naar onze Wi-Fi instellingen gaan en dan met het Omni20_Setup_732 WiFi signaal een connectie te maken en dan weer terug te keren naar de app om het daar weer te verbinden met ons netwerk thuis.
Nu komt dus het probleem. We kunnen het Omni20_Setup signaal niet vinden. En soms vinden we het even maar als we dan connectie willen maken dan krijgen we een melding dat het verbinding maken niet mogelijk is. Dit is het geval bij beide boxen.
We hebben hier in huis allemaal een iphone en op geen van de telefoons kunnen we verbinding maken. Zelfs op de Ipad niet en de Laptops ziet het WiFi signaal ook niet (wat we logisch vonden dat ze dat wel zouden zien, niet dat we er dan iets mee kunnen doen op de laptop..)
We hebben op de iphone de netwerkinstellingen zelfs gereset maar dat heeft ook niet gewerkt.

Kan iemand ons helpen?

Liefs, Anne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:26:
Hey iedereen,

Mijn vader heeft net 2x de Omni 20 gekocht en nu proberen wij deze op het Wi-Fi signaal te krijgen zodat een box in de keuken en de box in de woonkamer tegelijk onze muziek laat horen.
We hebben de HK app gedownload en aangezien we geen WPS knop op onze router hebben moeten we handmatig de producten toevoegen.
Dan vraagt de app eerst of de reset knop 5 seconden inhouden dan gaat het lampje bovenop langzaam knipperen. Dat doet het inderdaad.
Dan moeten we naar onze Wi-Fi instellingen gaan en dan met het Omni20_Setup_732 WiFi signaal een connectie te maken en dan weer terug te keren naar de app om het daar weer te verbinden met ons netwerk thuis.
Nu komt dus het probleem. We kunnen het Omni20_Setup signaal niet vinden. En soms vinden we het even maar als we dan connectie willen maken dan krijgen we een melding dat het verbinding maken niet mogelijk is. Dit is het geval bij beide boxen.
We hebben hier in huis allemaal een iphone en op geen van de telefoons kunnen we verbinding maken. Zelfs op de Ipad niet en de Laptops ziet het WiFi signaal ook niet (wat we logisch vonden dat ze dat wel zouden zien, niet dat we er dan iets mee kunnen doen op de laptop..)
We hebben op de iphone de netwerkinstellingen zelfs gereset maar dat heeft ook niet gewerkt.

Kan iemand ons helpen?

Liefs, Anne
Is het al opgelost?

Ik heb nog nooit hoeven switchen tussen mijn wifisignaal. Gewoon stap voor stap de installatie voltooien, terwijl je verbonden bent met je standaard wifiverbinding, moet werken.
Het klopt dat de verbinding heel even wegvalt nadat je het wachtwoord van je Wifi ingevuld hebt, maar deze wordt vanzelf weer tot stand gebracht.
Bo0bz schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:31:
Als ik een bestaand 2.1 systeem heb kan ik deze dan uitbreiden met 2x omni als achter speaker? Betreft een bestaande BDS 380 :)
Dit is niet mogelijk met een standaard set. Dit zou wel mogelijk moeten zijn met de aangekondigde Omni soundbar, maar of deze nog gaat komen is mij momenteel een raadsel.

[ Voor 10% gewijzigd door Loenerd op 09-12-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook aardig zitten prutsen met 5x een Omni 10 en 1x een omni 20. Goed contact gehad met de support van H/K.

Op dit moment heb ik via aux een Omni 20 aangesloten op een Android tv. Dit vind ik al beter klinken dan de soundbar van sonos. scherp geluid en geen vertraging. natuurlijk is 1 speaker nog niet genoeg. Door de android TV heb ik dus de beschikking over Netflix. dit werkt fantastisch. verder ook een PC aangesloten via HDMI op de tv aangesloten. geen delay tussen beeld en geluid.
Chromecast heb ik nog niet geprobeerd. mocht iemand daar behoefte aan hebben dan kan ik dat testen (inclusief Netflix streamen via chromecast).

Het is in ieder geval mogelijk om 2x een Omni 10 via aux splitter aan te sluiten. vanavond ga ik testen of het ook met 1x een 10 en 1x een 20 kan. verder heb ik een 5wegs aux splitter besteld. puur om te kijken of het gaat lukken om 5 speakers op 1 enkele aux uitgang aan te sluiten. Daar later meer over.

Verder heb ik gevraagd of het mogelijk was om wifi transmitters te gebruiken.
waarvan de transmitter via aux op de tv uitgang is aangesloten en de receiver via aux op de speakers. Volgens de theorie denkt de speaker dan dat hij op de aux zit aangesloten. Waardoor de speakers geen last van delay hebben (de softwarematige 3 seconden die, volgens H/K nodig zijn om de speakers synchroon af te laten spelen.)
Zie link voor een voorbeeld van zo'n transmitter. http://www.trustedreviews...reless-transmitter-review.
H/K heeft gezegd dat dit mogelijk zou kunnen werken.
Iemand in het bezit van dit sort apparaten? ik wil graag weten of het mogelijk is om 2 frontspeakers aan te sluiten via aux en dan 2 achterspeakers aan te sluiten via zo'n transmitter/receiver (+aux aan alle in-uitgangen) opstelling.

@diggit
het is volgens H/K mogelijk om 2x een Omni 10 of 2x een Omni 20 als stereopaar aan een auxkabel aan te sluiten op de tv. er moet wel eerst aux splittertje tussen. vandaag komen als het goed is extra auxkabels binnen.

Edit: het maakt niet uit of je een Omni 10 met een 10 of 20 combineert je kan ze met een 2weg splitter op de tv aansluiten.

Verder zal H/K hun product blijven ontwikkelen, maar ik denk niet dat ze er een surround alternatief van gaan maken. misschien dat Belkin/creative/Logitech/marmitek en dergelijke merken met geinige apparaatjes komen waarmee we het een en ander kunnen omzeilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 19:33 . Reden: Toevoegen uitkomst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2015 @ 22:26:
Hey iedereen,

Kan iemand ons helpen?

Liefs, Anne
Zit je met je telefoon op een 2.4ghz frequentie? De omni kan alleen op de 2.4ghz frequentie van de Wi-Fi. Als je telefoon op de 5ghz zit, dan kan je inderdaad jet signaal niet vinden. Verder heb Ik geen ervaring met iPhones. Begint het streepje in het midden te knipperen of knippert het rondje er omheen afwisselend met het streepje in het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst heb ik Harman Kardon gemaild om te vragen hoe het zit met spotify support, helaas gaat dit volgens de laatste berichten niet meer lukken. Hieronder de mail:
[/quote]
Helaas moet ik je op dit moment informeren dat wij Spotify niet meer geintegreerd krijgen in onze app. Dit is vanwege veranderde voorwaarden bij Spotify. Hun oude app hadden wij geintegreerd in een testversie van onze app, en aan de hand van die test hebben wij in de media gemeld dat wij Spotify zouden ondersteunen.

Met de komst van Spotify Connect zijn de voorwaarden door Spotify voor integratie in apps veranderd, alsmede de technische vereisten. Helaas kunnen wij vanwege deze vereisten en voorwaarden geen Spotify meer in onze app integreren.

Wil je gebruik maken van Spotify Connect, dan zal dit helaas alleen mogelijk zijn met Bluetooth, of directe verbinding met een AUX kabel. Je kan, als je meerdere Omni speakers hebt, dit signaal restreamen naar maximaal 4 speakers.

Dit is ook voor ons een grote teleurstelling, wij hadden dit graag mogelijk gemaakt voor onze klanten.
DLNA was en is nog steeds geplanned om te worden ondersteunt. Ik kan je geen datum geven waarop dit wordt aangeboden.
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Zeer jammer. Dit was voor veel mensen toch een punt om de omni speakers links te laten liggen en voor Sonos te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om terug te komen op mijn vorige bericht. Het is een van de (naar mijn mening) belangrijkste plugin die je een Wifi speaker kunt geven. Want laten we eerlijk wezen, het is nu net of het een veredelde bluetooth speaker.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:46
Weet iemand hoe je de Adapt met AUX kan aansluiten op een HK AVR370? Van alles geprobeerd, staat niets over in handleidingen van beide apparaten. Welke kabel is nodig en welke uitgang van de receiver is hiervoor geschikt? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
http://www.rdio.com/farewell/
17 juni erbij gekregen in de controller app. Kan nu alweer eruit gesloopt worden dus. Gaat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
brtk schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:19:
Weet iemand hoe je de Adapt met AUX kan aansluiten op een HK AVR370? Van alles geprobeerd, staat niets over in handleidingen van beide apparaten. Welke kabel is nodig en welke uitgang van de receiver is hiervoor geschikt? Thanks!
Met 2 kabel 3,5 mm mini jack naar 2 tulp bijvoorbeeld: https://netwerkproducten....QxR4bSE9HgbXc9xoCfVPw_wcB
2x tulp l+r) voor de ingang versterker, en 2x tulp (l+r) voor uitgang versterker. En beide aangesloten op de 3,5 mm mini jack op de Adapt (in en uit).
Op je telefoon heb je de app HK controller uit de app store nodig.
De Adapt met WiFI koppelen.
Als je alleen een adapt hebt kun je via de app verschillende muziek diensten gebruiken (bv Deezer) Als je er ook nog een Omni box (of meerdere) dan zul je die ook tegelijk kunnen laten werken.
Succes, als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Heren, ik heb even jullie hulp nodig..

We willen voor oud en nieuw 2x een omni 20 aan elkaar knopen en zo naar de top 2000 luisteren. Nu heb ik de app geïnstalleerd maar ik zie geen mogelijkheid om gewoon naar de radio te luisteren.

Kan ik dit voor elkaar krijgen met dit systeem of zal ik het bij 1 luidspreker moeten laten en dan maar via bluetooth?

Alvast bedankt

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_kroket
Ik heb de WiFi verbinding opgelost door er een chromecast audio aan te hangen. Eigenlijk best wel zielig dat dat moet bij een aparaat van 299 euro. Echter werkt t dan wel...

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan ik iemand nog een plezier doen met een Adapt? Ik doe er helemaal niets mee, mag weg voor een kratje bier of ander leuk spul :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kortgeleden toch ook een Omni 10 aangeschaft, mede omdat ik hem gedeeltelijk wel als bluetooth speaker wil gebruiken. Echter merk ik, nadat ik de speaker op mijn netwerk heb aangesloten en via de Harman Kardon app muziek afspeel, ik vervolgens geen geluid meer kan afspelen via bluetooth, terwijl er volgens mijn telefoon wel een verbinding is. Het enige wat tot nu toe werkt is de boel te resetten, netwerk opnieuw in te stellen en vervolgens opnieuw een bluetooth-verbinding te maken. Punt is dat als ik dan later weer via de app muziek wil afspelen, ik hier weer geen geluid hoor.

Is er iemand die dit herkend? Het zou toch niet zo moeten zijn dat als je van bron switcht, je je hele netwerk opnieuw moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:31:
Ik heb kortgeleden toch ook een Omni 10 aangeschaft, mede omdat ik hem gedeeltelijk wel als bluetooth speaker wil gebruiken. Echter merk ik, nadat ik de speaker op mijn netwerk heb aangesloten en via de Harman Kardon app muziek afspeel, ik vervolgens geen geluid meer kan afspelen via bluetooth, terwijl er volgens mijn telefoon wel een verbinding is. Het enige wat tot nu toe werkt is de boel te resetten, netwerk opnieuw in te stellen en vervolgens opnieuw een bluetooth-verbinding te maken. Punt is dat als ik dan later weer via de app muziek wil afspelen, ik hier weer geen geluid hoor.

Is er iemand die dit herkend? Het zou toch niet zo moeten zijn dat als je van bron switcht, je je hele netwerk opnieuw moet instellen?
Beste Eddy,

Volgensmij is dit inderdaad niet nodig, zodra je wilt overschakelen naar bluetooth kan dit gewoon met de sync knop die erboven zit (dat ronde ding dat licht geeft :P ). Zo kan je van wifi (wit) naar aux (groen/wit) naar bluetooth (blauw) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k_kroket schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:23:
Ik heb de WiFi verbinding opgelost door er een chromecast audio aan te hangen. Eigenlijk best wel zielig dat dat moet bij een aparaat van 299 euro. Echter werkt t dan wel...
De nieuwe lijn van Omni is trouwens geïntroduceerd op CES 2016, ookwel de Omni + genoemd. Qua nieuwe mogelijkheden ben ik zeer tevreden. Ze beloven o.a het protocool van google chroomcast te ondersteunen. Ik kan niet wachten totdat wij die update krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Ik ben eerder bang dat men met de introductie van deze nieuwe serie de support van de huidige Omni lijn zal staken. Wat zeer jammer zou zijn gezien er nog genoeg te verbeteren is aan de controller app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awdehaan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-03 07:32
F41R schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:46:
Ik ben eerder bang dat men met de introductie van deze nieuwe serie de support van de huidige Omni lijn zal staken. Wat zeer jammer zou zijn gezien er nog genoeg te verbeteren is aan de controller app.
Na contact met de klantenservice van Harman Kardon gaven ze aan dat de nieuwe omni+ lijn gewoon samenwerkt met de huidige lijn en dat de nieuwe controller app ook gewoon werkt met de "oude" lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die antwoord op de vraag heeft hoe je de vertraging tussen tv/home cinema en de omni 20 + adapter oplost? Ik heb een 3.5mm jack kabel en een 3.5 jack kabel met tulp al geprobeerd zonder resultaat.. ik heb een bds home cinema en samsung tv. Ook heb ik de vertraging via tv geprobeerd maar dat mocht ook niet baten. iemand antwoord op mijn vraag!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
awdehaan schreef op zondag 17 januari 2016 @ 08:04:
[...]

Na contact met de klantenservice van Harman Kardon gaven ze aan dat de nieuwe omni+ lijn gewoon samenwerkt met de huidige lijn en dat de nieuwe controller app ook gewoon werkt met de "oude" lijn.
Top, bedankt voor het melden. Stemt mij weer wat positiever. Laat maar komen die nieuwe app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:32:
Is er iemand die antwoord op de vraag heeft hoe je de vertraging tussen tv/home cinema en de omni 20 + adapter oplost? Ik heb een 3.5mm jack kabel en een 3.5 jack kabel met tulp al geprobeerd zonder resultaat.. ik heb een bds home cinema en samsung tv. Ook heb ik de vertraging via tv geprobeerd maar dat mocht ook niet baten. iemand antwoord op mijn vraag!?
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt. Maar ik zou de adapter er tussenuit halen, en de omni 20 rechtstreeks met een Jack kabel aan je home cinema set of tv koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
awdehaan schreef op zondag 17 januari 2016 @ 08:04:
[...]

Dat is goed nieuws om te horen, al hou ik bij Harman altijd nog wel een slag om de arm. Spotify zou in eerste instantie namelijk ook "gewoon" in de oude app geintegreerd worden. Ik geef ze het voordeel van de twijfel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop alleen ook echt dat deze geweldige update voor de release van het nieuwe product komt, dat geeft ze ruim voldoende tijd om de nieuwe software te testen bij de huidige generatie. Kan niet wachten tot de update!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2019 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
koen schreef op donderdag 30 april 2015 @ 07:26:
Meer mensen last van dat bluetooth pairing probleem? Ik krijg met geen mogelijkheid meer verbinding met mijn Omni 20 :(
Ik heb nu dat probleem, kan met geen enkel device verbinding krijgen via bouetooth, ook niet na resetten.

Iemand een werkende oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik kan sinds enkele dagen met de Omni20 geen bluetooth verbinding meer krijgen met mijn iPhone 5S. Er is GEEN update van Apple geweest. Ik hoop dat dit binnen enkele dagen opgelost kan zijn. Wie heeft tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:51:
Ook ik kan sinds enkele dagen met de Omni20 geen bluetooth verbinding meer krijgen met mijn iPhone 5S. Er is GEEN update van Apple geweest. Ik hoop dat dit binnen enkele dagen opgelost kan zijn. Wie heeft tips?
Ik heb afgelopen week reactie gehad van klantenservice. Haal hem 30 minuten van de stroom af, resetten en opnieuw configureren

Bij mij hielp het, hij doet het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste leden,

Al een tijdje heb ik problemen met twee Omni's 20. Ze worden continu uit mijn netwerk gegooid. Na de stekker eruit en er weer in te hebben gedaan verschijnen ze weer in de app maar na een liedje krijg ik de melding 'netwerk bezet' en 'opnieuw verbinding maken' wat uiteindelijk niet lukt. Ik heb ze bij een ander thuis in een netwerk getest en daar werken ze wel naar behoren. Het vermoeden is dus dat er iets in mijn eigen netwerk niet in orde is.
Ik heb Vodafone thuis met een Huawei modem/router. 5 Ghz heb ik uitgeschakeld.
Wie herkent dit probleem en wat is de eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Kijk eens op welke WiFi kanaal de buren zitten en of jullie elkaar niet in de weg zitten op de 2,4 GHz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Blik1984: Inderdaad; even de stroom eraf en daarna doet hij het weer. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HK adapt aangeschaft voor mijn stereo en de HK controller app geïnstalleerd. Werkt o.k. via wifi en bluetooth. Nu wil ik mijn Flac muziek bestanden van mijn computer via wifi streamen naar mijn stereo. Dat lukt mij alleen via bluetooth. Met de HK controller app krijg ik geen toegang tot mijn muziek bestanden. Als ik de HK remote app installeer op mijn iPhone krijg ik wel toegang tot mijn muziekbestanden op de computer en kan ik ze bluetooth streamen naar mijn installatie, maar deze app krijg ik weer niet met wifi aangesloten op de HK adapt. Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F41R
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:57:
Ik heb een HK adapt aangeschaft voor mijn stereo en de HK controller app geïnstalleerd. Werkt o.k. via wifi en bluetooth. Nu wil ik mijn Flac muziek bestanden van mijn computer via wifi streamen naar mijn stereo. Dat lukt mij alleen via bluetooth. Met de HK controller app krijg ik geen toegang tot mijn muziek bestanden. Als ik de HK remote app installeer op mijn iPhone krijg ik wel toegang tot mijn muziekbestanden op de computer en kan ik ze bluetooth streamen naar mijn installatie, maar deze app krijg ik weer niet met wifi aangesloten op de HK adapt. Heeft iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Helaas is er geen harman/kardon controller app voor Windows. In dat opzich ontkom je er niet aan om muziek bestanden vanaf je laptop/pc te streamen via Bluetooth naar de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Voor mij is dit onderwerp nieuw. Ondersteund de HK remote app dan wel windows of werkt de koppeling via DNLA? Als het met de HK remote app wel lukt, waarom dan niet met de HK controller app? Waarschijnlijk begrijp ik het gewoon niet, maar ik probeer altijd de logica ergens van te begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

F41R schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:48:
[...]

Helaas is er geen harman/kardon controller app voor Windows. In dat opzich ontkom je er niet aan om muziek bestanden vanaf je laptop/pc te streamen via Bluetooth naar de speakers.
misschien kan je een locale android omgeving (emulator) op windows zetten (bijvoorbeeld droid4x).
en dan via de playstore in de omgeving, de HK cardon app instaleren. om via die omweg muziek bestanden vanaf computer via wifi af te kunnen spelen

ik zal vanavond even kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:46:
[...]

misschien kan je een locale android omgeving (emulator) op windows zetten (bijvoorbeeld droid4x).
en dan via de playstore in de omgeving, de HK cardon app instaleren. om via die omweg muziek bestanden vanaf computer via wifi af te kunnen spelen

ik zal vanavond even kijken of dat werkt.
Dat zou een mooie workaround zijn. Ik hoor het graag of dat werkt Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanaf januari 2015 deze thread terug zitten lezen. Eigenlijk is het te gek voor woorden dat deze dure Omni's geen spotify ondersteunen in de wifi, maar niet alleen dat. Ook radio via laptop of telefoon is niet mogelijk met die domme en slechte app, en ik was daar eerst flink kwaad over. Ook omdat ik flink aan het lijntje ben gehouden door HK klantenservice (of non-service). Zoethoudertjes en er is wel degelijk gemeld dat Spotify ergens in 2015 in de app ondersteund zou gaan worden. De app zelf is een gedrocht en ik gebruik deze dan ook nooit. Inmiddels heb ik mezelf wel tevreden weten te stellen door het allemaal naast me neer te leggen en te genieten van het goede geluid. Wat dat betreft is de mij bekende kwaliteit van HK in ieder geval wel gewaarborgd. Ik heb een adapt aan mijn HK AVR 1710 gehangen en gebruik via bluetooth en de "link" knop gewoon spotify en bijvoorbeeld 3fm en 538 door de hele benedenverdieping. Dit werkt feilloos, valt zo goed als nooit weg en het werkt vanaf macbook, iPhone, iPad en Android telefoons van de familie. Iedereen kan makkelijk connecten en muziek streamen. Ook vanaf een Nas. Ondanks het feit dat het dus eigenlijk veredelde en veel te dure bluetooth speakers zijn, ben ik achteraf wel blij met mijn aankoop en ik zal er voorlopig van blijven genieten.

Maar ik zal in de toekomst absoluut niet meer voor HK kiezen, als ik aan vernieuwing toe ben. Er is niet geleverd wat is beloofd en ook de service laat zeer veel te wensen over. Jammer, ik was altijd fan van HK, totdat de Omni serie uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of de workaround werkt. In ieder geval een goede suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb meerdere android emulatoren geinstaleerd. maar geen van alle herkennen de omni's :( . android instaleren op een pc is dus geen oplossing. Toch ben ik overtuigd dat er ergens een workaround moet zijn. hier dus later meer over

@ joey070
Heb je al geprobeerd om je telefoon via usb of bluetooth te verbinden? als het goed is kan je dan gewoon vanaf je telefoon naar de radio luisteren, terwijl je de re-stream funcie van de speakers gebruikt. als het goed is moet dat gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 13:23
k_kroket schreef op woensdag 30 december 2015 @ 13:23:
Bedankt voor de tip !
De Chromecast audio werkt perfect met de Omni's. Radio luisteren via Tunein en muziek luisteren via Deezer via mijn mobiel of pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was even de bluetooth functie vergeten. via bluetooth kan je ook een pc aansluiten en dan naar de andere speakers re-streamen. Zoals F41R al heeft gezegt

je zit dan wel met de softwarematige vertraging van 3 seconde. Dus een film kijken gaat het niet worden. gelukkig hebben we daar de aux splitters voor.
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:32:
@awdehaan ik heb via een 5-weg splitter 3 omni 's op mijn tv aangesloten (2x10 1x20) dit werkt bij mij zonder vertraging. Je moet ervoor zorgen dat alle 3 de speakers een groen lampje hebben. Dit bereik je door op elke speaker een paar keer te drukken. Doe je dit maar 1x, dan gaan de speakers in RE-stream modus. En dan komt de softwarematige vertraging weer om de hoek kijken.

chromecast audio haalt, naar mijn mening, de geluidskwaliteit naar beneden. toch zonde met zulke fijne speakers

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2016 12:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k_kroket
Chromecast audio zorgt er in ieder geval voor dat t werkt wat HK na laat, native play van bestanden NAS via WiFi en ondersteuning van alle gangbare streaming diensten.
Ik heb persoonlijk geen last van kwaliteit verlies...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

k_kroket schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 23:18:
Chromecast audio zorgt er in ieder geval voor dat t werkt wat HK na laat, native play van bestanden NAS via WiFi en ondersteuning van alle gangbare streaming diensten.
Ik heb persoonlijk geen last van kwaliteit verlies...
Hmm misschien waard om weer eens naar te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F41R
Ik ben even met Android emulator Bluestacks aan het spelen geweest. Probleem wat ik ondervonden heb is dat de emulator een eigen WiFi accespoint aanmaakt waardoor het niet lukt om vanuit de Emulator met je eigen WiFi netwerk rechtstreeks te koppelen. Hierdoor ziet de controller app binnen de emulator de Omni dus niet helaas.
Pagina: 1 2 3 Laatste