Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic

Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
lutkeveld schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:20:
Een versterker 'heeft' of 'is' geen bepaalde hoeveelheid ohm, en ohm is al helemaal geen eenheid van spanning. Als er staat 'bij 8 ohm' betekend dat dat hij het gegeven vermogen kan leveren als je er een 8 ohm speaker op aansluit.

Een 4 ohm speaker op een 8 ohm versterker kan vaak wel, zolang je hem maar niet op stand 11 zet.
Excuus ik ben echt nog een leek. Als ik je antwoord goed begrijp kan het dus best zo zijn dat de genoemde versterker prima met 8ohm en 4 ohm speakers overweg kan zolang ik hem niet belachelijk hard zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Ja dat kan.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zspirit schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:38:
[...]

Excuus ik ben echt nog een leek. Als ik je antwoord goed begrijp kan het dus best zo zijn dat de genoemde versterker prima met 8ohm en 4 ohm speakers overweg kan zolang ik hem niet belachelijk hard zet?
Dat is altijd het geval (kan stuk als je het belachelijk hard zet). Theoretisch kan een versterker twee keer zoveel vermogen leveren bij de helft van de impedantie. Dus 2x30 bij 8 en 2x60 bij 4ohm, alleen moet-ie dat dan wel kunnen.

De L30 kan 2x37 watt bij 4ohm leveren blijkbaar.
http://www.thevintageknob.org/luxman-L-30.html (niet heel betroubaar).

Wat ging er precies mis met de versterker? Misschien was er wat anders aan de hand.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
JvS schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:43:
[...]

Dat is altijd het geval (kan stuk als je het belachelijk hard zet). Theoretisch kan een versterker twee keer zoveel vermogen leveren bij de helft van de impedantie. Dus 2x30 bij 8 en 2x60 bij 4ohm, alleen moet-ie dat dan wel kunnen.

De L30 kan 2x37 watt bij 4ohm leveren blijkbaar.
http://www.thevintageknob.org/luxman-L-30.html (niet heel betroubaar).

Wat ging er precies mis met de versterker? Misschien was er wat anders aan de hand.
Bedankt voor je antwoord. Ik kocht de L-30 met quadrafonisch speakers van 4 ohm. Na een tijdje begon de versterker herrie te maken wanneer ik hem aan zette, 5 seconden harde ruis en dat doet hij het weer prima.
Dit vertelde ik aan een huisgenoot en die vertelde dat het misschien komt door die 4ohm speakers op de L-30. Na aanleiding hiervan heb ik de speakers verkocht en er 8 ohm speakers aangehangen. Dit verhielp het probleem niet. Versterker gewoon blijven gebruiken en toen kreeg ik vorige week een setje van mijn vader waarbij hele goede 4 ohm speakers zitten. Dus ik dacht heb ik verdomme weer het zelfde probleem. Dus nu heb ik mijn luxman verkocht en ben ik op zoek naar een nieuwe luxman die wel werkt met 4 ohm speakers. Maar als ik jouw post goed begrijp ik echt onkundig en dom gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou dat weet ik niet. Maar ik begrijp het verhaal ook niet helemaal. Het probleem was nooit weg en toen kwam het weer terug??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
JvS schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:27:
Nou dat weet ik niet. Maar ik begrijp het verhaal ook niet helemaal. Het probleem was nooit weg en toen kwam het weer terug??.
Het probleem bleef ik heb er 8ohm speakers aan gehangen om te voorkomen dat het zou verergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:42:
[...]

De SVS is gigantisch, en mijn linker speaker zou daardoor wel erg naar komen te staan. :) Ik zal vanavond de sub eens uit de hoek trekken, hij staat nu 10-15cm vrij van beide muren...

Je geeft aan om de speakers juist verder van de muur te zetten, maar valt dan juist niet nog meer laag weg? Ook als ik de Kef Q90 op LARGE draai, dan mist er gewoon echt wat laag weergave. :)
Inmiddels een tijdje verder, maar nog steeds niet tevreden met de setup. :) Dus ik ben verder gaan kijken en luisteren. Inmiddels de speakers ook eens vervangen door een setje B&W 602 S3. Alhoewel dit maar een boekenplank speaker is, klonk deze speaker iets voller dan de KEF's. Maar het verdere geluidsbeeld van de KEF's vind ik een stuk fijner dan de B&W's dus die staan weer op hun plek.

Afgelopen dagen weer flink lopen meten en testen met de kleine subwoofer op verschillende plekken. De linker + rechter hoeken voor blijven toch echt de enige plaatsen waar een redelijke response te horen is.

Vervolgens nog eens gaan meten met een App die test tonen produceert en een geluidsmeter. Daarbij kwam ik tot de volgende resultaten: (ik heb niet gemeten op Maximale Output, maar op een lekker geluidsniveau :) ).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3390820/HT-Kast/Schermafdruk%202015-05-18%2001.07.20.png

Een hele grote dip op de 40hz, zou dit dan die sweetspot zijn waar de lekkere punchy bass vandaan komt. Of ligt die toch in het hogere gebied? Cross-over op Receiver staat op 80hz, op de subwoofers staan ze allebei volledig open.

Jullie ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Heren,

Ik zit met een klein irritant probleempje. Waar ik alwel een soort antwoord op heb, maar gezien het antwoord niet helemaal aard en tussen mijn oren niet helemaal klopt gooi ik de vraag toch maar even neer.

Als ik een film aan het kijken ben in 5.1 of 7.1 heb ik het idee dat mijn frontspeakers niet helemaal gelijk staan met de rest van de speakers in dB'ls

Als ik een testtoon laat horen staan alle kanalen gelijk (gemeten met een dB meter) maar als ik een film speel lijkt het net dat de fronts tegenover de surrounds en surrounds-back wat achter blijven.

Kan het zijn de mijn akoestiek dit doet? Ik kan natuurlijk het volume hoger zetten voor de fronts, maar dan heb ik het idee dat ik de boel scheef trek.
Of ligt het gewoon aan de films dat de surround effecten gewoon harder opgenomen zijn?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

DjVe

Hatsaflats!

Audione0 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:35:
Of ligt het gewoon aan de films dat de surround effecten gewoon harder opgenomen zijn?
Dat dus. Ik heb dat zelf ook en heb daarom mijn surround wat zachter gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

DjVe schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:13:
[...]

Dat dus. Ik heb dat zelf ook en heb daarom mijn surround wat zachter gezet.
Of verkeerd opgehangen, dan staan waarschijnlijk de tweeters direct in je oor te tetteren. Als je die 50cm hoger ophangt heb je hier geen last van.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Lip schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:18:
[...]

Of verkeerd opgehangen, dan staan waarschijnlijk de tweeters direct in je oor te tetteren. Als je die 50cm hoger ophangt heb je hier geen last van.
Dan moet de dB meter dat ook registeren toch? Bij mij staan ze diffuus te tetteren (omhoog gericht vanachter de bank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Bij mij staan ze onder een hoek gericht van 30 graden geschat. En na de kalibratie meting heb ik geen behoefte op de surroundvolume aan te passen.

Ik heb ze ook 10cm lager gehad, en dat was irritant. Op deze hoogte had ik wel de neiging om de surrounds zachter te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7BTftKSs92lxk2Bvc841XsY2/full.jpg

Links merkbaar te laag, het midden merkbaar te hoog, rechts precies goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Lip op 18-05-2015 13:55 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Oke, duidelijk heren.

Vanavond maar wat zachter zetten dan, of de fronts juist wat harder :*)

Thnx!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou ze zachter zetten, want je fronts en center moeten ook afgestemd zijn :). Anders ben je die ook weer harder aan het zetten en dan klopt je sub niet meer........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

JvS schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:26:
Ik zou ze zachter zetten, want je fronts en center moeten ook afgestemd zijn :). Anders ben je die ook weer harder aan het zetten en dan klopt je sub niet meer........
+1

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merphixia
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-03-2023
Jaja het is me gelukt. Sinds gisteren ben ik een trotse eigenaar van een Toyota Starlet waar achter in de hoedenplank 2 speakers inzitten "MTX TR694" en dat is in eerste instantie genoeg voor mij. Alleen heb ik een probleempje.

Er zit een radio (kd-s641) in die nog al moeite heeft met het lezen van (gebrande) CD's. We hebben zowel CD's gebruikt die je kunt overschrijven als CD's die dit niet kunnen. Maar tot 4 maal toe geen resultaat. Voor het branden van de CD's gebruik ik Imgburn en Ashampoo. Beide op een lage snelheid van 8-16x.

Ik heb wat gekeken op het internet maar ik kom er echter niet uit.

Alvast bedankt voor het meedenken in deze kwestie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt een bekend issue te zijn: http://www.kieskeurig.nl/...17347-jvc-kd-s641/reviews
Nou is die radio uit 2004 en daarmee dus ruim 10 jaar oud. Wat dacht je van een andere en dan met USB ondersteuning? Kunnen al die cd's ook de deur uit.
Edit: ah, eigen topic geopend zie ik. The Eagle in "Starlet audio"

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 23-05-2015 15:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 23:06
Gisteren de TV meubel anders ingericht, echter is nu van de subwoofer de draadjes afgebroken van deze connector (excuus voor de vage afbeelding, kon hem helaas niet scherper krijgen):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WP65ugD.jpg

Weet iemand hoe ik deze er weer op kan krijgen? Heb al geprobeerd met 2 nietjes om het pinnetje eruit te halen, alleen is dit niet gelukt.

Betreft trouwens om deze: pricewatch: Samsung HW-F350

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navuri
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-08-2020
* edit *

[ Voor 117% gewijzigd door Navuri op 24-05-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Kan je niet de draden strippen van de subwooferkabel en dan die in de aansluiting stoppen?

http://www.ebay.co.uk/itm...for-HW-F350-/271426159013

Nieuwe kopen is ook niet zo heel duur.

Helaas kan ik geen scherpe plaatjes vinden van de connector zelf, mocht je die toch kunnen maken dan is het wat makkelijker om uit te zoeken hoe je hem eventueel kan repareren.

[ Voor 63% gewijzigd door Exphy op 24-05-2015 21:43 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 23:06
Exphy schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:39:
Kan je niet de draden strippen van de subwooferkabel en dan die in de aansluiting stoppen?

http://www.ebay.co.uk/itm...for-HW-F350-/271426159013

Nieuwe kopen is ook niet zo heel duur.

Helaas kan ik geen scherpe plaatjes vinden van de connector zelf, mocht je die toch kunnen maken dan is het wat makkelijker om uit te zoeken hoe je hem eventueel kan repareren.
Bedankt! Zal deze zowiezo ff bestellen! Het is trouwens al gelukt om ze eruit te krijgen. Paperclip recht maken en goed duwen.. Vervolgens rond gemaakt en met een laskoker de nieuwe kabel vast gemaakt. Werkt weer netjes. (Weet je toevallig ook hoe je deze subwoofer kan openen? Zie namelijk nergens schroefjes ofzo..

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Geen idee, ik heb die subwoofer nooit in het echt gezien ;)

Maar als je een paar scherpe foto's kan maken van alle zijden dan kan ik je misschien verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door mzq6600 op 26-05-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Topicwarning gezien? Lijkt me duidelijk een "wat moet ik kopen" vraag en dus een eigen topic waard in Consumentenelektronica Aankoopadvies :)
Haviong said that: je moet de combi kiezen die jij het fijnste vind klinken. Dus gaan luisteren en je eigen muziek meenemen (en dan echt op cd, dus geen 128kbps mp3's ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Weet iemand een of twee betrouwbare en goede audio review sites? Ik wil een nieuwe subwoofer kopen en over tijdje ook een nieuw setje floorstanding speakers. Maar ik krijg maar niet echt helder via Google wat nu een goede website is voor reviews en best-buy guides.

Ik kwam bijv. Whathifi tegen, maar die hebben zoveel van Q Acoustics met 5* beoordeeld terwijl andere websites dat niet hebben dat het haast gesponsord lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die dingen moet je gewoon beluisteren. Het is zo smaak afhankelijk. Degelijk zijn ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Ja, maar het geeft mij wel een indicatie welke speakers een goede keuze zijn om naar te gaan luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 14:12
Ik heb een kort vraagje over bi-ampen/bi-wiren. Ik weet dat het onderwerp al vaak voorbij is gekomen. Ik wil echter geen discussie opwekken over het nut er van, maar wil graag weten hoe het precies werkt.

Ik probeer twee KEF Q900's doormiddel van bi-wire aan te sluiten op mn Marantz SR7008. In het Speakers menu set ik de receiver bij Amp Assign op "5.1 (bi-amp)". Op de Q900's draai ik de knop om die het terminals van elkaar loskoppelt.

Nu dacht ik altijd dat de receiver de tweeters aanstuurt via een amp in de reciever, en de lage en middentonen via een andere uitgang. Echter maakt het niet uit of ik bijvoorbeeld Front Right onder of boven aansluit op de rechterspeaker, sluit ik hem boven aan dan hoor ik normaal geluid uit de tweeter, sluit ik hem onder aan dan hoor ik normaal geluid uit de woofers.. Dus het lijkt gewoon alsof alle geluid naar beide receiveruitgangen wordt gestuurd?

Kan iemand me uitleggen of dit klopt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Defnosh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:39:
Nu dacht ik altijd dat de receiver de tweeters aanstuurt via een amp in de reciever, en de lage en middentonen via een andere uitgang. Echter maakt het niet uit of ik bijvoorbeeld Front Right onder of boven aansluit op de rechterspeaker, sluit ik hem boven aan dan hoor ik normaal geluid uit de tweeter, sluit ik hem onder aan dan hoor ik normaal geluid uit de woofers.. Dus het lijkt gewoon alsof alle geluid naar beide receiveruitgangen wordt gestuurd?

Het klopt! Ik heb een SR6004 en dezelfde vraag al een bij Marantz gesteld. Het antwoord was dat op alle speakeruitgangen een frequentiebereik van 20Hz tot 20kHz wordt uitgestuurd. Het maakt dus inderdaad niet uit hoe je dit aansluit. Vermogen en frequentiebereik zijn hetzelfde, ervan uitgaande dat alle eindtrappen hetzelfde zijn (meestal wel).

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Defnosh schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:39:

Je speakers hebben een high pass filter voor de tweeter en een low pass filter voor de woofer. Dat filter is bepalend voor de klank van je speaker en is exact afgestemd op het "gedrag" van de tweeter en de woofer in specifiek die kastvorm en grootte, het compenseert ook voor het zachter spelen van lagere tonen dat speakers inherent doen, omdat die meer rondom door de ruimte verspreid worden dan de hoge (baffle step). Daarnaast zitten er vaak kleine correcties in (letterlijk equalizing, dat is eigenlijk wat een filter doet :)) om de speaker helemaal goed te laten klinken.

Bij elke speaker is dit uniek en anders. Jouw marantz moet wel met elke speaker kunnen werken, dus moet zowel de tweeter als de woofer het volledige signaal geven, zodat de speaker elk signaal apart kan filteren.

In de praktijk zorgt het (passieve) filter van de speaker ervoor dat de versterker die op de lage tonen zit,alleen lage tonen signaal "kwijt kan" en dus ook alleen lage tonen versterkt en vice versa voor de hoge tonen.

Wat jij beschrijft is een actief filter. Dat is een beter systeem, omdat de eindversterker rechtstreeks de woofers aanstuurt en je nog veel gerichter kunt filteren (of flexibeler met DSP). Maar dit moet dus wel 100% speaker specifiek zijn :). En dat kan een versterker nooit, tenzij hij specifiek met één speaker wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Misschien een beetje een noobvraag, maar anyway... Ik wil in de badkamer plafondspeakers plaatsen; heb ik dan twee speakers nodig of bestaan er speakers die stereo ondersteuning hebben óf kun je standaard op alle speaker links en rechts aansluiten zonder probleem? :S

Wat een paar minuten googlen allemaal wel niet kan oplossen: stereo uit een speaker kan en dan heeft de speaker gewoon 4 aansluitingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Póg mo Thóin op 01-06-2015 22:59 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hebben mini-hifi sets a la PMC-20L constante stroomvoorziening nodig om de ingestelde FM-presets te onthouden? Heb er hier namelijk een die de presets lijkt te verliezen, althans, ze vallen terug naar wat er standaard in stond.

De stroomvoorziening wordt telkens onderbroken door een
Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1061790-0/stopcontact-schakelaar-stroomsterkte-16-a.jpg
ivm sluipverbruik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Voor mijn pa zoek ik voor een max 300 euro (mag 2e hands) naar een leuk hifi systeem om:

- radio mee te luisteren
- goed geluid om een film te kunnen bekijken (5.1 is NIET noodzakelijk)
- rca input/output hebben omdat mijn TV alleen maar RCA audio out heeft

Ik zat stiekem te kijken naar een BOSE 123 en dan 2e hands voor rond de 300 euro
Jullie nog tips?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Raven schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:43:
Hebben mini-hifi sets a la PMC-20L constante stroomvoorziening nodig om de ingestelde FM-presets te onthouden? Heb er hier namelijk een die de presets lijkt te verliezen, althans, ze vallen terug naar wat er standaard in stond.

De stroomvoorziening wordt telkens onderbroken door een
[afbeelding]
ivm sluipverbruik.
Meestal worst dat opgeslagen in de EEPROM die geen stroom nodig heeft. Misschien dat deze stuk is..
Of er zit een batterij in die leeg is geraakt

Staat er niets over in de handleiding toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

.....

Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/SonyPMC20L.jpg
30 minuten maar :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

C6DL schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:04:
Voor mijn pa zoek ik voor een max 300 euro (mag 2e hands) naar een leuk hifi systeem om:

- radio mee te luisteren

Ik zat stiekem te kijken naar een BOSE 123 en dan 2e hands voor rond de 300 euro
Jullie nog tips?

Dank!
Ja. Topicwarning lezen voor je post en een eigen topic starten in Consumentenelektronica Aankoopadvies :)
Maar niet nadat je zelf eerst onderzoek hebt gedaan uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo mede tweakers. ik ben eigenlijk naar een vrij specefiek product op zoek namelijk de bose soundlink. aangezien mijn vorige speaker (tdk a360) hellaas is gestolen ben ik opzoek naar een nieuwe en een oud huisgenoot van mij had de bose soundlink speaker en ik was altijd zeer te spreken over het geluid en het design. echter wanneer ik dit product nu op probeer te zoeken krijg ik alleen de nieuwere versie gevonden namelijk de bose soundlink III. degene die mijn huisgenoot echter had was er een met een soort leather cover voor de speakers zelf zodat wanneer dit niet gebruikt word het ook niet vies of beschadigd kan worden. weet iemand toevallig of dit product niet meer gemaakt word of uit de handel is gehaald want ik kan hem hellaas nergens vinden (ook op tweakers zelf vind ik alleen nog de nieuwe versie) de prijs van deze portable speaker was uit mijn hoofd iets van 299 euro.

voor antwoorden alvast dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:50:
hallo mede tweakers. ik ben eigenlijk naar een vrij specefiek product op zoek namelijk de bose soundlink. aangezien mijn vorige speaker (tdk a360) hellaas is gestolen ben ik opzoek naar een nieuwe en een oud huisgenoot van mij had de bose soundlink speaker en ik was altijd zeer te spreken over het geluid en het design. echter wanneer ik dit product nu op probeer te zoeken krijg ik alleen de nieuwere versie gevonden namelijk de bose soundlink III. degene die mijn huisgenoot echter had was er een met een soort leather cover voor de speakers zelf zodat wanneer dit niet gebruikt word het ook niet vies of beschadigd kan worden. weet iemand toevallig of dit product niet meer gemaakt word of uit de handel is gehaald want ik kan hem hellaas nergens vinden (ook op tweakers zelf vind ik alleen nog de nieuwe versie) de prijs van deze portable speaker was uit mijn hoofd iets van 299 euro.

voor antwoorden alvast dan :)
De oude versies, Soundlink I en II, hebben die leren cover inderdaad. Nieuwe versie (dus de soundlink III) heeft dat niet meer. Zoeken op Soundlink II levert nog wel wat resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweaker,

Ik heb een vrij eenvoudige vraag (denk ik)
Ik ben in het bezit van een leuke pioneer mcs737 5.1 set. Dit is een set met 4hdmi-ingangen en een hdmi-uit.

Ik ga volgende week een samsung 4k (curved) tv aanschaffen. Momenteel heb ik al mijn apparaten (chromecast, mediaplayer, hd-receiver en xbox) op mijn hdmi-in zitten van mijn pioneer versterker/bluersy en 1hdmi uit naar mijn tv. Ik ontvang alles netjes in 5.1 maar moet alleen van inputkanaal wisselen via mijn versterker. Opzich geen probleem.

Mijn vraag is alleen: stel dat ik dezelfde constructie behoud op mijn nieuwe 4k tv en ik kijk op mijn mediaplayer een 4k film, zal ik dit als 4k kunnen ontvangen op mijn tv? Hij gaat dan ook via mijn pioneer versterker hmdi-in die het signaal doorstuurt naar via hmdi-out naar mijn tv. De versterker zelf kan geen 4k afspelen of zoiets, maar kan hij het wel gewoon doorgeven?

Alvast bedankt tweakers!

Groet,
Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dan moet je versterker 4k HDMI passthru ondersteunen. Dat kom ik alleen bij vrij recente receivers tegen, en dan ook nog in het hogere segment. Dikke kans van niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Service manual opzoeken van het model, uitzoeken welke condensator ze gebruiken om die instellingen te bewaren en vervangen met een veel grotere supercap. Dat zou je wel een dag of 2 kunnen geven.

http://elektrotanya.com/sony_pmc-20.pdf/download.html

[ Voor 6% gewijzigd door Exphy op 06-06-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Service manual:
Model PMC-20 is almost same as PMC-107 US model.
This manual contains only the points which differ from PMC-107 US model.
For the information not contained in this manual, please refer to PMC-107 service manual (9-924-914-S).
De andere service manual vermeld niets over een eventuele batterij, of cap die zorgt dat de instellingen bewaart blijven.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:13:
Dan moet je versterker 4k HDMI passthru ondersteunen. Dat kom ik alleen bij vrij recente receivers tegen, en dan ook nog in het hogere segment. Dikke kans van niet dus.
Dank voor uw reactie. Ik heb inderdaad niet kunnen vinden dat hij hdmi 4k passthrough heeft. Wel toevallig een goedkoper model van pioneer dat ongeveer even oud is.

Wat raad u aan? Al mijn apparaten aansluiten op mijn tv? Hoe zorg ik dan dat ik bij alles wat ik kijk (hd receiver, dvd, xbox en chromecast) in 5.1 kan beluisteren via mijn versterker? Kan dat met 1 optical out snoer of via arc ofzo iets of moet ik het per apparaat anders doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
[quote]C6DL schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:04:

- radio mee te luisteren

Jullie nog tips?

Dank!
[/quote

Bose 123 is een vrij oud systeem zie ik nu helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zal ik je dan ook nog maar even op de topicwarning wijzen? ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:01:
[...]

Dank voor uw reactie. Ik heb inderdaad niet kunnen vinden dat hij hdmi 4k passthrough heeft. Wel toevallig een goedkoper model van pioneer dat ongeveer even oud is.

Wat raad u aan? Al mijn apparaten aansluiten op mijn tv? Hoe zorg ik dan dat ik bij alles wat ik kijk (hd receiver, dvd, xbox en chromecast) in 5.1 kan beluisteren via mijn versterker? Kan dat met 1 optical out snoer of via arc ofzo iets of moet ik het per apparaat anders doen?

Alvast bedankt!
Mediaplayer rctstreeks an de TV hngen en van daaruit met HDMI naar je receiver zou moeten werken. Bij je mediaplayer gebruik je toch altijd je tv lijkt me, al was het alleen maar voor de menusturing.
Optical naar je receiver kan ook, maar daar kun je geen DTS HD of hoger overheen sturen; DTS is dan de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of gewoon niet druk om maken, 4k is toch nutteloos tov 1080 voor normale schermen (<60") op normale afstanden (>2,5m).

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 06-06-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:30:
[...]

Mediaplayer rctstreeks an de TV hngen en van daaruit met HDMI naar je receiver zou moeten werken. Bij je mediaplayer gebruik je toch altijd je tv lijkt me, al was het alleen maar voor de menusturing.
Optical naar je receiver kan ook, maar daar kun je geen DTS HD of hoger overheen sturen; DTS is dan de max.
Dank voor de reacties.

Het klopt dat 4K nog niet heel veel toevoegt. Het ging mij er met namen om dat als ik al mijn apparaten aansluit op mijn tv via HDMI, zeker wil zijn dat ik al het geluid 5.1 over mijn versterker kan ontvangen. Is dit dan mogelijk met 1HMDI of optical van mijn tv naar versterker en dan dat kanaal op mijn versterker selecteren?

Dus:

PS4 5.1-->TV-->Versterker 5.1
Mediaplayer 5.1-->TV-->Versterker 5.1
HD-ontvanger 5.1-->TV --> Versterker 5.1

Kan dit met 1 simpele kabel van mijn tv naar versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Moet kunnen ja :)
Moet je TV wel genoeg HDMI aansluitingen hebben natuurlijk, en je miet je TV aan hebben staan als je van die bronnen wilt weergeven. Dus als je alleen muIek wilt draaien ook je TV aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:50:
Moet kunnen ja :)
Moet je TV wel genoeg HDMI aansluitingen hebben natuurlijk, en je miet je TV aan hebben staan als je van die bronnen wilt weergeven. Dus als je alleen muIek wilt draaien ook je TV aan :)
Superbedankt voor de reacties. Ik ben van plan een Samsung UE55HU7100 4K curved TV aan te schaffen en had al begrepen dat die tv 5.1 passthrough ondersteund.Er zitten 4 HDMI aansluitingen op, dus dat moet goed komen. Raadt u aan om een optical out te gebruiken naar mijn versterker of een HDMI?

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
Beste,

We zijn een huis aan het verbouwen en laten alle kabels (LAN, Audio en COAX) in één 'installatie'-ruimte uitkomen. Nu heb ik voor de LAN-kabels een patch paneel geinstalleerd en wilde ook zoiets hebben voor de Audio/luidsprekerkabels en COAX kabels, zodat die ook eenvoudig 'te patchen' zijn.

Wat zouden jullie aanraden, is het een idee om losse keystones te kopen en deze in een patchraam te hangen?

Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Niet doen. Gewoon extra kabels trekken (past meestal wel door de buizen).
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2015 @ 00:09:
[...]

Superbedankt voor de reacties. Ik ben van plan een Samsung UE55HU7100 4K curved TV aan te schaffen en had al begrepen dat die tv 5.1 passthrough ondersteund.Er zitten 4 HDMI aansluitingen op, dus dat moet goed komen. Raadt u aan om een optical out te gebruiken naar mijn versterker of een HDMI?

Nogmaals bedankt!
Met HDMI beginnen. Optical kan altijd nog en ondersteund zoals gezegd minder formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
@The Eagle,

de kabels zijn al getrokken vanuit ieder punt van de kamer naar die ruimte. Daar komen ook de kabels van de schotel / antenne binnen. Waarschijnlijk zet ik daar een versterker o.i.d. neer voor de muziekinstallatie.
(Sonos idee, via tablet muziek in iedere ruimte aansturen).

Voor het netwerk is zo'n patch panel natuurlijk ideaal en netjes afgemonteerd, en dat wilde ik ook voor de speakeraansluitingen in het huis en de COAX-tv-aansluitingen doen, maar dat is dus niet aan te raden?

Direct aansluiten op de audio-versterker en televisie-versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:29:
Niet doen. Gewoon extra kabels trekken (past meestal wel door de buizen).

[...]

Met HDMI beginnen. Optical kan altijd nog en ondersteund zoals gezegd minder formaten.
Dank voor je reactie. Ik ben er niet uitgekomen. Ik heb al mijn componenten op de tv aangesloten en vervolgens eerst met optical gedaan en met ARC maar het is niet gelukt helaas. Hoe moet ik mijn ARC instellen? TV HDMI OUT en één van de 4 hdmi ín bij mijn versterker?

Toen ik al mijn componenten op de TV had aangesloten en OPTICAL uit had aangesloten op mijn optical IN van mijn homecin set kreeg ik alléén stereo geluid. Zowel bij mijn mediaplayer, hd-receiver e.d.

Nu ben ik terug gegaan naar mijn eerdere constructie: alle componenten in mijn versterker en dan één kabel hdmi out naar mijn tv. Ik ontvang alles nu in 5.1 maar kan helaas niet van kanaal schakelen met mijn tv afstandsbediening.

Ik vind het erg jammer, want als ik nu een app op mijn tv wil bekijken heb ik daar dus geen geluid over...Dus netflix 4K kan ik vergeten.... ik ben een beetje zat en erg teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als je huidige situatie wel goed werkt en je het niet te moeilijk wilt maken: optical ook aansluiten, en je receiver voor bron TV de optical in toewijzen (ik neem even aan dat dat kan, ken die pioneer verder niet, maar check je manual).
Als je dan netflix pakt en receiver op TV instelt zou je ook 5.1 geluid moeten krijgen. Zo werkt het hier bij mijn Denon receiver icm een LG TV inmiddels al jaren goed. ARC / HDMI CEC heb je dan ook niet nodig als het goed is :)
O_Tiby schreef op maandag 08 juni 2015 @ 15:02:
@The Eagle,

de kabels zijn al getrokken vanuit ieder punt van de kamer naar die ruimte. Daar komen ook de kabels van de schotel / antenne binnen. Waarschijnlijk zet ik daar een versterker o.i.d. neer voor de muziekinstallatie.
(Sonos idee, via tablet muziek in iedere ruimte aansturen).

Voor het netwerk is zo'n patch panel natuurlijk ideaal en netjes afgemonteerd, en dat wilde ik ook voor de speakeraansluitingen in het huis en de COAX-tv-aansluitingen doen, maar dat is dus niet aan te raden?

Direct aansluiten op de audio-versterker en televisie-versterker?
Hoe vaak wil je speakers wisselen? Afhankelijk daarvan kun je met speakon pluggen oid gaan werken op alle kabels. Schiet je er veel mee op? Geen idee.

Coax zou ik sowieso niet willen patchen. Daar moet je gewoon een goede versterker en een multitap met f-connectoren vor gebruiken. Kun je alsnog kiezen of je ze aansluit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Ik heb een vraag mbt speaker plaatsing.
Maakt het uit als de speakers ongelijk staan? Dus de een hoger dan de ander?
Ik heb het nu zo opgesteld dat een speaker op mijn versterker staat omdat dit ruimte bespaard.
http://i.imgur.com/9U69oEr.jpg

Ik merk zelf volgens mij wel verschil de speaker die hoger staat lijkt net harder te staan dan rechter speaker die laag staat.

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 10-06-2015 08:18 . Reden: De banner om foto's staat er niet voor niets ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ja, dat heb je goed opgemerkt. Voor een goede beleving moet je er eigenlijk voorzorgen dat links en rechts zoveel mogelijk gelijk zijn (afstand hoogte). Kan je niet ook zon houten ombouw onder de andere speaker leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
DjVe schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:30:
Ja, dat heb je goed opgemerkt. Voor een goede beleving moet je er eigenlijk voorzorgen dat links en rechts zoveel mogelijk gelijk zijn (afstand hoogte). Kan je niet ook zon houten ombouw onder de andere speaker leggen?
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik dacht het zelf dus ook al maar wilde graag bevestiging.
Ik kan wel nog zon verhoging bouwen maar dat is wel lelijk omdat ik er niets heb om er onder te zetten.
Maar bedankt, toch maar overwegen zon ding bij te bouwen of de versterker te verplaatsen.
zonder verhoging is het mooier maar ik denk dat de speakers dan toch te laag staan.
http://i.imgur.com/aMlEfdd.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 10-06-2015 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik kan de juiste zoekterm maar niet vinden vandaar even een balletje hier in de lucht ;)

Op dit moment heb ik op zolder nog twee speakers staan van Eltax (ooit eens gekregen). Nu hebben wij ook twee katten en je raad heb al, die hebben aan die stoffen voorkant gezeten (zo'n afneembaar frontje). Hoe is dat het makkelijkst te vervangen? Moet ik zelf een stof kopen en het zelf repareren of kan je die dingen gewoon los kopen? Of moet ik naar een audio winkel?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Outerspace schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:49:
Ik kan de juiste zoekterm maar niet vinden vandaar even een balletje hier in de lucht ;)

Op dit moment heb ik op zolder nog twee speakers staan van Eltax (ooit eens gekregen). Nu hebben wij ook twee katten en je raad heb al, die hebben aan die stoffen voorkant gezeten (zo'n afneembaar frontje). Hoe is dat het makkelijkst te vervangen? Moet ik zelf een stof kopen en het zelf repareren of kan je die dingen gewoon los kopen? Of moet ik naar een audio winkel?
Speakerdoek bestaande zuilen vervangen...
Sccs.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Thanks, speakerdoek was blijkbaar het missende woord :)

Ik ga scheren ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Ik wil graag bass shakers vastmaken aan mijn playseat. Heb ik voor de bass shakers aan alleen een versterker voldoende? Lees ook weleens dat er zowel een receiver als een versterker nodig is.

En moet ik ergens anders nog rekening mee houden? Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Xtince schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:10:
Ik wil graag bass shakers vastmaken aan mijn playseat. Heb ik voor de bass shakers aan alleen een versterker voldoende? Lees ook weleens dat er zowel een receiver als een versterker nodig is.

En moet ik ergens anders nog rekening mee houden? Dank alvast!
Die shakers moeten volgens mij een LFE signaal krijgen en daar heb je een receiver voor nodig. Echter hebben de meeste receivers alleen een actieve onversterkte LFE (subwoofer) uitgang, dus ja, meestal heb je beide nodig. Wat heb je nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DIe shakers doen het op zich ook prima met een normaal signaal, maar hebben wel eigen versterkerkanalen nodig. Dus je kan ze niet ook op een normale versterker aansluiten, naast je gewone speakers. Ze hebben echt een eigen versterker nodig (die je zelf op volume kunt regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
DjVe schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:53:
[...]

Die shakers moeten volgens mij een LFE signaal krijgen en daar heb je een receiver voor nodig. Echter hebben de meeste receivers alleen een actieve onversterkte LFE (subwoofer) uitgang, dus ja, meestal heb je beide nodig. Wat heb je nu al?
Dank voor je reactie!

Ik heb nu een philips (hsb4352/12) soundbar met subwoofer waar ik de ps4 op heb aangesloten met een optische kabel en voor de rest nog niets.

Wil dus eigen 2 bass shakers kopen die ik dan of aan een versterker of receiver koppel (indien dus mogelijk) en dan vervolgens aan mijn soundbar (indien mogelijk) en anders mijn tv. Ik sluit er dus enkel de bass shakers aan en hoef er niets anders op aan te sluiten.

Maar bovenstaande is dus niet mogelijk? En zowel een receiver als versterker te halen vindt ik op dit moment nog teveel voor alleen bass shakers :). Heb je suggestie voor me?

Heb er echt geen verstand van maar wil me dus wel echt verdiepen. In eerste instantie wil ik niet super veel geld aan spenderen dus kijk vooral via marktplaats.
JvS schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:55:
DIe shakers doen het op zich ook prima met een normaal signaal, maar hebben wel eigen versterkerkanalen nodig. Dus je kan ze niet ook op een normale versterker aansluiten, naast je gewone speakers. Ze hebben echt een eigen versterker nodig (die je zelf op volume kunt regelen).
Maakt het verschil als ik geen andere speakers heb (zie hierboven) en de versterker uitsluitend voor de bass shakers gebruik?

[ Voor 18% gewijzigd door Xtince op 11-06-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik denk dat het een lastig verhaal gaat worden met een "alles in een" setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
DjVe schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 07:48:
Ik denk dat het een lastig verhaal gaat worden met een "alles in een" setje.
Wat bedoel je precies met alles in een setje? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Vaak missen dit soort setjes de mogelijkheid om extra speakers aan te sluiten. Laat staan dat ze een echte normale subwoofer uitgang hebben (vaak zit er ook extra elektronica in de subwoofer, waardoor er een speciale kabel naar toe getrokken moet worden). Ik denk dat je beter door kan sparen en later eens een leuke receiver + losse speakers kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Als je geluidsset nog een extra uitgang heeft daar een aparte versterker + bass shakers aan koppelen. Anders voordat het je geluidsset in gaat het signaal splitten en ook met aparte versterker werken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Allereerst dank voor jullie antwoorden! Echter, kan ik het niet helemaal volgen :).

Ik hoef niet perse de bass shakers te hangen aan mijn soundbar, want heb het geluid van de ps4 multiple (dus zowel via de soundbar optical als tv via hdmi).

Kan ik een versterker niet aansluiten op mijn tv? Die heeft gewoon audio out en de versterkers die ik heb gezien hebben audio in. Als ik daar dan de bass shakers aan de versterker hang, gaat dat dan niet goed? Of denk ik te simpel?

Voor de rest hoef ik geen andere speakers etc. Want geluid zat. Gaat me dus alleen dat ik de trillingen van de bass shaker voel tijdens het gamen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Xtince schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:02:
Allereerst dank voor jullie antwoorden! Echter, kan ik het niet helemaal volgen :).

Ik hoef niet perse de bass shakers te hangen aan mijn soundbar, want heb het geluid van de ps4 multiple (dus zowel via de soundbar optical als tv via hdmi).

Kan ik een versterker niet aansluiten op mijn tv? Die heeft gewoon audio out en de versterkers die ik heb gezien hebben audio in. Als ik daar dan de bass shakers aan de versterker hang, gaat dat dan niet goed? Of denk ik te simpel?

Voor de rest hoef ik geen andere speakers etc. Want geluid zat. Gaat me dus alleen dat ik de trillingen van de bass shaker voel tijdens het gamen :).
Dat zou wel moeten werken, maar je zit dan wel met twee volumeknoppen te spelen (1 van de soundbar en 1 van de shakers). Dan zou een simpele versterker van een paar euro wel voldoen (marktplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
DjVe schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:48:
[...]

Dat zou wel moeten werken, maar je zit dan wel met twee volumeknoppen te spelen (1 van de soundbar en 1 van de shakers). Dan zou een simpele versterker van een paar euro wel voldoen (marktplaats).
Dank voor je snelle reactie! Ik ga het gewoon proberen, kijken hoe ver ik kom haha.

Maar nog een vraag. Ik heb nu deze bass shaker op het oog:
https://www.conrad.nl/nl/...CFQoKwwodiJwAtg&WT.srch=1

Dit is er een van 50W. Ik zie op verschillende versterkers 2 x (bijvoorbeeld) 40W staan. Is dit een maximaal haalbare watt van de versterker? Dus moet ik dan kijken naar een versterker van minimaal 50W of juist maximaal 50W (voor de bass shakers zoals genoemd). Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo leden!

Inmiddels zo'n twee dagen in bezig van mijn nieuwe LG55ub850v en wàt een plaatje. Vooral erg blij mee nadat ik een samsung ue55hu7100 in huis had die en uit de doos was geweest, schroefjes voor de poot miste en al aan was geweest.

Tot slot heb ik net zoals de rest van de mensen geen 5.1 op de tv gekregen. Via arc deedtie niets, en via optical kreeg ik alleen stereo. Je kon namelijk alleen PCM of DTS neo2.5 instellen. Terug dus. Nu een goede deal gekregen. De tv staat nu trouwens voor 1000 bij correct. Nadat ik er vandaag achter kwam terug gegaan, en de prijs wordt verrekend, gelukkig.

Ik heb al vanuit de eco-stand wat geëxperimenteerd met de dimming, en ook bij snelle beelden houdt de tv zich prima. Mits het signaal goed is. 4k via youtube is on-ge-looflijk!!

Nu lees ik veel over de ps4 settings. Ik welke hdmi kan ik die het beste doen? Volgens mij zittie nu op 4 dacht ik, en ik zie in het scherm 1080p 60hz. Ik lees soms ook over de hdmi naam veranderen in PC? Wat doet dat precies, en hoe doe ik dat? Is iedereen trouwens tevreden met de tv? Ik wel!!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik vraag me af of het zin heeft om aan een (goede) normale versterker een eind versterker te zetten. Of is dat alleen zinvol bij en echte voorversterker?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Het kan soms best zin hebben, maar dat ligt helemaal aan wat je nu al hebt staan qua kwaliteit, en ook in hoeverre dat mogelijk tekort schiet bij het aansturen van je speakers.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:04:
Hallo leden!

Inmiddels zo'n twee dagen in bezig van mijn nieuwe LG55ub850v en wàt een plaatje. Vooral erg blij mee nadat ik een samsung ue55hu7100 in huis had die en uit de doos was geweest, schroefjes voor de poot miste en al aan was geweest.

Tot slot heb ik net zoals de rest van de mensen geen 5.1 op de tv gekregen. Via arc deedtie niets, en via optical kreeg ik alleen stereo. Je kon namelijk alleen PCM of DTS neo2.5 instellen. Terug dus. Nu een goede deal gekregen. De tv staat nu trouwens voor 1000 bij correct. Nadat ik er vandaag achter kwam terug gegaan, en de prijs wordt verrekend, gelukkig.

Ik heb al vanuit de eco-stand wat geëxperimenteerd met de dimming, en ook bij snelle beelden houdt de tv zich prima. Mits het signaal goed is. 4k via youtube is on-ge-looflijk!!

Nu lees ik veel over de ps4 settings. Ik welke hdmi kan ik die het beste doen? Volgens mij zittie nu op 4 dacht ik, en ik zie in het scherm 1080p 60hz. Ik lees soms ook over de hdmi naam veranderen in PC? Wat doet dat precies, en hoe doe ik dat? Is iedereen trouwens tevreden met de tv? Ik wel!!

Alvast bedankt!
Dit is het topic voor kleine audio en hifi vragen, niet voor "hoe stel ik mijn nieuwe TV het beste af voor mijn playstation" ;)
Als ik jou was zou ik eerst het boekje of de online manual van dat ding eens doorlezen. Dan hoef je ook niet zoveel meer te vragen. Enne, wat het ook is: een TV hoort niet in dit topic thuis. Maak dan een eigen topic - nadat je zelf aan de slag bent geweest uiteraard :)

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 12-06-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Telfordia schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:41:
Ik vraag me af of het zin heeft om aan een (goede) normale versterker een eind versterker te zetten. Of is dat alleen zinvol bij en echte voorversterker?
Hangt van de apparatuur af. Ik heb twee losse eindversterkers en ik durf niet te zeggen of ik blind aan zou kunnen wijzen wanneer deze mijn speakers aansturen of dat mijn receiver dat doet. Je hebt wel meer headroom over het algemeen, maar of je dat ook echt nodig hebt...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb helemaal geen ervaring met draagvare speakers dus ik zou niet weten wat ik moet kopen. Zelf zit ik te twijfelen of ik een sonos player one zou kopen of een andere bluetooth speaker.

Ik wil de speaker vooral voor buiten gebruiken en hij moet echt wel luid gaan. Zodat ik toch zeker in een grote tuin overal redelijk geluid heb. De sonos speaker vind ik interessant omdat hij lijkt dat het toch goede prijskwaliteit is en ik weet dat het niet helemaal een draagbare speaker is maar waar ikbhem wil gebruiken heb ik wel een stopcontact altijd en ik zou toch de sonos kunnen verbinden met mijn eigen wifi netwerk kan verbinden van mijn iphone en zo hem gebruiken? Voor bluetooth speakers zelf zou ik niet weten wat ik moet nemen. Iemand ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 22:04:
Nu lees ik veel over de ps4 settings. Ik welke hdmi kan ik die het beste doen? Volgens mij zittie nu op 4 dacht ik, en ik zie in het scherm 1080p 60hz. Ik lees soms ook over de hdmi naam veranderen in PC? Wat doet dat precies, en hoe doe ik dat?
Zoek eens op "game-mode" en wat dat doet. Lijkt me sterk dat de naam veranderen iets met de beeldinstellingen doet, het zijn echt modi op de TV die wat doen met de instellingen. Of je moet bedoelen dat de TV al een voorgeprogrammeerd PC-label heeft die je kan selecteren.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 13-06-2015 11:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn LG TV heb ik enorme input lag, ook met game mode aan.

De oplossing die ik online vond was inderdaad het label van de HDMI poort aanpassen naar PC. Nu gaat er geen dikke processing meer overheen en weg is de lag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:42:

De oplossing die ik online vond was inderdaad het label van de HDMI poort aanpassen naar PC. Nu gaat er geen dikke processing meer overheen en weg is de lag. :)
Dat valt bij mij nu al wel reuze mee, en ik heb m op game modus staan met iets meer contrast. Alleen, hoe stel ik de hdmi poort in op pc? Ik heb m nu op hdmi poort 4 staan die wel 1080p at 60hz draait dus lijkt me dat ik niet van poort hoeft te veranderen. Ik heb de 55u850v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 07:53
Momenteel heb ik een ietswat verouderde, maar nog goed werkende speakers in een 5.1 opstelling.
Het gaat om de volgende speakers:
- Kef iq5 (fronts)
- Kef iq6c (center)
- Kef iq3 (rears)
- JBL es250p (Bass)

Dit zit allemaal aangesloten op een Yamaha RX-V1067 surround receiver.

In mijn nieuwe woning is het alleen wat lastiger om mijn huidige rears naast de bank te plaatsen.
Hier zijn twee redenen voor:
1. Te weinig ruimte naast de bank.
2. Bekabeling is te dik (gebruik nu 4mm2 koper) om via een plint te laten lopen via de huidige situatie.

Wel zou ik weer graag een surround situatie willen creëren.

Zou een soort van satelliet achtige speaker die met dunne audio kabels aanstuurbaar is goed kunnen aansluiten aan de rest van de speakers?

Iemand eventueel een briljant idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:42:

Bij sommige Philips TV's was (is?) dit ook de oplossing om van belachelijke lag af te komen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

joenevd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 15:39:
Momenteel heb ik een ietswat verouderde, maar nog goed werkende speakers in een 5.1 opstelling.
- Kef iq5 (fronts)
- Kef iq6c (center)
- Kef iq3 (rears)
- JBL es250p (Bass)

In mijn nieuwe woning is het alleen wat lastiger om mijn huidige rears naast de bank te plaatsen.
2. Bekabeling is te dik (gebruik nu 4mm2 koper) om via een plint te laten lopen via de huidige situatie.

Zou een soort van satelliet achtige speaker die met dunne audio kabels aanstuurbaar is goed kunnen aansluiten aan de rest van de speakers?

Je kunt de rears ook rustig met 2,5 mm2 of zelfs met 1,5 mm2 aansluiten ik denk dat je het verschil niet echt merkt.
Kun je je rears niet aan de muur of in het plafond kwijt ook dit kan wel vrij goed werken.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

- Kef iq5 (fronts)
- Kef iq6c (center)
- Kef iq3 (rears)
- JBL es250p (Bass)

Heb zelf 2x1,5mm naar mijn rears (Klipsch F1 zuilen) lopen en dat gaat prima. Mocht je echt denken wat te missen kun je altijd de rearversterking nog iets verder boosten, maar ik vermoed van niet.
Om van voor naar achter te gaan heb ik een kabelgoot achter mijn gordijnrail op het plafond zitten. Zie je niet en die kun je zo groot hebben als je wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Read schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:48:
[...]

Je kunt de rears ook rustig met 2,5 mm2 of zelfs met 1,5 mm2 aansluiten ik denk dat je het verschil niet echt merkt.
Kun je je rears niet aan de muur of in het plafond kwijt ook dit kan wel vrij goed werken.
Daar zijn deze rears te groot voor inderdaad. Ik zou inderdaad kunnen testen of de rears goed werken met 1,5mm2. Maar dan heb ik nog te weinig plek voor de rears zelf.

Naar mijn idee zijn de rears te groot om ze te kunnen ophangen. En zo'n ophang systeem is te lelijk. Dat gaat mijn vriendin ook nooit goedkeuren haha.
The Eagle schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:06:
[...]

Heb zelf 2x1,5mm naar mijn rears (Klipsch F1 zuilen) lopen en dat gaat prima. Mocht je echt denken wat te missen kun je altijd de rearversterking nog iets verder boosten, maar ik vermoed van niet.
Om van voor naar achter te gaan heb ik een kabelgoot achter mijn gordijnrail op het plafond zitten. Zie je niet en die kun je zo groot hebben als je wilt :)
Dat is ook slim inderdaad!

Ik vraag me af of er veel kleinere speakers zijn die een mooie surround weergave kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ja hoor, dat kan prima. Ik speel al jaren met twee kleine speakers die achter de bank omhoog gericht staan. In je rear kanalen zit meestal toch amper laag en als dat we het geval is, dan pakt mijn sub het daar wel over (ik kan per kanaal een crossover instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
- Kef iq5 (fronts)
- Kef iq6c (center)
- Kef iq3 (rears)
- JBL es250p (Bass)

4mm2 is echt absurd dik voor rears :P
Ik ben sinds de verhuizing naar een andere woning terug gegaan van 5.1 met dikke sub en 2 grote rears, naar 3.0 en om eerlijk te zijn mis ik de rears en sub helemaal niet. Waarom probeer je niet een tijdje 3.1?
Misschien bevalt dat ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Ossi schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:38:
[...]

4mm2 is echt absurd dik voor rears :P
Ik ben sinds de verhuizing naar een andere woning terug gegaan van 5.1 met dikke sub en 2 grote rears, naar 3.0 en om eerlijk te zijn mis ik de rears en sub helemaal niet. Waarom probeer je niet een tijdje 3.1?
Misschien bevalt dat ook wel :)
Ja dat doe ik nu al een tijd en op zich vind ik dat ook niet heel verkeerd. Maar ik zie in mijn versterker de mogelijkheid even niet om te kiezen voor 3.1.

Tot nu zie ik alleen de opties voor 'Stereo' (alleen de fronts), 'Surround Stereo' (Stereo over alle speakers) en 'Surround 7.1'. Momenteel gebruik ik dus Surround Stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
joenevd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:48:
[...]

Ja dat doe ik nu al een tijd en op zich vind ik dat ook niet heel verkeerd. Maar ik zie in mijn versterker de mogelijkheid even niet om te kiezen voor 3.1.

Tot nu zie ik alleen de opties voor 'Stereo' (alleen de fronts), 'Surround Stereo' (Stereo over alle speakers) en 'Surround 7.1'. Momenteel gebruik ik dus Surround Stereo.
Dat zijn de geluidsinstellingen volgens mij, je moet dieper in de instellingen van de versterker zelf kijken. Daar kun je aangeven welke speakers je hebt aangesloten. Tenminste, dat is met mijn Yamaha 667 versterker. Staat wel in de handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Ossi schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:47:
[...]

Dat zijn de geluidsinstellingen volgens mij, je moet dieper in de instellingen van de versterker zelf kijken. Daar kun je aangeven welke speakers je hebt aangesloten. Tenminste, dat is met mijn Yamaha 667 versterker. Staat wel in de handleiding :)
Thanks, ik zal nog eens gaan spitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

joenevd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:51:
[...]

Daar zijn deze rears te groot voor inderdaad. Ik zou inderdaad kunnen testen of de rears goed werken met 1,5mm2. Maar dan heb ik nog te weinig plek voor de rears zelf.

Naar mijn idee zijn de rears te groot om ze te kunnen ophangen. En zo'n ophang systeem is te lelijk. Dat gaat mijn vriendin ook nooit goedkeuren haha.

[...]

Dat is ook slim inderdaad!

Ik vraag me af of er veel kleinere speakers zijn die een mooie surround weergave kunnen geven.
Ik doelde verder ook op misschien de mogelijkheid om speakers in te bouwen in het plafond zeker van kef zijn daar mooie speakers voor.
Bijv : Kef Ci130CS of Kef Ci200QR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:12

Bij die KEF's denk ik meteen aan de KEF eitjes. Integreert goed met je andere speakers, zijn klein, makkelijk op te hangen en bovendien zeer voordelig op marktplaats te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die zijn er zat. Ondanks dat de meeste mensen beweren dat je de beste surround resultaten krijgt door een zuilspeaker waarvan de tweeter in je oor tettert en waarvan de midrange tegen je bank aan staat te spelen "want dezelfde speakers is essentieel", is dat voor surroundweergave niet de meest essentiele eis.

Het belangrijkst is dat je gewoon een degelijke speaker gebruikt en ze vooral goed positioneert. Als surround kan je prima melkpakjes gebruiken die pas vanaf 120Hz geluid geven. Dat geeft met alle geluidsformaten gewoon een prima ambiance en kan ook uitstekend mooie (en harde) effecten weergeven, zolang je in de receiver de speakers maar op "small" zet.

De mooste plek voor een surround speaker vind ik boven, naast en iets achter je gepositioneerd, het liefst naar binnen spelend (dus niet op een achtermuur recht naar voren spelen).

Afbeeldingslocatie: http://www.audioholics.com/images/img1.jpg

Ik gebruik zelf kleine tangent speakertjes als surround aan mijn muur, met witte beugeltjes. Discreet, maar geeft gewoon een mooi effect. Ik vind de rear speakers ook het minst belangrijk, maar als ik ze weglaat dan mis je wat mij betreft wel de volledige immersie in een film of concert.

Afbeeldingslocatie: https://www.referenceaudio.se/assets/uploads/products/1829/700_tangent_evo_vaggfaste1.jpg

Maar dan wit, en lekker in een hoekje weggestopt, bijna tegen het plafond aan :).

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 16-06-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Laatst online: 12-09 23:01
edit: excuus, graag verwijderen.

[ Voor 94% gewijzigd door SX-Superfly op 17-06-2015 00:15 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Een korte vraag. Ik heb sinds enkele maanden een Sony STR-242L versterker van een goeie 30 jaar oud. Ook heb ik twee marantz-speakers uit dezelfde periode. Alles werkte prima - dacht ik - alleen heb ik sinds kort last van veel ruis als ik de speakers wat harder zet (nog lange na niet zo hard dat ze opgeblazen zouden moeten kunnen zijn) en ook bij muziek met veel bas.
Dit probleem komt voor bij radio, cd en ook als ik muziek via mijn pc afspeel, dus ik verwacht dat het probleem ligt aan de versterker, speakers of kabels en niet aan cd-speler of iets dergelijks.

Hoe kan ik het troubleshooten het beste aanpakken? Mijn eerste ingeving zou zijn om nieuwe bekabeling te kopen, maar als ik er achter kan komen wat het probleem is, zonder dit te hoeven doen, dan heb ik dat natuurlijk liever. Kunnen jullie met jullie ervaring mij op weg helpen?

Bij voorbaat dank.

Groeten,
LN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hang je speakers eens aan andere versterker. Geen probleem, zijn het niet je speakers.

Versterker open maken en schoon blazen met perslucht (niet te hard). Na zo'n lange tijd kan hij wel eens vol zitten en stof kan rare dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:51:
Ik gebruik zelf kleine tangent speakertjes als surround aan mijn muur, met witte beugeltjes. Discreet, maar geeft gewoon een mooi effect.
[...]
Maar dan wit, en lekker in een hoekje weggestopt, bijna tegen het plafond aan :).
Heb je daar toevallig een paar pics van? _/-\o_ Ik zit er ook aan te denken de speakers in het hoekje van het plafond te stoppen, maar ik twijfel of het er wel oké uit ziet. Vind je het trouwens niet vervelend dat ze niet op oorhoogte zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind het juist fijn als mijn surround kanalen wat hoger hangen. Ik speel nooit 5.1 muziek waarbij dat misschien anders is, maar bij concerten en films gaat het mij om een goed presterend speakertje dat een enigszins indirect geluidsbeeld neer kan zetten. Daarmee krijg je een mooie beleving met films, een precies genoege plaatsing met gerichte 5.1 effecten en met sfeer / aanzwellende dingen wordt mijn kamer prima gevuld.

Ik ben er erg tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nU0TFN8VpBmD5SrxKWsoCZ4X/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 19-06-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:13:
Ik vind het juist fijn als mijn surround kanalen wat hoger hangen. Ik speel nooit 5.1 muziek waarbij dat misschien anders is, maar bij concerten en films gaat het mij om een goed presterend speakertje dat een enigszins indirect geluidsbeeld neer kan zetten. Daarmee krijg je een mooie beleving met films, een precies genoege plaatsing met gerichte 5.1 effecten en met sfeer / aanzwellende dingen wordt mijn kamer prima gevuld.

Ik ben er erg tevreden mee.

[afbeelding]
Dat ziet er goed uit! Ik ga verhuizen en moet dus een beslissing maken. Mijn rears zouden op ongeveer 2.85m zitten, waarvan een kant op een kolom, maar die moet wel wel voorbereid worden op de speaker. Anders laat ik de kabel anders gewoon nder de vloer lopen en dan op enkelhoogte in een "stekkerdoosje" zetten.
k kan de Tangent 5.1 en twee vloerstaanders voor een best goede prijs krijgen (bijna 50% korting). Dus hoe bevallen ze jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Of natuurlijk een kabelgoot achter de gordijnrail, zoals ik al vaker aangehaald heb en thuis ook heb hangen. Gooi je ook een kabelgootje tegen het plafond aan de achterkant, en laat je van daar af de kabel naar je rears zakken. Ziet er ook prima uit :)

Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste

Let op:
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier. Daarvoor is Beeld en geluid koopadvies Vul daar alle vragen van het format in als je een aankoopadviestopic opent. Iemand helpen bij aankoopadvies is goed bedoeld, maar ook uitdrukkelijk niet de bedoeling.

Dit is het "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic". Een topic voor vragen die in één, misschien twee posts een antwoord vinden.
Voor vragen met meer diepgang graag een topic openen in Audio en HiFi. Altijd geldt: kijk ook in de handleiding!

Voor inhoudelijke discussie over het wel en wee van verschillende kabels, DAC's, versterkers en wat je oren kunnen horen is er Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6