Themaforum: Smartwatches

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is er eigenlijk geen themaforum voor smartwatches? Gewoon 1 plek waar je terecht kunt om alle info, discussies en ervaringen te vinden over dit bloeiende fenomeen. Er zijn genoeg smartwatches (opkomst) zonder Android. De Pebble heeft een eigen OS. De Galaxy Gear 2 gebruikt Tizen. De Qualcomm Toq heeft ook een eigen OS. Net als bv de Nike Fuelband.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Hoeveel topics zijn er nu over smartwatches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als dat het criterium moet zijn dan slaagt ie. Het zijn er meer dan over digitale valuta / coin-mining (die dus voor de start van dat themaforum nog minder zal hebben gehad dan nu in het themaforum staan).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We hebben natuurlijk al een Accessoires & Navigatie forum waar smartwatches prima in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:30

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht beter een forum voor 'Wearables', of hoe ze dat ook noemen. dan kunnen de Google brillen en zo daar ook in...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik denk dat vooralsnog Accessoires & Navigatie volstaat, Feitelijk zijn smartwatches en de Google bril accessoires voor een telefoon. Van wege dit feitje kunnen topic's betreffende deze producten (zeker voorlopig) prima in Accessoires & Navigatie

We kunnen natuurlijk wel de topic's monitoren en besluiten om op een later moment een andere beslissing te maken. Maar nogmaals, eerst maar eens kijken hoe de betreffende producten gaan lopen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We kunnen wearables ook in de naam kwijt. Zo lossen we 't probleem ook op. :) Maar ik zou graag wat voorbeelden van actieve topics willen zien. Als het groter is dan de coin-mining, moet je er zeker een stuk of twintig kunnen vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze zijn er wel maar zitten verspreid. Bijvoorbeeld smartwatches in "Accessoires voor de Samsung Galaxy SX" worden ze dan besproken. Ook staan er wat in OH (Overige Hardware). Hoeft nu niet maar na de zomer (Android Wear) denk ik zeker interessant eigen themaforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat de topics in OH dan verplaatst moeten worden naar AN. Zodra we het idee krijgen dat AN wel erg veel smartwatchtopics krijgt, dan kunnen we eens aan een eigen forum gaan denken. Het zou overigens voor de vindbaarheid goed zijn als smartwatches niet in de bestaande accessoirestopics worden gepost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:30

Fiber

Beaches are for storming.

Bullet NL schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 03:08:
[...] Feitelijk zijn smartwatches en de Google bril accessoires voor een telefoon...
Nog wel... Uiteindelijk zullen ze ook wel 'stand alone' worden denk ik. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Fiber schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:47:
[...]

Nog wel... Uiteindelijk zullen ze ook wel 'stand alone' worden denk ik. :)
En tegen die tijd krijgen ze wat mij betreft een eigen subforum. Tot die tijd mogen ze wat mij betreft in het accessoires topic.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
RoD schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:16:
Ik denk dat de topics in OH dan verplaatst moeten worden naar AN. Zodra we het idee krijgen dat AN wel erg veel smartwatchtopics krijgt, dan kunnen we eens aan een eigen forum gaan denken. Het zou overigens voor de vindbaarheid goed zijn als smartwatches niet in de bestaande accessoirestopics worden gepost :)
Pebble Watch zou dan in ieder geval naar AN kunnen lijkt mij? Misschien met een alias in OH voor de vindbaarheid?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het niet juist leuk zijn als T. een beetje voorop gaat lopen in wat toch vrij breed wordt gezien als "the next big thing" en alvast een apart hoekje gaat inrichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Rupie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:49:
[...]

Pebble Watch zou dan in ieder geval naar AN kunnen lijkt mij? Misschien met een alias in OH voor de vindbaarheid?
Lijkt me wel kandidaat :) Wellicht even afstemmen met de OH-modjes.
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:37:
Zou het niet juist leuk zijn als T. een beetje voorop gaat lopen in wat toch vrij breed wordt gezien als "the next big thing" en alvast een apart hoekje gaat inrichten?
Tsja, dit heeft weinig met voor- of achterlopen te maken. We maken fora op basis van drukte in bestaande fora en als het nodig is om dingen overzichtelijker te maken. Voor elke hype een forum aanmaken lijkt me niet verstandig. We hebben er al zoveel en daarnaast is niets zo demotiverend als een half leeg forum.

Er zal toch eerst een beetje activiteit moeten komen vanuit de community. Anders heeft het weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:22:
Tsja, dit heeft weinig met voor- of achterlopen te maken. We maken fora op basis van drukte in bestaande fora en als het nodig is om dingen overzichtelijker te maken. Voor elke hype een forum aanmaken lijkt me niet verstandig. We hebben er al zoveel en daarnaast is niets zo demotiverend als een half leeg forum.

Er zal toch eerst een beetje activiteit moeten komen vanuit de community. Anders heeft het weinig zin.
Dat is natuurlijk een redactionele keuze; neem je de gok en open je een hoekje waarbij de belangstelling twee kanten op kan gaan, of doe je het niet? Ik weet niet of jullie over dergelijke analyticssoftware beschikken, maar wellicht een idee om hem min of meer voorwaardelijk te openen? Waarbij je kunt zeggen dat als over een half jaar niet +10% activiteit is ten opzichte van nu, hij weer dicht gaat. Ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Uiteindelijk hebben we gewoon topics nodig om een forum te vullen. Als die komen, kan een forum er zomaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Precies, ik denk dat we met wearables wel meer kunnen als je ook de fitbits etc. etc. meeneemt. Maqar dan nog heb ik de vraag: hoeveel topics zijn dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Nu Google met een apparte Android voor wearables komt, vindt ik het eigenlijk wel prettig om alles op 1 plekje te kunnen terugvinden.

Ik ben nu bijvoorbeeld wat aan het orienteren naar een smartwatch en vindt op verschillende plekjes her en der wat topics die niet heel actief zijn omdat ze gewoon niet makkelijk zijn terug te vinden.

Er werd hier wel gemeld dat ze onder accessoires mogen maar helaas zijn ze nog niet gemoved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Geef maar een lijstje met topics, dan kijken we er even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik zoek ze even en stuur je een PM, geef me een paar minuten (ben op het werk ;) ).

PM verstuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door Gadgeteer op 12-05-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- Samsung Galaxy Gear;
- Samsung Gear Fit;
- LG Lifeband;
- Pebble (Steel);
- Sony Smartwatch (2);
- Jawbone UP;
- Nike Fuelband;
- Huawei Talkband;
- Motorola Motoactv;
- Omate Truewatch;
- Garmin Forerunner / Vivofit;
- Fitbit;
- TomTom Runner

Aankomend o.a.

- LG G Watch;
- Moto 360;
- Apple iWatch (?);
- Microsoft Smartwatch (?);
- HTC Smartwatch (?)

Het is nu bijna tijd! :9 Denk nog 3 maanden en het themaforum is er.

Meeste smartwatches draaien bovendien samen met Android en iOS. Dus 2x topic voor dezelfde device is niet zo handig.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waar zijn de topics? Ik zie er nog altijd erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zie dat een bijna dood forum als Internetmarketing een eigen plek heeft, dan vraag ik me toch af waar de prioriteiten liggen. Zie: Internetmarketing & Social Media . Als je zegt dat er niet genoeg topics zijn om het te rechtvaardigen, waarom kan dat forum dan wel terwijl daar nauwelijks posts in staan.

Ook het iPads-forum is het betrekkelijk rustig qua topics: iPads de afgelopen tijd.

Zelfs het Windows tabletforum heeft sinds de telling van 2001 maar 165 topics.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als het aantal topics gaat groeien mbt smartwear/watches zal er heus wel een sectie komen. Zolang het aanbod er nog niet is (zoals nu het geval is) hoeft er toch geen apart gedeelte te komen? Je komt nogal drammerig over om je idee door te drukken en "kracht" bij te zetten door te roepen als "waar de prioriteiten liggen".

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zie bijgewerkte lijst hieronder

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waar is het dan precies "te laat" voor? Het aantal topics en de vraag is er nu niet naar om een eigen sectie/themaforum te verantwoorden, als dat aantal groeit, dan zal het er misschien komen (dat is aan de mods/admins).

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb je zelf ook inhoudelijk naar de topics gekeken?

Dat er meer topics komen over het onderwerp klopt, maar dan komen we weer terug op het punt: Fietsbel in "Themaforum: Smartwatches"

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hier niet met jou over in discussie want jij kan toch niet beslissen of het er wel of niet komt. Ik hoef jou niet te overtuigen maar de moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 01:43:
Ik ga hier niet met jou over in discussie want jij kan toch niet beslissen of het er wel of niet komt. Ik hoef jou niet te overtuigen maar de moderators.
Lol, dat is de juiste houding _O- , succes met doordrammen en stop lekker je kop in het zand! d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 14-05-2014 01:45 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook overige mobiles heeft, was ik vergeten toe te voegen, bijna geen enkele activiteit (maar toch een eigen forum): Overige Mobiles.

En ik vind het idee van Zeef uitstekend. Noem het inderdaad gewoon wearable SMARTtech. Dan heb je ook gelijk nog extra topics als ( [Google] Google Glass: de opvolger van de smartphone? ). SMART tech om te voorkomen dat gewone hoofdtelefoons e.d. er ook onder zouden vallen, maar juist wel weer die slimme koptelefoons die je hartslag meten. Of Smart Wearables als naam.

Ook Apple kan namelijk wel eens met iets anders komen dan enkel de iWatch, omdat Tim Cook in een interview had gezet bij D8-conference dat het niet per se de pols hoefde te zijn.

Zeg er ook bij dat wearables voortaan hun eigen topic mogen hebben en dus niet hoeven in het 'accessoire topic voor de Samsung Galaxy S5' hoeven te worden besproken. Dan heb je en gelijk meer topics en je vermindert ook gelijk zulke ellenlange topics ("het grote topic ...").

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Maar feitelijk zijn al je voorbeelden wel accessoires voor je telefoon/tablet. Maar goed, we zijn intern in overleg. Zodra duidelijk is wat we gaan doen zullen we daar over berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bullet NL schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 02:14:
Maar feitelijk zijn al je voorbeelden wel accessoires voor je telefoon/tablet. Maar goed, we zijn intern in overleg. Zodra duidelijk is wat we gaan doen zullen we daar over berichten.
Mooi! Ik verwacht het niet al gelijk morgen maar ik denk over een maandje of drie (dan is ook Android Wear klaar geloof ik en zitten we bijna in september met de iWatch *hope so*) zeker om wederom opnieuw over te beslissen. Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Veel dode topics en topics met amper reacties (en dus amper interesse ?) rechtvaardigen in mijn ogen op dit moment nog geen eigen forum. Een smartwatch is tot nu toe in de meeste gevallen nog erg afhakelijk van een telefoon en dus eigenlijk gewoon een accessoire.

Een topic als bijvoorbeeld de laatste uit de rij is natuurlijk helemaal niet relevant. Heb je de topics ook doorgenomen of alleen op keywords gezocht? Ik vind de lijst niet erg indrukwekkend moet ik zeggen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een themaforum stimuleert juist het openen van topics op een bepaald thema. De lijst geeft aan dat er wel degelijk bestaansrecht bestaat (er zijn nooit nooit topics geopend). Je moet een themaforum niet verwarren met een eigen forum.

Als veel dode topics en weinig reacties geen eigen forum rechtvaardigen. Hoeveel dode topics en reacties tel je dan hier? (soort op de afgelopen 31 dagen)

Internetmarketing & Social Media
Overige Mobiles

Let maar op dat het over een maand of drie komt. Tweakers hoort juist 'cutting edge' te zijn en een hoekje te bieden voor de early adaptors. We zijn toch geen PCM-forum.

Google Glass, TomTom Hardloophorloges, Apple's upcoming iWatch, Nike's Sportarmbanden, Android eigen watch OS Wear. Het zijn gewoon super spannende tijden (met genoeg discussie ruimte).

Maar goed we wachten het rustig aan. De tijd is nu nog niet ideaal maar wel bijna!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Het is eigenlijk heel simpel, over Internetmarketing & Social Media doe ik geen uitspraak omdat dit niet in mijn takenpakket valt.

Betreffende "Overige Mobile" heb ik natuurlijk wel een menig ;)

"OM" is min of meer een plek waar onderwerpen in kwijt kunnen die ergens anders niet passen, In het geval van de Mobile hoofdgroep betekend dit tevens dat hier topics in staan die soms wat minder actueel zijn. Dit betekend niet dat "OM" geen bestaansrecht zou hebben.

Betreffende het verzoek van een eigen forum over smartwaches hebben we binnenkort nieuws, zoals ik in mijn laatste bericht hierboven ook schreef. "even geduld a.u.b." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 09:09:
Een themaforum stimuleert juist het openen van topics op een bepaald thema. De lijst geeft aan dat er wel degelijk bestaansrecht bestaat (er zijn nooit nooit topics geopend). Je moet een themaforum niet verwarren met een eigen forum.
Het is fijn dat je allerlei topics hebt op weten duiken, maar er zijn nauwelijks topics waar in de laatste week is gepost. Het gaat om activiteit, we gaan geen archief openen.
Als veel dode topics en weinig reacties geen eigen forum rechtvaardigen. Hoeveel dode topics en reacties tel je dan hier? (soort op de afgelopen 31 dagen)

Internetmarketing & Social Media
Overige Mobiles
Dus omdat andere fora slecht lopen moeten we maar meer slechtlopende fora openen? :?
Let maar op dat het over een maand of drie komt. Tweakers hoort juist 'cutting edge' te zijn en een hoekje te bieden voor de early adaptors. We zijn toch geen PCM-forum.
Je kan gewoon over smartwatches posten. Het zit alleen (nog) niet in de naam van het forum. Je overdrijft.
Google Glass, TomTom Hardloophorloges, Apple's upcoming iWatch, Nike's Sportarmbanden, Android eigen watch OS Wear. Het zijn gewoon super spannende tijden (met genoeg discussie ruimte).

Maar goed we wachten het rustig aan. De tijd is nu nog niet ideaal maar wel bijna!
Waar zijn die discussies dan? Nogmaals, daar draait het om.

Maar zoals mijn collega hierboven al zegt, we zijn met iets bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Misschien kan een eigen plekje op het forum er juist wel voor zorgen dat de topics actiever worden bezocht. Nu is het lastig reageren op iets wat je niet vlot kan vinden.

Ik ben dus erg nieuwsgierig naar wat er gaat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We gaan wat herindelen in plaats van een extra forum maken. :)
Pagina: 1