Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:43

KREYOS Meteor smartwatch met microfoon en bewegingsbesturing

Afbeeldingslocatie: http://kreyosimages.s3.amazonaws.com/main2.png
Afbeeldingslocatie: http://kreyosimages.s3.amazonaws.com/ks_accessory_beltclip.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kreyosimages.s3.amazonaws.com/ks_accessory_lanyard.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kreyosimages.s3.amazonaws.com/ks_titles_specs.jpg
Formaat: Hoogte (47.5mm) x Breedte (33.4mm) x Dikte (13.35mm)
  • Ultra Low Power MCU
  • Ultra Low Power 1.26 Inch Memory LCD Screen 144 x 168 pixel
  • 4 Waterproof Buttons
  • Vibrating motor
  • ANT/ANT+
  • Bluetooth 2.1+ EDR and 4.0 (Low Energy)
  • 3-Axis Gyrometer
  • 3-Axis Accelerometer
  • Water Resistant Mini Speaker
  • Water Resistant MEMS Microphone with HIGH SNR and Flat Wide Band frequency response
  • Water resistant - Good for swimming and shower (ATMs: TBD)
  • 150 mah Lithium Rechargeable Battery (7 days battery life)
  • USB Interface for Charging and Watch OS Update
Een vergelijking van specificaties van de Kreyos Meteor met andere smartwatches:klik voor groter
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2r2vpnb.jpg

Meer info op indiegogo: http://igg.me/at/kreyos/x/3505394

Poll: Zou je de Kreyos Smartwatch pre-orderen/deelnemen?
Ja
Nee
Ik wacht af wat andere grote merken doen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387151&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 27% gewijzigd door KKC op 21-07-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik mis een beetje de focus. Is het nu een horloge? Of een bluetooth handsfree speaker? Of een apparaat wat je kunt gebruiken tijdens het hardlopen?

In feite als je een smartphone hebt, dan heb je al die functies al. Wat is nu de extra toegevoegde waarde, wat dan wel $ 169 representeert? Een display om je pols waar je wat data uit je telefoon krijgt? Ja, natuurlijk is de 6-axis bewegingsmeter waarschijnlijk beter dan in je telefoon, maar je telefoon heeft dan waarschijnlijk weer wel een GPS wat dit ding niet heeft (tijdens niet-ren sporten waarschijnlijk het belangrijkst).

Het is een geinig ding, maar ik zou er niet dat geld voor over hebben. Leuk voor mensen die altijd 'gepusht' willen worden van het laatste nieuws terwijl ze actief aan het doen zijn (lekkere stress relieve), maar ik haal liever informatie op wanneer ik het zelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC
ebia schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:30:
Ik mis een beetje de focus. Is het nu een horloge? Of een bluetooth handsfree speaker? Of een apparaat wat je kunt gebruiken tijdens het hardlopen?
Toch wel duidelijk dat het een slimme horloge is neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
KKC schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:55:
[...]

Toch wel duidelijk dat het een slimme horloge is neem ik aan?
Ik heb zelf een horloge met ABC functie. Dat is voor mij 'slimme' functionaliteit, want er zitten in feite meetinstrumenten in (uitgezonderd het kompas) die een telefoon niet aan boord heeft. Dat is dus echt een product wat je naast en afzonderlijk van je telefoon kunt gebruiken.

Dit horloge kan zonder een gekoppelde telefoon eigenlijk vrij weinig, en zal niet meer doen dan de tijd aangeven. Maar dan kan een horloge van 20 euro ook, en die is niet na 7 dagen leeg maar pas na 7 jaar.

Dus wat voegt het nu echt toe? In plaats van je telefoon uit je zak halen om te kijken of je nog nieuwe mail hebt, even kijken naar je horloge of je nog nieuwe mail hebt? Misschien leuk voor de gadgetfreak, maar ik zie er niet de kracht van in. Zeker als je meerdere horloges bezit en ze regelmatig afwisselt. Bij de tijd dat je deze wilt dragen is de batterij leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKC
ebia schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:38:
[...]

Ik heb zelf een horloge met ABC functie. Dat is voor mij 'slimme' functionaliteit, want er zitten in feite meetinstrumenten in (uitgezonderd het kompas) die een telefoon niet aan boord heeft. Dat is dus echt een product wat je naast en afzonderlijk van je telefoon kunt gebruiken.

Dit horloge kan zonder een gekoppelde telefoon eigenlijk vrij weinig, en zal niet meer doen dan de tijd aangeven. Maar dan kan een horloge van 20 euro ook, en die is niet na 7 dagen leeg maar pas na 7 jaar.

Dus wat voegt het nu echt toe? In plaats van je telefoon uit je zak halen om te kijken of je nog nieuwe mail hebt, even kijken naar je horloge of je nog nieuwe mail hebt? Misschien leuk voor de gadgetfreak, maar ik zie er niet de kracht van in. Zeker als je meerdere horloges bezit en ze regelmatig afwisselt. Bij de tijd dat je deze wilt dragen is de batterij leeg.
Ieder zo zn mening dan, aangezien een forum hier ook voor bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:35
Ik heb hem hier ook gepreordered. Ben eens benieuwd. Vanavond is er een reddit event:

http://www.reddit.com/r/I...smartwatch_steve_tan_and/

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb hem ook gebacked...deze heeft vooralsnog veel meer potentie dan degene die ik tot nu toe tegen ben gekomen. Het feit dat je hem ook om je nek kan hangen of clippen vind ik ook wel fijn.

Daarbij heb ik maar 100USD ervoor betaald. Das geen geld vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:27
Iemand die heb al binnen heeft?
Ik heb hem zelf via pre-order besteld, en gister ontvangen.

Helaas is de WP8.1 app nog niet uit, ik heb hem wel kunnen koppelen maar ik heb niet alle functionaliteiten, helaas.
De support van Kreyos vind ik niet heel goed. Ik snap dat er maar een paar man achter zitten (je kan geen support a la Microsoft/Apple/Samsung verwachten) maar iets meer dan ik nu krijg mag wel imo.

Iemand anders die ervaringen kan/wil delen?

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:40
Ik hoorde geruchten dat de maker nu failliet schijnt te zijn.
Heb er vandaag een gekregen omdat mijn moeder er iets anders van had verwacht (ze wilde hem voornamelijk gebruiken voor tijdens het hardlopen maar wat men niet vermeldt is dat je dan je telefoon ook bij je zou moeten dragen).

De software schijnt nu open source te gaan zodat de community die verder kan ontwikkelen.

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Kijk maar uit, want hij is ook niet waterdicht, geen gesture controle, verbinding valt om de haverklap uit, notificaties komen niet binnen, maar voor de rest bevalt hij me iets meer dan de meeste backers hebben. Het is gewoon een horloge :) Maar je moet inderdaad je telefoon meesjouwen met joggen dus het meerwaarde ervan zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
JorisTheWise schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:42:
Ik hoorde geruchten dat de maker nu failliet schijnt te zijn.
Heb er vandaag een gekregen omdat mijn moeder er iets anders van had verwacht (ze wilde hem voornamelijk gebruiken voor tijdens het hardlopen maar wat men niet vermeldt is dat je dan je telefoon ook bij je zou moeten dragen).

De software schijnt nu open source te gaan zodat de community die verder kan ontwikkelen.
is geen geriucht meer, CEO heeft een flinke brief getikt waarin alles vermeld staat. Erg jammer om te lezen dat ze er niet meer zijn :( . Vond de smartwatch veel potentie hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 01-10-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik heb hem hier liggen en het is waardeloos spul. Echt dikke rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen hebben we hiervoor een specifiek subforum.

Move OH -> Wearables & Navigatie

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1