Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Alex Picard
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-08 11:43

Omate TrueSmart: Android 4.2 smart watch

Aangezien er op GoT nog niets bekend was over dit slimme horloge heb ik besloten hier een topic over te openen. Zodra er nieuwe informatie is zal ik dat aan het topic toevoegen.

Foto's van een prototype

UI ontwerp voorbeelden

Inleiding
Op het moment worden we overspoeld met nieuws over zogenaamde smart watches: Horloges die slim pretenderen te zijn. Echter zijn deze meestal slechts een verlengstuk van je smartphone. Nu komt de startup Omate met wat zij noemen "smart watch 2.0": Een smart watch die niet afhankelijk is van een externe telefoon, maar er desgewenst wel mee kan samenwerken via bluetooth 4.0 en wifi.

Op 21 augustus ging de Kickstarter campagne van start en na 13 uur was de benodigde 100.000 dollar al binnen om het project succesvol te laten zijn.

Het horloge is al ver gevorderd qua ontwikkeling, de verwachting is dan ook dat de meeste horloges al in oktober of november geleverd kunnen worden. De kickstarter campagne duurt nog tot 20 september 2013.

Inhoud
Specificaties
FAQ
Links
Wijzigingen

Specificaties

• Processor: Dual Core Cortex A7 – 1.3GHz (MTK6572 1.3Ghz processor met Mali400 gpu)
  • OS: Omate UI 1.0 / Android 4.2.2 (met upgrademogelijkheid naar 4.3)
  • Display: 1.54’’ TFT van LG display (240 x 240)
    Multi-touch Capacitive Touch Screen, krasvrij saffierglas
  • Communicatiemogelijkheden:
    • 2G Quad Band: 900/1800/ 850/1900 GSM, GPRS, EDGE
    • 3G Mono Band: 2100 (Europa) of 1900 (VS)
      UMTS, HSDPA,HSUPA, HSPA, HSPA+ WCDMA (keuze bij survey)
    • WiFi: IEEE 802.11b/g/n
    • Bluetooth 4.0, met o.a. A2DP Bluetooth stereo.
    • Plaats voor Micro Simkaart
  • GPS (aGPS)
  • Ingebouwde 5 Mpixel camera
  • Luidspreker en microfoon
  • Geheugen: 512MB (1GB + $ 20) werkgeheugen + 4GB opslag (uitbreidbaar met microSD 8/16/32GB)
  • Batterij: 600 mAh: tot 100 uur standbytijd (gebruiksduur wordt nog bekend gemaakt)
  • Messaging Hub: SMS/MMS/Email/SNS
  • G-sensor, E-Compass, Gyroscope, IP67 gekeurd waterbestendig
  • Trilalarm
  • Voorgeinstalleerde applicaties geoptimaliseerd voor het horloge
  • Over-the-Air (OTA) system firmware update

FAQ

• Gaat de batterij lang genoeg mee bij normaal gebruik?
    De makers zijn dit aan het testen, meer informatie volgt binnenkort!
  • Is 512MB RAM wel genoeg?
    Het is mogelijk om een versie met 1GB te bestellen door $ 20 extra te "pledgen". Na afloop kan bij de survey worden aangegeven waar het extra bedrag voor is.
  • Hoe zit het met krassen?
    Er is inmiddels meer dan $ 500.000 toegezegd en dus krijgen de horloges saffierglas! Echter geldt dit vooralsnog alleen voor het touchscreen en niet voor de camera. (bron).
  • Is de productietijd van 2 a 3 maanden niet wat krap?
    Het lijkt inderdaad wat krap, maar de tijd zal het leren.
  • Is er ondersteuning voor NFC?
    Niet waarschijnlijk, maar ook nog niet uitgesloten.
  • Is de batterij (accu) te vervangen?
    Ja, deze is te vervangen. In de toekomst moet het zelfs mogelijk zijn een batterij van nog hogere capaciteit te plaatsen (zoals silicon anode Li-Ion)
  • Zijn de horlogebandjes te vervangen?
    Nee, omdat de antennes zijn geïntegreerd in de bandjes gaat dat niet lukken.
  • Is de google Play store beschikbaar?
    Ja! Dit is recent aangekondigd.
  • Werkt de 3G ook in Nederland?
    Ja! Een aantal videoblogs zullen zelfs worden opgenomen in Nederland. Omate is een internationaal team uit 8 landen en 3 continenten, te weten de VS, Canada, Frankrijk, Finland, Nederland, Singapore, Hong Kong en China.
  • Zijn er problemen te verwachten met de import uit Amerika, zoals bij de Pebble?
    De TrueSmart wordt CE gekeurd en gecertificeerd met de benodigde documentatie. Het is dus niet te verwachten dat de pakketten worden tegengehouden door de douane. Wel zal mogelijk BTW en importheffing van toepassing zijn.
  • Kan het horloge worden opgeladen terwijl je het draagt?
    Ja,het horloge kan samen met Google Glass gebruikt worden. Aangezien het dan continu aan staat kan je het aansluiten op een portable accu.
  • Werkt de TrueSmart ook met iPhone?
    Ja, dit is geen probleem via een bluetooth verbinding.

Links

Omate homepage
Kickstarter project
BBC Nieuwsartikel
Engadget artikel en commentaar
G+ ontwikkelaarscommunity

Wijzigingen

• 26-08-2013: Intro video toegevoegd.
  • 05-09-2013: A2DP, 500k Sapphire crystal toegevoegd, specs bijgewerkt.

[Voor 33% gewijzigd door Alex Picard op 05-09-2013 23:21]

• voz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23-09 16:27

voz

De echte kenner

Ik vind het een mooi project en heb er al eentje in "bestelling" staan... ik wil wel eens kijken of dit een vervanging kan zijn voor een mobiele telefoon. Ik hoop dat de 500K gehaald wordt t.b.v. saffierglas, lijkt me een nuttige toevoeging.

In de comments op kickstarter wordt veel geroepen om een grotere batterij en meer geheugen (1GB ipv. 512MB). Persoonlijk kan ik me bij 1GB nog wel wat voorstellen. Grotere batterij kun je volgens mij pas wat over zeggen als er meer bekend is over de gebruikstijden met de huidige batterij.

Systeemspecs
PV Installatie

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

wat is eigenlijk het verschil tussen de twee 199+ pledges?

Everything is better with Bluetooth

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

jeanj schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:54:
wat is eigenlijk het verschil tussen de twee 199+ pledges?
De ene is een developers watch (die komt met root access en een SDK en dergelijke) en de andere is een gewone.
Ik ben zelf nog aan het twijfelen. Het concept is zeker leuk maar ik vind het design niet erg mooi. Niet lelijk maar het horloge zelf is een beetje te dik imo.

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• Triodefreak
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 03-08 13:50
Ook besteld. Vind em ook niet echt mooi. Maar wel te doen.En hij is een stuk goedkoper dan een Garmin gps horloge waar je mee kan zwemmen. Alleen daarom al de moeite waard...(sport horloge)

Saffier zal helemaal geweldig zijn.

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:53

Nakebod

Nope.

Ik twijfel een beetje. Ik draag vrijwel nooit een horloge, dus daarvoor hoef ik het denk ik niet te doen.
Maar als GPS tracker, voor bijvoorbeeld op de fiets lijkt het mij niet verkeerd, al helemaal als hij ook nog eens tegen water kan. Had er eigenlijk ook een hartslagmeter in moeten zitten :D
En gezien je er ook mee kan bellen, lijkt het mij ook geen verkeerd apparaatje om te gebruiken op festivals of tijdens het uitgaan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Triodefreak
--Had er eigenlijk ook een hartslagmeter in moeten zitten.

Volgens mij zitten alle goede hartslagmeters toch om je borst? En daar kan je dus een bluetooth versie voor kopen die met de truesmart werkt.

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:53

Nakebod

Nope.

Met borstband kan, maar ze zijn er ook in horlogevorm. Zal vast wel verschil in zitten in nauwkeurigheid. Maar alles in 1 is uiteraard dan weer makkelijker, toch? :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Triodefreak
Wat me nog het meeste aansprak was dat die Laurent Le Pen voorheen bij een bedrijf werkte in die ultra rugged phones maakte. Dus die knowhow is meegenomen naar dit ontwerp (volgens het interview met smartwatch fm of zo). Als je kijkt naar bijvoorbeeld de Samsung Galaxy Gear of de Sony Smartwatch 2.0 zal je opvallen dat beschadiging van het scherm een probleem zou kunnen zijn.

• Triodefreak
--Maar alles in 1 is uiteraard dan weer makkelijker, toch? :D
Uiteraard. :)

• FORZAM
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-09 12:23
Zo, ik heb zonet dan ook maar gepledged voor een Developer edition.

Ik ben nu al enkele jaren aan het uitkijken naar een smartwatch, voornamelijk omdat ik elke winter enkele weken op de latten sta als skileraar/reisleider. Het kan dan ivm. met verloren geskiede kinderen en dergelijke van levensbelang zijn dat je geen oproepen mist, en spijitg genoeg is dat met de zwakke luidsprekers en trilfuncties van de huidige smartphones in combinatie met een hoop omgevingsgeluid en een dikke laag kleren + helm vaak problematisch.

Aangezien ik ook stilaan met triathlon training aan het beginnen ben was ik me al even aan het oriënteren voor een GPS-horloge, en als ik dan zie dat deze IP67 certificatie heeft, en dat je voor een vergelijkbare prijs als een deftige polar hier een volledige standalone smartwatch hebt moest ik niet langer twijfelen.

Ik ga er dan ook gewoon van uit dat een app als Endomodo of sportstracker één van de eersten zullen zijn om geoptimaliseerd te worden.

• svdhorst
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 30-09 05:50
Tijd om OP aan te passen!!
500k grens is gepasseerd, dus Saphire Crystal op alle TrueSmarts!!

Tevens optie voor 1GB ram (voor $20 extra) en OS wordt na levering geupdate naar Android 4.3!

• XO101
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:50
Net m'n pledge aangepast, had geluk. Ik had eerst de 189 dollar versie aangevinkt 2 dagen geleden en las vandaag over de 1gb optie voor 20 dollar extra. Net toen ik het bedrag wou aanpassen was er nog 1 179 dollar variant over, snel die gekozen en nu de upgrade voor 1 GB ram voor maar een tientje meer. Helaas nog steeds de levering pas in november ipv oktober....

• Ryatzu
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:02

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

Heb de de versie met 1gb ram. Wil er een app of meerdere voor maken. Iemand wat ideeën? Ook vraag ik mij wel af hoelang de batterij mee gaat.

• Alex Picard
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 17-08 11:43
Topicstart bijgewerkt! Leuk dat er inmiddels wat animo is vanuit GoT :)

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 29-09 11:30
Iemand enig idee of er ook loop apps er bij zitten?
Ik snap dat hij ip67 gecertificeerd is, maar als dat niet het hoofddoel is kunnen de hardloop apps best crappy zijn.

Ik wil hem eventueel bestellen ter vervanging van mijn moto actv die stuk is gegaan door de extreme hitte.

Ook vaag ik mij af of 1gb zinvol is, denk dat alle apps voor de grootste gemene deler worden ontwikkeld...

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• FORZA M
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 04-03-2018
Sinned123 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:46:
Iemand enig idee of er ook loop apps er bij zitten?
Ik snap dat hij ip67 gecertificeerd is, maar als dat niet het hoofddoel is kunnen de hardloop apps best crappy zijn.

Ik wil hem eventueel bestellen ter vervanging van mijn moto actv die stuk is gegaan door de extreme hitte.

Ook vaag ik mij af of 1gb zinvol is, denk dat alle apps voor de grootste gemene deler worden ontwikkeld...
Op hun dev-toestel hebben ze de standaard versies van endomodo en runtastic proberen te draaien, en dat werkte blijkbaar perfect:

Dat gezegd zijnde blijkt een groot deel van de early adopters en devs hem voor dit doel te willen gebruiken, dus dit zal volgens mij één van de eerste types apps zijn die echt geoptimaliseerd worden.
Aangezien de connectivity voor de rest gelijk is aan een standaard Android smartphone zal het normalerwijze ook mogelijk zijn om zaken als Bluetooth hartslagsensoren en cadanssensoren te gebruiken. (Kijk bijvoorbeeld maar eens op de site van Sportstracker, een app die ook wel zal draaien en die dit bvb. ondersteunt.)

• Sinned123
oh kijk.
Dat is informatie waarop ik zat te wachten.

Het ging mij er vooral om dat de focus onder andere ook op dat soort apps lag.
Niets is frustrerender dan een mooi stuk hardware met de focus op de verkeerde zaken.

• JPtjeeNL
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
Ze hebben niet nagedacht over een 600.000 stretch goal! :) Ik zit er aan te denken om 'm te nemen. Vinden jullie de 20 dollar voor 512 MB meer te doen? Of zal alleen 512 MB voldoende zijn?

• voz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23-09 16:27

voz

De echte kenner

JPtjeeNL schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:23:
Ze hebben niet nagedacht over een 600.000 stretch goal! :) Ik zit er aan te denken om 'm te nemen. Vinden jullie de 20 dollar voor 512 MB meer te doen? Of zal alleen 512 MB voldoende zijn?
Voor die 20 dollar, better safe than sorry toch? Ik heb het in ieder geval wel gedaan...

Systeemspecs
PV Installatie

• svdhorst
Ik heb ook meteen die $20 extra gepledged.
Ik wil gaan uitproberen of het te doen is om de TrueSmart als telefoonvervanger te gebruiken (ook al is dat niet het primaire doel van Omate). Merk dat ik de laatste tijd toch weinig games meer doe op mn telefoon. Voor bellen heb ik bluetooth oordopjes. Ben alleen heel benieuwd of tekstinvoer (whatsapp) een beetje werkt, en of de batterij het minimaal een hele dag volhoudt.

• Ryatzu

Ryatzu

Ze hebben een eigen invoer toetsenbord ontwikkeld die goed blijkt te werken onder de testers. Ik ga ook kijken of het als telefoon vervanger gaat werken.

• JPtjeeNL
  • Niet online
Waarom zou je een developers edition willen hebben? Begrijp dat je er dan apps voor kunt bouwen e.d., maar biedt het daarnaast nog meer voordelen? Een horloge met root access is wellicht handig voor apps in de toekomst die root access nodig hebben?

Weet iemand ook al of hij met Windows Phone 8 op kan schieten? Heb ze een bericht gestuurd maar helaas nog geen reactie, terwijl ze wel op de Kickstarter pagina zelf reageren.
In de tekst staat dat hij werkt met 'elke' telefoon. Zal nog wel even een reactie plaatsen.

EDIT:

Pledged! Heb de developers edition + 20 dollar gedaan. Ben heel benieuwd.

[Voor 17% gewijzigd door JPtjeeNL op 09-09-2013 09:11]

• Sinned123
Er zijn nieuwe stretch goals aangekondigd.
Verder lees ik op het forum dat de consumer versie mogelijk 8GB ipv 4GB voor de developers, maar ook dat deze daarom wellicht later pas word uitgeleverd.

Er is tevens medegedeeld dat ze voorlopen op het release schema en dat de pcb en de belangijkste onderdelen al binnen zijn, waardoor ze bij stretch goals niet zoveel hardware wijzigingen kunnen aanbieden.

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sinned123 schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:24:
Er zijn nieuwe stretch goals aangekondigd.
Verder lees ik op het forum dat de consumer versie mogelijk 8GB ipv 4GB voor de developers, maar ook dat deze daarom wellicht later pas word uitgeleverd.

Er is tevens medegedeeld dat ze voorlopen op het release schema en dat de pcb en de belangijkste onderdelen al binnen zijn, waardoor ze bij stretch goals niet zoveel hardware wijzigingen kunnen aanbieden.
In hoeverre is die 8 GB voor consumers bevestigd? Als dat zo is switch ik van developers edition naar de consumers edition. :)

• Sinned123
Hij kwam meermaals langs op het kickstarter forum, ik heb echter niet iemand van de makers het zien bevestigen.

Dit is ook een mooie trouwens.
http://www.mobilegeeks.de...o-smartwatch-im-hands-on/
Gaat 199euro kosten.
Qua dedign wat mooier vind ik.
Ik zie echter nergens welke cpu en hoeveel ram er op zit.
Wel batterij van 800mah

[Voor 18% gewijzigd door Sinned123 op 08-09-2013 22:40]

• JPtjeeNL
  • Niet online
Weet iemand al wat dit horloge in de winkel gaat kosten? Stel dat scheelt maar 30 euro, dan heb je wel een nieuwere generatie waar al wat meer bugs zijn gefixt.

Ik heb m'n pledge gewijzigd naar een consumers versie + 20 euro voor de upgrade naar 1 GB + 5 euro voor een extra oplaadkabel.
Sinned123 schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:39:
Hij kwam meermaals langs op het kickstarter forum, ik heb echter niet iemand van de makers het zien bevestigen.
Heb 't zojuist ook bij de reacties gelezen. Wie weet, het duurt nog ruim een week voordat de boel afloopt.

[Voor 59% gewijzigd door JPtjeeNL op 09-09-2013 11:37]

• Sinned123
zo ook gepledged.
Ik vond de pearl mooier, maar als je niet eens de volledige specs geeft ga ik twijfelen.
Bovendien puur gericht op de duitse markt.
Prijs verschil zal wel in het voordeel van de pearl zijn, zeker er nog importkosten en tax bij komt bij de omate.

[Voor 27% gewijzigd door Sinned123 op 10-09-2013 22:40]

• Ryatzu

Ryatzu

http://www.omate.com/europesurvey

Invullen mensen! Dan kunnen ze alles alvast berekenen!

Ze gaan kijken of ze het als gift kunnen versturen.
Of dat ze een distributie punt gaan oprichten in de EU.

[Voor 38% gewijzigd door Ryatzu op 12-09-2013 14:10]

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ryatzu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:06:
http://www.omate.com/europesurvey

Invullen mensen! Dan kunnen ze alles alvast berekenen!

Ze gaan kijken of ze het als gift kunnen versturen.
Of dat ze een distributie punt gaan oprichten in de EU.
Hoe ben je aan die link gekomen?! :)

• Ryatzu

Ryatzu

Via de kickstarter comments. Ook heb ik een nieuwsbrief gehad dat we een gratis upgrade krijgen in het touch meganisme :)

De 720 goal is gehaald dus gratis 720P camera!!!
En al richting de 800 voor gratis Flesky keyboard!!! Woop gaat nog aardig snel zo dicht bij het eind datum.

Overigens heb ik een oplaadbare batterij die via de zon (of pc opgeladen kan worden).
Komt goed uit in combinatie met de omate.

[Voor 54% gewijzigd door Ryatzu op 13-09-2013 08:10]

• soulcrusher
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 12:44
Ik ben backer vanaf dag 7 ofzo en toen zeiden ze al dat ze een ultra-sensitive touchscreen hadden. Ik dacht dat dit al vanaf het begin in de specificaties stond dus ik vond het vreemd dat ze het noemde als extraatje zonder stretchgoal.

iRacing Profiel

• Ryatzu

Ryatzu

soulcrusher schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:27:
Ik ben backer vanaf dag 7 ofzo en toen zeiden ze al dat ze een ultra-sensitive touchscreen hadden. Ik dacht dat dit al vanaf het begin in de specificaties stond dus ik vond het vreemd dat ze het noemde als extraatje zonder stretchgoal.
Dat klopt. Maar een leverancier had contact op genomen met het nieuwste van het nieuwste.
En dat krijgt iedereen dus gratis.

Ze vertellen dat veel leveranciers bij hun aankloppen omdat hun de eerste zijn met zo'n smartwatch. _/-\o_

• JPtjeeNL
  • Niet online
Weet iemand wat de retail prijs gaat zijn van deze SmartWatch? Ik begin toch bij mijzelf af te vragen waar ik 'm voor ga gebruiken. Grijp ik iets verder dan heb ik m'n telefoon die alles een stuk makkelijker maakt i.v.m. een groter scherm. Die notificaties op m'n horloges zijn leuk, maar of dat een paar honderd euro rechtvaardigt? Als standalone zou kunnen, maar dan zit je met de speakers. Iedereen kan meeluisteren met een telefoongesprek.

Wat verwachten jullie zoal met de SmartWatch te gaan doen?

• Ryatzu

Ryatzu

JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:14:
Weet iemand wat de retail prijs gaat zijn van deze SmartWatch? Ik begin toch bij mijzelf af te vragen waar ik 'm voor ga gebruiken. Grijp ik iets verder dan heb ik m'n telefoon die alles een stuk makkelijker maakt i.v.m. een groter scherm. Die notificaties op m'n horloges zijn leuk, maar of dat een paar honderd euro rechtvaardigt? Als standalone zou kunnen, maar dan zit je met de speakers. Iedereen kan meeluisteren met een telefoongesprek.

Wat verwachten jullie zoal met de SmartWatch te gaan doen?
Bluetooth headset gebruiken.
Echter is het wel denk dat de retail prijs duurder zal zijn. Want dan willen ze er natuurlijk echt geld mee gaan verdienen.

Ik zelf ga er apps voor maken en kijken hoe hij werkt als telefoon (met bluetooth headset). Hopelijk gaat de batterij lang genoeg mee en komen er in de toekomst batterijen die meer capaciteit hebben.

• Ryatzu

Ryatzu

Vanuit de comments op kickstart:
@Jean-Paul, you can connect to Windows Phone with Bluetooth as a bluetooth device. There are plans for a sync app for Windows Phone, but work on that app has not started - Android and iOS has priorities understandably. Retail price in Netherlands, should be close to euro 229 or so for the standard 512MB/4GB model, it's just a guess, we haven't announced any distributors yet while several are indeed interested.
###
- Are you going to make an app for Windows Phone? Maybe a nice stretch goal! ;)
- What will be the retail price of this product in the Netherlands?
Dan ben ik toch blij dat ik er vroeg bij was. Scheeld aardig wat geld.

[Voor 6% gewijzigd door Ryatzu op 14-09-2013 14:09]

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ryatzu schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:08:
Vanuit de comments op kickstart:

[...]

Dan ben ik toch blij dat ik er vroeg bij was. Scheeld aardig wat geld.
Da's waar idd. Hoewel, we weten niet of we inklaringskosten zullen moeten gaan betalen. Mocht ik 'm later kwijt willen kan hij in ieder geval zo op V&A of Marktplaats. ;)
Ryatzu schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:38:
[...]

Bluetooth headset gebruiken.
Echter is het wel denk dat de retail prijs duurder zal zijn. Want dan willen ze er natuurlijk echt geld mee gaan verdienen.

Ik zelf ga er apps voor maken en kijken hoe hij werkt als telefoon (met bluetooth headset). Hopelijk gaat de batterij lang genoeg mee en komen er in de toekomst batterijen die meer capaciteit hebben.
Ja dat lijkt mij ook handig met Bluetooth headset, alleen moet je die wel telkens bij je hebben. Zoveel Facebook en Twitter doe ik toch niet en kan altijd op de tablet. Enige waar je mee zit is WhatsApp wat ik regelmatig gebruik.

• Sinned123
ik ga hem vooral als vervanging van mijn defecte motoactv gebruiken (als loop horloge dus).

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sinned123 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:55:
ik ga hem vooral als vervanging van mijn defecte motoactv gebruiken (als loop horloge dus).
Ja daarvoor is het perfect natuurlijk. Alleen doe ik niet aan (hard)lopen. :)

• Sinned123
Dan ligt het wel aan je gebruik.
Puur als verlenging is de Sony Smartwatch zeker een veel goedkopere oplossing en daarvan gaat de batterij een week mee of zo.

Als autonoom aparaat is er nog geen gelijke.
Ik had mijn motoactv geroot en voorzien van een custom rom en ben weer gauw terug naar de standaard rom gegaan.
Angy birds even proberen was leuk, maar verder niet bepaald geschikt als losstaand device.

Ik zou hem wellicht ook meenemen naar plekken die diefstal gevoelig zijn zodat je je telefoon thuis kunt laten.

• Ryatzu

Ryatzu

Zojuist email gehad dat muziek + bluetooth 8 uur mee gaat. Toch aardig wat.

• JPtjeeNL
  • Niet online
Sinned123 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:07:
Dan ligt het wel aan je gebruik.
Puur als verlenging is de Sony Smartwatch zeker een veel goedkopere oplossing en daarvan gaat de batterij een week mee of zo.

Als autonoom aparaat is er nog geen gelijke.
Ik had mijn motoactv geroot en voorzien van een custom rom en ben weer gauw terug naar de standaard rom gegaan.
Angy birds even proberen was leuk, maar verder niet bepaald geschikt als losstaand device.

Ik zou hem wellicht ook meenemen naar plekken die diefstal gevoelig zijn zodat je je telefoon thuis kunt laten.
Hmm. De dingen die ik verwacht ermee te doen:
- Telefoon-vervanger - wellicht waardeer ik het wel zo erg dat ik hem gebruik als telefoonvervanger.
- Prepaid SIM kaart inbouwen en vervolgens telefoon door laten schakelen. (Handig voor sommige gelegenheden, tijdens vakantie, sport etc.)
- Muziek bedienen of een koppeling met XBMC? - Zie ik wel echt als pluspunt. Steeds naar m'n telefoon grijpen en unlocken e.d. vind ik niks.
- Notificaties lezen en oproepen binnen zien komen - beetje een hoog gadget gehalte omdat je ook zo naar je telefoon grijpt.
- Als Bluetooth connectie met m'n telefoon. Maar ja, dan... Ik heb een Bluetooth autoradio en heb ook zo m'n telefoon te pakken waar ik het bericht in het groot kan zien.
- Muziek speler - heb ik eigenlijk m'n telefoon ook voor?
- Navigatie? - Heb ik ook m'n telefoon voor.

Ik weet het zo 1,2,3 nog niet. Absoluut niet dat ik het wil afkraken, het idee is fantastisch. Alleen vraag ik mij af wat ik ermee kan. ;)

• Ryatzu

Ryatzu

JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:47:
[...]

Hmm. De dingen die ik verwacht ermee te doen:
- Telefoon-vervanger - wellicht waardeer ik het wel zo erg dat ik hem gebruik als telefoonvervanger.
- Prepaid SIM kaart inbouwen en vervolgens telefoon door laten schakelen. (Handig voor sommige gelegenheden, tijdens vakantie, sport etc.)
- Muziek bedienen of een koppeling met XBMC? - Zie ik wel echt als pluspunt. Steeds naar m'n telefoon grijpen en unlocken e.d. vind ik niks.
- Notificaties lezen en oproepen binnen zien komen - beetje een hoog gadget gehalte omdat je ook zo naar je telefoon grijpt.
- Als Bluetooth connectie met m'n telefoon. Maar ja, dan... Ik heb een Bluetooth autoradio en heb ook zo m'n telefoon te pakken waar ik het bericht in het groot kan zien.
- Muziek speler - heb ik eigenlijk m'n telefoon ook voor?
- Navigatie? - Heb ik ook m'n telefoon voor.

Ik weet het zo 1,2,3 nog niet. Absoluut niet dat ik het wil afkraken, het idee is fantastisch. Alleen vraag ik mij af wat ik ermee kan. ;)
De dingen die je opnoemt. Ja dat kan allemaal.
Vergeet niet dat het eigenlijk gewoon een android telefoon aan je pols is he.
En voor die prijs wat je allemaal krijg aan nieuwe technieken :)

• Ryatzu

Ryatzu

Gisteren avond was er opeens een early bird 2 beschikbaar. Ben maar overgestapt van de dev naar standard.

Ik zal nog wel apps gaan ontwikkelen maar daar zal ik hun SDK denk niet direct voor nodig hebben.

Edit: Op de kickstart pagina staat zelds aangegeven dat de retail prijs 299 dollar zal zijn.

Edit 2: Zojuist was er de early bird 1 beschikbaar, gelijk weer overgestapt. Eigenlijk nu dus de 1gb ram option gratis. _/-\o_

[Voor 35% gewijzigd door Ryatzu op 17-09-2013 08:23]

• Ryatzu

Ryatzu

Some battery info:
** NOTE : These are preliminary results and not final, we will continue to test battery usage over time in order to obtain more accurate reflection of battery life.
2G GSM Standby : est. 100 hours
2G GSM Talktime : est. 240 min
Charging time : est. 3-4 hours
3G On Standby Only (Screen off) : 100 hours
Wifi On Only (Screen off) : 400 hours
Bluetooth On Only (Standby / Screeen off) : 400 hours
Bluetooth On Only (Active, eg. talking, listening to music / Screen off) : 12 hours
GPS On Only (Screen off) : 300 hours
Screen On (brightness set to highest) : 5.5 hours
Screen On (brightness set to lowest) : 8 hours
GPS On + Screen On (brightness set to lowest) : 7.5 hours
3G On + GPS On + Screen On (brightness set to lowest) : 7 hours
** 3G will not use much more battery than 2G if the 3G signal is strong. If the signal is poor or fluctuating, however, it may drain your battery as much as twice as fast compared to 2G. 2G coverage is quite consistent and mature everywhere so 2G battery life is seem to be consistently lower. 3G coverage has matured much over the years but is still not as mature as 2G, so when 3G signal is weak, the battery drain is a lot more, giving the impression that 3G uses more power than 2G. We still don't have good enough data on 3G active usage, and very much depends on how strong the 3G signal is. Based on the above it would be correct to assume it's very similar to smartphones these days.
How do I charge it?
There is a special proprietary cable that connects to the four pins at the bottom of the watch. In order to have the watch fully water-proof the connector must put pressure on the pins to slightly push them into the case. Only then the contact is made to the PCB. That way water contact to the pins does not discharge the battery while swimming etc. The cable does have a standard USB connector on the other side. So can use every standard USB charger, even charge it with an USB car charger.

[Voor 114% gewijzigd door Ryatzu op 17-09-2013 18:15]

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ryatzu schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:11:
Gisteren avond was er opeens een early bird 2 beschikbaar. Ben maar overgestapt van de dev naar standard.

Ik zal nog wel apps gaan ontwikkelen maar daar zal ik hun SDK denk niet direct voor nodig hebben.

Edit: Op de kickstart pagina staat zelds aangegeven dat de retail prijs 299 dollar zal zijn.

Edit 2: Zojuist was er de early bird 1 beschikbaar, gelijk weer overgestapt. Eigenlijk nu dus de 1gb ram option gratis. _/-\o_
Die early bird 2 was van mij waarschijnlijk. ;) Heb 'm opgezegd. Prachtig ding, alleen denk ik dat het voor mij overbodig is en dat ik 'm weinig zal gebruiken.

• Ryatzu

Ryatzu

Helaas heb ik ook gecanceld. Ik vind het een prachtig ding. Alleen is er nog steeds geen duidelijkheid of wij import kosten moeten gaan betalen.

• Sinned123
ik reken er sowieso op, dan kan het alleen maar meevallen. Het geld eigenlijk voor het overgrote deel van de kickstarter projecten, merendeel komt uit Amerika

ze doen in ieder geval hun best het via Europa te verschepen, getuige de poll.

[Voor 20% gewijzigd door Sinned123 op 18-09-2013 10:30]

• Ryatzu

Ryatzu

Ik twijfel toch nog steeds.
Gelukkig nog een early bird 1 weer te pakken gekregen.
Ik hoop dat ze vandaag nog met info komen over het versturen etc.

• marnix.moed
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 03-08 23:19
JPtjeeNL schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:14:
Ik zou het fijn gevonden hebben als ze em hadden kunnen combineren met de private call technologie van de HOT watch. Tenminste als het zo goed werkt als ze zeggen. Het demo filmpje zou net zo goed in scene gezet kunnen zijn...

Maar dat zou ik wel handig vinden. Geen telefoon in de broekzak of om de arm gebonden, geen extra headset, gewoon je hand naar je oor brengen en bellen!

http://www.kickstarter.co...olutionary-pri-0?ref=live

Maar als companion vind ik die functie niet genoeg/zoveel waarde hebben als de companion/stand-alone combi van Omate's Truesmart.

Ik heb trouwens nog even nagevraagd en de Truesmart heeft de mogelijkheid om in de instellingen de GSM functie makkelijk aan&uit te zetten. Handig voor het switchen tussen companion en standalone mode. Ik heb em namelijk met een duo dual sim gecombineerd. Bij mijn huidige standalone moet ik em op flightmode zetten. Met de Truesmart hoeft het dus niet omslachtig en kunnen de andere verbindingen intact blijven. Lekker makkelijk in gebruik!

[Voor 3% gewijzigd door marnix.moed op 19-09-2013 00:49]

• Ryatzu

Ryatzu

Ok goed om te horen!. Dus het zou dan zeker goed zijn om eventueel een extra sim aan te vragen :)
Voor als ik dan ga sporten zet je je telefoon uit en zet je hem op je omate aan. Ideaal.

• svdhorst
marnix.moed schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:48:
[...]

Ik zou het fijn gevonden hebben als ze em hadden kunnen combineren met de private call technologie van de HOT watch. Tenminste als het zo goed werkt als ze zeggen. Het demo filmpje zou net zo goed in scene gezet kunnen zijn...

Maar dat zou ik wel handig vinden. Geen telefoon in de broekzak of om de arm gebonden, geen extra headset, gewoon je hand naar je oor brengen en bellen!
Zou je niet gewoon het bel-volume heel laag kunnen zetten en dan met je pols aan je oor bellen? Ik denk dat dat redelijk hetzelfde effect heeft.
Desalniettemin heb ik voor de zekerheid bluetooth oordopjes besteld ;)

• Ryatzu

Ryatzu

We gaan richting de 1M.
En ik heb al gezien wat ze gaan verkopen in de webshop, dat zag er goed uit.

• Ryatzu

Ryatzu

En over 1M en de kickstart is over :)

• Katsuchi
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 30-09 07:27
Ik heb op Kickstarter ingeschreven voor de Extreme versie.(1GB/8GB).
Moet straks een keuze maken tussen de Standard versie of de Developers versie.
Vraag me het volgende af: Bij smartphones is het zo dat een rooted smartphone niet
automatisch meer een OTA firmware update krijgt.
Hoe zou dat zitten met de Omate TrueSmart ?

En draait b.v. Adplus en Titanium Backup wel op de Omate
(nuttige programma's...)

• Katsuchi
Katsuchi schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:12:
Heb al de toegestuurde survey van Kickstarter/Omate ingevuld. Standard versie genomen.

• Ryatzu

Ryatzu

Katsuchi schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:12:
Vraag me het volgende af: Bij smartphones is het zo dat een rooted smartphone niet
automatisch meer een OTA firmware update krijgt.
Hoe zou dat zitten met de Omate TrueSmart ?

En draait b.v. Adplus en Titanium Backup wel op de Omate
(nuttige programma's...)
Ook de dev versie heeft OTA en zal deze altijd houden.
Alleen de oktober versie heeft beta software maar die krijgt automatisch ook via OTA de live versie.

Eigenlijk zijn ze identiek alleen heeft de dev versie ROOT.

Ik krijg zelf de oktober versie. Zal wel laten weten hoe die is als ik hem heb :)

[Voor 5% gewijzigd door Ryatzu op 23-09-2013 08:45]

• Ryatzu

Ryatzu

Waren op een ander forum gepost.

• Katsuchi
Welke forum?
Ik probeer me zoveel mogelijk in te lezen; dus elk forum waar interessante info wordt gepost is welkom
Buiten dit tweakersforum lees ik ook xda-forum. Als volgende maand de eerste Omate's worden uitgeleverd
komt de info wel los.

Waar duidt die pijl op op de onderste foto. De antennes ?

• Ryatzu

Ryatzu

Ja de atenne. Ze hebben aangegeven dat er nog een aanpassing komt.

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Zo ik wist niet dat er al een Omate TrueSmart topic was op GoT, mooi dat ik de moeite heb genomen even te zoeken :)

Ik heb al een hele tijd een Pebble (al sinds Februari ofzo), en die bevalt goed maar deze pakte toch wel mijn aandacht omdat er echt ALLES op zit wat je maar zou kunnen willen, en hij redelijk 'open' is in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Samsung en Sony.

Bovendien fixt hij een aantal toch wel vervelende problemen van de Pebble zoals de erg makkelijk bekrasbare voorkant. Hij lijkt me ook super als platform voor andere ideeen, bijv. een automatische crumbtrail bij lange wandelingen bijhouden op internet. Ik ben erg benieuwd! Ik heb in het allerlaatste uur meegedaan op de kickstarter voor het developer pack.

Edit: Trouwens wel jammer dat de antennes in de band gaan zitten want dat betekent natuurlijk een niet verwisselbare band. Niet met een standaard bandje in elk geval.

[Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 28-09-2013 17:54]

• marcelsius
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-09 11:08
Ik heb sinds een week de Simvalley MOBILE 1.5"-Smartwatch AW-414.Go (http://www.pearl.de/a-PX1790-4073.shtml) in mijn bezit. Deze is qua bouw en inhoud gelijk aan de Omate TrueSmart. Op XDA zijn al discussies aan de gang over het succesvol flashen van de Simvalley met de Omate firmware.

De Smartwatch is verbazend vlot, het scherm is goed leesbaar, zolang de tekst groot genoeg is (nu.nl app gaat net) en zelfs youtube is goed te bekijken.

Ik heb nog niet mijn sim in het horloge gedaan; ik doe nu alles via WiFi.

• Len
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:49

Len

Leeg

Ik heb nu 2 dagen de omate :)

Leuk ding maar het is wel wennen om de telefoon te besturen met alle gebaren. Ach alles went denk ik dan.

Ik wil het gaan gebruiken tijdens het sporten (met runkeeper) en hoop dat er speciale mogelijkheden komen om op het startscherm (de klok) ook wat gegevens van runkeeper te laten zien.

Free Tibet

• Lucantiek
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 05-08-2015
Ik heb vandaag de omate truesmart besteld op de aangegeven site. Iemand een idee hoelang het duurt eer het toestel aankomt??

• 349875
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-01-2018
Lang. Een van de grootste klachten is de vertraging op vertraging op vertraging van productie en het gebrek aan communicatie hierover van Omate.
Ik heb hem al sinds begin Jan en het is de moeite van het wachten waard.

• Lucantiek
Thanks!!!! Dan zal ik nog wat geduld moeten hebben.

• Lucantiek
Vandaag toch een antwoord gekregen van Omate op mijn vraag over wanneer mijn bestelling verscheept zou worden.

Dear,

We will charge your Paypal account only a few days before shipment. That means you can cancel your preorder anytime in the meantime.
Please consider at least +40 days from preorder to delivery.
You will get a personal tracking number as soon as your TrueSmart is shipped.
Thanks for your patience.

Best regards,

Omate TrueSmart Team

• frups
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-09 23:20
Maar het blijft vreemd dat de verzendingen selectief lijken.
Ik heb in augustus al mijn pledge gemaakt en kreeg net als jullie het verwachtingsvolle bericht:

REWARD
Omate TrueSmart DEVELOPERS Edition | First delivery in OCTOBER before anyone else! Limited first 2000 units serial numbered, SDK, Developers Forum, Developers Support, ships Rooted.

Vreemd genoen ben ik nog altijd aan het wachten en de excuses stapelen zich op.

• Lucantiek
Oeioei, dat belooft niet veel goeds.....

• Len
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:49

Len

Leeg

Ik heb die van mij al een tijd geleden binnen gekregen. Gewoon de normale versie had ik genomen.

Die limited versies moeten zeker speciaal gemaakt worden ;)

[Voor 24% gewijzigd door Len op 23-02-2014 23:41]

Free Tibet

• GekkePrutser
  • Niet online
frups schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:02:
Maar het blijft vreemd dat de verzendingen selectief lijken.
Ik heb in augustus al mijn pledge gemaakt en kreeg net als jullie het verwachtingsvolle bericht:

REWARD
Omate TrueSmart DEVELOPERS Edition | First delivery in OCTOBER before anyone else! Limited first 2000 units serial numbered, SDK, Developers Forum, Developers Support, ships Rooted.

Vreemd genoen ben ik nog altijd aan het wachten en de excuses stapelen zich op.
Inderdaad, het mailtje van vrijdag was weer een en al excuses. Zoals elke mail die ze de laatste maanden verstuurd hebben.

Ik heb zelf destijds gekozen voor het extra RAM geheugen (1GB) en ben toen (ongevraagd) gratis geupgrade naar 8GB storage (omdat het duurder was om een partij 1GB/4GB's te maken), maar daarmee wel naar achteren verschoven qua leverdatum.

Maar als ik het nu zo lees in hun laatste mailtje hebben ze een probleem om het kickstarter geld te krijgen doordat ze ziijn uitgevallen met de partij die het geld voor ze geïnd heeft, en ze hopen dat dit geen nadelige gevolgen heeft voor de levering.
The good news is that we have full support from Umeox and seed investors so we do hope no further delays will occur as a collateral damage of our business discussions with Rocki management team.
Verder staat het mailtje bomvol met zielige verhalen over personele problemen door Chinees Nieuwjaar (euh ja, dat gebeurt voor het eerst??), problemen met de software, en de opmerking dat je ze niet mag mailen met vragen over de levering want daar antwoorden ze niet op... Lekkere boel daar :X

Ik hoop dat de mijne nog geleverd gaat worden, maar met deze mensen doe ik nooit meer zaken. Toen ik hem bestelde wist ik ook niet dat het gewoon een kloon was van een ander Chinees apparaat.

Maargoed om terug te komen op je opmerking: Als je iets anders dan de 512/4GB versie hebt besteld, is het normaal dat je hem nog niet hebt. Alleen de 512/4GB's zijn allemaal uitgeleverd, de rest nog niet.

PS: Misschien ben ik wat te negatief, maar ik heb al aan een boel kickstarters meegedaan, waaronder de Pebble en ik heb bij geen van de anderen echt het gevoel gehad dat ze zo aan het stuntelen waren als hier. En dat terwijl het gewoon een bestaand produkt is met alleen een wat andere behuizing.

Verder heb ik er eigenlijk niet zo'n haast mee, ik ben erg tevreden met mijn Pebble voor dagelijks smartwatch gebruik, deze truesmart had ik meer bedoeld voor speciale toepassingen: lange wandelingen/backpacken, dan heb ik altijd een noodtelefoon bij me, en een GPS als ik die nodig heb. Het is meer het gestuntel dat me irriteert, niet de vertraging.

[Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 24-02-2014 00:47]

• Lucantiek
Nu staat er op de bestel site van Omate de volgende boodschap:

Omate TrueSmart Smartwatch 2.0 | Extreme Edition 1GB+8GB

The World’s First Android Smartwatch 2.0 powered by ARM Dual Core Cortex-A7 MediaTek MT6572 and running the Omate User Interface 2.0. Due to massive demand, the pre-orders will ship in May 2014. Since January 31st, 2014, we only charge your Paypal account 7 days before the date of shipment. You can update or cancel your pre-order anytime in the meantime. Thanks for your patience.

• java-artist
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 24-04-2019
Net weer een update van Omate in de mail:

• 1GB+8GB / 2100MHz: ongoing: will be gradually dispatched from next week until End of April.

Zal dus wel mei worden voordat ik 'm binnen heb. Nog even wachten en hij kan direct door naar het museum.

• Lucantiek
Op het forum van omate truesmart developers zijn ze ook serieus de ceo op de korrel aan het nemen. Maar dat is te begrijpen, wat een amateurisme is me dat allemaal.

• frups
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-09 23:20
Helaas nog altijd geen bevestiging. Een jaar geleden was het een leuk ding. iWatch here i come :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16:46
Mijn Truesmart is eindelijk onderweg maar lijkt vast te zitten bij de Douane sinds 22 april. Ik heb helaas vaak gelezen Omate er een handje van heeft om geen factuur toe te voegen aan het pakket met alle problemen van dien. We zullen zien hoe lang het duurt maar de kans ik best aanwezig dat ik nog enkele weken moet wachten :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Aapenootjes schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:54:
Mijn Truesmart is eindelijk onderweg maar lijkt vast te zitten bij de Douane sinds 22 april. Ik heb helaas vaak gelezen Omate er een handje van heeft om geen factuur toe te voegen aan het pakket met alle problemen van dien. We zullen zien hoe lang het duurt maar de kans ik best aanwezig dat ik nog enkele weken moet wachten :/
Oh heb je een verzendbevestiging gehad? Ik heb ook de 1GB/8GB van de kickstarter maar ik heb nog steeds geen email van ze gehad. Dus ik neem aan dat hij nog niet verzonden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aapenootjes
Moet je even tussen de comments van Omate zoeken. Ze hebben 2 lijsten met namen gepubliceerd waarvan de pledges verzonden zijn. Nadat ik me zelf op zo'n lijst zag heb ik een email gestuurd waar ze niet op reageerden. Vervolgens op hun Facebook pagina om de tracking info gevraagd en daar kreeg ik redelijk vlot antwoord op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik heb hem zojuist binnengekregen. Moest nog €25,18 afrekenen aan de bezorger (12 euro douanerechten en 13 euro inklaringskosten :') ). Hij hangt aan de lader, ga er straks mee spelen. Eerst maar eens even XDA doornemen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lucantiek
Gelukzak.....Laat wel wat van je bevindingen achter op dit forum a.u.b. Dan weet ik wat me te wachten staat als de mijne ooit aankomt. Ik heb deze op 4-2-2014 besteld in pre-order maar heb tot op heden nog niets vernomen en ook het geld is nog niet van de PayPal rekening. Afwachten dus.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aapenootjes
Heb redelijk snel deze rom er op gezet ivm beveiliging. Het schijnt dat de stock rom nog altijd meer gaten bevat dan zwitserse gatenkaas. Verder een beetje aan het klooien geweest met swapps voor notifications etc. Werkt best leuk, kan er ook mijn muziekspeler mee aansturen op mijn reguliere telefoon. Echter werken nu de notification niet meer, mogelijk licht dit aan Bluetooth problemen met de truesmart.
Mogelijk bied deze rom daar verbetering voor, echter is die nog niet beschikbaar voor de 1/8/2100 variant. Helaas heeft die rom ook een aantal gebreken al lijkt het dat voor de meeste workarounds bestaan.

Ik ga zo een rondje hardlopen, daar heb ik hem eigenlijk voornamelijk voor gekocht :P

Edit: Dat ging best redelijk. Her en der is de route niet geheel accuraat maar goed genoeg voor het bijhouden van mijn tempo en afstand. In het begin leek hij even moeite te hebben om een goed gps signaal te krijgen maar dit was redelijk vlot in orde.

Ik zit er overigens wel aan te denken om er een simkaart in te duwen. Eigenlijk heb ik 2 mogelijkheden:
1: duosim aanvragen voor mijn huidige T-mobile abbo. Kost me eenmalig iets van 35 euro. Nadeel is dat ik niet tegelijk mijn telefoon en truesmart actief kan hebben. Voordeel is dat ik niets hoef door te schakelen etc (zelfde nummer). Bovendien kom ik toch niet door mijn belminuten/smsjes/data heen van mijn abonnement.
2: prepaird data sim. Ik zit echt niet te wachten op extra vaste maandelijkse kosten. Als dit redelijk goedkoop kan is het zeker een optie. Bellen/sms'en verwacht ik toch praktisch niet te doen met mijn Truesmart. Voordeel is dat ik de simkaart in mijn telefoon niet telkens hoef uit te schakelen.

[Voor 34% gewijzigd door Aapenootjes op 07-05-2014 17:36]

• GiantLeap
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:01

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Ik heb inmiddels vorige week ook mijn Truesmart ontvangen (1GB/8GB). Ik ben er zeer tevreden over. Eerst even de playstore geïnstalleerd, en daarna wat apps daaruit. O.a. Facebook, whatsapp, NOS app en twitter gebruik ik actief. Ik heb een dag nadat ik m ontvangen had er meteen een simkaart ingedaan, Ideaal.Met gemiddeld gebruik haal ik ongeveer 3 a 4 dagen op de accu zonder te laden.

Twitch: GiantLeapTV
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Lucantiek
@MHz
En gebruikt u gewoon de standaard rom?

[Voor 8% gewijzigd door Lucantiek op 14-05-2014 13:38]

• GiantLeap

GiantLeap

Klopt, ik draai versie 30140328.182336_V2.0 :)

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Aapenootjes
Je weet dat dat sterk word afgeraden aangezien die werkelijk zo lek als een mandje is? :P

• Lucantiek
Wat bedoel je met zo lek als een mandje? Voor mij zou het een goede zaak zijn als ik met de stock rom kan werken. Ik ben namelijk geen specialist in "flashen" "rooten" en dergelijke.

• GiantLeap

GiantLeap

Heb je daar onderbouwing voor en/of een alternatieve ROM welke nog geupdate wordt (Loki heeft de stekker uit zijn ROM getrokken)?

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Aapenootjes
Voor nu gebruik ik deze rom van Loki. Hij is inderdaad gestopt helaas. Als deze rom beschikbaar is voor de 1/8 2100 versie ga ik daar op over, helaas wel wat meer werk om het zo te krijgen als ik wil met die rom.

Ik baseer me kwa lekheid verder vooral op uitspraken van Loki:
@thermalboyz
It's best to assume that if it comes from Umeox/Omate it has more holes than Swiss Cheese. I haven't look for or tested it yet but Adam Outler said you can brick the stock firmware with an email (or was it a text, I can't remember). Even the ota updater is a security hole.

Install TWRP and flash either Dees BT ROM or the Unified 1/8 1900/2100 Unrooted Secured Tuned Stock ROM
Als ik deze uitspraak van Loki moet geloven lijkt het er wel op dat het bij de 1/8 2100 variant allemaal net wat minder erg is dan bij de rest.
Umeox x201s (512/4 2100, 1/8 1900 ONLY) run in rootuser mode with no su or superuser checks in place. This allows malicious apps and someone with direct access to the x201 the ability copy all the users data, alter files and even going so far as to erase the IMEI and force the user to flash firmware to get to x201 even semi-functional.
Een volledige lijst met gaten heb ik ook ergens gezien maar kan ik even niet terugvinden.

Persoonlijk weet ik niet hoe ernstig het werkelijk is, Loki adviseert in ieder geval absoluut geen persoonlijk informatie in te voeren op een stock firmware truesmart (google login info etc.). De kans dat je werkelijk de dupe word valt misschien wel mee. Maar ik wil sowieso uiteindelijk de BT rom van Dees installeren wanneer die compatible is en heb daarvoor TWRP nodig. TWRP heb ik er alvast op gezet de veilige rom installeren was daardoor ook weinig moeite meer.

[Voor 13% gewijzigd door Aapenootjes op 15-05-2014 15:48]

• GiantLeap

GiantLeap

Hij baseert zijn bevindingen allemaal op "horen van", zonder het zelf te testen. Ik sta verder wel open voor het flashen, echter heb ik ergens gelezen dat als je de achterkant open maakt om een sd kaart te plaatsen, je garantie en waterdichtheid (die laatste maakt mij niet zoveel uit) weg is. Klopt dit?

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Ik heb afgelopen week mijn Truesmart ontvangen en ben er erg blij mee! Iets waar ik echter tegenaan loop is dat ik de zogenaamde companion app niet kan vinden. Ik wil mijn TS graag laten connecten met mijn S3, maar ik kan in de OStore de companion app niet vinden. Mogelijk heet deze anders?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GiantLeap

GiantLeap

Ik kan die OWear app enkel op de website van Omate vinden: *klik* (directe link)

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• GiantLeap

GiantLeap

Net TWRP geflasht, maar Loki heeft zijn ROM verwijderd. Dus dan maar niet, helaas.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Aapenootjes
http://we.tl/0o0HdIDE7j
Bevat als het goed is alles dat je nodig hebt. Let wel op, de laatste batches schijnen weer een ander PCB te hebben en als je zo'n batch flashed softbrick je de truesmart.

Quote van Loki:
Both Goo IM and DevHost are provided as a free service to developers. After this Omate fiasco I have left all development on all devices and have no intention of returning. As a result it I have removed all files.

Top those wanting to flash stuff, don't. Not unless you are 100% certian that your device is supported. Omate changed the H/W yet again without telling anybody and as a result no new 1/8 2100 have been compatible with the ROM, the patch, other ROMs and so on.
Ik vind het wel zonde, de Truesmart heeft best wel potentie maar door Omate's geklungel is het maar de vraag of we daar ooit volledig gebruik van kunnen maken. Gedeeltelijk voldoet hij wel voor mijn doelen, voornamelijk als sporthorloge bij het mountainbiken en hardlopen. Echter heb ik hier nog zo'n fancy BT4.0 hartslagmeter liggen en het is maar de vraag of ik die ooit kan gebruiken in combinatie met de Truesmart (Android 4.3 of hoger nodig).

• Aapenootjes
Sinds kort is er een Android 4.4.2 rom beschikbaar op XDA!

Hij is nog verre van perfect, onder andere de sensoren (gyro, compass etc) werken niet. Echter lijkt Bluetooth het al een stuk beter te doen. BTLE heb ik zojuist ook getest, de HR is via een BTLE heart rate monitor:

• hayday
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 13-05-2015
werkt de watch ook in belgie?
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True