Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5j1QWQ8.jpg

Aangezien ik nergens een topic hier op Tweakers kan vinden, maak ik zelf maar een topic aan over Google Glass. Als er toch al een topic over Google Glass bestaat, vergeef me :9

Google Glass is een "augmented reality" 'bril' met een klein ingebouwd schermpje dat vlak boven je oog zit.

Met Google Glass kan je meteen foto's en films maken, zoeken via Google, berichten sturen naar anderen, routebeschrijvingen opvragen en meteen zien en nog veel meer.

Het is moeilijk te beschrijven, maar het is wellicht de opvolger van de smartphone. Bekijk het bovenstaande YouTube filmpje, of een aantal screenshots hieronder, om een idee te krijgen van Google Glass.

Release: najaar 2013, onbekend of Nederland onder de eerste batch valt
Prijs: verwachting: tussen $499 en $1399 (momenteel voor ontwikkelaars $1499, maar consumentenprijs zal lager liggen)

Specificaties
- Android OS
- Scherm boven oog (onbekende grootte, onbekende resolutie)
- Gyroscoop, accelerometer
- GPS
- Wi-Fi
- Camera (3.1 MP)
- Touchpad aan de zijkant
- Microfoon

[ Voor 21% gewijzigd door ProfoundValue op 20-11-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een foto gevonden op het web, gemaakt door Google Glass waar je de resolutie kan zien en de eigenschappen van de foto.

Linkje: https://plus.google.com/p...7242069327440098?sqi&sqsi

Er staat deze resolutie bij vermeld: 2048 x 1510 pixels. Dus een 3.1 megapixel camera in het dev model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Leuk topic ! Ik zie potentie in G-Glass.

Persoonlijk denk ik niet dat het de vervanger wordt van de mobiele telefoon zoals we die nu kennen, meer als een uitbreiding/verlengstuk daarvan.

Tot nu toe vind ik het daadwerkelijke toepassingsgebied dat wordt vermeld een beetje sumier/algemeen. Misschien een idee om een lijstje bij te houden van toepassingen waar men aan denkt bij het gebruik van G-Glass ?

- Gaming. Ingress zou echt zeer geschikt zijn voor Glass IMO.

- Toeristen industrie. Rondvaart op de Amsterdamse grachten/ haven van Rotterdam. Musea bezoek etc. etc. De gids die constant wetenswaardigheden aan het spammen is, is niet meer nodig, huur van G-Glass zit inbegrepen in de prijs van je toeristen atractie. Elk individu krijgt informatie waar hij/zij naar kijkt indien gewenst.

- Navigatie ? Vraag me sterk af hoe groot de kans is dat je serieus wordt afgeleid van het verkeer met G-Glass op je hoofd ...

- ?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik ben al brildrager...ik zou het zeker overwegen als het in een gewone bril zou kunnen worden ingebouwd.

Zeer veel potentie..zeker als navigatie..spraakherkenning etc. perfect zouden werken.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Als ik het als add-on voor mijn gewone bril kan gebruiken, zeker! Ik zou wel de mogelijkheid willen houden om mijn bril zonder Glass add-on te gebruiken. Gewoon omdat het me lijkt dat iets als dat behoorlijk kan afleiden en in sociale situaties behoorlijk onbeleefd/raar kan overkomen.

Waarschijnlijk niet zo erg als een smartphone raadplegen terwijl je met iemand staat er praten, maar toch niet fijn. Je gesprekspartner moet toch wel het idee kunnen houden dat je aandacht op hen gericht is en niet voor de helft op je Glass.

Bovendien wil je toch ook niet altijd zo'n ding op je oog hebben zitten. Om dezelfde redenen dat ik nu mijn telefoon weleens thuis laat wil ik dat ook met Glass kunnen doen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:44:
Ik heb wel een foto gevonden op het web, gemaakt door Google Glass waar je de resolutie kan zien en de eigenschappen van de foto.

Linkje: https://plus.google.com/p...7242069327440098?sqi&sqsi

Er staat deze resolutie bij vermeld: 2048 x 1510 pixels. Dus een 3.1 megapixel camera in het dev model?
De kwaliteit ziet er niet al te goed uit, maar voor een eerste generatie model is dit zeker niet slecht. :)
Ik heb je trouwens als mede-auteur toegevoegd. ;)
mir4dor schreef op zondag 24 februari 2013 @ 22:56:
Leuk topic ! Ik zie potentie in G-Glass.

Persoonlijk denk ik niet dat het de vervanger wordt van de mobiele telefoon zoals we die nu kennen, meer als een uitbreiding/verlengstuk daarvan.

Tot nu toe vind ik het daadwerkelijke toepassingsgebied dat wordt vermeld een beetje sumier/algemeen. Misschien een idee om een lijstje bij te houden van toepassingen waar men aan denkt bij het gebruik van G-Glass ?

- Gaming. Ingress zou echt zeer geschikt zijn voor Glass IMO.

- Toeristen industrie. Rondvaart op de Amsterdamse grachten/ haven van Rotterdam. Musea bezoek etc. etc. De gids die constant wetenswaardigheden aan het spammen is, is niet meer nodig, huur van G-Glass zit inbegrepen in de prijs van je toeristen atractie. Elk individu krijgt informatie waar hij/zij naar kijkt indien gewenst.

- Navigatie ? Vraag me sterk af hoe groot de kans is dat je serieus wordt afgeleid van het verkeer met G-Glass op je hoofd ...

- ?
Tja, moeilijk nu nog te zeggen. Ik denk dat zoiets ook pas echt zichtbaar wordt bij de tweede generatie als alle problemen zijn gefixt en ze nieuwe features hebben toegevoegd. Ik zie het best wel gebeuren dat Google Glass in de toekomst twee schermpjes krijgt (voor beide ogen), of een schermpje dat amper zichtbaar is (alsof je een gewone bril draagt).

Navigatie, (bellen,) berichten sturen, foto's sturen... dat soort dingen, daar zal het in het begin wel omgaan. Maar later is het misschien wel zo dat je bijvoorbeeld in Londen bent, je kijkt naar de Big Ben en automatisch komt er info in beeld over Big Ben.
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 25 februari 2013 @ 05:15:
Ik ben al brildrager...ik zou het zeker overwegen als het in een gewone bril zou kunnen worden ingebouwd.
Sterker nog, Google heeft al aangekondigd dat het Google Glass gedeelte los kan worden gekoppeld van het standaardmontuur en op een normaal brillen montuur kan worden gezet... ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Uniciteit op 25-02-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
- http://www.theregister.co...eve_mann_on_google_glass/

Interessant artikel over Google Glass en Steve Mann. Steve Mann is iemand die al sinds de jaren 70 bezig is met draagbare technologie en al jaren permanent een eigen "Google Glass" op z'n hoofd draagt (sterker nog: zijn augmented reality bril zit VAST aan zijn hoofd).

Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2012/07/17/eye_glass_google_glasses.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 02-03-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zie echt geen toekomst in Google Glass. Iedereen is er wild van, maar de toepassingen die ik tot hiertoe gezien heb spreken mij echt niet aan. Alles stemgestuurd is vragen om problemen. Spraakgestuurde technologie staat echt nog in zijn kinderschoenen, zeker in het Nederlands.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:55
het zal nog een hele tijd duren voordat Augmented Reality volwassen is. Ik vind google glas wel veel potentie hebben, maar het is nog te vroeg.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:35
Ideaal, als maar genoeg mensen zo'n ding hebben wordt alles wat iedereen zegt of doet bewaard door google;

Als ik straks niet meer weet wat ik ook al weer op bijvoorbeeld 3 augustus 2014 (dan hebben vast genoeg mensen zo'n ding) heb gezegd tegen een willekeurig iemand google ik gewoon ff en bingo, google toont de opname tevoorschijn. Evt omgezet in tekst, wat 't makkelijker terug te lezen zijn.

Of ik wil over een aantal jaar eens weten wie er allemaal iets onaardigs over koning Willem IV hebben gezegd, ik google ff en Bingo, ik kan mooi de politie er op af sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
Zal zo'n bril niet heel erg diefstal gevoelig zijn? Bijvoorbeeld wanneer je in een stad of over een station loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:24

Kheos

FP ProMod
Ryan_ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:01:
Zal zo'n bril niet heel erg diefstal gevoelig zijn? Bijvoorbeeld wanneer je in een stad of over een station loopt.
niet meer diefstal gevoelig dan een dure zonnebril. nog nooit gehoord dat die van iemands hoofd is gekaapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zodra iemand vervelend wil gaan doen:

google glas maak video, en de kop van de overvaller staat op de cloud ;)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Er kan natuurlijk nog veel meer naar de Google cloud: http://creativegood.com/blog/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Coenen schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:36:
Er kan natuurlijk nog veel meer naar de Google cloud: http://creativegood.com/blog/
Interessant artikel en het roept inderdaad wel wat vragen op. Iedereen die er tijd voor heeft: ik raad je aan het artikel te lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dat artikel deed mij een beetje denken aan de serie Person Of Interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Coenen schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:48:
Dat artikel deed mij een beetje denken aan de serie Person Of Interest.
Ik had nog nooit van de serie gehoord, tot nu toe. Interessante serie :9

Ander interessant artikel over hoe je zou kunnen 'typen' met Google Glass (of de toekomstige Apple iWatch).
http://news.idg.no/cw/art...EA0-A9E6-B3E795AF929AFAF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:32:
Ik zie echt geen toekomst in Google Glass. Iedereen is er wild van, maar de toepassingen die ik tot hiertoe gezien heb spreken mij echt niet aan. Alles stemgestuurd is vragen om problemen. Spraakgestuurde technologie staat echt nog in zijn kinderschoenen, zeker in het Nederlands.
Je hebt ook een touchpad aan de zijkant waarmee je de functionaliteiten aan het besturen bent. Daarnaast zijn ze ook al bezig met programma's waardoor je bijvoorbeeld kan typen door alleen je ogen heen en weer te bewegen.

Trouwens, op de vraag of Google Glass ook met 'gewone brillen' werkt:
One of the questions we hear the most is whether there will be a prescription solution for Glass. The short answer is: yes!

The Glass design is modular, so you will be able to add frames and lenses that match your prescription. We understand how important this is and we’ve been working hard on it. Here’s a picture of +Greg Priest-Dorman, a member of the Glass team and an early pioneer in wearable computing, wearing one of the prototypes we’re testing.

We’re still perfecting the design for prescription frames. Although the frames won’t be ready for the Explorer Edition’s release, hang in there -- you can expect to see them later this year.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NWd8iNp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto is ook gemaakt met Google Glass! (Na wat stalkwerk bij Google medewerkers gevonden :P)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-hlqyS37aUc8/T6ligjV-lKI/AAAAAAAAD-o/WIG3N_zF3p8/s902/jasper.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Ik vraag me een beetje af of dit een succes gaat worden. Aan de ene kant vind ik het een gave ontwikkeling, en het lijkt me ook zeker leuk om een keer met zo'n bril te experimenteren. Aan de andere kant zie ik mezelf niet de hele dag met zo'n ding op mijn hoofd rondlopen, laat staan dat ik er tegen ga praten. Zeker in publieke omgevingen (bijvoorbeeld in de trein?) lijkt het me raar om tegen m'n bril te gaan praten :P. Misschien dat over twintig jaar iedereen het doet en het raar is als je niét met je bril praat. Wie weet.

(ik draag persoonlijk geen bril, en ben prima tevreden met m'n Nexus telefoon)

[ Voor 6% gewijzigd door accountabc op 24-03-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Het lijkt mij wel ideaal om bepaalde randzaken beter te doen tijdens andere activiteiten, bijvoorbeeld in huis. Het grootste probleem gaat denk ik zitten in de besturing, spraak lijkt me sowieso vrij onhandig als ik kijk naar de meeste huidige implementaties.

Toch, erg benieuwd!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31
Google heeft meer informatie vrijgegeven, waaronder de specs.

Aan de ene kant vind ik het wel een mooie ontwikkeling met veel potentie, aan de andere kant krijgen we wel steeds meer een big brother staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
.

[ Voor 97% gewijzigd door ProfoundValue op 20-11-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat moet je nou met al die persoonlijke video's? Delen met anderen? Persoonlijk heb ik geen interesse in filmpjes hoe iemand zijn kind in de rondte slingert, of hoe iemand een computerspel aan het spelen is.
Evenmin wil ik ongevraagde informatie zien over waar ik loop. Als ik iets wil weten, zoek ik het wel op op m'n Google Watch ;)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
.

[ Voor 152% gewijzigd door ProfoundValue op 20-11-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
nieuws: Google geeft source van Glass-kernel vrij
Google heeft de code van de kernel van Google Glass onder de gpl-licentie vrijgegeven. Daarmee wordt het waarschijnlijk makkelijker om aangepaste versies van de software te maken. Eenmaal uitgepakt heeft de kernel een grootte van 510MB. De website Karthik's Geek Center ontdekte dat de kernel een nfc-driver bevat, waardoor Google Glass in de toekomst mogelijk ondersteuning voor die draadloze technologie zou krijgen.
Let the hacking begin! >:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben zelf behoorlijk benieuwd naar Glass sinds ik mijn Pebble gebruik, de Pebble is misschien wat minder uitgebreid maar als ik zie hoe fijn het nu al is om niet steeds op je GSM te hoeven kijken kan ik niet anders dan enthousiast worden.

Als ik nu mijn telefoon hoor kijk ik even op de pols wat er binnen komt en beslis ik dan wel of ik mijn GSM er voor ga pakken. Dat is straks met Glass alleen nog maar uitgebreider.

Ik ben alleen een beetje bang voor het gebruik in Nederland. Ik kan me voorstellen dat het hier niet gaat werken omdat je dan "die nerd met die google bril" zal worden. Iets wat in de grote wereldsteden (Waar mensen toch veel meer langs elkaar heen leven) waarschijnlijk heel anders zal zijn.

Mijn vrienden zien me aankomen met zo een ding 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 02:02:
Ik ben zelf behoorlijk benieuwd naar Glass sinds ik mijn Pebble gebruik, de Pebble is misschien wat minder uitgebreid maar als ik zie hoe fijn het nu al is om niet steeds op je GSM te hoeven kijken kan ik niet anders dan enthousiast worden.

Als ik nu mijn telefoon hoor kijk ik even op de pols wat er binnen komt en beslis ik dan wel of ik mijn GSM er voor ga pakken. Dat is straks met Glass alleen nog maar uitgebreider.

Ik ben alleen een beetje bang voor het gebruik in Nederland. Ik kan me voorstellen dat het hier niet gaat werken omdat je dan "die nerd met die google bril" zal worden. Iets wat in de grote wereldsteden (Waar mensen toch veel meer langs elkaar heen leven) waarschijnlijk heel anders zal zijn.

Mijn vrienden zien me aankomen met zo een ding 8)7
Je draagt 'm toch niet voor je vrienden en voor Jan en alleman? Wat zij vinden zal me een zorg zijn, zolang 't je leven vergemakkelijkt en jij 't zelf graag wil, draag je die bril dan ;)

Ontopic: moet ook wel zeggen dat ik de laatste dagen een beetje naar dit soort 'slimme' oplossingen aan het kijken ben zoals Pebble en Cookoo watches enzo, ik zie 't namelijk echt als enorme vergemakkelijking van de dingen die je normaal met je smartphone doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:45:
Deze foto is ook gemaakt met Google Glass! (Na wat stalkwerk bij Google medewerkers gevonden :P)
[afbeelding]
Zulke foto's kan je ook makkelijk maken met je Contour hd / Gopro. De bril is nog niet iets voor mij. Ik heb goede ogen, dus om nu een bril te gaan dragen? No way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ProfoundValue schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 06:56:
[...]

Je draagt 'm toch niet voor je vrienden en voor Jan en alleman? Wat zij vinden zal me een zorg zijn, zolang 't je leven vergemakkelijkt en jij 't zelf graag wil, draag je die bril dan ;)

Ontopic: moet ook wel zeggen dat ik de laatste dagen een beetje naar dit soort 'slimme' oplossingen aan het kijken ben zoals Pebble en Cookoo watches enzo, ik zie 't namelijk echt als enorme vergemakkelijking van de dingen die je normaal met je smartphone doet!
Ik zeg toch ook "Aankomen" dus dan heb ik hem al gekocht maar dat neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar hun reactie erop en hun mening waardeer/respecteer.

De CooKoo watch lijkt me een goed voorbeeld van hoe het niet moet, daar zie he namelijk niet op wat er binnen komt alleen dat er iets binnen komt, voor de inhoud moet je alsnog je gsm pakken. Dat doet de pebble en straks Glass een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Uit de Volkskrant: Twitter, Facebook, CNN komen met eerste apps voor Google Glass

http://www.volkskrant.nl/...s-voor-Google-Glass.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Toevallig mensen op dit forum die meedoen aan het Google Glass Explorer Program?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben, als ik dit alles zo lees, kennelijk een van de weinigen die niet enthousiast is over GG.
Afgezien van het privacy-aspect, heb ik ook zo mijn bedenkingen bij het de hele dag, dag in dag uit, een zender/ontvanger zo dicht bij je hersenpan te hebben.
Er is nog steeds veel onduidelijkheid over de invloed van straling van bijv. mobieltjes met betrekking tot het ontstaan van tumoren. Er zijn waarschijnlijk net zo veel onderzoeken die zeggen dat het geen kwaad kan als onderzoeken die zeggen dat het wel kwaad kan.
Als ik me al over het privacy aspect heen zou kunnen zetten (alleen daarom al zal ik geen GG aanschaffen en wil ik niet geconfronteerd worden met bijv een verkoper in een winkel of iemand aan de balie van een overheidsinstelling/bedrijf die zo'n ding draagt) dan nog zou ik het zekere voor het onzekere nemen en geen gezondheidsrisico willen lopen dat ik kan vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
In de zomer vorig jaar was ik op een conferentie in Florence waar ook een paar mensen Google Glass droegen. Met enkele van hen ook een gesprek gehad maar ik had een onbestemd onbehaaglijk gevoel over dat ding wat me vanuit de hoek aan aan het staren was. Wie weet wat dat ding aan het doen is, wie weet wat de eigenaar met dat ding aan het doen is terwijl hij met mij praat.... Eigenlijk net zoiets of nog erger dan altijd met je telefoon in je hand rondlopen.

Deze gast draagt al een jaar een Google Glass, maar wordt niet echt positief bejegent (understatement). En nee z'n vrouw wou niet dat hij dat ding droeg bij haar bevalling.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Ramon schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:35:
In de zomer vorig jaar was ik op een conferentie in Florence waar ook een paar mensen Google Glass droegen. Met enkele van hen ook een gesprek gehad maar ik had een onbestemd onbehaaglijk gevoel over dat ding wat me vanuit de hoek aan aan het staren was. Wie weet wat dat ding aan het doen is, wie weet wat de eigenaar met dat ding aan het doen is terwijl hij met mij praat.... Eigenlijk net zoiets of nog erger dan altijd met je telefoon in je hand rondlopen.

Deze gast draagt al een jaar een Google Glass, maar wordt niet echt positief bejegent (understatement). En nee z'n vrouw wou niet dat hij dat ding droeg bij haar bevalling.
Begrijpelijk dat zij dat niet wou.

Mijn leraar ICT heeft hem, hij zegt dat het top is maar in de avond durft hij hem absoluut niet te dragen (ivm diefstal enz).

Verder kreeg hij paar keer een grote mond omdat iemand hem een viespeuk vond die ermee stiekem foto's aan het maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 13:36:
[...]

Begrijpelijk dat zij dat niet wou.

Mijn leraar ICT heeft hem, hij zegt dat het top is maar in de avond durft hij hem absoluut niet te dragen (ivm diefstal enz).

Verder kreeg hij paar keer een grote mond omdat iemand hem een viespeuk vond die ermee stiekem foto's aan het maken is.
Daar moet "de wereld" even doorheen denk ik. Het is mens eigen om dingen eerst af te branden als het nieuw is. Dat zie je nu ook met glass, als glass er straks is gaat dat er vanzelf vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Donstil schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Daar moet "de wereld" even doorheen denk ik. Het is mens eigen om dingen eerst af te branden als het nieuw is. Dat zie je nu ook met glass, als glass er straks is gaat dat er vanzelf vanaf.
Begrijpelijk hoor maar ik mocht er even mee spelen van hem en kon zomaar vrolijk stiekem foto's maken, en er zullen altijd wel mensen zijn die dat doen, lijkt mij niet fijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Zitten er hier ook Glass eigenaren?

Ik mag er binnenkort met één aan de slag, maar schijnbaar is mijn HTC one niet compatible met de myglass app. is de apk los te krijgen of moet je perse een nexus device hebben? (ik kan hier nergens specs over vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door ProfoundValue op 20-11-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Als brildrager ben ik toch wel benieuwd naar de mogelijkheden die dit gaat bieden, zeker nu ik merk nu de google now app toch steeds meer functie in Nederland begint te krijgen. Als het straks net zo wordt als met telefoonhoesjes: je koopt een losse glass module en die bevestig je op een (3th party) montuur wat je zelf kan kiezen dan kan het nog best een hit worden.Nu vind ik die thin en die bold best aardig nog maar ik weet nog niet of ik er zelf mee zou lopen (kwestie van proberen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Crazyanz schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:56:
Zitten er hier ook Glass eigenaren?

Ik mag er binnenkort met één aan de slag, maar schijnbaar is mijn HTC one niet compatible met de myglass app. is de apk los te krijgen of moet je perse een nexus device hebben? (ik kan hier nergens specs over vinden).
Ik heb een Glass. De APK kun je gewoon uit de Amerikaanse Play Store downloaden. Je moet volgens mij minstens Android-versie 4.0.3 hebben, maar de HTC One zit al op 4.3 toch?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Niet online
Waar gebruiken de Glass-eigenaren hier hun Glass nu eigenlijk voor? Uitsluitend voor experimentele doeleinden/development of dragen jullie deze ook echt dagelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik gebruik mijn Glass inderdaad voor development. Ik ben de ontwikkelaar van Buienalarm en vind het bijvoorbeeld interessant om te kijken wat daarvoor de mogelijkheden zijn.

Daarnaast draag ik Glass ook daadwerkelijk vaak, simpelweg om de reden dat je weinig hebt aan Glass als je 'm niet op hebt. Als je telkens op moet zetten als je iets wilt gaan doen, kun je eigenlijk veel beter je smartphone pakken want daar kun je (op dit moment) meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:51
Morgen is die tijdelijk te bestellen voor Amerikanen...
Enige manier om dat wellicht te omzeilen shipfromUS of zo iets?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

nils7 schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:43:
Morgen is die tijdelijk te bestellen voor Amerikanen...
Enige manier om dat wellicht te omzeilen shipfromUS of zo iets?
Voor zulke 'problemen' heb ik goede ervaringen met usa2you.nl (heb geen persoonlijke banden met hen).
Ik heb geen ervaring met andere diensten.

[ Voor 5% gewijzigd door gday op 14-04-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 19:51
Is het het waard om 'm te bestellen?
Ben namelijk bezig met een app voor fotografie dus wellicht is het handig maar 1500 dollar is een flinke smak..

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je nog vaak last van negatief commentaar, daar lees ik namelijk best vaak over.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Je bent eerder een soort bezienswaardigheid, ik heb eigenijk nog nooit iets negatiefs gehoord, tuurlijk zijn er mensen die het nut er niets van inzien maar die heb je altijd ;)

Je moet het wel echt zien als een developer device, echt veel praktische toepassingen zijn er nog niet, meer een kans om toepassingen voor degelijke wearabes to ontwikkelen. Kijk bijvoorbeeld naar: nieuws: Google vraagt patent aan voor contactlenzen met camera's

[ Voor 51% gewijzigd door haakjesluiten op 15-04-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wat een dood topic dit zeg. Had hier wel meer discussie verwacht.
Die van ons (is van kantoor) is vandaag binnengekomen. Ik ben er al de hele dag mee aan het spelen. App's geinstalleerd. We willen er graag voor gaan ontwikkelen. Valt me tegen hoeveel app's er zijn.
Iemand tips? Kan ik bijvoorbeeld ergens sandbox apps downloaden oid?

Eerste ervaringen, ik ben brildrager (met zo'n groot montuur) en moet mijn normale bril gewoon afdoen. Focussen word daardoor moeilijk.
Scherm is wel van goede kwaliteit, beter zichtbaar als je de bijgeleverde zonnebril clip-on gebruikt doordat dat het omgevingslicht dimt.

Dus als er iemand tips heeft, let me/us know!
Vragen? Stel ze ook gerust :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Onofficiële Glassware kun je hier vinden: http://glass-apps.org

Pagina: 1