Aangezien ik hier de enige ben die ooit op dit deel van het forum kijk post ik dit maar hier omdat er dan iemand misschien ooit wat aan heeft. En ik kan geen product review plaatsen aangezien de Metawatch strata niet in de database staat.
Ik heb dus zoals eerder verteld een MetaWatch strata camo blue.
Voor een klein bedragje via ebay heb ik dit horloge 2e hands gekocht hij was 60 euro (exc verzending vanuit Duitsland) en ik ben erg te spreken over het horloge.
Ik had een Samsung galaxy nexus maar aangezien die nu wel heel erg oud werd ben ik inmiddels overgestapt naar een nexus 4.
hardware Ik heb een strata die is helemaal kunstof (behalve het glas) en het voelt erg goed aan kwa kwaliteit. Het is waterdciht tot 5atm dat is dacht ik zwemmen tot 5 meter. Dus douchen is geen probleem en een niet al te diep zwembad moet ook geen probleem zijn (maar waar laat je dan je telefoon). Ik houdt hem gewoon onder de douche om en dan kan ik ermee de muziek van mijn telefoon bedienen (die buiten de badkamer ligt maar via een Bluetooth boxje muziek afspeelt.
Het scherm is een soort spiegelend LCD scherm "reflective mirror screen" welke ik nog nooit ergens anders heb gezien. Het bevat een resolutie van 96 bij 96 puntjes op een 1.3" scherm. Omdat het een "reflective mirror screen" is kun je het met heel weinig licht lezen en in de volle zon is het ook nog heel goed leesbaar. Het enige nadeel is dat het het mist goed leesbaar is als je in een witte omgeving zit met witte kleding aan met TL lampen om je heen (meestal een kantoor/lab genoemd). Ook als je er recht bovenop kijkt is het soms moeilijk te lezen. Alle andere keren dat je er naar kijkt (schuin/met een half oog/in de schemer/buiten/overal) is het prima te lezen. Het scherm zit achter een krasvast stukje glas.
de software die op mijn telefoon draait heeft nog geen update gehad vanaf het moment dat ik het geïnstalleerd heb. Het schijnt te vergeten dat het alle notificaties moet doorsturen naar mijn Metawatch. Zolang de initiële connectie in stand blijft is er niets aan de hand. als deze even wegvalt dan moet ik opnieuw mijn app handmatig doorgeven dat het toestemming heeft op mijn notification area van mijn telefoon. Buiten dat is het nu ik een Nexus 4 heb super stabiel, hiervoor crashde het nog wel eens of werd het uit het geheugen gekieppert door mijn telefoon dit kan een fout van mijn oude telefoon zijn of omdat de nexus 4 2GB geheugen heeft om mee te werken. Ook is de Bluetooth reikwijdte veel groter met mijn Nexus 4
batterij de Metawatch doet ongeveer 3 tot 4 dagen met een batterij daarna moet ik het opladen. Dit gaat via de bijgeleverde clip die je op je horloge zet en met een micro USB op je lader aansluit. Binnen een aantal uur is je horloge weer opgeladen. Ik persoonlijk zie liever de magnetisch oplaad kabels van de pebble aangezien je dan kunt laden terwijl je aan het werk bent op je laptop en je alsnog je horloge kunt gebruiken. Met je Metawatch kan dat niet je horloge moet af en opgeladen worden. Vanaf 20% accu begint je Metawatch te zeuren dat de batterij bijna op is. Maar hij is niet heel goed in het precies weergeven hoeveel er nog in je batterij zit. Zo springt hij soms van 15% weer naar 20% enzo. Ik persoonlijk had het fijn gevonden dat bij totaal leegraken hij nog even een trilling zou geven. Nu was mijn horloge leeg terwijl ik het niet merkte (ik had alle eerdere waarschuwingen genegeerd) en ik droeg ineens een nutteloos stukje plastic om mijn pols.
Notificaties vanaf het moment dat ik mijn Metawatch heb staat het trillen en geluid van mijn telefoon uit. het is super lekker om bij een bericht te kunnen kijken naar je pols en dan te beslissen of het nodig is dat je het bericht gelijk beantwoord of niet. Wel blijven sommige notificaties soms doorzeuren, facebook wil nog wel eens 10 minuten later nogmaals zeggen dat er een notificatie is. Dat is soms wel wat vervelend vooral als je in een wattsapp groep zit en in die groep posten veel mensen berichten alleen jij niet dan blijft je pols trillen.
nutteloosheid De metawatch heeft ook sportuitslagen maar dit zijn alleen de NBA en het American Football. Vrij nutteloos dus voor bijna alle mensen in Nederland geen championsleage of andere voetbal en of sport uitslagen. Het blijft wel duidelijk een apparaat wat zijn roots heeft in Texas dus het is erg op Amerika gericht.
timer en stappenteller je kunt ook je horloge gebruiken als timer wat erg goed werkt (joh een horloge met een aftel alarmpje daar hoef je geen groot bedrag voor neer te tellen). En als je een Nexus 5 hebt of een Iphone 5 dan kun je een stappenteller gebruiken. Waarom het niet voor vele andere toestellen werkt ik heb geen idee maar misschien komt het nog voor de Nexus 4 of de grote hoeveelheid Samsung/HTC toestellen.
Support ce support is gweldig ik had een lock up probleem en stuude een mail naar metawach en tada binnen 24 uur respons en een beta firmware om het op te proberen te lossen. Ze zijn nog heel actief aan het werk eraan, ik heb al 2 officiele firmwareupdates gehad in de tijd dat ik het horloge heb.
Metawatch werkt met een open sourc platform, helaas is dat zo goed als opgedroogd en alle support komt vanuit Metawatch zelf (tegenwoordig Meta). Ze lanceren binnenkort hun nieuwe toestellen met een veel hoger resolutie scherm en deze zien er geweldig uit maar ik ben bang dat die in de buurt van 350 euro gaan kosten. hier vindt je daar meer over het is een prachtig horloge
klik
Totaal ik ben erg tevreden over mijn Metawatch, wel mis ik de watchfaces en een hele boel custom opties (nu heb ik maar 4 verschillende watchfaces wat veel te weinig is

) maar voor het bedrag wat ik ervoor betaald heb (60 euro) is het een pracht aankoop.
---[toevoeging 3-4-2014]---
Met de nieuwe app op je telefoon is het baterijgebruik veel beter geworden. En het is nu mogelijk in te stellen welke notificaties doorkomen en welke niet. Dit kan handig zijn omdat sommige apps bijvoorbeeld een download balk weergeven en op die manier de hele tijd notificaties doorgeven aan je MetaWatch. Dan blijft je horloge de hele tijd trillen terwijl de app download. Mijn podcast app is er zo één, maar nu kan ik dus de notificaties uitzetten van die specifieke app.
[
Voor 4% gewijzigd door
4play op 03-04-2014 07:43
]