Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
In de auto luister ik via aux en laad op via een
gewone kabel. Ik ben van plan om een MDI
kabel te kopen zodat ik tegelijk kan luisteren en
opladen.
Luister je via de aux niet met je headphone poort? Ik wel (met mn ipod in dit geval) en heb daardoor niet het probleem dat ik niet tegelijkertijd kan luisteren en opladen. Met de iphone kan het op dezelfde manier lijkt me. Of kan je je iphone ook besturen op dit moment via die kabel?

Kijk eens op ebay rond of op dx.com voor zo'n kabel. Daar heb ik al mn accessoires vandaan gehaald voor bijna niks: autohouders, oplaadlaadkabels, beschermhoesjes (heb er 3 besteld voor minder dan het geld van 1 in nederland).

[ Voor 90% gewijzigd door DeRooney op 17-05-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:45
MrJames schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 20:58:
In de auto luister ik via aux en laad op via een gewone kabel. Ik ben van plan om een MDI kabel te kopen zodat ik tegelijk kan luisteren en opladen. Maar deze kabel is veels te kort. Ik ben een verlengkabel tegen gekomen maar ook deze is kort. Zou 2 van deze kunnen bestellen en zo weer kunnen verlengen maar dan gaat het opladen denk ik langzamer.. Heeft iemand tips?

MDI kabel:
[afbeelding]

Verlengkabel:
[afbeelding]
Zeker. Ik heb precies hetzelfde gehad, je hebt waarschijnlijk een VW. Die VW kabel werkt totaal niet, bij mij tenminste niet. De beste oplossing is om je oude 30 pins kabel te gebruiken, daar dat blokje op te doen van Apple (dus die 30 pins naar Lighting) en dan kun je weer prima muziek luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin56
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik zit te denken om een iphone 5s aan te schaffen, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe werkt met de garantie. Ik heb verschillende websites geraadpleegd en ze spreken elkaar tegen. Allereerst lees ik dat apple 1 jaar garantie biedt, integenstellig tot de wetgeving in nederland die 2 jaar voorschrijft (¿?). Dan kan je dat verlengen door apple care+, maar dan moet je dus betalen voor garantie, terwijl andere fabrikanten wel 2 jaar garantie verlenen zonder extra kosten. Daarnaast lees ik ook weer dat sommige winkels zelf het 2e jaar garantie voor hun rekening nemen, zodat je dan toch 2 jaar garantie hebt.

Ik belde net een webshop: "wij geven 1 jaar garantie op de iphone".

Kan iemand mij duidelijk maken hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:04

Nitai

Live the life you love.

Martin56 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:25:
Ik zit te denken om een iphone 5s aan te schaffen, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe werkt met de garantie. Ik heb verschillende websites geraadpleegd en ze spreken elkaar tegen. Allereerst lees ik dat apple 1 jaar garantie biedt, integenstellig tot de wetgeving in nederland die 2 jaar voorschrijft (¿?). Dan kan je dat verlengen door apple care+, maar dan moet je dus betalen voor garantie, terwijl andere fabrikanten wel 2 jaar garantie verlenen zonder extra kosten. Daarnaast lees ik ook weer dat sommige winkels zelf het 2e jaar garantie voor hun rekening nemen, zodat je dan toch 2 jaar garantie hebt.

Ik belde net een webshop: "wij geven 1 jaar garantie op de iphone".

Kan iemand mij duidelijk maken hoe het werkt?
http://www.iphoneclub.nl/...e-garantie-ipad-garantie/

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin56
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-03-2022
Heb ik gelezen, waarom komt die webwinkel dan aanzetten met maar 1 jaar garantie. Hun moeten ook 2 jaar geven lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussies over garantie zijn hier offtopic. Je kunt hiervoor beter terecht in het Shopping Forum.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Iemand zijn iPhone 5S via Apple omgeruild? Zo ja, welke iOS versie kreeg je? Was dat 7.0.x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
iOS 7.1 en dat was op 4 april meen ik.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 03-10 07:48
Ik heb afgelopen donderdag een space grey 16gb los gekocht, die kwam met 7.1 uit doos.

Zijn er meer mensen die tomtom hebben geïnstalleerd, en traagheid ervaren?
Start bij mij net zo langzaam op als bij de vorige 4s.
Maatje van me heeft een i5, die is secondes eerder opgestart dan bij mij. Toch vreemd. Lijkt wel of de support voor de 64bit ondersteuning er niet inzit :?

[ Voor 63% gewijzigd door Banshee op 26-05-2014 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Laatst online: 10:58
ik heb een probleem met de 5s van mijn vrouw.

haar telefoon ging veel sneller leeg dan mijn exemplaar van de 5s.

afgelopen weekend besloten wij van telefoon te ruilen.
beide een backup gemaakt via itunes en deze restored.
en inderdaad haar exemplaar gaat razendsnel leeg bij mij. (nog geen 3 uur gebruik en de batterij is al onder de 25%) terwijl mijn vrouw met mijn exemplaar makkelijk 7-8 uur gebruik haalt.

ik heb contact gehad met apple en zij geven aan dat ik het toestel terug moet zetten naar fabrieksinstellingen en dan moet testen of de telefoon snel leeg gaat.

ik vind dit zelf zonde van mijn tijd aangezien het bewijs volgens mij al is geleverd.
kan apple zien dat je deze stap niet een paar dagen hebt getest alvorens je het toestel aanmeld bij ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
dimocash schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:11:
ik heb een probleem met de 5s van mijn vrouw.

haar telefoon ging veel sneller leeg dan mijn exemplaar van de 5s.

afgelopen weekend besloten wij van telefoon te ruilen.
beide een backup gemaakt via itunes en deze restored.
en inderdaad haar exemplaar gaat razendsnel leeg bij mij. (nog geen 3 uur gebruik en de batterij is al onder de 25%) terwijl mijn vrouw met mijn exemplaar makkelijk 7-8 uur gebruik haalt.

ik heb contact gehad met apple en zij geven aan dat ik het toestel terug moet zetten naar fabrieksinstellingen en dan moet testen of de telefoon snel leeg gaat.

ik vind dit zelf zonde van mijn tijd aangezien het bewijs volgens mij al is geleverd.
kan apple zien dat je deze stap niet een paar dagen hebt getest alvorens je het toestel aanmeld bij ze?
Ik vind het nogal raar dat je het advies van Apple niet opvolgd. :X
Wat is nu de moeite om de telefoon in fabrieksstand terug te zetten? De backup heb je toch nog.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
het gaat er meer om, dat ik geen zin heb om een paar dagen met een lege telefoon te zitten (app-loos) en dan straks weer 5 dagen zonder telefoon, omdat hij gerepareerd wordt.

ik wil het best een avond en nacht testen maar een paar uur in de auto zonder mijn telefoon vind ik nogal wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-10 17:19
dimocash schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:20:
het gaat er meer om, dat ik geen zin heb om een paar dagen met een lege telefoon te zitten (app-loos) en dan straks weer 5 dagen zonder telefoon, omdat hij gerepareerd wordt.

ik wil het best een avond en nacht testen maar een paar uur in de auto zonder mijn telefoon vind ik nogal wat :)
Als je hem niet zolang kwijt wilt zijn kan je hem altijd naar een iPhone reparatie bedrijf brengen. Wrs is het een kwestie van de batterij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:03
hdtracer schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:03:
[...]

Als je hem niet zolang kwijt wilt zijn kan je hem altijd naar een iPhone reparatie bedrijf brengen. Wrs is het een kwestie van de batterij vervangen.
En dan ben je de garantie kwijt bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32

Zjemm

...

sorry hoor maar je kan toch wel even zonder je telefoon :)
pak je oude nokia uit de kast en tegen de tijd dat die accu leeg is heb jij je iphone wel weer terug

overigens een tip. doe de reset van je telefoon met itunes in plaats van op de telefoon zelf. dan word echt de hele software opnieuw geinstalleerd in plaats van een reset van alleen de instellingen

suc6

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:28
dimocash schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:20:

Er zijn heel veel mensen ( alleen al collega's ) die dit probleem hebben met de 5S, hun hebben wel zonder resultaat het toestel op fabriek instellingen gezet, en vervolgens opgestuurd om een nieuwe te krijgen.
Uiteraard probeert apple het door dit aan te geven ( in sommige gevallen kan er inderdaad een batt slurper in een app zitten )

Gewoon doen, test het 1 dag, helpt het niet. Laat je het toestel ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:28
larsiey schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:38:
[...]

En dan ben je de garantie kwijt bij Apple.
Als ze het slecht doen wel inderdaad..
Over het algemeen maken ze het toestel niet open maar kijken ze alleen in de laad con of headjack of daar vochtschade te zien is, en aan de buiten kant kijken ze naar val schade.
Verder zit er geen indicator sticker op een schroef, en kan je de accu zo eruit halen mocht je dat willen.

Uiteraard kan je het verprutsen ( ik weet niet hoe )

Maar goed waarom zou je ervoor betalen als het officieel bij apple gratis kan, en je waarschijnlijk gewoon een ''nieuw'' exemplaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
bedankt voor jullie reacties.
Gisteravond heb ik toch maar besloten het terug naar fabrieksinstellingen te zetten en een nieuwe kalibratie van de batterij uit te voeren.
gisteravond om 23.00 van de lader en vanochtend nog maar 81% over.

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/wa5i5gxbz/terug_naar_fabrieksinstellingen.png

de batterij verwisselen bij een NIET-apple store lijkt mij niet handig.
dan kan de garantie eraan gaan EN het kost je geld.

het wordt dus een bezoekje aan de applestore en dan maar een week met mijn werktelefoon en mijn simkaart in mijn ipad mini.
komt vast wel goed.

in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bij een bezoekje aan de Applestore is de kans behoorlijk groot dat je meteen een ander toestel meekrijgt hoor :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
dimocash schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 05:55:
bedankt voor jullie reacties.
Gisteravond heb ik toch maar besloten het terug naar fabrieksinstellingen te zetten en een nieuwe kalibratie van de batterij uit te voeren.
gisteravond om 23.00 van de lader en vanochtend nog maar 81% over.

[afbeelding]

de batterij verwisselen bij een NIET-apple store lijkt mij niet handig.
dan kan de garantie eraan gaan EN het kost je geld.

het wordt dus een bezoekje aan de applestore en dan maar een week met mijn werktelefoon en mijn simkaart in mijn ipad mini.
komt vast wel goed.

in ieder geval bedankt.
Ik zie wel dat je 3/4g ontvangst aan de lage kant is. Veel zoeken naar een goed signaal knijpt je accu ook wel aardig.
Laat hem eens een paar uur liggen met mobiele data uit, of op vliegtuigmodus desnoods. Kijken of het dan beter gaat.
Als de accu dan drained uit zichzelf, kan dat op een defect wijzen, en sta je na een bezoek aan de balie bij Apple zo weer een nieuwe in ontvangst te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonyms
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:58
Bluetooth uit zou ook kunnen schelen.. Toevallig 50 apps open (dubbel home knop drukken) of heel veel internet sites tegelijk open ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
@banchee

wat jij aangeeft is zeer waarschijnlijk de of 1 van de oorzaken van het probleem.
mijn vrouw had heel vaak erg slecht bereik terwijl ik met dezelfde provider en een zelfde telefoon daar geen last van had.

vandaag zijn we toch maar naar de apple store geweest en zij concludeerden eigenlijk precies hetzelfde.
uit een test bleek de batterij nog heel goed te functioneren maar ook zij zagen dat de batterij werd leeg geslurpt.

ik kreeg ter plekke een ander toestel mee (wat een topservice!) en deze lijkt veel beter te werken.

al met al ben ik zeer tevreden :)

@antymus,
het toestel was via itunes "hersteld" en niets meer mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
@dimocash, stond er iOS 7.1 op? Of 7.0.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
Untouchablezz20 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:50:
@dimocash, stond er iOS 7.1 op? Of 7.0.6?
7.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:15
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:20:
Even kijken of ik de enige ben.

Heb een merkwaardig probleem met m´n 5S. Af en toe kan ik de rechter kant van mn beeldscherm ´indrukken´ waarbij je een klikgeluidje hoor. Ik zet hierbij totaal geen kracht, het is al hoorbaar tijdens het scrollen. Het vreemde is dat ik het af en toe hoor. Als voorbeeld, het viel me net weer op, toen ben ik dit gaan typen en op dit moment heeft ie er geen last meer van. Overdag niet heel storend, met een rumoerige omgeving valt het nauwelijks op, maar wanneer het stil is hoor ik het wel. Ga er binnenkort maar een afspraak voor maken bij de Apple store. Ik vind mezelf geen zeurpiet maar vindt dit nog wel dermate storend dat ik er werk van wil maken.

Meer mensen die deze klacht delen?
Even een update over dit probleem.
Ik begon me steeds meer te irriteren aan het geklik van het scherm. Wanneer het stil was in een ruime en ik was op m'n iPhone bezig, hoorde ik een relatief harde klik. Te hard naar mijn idee, dus ben gister naar de Apple store gegaan.
Het leuke van de Apple store vind ik de manier van omgang van de medewerkers. Hier weten ze pas wat service is. Naar mijn mening kunnen véél winkels hier nog wat van leren, maar dat terzijde.
Heb mijn probleem gemeld aan een Genius. Omdat het wat moeilijk was om het goed te horen in de (altijd) drukke winkel, zijn we even naar een hoekje gelopen. Ik had ook een video met het toestel welke de klacht had om het wat duidelijker te maken. Hij beaamde dat het geluid hard was. Echter heeft elke iPhone wat speling in het scherm voor wanneer er een overgang plaatsvindt tussen een warme en koude ruimte bijvoorbeeld. Maar hij vond de tik ook te hard en zou even gaan overleggen, ook omdat ik me er zo aan stoorde.
3 minuutjes later kwam hij aanlopen met een nieuwe iPhone. Hij vertelde dat ze mijn probleem begrepen en daardoor besloten hebben om mij een nieuwe iPhone te geven. Helemaal top natuurlijk. Heb het daar gelijk even getest en deze had het probleem niet. Ik ben wederom tevreden over de service van Apple.
Hopen dat ik het wat langer volhoud met de 3e iPhone 5S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
@thomas312

wat mooi man!
je weet dan ook gelijk waarom "men" de service van Apple zo top vindt.
als ik hoor hoelang mensen met htc's samsungs, sony's etc etc hun toestel van een paar maanden oud kwijt zijn ivm een defect...
de service van apple is gewoon top.
een beetje het lexus/audi gevoel onder de telefoons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
dimocash schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:39:
@thomas312

wat mooi man!
je weet dan ook gelijk waarom "men" de service van Apple zo top vindt.
als ik hoor hoelang mensen met htc's samsungs, sony's etc etc hun toestel van een paar maanden oud kwijt zijn ivm een defect...
de service van apple is gewoon top.
een beetje het lexus/audi gevoel onder de telefoons :)
Niet om je feestje te bederven, maar tegenover deze succesverhalen staan ook talloze horrorverhalen. Idem voor de genoemde fabrikanten. Het lijkt niet zozeer aan de fabrikant te liggen, maar meer aan de verkoper (ook logisch, gezien de consumentenwetgeving). Zo hoor je bijvoorbeeld geregeld horrorverhalen omtrent mensen die een APR als verkoper hebben of een telecomprovider die via de oplichters van Dynafix werken (berucht vanwege het saboteren van de vochtindicator).

Zelf heb ik ook met Apple zelf (Online) nogal wat gedoe gehad met zaken die net een maand buiten de 1 jaar termijn waren (en dus notabene nog ruimschoots binnen de Nederlandse wetgeving). En dan was het notabene een simpele iPod Shuffle die voor €10 worden gemaakt en ik bij Apple voor duizenden euro's klant ben.

Tot slot ben ik van mening dat voor producten van deze prijscategorie er simpelweg teveel productiefouten naar boven komen: het is inmiddels de zoveelste persoon die 3 of zelfs meer eenheden heeft moeten terugbrengen voordat hij eindelijk een goed product heeft. Bij een telefoon die begint op ongeveer €700 mag dat niet gebeuren, en is het mijn inziens dan ook niet meer dan normaal dat je de telefoon omwisselt zonder te zeuren (zou ik namelijk zeer brutaal vinden).

[ Voor 15% gewijzigd door Pyrone89 op 01-06-2014 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
@pyrone

ik ben me ervan bewust dat dit niet in alle gevallen opgaat.
echter heb ik zelf veel te maken gehad met toestellen van andere fabrikanten (samsung, sony en htc) en deze toestellen waren qua prijs niet veel lager dan een iphone.
en als je dan het toestel een maand kwijt bent....
er zijn mensen om mij heen die hun toestel zelfs nog langer kwijt zijn geweest en kregen het niet gerepareerd weer terug.
Dan is de service van apple een verademing.

en dat je het normaal vind dat ze deze service aanbieden vind ik nogal wat. het is echt een service.

wbt de fabrikanten, wanneer je een servicebeurt of wat dan ook hebt van 1 van deze merken wordt je toch echt verwend ivm de meeste andere dealers kan ik uit eigen ervaring mededelen :)

maar dit allemaal teveel offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het wel eens met dimocash van wat betreft premium gevoel. Die ervaringen hebben vrienden/kennissen van mij ook die al ervaring hebben gehad met de service van Apple. Maar elke organisatie kent natuurlijk 2 kanten. Echter hoor ik vaker positieve dan negatieve ervaringen met Apple. Maar goed, dat is mijn ervaring.

Ik lijk wel elke keer wat te hebben met die iPhone's... Nu lijkt het wel alsof mijn homeknop dubbelklikt. Duidelijk merkbaar, zo bevestigen andere 5s eigenaren het. Noem mezelf geen zeikerd, maar dit is ook wel een beetje irritant :) Ach, misschien is het nieuwigheid en gaat het wel weer over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:35:
Ben het wel eens met dimocash van wat betreft premium gevoel. Die ervaringen hebben vrienden/kennissen van mij ook die al ervaring hebben gehad met de service van Apple. Maar elke organisatie kent natuurlijk 2 kanten. Echter hoor ik vaker positieve dan negatieve ervaringen met Apple. Maar goed, dat is mijn ervaring.

Ik lijk wel elke keer wat te hebben met die iPhone's... Nu lijkt het wel alsof mijn homeknop dubbelklikt. Duidelijk merkbaar, zo bevestigen andere 5s eigenaren het. Noem mezelf geen zeikerd, maar dit is ook wel een beetje irritant :) Ach, misschien is het nieuwigheid en gaat het wel weer over!
Dat hoort zo bij de iPhone 5s, de homeknop is daar anders dan bij voorgaande modellen, wat zich kenmerkt door een voor je gevoel dubbelklik geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyrone89 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:27:
[...]

Dat hoort zo bij de iPhone 5s, de homeknop is daar anders dan bij voorgaande modellen, wat zich kenmerkt door een voor je gevoel dubbelklik geluid.
Dank voor je reactie. Ik wil je graag geloven dat het hoort, echter heb ik het bij mijn voorgaande telefoon niet gehad. 2 maatjes van me hebben dit probleem ook niet. Vreemd, hebben zij dan geluk met hun toestel? Als het "hoort" zal ik me er bij neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 08:28
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:28:
[...]

Dank voor je reactie. Ik wil je graag geloven dat het hoort, echter heb ik het bij mijn voorgaande telefoon niet gehad. 2 maatjes van me hebben dit probleem ook niet. Vreemd, hebben zij dan geluk met hun toestel? Als het "hoort" zal ik me er bij neerleggen.
Het hoort niet. Heb hiervoor nu een nieuw toestel ontvangen. Werd gewoon onder garantie vervangen.

Iets anders: Het oude toestel dat ik had, had op de volume knoppen het + en - icoon zwart geverfd (november 2013) en de telefoon die ik nu heb gekregen heeft dat niet, en ze lijken verchroomd. Is dat een aanpassing of een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
In dit topic heeft men het al eens over het geluid gehad, daar was destijds de consensus dat het dubbelklik geluid toch echt zo is, en wel doordat de Home-knop nu anders is door de extra toevoegingen voor Touch ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Pyrone89 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:37:
In dit topic heeft men het al eens over het geluid gehad, daar was destijds de consensus dat het dubbelklik geluid toch echt zo is, en wel doordat de Home-knop nu anders is door de extra toevoegingen voor Touch ID.
Vreemd, want met het nieuwe toestel heb ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53
Pyrone89 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:27:
[...]

Ga maar eens voelen bij meerdere toestellen in een MediaMarkt of een Apple Store. Het kan zomaar heel veel schelen per exemplaar. Zo perfect als Apple het graag wil hebben lukt hen ook niet altijd, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het dubbelklik geluid uit de homebutton heb ik een poosje gehad, het verscheen uit het niets en verdween ook weer vanzelf. Waarschijnlijk iets van vuil ofzo wat ervoor zorgde? Langs de rand van de homebutton kan het niet naar binnen heb ik in ieder geval gezien, daar zit een soort rubberen ring om (onder het glas).

Het is uiteraard persoonlijk of je het de moeite vindt om ermee terug te gaan.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 19:34

JB

Cédric roelt!

Dat ervaar ik ook sinds een aantal dagen. Voelt alsof de knop een beetje vastgeplakt zit. Is ook niet elke keer maar wel regelmatig, wanneer ik de telefoon na een tijdje weer oppak en de knop indruk. Even in de gaten houden dus.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
JB schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:15:
Dat ervaar ik ook sinds een aantal dagen. Voelt alsof de knop een beetje vastgeplakt zit. Is ook niet elke keer maar wel regelmatig, wanneer ik de telefoon na een tijdje weer oppak en de knop indruk. Even in de gaten houden dus.
Wat is jouw ervaring tot nu toe? Is het verbeterd of verslechtert? Heb er nu ook last van en begint redelijk irritant te worden. Denk dat ik hem ga opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:13:
[...]

Wat is jouw ervaring tot nu toe? Is het verbeterd of verslechtert? Heb er nu ook last van en begint redelijk irritant te worden. Denk dat ik hem ga opsturen.
Als ik zo vrij mag zijn om te reageren :)
Het viel me op dat ik de dubbelklik de laatste tijd niet meer heb. De knop voelt nu weer als normaal aan... Heb er niks mee gedaan, ben gewoon doorgegaan met gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier is het alleen maar erger geworden. Lijkt wel een focusknop van een camera...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultivlaaiTaart
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-10 14:01
Thomas312 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:23:
[...]

Even een update over dit probleem.
Ik begon me steeds meer te irriteren aan het geklik van het scherm. Wanneer het stil was in een ruime en ik was op m'n iPhone bezig, hoorde ik een relatief harde klik. Te hard naar mijn idee, dus ben gister naar de Apple store gegaan.
Het leuke van de Apple store vind ik de manier van omgang van de medewerkers. Hier weten ze pas wat service is. Naar mijn mening kunnen véél winkels hier nog wat van leren, maar dat terzijde.
Heb mijn probleem gemeld aan een Genius. Omdat het wat moeilijk was om het goed te horen in de (altijd) drukke winkel, zijn we even naar een hoekje gelopen. Ik had ook een video met het toestel welke de klacht had om het wat duidelijker te maken. Hij beaamde dat het geluid hard was. Echter heeft elke iPhone wat speling in het scherm voor wanneer er een overgang plaatsvindt tussen een warme en koude ruimte bijvoorbeeld. Maar hij vond de tik ook te hard en zou even gaan overleggen, ook omdat ik me er zo aan stoorde.
3 minuutjes later kwam hij aanlopen met een nieuwe iPhone. Hij vertelde dat ze mijn probleem begrepen en daardoor besloten hebben om mij een nieuwe iPhone te geven. Helemaal top natuurlijk. Heb het daar gelijk even getest en deze had het probleem niet. Ik ben wederom tevreden over de service van Apple.
Hopen dat ik het wat langer volhoud met de 3e iPhone 5S :)
Heb zelf dit probleem ook, een redelijk hard klik geluid wanneer ik net iets boven de homeknop op het scherm druk. Heb ook nog twee kapotte EarPods liggen die nog onder de garantie vallen.. Misschien maar eens langs de Apple store gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 22:49
Anderhalve maand terug een IPhone 5S bij mijn abbonoment gekozen... Gaat mijn wekker vanochtend en zie ik ineens licht uit de zeikant komen. Ben eens goed gaan kijken en het lijkt alsof mijn scherm gewoon los zit aan de linkerkant.

Straks eens naar de Apple store bellen want ik heb geen zin om een paar weken zonder toetsel te zitten (volgens mij gaat het zo bij T-mobile in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RickvN schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:48:
Die mensen met het home-button verhaal, horen jullie echt opvallend veel geluid of als je hem sowieso hoort ga je er al mee terug?
Het gaat niet alleen om het horen. Mijn knop "knarst" alsof deze twee keer klikt bij het indrukken zoals bij een fotocamera het geval is. De knop werkt verder wel zoals het hoort.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:55
Een aantal reacties zijn afgesplitst naar [iPhone 5s] Vlek boven homebutton na screenprotector?.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Nu online
JB schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:31:
[...]

Het gaat niet alleen om het horen. Mijn knop "knarst" alsof deze twee keer klikt bij het indrukken zoals bij een fotocamera het geval is. De knop werkt verder wel zoals het hoort.
Ja, precies zoals je het zegt. Ben nog aan het twijfelen wat ik moet doen. Heb er namelijk niet altijd last van. Iemand de iPhone hiervoor al omgeruild gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
Untouchablezz20 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:09:
[...]

Ja, precies zoals je het zegt. Ben nog aan het twijfelen wat ik moet doen. Heb er namelijk niet altijd last van. Iemand de iPhone hiervoor al omgeruild gekregen?
Heb ik ook last van, ik gebruik gewoon virtualhome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

larsiey schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:32:
[...]

Heb ik ook last van, ik gebruik gewoon virtualhome.
Precies! Gewoon jailbreaken en niet zeuren. Net zoals de powerbutton hoort dat gewoon bij de 5s :')

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 22:49
R0y. schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:10:
Anderhalve maand terug een IPhone 5S bij mijn abbonoment gekozen... Gaat mijn wekker vanochtend en zie ik ineens licht uit de zeikant komen. Ben eens goed gaan kijken en het lijkt alsof mijn scherm gewoon los zit aan de linkerkant.

Straks eens naar de Apple store bellen want ik heb geen zin om een paar weken zonder toetsel te zitten (volgens mij gaat het zo bij T-mobile in mijn geval).
Update:

Vandaag langs de Apple store geweest in Amsterdam en ze kwamen gelijk tot de conclusie dat mijn batterij opgezwollen was. Zonder problemen een nieuw toestel gekregen.

Moest er wel 2 uur heen en 2 uur terug voor reizen maar dan heb je ook wat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Vraagje tussendoor. Is het normaal dat bij een hardcase (plastic achterkantje) de telefoon soms wat los zit? Dit is niet altijd, vaak is het als ik fiets waardoor de telefoon een stukje uit de case komt. Nu heb ik er zolang maar een TPU case omheen.. Ben benieuwd of mensen dit herkennen en of het normaal is. Ook merk is dat die tpu/gel hoesjes stof aantrekken ook irritant toch?! *edit* zie nu dat hij eigenlijk in het topic cases moest, maar dat gaat niet meer, excuses*

[ Voor 20% gewijzigd door dennis_rsb op 16-07-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Tweakers, misschien klein beetje off-topic voor wat betreft de 5s, maar wil toch jullie mening eens peilen. Ik ben het er toch wel mee eens moet ik zeggen / zie er wel wat in.

Vertraagt Apple 'oude' iPhones bij lancering nieuw model?

http://m.ad.nl/ad/m/nl/55...ncering-nieuw-model.dhtml

[ Voor 31% gewijzigd door Banshee op 29-07-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
Nah, wat een bullshit. Geloof er echt niks van.
Lame onderzoek. Nieuw toestel komt ook altijd tegelijk met een nieuw OS, ook voor de oudere toestellen. Nieuw OS is zelden sneller, behalve op nieuwe hardware. Mensen upgraden al jaren, clean install (al dan niet met restore) vinden ze maar niks of teveel moeite. Hence, altijd dat gezeik over langzaam.

[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 29-07-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Apple doet alleen aan ''artificial aging'' , elke jaar een nieuwe iPhone terwijl de hardware in hun vorig model nog wel gerust een jaartje meekan, bij de s modellen valt dit uiteraard het meeste op.

Doe een hele keynote over een lichte wijziging, dan een hele marketing campagne erover en mensen willen weer het nieuwste terwijl hun vorig model nog werkt en in essentie hetzelfde is.

Uiteraard doet niet iedereen hier aan mee, maar het grootste deel van de mensen die elk jaar in Oberhausen een nachtje gaan wachten doen dat heus niet omdat ze van een 3GS of iPhone 4 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Grappig onderzoek, rondom de lancering van een nieuwe iPhone is natuurlijk ook de lancering van een nieuwe versie van... iOS. Hoe intensiever je bezig bent met je telefoon, hoe langzamer die lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
Maar hoe groot is de plank voor je kop als je dat niet constateert in je "onderzoek". Dan ben je als onderzoeker toch ook al biased of geindoctrineerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:17

GforceNL

Out of memory....

Ik heb sinds gisteren een vreemd probleem en kan niet echt mn vinger er op leggen wat het nu precies is.

Mijn scherm verspringt af en toe waardoor het lijkt alsof het scherm vies is, alles wordt een beetje wazig. zodra ik de brightness vol open zet en weer terug is het weg. helaas komt het wel regelmatig terug en is het behoorlijk storend.

Ben nu een reset aan het doen om te kijken of het een software probleem is.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:38
Excuus als het al eens besproken is, ik heb zowel gegoogled als op Tweakers gezocht maar kan dit issue niet terugvinden.

Ik heb regelmatig dat als ik gewoon een foto maak via de camera app, dat óf de foto linksonderin wel normaal verschijnt maar zwart is als je hem opent, óf dat hij helemaal niet verschijnt in de filmrol, meestal gepaard met dat het scherm eerst blurry wordt en soms even blijft hangen. De camera app is er ook al eens zo mee gestopt.

In eerste instantie dacht ik dat het kwam doordat het interne geheugen gewoon vol was aangezien ik nooit mijn apps afsluit. De eerste keer leek het daarna te werken maar het probleem blijft terugkomen.

Voor zover ik weet doet hij dit pas sinds een paar dagen/een week max. Telefoon is nooit gevallen, iets geks mee gebeurd of wat dan ook. Het is mijn eerste iPhone dus excuus mocht dit op een of andere manier een bekend issue zijn, ik kan er in ieder geval niets over vinden.

Iemand die hier meer over kan zeggen of die het bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
@recrush

ik zou zeggen maak een backup en probeer een reset van het toestel.
wellicht lost dat het probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:33
Banshee schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:32:
Tweakers, misschien klein beetje off-topic voor wat betreft de 5s, maar wil toch jullie mening eens peilen. Ik ben het er toch wel mee eens moet ik zeggen / zie er wel wat in.

Vertraagt Apple 'oude' iPhones bij lancering nieuw model?

http://m.ad.nl/ad/m/nl/55...ncering-nieuw-model.dhtml
Vind dat sowieso altijd een "dom" argument om eerlijk te zijn, als je je iDevice jailbreakt heb je root rechten en heb je volledige transparantie over wat er binnen het systeem gebeurd, als Apple echt daadwerkelijk apparaten met opzet zou vertragen dan was dit al lang en breed gevonden en in de spotlights gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 09:16
JB schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:04:
[...]

Precies! Gewoon jailbreaken en niet zeuren. Net zoals de powerbutton hoort dat gewoon bij de 5s :')
Sweet, ga ik meteen proberen.

Overigens herken ik de plakkende home-button wel, alleen verdween dat na een paar dagen na aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Hoe lang gaat een acculading bij jullie mee? Met licht gebruik hou ik het zo'n beetje twee dagen vol.

Als ik Xcom Enemy Unknown speel moet ik na anderhalf uur alweer aan de lader. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:40
Eh, dat is toch logisch?
Hoe meer je van je apparaat vraagt, hoe meer stroom die nodig heeft, hoe sneller de accu van dat apparaat leeg is.

Ik moet mijn 5s overigens iedere dag opladen, maar ik maak ook wel intensief gebruik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Dat begrijp ik natuurlijk wel. Alleen anderhalf uur vind ik wel erg kort. Maar ik ben niet zo'n gamer op mijn telefoons, dus valt me nu pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Kijk voor de gein eens in settings>general>usage als je je iPhone aan de lader moet hangen.
Dan zul je zien dat je ongeveer 8, misschien 9 uur aan ''usage'' hebt. Dan kan je dus wel pas na 2 dagen je iPhone aan de lader moeten hangen, maar dat zijn dus geen 2 dagen ''usage''.
Die anderhalf uur valt dan wel mee denk ik (ongeveer 1/5 van 8u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Bedankt voor de tip, ik zal die stats een beetje in de gaten houden!

• Narc
6:38u gebruik, 3 dagen en 9u standby en nog 24% accu. Zolang je er maar niet mee gamed houdt ie het best lang vol!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je kunt het accugebruik flink verbeteren door onnodige services uit te zetten. Zo staat m'n mail op één keer per uur 'fetch', is er maar één app met toegang tot 'background refresh' en staan verder voor alle onnodige apps push/berichten/toegangscherm etc. uit.

Tips: http://www.zdnet.com/how-...-for-ios7_p27-7000014902/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Laatst online: 03-08 21:45
ronwiel schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:20:
Je kunt het accugebruik flink verbeteren door onnodige services uit te zetten. Zo staat m'n mail op één keer per uur 'fetch', is er maar één app met toegang tot 'background refresh' en staan verder voor alle onnodige apps push/berichten/toegangscherm etc. uit.

Tips: http://www.zdnet.com/how-...-for-ios7_p27-7000014902/
Ik vind het uitschakelen van functionaliteit ten behoeve van batterijduur een slechte zaak. Mijn telefoon moet gewoon elke dag aan de lader en ooit savonds al als ik op de bank zit maar ik gebruik de telefoon dan ook enorm veel op een dag. 2 dagen zou ideaal zijn maar niet als het ten koste gaat van gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Narc schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:44:
Hoe lang gaat een acculading bij jullie mee? Met licht gebruik hou ik het zo'n beetje twee dagen vol.

Als ik Xcom Enemy Unknown speel moet ik na anderhalf uur alweer aan de lader. Herkennen jullie dit?
1,5 uur vind ik wel erg weinig. Je kan het volgende eens proberen :wanneer je iPhone bijna leeg is, sluit je hem aan op de lader en houd je de aan/uit en home button tegelijk in totdat hij reboot.
Dan reset de accu zich. Dit heb ik zelf gedaan en mijn accu gaat een stuk langer mee nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Je kan de batterij niet 'resetten'. Wat hij wel doet is zichzelf kalibreren wanneer hij helemaal leeg is en vervolgens weer helemaal wordt opgeladen. Dat zorgt er enkel voor dat het percentage dat wordt weergegeven weer accuraat is en heeft geen invloed op de gebruiksduur. Jouw gevoelsmatige toename is eigenlijk een soort van placebo-effect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hoe snel gaat nou bv het starten van Shazam na dat het toestel echt uit is geweest? Als ik Shazam op m'n 4 start duurt het al gauw een seconde of 8 voordat het kreng gestart is, 2 seconden later kan ik tikken om het luisteren daadwerkelijk te starten, vaak net te laat uiteraard.

[ Voor 15% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-08-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dancing_Animal schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:28:
Hoe snel gaat nou bv het starten van Shazam na dat het toestel echt uit is geweest? Als ik Shazam op m'n 4 start duurt het al gauw een seconde of 8 voordat het kreng gestart is, 2 seconden later kan ik tikken om het luisteren daadwerkelijk te starten, vaak net te laat uiteraard.
2 seconden ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
En dan luistert ie ook gelijk als je die knop aantikt? Ik tik wel, maar dan duurt het even voor die laat zien dat ie luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 13:17:
[...]

1,5 uur vind ik wel erg weinig. Je kan het volgende eens proberen :wanneer je iPhone bijna leeg is, sluit je hem aan op de lader en houd je de aan/uit en home button tegelijk in totdat hij reboot.
Dan reset de accu zich. Dit heb ik zelf gedaan en mijn accu gaat een stuk langer mee nu.
Thanks, dat vond ik nou ook. Ik zal het kalibreren bij de volgende lading proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dancing_Animal schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:34:
[...]

En dan luistert ie ook gelijk als je die knop aantikt? Ik tik wel, maar dan duurt het even voor die laat zien dat ie luistert.
Ja hoor knop aantikken is luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Even off-topic:
Mijn vader zijn 4s 16gb zit nog in de garantie via Apple store gekocht, en heeft een licht vlek in het scherm. Hoe gaat Apple daarmee om als ik die binnen breng ? Vervangen ze dan het scherm alleen, of volgt er een toestel swap?
Want de 16gb is er nu niet meer volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Banshee op 29-08-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
Banshee schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:52:
Even off-topic:
Mijn vader zijn 4s 16gb zit nog in de garantie via Apple store gekocht, en heeft een licht vlek in het scherm. Hoe gaat Apple daarmee om als ik die binnen breng ? Vervangen ze dan het scherm alleen, of volgt er een toestel swap?
Want de 16gb is er nu niet meer volgens mij.
Die zullen ze dan vervangen voor een refurbished, of repareren. Mag je zelf kiezen als je contact met ze opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Oke, dank je 😉
Dan maar een refurbished kiezen, gelijk weer een nieuwe accu ook 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzy
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-07 18:45
Helaas heeft mijn half jaar oude 5s de geest gegeven. Constant blue-screens gevolgd door een reboot, welke weer gevolgd worden door boot-loops. Als ik hem een tijdje uit laat staan, wil hij daarna soms wel weer goed opstarten. Echter na een tijdje gebruik krijgt hij toch weer blue-screens en begint het verhaal weer opnieuw.

Volledige reset wilde pas de 8e keer lukken doordat er tijdens het proces ook blue-screens opdoken. Eenmaal eindelijk gereset (Geconfigureerd als nieuwe iPhone) leek het een uur goed te gaan, maar helaas.

Zondag heb ik een afspraak bij de Apple Store in Amsterdam. Lijkt mij om een hardware probleem te gaan. Zijn er echter nog andere zaken die ik kan testen? Ik ga graag zo goed mogelijk voorbereid die kant op om te voorkomen dat ik weer naar huis mag met "test dit of dat eens" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Heb je al een restore van iOS in DFU modus geprobeerd? Dat zou je nog kunnen doen om de software uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Bakkie-Koffie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:09:
Zondag heb ik een afspraak bij de Apple Store in Amsterdam. Lijkt mij om een hardware probleem te gaan. Zijn er echter nog andere zaken die ik kan testen? Ik ga graag zo goed mogelijk voorbereid die kant op om te voorkomen dat ik weer naar huis mag met "test dit of dat eens" ;-)
Ik geloof nooit dat ze je bij de Apple Store afwimpelen met 'probeer dit of dat eens, doei en de mazzel'. Nee, dat lossen ze ter plekke op. Waarom zou je naar huis moeten om iets te testen met een mobiel 8)7

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:42
Bakkie-Koffie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:09:
Helaas heeft mijn half jaar oude 5s de geest gegeven. Constant blue-screens gevolgd door een reboot, welke weer gevolgd worden door boot-loops. Als ik hem een tijdje uit laat staan, wil hij daarna soms wel weer goed opstarten. Echter na een tijdje gebruik krijgt hij toch weer blue-screens en begint het verhaal weer opnieuw.

Volledige reset wilde pas de 8e keer lukken doordat er tijdens het proces ook blue-screens opdoken. Eenmaal eindelijk gereset (Geconfigureerd als nieuwe iPhone) leek het een uur goed te gaan, maar helaas.

Mijn ervaring is dat ze daar niet heel moeilijk over doen. Mijn broer had een defecte on/off knop. Toen ze in de Apple store de statistieken uitlazen zagen ze dat zijn accu ook erg slecht was.
Beide dingen vallen onder de garantie. Echter konden ze maar 1 ding repareren per keer. Toen hij daar akkoord mee ging, sloot de genius hem aan de mac aan om hem te wissen.
Op dat moment crashte de iPhone volledig! En bleef hangen op een wit scherm met het Apple logo. Ze hebben 20 min gewacht en toen werd mijn broer direct een nieuwe iPhone aangeboden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzy
RobV schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:24:
[...]

Ik geloof nooit dat ze je bij de Apple Store afwimpelen met 'probeer dit of dat eens, doei en de mazzel'. Nee, dat lossen ze ter plekke op. Waarom zou je naar huis moeten om iets te testen met een mobiel 8)7
2 maanden geleden was ik daar ook met de iPhone 4s van mijn moeder. Deze gaf random reboots. Zij hadden het toestel uitgelezen en adviseerden een reset zonder restore van de back-up. Dat hebben we ter plaatse gedaan en toen mocht ik naar huis om te testen of dit effect had. Dit had het niet en ik mocht weer terug. Vrij logische stap hoor om te troubleshooten, maar dat wil ik nu voor zijn. Vandaar dat ik graag al dat soort tests al zelf wil doen.

Bedankt voor de reacties tot nu toe :) (die DFU methode had ik inderdaad al geprobeerd zonder effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Weet iemand hoe je de 4G switch kan veranderen naar 3G? (zodat als ik dan die 3G switch uitzet ik 2G kan gebruiken om de batterij te sparen.) Ik heb toch geen 4g abbo..

Heb al rondgekeken op forums en Google (Heb ook naar Cydia tweaks gezocht want heb een JB) maar nog geen oplossing gevonden.

(Heb een 5c maar plaats hem maar in het 5s forum gezien die wat actiever is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Dan moet je een oude carrier update hebben. Geen idee hoe dat verder in zijn werk gaat (mss een oude iOS versie installeren en dan de carrier update weigeren?) Details zul je even moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

lionman schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:25:
Weet iemand hoe je de 4G switch kan veranderen naar 3G? (zodat als ik dan die 3G switch uitzet ik 2G kan gebruiken om de batterij te sparen.) Ik heb toch geen 4g abbo..

Heb al rondgekeken op forums en Google (Heb ook naar Cydia tweaks gezocht want heb een JB) maar nog geen oplossing gevonden.

(Heb een 5c maar plaats hem maar in het 5s forum gezien die wat actiever is)
[iOS 7] Geen 3G switch, alleen 4G switcher?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
Yup, dat is een goede tip. Dat thread heb ik ook gebruikt, even goed van pagina 1 tot 7 doorlezen, dan kom je er wel. Ik heb mijn 4g-versneller opgezegd, dus binnenkort ga ik daar ook weer mee aan de slag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Laatst online: 22:02
Ik heb sindskort een probleem met mijn 5S het lijkt erop dat mijn digitizer loskomt van mijn scherm rechtsboven ik kan namelijk de digitizer tegen het scherm aan tikken. Als ik vanaf de zijkant kijkt steekt die ook uit en verdwijnt weer netjes in de zwarte rand als ik erop duw.

Dit lijkt mij een garantie kwestie gezien ik geen beschadigingen heb op mijn iPhone en hij nooit is gevallen zolang ik hem heb.

Zijn er meerdere mensen die iets hierover hebben gelezen? of zelf hebben bevonden?
Twijfel of ik een afspraak moet maken bij de Apple store (flinke reis)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/346s0so.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door FNale op 01-09-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
ChrisdeW schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:35:
Ik heb sindskort een probleem met mijn 5S het lijkt erop dat mijn digitizer loskomt van mijn scherm rechtsboven ik kan namelijk de digitizer tegen het scherm aan tikken. Als ik vanaf de zijkant kijkt steekt die ook uit en verdwijnt weer netjes in de zwarte rand als ik erop duw.

Dit lijkt mij een garantie kwestie gezien ik geen beschadigingen heb op mijn iPhone en hij nooit is gevallen zolang ik hem heb.

Zijn er meerdere mensen die iets hierover hebben gelezen? of zelf hebben bevonden?

[afbeelding]
Ik heb op dit forum wel gelezen dat iemand dit probleem had en gewoon een nieuwe mee kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[afbeelding]
Twee opties:

• Naar de store (Amsterdam, Den Haag of Haarlem) met het risico (99%) dat ze het scherm eerst vast gaan zetten; hierdoor is het of opgelost of kan je (zoals bij mij het geval was) 1 week later weer op komen draven. Tweede keer werd mijn toestel vervangen door een compleet nieuwe (geen refurbished). Weet niet of ze dat nog doen (mijn toestel was een paar maanden oud uit m'n hoofd).

• Op laten halen; Dan krijg je wel direct een vervanger teruggestuurd. Ik verwacht alleen dat die wel refurbished is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzy
Zondagmiddag ben ik bij de Apple Store op het Leidseplein geweest en daar heb ik gelukkig een heel nieuw toestel meegekregen (geen refurbished). Het is dat ik de term "DFU" liet vallen, in combinatie met een logfile anders had ik geen nieuwe mee gekregen. Dit omdat ze de blue-screen zelf niet konden zien (gebeurde random).

In ieder geval weer goed opgelost door Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Laatst online: 22:02
BtM909 schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:53:
[...]

Twee opties:

• Naar de store (Amsterdam, Den Haag of Haarlem) met het risico (99%) dat ze het scherm eerst vast gaan zetten; hierdoor is het of opgelost of kan je (zoals bij mij het geval was) 1 week later weer op komen draven. Tweede keer werd mijn toestel vervangen door een compleet nieuwe (geen refurbished). Weet niet of ze dat nog doen (mijn toestel was een paar maanden oud uit m'n hoofd).

• Op laten halen; Dan krijg je wel direct een vervanger teruggestuurd. Ik verwacht alleen dat die wel refurbished is.
Dank!

Ik heb zaterdag mijn afspraak staan in Den haag.
Laten we hopen dat ze hem gewoon netjes vervangen :9

Btw het is het glas wat in het frame van het beeldscherm beweegd(zwart) en niet het beeldscherm ten opzicht van het Alu (grijze) frame, De kans is dus aanwezig dat ze dan nog het scherm kunnen vervangen of zal je dan direct een refurbished meekrijgen?

[ Voor 106% gewijzigd door FNale op 01-09-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 21:18

Heb mijn Iphone 5s aangemeld voor reparatie hiervoor.
Op donderdagmiddag kreeg ik de doos thuis waar ik het toestel in moest doen.
Vervolgens UPS gebeld en die kwamen donderdagavond het pakketje nog ophalen.
Maandag kreeg ik het toestel gerepareerd terug (nieuw scherm)

Stel dat je hem op woensdag laat ophalen, dan heb je hem vrijdag's al terug (op zaterdag is er namelijk geen enkele status verzet, vrijdags is hij weer ter verzending aangeboden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:57

[afbeelding]
Ik heb m'n 5 daarvoor gewisseld (later nog 2x mogen wisselen, andere problemen). Steeds eerst een nieuwe gekregen en dan m'n oude opgestuurd. Kost 30€, maar als je lief vraagt hoef je dat niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
@BtM909 Tnx! had dat forum over het hoofd gezien.

Heb de stappen van dcell uitgevoerd en heb nu m'n 3G switch terug. :)

Dus:
- Back maken op pc in Itunes (niet op Icloud!)
- mobiele data aan / 4G aan / alle switches die mobiele data mogen gebruiken uitzetten
- Iphone herstellen en bij pop up van provider instellingen update deze annuleren
- Back up terugzetten (bij een evt opnieuwe melding van de provider deze weer annuleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:12

[afbeelding]
Ik had exact hetzelfde probleem. Direct een nieuwe meegekregen van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

De laatste week kreeg ik problemen met het opladen. De ene keer wel goed, de andere niet. Ik heb een tandenstoker gebruikt om te kijken of er misschien stof in de socket zat, en er kwam me toch een lading stof uit.... 8)7

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
Mijn iphone resette zichzelf zojuist uit het niets wat je vaker ziet dat ineens het apple logo in beeld komt. Echter kreeg ik na dat het logo weer weg was het scherm wat je krijgt als je je iphone voor het eerst in stelt. Gelukkig heb ik nog een recente backup maar meer mensen die dit gehad hebben?

Edit: ik ben zo dom geweest om in outlook webmail aan te klikken mijn telefoon te wissen. 8)7 8)7 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Gloeilamp op 02-09-2014 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ya_masr
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-12-2022

ya_masr

Ismail A H

Als ik het stuk lees over de vinger scan krijg ik een dubbel gevoel. Zoals we weten scant hij niet leterlijk jou vinger afdruk, maar leest meer de groeven en daar zit nogal een duidelijk verschil in vindt ik zelf. Dus moeten we ons druk maken over onze vinger afdruk nee denk het niet

''Impossible is nothing'' - Mohammed Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ya_masr schreef op woensdag 03 september 2014 @ 01:19:
Als ik het stuk lees over de vinger scan krijg ik een dubbel gevoel. Zoals we weten scant hij niet leterlijk jou vinger afdruk, maar leest meer de groeven en daar zit nogal een duidelijk verschil in vindt ik zelf. Dus moeten we ons druk maken over onze vinger afdruk nee denk het niet
Welk stuk :?

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.

Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.