Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:45:
Ik hoop toch echt max. € 529,- tot € 549,- voor de iPhone SE. Misschien blijft de 5s wel alleen in groeimarkten leverbaar. Maar $ 225,- geloof ik ook niet zo.
€529,- is misschien ook niet onrealistisch maar dan wel met iPhone 6 hardware. Wordt het 6s hardware dan lijkt mij dat te goedkoop.

€529,- is trouwens "maar" $475,- zonder btw. Dat is wel weer erg goedkoop.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Ik erger me de laatste maanden nog meer dan eerder aan mijn iphone. Ik heb een 16gb 5s. En het apparaat blijft maar roepen dat mijn geheugen vol zit. Hoeveel apps en foto's ik ook al verwijderd heb.

Nu roept mijn collega dat foto backup het probleem is. Kan dit werkelijk zo zijn? Als ik op mijn iphone een foto verwijderd, wordt dat dan ook online gedaan? (Dat lijkt mij wel het principe van syncen, om te kunnen voorkomen dat hij vervolgens vanuit icloud terug gepusht wordt).

Ik had apps als microsoft PowerPoint, excel en word erop staan. die namen per stuk zo'n 500mb in beslag. Zelfs nadat ik deze apps verwijderd heb, kreeg ik nog de opmerking "onvoldoende ruimte".

Ik weet van gekkigheid niet waar ik het zoeken moet en ik erger me rot aan het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
arjoderoon schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:47:
Ik erger me de laatste maanden nog meer dan eerder aan mijn iphone. Ik heb een 16gb 5s. En het apparaat blijft maar roepen dat mijn geheugen vol zit. Hoeveel apps en foto's ik ook al verwijderd heb.

Nu roept mijn collega dat foto backup het probleem is. Kan dit werkelijk zo zijn? Als ik op mijn iphone een foto verwijderd, wordt dat dan ook online gedaan? (Dat lijkt mij wel het principe van syncen, om te kunnen voorkomen dat hij vervolgens vanuit icloud terug gepusht wordt).

Ik had apps als microsoft PowerPoint, excel en word erop staan. die namen per stuk zo'n 500mb in beslag. Zelfs nadat ik deze apps verwijderd heb, kreeg ik nog de opmerking "onvoldoende ruimte".

Ik weet van gekkigheid niet waar ik het zoeken moet en ik erger me rot aan het apparaat.
Heb je bij albums onder 'onlangs verwijderd' gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

arjoderoon schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:47:

Gebruik je Whatsapp? Dan is de laatste update de boosdoener http://www.iculture.nl/wh...e-opslagruimte-problemen/
Ook bij verwijderen andere apps slokt Whatsapp de vrijgekomen ruimte op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 21:09
Mijn vrouw heeft hetzelfde probleem met haar 5s. Ik zal vanavond eens kijken of dit de oplossing is. Probleem was echter ook dat Whatsapp zegt dat het geen backup kan maken vanwege te weinig ruimte, dus is herinstallatie van Whatsapp wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Laatst online: 04-01 19:06
DwightKSchrute schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:54:
[...]

Heb je bij albums onder 'onlangs verwijderd' gekeken?
Yes bij iedere foto die ik verwijder ga ik direct naar het album verwijderd om daar alles definitief te verwijderen.

Screenshots maken is geen probleem heb ik net gemerkt, maar als ik een foto wil maken krijg ik de melding dat dit niet kan omdat er onvoldoende opslagruimte beschikbaar is.
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:02:
[...]

Gebruik je Whatsapp? Dan is de laatste update de boosdoener http://www.iculture.nl/wh...e-opslagruimte-problemen/
Ook bij verwijderen andere apps slokt Whatsapp de vrijgekomen ruimte op..
Ja ik gebruik whatsapp. Heb even bij mijn opslag instellingen gekeken en daar staat Whatsapp met slechts 177 mb. Daaruit kan ik niet opmaken dat Whatsapp alle vrijgekomen ruimte opslokt.

Ik zal kijken of het uitmaakt dat ik Whatsapp deinstalleer, maar ik twijfel of bij mij Whatsapp het probleem is.

[ Voor 39% gewijzigd door DeRooney op 04-03-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:00
Beste,

Is het nog de moeite om een Iphone 5s aan te schaffen?

Ik heb momenteel een iphone 4s die ik nu al 2.5 jaar gebruik, maar die toch sterk begint af te takelen. Wanneer ik deze aankocht was dit al een oudere telefoon, maar ik ben persoonlijk niet het type dat het nieuwste van het nieuwste wil. Belangrijkste is dat het toestel functioneert.

Als ik deze nu zou aankopen, kan ik dan nog 2jaar verder met deze telefoon?

Reden van mijn vraag is, omdat telenet een mooi aanbod doet met volgende formule:
https://www2.telenet.be/c...e_iphone5s16gb_spacegray/

(299euro voor het toestel + 15euro abbo vast voor 12maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Rubberen schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:40:
Beste,

Ik heb momenteel een iphone 4s die ik nu al 2.5 jaar gebruik, maar die toch sterk begint af te takelen. Wanneer ik deze aankocht was dit al een oudere telefoon, maar ik ben persoonlijk niet het type dat het nieuwste van het nieuwste wil. Belangrijkste is dat het toestel functioneert.

Reden van mijn vraag is, omdat telenet een mooi aanbod doet met volgende formule:

Rond 21 maart is er weer een Apple event. Dan wordt de nieuwe 4" iPhone gepresenteerd en zoals de geruchten zijn een pricedrop voor de 5s (zie een paar reacties hierboven). Ik zou nog even 2 weken wachten met een keuze te maken. De 5s was het eerste 64-bit iDevice, krijgt zeker nog iOS 10 en ik gok zelfs okk nog wel 11, maar wie weet is de nieuwe SE nog interessanter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Was dat event niet voor volgende week dinsdag 15/03?

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Vaganzza schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 08:20:
Was dat event niet voor volgende week dinsdag 15/03?
http://www.macrumors.com/...pple-event-march-21-week/
Eerst werd 15 maart gezegd, maar nu 6 dagen voor de 15e weten we zeker dat het later wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-04 13:42
Dat bericht had ik dus gemist :)

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (late 2014) |  Retina MacBook Pro 13" (2017) SG |  Apple TV 4 |  Airport Time Capsule 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:00
GerardVanAfoort schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 07:00:
[...]

Rond 21 maart is er weer een Apple event. Dan wordt de nieuwe 4" iPhone gepresenteerd en zoals de geruchten zijn een pricedrop voor de 5s (zie een paar reacties hierboven). Ik zou nog even 2 weken wachten met een keuze te maken. De 5s was het eerste 64-bit iDevice, krijgt zeker nog iOS 10 en ik gok zelfs okk nog wel 11, maar wie weet is de nieuwe SE nog interessanter!
Bedankt om dit even te vermelden!

Ik had zelf al de keuze gemaakt om exact te doen wat jij mij aanraadde. Na mijn post ben ik wat pagina's beginnen doorlezen van dit topic, waardoor ik die conclusie had gemaakt.

Volgende x maar eerst wat pagina's doorbladeren vooraleer ik iets vraag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 18:31
Rubberen schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 18:40:
Beste,

Sowieso is het verstandig om nog even 2 weken te wachten tot die aankondiging van de nieuwe iPhone SE. Dan weet je wat voor hardware er in zit, en zorgt daarnaast voor een pricedrop van de iPhone 5S :)

Maar los daarvan, de iPhone 5S is nog steeds een interessant toestel in mijn ogen. Ik heb hem nu bijna 2 jaar en hij is nog steeds supervloeiend in gebruik. Ik denk dat ik er nog wel 2 jaar mee door zou kunnen. Ik heb nu de 16GB, maar ik zou nu wel voor de 32GB gaan.

Dus mocht hij over enkele weken met hoge korting verkocht worden, maakt dat het mooie een superdeal.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Ligt het niet voor de hand dat zodra de SE verkrijgbaar wordt, de 5S onmiddellijk van de markt gehaald wordt? Nu al kun je bij Ritel de 5s niet meer bestellen (gisteren nog wel), maar is er een placeholder voor de SE (zonder prijs of specificaties uiteraard) geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Frank S schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:49:
Ligt het niet voor de hand dat zodra de SE verkrijgbaar wordt, de 5S onmiddellijk van de markt gehaald wordt? Nu al kun je bij Ritel de 5s niet meer bestellen (gisteren nog wel), maar is er een placeholder voor de SE (zonder prijs of specificaties uiteraard) geplaatst.
Die kans is inderdaad aanwezig. Over twee weken (wanneer de SE ongeveer in de winkel ligt) zullen we het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 11:07
Nou op Marktplaats weinig 32Gb iphone 5s te vinden in de randstad. Allemaal 16Gb. Waarschijnlijk is deze dus nog ruim voldoende voor veel mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Nee, mensen kijken niet verder en nemen degene die je "gratis" bij je abbonnement krijgt

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 11:07
MXL schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:19:
Nee, mensen kijken niet verder en nemen degene die je "gratis" bij je abbonnement krijgt
Dat kan ook. :+

Hoe dan ook lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb onlangs de 5s voor mijn vriendin besteld en inderdaad ook omdat deze gratis was bij een abo. Enige wat ze veel gebruikt is Facetime, whatsapp en de camera. Dan ga ik echt geen 300 euro bijbetalen voor een iPhone 6 of 6s. Ligt er maar net aan wat je eisen zijn. De 5s is daarbij echt geen slechte keuze om haar 4s te vervangen. Ik verwacht dat de nieuwe SE ook een stuk duurder zal zijn.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaloss
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 11:21
Net ios 9.3 geïnstalleerd op mijn iPhone 5s zonder simkaart (mijn oude Hongaarse telefoon welke jammer genoeg ook een Hongaarse simlock heeft die ik er niet afkrijg), maar nu staat er simkaart vereist bij het opnieuw opstarten na installatie.. Enige keuze is ander wifi netwerk selecteren. Iemand een idee om daar voorbij te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-06 19:59
Gaaloss schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:32:
Net ios 9.3 geïnstalleerd op mijn iPhone 5s zonder simkaart (mijn oude Hongaarse telefoon welke jammer genoeg ook een Hongaarse simlock heeft die ik er niet afkrijg), maar nu staat er simkaart vereist bij het opnieuw opstarten na installatie.. Enige keuze is ander wifi netwerk selecteren. Iemand een idee om daar voorbij te komen?
Om een iPhone te activeren heb je sowieso een SIM-kaart nodig, daar kom je niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:07
Vraagje. Is de 5s nog de moeite om te kopen of toch maar de se.

Huidige telefoon heeft wat problemen. Dus een ander nodig.

Optie die ik heb. Is anderhalf jaar sim only en 5s. Ik moet nog paar maanden voordat ik mag verlengen. Bij verlengen jaar sim only. Of se en over paar maanden als ik mag verlengen voor 2 jaar sim only.

4 inch is trouwens prima. Speel geen spellen en Internet pak ik de ipad voor. Nu een galaxy S5 en wil terug naar ios.

[ Voor 15% gewijzigd door Pannekoek81 op 14-04-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:47

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Pannekoek81 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:56:
Vraagje. Is de 5s nog de moeite om te kopen of toch maar de se.

Huidige telefoon heeft wat problemen. Dus een ander nodig.

Optie die ik heb. Is anderhalf jaar sim only en 5s. Ik moet nog paar maanden voordat ik mag verlengen. Bij verlengen jaar sim only. Of se en over paar maanden als ik mag verlengen voor 2 jaar sim only.

4 inch is trouwens prima. Speel geen spellen en Internet pak ik de ipad voor. Nu een galaxy S5 en wil terug naar ios.
Dat ligt een beetje aan je budget. Ik heb een 5s die het voor mij ook nog prima doet. Als ik nu opnieuw moet kiezen zou ik echter toch voor een SE gaan. Dat toestel is toekomst vast en heeft een betere batterij duur...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:07
retlaw schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:10:
[...]

Dat ligt een beetje aan je budget. Ik heb een 5s die het voor mij ook nog prima doet. Als ik nu opnieuw moet kiezen zou ik echter toch voor een SE gaan. Dat toestel is toekomst vast en heeft een betere batterij duur...
Budget... Tja beide prima haalbaar. Maar goed als kan besparen ook prima. Verschil is nog wel aanwezig in prijs en dan is de vraag is het de meerprijs van zo'n 130 euro waard of is de 5s nog prima voor komende tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 737177

Ja, dat zou ik ook graag willen weten. Wil namelijk een 5s abonnement afsluiten van twee jaar, maar wil graag weten of dat de moeite nog waard is.

Mvg Jaimy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik zou voor de SE gaan. 5S is een prima toestel (heb hem zelf) maar wanneer je nog twee jaar vooruit moet is de SE meer toekomst vast. Bij een prijsverschil van 130 euro komt dat op 5,42 per maand extra. Ik zou dat het waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Tot wanneer zal de ondersteuning voor de 5s blijven dan ? Ik staat ook voor het dilemma om een 5s of SE aan te schaffen (zonder abo)

Ik heb deze aanbieding gezien.
http://www.mediamarkt.nl/...16-gb-zilver-1295067.html

[ Voor 30% gewijzigd door CamelNLD op 29-04-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik zit met hetzelfde euvel dat sommigen in de reacties boven mij ook al beschreven hebben. Mijn moeder is namelijk nog opzoek naar een telefoon en een iPhone 5S met een 2-jarig abonnement past precies in haar budget. Ik zou zelf ook de SE aanraden, maar dat is toch weer net wat duurder.
Nou denk ik dat de 5S nog een prima toestel is, maar is het dat over 2 jaar ook nog? Zou die de komende 2 jaar nog wel van updates voorzien worden en zou die met normaal gebruik nog 2 jaar goed meegaan? Ik weet namelijk niet zo goed hoe dat met oudere iPhones is verlopen, dus misschien dat iemand hier duidelijkheid over kan verschaffen?

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-06 09:09
Momenteel is de 4S het oudste toestel wat nog ondersteund wordt. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat deze er bij de volgende major update (iOS 10 of hoe het ook gaat noemen) eraf valt, de volgende in lijn is de iPhone 5/5C. Daarna pas komt de 5S. Als Apple een logisch schema aanhoudt krijg je dus nog een laatste major update volgend jaar. Dus nog anderhalf jaar nieuwe ondersteuning, en dan zou deze in 2018 uit de boot vallen, wat ook pas over +2 jaar zou zijn dus.

Ik denk dat het een persoonlijke afweging is. Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de SE en een 5S als vervanging voor m'n Windows Phone. Helaas vind ik Windows 10 echt niet goed meevallen op m'n apparaat dus ga ook maar naar Apple switchen. Voor mij zou de voornaamste reden om een 5S te nemen de belabberde levertijden zijn gecombineerd met het feit dat ik toch geen high-end gewoon ben waardoor ik niet per se het nieuwste van het nieuwste moet hebben :).

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 16:50
Of ze laten met ios X alle support vallen voor niet 64bit devices. Dan valt de 5/5c ook al af.

Ik heb tot voor kort een 5s gehad, maar zou toch aanraden om voor de SE te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:57
Ik preek misschien voor eigen parochie omdat ik een SE heb gekocht maar hij biedt wel veel voordelen voor de prijs, natuurlijk is de 5S een prima alternatief. Mn vriendin heeft die nog en het is gewoon een prima vlot toestel om mee te werken, met de SE gaat alles wel net wat sneller nog maar dat verschil is nu nog niet zo groot als 4S vs. 5S maar ik acht de kans aanwezig dat je daar over een jaar of 1,5 anders over denkt.. Hoewel je het niet zeker weet maar telefoons worden na verloop van tijd nu eenmaal trager.

De SE is gewoon een 6S maar dan in een 5 shell en met ook nog eens een heel goede batterijduur, op dit moment kost het instap model 470 euro, of hij dat waard is tov de 5S, dat ligt er aan maar met de SE ga je wel langer doen als je hem koopt.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-06 09:09
Domino schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:49:
Of ze laten met ios X alle support vallen voor niet 64bit devices. Dan valt de 5/5c ook al af.

Ik heb tot voor kort een 5s gehad, maar zou toch aanraden om voor de SE te gaan.
Dat is inderdaad ook een mogelijke piste om in het achterhoofd te houden, en misschien zelfs waarschijnlijker dan wat ik vooropstelde (misschien dat ze daarom ineens een jaar langer de 4S ondersteunden bijvoorbeeld?).

In ieder geval krijgt de 5S 100 procent zeker nog een major update naar iOS 10/X dit jaar :).

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:51
Ja, dat is wel zo ja. Ik gok dat dit jaar de iPhone 4S eruit gaat. Volgende 5/5c denk ik zo.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:38

ericplan

5180 Wp PV

Gebruik de 5S sinds kort met het fietsen van GPS-routes. In combinatie met opladen via naafdynamo blijft de batterij goed op peil. Toch probeer ik de batterij een beetje te sparen.

Ik zoek iets om de brightness al fietsend snel te kunnen wisselen. Ik heb al geprobeerd de light sensor te bedekken en dat werkt wel, zodanig dat het scherm niet feller wordt, maar helaas niet voor donker worden. Er gebeurt niets als je de sensor bedekt, het scherm wordt niet donker.

Met de accessibility opties heb ik de weinig licht met zoom al aan gezet. Drie keer drukken op de home-button dimt het scherm, maar ik zoek eigenlijk een app die naar het gedimde niveau gaat dat je hebt net voordat de iPhone in lock springt en dat met één aanraakbeweging het scherm weer oplicht. Bestaat zoiets als screensaver/wallpaper?

Iemand een suggestie?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

ericplan schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:01:
Gebruik de 5S sinds kort met het fietsen van GPS-routes. In combinatie met opladen via naafdynamo blijft de batterij goed op peil. Toch probeer ik de batterij een beetje te sparen.

Ik zoek iets om de brightness al fietsend snel te kunnen wisselen. Ik heb al geprobeerd de light sensor te bedekken en dat werkt wel, zodanig dat het scherm niet feller wordt, maar helaas niet voor donker worden. Er gebeurt niets als je de sensor bedekt, het scherm wordt niet donker.

Met de accessibility opties heb ik de weinig licht met zoom al aan gezet. Drie keer drukken op de home-button dimt het scherm, maar ik zoek eigenlijk een app die naar het gedimde niveau gaat dat je hebt net voordat de iPhone in lock springt en dat met één aanraakbeweging het scherm weer oplicht. Bestaat zoiets als screensaver/wallpaper?

Iemand een suggestie?
daarbij laat je dus eigenlijk je scherm aan/toestel unlocked. In dat geval gebruik Siri hiervoor:
“Increase screen brightness”
“Decrease Screen brightness”

En aangezien je oplaad kan je instellen: sta 'hé Siri' toe dan hoef je je 5s niet eens aan te raken.. Snoept uiteraard wel iets batterij maar dat zal niet veel zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door GerardVanAfoort op 14-05-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:38

ericplan

5180 Wp PV

^^ Dank.
Heb inmiddels ontdekt dat als je alleen de ALS bedekt het wel werkt. Zodra je ook de proximity sensor bedekt stopt de aanpassing. Dat lijkt me redelijk simpel te regelen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Nadat ik enige jaren de 4s heb gebruikt, zag ik de kans om deze tot mijn eigen voldoening aan iemand te schenken en zelf de 5s te kopen :P. De 4s voldeed nog prima, maar vooral wat meer snelheid leek me wel aardig. De 5s is wat dat betreft een behoorlijke stap vooruit.

Met de thuisknop ben ik minder tevreden. Het knopje voelt en klinkt heel goedkoop: een harde plastic klik. De knop van de 4s voelde juist degelijk, ging soepel en was stil.

Ik lees dat dit bij meerdere exemplaren het geval is, dus ik twijfel of ik hier over ga klagen. Heb eigenlijk geen zin in dat vervangingsproces (zeker niet als het andere exemplaar hetzelfde blijkt te hebben), maar ik stoor me wel aan de knop.

Wat is de ervaring hier: is dit nieuwigheid? Wordt de knop na enige weken stil en soepeler? Blijft hetzelfde? Wordt erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-06 18:59

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Heb nu ongeveer een jaar een 5s, kan niet zeggen dat die knop nu heel anders aanvoelt. Redelijk hetzelfde gebleven, maar misschien gebruik ik hem weinig. :) Wel heel blij met de Touch ID, zou ik niet meer willen missen.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:51
Tommy The Cat schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 00:45:
Nadat ik enige jaren de 4s heb gebruikt, zag ik de kans om deze tot mijn eigen voldoening aan iemand te schenken en zelf de 5s te kopen :P. De 4s voldeed nog prima, maar vooral wat meer snelheid leek me wel aardig. De 5s is wat dat betreft een behoorlijke stap vooruit.

Met de thuisknop ben ik minder tevreden. Het knopje voelt en klinkt heel goedkoop: een harde plastic klik. De knop van de 4s voelde juist degelijk, ging soepel en was stil.

Ik lees dat dit bij meerdere exemplaren het geval is, dus ik twijfel of ik hier over ga klagen. Heb eigenlijk geen zin in dat vervangingsproces (zeker niet als het andere exemplaar hetzelfde blijkt te hebben), maar ik stoor me wel aan de knop.

Wat is de ervaring hier: is dit nieuwigheid? Wordt de knop na enige weken stil en soepeler? Blijft hetzelfde? Wordt erger?
Herkenbaar, laten vervangen.
Bij mij maakte het ook uit waar ik op de knop klikte, soms hoorde je een duidelijke klik, andere keer weer niet.
Gewoon onder garantie laten vervangen (ze sturen als je het lief vraagt eerst de nieuwe en daarna hoef je de oude pas in te leveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:05
Gister heeft mn pa zn iPhone 5s naar de turk gebracht en vervolgens doet de gyroscoop het niet meer lijkt het. Enkel het scherm en de accu zijn vervangen. Ook is de accu al na een paar uur al tientallen procenten minder terwijl hij er niks mee doet (bluetooth staat wel aan maar that's it). Ook hebben ze er een beschermend glasplaatje voor gedaan lijkt het.

Nou ben ik helemaal niet thuis in de iOS wereld dus kan het zijn dat het softwarematig is? De screenlock (van onder naar boven vegen) staat juist.

Kan ik ergens checken wat het aantal mwh van de huidige accu is (app of iets dergelijks?). Of zijn er apps die extreem veel accu kunnen verbruiken? Zijn er apps die mij kunnen vertellen wat de powerdrain is? Kunnen ze er een slechtere accu in gestopt hebben (minder mwh?)

Ik neem aan dat er geen slechtere (lees namaak) schermen voor de iPhone 5s in omloop zijn dat ze die erop hebben gezet en dan ook maar voor de zekerheid een glasplaatje extra erop ivm breekbaarheid?

Verder nog tips om die turken te ondervragen? :+

[ Voor 9% gewijzigd door Errieseeka op 28-06-2016 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Errieseeka schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:24:
Gister heeft mn pa zn iPhone 5s naar de turk gebracht en vervolgens doet de gyroscoop het niet meer lijkt het. Enkel het scherm en de accu zijn vervangen. Ook is de accu al na een paar uur al tientallen procenten minder terwijl hij er niks mee doet (bluetooth staat wel aan maar that's it). Ook hebben ze er een beschermend glasplaatje voor gedaan lijkt het.

Nou ben ik helemaal niet thuis in de iOS wereld dus kan het zijn dat het softwarematig is? De screenlock (van onder naar boven vegen) staat juist.

Kan ik ergens checken wat het aantal mwh van de huidige accu is (app of iets dergelijks?). Of zijn er apps die extreem veel accu kunnen verbruiken? Zijn er apps die mij kunnen vertellen wat de powerdrain is? Kunnen ze er een slechtere accu in gestopt hebben (minder mwh?)

Ik neem aan dat er geen slechtere (lees namaak) schermen voor de iPhone 5s in omloop zijn dat ze die erop hebben gezet en dan ook maar voor de zekerheid een glasplaatje extra erop ivm breekbaarheid?

Los van het feit dat de term 'de turk' nogal ongepast is, denk ik dat je het beste naar een erkende reparateur of Apple zelf kan gaan.
Er zijn uiteraard heel veel namaak spullen in omloop, de markt daarvoor is groot.
Als ik de problemen hoor klinkt het alsof er iets mis gegaan is met de reparatie en juist een erkend bedrijf kan dat onderzoeken of aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Je woont zeker niet in een grote stad, die term wordt veel gebruikt en er wordt niets verkeerds mee bedoelt

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Errieseeka schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:24:

Beste is gewoon teruggaan en daar duidelijk maken wat je klachten zijn. Misschien dat de accu niet goed is, kan je zelf even controleren met coconutBattery.

Vind het persoonlijk zelfs service als ze een glasplaatje erop geplakt hebben, hoeft niet per se te betekenen dat het scherm van slechte kwaliteit is.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 23:01
Nadat mijn 4s toch wel heel erg langzaam begint aan te voelen en ik toch moet verlengen, zit ik eraan te denken voor de 5s of 6 te gaan.

Ik zit/zat bij HollandsNieuwe. Lekker goedkoop en over het algemeen geen gezeik, maar regelmatig een slechtere ontvangst dan mijn vriendin die met haar 4s bij Telfort zit. Daarom de vraag of de 5s vooruit gaat op RF ontvangst t.o.v. de 4s? Als het gelijk is vind ik het nog te doen, maar slechter niet.

Iemand ervaring met bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

MailMan schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:36:
Nadat mijn 4s toch wel heel erg langzaam begint aan te voelen en ik toch moet verlengen, zit ik eraan te denken voor de 5s of 6 te gaan.

Ik zit/zat bij HollandsNieuwe. Lekker goedkoop en over het algemeen geen gezeik, maar regelmatig een slechtere ontvangst dan mijn vriendin die met haar 4s bij Telfort zit. Daarom de vraag of de 5s vooruit gaat op RF ontvangst t.o.v. de 4s? Als het gelijk is vind ik het nog te doen, maar slechter niet.

Iemand ervaring met bovenstaande?
Neem dan de SE. Hier sinds deze week in gebruik in combinatie met Telfort en 4G versneller abo. De SE is veel bang voor de buck, zonder abo vanaf € 489,- en anders heeft mobiel.nl de scherpste prijzen met abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 23:01
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:08:
[...]

Neem dan de SE. Hier sinds deze week in gebruik in combinatie met Telfort en 4G versneller abo. De SE is veel bang voor de buck, zonder abo vanaf € 489,- en anders heeft mobiel.nl de scherpste prijzen met abo.
Ik zat daar inderdaad net naar te kijken. Kan je weer wat langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 15:17
ik heb nog nooit een iphone gehad en zat te denken aan een 5s....is dit een goede keuze? ik over 2 jaar dan wel weer verder als het geen updates meer krijgt....en daarbij hoef ik niet perse het nieuwste van het nieuwste....

[ Voor 16% gewijzigd door joey82 op 03-09-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:25
joey82 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:35:
ik heb nog nooit een iphone gehad en zat te denken aan een 5s....is dit een goede keuze? ik over 2 jaar dan wel weer verder als het geen updates meer krijgt....en daarbij hoef ik niet perse het nieuwste van het nieuwste....
Nee neem dan een SE, kun je langer mee vooruit ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 15:17
martinusz schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:33:
[...]

Nee neem dan een SE, kun je langer mee vooruit ;)
dankjewel voor je reactie :)

zou 16GB genoeg zijn voor een 'light' gebruiker? echt veel foto's maak ik nooit met mijn telefoon en de enige apps die ik gebruik zijn.

fb,whatsapp,twitter,instagram,snapchat,ing,asn,rabo,spotify,skype....

volgens mij kun je ook foto's direct opslaan in de cloud,toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Laatst online: 16-04 16:23
Ik ben zelf ook geen powergebruiker qua foto's maar vind 16 GB toch echt te weinig. Of je moet van opruimen van die dingen houden, nu 64 GB en geen problemen meer ook niet met spotify lokaal opslaan enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-06 13:16
Kluutmaran schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:08:
Ik ben zelf ook geen powergebruiker qua foto's maar vind 16 GB toch echt te weinig. Of je moet van opruimen van die dingen houden, nu 64 GB en geen problemen meer ook niet met spotify lokaal opslaan enzo.
16 is mijns inziens te doen als je tenminste een ruime databundel hebt (> 5GB en liever meer). Jaren lang het met 16 gered, maar was wel behelpen (veel Spotify streamen, iCloud fotolibrary en iCloud-upgrade naar 50 GB). Maar 64 GB is fijner.

En: hoewel de 5s een prima telefoon is zou ik nu, als je budget het toestaat, een SE kopen. Toch twee generaties jonger, betere camera (doel niet op dat selfie-ding) en 2 GB RAM is ook heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
Wat is jullie inziens nog de waarde van een IPhone 5s, zonder oplader maar met doosje e.d.? Heb hem op MP staan maar wil graag jullie mening horen..

Ohja, wil de update naar de 7 ook gaan doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.ZeroNull! op 09-09-2016 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dat hangt af van een heleboel zaken, die je niet genoemd hebt, zoals geheugen, conditie, leeftijd, bon en/of garantie, etc. Kijk anders eens naar de prijzen in V&A.

[ Voor 3% gewijzigd door Marly op 09-09-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

Mx. Alba

hen/die/zij

Even een vraagje... Heeft er hier iemand toevallig zo'n setje schroevendraaiertjes liggen die je bij een nieuwe iPhone 5S accu krijgt? Ik ben mijn setje kwijt en nu heb ik een collega die een 5S met een zeer slechte accu heeft, en in de kast heb ik nog een 5S liggen met een defecte videochip (buiten garantie) maar nog wel een goede accu - alleen geen schroevendraaiertjes dus om van twee defecte iPhones één werkende te maken. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mx. Alba schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:30:
Even een vraagje... Heeft er hier iemand toevallig zo'n setje schroevendraaiertjes liggen die je bij een nieuwe iPhone 5S accu krijgt? Ik ben mijn setje kwijt en nu heb ik een collega die een 5S met een zeer slechte accu heeft, en in de kast heb ik nog een 5S liggen met een defecte videochip (buiten garantie) maar nog wel een goede accu - alleen geen schroevendraaiertjes dus om van twee defecte iPhones één werkende te maken. :D
Ja hoor, heb ik wel.

Stuur me even een PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-06 15:36

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Beste tweakers,

Ik heb ook nog een 5s liggen die eigenlijk nog heel netjes is. Het enige probleem is dat de connector gaar is; hij laadt alleen nog op als ik de telefoon oplaad en iets op de connector leg, zodat deze in de telefoon naar boven gedrukt wordt.

Nu heb ik gelezen over de onderdelen en reparatiesets, ook over die winkeltjes die zo'n reparatie uitvoeren. Mijn vraag aan jullie is: wat zal ik er mee doen? Zelf gaan repareren (mits makkelijk) met een setje en connector-onderdeel (voor 13 euro) of een reparatie bij zo'n GSM-punt doen voor >€40?

Ik woon in omgeving Sint-Oedenrode, dus indien iemand verder nog aanbevelingen heeft; ik hoor ze graag!

Bij voorbaat dank.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:19
Family Guy schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:37:
Beste tweakers,

Ik heb ook nog een 5s liggen die eigenlijk nog heel netjes is. Het enige probleem is dat de connector gaar is; hij laadt alleen nog op als ik de telefoon oplaad en iets op de connector leg, zodat deze in de telefoon naar boven gedrukt wordt.

Nu heb ik gelezen over de onderdelen en reparatiesets, ook over die winkeltjes die zo'n reparatie uitvoeren. Mijn vraag aan jullie is: wat zal ik er mee doen? Zelf gaan repareren (mits makkelijk) met een setje en connector-onderdeel (voor 13 euro) of een reparatie bij zo'n GSM-punt doen voor >€40?

Ik woon in omgeving Sint-Oedenrode, dus indien iemand verder nog aanbevelingen heeft; ik hoor ze graag!

Bij voorbaat dank.
Zit het ding niet gewoon vol met pluis? Even met een houten tandenstoker voorzichting raggen. 9/10 keer lost dit dit soort problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-06 15:36

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Tales schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:25:
[...]

Zit het ding niet gewoon vol met pluis? Even met een houten tandenstoker voorzichting raggen. 9/10 keer lost dit dit soort problemen op.
Nope. Jammer genoeg al meerdere malen geprobeerd.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 00:25
Hoe zijn de ervaringen met iOS10 ? Nogsteeds een soepele ervaring en batterijduur? Ik denk erover om een nieuwe 5s te nemen. De SE is voor mij wat boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
forto schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:03:
Hoe zijn de ervaringen met iOS10 ? Nogsteeds een soepele ervaring en batterijduur? Ik denk erover om een nieuwe 5s te nemen. De SE is voor mij wat boven budget.
Doet het nog altijd prima.
Gewoon nog een vlot toestel, maar dit is denk ik wel de laatste grote versie die naar de 5s komt, iets om in overweging te nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Draait vlot, accuduur is wel merkbaar afgenomen. Heb geen nieuwe apps erop gezet of instellingen veranderd, dus kan nog niet echt pinpointen wat het precies is. Maar goed hij is alweer drie jaar oud, dus als je een nieuwe 5S neemt zul je er waarschijnlijk geen tot minder last van hebben.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 00:25
2Dutch schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:28:
[...]

Draait vlot, accuduur is wel merkbaar afgenomen. Heb geen nieuwe apps erop gezet of instellingen veranderd, dus kan nog niet echt pinpointen wat het precies is. Maar goed hij is alweer drie jaar oud, dus als je een nieuwe 5S neemt zul je er waarschijnlijk geen tot minder last van hebben.
Bedankt. Ik heb al een iPad 4 en ervaar eigenlijk hetzelfde met de accu na de update naar 10. Weet niet of het zo slim is om een model van drie jaar terug nu nog te kopen, nu ze denk ik worden uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

forto schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:16:
Bedankt. Ik heb al een iPad 4 en ervaar eigenlijk hetzelfde met de accu na de update naar 10. Weet niet of het zo slim is om een model van drie jaar terug nu nog te kopen, nu ze denk ik worden uitgefaseerd.
Als je 't formaat fijn vindt, zou ik een SE aanraden (nog even doorsparen dus). Die heeft kekkere hardware, kun je nog wat langer mee vooruit. Heb je de meeste power in een mooi handzaam formaat. Niet dat een 5S slecht is, maar denk dat het toch wat zonde is om die nieuw te gaan halen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Vanmorgen net geupdate.
Dit is mijn 1e ervaring, per ongeluk als een reactie op iets anders daar terecht gekomen ipv in de 5-ervaringen hier...
Het swipen om te unlocken is veranderd in de home knop indrukken.
Anoniem: 19701 in "[iPhone 7 & iPhone 7 Plus] Ervaringen & discussie"

filmpje:
YouTube: How to Get Back "slide to unlock" on iOS 10 No Jailbreak

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 01-10-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers van iPhone fotografie, ik heb hier een topic voor aangemaakt.
[iOS] Apple iPhone fotografie topic.

Het idee is om hier foto's en video te delen waar je trots op bent, plezier uit haalt enz enz. Ook is dit topic bedoelt voor het bespreken van fotografie apps, iPhone fotografie gear en je online fotografie profielen.

Eventuele problemen rond de camera van de iPhone 5s kunnen gewoon in het iPhone 5s topic.

Tot daar :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Sinds iOS 10 gaat het niet meer zo lekker met mijn iPhone 5s. Zaterdag opgeladen tot 100% (zaterdag morgen) telefoon niet aangeraakt tot vanmorgen. Batterij op. Voor iOS 10 had ik dan nog 65% over ofzo.

Het is mijn zakelijke telefoon, die gebruik ik in het weekend niet, en ik heb er verder ook geen zware apps op draaien. Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Citroentaart schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 07:47:
Sinds iOS 10 gaat het niet meer zo lekker met mijn iPhone 5s. Zaterdag opgeladen tot 100% (zaterdag morgen) telefoon niet aangeraakt tot vanmorgen. Batterij op. Voor iOS 10 had ik dan nog 65% over ofzo.

Het is mijn zakelijke telefoon, die gebruik ik in het weekend niet, en ik heb er verder ook geen zware apps op draaien. Meer mensen deze ervaring?
En wat zeggen de percentages bij batterij? Waaraan zou die alles verbruikt hebben volgens het systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
martinusz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 07:56:
[...]

En wat zeggen de percentages bij batterij? Waaraan zou die alles verbruikt hebben volgens het systeem?
Er staat niks. De volgende melding staat daar 'Informatie over de batterij is beschikbaar nadat de iPhone enkele minuten is gebruikt.' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
Mijn vrouw haar iPhone 5S blijft sinds een paar dagen hangen op 'searching' en krijgt geen netwerkverbinding meer. Wifi werkt nog wel, maar het viel me op dat de GPS het ook niet meer doet. Alleen het kompas, maar verder werkt de locatie niet meer bij.

Ik heb de voor de hand liggende zaken geprobeerd, maar probleem begint al met dat haar sim in mijn toestel wel werkt, maar andersom niet. Met of zonder sim blijft haar telefoon op 'searching' hangen, dus je krijgt ook geen vraag/mogelijkheid om je pincode in te voeren. Resetten etc heeft niets opgeleverd, ik ga er abusievelijk vanuit dat ze er een keer te veel op is gaan zitten en een antenne aansluiting heeft gesloopt? Toestel is verder nog wel in goede staat, niet krom ofzo.

Edit: toch nog even herstel gedaan.. en jawel.. hij doet het weer. Heel bijzonder! Enfin, voor de duidelijkheid:

Probleem&oplossing: iPhone 5S blijft hangen op zoeken/searching, kan geen netwerk meer vinden en niets lijkt te helpen, sim eruit blijft ie hangen op 'zoeken' - >> factory reset / herstel en hij deed het weer.

[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-10-2016 14:07 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Citroentaart schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:30:
[...]

Er staat niks. De volgende melding staat daar 'Informatie over de batterij is beschikbaar nadat de iPhone enkele minuten is gebruikt.' :(
Dat lijkt mij niet helemaal goed nee :) mijn 5s (inmiddels verkocht) had hier zeker geen last van na de upgrade naar iOs 10. Misschien je batterij aan het overlijden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
martinusz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:13:
[...]

Dat lijkt mij niet helemaal goed nee :) mijn 5s (inmiddels verkocht) had hier zeker geen last van na de upgrade naar iOs 10. Misschien je batterij aan het overlijden? :?
Geen idee. Lijkt mij ook niet helemaal goed, nooit eerder last van gehad. Ik heb hem nu 2 jaar in gebruik.
Ik zal het eens in de gaten gaan houden. Ik merkte het pas na de update naar iOS10. Elke keer als ik maandag op kantoor kwam, was die leeg. Eerder nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Had recent dat ik de foon uit mijn jaszak haalde, nog net zag dat ik 30% accu had en PLOP: uit. Direct proberen aan te zetten: nee mag niet want accu is leeg. Uh, whatever? Even daarna alles weer okee.
Onderweg naar huis net viel mijn muziek uit: foon werkte nog, maar leek geen muziek meer af te willen spelen..plop..foon uit (59% accu) en weer dat gedoe dat ie zegt dat ie leeg is. Zet em thuis aan: niks aan de hand, 55% accu..ik tik een berichtje in en een low battery warning en naar 1%. En nu ie in zijn dock staat en weer aanspringt zegt ie vrolijk 57% 8)7

Heb eigenlijk niet zo veel zin om er nog geld aan uit te geven, want dit neigt naar een nieuwe accu, en ga dan liever meteen voor een SE met meer opslag, want daar loop ik met mijn muziek een beetje tegenaan. Mgoed even kijken wat ie gaat doen nu..en anders een schoonveegactie en weer een iCloud restore doen.

Wel apart zo ineens, maar goed blijft stukje elektronica, kan kapot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik zou even applecare bellen en sowieso een batterijtest laten uitvoeren. Als hij niet kapot/te slecht is dan ligt het aan de software en is de kans groot dat het bij een volgende update opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

SuBBaSS schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:20:
Ik zou even applecare bellen en sowieso een batterijtest laten uitvoeren. Als hij niet kapot/te slecht is dan ligt het aan de software en is de kans groot dat het bij een volgende update opgelost wordt.
Heb geen Applecare op het ding, hij is drie jaar oud dus sowieso geen garantie meer. Heb gisteravond wel 10.1.1 erop gezet, vanmorgen liep hij wel harder leeg onderweg naar het werk. Weer aan stroomnet gehangen en eens even zien wat ie nu gaat doen en straks onderweg naar huis :) Van het weekend kan ik altijd nog even een wipe/restore er tegenaan gooien, kleine moeite, en daarna zien we wel :P

-weekendje/weekje kijken verder-
issue leek te ontstaan na onder 55% oid, maar na een nieuwe leeg>vol cyclus ligt ie hier op 33% en loopt ie heel rustig terug zonder uitval. Had er ook nog een soft reset tussendoor gegooid. SE was al besteld dus de 5S gaat de verkoop in nu, zo te zien met toch geen accuprobs maar softwareglitch :)

[ Voor 69% gewijzigd door 2Dutch op 13-11-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Vraagje, is het mogelijk alleen de glasplaat van de iPhone te vervangen?
Of moet dan de digitizer in z'n geheel vervangen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:20
GewoonDennis schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:30:
Vraagje, is het mogelijk alleen de glasplaat van de iPhone te vervangen?
Of moet dan de digitizer in z'n geheel vervangen worden :)
Alleen het glas kan, maar kost je een puist meer werk, en ik twijfel of het resultaat weer net zo mooi is als een Glas + scherm

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
SpoekGTi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:34:
[...]

Alleen het glas kan, maar kost je een puist meer werk, en ik twijfel of het resultaat weer net zo mooi is als een Glas + scherm
Aah oke, had namelijk scherm + reparatiesetje besteld, en kwam er (natuúúrlijk) toen achter dat je ook de digitizer kon bestellen. Weggooien + alsnog bestellen kan altijd nog maar ik dacht, als scherm alleen ook kan (telefoon hoeft nog maar 2 maand mee maar de barsten zijn inmiddels te erg) maar ik kan geen how to vinden over alleen glas fiksen :)

Edit: inmiddels gevonden.. de t*ering.. 8)7 ik bestel wel een digitizer.

[ Voor 5% gewijzigd door GewoonDennis op 15-11-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:39
Mijn broer wil voor zijn 2 kinderen een telefoon kopen? Toestel+abbo voor totaal tussen de 20-22 euro ongeveer. De SE is dus te duur.de 5s is bij t-mobile (hij wil t-mobile liefste) goedkoper onder de 20 euro al verkrijgbaar afhankelijk van je minuten en data.

Mijn vraag is: hoe presteert dit toestel momenteel in december 2016 met de laatste iOS update?

Ik heb dit toestel 2 jaar gehad, tot januari dit jaar. Op t laatst was ie wel iets trager als eerst, maar nog steeds snel zat. En zou zo'n ding nog 2 jaar op normale snelheid mee kunnen (niet irritant traag)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik heb nog steeds een 5s 64GB. Voldoet prima is niet traag. Wel de batterij net vervangen want dat ging niet helemaal lekker meer na ruim 2 jaar. Kortom prima (budget?) telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 06:25
Ik heb voor onze oudste (11 jaar) een gebruikte 5S gekocht. Er los een sim only abo bij genomen van Simpel (met dataplafond!). Hij krijgt de telefoon komende maandag van de Sint. Ik heb er zelf een weekje mee rond gelopen om te testen en ik weet zeker dat mijn zoon hier veel plezier aan gaat beleven. Compact, Pokemon-proof, accuduur voldoende en met goed af te schermen beperkingen (leeftijdsgrenzen voor apps, youtube, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 541798

Zijn er meer mensen met de IOS 10.2 update op een iPhone 5s, waarbij er spontane reboots voorkomen?

De eerste keer bleef de telefoon zelfs in een loop, en kreeg ik tussen het opnieuw booten en het Apple logo een zwart scherm met verticale rode en blauwe lijnen op het beeld. Ook heb ik het idee dat dit vaker is als de accu rond de 30% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Anoniem: 541798 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:55:
Zijn er meer mensen met de IOS 10.2 update op een iPhone 5s, waarbij er spontane reboots voorkomen?

De eerste keer bleef de telefoon zelfs in een loop, en kreeg ik tussen het opnieuw booten en het Apple logo een zwart scherm met verticale rode en blauwe lijnen op het beeld. Ook heb ik het idee dat dit vaker is als de accu rond de 30% is.
Yup, hier ook. Gisteren kreeg ik van mijn vrouw te horen dat de 5S van onze zoon er al een tijdje last van heeft. Aangezien het een gebruikt toestel is, wastafel mijn conclusie dat de accu niet goed meer moest zijn. Maar na bovenstaande gelezen te hebben eerst naar eens een fix van Apple afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ind0tjee : Op mijn 5S met 16GB (4 GB vrij) geeft 10.2 tot nu toe geen problemen.Accu is al die tijd wel 50+% geweest.

@dennis_rsb: deze 5S bevalt prima. Betaalde er, nieuw!, totaal 240 euro voor bij een friend&family Vodafone pakket.
De refirbished 32GB vond ik te duur en ze willen nog wel eens stuk gaan, nieuw is de 32GB zeldzaam of errug duur.... (koopmoment: aug-2016)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 18:30
Sinds enkele weken vertoont mijn iphone 5s enkele problemen. Als ik de iphone wil openen/activeren via de home button ofwel via de powerknop, dan blijft het scherm regelmatig seconden lang op zwart. Dit kan wel eens een seconde of tien zijn voordat het scherm aangaat. Nogmaals drukken op de home button of de powerknop heeft geen resultaat. Opnieuw opstarten of een reset helpt ook niet.

Wat zou het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, maar ik zou zelf hier gaan lezen:
https://www.google.nl/sea...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Laatst online: 18-06 15:35
lochtejans schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:06:
Sinds enkele weken vertoont mijn iphone 5s enkele problemen. Als ik de iphone wil openen/activeren via de home button ofwel via de powerknop, dan blijft het scherm regelmatig seconden lang op zwart. Dit kan wel eens een seconde of tien zijn voordat het scherm aangaat. Nogmaals drukken op de home button of de powerknop heeft geen resultaat. Opnieuw opstarten of een reset helpt ook niet.

Wat zou het kunnen zijn?
Heb er ook last van. Kan op internet maar weinig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Ook mijn 5s die ik gekregen heb profiteert nog van de optimalisaties. Top.

"Apple File System - When installing iOS 10.3, the iPhone's file system will be updated to use Apple File System (APFS). Apple recommends making a backup before downloading the new update. Announced at WWDC last year, APFS is optimized for Flash/SSD storage and includes features like strong encryption, space sharing, copy-on write metadata, cloning for files and directories, snapshots, and more. "

Samen met de verbeterde App animation voelt het toestel weer vlotjes. Wat nou elke update vertraagd mijn iPhone..? :) :)

https://www.macrumors.com/2017/01/24/whats-new-in-ios-10-3/

Kanttekening: vanaf iOS 10 merk ik wel dat zowel op mijn SE als de 5s de touch niet altijd geregistreerd word.. Mogelijk is iOS dan beter afgestemd voor de grotere formaat iPhones. Hoor dit van meer mensen in mijn omgeving met een 4" iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:14
Ik heb een nieuwe 5S en heb daar een backup op terug gezet. Het viel me op dat wanneer ik in Whatsapp een bericht verstuur, dat de "plop" toon erg hard is. Ook als ik dan een speciale toon kies voor sommige contacten dan is die toon bij testen soms eerst normaal en dan bij nog een keer testen, veel te hard. (alsof de speaker het eigenlijk niet aan kan). Dit fenomeen ging ik ook terug vinden in meldingsberichten in de instellingen van de iPhone.

Vervolgens heb ik alles opnieuw geïnstalleerd als nieuwe iPhone en als eerste WhatsApp geïnstalleerd. Helemaal clean dus. Het fenomeen bleef bestaan.

Ik dacht dat het aan de hardware lag, maar nu net een andere nieuwe iPhone 5S geïnstalleerd en precies het zelfde fenemoon.

Ik vermoed nu dat het de combinatie is van de hardware van de 5s, met IOS 10.2.1. Op andere iPhones heb ik dit probleem niet kunnen vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-06 10:04
Goofman schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:15:
[...]

Yup, hier ook. Gisteren kreeg ik van mijn vrouw te horen dat de 5S van onze zoon er al een tijdje last van heeft. Aangezien het een gebruikt toestel is, wastafel mijn conclusie dat de accu niet goed meer moest zijn. Maar na bovenstaande gelezen te hebben eerst naar eens een fix van Apple afwachten.
Hier (vermoedelijk) hetzelfde probleem. Het begon met herstarten in de nacht aan de lader, dat merkte ik omdat ik 's ochtends m'n wachtwoord moest invoeren vanwege herstarten. Nu herstart het toestel ook steeds vaker overdag bij actief gebruik. Één keer heb ik de genoemde rode en groene strepen gezien.

Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb al twee keer een refurbished 5S gekregen van Apple vanwege rode en blauwe schermen (geheugen). Vanwege al het gedoe het laatste exemplaar direct verkocht en een ander toestel gekocht, maar inmiddels gebruik ik alweer ruim een jaar een nieuw gekochte 5S. Hopelijk is het probleem dit keer met een software update op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Net nog even nagevraagd bij mijn zoon en hij heeft er nog steeds last van. Ik heb zelf sinds 3 weken ook een 5S welke ik nieuw gekocht heb. Nergens last van gehad. Moet wel zeggen dat ik sinds een week iOS 10.3 (beta versie) op heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Bedankt, dan wacht ik nog even op 10.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou van de week een afspraak maken bij de Apple store. Maar dit heeft dus vrij weinig zin, ik heb wel vaker last van rode en blauwe strepen over het scherm. Het toestel heb ik nieuw bij een abbo gehad in augustus 2016.

Moet ik alsnog een afspraak maken of wachten op een nieuwe update?
Tweade schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Hier (vermoedelijk) hetzelfde probleem. Het begon met herstarten in de nacht aan de lader, dat merkte ik omdat ik 's ochtends m'n wachtwoord moest invoeren vanwege herstarten. Nu herstart het toestel ook steeds vaker overdag bij actief gebruik. Één keer heb ik de genoemde rode en groene strepen gezien.

Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb al twee keer een refurbished 5S gekregen van Apple vanwege rode en blauwe schermen (geheugen). Vanwege al het gedoe het laatste exemplaar direct verkocht en een ander toestel gekocht, maar inmiddels gebruik ik alweer ruim een jaar een nieuw gekochte 5S. Hopelijk is het probleem dit keer met een software update op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Naar aanleiding van onderstaande bericht heb ik de accu van mijn telefoon helemaal leeg laten lopen:

https://www.appletips.nl/iphone-valt-percentage-batterij/

Sindsdien (2 dagen) geen uitvallende telefoon meer gehad.

Edit: al 4 dagen geen problemen meer!

Edit 2: Inmiddels wel weer uitvaller gehad. Is vooral bij multi tasken.

[ Voor 49% gewijzigd door Tweade op 14-03-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuna
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-09-2023
Ik heb 14 maanden geleden via iBood een refurbished iPhone 5S gekocht aan 400 €.
Vandaag is hij al stuk : moederbord zou moeten vervangen worden. Hij was de laatste weken regelmatig zomaar uitgevallen. Restore is onmogelijk. Nochtans altijd normaal gebruikt, geen water enz....

Garantie lijkt een hopeloze zaak zowel bij iBood als bij Apple, geld kwijt : kostelijke affaire. Geen appeltjes meer voor mij. :( :'( 8)7

Ik ga voor de Oneplus3T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 16:50
Beuna schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:26:
Ik heb 14 maanden geleden via iBood een refurbished iPhone 5S gekocht aan 400 €.
Vandaag is hij al stuk : moederbord zou moeten vervangen worden. Hij was de laatste weken regelmatig zomaar uitgevallen. Restore is onmogelijk. Nochtans altijd normaal gebruikt, geen water enz....

Garantie lijkt een hopeloze zaak zowel bij iBood als bij Apple, geld kwijt : kostelijke affaire. Geen appeltjes meer voor mij. :( :'( 8)7

Ik ga voor de Oneplus3T.
Heeft bijzonder weinig met apple of specifieker de iphone te maken. Beter koop je bij een fatsoenlijke retailer, ipv een baggerwinkel als ibood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tweade schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:52:
Naar aanleiding van onderstaande bericht heb ik de accu van mijn telefoon helemaal leeg laten lopen:

https://www.appletips.nl/iphone-valt-percentage-batterij/

Sindsdien (2 dagen) geen uitvallende telefoon meer gehad.

Edit: al 4 dagen geen problemen meer!

Edit 2: Inmiddels wel weer uitvaller gehad. Is vooral bij multi tasken.
Ik heb dit ook geprobeerd, maar hij blijft random rebooten. Heb gisteravond iOS 10.3 geïnstalleerd maar ook dit had geen effect. Dus ik ga toch maar een afspraak maken bij een Apple store :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Ik had hier nog een Apple iPhone 5S 16GB liggen. Is maar heel kort gebruikt en toen was het scherm al kapot. Via eBay een scherm besteld en erop gezet, echt is er niet op te typen, want het scherm doet maar wat. Dit blijkt dus het geval te zijn met een goedkoop namaak scherm.

Gezien de Apple iPhone 5S nog in nieuwstaat is, wil ik eigenlijk het scherm toch repareren, om hem als tweede telefoon te gebruiken. Nu zie ik overal schermen voor rond de € 20,00. Heeft iemand ervaring met een goed scherm? Waar kan ik deze het beste kopen? Ik begrijp dat de Apple reparatie het beste is, maar dat vind ik te duur voor dit model.

Ik zit zelf aan dit te denken: https://www.gsmreparatiecentrum.nl, € 29,00 en ik heb nog enige 'garantie' als het niet werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 29-01-2020 19:37 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jumpman schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:32:
Ik had hier nog een Apple iPhone 5S 16GB liggen. Is maar heel kort gebruikt en toen was het scherm al kapot. Via eBay een scherm besteld en erop gezet, echt is er niet op te typen, want het scherm doet maar wat. Dit blijkt dus het geval te zijn met een goedkoop namaak scherm.

Gezien de Apple iPhone 5S nog in nieuwstaat is, wil ik eigenlijk het scherm toch repareren, om hem als tweede telefoon te gebruiken. Nu zie ik overal schermen voor rond de € 20,00. Heeft iemand ervaring met een goed scherm? Waar kan ik deze het beste kopen? Ik begrijp dat de Apple reparatie het beste is, maar dat vind ik te duur voor dit model.

Ik zit zelf aan dit te denken: https://www.gsmreparatiecentrum.nl, € 29,00 en ik heb nog enige 'garantie' als het niet werkt.
Verwacht voor dat geld geen A+ kwaliteit incl. reparatie. Zal gewoon Ali ex scherm zijn.
Heb je het oude scherm nog, met Touch ID ?
stekkers goed geplaatst, eerst accu afgekoppeld en daarna pas scherm geplaatst

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33
Hackus schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:40:
[...]

Verwacht voor dat geld geen A+ kwaliteit incl. reparatie. Zal gewoon Ali ex scherm zijn.
Heb je het oude scherm nog, met Touch ID ?
stekkers goed geplaatst, eerst accu afgekoppeld en daarna pas scherm geplaatst
Heb ik inderdaad nog. Ik heb er nu een scherm ingezet (Ali Express kwaliteit), maar het onderste touch deel werkt niet lekker (doet vreemd). Al ge-update naar het laatst beschikbare iOS 12.4.5. Zal morgen nog eens kijken. Anders misschien nog een scherm proberen en anders afschrijven.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jumpman schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:18:
[...]

Heb ik inderdaad nog. Ik heb er nu een scherm ingezet (Ali Express kwaliteit), maar het onderste touch deel werkt niet lekker (doet vreemd). Al ge-update naar het laatst beschikbare iOS 12.4.5. Zal morgen nog eens kijken. Anders misschien nog een scherm proberen en anders afschrijven.
Kijk maar eens of de connectors goed zitten.(eerst accu afkoppelen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.

Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.