• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-12-2022

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inleiding
De iPhone 5s is het duurdere model en draait op een Apple A7-soc. Dat is de eerste mobiele 64-bits processor en draait op Apples eigen Swift-microarchitectuur. Omdat het backwards compatible is met 32-bits, kunnen alle apps gewoon draaien, maar de standaardapps en grote delen van het besturingssysteem moesten herschreven worden voor de nieuwe soc. Volgens Apple zijn de processorkernen twee keer zo snel als die in de iPhone 5, iets dat niet komt door de 64-bits-ondersteuning, maar door verbeteringen aan Swift.

Tegelijkertijd met de 5s is de iPhone 5c gepresenteerd: [iPhone 5c] Ervaringen en Discussie
Inhoudsopgave

Ontwerp
Inhoud.

Features
Met de eerste iPhone werd aanraking geïntroduceerd als de meest natuurlijke manier om een smartphone te bedienen. Aanraken om muziek te beluisteren. Aanraken om webpagina’s te bezoeken. Aanraken om een foto te nemen. Het begon allemaal met een uiterst eenvoudig uitgangspunt: jouw vinger. En vanuit dat idee hebben we de logische volgende stap genomen: Touch ID, de identiteitssensor voor vingerafdrukken. Je vingerafdruk is het ultieme wachtwoord. Je hebt ’m altijd bij je. En niemand kan ’m raden. Maar afgezien daarvan is het logisch dat jouw telefoon jou herkent; hij moet jou kennen en niet verlangen dat je wachtwoorden onthoudt en invoert om ’m te kunnen gebruiken. We wisten dat de beste plek om de sensor te plaatsen, de plek is waar je je iPhone van nature aanraakt – op de thuisknop. Maar hoe moesten we al die technologie voor sensoren inpassen op zo’n klein oppervlak?

Daarvoor was een team nodig van biometrisch deskundigen en hardware-engineers. Zij hebben de werking van sensortechnologie helemaal onder de loep genomen om de iconische thuisknop opnieuw te ontwerpen. Het oppervlak van de knop, gemaakt van lasergesneden saffierkristal, verstuurt de afbeelding van je vingerafdruk direct naar een capacitieve aanraaksensor, die tot onder de buitenlaag van je huid scant om een gedetailleerd beeld te krijgen. Rond de knop zit een roestvrijstalen ring die je vinger detecteert, de sensor activeert en de signaal-ruisverhouding verbetert. Vervolgens leest de software het reliëf van je vingerafdruk om jouw unieke match te vinden en je telefoon te ontgrendelen. Het is uiterst geavanceerde technologie, die in het gebruik naar de achtergrond verdwijnt. Je merkt er dus niets van. Behalve dat je moeiteloos je iPhone ontgrendelt.
http://images.apple.com/euro/iphone-5s/a/generic/specs/images/specs_processor_a7.jpg

http://foto.ultimation.nl/iphone5s/performance_a7_title.png
Opvallend betere prestaties en graphics die realistischer aanvoelen. Dat is altijd het doel als je een nieuwe mobiele chip ontwikkelt. Maar prestaties mogen niet ten koste gaan van efficiëntie. Inleveren op de gebruiksduur van de batterij ten gunste van snelheid is nooit een optie geweest voor iPhone. Daarom hebben we voor iPhone 5s een nieuwe chip en een nieuwe coprocessor ontwikkeld: de A7 en de M7.

De A7-chip is ontworpen rond 64-bits architectuur – dat is architectuur van desktopklasse, uniek in de wereld van de smartphones. Er wordt al jaren gewerkt aan een evolutie naar 64-bits. En wij hebben dit nu gerealiseerd omdat we mensen letterlijk verwerkingskracht van desktopklasse in handen wilden geven. Toen we ons voorstelden wat mensen hier allemaal mee voor elkaar zouden kunnen krijgen, was de beslissing snel genomen. Met de A7-chip krijgt iPhone 5s de kracht die nodig is voor alle nieuwe voorzieningen die nu zijn ingebouwd. Hij is tot 2x sneller dan de chip van de vorige generatie, wat betreft CPU- en grafische prestaties. De chip is voorzien van compleet nieuwe beeldsignaalverwerking. En hij ondersteunt OpenGL ES 3.0, waardoor visuele effecten mogelijk zijn die voorheen alleen op computers en gameconsoles te zien waren. Maar ondanks al die verbeteringen is de A7 nog steeds energiezuinig.

http://images.apple.com/euro/iphone-5s/a/generic/specs/images/specs_processor_m7.jpg

De nieuwe M7-coprocessor is ontworpen om iPhone 5s nog efficiënter te maken. Hij neemt de A7-chip werk uit handen door bewegingsgegevens te verzamelen van de versnellingsmeter, de gyroscoop en het kompas. Apps kunnen die gegevens vervolgens gebruiken zonder continu de A7-chip te belasten. Aangezien de M7 specifiek voor deze taak is ontworpen, verbruikt hij aanzienlijk minder vermogen dan de A7 nodig zou hebben. Dus ook hier wordt de batterij gespaard.
http://foto.ultimation.nl/iphone5s/isight_title.png
Wat de iSight-camera zo bijzonder maakt, is dat je foto’s er geweldig uitzien zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Het is gewoon een kwestie van kijken en schieten. Je iPhone kiest de ideale instellingen en weet hoe krachtig de flits moet zijn – en hij herkent automatisch gezichten in een groep. Er zijn geavanceerde technologieën gebruikt die speciaal zijn ontworpen voor de hardware en de software van de camera. Het is logischer je iPhone te leren hoe hij geweldige foto’s maakt dan mensen te leren hoe ze professionele foto’s moeten maken.

De nieuwe iSight-camera op iPhone 5s bouwt voort op de iPhone 5-camera. En dat merk je aan alles. Hij registreert prachtige beelden met 8 megapixels. En ze zijn zo mooi omdat de nieuw ontworpen camerasensor grotere sensorpixels mogelijk maakt. Met grotere pixels krijg je betere foto’s. En dat is precies wat we in gedachten hadden met de innovaties die we in de nieuwe iSight-camera op iPhone 5s hebben ingebouwd.

iPhone 5s is de eerste 64‑bits smartphone ter wereld. En iOS 7 is vanuit dat oogpunt ontworpen: specifiek voor een 64-bits architectuur. Dus iOS 7 is net zo geavanceerd als de iPhone waarop het draait.
Over iOS7 kan je meer lezen in het topic ([iOS 7] Ervaringen & Discussie) hier op het forum.
Bij het ontwerp van de vele innovaties in iOS 7 is ook overwogen op welke apparaten dit besturingssysteem gebruikt zou worden. We wisten dat de iPhone 5s zou worden aangestuurd door de A7-chip en een 64-bits architectuur. En iOS 7 is zodanig ontworpen dat die verbeteringen optimaal benut zouden worden. Maar buiten dat was het doel bij het ontwerp van iOS 7 een bekend en geliefd besturingssysteem te vereenvoudigen, nog functioneler te maken en de gebruikservaring nog verder te verbeteren.

iOS 7 is het toonbeeld van eenvoud. De interface is bewust ongecompliceerd gehouden. Alles wat geen toegevoegde waarde biedt, is verwijderd. Zo ligt de focus op het belangrijkste: jouw materiaal. Het gebruik van lagen en transparantie creëert diepte en een gevoel van context en eigenheid. Met animatie en bewegingen wordt de interface dynamischer. Het resultaat is een gebruikservaring die over de hele linie beter, intelligenter en aantrekkelijker is. Zo laat ook iOS 7 zien hoe in iPhone 5s verschillende manieren van vooruitdenken samenkomen.

Specificaties
CPU ChipsetApple A7 en Apple M7
CPU snelheidOnbekend
Intern geheugen16GB / 32GB / 64GB
WerkgeheugenOnbekend
GPS Glonass-ondersteuningJa
Flash geheugenNiet mogelijk
Scherm4,00" 1136 x 640 retina
Camera achterkant8.0MP AF, ƒ/2.2 aperture, TrueTone flash, 1080P video
Camera voorkant1.2MP, 720P video
Fysieke cameraknopNee (maar vol+ kan daarvoor worden gebruikt)
GSM-frequenties850, 900, 1800, 1900 MHz
LTE-banden1, 2, 3, 5, 7, 8, 20
NL'se LTE-supportJa
Accu (mAh, standby, spreektijd)1570mAh, 250 uur, 10 uur
Afmetingen 123.8 x 58.6 x 7.6 mm
Gewicht 112 gram
Bijgeleverde headsetApple Earpods
Adviesprijs16GB €699,00 / 32GB €799,00 / 64GB €899,00
BijzonderhedenMaakt gebruik van nano-simkaart
Apple specificatieshttp://www.apple.com/iphone-5s/
Topics[iPhone 5s] Ervaringen en Discussie

Galerij

Nieuws
• 13-09-2013: nieuws: Nieuwe iPhones hebben grotere accu's dan iPhone 5
• 10-09-2013: nieuws: Apple presenteert twee nieuwe iPhones
• 03-09-2013: nieuws: Apple bevestigt iPhone-event op 10 september
• 03-09-2013: nieuws: Quick start guides duiden op Nederlandse release plastic iPhone 5C
• 16-08-2013: nieuws: Gerucht: processor nieuwe iPhone is eerste op ARMv8-architectuur
• 25-06-2013: nieuws: Foto toont nieuwe A7-soc in prototype Apple iPhone 5S

Bronnen
Apple - iPhone 5s - Features
Apple - iPhone 5s - Design
Apple - iPhone 5s - Technical Specifications
reviews: Apple iPhone 5s: je vingerafdruk als pincode

Log
11-09-2013: Topic start, Fietsbel en CLB toegevoegd als mede auteurs.
21-09-2013: Paar features toegevoegd, bronnen vermeld.
30-09-2013: Teksten aangevuld en afbeeldingen toegevoegd.

[Voor 147% gewijzigd door Ultimation op 30-09-2013 22:02]

MacBook Air [13-inch, M1, 16GB RAM, 256GB]

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:25
Hierbij de foto's

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-03 16:17
Ronvgs schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:17:
[...]

Wat denk je van de batterij?
''Meeh''

Thuis was ie met mijn wifi-netwerk verbonden. Ben in de avond eventjes bij iemand langs geweest en heb tijdens de busreis muziek geluisterd via Spotify. Heen en terug is het ongeveer een uur.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:24
Oké, ik heb m nu 2u in gebruik en hij is heeerlijk!
Net als mijn oude 5 eigenlijk, maar net even wat nieuwer. TouchID is geweldig, camera is geweldig (waar de 5 ook al geweldig was), snelheid is super, 4G werkt top.

http://tweakers.net/ext/f/g4ZxX6Q5PObcZRxHB9AqfN1b/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/IwFjIqNZbxWf3nWvwqEasAE5/thumb.jpg

http://tweakers.net/ext/f/woGEDnai8yYHiyx0a9jWOU9J/thumb.jpg

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-03 16:17
Ik ben tevreden _/-\o_, alhoewel ie eventjes aan de lader is geweest (half uurtje) vind ik het toch netjes.

[Voor 38% gewijzigd door TZC-T1-FX op 29-09-2013 19:54]

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:17
Scrtz schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:04:
Heb vandaag mijn iPhone 5s opgehaald maar twijfel over wat ik er mee moet doen, gebruiken jullie hoesjes? dit deed ik een tijd bij mijn iphone 5 maar daar gaat het design zo aan verloren..

Merk nu wel dat er veel zeikerds zijn met het verkopen van de iPhone 5 die om elke kleine scuff denken de iphone meteen voor 50 euro minder te krijgen..

Ben ik aan het denken aan Apple care+ maar dat is ook weer meteen 100 euro extra..
Heel dom, maar ik heb een transparant iphone 5 hoesje gekocht (nu eerst 1 bij de Xenos voor 6 euro en er komt nog een 0,3 mm dik transparant hoesje). Op die manier blijf je het design goed zien maar is ie toch goed beschermd.

Zie een voorbeeld :

[Voor 14% gewijzigd door enzoronald op 07-10-2013 22:31]

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:17
Scrtz schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:58:
Ja bij de witte iPhone vind ik dat idd nog wel sjiek uitzien, maar een transparant hoesje op de zwarte iPhone ziet echt heel goedkoop uit, vandaar dat dat niet een optie is helaas.

Ik denk dat ik maar voor een apple care+ ga
mwoch ik vind t wel mooi zo :

[Voor 5% gewijzigd door enzoronald op 08-10-2013 09:26]

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
Blijft jullie 5S ook " door laden" ? Ik heb altijd het bliksemschicht icoon hij gaat nooit over op het stekker icoon wat ik op mijn 4S had met iOS 7.

Hij geeft wel aan dat hij 100% opgeladen is in de tekst op het lockscreen, maar het icoon rechtsboven verandert niet mee.

Bekend probleem in IOS 7 met de 5S of is het een specifiek probleem in mijn toestel?

https://www.dropbox.com/s...-11-13%2020%2017%2043.jpg

https://www.dropbox.com/s/5qp4x9se47hzyv6/Photo%2006-11-13%2020%2017%2043.jpg

[Voor 9% gewijzigd door stormfly op 06-11-2013 20:21]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:41

OMX2000

By any means necessary...

Ik heb nu al een keer of vijf meegemaakt dat o.a. Safari crasht en ik een wit scherm met zwart Apple logo krijg. Het lijkt niet zo te zijn dat de iPhone helemaal opnieuw opstart, maar het logo blijft wel een seconde of tien zichtbaar.

[Voor 23% gewijzigd door OMX2000 op 11-11-2013 10:24]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Is de gewone app niet genoeg? Je kunt een mooi overzicht krijgen door te 'zoeken', maar geen zoekterm in te vullen:

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59

Bosmonster

*zucht*

Eindelijk mijn 5s binnen en die wordt geleverd met iOS 7.0.3. Nu wil ik updaten naar 7.0.4. maar krijg ik continu deze melding:

Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Heb al geprobeerd via wifi en 3G. Andere devices zitten wel gewoon op 7.0.4.

Geen zin om hem aan iTunes te hangen eerlijk gezegd..
KaiseRRuby schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:07:
[...]

Wil hier graag even op inhaken, kwam hier met de gedachte om hier vragen over te stellen..

Krijg morgen mijn 5S heb ook (weinig) screenprotectors gebruikt. Heb een 3GS en een 4 gehad qua iPhone, altijd krassen op het scherm. Heb nu een HTC One X (die met Gorilla Glass 2 zou zijn), krassen.

Ik doe niets raars met mijn telefoon, altijd los in een broekzak waar nooit sleutels of andere scherpe voorwerpen zitten. Heb vaak een pak of in ieder geval broek aan van zachte stof, dus nog niet eens spijkerstof oid. Toch krijg ik altijd krassen.

Nu zoek ik dus inderdaad een protector voor op het scherm, maar de meeste protectors zijn van die afschuwelijke dingen waardoor het hele scherm lelijk wordt. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald type?
Heb zelf voor de iPhone5 er eentje laten zetten bij een iPhone-speciaalzaakje. Die hadden er een speciaal apparaat voor ook. Tis praktisch niet te zien dat er een screenprotector op zit.

[Voor 58% gewijzigd door Bosmonster op 05-12-2013 16:37]

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:49

jelle.

Product Owner
Wat ik nou toch met mijn 5S voor elkaar heb gekregen :F

Liet 'm gisteren van hooguit 10 7 cm op de bovenkant van mijn MacBook Pro vallen. Geen krasje, geen schaaf, geen chip, niks van wat je normaal qua beschadigingen ziet.... maar een DEUK in de aluminium achterkant 8)7

(foto is beetje vaag omdat ik hier geen tweede camera beschikbaar heb)

Dit geloof je toch niet?? Ik snap dat aluminium een relatief zacht metaal is en dat je een iPhone nou eenmaal niet moet laten vallen, maar een deuk als deze vind ik wel heel bizar.

Ik wil dit eigenlijk toch wel een keer aankaarten bij de Genius Bar. Sure, het is gebruiksschade, maar dat er zo makkelijk een deuk in ontstaat (en geen enkel ander krasje of wat dan ook, hij is verder echt in mint condition) vind ik eigenlijk niet acceptabel voor een telefoon van €800.

Wat denken jullie?

• Anoniem: 103465
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Typo keyboard for iphone 5S - http://typokeyboards.com/home

Blackerry Q10 keyboard maar dan wel met een 4 inch scherm ipv 3.1

[Voor 140% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 07-12-2013 01:58]

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 14:57

afterburn

No more...

Ik moet zeggen, ik ben behoorlijk onder de indruk van de accu van de 5s.

Heb eerlijk gezegd nog geen smartphone gehad die het zo lang vol houdt. Zelfs de Note 2, die toch een flinke accu heeft, hield het met vergelijkbaar gebruik op z'n hoogst tot midden van de volgende dag uit. Dit screenshot is van nu, terwijl ik de 5s maandagochtend van de lader heb getrokken.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Anoniem: 564294

remzor schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:37:
[...]

Als je naar de website van Apple gaat en je daar de iPhones met elkaar vergelijkt zul je tot de conclusie komen dat ze beiden andere afmetingen hebben.. het antwoord is dus nee.Gemakkelijk te achterhalen hoor ;)
Oja sorry! Heb je helemaal gelijk in.

Krijg nu trouwens deze hoesjes aangeboden "voor de 5C" is er iemand die dat met blote oog kan constateren of is dat niet af te zien aan een foto voor welk toestel hij exact is. Ik weet het is mm werk :

• BassieRassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2022
Gister een iphone 5s omgeruild omdat mijn scherm losliet vanwege een val.

Helaas heb ik met de nieuwe iphone dit constant bij itunes:

Ik heb een icloud backup terug gezet.

Tevens laat ie met aanzetten het startup scherm zien. Deze:

Iemand een idee hoe dit op te lossen ?

• BackSlash
  • Laatst online: 20-03 19:30
Ik kwam op internet de Iloome Screenmate Flex tegen, een glazen screenprotector van slechts 0.12 mm dik! Op youtube staan wat reviews, eenmaal geïnstalleerd zijn ze bijna onzichtbaar. De reviewers zijn erg positief.
Via eBay zijn ze ook te vinden, ze zijn ongeveer 20 euro inc verzendkosten. Erg interessant!

iPhone 5 met screenmate flex geinstalleerd:

Desktop: Ryzen 7 5800X / 32GB / RTX 3080 / Dell UP2715K 5K || Woonkamer: iMac Retina 27” 5K mid 2017 || HTPC: Core i7 3770 / 8GB || Macbook Pro Retina 15,4" mid 2015 || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• Cooltennis
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-03 14:04
Ken iemand dit fout ook herkend?
Dit is met kabel van usb 2 meter aangesloten aan adaper stroom.

Heeft dat ergens mee te maken?

Zie afbeelding:

[Voor 15% gewijzigd door Cooltennis op 25-02-2014 13:05]

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-03 11:02
Even een vraagje jongens. Afgelopen weekend wilde ik screenprotectors op onze Iphone 5s's plakken, bij het verwijderen van stof op de beeldschermen constateerde ik een heel klein vlekje op mijn Vrouw haar iPhone 5s gold editie. Het puntje (lijkt op heel klein stofje) is met geen mogelijkheid weg te krijgen, vervolgens zette ik het scherm aan op een witte webpagina en het eerst ''witte'' puntje wordt zwart. Als ik het scherm uitzet waarbij het scherm dus zwart wordt, licht het puntje wit op.. het is heel erg klein maar wel te zien met het blote oog. Ook met een foto is het nog zichtbaar, zie foto.

Ikzelf heb mijn scherm ook maar even afgespeurd en ben dit niet tegengekomen. Het toestel van mijn vrouw is nog nooit gevallen en zit in een gesloten book-case. Er wordt zeer zorgvuldig mee omgegaan, ik denk dat er een foutje in haar scherm zit. Een dode pixel perhaps (of een stofje achter het glas?)

Ervaringen?

Ik hoor graag wat ik het beste kan doen (helaas geen tijd gehad om naar de winkel te gaan)

Zie foto's:

Sorry voor de vervelende formaten, ik heb foto's van het scherm zelf gemaakt, het ligt niet aan mijn camera lens, het stipje is ook te zien met het blote oog. Heb er natuurlijk meerdere personen om mij heen naar laten kijken en allen zien het :)

[Voor 7% gewijzigd door Dr.Root op 10-03-2014 10:32]

• Anoniem: 103465
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Diefstal van iphone's en ipad's in combinatie inbraak maar ook gewoon binnenlopen van kantoren of auto's worden opengebroken terwijl andere auto ongenoemd worden gelaten.

De politie waarschuwt hier ook voor http://www.politie.nl/nie...-waardevolle-spullen.html

Het is niet nieuw maar wel ios 7. een bluetooth scanner heb je al vanaf 50 dollar maar wil je meer positie en willen uitlezen zit je tot al snel op 300 dollar.

Apple zet ongevraagd Bluetooth aan

Opmerkelijk genoeg zet Apple stiekem Bluetooth weer aan bij iPhones en iPads na de laatste paar updates van iOS. Waarschijnlijk doet het concern dit om zijn draadloze tracking- en betaaldienst iBeacon te pushen.

Het schijnt op dit moment populair te zijn en wellicht kunnen inbrekers op basis van een ipad/airpad bepalen of er dan ook meer te halen is.

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 15-03-2014 12:27]

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:08:
[...]

Inmiddels terug en ze hebben het scherm losgehaald en opnieuw vastgezet. Het probleem lijkt weg en er is een notitie geplaatst voor het geval het probleem weer terugkomt (vervanging dan).
Ik had hier ook last van. Bij mij was/is het probleem dat de plastic rand om het glas een heel klein beetje ruimte heeft ten opzichte van de aluminium behuizing. Hier hoopt stof en vuil zich na een tijdje op en begint het scherm te klikken omdat het scherm dan iets tegen de behuizing wringt. Klinkt alsof de glasplaat bij licht indrukken plopt alsof het tegen een sticker plakt en los komt.

Met een zeer dun stukje plastic (van een gelamineerd a4tje) kan ik de rand voorzicht schoonmaken en komt al het vuil er uit. En dat is best veel als je de telefoon zoals ik in een stoffige broekzak draagt :+

Hierna nooit meer een klik gehoord. Klinkt als een vaag verhaal, maar ik stoorde me ontzettend aan het gevoel dat mijn scherm los zat. Ik heb het toestel al een keer omgeruild voor dit probleem bij Apple, maar bij het vervangende toestel gebeurde het klikken na een week of 4 wederom.

Nu maanden verder geen enkele last meer gehad. Klinkt als een vaag verhaal, maar misschien de moeite om te proberen als het scherm weer begint te klikken.

Foto ter verduidelijking

En de camera van mijn iPad heeft ook zijn ontmaagding gehad oOo

[Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 26-03-2014 10:23]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

JB

Cédric roelt!

freddyathlon schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:25:
[...]

Dat 'probleem' heeft bijna elke 5S. De mijne heeft dat ook (2 weken oud). Heb het in de Mediamarkt en bij Belcompany met een 5S geprobeerd, maar ook die knoppen hoor je. Schud je het toestel, dan hoor je ze rammelen. Tsja, mijn 4S had dit ook, zij het in iets mindere mate, maar ook hier aanwezig. Mijn 4S had het meer ook bij de volumeknoppen, terwijl die bij mijn 5S heel stevig vastzitten...

Pure interesse hoor, maar wil je een iPhone 5S die niet rammelt? Mij lijkt dat lastig worden. Ook op Apple forum komt dit veelvuldig voor. Ik stoor me er inmiddels niet meer aan en heb er genoegen mee genomen dat het zo 'hoort' blijkbaar, omdat meerdere mensen dit hebben. Begrijp me niet verkeerd; een toestel van bijna € 700,- hoort helemaal stevig in elkaar te zitten en is niet des Apples, kwa afwerking, maar goed. Weinig aan te doen denk ik.
Er zijn wel 5s toestellen die goed/beter in elkaar zitten. Zoals ik al aangaf heb ik inmiddels 2 toestellen van bekenden in mijn handen gehad waar het niet hoorbaar is. Dat de knop los zit vind ik nog niet zo erg maar dat ik de 5s hoor rammelen alsof er iets los zit vind ik echt onacceptabel voor een toestel van €699+
freddyathlon schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:49:
Zo vind ik bij mijn 5S bijvoorbeeld dat de home-knop niet helemaal strak vast zit. Als je met je duim op de knop schuift, voel je dat er een heel klein beetje speling is... Hebben meer gebruikers dit ook?? Ben ik nu een mierenn**ker?
Speling heb ik nog niet meegemaakt maar ook bij de homeknop zit er wel degelijk verschil in de degelijkheid. Van de 3 vervangers voelden de middelste 2 beduidend beter aan, maar die zijn dus ook weer terug ivm de powerknop. Heb bij mijn laatste ook aangegeven dat de homeknop hiervan niet lekker klikt en het lijkt soms alsof ie een beetje hangt cq. niet meteen terug schiet. En nee je bent geen mierenneuker, ik ben gewoon beter gewend van Apple (en dat mag ook voor dergelijke bedragen!!!).

Verder heeft mijn laatste refurbished toestel sowieso vaag zwart spul wat tussen de behuizing zit (is geen vuil, was al bij het openmaken van de doos zo).

Mijn boefje is liev!

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:55
Voor degene die nog een stevig dock zoek voor de 5S.
Ik had een sony wekkerradio waar mijn 4S ingezet kon worden. Helaas kan ik geen fatsoenlijke voor de 5S vinden dus ben ik op zoek gegaan naar een stevig dock.
Het is deze geworden:
(en de prijs wil je niet weten :'( )

[Voor 133% gewijzigd door rsvmark op 04-04-2014 12:39]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

rsvmark schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:26:
Voor degene die nog een stevig dock zoek voor de 5S.
Ik had een sony wekkerradio waar mijn 4S ingezet kon worden. Helaas kan ik geen fatsoenlijke voor de 5S vinden dus ben ik op zoek gegaan naar een stevig dock.
Het is deze geworden:
(en de prijs wil je niet weten :'( )

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb een tijdje geleden de Elevation Dock gehaald, het was even au maar hij is erg mooi, superdegelijk en je kunt er altijd weer een andere kabel in duwen als ze die weer eens omgooien :) Door de suction onderkant gaat ie echt nergens heen tenzij jij dat wilt :+

http://www.elevationlab.c...elevationdock-for-iphone5

Stock fotootje:

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-03 11:23
In de auto luister ik via aux en laad op via een gewone kabel. Ik ben van plan om een MDI kabel te kopen zodat ik tegelijk kan luisteren en opladen. Maar deze kabel is veels te kort. Ik ben een verlengkabel tegen gekomen maar ook deze is kort. Zou 2 van deze kunnen bestellen en zo weer kunnen verlengen maar dan gaat het opladen denk ik langzamer.. Heeft iemand tips?

MDI kabel:

Verlengkabel:

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 11:23
bedankt voor jullie reacties.
Gisteravond heb ik toch maar besloten het terug naar fabrieksinstellingen te zetten en een nieuwe kalibratie van de batterij uit te voeren.
gisteravond om 23.00 van de lader en vanochtend nog maar 81% over.

de batterij verwisselen bij een NIET-apple store lijkt mij niet handig.
dan kan de garantie eraan gaan EN het kost je geld.

het wordt dus een bezoekje aan de applestore en dan maar een week met mijn werktelefoon en mijn simkaart in mijn ipad mini.
komt vast wel goed.

in ieder geval bedankt.

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:41
Ik heb sindskort een probleem met mijn 5S het lijkt erop dat mijn digitizer loskomt van mijn scherm rechtsboven ik kan namelijk de digitizer tegen het scherm aan tikken. Als ik vanaf de zijkant kijkt steekt die ook uit en verdwijnt weer netjes in de zwarte rand als ik erop duw.

Dit lijkt mij een garantie kwestie gezien ik geen beschadigingen heb op mijn iPhone en hij nooit is gevallen zolang ik hem heb.

Zijn er meerdere mensen die iets hierover hebben gelezen? of zelf hebben bevonden?
Twijfel of ik een afspraak moet maken bij de Apple store (flinke reis)

[Voor 12% gewijzigd door FNale op 01-09-2014 13:42]

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-03 10:52
Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Heb een 5s van bijna een jaar oud. Batterij gaat tegenwoordig niet lang mee en wordt ook regelmatig erg warm. Ook slijt de achterkant nogal raar weg. Er zit echt een verhoging in de achterkant waarop ik m kan rondtollen als het ware. Lijkt wel alsof de batterij iets is opgezwollen en daar omheen de achterkant harder slijt. Valt dit denken jullie onder garantie als ik m inlever?

- Zojuist via de chat contact gehad met apple. Foto gestuurd en diegene vond het ook vreemd. Diagnostics gaven geen hardware fout aan maar het hoorde niet. Kon m op laten halen ter reparatie of omruilen. Wordt dus een trip naar de apple store. Ik kan alleen geen afspraak maken voor ergens over paar weken. 8)7

[Voor 24% gewijzigd door SharpEdgeOne op 09-09-2014 16:45]

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:13
Vraagje,

Vandaag viel het me op dat ik tijdens het maken van foto's twee zwarte vlekken zie. Bij het inzoomen verdwijnen ze. Ik heb nog garantie tot februari bij Apple. Iemand een idee waar deze vlekken vandaan komen en of dit binnen de garantie valt? (iPhone 5s)

Pagina: 1

Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.

Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee