• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 10:00

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inleiding
De iPhone 5s is het duurdere model en draait op een Apple A7-soc. Dat is de eerste mobiele 64-bits processor en draait op Apples eigen Swift-microarchitectuur. Omdat het backwards compatible is met 32-bits, kunnen alle apps gewoon draaien, maar de standaardapps en grote delen van het besturingssysteem moesten herschreven worden voor de nieuwe soc. Volgens Apple zijn de processorkernen twee keer zo snel als die in de iPhone 5, iets dat niet komt door de 64-bits-ondersteuning, maar door verbeteringen aan Swift.

Tegelijkertijd met de 5s is de iPhone 5c gepresenteerd: [iPhone 5c] Ervaringen en Discussie
Inhoudsopgave

Ontwerp
Inhoud.

Features
Met de eerste iPhone werd aanraking geïntroduceerd als de meest natuurlijke manier om een smartphone te bedienen. Aanraken om muziek te beluisteren. Aanraken om webpagina’s te bezoeken. Aanraken om een foto te nemen. Het begon allemaal met een uiterst eenvoudig uitgangspunt: jouw vinger. En vanuit dat idee hebben we de logische volgende stap genomen: Touch ID, de identiteitssensor voor vingerafdrukken. Je vingerafdruk is het ultieme wachtwoord. Je hebt ’m altijd bij je. En niemand kan ’m raden. Maar afgezien daarvan is het logisch dat jouw telefoon jou herkent; hij moet jou kennen en niet verlangen dat je wachtwoorden onthoudt en invoert om ’m te kunnen gebruiken. We wisten dat de beste plek om de sensor te plaatsen, de plek is waar je je iPhone van nature aanraakt – op de thuisknop. Maar hoe moesten we al die technologie voor sensoren inpassen op zo’n klein oppervlak?

Daarvoor was een team nodig van biometrisch deskundigen en hardware-engineers. Zij hebben de werking van sensortechnologie helemaal onder de loep genomen om de iconische thuisknop opnieuw te ontwerpen. Het oppervlak van de knop, gemaakt van lasergesneden saffierkristal, verstuurt de afbeelding van je vingerafdruk direct naar een capacitieve aanraaksensor, die tot onder de buitenlaag van je huid scant om een gedetailleerd beeld te krijgen. Rond de knop zit een roestvrijstalen ring die je vinger detecteert, de sensor activeert en de signaal-ruisverhouding verbetert. Vervolgens leest de software het reliëf van je vingerafdruk om jouw unieke match te vinden en je telefoon te ontgrendelen. Het is uiterst geavanceerde technologie, die in het gebruik naar de achtergrond verdwijnt. Je merkt er dus niets van. Behalve dat je moeiteloos je iPhone ontgrendelt.
http://images.apple.com/euro/iphone-5s/a/generic/specs/images/specs_processor_a7.jpg

http://foto.ultimation.nl/iphone5s/performance_a7_title.png
Opvallend betere prestaties en graphics die realistischer aanvoelen. Dat is altijd het doel als je een nieuwe mobiele chip ontwikkelt. Maar prestaties mogen niet ten koste gaan van efficiëntie. Inleveren op de gebruiksduur van de batterij ten gunste van snelheid is nooit een optie geweest voor iPhone. Daarom hebben we voor iPhone 5s een nieuwe chip en een nieuwe coprocessor ontwikkeld: de A7 en de M7.

De A7-chip is ontworpen rond 64-bits architectuur – dat is architectuur van desktopklasse, uniek in de wereld van de smartphones. Er wordt al jaren gewerkt aan een evolutie naar 64-bits. En wij hebben dit nu gerealiseerd omdat we mensen letterlijk verwerkingskracht van desktopklasse in handen wilden geven. Toen we ons voorstelden wat mensen hier allemaal mee voor elkaar zouden kunnen krijgen, was de beslissing snel genomen. Met de A7-chip krijgt iPhone 5s de kracht die nodig is voor alle nieuwe voorzieningen die nu zijn ingebouwd. Hij is tot 2x sneller dan de chip van de vorige generatie, wat betreft CPU- en grafische prestaties. De chip is voorzien van compleet nieuwe beeldsignaalverwerking. En hij ondersteunt OpenGL ES 3.0, waardoor visuele effecten mogelijk zijn die voorheen alleen op computers en gameconsoles te zien waren. Maar ondanks al die verbeteringen is de A7 nog steeds energiezuinig.

http://images.apple.com/euro/iphone-5s/a/generic/specs/images/specs_processor_m7.jpg

De nieuwe M7-coprocessor is ontworpen om iPhone 5s nog efficiënter te maken. Hij neemt de A7-chip werk uit handen door bewegingsgegevens te verzamelen van de versnellingsmeter, de gyroscoop en het kompas. Apps kunnen die gegevens vervolgens gebruiken zonder continu de A7-chip te belasten. Aangezien de M7 specifiek voor deze taak is ontworpen, verbruikt hij aanzienlijk minder vermogen dan de A7 nodig zou hebben. Dus ook hier wordt de batterij gespaard.
http://foto.ultimation.nl/iphone5s/isight_title.png
Wat de iSight-camera zo bijzonder maakt, is dat je foto’s er geweldig uitzien zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Het is gewoon een kwestie van kijken en schieten. Je iPhone kiest de ideale instellingen en weet hoe krachtig de flits moet zijn – en hij herkent automatisch gezichten in een groep. Er zijn geavanceerde technologieën gebruikt die speciaal zijn ontworpen voor de hardware en de software van de camera. Het is logischer je iPhone te leren hoe hij geweldige foto’s maakt dan mensen te leren hoe ze professionele foto’s moeten maken.

De nieuwe iSight-camera op iPhone 5s bouwt voort op de iPhone 5-camera. En dat merk je aan alles. Hij registreert prachtige beelden met 8 megapixels. En ze zijn zo mooi omdat de nieuw ontworpen camerasensor grotere sensorpixels mogelijk maakt. Met grotere pixels krijg je betere foto’s. En dat is precies wat we in gedachten hadden met de innovaties die we in de nieuwe iSight-camera op iPhone 5s hebben ingebouwd.

iPhone 5s is de eerste 64‑bits smartphone ter wereld. En iOS 7 is vanuit dat oogpunt ontworpen: specifiek voor een 64-bits architectuur. Dus iOS 7 is net zo geavanceerd als de iPhone waarop het draait.
Over iOS7 kan je meer lezen in het topic ([iOS 7] Ervaringen & Discussie) hier op het forum.
Bij het ontwerp van de vele innovaties in iOS 7 is ook overwogen op welke apparaten dit besturingssysteem gebruikt zou worden. We wisten dat de iPhone 5s zou worden aangestuurd door de A7-chip en een 64-bits architectuur. En iOS 7 is zodanig ontworpen dat die verbeteringen optimaal benut zouden worden. Maar buiten dat was het doel bij het ontwerp van iOS 7 een bekend en geliefd besturingssysteem te vereenvoudigen, nog functioneler te maken en de gebruikservaring nog verder te verbeteren.

iOS 7 is het toonbeeld van eenvoud. De interface is bewust ongecompliceerd gehouden. Alles wat geen toegevoegde waarde biedt, is verwijderd. Zo ligt de focus op het belangrijkste: jouw materiaal. Het gebruik van lagen en transparantie creëert diepte en een gevoel van context en eigenheid. Met animatie en bewegingen wordt de interface dynamischer. Het resultaat is een gebruikservaring die over de hele linie beter, intelligenter en aantrekkelijker is. Zo laat ook iOS 7 zien hoe in iPhone 5s verschillende manieren van vooruitdenken samenkomen.

Specificaties
CPU ChipsetApple A7 en Apple M7
CPU snelheidOnbekend
Intern geheugen16GB / 32GB / 64GB
WerkgeheugenOnbekend
GPS Glonass-ondersteuningJa
Flash geheugenNiet mogelijk
Scherm4,00" 1136 x 640 retina
Camera achterkant8.0MP AF, ƒ/2.2 aperture, TrueTone flash, 1080P video
Camera voorkant1.2MP, 720P video
Fysieke cameraknopNee (maar vol+ kan daarvoor worden gebruikt)
GSM-frequenties850, 900, 1800, 1900 MHz
LTE-banden1, 2, 3, 5, 7, 8, 20
NL'se LTE-supportJa
Accu (mAh, standby, spreektijd)1570mAh, 250 uur, 10 uur
Afmetingen 123.8 x 58.6 x 7.6 mm
Gewicht 112 gram
Bijgeleverde headsetApple Earpods
Adviesprijs16GB €699,00 / 32GB €799,00 / 64GB €899,00
BijzonderhedenMaakt gebruik van nano-simkaart
Apple specificatieshttp://www.apple.com/iphone-5s/
Topics[iPhone 5s] Ervaringen en Discussie

Galerij

Nieuws
• 13-09-2013: nieuws: Nieuwe iPhones hebben grotere accu's dan iPhone 5
• 10-09-2013: nieuws: Apple presenteert twee nieuwe iPhones
• 03-09-2013: nieuws: Apple bevestigt iPhone-event op 10 september
• 03-09-2013: nieuws: Quick start guides duiden op Nederlandse release plastic iPhone 5C
• 16-08-2013: nieuws: Gerucht: processor nieuwe iPhone is eerste op ARMv8-architectuur
• 25-06-2013: nieuws: Foto toont nieuwe A7-soc in prototype Apple iPhone 5S

Bronnen
Apple - iPhone 5s - Features
Apple - iPhone 5s - Design
Apple - iPhone 5s - Technical Specifications
reviews: Apple iPhone 5s: je vingerafdruk als pincode

Log
11-09-2013: Topic start, Fietsbel en CLB toegevoegd als mede auteurs.
21-09-2013: Paar features toegevoegd, bronnen vermeld.
30-09-2013: Teksten aangevuld en afbeeldingen toegevoegd.

[Voor 147% gewijzigd door Ultimation op 30-09-2013 22:02]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Anoniem: 146100
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wanneer is hij nou beschikbaar in Nederland?

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 16:23
De vorige iphone kon besteld worden vanaf 20 september en 28 september fysiek bij de applestore gekocht worden...Ik neem aan dat dat nu ook het geval zal zijn?

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-04 22:57
Empo schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:30:
De vorige iphone kon besteld worden vanaf 20 september en 28 september fysiek bij de applestore gekocht worden...Ik neem aan dat dat nu ook het geval zal zijn?
Daar zou ik niet vanuit gaan.. In de presentatie hadden ze het over enkele landen die hem 20 september kregen.. (Waaronder de VS, Duitsland en China) en dat in december er 100 landen waren waar hij te koop was.. Het lijkt mij dan ook dat het wel eens tot december kan duren..

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 16:23
Bij de presentatie van de iphone 5 was dat precies hetzelfde...20 september duitsland...vervolgens 28 nl...Maar de presenatie gaf alleen duitsland...

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:01
Eswip schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:32:
[...]

Daar zou ik niet vanuit gaan.. In de presentatie hadden ze het over enkele landen die hem 20 september kregen.. (Waaronder de VS, Duitsland en China) en dat in december er 100 landen waren waar hij te koop was.. Het lijkt mij dan ook dat het wel eens tot december kan duren..
Vorig jaar was dit precies hetzelfde toch? Eerste Duitsland etc. en week later Nederland en nog wat semi-grote landen. Vervolgens een uitloop tot december om de rest v/d wereld te voorzien, zeg maar. Denk dat ze dat eerder bedoelden gister.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 13 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA

Maar toen werd toch aangekondigd wanneer het in Nederland kwam, met een exacte datum.
Nu is het Later This Year. Dus zal echt niet een week later zijn.

5S heeft gewoon weer voorraadproblemen, anders hadden ze wel pre-orders net als de 5C.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Anoniem: 166897

Ik zag zojuist dat de eerste 5S GFXbench benchmarks ook bekend zijn.

Zie http://t.co/KJZqUj15CZ

Vergelijking met andere toestellen:

http://t.co/rTFMSQgTRI

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 166897 op 11-09-2013 15:28]

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06 20:16

Pat-Juh

Patrick

Anoniem: 166897 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:17:
Ik zag zojuist dat de eerste 5S GFXbench benchmarks ook bekend zijn.

Zie http://t.co/KJZqUj15CZ
Offscreen bijna een verdubbeling (+/-190% verbetering) en onscreen bijna een kwart beter (125% verbetering). Best knap. Benieuwd hoeveel extra energie/videocores ze daar voor hebben nodig gehad.

• Hurm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2014
Pat-Juh schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:23:
[...]

Offscreen bijna een verdubbeling (+/-190% verbetering) en onscreen bijna een kwart beter (125% verbetering). Best knap. Benieuwd hoeveel extra energie/videocores ze daar voor hebben nodig gehad.
190% verbetering een verdubbeling noemen?! en 125% verbetering een kwart beter noemen?!?!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 20:54
Ben benieuwd wanneer die komt. Hoop toch wel uiterlijk in oktober, anders ga ik er denk ik vanaf zien.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Het TS plaatje bevat een 5C ipv 5S.

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-05 10:00

Ultimation

Het is als Appels en peren

Topicstarter
Dank u! Schoonheidsfoutje.

Ik wacht nog even met het vullen van content tot de Apple.nl de 5C/S pagina's met Nederlandse teksten voorziet. Scheelt mij weer.

[Voor 71% gewijzigd door Ultimation op 11-09-2013 18:30]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De iPhone 5S is functioneel gezien een grotere verbetering dan de iPhone 5 was. Waar de iPhone 5 een dunner toestel met een mooier scherm was, heeft deze TouchID - iets wat m.i. een verbluffend mooie feature is. Afhankelijk van hoe veilig het blijkt te zijn, kan het wel eens de oplossing zijn voor veel password-problematieken. Ik ben dan ook benieuwd in hoeverre andere apps hier gebruik van kunnen (en mogen) gaan maken. Zo ja, dan kan het uitgroeien tot een killerfeature voor de iPhone. :)

Helaas werd de release overschaduwd door een te dure iPhone 5C. :(

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:47
Zou dat hoesje dat voor de 5s is uitgebracht ook geschikt zijn voor de iPhone 5?

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 22:19
M.C. schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:53:
Zou dat hoesje dat voor de 5s is uitgebracht ook geschikt zijn voor de iPhone 5?
precies de zelfde afmetingen, dus yesch.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Famous
DannyBevers schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:59:
Ik ben wel van plan om een retourtje oberhaussen te doen met de trein. Alleen vermoed dat ik dan met lege handen thuis gaan komen wegens voorraad te kort.

Ik ga wel voor de gouden 5S, eerste instantie nog een twijfel tussen wit/grijs of wit/goud maar die keuze heb ik kunnen maken!
Waarom uiteindelijk voor de gouden gekozen?
Ben ook wel benieuwd hoe "shiny" die is in het echt.

• RickvN
Wanneer de release ook mogen zijn in NL. Is de iPhone dan bij alle premium resellers te koop? Dus Dixons/Amac etc. vanaf dag 1 al?

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• DannyBevers
  • Laatst online: 07:56
Famous schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:07:
[...]

Waarom uiteindelijk voor de gouden gekozen?
Ben ook wel benieuwd hoe "shiny" die is in het echt.
Ik heb de hands-on foto's gezien van alle 3 de kleuren en daar vond ik de gouden versie erg mooi uitkomen! _/-\o_

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:20

muhda

Optimistic Investigator

Jammer dat de 16GB versie er nog steeds is, had graag gezien dat de 32GB versie de basis zou worden en dat er een 128GB was toegevoegd.

Ik ga voor de iPhone 5S 16GB wit/zilver. Heb al bijna 4 jaar een LG met Android, nu kan ik eindelijk mijn ipad thuis laten inplaats van overal mee te zuilen.

“Being a good example teaches others to be good.”

• Famous
muhda schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:15:
Jammer dat de 16GB versie er nog steeds is, had graag gezien dat de 32GB versie de basis zou worden en dat er een 128GB was toegevoegd.

Ik ga voor de iPhone 5S 16GB wit/zilver. Heb al bijna 4 jaar een LG met Android, nu kan ik eindelijk mijn ipad thuis laten inplaats van overal mee te zuilen.
Je vind het jammer dat de 16GB er nog is, maar je gaat er wel voor 8)7 |:(
(ja ik snap wel wat je bedoeld..)

• muhda

muhda

Optimistic Investigator

Famous schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:28:
[...]
Je vind het jammer dat de 16GB er nog is, maar je gaat er wel voor 8)7 |:(
(ja ik snap wel wat je bedoeld..)
Je snapt wat ik bedoel, maar toch zeik je der over?

Wat ik bedoelde te zeggen is: dat als de 32GB de plaats innam van de 16GB versie, de prijs misschien ook mee geschift zou zijn. Dus dat je voor de prijs van de 16GB versie, de 32GB versie kreeg. Helaas is dat nu niet zo. Waarom ik alsnog voor de 16 GB versie ga is omdat je voor de 32GB mogelijk €100 euro meer moet te betalen, dat vind ik van de zotte.

• Famous
muhda schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:17:
[...]

Je snapt wat ik bedoel, maar toch zeik je der over?

Wat ik bedoelde te zeggen is: dat als de 32GB de plaats innam van de 16GB versie, de prijs misschien ook mee geschift zou zijn. Dus dat je voor de prijs van de 16GB versie, de 32GB versie kreeg. Helaas is dat nu niet zo. Waarom ik alsnog voor de 16 GB versie ga is omdat je voor de 32GB mogelijk €100 euro meer moet te betalen, dat vind ik van de zotte.
Zoals ik zei; ik snapte wat je bedoelde..
En zeiken was het niet, eerder sarcasme. Sorry als je je aangevallen voelde :+

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-11-2021
Alhoewel ik nu bij Android zit vind ik het formaat van de top telefoons gewoon te groot. 4 inch is zat voor mij maar voor Android is dat eigenlijk al budgetklasse.

Ik zit dus steeds meer en meer naar Iphones te kijken en de touch ID fingerprint sensor optie spreekt me heel erg aan.

Zodra mijn Android het begeeft ga ik wel eens verder kijken...

• leffty09
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05-2022
breaky73 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 02:56:
Alhoewel ik nu bij Android zit vind ik het formaat van de top telefoons gewoon te groot. 4 inch is zat voor mij maar voor Android is dat eigenlijk al budgetklasse.

Ik zit dus steeds meer en meer naar Iphones te kijken en de touch ID fingerprint sensor optie spreekt me heel erg aan.

Zodra mijn Android het begeeft ga ik wel eens verder kijken...
Dat heb ik dus ook, een telefoon met 4 inch scherm is voor mij meer dan genoeg. Ik zat er even, heel even, aan te denken om een Xiaomi MI3 te kopen omdat deze qua specs en geld een goede prijs zijn maar toen ik naar het formaat (144mm lang) kijk en deze vervolgens uit tekende op een blaadje 8)7

De fabrikanten proppen nu bijna allemaal 5 inch schermen in hun telefoons maar ik denk dat er genoeg consumenten zijn die juist een 4 inch scherm willen met de beste specs. Een gemiste kans voor de HTC one mini en de Galaxy S4 mini die nu maar middelmatige telefoons zijn.

Ik hoop dat de iPhone 5S toch wel redelijk binnenkort naar NL komt want mijn contract is al afgelopen en ik ben wel toe aan een vervanger voor mijn Galaxy S2.

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-06 16:09

4bit

Onward, to futility!

Zelfde hier. Bij alle 4 tot 4.3 inch androids worden zo veel compromissen gesloten dat het maar middelmatige telefoons zijn. En mijn HTC Desire begint zijn laatste adem uit te blazen.

Nog even wachten op de 5S, maar het is geen ramp. Ik wil toch eerst even wachten op reviews, moest er toch maar eens iets mis zijn. Laat de Amerikanen en de Duitsers de eerste batches maar testen.

I'll do what I can, but expect very little.

• RickvN
4bit schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:07:
Zelfde hier. Bij alle 4 tot 4.3 inch androids worden zo veel compromissen gesloten dat het maar middelmatige telefoons zijn. En mijn HTC Desire begint zijn laatste adem uit te blazen.

Nog even wachten op de 5S, maar het is geen ramp. Ik wil toch eerst even wachten op reviews, moest er toch maar eens iets mis zijn. Laat de Amerikanen en de Duitsers de eerste batches maar testen.
Ik loop dus ook met een Samsung Galaxy S+ rond die al zo een 2-3x per dag wordt gereanimeerd nadat die vanzelf uitvalt.... Echt afwachten tot overlijden.... Ik koop de 5s gewoon de eerste dag, heb gewoon per direct nieuwe tel nodig en het zal vast wel goed zitten. Als er iets niet goed zit, dan is de garantietermijn bij Apple ook niet heel verkeerd en ga ik gewoon terug. Daarnaast is het een upgrade van de 5, die in mijn ogen al prima was (en ook wordt gekocht als het te lang gaat duren ivm huidige telefoon....)

4bit schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:07:
Bij alle 4 tot 4.3 inch androids worden zo veel
compromissen gesloten dat het maar middelmatige telefoons zijn.
Ligt er natuurlijk aan waar je je prioriteiten legt... Een iPhone 5S ontbeert ook veel dingen in mijn opinie...
Zoals mogelijkheden voor geheugenuitbreiding, USB-OTG, notificatieledjes, resolutie wat weer achterblijft.
Alles moet via iTunes, veel moet geconverteerd worden om afgespeeld te worden, geen drag and drop enz.

Ieder z'n ding :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

leffty09 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:32:
Uiteraard mist de iPhone een aantal dingen ten opzichte van de androids, maar puur kijkend naar het formaat van het toestel is er geen betere op het moment. Ik denk ook niet dat er nog fabrikanten zijn die een high-end 4 inch toestel gaan maken.
4bit had het ook over 4,3" toestellen, daar reageer ik dan ook op :) Ik vind een Xperia M die even groot is,
op veel punten weer beter, terwijl dat toestel wel €500,00 goedkoper is ;) Nogmaals, ieder z'n ding! :)

[Voor 39% gewijzigd door CLB op 12-09-2013 16:37]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-05 13:24
Had gehoopt dat er eindelijke een 4.3 of 4.5 inch iPhone zou verschijnen, dus ben zeer sterk aan het overwegen of ik wel zal upgraden naar de 5s of ga wachten op de 6.

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:07
Jonathan-458 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:41:
Had gehoopt dat er eindelijke een 4.3 of 4.5 inch iPhone zou verschijnen, dus ben zeer sterk aan het overwegen of ik wel zal upgraden naar de 5s of ga wachten op de 6.
Ligt eraan wat je nu hebt en als je nog een jaar wilt wachten tot een nieuwe release.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Hoedje

Moderator Apple Talk
Het topic is nu weer opgeruimd. Maar let op met je reacties en of ze niet beter passen:

[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6

En nee, het is nog niet bekend wanneer de iPhone 5s leverbaar is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 14:00

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Zodra hij beschikbaar is ga ik voor wit/goud. Vind ik persoonlijk de mooiste.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 09:33
Trouwens wel fijn dat we in NL nu ook applecare+ hebben, dat als je hem laat vallen oid je voor €80,- een nieuwe kan afhalen bij de apple-store. Is iets dat nog niet echt belicht is maar opzich best wel een prima nieuwe "feature" is in NL.

• RickvN
acst schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:12:
Trouwens wel fijn dat we in NL nu ook applecare+ hebben, dat als je hem laat vallen oid je voor €80,- een nieuwe kan afhalen bij de apple-store. Is iets dat nog niet echt belicht is maar opzich best wel een prima nieuwe "feature" is in NL.
Dus eigenlijk hoef je je telefoon helemaal niet te verzekeren? Zit te twijfelen met een ANWB-verzekering (met name voor diefstal), maar ik wist niet dat het qua schades zo kon.... Hoe kapot je iPhone ook is na een val, voor € 80 heb je een nieuwe!? :O

Note: Ik moet ALTIJD een nieuwe telefoon hebben, omdat mijn telefoon kapot is. Hopelijk met de 5s straks niet zo, maar zo heb ik al 3-4 telefoons nieuw moeten kopen (buiten smartphone tijd om, maar alsnog dure grapjes dan).

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik had eerst mijn vragen bij die extra M7 coprocessor chip. Ik zie wel de voordelen van dedicated chips om het verbruik te verlagen, maar omdat het gewoon de motion data was dacht ik dat het toch maar beperkt toepassingen had.
Nu staan op de feature pagina toch wel leuke andere voorbeelden:

M7 knows when you’re walking, running, or even driving. For example, Maps switches from driving to walking turn-by-turn navigation if, say, you park and continue on foot. Since M7 can tell when you’re in a moving vehicle, iPhone 5s won’t ask you to join Wi-Fi networks you pass by. And if your phone hasn’t moved for a while, like when you’re asleep, M7 reduces network pinging to spare your battery.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Waar ik eigenlijk wel over verbaasd ben is de 64-bitheid van de processor in de 5S. Buiten dat het cool klinkt, zie ik niet zo heel veel praktisch nut. Meer dan 4GB RAM gaat er echt nog niet in zitten (ik verwacht zelfs dat ze op 1GB zijn blijven hangen net als de 5), dus daar hoef je het niet voor te doen. De meeste integer berekeningen zullen nog steeds makkelijk in 32-bit passen. Dus dat gaat ook allemaal niet sneller door het 64-bit zijn van de CPU (Ik weet dat hij sneller is maar dat is niet omdat hij 64-bit is, het is gewoon een snellere chip).

Al die extra CPU registers kan je in 32-bit ook gewoon toevoegen (zeker als je de CPU zelf bakt), dat is niet iets dat 64-bit vereist.

Het maken van de eerste ARM chip met 64-bit is alleen wel een flinke (en dure) onderneming geweest, ik vraag me erg af wat Apple voor plan heeft op dit gebied. Ze doen dit echt niet zomaar als ze er niets aan hebben. Ik kan me alleen niet voor de geest halen wat ze hier nou mee van plan zijn.

[Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 13-09-2013 10:54]

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Is er iemand die binnenkort naar Hong Kong vliegt om een Iphone 5s 16gb te halen voor mij voor 550 euro? :)

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• Pixelz
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik heb nu 2 jaar een 4S waar ik wel een beetje op uitgekeken ben. Dus nu dubben wat ik ga kopen. Ik wilde eigenlijk gewoon de nieuwste iPhone maar vind dat de 5S toch wat tegenvalt. Op alle vlakken weer wat sneller en beter maar niks bijzonders. Camera iets verbeterd en nieuwe flitser. Grootste verbetering is vingerafdruklezer.... Denk dat ze straks je iPhone en je duim jatten. ;-)

Los van discussies over iOS vs Android, gewoon kijkend naar de toestellen. Is bijvoorbeeld de Xperia Z1 van Sony dan gewoon niet een betere toestel voor hetzelfde (of zelfs wat minder) geld? De Xperia Z1 heeft ook premium materialen, betere camera, nieuwste WiFi protocol, NFC, groter scherm, geheugen uitbreidbaar, waterdicht enz.

Ik vind alleen de kwaliteit van apps in de App store van Apple gemiddeld veel beter, er zit bij de Android variant zoveel rotzooi tussen.

Ik ga eerst iOS 7 maar eens op mijn 4S zetten volgende week maar als dat nou ook niet veel toevoegt dan ga ik een jaartje Android proberen, misschien dat de iPhone 6 wel weer de moeite waard is.

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Pixelz schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:09:
Grootste verbetering is vingerafdruklezer.... Denk dat ze straks je iPhone en je duim jatten. ;-)
Of je vriendin/vrouw die in je slaap ff je vinger gebruikt om in de Iphone te komen. Om de berichten te kunnen lezen die je naar je minnares hebt gestuurd. :( :(
;w daaag second love

[Voor 3% gewijzigd door kevinl op 13-09-2013 11:19]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:16:
[...]

Ligt er natuurlijk aan waar je je prioriteiten legt... Een iPhone 5S ontbeert ook veel dingen in mijn opinie...
Zoals mogelijkheden voor geheugenuitbreiding, USB-OTG, notificatieledjes, resolutie wat weer achterblijft.
Alles moet via iTunes, veel moet geconverteerd worden om afgespeeld te worden, geen drag and drop enz.

Ieder z'n ding :)
Niet alles hoeft via itunes ;) Converteren hoeft ook al tijden niet meer. Apps als VLC of Infuse spelen probleemloos de meeste formaten video's af. Ik snap de kritiek nooit zo op iTunes. Ok, onder Windows loopt het niet heel soepel, maar als je het gebruikt zoals het bedoeld is werkt het naar mijn mening uitstekend.

Je kunt overigens je flitser instellen als notificatieled, al vind ik dit zelf niet zo bruikbaar omdat mijn telefoon op zijn rug ligt. Maar je hebt verder wel gelijk met ieder zijn ding :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 18:49
GekkePrutser schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:54:
Waar ik eigenlijk wel over verbaasd ben is de 64-bitheid van de processor in de 5S. Buiten dat het cool klinkt, zie ik niet zo heel veel praktisch nut. Meer dan 4GB RAM gaat er echt nog niet in zitten (ik verwacht zelfs dat ze op 1GB zijn blijven hangen net als de 5), dus daar hoef je het niet voor te doen. De meeste integer berekeningen zullen nog steeds makkelijk in 32-bit passen. Dus dat gaat ook allemaal niet sneller door het 64-bit zijn van de CPU (Ik weet dat hij sneller is maar dat is niet omdat hij 64-bit is, het is gewoon een snellere chip).

Al die extra CPU registers kan je in 32-bit ook gewoon toevoegen (zeker als je de CPU zelf bakt), dat is niet iets dat 64-bit vereist.

Het maken van de eerste ARM chip met 64-bit is alleen wel een flinke (en dure) onderneming geweest, ik vraag me erg af wat Apple voor plan heeft op dit gebied. Ze doen dit echt niet zomaar als ze er niets aan hebben. Ik kan me alleen niet voor de geest halen wat ze hier nou mee van plan zijn.
Wat mensen steeds vergeten is dat 64-bit echt niet alleen bedoelt is om meer geheugen te addresseren. 64-bit heeft ook nog andere voordelen:
1) Het werkt sneller met grotere integers (> 32-bit). Denk ook aan multiplication van 32-bit integers of optellen van twee 32-bit integers.
2) Elke instructie kan 2x zoveel data-per-clock bevatten waardoor je dus per klok meer voor elkaar kan krijgen. Sommige operaties zouden nu in een enkele instructie kunnen ipv meerdere instructies. Door nieuwe instructies the ontwikkelen die efficient gebruiken kunnen maken van de 64-bit brede instructiebus, verhoog je de de verwerkingssnelheid aanzienlijk.

Vooral 2) kan voor een aardige versnelling zorgen.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
acst schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:12:
waar zie je het voor 80 euro? applecare+ voor de iphone lijkt me 100 euro: http://store.apple.com/nl...care-voor-iphone?fnode=44

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• kmf
  • Niet online
Ik heb nu 2 jaar een 4S waar ik wel een beetje op uitgekeken ben. Dus nu dubben wat ik ga kopen. Ik wilde eigenlijk gewoon de nieuwste iPhone maar vind dat de 5S toch wat tegenvalt. Op alle vlakken weer wat sneller en beter maar niks bijzonders. Camera iets verbeterd en nieuwe flitser. Grootste verbetering is vingerafdruklezer.... Denk dat ze straks je iPhone en je duim jatten. ;-)
de sensor werkt alleen op life tissue. Dus de dief zal ook je duim in de koelkast moeten stoppen.

En camera "iets verbeterd", dat moet zich in de praktijk nog uitwijzen. Het feit dat deze de scherpste foto van een automatische reeks kan pakken (en eigenlijk het juiste moment voor jou kan kiezen) en deze heel snel kan zijn, en.. Voor mij heel interessant.
Los van discussies over iOS vs Android, gewoon kijkend naar de toestellen. Is bijvoorbeeld de Xperia Z1 van Sony dan gewoon niet een betere toestel voor hetzelfde (of zelfs wat minder) geld? De Xperia Z1 heeft ook premium materialen, betere camera, nieuwste WiFi protocol, NFC, groter scherm, geheugen uitbreidbaar, waterdicht enz.
Als je puur kijkt naar specs, kijk je dan ook naar de geteste praktijkgebruiksduur?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-05 09:33
kmf schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:52:
[...]

waar zie je het voor 80 euro? applecare+ voor de iphone lijkt me 100 euro: http://store.apple.com/nl...care-voor-iphone?fnode=44
100 voor de verzekering en dan 70 (my bad) als je hem molt en een nieuwe nodig hebt.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:42
Anteros schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:44:
[...]

Wat mensen steeds vergeten is dat 64-bit echt niet alleen bedoelt is om meer geheugen te addresseren. 64-bit heeft ook nog andere voordelen:
1) Het werkt sneller met grotere integers (> 32-bit). Denk ook aan multiplication van 32-bit integers of optellen van twee 32-bit integers.
2) Elke instructie kan 2x zoveel data-per-clock bevatten waardoor je dus per klok meer voor elkaar kan krijgen. Sommige operaties zouden nu in een enkele instructie kunnen ipv meerdere instructies. Door nieuwe instructies the ontwikkelen die efficient gebruiken kunnen maken van de 64-bit brede instructiebus, verhoog je de de verwerkingssnelheid aanzienlijk.

Vooral 2) kan voor een aardige versnelling zorgen.
Ik begreep ook dat iOS 7 helemaal opnieuw geschreven is voor 64-bit. Het zal misschien nu nog niet echt nodig zijn maar 64bit is natuurlijk wel de toekomst. Als Apple nu al overstapt hebben ze daar in de toekomst profijt van. Zo hoeft iOS8 bijvoorbeeld alleen maar in 64 bit geschreven te worden en kan toch de iPhone 5s nog geupdate worden.
Daarnaast is Infinity Blade 3 ook zo gemaakt dat er daadwerkelijk gebruik gemaakt wordt van de 64 bit architectuur. Of deze graphics ook met 32 bit gehaald konden worden weten we natuurlijk niet. Het is even wachten op een vergelijking tussen IB3 op een iphone 5C en 5S.

Daarnaast zal deze chip ook in de nieuwe iPad komen. Wellicht dat deze met zijn retina scherm wel goed gebruik kan maken van een 64 bit architectuur. Ik ben dan ook erg benieuwt naar hoe bijvoorbeeld Infinity Blade 3 er op de nieuwe iPad uitziet op een resolutie van 2048 x 1536. Hier heb je toch aardig wat kracht voor nodig lijkt me.

Voor nu lijkt 64 bit meer marketing. Apple wil toch graag met iets innovatiefs komen en dat is ze wederom gelukt.

[Voor 12% gewijzigd door yorroy op 13-09-2013 12:28]

• Pixelz
  • Laatst online: 01-12-2022
kmf schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:56:
[...]

de sensor werkt alleen op life tissue. Dus de dief zal ook je duim in de koelkast moeten stoppen.

En camera "iets verbeterd", dat moet zich in de praktijk nog uitwijzen. Het feit dat deze de scherpste foto van een automatische reeks kan pakken (en eigenlijk het juiste moment voor jou kan kiezen) en deze heel snel kan zijn, en.. Voor mij heel interessant.

[...]

Als je puur kijkt naar specs, kijk je dan ook naar de geteste praktijkgebruiksduur?
Hij kan je afgerukte duim in ieder geval direct gebruiken om de vingerafdruk aan te passen, daarna heeft hij hem niet meer nodig... Vraag me af hoe lang het duurt voordat er parodieen op Youtube staan over de 5S, ga zo maar eens kijken. ;-)

De scherpste foto pakken van een reeks kan de Sony ook, hij begint zelfs al opnames te maken voordat je daadwerkelijk op de knop drukt. En hij heeft een aparte cameraknop. Wat ik qua previews en first looks van de Z1 heb gezien is hij ook heel snel. Dus op dat vlak is de 5S ook niet bijzonder.
Kwaliteit van de foto's vraag ik me dan wel af, de iPhone was tot op heden steeds de beste in alle tests maar Sony heeft nu ook een heel goede lens erin gezet met een 20mp sensor. Bovendien kun je er nog een losse lens bijkopen, simpel te koppelen. (of je dan niet beter een aparte camera kunt kopen is een ander verhaal overigens, lijkt mij wel)

Praktijkgebruiksduur is nog niet bekend, want hij is nog niet op de markt. Maar Sony heeft wel een goede reputatie op dat gebied volgens mij, en ik zag ook dat er technieken inzitten om verbruik te beperken. Mijn 4S houdt het een dag vol, neem aan dat de Z1 dat ook kan en de 5S ook.

Heel lastige keuze. Bij de aanschaf van de 4S was het heel simpel eigenlijk, maar nu weet ik het nog niet.

• yorroy
Pixelz schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:27:
[...]

Bovendien kun je er nog een losse lens bijkopen, simpel te koppelen. (of je dan niet beter een aparte camera kunt kopen is een ander verhaal overigens, lijkt mij wel)
Deze nieuwe lenzen zijn ook met andere merken (ook iPhone) te gebruiken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:14

Heel lastige keuze. Bij de aanschaf van de 4S was het heel simpel eigenlijk, maar nu weet ik het nog niet.
Er zijn maar weinig mensen die de keuze voor een Audi S4 of een BMW M5 laten afhangen van of de een 0,1 seconden sneller de 100 aantikt. Het gaat vooral om het gevoel. Beide telefoons zijn in de basale dingen supergoed. Paar kleine verschillen daargelaten kunnen ze het zelfde. Foto's die je toch alleen maar op facebook zet zien er goed uit, alle apps draaien snel en afhankelijk van wat je mooi vindt zijn ze prachtig om te zien en vast te houden.

Dus, keuze ga je gewoon moeten maken op basis van 'ja, dit is 'm' :) Heerlijk toch, om gewoon mens te zijn? Geniet er van! 8)

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 12:56

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

En hij heeft een aparte cameraknop.
Dat kan de iPhone ook, gewoon op volume - drukken.

Maar als je overstapt naar Android, moet je ook al je apps opnieuw aanschaffen? Kan ook flink in de papieren lopen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:20:
Klopt, is fysiek uiteraard een knop, vind het alleen ergonomisch geen al te beste plaats ;)

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 12:56

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Rechtsboven is vrij gangbaar in cameraland toch?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 22:55
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:20:
[...]

Dus zelfs twee aparte knoppen :+ ze doen het allebei.
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:36:
Rechtsboven is vrij gangbaar in cameraland toch?
Ik noem het geen rechtsboven, eerder iets links uit het midden >:)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 20:12
[...]

Praktijkgebruiksduur is nog niet bekend, want hij is nog niet op de markt. Maar Sony heeft wel een goede reputatie op dat gebied volgens mij, en ik zag ook dat er technieken inzitten om verbruik te beperken. Mijn 4S houdt het een dag vol, neem aan dat de Z1 dat ook kan en de 5S ook.
Bij mijn Xperia Z is de accuduur wisselend. Sony heeft een functie genaamd "Stamina modus" die heel goed werkt, waardoor hij op standby echt zowat niets verbruikt, tenzij jij zelf apps toestemming geeft om in Stamina modus wel te werken (b.v. whatsapp of je automatische email check). Als ik hem heel weinig gebruik, dan wil hij makkelijk 2 tot 3 dagen mee (mijn record staat op bijna 4 dagen). Gebruik je hem zeer intensief, dan gaat het echter vlot achteruit. Dat is een nadeel van een 1080p scherm, die dingen vreten nu eenmaal (zeker als het geen AMOLED is) redelijk wat stroom.
Gelukkig heeft de accu van de Xperia Z1 ongeveer 30% meer capaciteit dan die van de Xperia Z, dus ondanks een krachtigere SoC denk ik dat de Xperia Z1 het (afhankelijk van licht/zwaar gebruik) een beetje tot aanzienlijk beter zal doen.

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:22

Nitai

Feels good man

CLB schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:40:
[...]

Ik noem het geen rechtsboven, eerder iets links uit het midden >:)
Zowel de + als - dienen als camera knopje hoor ;)

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Ik vind alleen de kwaliteit van apps in de App store van Apple gemiddeld veel beter, er zit bij de Android variant zoveel rotzooi tussen.

Ik ga eerst iOS 7 maar eens op mijn 4S zetten volgende week maar als dat nou ook niet veel toevoegt dan ga ik een jaartje Android proberen, misschien dat de iPhone 6 wel weer de moeite waard is.
Ik zit ook te dubben tussen de 5S en Xperia Z1, (komend vanaf de 3gs en de 4s) de grootste toevoeging vindt ik de waterdichtheid, heeft wat mij betreft meer toegevoegde waarde dan bv. Touch-ID. Toch lees ik dat er aardig wat probleempjes zijn met de waterdichtheid van de Xperia Z Ik heb geen zin een een welles/nietes situatie bij eventuele vocht/waterschade. Hopelijk hebben ze dat verbeterd.

Ik zit dus in de twijfelmodus :)

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-03 07:14
Crawl NL schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:06:
[...]

Ik zit ook te dubben tussen de 5S en Xperia Z1, (komend vanaf de 3gs en de 4s) de grootste toevoeging vindt ik de waterdichtheid, heeft wat mij betreft meer toegevoegde waarde dan bv. Touch-ID. Toch lees ik dat er aardig wat probleempjes zijn met de waterdichtheid van de Xperia Z Ik heb geen zin een een welles/nietes situatie bij eventuele vocht/waterschade. Hopelijk hebben ze dat verbeterd.

Ik zit dus in de twijfelmodus :)
Ik twijfel ook en dat is echt voor het eerst. Iphone 4 in Parijs gehaald tijdens launch, 4s in belgie, en voor de 5 van mijn partner in overhausen, daarvoor had ik een 3GS. Dus ben echt een iphone man.

Maar ik zit ook te kijken naar de z1 of LG gd2 , puur vanwege scherm dan. Maar ik zit zo lang bij Apple , en t werkt echt fantastisch, en als er iets is , krijg je meteen een nieuwe. Daarnaast zijn ze waardevast. Maar ja de concurrentie lijkt t nu echt beter te doen, en de 5s is niets om heel enthousiast van te worden. Dilemma's

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:44

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Introductie iPhone 5S en 5C. YouTube: Introducing the iPhone 5S

[Voor 18% gewijzigd door GerCor op 13-09-2013 22:43]

Me.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 14:53
Ik had vandaag een gesprek met iemand over de iPhone 5S, diegene nu een Galaxy S4, daarvoor een S3 en daarvoor een iphone 3G.

Volgens diegene innoveert Apple niet, Samsung doet het beter ik vroeg hem waarom hij dat vindt en hij noemde alle gimmicks van de S4, ik zei leuk dat de S4 dat kan maar werken al die dingen altijd goed en gebruik jij werkelijk alles?

Dus nee, hier komt het heel veel van die gimmicks werken niet altijd even goed, de S4 zoals het hoort maar al die gimmick waar Samsung op hammert werken niet goed of redelijk, en zelfs die persoon gebruikt maar 1 van die dingen redelijk vaak en dat is omdraaien van de telefoon om hem op stil te zetten.

Vergeleken met de gimmicks van Samsung kun je vanuit gaan dat Apple niet innoveert, fout Apple voegt dingen aan de iPhone die werken en die je echt gaat gebruiken, niet de dingen waar je niks aan hebt, ik laat Siri hierbuiten omdat door gebrek aan Nederlandse taal het niet werkt hier zoals je zou willen maar in het algemeen kan de iPhone dingen die je echt nodig zou kunnen hebben of gaat gebruiken, en niet dingen zoals een 1 beeld maken van meerder galaxy note 3 telefoons om een film op groter beeld te kijken, iets wat niemand in het dagelijks zou doen.

Voor de rest, ik kan haast niet wachten tot ik de 5S kan uittetsten, een kennis gaat hem halen en dan mag ik hem voor 3 dagen lenen (ik hou het bij mijn 4, geen geld helaas voor een nieuwe iPhone).

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:19
Ben momenteel in de states en zie dat hij hier volgende week uitrolt. Neem er een voor een maat van me mee die moest aan een nieuwe. Ben benieuwd hoe de voorraad het hier houdt :-) en ook naar de prijs. Apple site is wel heel optimistisch in dollars

• larsiey
  • Laatst online: 12:07
Biatch schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:02:
Ben momenteel in de states en zie dat hij hier volgende week uitrolt. Neem er een voor een maat van me mee die moest aan een nieuwe. Ben benieuwd hoe de voorraad het hier houdt :-) en ook naar de prijs. Apple site is wel heel optimistisch in dollars
Houd rekening met de garantie, die krijg je alleen in Amerika dus niet in Europa heb ik gehoord.
Weet het niet 100% zeker.

• muhda

muhda

Optimistic Investigator

Garantie van Apple is wereldwijd.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:39

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Biatch schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 17:02:
Je weet dat die $199 met een tweejarig abonnement is? En dat de rijen waarschijnlijk zo lang zijn dat wil je enige kans hebben je er toch wel een paar uur van tevoren moet gaan staan? En dat hij dan met een Amerikaanse oplader komt?

Overigens is garantie geen probleem, dat is niet per land.

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-03 21:03
muhda schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:09:
Een Amerikaanse iPhone 5 is alleen in Amerika te repareren, niet in de Nederlandse Apple Store. De overige iPhones wel. Geen idee hoe dat bij de iPhone 5s wordt straks overigens.

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-05 11:32
muhda schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:09:
Maar je hebt wel maar een jaar garantie als je hem in de VS koopt, neem ik aan?

• muhda

muhda

Optimistic Investigator

XtrmEend schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:39:
Een Amerikaanse iPhone 5 is alleen in Amerika te repareren, niet in de Nederlandse Apple Store. De overige iPhones wel. Geen idee hoe dat bij de iPhone 5s wordt straks overigens.
Bij de Apple store "kunnen" ze je iPhone afwijzen als je een te "divers model" hebt, kijkend naar de mobiele frequenties. Alleen gebeurd dat zelden. Mensen met een buitenlands iPhone die wat markeert, worden in de Apple store altijd geholpen.

Of een Amerikaans IPhone hier ook op 4G zal werken, is ook weer een frequentie gepuzzel. Je moet dan kijken welk model welk band/frequentie ondersteunt. Alleen weet ik hier weinig vanaf.
De tweaker: robertwebbe heeft een goeie blog met alle info geschreven.
popcorn schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:53:
Maar je hebt wel maar een jaar garantie als je hem in de VS koopt, neem ik aan?
Hoe dat precies zit moet ik je helaas schuldig blijven. Ik weet alleen dat na een jaar, Apple je meestal door stuur naar de winkel/provider/etc waar je hem vandaan hebt. Mits je geen Apple Care voor je iphone hebt, anders wordt ie natuurlijk gewoon gerepareerd. Heb je, je iPhone bij Apple zelf vandaan dan word dat na een jaar betalen.

Een collega had dit jaar een iPhone 4 (zonder garantie) met kapotte microfoon. Hij kreeg na het bezoeken van de Apple store. Een refurbished iPhone 4 mee zonder vragen of gezeur. Het te betalen bedrag was €150 euro.

[Voor 4% gewijzigd door muhda op 14-09-2013 20:15]

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 08:13
Krisp schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:57:
De iPhone 5S is functioneel gezien een grotere verbetering dan de iPhone 5 was. Waar de iPhone 5 een dunner toestel met een mooier scherm was, heeft deze TouchID - iets wat m.i. een verbluffend mooie feature is. Afhankelijk van hoe veilig het blijkt te zijn, kan het wel eens de oplossing zijn voor veel password-problematieken. Ik ben dan ook benieuwd in hoeverre andere apps hier gebruik van kunnen (en mogen) gaan maken. Zo ja, dan kan het uitgroeien tot een killerfeature voor de iPhone. :)
Volgens mij is hier nog niet op gereageerd, als dit wel zo is negeer dan mijn spuit 11 post. :+

Apple gaf al aan dat TouchID (nog) niet toegankelijk is voor externe applicaties. Op zich logisch, want dan is er geen controle meer over wat er met die data gebeurt. Het is al heel wat dat je vingerafdruk wordt opgeslagen op het apparaat, maar om het te delen met elke app die wordt ingediend in de App Store, dat is een stap waar nog heel lang naartoe moet worden gewerkt, ben ik bang.

• Eswip
Muchachooo schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 23:23:
[...]

Volgens mij is hier nog niet op gereageerd, als dit wel zo is negeer dan mijn spuit 11 post. :+

Apple gaf al aan dat TouchID (nog) niet toegankelijk is voor externe applicaties. Op zich logisch, want dan is er geen controle meer over wat er met die data gebeurt. Het is al heel wat dat je vingerafdruk wordt opgeslagen op het apparaat, maar om het te delen met elke app die wordt ingediend in de App Store, dat is een stap waar nog heel lang naartoe moet worden gewerkt, ben ik bang.
De vingerafdruk zelf wordt niet opgeslagen, maar enkele "markers" die nodig zijn om te kunnen vergelijken.. Daarbij hoeven third party apps helemaal niet bij die gegevens zelf te kunnen komen.. ik zie het meer als een API dat de app vraagt aan Touch ID "Kun je voor mij ff checken of dit inderdaad de eigenaar van de telefoon is die hem nu gebruikt"

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jonathan-458 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:41:
Ik ook, 4 inch is gewoon te klein anno 2013. 4,5 inch is de ideale maat voor een smartphone mijn inziens. :)

• fraptor
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 17:16
alwaysleft schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:04:
[...]

Ik ook, 4 inch is gewoon te klein anno 2013. 4,5 inch is de ideale maat voor een smartphone mijn inziens. :)
ieder zijn eigen voorkeur. Ik heb zelf niet al te grote handen. Ik vind het wel fijn om een iphone met 1 hand te kunnen bedienen. Bij een grotere telefoon is dat wat lastiger. Ik had er zelf wel wat last bij toen ik nog een htc one x had. die paar inches maken nogal wat uit

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01
alwaysleft schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:04:
[...]

Ik heb zojuist in de pauze op werk een S4 van een collega in de hand gehad, maar die is me echt VEEL te groot. De iPhone is voor mij persoonlijk een hele fijne maat.

Die persoon zei ook dat hij in de hand iets te groot was, maar je kon er zo mooi filmpjes op kijken.
Iedereen zo zijn voorkeur dus :)

------------
Ik heb zitten twijfelen om de iPhone 5 nu aan te schaffen, maar ga toch voor de 5S. De 5C vind ik te kinderlijk met die kleurtjes en vind ik alles behalve professioneel ogen.

Ik wacht wel even tot na een paar weken na de release, want ik heb geen zin om in die drukte te staan.
Ga het toestel overigens los kopen en niet via een abonnement, want dan zit ik weer aan een abo van minimaal 45 euro, terwijl ik nu maar 22 kwijt ben :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 10:35
Eswip schreef op zondag 15 september 2013 @ 00:46:
[...]

De vingerafdruk zelf wordt niet opgeslagen, maar enkele "markers" die nodig zijn om te kunnen vergelijken.. Daarbij hoeven third party apps helemaal niet bij die gegevens zelf te kunnen komen.. ik zie het meer als een API dat de app vraagt aan Touch ID "Kun je voor mij ff checken of dit inderdaad de eigenaar van de telefoon is die hem nu gebruikt"
Exactly. Imagine lastpass app. Tering lange pass phrase heb ik daar. Met TouchID zou dat als volgt kunnen:
- ipv inlogscherm vraagt LastPass aan iOS om de TouchID auth te starten
- iOS doet de check
- iOS zegt tegen LastPass, go.. het is de eigenaar
- LastPass is ingelogged

Dat moet er toch haast wel in komen, een api zodat apps dit soort mechanismes kunnen gebruiken. Let op, niet vragen om de fingerprint, maar gewoon aan iOS vragen om de authenticatie te doen.

• Eswip
UltraSub schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:46:
[...]

Exactly. Imagine lastpass app. Tering lange pass phrase heb ik daar. Met TouchID zou dat als volgt kunnen:
- ipv inlogscherm vraagt LastPass aan iOS om de TouchID auth te starten
- iOS doet de check
- iOS zegt tegen LastPass, go.. het is de eigenaar
- LastPass is ingelogged

Dat moet er toch haast wel in komen, een api zodat apps dit soort mechanismes kunnen gebruiken. Let op, niet vragen om de fingerprint, maar gewoon aan iOS vragen om de authenticatie te doen.
Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat ze dit gaan koppelen met iCloud KeyChain.. nergens meer inloggen met wachtwoorden/username.. lijkt me dikke prima.. :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 10:35
Das niet hetzelfde als ik beschrijf. Ik heb gewoon een app, waar niks te keychainen is. LastPass masterphrase is niet op te slaan in keychain. Die trigger zou dus echt van de app moeten komen. En zo zijn er natuurlijk nog wel meer apps waar keychain niet gebruikt gaat worden.

• Eswip
UltraSub schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:54:
Das niet hetzelfde als ik beschrijf. Ik heb gewoon een app, waar niks te keychainen is. LastPass masterphrase is niet op te slaan in keychain. Die trigger zou dus echt van de app moeten komen. En zo zijn er natuurlijk nog wel meer apps waar keychain niet gebruikt gaat worden.
Waarom een 3rd party app gebruiken als het ingebouwd zit in het OS?? Okee, Lastpass en 1password zullen misschien wat meer mogelijkheden hebben, maar voor mij (en velen met mij) zal iCloud Key Chain meer dan genoeg zijn..

Sluit overigens niet uit dat ook 3rd party apps gebruik kunnen maken van Touch ID, maar met iCloud Key Chain zou het helemaal niet nodig hoeven zijn..

[Voor 11% gewijzigd door Eswip op 16-09-2013 17:10]

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-06 14:55
Mizgala28 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:30:
Ik had vandaag een gesprek met iemand over de iPhone 5S, diegene nu een Galaxy S4, daarvoor een S3 en daarvoor een iphone 3G.

Volgens diegene innoveert Apple niet, Samsung doet het beter ik vroeg hem waarom hij dat vindt en hij noemde alle gimmicks van de S4, ik zei leuk dat de S4 dat kan maar werken al die dingen altijd goed en gebruik jij werkelijk alles?

Dus nee, hier komt het heel veel van die gimmicks werken niet altijd even goed, de S4 zoals het hoort maar al die gimmick waar Samsung op hammert werken niet goed of redelijk, en zelfs die persoon gebruikt maar 1 van die dingen redelijk vaak en dat is omdraaien van de telefoon om hem op stil te zetten.

Vergeleken met de gimmicks van Samsung kun je vanuit gaan dat Apple niet innoveert, fout Apple voegt dingen aan de iPhone die werken en die je echt gaat gebruiken, niet de dingen waar je niks aan hebt, ik laat Siri hierbuiten omdat door gebrek aan Nederlandse taal het niet werkt hier zoals je zou willen maar in het algemeen kan de iPhone dingen die je echt nodig zou kunnen hebben of gaat gebruiken, en niet dingen zoals een 1 beeld maken van meerder galaxy note 3 telefoons om een film op groter beeld te kijken, iets wat niemand in het dagelijks zou doen.

Voor de rest, ik kan haast niet wachten tot ik de 5S kan uittetsten, een kennis gaat hem halen en dan mag ik hem voor 3 dagen lenen (ik hou het bij mijn 4, geen geld helaas voor een nieuwe iPhone).
Al die Android-phones zijn geweldig volgens de gebruikers. Maar ze zijn wel steeds op zoek naar een nieuwe custom-rom om hun telefoon beter te laten werken :).

600euro betalen voor een telefoon die blijkbaar niet deftig werkt, snap het toch niet goed. Ook altijd grappig die reactie op de nieuwe iphone's (apple-fanboys blabla). Terwijl het naar mijn mening tegenwoordig net omgekeerd is.

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 08:27
momenteel ben ik in het bezit van een galaxy nexus.
op zich ben ik er erg tevreden mee,vooral wat betreft de updates etc maar ik vind het toestel net wat te groot.
als ik kijk naar alle top android toestellen zijn ze allemaal nog groter.
wil ik dus een kleiner toestel dan moet ik genoegen nemen met een budget android toestel of kiezen voor een iphone.

windows phone laat ik buiten beschouwing omdat de apps die ik vaak gebruik daar niet voor bestaan.

zijn er nog punten die ik momenteel als android gebruiker vaak gebruik die ik kan gaan missen op de iphone?

ik las al dat er geen led notificaties zijn. dit zal ik dan zeker wel gaan missen.

• yorroy
dimocash schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:46:
momenteel ben ik in het bezit van een galaxy nexus.
op zich ben ik er erg tevreden mee,vooral wat betreft de updates etc maar ik vind het toestel net wat te groot.
als ik kijk naar alle top android toestellen zijn ze allemaal nog groter.
wil ik dus een kleiner toestel dan moet ik genoegen nemen met een budget android toestel of kiezen voor een iphone.

windows phone laat ik buiten beschouwing omdat de apps die ik vaak gebruik daar niet voor bestaan.

zijn er nog punten die ik momenteel als android gebruiker vaak gebruik die ik kan gaan missen op de iphone?

ik las al dat er geen led notificaties zijn. dit zal ik dan zeker wel gaan missen.
Qua apps is het vrijwel hetzelfde, behalve dan dat ze er op iOS 9 van de 10 keer er beter uit zien.
Led notificaties hebben de meeste Android toestellen ook niet meer helaas.
Het enige waar ik aan moest wennen met de overstap van Android naar iOS is dat het wat omslachtiger is om documenten erop te zetten. Ook heb je geen snelle knoppen om bijvoorbeeld wifi en Bluetooth aan te zetten, maar dit is met iOS 7 opgelost.

[Voor 4% gewijzigd door yorroy op 16-09-2013 21:08]

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 14:31

Rudios

Lost in space?

Dat van dat notificatie ledje snap ik ook niet, dat zou voor een iphone echt een toevoeging zijn, snap niet dat Apple dat niet heeft doorgevoerd. Ik heb zelf Android toestellen en iPhones gehad (op dit moment een iPhone 5). Wat ik persoonlijk mis bij Iphones is een groter scherm, wat ik bij Android mis zijn de mooie apps die Apple wel heeft. Ik vind de apps - op een paar uitzonderingen daargelaten - bij Android echt lelijk. De reden dat ik toch weer een iPhone heb is omdat het gewoon WERKT. Wat ik bij Android wel weer beter vind is het notificatie scherm, dat kunnen ze bij Apple weer niet. Ik vind dat notificatie scherm in iOS7 nog net zo nutteloos als in iOS6. Dus er valt bij beide wat voor te zeggen. Toch krijgt Apple bij mij de voorkeur, om de boven genoemde punten en met name omdat ik het ook heerlijk vind samenwerken met andere iDevices, naadloos!
Ik denk dat ik de 5s oversla en wacht op een - hopelijk grotere - iPhone 6.

Whole lot of stars ***

• wverveer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-01-2019
led notificatie doet het toch gewoon? bij mij op de iphone 5 met ios6 wel in ieder geval

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Dat is wel veel beperkter, dat is dan je camera flash die dan afgaat. Bij bepaalde android phones heb je een dedicated multi kleuren led die weinig stroom verbruikt. Rode flikkerend bij gemiste oproep, groene licht voor niet dringende notificaties, blauw voor sms, enz.

Ik ben zelf aan het kijken naar een opvolger voor mijn smartphone. En als ik naar iPhone ga dan is het belangrijkste wat ik ga missen waarschijnlijk nog swiftkey. Ook enkele andere ingrijpendere apps die je android leven makkelijker maken. Bij iPhone blijft het nog steeds, als apple het er zelf niet insteekt, heb je pech. Alhoewel dat zeker bij ios7 zo goed als niets meer is wat ik zou missen.

En inderdaad, het gebruiken van documenten is wat omslachtiger. Alsook de interreactie van apps is veel minder bij ios. Bij android is het bijvoorbeeld handig om vanuit andere apps links/images/bestanden door te sluizen naar dropbox, evernote en dergelijke.

En natuurlijk geen widgets, ikzelf gebruik het sowieso nooit, maar moest je er zelf een fervent fan van zijn, dan is het wel iets om rekening met te houden.

• yorroy
4bit schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:30:
En inderdaad, het gebruiken van documenten is wat omslachtiger. Alsook de interreactie van apps is veel minder bij ios. Bij android is het bijvoorbeeld handig om vanuit andere apps links/images/bestanden door te sluizen naar dropbox, evernote en dergelijke.

En natuurlijk geen widgets, ikzelf gebruik het sowieso nooit, maar moest je er zelf een fervent fan van zijn, dan is het wel iets om rekening met te houden.
De integratie van apps in naar mijn idee prima bij iOS. Afbeeldingen, PDF bestanden, word documenten etc kan ik gewoon vanuit mail, whatsapp of internet openen of opslaan naar mijn Dropbox, geen probleem.

Widgets is inderdaad niet mogelijk in iOS. Als je daar fan van bent moet je gewoon bij Android blijven. Zelf vind ik widgets zwaar overschat. Neem bijvoorbeeld een Nu.nl-, Agenda- of Mailwidget.. of je nu een keer naar een ander scherm moet sliden bij Android om je widget te bekijken of je drukt op de knop bij iOS, dat maakt natuurlijk helemaal niks uit. Daarbij verbruikt een widget over het algemeen meer energie omdat deze altijd "aan" staat.

Het blijft al met al een discussie of vergelijking die nooit zal op houden. Ik twijfel zelf ook om eventueel weer de overstap te maken naar Android, maar dan gaat het puur om een groter scherm te hebben.
Qua OS blijft voor mij iOS de absolute winnaar omdat de smoothness, gebruiksvriendelijkheid en de apps ongeëvenaard zijn. Daarnaast vind ik de browser van iOS vele malen beter dan de stock browser of Chrome in Android.
Tevens weet je bij iOS dat je de komende jaren gewoon updates blijft ontvangen met nieuwe features en dat het systeem over 2 jaar nog net zo goed of beter draait dan aan het begin.
In mijn omgeving zie ik toch dat op de een of andere manier de levensduur van een Android device veel korter is en Android met elke update minder gaat werken. De Nexus serie is hier overigens wel een uitzondering van.

Ik hoop niet dat ik weer een Android vs. iOS discussie uitlok, want dat verdienen beide niet. Beide systemen hebben elk hun voor- en nadelen. Een keuze maken is eigenlijk alleen maar de punten op een rijtje zetten en bekijken waar jij denkt dat je beter mee af bent. Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan.

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 08:27
bedankt voor jullie antwoorden.

ik denk dat ik het grootste gedeelte gewoon moet mee maken.
het gemis van een led notificatie lampje zal ik wel merken evenals het gemis van swype (of swype achtige keyboards).
widgets maak ik geen gebruik van.

aan de andere kant krijg ik er wel andere dingen voor terug, waaronder een compacte telefoon, hogere snelheid, betere apps etc.

• Gunth
  • Laatst online: 13:41
Wat ik niet begrijp is dat de 5s geen ac wifi heeft.

tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 09:50
Welke gewilde kleuren is het de meeste van iPhone 5S, moet vandaag weten. :)

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-06 10:04

Barbas

Gallego!

cem. schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:45:
Welke gewilde kleuren is het de meeste van iPhone 5S, moet vandaag weten. :)
Say whut?

Mejor así

• cem.
Volgens mij zijn er 4 kleuren van iPhone 5S beschikbaar, welke kleur(en) gaat het meeste verkopen denk je?

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 20:01
Ik heb nu een Galaxy S4 maar dat is echt te groot ik had hiervoor een iPhone 5 en heb er spijt van dat ik die heb weg gedaan. De iPhone 5s of 5c zal de S4 dus weer moeten gaan opvolgen en ik kijk er naar uit.

• Anoniem: 249065
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
cem. schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:48:
Volgens mij zijn er 4 kleuren van iPhone 5S beschikbaar, welke kleur(en) gaat het meeste verkopen denk je?
De raad voor het regeringsbeleid heeft er net een diepgaand rapport over uitgebracht.
78% van de vrouwen wil een witte.
83% van de mannen gaat voor een zwarte
Van de mensen met gouden tanden wil 93% een champagne/goud kleurige
De groene 5s is het minst geliefd met slechts 3% van de stemmen

• cem.
Haha ok :) ik dacht zelf eerst kleur champagne/goud en wit het meest gaat verkopen en Zwart heeeeel weinig. :)

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-06 10:04

Barbas

Gallego!

Anoniem: 249065 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:49:
[...]

De raad voor het regeringsbeleid heeft er net een diepgaand rapport over uitgebracht.
78% van de vrouwen wil een witte.
83% van de mannen gaat voor een zwarte
Van de mensen met gouden tanden wil 93% een champagne/goud kleurige
De groene 5s is het minst geliefd met slechts 3% van de stemmen
lol :+

Inderdaad moeilijk om iets daarover te zeggen aangezien het om een persoonlijke voorkeur gaat.

Mejor así

• RickvN
cem. schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:19:
Haha ok :) ik dacht zelf eerst kleur champagne/goud en wit het meest gaat verkopen en Zwart heeeeel weinig. :)
:'), denk je dat hier onderzoek naar is gedaan 8)7.

• TheRaven123
  • Laatst online: 25-11-2019
cem. schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:48:
"Omdat Apple verwacht dat er vooral vraag zal zijn naar de spacegrijze versie zal driekwart van de iPhone 5s-vooraad bestaan uit deze donkergrijze variant"

http://www.iphoneclub.nl/...t-iphone-5c-in-overvloed/

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:55
Nou ik heb de iPhone 5S net opgehaald, en jongens hij is echt gaaf! Een heel stuk sneller dan de iPhone 5 waar ik vanaf stap. De fingerprint scanner werkt ook verbazingwekkend goed en iOS7 ziet er super uit! Ik had eerst mijn twijfels of het nu echt zoveel sneller zou zijn, maar alles werkt gewoon vlekkeloos!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2022

Tha BasZ

- niks -

colorsone schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:50:
Nou ik heb de iPhone 5S net opgehaald, en jongens hij is echt gaaf! Een heel stuk sneller dan de iPhone 5 waar ik vanaf stap. De fingerprint scanner werkt ook verbazingwekkend goed en iOS7 ziet er super uit! Ik had eerst mijn twijfels of het nu echt zoveel sneller zou zijn, maar alles werkt gewoon vlekkeloos!
Das snel...

Foto ervan toevallig??

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:06

Safaci

Transhumanist

Grappig dat je het zelfde post in het iOS7 forum.

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

But will it blend?

Edit: Yes, it blends!

[Voor 68% gewijzigd door Tyrian op 13-10-2013 01:45. Reden: Update van belangrijke feiten]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 14:00

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

colorsone schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:50:
Foto?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Pagina: 1 2 3 ... 22 Laatste

Let op:
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.

Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee