• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15:10

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

GewoonDennis schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:30:
Vraagje, is het mogelijk alleen de glasplaat van de iPhone te vervangen?
Of moet dan de digitizer in z'n geheel vervangen worden :)
Alleen het glas kan, maar kost je een puist meer werk, en ik twijfel of het resultaat weer net zo mooi is als een Glas + scherm

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• GewoonDennis
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16-06 17:43
SpoekGTi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:34:
[...]

Alleen het glas kan, maar kost je een puist meer werk, en ik twijfel of het resultaat weer net zo mooi is als een Glas + scherm
Aah oke, had namelijk scherm + reparatiesetje besteld, en kwam er (natuúúrlijk) toen achter dat je ook de digitizer kon bestellen. Weggooien + alsnog bestellen kan altijd nog maar ik dacht, als scherm alleen ook kan (telefoon hoeft nog maar 2 maand mee maar de barsten zijn inmiddels te erg) maar ik kan geen how to vinden over alleen glas fiksen :)

Edit: inmiddels gevonden.. de t*ering.. 8)7 ik bestel wel een digitizer.

[Voor 5% gewijzigd door GewoonDennis op 15-11-2016 17:21]

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:25
Mijn broer wil voor zijn 2 kinderen een telefoon kopen? Toestel+abbo voor totaal tussen de 20-22 euro ongeveer. De SE is dus te duur.de 5s is bij t-mobile (hij wil t-mobile liefste) goedkoper onder de 20 euro al verkrijgbaar afhankelijk van je minuten en data.

Mijn vraag is: hoe presteert dit toestel momenteel in december 2016 met de laatste iOS update?

Ik heb dit toestel 2 jaar gehad, tot januari dit jaar. Op t laatst was ie wel iets trager als eerst, maar nog steeds snel zat. En zou zo'n ding nog 2 jaar op normale snelheid mee kunnen (niet irritant traag)?

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:57
Ik heb nog steeds een 5s 64GB. Voldoet prima is niet traag. Wel de batterij net vervangen want dat ging niet helemaal lekker meer na ruim 2 jaar. Kortom prima (budget?) telefoon

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:13
Ik heb voor onze oudste (11 jaar) een gebruikte 5S gekocht. Er los een sim only abo bij genomen van Simpel (met dataplafond!). Hij krijgt de telefoon komende maandag van de Sint. Ik heb er zelf een weekje mee rond gelopen om te testen en ik weet zeker dat mijn zoon hier veel plezier aan gaat beleven. Compact, Pokemon-proof, accuduur voldoende en met goed af te schermen beperkingen (leeftijdsgrenzen voor apps, youtube, etc)

• ind0tjee
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 12-09-2017
Zijn er meer mensen met de IOS 10.2 update op een iPhone 5s, waarbij er spontane reboots voorkomen?

De eerste keer bleef de telefoon zelfs in een loop, en kreeg ik tussen het opnieuw booten en het Apple logo een zwart scherm met verticale rode en blauwe lijnen op het beeld. Ook heb ik het idee dat dit vaker is als de accu rond de 30% is.

• Goofman
ind0tjee schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:55:
Zijn er meer mensen met de IOS 10.2 update op een iPhone 5s, waarbij er spontane reboots voorkomen?

De eerste keer bleef de telefoon zelfs in een loop, en kreeg ik tussen het opnieuw booten en het Apple logo een zwart scherm met verticale rode en blauwe lijnen op het beeld. Ook heb ik het idee dat dit vaker is als de accu rond de 30% is.
Yup, hier ook. Gisteren kreeg ik van mijn vrouw te horen dat de 5S van onze zoon er al een tijdje last van heeft. Aangezien het een gebruikt toestel is, wastafel mijn conclusie dat de accu niet goed meer moest zijn. Maar na bovenstaande gelezen te hebben eerst naar eens een fix van Apple afwachten.

• andre_at_home
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-08-2017
@ind0tjee : Op mijn 5S met 16GB (4 GB vrij) geeft 10.2 tot nu toe geen problemen.Accu is al die tijd wel 50+% geweest.

@dennis_rsb: deze 5S bevalt prima. Betaalde er, nieuw!, totaal 240 euro voor bij een friend&family Vodafone pakket.
De refirbished 32GB vond ik te duur en ze willen nog wel eens stuk gaan, nieuw is de 32GB zeldzaam of errug duur.... (koopmoment: aug-2016)

André

• lochtejans
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 29-11 22:14
Sinds enkele weken vertoont mijn iphone 5s enkele problemen. Als ik de iphone wil openen/activeren via de home button ofwel via de powerknop, dan blijft het scherm regelmatig seconden lang op zwart. Dit kan wel eens een seconde of tien zijn voordat het scherm aangaat. Nogmaals drukken op de home button of de powerknop heeft geen resultaat. Opnieuw opstarten of een reset helpt ook niet.

Wat zou het kunnen zijn?

• andre_at_home
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14-08-2017
Geen idee, maar ik zou zelf hier gaan lezen:
https://www.google.nl/sea...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

André

• Ghannes
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
lochtejans schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:06:
Sinds enkele weken vertoont mijn iphone 5s enkele problemen. Als ik de iphone wil openen/activeren via de home button ofwel via de powerknop, dan blijft het scherm regelmatig seconden lang op zwart. Dit kan wel eens een seconde of tien zijn voordat het scherm aangaat. Nogmaals drukken op de home button of de powerknop heeft geen resultaat. Opnieuw opstarten of een reset helpt ook niet.

Wat zou het kunnen zijn?
Heb er ook last van. Kan op internet maar weinig vinden.

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
Ook mijn 5s die ik gekregen heb profiteert nog van de optimalisaties. Top.

"Apple File System - When installing iOS 10.3, the iPhone's file system will be updated to use Apple File System (APFS). Apple recommends making a backup before downloading the new update. Announced at WWDC last year, APFS is optimized for Flash/SSD storage and includes features like strong encryption, space sharing, copy-on write metadata, cloning for files and directories, snapshots, and more. "

Samen met de verbeterde App animation voelt het toestel weer vlotjes. Wat nou elke update vertraagd mijn iPhone..? :) :)

https://www.macrumors.com/2017/01/24/whats-new-in-ios-10-3/

Kanttekening: vanaf iOS 10 merk ik wel dat zowel op mijn SE als de 5s de touch niet altijd geregistreerd word.. Mogelijk is iOS dan beter afgestemd voor de grotere formaat iPhones. Hoor dit van meer mensen in mijn omgeving met een 4" iPhone.

Stomp niet af, blijf slijpen

• funkyduck
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 25-11 15:42
Ik heb een nieuwe 5S en heb daar een backup op terug gezet. Het viel me op dat wanneer ik in Whatsapp een bericht verstuur, dat de "plop" toon erg hard is. Ook als ik dan een speciale toon kies voor sommige contacten dan is die toon bij testen soms eerst normaal en dan bij nog een keer testen, veel te hard. (alsof de speaker het eigenlijk niet aan kan). Dit fenomeen ging ik ook terug vinden in meldingsberichten in de instellingen van de iPhone.

Vervolgens heb ik alles opnieuw geïnstalleerd als nieuwe iPhone en als eerste WhatsApp geïnstalleerd. Helemaal clean dus. Het fenomeen bleef bestaan.

Ik dacht dat het aan de hardware lag, maar nu net een andere nieuwe iPhone 5S geïnstalleerd en precies het zelfde fenemoon.

Ik vermoed nu dat het de combinatie is van de hardware van de 5s, met IOS 10.2.1. Op andere iPhones heb ik dit probleem niet kunnen vaststellen.

• Tweade
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-11 09:14
Goofman schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:15:
[...]

Yup, hier ook. Gisteren kreeg ik van mijn vrouw te horen dat de 5S van onze zoon er al een tijdje last van heeft. Aangezien het een gebruikt toestel is, wastafel mijn conclusie dat de accu niet goed meer moest zijn. Maar na bovenstaande gelezen te hebben eerst naar eens een fix van Apple afwachten.
Hier (vermoedelijk) hetzelfde probleem. Het begon met herstarten in de nacht aan de lader, dat merkte ik omdat ik 's ochtends m'n wachtwoord moest invoeren vanwege herstarten. Nu herstart het toestel ook steeds vaker overdag bij actief gebruik. Één keer heb ik de genoemde rode en groene strepen gezien.

Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb al twee keer een refurbished 5S gekregen van Apple vanwege rode en blauwe schermen (geheugen). Vanwege al het gedoe het laatste exemplaar direct verkocht en een ander toestel gekocht, maar inmiddels gebruik ik alweer ruim een jaar een nieuw gekochte 5S. Hopelijk is het probleem dit keer met een software update op te lossen.

• Goofman
Net nog even nagevraagd bij mijn zoon en hij heeft er nog steeds last van. Ik heb zelf sinds 3 weken ook een 5S welke ik nieuw gekocht heb. Nergens last van gehad. Moet wel zeggen dat ik sinds een week iOS 10.3 (beta versie) op heb staan.

• Tweade
Bedankt, dan wacht ik nog even op 10.3.

• ind0tjee
Ik wou van de week een afspraak maken bij de Apple store. Maar dit heeft dus vrij weinig zin, ik heb wel vaker last van rode en blauwe strepen over het scherm. Het toestel heb ik nieuw bij een abbo gehad in augustus 2016.

Moet ik alsnog een afspraak maken of wachten op een nieuwe update?
Tweade schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:28:
[...]

Hier (vermoedelijk) hetzelfde probleem. Het begon met herstarten in de nacht aan de lader, dat merkte ik omdat ik 's ochtends m'n wachtwoord moest invoeren vanwege herstarten. Nu herstart het toestel ook steeds vaker overdag bij actief gebruik. Één keer heb ik de genoemde rode en groene strepen gezien.

Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb al twee keer een refurbished 5S gekregen van Apple vanwege rode en blauwe schermen (geheugen). Vanwege al het gedoe het laatste exemplaar direct verkocht en een ander toestel gekocht, maar inmiddels gebruik ik alweer ruim een jaar een nieuw gekochte 5S. Hopelijk is het probleem dit keer met een software update op te lossen.

• Tweade
Naar aanleiding van onderstaande bericht heb ik de accu van mijn telefoon helemaal leeg laten lopen:

https://www.appletips.nl/iphone-valt-percentage-batterij/

Sindsdien (2 dagen) geen uitvallende telefoon meer gehad.

Edit: al 4 dagen geen problemen meer!

Edit 2: Inmiddels wel weer uitvaller gehad. Is vooral bij multi tasken.

[Voor 49% gewijzigd door Tweade op 14-03-2017 20:29]

• Beuna
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09-10 23:03
Ik heb 14 maanden geleden via iBood een refurbished iPhone 5S gekocht aan 400 €.
Vandaag is hij al stuk : moederbord zou moeten vervangen worden. Hij was de laatste weken regelmatig zomaar uitgevallen. Restore is onmogelijk. Nochtans altijd normaal gebruikt, geen water enz....

Garantie lijkt een hopeloze zaak zowel bij iBood als bij Apple, geld kwijt : kostelijke affaire. Geen appeltjes meer voor mij. :( :'( 8)7

Ik ga voor de Oneplus3T.

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:42

Domino

30 Watts and overheating...

Beuna schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:26:
Ik heb 14 maanden geleden via iBood een refurbished iPhone 5S gekocht aan 400 €.
Vandaag is hij al stuk : moederbord zou moeten vervangen worden. Hij was de laatste weken regelmatig zomaar uitgevallen. Restore is onmogelijk. Nochtans altijd normaal gebruikt, geen water enz....

Garantie lijkt een hopeloze zaak zowel bij iBood als bij Apple, geld kwijt : kostelijke affaire. Geen appeltjes meer voor mij. :( :'( 8)7

Ik ga voor de Oneplus3T.
Heeft bijzonder weinig met apple of specifieker de iphone te maken. Beter koop je bij een fatsoenlijke retailer, ipv een baggerwinkel als ibood.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• ind0tjee
Tweade schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:52:
Naar aanleiding van onderstaande bericht heb ik de accu van mijn telefoon helemaal leeg laten lopen:

https://www.appletips.nl/iphone-valt-percentage-batterij/

Sindsdien (2 dagen) geen uitvallende telefoon meer gehad.

Edit: al 4 dagen geen problemen meer!

Edit 2: Inmiddels wel weer uitvaller gehad. Is vooral bij multi tasken.
Ik heb dit ook geprobeerd, maar hij blijft random rebooten. Heb gisteravond iOS 10.3 geïnstalleerd maar ook dit had geen effect. Dus ik ga toch maar een afspraak maken bij een Apple store :-(

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:17
Ik had hier nog een Apple iPhone 5S 16GB liggen. Is maar heel kort gebruikt en toen was het scherm al kapot. Via eBay een scherm besteld en erop gezet, echt is er niet op te typen, want het scherm doet maar wat. Dit blijkt dus het geval te zijn met een goedkoop namaak scherm.

Gezien de Apple iPhone 5S nog in nieuwstaat is, wil ik eigenlijk het scherm toch repareren, om hem als tweede telefoon te gebruiken. Nu zie ik overal schermen voor rond de € 20,00. Heeft iemand ervaring met een goed scherm? Waar kan ik deze het beste kopen? Ik begrijp dat de Apple reparatie het beste is, maar dat vind ik te duur voor dit model.

Ik zit zelf aan dit te denken: https://www.gsmreparatiecentrum.nl, € 29,00 en ik heb nog enige 'garantie' als het niet werkt.

[Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 29-01-2020 19:37]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jumpman schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:32:
Ik had hier nog een Apple iPhone 5S 16GB liggen. Is maar heel kort gebruikt en toen was het scherm al kapot. Via eBay een scherm besteld en erop gezet, echt is er niet op te typen, want het scherm doet maar wat. Dit blijkt dus het geval te zijn met een goedkoop namaak scherm.

Gezien de Apple iPhone 5S nog in nieuwstaat is, wil ik eigenlijk het scherm toch repareren, om hem als tweede telefoon te gebruiken. Nu zie ik overal schermen voor rond de € 20,00. Heeft iemand ervaring met een goed scherm? Waar kan ik deze het beste kopen? Ik begrijp dat de Apple reparatie het beste is, maar dat vind ik te duur voor dit model.

Ik zit zelf aan dit te denken: https://www.gsmreparatiecentrum.nl, € 29,00 en ik heb nog enige 'garantie' als het niet werkt.
Verwacht voor dat geld geen A+ kwaliteit incl. reparatie. Zal gewoon Ali ex scherm zijn.
Heb je het oude scherm nog, met Touch ID ?
stekkers goed geplaatst, eerst accu afgekoppeld en daarna pas scherm geplaatst

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:17
Hackus schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:40:
[...]

Verwacht voor dat geld geen A+ kwaliteit incl. reparatie. Zal gewoon Ali ex scherm zijn.
Heb je het oude scherm nog, met Touch ID ?
stekkers goed geplaatst, eerst accu afgekoppeld en daarna pas scherm geplaatst
Heb ik inderdaad nog. Ik heb er nu een scherm ingezet (Ali Express kwaliteit), maar het onderste touch deel werkt niet lekker (doet vreemd). Al ge-update naar het laatst beschikbare iOS 12.4.5. Zal morgen nog eens kijken. Anders misschien nog een scherm proberen en anders afschrijven.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jumpman schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:18:
[...]

Heb ik inderdaad nog. Ik heb er nu een scherm ingezet (Ali Express kwaliteit), maar het onderste touch deel werkt niet lekker (doet vreemd). Al ge-update naar het laatst beschikbare iOS 12.4.5. Zal morgen nog eens kijken. Anders misschien nog een scherm proberen en anders afschrijven.
Kijk maar eens of de connectors goed zitten.(eerst accu afkoppelen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee