Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Aah oke, had namelijk scherm + reparatiesetje besteld, en kwam er (natuúúrlijk) toen achter dat je ook de digitizer kon bestellen. Weggooien + alsnog bestellen kan altijd nog maar ik dacht, als scherm alleen ook kan (telefoon hoeft nog maar 2 maand mee maar de barsten zijn inmiddels te erg) maar ik kan geen how to vinden over alleen glas fiksenSpoekGTi schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:34:
[...]
Alleen het glas kan, maar kost je een puist meer werk, en ik twijfel of het resultaat weer net zo mooi is als een Glas + scherm
Edit: inmiddels gevonden.. de t*ering..

[ Voor 5% gewijzigd door GewoonDennis op 15-11-2016 17:21 ]
Mijn vraag is: hoe presteert dit toestel momenteel in december 2016 met de laatste iOS update?
Ik heb dit toestel 2 jaar gehad, tot januari dit jaar. Op t laatst was ie wel iets trager als eerst, maar nog steeds snel zat. En zou zo'n ding nog 2 jaar op normale snelheid mee kunnen (niet irritant traag)?
Verwijderd
De eerste keer bleef de telefoon zelfs in een loop, en kreeg ik tussen het opnieuw booten en het Apple logo een zwart scherm met verticale rode en blauwe lijnen op het beeld. Ook heb ik het idee dat dit vaker is als de accu rond de 30% is.
Yup, hier ook. Gisteren kreeg ik van mijn vrouw te horen dat de 5S van onze zoon er al een tijdje last van heeft. Aangezien het een gebruikt toestel is, wastafel mijn conclusie dat de accu niet goed meer moest zijn. Maar na bovenstaande gelezen te hebben eerst naar eens een fix van Apple afwachten.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 20:55:
Zijn er meer mensen met de IOS 10.2 update op een iPhone 5s, waarbij er spontane reboots voorkomen?
De eerste keer bleef de telefoon zelfs in een loop, en kreeg ik tussen het opnieuw booten en het Apple logo een zwart scherm met verticale rode en blauwe lijnen op het beeld. Ook heb ik het idee dat dit vaker is als de accu rond de 30% is.
Verwijderd
@dennis_rsb: deze 5S bevalt prima. Betaalde er, nieuw!, totaal 240 euro voor bij een friend&family Vodafone pakket.
De refirbished 32GB vond ik te duur en ze willen nog wel eens stuk gaan, nieuw is de 32GB zeldzaam of errug duur.... (koopmoment: aug-2016)
Wat zou het kunnen zijn?
Verwijderd
https://www.google.nl/sea...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Heb er ook last van. Kan op internet maar weinig vinden.lochtejans schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:06:
Sinds enkele weken vertoont mijn iphone 5s enkele problemen. Als ik de iphone wil openen/activeren via de home button ofwel via de powerknop, dan blijft het scherm regelmatig seconden lang op zwart. Dit kan wel eens een seconde of tien zijn voordat het scherm aangaat. Nogmaals drukken op de home button of de powerknop heeft geen resultaat. Opnieuw opstarten of een reset helpt ook niet.
Wat zou het kunnen zijn?
"Apple File System - When installing iOS 10.3, the iPhone's file system will be updated to use Apple File System (APFS). Apple recommends making a backup before downloading the new update. Announced at WWDC last year, APFS is optimized for Flash/SSD storage and includes features like strong encryption, space sharing, copy-on write metadata, cloning for files and directories, snapshots, and more. "
Samen met de verbeterde App animation voelt het toestel weer vlotjes. Wat nou elke update vertraagd mijn iPhone..?
https://www.macrumors.com/2017/01/24/whats-new-in-ios-10-3/
Kanttekening: vanaf iOS 10 merk ik wel dat zowel op mijn SE als de 5s de touch niet altijd geregistreerd word.. Mogelijk is iOS dan beter afgestemd voor de grotere formaat iPhones. Hoor dit van meer mensen in mijn omgeving met een 4" iPhone.
NRG
Vervolgens heb ik alles opnieuw geïnstalleerd als nieuwe iPhone en als eerste WhatsApp geïnstalleerd. Helemaal clean dus. Het fenomeen bleef bestaan.
Ik dacht dat het aan de hardware lag, maar nu net een andere nieuwe iPhone 5S geïnstalleerd en precies het zelfde fenemoon.
Ik vermoed nu dat het de combinatie is van de hardware van de 5s, met IOS 10.2.1. Op andere iPhones heb ik dit probleem niet kunnen vaststellen.
Hier (vermoedelijk) hetzelfde probleem. Het begon met herstarten in de nacht aan de lader, dat merkte ik omdat ik 's ochtends m'n wachtwoord moest invoeren vanwege herstarten. Nu herstart het toestel ook steeds vaker overdag bij actief gebruik. Één keer heb ik de genoemde rode en groene strepen gezien.Goofman schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:15:
[...]
Yup, hier ook. Gisteren kreeg ik van mijn vrouw te horen dat de 5S van onze zoon er al een tijdje last van heeft. Aangezien het een gebruikt toestel is, wastafel mijn conclusie dat de accu niet goed meer moest zijn. Maar na bovenstaande gelezen te hebben eerst naar eens een fix van Apple afwachten.
Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb al twee keer een refurbished 5S gekregen van Apple vanwege rode en blauwe schermen (geheugen). Vanwege al het gedoe het laatste exemplaar direct verkocht en een ander toestel gekocht, maar inmiddels gebruik ik alweer ruim een jaar een nieuw gekochte 5S. Hopelijk is het probleem dit keer met een software update op te lossen.
Verwijderd
Moet ik alsnog een afspraak maken of wachten op een nieuwe update?
Tweade schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 09:28:
[...]
Hier (vermoedelijk) hetzelfde probleem. Het begon met herstarten in de nacht aan de lader, dat merkte ik omdat ik 's ochtends m'n wachtwoord moest invoeren vanwege herstarten. Nu herstart het toestel ook steeds vaker overdag bij actief gebruik. Één keer heb ik de genoemde rode en groene strepen gezien.
Ben benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb al twee keer een refurbished 5S gekregen van Apple vanwege rode en blauwe schermen (geheugen). Vanwege al het gedoe het laatste exemplaar direct verkocht en een ander toestel gekocht, maar inmiddels gebruik ik alweer ruim een jaar een nieuw gekochte 5S. Hopelijk is het probleem dit keer met een software update op te lossen.
https://www.appletips.nl/iphone-valt-percentage-batterij/
Sindsdien (2 dagen) geen uitvallende telefoon meer gehad.
Edit: al 4 dagen geen problemen meer!
Edit 2: Inmiddels wel weer uitvaller gehad. Is vooral bij multi tasken.
[ Voor 49% gewijzigd door Tweade op 14-03-2017 20:29 ]
Vandaag is hij al stuk : moederbord zou moeten vervangen worden. Hij was de laatste weken regelmatig zomaar uitgevallen. Restore is onmogelijk. Nochtans altijd normaal gebruikt, geen water enz....
Garantie lijkt een hopeloze zaak zowel bij iBood als bij Apple, geld kwijt : kostelijke affaire. Geen appeltjes meer voor mij.

Ik ga voor de Oneplus3T.
Heeft bijzonder weinig met apple of specifieker de iphone te maken. Beter koop je bij een fatsoenlijke retailer, ipv een baggerwinkel als ibood.Beuna schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:26:
Ik heb 14 maanden geleden via iBood een refurbished iPhone 5S gekocht aan 400 €.
Vandaag is hij al stuk : moederbord zou moeten vervangen worden. Hij was de laatste weken regelmatig zomaar uitgevallen. Restore is onmogelijk. Nochtans altijd normaal gebruikt, geen water enz....
Garantie lijkt een hopeloze zaak zowel bij iBood als bij Apple, geld kwijt : kostelijke affaire. Geen appeltjes meer voor mij.![]()
![]()
![]()
Ik ga voor de Oneplus3T.
Verwijderd
Ik heb dit ook geprobeerd, maar hij blijft random rebooten. Heb gisteravond iOS 10.3 geïnstalleerd maar ook dit had geen effect. Dus ik ga toch maar een afspraak maken bij een Apple storeTweade schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:52:
Naar aanleiding van onderstaande bericht heb ik de accu van mijn telefoon helemaal leeg laten lopen:
https://www.appletips.nl/iphone-valt-percentage-batterij/
Sindsdien (2 dagen) geen uitvallende telefoon meer gehad.
Edit: al 4 dagen geen problemen meer!
Edit 2: Inmiddels wel weer uitvaller gehad. Is vooral bij multi tasken.
Gezien de Apple iPhone 5S nog in nieuwstaat is, wil ik eigenlijk het scherm toch repareren, om hem als tweede telefoon te gebruiken. Nu zie ik overal schermen voor rond de € 20,00. Heeft iemand ervaring met een goed scherm? Waar kan ik deze het beste kopen? Ik begrijp dat de Apple reparatie het beste is, maar dat vind ik te duur voor dit model.
Ik zit zelf aan dit te denken: https://www.gsmreparatiecentrum.nl, € 29,00 en ik heb nog enige 'garantie' als het niet werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 29-01-2020 19:37 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwacht voor dat geld geen A+ kwaliteit incl. reparatie. Zal gewoon Ali ex scherm zijn.Jumpman schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:32:
Ik had hier nog een Apple iPhone 5S 16GB liggen. Is maar heel kort gebruikt en toen was het scherm al kapot. Via eBay een scherm besteld en erop gezet, echt is er niet op te typen, want het scherm doet maar wat. Dit blijkt dus het geval te zijn met een goedkoop namaak scherm.
Gezien de Apple iPhone 5S nog in nieuwstaat is, wil ik eigenlijk het scherm toch repareren, om hem als tweede telefoon te gebruiken. Nu zie ik overal schermen voor rond de € 20,00. Heeft iemand ervaring met een goed scherm? Waar kan ik deze het beste kopen? Ik begrijp dat de Apple reparatie het beste is, maar dat vind ik te duur voor dit model.
Ik zit zelf aan dit te denken: https://www.gsmreparatiecentrum.nl, € 29,00 en ik heb nog enige 'garantie' als het niet werkt.
Heb je het oude scherm nog, met Touch ID ?
stekkers goed geplaatst, eerst accu afgekoppeld en daarna pas scherm geplaatst
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Heb ik inderdaad nog. Ik heb er nu een scherm ingezet (Ali Express kwaliteit), maar het onderste touch deel werkt niet lekker (doet vreemd). Al ge-update naar het laatst beschikbare iOS 12.4.5. Zal morgen nog eens kijken. Anders misschien nog een scherm proberen en anders afschrijven.Hackus schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:40:
[...]
Verwacht voor dat geld geen A+ kwaliteit incl. reparatie. Zal gewoon Ali ex scherm zijn.
Heb je het oude scherm nog, met Touch ID ?
stekkers goed geplaatst, eerst accu afgekoppeld en daarna pas scherm geplaatst
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Kijk maar eens of de connectors goed zitten.(eerst accu afkoppelen)Jumpman schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:18:
[...]
Heb ik inderdaad nog. Ik heb er nu een scherm ingezet (Ali Express kwaliteit), maar het onderste touch deel werkt niet lekker (doet vreemd). Al ge-update naar het laatst beschikbare iOS 12.4.5. Zal morgen nog eens kijken. Anders misschien nog een scherm proberen en anders afschrijven.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Voor de de discussie over de powerbutton: [iPhone 5s] Problemen met de powerbutton.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.