Toon posts:

[iPhone 5s] Problemen met de powerbutton

Pagina: 1
Acties:

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sinds de introductie van de iPhone 5s zijn er veel klachten over rammelende en los zittende powerbuttons. Het rammelen is te horen als je het toestel heen en weer schud. Doordat de knop wat los in de behuizing zit tikt de knop tegen de aluminium behuizing.

De klachten varieren. De een heeft er totaal geen last van of is zich er niet van bewust. De ander is van mening dat de tollerantie bewust is aangebracht omdat er redelijk wat problemen waren met de niet werkende powerbutton van de iPhone 5. Terwijl er ook gebruikers zijn die problemen ondervinden bij het opnemen van video's. Het geluid is bij bewegingen versterkt te horen in de video opnames.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NrNtqp00JMc]

Sommige gebruikers hebben het toestel een aantal malen laten via Apple laten omruilen, maar de problemen blijven vaak aanwezig.

De iPhone in een case stoppen lost het probleem gedeeltelijk op, maar niet iedereen wenst een case te gebruiken.

Wat vinden jullie? Is het een non-issue of is het wel degelijk een designfout? Of zit de knop bij jou muurvast en werkt het naar behoren? Dit topic is bedoeld om de berichten in het iPhone ervaringen een beetje af te splitsen en hier centraal onder te brengen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 19:02
Goed om dit in een apart topic te bespreken!

In mijn ogen is het echt een designfout. Als ik een berichtje ontvang hoor ik de powerbutton vrolijk mee trillen. Voor zo'n dure telefoon had dit veel beter gekund denk ik.

Apple heeft een jaar lang ervaring opgedaan met de productie van de 5. Dan verwacht je bij de 5S gewoon geen losse powerbutton.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
123coen123 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:09:
Goed om dit in een apart topic te bespreken!

In mijn ogen is het echt een designfout. Als ik een berichtje ontvang hoor ik de powerbutton vrolijk mee trillen. Voor zo'n dure telefoon had dit veel beter gekund denk ik.

Apple heeft een jaar lang ervaring opgedaan met de productie van de 5. Dan verwacht je bij de 5S gewoon geen losse powerbutton.
Klopt dit is meer iets voor een telefoon van 100 a 200 euro en absoluut niet in een telefoon vanaf 680 euro.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hard/flink schudden met je product en dan het knopje horen valt naar mijn mening toch wel onder de categorie "mierenneukerij" hoor.

Mijn 5s laat het knopje ook horen als ik met het toestel schud maar ik kan nog niet echt ontdekken waarom ik dat storend zou moeten vinden.

Dat het toestel €699,- kost heeft daar niet zoveel mee te maken. Er is nergens een richtlijn die voorschrijft dat toestellen boven €500 niet mogen rammelen als je ze hard schud en daaronder wel.

Edit: Is het niet gewoon zo dat we op fora als deze een wat te hoge verwachting hebben van bepaalde producten?

Nu zeuren we over een rammelend knopje, bij de Nexus 5 lag de sim tray een halve mm te hoog en weer wat eerder klaagde iedereen over een gleufje van ,25 mm op de HTC One.

Je leeft zo moeilijk als je van zulke onnozelen dingen een heel punt gaat maken.

Problemen van de eerste wereld.

[Voor 30% gewijzigd door Donstil op 20-01-2014 23:36]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:08
Alleen kost de Nexus 5 399 euro, maar ik snap je punt want in mijn Nexus 4 rammelt ook een knopje en ik heb er geen last van, als ik een iPhone had zou ik er ook mee leven heb is maar een knoopje maar het gaat meer erom dat een iPhone veel meer kost dan zo'n Nexus 5 het zou beter moeten zijn.

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 19:02
Donstil schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:30:
Hard/flink schudden met je product en dan het knopje horen valt naar mijn mening toch wel onder de categorie "mierenneukerij" hoor.

Mijn 5s laat het knopje ook horen als ik met het toestel schud maar ik kan nog niet echt ontdekken waarom ik dat storend zou moeten vinden.

Dat het toestel €699,- kost heeft daar niet zoveel mee te maken. Er is nergens een richtlijn die voorschrijft dat toestellen boven €500 niet mogen rammelen als je ze hard schud en daaronder wel.

Edit: Is het niet gewoon zo dat we op fora als deze een wat te hoge verwachting hebben van bepaalde producten?

Nu zeuren we over een rammelend knopje, bij de Nexus 5 lag de sim tray een halve mm te hoog en weer wat eerder klaagde iedereen over een gleufje van ,25 mm op de HTC One.

Je leeft zo moeilijk als je van zulke onnozelen dingen een heel punt gaat maken.

Problemen van de eerste wereld.
Schudden om de rammel te horen is inderdaad een beetje mierenneukerij.

Ik hoor echter bij elk Whatsappje die ik krijg dat knopje trillen. Ik kan er mee leven, maar het is gewoon niet netjes voor deze prijs.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Probleem is dat er nog geen echte oplossing schijnt te zijn. Je kan je toestel omruilen en dan heb je de kans dat het niet / af en toe / op een later tijdstop / wel voorkomt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ik moet zeggen dat het mij nooit opgevallen is dat het knopje trilt als de telefoon overgaat. Zal er toch eens op gaan letten nu :p

Desktop | Server | Laptop

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
123coen123 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 18:03:
[...]

Schudden om de rammel te horen is inderdaad een beetje mierenneukerij.

Ik hoor echter bij elke Whatsappje die ik krijg dat knopje trillen. Ik kan er mee leven, maar het is gewoon niet netjes voor deze prijs.
Ja oké dat is irritant.
Ik heb een pebble om dus mijn iPhone staat altijd op stil zonder tril. Daarom heb ik er dus heen last van verder.

In het andere topic las ik echter mensen die verder geen last hebben, toch schudden en dan op die grond proberen te ruilen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Anoniem: 144479
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Apart ik heb hier helemaal geen last van.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:14

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik heb op diverse fora gelezen dat een heel klein druppeltje van dit spul het probleem grotendeels oplost:

Dat spul is inert en niet geleidend. Het zou zomaar eens kunnen werken.
Ik moet zeggen, ik stoor me er persoonlijk niet aan bij mijn 5s

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• BillSpaarbank
  • Niet online
Net contact gehad met Apple over een loszittend scherm van mijn iPhone 5s. Op de vraag of er verder nog klachten over het toestel waren, antwoorde ik dat de aanknop wat los zit, maar dat het verder niet stoort. Deze man kon het niet officieel bevestigen, maar vertelde wel dat dit bewust is gedaan, omdat er veel klachten waren over vastzittende knoppen bij de iPhone 5.

Ze zijn er in ieder geval duidelijk wel van op de hoogte. Ik neem het verder met een korrel zout, maar dacht ik meld het hier even.

Persoonlijk stoort de losse knop mij niet. Het trilsignaal klinkt er wel gammel door. Het loszittende scherm vind ik vervelender.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:12

JB

Cédric roelt!

Zit er een verschil in die knop tussen de 1e badge en de 5s die nu verkocht wordt? Ga a.s. maandag verlengen namelijk :)

Mijn boefje is liev!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:48
Nee, heb verschillende batches al in me handen gehad en 95% van die toestellen rammelen.

• BillSpaarbank
  • Niet online
De een wel meer als de ander is mijn ervaring.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 09:49

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb hetzelfde probleem. Op zich vind ik het niet hinderlijk, alleen bij het maken van video's is het bijzonder ergerlijk dat je de rammelende aan-/uitknop hoort rammelen!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• keesie79
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-06 17:47
verkeerde topic, heeft niets met powerbutton te maken.

[Voor 91% gewijzigd door keesie79 op 27-01-2014 07:19. Reden: verkeerde topic]

• koekkop
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 23:52
Die van mij hoor je ook een beetje rammelen maar dat is alleen als je de iPhone echt hard begint te schudden maar daar ga ik niet over zeuren.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-05 17:05
sjolmers schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 15:23:
Ik heb hetzelfde probleem. Op zich vind ik het niet hinderlijk, alleen bij het maken van video's is het bijzonder ergerlijk dat je de rammelende aan-/uitknop hoort rammelen!
Je schud toch niet met het toestel als je aan het filmen gaat?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Bij mij rammelt hij ook een beetje, geen last van en ga er ook niets aan doen..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:35
wrcveen schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:31:
[...]

Je schud toch niet met het toestel als je aan het filmen gaat?
Dit probleem wordt bij sommige toestel veroorzaakt door de AF-motor die de losse powerknop laat rammelen wat op zijn beurt weer opgevangen wordt door de microfoon..

Het lijkt hier te gaan om een aantal slechte batches want na 4 rammel telefoons heeft telefoon 5 gewoon een normale powerknop, telefoon 6 niet en wacht ik telefoon 7 nu af.

Conclusie is dat het dus wel goed kan maar vooralsnog is het 1 op de 6 telefoons die geen rammelende powerknop heeft. Blijf dit ook gewoon ontzettend storend vinden voor een Apple device.

AMD Ryzen 5800X3D | AMD RX 7900XTX | 32GB RAM | Corsair SF750 | LG CX 48” | Steam Deck 512GB

• JB

JB

Cédric roelt!

m0nk schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:34:
Bij mij rammelt hij ook een beetje, geen last van en ga er ook niets aan doen..
Als je met de 5s rammelt dan rammelt de button inderdaad ook. Ik ervaar het ook (nog) niet als storend. Wel is het zo dat deze knop een stuk losser zit dan mijn 5 en al helemaal tov van mijn 4s.

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:06:
[...]

Als je met de 5s rammelt dan rammelt de button inderdaad ook. Ik ervaar het ook (nog) niet als storend. Wel is het zo dat deze knop een stuk losser zit dan mijn 5 en al helemaal tov van mijn 4s.
Inmiddels wel als zodanig storend ervaren. Mijn telefoon ligt op kantoor de hele dag op het bureau (op zijn leren hoesje) en het ging me steeds en steeds meer irriteren dat die knop hoorbaar vibreert bij het binnen komen van een berichtje oid. Gisteren een replace toestel ontvangen maar die heeft het nog erger... Apple stuurt meteen weer een nieuwe af, ben benieuwd.

Wat wel beter is aan deze; de fingerprint knop voelt lekkerder aan en klikt lang niet zo erg dus ook hier lijkt verschil in te zitten.

[Voor 9% gewijzigd door JB op 05-03-2014 09:26]

Mijn boefje is liev!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:59
Nou ik beweer niet dat het niet de powerknop is.

Ik heb bij een test 5s de powerknop eruit gehaald om een conclusie te krijgen. Het tikken komt bij zeer veel telefoons voor (htc, Samsung etc) en bij alle is het de camera en niet de powerknop.

Plak de powerknop eens voor de lol vast en tik met je nagel rondom de camera (achter camera):)

• JB

JB

Cédric roelt!

Als ik alleen al met mijn vinger op de powerknop kom/tik dan rammelt ie al. Als ik de vinger op de knop houd met schudden van de iPhone hoor je niks. Die zit gewoon los. Sowieso tov mijn 5 en 4s en dat accepteer ik niet. Het is niet de camera zelf.

[Voor 17% gewijzigd door JB op 05-03-2014 09:45]

Mijn boefje is liev!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-05 09:34
Die van mij rammelt ook, heb hem 2 weken geleden aangeschaft. Ik irriteer mijzelf er echter niet aan want als ik film houdt ik mijn telefoon uiteraard stil en hoor ik het geluid echter niet. De Home button zit daarentegen wel gewoon vast en kan geen rammeling concluderen. Als ik mijn vinger lichtjes op de powerbutton druk en de telefoon vervolgens zacht/hard schud, dan hoor ik het niet rammelen.

Het is bij mij dus niet de camera die rammelt maar de ''powerbutton''.

Als ik binnenkort in de stad ben ga ik maar eens de Apple store in om zwart op wit te krijgen dat dit geen problematiek zal opleveren op termijn. Ik kan mijzelf namelijk voorstellen dat als een powerbutton niet helemaal ''vast'' zit in de behuizing, hier stof tussen kan komen te zitten. Wat kan resulteren in een niet functionerende of juist vastzittende powerbutton.

Vanavond maar eens kijken of mijn vrouw haar iPhone 5s dit ook heeft.

PS

De mensen die een rammelende powerbutton hebben, welke versie van de iPhone 5s hebben jullie?
Ik heb zelf de Space Grey variant (die dus een rammelende powerbutton heeft)
Mijn vrouw heeft de gouden editie. Ben benieuwd :)

[Voor 11% gewijzigd door Dr.Root op 05-03-2014 10:10]

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier de witte

Mijn boefje is liev!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-05 09:34
Mijn vrouw haar 5s (Goud editie) heeft het ook. Vrienden van mij hun 5s hebben het ook allemaal. Volgens mij kan het geen kwaad?

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-05 02:37
Powerbutton zit los omdat je anders het probleem gaat krijgen dat die met veelvuldig gebruik vast komt te zitten of stroef werkt.

Ik had op mn 4s hetzelfde probleem met de volume up button , na een tijdje gaf die geen klik meer maar werkte wel nog steeds ( merkte wel dat indrukken stroef ging )

Zolang het niet de pannen van het dak rammelt als de vibratie afgaat is er niets aan de hand.
De 5s van een vriend heeft ook een bewegende powerknop als je er met je vinger overgaat maar slechts een heel licht geluid als je schud ( en dan moet je al bijna schudden gelijk op een yoghurt fles :') )

• JB

JB

Cédric roelt!

Dat ik m hoor met schudden vind ik ook niet erg maar dat de telefoon rammelt bij een inkomend telefoongesprek of bericht vind ik onacceptabel. Als je een nieuwe auto koopt vind je het toch ook niet normaal dat je dashboard rammelt :?

[Voor 24% gewijzigd door JB op 10-03-2014 13:21]

Mijn boefje is liev!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Geen idee of het nuttig is, maar ik irriteerde me hier zo ontzettend aan dat ik ben terug gegaan naar de Apple Store met mijn telefoon en een nieuwe heb gekregen, men deed hier absoluut niet moeilijk over.

De nieuwe had helaas exact hetzelfde probleem. Dus het lijkt wel degelijk een (belachelijke) design keuze, er zat zo'n 10 maanden tussen de aankoop en de ruil dus Apple had er in die periode van alles aan kunnen doen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee