Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:15
Telfort anno 25 oktober 2016:

Van een oud abonnement met traag Internet balen, of je met een nieuw abonnement helemaal blauw betalen!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Steeffoon schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:42:
Alleen zodra je een hogere snelheid wilt of dergelijke, zal je het 'nieuwe' tarief moeten betalen.
Dat is nu juist het probleem. Mijn ouders en zus zijn nog niet geupgrade, dus die halen nog maar iets van 18/2, en als je die straks wil upgraden naar 50/5, dan gaan ze fors meer betalen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:09
Zitten die nu nog op een wijkcentrale aangesloten? Of een heel oud abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
HvanderT schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:22:
Zitten die nu nog op een wijkcentrale aangesloten? Of een heel oud abo?
Wijkcentrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:01
Jumpman schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:02:
Telfort anno 25 oktober 2016:

Van een oud abonnement met traag Internet balen, of je met een nieuw abonnement helemaal blauw betalen!
stuur hem ff naar telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik zit er heel hard aan te denken om op te zeggen.misschien een jaartje nederlandse energie maatschappij.dat scheelt 17 euro in de maand met telfort.Ze konden me ook geen goede aanbieding doen,dus heb gezegt dat ze waarschijnlijk een opzegging krijgen.Ben ook nog tele2 aan het afwachten,daar hebben we nu 2 mobiele abbo's lopen,dus daar zit ook nog wat korting in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:30
vincedd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:31:
Ik zit er heel hard aan te denken om op te zeggen.misschien een jaartje nederlandse energie maatschappij.dat scheelt 17 euro in de maand met telfort.
NLE? Ik wist niet dat die ook in de internet en tv business zaten... my bad. :o Mooie aanbieding ook, alleen kan ik nergens vinden op hun site wat de normale tarieven zijn, na het actietarief gedurende het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
grun93 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:06:
[...]

NLE? Ik wist niet dat die ook in de internet en tv business zaten... my bad. :o Mooie aanbieding ook, alleen kan ik nergens vinden op hun site wat de normale tarieven zijn, na het actietarief gedurende het eerste jaar.
Heb ik nagevraagt bij ze .kunnen ze nog niet zeggen.maar om een jaar goedkoop te zitten is het wel meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vincedd schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:17:
Heb ik nagevraagt bij ze .kunnen ze nog niet zeggen.maar om een jaar goedkoop te zitten is het wel meegenomen
Zeker. Ze doen me erg aan KPN denken, meer nog dan Telfort. Hetzelfde modem ook als KPN, de Experia V10. Het basis tv pakket is ook zo'n beetje hetzelfde als KPN/Telfort. Voor een jaartje is het absoluut een koopje voor nog geen 30 euro per maand. Daarna verwacht ik minimaal dezelfde prijs als Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Die prijsverhoging.... :X Had die gast waar ik eind september m'n verlenging bij afsloot dus toch gelijk: ThinkPadd in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20" :o

* ThinkPad is blij dat ik toen 6 mnd. gratis heb kunnen bemachtigen tegen de oude prijs van 40,50 per maand voor Internet Extra (100/30 in de praktijk).

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 26-10-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:15
Ik zit eraan te denken om overstappen maar fiber. Een jaar voor 20 euro per maand en ze knijpen niet, maar geven je de max haalbare op het adres (in mijn geval 110/30). Bovendien kan ik mijn Fritz!box blijven gebruiken, ik vind echter zo weinig ervaringen, dat ik toch neig te blijven hangen bij Telfort... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Haha, als we dat allemaal even doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

keko12 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:49:
Ik zit eraan te denken om overstappen maar fiber. Een jaar voor 20 euro per maand en ze knijpen niet, maar geven je de max haalbare op het adres (in mijn geval 110/30). Bovendien kan ik mijn Fritz!box blijven gebruiken, ik vind echter zo weinig ervaringen, dat ik toch neig te blijven hangen bij Telfort... :(
Er is een Fiber topic met ervaringen. Het is als alles werkt een prima provider. Maar als er een storing is of administratief iets niet correct, ben je aan de goden overgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
keko12 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:49:
Heb je Telfort al eens gebeld wat ze voor aanbod kunnen doen? Ik heb 6 mnd. gratis kunnen bemachtigen als ik naar het Internet Extra pakket ging. Ben ik eerst weer een jaar uit de brand, zien we volgend jaar wel weer wat de prijzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:01
Krisp schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:24:
Ik blij dat ik nog net vorige week voor een jaar verlengd heb met 24 euro. Combivoordeel erbij en ik ben voor 19 euro per maand klaar. :)

Het lijkt erop dat nieuwe klanten het voordeel van de bestaande klanten mogen gaan betalen. Teleurstellend.
Precies dat... Erg teleurstellend. Ik vond dat echt een super prijs voor €19 per maand, ik was bezig met verhuizen en dus even niet naar gekeken. Nu dus te laat voor de lagere prijs en misschien ook nog te laat met oplevering, goede planning :*) Internet hoor je direct te regelen ik weet het ;) Maar goed alsnog aangevraagd met combivoordeel. Gevoelsmatig niet helemaal goed, maar concurrenten kosten ongeveer hetzelfde.

Tele2 zou misschien toch nog een optie eventueel, dat kost zonder combivoordeel trucjes ook €25, geen idee hoe de service daar is.
Ik heb eigenlijk zoiets van ik kijk volgend jaar wel verder, misschien interessant aanbod met verlengen, mobiele abonnement is ongeveer in dezelfde periode.

Keuzevrijheid en budget zijn wel punten waardoor ik Telfort interessant vond, dat begint toch wel te verdwijnen daar nu. Ze noemen het nu dat ze staan voor 'eenvoud', maar klantenservice geeft aan dat ze begrijpen dat het niet voor iedereen toereikend is.

[ Voor 65% gewijzigd door Myliobatis op 27-10-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik zit eraan te denken om van ziggo naar telfort over te stappen.
Per maand is deze 15 euro goedkoper voor een alles in 1 pakket.

Wat me enigzins tegenhoud is dat je een "kastje" krijgt en dit bij je tv moet aansluiten.
als je een extra tv hebt, moet je een extra kastje in bruikleen kopen.

Je kunt dus niet je eigen decoder meer gebruiken

Zit je echt vast aan dit specifieke telfort kastje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
C6DL schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 12:11:
Ik zit eraan te denken om van ziggo naar telfort over te stappen.
Per maand is deze 15 euro goedkoper voor een alles in 1 pakket.

Wat me enigzins tegenhoud is dat je een "kastje" krijgt en dit bij je tv moet aansluiten.
als je een extra tv hebt, moet je een extra kastje in bruikleen kopen.

Je kunt dus niet je eigen decoder meer gebruiken

Zit je echt vast aan dit specifieke telfort kastje??
Ja, zij registreren dit ook aan de serverside bij bridged aansluiten. Je kan een losgekocht tweede ontvanger plaatsen, maar als je ze allebei op HD zet, klapt deze er uit. En werkt HD op beide ontvangers niet meer, totdat Telfort het juist weer registreert aan de serverside. Dit kan veranderd zijn, omdat je inmiddels ook ook routed IP TV kan aansluiten, hier heb ik nog niet naar gekeken.

Een andere optie is een device te kopen waarmee je de Telfort ITV App of in webbrowser kan draaien op je TV. De TV kwaliteit is dan wel iets minder, maar een prima oplossing voor een plaats war je weinig kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Hebben jullie wel eens dat je gewoon bijvoorbeeld naar het Nieuws op RTL4 zit te kijken, dat dan volkomen willekeurig het beeld wegvalt en je om de pincode gevraagd wordt? Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar dit was de derde keer sinds begin dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:33

Steeffoon

Smartphone-nerd

grun93 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:47:
Hebben jullie wel eens dat je gewoon bijvoorbeeld naar het Nieuws op RTL4 zit te kijken, dat dan volkomen willekeurig het beeld wegvalt en je om de pincode gevraagd wordt? Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar dit was de derde keer sinds begin dit jaar.
Nope, nog nooit gehad eigenlijk. Misschien is er een mogelijkheid om hem even te resetten?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Steeffoon schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:41:
Nope, nog nooit gehad eigenlijk. Misschien is er een mogelijkheid om hem even te resetten?
Dat kan ik nog wel eens doen, ja. Baat het niet, dan schaadt het niet. Al betwijfel ik of het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Voor mij de laaste maanden Telfort,de kogel is door de kerk. Ga naar NLE toe.scheelt me 17 euro per maand.Telfort kon me alleen een flutkorting geven.en de prijs ging gewoon omhoog.

[ Voor 26% gewijzigd door vincedd op 29-10-2016 23:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Telfort is bezig zichzelf om zeep te helpen door de prijzen flink te verhogen.

Ze zetten teveel in op hogere snelheden, maar ik denk dat het gros van de Telfort klanten helemaal geen interesse heeft in steeds hogere snelheden, maar aan 25 á 30 Mb genoeg hebben. Het begon al bij het schrappen van het 8 Mb abonnement voor consumenten.

De prijsverschillen tussen Telfort en Ziggo zijn echt minimaal geworden, en dan is de keus toch snel gemaakt om voor Ziggo te gaan. En dit is al de tweede (of derde?) prijsverhoging in een kalenderjaar tijd.

Het enige voordeel dat Telfort heeft is dat je er voor kunt kiezen om alleen internet te nemen, iets dat bij Ziggo (nog) niet kan.

Telfort is nu dus niet meer echt een budget provider, zoals ze zichzelf profileren in de media.

[ Voor 24% gewijzigd door Jeffrey87 op 30-10-2016 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vreemd, aangezien ze voor 16,50 ex btw gewoon een "zakelijk" 8/1 lijntje leveren (die gewoon 20/2 is). Voor nog geen 20 euro incl. is dat niet helemaal verkeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 30-10-2016 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
HvanderT schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:40:
Vreemd, aangezien ze voor 16,50 ex btw gewoon een "zakelijk" 8/1 lijntje leveren (die gewoon 20/2 is). Voor nog geen 20 euro incl. is dat niet helemaal verkeerd.
Die strikte scheiding tussen particulier en zakelijk heb ik ook nooit zo begrepen. Zo wilde ik graag mijn mobiele telefonie ook bij Telfort onderbrengen, om te kunnen profiteren van combi voordeel. Maar Telfort wil geen duo sim leveren aan particulieren, wel aan zakelijke klanten. Maar als je dan vraagt waarom niet, dan weten ze het zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zijn dit dan de roaming"kosten" die ze op de vastelijn gebruikers gaan verhalen ?

Of proberen ze te pushen naar glasvezel ?

[ Voor 21% gewijzigd door enchion op 30-10-2016 11:43 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
HvanderT schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 08:40:
Kan je dit als 'particulier' ook aanschaffen, of moet je kvk overleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik geloof dat je KvK moet overleggen.

Ik heb namelijk dit alleen voor die ZZP'er aangesloten, en ze werd gebeld of de gegevens klopte met de kvk nummer die ze had ingevuld op de website tijdens het aanvragen van dit pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Jeffrey87NL schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:36:

Ze zetten teveel in op hogere snelheden, maar ik denk dat het gros van de Telfort klanten helemaal geen interesse heeft in steeds hogere snelheden, maar aan 25 á 30 Mb genoeg hebben. Het begon al bij het schrappen van het 8 Mb abonnement voor consumenten.

De prijsverschillen tussen Telfort en Ziggo zijn echt minimaal geworden, en dan is de keus toch snel gemaakt om voor Ziggo te gaan. En dit is al de tweede (of derde?) prijsverhoging in een kalenderjaar tijd.

Het enige voordeel dat Telfort heeft is dat je er voor kunt kiezen om alleen internet te nemen, iets dat bij Ziggo (nog) niet kan.

Telfort is nu dus niet meer echt een budget provider, zoals ze zichzelf profileren in de media.
Hm ik betaal toch 20 euro minder bij Telfort dan bij Ziggo. Of mis ik iets?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ramon schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:09:
Hm ik betaal toch 20 euro minder bij Telfort dan bij Ziggo. Of mis ik iets?
Als je een nieuwe klant bent en genoegen neemt met een basispakket, is het verschil idd niet al te groot: 42,50 tegen 44,50. Wil je meer of ben je een bestaande klant, dan is het verschil gigantisch. Bij Telfort betaal ik 40,50 voor iets wat bij Ziggo 58,50 kost (al is de snelheid dan wel iets hoger, wat ik niet nodig heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:34
Jeffrey87NL schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:36:

Op ons adres is Telfort nog altijd het goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
enchion schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:43:
Zijn dit dan de roaming"kosten" die ze op de vastelijn gebruikers gaan verhalen ?

Of proberen ze te pushen naar glasvezel ?
I don't know,maar pushen naar glasvezel gaat hier niet op. we hebben hier alleen maar dsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
grun93 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:15:
[...]

Als je een nieuwe klant bent en genoegen neemt met een basispakket, is het verschil idd niet al te groot: 42,50 tegen 44,50. Wil je meer of ben je een bestaande klant, dan is het verschil gigantisch. Bij Telfort betaal ik 40,50 voor iets wat bij Ziggo 58,50 kost (al is de snelheid dan wel iets hoger, wat ik niet nodig heb).
Wellicht is [Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand ook nog interessant. Heb je voor €28,70 per maand een 25/2,5 (al zeggen sommigen ook 40/4 te hebben) lijntje en TV erbij.

Ik zit nu weer een jaartje bij Telfort door de gunstige verlenging, ben benieuwd hoe het er volgend jaar voor staat. Uiteindelijk is het voor mij toch de prijs die telt. M'n lijntje doet het prima (113 om 45 attainable), dus onder de streep is het puur welk naampje eraan hangt, de infrastructuur is toch allemaal KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
ThinkPadd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:54:
Wellicht is [Aanbieding] Ziggo internet + vast bellen voor €10 per maand ook nog interessant. Heb je voor €28,70 per maand een 25/2,5 (al zeggen sommigen ook 40/4 te hebben) lijntje en TV erbij.

Ik zit nu weer een jaartje bij Telfort door de gunstige verlenging, ben benieuwd hoe het er volgend jaar voor staat. Uiteindelijk is het voor mij toch de prijs die telt. M'n lijntje doet het prima (113 om 45 attainable), dus onder de streep is het puur welk naampje eraan hangt, de infrastructuur is toch allemaal KPN.
Die aanbieding kende ik niet, dat is idd niet duur. Maar waar ik zei dat ik de snelheid niet nodig had, bedoelde ik eigenlijk de extra snelheid boven wat ik nu heb, dezelfde snelheid die jij hier meldt. Dit is precies goed voor mij, meer hoeft niet. En nu bestaande klanten gewoon voorlopig hetzelfde blijven betalen, blijf ik nog maar een tijdje bij Telfort.

Voorlopig mag ik nog niet verlengen, dat duurt nog een paar maanden. Ergens heb ik wel een gevoel dat zegt dat ze in de toekomst minder genereus zijn met kortingen dan wat jij nog los hebt weten te peuteren. Kan natuurlijk ook aan jouw onderhandelingskills liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Niet online
Is er iemand die ná de prijsverhoging nog een korting heeft kunnen regelen bij het verlengen van het abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ik zou 2 maanden 42 euro niet hoeven te betalen.na aandringen dat het mager was kwam er nog een maand bij en de prijs werd met 3.50 per maand verhoogt.ik heb gezegt dat ik het erg mager vond en geen zin had om de hoge heren bij kpn te spekken en dat ze vanzelf wel een opzegging zouden krijgen.die opzegging is onderwef.ik ga over naar NLE.telfort is voor mij 4 januari voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Zijn er hier mensen die de Experiabox (V8) gebruiken als router of kan ik die beter asap uit het raam gooien.

Ik ben al heel wat jaartje klant bij telfort en op zich best tevreden. Ik had ergens een draytek modem op de kop getikt maar die heeft de geest gegeven. Sindsdien staat er nu de Zyxel 2812. Toen ik onlangs belde omdat ie af en toe verbnding verloor en de wifi matig was heb ik een experiabox ontvangen. Die was zo brak dat ik m direct om heb laten ruilen voor een ander exemplaar, waarbij ik de zyxel nog even mocht houden.

De tweede experiabox heb ik na een week ook maar weer afgekoppeld omdat ik er knettergek van wordt en inmiddels draait de zyxel z'n rondjes weer, met gek genoeg minder klachten dan voorheen.

Waar ik tegenaan liep is dat er geen gast-wifi opgezet kan worden (daar valt nog wel mee te leven) en dat het me nu niet meer lukt om lokale apparaten bij naam aan te spreken.

Verder kwam ik er tot mijn grote verbazing achter dat alle(rlei) smtp servers niet te bereiken zijn (Telfort,Gmail, live.com) en ik dus geen mail meer kon versturen met een mail client.

Al die dingen waren prima mogelijk met de Zyxel. Is deze experiabox ook brak of verwacht ik gewoon te veel van ze?

overigens wel dik tevreden met de snelheden, 40/11 op een 40/4 abo (50/5 zou max haalbaar zijn bij ons) en de stabiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
BlueMotion schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:59:
Zijn er hier mensen die de Experiabox (V8) gebruiken als router of kan ik die beter asap uit het raam gooien.
Dat laatste zeer beslist niet, daarmee kun je voorbijgangers blesseren en bovendien is hij niet van jou. Je zult hem ooit weer moeten retourneren of anders de waarde moeten vergoeden.

Ik ben ook geen fan van de experia en heb daarom een Fritzbox gekocht. Die koop je tweedehands hier op V&A of marktplaats voor rond de 40 euro. Zoek maar eens in dit topic, ik ben lang niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52

OgWok

U.N.C.L.E.

......
Je kan overwegen een Fritzbox via Marktplaats aan te schaffen voor een nette prijs. Is in dit forum div. keren voorbij gekomen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Uit het raam gooien!

Na enkele avonden stoeien was ik wel klaar met de Experiabox V8. Ik heb zelf een nieuwe ongebruikte FritzBox 7360 gekocht via Marktplaats voor € 40,00, wat een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 16:51
[...]
Toevallig heb ik gisteren de FRITZ!Box 7490 neergezet, zeer uitgebreid modem!. Met een klein beetje moeite gelukkig alles werkend gekregen :). Aangeschaft ter vervanging van de ZyXEL P-2812HNU-F1.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
Gister een berichtje ontvangen van Telfort dat internet opgeleverd is, had het vorige week dinsdagavond laat aangevraag, behoorlijk snel opgeleverd lijkt me.
Zojuist aangesluiten en binnen een aantal seconde aan de gang.
Modem moet dan nog in trainen, nu de volgende waardes:
VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 3424 (Kbps.) 33022 (Kbps.)
Attainable Rate 10399 (Kbps.) 52035 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 15.0 dB 15.6 dB
Attenuation 22.3 dB 21.7 dB

Attainable Rate is een stuk hoger dan verwacht, zou mooi zijn als het richting die waardes gaat, nette upload dan ook. Opgegeven was 38.8/3.8Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Je modem is nog aan het intrainen, maar zo te zien krijg je waarschijnlijk wel 50/10.

Zit je nog op profiel 8b of 17a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Corossi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:51:
Gister een berichtje ontvangen van Telfort dat internet opgeleverd is, had het vorige week dinsdagavond laat aangevraag, behoorlijk snel opgeleverd lijkt me.
Ja, dat is ook mijn ervaring. Ze leveren sneller dan wat ze van tevoren beloven, en ook de geleverde snelheid was een verrassing in positieve zin. Mooi toch, beter dan andersom. En weer verlaat een tevreden klant het pand (c Finkers). Nieuwsgierig: wat had je hiervoor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
Ja erg positief! Ik ben aan het verhuizen, hiervoor had ik Caiway glasvezel laagste abbo 100/100, zolang er geen glasvezel is op mijn nieuwe locatie kunnen ze daar niet aan tippen natuurlijk. Als de snelheid inderdaad rond 50/10Mbit uit komt ben ik meer dan tevreden, was eigenlijk zelfs huiverig of ik de 38.8/3.8 wel zou kunnen halen. Maar goed ik ga het zien binnen een paar dagen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Corossi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:13:
Ja erg positief! Als de snelheid inderdaad rond 50/10Mbit uit komt ben ik meer dan tevreden, was eigenlijk zelfs huiverig of ik de 38.8/3.8 wel zou kunnen halen.
Als je nu al tevreden bent, kan het alleen maar beter worden. Waarschijnlijk gaat de snelheid de komende week nog wel een (klein) beetje omhoog. Dat het slechter wordt, heb ik nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Puch-Maxi schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:40:
[...]

Toevallig heb ik gisteren de FRITZ!Box 7490 neergezet, zeer uitgebreid modem!. Met een klein beetje moeite gelukkig alles werkend gekregen :). Aangeschaft ter vervanging van de ZyXEL P-2812HNU-F1.
De 7490 is wel een duur dingetje. Ik heb de 7360 staan en een KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99 ernaast voor AC-wifi. Lekker snelle wifi, zie hier voor benchmarks.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 02-11-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
ThinkPadd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:31:
[...]
De 7490 is wel een duur dingetje.
Klopt, heb hem tweedehands gekocht (nieuw in doos) voor minder dan de prijs van een nieuwe 7360. Dus dat lijkt me geen slechte deal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Duidelijk, ik ga me eens verdiepen in die Fritzbox typenummers.. Binnenkort Telfort maar eens bellen of ik ook de Experiabox mag terugsturen ipv de Zyxel, dan heb ik iig nog een enigszins fatsoenlijke backup.

Dank allen voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik lees net op tweakers dat Vodafone Thuis overgenomen wordt door T-Mobile. Omdat mijn mobiele telefonie al bij T-Mobile loopt, zou dat ideaal zijn, want dan kan ik alles bij dezelfde provider nemen en waarschijnlijk profiteren van combi voordeel. Telfort, aan jullie de uitdaging om een passend antwoord te bedenken, anders gaat het klanten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

grun93 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:12:
Ik lees net op tweakers dat Vodafone Thuis overgenomen wordt door T-Mobile. Omdat mijn mobiele telefonie al bij T-Mobile loopt, zou dat ideaal zijn, want dan kan ik alles bij dezelfde provider nemen en waarschijnlijk profiteren van combi voordeel. Telfort, aan jullie de uitdaging om een passend antwoord te bedenken, anders gaat het klanten kosten.
Je kan ook je mobile bij telfort onderbrengen dan heb je ook alles bij je provider ;)
Dus aan jouw de uitdaging om te kiezen denk ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
chucky666 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:44:
Je kan ook je mobile bij telfort onderbrengen dan heb je ook alles bij je provider ;)
Telfort wil me geen duosim leveren, T-mobile wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik betaal nu 35 euro per maand voor TV + 20MB internet. Ik heb Telfort gebeld en kreeg dit aanbod om 1 jaar te verlengen:

50MB internet, TV en telefoon eerste 6 maanden voor 20 euro, daarna 42,50.

Is dit een goed aanbod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:13
Wat vind je zelf? NLE heeft een vergelijkbaar aanbod... Kan je huidig abo niet door laten lopen, of moet je het wijzigen? Gezien eerdere ervaringen van 3 of 6 maanden gratis bij verlengen lijkt het mij karig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

eggda schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:53:
[...]

Wat vind je zelf? NLE heeft een vergelijkbaar aanbod... Kan je huidig abo niet door laten lopen, of moet je het wijzigen? Gezien eerdere ervaringen van 3 of 6 maanden gratis bij verlengen lijkt het mij karig
Ja ik zag dus ook mensen die 6 maanden gratis kregen, zoals Thinkpad.

Maar goed, bij NLE betaal ik 30 euro per maand voor een jaar, bij Telfort zou ik een jaar kunnen blijven voor 31,25 per maand. Beter dan niks en scheelt weer overstappen. Maar geen idee waarom ze mij geen 6 maanden gratis wilde geven.
ThinkPadd schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:18:
[...]

Heb je Telfort al eens gebeld wat ze voor aanbod kunnen doen? Ik heb 6 mnd. gratis kunnen bemachtigen als ik naar het Internet Extra pakket ging. Ben ik eerst weer een jaar uit de brand, zien we volgend jaar wel weer wat de prijzen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 04-11-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb nu nog steeds 50 mbit van de 80 mbit haalbaar volgens mijn modem, begin een beetje moe/boos/whatever te worden hiervan.
DSL far end inventory information:
nReturn=-20
noise margin upstream: 13 db
output power downstream: 9 db
attenuation upstream: 23 db
noise margin downstream: 14 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db
loop length is 681m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 54.0 symbols
current rate upstream: 10448 kbps
interleaving delay downstream: 0.16 ms
impulse noise protection downstream: 44.0 symbols
current rate downstream: 51871 kbps
attainable rate upstream: 35240 kbps
attainable rate downstream: 80058 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 45 days, 8:13
CodeViolations near end: 5
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 5
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3
Ik weet nou gewoon even niet meer wat ik moet doen, iemand van Telfort had mij terug gebeld naar aanleiding van een forumpost op telfort site, (maar daar kan ik niet meer op reageren na een maand), dat het dus niet sneller kon.
Ik snap het niet, mijn modem kan het aan de lijn kan het aan? Is het overboeking? Kunnen ze niet sneller omdat ze niet genoeg aan KPN betalen? Wat is het?
Ik bedoel als de afstand te groot was, ok, dat kennen we van xDSL, maar dat je nu ook doodleuk gecapped wordt op de snelheid en wel betaalt voor de 80 mbit vind ik gewoon belachelijk.
Fourstack geeft ook 50 mbit aan, dit was dus eerst ook meer, een jaar geleden of zo.
Je betaalt voor 80 mbit krijgt 50, en ja 50 is het minimale wat ze moeten kunnen leveren juridisch, volgens eigen zeggen. Bij Telfort dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Soldaatje op 04-11-2016 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Philflow schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:10:
Ja ik zag dus ook mensen die 6 maanden gratis kregen, zoals Thinkpad. [...] Maar geen idee waarom ze mij geen 6 maanden gratis wilde geven.
Tja, dat kan van alles zijn. Aanbiedingen zijn altijd persoonlijk. Misschien woont hij in een gebied waar concurrerende providers op dit moment bezig zijn elkaars klanten af te snoepen, en is dat in jouw woonplaats wat minder.
Verder hebben bedrijven meestal een budget voor dit soort activiteiten. Als het potje leeg is, houdt het ook van de ene op de andere dag op. Iemand krijgt korting, gaat erover schrijven op fora, anderen worden daardoor op ideeen gebracht en gaan het ook proberen, het nieuws breidt zich als een lopend vuurtje uit, enzovoort. Vaak is het zaak om er dan snel bij te zijn. Zo'n actie periode komt vanzelf wel weer, probeer het dan nog eens.
Soldaatje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:29:
Ik heb nu nog steeds 50 mbit van de 80 mbit haalbaar volgens mijn modem, begin een beetje moe/boos/whatever te worden hiervan. [...] Ik weet nou gewoon even niet meer wat ik moet doen
Als fourstack aangeeft dat 50 Mb/s op je lijn de max is, ga je ook bij andere providers niet hoger komen, denk ik. Wel vreemd dat het eerst hoger was. Wil Telfort je abo niet omzetten naar een lagere snelheid (lees: goedkoper abo)?

[ Voor 22% gewijzigd door grun93 op 05-11-2016 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 05-11-2016 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Ik heb nu nog steeds 50 mbit van de 80 mbit haalbaar volgens mijn modem, begin een beetje moe/boos/whatever te worden hiervan.
Budget provider dus ook budget service. Helpdesk zal zeggen max 80 Mbit (dus minder kan ook, geen garantie). Zou gewoon volhouden bij de helpdesk of anders overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
OgWok schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:35:
[...]

Budget provider dus ook budget service. Helpdesk zal zeggen max 80 Mbit (dus minder kan ook, geen garantie). Zou gewoon volhouden bij de helpdesk of anders overstappen.
Klopt, het is alleen jammer dat ik net verlengd heb voor een jaar, omdat in het forum gezegd werd door iemand van Telfort dat ik nog een oud abonnement had, en als ik zou verlengen ik wel die snelheid zou halen.
Ik zit er dus nog een jaar aan vast.
Vind het best wel gaar hoe iemand die al vier jaar klant is behandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53

copykat

Good copy isn't bad

[...]

Ik weet nou gewoon even niet meer wat ik moet doen, iemand van Telfort had mij terug gebeld naar aanleiding van een forumpost op telfort site, (maar daar kan ik niet meer op reageren na een maand), dat het dus niet sneller kon.
Ik snap het niet, mijn modem kan het aan de lijn kan het aan? Is het overboeking? Kunnen ze niet sneller omdat ze niet genoeg aan KPN betalen? Wat is het?
Ik bedoel als de afstand te groot was, ok, dat kennen we van xDSL, maar dat je nu ook doodleuk gecapped wordt op de snelheid en wel betaalt voor de 80 mbit vind ik gewoon belachelijk.
Fourstack geeft ook 50 mbit aan, dit was dus eerst ook meer, een jaar geleden of zo.
Je betaalt voor 80 mbit krijgt 50, en ja 50 is het minimale wat ze moeten kunnen leveren juridisch, volgens eigen zeggen. Bij Telfort dan.
Ik had het zelfde en het was gewoon mijn eigen fout.(30 van de 50mb/s)
ik gebruikte QOS , (Quality of Signal) prioriteiten voor gekoppelde apparaten. ik zette dit uit en hop! full download speed, (het vrat gewoon 20mb aan bandbreedte met snelheidstest.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
Ik ben er, eindelijk, achter waarom ik 5 minuten nadat ik mijn Fritzbox aan zet geen live IPTV meer kon kijken wanneer ik de modem op Routed IPTV instelde.

Wat blijkt: De TP-Link Archer C5 die ik elders in mijn netwerk (hij staat niet tussen de Fritzbox en de tv box) als access point gebruik had onder de IPTV settings de functie IGMP Proxy aan staan (firewall en dhcp server stonden al uit). Nadat ik deze uitgezet had was mijn probleem opgelost. Ik had er gewoon nooit aan gedacht om het probleem buiten de MHB2260 en Fritzbox te zoeken.

Deze instelling was de boosdoener toen hij aan stond:
Afbeeldingslocatie: https://i1152.photobucket.com/albums/p495/j0bb13/TP-Link%20Archer%20C5%20IGMP%20proxy%20-%20thumbnail_zpsrc6x1hw1.png

Ik wil Illusion heel erg bedanken! Voor het toezenden van je werkende Fritzbox configuratie, zodat ik kon testen dat het daar niet aan lag, en voor de tip om in de hoek van igmp te zoeken. Mijn vriendin dankt je ook :p

offtopic:
Dit zijn mijn initiële posts, zodat het duidelijk is wat de problemen waren die de IGMP Proxy veroorzaakte:

job_h schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:35:
Ik heb problemen met live tv kijken. De handleiding van Prolution werkte prima, ook na de update van de fritzbox naar 6.52. Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20" Maar nu geeft de MHB2260 alleen zwart beeld bij live tv kijken. Begin Gemist werkt wel bij de zenders waar ik het mag gebruiken.

job_h schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:49:
Ik heb een tijdje terug gepost dat de IPTV op de MHB2260 in combinatie met de Fritzbox 7360 op firmware 6.52 niet werkte.
[...]

[ Voor 7% gewijzigd door job_h op 08-11-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:42
Goedemiddag Tweakers,

Mijn ouders verhuizen dit weekend en nemen hun Telfort-abo (AiO met Arcadyan/Experiabox V8) mee. Ik ben gisteren even gaan kijken naar hoe de boel er nu bij ligt. Ik kwam echter geen ISRA-punt tegen, dus ging ik op zoek naar een "main" wandcontactdoos. Daar wordt het (voor mij) echter onduidelijk, vandaar mijn vraag of jullie raad weten.

In de meterkast kwam ik een PTT-kastje tegen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40920571/network/mk1_small.jpg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40920571/network/mk3_small.jpeg Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40920571/network/mk2_small.jpg

Een van de kabels die daar (onder)uit komt gaat naar de woonkamer, waar separaat ook het kabelsignaal binnenkomt:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40920571/network/wk_small.jpg

Echter, de kabel die links uit het PTT-kastje komt gaat naar boven, waar de vorige bewoners het modem hadden staan. Zo te zien ook ADSL, want er zit een splitter op/aan:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/40920571/network/sk_small.jpg

Nu vraag ik me af:
- Klopt die splitter zo? :?
- hoe kan ik testen of de aansluiting boven inderdaad degene is waar het modem op moet komen te staan? Behalve door verbinding te maken natuurlijk, alleen weet ik niet of komend weekend het signaal al is overgezet naar het nieuwe adres.
- hoe weet ik of ik een splitter nodig heb? Beide gevallen staan op de installatiepagina van Telfort, maar mij is niet duidelijk wanneer dat wel of niet nodig is.
- Afhankelijk van wat de plek van het modem wordt, wil ik evt een powerline adapter gebruiken voor het aansluiten van de TV-ontvanger. Ik kan de specs van de door Telfort geleverde set alleen niet vinden, maar zou ik ook een willekeurige andere powerline set kunnen gebruiken?

Bij voorbaat dank voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Splitter heb je niet nodig want telefoon komt in je v8.
Zijn de kabel naar boven en naar woonkamer aan dezelfde punten aangesloten ?
Zo ja zou ik die gebruiken in de woonkamer. Alleen een heel stuk inkorten.
Anders zou ik de draadjes omdraaien zodat je toch die van beneden kan gebruiken.
Ik zou dan wel die van boven verwijderen anders beb je kans dat ze daar eens een telefoon in willen steken en dat gaat niet zo goed.
Zo zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Stalensnuitje: waar gaan die kabels heen die nu uit de PTT kast naar rechts gaan naar toe? Zou goed kunnen dat daar een (oud) ISRA punt zit.

Wel een serieuze box. Denk dat er niet veel KPNers zijn die daar nog mee uit de voeten kunnen. Zorgen dat je je modem voor die PTT kast aansluit heeft wel de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik zou je vraag even in Het grote xDSL-topic vragen. Daar zit een KPN-monteur die meeleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:42
OgWok schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:53:
@Stalensnuitje: waar gaan die kabels heen die nu uit de PTT kast naar rechts gaan naar toe? Zou goed kunnen dat daar een (oud) ISRA punt zit.
Eentje gaat naar die doos op foto 4, de rest als ik het me goed herinner de grond in.
ThinkPadd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:58:
Ik zou je vraag even in Het grote xDSL-topic vragen. Daar zit een KPN-monteur die meeleest.
Goede tip, thanks!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Even een vraagje hier.
Ik heb zo'n verbindingsset naar boven naae de slaapkamer en bier staat een tvkastje op aangesloten.
Nu wil ik boven een android mediaplayer aansluiten.
Moet ik dan een switch ertussen gooien voor meer aansluitingen ?
Volgens mij werkt een wifi repeater van telfort wel.
Maar werkt bv ook een xiaomi mi wifi young ook ?
Tv en internet hoeven niet tegelijk gebruikt te worden.

• krakendmodem
Een switch is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehur2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Hoi jongens, ik heb een vraag, ik heb 2 VOIP accounts, waarvan 1 de "vaste telefoonlijn" en eentje voor uitgaande verbindingen. Nu heb ik al een abonnement van Telfort, ik ga binnenkort verhuizen en overweeg misschien glasvezel te nemen van Telfort. Nu begreep ik dat ik een nieuwe modem zou gaan ontvangen, namelijk de "Experia box V8", mijn buurvrouw heeft dezelfde modem maar die heeft hem van KPN. Ik heb gekeken bij haar of ik de VOIP instellingen kon veranderen, maar dat kon dus niet, het tabblad was er wel maar er zat niks in om een VOIP account toe te voegen. Nu zit ik te twijfelen want ik wil wel een beter internet pakket maar ik wil ook mijn VOIP accounts kunnen toevoegen en daarmee bellen en al, is wel stukken goedkoper :p. Dus mijn vraag is of het toevoegen van VOIP accounts mogelijk is bij die Experia box, zo niet, zou ik er dan een andere modem voor kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld een Fritzbox 7360 V2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb geen 2de nummer maar als ik in me v8 kijk van telfort kan ik gewoon een 2de toevoegen onder voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

blehur2 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:52:
Dus mijn vraag is of het toevoegen van VOIP accounts mogelijk is bij die Experia box, zo niet, zou ik er dan een andere modem voor kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld een Fritzbox 7360 V2?
Ja, als je nog een experiabox V8 krijgt wel. Daarin is het mogelijk, itt KPN, om zelf een andere VOIP account toe te voegen. Mocht je echter een V10 krijgen, dan kan je het, ook bij Telfort, schudden en zal het niet mogelijk zijn om een extra VOIP account toe te voegen.

Daarnaast zal een eigen modem niet meer geconfigureerd kunnen worden met de Telfort VOIP settings aangezien die veranderd zijn en het wachtwoord niet meer vrij wordt gegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Speedmaster op 12-11-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blehur2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Wanneer zou de nieuwe Experiabox V10 verzonden worden bij die abonnementen? Met Telfort VOIP settings bedoel je de Telfort SIP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:46
Ben bloedje link op Telfort. Sinds een week of 6 problemen met de hardware. Eerst Zyxel modem stuk, omgeruild voor Experiabox V8. Sinsdien hoop TV problemen (onderaan de hele geschiedenis)
Vandaag weer contact met Telfort gehad. Mijn probleem wordt afgehandeld als een heet kwartje, overgooien totdat de hitte eraf is. Ik word dus zo vaak op en neer geschoven zonder oplossing, totdat ik wegren. Ik ben niet ver af van opstappen, inmiddels alles aan het overzetten naar een ander emailadres. Als er morgen geen oplossing komt dan ben ik achter elkaar weg. Abbo is sinds 2014 afgelopen dus kan ik snel weg.

Vanmiddag kreeg ik te horen dat KPN naar het probleem gaat kijken.......... Het probleem is gewoon het V8 modem!!!!. Met de oude Zyxel (die ging stuk) had ik geen "Zender niet beschikbaar" probleem en 2x Experiabox V8 modems (is al eens omgeruild) geven wel deze storing. Een Fritzbox ter controle gebruikt, en die geeft geen problemen (maar daar kan ik weer niet mee bellen).
Enfin, er was een V10 modem toegezegd, maar in plaats daarvan gaat KPN naar het probleem kijken. Ze gaan mijn huisaansluiting nakijken. Nou, daar zit het probleem niet in, althans niet in een oplosbare vorm. Doordat ik op een flatje woon zit er plm. 30mtr kabel tussen modem en ISRA. Dat zorgt ervoor dat de V8 een signaal krijgt dat niet goed genoeg is. 30mtr kabel tussen ISRA en modem is niet wenselijk maar gaat echt niet anders.
Al 6 weken is het huilen met tuiten, klote-telfort. En telkens weer komt er een oplossing die geen oplossing is.
Nog even chronologisch het verloop van zaken:
- Eind September: Zyxel modem stuk => Telfort stuurt Experiabox V8
- Internet en bellen werkt weer met het nieuwe V8 modem. TV laat sinsdien na een uur kijken de foutmelding "zender niet beschikbaar" zien
- Op die klacht wordt mijn oude Motorola 1963 settopbox vervangen voor een Arcadian (na diverse keren fabrieksinstellingen en software laden)
- Sinds de nieuwe STB treedt de storing elke 6 miunten op (met de 1963 had ik het eerste uur geen last)
- Ook nu geklaagd, diverse keren fabrieksinstellingen teruggezet en software geladen => geen succes
- UTP kabel tussen STB en modem vervangen => geen succes
- Wifi uitgezet, alle bekabelde gebruikers van modem af. TV met losse 10mtr UTP kabel aangesloten => foutmelding komt nog steeds op TV
- GUIDION komt poolshoogte nemen, probleem kan inderdaad gereproduceerd worden. Monteur ziet veel CRC fouten maar daar kan niks aan gedaan worden. Zijn Fritzbox testmodem lost het TV probleem wel op. Conclusie is dat het nieuwe V8 modem een foutje heeft. Er wordt een nieuw V8 modem besteld
- Het nieuwe V8 modem lost het probleem niet op. Tegelijk ook zelf een Fritzbox gekocht en daarmee werkt TV prima, kan echter telefoon niet werkend krijgen
* De telefoontjes "Waar blijft moden / nieuwe STB" etc laat ik even achterwege. Telfort heeft echter 2-3x telefoontjes nodig om nieuwe hardware te sturen
- Zoveelste keer bellen met de vraag om een oplossing. Tweede lijn gaat proberen of ik een Experiabox V10 modem kan krijgen
- 3-4 dagen gewacht => geen bericht. Wéér zelf bellen (kloothommels) en dan weet men nergens van dat ik een Experiabox V10 zou krijgen
- Er wordt een nieuw ticket geopend en ik krijg telefoon terug.
- Op de afgesproken dag niks gehoord en 's avonds zelf bellen (zucht). Men had mij niet kunnen bereiken en voicemail ingesproken (knap, want die staat uit!!)
- Dan hoor ik weer dat het probleem doorgezet is naar KPN. Onbekend wanneer ze iets gaan doen en wat dat dan is. De helpdeskmedewerker vermoed dat KPN gaat proberen of ze mijn lijn beter krijgen.
Heb ze maar verteld dat ik het KOTSBEU ben en dat ik er geen zin meer aan heb om achter het probleem aan te rennen. Ik bied ook nog aan dat ik mijn eigen Fritzbox modem ga gebruiken maar dat ik dan telefoniegegevens nodig heb. Die mogen/kunnen ze niet geven.
De helpdesk medewerker heeft een notitie gemaakt dat mijn volgende telefoontje naar Telfort is om het contract op te zeggen.
Bah bah bah, ik ben al 13-14 jaar klant (Tiscali nog) en nu word ik behandeld als oude rommel. Zes weken al problemen en het wordt niet opgelost maar van afdeling naar afdeling gekaatst. Ze duwen je net zolang in de rondte totdat je het beu bent en opstapt. Wat een Klote bedrijf dat Telfort!!!!

Echt waar, Telfort neemt klanten nauwelijks serieus en behandelt ze als oud vuil. Mensen zes weken laten hangen met problemen is gewoon asociaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Ramon 73: inderdaad onbegrijpelijk hoe ze jouw probleem proberen op te lossen. Het grote punt is, volgens mij, de communicatie bij Telfort en van Telfort naar KPN en verder.

Of je bij een andere provider wel goed af bent? Wordt het dan wel goed/snel opgelost (door KPN)? De 30 meter kabel die verdacht is, zit er dan nog steeds. Het vreemde is wel dat de Zyxel daar geen last van had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ramon 73 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:49:

- Het nieuwe V8 modem lost het probleem niet op. Tegelijk ook zelf een Fritzbox gekocht en daarmee werkt TV prima, kan echter telefoon niet werkend krijgen
Bespaar jezelf een hoge bloeddruk, porteer telefoon naar cheapconnect, dan kun je lekker de Fritzbox gebruiken. Je hebt een goed werkend V8 modem wat toevallig net niet lekker met de 30 meter lijnlengte aankan. Ik begrijp het onrecht, maar dat is in deze situatie even de meest praktische oplossing, aangezien je anders van standaarden afwijkt bij deze budgetprovider, heel moeilijk voor ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
OgWok schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:42:
@Ramon 73: Het vreemde is wel dat de Zyxel daar geen last van had.
Hmmm, de Experiabox V8 is bij meerdere gebruikers aanleiding tot frustraties. En een Fritzbox heeft ook geen last van de extra lijnlengte. Daarbij is mijn situatie ook niet uniek in Nederland, zat Telfort gebruikers die in flatgebouwen wonen. Wat mij betreft is het V8 modem veel te kritisch op het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
knakworst schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:49:
[...]

Bespaar jezelf een hoge bloeddruk, porteer telefoon naar cheapconnect, dan kun je lekker de Fritzbox gebruiken.
Hoe werkt porteren met Telfort? Blijf ik wel €42,50 betalen voor alles in 1, of gaat het tarief omlaag? En is er van mij meer actie nodig dan alleen aanmelden bij cheapconnect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ramon 73 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:25:
Blijf ik wel €42,50 betalen voor alles in 1, of gaat het tarief omlaag? En is er van mij meer actie nodig dan alleen aanmelden bij cheapconnect?
Het tarief gaat niet uit zichzelf naar beneden, je zult je abo moeten veranderen van alles in een naar tv+internet. Scheelt 2,50 euro per maand. Ik zou hier wel even mee wachten totdat je alles geporteerd hebt.

Bij het aanmelden bij cheapconnect moet je bedenken of je je huidige nummer wilt behouden of een nieuw vast nummer wilt. Nummerbehoud kan wel maar kost eenmalig een paar euro. Een nieuw vast nummer is gratis, en je kunt kiezen uit een nummer met netnummer van je woonregio (waarbij je dan kunt kiezen uit een aantal abonneenummers, ik dacht 10 of 20), of uit een universeel 088 kengetal.

[edit] Tenminste, zo ging dit bij mij een paar maanden geleden. Kortgeleden zijn geloof ik de abonnementsvormen teruggebracht naar twee, terwijl de tarieven omhoog gingen. Misschien is het financieel voordeliger om je huidige abo te houden, dat moet je even uitrekenen.

[ Voor 13% gewijzigd door grun93 op 16-11-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

x
Ramon 73 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:25:
[...]

Hoe werkt porteren met Telfort? Blijf ik wel €42,50 betalen voor alles in 1, of gaat het tarief omlaag? En is er van mij meer actie nodig dan alleen aanmelden bij cheapconnect?
Of vaste telefonie laten voor wat het is. Als je met de Fritzbox internet en TV hebt, dan bel je toch gewoon met je mobiel. Nummer van Telfort naar een andere aanbieder porteren, kan ook weer de nodige problemen geven en Telfort is niet goed in het oplossen van problemen.

Niet zo heel lang geleden werden de providers nog wel eens op het matje geroepen door consumentenprogramma's als Kassa en Radar. Maar tegenwoordig komen ze niet eens meer.....

Hoop dat mijn Zyxel het nog een hele tijd blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
OgWok schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:00:
x
[...]

Of vaste telefonie laten voor wat het is. Als je met de Fritzbox internet en TV hebt, dan bel je toch gewoon met je mobiel. Nummer van Telfort naar een andere aanbieder porteren, kan ook weer de nodige problemen geven en Telfort is niet goed in het oplossen van problemen.

Niet zo heel lang geleden werden de providers nog wel eens op het matje geroepen door consumentenprogramma's als Kassa en Radar. Maar tegenwoordig komen ze niet eens meer.....

Hoop dat mijn Zyxel het nog een hele tijd blijft doen.
Hmmm, ik wil eigenlijk wel graag een vaste lijn hebben. Een aanzienlijk deel van de familie is niet van de mobieltjes en mijn vrouw ook niet echt zo heel erg. En bij Budgetphone heb je voor €4,50 per maand een vast nummer.

Maar denk dat het een andere provider wordt, anders ben ik nog steeds afhankelijk van de grillen van Telfort. Straks bedenken ze zich weer iets nieuws en trappen ze alle niet-Experiaboxen van de lijn af.....

• Puch-Maxi
Kwam er een poosje terug achter dat onze voice (SIP) was gemigreerd, van tel.telefoniedienst.nl naar ims.imscore.net. Leuke verassing, goed gecommuniceerd ook. Heel gedoe om telefonie op de FB weer werkende te krijgen.

Enfin, ervaar sinds de migratie problemen met de nummerweergave. De nieuwe SIP-server/proxy geeft telefoonnummers van buiten het KPN-netwerk niet goed weer. Als SIP display name geeft men nu "Unavailable" mee.
code:
1
From: "Unavailable" <sip:0123456789@ims.imscore.net;user=phone>;tag=1234ABCD

Terwijl dat gewoon het volgende zou moeten zijn (of eventueel leeg laten, de display name is optioneel):
code:
1
From: "0123456789" <sip:0123456789@ims.imscore.net;user=phone>;tag=1234ABCD

Zijn er meer Tweakers met dit probleem? Zijn er ook nog klanten op xDSL die nog niet zijn gemigreerd van tel.telefoniedienst.nl naar ims.imscore.net?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Puch-Maxi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 00:32:
Kwam er een poosje terug achter dat onze voice (SIP) was gemigreerd, van tel.telefoniedienst.nl naar ims.imscore.net. Leuke verassing, goed gecommuniceerd ook.
Als het goed is, heeft iedere Telfort klant met een sip account daar in mei een email over gehad. Ik tenminste wel, jij niet begrijp ik?

[edit] Ik heb het nog even nagekeken. Het gaat om de mail van 10 mei met als titel Informatie over wijzigingen binnen uw Alles-in-1 abonnement. Dat ging voornamelijk over wijziging van telefoontarieven, wijziging van zenderpakketten en de volgorde van HD zenders enzo. In de email voor sip klanten was een aparte alinea toegevoegd over het verdwijnen van het telfort sip platform.

[ Voor 31% gewijzigd door grun93 op 17-11-2016 05:20 ]

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 21:26
Het is mij nu niet duidelijk of telefonie met een ADSL (dus geen glasvezel oid) abonnement nu wel of niet gaat werken in combinatie met een Fritzbox?

Puch-Maxi heeft het aan de praat (op nummer herkenning na), maar hier is iemand die er niet uitkomt. Wat zijn dan de verschillen? De gebruiker Ramon 73 heeft een glasvezel abo (met IPTV) en Puch-Maxi niet?

[ Voor 9% gewijzigd door DeTjuk op 17-11-2016 14:20 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

grun93 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 04:31:
[...]

Als het goed is, heeft iedere Telfort klant met een sip account daar in mei een email over gehad. Ik tenminste wel, jij niet begrijp ik?

[edit] Ik heb het nog even nagekeken. Het gaat om de mail van 10 mei met als titel Informatie over wijzigingen binnen uw Alles-in-1 abonnement. Dat ging voornamelijk over wijziging van telefoontarieven, wijziging van zenderpakketten en de volgorde van HD zenders enzo. In de email voor sip klanten was een aparte alinea toegevoegd over het verdwijnen van het telfort sip platform.
Op 5 oktober heb ik nog een mail gekregen, waarin verdere verbeteringen werden aangekondigd (welke stond er niet bij). Niet lang daarna kon ik niet meer uitbellen via StuntCalls SIP. SIP account 2 en 3 werken gewoon niet meer op de Zyxel; je kan wel alles invullen.

Tsja, het is maar hoe je verbeteringen interpreteerd.

• Puch-Maxi
DeTjuk schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:18:
Het is mij nu niet duidelijk of telefonie met een ADSL (dus geen glasvezel oid) abonnement nu wel of niet gaat werken in combinatie met een Fritzbox?

Puch-Maxi heeft het aan de praat (op nummer herkenning na), maar hier is iemand die er niet uitkomt. Wat zijn dan de verschillen? De gebruiker Ramon 73 heeft een glasvezel abo (met IPTV) en Puch-Maxi niet?
Volgens mij heeft Ramon73 ook gewoon xDSL, hij heeft het over een ISRA in zijn kelder :).
Heb de User-Agent op de FB niet hoeven aanpassen.

• grun93
DeTjuk schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:18:
Bij mij werkt het wel, maar niet meer op het telfort telefonie platform. Wat ik overigens ook niet geprobeerd heb, uiteindelijk betaalde ik bij Telfort voor de telefonie 30 euro/jaar en nu bij een voip provider maar 8,95/jaar (plus belkosten). Ik ben er dus wel blij mee.

• Ramon 73
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Nog deze week komt KPN mijn lijn herstellen.....zo werd het aan de telefoon wel uitgelegd. Ben eens heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren.

• DeTjuk
grun93 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:23:
Bij mij werkt het wel, maar niet meer op het telfort telefonie platform. Wat ik overigens ook niet geprobeerd heb, uiteindelijk betaalde ik bij Telfort voor de telefonie 30 euro/jaar en nu bij een voip provider maar 8,95/jaar (plus belkosten). Ik ben er dus wel blij mee.
En heb je dan in de fritzbox je voip info gezet en bel je dan met je normale telefoon die je al had of moet je dan alsnog van die VOIP dingen aanschaffen?

Is wel beetje offtopic aan gaan denk ik, mag eventueel ook via DM.
Puch-Maxi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:18:
Volgens mij heeft Ramon73 ook gewoon xDSL, hij heeft het over een ISRA in zijn kelder :).
Heb de User-Agent op de FB niet hoeven aanpassen.
Daar put ik dan maar even hoop uit, heb je ook een DM gestuurd.

[ Voor 21% gewijzigd door DeTjuk op 17-11-2016 16:32 ]

• DeTjuk
zie boven. 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door DeTjuk op 17-11-2016 16:32 . Reden: 1 post van gemaakt. ]

• Ramon 73
Puch-Maxi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:18:
[...]

Inderdaad ADSL.
Maar ik heb alle telefoniegegevens 1:1 overgenomen uit het V8 modem en het wachtwoord afgevangen met wireshark. Echter geen werkende telefoon verbinding :-(
En diverse variaties geprobeerd, Fritzbox paar keer opnieuw gestart. Zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ramon 73 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:00:
Inderdaad ADSL. Maar ik heb alle telefoniegegevens 1:1 overgenomen uit het V8 modem en het wachtwoord afgevangen met wireshark. Echter geen werkende telefoon verbinding :-(
Telfort heeft het telefonie platform gewijzigd, onder andere om het onmogelijk te maken om met andere apparatuur dan hun eigen experia modem te kunnen blijven telefoneren.

Als tweaker zijnde kan ik het op zich wel waarderen dat je het toch blijft proberen, maar ik begrijp niet zo goed waarom je dat per se wilt (waarschijnlijk ligt dat aan mij). Het is geen storing ofzo, het is de bedoeling van telfort om het je onmogelijk te maken. Waarom, geen idee. Zij zullen daar hun redenen voor hebben, misschien speelt er een security dingetje waar wij geen weet van hebben. Als het je toch mocht lukken, dan zou het me niks verbazen als dat lek binnen de kortste keren weer gedicht wordt.

Is een aparte voip provider voor je geen optie dan? Als je over de rest van de producten, zoals het tv signaal en de internet snelheid, alsmede de prijs/kwaliteit verhouding, tevreden bent waarom zou je dan van provider veranderen? Ik denk niet dat je elders goedkoper uit bent. Misschien op de Nederlandse Energie Maatschappij na, maar die hebben maar een aanbod van een jaar, daarna is het afwachten met de tarieven.

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 18-11-2016 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Het is natuurlijk Telfort's goed recht om andere SIP accounts te blokkeren; het modem is immers hun eigendom.
Wel flauw dit onder "verbetering" aan de man te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
grun93 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 06:42:
[...]

Is een aparte voip provider voor je geen optie dan? Als je over de rest van de producten, zoals het tv signaal en de internet snelheid, alsmede de prijs/kwaliteit verhouding, tevreden bent waarom zou je dan van provider veranderen?
Ik heb ook al het vaste nummer overgesloten naar budgetphone. Voor €4,50/maand bel je in NL voor 3ct/min. Telfort abonnement gaat dat met €2,50 omlaag als je telefonie eraf haalt.

Tsja, en of ik overstap naar een andere provider is nog even de vraag. Ik ben bloedjelink op Telfort omdat ze problemen zo lang laten slingeren. Als je gaat zoeken op problemen met Experiabox V8, dan lees je wel vaker dat mensen vanuit een probleemloze situatie overgaan op de V8 en ineens problemen krijgen met de verbinding. Het is niet onbekend dat de V8 een zorgenkindje is, zelfs tweedelijns maakte daar al eens een opmerking over. En een collega maakte al de opmerking "O, KPN komt even controleren dat je lijn in orde is en levering van de V10 vrijgegeven moet worden" toen ik hem vertelde dat KPN "de lijn komt herstellen".
Volgens hem zijn er nog onvoldoende V10 modems op voorraad om "zomaar effe" uit te leveren aan klanten met problemen. Daarom vertragen ze de boel zoveel mogelijk en moet KPN de laatste handtekening voor levering V10 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Ramon 73 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:41:
[...]

Ik heb ook al het vaste nummer overgesloten naar budgetphone. Voor €4,50/maand bel je in NL voor 3ct/min. Telfort abonnement gaat dat met €2,50 omlaag als je telefonie eraf haalt.
Waarom niet cheapconnect, veel goedkoper.
http://www.cheapconnect.nl/tarieven/

Evt uitbellen met een provider als freevoipdeal. Scheelt je > 40 euro per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
knakworst schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:47:
[...]

Waarom niet cheapconnect, veel goedkoper.
Ik heb zakelijk al budgetphone en ben daar erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-07 11:00

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Heeft telfort aan de snelheid lopen sleutelen?

Ik meende 30/3 te hebben, maar trok vanmorgen opeens spul met 6 MB/s binnen, dus even speedtestje en daar kwam 50/20 uit.

Mij hoor je niet klagen :)

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik heb ook opeens "last" van een verhoogde snelheid. Ik heb eigenlijk 50/5, maar dat was altijd al 50/10. Sinds een paar dagen staat hij echter opeens op 100/33 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Actual rate (Up/Down) 10220/55016 kbps
Attainable rate (Up/Down) 14872/82278 kbps

Hier dus niks ;(

Maar zit ook bij KPN en niet op een buitenring :+

[ Voor 20% gewijzigd door krakendmodem op 18-11-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Dinsdagavond Telfort alles-in-1 besteld, vandaag het installatiepakket ontvangen en kreeg ook net een sms dat m'n pakket is opgeleverd en dat ik kan beginnen met aansluiten. Bijzonder snel als je het mij vraagt.

Daarnaast hebben ze me ook een Experia Box V10 gestuurd:
Gefeliciteerd met uw nieuwe modem, de Experia Box V10.

U heeft het nieuwste type modem van Telfort ontvangen. Zo nieuw, dat we de installatiehandleiding nog niet hebben kunnen bijwerken. Toch wilden we u alvast graag blij maken met dit modem. Vandaar deze extra brief.
Helaas moet ik nog 2 weken wachten, anders heb ik te lang dubbele abonnementskosten (Ziggo/Telfort) ;(. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:12
Wat zijn de grootste voordelen van de v10 t.o.v. de v8? Wifi heb ik zelf goed voor elkaar dmv van access points.
Pagina: 1 ... 48 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie