Al een maand worstel ik met Telfort over een reeks problemen. In September ging het Zyxel modem stuk. Werd vervangen door een Arcadian V8. Internet werkt weer, maar televisie valt sindsdien na plm. 6 minuten in foutmelding "Zender niet beschikbaar". Volgens Telfort ligt dat aan mijn huisaansluiting, te lange kabel tussen modem en ISRA punt. Nah, ik woon in een flatje met het ISRA punt in de kelder. Om in huis te komen moet er toch echt een meter of 30 kabel tussen.....gaat echt niet anders en het probleem is ook pas ontstaan met de levering van de Arcadian V8. Mijn oude TV ontvanger werd omgeruild voor een nieuwe => geen oplossing.
Monteur van GUIDION kwam op bezoek. inderdaad reproduceerbaar probleem. Hij had een Fritzbox modem asl backup => daarmee GEEN tv problemen. Dus conclusie: De nieuwe V8 zal wel een foutje hebben. Telfort stuurt een nieuwe V8 en het probleem met tv blijft hetzelfde.
De helpdesk belooft daarop een V10 modem mar dat is niet zeker of ik die krijg.
Ondertussen heb ik een Fritzbox gekocht en het TV probleem is daarmee inderdaad opgelost. Internet doet het ook prima, maar nu krijg ik telefonie niet aan de praat
Ik heb onderstaande gegevens uit het Arcadian modem gehaald:

Die gegevens zo goed als mogelijk ingevuld in het Fritbox modem:

(tel.nr. hier wel voluit ingevuld)
Hiermee krijg ik telefonie niet werkend. Wachtwoord heb ik nog uit een brief van 2007. Ook al geprobeerd met de network sniffer het pwd te achterhalen, maar vind alleen de hash dus onbruikbaar.
Als registrar en proxy ook als tel en sip.telefoniedienst.nl gebruikt maar dat werkt ook niet.
Wat nu te doen? Telfort biedt geen hulp en draagt mij op om het V10 modem af te wachten. Ik hoef ook geen hulp, alleen de gegevens die ik moet invullen. Die geven ze echter niet vrij.
Hoop dat ik hier wel hulp krijg. Ben al de hele dag in de weer met settings te proberen maar zonder succes.
Monteur van GUIDION kwam op bezoek. inderdaad reproduceerbaar probleem. Hij had een Fritzbox modem asl backup => daarmee GEEN tv problemen. Dus conclusie: De nieuwe V8 zal wel een foutje hebben. Telfort stuurt een nieuwe V8 en het probleem met tv blijft hetzelfde.
De helpdesk belooft daarop een V10 modem mar dat is niet zeker of ik die krijg.
Ondertussen heb ik een Fritzbox gekocht en het TV probleem is daarmee inderdaad opgelost. Internet doet het ook prima, maar nu krijg ik telefonie niet aan de praat
Ik heb onderstaande gegevens uit het Arcadian modem gehaald:

Die gegevens zo goed als mogelijk ingevuld in het Fritbox modem:

(tel.nr. hier wel voluit ingevuld)
Hiermee krijg ik telefonie niet werkend. Wachtwoord heb ik nog uit een brief van 2007. Ook al geprobeerd met de network sniffer het pwd te achterhalen, maar vind alleen de hash dus onbruikbaar.
Als registrar en proxy ook als tel en sip.telefoniedienst.nl gebruikt maar dat werkt ook niet.
Wat nu te doen? Telfort biedt geen hulp en draagt mij op om het V10 modem af te wachten. Ik hoef ook geen hulp, alleen de gegevens die ik moet invullen. Die geven ze echter niet vrij.
Hoop dat ik hier wel hulp krijg. Ben al de hele dag in de weer met settings te proberen maar zonder succes.