Telfort telefoon thuis gegevens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Al een maand worstel ik met Telfort over een reeks problemen. In September ging het Zyxel modem stuk. Werd vervangen door een Arcadian V8. Internet werkt weer, maar televisie valt sindsdien na plm. 6 minuten in foutmelding "Zender niet beschikbaar". Volgens Telfort ligt dat aan mijn huisaansluiting, te lange kabel tussen modem en ISRA punt. Nah, ik woon in een flatje met het ISRA punt in de kelder. Om in huis te komen moet er toch echt een meter of 30 kabel tussen.....gaat echt niet anders en het probleem is ook pas ontstaan met de levering van de Arcadian V8. Mijn oude TV ontvanger werd omgeruild voor een nieuwe => geen oplossing.
Monteur van GUIDION kwam op bezoek. inderdaad reproduceerbaar probleem. Hij had een Fritzbox modem asl backup => daarmee GEEN tv problemen. Dus conclusie: De nieuwe V8 zal wel een foutje hebben. Telfort stuurt een nieuwe V8 en het probleem met tv blijft hetzelfde.
De helpdesk belooft daarop een V10 modem mar dat is niet zeker of ik die krijg.

Ondertussen heb ik een Fritzbox gekocht en het TV probleem is daarmee inderdaad opgelost. Internet doet het ook prima, maar nu krijg ik telefonie niet aan de praat :-(

Ik heb onderstaande gegevens uit het Arcadian modem gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/33w9vdh.png

Die gegevens zo goed als mogelijk ingevuld in het Fritbox modem:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ajq4ux.png

(tel.nr. hier wel voluit ingevuld)

Hiermee krijg ik telefonie niet werkend. Wachtwoord heb ik nog uit een brief van 2007. Ook al geprobeerd met de network sniffer het pwd te achterhalen, maar vind alleen de hash dus onbruikbaar.

Als registrar en proxy ook als tel en sip.telefoniedienst.nl gebruikt maar dat werkt ook niet.
Wat nu te doen? Telfort biedt geen hulp en draagt mij op om het V10 modem af te wachten. Ik hoef ook geen hulp, alleen de gegevens die ik moet invullen. Die geven ze echter niet vrij.

Hoop dat ik hier wel hulp krijg. Ben al de hele dag in de weer met settings te proberen maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 20:05
Je "auth id" moet je invullen als username bij de fritzbox

Edit: en in je fritzbox moet je in de bovenste linker kolom je volledig telefoonnummer invoeren

[ Voor 46% gewijzigd door shure-fan op 12-11-2016 17:42 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
shure-fan schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:38:
Je "auth id" moet je invullen als username bij de fritzbox

Edit: en in je fritzbox moet je in de bovenste linker kolom je volledig telefoonnummer invoeren
Ik heb inmiddels ook met +31433***** geprobeerd in de linkerkolom bovenaan=> geen succes.
En ik heb de waarde bij "AuthUserName" gebruikt als username (ook +31433***** gebruikt): zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 16:15
Ondertussen is Telfort bezig geweest iedereen te migreren naar een nieuwe telefonie platform.
Gezien de servernaam draait jij ook op het nieuwe platform.
Het wachtwoord wat jij hebt werkt hierdoor niet meer.
En het nieuwe wachtwoord, die geeft Telfort je niet.
Tegenwoordig wordt je verplicht de Experiabox van Telfort te gebruiken i.c.m. telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Ik heb wel met de packet sniffer en wireshark meegeluisterd met aanmelden van het modem. Daar heb ik wel gegevens uit kunnen halen, maar die werken niet in de Fritzbox of ik gebruik de verkeerde
regels

Edit: nog steeds niet gelukt om telefonie werkend te krijgen. Ook poort 5060 toegevoegd aan de proxy en registrar => no luck. Internet telephone number ingevuld als +3143******* en als +3143*******@ims.imscore.net zondre succes. Username met en zonder @ims.imscore.net gebruikt en ook daar geen geluk mee

Edit 2: Inmiddels zie ik dat bij initialisatie de regel : "UserAgent=Arcadyan VGV7519 02.00.136W4" meegezonden wordt. Met de "juiste" inloggegevens voor telefonie duurt het erg lang voordat de voice wizard eebn fout geeft op het checken van de lijn, langer ieg dan wanneer ik opzettelijk foute gegevens invoer. Het lijkt erop dat de Telfort/KPN modems zich ook als zodanig aanmelden bij de IMS server en dan pas toegang krijgen.

[ Voor 72% gewijzigd door Ramon 73 op 12-11-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01 18:25

ShadowAS1

IT Security Nerd

Van wat ik me herinner (correct me if i'm wrong) ondersteunen die FritzBoxes SSH of iig upgrade naar een custom FW.

Wat je zou kunnen doen is hier gebruik van maken om de nodige configuratie aanpassingen te doen.. In principe zijn al die systemen gestripte linux-kernels met busybox. Dus met SSH en desnoods DD-WRT/OpenWRT moet je ver zat kunnen komen

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 20:27

job

Telnet staat op de fritzbox helaas niet meer open.
dd-wrt en openwrt is niet voor de fritzbox beschikbaar.

Als je overstapt op de freetz firmware kan je telnet weer aanzetten. De vraag is alleen, wat wil je met telnet of ssh toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
job schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:18:
De vraag is alleen, wat wil je met telnet of ssh toegang?
De regel User-Agent toevoegen zodat de fritzbox zich als experiabox voordoet.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:06
Het aanpassen van de User-Agent was bij mij niet nodig. Gegevens kun je gewoon uit je V8 halen :).
-snip-

[ Voor 53% gewijzigd door Puch-Maxi op 17-11-2016 15:56 . Reden: Niet meer nodig. ]

My favorite programming language is solder.

• Ramon 73
  • Nu online
Puch-Maxi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:31:
Het aanpassen van de User-Agent was bij mij niet nodig. Gegevens kun je gewoon uit je V8 halen :).

***members only***
Ik heb inderdaad met wireshark de initialisatie bekeken en daarvan de gegevens gebruikt. In de Fritzbox ook ingevuld maar daarmee krijg ik geen werkende verbinding.
Inmiddels portering naar Budgetphone genomen, is ook fors goedkoper bellen dan Telfort.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:23
ims.imscore.net is toch niet voor telfort?

Probeer het eens met de gegevens van:
https://www.telfort.nl/pe...sipgebruikersgegevens.htm

• Puch-Maxi
Ramon 73 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:41:
[...]
Ik heb inderdaad met wireshark de initialisatie bekeken en daarvan de gegevens gebruikt. In de Fritzbox ook ingevuld maar daarmee krijg ik geen werkende verbinding.
Inmiddels portering naar Budgetphone genomen, is ook fors goedkoper bellen dan Telfort.
Is ook een prima oplossing :).

• Ramon 73
  • Nu online
BB-One schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:49:
ims.imscore.net is toch niet voor telfort?

Probeer het eens met de gegevens van:
https://www.telfort.nl/pe...sipgebruikersgegevens.htm
Dat zijn de oude SIP gegevens. Recent is gestart met overhevelen van gebruikers naar het nieuwe telefonieplatform. IMS klopt wel degelijk voor de meeste (zoniet alle) Telfort telefoniegebruikers.

• BB-One
Ramon 73 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 18:21:
[...]

Dat zijn de oude SIP gegevens. Recent is gestart met overhevelen van gebruikers naar het nieuwe telefonieplatform. IMS klopt wel degelijk voor de meeste (zoniet alle) Telfort telefoniegebruikers.
Hmm ik zit op het nieuwe platform maar gebruik wel de 'oude' gegevens.

• Ramon 73
  • Nu online
BB-One schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:59:
[...]

Die heb ik niet geprobeerd inderdaad. Goed, morgen komt KPN iets proberen. Als dat niet succesvol is dan sluit ik heb FB modem weer aan en ga testen met telefoondienst.nl. In elk geval gaat telefonie over naar cheapconnect per einde vd maand, en dan kan ik altijd een SIP client (FB modem) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
BB-One schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:59:
[...]
Hoe bedoel je dat precies? :) Na de migratie naar ims.imscore.net kon ik met mijn oude gegevens niet meer inloggen op tel.telefoniedienst.nl.

[ Voor 20% gewijzigd door Puch-Maxi op 18-11-2016 10:00 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Puch-Maxi schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:58:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? :) Na de migratie naar ims.imscore.net kon ik met mijn oude gegevens niet meer inloggen op tel.telefoniedienst.nl.
Ik ben kort geleden geleden overgegaan van adsl naar glasvezel en kan nog (?) gebruik maken van 'telefoniedienst' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ah oke, ja op glas schijnt tel.telefoniedienst.nl nog wel te werken. Hoe wat en waarom, geen idee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Melde ik vorige week nog enthousiast dat ik met sip.telefoniedienst nog gewoon kan bellen en gebeld kan worden. Krijg ik van het weekend een brief dat Telfort per 22 november over gaat op een nieuw systeem en dat ik mijn Arcadyan modem aan moet sluiten om te kunnen blijven bellen...

We zullen morgen zien of telefoniedienst.nl na morgen nog werkt....

Ik heb namelijk geen zin om de arcadyan aan te sluiten, want die kan niet wat ik wil, waaronder een gast wifi netwerk hebben, maar ook het wifi bereik is mij te slecht (en ik heb geen zin om alle instellingen over te gaan zetten zoals vast ip adres voor mijn apparaten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Hier een update. KPN monteur is afgelopen vrijdag geweest. Ondanks dat hij veel moeite nam om het zaakje fatsoenlijk aan de praat te krijgen, is het toch niet gelukt. Hij was niet erg te spreken over het feit dat in de voorgeschiedenis twee stukken flatcable in de binnenlijn over het hoofd zijn gezien. Die heeft hij vervangen, maar ook daarna kwam zijn meetset niet online. In de centrale was hetzelfde aan de hand en daarom is er van poort gewisseld. Ook dat gaf geen verbetering in het TV probleem (na 5-6 minuten bevriest het beeld, daarna foutmelding "zender niet beschikbaar"). Nu kon ik weer met Telfort in contact gaan om een A6+ monteur van KPN te regelen. Die komt morgen kijken waar het probleem zich bevindt, er zou een RSI1700 storing zijn, ws. een externe stoorbron.
Zul je net zien dat er "ergens' inspraak is op de binnenlijn en het V8 modem nét te kritisch is op het signaal. De binnenlijn vervangen voor iets dat heel veel beter afgeschermd is (huidige kabel heeft foliescherm en is geaard) is een klus waar ik niet op zit te wachten. Dan gaat het Fritzbox modem ertussen, niet de beste oplossing maar wel de eenvoudigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
De A6+ monteur van KPN vond geen problemen en een zeer laag aantal FEC en CRC fouten. Eigenlijk geen aanwijsbare redenen voor de TV problemen. Nogmaals met de Fritzbox getest en het probleem op TV deed zich niet meer voor. Met de KPN meetapparatuur kon er geen oorzaak vastgesteld worden voor dit probleem.....Twee mogelijke wegen waren er nog:
1. Een nog hoger geschoolde monteur van KPN aansturen die het hele traject centrale <-> modem gaat doorlichten.Doorlooptijd van plm 8 weken.....
2. Toch proberen een V10 los te weken bij Telfort, omdat de Fritzbox het probleem niet liet zien.

Gekozen voor het laatste, na een paar pittige gesprekken met Telfort is dat idd toegezegd.

Inmiddels werkt telefonie van telfort via de Fritzbox. Niks aangepast, gewoon dezelfde gegevens nogmaals ingevuld.....vreemd.

[ Voor 73% gewijzigd door Ramon 73 op 26-11-2016 10:48 ]

Pagina: 1