Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 16:07
Ik heb de experiabox v8 aangesloten, maar daarvan ging het upgrade lampje branden, en toen herstartte hij. In wireshark zie ik nu wel een registratie actie actief:

code:
1
REGISTER sip:ims.imscore.net:5060 SIP/2.0

Maar er worden wat nonce's heen en weer gepingd, maar geen wachtwoord of xml bericht helaas. Ik heb nu wel mijn gebruikersnaam, maar dus nog geen wachtwoord...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:52
Iemand al echt over van Telfort naar KPN, of weet wanneer dit gaat lopen?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:38
Zijn er meer mensen met een frizbox achter een Telfort dsl lijn? Mijn fritzbox 7390 haalt nog maar 1 Mbit/s terwijl de v8 wel de normale 30Mbit/s haalt. Is mijn fritzbox stuk of is er wat anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:22

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

pacificocean schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:02:
Zijn er meer mensen met een frizbox achter een Telfort dsl lijn? Mijn fritzbox 7390 haalt nog maar 1 Mbit/s terwijl de v8 wel de normale 30Mbit/s haalt. Is mijn fritzbox stuk of is er wat anders aan de hand?
Ja, ik gebruik een Fritz. Gaat als de brandweer. Geen problemen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 19:59

Illusion

(the art of)

pacificocean schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:02:
Wat voor verbinding en welk profiel gebruikt de v8 nu?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:38
Illusion schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:26:
[...]

Wat voor verbinding en welk profiel gebruikt de v8 nu?
Inmiddels opgelost. De dsl settings in de fritzbox stonden op max stability.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 426269

mhr-zip schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:32:
Iemand al echt over van Telfort naar KPN, of weet wanneer dit gaat lopen?
Vorige week kreeg ik weer eens een info mailtje van Telfort. Geen woord over KPN, dus ik begrijp het niet meer zo goed. De laatste mail was dat jet 1 juli 2020 zou overgaan, maar er wordt in deze mail dus niets over gezegd. Hieronder de inhoud van de e-mail. Daarin zie je ook dat bijvoorbeeld het tv-zenderaanbod nog altijd verschilt. Bij Telfort zit ID niet in het basispakket, bij KPN wel.

----------

U heeft DSL Internet + Interactieve TV van Telfort. Elk jaar veranderen prijzen als gevolg van inflatie. Daardoor verandert per 1 juli 2020 ook de prijs van uw abonnement met een inflatiecorrectie. Zo kunnen wij voor u het netwerk en onze service blijven verbeteren. Daarnaast verandert ons zenderaanbod. Hieronder leest u wat er precies voor u verandert.

Verandering abonnementskosten
DSL Internet + Interactieve TV
Huidige prijs: € 45,00 per maand
Nieuwe prijs: € 46,13 per maand
Goed om te weten: als u nu korting krijgt dan loopt deze gewoon door tot de afgesproken einddatum.

Verandering zenderaanbod
Op 1 juli voegen we de zender Crime & Investigation toe aan het Basispakket. Kijk op telfort.nl/zenderoverzicht voor het actuele radio- en tv-zenderoverzicht.

Telfort blijft vernieuwen
We zijn altijd bezig om onze diensten te verbeteren. Zo doen we alles om het nog veiliger en makkelijker voor u te maken. Denk aan betere bescherming tegen phishing, het makkelijker bedienen van Interactieve TV en een uitbreiding van de e-mailbox van 1 GB naar 15 GB. Op telfort.nl/vernieuwen leest u waar we allemaal mee bezig zijn.

Heeft u nog vragen?
Kijk op telfort.nl/wijzigingen2020 voor meer informatie. U kunt door deze veranderingen uw abonnement kosteloos aanpassen of opzeggen.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 20:22

Zjemm

...

never mind

[ Voor 96% gewijzigd door Zjemm op 27-05-2020 20:22 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:48:
Hmm, ik probeer zo langzaamaan wat afscheid te nemen van mijn Unifi spul omdat ik er te vaak geneuzel mee heb en er rare bugs naar boven blijven komen (met name m.b.t. IPSEC VPN tunnels).

Ik heb aan mijn Telfort VDSL lijntje een Cisco 897VA modem/router hangen die i.c.m. de Unify spullen netjes VLAN34 bridged naar de WAN poort van de USG. Op VLAN4 doet dit Cisco device functie als IGMP Proxy (ook weer zo'n Unifi faal dingetje, het wil maar niet stabiel blijven werken) zodat ik mijn IPTV netjes in routed-mode kan laten werken ipv in bridged mode. Dit werkt allemaal uit de kunst :)

Originele relevante config waarbij Cisco modem IGMP proxy is voor IPTV en VLAN34 netjes bridged naar de USG welke erachter hangt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
interface Ethernet0
 description VDSL Controller
!
interface Ethernet0.4
 description IPTV
 encapsulation dot1Q 4
 ip dhcp client default-router distance 255
 no ip dhcp client request domain-name
 no ip dhcp client request dns-nameserver
 ip dhcp client request classless-static-route
 ip dhcp client class-id IPTV_RG
 ip address dhcp
 ip pim sparse-mode
 ip nat outside
 ip virtual-reassembly in
 ip igmp query-interval 125
!
interface Ethernet0.34
 encapsulation dot1Q 34
 bridge-group 34
 bridge-group 34 spanning-disabled

Nu wil ik dus ook het internet laten routeren door het Cisco modem/router. Alleen blijkt deze problemen te hebben met het feit dat hij 2 DHCP adressen moet opvragen bij dezelfde DHCP server (1 op VLAN4 en 1 op VLAN34). Omdat ik met 1 interface maar meerdere subinterfaces een IP opvraag moet ik 1 van de MAC adressen spoofen. Dit lukt zodat ik nu netjes 2 IP adressen ontvang alleen werkt nadien maar 1 verbinding, óf IPTV, óf Internet.

Zelfs als ik de VDSL subinterfaces elk in een eigen VRF hang kan ik enkel het internet op als ik de subinterface van IPTV op admin down zet, en v.v.. Iemand enig idee / ervaring hoe hiermee om te gaan?

Aangepast relevante config waarbij ik het Cisco device alles wil laten doen :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
interface Ethernet0
 description VDSL Controller
!
interface Ethernet0.4
 ip vrf forwarding IPTV
 description IPTV
 encapsulation dot1Q 4
 ip dhcp client default-router distance 255
 no ip dhcp client request domain-name
 no ip dhcp client request dns-nameserver
 ip dhcp client request classless-static-route
 ip dhcp client class-id IPTV_RG
 ip address dhcp client-id ethernet 0
 ip pim sparse-mode
 ip nat outside
 ip virtual-reassembly in
 ip igmp query-interval 125
!
interface Ethernet0.34
 ip vrf forwarding INTERNET
 description INTERNET
 encapsulation dot1Q 34
 ip address dhcp client-id GigabitEthernet 6
 ip nat outside

Beide interfaces verkrijgen nu netjes een IP adres in de juiste ranges alleen kan ik dus maar op één interface tegelijkertijd pingen (naar 9.9.9.9 over vrf INTERNET danwel naar 213.75.112.1 over vrf IPTV).

Een oplossing is om IPTV weer in bridged-mode te zetten zodat de STB een uniek IP adres ontvangt van de IPTV wolk en het Cisco device niets te doen heeft met L3 op dit VLAN maar ik (lees: de kinderen) vinden de Netflix GUI van de STB fijner werken dan die op de AppleTV en de Tweaker in mij vind dat dit gewoon moet gaan werken :( ;)
Is het bij Telfort (Budget Thuis) nog steeds zo dat DHCP in VLAN34 zorgt voor internet? Iemand toevallig dit werkend met een Edge Router icm met een Vigor 130?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

stormfly schreef op zondag 31 mei 2020 @ 21:25:
[...]

Is het bij Telfort (Budget Thuis) nog steeds zo dat DHCP in VLAN34 zorgt voor internet? Iemand toevallig dit werkend met een Edge Router icm met een Vigor 130?
Yup.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Anoniem: 426269 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:48:
[...]

Vorige week kreeg ik weer eens een info mailtje van Telfort. Geen woord over KPN, dus ik begrijp het niet meer zo goed. De laatste mail was dat jet 1 juli 2020 zou overgaan, maar er wordt in deze mail dus niets over gezegd. Hieronder de inhoud van de e-mail. Daarin zie je ook dat bijvoorbeeld het tv-zenderaanbod nog altijd verschilt. Bij Telfort zit ID niet in het basispakket, bij KPN wel.

----------

...
Ach, vandaag maar de boel opgezegd van Telfort. Voor de tv-zender ID moet je dan nog het Pluspakket bij KPN afnemen. Niet dat er op ID wat nieuws is de laatste maanden, ik heb die zender al uitgespeeld denk ik. :) Hoe dan ook, T Mobile glasvezel is erg goedkoop met alles-in-1 voor een jaar voor 32,50 per maand (en dan zit ID er standaard al bij). Het scheelt me dus nogal wat poen en ik krijg er ook meer voor terug. Dus toedeledokie KPN/Telfort. Mijn KPN mobiele abo zal ik dan ook maar geijk omzetten naar iets voordeligers. Hollandsnieuwe beviel me altijd goed maar vanwege combikorting zal dat ook wel T-Mobile worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:23

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

En vandaag van Telfort een duplicaat van de email van 21 april j.l. Zinloos verzonden non-informatie over de overgang naar KPN. Gemiste kans en zorgt bij mij althans voor een opgetrokken wenkbrauw.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
DeBolle schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:22:
En vandaag van Telfort een duplicaat van de email van 21 april j.l. Zinloos verzonden non-informatie over de overgang naar KPN. Gemiste kans en zorgt bij mij althans voor een opgetrokken wenkbrauw.
Als je de inhoud van de brief niet deelt, dan geeft jouw post hetzelfde effect bij ons 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

stormfly schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:26:
[...]
Als je de inhoud van de brief niet deelt, dan geeft jouw post hetzelfde effect bij ons 8)
Dat is waar, ik deed de aanname dat iedere Telfort klant de email van april zich nog herinnerde dan wel nog bij de hand had. Enfin, beide email bevatten het volgende:
Vorig jaar hebben we u laten weten dat KPN en Telfort hun krachten gaan bundelen. Telfort wordt dus KPN. Afgelopen januari hebben we uw mobiele abonnement al omgezet naar KPN. Graag praten we u bij over uw Telfort Thuis abonnement.

We bereiden ons voor om uw Telfort Thuis abonnement om te zetten naar KPN. Dit doen we pas als de service en dienstverlening van dezelfde kwaliteit of beter is dan u nu ervaart. Als we weten wanneer we uw abonnement gaan omzetten, dan hoort u dat van ons.

Wat we u alvast kunnen vertellen
» U houdt dezelfde abonnementsprijs en voorwaarden die u op dat moment heeft bij Telfort.
» U houdt de voordelen van CombiVoordeel of Telfort Compleet, zolang uw abonnementen voldoen aan de voorwaarden (zie telfort.nl/combivoordeel).
» Internet blijft gewoon werken met hetzelfde modem.
» Interactieve TV blijft hetzelfde werken en uw opnames gaan ook mee.
» Uw Telfort e-mailadres blijft hetzelfde.

Natuurlijk houden we u op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Mijn Telfort en MijnKPN
U heeft tijdelijk 2 online omgevingen om uw abonnementen te beheren. Voor uw Internet en TV logt u in bij Mijn Telfort en voor uw Mobiel bij MijnKPN. Dit blijft zo totdat we uw Thuis abonnement omzetten naar KPN. Dit konden we helaas niet anders oplossen. Sorry daarvoor.

Heeft u vragen over uw Telfort Thuis abonnement?
Dan helpen we u graag. Op telfort.nl/kpn vindt u altijd de laatste informatie. En natuurlijk kunt u voor al uw vragen nog steeds terecht bij onze Telfort klantenservice. Wij staan voor u klaar, zoals u van ons gewend bent.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
DeBolle schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Dat is waar, ik deed de aanname dat iedere Telfort klant de email van april zich nog herinnerde dan wel nog bij de hand had. Enfin, beide email bevatten het volgende:

[...]
Top dat je hem deelt, ik ben heel benieuwd wat ze dan technisch uitvoeren, of alleen administratief.

Technisch krijg je nu internet via DHCP in vlan 34 en bij KPN is dat met PPPoE in vlan 6 + IPv6. Vooral IPv6 is fijn want daarmee heb je een snellere browse ervaring.

Zouden ze je alleen omzetten in hun boekhouding, of zou je technisch operationeel om gaan naar KPN? Je internet nu al via de KPN core AS1136, het gaat om het laatste stukje VDSL configuratie.

Als ze dat zouden doen dan kom je ook op een gegeven moment bij de whitelabel klanten zoals budgetthuis en oxxio, welke het Telfortprofiel nu nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

stormfly schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:44:
[...]
Zouden ze je alleen omzetten in hun boekhouding, of zou je technisch operationeel om gaan naar KPN? Je internet nu al via de KPN core AS1136, het gaat om het laatste stukje VDSL configuratie.
Ik vermoed het eerste: klanten zoals ikzelf hebben een EBv8 met de PPPoE passthrough en vlan 4, 7 en 34 en daar zou ik geen nieuwe configuratie (meer) willen inzetten, tenzij het geheel foolproof geautomatiseerd kan.
Telfort zal dan technisch altijd een afwijking moeten blijven in een sterfhuisconstructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Lekker die overgang naar KPN van telfort

krijg ik vandaag per mail:

U gebruikt op dit moment een Zyxel modem, hiervan stopt de werking binnenkort. Het gevolg zal zijn dat uw internet verbinding wordt verbroken. Dit kan eenvoudig voorkomen worden door het nieuwe modem aan te sluiten. Hieronder leggen we uit hoe u dit eenvoudig zelf kunt doen.

nieuwe modem wil ik niet gebruiken omdat deze niet in bridge mode kan.
Dus ik bel even met telfort: geven ze aan, Je kan wel het modem blijven gebruiken maar we leveren geen support er meer op en u moet de instellingen aanpassen, maar we gaan u niet vertellen hoe waar wat en wanneer :)

ben je dan tig jaar klant, succes, zoek het lekker uit.

vertel me dan tenminste wat er aangepast word zodat ik dat zelf op het zyxel modem kan aanpassen (als dat al mogelijk is)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Zjemm schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:55:
Lekker die overgang naar KPN van telfort

krijg ik vandaag per mail:

U gebruikt op dit moment een Zyxel modem, hiervan stopt de werking binnenkort. Het gevolg zal zijn dat uw internet verbinding wordt verbroken. Dit kan eenvoudig voorkomen worden door het nieuwe modem aan te sluiten. Hieronder leggen we uit hoe u dit eenvoudig zelf kunt doen.

nieuwe modem wil ik niet gebruiken omdat deze niet in bridge mode kan.
Dus ik bel even met telfort: geven ze aan, Je kan wel het modem blijven gebruiken maar we leveren geen support er meer op en u moet de instellingen aanpassen, maar we gaan u niet vertellen hoe waar wat en wanneer :)

ben je dan tig jaar klant, succes, zoek het lekker uit.

vertel me dan tenminste wat er aangepast word zodat ik dat zelf op het zyxel modem kan aanpassen (als dat al mogelijk is)
Zelfde mail ontvangen. Zo'n lekker nietszeggende consumentenmail. Waar precies niet in staat wat je nodig hebt om te weten of je actie moet ondernemen (ik heb een fritzbox).

-Op welke datum/tijd ga je iets doen dan?
-Wat ga je precies veranderen dan?
-Is er een periode waarin ik alvast nieuwe settings kan testen, zodat ik de wijziging op een voor mij geschikt moment kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

heb nog even gevraagd, de omzetting naar kpn gaat waarschijnlijk ergens tussen oktober en januari gebeuren

dus waarschijnlijk gaat het er dan ook om dat we niet het telfort vlan maar het kpn vlan moeten gaan gebruiken.
en waarschijnlijk ook van dhcp naar pppoe

maar dat moet je dan denk ik dus aanpassen op het moment dat je lijn niet meer werkt? lekker vaag
geen idee of je ook vdsl profielen moet aanpassen o.i.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Zjemm op 31-07-2020 11:07 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:55
Zjemm schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:06:
heb nog even gevraagd, de omzetting naar kpn gaat waarschijnlijk ergens tussen oktober en januari gebeuren

dus waarschijnlijk gaat het er dan ook om dat we niet het telfort vlan maar het kpn vlan moeten gaan gebruiken.
en waarschijnlijk ook van dhcp naar pppoe

maar dat moet je dan denk ik dus aanpassen op het moment dat je lijn niet meer werkt? lekker vaag
geen idee of je ook vdsl profielen moet aanpassen o.i.d.
Bij PPPoE kun je een eigen username en wachtwoord verzinnen. Wat je ook intikt, je zal gewoon verbinding krijgen bij KPN.

VDSL profiel blijft waarschijnlijk hetzelfde. Maar dat hangt ook van je abonnement af natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

krakendmodem schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Bij PPPoE kun je een eigen username en wachtwoord verzinnen. Wat je ook intikt, je zal gewoon verbinding krijgen bij KPN.

VDSL profiel blijft waarschijnlijk hetzelfde. Maar dat hangt ook van je abonnement af natuurlijk ;).
abonnement veranderd in feite niet, dus dan zou alls de aanpassing van het vlan en de manier van verbinden van dhcp naar pppoe genoeg moeten zijn

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-04 20:23

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is die mail met dreigende toon niet in strijdt met de vrije modem keuze? Oftewel, zijn ze niet verplicht om je de instellingen te geven?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hero of Time schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:11:
Is die mail met dreigende toon niet in strijdt met de vrije modem keuze? Oftewel, zijn ze niet verplicht om je de instellingen te geven?
Doen ze al: https://www.telfort.nl/pe...ingen-met-eigen-modem.htm

Alleen geeft Telfort gewoon niet duidelijk aan wát er gaat veranderen. Het kan ook gewoon "we ondersteunen dit modem niet meer, als je problemen krijgt, dan ontvangt u een nieuwe Experiabox" oid wezen.

Aangezien NLE, Youfone, Oxxio, etc ook allemaal op dezelfde manier als Telfort werken, (DHCP) verwacht ik niet dat ze dat gaan uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@krakendmodem, de mail komt van KPN toch? Dus leuk dat Telfort de modeminstellingen vrijgeeft, het is juist KPN die dat moet doen. Want je komt direct via hun infra het internet op wanneer ze de schakelaar omhalen. Niet meer via Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
Zelfde mail gehad en wil ook niet over naar de Experiabox wegens o.a. gebrek aan bridge mode (en hoger verbruik).

Ik overweeg een Fritzbox, maar liever nog een Draytek Vigor 130, omdat dat alleen modem is. Ik heb al een goede router. Iemand ervaring met de Vigor 130 op Telfort/KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hero of Time schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:18:
@krakendmodem, de mail komt van KPN toch? Dus leuk dat Telfort de modeminstellingen vrijgeeft, het is juist KPN die dat moet doen. Want je komt direct via hun infra het internet op wanneer ze de schakelaar omhalen. Niet meer via Telfort.
KPN doet het ook?

https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

nieuws: KPN biedt vrije modemkeuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat leek anders niet zo volgens de posts hier.

Ik 'hoor' hier eigenlijk niet eens meer te komen, want ik heb al ruim een jaar geen Telfort meer ten voordele van Ziggo waar ze het modem zo in bridged mode voor je zetten als je dat vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hero of Time schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:08:
[...]

Dat leek anders niet zo volgens de posts hier.

Ik 'hoor' hier eigenlijk niet eens meer te komen, want ik heb al ruim een jaar geen Telfort meer ten voordele van Ziggo waar ze het modem zo in bridged mode voor je zetten als je dat vraagt.
Tja, bij Ziggo zit je "vast" aan een Connectbox. En dat zijn ook geen stabiele apparaten. We krijgen op ons werk sinds de coronacrisis veel meer meldingen over wegvallende verbindingen (VPN) omdat die Puma krengen bij een klein beetje UDP verkeer al plat gaan, ook in bridgemodus. Even een modem vervangen en je eigen ertussen is gewoon niet mogelijk bij die club. Wat dat betreft is er op DSL veel meer vrijheid dan die gesloten kabel.

Ook bij KPN kon je al jaren een eigen dsl/modem of router aansluiten. Alleen telefonie gaven ze tot afgelopen maart niet vrij (maar met de huidige beltarieven wil ook niemand meer bellen met een vaste lijn). TV was ook gewoon mogelijk, met wat zoekwerk
reynard80 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:49:
Zelfde mail gehad en wil ook niet over naar de Experiabox wegens o.a. gebrek aan bridge mode (en hoger verbruik).

Ik overweeg een Fritzbox, maar liever nog een Draytek Vigor 130, omdat dat alleen modem is. Ik heb al een goede router. Iemand ervaring met de Vigor 130 op Telfort/KPN?
Verbruik van de Experiabox ligt hier rond de 5 watt.

In het KPN DSL topic zijn mensen die de Vigor in gebruik hebben. Volgens mij was Wopper ook één van die gebruikers.

Fritzbox is letterlijk aansluiten, paar klikken en gaan. Het KPN profiel staat er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

krakendmodem schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Tja, bij Ziggo zit je "vast" aan een Connectbox. En dat zijn ook geen stabiele apparaten. We krijgen op ons werk sinds de coronacrisis veel meer meldingen over wegvallende verbindingen (VPN) omdat die Puma krengen bij een klein beetje UDP verkeer al plat gaan, ook in bridgemodus. Even een modem vervangen en je eigen ertussen is gewoon niet mogelijk bij die club. Wat dat betreft is er op DSL veel meer vrijheid dan die gesloten kabel.
Och, ik heb meer gezeik gehad met de Experiabox van Telfort dan wat ik met Ziggo hebt. De EB liep regelmatig vast, herstartte spontaan (mogelijk dat Telfort een instelling aanpaste ofzo) op de meest ongelukkige tijden (tijdens het journaal of een film).

Waarschijnlijk zou ik die problemen met een eigen modem niet hebben gehad.

De problemen die je noemt bij Ziggo heb ik ook gehoord en is mogelijk ook de bron van problemen van m'n collega's die thuis problemen hebben met de SSL VPN verbinding. Ik heb (nog) niet langere tijd vanuit huis gewerkt om hier iets van te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reynard80
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-01-2022
krakendmodem schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 20:27:
[...]

Verbruik van de Experiabox ligt hier rond de 5 watt.

In het KPN DSL topic zijn mensen die de Vigor in gebruik hebben. Volgens mij was Wopper ook één van die gebruikers.

Fritzbox is letterlijk aansluiten, paar klikken en gaan. Het KPN profiel staat er al in.
Hier ruim 7 watt, de Zyxel bijna 6. Dus scheelt toch nog iets. Ik ga wel even zoeken in het KPN topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Ja de mail is dus van Telfort
En tussen oktober en januari schakelen ze dus blijkbaar om van netwerk. Vandaar de aanpassingen.

Ik kom er heus wel uit. tegen de tijd dat de lijn niet meer werkt moet ik gewoon de instellingen aanpassen
Maar de manier waarop slaat gewoon helemaal nergens op

Volgens mij werkt kpn via pppoe en Telfort via dhcp en dan een ander vlan en dat is het dan wel weer

Heb geen tv en bellen dus die zaken hoef ik niet om te zetten

En als de Zyxel niet meer wil koop ik wel een draytek

Heb ook een fritzbox geprobeerd maar die kunnen ook niet in full bridge mode icm dhcp op de wan interface, via pppoe dan wel weer

[ Voor 3% gewijzigd door Zjemm op 31-07-2020 22:20 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Zojuist probeerde ik via de gids een programma terug te kijken, maar ik kreeg een STB -01 foutmelding dat ik het bewuste NPO programma niet terug kon kijken. Daarop besloot ik zowel de digitale ontvanger via de fysieke uitknop aan de achterkant uit te zetten, alsmede het Experia modem even van de stroom te halen. Na die hele opstartprocedure te hebben doorlopen (70% -> 75% -> 95% etc) kan ik nu zelfs geen normale "live" televisie meer kijken...

In het KPN glasvezel topic hier op Tweakers komen inmiddels ook storingsmeldingen binnen.
En hier is ook een flinke piek te zien: https://allestoringen.nl/storing/kpn/
Bij Telfort een veel kleinere piek: https://allestoringen.nl/storing/telfort/

[ Voor 11% gewijzigd door choogen op 24-08-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
choogen schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:36:
Zojuist probeerde ik via de gids een programma terug te kijken, maar ik kreeg een STB -01 foutmelding dat ik het bewuste NPO programma niet terug kon kijken. Daarop besloot ik zowel de digitale ontvanger via de fysieke uitknop aan de achterkant uit te zetten, alsmede het Experia modem even van de stroom te halen. Na die hele opstartprocedure te hebben doorlopen (70% -> 75% -> 95% etc) kan ik nu zelfs geen normale "live" televisie meer terugkijken...

In het KPN glasvezel topic hier op Tweakers komen inmiddels ook storingsmeldingen binnen.
En hier is ook een flinke piek te zien: https://allestoringen.nl/storing/kpn/
Dit is inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

g1n0 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:42:
[...]

Dit is inmiddels opgelost.
Bedankt, ook bij mij werkt het een-en-ander inderdaad weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Vanavond krijg ik bij het terugkijken weer dezelfde foutmelding als zes dagen geleden (zie mijn eerdere post in deze draad):

Afspelen mislukt. De video kan niet worden afgespeeld. (STB-zap-01)

De stroom even afhalen van de Experia box heeft tot nu toe niet geholpen. En in tegenstelling tot zes dagen geleden zijn er nu geen meldingen van storingen bij Telfort: https://allestoringen.nl/storing/telfort/
Bij KPN is er een ietwat verhoogd aantal storingsmeldingen: https://allestoringen.nl/storing/kpn/

Meer meldingen inmiddels ook hier: https://forum.kpn.com/int...zap-01-507366/index3.html

Edit: nu doet hij het weer...

[ Voor 12% gewijzigd door choogen op 30-08-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sinds gisteravond (of mogelijk eerder, weinig TV gekeken de laatste tijd) alleen nog maar NPO 1, 2 & 3.

Ik heb alle tests volgens het stappenplan uitgevoerd, ik heb de software opnieuw gedownload, het kastje direct met de Experiabox verbonden (buiten een switch om), nogmaals de software opnieuw gedownload, het modem herstart en uiteindelijk werkt niets. Tijdens het wachten heb ik ook https://forum.telfort.nl/...-1-2-en-3-zichtbaar-86318 compleet doorgelezen. Dit alles heeft mij gisteravond anderhalf uur gekost zonder resultaat.

Een paar maanden terug heb ik iets soortgelijks meegemaakt en toen wel opgelost. Het verschil daarbij was, dat er toen wel een foutcode (ik meen 570, maar weet dat niet helemaal zeker meer) werd getoond.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Update: Met Telfort aan de telefoon gehangen, toen na een modem-reset de ontvanger bij het downloaden van software op 20% bleef hangen, werd die dood verklaard.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Freee!!

Freee!!

Update: Probleem blijft met nieuwe kastje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Iemand met een fritzbox en TV die al over is van telfort naar kpn?
Overstap was een paar dagen geleden. Zelf Niks gedaan, alles bleef werken.
Nu dacht ik vandaag: laat ik het tv-kastje (HMB2260) eens een harde reset geven voor een software update. Maar die blijft nu op 95P hangen.

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Illusion schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:35:
Iemand met een fritzbox en TV die al over is van telfort naar kpn?
Overstap was een paar dagen geleden. Zelf Niks gedaan, alles bleef werken.
Nu dacht ik vandaag: laat ik het tv-kastje (HMB2260) eens een harde reset geven voor een software update. Maar die blijft nu op 95P hangen.
Ik gebruik een fritxbox en hmb2260, maar zit nog op telfort, denk ik. Kreeg je een mail oid waarin de omzettingsdatum werd aangekondigd? Hier weinig nieuws.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

vliegnerd schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:48:
[...]

Ik gebruik een fritxbox en hmb2260, maar zit nog op telfort, denk ik. Kreeg je een mail oid waarin de omzettingsdatum werd aangekondigd? Hier weinig nieuws.
Na een paar harde reboots en een beetje wachten heeft het probleem zichzelf opgelost. HMB2260 heeft nu een KPN-logo.

Verloop:
  • Gedurende een half jaar af-en-toe een mail met "binnenkort moet je, sluit het nieuwe modem aan"
  • Een dag vantevoren: "Morgen wordt u klant bij KPN", verder geen technische info.
  • Op de dag zelf, 's avonds: "Welkom bij KPN".
  • En daarna allemaal spam.

[ Voor 3% gewijzigd door Illusion op 16-09-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

lekker vaag

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Freee!! schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:41:
Update: Probleem blijft met nieuwe kastje :(
Probleem heeft zichzelf toch opgelost. Toen ik door Telfort klantenservice teruggebeld werd, kon ik melden, dat alles het de vorige avond deed maar op dat moment ik ook geen NPO1, 2 en 3 kon ontvangen ... wegens een stroomstoring. Hij moest wel even lachen, die had hij niet zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:04
Hier ook Telfort klant met een AVM FritzBox 7360 met routed IPTV en een Motorola VIP 1853. Niets gedaan nog, alleen een update van de TV decoder gekregen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Er lijkt het één en ander aan de hand te zijn met de overgang van Telfort naar KPN.

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar sinds een paar dagen lijkt de DHCP-functionaliteit van de Experiabox niet helemaal goed meer te werken. Als ik de betreffende devices handmatig op een ander IP-adres zet (wel in de juiste range ;) ), krijgen ze wel weer verbinding.

En nu ik nog even kijk, zie ik in één keer, dat de downstream een stuk lager is (actual en attainable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

En vanmorgen toonde de settopbox ineens "20P" en daar zit geen vooruitgang in, probeert software opnieuw te downloaden :(

Update: Uiteindelijk is het gelukt, na het betreffende gedeelte van het netwerk gereorganiseerd te hebben en een paar herstarts.

[ Voor 35% gewijzigd door Freee!! op 02-10-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Vandaag voor mij kennelijk het einde van Telfort aldus een email:
Dit weekend wordt u klant bij KPN. Achter de schermen verandert er van alles, maar u merkt hier niets van.
U zit bijvoorbeeld geen moment zonder internet. U houdt uw apparatuur en wifigegevens en uw e-mailadres blijft hetzelfde. We geven u maandag een seintje als u overgezet bent, tot die tijd kunt u geen wijzigingen aan uw abonnement doen.

U krijgt extra voordeel door deze overgang naar KPN, bekijk uw nieuwe maandbedrag hieronder.

U heeft bij Telfort Bellen Onbeperkt Vast. Bij KPN krijgt u daarvoor in de plaats BelOnbeperkt Nederland. Hiermee belt u voortaan ook gratis naar Nederlandse mobiele nummers. U blijft hiervoor maar € 5 per maand betalen.
De nieuwe kortingen zijn natuurlijk welkom. Ik had al enige tijd geleden gezien dat KPN wat duurder is dan Telfort, met de kortingen maken ze het helemaal goed echter.
Momenteel betaal ik € 53,63 per maand (DSL Internet + Interactieve TV) en dat gaat € 51,13 per maand worden onder de benaming TFT Internet en Interactieve TV.

Het telefoonabonnement is nu € 5 per maand voor onbeperkt bellen binnen Nederland naar mobiel en vast en dat kost bij KPN normaal € 14 per maand volgens mij.

Het Telfort abonnement heb ik niet verlengd in 2019 (liep tot april 2019), sindsdien abonnementsvrij. Misschien verklaart dat de kortingen?

Verder komt glasvezel beschikbaar deze maand (er wordt druk gegraven in de buurt) waarbij ik automatisch overgezet ga worden. Er is toegezegd in de folders dat ook daarmee de kosten niet zullen wijzigen, benieuwd of KPN dat ook kan waarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik ga ook deze week over. Ik krijg geen korting op mijn internet+TV abo. Ik heb geen bellen, laat staan onbeperkt bellen.

Maar onbeperkt bellen voor 5 euro per maand is toch nog steeds BIZAR DUUR duur? EDIT: Ok, even realistischer, de korting van >>10 euro voor 5 euro is geen korting. Dat is gewoon een verkooptruc. >>10 euro is al helemaal geen reele prijs en 5 euro is echt heel stevig aan de prijs. Daarvoor moet je echt heel veel bellen en/of geen mobiel hebben/willen/kunnen gebruiken.

Voor 5 euro bel je elke dag een paar uur via een voip aanbieder. Dus dit lijkt alleen interessant voor mensen die meerdere uren per dag vast bellen en/of mensen die het gemak van "voor 5 euro heb ik geen gedoe" willen. Maar dat laatste is vooral voor KPN heel fijn.

[ Voor 97% gewijzigd door vliegnerd op 10-10-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

vliegnerd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:33:
Voor 5 euro bel je elke dag een paar uur via een voip aanbieder. Dus dit lijkt alleen interessant voor mensen die meerdere uren per dag vast bellen en/of mensen die het gemak van "voor 5 euro heb ik geen gedoe" willen. Maar dat laatste is vooral voor KPN heel fijn.
Heel goed van je dat je mij in nep-Tweakers hokje weet te duwen op grond van de prijs van een telefoonabonnement zonder enige kennis van welke achtergond dan ook. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

DeBolle schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Heel goed van je dat je mij in nep-Tweakers hokje weet te duwen op grond van de prijs van een telefoonabonnement zonder enige kennis van welke achtergond dan ook. _/-\o_
Niet ad hominem bedoeld. Excuus daarvoor.

Zal wel aan mij liggen. Ik snap gewoon niet dat KPN 14 euro kan rekenen voor zo'n dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
vliegnerd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:33:
.. mensen die meerdere uren per dag vast bellen ..
Die zijn toch ook beter uit met een betamax clone?

Ik ben in elk geval overgestapt, a) omdat de aanbieding die ik had verlopen was b) ik liever niet bij kpn een reus zit c) cheapconnect fijn is omdat 1) eigen modem default is 2) ze goedkoop zijn 3) ze kleinschaliger zijn 4) hier een topic hebben waar ze meelezen.

Edit: hier wordt de vaste lijn veel gebruikt voor familie in het buitenland, dus daar heb ik al jaren goedkope voip voor, werkt ook beter op je eigen modem dan een experiabox die dicht zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Jogai op 12-10-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 13:45
Ik ben deze week overgezet van Telfort ADSL naar KPN. Sinds vanochtend wil mijn ExperiaBox (in bridge mode) geen verbinding meer opbouwen. Hebben meer mensen deze ervaring?

Ik heb mijn ExperiaBox al tijden in bridge mode draaien. Vanochtend leek het apparaat vastgelopen dus heb ik hem ge-reset (stroom er af en weer er op). Nu blijft het lampje Broadband een tijdje knipperen, en gaat dan weer uit.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:18
Kerminator schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:06:
Ik ben deze week overgezet van Telfort ADSL naar KPN. Sinds vanochtend wil mijn ExperiaBox (in bridge mode) geen verbinding meer opbouwen. Hebben meer mensen deze ervaring?

Ik heb mijn ExperiaBox al tijden in bridge mode draaien. Vanochtend leek het apparaat vastgelopen dus heb ik hem ge-reset (stroom er af en weer er op). Nu blijft het lampje Broadband een tijdje knipperen, en gaat dan weer uit.
klinkt als een defecte experiabox v8 of dsl lijn geeft problemen, even klantenservice bellen ze nieuwe afsturen of monteur aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Kerminator schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:06:

Welke versie experiabox heb je? Je hebt als het goed is een nieuwe 10(a) gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
Illusion schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:44:
[...]

Welke versie experiabox heb je? Je hebt als het goed is een nieuwe 10(a) gekregen?
Ik heb een experiabox v8. Bij overgang naar KPN geen nieuwe gekregen en ik wil eigenlijk ook geen v10 want die kan niet in bridge mode.

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Kerminator schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:50:
[...]

Ik heb een experiabox v8. Bij overgang naar KPN geen nieuwe gekregen en ik wil eigenlijk ook geen v10 want die kan niet in bridge mode.
v8 wordt niet meer gemaakt dus ook niet meer geleverd, alle klanten waar v8 defect is krijgen een v10a telfort software er in of v10 met telfort software er in.

dan werkt bridge mode niet meer klopt. wil je dit wel neem dan een fritzzbox en die instellen op telfort profiel kan je alles zelf regelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
jopoh schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:55:
[...]

v8 wordt niet meer gemaakt dus ook niet meer geleverd, alle klanten waar v8 defect is krijgen een v10a telfort software er in of v10 met telfort software er in.
Heb ik pech dat mijn v8 binnen een week na de overgang van Telfort naar KPN stuk gaat of zou het er iets mee te maken kunnen hebben? Zijn er nog mensen die na de overgang zonder problemen hun oude v8 in bridge kunnen houden?
jopoh schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:55:
dan werkt bridge mode niet meer klopt. wil je dit wel neem dan een fritzzbox en die instellen op telfort profiel kan je alles zelf regelen :D
Hmm, overwegen waard. Heb een hele Ubiquity set-up achter modem hangen, dus regel zelf NAT, firewall etc. Geen zin in dubbele NAT. Werkt elke (tweedehands marktplaats) Fritzzbox ADSL modem of alleen bepaalde modellen?

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Kerminator schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Heb ik pech dat mijn v8 binnen een week na de overgang van Telfort naar KPN stuk gaat of zou het er iets mee te maken kunnen hebben? Zijn er nog mensen die na de overgang zonder problemen hun oude v8 in bridge kunnen houden?

[...]

Hmm, overwegen waard. Heb een hele Ubiquity set-up achter modem hangen, dus regel zelf NAT, firewall etc. Geen zin in dubbele NAT. Werkt elke (tweedehands marktplaats) Fritzzbox ADSL modem of alleen bepaalde modellen?
is gewoon domme pech zie zo wel bij de telfort als kpn klanten de laatste tijd veel v8 defect gaan ze hebben hen levensduur er onderhand op zitten deze modems betaan ook al goed 8 jaar

fritzboxen die dsl ondersteunen zouden moeten werken. weet niet als Ubiquity ook dsl modems heeft anders kan je welligt daar wat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:55
Werkt elke (tweedehands marktplaats) Fritzzbox ADSL modem of alleen bepaalde modellen?
Toen ik nog bij Telfort zat, heb ik daarvoor op MP een Fritzbox 7360 gekocht. Dat was een versie 2, let erop dat je geen versie 1 koopt. Daar was wat mee, telefonie en/of iptv werkte niet of zoiets. Van andere, nieuwere modellen weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
jopoh schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:35:
[...]

is gewoon domme pech zie zo wel bij de telfort als kpn klanten de laatste tijd veel v8 defect gaan ze hebben hen levensduur er onderhand op zitten deze modems betaan ook al goed 8 jaar
Ik heb een monteur geregeld, maar wonder boven wonder is het modem na een paar uurtjes nietsdoen opeens toch weer tot leven gekomen. Nu twijfel ik of ik de monteur (dinsdag) moet afzeggen of dat ik maar beter kan accepteren dat het ding bijna dood is...

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Werkt elke (tweedehands marktplaats) Fritzzbox ADSL modem of alleen bepaalde modellen?
Ik heb een 7360, 7490 en 7590 gebruikt, werkt perfect.

Ik zou proberen een 7490 te scoren op MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
Als diegene die overgezet zijn nu reageren in het KPN topic kan dit topic mooi doodbloeden...

Overstapper hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Vanavond is het ook weer bal met KPN/Telfort Interactieve TV. Weer de bekende STB-01 foutmelding.
Helaas werkt mijn normale recept van het eventjes lostrekken van het modem niet.
Storing ook elders bekend:Edit:
(van het KPN forum):
Goedenavond allen, helaas is het weer mis op dit moment met het kijken van opnames en het terugkijken via de gids. Onze technische dienst doet erg zijn best om deze verstoring zo snel mogelijk te verhelpen, zodat jullie weer zonder problemen alles terug kunnen kijken. Excuus voor het ongemak!

[ Voor 55% gewijzigd door choogen op 26-10-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
toch is het zo dat het overstappen niet vlekkeloos verloopt. ik heb een uur aan de lijn gehangen met kpn
inculsief wachtijd testen wifi manger etc en nu pas werkt alles weer. als ze bij kpn iets scherper waren
geweest hadden ze dit kunnen voorkomen. door de netwerkwisseling moet je je modem resetten.
de telfort software was in het modem geladen. door hem te resetten laadt de modem de kpn software.
de cominucatie van telfort en kpn had wel beter gemogen wat dat betreft.

[ Voor 22% gewijzigd door miciel op 28-10-2020 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:47

Speedmaster

Make my day...

miciel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:33:
toch is het zo dat het overstappen niet vlekkeloos verloopt. ik heb een uur aan de lijn gehangen met kpn
inculsief wachtijd testen wifi manger etc en nu pas werkt alles weer. als ze bij kpn iets scherper waren
geweest hadden ze dit kunnen voorkomen. door de netwerkwisseling moet je je modem resetten.
de telfort software was in het modem geladen. door hem te resetten laadt de modem de kpn software.
de cominucatie van telfort en kpn had wel beter gemogen wat dat betreft.
Je bent een uitzondering aangezien het echt alleen een administratieve overzetting naar KPN is.
Wellicht dat een aantal zaken samenvallen in jouw situatie waardoor het noodzakelijk was om een reset te doen van het modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Jogai schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:56:
[...]

Die zijn toch ook beter uit met een betamax clone?
Hoeveel procent van de Nederlanders is hiervan op de hoogte en ook nog eens instaat om dit te installeren/instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Speedmaster schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:41:
[...]

Je bent een uitzondering aangezien het echt alleen een administratieve overzetting naar KPN is.
Wellicht dat een aantal zaken samenvallen in jouw situatie waardoor het noodzakelijk was om een reset te doen van het modem
de modem draaide nog met een oudere frimware versie.
en waarschijnlijk hebben ze de ondersteuning geschrapt.
mischien wel rondom de overstap. om te zorgen dat alles 1 pot nat is.
kan dat ? of zit ik er heel ver naast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
miciel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:10:
[...]

de modem draaide nog met een oudere frimware versie.
en waarschijnlijk hebben ze de ondersteuning geschrapt.
mischien wel rondom de overstap. om te zorgen dat alles 1 pot nat is.
kan dat ? of zit ik er heel ver naast ?
alle bestande telfort klanten worden alleen administratie technisch omgezet na de kpnbase.
config gedeelte en modem software blijft zoals het is
telfort klant houd de telfort software in het modem bij een v10 is het 1xx.9 in modem
kpn klanten hebben bij een v10 3.8v3 in het modem zitten.

als bestaande telfort klanten het abonnement wijzingen na kpn toe dan dient het modem wel kpn software te gaan draaien anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
jopoh schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:15:
[...]

alle bestande telfort klanten worden alleen administratie technisch omgezet na de kpnbase.
config gedeelte en modem software blijft zoals het is
telfort klant houd de telfort software in het modem bij een v10 is het 1xx.9 in modem
kpn klanten hebben bij een v10 3.8v3 in het modem zitten.

als bestaande telfort klanten het abonnement wijzingen na kpn toe dan dient het modem wel kpn software te gaan draaien anders werkt het niet.
ik heb de experiabox v8. het modem is de afgelopen jaren niet gereset. en geeft per toeval een storing in de week van telfort wordt kpn. ? en werkt met een reset weer naar behoren. wat was de oorzaak ?
1 het modem draait nog steeds op Telfort software. dus die optie valt af.
2 de andere optie is puur toeval. (geloof ik ook niks van)
3de optie is dat de firmware te oud was. en dat deze niet meer ondersteunt werdt.
waarschijnlijk hebben ze de oudere versies uitgeschakelt. en valt dat net samen in deze overgangs weken.

het testen van modem bij kpn inclusief wifi manger is gewoon veel tijd en werk. eigenlijk was het de bedoeling om hem dmv de testen hem te vervangen. want het modem leek gewoon op.
maar wat was er dus aan de handt: de firmware liep achter/was niet goed geladen.
en de kpn site lag er dus uit van de week. en daarvoor ben ik dus 60 minuten aan het bellen geweest. :(
een beetje kpner had het zo kunnen zien. maar ja wat doen ze als eerste de boel resetten.
en daarmee wis je ook alle sporen op welke het probleem kunnen aanduiden. (handig)

eigenlijk was het de de kpn medewerker van de klachten afdeling welke kwam met het software verhaal.
en ik vondt het nogal geloofwaardig klinken zeker incombinatie met de overgang. maar de frimware liep dus een jaartje of 2 achter, en daarvoor is de ondersteuning natuurlijk de afgelopen dagen stil gelegdt.
ze hebben alleen de recente frimware overgenomen. want ja wie zit er nog op die oude meuk ? ik.
en nog een paar anderen. maar de rest heb allemaal wel de recente versie. (en ik nu dus ook)

offtopic (ik heb in het verleden ook welleens de verbinding verbroken en nogmaals gebeldt soms krijg je dan wel een deskundiger iemandt. maar goed kpn ranten. kan volgens mij iedereen over mee praten. _/-\o_)

[ Voor 52% gewijzigd door miciel op 29-10-2020 03:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

miciel schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:29:
[...]
ik heb de experiabox v8. het modem is de afgelopen jaren niet gereset. en geeft per toeval een storing in de week van telfort wordt kpn. ? en werkt met een reset weer naar behoren. wat was de oorzaak ?
1 het modem draait nog steeds op Telfort software. dus die optie valt af.
2 de andere optie is puur toeval. (geloof ik ook niks van)
3de optie is dat de firmware te oud was. en dat deze niet meer ondersteunt werdt.
waarschijnlijk hebben ze de oudere versies uitgeschakelt. en valt dat net samen in deze overgangs weken.
Bijna té grappig zoals jij er een conspiracy theory van het grote boze KPN van weet te maken :-)

Enfin, op 24 juni j.l. had ik de volgende firmware in de EBv8:
code:
1
2
3
4
Runtime Code Version:  02.00.141W4 (15.05.2019-10:52:36)
Boot Code Version:  v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.7.5.6.1.7
Hardware Version:  R02

Die firmware zit er nu nog in en inmiddels van Telfort bij KPN beland ergens in de afgelopen week. In mijn geval is geen sprake van wijzigingen in firmware of resets.
Heb je nog vastgelegd wat jouw oude versie is geweest waar je dan jaren mee achterliep? En was dat bewust?

Ik heb namelijk ook nergens de EB gereset of wat dan ook: de nodige reboots om nieuwe firmware te laden in de loop van de afgelopen jaren gingen 's nachts automatisch of zo, kon ik dan waarnemen doordat de uptime opeens was veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CitizenNL
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik kreeg van de week een mailtje dat ik naar KPN ben verhuist. De gevolgen hiervan heb ik nog niet ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
DeBolle schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Bijna té grappig zoals jij er een conspiracy theory van het grote boze KPN van weet te maken :-)

Enfin, op 24 juni j.l. had ik de volgende firmware in de EBv8:
code:
1
2
3
4
Runtime Code Version:  02.00.141W4 (15.05.2019-10:52:36)
Boot Code Version:  v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.7.5.6.1.7
Hardware Version:  R02

Die firmware zit er nu nog in en inmiddels van Telfort bij KPN beland ergens in de afgelopen week. In mijn geval is geen sprake van wijzigingen in firmware of resets.
Heb je nog vastgelegd wat jouw oude versie is geweest waar je dan jaren mee achterliep? En was dat bewust?

Ik heb namelijk ook nergens de EB gereset of wat dan ook: de nodige reboots om nieuwe firmware te laden in de loop van de afgelopen jaren gingen 's nachts automatisch of zo, kon ik dan waarnemen doordat de uptime opeens was veranderd.
k vroeg me al af hoe het zat. ik weet dat een modem snachts updates draait.
het verhaal van de frimware is een leuke theorie maar is niet te bevestigen.
het komt er dus op neer dat het modem gewoon per toeval in de week van kpn wordt telfort is vastgelopen
zonder duidelijke oorzaak. of deze valt niet meer te achterhalen.
zojuist maar even de documataire over toeval gekeken. en eigenlijk zit alles daar wel in.

ps het is niet dat ik kpn niet vertouw maar er zijn meerde bedrijven die oude meuk
op den duur ruimen. de v6 en de v7 hebben inmiddels het veldt al moeten ruimen.
en misschien wilden ze wel van alle oudere firmwire af zijn. nee geintje ik realiseer me
inimddels dat ik er naast zit. en dat het toeval is.

of ze hebben hier gewoon een keertje in de buurt aan het werk geweest.
of de wijkcentrale is er gewoon even tussenuit geweest. etc.
de halve straat is de afgelopen weken opnieuw geasfalteerdt. etc.

dus of de modem was vast gelopen of het lag aan de wijkcentrale.
dat modem was die kans is klein. die wijkcentrale is ellende. zo af toe ligt het internet er welleens uit.
maar ja dat is 1 keer per maand. 2 maanden. en dan opnieuw opstarten en werkte ales weer.
een samenspel. van factoren. laten we het daar maar op houden.

note to myself bij storingen eerst router software printsreenen dan restten en dan een weekje wachten.
ja ze zijn dus wel aan het werk geweest. we hebben pairbonding internet gekregen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door miciel op 29-10-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 19:57
heb even zitten zoeken in het forum, maar kon zo snel niks vinden...
weet iemand of de Experiabox v8 wifi repeaters negeert?(mogelijk alleen die van telfort/kpn pikt?)

Ik probeerde bij m'n ouders een wifi repeater te linken, lijkt allemaal te connecten(via wps), maar als ik verbinding zoek krijg ik "verbonden, geen internet"....

Iemand een idee of dat wel werkend te krijgen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
wilvanwil schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:47:
heb even zitten zoeken in het forum, maar kon zo snel niks vinden...
weet iemand of de Experiabox v8 wifi repeaters negeert?(mogelijk alleen die van telfort/kpn pikt?)

Ik probeerde bij m'n ouders een wifi repeater te linken, lijkt allemaal te connecten(via wps), maar als ik verbinding zoek krijg ik "verbonden, geen internet"....

Iemand een idee of dat wel werkend te krijgen is?
ja moet gewoon werkend te krijgen zijn, lijkt er op dat je repeater niet goed ingesteld staat.
zoieso werk liever niet met een repeater halveert ook weer je snelheid.
hang er gewoon accesspoint aan. of neem contact op met telfort ze je de wifi versterker toesturen of monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itsacon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-04 11:41
Iemand anders hier ook problemen met externe toegang?

Sinds 1 november kan ik niet meer van buitenaf bij m'n thuis-server komen.

Internet werkt wel gewoon (kwam er door het thuiswerken ook pas gister achter).

Experiabox V8 in bridge-modus, met Unifi router erachter.

Ik heb de modem al opnieuw opgestart, mocht niet baten. Harde reset heb ik nog niet gedaan, aangezien ik dan bridge-modus opnieuw moet instellen, en dat betekent geklooi met kabeltjes, dus dat moet na werktijd.

Maar voor ik daar aan begin vroeg ik me af of meer mensen dit probleem hebben, al dan niet voor of na hun overstap naar KPN.

Of ik zelf al over ben weet ik niet, aangezien Telfort/KPN volgens mij geen email-adres van me heeft.

My system is in 64 bits. But superglue keeps it together just fine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Itsacon schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:47:
Of ik zelf al over ben weet ik niet, aangezien Telfort/KPN volgens mij geen email-adres van me heeft.
:+

Natuurlijk wel, bij jouw internetverbinding hoort een e-mailadres en daar sturen ze alles naartoe (al worden sommige zaken eveneens via de post verstuurd)

[ Voor 8% gewijzigd door yodeluxe op 03-11-2020 09:40 ]

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aelibey
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
reynard80 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:04:
[...]

Hier ruim 7 watt, de Zyxel bijna 6. Dus scheelt toch nog iets. Ik ga wel even zoeken in het KPN topic.
De Draytek Vigor 165 in bridge icm Telfort en nu Youfone Vdsl2 werkt perfect.
Het verbruik:
original Draytek psu (V) 5,5W
psu Experiabox V10 (VI) 5,2W
MW GST18A en GST36E12 (VI) 5,1W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

jopoh schreef op maandag 2 november 2020 @ 20:04:
[...]

ja moet gewoon werkend te krijgen zijn, lijkt er op dat je repeater niet goed ingesteld staat.
zoieso werk liever niet met een repeater halveert ook weer je snelheid.
hang er gewoon accesspoint aan. of neem contact op met telfort ze je de wifi versterker toesturen of monteur
Je kan een gratis wifi versterker krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
Anoniem: 91868 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:46:
[...]

Je kan een gratis wifi versterker krijgen??
https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

als je ander bepaalde waarde uit komt wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

*schop*
Tot 3 weken geleden had ik nog mijn oude Telfort IP, en mijn eigen fritzbox 7490 met custom configuratie.

3 weken geleden zonder aankondiging ineens een Nieuw IP in een heel andere range.

En vanochtend kon ik ineens geen verbinding meer maken (wel DSL, geen internet). Heb toen maar het KPN profiel geladen in de Fritzbox (PPoE) waarna alles weer werkte.

Wat ik zo irritant vind aan KPN is dat ze me maanden geleden waarschuwen "je moet óns modem aansluiten anders stopt het met werken", en daarna een mail sturen dat ze me op datum xx overzetten. Die dag zit ik standby met handleidingen, backups etc, maar alles blijft werken, dus ik verander niks.

En plots maanden later zetten ze iets uit op een moment dat je het niet verwacht. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:14
Illusion schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:13:
Die dag zit ik standby met handleidingen, backups etc, maar alles blijft werken, dus ik verander niks.
Maar je had niet hun modem aangesloten? Andere ervaring in KPN topic: Weiman in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik heb KPN ex-Telfort VDSL. Ik gebruik al sinds 2017 een Fritzbox 7360 v1 (ex-marktplaats xs4all) met de routed IPTV aanpassingen die je in dit topic kunt vinden. (Custom config).

De experiabox v8 had ik een uurtje gebruikt en sindsdien in de berging gelegen.

Omdat mijn verbinding naar VLAN 6 / KPN over moest, heb ik de experiabox aangesloten. Dat werkte eigenlijk best prima, zeker omdat ik de wifi van de fritzbox toch al niet meer gebruikte en nu dus ook de wifi van de experiabox heb uitgezet.

Maar helaas: Nu al een paar keer "F303" op de TV ontvanger. Dat wil zeggen: Geen verbinding. De lampjes op de experiabox branden netjes groen, internet knippert alsof er data langskomt. Maar er is ook geen internet verbinding via Wifi.
Als ik een UTP kabel in het modem prik, dan is er geen internet. De webinterface is ook niet bereikbaar. Vastgelopen dus.
Alleen een harde reset helpt.

Ik wil dus terug naar mijn good-old fritzbox.

Helaas kan ik geen fritzbox 7360 + vlan 6 /ppoe + routed IPTV configuratie tips/handleiding vinden.
Omdat ik een v1 heb, zit er geen KPN profiel in.

Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
vliegnerd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:53:
Ik heb KPN ex-Telfort VDSL. Ik gebruik al sinds 2017 een Fritzbox 7360 v1 (ex-marktplaats xs4all) met de routed IPTV aanpassingen die je in dit topic kunt vinden. (Custom config).

De experiabox v8 had ik een uurtje gebruikt en sindsdien in de berging gelegen.

Omdat mijn verbinding naar VLAN 6 / KPN over moest, heb ik de experiabox aangesloten. Dat werkte eigenlijk best prima, zeker omdat ik de wifi van de fritzbox toch al niet meer gebruikte en nu dus ook de wifi van de experiabox heb uitgezet.

Maar helaas: Nu al een paar keer "F303" op de TV ontvanger. Dat wil zeggen: Geen verbinding. De lampjes op de experiabox branden netjes groen, internet knippert alsof er data langskomt. Maar er is ook geen internet verbinding via Wifi.
Als ik een UTP kabel in het modem prik, dan is er geen internet. De webinterface is ook niet bereikbaar. Vastgelopen dus.
Alleen een harde reset helpt.

Ik wil dus terug naar mijn good-old fritzbox.

Helaas kan ik geen fritzbox 7360 + vlan 6 /ppoe + routed IPTV configuratie tips/handleiding vinden.
Omdat ik een v1 heb, zit er geen KPN profiel in.

Iemand een tip?
als die van oud xs4all af komt zet hem dan op dat profiel. xs4all en kpn gebruiken beiden vlan6 met pppoe als goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

@jopoh Dat ga ik testen… Ben benieuwd of dat profiel wel routed IPTV ondersteunt, want volgens mij zijn die fritzboxen vervangen door V2 toen ze iptv uitrolde. Mijn moeder heeft een xs4all 7360v2.

Maar nu wordt er TV gekeken, dus mijn experimenten moeten wachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
vliegnerd schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:30:
@jopoh Dat ga ik testen… Ben benieuwd of dat profiel wel routed IPTV ondersteunt, want volgens mij zijn die fritzboxen vervangen door V2 toen ze iptv uitrolde. Mijn moeder heeft een xs4all 7360v2.

Maar nu wordt er TV gekeken, dus mijn experimenten moeten wachten…
oke dat durf ik niet te zeggen helaas, en ander een nieuwer type fritzz op de kop zien te tikken.
wat ook nog kan is klantenservice bellen en aangeven de v8 niet werkt en vast loopt ze een nieuw modem afsturen.
Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie