Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 21:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

copykat schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:30:
[...]

Ik zit een beetje aan het zelfde te denken.
Telfort ITV geeft vaker errors laatste tijd, moet je zender wisselen terwijl je vertraagd kijkt => weg materiaal.
download niet echt hoog maar upload van 20Mb dus voldeed voorlopig.
Daar had ik ook regelmatig last van. Zit je wat te kijken, komt er een F303 naar voren. Paar seconden later weer weg. Of als je idd iets pauzeert en paar minuten later weer vervolgt, krijg je een error en kan je niet meer verder kijken waar je was. En omdat je ondertussen al een half uur bezig bent, en de zender je niet laat doorspoelen, kan je niets meer dan verder gaan waar live is.

Mijn upload is overigens net zo beroerd als m'n download: 2 Mbps up.
Die prijsverhoging is vrij onrechtmatig: "we moeten investeren blabla" wie? Telfort? die gaan toch stoppen? Dus KPN wil nog even cashen.
Mijn grootste probleem met die tekst is dat KPN/Reggefiber een paar jaar lang geen meter aan glasvezel heeft uitgerold. Voor ik verhuisde had ik glasvezel. Lag door het hele dorp. Toen trok KPN de stekker uit die provider en het glas zou 'ongeschikt' zijn voor hun netwerk. Investeren in apparatuur om het wel geschikt te maken wilde men dus niet. Klanten overzetten op het inferieure VDSL kon wel. Ziggo heeft toen een hoop klanten erbij gekregen.
Inderdaad NATGeo keek ik nog wel eens.
De replacement " LoveNature" is volledig onbekend en vermoedelijk gewoon lekker goedkoop. :(
Jep, de zenders die ze eruit gooien gaan onder het mom van 'werd niet/te weinig gekeken, geen animo voor'. Ze hadden gewoon geen zin meer om er voor te betalen. Op deze manier verhogen ze hun winst nog wat.
Nadeel aan UPC/Ziggo is dat mn kabel in de woonkamer binnenkomt, moet ik alles omgaan bouwen.
los van het feit dat ik niet weet of de kabel nog wel goed is...
Bij mij scheelt het dat de kabelaansluiting achter m'n TV hoek zit. Kabel van 1,5 meter is al genoeg om de mediabox midden onder m'n TV kwijt te kunnen.
Feit blijft dat ik tot op vorige maand nog zoiets had van t werkt dus lekker laten zitten zoals t zit.
Maar nu voel ik me een beetje bestolen als vaste klant van Telfort. :(

ga me maar eens orienteren.
Vorig jaar vond ik het al idioot dat de prijs omhoog ging, terwijl ik niets extra kreeg of ook maar enige verbetering zag. Nu met de verhoging dit jaar twijfelde ik al een beetje, maar het eruit gooien van NatGeo heeft mij doen besluiten om weg te gaan. Ze kunnen spreekwoordelijk de pot op.
Er zijn nog te veel plaatsen waar KPN internetsnelheden durft aan te bieden die 10-15 jaar geleden als 'bovengemiddeld' werden aangemerkt. Nu is het eerder ver onder gemiddeld. Geen enkele investering voor verbetering of wat dan ook.

Voor het idee, toen m'n ouders zo'n 2-2,5 jaar geleden naar Ziggo waren overgestapt hadden ze 120 Mbps. Datzelfde abonnement biedt nu 250 Mbps.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-05 22:45

copykat

Good copy isn't bad

Vroeger was die Ziggo Horizon een energievreter die nogal eens vast liep.

ik heb nu ping 13 61Mbps down en 28Mbps up. router config zodaning dat ik LAN in LAN heb.

Dus met Horizon ook lan in lan, hmm 1 GB kabel naar mn homenet, 1 retour voor mediabox,
tel en TV is al daar. (Wel ff WiFi uitzetten)

Zou passen.

@Hero of Time Heeft Ziggo vs Telfort nog verrassende verschillen?
bijv. gratis ondemand dingen of pluspakket?

(F1 rechtstreeks kijken yumm)

Zal Ziggo is een pook geven met mn wensen voor vergelijk zit nu ook all in op 63 euro. en er komt zo 5 euro bij aan nauwelijks gebruikte vaste lijn (.geen abbo op vastbellen:14ct/min is 35min bellen voor 2,50 ook niet een optie.)
andere 2,50 is voor minder zenders en geen verbetering...
Goh, ze weten wel hoe ze hun telfort klantenbestand moeten uitdunnen.. ;-P

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

copykat schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:12:
@Hero of Time Heeft Ziggo vs Telfort nog verrassende verschillen?
bijv. gratis ondemand dingen of pluspakket?
Dat kan je zelf ook uitzoeken natuurlijk. ;) Alles is op hun website te vinden. Movies & Series L en XL geeft als voordeel dat je series van HBO kan kijken. Het is daarom jammer dat de berichtgeving over het stoppen van de paar zenders zo laat was, want Game of Thrones is de enige die ik volg en dat stopt dus dit seizoen. Over 5 weken ben ik pas over naar Ziggo, net te laat dus. Ik had het dus liever 6 weken geleden willen weten, dan had ik nu geen gezeur ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

Stel: ik download een grote update en ik download die door mijn thuis netwerk met uiteindelijk de maximale bandbreedte die beschikbaar is en ik was al TV aan het kijken... dan heb ik het probleem dat mijn TV stream wordt weggedrukt van mijn download.

Ik vind het heel fijn om met 100+ Mbit/s de download te doen, maar als het mijn beeld wegdrukt dan is het niet zo fijn.

Is er op een 1 of andere manier QoS te doen?

Ik heb mijn STB routed in mijn netwerk.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vziw wordt er al standaard QoS gedaan met IPTV verkeer die voorrang krijgt. Ik heb regelmatig downloads aangehad terwijl ik TV aan het kijken was. Resultaat: vloeiend TV kijken en lagere download. Zodra ik de ontvanger uitzette, ging m'n downloadsnelheid weer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Hero of Time schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:55:
[...]

Dat kan je zelf ook uitzoeken natuurlijk. ;) Alles is op hun website te vinden. Movies & Series L en XL geeft als voordeel dat je series van HBO kan kijken.
sorry was lui, veel gegeten... :+

Ga vd week maar eens inlichtingen doen over glasvezel en kabel enz.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-05 13:45
Het is dat geen TV abonnement heb, alleen internet bij Telfort.
Anders was dit zeker een reden geweest om over te stappen naar Ziggo. Verdwijnen van Fox en National Geographic.

2,5 jaar geleden was ik net te laat met aanmelden, was er een prijsverhoging geweest van €25 naar €30 nu inmiddels dus naar €35.
Wel heb ik CombiVoordeel.
Dit jaar gaan we flink bouwen aan een nog beter netwerk voor al onze klanten.
Dus alle klanten gaan over naar een straatkast met minimaal 100/30Mbps of glasvezel? ;)
Dat zal zeer zeker niet binnen een jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Myliobatis op 23-04-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is alsof de duivel er mee speelt. Net het eten op tafel, komt er zo'n mooie foutmelding in beeld om naar een andere zender te zappen. Die deed het natuurlijk ook niet. Lampjes op het modem waren nog allemaal OK. Met m'n mobiel naar de webinterface proberen te gaan, maar mooi niet lukken. Werd er zelfs uitgegooid (van m'n wifi) omdat er geen internetverbinding meer mee was. Moest ik opstaan om handmatig de EB te herstarten. Duurt natuurlijk ook 5+ minuten.

En het ging de laatste tijd nog zo goed... Hopelijk heb ik straks veel minder gezeik. Dacht altijd dat Ziggo regelmatig storingen had, maar de afgelopen twee jaar heb ik toch met enige regelmaat gezeik gehad met het modem of TV kijken (meestal met elkaar te maken). F303 errors, spontane modem reboots op de meest ongewenste momenten (tijdens journaal of midden in een film en dan weer online zijn als de reclame begint).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:15
Wat voor modem was dat? Wij hebben met een V8 echt veel gezeik gehad, maar met een V10 is hier alles retestabiel.

Ik moet er juist niet aan denken om naar Ziggo te gaan. We hebben zakelijk internet van Ziggo op ons werk. De "beloofde snelheid" van inmiddels 600Mb/s haal je vrijwel nooit, (bij 500 ook al niet trouwens). En af en toe ligt er het gewoon helemaal uit en kun je verder niks meer. Ook niet na een herstart van het modem. Het is een nieuwe wijk, dus heel oud is de infra ook niet.

Ook hier in de straat is Ziggo niet bepaald stabiel. De hele buurt zit inmiddels al op DSL omdat het hier gewoon stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb nog een EBv8. Zoals je zegt, het kan nog wel eens wat gezeik geven. Ik had eigenlijk de laatste maanden, iig zeker 6, geen enkel probleem er mee gehad. Of het tijdens kantoortijden of midden in de nacht een herstart heeft gedaan zal mij een worst wezen, ik ben er niet of gebruik het iig niet.

Je bezwaren tegen Ziggo heb ik ook een beetje. Ze hebben met enige regelmaat storing. Maar m'n ouders, hun buren, vriend van mij, allemaal geen issues bij hun. Het zal mij ook een zorg zijn of ik 600 Mbps zou kunnen halen, ik neem toch maar 50 Mbps af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik ben trouwens ook aan het oriënteren of we gaan overstappen of niet. Momenteel betalen we voor 50Mb internet de hoofdprijs (41,50, straks 43) bij KPN en ook bijna 40 voor tv via de schotel. We halen wel altijd netjes en stabiel de 50Mb down en 10 up.

Helaas is de Ziggo kabel "stuk", er komt gewoon geen signaal doorheen. Dus Ziggo is ook geen optie. De kabelaansluiting zit ook niet meer in huis trouwens maar ligt netjes in de tuin begraven... Destijds kon de kabel niet gerepareerd worden en hebben we alles maar opgezegd.

Maar na een beetje rondgekeken te hebben, verschilt KPN met de andere providers maar een paar euro.. en dan hebben die andere providers ook de zenders niet die KPN wel heeft.

Voeg KPN mobiel aan het pakket toe en het voordeel tov de rest is vrijwel bijna 0.

Ze zijn niet dom bij de providers. :+

Overigens is de service van KPN dikke prima. Ik had problemen met het activeren van een nieuwe KPN prepaid simkaart, na een kleine week was dat opgelost en kreeg ik 25.00 aan beltegoed erbij. (Omdat ik uiteindelijk nog een simkaartje moest aanschaffen, werden beide simkaarten vergoedt).

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 24-04-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

murata schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:05:
Telfort verhoogt prijzen van Thuis-abonnementen vanaf 1 juni
nieuws: Telfort verhoogt prijzen van Thuis-abonnementen vanaf 1 juni
nog een reden om weg tegaan bij Telfort.
Dat is 1 en dan ook nog bij ons in wijk max ca 20/2Mbps.. (prijs/kwaliteit verhouding...).
Voor wat wij doen vind ik de kabel te duur voor ons. Vele kleintjes maken ook een grote.
Heb dus T-mobile Thuis Internet 20Mb voor € 27,00/maand aangevraagd, opzegging Telfort is al bevestigd, aanleg na 2 bedenkweken komende week of de week erna dat ik het pakket kan verwachten.
Scheelt toch 4,50 euro pm tov Telfort pe 1/6/19.... en dan afwachten of betaalbaar glas er komt als de wensen veranderen.
De dame van Telfort aan de telefoon begreep het wel, maar ze mocht geen permanente actie doen, wrs was big mother KPN watching....
Wordt vast vervolgd...
KPN... zet er maar een -1 bij dus.... zo raak je dus klanten kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:59
route99 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:14:
KPN... zet er maar een -1 bij dus.... zo raak je dus klanten kwijt....
Ik ga ook weg. Vanwege het feit dat in het nieuwe huis de huidige snelheid niet gehaald kan worden en sommige zenders verdwijnen. De prijsverhoging is het laatste zetje wat me over de rand duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Telfort tv kijken slaat steeds vaker vast, zit je van t begin t kijken moet van zender af of vertraagt zelfde gezeik.
Al een keer firmware opnieuw geplaatst met factoryreset geen verbetering, dus én duurder én slechter.

Misschien tijd voor wat "schelden" op t telfort forum al zullen de telfort helpers nu minder gemotiveerd zijn om je probleem te verhelpen...🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:29
Ik blijf voorlopig nog wel even denk hoor. Wil graag routed iptv i.v.m. kabels naar het tv-meubel, en volgens mij is telfort daar nog steeds de goedkoopste mee.

Had wel laatst steeds vaker dat de modem/router gereset moest worden, maar ik kreeg zonder al te veel gedoe een nieuwe. (Eindelijk een v10 ook, ik had eerst nog een Experiabox V8). Kan de 5ghz wifi AP ook mooi weg. Staat nu als repeater ingesteld zodat we boven wat beter bereik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426269

Is er al iemand zelf overgestapt van Telfort naar KPN? Is dat makkelijk met een belletje ofzo?

Ik heb Interactieve TV van Telfort, maar zag tot mijn verbazing dat ik geen ID (Investigation Discovery) heb. En die zender is juist zo leuk, die kijk ik altijd bij mijn vriendin op KPN. Maar bij Telfort blijkt die dus alleen in het uitgebreide pakket te zitten (sinds najaar 2018, daarvoor zat ie er wel bij). :(

Ik ging er vanuit dat Telfort = KPN, maar niet precies dus. Je krijgt wel degelijk minder dus.

Zal dit met het samengaan helemaal gelijk worden gaan getrokken? Zodat Telfort standaard ook weer ID krijgt? Ik zal ze eens bellen voor een eventuele switch...
// edit: Antwoord Telfort: "Zo lang je nog een Telfort abonnement hebt helaas niet."

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 426269 op 10-05-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Anoniem: 426269, toen ik 2 jaar geleden ging kijken voor internet voor m'n huidige adres heb ik ook gekeken naar KPN. Daar zou ik ook gewoon het pluspakket á €10,- extra per maand kwijt zijn geweest. Geen idee wanneer je voor het laatst een vergelijking hebt gedaan waar ID nog in het 'standaard' pakket zat (heeft er nooit in gezeten vziw, altijd als extra, kan het 'documentaire pakket zijn geweest dat is opgeheven), maar Telfort heeft naar mijn weten altijd hetzelfde aangeboden. Alleen geen bonded DSL en daar zit de grootste besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ga bellen en vertel dat je anders wegloopt, dus vraag of je gelijk over kunt steken, het KPN pakket voor de Telfort prijs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Hero of Time Bij KPN zit ID standaard in de basis, mijn vriendin heeft dat en dat kan je ook hier zien: https://www.kpn.com/internet-tv/?icid=toptaak1-internettv
Bij Telfort zat het er t/m najaar 2018 ook in. Google maar en dan zie je allemaal mensen die verontwaardigd zijn dat het eruit is gehaald.

@route99 Ja, ik ga wel even bellen. Of anders morgen naar een KPN winkel hier in de buurt. Misschien beter meteen de winkel doen morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Anoniem: 426269, ah, ik zie het nu op de Telfort site ook staan. Daar is het in het 'uitgebreid' pakket voor TV. Dat heeft KPN niet, want je betaalt sowieso al wat meer. Dat is idd een deel van het voordeel wat je krijgt, niet veel bekeken kanalen komen in een 'uitgebreid' pakket, of ook wel het standaard KPN pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b]Hero of Time in "[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20"... niet veel bekeken kanalen komen in een 'uitgebreid' pakket ...
Nou, volgens mij is dat ID wel erg populair hoor. Veel mensen schijnen het leuk te vinden.

Ik ga ervan uit dat KPN/Telfort (en Ziggo ook) bijhoudt op welk kanaal je kastje staat en hoe lang er gekeken wordt enzo. Ik zou die cijfers wel eens willen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Volgens https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ (die overigens met 1 klik is te vinden, terwijl ik bij KPN door een oerwoud moest zoeken :X) zit ID in 't standaard pakket.

Ik doelde voornamelijk op de Telfort doelgroep. Die kijkt blijkbaar niet veel meer dan de standaard 10-12 zenders.

En natuurlijk houden ze bij welke zender je kijkt. Hoe weet men anders hoeveel mensen een programma hebben gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-05 19:16
Iemand een idee welke modem/router werkt met Telfort icm eigen Voip IN (cheapconnect?) en voip out (supervoip) account?
Ik heb begrepen dat Fritzboxen dit kunnen, maar ik weet niet zeker of deze modems gaan werken met Telfort.
Aangezien Telfort/KPN de prijzen ontzettend omhoog gooit de laatste jaren ben ik alternatieven aan het overwegen zoals Youfone vast internet icm een Fritzbox met eigen voip in accounts.
M.a.w. mijn vragen: Werken deze fritzboxen icm Telfort/T-Mobile/Youfone? Zo ja, welk type is aan te raden?
En werken deze zeker met eigen voip in/out accounts, zodat ik niet verplicht ben het voip gedeelte van de provider te moeten gebruiken.

Ps. ik gebruik geen IPTV van Telfort/alleen vast internet icm Experia v8 waarin je nog eigen Voip in/out accounts kan invoeren. In de Experia v10 hebben ze deze optie uitgeschakeld en ben je gedwongen hun eigen voip dienst te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:57

vliegnerd

Nintendo fan.

Zonder IPTV werkt een Fritzbox 7340 ofzo van marktplaats (15 euro?) prima. Had ik ook (met cheapconnect ed) tot ik IPTV ging gebruiken. Toen een 7360 v1 van marktplaats gehaald.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Uitbellen lukt bij Telfort met de Freevopideal prima, maar inbellen werkt al jaren niet meer want poort 5060 wordt opgeëist door Telfort zelf, is niet geblokkeerd maar ook niet vrij....
Dat geldt overigens ook voor veel andere providers.
Alleen als jouw eigen VOIP provider overweg kan met een andere poort dan 5060, maak je een goede kans op succes. Mijn Freevopideal niet.
Zolang ik nog een andere inbel nr heb speelt het niet zo, maar als dat een keer anders wordt is het erg lastig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiley02
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 13:44
Hero of Time schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:44:
Volgens https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ (die overigens met 1 klik is te vinden, terwijl ik bij KPN door een oerwoud moest zoeken :X) zit ID in 't standaard pakket.

Ik doelde voornamelijk op de Telfort doelgroep. Die kijkt blijkbaar niet veel meer dan de standaard 10-12 zenders.

En natuurlijk houden ze bij welke zender je kijkt. Hoe weet men anders hoeveel mensen een programma hebben gekeken?
Dat bijhouden wordt dus niet door de providers gedaan. I.v.m. privacy en dergelijke is dat niet toegestaan (alleen voor de terugroepen testgroepen, waar meestal personeel aan deelneemt, die er expliciet toegang voor geven).

Kijkcijfers worden anders bepaald:

https://kijkonderzoek.nl/het-kijkonderzoek-in-vogelvlucht

[ Voor 1% gewijzigd door Wiley02 op 24-05-2019 13:31 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wiley02 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 22:34:
[...]
Dat bijhouden wordt dus niet door de providers gedaan. I.v.m. privacy en dergelijke is dat niet toegestaan (alleen voor de terugroepen, waar meestal personeel aan deelneemt, die er expliciet toegang voor geven).

Kijkcijfers worden anders bepaald:

https://kijkonderzoek.nl/het-kijkonderzoek-in-vogelvlucht
Ha, kijk, ze doen het dus nog steeds op de ouderwetse manier. Ik vond het vroeger al vreemd dat ze al het kijkcijfergedrag baseerden op ongeveer 1000 gezinnen. Maar dat doen ze dus nog steeds, ik zie 1250 huishoudens staan als ik over het 2e icoontje op die site ga. Echt bizar, het lijkt mij veel te weinig om representatief te zijn, maar ze zullen het blijkbaar wel best vinden zo. :)

En op zich wel goed dat we (nog) niet zo bespioneerd worden, terwijl het wel zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:47
Ik heb nog een oud zyxel modem dat ik nogal zat ben vanwege gebrek aan 5ghz (en mijn eigen AP dat wel 5ghz doet maar waarop ik geen gastnetwerk kan aanmaken). Ik moet het ding meerdere malen per week herstarten. Wat is de beste strategie om een V10 thuisgestuurd te krijgen?

Heb alleen een internetabonnementje van 28e p/m en geen tv voor zover dat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:55

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ASW1 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:23:
Ik heb nog een oud zyxel modem dat ik nogal zat ben vanwege gebrek aan 5ghz (en mijn eigen AP dat wel 5ghz doet maar waarop ik geen gastnetwerk kan aanmaken). Ik moet het ding meerdere malen per week herstarten. Wat is de beste strategie om een V10 thuisgestuurd te krijgen?

Heb alleen een internetabonnementje van 28e p/m en geen tv voor zover dat uitmaakt.
Gewoon opbellen dat je nog een ‘antieke’ doos hebt staan thuis en je graag 5Ghz wilt hebben.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 21:25:
[...]

Gewoon opbellen dat je nog een ‘antieke’ doos hebt staan thuis en je graag 5Ghz wilt hebben.
Had ik een jaar(?) terug al eens geprobeerd maar daar wilden ze niet aan beginnen toen, misschien is dat inmiddels anders?
Indien je een vervangend modem/router krijgt, is dat tegenwoordig altijd een v10 of worden er ook nog v8's opgestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Zover ik weet krijg je nu een V10.
Ik had problemen met mijn V8, super instabiel maar de V10 is vaak meer dicht getimmerd, zeker nu alles KPN is geowrden want die waren altijd al meer dicht getimmerd... dus ik heb een el cheapo maar zeer goede P-2812HNU-F1 via MP opgeduikeld.
Probleem opgelost, echt super stabiel.

Ga binnenkort na de recente prijsverhogingen naar T-mobile, modem net binnen gekregen. Die P-2812HNU-F1 raak ik wel weer kwijt anders kan ik hem ergens nog wel als switch inzetten.

Binnenkort is eventueel de P-2812HNU-F1 beschikbaar (10 euro vast ex verzendkosten; te reserveren). Heeft toch goed dienst gedaan, die rotte V8 moet ik nog terugsturen....

[ Voor 22% gewijzigd door route99 op 25-05-2019 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Mijn V8 was ook erg onstabiel, moest meerdere keren per maand gereboot worden.
Nog een keer een fabrieksinstellingen geprobeerd, haalde niet uit.

Toen gebeld en de helpdesk had eigenlijk meteen zoiets van: "oja, ik zie dat je die al wel een tijdje hebt hè, wordt wel tijd voor een nieuwe".

Hij kon niet garanderen dat het een V10 werd, maar dat was het wel.

En dichtgetimmerd? Misschien als je dingen met eigen voip-diensten doet, maar ik kon gewoon de port-forwarding en vaste ip's instellen die ik wilde. Voor mij in ieder geval geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

De basis zaken kun je net maar meer ook niet, snuffel maar eens rond:
https://kpn.gebruikers.eu...thread.php?thread_id=3892
https://forum.telfort.nl/...83/index3.html#post596012

Een aantal settings zit in de speciale KPN (ex Telfort) firmware vast ingebakken, daar doe je echt niks aan.
Het is niet voor niets dat er mogelijk wetgeving gaat komen om zelf elk modem te kunnen plaatsen maar dan moet je wel de inbel settings kennen en zij moeten wel poorten als 5060 helemaal vrij geven.
eigen voip-diensten
??? Ik wil alleen maar mijn brood (Voip) bij een andere bakker/provider kopen.... Das toch niet vreemd met vrij handelsverkeer.

[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 26-05-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Die eerste link gaat vooral over dhcp-binding wat bij mij gewoon lijkt te werken.

Andere VoIP diensten gebruiken is inderdaad niet vreemd wat mij betreft. Ik zeg alleen maar dat dit voor mij (en ik verwacht eigenlijk voor heel veel mensen) geen probleem is.
Ik heb al 12 jaar geen vaste lijn gehad, en zie bij steeds meer mensen dat ze alleen een 06 nummer hebben.

Die wetgeving ben ik trouwens alleen maar voor, en als ik het goed begrijp zou je dan ook de IPTV op een eigen ontvanger moeten kunnen ontvangen. Dat wil ik pas echt graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Prima jouw eigen keuzes... maar daar gaat het niet om.... met alle respect. Dat voegt helaas niks toe aan het verhaal.

Het gaat erom dat mensen die wel VOIP hebben of andere zaken kunnen regelen en dat dus kunnen doen zoals ze willen. Onder die laatste categorie val je met de IPTV dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Volgens mij ging het erover of de V10 dichtgetimmerd zit of niet.
Voor zover ik begrijp voor internetdiensten niet, voor voip en iptv wel.
Gebruik hem zelf toch alleen voor internet dus het lijkt me voor mij een prima modem/router dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Je behoort niet tot de doelgroep die meer wil, dus dit voegt niks toe, tenzij je nog wat vergeten bent. Dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wat bedoel je nu zelf eigenlijk toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

De V10
Wat denk je al van de vrijgave van poort 5060 ... die is geclaimd.
Geen gezeur bij de helpdesk over bridgemode, zelf bepalen.
Alle inlog protocols open zodat je ook vrije routerkeuze hebt, wet is in de maak....

De externe DNS kun je niet aanpassen, maar daar heb ik nu met pi-hole een omweg gevonden...
Die gebruik ik ook voor een OpenVPN server, PF daarvan is gelukkig geen probleem met de V10.
Nog een keer DNS over TLS implementeren en das is het nog veiliger.
Ben nu al 25-30 % internet verkeer kwijt agv de pi-hole filtering over DNS.

De V9 scheen erger te, die heb ik gelukkig niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Bedoel je dat je niet zelf je DNS servers kun instellen? Gebruik op dit moment namelijk een(betaalde) DNS spoofer om BBC iplayer te kunnen zien.

Heb net overigens gebeld met Telfort en ze gaan een nieuw modem/router opsturen, werd totaal niet moeilijk over gedaan toen ze zagen dat ik nog een zyxel heb hangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ASW1 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:49:
Heb net overigens gebeld met Telfort en ze gaan een nieuw modem/router opsturen, werd totaal niet moeilijk over gedaan toen ze zagen dat ik nog een zyxel heb hangen.....
Dat ging vlot hij is al binnen, ik moet alleen nog even verzinnen hoe ik mijn nieuwe set up ga maken.
Het is de V10 en niet de V10A geworden.
Begrijp ik nu goed dat je bij de V10 nog wel zelf een alternatieve DNS kunt instellen en bij de V10A niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
Ha, ik wou even voor je kijken, maar voorlopig lijkt het erop dat ik 'm zelf teveel heb dichtgetimmerd.
Er zijn relatief strenge wachtwoordeisen dus het ww dat ik normaal gebruik voor dit soort meuk mocht ik niet gebruiken. Ik heb er wat (waarschijnlijk) sterretjes en hekjes achter gezet, maar nu kom ik er zelf niet meer in omdat ik niet meer weet welke sterretjes en hekjes dat precies waren |:( |:( |:( .
Ook niet in m'n passwordmanager gezet, want "dit is zo simpel, dat onthou ik wel" 8)7

Dus de tip: schrijf je wachtwoord ergens op!

(Ik hoop dat ik er nog op kom, anders moet ik 'm factory-resetten en al m'n instellingen opnieuw erin zetten. Waarschijnlijk wordt het dus wachten tot ik iets in moet stellen, en dan alles opnieuw doen.)

Als iemand de precieze wachtwoordeisen van de V10 tegenkomt, graag even delen, misschien komt er dan nog iets boven bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
MaffeMaarten schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:35:

Als iemand de precieze wachtwoordeisen van de V10 tegenkomt, graag even delen, misschien komt er dan nog iets boven bij me.
Was vrij complex als ik het me zo herinner; 10 karakters waaronder minimaal een hoofdletter, kleine letter, cijfer en een teken.

Ik heb inmiddels de boel opgezet en in de V10 kan je gelukkig wel nog een alternatieve DNS provider aangeven.
(In de V10A kan dat niet heb ik begrepen) Gek genoeg kun je maar 1 adres instellen en niet een primaire + een secundaire zoals gebruikelijk is dacht ik. Wanneer je een draadloos gastnetwerk aanmaakt moet je daarvoor apart een DNS instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

De Pi-Hole met DNS beval me nu sinds kort een stuk beter...
En de VOIP poort blijf bij alle providers een probleem, soms kun je wel uit bellen maar niet inbellen, soms beiden niet. Mss maar eens hier naar kijken, de basis is gratis https://www1.pbxes.com/

Fin dat je iig een nieuwe gekregen hebt, hopelijk OK want die van mij was instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
ASW1 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:15:
[...]

Was vrij complex als ik het me zo herinner; 10 karakters waaronder minimaal een hoofdletter, kleine letter, cijfer en een teken.

Ik heb inmiddels de boel opgezet en in de V10 kan je gelukkig wel nog een alternatieve DNS provider aangeven.
(In de V10A kan dat niet heb ik begrepen) Gek genoeg kun je maar 1 adres instellen en niet een primaire + een secundaire zoals gebruikelijk is dacht ik. Wanneer je een draadloos gastnetwerk aanmaakt moet je daarvoor apart een DNS instellen.
Ik kreeg als tip van de monteur het volgende wachtwoord: Experiav10!

Redelijk simpel te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 22:42
@digitalus101. Wegens vakantie een korte (late) reactie. Over het werken van Fritzboxen met Voip weet ik niets (je weet zelf al meer zie ik). Voor het overige werken deze dingen perfect met Telfort, Telfort is zelfs "voorgeprogrammeerd" in de Fritzbox . Ik had mijn Fritzbox tot gisteren in gebruik ipv een of andere Experiabox van Telfort waarop ik met regelmaat de Wifi verbinding verloor (ook na uitruil). Sinds gisteren zit ik op Youfone. Daarvoor heb ik de Fritzbox niet eens los gehad maar internet is gewoon behouden gebleven (korte tijd offline uiteraard ivm omschakelen). Op basis hiervan kan ik dus bevestigen dat Fritsboxen ook gewoon met Youfone werken, op basis van dezelfde instellingen als die je bij Telfort gebruikt. Ik had ook niet anders verwacht: het is natuurlijk nog steeds dezelfde KPN die de VDSL levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:56
Al een week haal ik ipv 30/3 maar 20/2 met Telfort adsl, tegelijk met een kwakkelende Arcadyan V8 die regelmatig het spoor bijster is. Is dit het sterfhuisbeleid van KPN of ben ik de enige? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 15-06-2019 23:03 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:24

OgWok

U.N.C.L.E.

Gluten Parody schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:29:
Al een week haal ik ipv 30/3 maar 20/2 met Telfort adsl, tegelijk met een kwakkelende Arcadian V8 die regelmatig het spoort bijster is. Is dit het sterfhuisbeleid van KPN of ben ik de enige? 8)7
Lekker naar NLEx overstappen, ben je nog goedkoper uit...

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Gluten Parody schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:29:
Al een week haal ik ipv 30/3 maar 20/2 met Telfort adsl, tegelijk met een kwakkelende Arcadian V8 die regelmatig het spoort bijster is. Is dit het sterfhuisbeleid van KPN of ben ik de enige? 8)7
De V8 was het spoor al bijster vanaf het begin :+ . Ik zou even bellen voor een vervanger. De V8 is ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Jaja, de V8 is ruk maar met een daily power cycle ging het nog best goed...

Het maffe is dat alle adsl postcodecheckers op mijn adres max 20/2 geven, terwijl bij mijn directe buren in de flat 50/5 mogelijk is... 8)7 Vorige maand kon ik bij tmobile nog 50/5 afsluiten maar die optie krijg ik niet meer te zien. Maandag maar eens een paar belletjes plegen, dank voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Buren komen net wellicht van een andere wijkkast en zit de grens tussen jullie in?
Ik krijg op een oude centrale ook maar 20/3. het modem geeft aan:
Upstream lijnsnelheid (kbit/sec): 3421
Downstream lijnsnelheid (kbit/sec): 21513
Maximale upstream snelheid (kbit/sec): 3559
Maximale downstream snelheid (kbit/sec): 22957
Eind v/h jaar komt 100/100 wat ik begreep, de wijkkasten zijn al bijna klaar, de wijkcentrale moet nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:28

Wildfire

Joy to the world!

route99 schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:43:

[...]

Eind v/h jaar komt 100/100 wat ik begreep, de wijkkasten zijn al bijna klaar, de wijkcentrale moet nog.
Als een kabelverdeler naar een buitenring wordt omgebouwd (wat jij hier bedoelt) dan is de hoofdverdeler (wijkcentrale) dus niet meer relevant. Je verbinding komt dan rechtstreeks uit de kabelverdeler zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 16-06-2019 09:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Zo is het nu nog iig niet doorgekoppeld. De monteur vertelde mij dat naar de wijkkasten al glasvezel ligt van de wijkcentrale maar dat deze nog niet geupdate is.
Je zult toch echt met KPN contact op moeten nemen als het anders is wat de monteur mij verteld heeft... ik heb zijn verhaal iig niet gevalideerd...

PS wat ik wel weet is dat je me niet per se hoeft te quoten als mijn verhaal er net boven staat, maakt het forum in mijn beleving zo rommelig.

[ Voor 18% gewijzigd door route99 op 16-06-2019 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Al die klachten over de V8 (VGV 7519) zijn bij mij niet van toepassing, het werkt gewoon zoals het moet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
VDSL Status Information:
Status:
    Configured  Current
Line Status     --- SHOWTIME
Trained Mode    Auto    PROFILE_17A
VDSL Data Rate:
    Upstream    Downstream
Actual Data Rate    33029 (Kbps.)   110497 (Kbps.)
Attainable Rate     34740 (Kbps.)   114250 (Kbps.)
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data  Upstream    Downstream
Noise Margin    5.5 dB  6.1 dB
Attenuation     6.7 dB  8.0 dB

Indicator Name  Upstream    Downstream
FEC Error   50  0
CRC Error   0   0

DTU Counters:
    Upstream    Downstream
corrected DTU Counter   3520    64810
uncorrected DTU Counter     36547   0

Showtime Counter:
Showtime Counter    72 days, 11 Hours, 57 Minutes, 42 Seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Dat ziet er frisser uit dan bij mij, Henk...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
VDSL Status Information:

Status:
    Configured  Current
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode    Auto    PROFILE_8B

VDSL Data Rate:
    Upstream    Downstream
Actual Data Rate    2752 (Kbps.)    25022 (Kbps.)
Attainable Rate 6541 (Kbps.)    40061 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data  Upstream    Downstream
Noise Margin 14.2 dB 13.4 dB
Attenuation 23.1 dB 22.6 dB

Indicator Name  Upstream    Downstream
FEC Error   93775   0
CRC Error   0   0

DTU Counters:
 Upstream   Downstream
corrected DTU Counter   520460  4004
uncorrected DTU Counter 2115540 0

Showtime Counter:
Showtime Counter    0 days, 13 Hours, 10 Minutes, 22 Seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Helaas na vele prijsverhogingen en geen upgrade in de komende maanden gooi ik handdoek in de ring met 20/2 via centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:28

Wildfire

Joy to the world!

route99 schreef op zondag 16 juni 2019 @ 00:16:
Zo is het nu nog iig niet doorgekoppeld. De monteur vertelde mij dat naar de wijkkasten al glasvezel ligt van de wijkcentrale maar dat deze nog niet geupdate is.
De ombouw gebeurt vaak al een tijd voordat de kabelverdeler ook echt wordt omgezet. Dat betekent dat in eerste instantie alles nog bij het oude blijft, totdat uiteindelijk de apparatuur in de kabelverdeler wordt geactiveerd en iedereen wordt omgezet (gebeurt ook niet allemaal op hetzelfde moment, iedereen moet fysiek worden overgezet).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Zou in dit geval ook kunnen, we gaan het zien....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Gluten Parody schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:44:
Jaja, de V8 is ruk maar met een daily power cycle ging het nog best goed...

Het maffe is dat alle adsl postcodecheckers op mijn adres max 20/2 geven, terwijl bij mijn directe buren in de flat 50/5 mogelijk is... 8)7 Vorige maand kon ik bij tmobile nog 50/5 afsluiten maar die optie krijg ik niet meer te zien. Maandag maar eens een paar belletjes plegen, dank voor de hulp :)
Hetzelfde hier. Als ik met mijn postcode kijk, dan geven sommige providers 50/5 (VDSL). Soms komt in het aanmeldingsproces wel de waarde van 25/2 (haalbare snelheid) boven tafel. En dat heb ik ook 25/3. Als KPN de centrale niet upgrade dan blijft dat zo, tenzij ik glasvezel laat aanleggen en da's een drama hier.
Wel krijg je bij NLE de V10 en behalve dat de VOIP zit dicht getimmerd door NLE heb ik geen klachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 18-05 23:39
Het gaat hier ook niet zo lekker.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Receive Direction   Send Direction
Max. DSLAM throughput   kbit/s  17024   2048
Min. DSLAM throughput   kbit/s  1024    -
Attainable throughput   kbit/s  8781    866
Current throughput  kbit/s  8326    866
Seamless rate adaptation        off off

Latency     fast    fast
Impulse Noise Protection (INP)      44  35
G.INP       on  on

Signal-to-noise ratio   dB  6   6
Bitswap     on  on
Line attenuation    dB  35  25
approximate line length m   1039    

Profile 8b      
G.Vector        off off

Carrier record      A43 A43

Na heel veel monteurs komt het er op neer dat er veel overspraak is met andere lijntjes. Vanuit Telfort valt er niets meer aan te doen. De lijn meet gewoon goed dus we krijgen VWT niet aangestuurd. Ben er meerdere maanden mee bezig geweest en het resultaat is nul, voorheen zaten we op 28/3,5 Mbps.

Wat we nog kunnen proberen is overstappen naar KPN (pairbonding is beschikbaar) en het daar opnieuw proberen. Of wachten op glasvezel :O.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
4G voor thuis niets voor jou? Is wel zonder tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Gluten Parody schreef op zondag 16 juni 2019 @ 16:11:
4G voor thuis niets voor jou? Is wel zonder tv...
Nee, dat is geen volwaardig alternatief voor een vaste verbinding. Deze week is bekend geworden dat ons dorp glasvezel krijgt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

OgWok schreef op zondag 16 juni 2019 @ 10:19:
[...]... bij NLE ,,,,en behalve dat de VOIP zit dicht getimmerd door NLE heb ik geen klachten.
Hier ook, ben bezig met pbxes https://www1.pbxes.org/ om via deze omweg een andere poort in te stellen en dan kan ik de PFW in de router naar die poort laten verwijzen en dat zou moeten werken.
Het is gratis voor 2 aansluitingen met enkel 10 euro inschrijfgeld.

Ben nu bezig met huis onderhoud dus pbxes configureren moet ff wachten, het zal geen rocket science zijn maar het is bij zoiets ook niet meteen een inkopper als je het nog nooit gedaan hebt qua instellingen.

Van Telfort naar T-Mobile, ff afwachten hoe het gaat worden. Had even tijdelijk last van een virusscanner die teveel invloed had, die is er af, nu ff wachten wat deze 20/3 VDSL gaat worden. Glas lijkt er nog steeds maar niet te komen terwijl de VSDL wel via glas in de "buurt" kast buiten komt....
2 14 ms 13 ms 13 ms 1-181-241-21.ftth.glasoperator.nl [xx.yyy.zzz.1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Van twee gesprekken met de klantenservice over snelheid en instabiel modem werd ik niet veel wijzer, een vervanging voor de V8 werd geweigerd. Prima hoor Telfort, dan ga ik wel naar een van die andere aanbieders met een T.

Opzeggen was dan wel weer in 2 minuten geregeld zonder gezeur... :)

update: werd nog gebeld door retentiedesk, met een bizar verlengingsvoorstel. Prijs met 6,50 omhoog maar dan wel negen maanden lang 10 euro korting. Dat is scheelt de eerste 12 maanden net niks en daarna betaal ik méér. Tempting, but no :O

[ Voor 36% gewijzigd door Gluten Parody op 24-06-2019 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Sorry voor de kick, vroeg me af of er ook Tweakers zijn die ervaring hebben met de migratie van Telfort xDSL naar KPN xDSL (al dan niet in combinatie met pairbonding) en dan met name of je de huidige Telfort e-mailadressen mee kunt nemen naar KPN.

Zoals dit in het verleden ook voor planet/wxs/hetnet het geval was :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Puch-Maxi schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:45:
Sorry voor de kick, vroeg me af of er ook Tweakers zijn die ervaring hebben met de migratie van Telfort xDSL naar KPN xDSL (al dan niet in combinatie met pairbonding) en dan met name of je de huidige Telfort e-mailadressen mee kunt nemen naar KPN.

Zoals dit in het verleden ook voor planet/wxs/hetnet het geval was :).
Was iets meer dan een jaar geleden overgegaan.
Alles ging soepel en werkte nog zoals ervoor.
Toen kon je in ieder geval je mail niet meenemen.
Ik geloof nu ook niet je krijgt nog steeds een kpn mail adres.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 22:04

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hmm,

ik zit nog prima bij Telfort maar de v8 router is toch echt aan een upgrade toe. Om het in 1x goed te doen dacht ik om er 1 te nemen die ook meteen WiFi 6 support heeft. Zo iets als deze:

https://www.reichelt.nl/w...akers.nl&PROVID=2273&&r=1

Mijn vraag is eigenlijk of dit in 1x out of the box werkt zodra je het ISDN kabeltje er in steekt of dat er meer nodig is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

DeNachtwacht schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:20:
Mijn vraag is eigenlijk of dit in 1x out of the box werkt zodra je het ISDN kabeltje er in steekt of dat er meer nodig is.
volgens mij werken alleen de telfort routers out of the box en moet je uberhaupt voor telefoon en itv een "dichtgetimmerde" telfort router hebben.
Wat wel werkt in lan in lan.
telfort router voor itv en telefoon 1 kabel van telfort router naar je nieuwe eigen router met eigen ip range en even alles er in zetten klaar.
nu kan je simpel wisselen van provider en providerrouter zonder je eigen netwerk elke keer te moeten opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
DeNachtwacht schreef op zondag 8 september 2019 @ 19:20:
ik zit nog prima bij Telfort maar de v8 router is toch echt aan een upgrade toe.
Ik heb nog een v10 liggen, mocht je interesse hebben stuur maar een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 18:57
Ik had ook de V8 en die begon kuren te vertonen. Heb de opzeglijn gebeld en aangegeven dat ergens anders goedkoper is met bijkomend voordeel dat ik dan een nieuw modem zou hebben. Antwoord was dat ze idd zagen dat mijn modem oud was, dus dat ze me wel een nieuwe wilde geven, en een tijd een goeie korting. Daar ben ik dan maar op ingegaan. Nieuw modem kreeg ik voordat mijn verlenging officieel inging, maar inprikken en draaien maar.

Nu zit ik alleen dat ik geen eigen voip meer kan instellen. @copykat Werkt jouw oplossing dan ook? Kun je dan voip op je eigen router instellen?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Jogai ik heb de V10 als eerste router (telfort firmware) hier op zit de ITV en mijn "vaste lijn" op 1 van de lan poorten heb ik mijn eigen router aangesloten en het ip adres gereserveerd. (overige poorten zijn vrij al zou ik daar iets in kunnen prikken maar die is dan uit mijn home domein.(tweede router)
je hoeft geen DMZ in te stellen het is gewoon lan in lan met 2 firewalls ;-) voordeel is dat bij verandering van 1e router alles gewoon blijft zoals het is in mijn netwerk thuis.
De V8 wifi was zo ruk dat ik het zelfs niet als "gasten wifi" aan had. Nu heb ik de wifi van V10 op "links" en de wifi van mijn eigen netwerk op "rechts" vd bandbreedte. geen mogelijkheid om via mijn gasten wifi binnen te komen. ander domein en extra firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:20
Gisteren bericht gekregen dat mijn Zyxel modem wordt vervangen door Experia v10. Ik heb de Zyxel in bridge modus staan. Is dat bij de Experia makkelijk zelf te doen of is die dichtgetimmerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 08:08

Zjemm

...

Lees overal dat dat niet kan
Dus ik pleur dat nieuwe ding op de plank en laat het lekker zo

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Hmm, dat is teleurstellend. Thanks.

Edit: Inmiddels binnen, het betreft zelfs een V10a. Voorlopig gaat deze iig lekker de kast in.

[ Voor 58% gewijzigd door FightingAce op 09-12-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

kreeg al een reminder dat ik het nieuwe modem nog niet geinstalleerd heb.
zit er nu over te denken gewoon die nieuwe retour te doen :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zjemm schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:03:
kreeg al een reminder dat ik het nieuwe modem nog niet geinstalleerd heb.
zit er nu over te denken gewoon die nieuwe retour te doen :)
Pas op dat je daarmee niet per ongeluk je internetabbo afsluit. Tenzij je wilt overstappen van provider natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Er staat nergens dat het verplicht is
Dus ik verwacht eerder een belletje
Ook kunnen ze niet weten of ik het modem wel ontvangen heb want ik heb er niet voor getekend

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
@Zjemm Ik heb er geen bericht over gehad gelukkig, mogelijk komt dat nog. Ik wil best een nieuw modem, maar dan wel in bridge mode. Doet Telfort (of is het al KPN in alles behalve naam?) moeilijk over een eigen modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een oud mailtje van 15 november 2019 (joepie, dan toch eindelijk Investigation Discovery):

In april van dit jaar heeft u van ons gehoord dat Telfort en KPN samen verder gaan. We kunnen ons voorstellen dat u nog vragen heeft. Daarom praten we u graag weer even bij.

Halverwege 2020 wordt Telfort Thuis overgezet naar KPN Thuis. We zetten uw abonnement over naar KPN, voor dezelfde abonnementsprijs die u op dat moment bij Telfort betaalt. Ook zal uw abonnement dezelfde voorwaarden behouden. U hoeft zelf niets te doen tijdens de overgang naar KPN.

U kunt onze services en diensten, zoals uw Internet en TV, gewoon blijven gebruiken zoals u gewend bent. We brengen u natuurlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn. Voordat uw Telfort Thuis abonnement daadwerkelijk overgaat naar KPN zullen we u persoonlijk informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
Hier afgelopen week ook de reminder ontvangen. Het bericht blijft vaag hoe nodig het is, er wordt alleen gesproken over betere wifi. Nou, daar heb ik eigen AP's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:22
heeft er nog recent iemand z'n abonnement verlengd? Zie ineens nu de prijzen van KPN en die zijn fors meer dan bij Telfort. Ben contractvrij en wilde eens even een belletje gaan doen om te kijken of ze nog een leuke aanbieding hebben, maar dat zal dan wel tegen gaan vallen zo..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:13
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:47:
heeft er nog recent iemand z'n abonnement verlengd? Zie ineens nu de prijzen van KPN en die zijn fors meer dan bij Telfort. Ben contractvrij en wilde eens even een belletje gaan doen om te kijken of ze nog een leuke aanbieding hebben, maar dat zal dan wel tegen gaan vallen zo..
Ik zit in dezelfde situatie. Heb laatst gebeld en ze konden me weer dezelfde aanbieding doen als vorig jaar. Dat is 45 euro voor 2 tv tuners en fox sports gratis omdat ik ook mobiel heb.
Prima aanbieding.
Ben bang dat als het definitief KPN wordt de prijzen inderdaad een stuk hoger worden. Dus wellicht is het nu de tijd om je contract weer met een jaar te verlengen.

Ik heb er nog even mee gewacht omdat ik hier maar 24 mbit kan krijgen. En wellicht wil overstappen. Maar ze gaan hier maart wat aanpassen in de wijkcentrale waardoor ik tot 100 mbit kan krijgen. Dus dat wil ik eerst even afwachten en als dat echt richting de 100 mbit gaat verlengen.
Met het risico dat ze dan die aanbieding niet meer kunnen doen natuurlijk.

• Hopjesvla79
Dat bellen heeft me ieg 6 maanden lang 15 euro korting opgeleverd, dus dat is zo slecht nog niet. Ze deden daar ook niet moeilijk over.

Hi Ha Hopjesvla

• route99

route99

@Hopjesvla79 Maar ga je dan uiteindelijk toch 45.50 euro/pm betalen?

Overweeg eens T-Mobiel Thuis, ik merk geen verschil met Telfort. Dat verschil agv de korting heb je zo terug verdiend.
Maandelijks €30,00
Eenmalig €30,00
https://www.t-mobile.nl/thuis
@Kitser Iets voor jou?

Wij krijgen binnen 2 maanden ook 100/100 ipv 20/3, dus ik verwacht wel pakketaanbiedingen, maar nu zit ik er al... dus moeten ze met iets goeds komen, ik geef mijn 27 euro contract niet zomaar op...

[ Voor 41% gewijzigd door route99 op 13-02-2020 15:58 ]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Was natuurlijk te verwachten dat de telfort =>kpn niet alleen in naam ging.

Ik heb nog niet verdiept in mn contract status, noch ben ik gebeld.
T doet t eigenlijk gewoon en snel genoeg dus ben lui.
Maar als ze gaan verhogen dan ben ik snel aan het vergelijken want meer betalen voor het zelfde ben ik niet zo van gecharmeerd. 😉

• Hopjesvla79
route99 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:54:
@Hopjesvla79 Maar ga je dan uiteindelijk toch 45.50 euro/pm betalen?

Overweeg eens T-Mobiel Thuis, ik merk geen verschil met Telfort. Dat verschil agv de korting heb je zo terug verdiend.

[...]

https://www.t-mobile.nl/thuis
@Kitser Iets voor jou?

Wij krijgen binnen 2 maanden ook 100/100 ipv 20/3, dus ik verwacht wel pakketaanbiedingen, maar nu zit ik er al... dus moeten ze met iets goeds komen, ik geef mijn 27 euro contract niet zomaar op...
De deal met Telfort is nu:
6 maanden 32,5 (heb de 100 upgrade) en daarna 6 maanden voor 47,5, de prijs die ik nu ook al betaal.

Heb ook naar T-mobile gekeken, maar na een jaar ben ik nu nog steeds goedkoper uit:

T-mobile thuis, met klantvoordeel , TV en 100 upgrade:
3*30=90
9*45= 405
30 aansluitkosten
Totaal: 525

Idem bij Telfort nu:
6*32,5=195
6*47,5=285
Totaal: 480

Toch wel 45 hele euro's winst _/-\o_ (maar vooral geen 'gedoe' met de boel omzetten, behalve even bellen en vragen wat ze er voor over hadden om me nog 1 jaar als klant te hebben)

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 13-02-2020 16:22 ]

Hi Ha Hopjesvla

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Kijk eens bij Budget Alles in 1. Internet, vast bellen en 2 TV decoders (KPN), € 43,95 P/M.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

edit:
oeps, verkeerde topic

[ Voor 104% gewijzigd door Gropah op 13-02-2020 17:15 ]

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:13
Is het al bekend wanneer Telfort thuis wordt omgezet naar KPN?
Mobiel is eind januari omgezet. En je kan ook wel zelf overstappen naar KPN. Maar wanneer gaat dit vanuit Telfort in gang gezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:17
Ik heb drie jaar geleden heel veel problemen gehad met Telfort. Drie verschillende KPN monteurs konden het niet opgelost krijgen (beeld bevroor na half uur kijken). Tig nieuwe Experiabox V8 en STB's gehad, niks hielp. Enige oplossing was een Fritzbox 7360 neerzetten en alle V8-en terugsturen.
Nu gaat Telfort/KPN naar routed IPTV en werkt het menu van mijn STB niet meer. Een nieuwe STB loste uiteraard niks op (dankzij de jantje-van-leiden helpdesk van Telfort).

Firmware 5.86 draait op mijn 7360 (allerlaatste) en heb al poging gedaan de config aan te passen. Ik heb naar beste weten de XS4ALL config file aangepast naar huidige Telfort instellingen en terug gezet. Dat is zover vlekkeloos gelukt, maar het probleem is nog niet opgelost. Ook wisselen van LAN poort (3 en 4 getest) en Telfort profielen "Telfort"en "Telfort IPTV" lossen het niet op. Alleen het profiel Telfort IPTV krijg ik TV ontvangst mee, maar dan doet met menu nog steeds niks (ja, de melding "wissel uw modem")

Heb ik de config niet correct aangepast (kan iemand mij daarmee helpen?) of is een 7360 niet geschikt voor routed IPTV?

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon 73 op 17-03-2020 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:40
Ramon 73 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:15:
Ik heb drie jaar geleden heel veel problemen gehad met Telfort. Drie verschillende KPN monteurs konden het niet opgelost krijgen (beeld bevroor na half uur kijken). Tig nieuwe Experiabox V8 en STB's gehad, niks hielp. Enige oplossing was een Fritzbox 7360 neerzetten en alle V8-en terugsturen.
Nu gaat Telfort/KPN naar routed IPTV en werkt het menu van mijn STB niet meer. Een nieuwe STB loste uiteraard niks op (dankzij de jantje-van-leiden helpdesk van Telfort).

Firmware 5.86 draait op mijn 7360 (allerlaatste) en heb al poging gedaan de config aan te passen. Ik heb naar beste weten de XS4ALL config file aangepast naar huidige Telfort instellingen en terug gezet. Dat is zover vlekkeloos gelukt, maar het probleem is nog niet opgelost.

Heb ik de config niet correct aangepast (kan iemand mij daarmee helpen?) of is een 7360 niet geschikt voor routed IPTV?
Hier alles werkend met een AVM Fritz!Box 7360 en routed IPTV. De XS4ALL configuratiefile uit dit forum gebruikt en aangepast.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kitser schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:34:
Is het al bekend wanneer Telfort thuis wordt omgezet naar KPN?
Mobiel is eind januari omgezet. En je kan ook wel zelf overstappen naar KPN. Maar wanneer gaat dit vanuit Telfort in gang gezet worden?
Staat 3 posts boven je voorlaatste bericht. ;)

Halverwege 2020 wordt Telfort Thuis overgezet naar KPN Thuis. We zetten uw abonnement over naar KPN, voor dezelfde abonnementsprijs die u op dat moment bij Telfort betaalt. Ook zal uw abonnement dezelfde voorwaarden behouden. U hoeft zelf niets te doen tijdens de overgang naar KPN.

U kunt onze services en diensten, zoals uw Internet en TV, gewoon blijven gebruiken zoals u gewend bent. We brengen u natuurlijk op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn. Voordat uw Telfort Thuis abonnement daadwerkelijk overgaat naar KPN zullen we u persoonlijk informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Jumpman schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:18:
[...]

Hier alles werkend met een AVM Fritz!Box 7360 en routed IPTV. De XS4ALL configuratiefile uit dit forum gebruikt en aangepast.
Welke aanpassingen heb jij gedaan?
Ik heb de XS4ALL file uit het modem gehaald en die aangepast en terug gezet. Dus is goed mogelijk dat ik niet alles cq verkeerd heb aangepast. Dus hulp is welkom.
Bestand uit de 7360 halen, aanpassen, checksum berekenen en terugzetten was geen punt. Alleen dus niet het juiste aangepast waarschijnlijk.
Ik gebruik na terugzetten overigens het Telfort IPTV profiel, dat is het enige waarmee ik de oude stb tv laat draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Ramon 73 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:12:
[...]

Welke aanpassingen heb jij gedaan?
Ik heb de XS4ALL file uit het modem gehaald en die aangepast en terug gezet. Dus is goed mogelijk dat ik niet alles cq verkeerd heb aangepast. Dus hulp is welkom.
Bestand uit de 7360 halen, aanpassen, checksum berekenen en terugzetten was geen punt. Alleen dus niet het juiste aangepast waarschijnlijk.
Ik gebruik na terugzetten overigens het Telfort IPTV profiel, dat is het enige waarmee ik de oude stb tv laat draaien.
Wat betreft hardware heb ik een AVM Fritz!Box 7360 V2 met firmware 6.86 en als STB een Motorola VIP1853 deze zitten verbonden met een 1 Gbit UTP kabel.

Deze post heb ik gevolgd van Prolution en er iets aan toegevoegd:
Jumpman in "[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Jumpman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:02:
[...]

Wat betreft hardware heb ik een AVM Fritz!Box 7360 V2 met firmware 6.86 en als STB een Motorola VIP1853 deze zitten verbonden met een 1 Gbit UTP kabel.

Deze post heb ik gevolgd van Prolution en er iets aan toegevoegd:
Jumpman in "[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20"
Jouw post had ik niet gezien. Dank daarvoor!
Ga het vanavond testen, keep you posted.

Edit 19-3: gisteren niet gelukt. Vanavond XS4ALL file nogmaals bijgewerkt in Notepad++. TV werkt nog steeds niet goed :(

Dit stukje is in mijn fritzbox niet terug te vinden:
>>>
Deze services onder Internet -> Account Information -> Provider Services moet je uitzetten:
  • Allow automatic configuration by the service provider: This setting allows the service provider the secure (encrypted) transfer of the Internet account information and login data for Internet telephony on this FRITZ!Box. Not every Internet service provider or Internet telephony provider supports this function.
  • Permit automatic updates: When this setting is selected, the service provider can update the FRITZ!OS of this device as needed in order to improve the services offered.
  • Observe the URL of the Auto Configuration Server over DHCP: Specify whether the FRITZ!Box should observe the address (URL) of the Auto Configuration Server (ACS) if the Internet provider supplies it over DHCP.
<<<

Ik begrijp dat ik dat in de webinterface van de FB zelf moet regelen, niet in de config file. Maar die drie instellingen zijn onvindbaar in fw 6.86

[ Voor 52% gewijzigd door Ramon 73 op 19-03-2020 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Hoe doen jullie dat met het voip account?

En hoe kan ik de ZTE H369A instellen als router?

Heb nu de Fritz!Box 7360 V1 aan het internet gehangen, maar mn telefoon werkt dus niet. De ZTE erachter staan, maar die pikt niets op als ik een utp kabel van de FB in de WAN poort prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ramon 73 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:16:
[...]

Jouw post had ik niet gezien. Dank daarvoor!
Ga het vanavond testen, keep you posted.

Edit 19-3: gisteren niet gelukt. Vanavond XS4ALL file nogmaals bijgewerkt in Notepad++. TV werkt nog steeds niet goed :(

Dit stukje is in mijn fritzbox niet terug te vinden:
>>>
Deze services onder Internet -> Account Information -> Provider Services moet je uitzetten:
  • Allow automatic configuration by the service provider: This setting allows the service provider the secure (encrypted) transfer of the Internet account information and login data for Internet telephony on this FRITZ!Box. Not every Internet service provider or Internet telephony provider supports this function.
  • Permit automatic updates: When this setting is selected, the service provider can update the FRITZ!OS of this device as needed in order to improve the services offered.
  • Observe the URL of the Auto Configuration Server over DHCP: Specify whether the FRITZ!Box should observe the address (URL) of the Auto Configuration Server (ACS) if the Internet provider supplies it over DHCP.
<<<

Ik begrijp dat ik dat in de webinterface van de FB zelf moet regelen, niet in de config file. Maar die drie instellingen zijn onvindbaar in fw 6.86
toon volledige bericht
Bij mij niet en ik draai ook 6.86.

Heb je ook een V2? Kan je onderop de sticker zien, misschien is dat een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Jumpman schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:31:
[...]

Bij mij niet en ik draai ook 6.86.

Heb je ook een V2? Kan je onderop de sticker zien, misschien is dat een verschil?
Er staat niks van versies op de sticker, dus ik neem aan dat ik V1 heb.
Ook al omdat ik de instellingen die jij noemt niet erin heb zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
Ramon 73 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 07:01:
[...]

Er staat niks van versies op de sticker, dus ik neem aan dat ik V1 heb.
Ook al omdat ik de instellingen die jij noemt niet erin heb zitten.
Als je de diagnostic test start zie je een uitgebreider versienummer. Bij mij is dat 111.06.33 en die 1'tjes slaan op V1.

Iemand nog tips voor mij om mijn voip gegevens te pakken te krijgen? Of voor (tijdelijk) de experiabox V10 puur als router achter de fritzbox (die nu modem is) te hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Jogai schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Als je de diagnostic test start zie je een uitgebreider versienummer. Bij mij is dat 111.06.33 en die 1'tjes slaan op V1.
Zucht :( ook dat werkt bij mij niet. Diagnostics test is er wel, werkt ook maar laat geen serienummer zien. Niet in Function of in Security en ook niet in de logfiles
Iemand nog tips voor mij om mijn voip gegevens te pakken te krijgen? Of voor (tijdelijk) de experiabox V10 puur als router achter de fritzbox (die nu modem is) te hangen?
Deze uitleg maakt het mogelijk om je SIP gegevens uit je Experiabox te halen.

Edit 22-3: Toch maar eens de Experiabox V10 aangesloten. TV werkt nu weer zoals het hoort. De fritzbox hangt op LAN1 aan de V10, dus het meeste blijft bij het oude.
Eens goed nadenken wat ik wil. Liefst blijf ik mijn FB7360 gebruiken, ben er tevreden mee. Maar TV vind ik ook belangrijk dat opnemen gewoon werkt en ik ook terug kan kijken. Is de aanschaf van een Fritzbox7390 een oplossing? Die zijn voor €40-50 wel tweedehands verkijgbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon 73 op 22-03-2020 17:06 ]

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie