[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-04 09:15
Mede-auteur:
  • Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:09

Speedmaster

Ontstaan
Telfort Glasvezel is de derde business line van Telfort, naast Telfort Mobiel en Telfort xDSL.

Begin 2014 heeft KPN de abonnee's van KickXL en Concepts overgezet naar het Telfort Glasvezel label. Eind 2014/begin 2015 ook de Lijbrandt en XMS abonnees. Deze ISP's nemen inmiddels geen nieuwe klanten meer aan (op de websites wordt doorverwezen naar de aanmeldpagina van Telfort Glasvezel) en de producten zijn grotendeels geharmoniseerd.

Begin 2015 zijn de hardware en diensten van Telfort Glasvezelpakket gelijk getrokken aan het Telfort xDSL pakket. Bestaande abonnees houden de oude hardware en diensten.

Huidig Telfort Glasvezel aanbod: (sinds jan 2015)
Telfort biedt een Alles-in-Eén pakket aan voor 46,- per maand met
* Interactieve TV, incl, BeginGemist en ITV Online
* internet 50 mb/s up en 50 mb/s down
* telefonie
Er zijn tegen meerprijs diverse uitbreidingsopties mogelijk.
Let op! Analoge/DVB-C signaal is nu geen onderdeel meer van het pakket. IPTV-only!

Oude Telfort Glasvezel aanbod: (mei 2014 - dec 2014)
Telfort biedt een Alles-in-Eén pakket aan voor 45,- per maand met
* Analoge / DVB-C met 30 tv zenders en 40 radio zenders.
* Interactieve TV via Glashart Media platform
* internet 50 mb/s up en 50 mb/s down
* telefonie
Er zijn tegen meerprijs diverse uitbreidingsopties mogelijk.

Frequent Asked Questions:

Nieuwe propositie
Welke modem krijg ik? (Nieuw Telfort Glasvezelpakket)
* Genexis NT (zie fiberdordrecht in "Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1")
* Experiabox 8
* 2 x Arcadyan interactive TV decoders.

Klanten die overstappen van de oude naar de nieuwe propositie raken hun COAX / DVB-C signaal kwijt en kunnen alleen nog gebruik maken van de nieuwe decoders, hiervoor is ten alle tijden een UTP kabel of powerline setje noodzakelijk, De MoCo setjes werken dus ook niet.

Hoe sluit ik het aan?
Lees eens de Telfort Glasvezel installatiehandleiding met Arcadyan modem.

Wij zijn de regels omtrent verhuizen icm behoud van coax signaal?
https://forum.telfort.nl/...26/index2.html#post424098 en https://forum.telfort.nl/...26/index3.html#post424837
Bron: Rallye

Oude propositie
Welke modem krijg ik? (oude Telfort Glasvezelpakket)
* Telfort glasvezel werkt qua NT met een Genexis Element (Afbeelding 1 en Afbeelding 2). BTW: Dit is de meest gangbare NT, maar de NT zal afwijken wanneer er een ander FTU type in de woning aanwezig is.
* Telfort glasvezel werkt qua Router met een WLR-4100 X4 (ondersteunt Wifi)

Heeft iemand hier al glasvezel van Telfort en de itv app werkend op een ipad/iphone of online? Blijf een popup krijgen met een abb nr en pincode nl.. (oude Telfort Glasvezelpakket)
ITV online is alleen voor DSL klanten, je moet even zoeken op “Telfortglasvezel TV app” .
Lees ook even dit topic op het Telfort forum: https://forum.telfort.nl/...p-vragen-antwoorden-36515 Is compleet met uitleg en wat wel en wat niet werkt. Bron: Speedmaster

Hier staat nog eens duidelijk uitgelegd wat de verschillen zijn.

[ Voor 110% gewijzigd door Speedmaster op 05-06-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
reserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
Barre73 schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:01:
Dat laatste bestaat niet. Alles is Reggefiber gebied. Ik vermoed dat je iets bedoelt met KPN WBA en WGDO en zo.

Maar dan nog: Een Amino M540 van MP gaat gewoon werken op een Telfort abonnement. Los van dat je bij telfort natuurlijk al een Amino krijgt. Maar dat is dan niet de opname versie zoals de M540.
greatgonzo schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:38:
Ik kom erop omdat ik destijds kon kiezen tussen Tweak blauw (reggefiber?) en Tweak groen (KPN). Bij ons was alleen tweak groen beschikbaar.
Anoniem: 319232 schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:59:
Bij KPN WBA wordt alleen een Motorola gebruikt anders zou hij al een Amino hebben gehad.
Barre73 schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:06:
Weet ik wel. KPN WBA is/was de verzamelnaam voor KPN als operator (dus ook ITNS). WGDO staat her en der nog bekend als Reggefiber.
Vandaar dat ik die termen gebruikte.

Dus voor alle duidelijkheid: Als hij nu naar Telfort gaat en daar een Amino krijgt kan hij elke andere Amino van MP kopen (behalve de A110 serie dan want die is te oud).
StephanVierkant schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:38:
Heb vandaag een tijdje SSH (poort 22) niet kunnen gebruiken. Heb getest met meerdere apparaten (Windows, Mac en Android), op meerdere servers (binnen en buiten NL) en via Telfort werkte het niet, via andere verbindingen (mobiel internet) wel. Router resetten en firewall aan/uit-zetten werkte niet. Inmiddels werkt het spontaan wel weer. Bekend probleem?

Heb gebeld met Telfort, maar daar gaven ze aan geen ondersteuning te geven. Volgens de meneer aan de telefoon houdt de ondersteuning van Telfort op zodra ten minste één poort werkt. Ik vroeg expliciet "Als ik dus wel kan SSH-en, maar FTP en HTTP(S) werken niet, dan is er volgens jullie geen probleem?". Het antwoord was "Ja, dan werkt de internetverbinding immers".

[ Voor 100% gewijzigd door davides op 01-05-2014 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Ik heb op 24 april Telfort glasvezel besteld via het 0800-1707 (Via de website kan het ook). Direct na de bestelling een bevestiging per mail. Ik ben op dit moment nog klant bij KPN glasvezel dus het wordt een migratie van de glasvezellijn.

Ik moet zelf KPN gaan opzeggen maar je mag dat niet doen voordat de datum voor het plaatsen /vervanging van het glasvezelmodem bekend is en de migratie order loopt. Alleen dit laatste kun je als klant niet weten, normaal zou de nieuwe provider dat moeten aangeven aan de klant wanneer je mag gaan opzeggen. En de opzegdatum moet dan altijd later liggen dan de datum voor het plaatsen /vervanging van het glasvezelmodem.

Voor de afspraak voor plaatsing van het glasvezelmodem wordt je vermoedelijk gebeld door een aannemer.

In het doe het zelf pakket zit de router en tv ontvanger en eventuele extra bestelde apparatuur. Je kunt een eigen router ook gebruiken als deze snel genoeg is.

25 april de wetttelijke 7 dagen bedenktijd laten verwijderen om de wachttijd te laten verminderen.

Per mail naar info@telfortglasvezel.nl met je naam, adres en postcode en het verzoek om de bedenktijd te laten verwijderen. Ik weet niet of het direct bij een telefonische bestelling ook mogelijk is.

29 april de bevestigingsbrief van de aanmelding ontvangen.

Deel uit aanmeldingsbrief van Telfort.

Installatie glasvezelmodem

Binnen twee tot vier weken na de wettelijke bedenktijd neemt onze installatiepartij contact met u op
om een afspraak te maken voor installatie van het glasvezelmodem in uw woning.

Activatiedatum

Het is nu nog niet bekend wanneer wij uw glasvezelabonnement kunnen activeren. Enkele dagen na
installatie van het glasvezelmodem ontvangt u van ons een brief met de activatiedatum van het
abonnement.

Opzeggen bestaand abonnement
Pas nadat de activatiedatum bekend is kumt u uw huidige abonnement(en) voor tv, internet en/of
vast bellen opzeggen

Deze brief voldoet voor een overstap vanaf de kabel of ADSL maar niet bij een migratie vanaf een andere glasvezelprovider. Als de bovenstaande procedure wordt gevolg krijg je te maken met een lange downtime. Terwijl een downtime van enkele uren bij een migratie zins vorig jaar mogelijk is.

Daarom maar een email gestuurd naar telfort en binnen 24 uur een antwoord.

- een standaard bevestigingsbrief ontvangen (order wordt automatisch veranderd in een migratie bij een actieve glasvezellijn) maar dat weet een nieuwe klant natuurlijk niet!!!.
- datum voor de installatie van het glasvezelmodem (NT) wordt 4 weken van te voren gepland. Waardoor ruimte is voor het zelf opzeggen van de oude glasvezelprovider.
- de diensten werken direct vanaf de installatie glasvezelmodem (NT) doe het zelf pakket komt dus voor deze datum. Mocht ik toch nog met een overlap van de kosten te maken krijgen dan wordt de facturatie datum verplaatst terwijl de diensten al wel werken (netjes opgelost).
Als ik zelf te lang wacht met opzeggen geldt dat natuurlijk niet neem ik aan.
- Het geven van een harde datum van 12 juni door Telfort had niet gemogen. Het is altijd een wensdatum i.v.m met wijzingen in het proces.

Deze procedure levert normaal maar enkele uren downtime op.

Ik verwacht de komende week al wel telefoon voor het inplannen van de datum voor de installatie van het glasvezelmodem.

Update 3 mei:

Nieuwe brief ontvangen van Telfort

Overstapdatum glasvezelaansluiting

Onlangs heeft u een Telfort glasvezelabonnement aangevraagd. Volgens Reggefiber, de eigenaar van het glasvezelnetwerk, is de glasvezelaansluiting in uw woning momenteel door een andere provider in gebruik. Telfort neemt de aansluiting daarom op een met u afgesproken datum over. Op deze datum (in de ochtend) vervangt een monteur het glasvezelmodem in uw woning door een ander type.

Afspreken overstapdatum

Wij verzoeken u binnen 7 dagen contact met ons op te nemen op telefoonnummmer ...... om een overstapdatum af te spreken. Deze datum moet minimaal vier weken in de toekomst liggen op maandag, disndag, woensdag of donderdag.

Op zaterdag kun je nog tot 17.00 uur bellen en de nieuwe wensdatum voor de migratie staat nu op 2 juni.

Wordt vervolg...........

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 03-05-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:34
Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:09:
Is zo eenzaam met alleen een startpost.

Ik heb op 24 april Telfort glasvezel besteld via het 0800-1707 (Via de website kan het ook). Direct na de bestelling een bevestiging per mail. Ik ben op dit moment nog klant bij KPN glasvezel dus het wordt een migratie van de glasvezellijn.

25 april de wetttelijke 7 dagen bedenktijd laten verwijderen om de wachttijd te laten verminderen.

Per mail naar info@telfortglasvezel.nl met je naam, adres en postcode en het verzoek om de bedenktijd te laten verwijderen. Ik weet niet of het direct bij een telefonische bestelling ook mogelijk is.
Bij een telefonische bestelling kun je aangeven dat je die termijn van 7 dagen wilt overslaan. Ze vragen je dan om een mailtje te sturen zoals jij dat hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:21
Blokkeert Telfort nog steeds poort 25 voor uitgaande email voor alle email diensten behalve haar eigen mail dienst?

Of voldoen ze nu wel netjes aan de "Vrije toegang tot internetdiensten (netneutraliteit)" ?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594139

Hej Allemaal,

Ik heb hier een Cine C/T DVB-C tuner en een glasvezelverbinding van telfort.
met geen mogelijkheid krijg ik er kanalen op, al uren gezocht... :'(

Heeft iemand ervaringen hiermee, of een transponderlijst van Telfort?

Groeten,
Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik je wel de goede settings voor DVB-C

https://www.telfort.nl/Pe...naloge-en-digitale-TV.htm

Bij elk pakket met radio en tv, ontvangt u standaard een analoog signaal en een digitaal (DVB-c) signaal. Tijdens het installeren van de tv kunt u gevraagd worden onderstaande gegevens in te voeren.

De DVB-c instellingen zijn als volgt:

Frequentie: 304000 kHz of 304 MHz
QAM: 64
Symboolfrequentie: 6875 (op sommige ontvangers 68750)

Netwerk-ID: zie link op pagina
https://www.telfort.nl/Pe...naloge-en-digitale-TV.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501927

Anoniem: 594139 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:47:
Hej Allemaal,

Ik heb hier een Cine C/T DVB-C tuner en een glasvezelverbinding van telfort.
met geen mogelijkheid krijg ik er kanalen op, al uren gezocht... :'(

Heeft iemand ervaringen hiermee, of een transponderlijst van Telfort?

Groeten,
Joop
Ik ken jouw tuner niet, maar bij mijn TV moest ik kiezen voor een ander land dan Nederland. Koos ik voor Nederland dan werden er geen kanalen geveonden, koos ik b.v. voor Duitsland dan verliep alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 12:08
@SpaceOne: bedankt, bijna de fout gemaakt om te snel op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 17:21
Even een kleine melding over de uptime hier, ondertussen 47 dagen onafgebroken aan het glas en idd nog geen "stukkie" storing kunnen bemerken. Dus ik ben blij. Maarrrrr is er nog eventueel een betere, lees, sterkere wifi router i.p.v. de sitecom x4 n300? Heb een bijna schoon wifi kanaal geselecteerd maar 2 etages naar boven is het prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga straks ook mijn eigen router gebruiken (TL-WDR4300 met OpenWrt ) en de Telfort router gaat als backup in de kast. Voor Wlan gebruik ik altijd een los accespoint dus wlan nog niet getest met de WDR4300.

Je kunt bij Telfort als het goed is ook gebruik maken van IPV6 als de router die optie heeft. De dienst draait als test dus zonder support van de helpdesk.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 03-05-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In welke vorm ondersteunt Telfort ipv6? Moet je een tunnel aanleggen? Mijn openwrt ziet in ieder geval geen ipv6 op de lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miscchien kun hier wat mee

http://www.hetlab.tk/tests/lijbrandt-test-stiekem-ipv6
eymey in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Zou volgens mij nog altijd moeten werken bij providers die gebruik maken van KPN ITNS

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 04-05-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 19:50
Anoniem: 501927 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 12:00:
[...]

Ik ken jouw tuner niet, maar bij mijn TV moest ik kiezen voor een ander land dan Nederland. Koos ik voor Nederland dan werden er geen kanalen geveonden, koos ik b.v. voor Duitsland dan verliep alles prima.
Ik heb zelf ook een andere tuner, een Xoro HRK 8750 CI+ Het koste even tijd om deze goed te laten draaien. Het probleem was om een default instelling te kiezen waarin ik voldoende kon aanpassen. Bij bepaalde netwerken/landen waren sommige instellingen niet aanpasbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:49

greatgonzo

schit-te-rend!

gisteren overgestapt van tweak naar Telfort, ben benieuwd wat het gaat brengen!

trouwens, misschien ook interessant voor anderen, mijn vriendin heeft ook een Telfort Simonly abonnement, waardoor je combi voordeel krijgt. Dit is €5 per maand, 2x zoveel belminuten/MB of bijvoorbeeld gratis HBO

Ikzelf moet binnenkort ook overstappen van mobiele provider, mogelijk krijg ik dan ook nog extra korting als ik een telfort abonnement neem

[ Voor 72% gewijzigd door greatgonzo op 06-05-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 19:51

m0nk

16-09-2003 15.15

Bij mij is alles geregeld, wacht nu op donderdag as. voor de activatie van mijn lijn. Aanvraag etc is allemaal soepel verlopen. Alleen de installatieafspraak met Reggefiber voor mijn modem ging wat stroef. Zal donderdag wel even een update posten.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:57
m0nk schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:24:
Bij mij is alles geregeld, wacht nu op donderdag as. voor de activatie van mijn lijn. Aanvraag etc is allemaal soepel verlopen. Alleen de installatieafspraak met Reggefiber voor mijn modem ging wat stroef. Zal donderdag wel even een update posten.
Wat ging er stroef? Ik werd afgelopen week gebeld voor een afspraak (overigens was het een ander bedrijf dan Reggefiber, maar ik sliep half toen ik de telefoon opnam) en deze vrijdag wordt de glasvezel kabel naar binnen getrokken.

Enig idee wat voor modem/router er bij Telfort geleverd wordt en of dat een verbetering is tegenover Ziggo's EPC3925?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een WLR-4100 X4 router. Maar een eigen router als deze snel genoeg is kan ook.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 08-05-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het doe het zelf pakket is binnen voor de migratie van KPN glas naar Telfort glas begin juni.

Wat een verschil in grootte van de Amino A140 t.o.v KPN ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 22-04 19:51

m0nk

16-09-2003 15.15

Reggefiber heeft mij ook gebeld voor een afspraak. Die stond voor 2 weken geleden op een dinsdag. Ik heb toen de ochtend vrij genomen. Toevallig belde Reggefiber planning mij dezelfde ochtend op om een afspraak te maken voor het plaatsen van een modem.. Gelukkig was er nog een monteur in de buurt, dus uiteindelijk is het alsnog die ochtend geregeld. Was dat niet het geval dan had ik de ochtend voor niks vrijgenomen..

Inmiddels is mijn lijn opgeleverd. Vanochtend voor het vertrekken nog even een speedtest gedaan, liep op ong 95Mbit up en down.

Heeft iemand hier al glasvezel van Telfort en de itv app werkend op een ipad/iphone of online? Blijf een popup krijgen met een abb nr en pincode nl..

[ Voor 12% gewijzigd door m0nk op 08-05-2014 13:39 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:45

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

greatgonzo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:30:
gisteren overgestapt van tweak naar Telfort, ben benieuwd wat het gaat brengen!

trouwens, misschien ook interessant voor anderen, mijn vriendin heeft ook een Telfort Simonly abonnement, waardoor je combi voordeel krijgt. Dit is €5 per maand, 2x zoveel belminuten/MB of bijvoorbeeld gratis HBO

Ikzelf moet binnenkort ook overstappen van mobiele provider, mogelijk krijg ik dan ook nog extra korting als ik een telfort abonnement neem
Briljante tip! _/-\o_

Zelf was ik er nooit achter gekomen; zolang alles werkt ga ik niet bij Telfort op de site kijken. Maar ik heb een klein half jaartje Telfort glas met interactieve tv + al jaren Telfort sim-only.
Simpelweg even je adresgegevens invullen, smsje sturen: profit!

Als je recent verhuisd bent, controleer dan wel via de site of het adres dat bij je mobiele abo hoort nog wel klopt. Anders krijg je geen match en dus geen korting.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:28
Na enig speuren kwam ik ook van Tweak bij Telfort uit. Eigenlijk is het telfort pakket exact gelijk aan die van Tweak muv de newsserver. Kortom, waarschijnlijk mijn alternatief.

Maar nu heeft Tweak ons weggejaagd door te (moeten) stoppen met DVB-C en meer te vragen voor minder. Hoe zeker is het dat Telfort DVC-C houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:02
Ja, dat zou ik ook willen weten. Glasvezel gaat binnenkort de grond in, en wil graag naar Telfort, maar kan niet zonder DVB-C. Zouden ze in het 1e jaar ervoor kunnen kiezen om het eruit te gooien?

[ Voor 21% gewijzigd door Untouchablezz20 op 08-05-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56

JT

VETAK y0

Lijkt mij contractbreuk toch? DVB-C is een van de geleverde diensten waarvoor je tekent.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
JT schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:48:
Lijkt mij contractbreuk toch? DVB-C is een van de geleverde diensten waarvoor je tekent.
Dat kun je ook van Tweak zeggen. Volledig ander pakket dat ze nu aanbieden. Net zoals Tweak is Telfort afhankelijk van een derde partij, dus overmacht.
Providers dekken zich altijd in met hun Algemene Voorwaarden. Gevolg van zo'n wijziging is wel dat je zonder je contract te moeten uitzitten naar een andere provider kunt overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 06:38
gerritjan schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:57:
[...]

Dat kun je ook van Tweak zeggen. Volledig ander pakket dat ze nu aanbieden. Net zoals Tweak is Telfort afhankelijk van een derde partij, dus overmacht.
Providers dekken zich altijd in met hun Algemene Voorwaarden. Gevolg van zo'n wijziging is wel dat je zonder je contract te moeten uitzitten naar een andere provider kunt overstappen.
Hoezo overmacht? Dat kunnen ze toch gewoon ergens anders inkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Topicstarter
m0nk schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:55:

Heeft iemand hier al glasvezel van Telfort en de itv app werkend op een ipad/iphone of online? Blijf een popup krijgen met een abb nr en pincode nl..
ITV online is alleen voor DSL klanten, je moet even zoeken op “Telfortglasvezel TV app” .
Lees ook even dit topic op het Telfort forum: https://forum.telfort.nl/...p-vragen-antwoorden-36515

Is compleet met uitleg en wat wel en wat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Lijkt mij ook! Zal nog eens informeren bij Reggefiber en Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Glasvezel gister geactiveerd en werkt top, ik haal maximale snelheden :) Gelukkig dat ik ook een DVB-C signaal kan krijgen; zappen gaat traag op de Amino en het volume op de Amino AB regelt het volume op de Amino en niet de TV, ondanks dat ik alle codes voor Panasonic heb geprobeerd. Ik ga no way met 2 afstandsbedieningen werken voor normaal tv kijken.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 17:46
Wij hebben ook Telfort glasvezel aangevraagd, kan niet wachten :)
De router is de experiabox vernam ik helaas, tenzij iemand dat kan ontkrachten?
Hoe dan ook, is dit puur de router en makkelijk te vervangen of moet mijn eigen router met vlans kunnen werken voor bijvoorbeeld IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb geen Experiaboxtroep. Ik heb een kastje bij m'n glasvezel aansluiting. Dit is een modem met ik vermoed een router, anders een 4 poorts switch. Op 1 poort zit m'n IPTV en de andere m'n wireless router.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RHPJS schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:03:
Wij hebben ook Telfort glasvezel aangevraagd, kan niet wachten :)
De router is de experiabox vernam ik helaas, tenzij iemand dat kan ontkrachten?
Hoe dan ook, is dit puur de router en makkelijk te vervangen of moet mijn eigen router met vlans kunnen werken voor bijvoorbeeld IPTV?
De router is een Sitecom WLR-4100 en dat is zeker geen experiabox. Je kunt bij router alles normaal instellingen terwijl bij de KPN experiabox haast niks mogelijk is. (heb nu nog zelf KPN glas en over 2 weken Telfort glas). Eigen router met DHCP aan wan zijde werkt ook gewoon.

De router komt op poort 1 van het glasvezelmodem (NT) en poort 2 is voor IPTV of net andersom. Dus niks geen vlan zoals bij KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 20-05-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:29:
Glasvezel gister geactiveerd en werkt top, ik haal maximale snelheden :) Gelukkig dat ik ook een DVB-C signaal kan krijgen; zappen gaat traag op de Amino en het volume op de Amino AB regelt het volume op de Amino en niet de TV, ondanks dat ik alle codes voor Panasonic heb geprobeerd. Ik ga no way met 2 afstandsbedieningen werken voor normaal tv kijken.
Is de Amino traag t.o.v een andere iptv providers of DVB-C. Tussen IPTV en DVB-C zitten technische verschillen waardoor IPTV altijd trager zal zijn. Maar als ik zo hoor is de Amino wel ongeveer de snelste IPTV ontvanger. Onze huidige KPN ontvangers zijn wel heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vergeleken met DVB-C :) Ik snap dat de techniek anders is. Ach ja, ik vind het wel best hoor, DVB-C.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Bedankt voor de antwoorden, ben benieuwd wat ik aan pakket binnenkrijg.
De levertijd is helaas nog 4-6 weken dus het kan even duren :(

Waarom duurt dit trouwens zo lang? Het is niet dat we in een nieuw aan te sluiten gebied zitten, glasvezel ligt hier al een jaar tot in de meterkast en zelfs het modem is al gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wettelijke bedenktijd 1 week

Aanvragen aansluitingen bij Reggefiber 2 weken (o.a inplannen monteur POP/Thuis)

6 weken is wel lang maar 4 weken of langer is ook bij andere ook heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 11:47
Bij mij was het in iets meer dan 2 weken geregeld. Wel gemaild dat ik geen bedenktijd nodig had, en direct nadat de monteur was geweest gevraagd of ze konden activeren. Geen probleem en 16 dagen later ofzo werkte alles.

Doos nog niet eens open gehad, gewoon modem naar mijn Airport, DVB-C aangesloten en TVHeadend opnieuw ingesteld, en klaar. ;)

DVB-C heeft zelf iets hogere bitrate dan UPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04 21:05
Ik kom over van Tweeak naar Telfort en er staat nu een Expria box te knipperen maar wat krijg ik daar voor in de plaats? In de meterkast hangt al een genexis modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een WLR-4100 X4 router maar je kunt ook gewoon eenvoudig je eigen router gebruiken. De router heeft heel veel instellingen t.o.v de Expria boxen van KPN. Vanaf maandag gebruik eerste deze router later mijn eigen open-wrt router welke ik nu ook gebruik bij KPN.

Genexis wordt vervangen de Reggefiber (aannemer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:02
N.v.t.

[ Voor 104% gewijzigd door chim0 op 30-05-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:02
@chim0:

Er is een storing in de WDGO gebieden. In het Lijbrandt topic is hier ook melding van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
.NCK schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:20:
@chim0:

Er is een storing in de WDGO gebieden. In het Lijbrandt topic is hier ook melding van gemaakt.
Ah, vandaar. Dan wachten we gewoon rustig af!

Hoop wel dat het snel opgelost is, Roland Garros kijken op de bank is toch wel wat relaxter dan achter je PC.

http://www.telfort.nl/Per...visie-meerdere-regios.htm

Note to self: Voortaan eerst beter uitzoeken, alvorens je moord en brand gaat schreeuwen en rare filmpjes gaat maken. :+

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 30-05-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Niet alleen WDGO, ook hier (WMP+) was het gisteravond dikke ellende.

Ik zal 's kijken hoe het nu is.

edit: Lijkt nu weer in orde

[ Voor 33% gewijzigd door albino71 op 30-05-2014 14:05 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hier ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15
Werkt bij anderen de telfort glasvezel app ook niet goed meer. Op mijn iPad werkt live-tv niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Schijnt een storing geweest te zijn, als het goed is, wordt daar aan gewerkt. Staat ook op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Merkte vandeweek (pas? :P) dat mijn IP is veranderd en niet langer is gelinkt aan Concepts, maar KPN BV.
Verder geen last van ofzo, maar blijkbaar wordt alles eindelijk goed afgerond zeg maar :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de trace dan ook veranderd of alleen ip-adres zelf?

Ik ben maandag van KPN glas naar Telfort gegaan met de overstap is verder alles goed gegaan alleen nog geen DVB-C omdat ik nog niet ben gepatch en dan het lampje ook niet gaan branden!!!!!.

tracert speedtest.operator.nl

1 <1 ms <1 ms <1 ms sitecom.router [192.168.1.254]
2 3 ms 4 ms 3 ms 542xxxxx1.ftth.concepts.nl [84.xx.xx.x]
3 3 ms 2 ms 3 ms ict.1x.1xx.concepts.nl [213.197.xx.1xx]
4 3 ms 3 ms 3 ms ict.1x.xx.concepts.nl [213.197.1x.xx]
5 3 ms 2 ms 3 ms ict.1x.xx.concepts.nl [213.197.1x.xx]
6 3 ms 2 ms 2 ms ict.1x.xx.concepts.nl [213.197.1x.xx]
7 * * * Request timed out.
8 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.38
9 3 ms 3 ms 3 ms 77-175-0-253.FTTH.ispfabriek.nl [77.175.0.253]
10 3 ms 5 ms 3 ms 77-175-0-254.FTTH.ispfabriek.nl [77.175.0.254]
11 2 ms 2 ms 2 ms speedtest1.asd-dc2.operator.nl [77.175.0.98]

Ik zit dus altijd nog in het concepts netwerk. speedtest.operator.nl is de speedtest van KPN-ITIS.
En KPN-ITNS.was voordat het werdt overgenomen door KPN de ispfabriek. De klanten van Lijbrandt en XMS welke later overgaan naar Telfort zitten nu al bij KPN-ITNS.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 06-06-2014 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-03 13:24
Inmiddels de boel geïnstalleerd. Ben nog niet helemaal tevreden. dit heeft met name een technische oorzaak. Bij kpn kon je alles (tv + internet) aansluiten op 1 switch. Nu is er een opsplitsing tussen deze twee. Leuk maar maakt wel dat ik op zolder 1 aansluiting via het stopcontact moet doen. En die verbinding is onstabiel. Jammer dat heeft kpn echt beter voor elkaar. Hier kon ik een switch boven leggen en de xbox, mediacenter en mediabox op 1 ding aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Laatst online: 08:06

servies

Veni Vidi Servici

xxxMaverick schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:11:
Inmiddels de boel geïnstalleerd. Ben nog niet helemaal tevreden. dit heeft met name een technische oorzaak. Bij kpn kon je alles (tv + internet) aansluiten op 1 switch. Nu is er een opsplitsing tussen deze twee. Leuk maar maakt wel dat ik op zolder 1 aansluiting via het stopcontact moet doen. En die verbinding is onstabiel. Jammer dat heeft kpn echt beter voor elkaar. Hier kon ik een switch boven leggen en de xbox, mediacenter en mediabox op 1 ding aansluiten.
En dat kan nog steeds... Zoek maar eens op managed switches...
Ik denk dat de meesten hier het niet met je eens zullen zijn wat betreft je melding dat KPN het beter voor elkaar heeft... Eerder het tegengestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of een gebruikt 2 x 4 aders wel heb je dan 2 x 100 Mbit verbinding.

KPN loopt achter op TV gebied snellere ontvangers (bij KPN VIP 1060/1963) betere HD zenders, HD zenders op 1 tm 10, Straks als het goed is met de opnamecloud Start en eindtijd zelf de wijzingen en als de beschrijving van Stoneroos lees zit er ook standaard een soort begin gemist van KPN in maar dan op alle kanalen.

http://www.stoneroos.nl/nl/projects/glashart-media-npvr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
servies schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:24:
[...]

En dat kan nog steeds... Zoek maar eens op managed switches...
Ik denk dat de meesten hier het niet met je eens zullen zijn wat betreft je melding dat KPN het beter voor elkaar heeft... Eerder het tegengestelde...
dank ik wist niet dat daar oplossingen voor waren. Ik zit nu op routercenter.nl te kijken en zie inderdaad een hele boel managed switches. Ik ga eens bellen voor advies :)

/edit

De productexpert van coolbue geeft aan dat wat ik wil niet kan en er toch echt 2 kabels naar boven moet doen.....Managed of unmanaged maakt volgens hem hier niet uit....

Vreemd

[ Voor 15% gewijzigd door xxxMaverick op 06-06-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 319232 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 07:22:
Is de trace dan ook veranderd of alleen ip-adres zelf?

Ik ben maandag van KPN glas naar Telfort gegaan met de overstap is verder alles goed gegaan alleen nog geen DVB-C omdat ik nog niet ben gepatch en dan het lampje ook niet gaan branden!!!!!.

tracert speedtest.operator.nl

<tracertje>

Ik zit dus altijd nog in het concepts netwerk. speedtest.operator.nl is de speedtest van KPN-ITIS.
En KPN-ITNS.was voordat het werdt overgenomen door KPN de ispfabriek. De klanten van Lijbrandt en XMS welke later overgaan naar Telfort zitten nu al bij KPN-ITNS.
Heb ik nog niet gecontroleerd, eens ff doen vanavond. Het viel mij op bij het doorlopen van een speedtest via speedtest.net..normaal plopte daar Concepts naar boven, maar zag nu KPN staan en een 77. IP-adres ineens, vandaar.

-update-
Loopt idd nog wel via concepts. Maar goed dat verandert wel over een tijdje..we gaan naar xs4all :+

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 06-06-2014 20:06 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
xxxMaverick schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:49:
[...]

dank ik wist niet dat daar oplossingen voor waren. Ik zit nu op routercenter.nl te kijken en zie inderdaad een hele boel managed switches. Ik ga eens bellen voor advies :)

/edit

De productexpert van coolbue geeft aan dat wat ik wil niet kan en er toch echt 2 kabels naar boven moet doen.....Managed of unmanaged maakt volgens hem hier niet uit....

Vreemd
Dan heb je denk ik de verkeerde product expert te pakken gehad, ik heb dergelijk oplossingen vaker gebruikt. Je hebt 2 switches (smartswitch/managed) nodig met vlan support. Op 1 switch sluit je dan internet en tv aan en je tagged het verkeer daarop met 2 verschillende vlan id's. De kabel naar boven wordt aangesloten op een poort die deel uitmaakt van beide vlan's. Boven zet je dan een smartswitch neer die het spiegelbeeld is van de switch beneden. De poort waar het verkeer op binnen komt ondersteunt weer beide vlan's en op deze switch definieer je weer 2 poorten voor resp. het internet en tv vlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Topicstarter
xxxMaverick schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:49:
[...]

Vreemd
2x Deze aanschaffen: pricewatch: Netgear Prosafe GS105E
En je bent klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Dank voor de concrete tips! (jij ook Joop)

Mystery....Ik heb nu met gewone switches het op 1 of andere manier voor elkaar dat er overal beeld is en internet _/-\o_

Het is echter zo te merken niet heel stabiel want toen ik een netwerk kabel van mijn zonnepanelen monitoring aansloot vloog alles eruit >:)

Dank voor de tips ik kijk morgen verder en bestel anders deze apparaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wijzigingen zenderpakket Telfort Glasvezel

http://www.totaaltv.nl/ni...deraanbod-per-2-juli.html

o.a het basispakket wordt uitgebreid met de HD-kanalen Eén HD, Canvas HD en Eurosport HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Goed nieuws uiteraard!
Even verder gekeken op de website en kwam Opnemen in de cloud bij Glashart Media tegen.
De koop van een amino m540 voor de zekerheid maar even afgeblazen. :)

EDIT: Binnenkort beschikbaar zo blijkt.

[ Voor 25% gewijzigd door RHPJS op 09-06-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Overigens, met het cloud opname pakket kun je dus niet pauzeren... De timeshift functie van de M540 lijkt er (nog) niet in te zitten.

KPN gebruikt hiervoor in haar eigen ontvangers een klein beetje flash geheugen, gaat Telfort hiervoor een USB stickje voor de A140 leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Niet pauzeren met de cloud opname? Pauzeren lijkt me tegenwoordig standaard, denk niet dat ze dat zomaar kunnen weghalen. USB stick meeleveren is misschien een optie, maar er zit toch wel flash geheugen in de A140? Daarmee bedoel ik niet de 128MB.

EDIT: Blijkbaar niet?

[ Voor 13% gewijzigd door RHPJS op 09-06-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.stoneroos.nl/nl/projects/glashart-media-npvr
Deze vooruitstrevende dienst maakt het technisch ook mogelijk om opnames in te plannen en terug te spoelen naar het begin van een live programma, ook al breekt de gebruiker daar op een willekeurig moment op in. De EPGdata van Stoneroos voor de ruim 300 kanalen van het KPN Wholesale product maakt de aansturing en het opvragen en beheren van de data in de cloud tot een ‘piece of cake’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ze hebben dus in de cloud een add-on ontwikkeld hiervoor. Zou mooi zijn als dat überhaupt standaard werd in het IPTV product, zeker een verkoopargument.

Met of zonder locale storage ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
Pauzeren moet dan toch ook mogelijk zijn zonder hdd?
De programma's worden centraal opgeslagen ook al is er geen opname ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net met Telfort gebeld en op dit moment werkt de cloud openemen alleen met de M540 (harddisk wordt dan niet gebruikt) en niet op de A140. Om techische reden is het nu niet mogelijk om op de A140 om te nemen. De pilot is op beide ontvangers getest ik vermoed dat er nog een aanpassing nodig is om het ook goed op de A140 aan te bieden. Opzicht een goed punt dat je pas een dienst gaat aanbieden als het echt goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Laatst online: 22:08

OKA

Morgen (11/6) is de activatiedatum van mijn glasvezel verbinding bij Telfort. Heb nu nog Telfort Adsl.
Ook het overnemen van het KPN telefoonnummer staat gepland voor 11/6.

Wat kan ik verwachten qua tijdstippen dat eea is geactiveerd/omgezet?
Is dat begin-, in de loop- of eind van de dag? Ze konden bij Telfort Klantenservice dit helaas niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 15:55
Ik zit nu bij Lijbrandt met een oud 25mbps glasvezel abo. Gezien de cloud-tv ontwikkelingen, is dit een goed moment om over te stappen van Lijbrandt->Telfort of beter nog even wachten?

Aangezien ik al een 540 heb, moet ik dan nog evenzogoed een "opnemen" pakket nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-04 05:36
catchingfire schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:29:
Ik zit nu bij Lijbrandt met een oud 25mbps glasvezel abo. Gezien de cloud-tv ontwikkelingen, is dit een goed moment om over te stappen van Lijbrandt->Telfort of beter nog even wachten?

Aangezien ik al een m540 heb, moet ik dan nog evenzogoed een "opnemen" pakket nemen?
@Stefimke. Zit nu ook in de wachtkamer voor overstap naar telfort. Nu overstappen is naar voren schuiven van de verplichte overstap binnen de kpn menukaart 8)7. Dus, ja dit is een goed moment, maar cloudopslag lijkt mij niet DE reden voor overstap

Mijn huidige lijbrandt amino m540 blijft staan en deze "zal functioneren met de cloudopslag". Zo is mij belooft door de helpdesk telfort. Als je al een amino m540 bezit, zoals ik, zorgt het overstappen met de optie cloudopslag er alleen voor dat je een amino m540 toegestuurd krijgt.

Bedenk dat je, na de overstap, op beide amino's m540 geen hd meer gebruikt voor opslag. Ik geloof dat de hd van de amino wel het pauzeren voor haar rekening neemt.

Ik ben benieuwd of de cloud opslag er voor zorgt dat je op de glashart app het opgenomen, in de cloud opgeslagen programma kunt afspelen. En ik hoop van harte dat " opnamen op afstand ( onderweg met je android of ios) ook eens zal mogelijk worden. Upc heeft het al jaren, en het werkt ideaal.

Let wel, als kpn besluit om extra reclame tussen de cloudopslag te gaan proppen, dan denk ik dat de tweakers pagina's vol komt met hoon. Dus lijkt het mij dat kpn gewoon een nette cloudopslag levert, om een beetje te vernieuwen.

Succes met je overwegingen.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 15:55
Ik hoef geen extra 540, maar ik wil wel kunnen blijven opnemen. Moet ik dan toch de 5 euro extra ophoesten voor het opname pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:28
volgens mij heb je dan geen opnemen pakket nodig, mits je al een m540 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-04 17:23

Louw Post

Cerenas

Ik lees hier dat IPTV en internet dus al gescheiden wordt op de glasvezel modem, waardoor je een eigen router op de internet poort kan hangen? Maar hoe zit het met de telefonie, hoe is dit geregeld?

Op het moment aan het wachten op de mensen die de glasvezel bij mij in de straat in de grond leggen, dus ik hoop dat ik binnen enkele maanden een glasvezel verbinding heb. Al wel een bestelling staan bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Louw Post schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:43:
Ik lees hier dat IPTV en internet dus al gescheiden wordt op de glasvezel modem, waardoor je een eigen router op de internet poort kan hangen? Maar hoe zit het met de telefonie, hoe is dit geregeld?

Op het moment aan het wachten op de mensen die de glasvezel bij mij in de straat in de grond leggen, dus ik hoop dat ik binnen enkele maanden een glasvezel verbinding heb. Al wel een bestelling staan bij Telfort.
Telefoon komt rechtstreeks vanaf de NT en niet zoals bij KPN vanaf de router. Zolang een router op DHCP aan de wanzijde kan worden ingesteld worden werkt dat. Nu staat de router die door Telfort wordt geleverd ook gewoon open. IPV6 werkt ook gewoon moet alleen even worden ingsteld.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 11-06-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Louw Post schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:43:

Heb je ook al een aansluitdatum van Reggefiber gekregen? Als ik naar eindelijkglasvezel ga, dan word ik 11 Juli aangesloten door Reggefiber. Hoelang duurt het voordat Telfort mij dan kan aansluiten? Is het verstandig om nu een pakket af te nemen bij Telfort of kan ik beter wachten tot na 11 Juli? Heb momenteel ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-04 17:23

Louw Post

Cerenas

Anoniem: 319232 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:45:
[...]

Telefoon komt rechtstreeks vanaf de NT en niet zoals bij KPN vanaf de router. Zolang een router op DHCP aan de wanzijde kan worden ingesteld worden werkt dat. Nu staat de router die door Telfort wordt geleverd ook gewoon open. IPV6 werkt ook gewoon moet alleen even worden ingsteld.
Dank u!
Untouchablezz20 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:54:
[...]

Heb je ook al een aansluitdatum van Reggefiber gekregen? Als ik naar eindelijkglasvezel ga, dan word ik 11 Juli aangesloten door Reggefiber. Hoelang duurt het voordat Telfort mij dan kan aansluiten? Is het verstandig om nu een pakket af te nemen bij Telfort of kan ik beter wachten tot na 11 Juli? Heb momenteel ziggo.
Nog geen datum gekregen, maar ik heb ze al zien graven aan het begin van de straat. :)

Ik heb momenteel ook Ziggo, maar al wel een bestelling geplaatst bij Telfort. Volgens Telfort zouden ze mij op de hoogte houden als ik mijn Ziggo abonnement kon opzeggen (door middel van een opzegbrief naar Ziggo toe), dit gebeurt dus op een bepaalde datum. De Telfort abo gaat dus ook pas in als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Heb hier Telfort Alles-in-1 Glasvezel genomen:
www.speedtest.nl : up 30Mbps, down 5Mbps, 300 conn/min
geadverteerd op website: up 50, down 50.
Nogal teleurstellend.

TV beeld is erg mooi, maar Animo kastje is troep. Werkt soms niet en heeft geen display van het kanaal.

Voor de telefoon had ik 2 lijnen gevraagd, maar als 1 lijn bezet is, krijgt een 2de beller een ingesprektoon. Dat was niet zoals mij door Telfort was verteld. Bel nu alleen uit met 2de nummer, zodat inkomende lijn vrij blijft.

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-04 15:33
Test eens via speedtest.net, speedtest.caiw.net of speedtest.ziggo.nl. Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
peter123 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:03:
Nogal teleurstellend.
Weet je zeker dat je niet via WIFI aan het speedtesten ben?

Ik heb sinds gisteren ook Telfort-glas (kom van Tweak). Mijn NAS downloadt met 5,5 MB/s, dus volle snelheid 8) . Ik zal vanavond speedtest eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Via speedtest.net: ping 225ms, up 19Mbps, down 0,5Mbps.
Vaste verbinding via Router.
@gerritjan: Ben benieuwd was jij vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
peter123 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:32:
Via speedtest.net: ping 225ms, up 19Mbps, down 0,5Mbps.
Vaste verbinding via Router.
@gerritjan: Ben benieuwd was jij vind.
Hier ook vaste verbinding, Draytek router:

http://www.speedtest.net/my-result/3557202440
ping: 10 ms
Down: 47 Mb/s, up: 68 Mb/s

Komt redelijk overeen met de test van CAIW:
5 ms
47 Mb down
52 Mb up

[ Voor 8% gewijzigd door gerritjan op 11-06-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via de Telfort router

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3557235880.png

Dit is ook nog goede speetest

http://speedtest.operator.nl/

Via IPV6 server staat in Frankrijk (IPV6 staat standaard uit in de Telfort glasvezel router)

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/j2mnqbagv/IPV6_test_3_6_2014.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 11-06-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501927

catchingfire schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:04:
Ik hoef geen extra 540, maar ik wil wel kunnen blijven opnemen. Moet ik dan toch de 5 euro extra ophoesten voor het opname pakket?
Ik heb dit enige tijd geleden aan webcare van Telfort gevraagd. Als je in het bezit bent van een Amino M540 dan betaal je geen extra kosten.
Ook tijdens de test van Telfort voor opnemen in de cloud is mij dat ook bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vandaag de 100/100 bestelling voor mijn ouders ingeschoten bij Telfort.

Direct er achteraan gebeld om aan te geven dat het een migratie betreft van Solcon naar Telfort.

Kan dus niet zegt de medewerker... :X

Wordt natuurlijk weer 680.000 keer bellen en van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Mijn broek zakt er werkelijk waar van af. Wat een enorme prutsers zijn de ISP's toch.... :(

@Barre: Tips zijn van harte welkom. Ik zou graag zien dat mijn ouders zonder al te veel downtime overgaan.

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 11-06-2014 18:50 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

albino71 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:47:

Direct er achteraan gebeld om aan te geven dat het een migratie betreft van Solcon naar Telfort.

Wordt natuurlijk weer 680.000 keer bellen en van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Mijn broek zakt er werkelijk waar van af. Wat een enorme prutsers zijn de ISP's toch.... :(

@Barre: Tips zijn van harte welkom. Ik zou graag zien dat mijn ouders zonder al te veel downtime overgaan.
Gewoon afwachten je krijgt eerst een standaardbrief en kort daarna een "migratiebrief" dat je datum over 4 weken moet afspreken met telfort.

Om de 7 dagen bedenktijd te verwijderen of eventuele vragen kun je ook info@telfortglasvezel.nl gebruiken

Solcon nu niet opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
gerritjan schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:21:
[...]

Hier ook vaste verbinding, Draytek router:

http://www.speedtest.net/my-result/3557202440
ping: 10 ms
Down: 47 Mb/s, up: 68 Mb/s

Komt redelijk overeen met de test van CAIW:
5 ms
47 Mb down
52 Mb up
Dat is zoals het hoort! Toen de monteurs van Reggefiber hier waren zeiden ze al dat het niet helemaal goed was. Bedankt, ik ga een bericht naar Telfort sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
albino71 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:47:

Ben benieuwd waarom de medewerker heeft gezegd dat de migratie niet zou kunnen.

Ik ben gisteren overgestapt van Tweak naar Telfort, beide glasvezel 50/50 Mb. Totale downtime ongeveer 1 uur. Bij mij hoefde de Genexis niet te worden vervangen.

Je moet je oude provider niet opzeggen totdat Telfort een definitieve aansluitdatum afgeeft.
Het zou kunnen dat je daardoor een paar weken dubbel betaalt maar dat is (wat mij betreft) minder vervelend dan een lange downtime.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Wat is het voordeel van het aanzetten en configureren van de ipv6 in de Sitecom router?
En welke gegevens voer je dan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echte voordelen zijn er alleen maar dat ook servers die alleen via IPV6 beschikbaar zijn ook kunt bereiken maar dat komt niet veel voor.

Alle diensten van Google bijv Youtube werken ook allemaal via IPV6.

De IPV6 nieuwsserver van XS4All is voor iedereen via IPV6 beschikbaar newszilla6.xs4all.nl

http://www.daveboonstra.nl/ipv6/server-status.php (weathergirl-ipv6.tele2.net nog niet getest)

IPV6 werkte bij mij niet dierect doordat een switch achter de router geen IPV6 ondersteunde. De PC direct aangesloten op de router werkte wel. Ik ga ervan uit dat de IPV6 dienst ook niet wordt ondersteund door de helpdesk bij problemen kun je dan beter eerst IPV6 uitschakelen en kijken of dit dan helpt. Je kunt ook nog het IPV6 protocol van een PC in/uitschakelen. Vanaf Windows 7 wordt dat volgens mij automatische geinstalleerd.

IPV6 instellingen Telfort router

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/hgyac38pf/IPV6_1.jpg

Autoconfiguration Type heb ik wel gewijzigd maar je kunt ook eerste met de standaard instelling proberen.

Na instellen eerst de router even opnieuw starten

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/llsxhuje7/IPV6_2.jpg

http://ipv6-test.com/

http://speedtest-ipv6-1.upc.nl/

http://ipv6.rbx.proof.ovh.net/

https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/sixornot/

[ Voor 165% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 12-06-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

peter123 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:03:
Nogal teleurstellend.
Met een direct lijntje aan je glasvezel modem? Ik haal met gemak de geadverteerde snelheden. Overigens had ik volgens speedtest.nl honderden mbits :') Klopt geen ruck van. Beter speedtest.net gebruiken.
TV beeld is erg mooi, maar Animo kastje is troep. Werkt soms niet en heeft geen display van het kanaal.
Dat display maakt me niet eens uit, heb je ook niet op tv. Maar idd zo onbetrouwbaar als de pest. Met regelmaat moet ik de stekker eruit trekken.

Edit: kastje blijft ook zelfs warm in standby. Zal dus ook in standby de nodige watts trekken...Inmiddels DVB-C aangesloten. Stekker van kastje eruit, die gebruik ik nu denk ik niet meer zo vaak. Beeld is wel iets minder maar het werkt in ieder geval en kost niet een bak extra stroom.

[ Voor 16% gewijzigd door JT op 13-06-2014 13:27 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-04 15:36
Ik stap over van KPN glas naar Telfort. Ik lees echter in mijn bevestigingsbrief dat de overstap service weer anders is dan wat hier werd gemeld:
Wij zeggen uw abonnement bij KPN op.

Let op: Wij plannen de opzegging standaard over 90 dagen. Wij weten namelijk nu nog niet wanneer de startdatum is. Sommige aanbieders sturen dan direct een brief met die datum. Verander deze datum niet zelf bij uw aanbieder. Wij regelen dat uw aanbieder de opzegging op de juist dag verwerkt.
Kortom, zoals ik het lees regelen die lui het allemaal zo gauw Telfort glas is aangesloten en werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tenzij KPN dat zelf gaat doen natuurlijk. Ik moest zelf opzeggen van Telfort en KPN stuurde uit zichzelf een brief met een datum van beëindiging van de diensten op de migratiedatum (monteur wisseld modem). Maar deze dag moet minimaal een dag later liggen dan de migratiedatum.

Dus wel even opletten wat KPN gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-04 15:36
Anoniem: 319232 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:44:
Tenzij KPN dat zelf gaat doen natuurlijk. Ik moest zelf opzeggen van Telfort en KPN stuurde uit zichzelf een brief met een datum van beëindiging van de diensten op de migratiedatum (monteur wisseld modem). Maar deze dag moet minimaal een dag later liggen dan de migratiedatum.

Dus wel even opletten wat KPN gaat doen.
ok thx! Ik zal dat even in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 21:44
Ook Telfort fiber aangevraagd.
Overstap vanaf Tweak.

Zou mij benieuwen hoeveel downtime ik krijg :O

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
JT schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:22:
[...]

Met een direct lijntje aan je glasvezel modem? Ik haal met gemak de geadverteerde snelheden. Overigens had ik volgens speedtest.nl honderden mbits :') Klopt geen ruck van. Beter speedtest.net gebruiken.

[...]

Dat display maakt me niet eens uit, heb je ook niet op tv. Maar idd zo onbetrouwbaar als de pest. Met regelmaat moet ik de stekker eruit trekken.

Edit: kastje blijft ook zelfs warm in standby. Zal dus ook in standby de nodige watts trekken...Inmiddels DVB-C aangesloten. Stekker van kastje eruit, die gebruik ik nu denk ik niet meer zo vaak. Beeld is wel iets minder maar het werkt in ieder geval en kost niet een bak extra stroom.
Is het zo erg gesteld met de amino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 21:44
Untouchablezz20 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 00:44:
[...]

altijd nog beter dan die motorola dingen van KPN :Y)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Killerbert schreef op maandag 16 juni 2014 @ 02:10:
[...]

altijd nog beter dan die motorola dingen van KPN :Y)
Ik vindt de amino een verademing vergeleken met te Motorola boxen van KPN ( met name qua interface ontwerp). Ook geen stabiliteit klachten, ik heb een M540 en die is sinds maart nog niet vastgelopen.
Killerbert schreef op zondag 15 juni 2014 @ 20:12:
Ook Telfort fiber aangevraagd.
Overstap vanaf Tweak.

Zou mij benieuwen hoeveel downtime ik krijg :O
Ik heb deze overstap begin maart gemaakt met een paar uur downtime, netwerk i.c.m. mijn router is echter minder (ik moet nog een keer de router van Tweak proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

[...]

Het is mijn eerste ervaring met een IPTV tuner maar heel warm wordt ik er niet van. De tuner wel in standby en ook met enige regelmaat vastlopers. Voor de rest doet deze het best aardig. Maar die 2 dingen zijn wel een beetje spelbrekers.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 16-06-2014 11:28 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 16:48
Ik heb sinds een half jaar telfort glasvezel, bevalt erg goed, snelheid op exact de waarde die beloofd wordt. Momenteel 2 tv's aangesloten op IPTV, met opnamefunctie. Echter kwam ik er achter dat wij ook gewoon het DVB-C signaal binnen krijgen. En aangezien mijn Philips 46pfl8007 een ingebouwde tuner heeft, kan ik dat natuurlijk ook gewoon aansluiten. Vervolgens kan ik volgens mij ook opnemen door een grote USB stick in de tv te stoppen.

Maar de beeldkwaliteit, krijg je met het dvb-c signaal ook hd zenders binnen? En hoe is het gesteld met de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
[...]
5-7w in standby.. overdrijven is ook een kunst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanWalsum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:08:
Ik heb sinds een half jaar telfort glasvezel, bevalt erg goed, snelheid op exact de waarde die beloofd wordt. Momenteel 2 tv's aangesloten op IPTV, met opnamefunctie. Echter kwam ik er achter dat wij ook gewoon het DVB-C signaal binnen krijgen. En aangezien mijn Philips 46pfl8007 een ingebouwde tuner heeft, kan ik dat natuurlijk ook gewoon aansluiten. Vervolgens kan ik volgens mij ook opnemen door een grote USB stick in de tv te stoppen.

Maar de beeldkwaliteit, krijg je met het dvb-c signaal ook hd zenders binnen? En hoe is het gesteld met de kwaliteit?
Alleen NL 1,2,3 en eventueel RTV Oost in HD. De vorige zenders in SD (mpeg2) maar gewoon 1:1 uit de bron.
Dat opnemen met de Tv zou normaal moeten werken omdat het signaal via de coax komt. Het opnemen door de TV werkt nooit via HDMI

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 16-06-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 16:48
Anoniem: 319232 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:17:
[...]

Alleen NL 1,2,3 en eventueel RTV Oost in HD. De vorige zenders in SD (mpeg2) maar gewoon 1:1 uit de bron.
Dat opnemen met de Tv zou normaal moeten werken omdat het signaal via de coax komt. Het opnemen door de TV werkt nooit via HDMI
Is de coax stream een beetje te vergelijken met de hd stream van mijn amino box? Zo ja dan schaf ik het opneem pakket lekker af en spaar ik 9 euro in de maand uit.
Pagina: 1 2 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20