[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:06
vanWalsum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:01:
[...]

Is de coax stream een beetje te vergelijken met de hd stream van mijn amino box? Zo ja dan schaf ik het opneem pakket lekker af en spaar ik 9 euro in de maand uit.
NL1/2/3 in HD zijn denk ik zelfs iets beter, maar ik moet zeggen dat ik absoluut niet ontevreden ben over de SD kanalen. 6-8Mbit en prima van kwaliteit. Op mijn plasma 50inch zie ik op 4 meter niet heel veel verschil met HD. Punt is natuurlijk wel dat je enkel je basis pakket in DVB-C krijgt, de extra zenders zitten sowieso alleen maar op IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 19:44
Martijn schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:28:
[...]

NL1/2/3 in HD zijn denk ik zelfs iets beter, maar ik moet zeggen dat ik absoluut niet ontevreden ben over de SD kanalen. 6-8Mbit en prima van kwaliteit. Op mijn plasma 50inch zie ik op 4 meter niet heel veel verschil met HD. Punt is natuurlijk wel dat je enkel je basis pakket in DVB-C krijgt, de extra zenders zitten sowieso alleen maar op IPTV.
Klopt inderdaad, gelukkig maken wij geen gebruik van extra zenderpakketten. En wellicht leuk om de complete functionaliteit van je tv te kunnen gebruiken. Ik ga morgen de boel eens aansluiten en kijken wat ik van de kwaliteit vind!

http://www.fiberapeldoorn...nd/glasvezel-tv-techniek/

Zie hier boven een staatje met hoeveel mb welke stream heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ben onlangs overgestapt van Tweak naar Telfort glas. NU werkt alles prima, heb een 50/50 abo voor 45 euro p/m maar met speedtest kom ik op 60/60.

TV gaat via glashart media. Iets wat mij opvalt van de Amino tv-ontvanger is dat de 3 en 4 omgedraaid is! Dus als ik op 4 druk, krijg ik NED3. En als ik op 3 druk krijg ik RTL4. Op de tv zie ik resp. ook kanaal 4 en 3. 8)7

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:58

JT

VETAK y0

denan schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:10:
[...]

5-7w in standby.. overdrijven is ook een kunst ;)
Hij wordt bij mij iig goed warm en daarnaast vind ik 5-7w standby belachelijk en pure verspilling. Dat is 52kwh op jaarbasis.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
vanWalsum schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:05:
[...]

Klopt inderdaad, gelukkig maken wij geen gebruik van extra zenderpakketten. En wellicht leuk om de complete functionaliteit van je tv te kunnen gebruiken. Ik ga morgen de boel eens aansluiten en kijken wat ik van de kwaliteit vind!

http://www.fiberapeldoorn...nd/glasvezel-tv-techniek/

Zie hier boven een staatje met hoeveel mb welke stream heeft.
Kwaliteit via de Coax is prima! De SD zender doen niet veel onder voor de HD zender via de amino, tevens zijn de HD kanalen duidelijk scherper. (Ned1, 2 en 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

ReseT schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:56:

TV gaat via glashart media. Iets wat mij opvalt van de Amino tv-ontvanger is dat de 3 en 4 omgedraaid is! Dus als ik op 4 druk, krijg ik NED3. En als ik op 3 druk krijg ik RTL4. Op de tv zie ik resp. ook kanaal 4 en 3. 8)7
Dat hoort niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:52
ReseT schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 08:56:
Ben onlangs overgestapt van Tweak naar Telfort glas. NU werkt alles prima, heb een 50/50 abo voor 45 euro p/m maar met speedtest kom ik op 60/60.
Mooie snelheid! Ik heb hetzelfde abonnement, maar ik haal gewoon 50/50.

Probeer eens een testbestand te downloaden van de XS4ALL FTP server. Hoeveel haal je dan?
Bij mij is het gewoon normaal. Probeer hem eens te resetten, misschien helpt het.

Van de week trouwens Tele2 (ADSL) aangesloten bij mijn broertje en daar zat een Amino A132 bij en daar kan je bij instellingen de zenders indelen naar wens. Jammer dat dit niet kan bij de Amino A140 van Telfort. Hij is ook iets groter, die A132. Is dat een nieuwer kastje of zo? Die zenderindeling optie is echt superhandig. Of is het is iets van de provider? Want in die firmware staat wel overal Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stroomverbruik van de Amino A140 4,6 watt en in standby 3,3 watt.

Om via de app een opname te plannen moet de Amino wel in standby of aan staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 23-06-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:27

OKA

Iemand met ervaringen met de Sitecom router?

Mijn glasvezelverbinding werkt prima, ook qua snelheid e.d., maar de Sitecom bezwijkt onder veel verkeer via verschillende apparaten. Zelfs met een skype-gesprek reboot de router een paar keer, en dagelijks daarnaast 1 of 2 keer. Ben al aan het kijken naar een goede router, maar goede routers zijn best aan de prijs.

Ik kan het ook aan Telfort melden, maar verwacht eerlijk gezegd niet dat ze er iets aan kunnen/willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-05 13:48
Als je het nooit meld dan weten ze het niet hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:44
Zitten de zenders van 1 t/m 12 bv. ook op de juiste plek of beginnen de HD zenders bij 701 t/m 712? Zo ja, is het mogelijk om een eigen volgorde aan te maken? Net de motorola in actie gezien van xs4all, maar daar beginnen de HD zenders op 701.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon op 1 tm 10 daarnaast zijn het ook nog HD+ streams i.p.v de 7,2 Mbit streams bij KPN en XS4all

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 19-06-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:44
Dank, dat is fijn om te horen. Zoals ik al aangaf zat het bij XS4ALL op 701 etc. en dat lijkt mij minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-06-2022
Hebben meer mensen storing op de digitale IP tv in Amsterdam, postcode 1019 (lampje op modem brandt niet)? Op de site van telfort staan geen storingen gemeld. Internet, telefoon zijn wel ok.
Net zo blij dat vorige week eindelijk de analoge tv werkte ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jshoog
  • Laatst online: 27-05 11:33
Mm
wvdg schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:45:
Hebben meer mensen storing op de digitale IP tv in Amsterdam, postcode 1019 (lampje op modem brandt niet)? Op de site van telfort staan geen storingen gemeld. Internet, telefoon zijn wel ok.
Net zo blij dat vorige week eindelijk de analoge tv werkte ;-(
Bij mij, ook 1019, werkt IP tv goed. Geen storing om 21.45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Bij nader inzien, het beeld via de amino is toch scherper dan de sd streams via de kabel, dvb-c. Is er overigens iemand die iptv werkend kan krijgen op een synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdg
jshoog schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:18:
Mm
[...]

Bij mij, ook 1019, werkt IP tv goed. Geen storing om 21.45
Bedankt voor de info!! Gisteren met de helpdesk modem en amino in de juiste volgorde van/aan de stroom, en toen werkte het weer (volgorde is kennelijk van belang, los van elkaar had ik zelf al resets gedaan).
Grt, Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Moet zeggen dat ik het erg leuk (en goed) vind dat er zoveel test worden gedaan door klanten. Heb nu al een aantal keer meegedaan met tests (vdsl, interactieve tv, opnemen pakket..net aangemeld voor Begin Gemist) en het is erg fijn dat een bedrijf de input van klanten zo waardeert en zo de wensen en eisen peilt, geeft toch een bepaald signaal af dat ze de klanten serieus nemen ;) :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enohpi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05 13:46
Eénmalig je tablet aanmelden op de Amino en daarna kan ie gewoon weer in de doos hoor. ;)
Anoniem: 319232 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:55:
Stroomverbruik van de Amino A140 4,6 watt en in standby 3,3 watt.

Om de app te gebruiiken moet de Amino A140 wel minimaal in standby staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 17:25
Nadat hier thuis vandaag was opgemerkt dat de telefoon het via UPC niet meer deed, begonnen met overzetten van de telefoonlijn en de internetverbinding.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3580424450.png

Ik ben zeer tevreden! :D

EDIT: met een .bin bestand binnenhalen van een server tikt ie regelmatig de 6MB/s aan met soms 6,5MB/s :D

[ Voor 18% gewijzigd door RHPJS op 23-06-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:17

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Heb al tijdje een Netgear WNR 3500L met glasvezel nooit problemen gehad :)
OKA schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:41:

Mijn glasvezelverbinding werkt prima, ook qua snelheid e.d., maar de Sitecom bezwijkt onder veel verkeer via verschillende apparaten. Zelfs met een skype-gesprek reboot de router een paar keer, en dagelijks daarnaast 1 of 2 keer. Ben al aan het kijken naar een goede router, maar goede routers zijn best aan de prijs.

Ik kan het ook aan Telfort melden, maar verwacht eerlijk gezegd niet dat ze er iets aan kunnen/willen doen.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

enohpi schreef op maandag 23 juni 2014 @ 08:36:
Eénmalig je tablet aanmelden op de Amino en daarna kan ie gewoon weer in de doos hoor. ;)

[...]
Klopt om een stream te bekijken kan de Amino uit staan, maar om bijv een opname te plannen moet de Amino wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdg
OKA schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:41:

Draait prima bij mij, ook bij meerdere apparaten en redelijk wat verkeer. Wireless deel gebruik ik niet want de sitecom staat beneden in de meterkast, en ik heb een access point voor draadloos op de woonverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-04 16:06
Ik heb ook een "vraagje"

Ik zou graag overstappen naar Telfort glasvezel, heb nu kpn ITV + digitenne voor tv op de slaapkamer.

Het is me alleen allemaal niet zo duidelijk, ik lees verschillende verhalen.

Ik wil graag interactieve tv kijken op beide tv's en wil op beide tv's de opnames kunnen bekijken, vanuit de "cloud" dus. Maar werkt dit zo dat het op een server van Telfort opgeslagen wordt of wordt het op een eigen harddiskrecorder opgeslagen? Mijn voorkeur gaat uit naar de cloud.

Daarnaast hoe sluit ik dit allemaal aan, glasvezel is aangesloten tot in de meterkast. Die zit beneden in het portiek, ik woon op de 1ste verdieping, in een maisonette, de slaapkamer is weer een trapje op. Het is een huurhuis ik kan niet allemaal gaatjes boren in het plafond, sowieso is dat 30cm keihard beton geloof ik.

Ik heb nog 2 van die stopcontact doorverbind dingen liggen van KPN, die zouden het signaal boven wel door moeten kunnen geven aan de ITV decoder daar neem ik aan?

Maar nu lees ik weer dat het met 2 kabels aangesloten wordt vanaf de glasvezelaansluiting naar de router. Voor adsl is dit al aangelegd bij mij met een enkel (raar dun) draadje naar een netwerkaansluiting punt in de muur van de woonkamer vanuit de meterkast daar zit nu mijn experiabox op.

Moet ik dan met switchen gaan werken e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Er komt een glasvezelmodem met 4 ethernetpoorten. Hieraan kun je je IPTV decoder hangen, router enzovoort. Er wordt naar mijn weten niet opgenomen naar de cloud.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het opname pakket werkt zins kort met de cloud maar je geen opname pakket hebt kun je nog met de M540 opnemen.

De video van het opnemen pakket met de Amino A140

Het knipperen van het beeld in de opname komt door de camera!!!!

YouTube: Opnemen pakket Telfort Glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:35
Het opnemen lijkt (gelukkig of niet) als twee druppels water op de manier zoals het met een HDD recorder gaat. Erg netjes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhanatos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 21:09
Hallo, ik wil ook overstappen op glasvezel maar twijfel nog over de provider. Ik weet dat het bij kpn niet uitmaakt op welke poort je het decoder-kastje voor de tv aansluit. Is dit bij Telfort (en de andere providers) ook zo? Ik heb al netwerk liggen in de huiskamer en heb geen zin om een nieuwe netwerk kabel te trekken alleen maar voor de tv.

Verder vraag ik me af wat de ervaringen zijn met de tv-app van Telfort. Heeft iemand dit bijvoorbeeld werkend gekregen op de pc via bijvoorbeeld een Android emulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-05 17:25
Zojuist de Amino 140 aangesloten en kan wel zeggen dat ik zeer tevreden ben.
Met een 39" Philips televisie op minder dan één meter afstand is geen verschil te zien met UPC (HD kanalen).
Tevens heb ik de opname functie uitgeprobeerd en moet zeggen dat dit uitstekend werkt. Heb helaas geen tweede amino liggen om te testen of het afpelen op een andere amino in hetzelfde huishouden soepel werkt, maar daar gaan we maar vanuit dan.

Blij dat ik de overstap gemaakt heb. :)

PS: De decoder is trouwens verbonden met een homeplug vanuit de meterkast naar de eerste verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhanatos
Kan je de iptv poorten van het modem ook aansluiten op je router? In dat geval hoef je dan geen aparte kabels te trekken voor TV als je al netwerk hebt op die plek.. Bij KPN en Vodafone kan dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:33
Xhanatos schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:09:
Kan je de iptv poorten van het modem ook aansluiten op je router? In dat geval hoef je dan geen aparte kabels te trekken voor TV als je al netwerk hebt op die plek.. Bij KPN en Vodafone kan dit wel.
Voor de TV is een speciale ethernet aansluiting op het modem. Dacht ethernet 2. Dus nee, dit zal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 09:36
Nick schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:55:
[...]

Voor de TV is een speciale ethernet aansluiting op het modem. Dacht ethernet 2. Dus nee, dit zal niet werken.
Als je dat perse wil dan kun je natuurlijk met 2 smartswitches aan de slag gaan: Je tagt het IPTV verkeer uit het genexis kastje en 1 van de poorten van je router, stuurt dit naar de andere smartswitch en haal het daar weer uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Ik heb echt ontzettend veel problemen met de Amino 140. Zoals eerder aangegeven verdraaide 3 en 4 kanaalknoppen.

Verder elke keer als ik dat ding opstart: Waiting for network. 10 min (dan wel niet langer) wachten en daarna heb ik beeld.

Als ik de volgende dag weer tv kijk, dus Amino op standby, doet die het weer niet. Er staat dan: "invalid url. Cannot open Url. " De hele Amino UI is basic geworden, geen Telfort kleurtjes etc. Het lijkt alsof er geen Telfort firmware (meer) op zit.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:52
ReseT schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:02:
Ik heb echt ontzettend veel problemen met de Amino 140. Zoals eerder aangegeven verdraaide 3 en 4 kanaalknoppen.

Verder elke keer als ik dat ding opstart: Waiting for network. 10 min (dan wel niet langer) wachten en daarna heb ik beeld.

Als ik de volgende dag weer tv kijk, dus Amino op standby, doet die het weer niet. Er staat dan: "invalid url. Cannot open Url. " De hele Amino UI is basic geworden, geen Telfort kleurtjes etc. Het lijkt alsof er geen Telfort firmware (meer) op zit.
Dat klinkt inderdaad als corrupte firmware.

Bellen en nieuwe vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Kan iemand bevestigen dat het niet mogelijk om vanuit de dynamische IP range van Telfortglasvezel e-mail te versturen vanaf een eigen domein?

Mail relay via de SMTP servers van Telfort werkt prima, echter vanaf mijn eigen domein wordt het geblokkeerd.
Ik ben deze maand geswitched van XMSNET naar Telfort en kwam er achter dat alle uitgaande e-mail bleef hangen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inkomend staat open en uitgaand staat ook dicht bij mij. Volgens mij was dat voorheen bij Concepts ook zo.
Een trace geeft bij mij het Concepts netwerk en geen KPN ITNS (XMS, Lijbrandt) waar poort 25 wel open staat.

Voor een Google en GMX account gebruik ik poort 465

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 29-06-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:37
marigo schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:25:
Kan iemand bevestigen dat het niet mogelijk om vanuit de dynamische IP range van Telfortglasvezel e-mail te versturen vanaf een eigen domein?
Klopt idd. Poort 25 wordt geblokkeerd. Ik gebruik zelf poort 567 met ssl en dit werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:06
marigo schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:25:

Mail relay via de SMTP servers van Telfort werkt prima, echter vanaf mijn eigen domein wordt het geblokkeerd.
Ik ben deze maand geswitched van XMSNET naar Telfort en kwam er achter dat alle uitgaande e-mail bleef hangen. :(
Ik gebruik een eigen exchange-server en eigen domein. Gaat prima via de smarthostinstelling naar smtp.telfortglasvezel.nl op poort 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hier nog meer mensen last van ghosting met de bal en spelers die hard rennen in voetbalwedstrijden? :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

JT schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:39:
Hier nog meer mensen last van ghosting met de bal en spelers die hard rennen in voetbalwedstrijden? :P
Ik heb zelf geen IPTV, maar is ghosting niet een kwaal van de televisie zelf wat te maken heeft met de reactietijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nee want analoog heb ik er geen last van ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 28-05 09:54

greatgonzo

schit-te-rend!

Vandaag KPN monteur geweest en alles aangesloten..

Nu zit ik alleen met één probleem.

Bij mijn vorige (tweak) opstelling, had ik een UTP kabel doorgetrokken naar de kamer, en één naar de slaapkamer. Daar had ik de settopbox en de smart TV verbonden met internet middels een switch.

Maar.... TV signaal moet nu rechtstreeks uit het glasvezel komen, en loopt niet meer via de router. Is er een manier om mijn oude opstelling weer te laten werken, zonder opnieuw kabels te trekken? Want zoals ik het nu zie, moet een TV signaal en internet signaal altijd gescheiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhanatos
Zou iemand zijn ping naar (telfort.nl bijvoorbeeld) is willen doorgeven? Ik vraag me namelijk af of er verschil in ping-tijden zit tussen de verschillende glasvezel providers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@greatgonzo

Dat moet inderdaad gescheiden blijven was tot 2-3 jaar geleden bij KPN ook nog zo.

Internet via een powerline

2 x switch waarbij een 2 vlan kunt instellen over 1 kabel

Aangezien je een smart tv aansluit zou je bestaande utp kabel ook kunnen opspitsen in 2 x 4 aders ( 2 x 100 Mb)
YouTube: How to Use a RJ45 Splitter/Combiner

http://www.netwerkkabel.eu/t-adapter-splitter (lijkt mij wel de juiste eventeel nog extra navragen)

http://www.instructables....-Ethernet-%22splitter%22/

Voorheen bij KPN heb ik dat jaren zonder problemen gebruikt. Bij Telfort glasvezel nog niet getest maar dat kan wel doen. Ik heb ze trouwens zelf gemaakt met behulp van rj-45 koppel blokjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 30-06-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 08:27
greatgonzo schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:41:
Vandaag KPN monteur geweest en alles aangesloten..

Nu zit ik alleen met één probleem.

Bij mijn vorige (tweak) opstelling, had ik een UTP kabel doorgetrokken naar de kamer, en één naar de slaapkamer. Daar had ik de settopbox en de smart TV verbonden met internet middels een switch.

Maar.... TV signaal moet nu rechtstreeks uit het glasvezel komen, en loopt niet meer via de router. Is er een manier om mijn oude opstelling weer te laten werken, zonder opnieuw kabels te trekken? Want zoals ik het nu zie, moet een TV signaal en internet signaal altijd gescheiden zijn.
Hmm heb hier echt gewoon internet voor de HTPC en STB op dezelfde switch aangesloten die met de kabel naar de Experiabox is verbonden, dus kan gewoon zoals je het had?

Omdat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Een Experiabox bij Telfort Glasvezel? Had je die zelf nog liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Somoghi schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:55:
[...]

Hmm heb hier echt gewoon internet voor de HTPC en STB op dezelfde switch aangesloten die met de kabel naar de Experiabox is verbonden, dus kan gewoon zoals je het had?
Telfort glasvezel gebruikt geen Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xhanatos schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:49:
Zou iemand zijn ping naar (telfort.nl bijvoorbeeld) is willen doorgeven? Ik vraag me namelijk af of er verschil in ping-tijden zit tussen de verschillende glasvezel providers..
Ping telfort.nl [81.173.34.237] with 32 bytes of data:

Reply from 81.173.34.237: bytes=32 time=5ms TTL=55

Ping statistics for 81.173.34.237:
Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 5ms, Maximum = 5ms, Average = 5ms

Ik heb voorheen 5 jaar KPN glasvezel en daar waren de pingtijden iets hoger

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 30-06-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xhanatos
Anoniem: 319232 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:29:
[...]

Ping telfort.nl [81.173.34.237] with 32 bytes of data:

Ping statistics for 81.173.34.237:
Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 5ms, Maximum = 5ms, Average = 5ms

Ik heb voorheen 5 jaar KPN glasvezel en daar waren de pingtijden iets hoger
Oo dat is lekker rap. Bedankt spaceone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bij mij iets anders:

Pingen naar telfort.nl [81.173.34.237] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 81.173.34.237: bytes=32 tijd=14 ms TTL=55
Antwoord van 81.173.34.237: bytes=32 tijd=12 ms TTL=55
Antwoord van 81.173.34.237: bytes=32 tijd=21 ms TTL=55
Antwoord van 81.173.34.237: bytes=32 tijd=14 ms TTL=55

Heb wel de IPTV decoder aan staan momenteel.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Een ander vraagje: volgens de telfort helpdesk moet ik voor een tweede IPTV ontvanger een switch aansluiten op poort 2 van het glasvezel modem.. dit heb ik gedaan, maar alsnog heb ik maar op één tv beeld..

Het lijkt me sterk dat je speciale switches nodig hebt om het IPTV signaal te splitten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beide ontvangers ook al alleen getest (zonder switch) ?

Iedere switch zou normaal moeten werken maar dat is geen garantie. Ik gebruik zelf nog een oude KPN 3com switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:48
iedere switch werkt, ik heb er thuis 3 geprobeerd allemaal werkte deze, je kan bij Telfort ook een switch aanvragen natuurlijk. maar dit is ook een gewone switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ja, afzonderlijk beide UTP kabels in poort 2 van het glasvezelmodem, dan werkt het..
Zet ik de switch ertussen, dan werkt maar één tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64665

Sinds gisteren ben ik ook over op Telfort 100/100 (regio Eindhoven). De Animo A140 viel me na alle opmerkingen hier alleszins mee, het kastje reageert snel en de beeldkwaliteit is niet beter of slechter dan voorheen met xs4all. Ik heb de A140 alleen over netwerk aangesloten. Het internet zelf, mwa, vooralsnog haal ik een uploadsnelheid van 40 MB max (resetten en andere standaard aanbevelingen om dit te verhelpen heb ik geprobeerd)... Binnenkort maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 19-05 11:13
Vanochtend half 10 stond de monteur hier al op de stoep, om de Packetfront op te hangen en aan te sluiten. Vlak daarvoor merkte ik al dat het signaal van Tweak al verdwenen was, aangezien de internetverbinding al weg was gevallen.

Nu is het wachten totdat de verbinding bij Telfort geactiveerd gaat worden. Blijkbaar zit dat in een automatisch systeem, waardoor het 'in de loop van de dag' zover zal zijn.

Ik ben benieuwd, vooral naar de DVB-C verbinding eigenlijk, voor gewoon zappen lijkt mij dat heerlijk werken. En misschien op termijn een tunerkaartje halen om mijn eigen uitzendinggemist in HD te kunnen bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteraard. Mijn vorige abonnement was 50/50 glasvezel van xs4all. Hier had ik geen problemen met het behalen van de geadverteerde snelheid. De reden van mijn overstap was dat Telfort voor een kleiner bedrag de dubbele internetsnelheid adverteerde. Misschien is goedkoop ook in dit geval duurkoop, we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:07
Anoniem: 64665 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:34:
Sinds gisteren ben ik ook over op Telfort 100/100 (regio Eindhoven). De Animo A140 viel me na alle opmerkingen hier alleszins mee, het kastje reageert snel en de beeldkwaliteit is niet beter of slechter dan voorheen met xs4all. Ik heb de A140 alleen over netwerk aangesloten. Het internet zelf, mwa, vooralsnog haal ik een uploadsnelheid van 40 MB max (resetten en andere standaard aanbevelingen om dit te verhelpen heb ik geprobeerd)... Binnenkort maar eens bellen.
En wat heb je precies getest? Als je de snelheid niet haald ligt dat 99% tijd in je eigen domein

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 64665 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:59:
Uiteraard. Mijn vorige abonnement was 50/50 glasvezel van xs4all. Hier had ik geen problemen met het behalen van de geadverteerde snelheid. De reden van mijn overstap was dat Telfort voor een kleiner bedrag de dubbele internetsnelheid adverteerde. Misschien is goedkoop ook in dit geval duurkoop, we zullen het zien.
Ben van Concepts naar Telfort overgegooid, ook 100/100, en haal een nette snelheid. Zeker veel bang for buck bij Telfort. Welke router heb je ertussen zitten? Had zelf een tijd geleden een Fritzbox van het werk geleend..daar zat een of ander firmware-bugje in, daar haalde ik ook een beroerde upload mee en een lagere downloadsnelheid..prikte m'n eigen Asus erin en alles was weer zoals het hoort :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:26
Ik heb ook sinds woensdag eindelijk glasvezel, heb zelf ook voor 100/100 gekozen. Gebruik zelf de WLR-4004 router die ik van Telfort in bruikleen heb gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3597535227.png

Zover tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn PC en laptop rechtstreeks op het modem aangesloten en meerdere netwerkkabels gebruikt dus ik kan uitsluiten dat het aan mijn lokale netwerkomgeving ligt. Zojuist met de klantenservice gebeld en men heeft beloofd dat systeembeheer het oppakt. Ik ben benieuwd, hopelijk ziet het plaatje er bij mij net zo uit als bij linkkrw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Anoniem: 64665 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:03:
Ik heb mijn PC en laptop rechtstreeks op het modem aangesloten en meerdere netwerkkabels gebruikt dus ik kan uitsluiten dat het aan mijn lokale netwerkomgeving ligt. Zojuist met de klantenservice gebeld en men heeft beloofd dat systeembeheer het oppakt. Ik ben benieuwd, hopelijk ziet het plaatje er bij mij net zo uit als bij linkkrw.
Okee, duidelijk! Hopelijk lossen ze het snel voor je op :) Ben dan wel benieuwd waar zoiets aan kan liggen en hoe de snelheden verschillen? Zie hier plaatjes voorbijstuiven van mensen die gewoon ruim 100 Mbit halen, dat is eigenlijk ook wel apart, niet dat ik het de mensen niet gun hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 19:44
Telfort is gestart voor Animo A140 en A540 gebruikers met de pilot Live TV Pauzeren en Begin Gemist.
De pilot firmware zit nu Animo A140 met de usb.
Nu druk aan het testen met de Animo A140, me 1ste indruk dit het werkt goed.
Alleen jammer dat je onder de voetbal wedstrijd maar een uur terug kunt.

[ Voor 26% gewijzigd door NDSFREAK op 01-07-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3598259734.png

Vanmiddag rond een uur of 3 was het allemaal actief. Meteen DVB-C op mijn tv ingesteld, en de Amino A140 uitgeprobeerd. Beiden werken prima, de TV is inderdaad sneller met zappen, maar de Amino is al zoveel sneller dan de Motorola van Tweak Groen/KPN... Denk dat ik gewoon van de STB gebruik ga maken voor tv kijken, de beeldkwaliteit is wat beter, en meer zenders dan op DVB-C.

Sitecom router werkt goed, snelheid is prima, rest van mijn netwerk werkt ook top. Enige wat niet echt lijkt te werken zijn Static IP settings voor DHCP. Voor mijn servers (ESXI, en de virtuele machines die daar op draaien) de boel ingesteld, maar ze blijven een IP uit de gewone DHCP range krijgen.

Morgen maar eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
NDSFREAK schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:22:
Bedoel je dat je nu een usb stick in de Amino A140 hebt zitten om live te kunnen pauzeren, ofwel timeshiften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

NDSFREAK schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:22:
Telfort is gestart voor Animo A140 en A540 gebruikers met de pilot Live TV Pauzeren en Begin Gemist.
Alleen jammer dat je onder de voetbal wedstrijd maar een uur terug kunt.
Doe ook mee, naja: vriendin is de tvkijker ;) Werkt goed alleen ze merkte op dat 'het begin' bij iig rtl4 nog zoveel minuten van het vorige programma is en ze eerst flink moet doorspoelen :P An sich is het een handige dienst,, evt kosten (comm. zenders) worden vermeld als je de optie kiest. Ze worden tijdens de test vergoed natuurlijk, maar denk dat er niet veel mensen zijn die voor het zappen naar het begin willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als ze daarmee het programma na Goede tijden bedoeld; dat ligt aan RTL4. Waarom weet ik niet, maar RTL4 laat dat al jaren later eindigen dan in de programmering.

Bijvoorbeeld in de programmering staat dan dat het volgende programma om 20:30 moet beginnen, terwijl Goede tijden "uitloopt" tot 20:36. Dit doen ze al jaren; zal vast iets met reclame-inkomsten te maken hebben.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59
Ik ben van Concepts naar Telfort overgegaan en al die tijd ondervind ik geen problemen met TV kijken via IPTV via een m540. Echter nu moest er ook een TV (pricewatch: Samsung UE32H5000AW Zwart) op de slaapkamer komen, deze wilde ik gewoon via DVB-C aansluiten ervan uit gaande dat dit gewoon werkt. Echter lijkt er bij mij weinig tot geen signaal uit de Coax uitgang van mijn Genexis Core Advanced te komen.

Als ik zoek op digitale kanalen met deze instellingen duurt het 1 seconde voordat de TV concludeert dat er geen digitale zenders zijn. Als ik zoek op analoge kanalen krijg ik wel zenders, maar het is niet om aan te zien zo slecht beeld.

Uiteraard Telfort gebeld die mij aanraadde de TV direct op de aansluiting va de Genexis aan te sluiten om kabelproblemen uit te sluiten. In de lijn der verwachting maakt dit 0 verschil.

De melding is nu doorgezet naar KPN en die gaan het verder oppakken door te kijken. Zal wel weer een aanzienlijke tijd overheen gaan :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501927

@RubenDJ
Ook ik had hetzelfde probleem bij Lijbrandt met een Philips tv. Ik kreeg het advies om bij de instellingen van de TV niet te kiezen voor Nederland, maar voor een ander land. Ik heb gekozen voor Duitsland, maar niet gekozen voor de providers die daar worden genoemd, maar gekozen voor een ander netwerk. Daarna werden alle zenders gevonden en geïnstalleerd.

Ook van anderen van dit probleem gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
RubenDJ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:04:
Ik ben van Concepts naar Telfort overgegaan en al die tijd ondervind ik geen problemen met TV kijken via IPTV via een m540. Echter nu moest er ook een TV (pricewatch: Samsung UE32H5000AW Zwart) op de slaapkamer komen, deze wilde ik gewoon via DVB-C aansluiten ervan uit gaande dat dit gewoon werkt. Echter lijkt er bij mij weinig tot geen signaal uit de Coax uitgang van mijn Genexis Core Advanced te komen.

Als ik zoek op digitale kanalen met deze instellingen duurt het 1 seconde voordat de TV concludeert dat er geen digitale zenders zijn. Als ik zoek op analoge kanalen krijg ik wel zenders, maar het is niet om aan te zien zo slecht beeld.

Uiteraard Telfort gebeld die mij aanraadde de TV direct op de aansluiting va de Genexis aan te sluiten om kabelproblemen uit te sluiten. In de lijn der verwachting maakt dit 0 verschil.

De melding is nu doorgezet naar KPN en die gaan het verder oppakken door te kijken. Zal wel weer een aanzienlijke tijd overheen gaan :/
Je hebt ook het juiste Netwerk ID opgegeven? Daar keek ik gister een paar keer overheen toen ik DVB-C wilde configureren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

.NCK schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:40:
[...]
Bedoel je dat je nu een usb stick in de Amino A140 hebt zitten om live te kunnen pauzeren, ofwel timeshiften?
Dat klopt! De USB geheugenuitbreidingen voor testen van Live TV Pauzeren op flashgeheugen zijn reeds vergeven, maar deelnemen aan de Begin Gemist test kan nog steeds. Dit kan met zowel Amino A140 als M540. Deze tests verlopen via het Telfort forum, in samenwerking met KPN ITNS.

@all,

Zin om mee te doen met testen van Begin Gemist? Stuur mij dan een DM met postcode en huisnummer.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Anoniem: 501927 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:03:
@RubenDJ
Ook ik had hetzelfde probleem bij Lijbrandt met een Philips tv. Ik kreeg het advies om bij de instellingen van de TV niet te kiezen voor Nederland, maar voor een ander land. Ik heb gekozen voor Duitsland, maar niet gekozen voor de providers die daar worden genoemd, maar gekozen voor een ander netwerk. Daarna werden alle zenders gevonden en geïnstalleerd.

Ook van anderen van dit probleem gehoord.
De taalinstelling gaat dus verder dan alleen de taal van de menu's? Volgens mij kan ik in het Scanmenu niet instellen welk land ik gebruik. Kan het nu niet controleren maar bedankt voor de tip, ik ga het vanavond eens proberen!
Wolfensteijn schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:52:
[...]

Je hebt ook het juiste Netwerk ID opgegeven? Daar keek ik gister een paar keer overheen toen ik DVB-C wilde configureren ;)
Ja de TV wil niet scannen als ik die (of enige andere) waarde niet opgeef. In mijn geval is het 3300.

Overigens werd ik tegen de verwachting in zojuist gebeld door Telfort met de vraag of het goed is dat er morgenochtend een monteur op de stoep staat om het modem te vervangen. Dat is toch wel erg vlot!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
@telfort:

Volg de ontwikkelingen op de voet.
Helaas nog lijbrandt klant. Zodra de integratie geregeld is doe ik graag mee met de pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 10:47

mb1

Anoniem: 300018 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:00:
[...]

@all,

Zin om mee te doen met testen van Begin Gemist? Stuur mij dan een DM met postcode en huisnummer.

Hugo
@Telfort Webcare, gaat nieuws: KPN bevestigt verdwijnen onderscheid dsl- en glasvezel-abonnementen ook voor Telfort gelden binnekort?

Tevens wanneer worden uiterlijk alle Lijbrandt klanten overgezet? ik zou namelijk ook wel als Lijbrandt klant begingemist willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mb1 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:07:
[...]

@Telfort Webcare, gaat nieuws: KPN bevestigt verdwijnen onderscheid dsl- en glasvezel-abonnementen ook voor Telfort gelden binnekort?

Tevens wanneer worden uiterlijk alle Lijbrandt klanten overgezet? ik zou namelijk ook wel als Lijbrandt klant begingemist willen!
Ben benieuwd of er ook 500/500 komt van Telfort. Vermoedelijk wordt Telfort ook met deze snelheid een prijsvechter: kan wel eens enorm interessant zijn voor een aantal mensen :) Of een tussenvorm, 200/200, om lijnrecht tegenover de kabelaars met hun verhoogde downloadsnelheden (maar sneue upload). Zou wel eens wat meer mensen van kabel > glas kunnen bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:48
Hopelijk kan ik met een beetje mazzel eind dit jaar al en anders begin volgend jaar hier ook melden dat me goed bevalt qua telfort glas 50/50. In augustus en september gaat hier de straat open wat ik op de planning zie, al staat het wat apart ingekleurd naar mijn inziens http://www.eindelijkglasvezel.nl/doetinchem-noord/planning/ wijk c.

@2Dutch, mensen die er een beetje kijk op hebben zouden eens moeten zien dat ze hetzelfde bijna voor wat minder kunnen krijgen als bij upc, dan gaan dr vast wat over. Bij sommige is het ook angst misschien of wel tevreden met wat ze hebben en t niet nodig vinden, ondanks dat het ze geld kan schelen op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
Monteur is net de deur weer uit. Modem vervangen en nu 100% goed beeld op zowel analoog als dvb-c.
Het is een bekend probleem, de Coax uitgang op de Genexis modems gaat vaak kapot. Hij vervangt er zo'n 70 in de week :X

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hallo, gisteren is mijn glasvezel van telfort opgeleverd.
Nou zou ik graag als modem de Draytek 1000VN willen gebruiken, nou is de vraag welke instellingen zijn hiervoor nodig, om IPTV en internet werkend te krijgen, heb Telfort geïnformeerd antwoord was dat de gegevens niet vrij worden gegeven (Bedrijfs Policy) ik weet dat ik hiervoor DHCP client en MUTI-Vlan ID 34 en 4 internet en IPTV er voor moet gebruiken, als iemand een idee hebt graag.. krijg wel een IP adres en de verbinden wordt ook netjes gemaakt Link status is Connected met een raar IP adres. 10.112.254.236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:48
welk glasvezel modem heb je?

bij mij thuis (Telfort) heb ik 1 poort voor internet en 1 poort voor de IPTV.
dus dan heb je geen vlan nodig om het werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad geen Vlan bij Telfort glasvezel. Gewoon de router op poort 1 met DHCP om het ipdares te krijgen. Alleen als je net de router van Telfort hebt verwijderd dan kan zijn omdat het mac-adres veranderd is je een uur of langer moet wachten voordat je weer je ipadres krijgt. (zelf nog niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Het is zo de glasvezel moden Genexis gaat er tussen uit. De fiberkabel gaat direct in de modem/router de 1000vn. Heb een beetje gegoogeld blijkt dat ik een Vendor Class identifier en een Client identifier nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf het idee dat sinds ik van Concepts IT ben overgegaan naar Telfort, mijn verbinding trager is. In online spellen krijg ik ook vaak lagspikes waarbij de ping soms naar 500 schiet voor een paar seconden, en daarna weer terugvalt. Bij een speedtest haal ik ongeveer 70 Mbit down en 50 Mbit up, terwijl dit allebei 100 zou moeten zijn (computer in kwestie is via kabel verbonden). Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Replay256 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:03:
Het is zo de glasvezel moden Genexis gaat er tussen uit. De fiberkabel gaat direct in de modem/router de 1000vn. Heb een beetje gegoogeld blijkt dat ik een Vendor Class identifier en een Client identifier nodig heb.
Dat betekend wel dat je verzegelde apparatuur van Reggefiber open hebt gemaakt. Nu weet ik niet precies wat de voorwaarden zijn, maar volgens mij gaan ze dat niet leuk vinden. Vooral niet omdat zij verantwoordelijk zijn tot en met het kastje waar je glasvezel in uitkomt. Als jij dat kastje vervangt met je eigen apparatuur kunnen zij jou vrij makkelijk aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Persoonlijk zou ik de Genexis en eventuele Packetfront gewoon laten zitten en vanaf de ethernet poorten daarvan werken. Wat jij doet is vergelijkbaar met de NT aansluiting van KPN in het analoge tijdperk loshalen, en direct op de aders gaan werken. Ik kende toen al niemand die dat voor de lol ging doen, ook vanwege de hoge boetes die daar op stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Wolfensteijn schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:08:
[...]

Dat betekend wel dat je verzegelde apparatuur van Reggefiber open hebt gemaakt. Nu weet ik niet precies wat de voorwaarden zijn, maar volgens mij gaan ze dat niet leuk vinden. Vooral niet omdat zij verantwoordelijk zijn tot en met het kastje waar je glasvezel in uitkomt. Als jij dat kastje vervangt met je eigen apparatuur kunnen zij jou vrij makkelijk aansprakelijk stellen voor eventuele schade.

Persoonlijk zou ik de Genexis en eventuele Packetfront gewoon laten zitten en vanaf de ethernet poorten daarvan werken. Wat jij doet is vergelijkbaar met de NT aansluiting van KPN in het analoge tijdperk loshalen, en direct op de aders gaan werken. Ik kende toen al niemand die dat voor de lol ging doen, ook vanwege de hoge boetes die daar op stonden.
Helemaal niet de Genexis doos is niet verzegeld die kan je er gewoon eraf halen, en de Draytek 1000vn eop zitten de fiberkabel klik je er gewoon op niets bijzonders had hiervoor xs4all werkte perfect. Misschien heb je hier iets aan http://www.draytek.nl/producten/glasvezel/vigor-1000-serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Na het installeren van Telfort glasvezel, viel het op dat de Android telefoons snel leeg liepen. Omdat ik een Sony telefoon heb kon ik zien aan de pijltjes dat de Sitecom WLR-4100 continue verbinding probeert te maken met de telefoons, waardoor de batterij snel leeg zou kunnen lopen. Heb een oude router aangesloten en het probleem is weg. Hebben meer mensen hier last van of heb ik een brak exemplaar?

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is Sitecom? :P

Ik heb er direct een openwrt geflashte tp-link achter gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Dat is inderdaad het betere werk. Heb een goede software firewall, maar dat is ook een mooie optie. Heb ook nog een bandbreedte probleem bij Telfort, dus gaat lekker.

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telfort stopt dit jaar met doorgifte DVB-C ???

Daar zou ik toch wel een uitspraak van Telfort over willen horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
.NCK schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:40:
[...]

Ja heb een USB stick die ik van Telfort heb gekregen om te kunnen testen voor de pilot.
Het werkt zeer soepel, wat ik zo kan zien werkt het goed zonder schokken.
In deze test kun je nu maximaal een uur terug gaan met het live pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
Anoniem: 225757 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:21:
Telfort stopt dit jaar met doorgifte DVB-C ???

Daar zou ik toch wel een uitspraak van Telfort over willen horen...
Ik ben er niet bij mee en veel mensen in Winterswijk hebben Telfort, KickXl, Concepts of Lijbrand gekozen omdat ze nog analoog hebben voor de radio's en meerder TV op de slaapkamer.
Dan verwacht ik dat UPC weer klanten er bij krijgt voor analoog.
Echt weer iets van de KPN, eerst opkopen en dan iets wat goed werkt of te veel concurrentie geeft de nek omgaan draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door NDSFREAK op 05-07-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
NDSFREAK schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:55:
[...]

Ik ben er niet bij mee en veel mensen in Winterswijk hebben Telfort, KickXl, Concepts of Lijbrand gekozen omdat ze nog analoog hebben voor de radio's en meerder TV op de slaapkamer.
Dan verwacht ik dat UPC weer klanten er bij krijgt voor analoog.
Echt weer iets van de KPN, eerst opkopen en dan iets wat goed werkt of te veel concurrentie geeft de nek omgaan draaien.
Laten we rustig afwachten, deze geruchten zijn al vaker langs gekomen en tot nu toe is er nog niets gebeurt. Kostentechnisch zal KPN het ongetwijfeld willen maar ik denk dat ze ook wel snappen dat hier risico's aan zitten, triple play is gebaseerd op de hoge infrastructuur kosten, als je voor tv over gaat naar de kabel is de rest een kleine stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Als Telfort deze wijziging doorvoert een stopt met DVB-C mag/kan je dan als consument je abonnement opzeggen.? opzeg brief is al geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 10:47

mb1

Ik vermoed dat het niet zo'n vaart loopt.
Er zijn ook een hoop mensen met een (analoog) DVB-C only abonnement en deze hebben in 5 gevallen waarvan ik weet nog een looptijd van > 10 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Replay256 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:26:
Als Telfort deze wijziging doorvoert een stopt met DVB-C mag/kan je dan als consument je abonnement opzeggen.? opzeg brief is al geschreven.
Er zijn een aantal aangrijpingspunten in de voorwaarden om op dat moment het contract op te zeggen, zeker omdat de kosten op dat moment omhoog gaan bij meerdere tv's. Er staat o.a. het volgende in de voorwaarden :
8.2 TELFORT is gerechtigd (een aanbiedingsvorm van) de Dienst of een Aanvullende dienst te beëindigen, met inachtneming van een termijn van aankondiging van tenminste drie Maanden, indien technische of bedrijfseconomische redenen daartoe aanleiding geven. Bestaande Overeenkomsten eindigen uiterlijk met ingang van de datum waarop de dienstverlening wordt beëindigd. TELFORT zal in dat geval aan de Klant waar mogelijk een vervangende dienst aanbieden.

18.6. De Klant is gerechtigd de Overeenkomst zonder schadeplichtig te worden te ontbinden in geval van wijziging van deze Algemene Voorwaarden en/of tarieven als bedoeld in
artikel 22 van deze Algemene Voorwaarden en bij wijziging van de dienstverlening als bedoeld in artikel 8 van deze Algemene Voorwaarden, indien deze wijzigingen objectief ten
nadele van de Klant strekken. De Klant is niet gerechtigd de Overeenkomst te ontbinden indien de wijziging noodzakelijk was om te voldoen aan bij of krachtens de wet gestelde
regels.

Als ik dit lees dan heb je niet alleen de mogelijkheid om op te zegen maar staat er feitelijk ook dat ze dit 3 maanden van tevoren moeten aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joop99 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:04:
[...]

Laten we rustig afwachten,
[...]
Tot de kennisgeving verstuurd is? Dan weten we zeker dat er niks meer aan te doen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Anoniem: 225757 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:37:
[...]

Tot de kennisgeving verstuurd is? Dan weten we zeker dat er niks meer aan te doen is...
KPN zal zich niet iets van de meningen op dit forum aantrekken maar gewoon een afweging maken van de kosten en opbrengsten van de verschillende opties. Als ze tot de conclusie komen dat analoge tv en DVB-C opdoeken een betere optie is dan doen ze dat gewoon, als consument kun je dan gewoon kiezen voor "voting with your feet". Ga ervan uit dat KPN een dergelijke beslissing niet op een regenachtige namiddag neemt maar dat dit een relatie heeft met waar ze glasvezel uitrollen en waar ze verwachten gedurende een langere termijn op xdsl en misschien 4G varianten te blijven zitten.

Als ik KPN was dan zou ik voor Telfort sowieso een goed werkende webbased IPTV neerzetten voor ik eventueel analoge en DVB-C uit zou zetten. Het issue zal toch vooral zijn dat de kastjes voor consumenten qua gebruik en huurkosten toch een issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:52
Ik heb inmiddels al een week geen glasvezel internet via Telfort. Per 1 juli zou ik van 50/50 naar 100/100 gaan, 30 juni was alles nog perfect op 50/50 en nu dient mijn tablet als hotspot via bliep*. Ik had 1 juli direct gebeld, het zou die avond nog goedkomen en anders wel de volgende dag. Volgende dag wederom geen internet en bij Telfort wijzen ze naar KPN en dat er iets qua administratie niet goed was verwerkt.

Even zonder internet overleef ik wel :-), maar het is een beetje belabberd dat ik constant zelf er achteraan moet gaan voor een status-update en dat ik geen indicatie kan krijgen wanneer het is opgelost. Helaas is er nu een jaarcontract ingegaan, maar zodra het kan ben ik weg bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 28-05 23:18
joop99 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:53:
[...]

KPN zal zich niet iets van de meningen op dit forum aantrekken maar gewoon een afweging maken van de kosten en opbrengsten van de verschillende opties. Als ze tot de conclusie komen dat analoge tv en DVB-C opdoeken een betere optie is dan doen ze dat gewoon, als consument kun je dan gewoon kiezen voor "voting with your feet". Ga ervan uit dat KPN een dergelijke beslissing niet op een regenachtige namiddag neemt maar dat dit een relatie heeft met waar ze glasvezel uitrollen en waar ze verwachten gedurende een langere termijn op xdsl en misschien 4G varianten te blijven zitten.

Als ik KPN was dan zou ik voor Telfort sowieso een goed werkende webbased IPTV neerzetten voor ik eventueel analoge en DVB-C uit zou zetten. Het issue zal toch vooral zijn dat de kastjes voor consumenten qua gebruik en huurkosten toch een issue zijn.
Dit.

De geruchten komen steeds terug, maar Telfort is ook niet de enige waar mensen DVB-C kunnen krijgen.

Bij fiber.nl krijgen klanten dat ook van KPN ITNS en KPN kan echt niet zo maar van de ene op de andere maand dit stopzetten zonder allerlei contractuele issues met wholesale afnemers.

Over 2 maanden lijkt me dus sowieso al heel sterk, of het moet alleen bij Telfort zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer het voor de gecombineerde Reggefiber providers (nu de reus Telfort) ophoudt, lijkt me de kans errug klein dat het voor 'kabouters' als fiber nog wel langdurig blijft bestaan...

Maar goed, in mijn oorspronkelijke post gaf ik aan dat een reaktie van Telfort welkom zou zijn; eea was niet bedoeld om een geruchtenmachine van brandstof te voorzien... ;)
Ik denk dat het goed zou zijn wanneer Telfort zich hierover uitspreekt, mede in het licht van de verwachte overgangen van XMS en Lijbrandt naar Telfort; die klanten kunnen dan tijdig een beter geïnformeerde keuze maken.
Pagina: 1 2 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20