Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:36

Telfort is ontstaan in 1996 uit een jointventure tussen BT (toenmalig British Telecom) en Nederlandse Spoorwegen (NS). NS had langs een groot deel van zijn spoorwegnetwerk een glasvezelnetwerk liggen dat nauwelijks gebruikt werd. Het Britse bedrijf wilde graag op het Europees vasteland uitbreiden en dus had de combinatie wederzijdse voordelen.

In de jaren die volgen heeft het de naam O2 gehad tot 2003, waarna O2 zich terug trok en alle aandelen had verkocht. In 2003 krijgt het weer de naam Telfort.

2 jaar later in 2005 wordt Telfort in zijn geheel verkocht aan KPN, hiermee wordt Telfort een virtuele provider die onder KPN valt en dan ook het netwerk van KPN gebruikt. Telfort (KPN) moest op haar beurt het eigen netwerk wat het had opgebouwd in de verkoop te doen.

Telfort en 4G (frequenties)
Telfort Dekking
Links
VersieDatumAanpassingen
V1.015-01-2018Topic aangemaakt
V1.109-03-2018Nieuwe tarieven/bundels van Telfort toegevoegd + wat nieuwe info
V1.226-03-2018Compleet nieuwe bundels/tarieven en Spotify toegevoegd
V1.328-05-2018Bundels kan je nu max 2 maanden gebruiken en wijzigingen Combivoordeel

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-05-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gereserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 21:57
Kan ik hier nog wat vragen? Ik overweeg om in oktober over te stappen van T-Mobile SS&SB 20Gb/120 minuten naar Telfort Mobiel. In oktober gaat mijn abonnement bij T-Mobile anders van 22,50 euro naar 35,00 euro of een nieuw abonnement van 10Gb en onbeperkt bellen voor 27,00 euro. De 20Gb mag van mij gehalveerd worden omdat mijn werk is veranderd en gewoon minder mobiel internet nodig heb. Bij Telfort heb ik momenteel alleen glasvezel en TV. Ik zie dat ik dan 2 x 4Gb dus 8Gb en 400 minuten krijg voor 17,50 euro of 2 x 7Gb dus 14Gb en onbeperkt bellen voor 22,50 euro. Ik overweeg eerst de 8Gb en, als dat toch te weinig blijkt te zijn, die later te verhogen naar de 14Gb versie.
Mijn vraag is of de kwaliteit van het netwerk dezelfde is als van "de moeder" KPN, dus niet wordt afgeknepen als KPN klanten veel capaciteit nodig hebben. Ik weet niet waar het prijsverschil anders vandaan komt ten opzichte van KPN Mobiel. :?

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Meubelmaker schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:42:
Kan ik hier nog wat vragen? Ik overweeg om in oktober over te stappen van T-Mobile SS&SB 20Gb/120 minuten naar Telfort Mobiel. In oktober gaat mijn abonnement bij T-Mobile anders van 22,50 euro naar 35,00 euro of een nieuw abonnement van 10Gb en onbeperkt bellen voor 27,00 euro. De 20Gb mag van mij gehalveerd worden omdat mijn werk is veranderd en gewoon minder mobiel internet nodig heb. Bij Telfort heb ik momenteel alleen glasvezel en TV. Ik zie dat ik dan 2 x 4Gb dus 8Gb en 400 minuten krijg voor 17,50 euro of 2 x 7Gb dus 14Gb en onbeperkt bellen voor 22,50 euro. Ik overweeg eerst de 8Gb en, als dat toch te weinig blijkt te zijn, die later te verhogen naar de 14Gb versie.
Mijn vraag is of de kwaliteit van het netwerk dezelfde is als van "de moeder" KPN, dus niet wordt afgeknepen als KPN klanten veel capaciteit nodig hebben. Ik weet niet waar het prijsverschil anders vandaan komt ten opzichte van KPN Mobiel. :?
Jazeker mag jij hier iets vragen!

Snelheid wat de website van Telfort aangeeft:
Op het 2G netwerk kan je maximaal 384 Kbps halen
Op het 3G netwerk tot 14,4 Mbps
Op het 4G netwerk zelfs tot 25 Mbps

Dus je haalt een mindere snelheid op 4G, in praktijk merk je daar niet super veel van.. wat gebruik je zoal op 4G?

Kwaliteit is hetzelfde daar zit geen verschil in, hou er rekening mee dat telfort geen 4G aanbied in de EU, dus je roamed op 3G in het buitenland max op dit moment.

Wil je nog iets weten of is het al wat duidelijker voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Bedankt @dutchnltweaker.Ik luister onderweg naar Stingray Music, sync mijn data via Foldersync naar Hidrive [10 tot 100Mb per dag]. Dat doe ik dan weer niet in het buitenland maar wel jammer dat daar niet geroamed kan worden met 4G/4G+. Zit dat er wel aan te komen of is dat een van de redenen [buiten de maximale snelheid in NL] voor het prijsverschil met KPN?

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06

Maestro

It's just completely whack!

De downloadsnelheid is gelukkig een stuk hoger dan 25Mbit op 4G (wat idd op de site staat).
Heb met Telfort Zakelijk wel eens 170+Mbit down gehaald, de upload is wél gecapped op 10Mbit.

Zelf in 2016 overgestapt van KPN naar Telfort en sindsdien is die upload-cap het enige verschil wat ik in die bijna 2 jaar heb gemerkt. Oh ja, en de lagere rekeningen :+

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Goed te horen @Maestro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@Maestro ah oke duidelijk, ben benieuwd of je de volle snelheid kan krijgen op het telfort/kpn netwerk maar als jij aangeeft dat de data upload een cap op zit zal dat op de download ook zijn.

@Meubelmaker helaas is hier nog niks over bekent waneer er 4G roaming beschikbaar komt, mocht je het willen weten zou ik dit kunnen navragen bij Telfort.
Btw waarom dit is idk, kan aan de prijs liggen of andere dingen exact kan ik het je niet vertellen.

Update:
Op het Forum van Telfort gekeken bericht van 1 maan geleden dat er nog geen nieuws voor 4G roaming is wanneer dit komt.

[ Voor 25% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-03-2018 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
Zo, ook het Telfortforum maar bij mijn favorieten gezet, niet eerder aan gedacht. Bedankt @dutchnltweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001

Maestro

It's just completely whack!

Ik vermoed dat de download niet is gecapt. Hier geeft Telfort een max. downloadsnelheid van 150 met een upload van 2Mbit aan. Dat klopt geen van beide. De downloadsnelheid heb ik meerdere keren boven de 170 zien komen, de upload zal nooit 2% boven de 10Mbit komen, maar ook zelden minder dan dat. Mijn Nexus 5X ondersteunt 'maar' 2CA en daarom denk ik dat het qua download een technische beperking is.

Maar dan nog... Met een stabiele 50/10 verbinding met lage ping kun je toch alles wat je wil.
Alles meer is alleen leuk voor een incidentele Speedtest tijdens het wachten bij de McDrive :P

[ Voor 8% gewijzigd door Maestro op 09-03-2018 19:38 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Maestro schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:34:
Ik vermoed dat de download niet is gecapt. Hier geeft Telfort een max. downloadsnelheid van 150 met een upload van 2Mbit aan. Dat klopt geen van beide. De downloadsnelheid heb ik meerdere keren boven de 170 zien komen, de upload zal nooit 2% boven de 10Mbit komen, maar ook zelden minder dan dat. Mijn Nexus 5X ondersteunt 'maar' 2CA en daarom denk ik dat het qua download een technische beperking is.

Maar dan nog... Met een stabiele 50/10 verbinding met lage ping kun je toch alles wat je wil.
Alles meer is alleen leuk voor een incidentele Speedtest tijdens het wachten bij de McDrive :P
True true, als je echt veel download zoals op je laptop of pc (torrents) dan is een hele hoge snelheid fijn. Maar voor je smartphone is zo een snelheid meer dan zat, maar een hogere upload is soms wel fijner als je veel in de cloud zet. Uiteindelijk is 4G op veel punten beter zoals ping en snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update OP:

Nieuwe Tarieven/Bundels van Telfort toegevoegd.

En vanaf nu kun je altijd en overal internetten bij Telfort. Nadat je internetbundel op is, kun je blijven internetten op een lagere snelheid. Wil je weer op volle snelheid internetten? Dan kun je extra MB's aanvragen.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 09-03-2018 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update OP:

Compleet nieuwe bundels/tarieven.

Er is nu de optie om voor 2,50 euro extra op je abonnement deze maandelijks opzegbaar te maken, ook kun je nu voor 1 euro extra per maand onbeperkt bellen.

Vanaf nu kan je met je abonnement Spotify combineren, door deze bij Telfort te combineren kun je 1 euro korting ontvangen op je Spotify Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-04 14:11
Ik zie dat Telfort blijkbaar ook de CombiVoordeel optie van de verdubbelaar (2X) heeft aangepast, deze verdubbelt nu alleen nog maar de databundel, het aantal minuten wordt tegenwoordig niet meer verdubbelt.
Zie https://www.telfort.nl/combivoordeel/, en als je doorklikt naar een sim-only aanvraag zie je het ook niet meer terug in de berekening.

Blijkbaar stilzwijgend aangepast... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:29

mb1

Per 26 maart is het vaste klanten voordeel verdwenen....
Ik krijg nog wel te zien, we zijn blij met je als vaste klant, je krijgt extra MB's en minuten, maar als je doorklikt in je verlengaanbod krijg je hetzelfde aanbod als nieuwe klanten, iets met een dooie mus dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Eric schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:12:
Ik zie dat Telfort blijkbaar ook de CombiVoordeel optie van de verdubbelaar (2X) heeft aangepast, deze verdubbelt nu alleen nog maar de databundel, het aantal minuten wordt tegenwoordig niet meer verdubbelt.
Zie https://www.telfort.nl/combivoordeel/, en als je doorklikt naar een sim-only aanvraag zie je het ook niet meer terug in de berekening.

Blijkbaar stilzwijgend aangepast... :X
Zag het later pas ja, ik denk dat dit weg is gehaald omdat je nu de optie met een nieuw sim only of verlegening hebt om onbeperkt bel minuten te kiezen.

Zal het binnenkort even aanpasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Niet online
Met deze acties is Telfort niet meer concurrerend en goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 20:04
Ik vind de prijzen nog wel meevallen eigenlijk. Zijn niet veel duurder dan T-Mobile of Vodafone.

Voor de echt goedkope sim only gaat men toch wel naar Youfone of Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update OP:

Wijzigingen in het Combivoordeel zie OP.

Vanaf vandaag kun je je bundel maar maximaal 2 maanden meenemen, dit was eerst 3 maanden (dit geld voor nieuwe gebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:19
dutchnltweaker schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:30:
Update OP:

Wijzigingen in het Combivoordeel zie OP.

Vanaf vandaag kun je je bundel maar maximaal 2 maanden meenemen, dit was eerst 3 maanden (dit geld voor nieuwe gebruikers).
Oh...
Ik ging er altijd vanuit dat het maar 1 maand meenemen was. :F

Los daarvan vind ik het wel jammer dat de dubbele combivoordeel altijd met dubbele MB's is. Had liever 5,- en een tv pakket ofzo.
#wemoetenwatteklagenhebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

2 maanden meenemen = 3 maanden gebruiken, toch?

Maar wat gebeurt er met de bundel (Mb en minuten) na het verlengen?
Ik kan alleen vinden dat de ongebruikte Mb's meegaan na het verlengen van een abonnement van na 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
mb1 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:57:
2 maanden meenemen = 3 maanden gebruiken, toch?

Maar wat gebeurt er met de bundel (Mb en minuten) na het verlengen?
Ik kan alleen vinden dat de ongebruikte Mb's meegaan na het verlengen van een abonnement van na 2015.
Nope, dat was 3 maanden meenemen. Voor nieuwe gebruikers is het naar 2 maanden meenemen gegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:35
deze snap ik niet. simonly 5gb 150 min verlengingsaanbod even duur als een nieuw abonnee simonly. Krijg ik dit SMSje

Beste...... wist u dat u extra veel voordeel krijgt als u bij Telfort uw abonnement verlengt? Kijk op telfort.nl/verlenging voor uw aanbod. Geen info via sms? Sms NEE naar 1000. Vriendelijke groet, Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 18:20
Vele jaren een tevreden gebruiker geweest van mobiel Telfort diensten; sinds kort lijkt alles mis bij Telfort mobiel....

Eerst hun 'nieuwe systemen'.

Daardoor klopte het aantal minuten en de data niet meer die ik kan meenemen van vorige maanden.
Dat 2 maanden kunnen meenemen was mijn belangrijkste argument om voor Telfort te kiezen, maar nu was ik ineens 3 GB kwijt. De maand erna was ik weer zo'n 2 GB kwijt.
Werd achteraf keurig opgelost door een medewerkster van de klantenservice met extra data en een deel restitutie.

Ook is het voor mij al een aantal maanden niet meer mogelijk verbruiksdetails in te zien.
Tot maart waren die details gelukkig nog wel beschikbaar via de digitale factuur, maar sinds april is dat een bondige -en toch wazige- factuur geworden waar de details niet meer worden vermeld??

Ook het downloaden van mijn oude facturen is niet meer mogelijk, aug 2017 tot en met feb 2018 zijn kwijt?

Na het mooie gebaar van de Telfort klantenservice en de toezegging dat alle problemen met een week opgelost zouden zijn heb ik mijn Telfort abonnement verlengd. Eerst maar per maand betalen , om te kijken of ze de problemen echt onder controle krijgen.

Vorige week de volgende bug in het Telfort systeem: mijn nieuwe zakelijke abonnement (5GB en onbeperkt bellen) is op de factuur ineens van € 17,36 naar € 25,66 omhoog gegaan ???

Leuk dat ik zomaar 2 GB extra per maand krijg, maar om daar nou € 8,- voor te gaan betalen....
Nu was de klantenkorting vergeten.
Opnieuw is me beloofd dat de problemen binnen een week zijn opgelost.
Anders wordt het voor mij helaas een andere provider.

De goede service en het 2 maanden meenemen waren voor mij de argumenten om te kiezen voor Telfort.
Ondanks de hogere kosten in vergelijking met andere budget providers als Tele2 en Simpel.
Zeker als je veel buiten zone 1 bent, want Telfort heeft nog steeds geen bundels voor de zones 2-4...

Zijn er mensen die nog steeds wel een goede link hebben naar hun oude facturen en verbruiksgegevens kunnen inzien?

Verlenging
De verleng-aanbiedingen zijn inderdaad veel minder aantrekkelijk dan eerder. Ik betaal bij mijn verlenging nu evenveel als een nieuw abonnement. Wel kreeg ik -niet eerder gecommuniceerd- 2GB data per maand extra.

Data en minuten meeenemen
Al sinds ik Telfort heb kun je 2 maanden meenemen: de data is daarmee dus 3 maanden geldig.
Ook bij het verlengen van je abonnement, mits dat minstens evenveel data heeft
Enige wijziging is dat Telfort de communicatie hierover heeft aangepast.

[ Voor 13% gewijzigd door emmerx op 22-06-2018 16:52 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
dutchnltweaker schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:01:
En vanaf nu kun je altijd en overal internetten bij Telfort. Nadat je internetbundel op is, kun je blijven internetten op een lagere snelheid. Wil je weer op volle snelheid internetten? Dan kun je extra MB's aanvragen.
Kan iemand ergens vinden naar welke snelheid je dan wordt teruggezet en of dat in de hele EU geldig is?

Ik kan op de Telfort website niets anders vinden dan:
"Data op? Dan wordt je snelheid lager en betaal je niets extra"

In de voorwaarden van mijn vorige week afgesloten abonnement staat:
"Wanneer je alle data uit de bundel hebt verbruikt, kun je tot de volgende factuurmaand geen gebruik maken van mobiel internet. Je kunt zelf beslissen of je voor de lopende factuurmaand extra data wilt kopen."

Ook de vergelijkingssite www.bellen.com weet nog van niks; mogelijke klanten dus ook niet.
Niet echt handig van Telfort, als dit een marketingactie was...

Omdat Telfort gebruik maakt van het KPN-netwerk zal het om gelijke snelheden gaan: 64 kb/s down en 32 kb/s up. Maar ook in de hele EU?

[ Voor 38% gewijzigd door emmerx op 22-06-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
emmerx schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Kan iemand ergens vinden naar welke snelheid je dan wordt teruggezet en of dat in de hele EU geldig is?

Ik kan op de Telfort website niets anders vinden dan:
"Data op? Dan wordt je snelheid lager en betaal je niets extra"

In de voorwaarden van mijn vorige week afgesloten abonnement staat:
"Wanneer je alle data uit de bundel hebt verbruikt, kun je tot de volgende factuurmaand geen gebruik maken van mobiel internet. Je kunt zelf beslissen of je voor de lopende factuurmaand extra data wilt kopen."

Ook de vergelijkingssite www.bellen.com weet nog van niks; mogelijke klanten dus ook niet.
Niet echt handig van Telfort, als dit een marketingactie was...

Omdat Telfort gebruik maakt van het KPN-netwerk zal het om gelijke snelheden gaan: 64 kb/s down en 32 kb/s up. Maar ook in de hele EU?
https://forum.telfort.nl/...oud-mobiel-feb-2018-74107

Daar staat het letterlijk, ook als je naar de website gaat en helemaal naar beneden gaat en klikt op: Bekijk hier alle informatie over onze abonnementen.

Je dit krijgt: Telfort onbeperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
dutchnltweaker schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:21:
[...]

https://forum.telfort.nl/...oud-mobiel-feb-2018-74107

Daar staat het letterlijk, ook als je naar de website gaat en helemaal naar beneden gaat en klikt op: Bekijk hier alle informatie over onze abonnementen.
In dat forum wordt de info gegeven door een Telfort gebruiker "nelly jacoba", niet door Telfort zelf.
Cindy bedankt haar alleen voor het geven van het antwoord; ik zie geen bevestiging van haar.

Ook uit jouw laatste link word ik helaas helemaal niets wijzer over de snelheden en geldigheid in de EU. Marketinggeneuzel...

Dus heb ik maar weer (4e deze week) een ticket aan laten maken bij de klantenservice, die zelf ook van niks wisten.
Later meer, hoop ik. Uitslag zal ik hier posten.
emmerx schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:45:
[...]

[ Voor 35% gewijzigd door emmerx op 22-06-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
emmerx schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:29:
[...]

In het forum wordt info gegeven door een gebruiker, niet door Telfort zelf.
Ook uit jouw laatste link word ik niets wijzer over de snelheden en geldigheid in de EU...

Ik heb maar weer een ticket aan laten maken bij de klantenservice.
Later meer, hoop ik.
Forum wordt het aangeven door Telfort. staat er zelfs bij Cindy - Telfort, je moet denken aan snelheden zoals KPN heeft buiten haar bundels. Voor de rest durf ik het op dit moment niet te zeggen, maar probeer meer te weten te komen en kom er dan erop terug!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Snelheden gevonden!
Uit de Telfort Voorwaarden voor consumentenabonnementen:

1.4 Internet
.....
• Als uw data-tegoed op is wordt uw snelheid verlaagd, de maximale downloadsnelheid is dan 64 Kbps en de maximale uploadsnelheid 32 Kbps. U betaalt niet voor dit dataverbruik buiten uw tegoed

Nu nog de geldigheid in de EU.
En de zakelijke voorwaarden, zwart op wit ...

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 22-06-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
emmerx schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:48:
Snelheden gevonden!
Uit de Telfort Voorwaarden voor consumentenabonnementen:

1.4 Internet
.....
• Als uw data-tegoed op is wordt uw snelheid verlaagd, de maximale downloadsnelheid is dan 64 Kbps en de maximale uploadsnelheid 32 Kbps. U betaalt niet voor dit dataverbruik buiten uw tegoed

Nu nog de geldigheid in de EU.
En de zakelijke voorwaarden, zwart op wit ...
Over de snelheid had ik al een vermoeden dat dit het zelfde zou zijn als die van KPN, ik heb de vraag over de EU bij Telfort neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Waarom de quote?
Meneer is Oost-Europa deskundige?

Zakelijk het enige dat ik tot nu heb kunnen vinden:
"Over internet hoef je jezelf geen zorgen te maken bij ons. Is je internetbundel op voor de maand?
Dan verlagen we alleen de snelheid. Je kan dus altijd internetten, maar je betaalt nooit meer dan afgesproken."

[ Voor 79% gewijzigd door emmerx op 23-06-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@emmerx wat bedoel je met:
Meneer is Oost-Europa deskundige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Een Oost-Europa deskundige is iemand die enthousiast en snel (waarvoor dank) reageert, maar nauwelijks informatie geeft anders dan het herhalen/ kopiëren/ quoten van de inhoud van de vraagsteller...

Mooi voorbeeld:
YouTube: Groot-Rusland. Dr. Clavan legt uit - Van Kooten en De Bie

[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 23-06-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Uit de PDF Telforttarieven Zakelijk blijkt dat daar qua snelheden buiten de bundel hetzelfde geldt als voor consumenten:

1.4 Internet
• Als uw data-tegoed op is, wordt uw snelheid verlaagd, de maximale downloadsnelheid is dan 64 kbit/s en de maximale uploadsnelheid 32 kbit/s. U betaalt niet voor dit dataverbruik buiten uw tegoed.

Ook daar niks over een EU-dekking,.
Wat als je bv voorbij de €6 per GB per maand gaat?

[ Voor 14% gewijzigd door emmerx op 23-06-2018 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@emmerx rare beredenering (over dat ooste-europa deskundige) maar oké.. maar even terug naar jou vraag, hier heb ik vanuit Telfort antwoord gekregen: Telfort antwoord.

Hopelijk kan je hier iets mee ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-06-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Mooi te horen dat het ook in de hele EU geldt.
En 64 kb/s appjes versturen?
Dus dat is beter dan bij KPN :9
En beter dan in hun eigen voorwaarden; dus ik wacht ook op een bevestiging van mijn aangemaakte ticket.

Deze service kan Telfort best wat kosten: zij betalen in 2018 een groothandelsprijs van € 6,- per GB.
En met 64 kb/s kun je in een week bij continue verbinding toch 4,8 GB (64 / 8 * 60 * 60 * 24 * 7) verbruiken ...

Ik heb zelf een demo Spaanse SIM-kaart van Movistar die begrensd is op 128 kb/s up en down.
Ideaal voor IoT-gebruik in Spanje, waar ik vaak ben. En helaas alleen daar bruikbaar.
Ooit in 2 weken 18 GB mee verbruikt....

[ Voor 16% gewijzigd door emmerx op 24-06-2018 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Nog geen enkele reactie van Telfort Zakelijk.

Niet op mijn vraag over de fouten in mijn laatste factuur.
Ook niet op de verdwenen facturen in mijnTelfort en in de App.
En niet op EU-geldigheid van langzaam internet buiten de bundel en mogelijke beperkingen als een FUP.

Hopelijk iedereen gezet op het oplossen van alle huidige problemen?
Facturatie lijkt het grootste probleem; bij mij de meeste fouten.
Facturen zien er nu erg cheapo uit; misschien toch een iets duurder/beter systeem selecteren.

Wel een eerste verbetering zichtbaar in hun app/ mijnTelfort.
Abonnement wijzigen gaat nu heel eenvoudig.
Mits je omhoog wil qua data, want naar beneden kan (nog) niet.
Ook niet met maandelijks opzegbaar abonnement.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Weer gebeld met klantenservice van Telfort Zakelijk.
Waren weer zeer vriendelijk en behulpzaam, maar je voelt bij hen ook de onmacht over het functioneren van hun back office. Hopelijk is dit alleen bij zakelijk....

Huidige stand:

Oude facturen worden nog steeds niet goed getoond in mijnTelfort noch de App.
Klantenservice kan ze gelukkig wel zien in hun systeem en heeft die netjes naar me gemaild.
Mijn laatste factuur klopt helaas nog steeds niet: bedrag is veel te hoog.

Verbruiksdetails zouden op termijn weer beschikbaar komen in de App en via mijnTelfort.

Mijn maandelijkse abonnement (naar beneden) aanpassen lukte ook de klantenservice niet.
Zou gaan om een nieuwe propositie....

Lagere data snelheid buiten de bundel is idd 64d/32u kb/s en er is -nog- geen restrictie ingebouwd als een fair use policy.
Toen ik het bovenstaande voorbeeld van roaming en bijbehorende kosten voor Telfort besprak, gaf hij wel aan dat het -net- op de toDo lijst is gezet.
Kan Telfort toch € 60 p.m. aan onderlinge roamingkosten opleveren in exceptionele gevallen; en die kosten komen weer terug bij ons klanten .....

[ Voor 38% gewijzigd door emmerx op 02-07-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Nog geen reactie ontvangen over ticket abonnement aanpassen en factuurfouten.
Hoop dat Telfort hier wel mee leest...

Onderstaand plaatje van vandaag: wijzigen mijn abonnement in Telfort App.
Basisfunctionaliteit voor app van elke provider.
Ik kan van de huidige 7 GB kennelijk alleen maar omhoog??

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20180702_MijnTelfortAbonnement.jpg

Ook bijzonder dat je voor beperken tot 150 belminuten bij 10 GB nu moet bijbetalen: € 5,37 ex BTW

Vreemd genoeg kan ik via de website mijnTelfort alleen kiezen voor 10 GB met 150 minuten, onbeperkt bellen is geen optie meer.
Bizar.

Ik ben net klaar met een project en beschikbaar om Telfort hierbij te versterken....

[ Voor 43% gewijzigd door emmerx op 04-07-2018 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Vandaag maar weer eens contact gezocht met de Klantenservice....

"Uw tickets zouden opgelost zijn, maar niet naar u gecommuniceerd."
Kun je me dan vertellen wat de oplossingen van de tickets zijn?
"Nee, er staat helaas geen informatie bij en de medewerker werkt nu niet...."

Half uurtje verder:
  • mijn foutieve factuur wordt gecorrigeerd
  • oude facturen zijn voorlopig niet beschikbaar, noch verbruiksgegevens
Ook is me uitgelegd dat je een maandelijks abonnement niet per maand kunt ophogen of verlagen.
Je moet dan 'verlengen' en een ander pakket kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door emmerx op 06-07-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
De Telfort App krijgt nog steeds geen actuele data voor belminuten en sms ?

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20180712_TelfortAppBellenSms0.jpg

Ik heb echt wel een sms verstuurd ...

[ Voor 28% gewijzigd door emmerx op 13-07-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
emmerx schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:41:
De Telfort App krijgt nog steeds geen actuele data voor belminuten en sms ?

[afbeelding]

Ik heb echt wel een sms verstuurd ...
Misschien eens contact opnemen met Telfort? Of het aan hun vragen op hun forum, heb je dat altijd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 20:17
Is het nog steeds niet bekend wanneer Telfort nu eindelijk eens 4G in het buitenland gaat aanbieden? Dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoud een sim only bij ze te nemen.
Het is toch om te janken dat ze dit nog steeds niet voor elkaar hebben als 'premium' mvno. Zelfs de budget mvno's zoals Youfone en Simpel bieden dit al lange tijd. Dan is het als Telfort zijnde toch eigenlijk niet uit te leggen en om je voor te schamen.

[ Voor 11% gewijzigd door cordonbleu op 13-07-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
dutchnltweaker schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:41:
[...]

Misschien eens contact opnemen met Telfort?
Kijk waarmee ik elke post begin. Je leest mijn posts toch wel?

22 juni
Dus heb ik maar weer (4e deze week) een ticket aan laten maken bij de klantenservice, die zelf ook van niks wisten.

27 juni

29 juni

2 juli

6 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
emmerx schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:47:
[...]

Kijk waarmee ik elke post begin. Je leest mijn posts toch wel?

22 juni

27 juni

29 juni

2 juli

6 juli
Ah excuses, had alleen de laatste gezien :+ .

Maar wel vervelend zeg, probeer het forum eens. Misschien dat er meer schot in de zaak komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemsetoren
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-03-2022
cordonbleu schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:04:
Is het nog steeds niet bekend wanneer Telfort nu eindelijk eens 4G in het buitenland gaat aanbieden? Dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoud een sim only bij ze te nemen.
Het is toch om te janken dat ze dit nog steeds niet voor elkaar hebben als 'premium' mvno. Zelfs de budget mvno's zoals Youfone en Simpel bieden dit al lange tijd. Dan is het als Telfort zijnde toch eigenlijk niet uit te leggen en om je voor te schamen.
Voor wat betreft Telfort buitenland zou ik dit topic even in de gaten houden.

https://forum.telfort.nl/mobiel-in-het-buitenland-257/hier-uw-internet-buitenland-ervaringen-aub-76299/index18.html

Sinds een maand of wat ondervinden klanten grote problemen met verbindingen. Ook geen toezeggingen voor 4g in de toekomst. Ook in het KPN forum flink veel klachten mbt roaming. Aangezien Telfort ook kpn is zal 1 en 1 snel twee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Sinds vandaag werken zowel de Telfort app als mijnTelfort weer zoals ik het verwacht qua mogelijkheden voor het aanpassen van het abonnement.
Ze maken dus stappen in het verbeteren van de systemen...

I.t.t. wat de persoon bij de Klantenservice uitlegde, hoef je niet meer naar 'verlengen' te gaan.
Nu kun je gewoon aanpassingen doorvoeren via 'abonnement wijzigen'; verhogen voor de lopende maand en verlagen voor de maanden daarna.

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20180716_TelfortAppAbonnementWijzigen150.jpg

Blijft wel een bijzondere prijsstrategie van Telfort.
De stap van 1GB + 150 min naar 7GB + onbeperkt bellen/sms is bv maar €0,83
Aparter nog dat je voor €5,37 extra 2GB minder krijgt en nog maar 150 minuten mag bellen??

De facturatie module heeft nog wel wat werk nodig...

[ Voor 46% gewijzigd door emmerx op 16-07-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
diemsetoren schreef op zondag 15 juli 2018 @ 22:16:
[...]
Sinds een maand of wat ondervinden klanten grote problemen met verbindingen. Ook geen toezeggingen voor 4g in de toekomst. Ook in het KPN forum flink veel klachten mbt roaming. Aangezien Telfort ook kpn is zal 1 en 1 snel twee zijn.
Om ook maar weer eens de positieve punten van Telfort te noemen:
  • Ik heb nooit problemen met roaming in buitenland, anders dan dat ik weleens de telefoon moet herstarten bij aankomst in een nieuw land omdat anders de juiste provider/toegangspunt niet wordt gevonden. Getest in veel EU-landen: bv Spanje, Frankrijk, Italië, Zwitserland(!), Kroatië, Oostenrijk.
    En voor mijn werkzaamheden (tethering laptop, ziggotv app) voldoet 3G prima; gaat mijn bundel daar ook niet zo hard....
  • Behouden databundels van vorige maanden worden nu weer prima verrekend. Blijft echt een mooie feature om databuffer te kunnen sparen voor uitbundige momenten (werk, uitval ADSL, vakantie)

[ Voor 9% gewijzigd door emmerx op 16-07-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij een abonnement van 150 min / 1 Gb, nu 250 min / 4 Gb ontvang.
Ik heb verlengd en heb combivoordeel dus verdubbeling van data had ik verwacht.
Maar de 100 min extra en de verviervoudigde data kan ik niet plaatsen.
M'n dochter (deze gebruikt het abonnement) wil niet dat ik informeer want wellicht herstellen ze een fout😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ze hebben leuke reclamecampagnes.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
mb1 schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 13:23:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij een abonnement van 150 min / 1 Gb, nu 250 min / 4 Gb ontvang.
Ik heb verlengd en heb combivoordeel dus verdubbeling van data had ik verwacht.
Maar de 100 min extra en de verviervoudigde data kan ik niet plaatsen.
M'n dochter (deze gebruikt het abonnement) wil niet dat ik informeer want wellicht herstellen ze een fout😇
Is dat geen verzameling van restant data en minuten van voorgaande 3(???) maanden en de data en minuten van de nieuwe maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Nee dat is het niet.
In mijn Telfort staat ook:
Abonnement 2Gb 250 minuten á €12,50
De data wordt dus nog verdubbeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Deze maand opnieuw een verkeerde berekening van de data die ik mee mag nemen van vorige maanden...
Helpdesk medewerkster snapt het niet en heeft te beperkte data beschikbaar om zelf een conclusie te kunnen trekken.

Mijn vertrouwen in de systemen van Telfort is weg.
Ik ga overstappen.

[ Voor 25% gewijzigd door emmerx op 25-09-2018 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-04 19:29

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik twijfel om over te gaan stappen naar Telfort omdat ik daar ook al jaren adsl van heb en prima tevreden. Dankzij de combivoordeel korting zou ik voor 2+2gb en onbeperkt bellen €8,50 per maand kwijt zijn, terwijl ik bij t mobile nu 22,50 betaal voor 6gb + onbeperkt bellen.

Hoe zijn de ervaringen met Telfort nu, berichten van afgelopen jaar lijkt het er wel op dat er veel klachten over back Office zijn?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
@DeNachtwacht voor mobiel zou ik eerder kijken naar Ben of Simpel: resp. 14 euro voor maandelijks opzegbaar 5gb / onbeperkt, of 8,60 voor hetzelfde bij Simpel met 2 jaars contract.
Mijn ervaringen met Telfort mobiel reiken niet verder dan tot eind vorig jaar. Toen overgestapt vanwege prijs (combi-korting was toen ook minder), en ontbreken van 4G roaming.
Telfort vast internet had ik tot een aantal maanden geleden. Beviel altijd goed, tot ik een aantal keer de klantenservice nodig had. Daaruit kreeg ik de indruk dat Telfort een logge organisatie is, met slecht werkende systemen. Aanpassingen in Mijn Telfort werden bijvoorbeeld niet opgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
DeNachtwacht schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:59:
Ik twijfel om over te gaan stappen naar Telfort omdat ik daar ook al jaren adsl van heb en prima tevreden. Dankzij de combivoordeel korting zou ik voor 2+2gb en onbeperkt bellen €8,50 per maand kwijt zijn, terwijl ik bij t mobile nu 22,50 betaal voor 6gb + onbeperkt bellen.

Hoe zijn de ervaringen met Telfort nu, berichten van afgelopen jaar lijkt het er wel op dat er veel klachten over back Office zijn?
Dekking van Telfort is gewoon goed --> KPN netwerk.
Back office zowel voor thuis als mobiel nooit echt mee te maken gehad. Op het forum wordt altijd wel snel gereageerd als je een vraag hebt.
4G roaming had ik afgelopen zomer inderdaad niet, maar is dat geen probleem waar meerdere providers 'last' van hebben?
@antidote De apps van Telfort hebben de afgelopen tijd redelijk wat wijzigingen gekregen, net zoals de Mijn-omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Kleine Update:

Op dit moment bied Telfort in een beperkt aantal landen 4G aan. In de andere landen is de maximale internetsnelheid nog 3G.
https://www.telfort.nl/pe...zochte-vakantielanden.htm
Hier kan je in populaire vakantie landen al zien waar je met welke provider al 4G hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Ben na maand testen van Tele2 onbeperkt toch weer terug bij Telfort.
Vanwege meerdere aansluitingen op 1 adres wordt mijn data inmiddels verdubbeld en heb ik maandelijks 14 GB. Zodat ik na elke rustige maand inmiddels 42 GB in de buffer heb staan voor een prima prijs.

Enige waarvoor ik nog een 2e SIM gebruik zijn tripjes buiten de EU, waar andere providers meestal betere bundels aanbieden.

[edit]
Voorwaarden en prijzen zijn weer aangepast, dus ik ben naar 10GB/onb bel sms per maand gegaan voor een betere prijs. met verdubbelaar wordt dan 20GB/m en een buffer van 40 GB .....
[/edit]

[ Voor 21% gewijzigd door emmerx op 30-12-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Telfort verdubbeld de verdubbelaar en nog meer!
Ik heb voor mijn dochter en 1GB bundel afgesloten.
Het was een verlenging dus 2GB, echter zijn wij ook klant met onze glasvezel aansluiting voor thuis dus weer dubbel = 4GB.
Om de een of andere reden krijgt zij nog eens 2 GB extra = 6 GB!
In de praktijk kan zij maximaal 4GB mee nemen per maand naar de volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als ik in de Telfort app mijn abonnement bekijk en vervolgens verlengaanbod selecteer dan zie ik daar 4GB voor 12,50 en 20GB voor 22,50. Kies ik één van die twee dan krijg ik vervolgens een scherm waar ik het abonement kan bestellen met de normale prijzen van 2GB voor 12,50 en 10GB voor 22,50. :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/migrfck.png

Ik heb alleen een mobiel abonnement bij Telfort, dus verder neem ik geen andere diensten af.

[ Voor 11% gewijzigd door easyriider op 20-01-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 08:13
@easyriider Bel ze op en vraag het na,je kan ook telefonisch verlengen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb nu KPN met Compleet. Telfort heeft strakke acties momenteel.

Stel dat ik nu 10GB voor 17,50 euro neem. Ik heb niets anders van Telfort. In mei wordt ik dan overgezet naar KPN, waar ik dan ineens weer KPN Compleet heb. En dus 5 euro korting en dubbele data krijg.

Dan heb ik dus 20GB voor 12,50 euro. Of werkt dit niet makkelijk? Iemand een idee? :)

Edit: inmiddels een Q&A gevonden, met de volgende tekst:

Q: Behoud ik als Telfort-klant mijn combinatievoordelen?
A: Ja, het wordt zelfs uitgebreid. Vanaf april kunnen ook klanten met KPN en Telfort gebruik maken
van Combinatievoordelen.

Telfort Mobiel gebeld: niets van bekend. Lekker helder.

[ Voor 29% gewijzigd door THE_BASE op 24-01-2019 14:53 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
THE_BASE schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:04:
Ik heb nu KPN met Compleet. Telfort heeft strakke acties momenteel.

Stel dat ik nu 10GB voor 17,50 euro neem. Ik heb niets anders van Telfort. In mei wordt ik dan overgezet naar KPN, waar ik dan ineens weer KPN Compleet heb. En dus 5 euro korting en dubbele data krijg.

Dan heb ik dus 20GB voor 12,50 euro. Of werkt dit niet makkelijk? Iemand een idee? :)

Edit: inmiddels een Q&A gevonden, met de volgende tekst:

Q: Behoud ik als Telfort-klant mijn combinatievoordelen?
A: Ja, het wordt zelfs uitgebreid. Vanaf april kunnen ook klanten met KPN en Telfort gebruik maken
van Combinatievoordelen.

Telfort Mobiel gebeld: niets van bekend. Lekker helder.
Vanuit de eerste berichten las ik het als Telfort Thuis en had ik niet bij Telfort Mobiel stilgestaan.
Dat kwartje valt bij mij nu pas...

Ach: zit voor beide bij Telfort, dus voorlopig geen verschil denk ik.
In de toekomst een keer een KPN factuur en mailings en daarna pas, bij abonnements wijzigingen, zul je van Telfort af moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
St00mwals schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:56:
[...]

Vanuit de eerste berichten las ik het als Telfort Thuis en had ik niet bij Telfort Mobiel stilgestaan.
Dat kwartje valt bij mij nu pas...

Ach: zit voor beide bij Telfort, dus voorlopig geen verschil denk ik.
In de toekomst een keer een KPN factuur en mailings en daarna pas, bij abonnements wijzigingen, zul je van Telfort af moeten.
Tja, mijn gedachte is gewoon nu profiteren van Telfort Mobiel, superveel data voor weinig.

Maar de vraag is of Telfort Mobiel vanaf april onder KPN Compleet kan vallen...

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:35
THE_BASE schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:07:
[...]

Tja, mijn gedachte is gewoon nu profiteren van Telfort Mobiel, superveel data voor weinig.

Maar de vraag is of Telfort Mobiel vanaf april onder KPN Compleet kan vallen...
Zou wel tempo maken. Die actie 10 GB voor 17,50 is nog maar 10 dagen geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
aljooge schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:43:
[...]

Zou wel tempo maken. Die actie 10 GB voor 17,50 is nog maar 10 dagen geldig.
Binnen 10 dagen kom ik er als wederverkoper van Telfort vast wel achter of het mogelijk gaat worden. En anders blijven we lekker bij KPN, ook daar een goede deal.

Edit: aanstaande maandag is er meer duidelijkheid, althans, dan komt er meer informatie voor dealers over nieuwe abonnementen bij KPN en de combinatievoordelen.

[ Voor 18% gewijzigd door THE_BASE op 25-01-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 21:08
THE_BASE schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:46:
[...]

Binnen 10 dagen kom ik er als wederverkoper van Telfort vast wel achter of het mogelijk gaat worden. En anders blijven we lekker bij KPN, ook daar een goede deal.

Edit: aanstaande maandag is er meer duidelijkheid, althans, dan komt er meer informatie voor dealers over nieuwe abonnementen bij KPN en de combinatievoordelen.
Nieuwe abo's bij KPN? Interessant...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik dacht mijn bundel even op te hoger bij telfort, zit nog een jaartje vast aan Telfort.
Zag wat leuke aanbiedingen online, 18,50 voor 10GB en onb bellen, maar goed dat zal alleen voor nieuwe klanten zijn, dus dan 5GB voor 18,50.

Maar blijkbaar heb ik noog een oud abbo en zit ik aan deze prijzen vast:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4858/39939423033_0c6976bdf1_b.jpg

Daar schrik ik best van.
Blijkbaar zit ik echt aan deze abbo's vast...

Ik dacht dat een looptijd inhield dat je klant moest blijven bij Telfort en gewoon je abbo zelf kon aanpassen.
Maar dat werkt niet zo, als ik naar 5GB wil, kost dat 44 euro ipv 18,50...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:08:
Ik dacht mijn bundel even op te hoger bij telfort, zit nog een jaartje vast aan Telfort.
Zag wat leuke aanbiedingen online, 18,50 voor 10GB en onb bellen, maar goed dat zal alleen voor nieuwe klanten zijn, dus dan 5GB voor 18,50.

Maar blijkbaar heb ik noog een oud abbo en zit ik aan deze prijzen vast:
[Afbeelding]

Daar schrik ik best van.
Blijkbaar zit ik echt aan deze abbo's vast...

Ik dacht dat een looptijd inhield dat je klant moest blijven bij Telfort en gewoon je abbo zelf kon aanpassen.
Maar dat werkt niet zo, als ik naar 5GB wil, kost dat 44 euro ipv 18,50...
Dat werkt bij veel providers zo. Je krijgt ook bij aansluiten vaak een korting, die blijft lopen. Je abonnementsvorm blijft hetzelfde zolang je contract loopt. Als jij naar de nieuwe proposities wilt, zal je moeten wachten tot je contract is afgelopen. Helaas zijn de abonnementen van Telfort dan verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
THE_BASE schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:19:
[...]

Dat werkt bij veel providers zo. Je krijgt ook bij aansluiten vaak een korting, die blijft lopen. Je abonnementsvorm blijft hetzelfde zolang je contract loopt. Als jij naar de nieuwe proposities wilt, zal je moeten wachten tot je contract is afgelopen. Helaas zijn de abonnementen van Telfort dan verdwenen.
Ik vind het verschil wel bizar groot...
Dat ik niet in aanmerking kom voor de huidige aanbieding van 10gb kan ik inkomen, maar ik dacht dat je gewoon gedurende 2 jaar bij Telfort moest blijven. Verlagen van abbo is binnen die tijd ook gewoon mogelijk...

Maar goed ik heb het ermee te doen. Volgens mij hebben ze die prijzen van de oude abbo’s wel zwaar verhoogd. Dat was een jaar terug echt niet zo duur bij Telfort..

Effect hiervan is wel dat ik niet snel voor Telfort of KPN zou kiezen als mijn abbo afloopt.

Je kunt er als provider lekker zakelijk inzitten, zonder mee te denken met klanten, dan ben je ze wel sneller kwijt. Maar goed dat lijkt die partijen 0,0 te boeien...

Prima, ik was er gisteren wel een beetje klaar mee. Telfort thuis is nu ook weg bij Telfort...

[ Voor 17% gewijzigd door BlakHawk op 29-01-2019 09:31 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
dfrenner schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:25:
[...]

Ik vind het verschil wel bizar groot...
Dat ik niet in aanmerking kom voor de huidige aanbieding van 10gb kan ik inkomen, maar ik dacht dat je gewoon gedurende 2 jaar bij Telfort moest blijven. Verlagen van abbo is binnen die tijd ook gewoon mogelijk...

Maar goed ik heb het ermee te doen. Volgens mij hebben ze die prijzen van de oude abbo’s wel zwaar verhoogd. Dat was een jaar terug echt niet zo duur bij Telfort..

Effect hiervan is wel dat ik niet snel voor Telfort of KPN zou kiezen als mijn abbo afloopt.

Je kunt er als provider lekker zakelijk inzitten, zonder mee te denken met klanten, dan ben je ze wel sneller kwijt. Maar goed dat lijkt die partijen 0,0 te boeien...

Prima, ik was er gisteren wel een beetje klaar mee. Telfort thuis is nu ook weg bij Telfort...
Dit krijg ik ook bij KPN en Vodafone. Niet heel ongewoon dus.

Mocht je tegen die tijd kunnen overstappen, dan kun je eventueel ook bij youfone of simpel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik zit toch serieus te overwegen om naar Telfort te gaan. Ik heb de mogelijkheid tot combivoordeel dus voor 17,50 heb ik 150 minuten en 20GB. Ik heb net bij KPN voor 22 euro per maand hetzelfde afgesloten qua databundel, terwijl op het eerste gezicht alles er hetzelfde uit ziet.

Waar zit het addertje onder het gras??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
Jassy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:42:
Nergens. Telfort is low budget KPN.
En die 3 maanden geldig werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
emmerx schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Dank je, dat dacht ik dus ook. Inmiddels in Europa ook overal 4G in de belangrijkste landen dus dat is ook prima.

Ik denk dat ik de stap maar ga wagen en mijn bestelling bij KPN ga annuleren. Scheelt mij toch weer 5,50 per maand en straks gaat het toch allemaal KPN worden en is het één pot nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:53
emmerx schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Precies. Ik heb een oud goedkoop simonly abo. Daar zit in de basis slechts 500MB data. Daar komt 200MB bij door een of andere verlengactie. Dat wordt verdubbeld door Telfort Thuis. En door het 3 maanden meenemen (voor nieuwe/verlengde abo's maar 2mnd dacht ik) ben ik de maand begonnen met 4600MB wat nu op de laatste dat staat op 3600MB. Die ruime buffer neem ik maand op maand mee om hem tijdens vakanties op te soeperen om het vervolgens weer op te bouwen. Extreem kosteneffectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Jassy schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:42:
Bij KPN kun je bellen over 4G, maar bij Telfort helaas nog niet:
Bellen en 4G

Bij Telfort bel je nu over 3G. Bellen kan na 2022 gewoon op 2G.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/mobiel/van-3g-naar-4g.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
easyriider schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:12:
[...]

[...]

Dat zal wel eerder zijn dan 2022 als het merk vanaf mei niet meer bestaat en opgaat in KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:29

Wokschotel

Op 6 wielen

Mijn schoonmoeder heeft binnenshuis slechte dekking met Telfort. Weet iemand of Telfort VoWifi gaat ondersteunen? Op mijn iPhone (KPN) werkt dat fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
Wokschotel schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:50:
Mijn schoonmoeder heeft binnenshuis slechte dekking met Telfort. Weet iemand of Telfort VoWifi gaat ondersteunen? Op mijn iPhone (KPN) werkt dat fantastisch.
Denk niet dat een bedrijf dat afgebouwd wordt nog nieuwe diensten zal introduceren. Mooi moment voor haar om over te stappen naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:29

Wokschotel

Op 6 wielen

emmerx schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:59:
[...]

Denk niet dat een bedrijf dat afgebouwd wordt nog nieuwe diensten zal introduceren. Mooi moment voor haar om over te stappen naar KPN.
Abo loopt nog 2 jaar (tja) dus dat wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik verwacht dat tzt Telfort zal worden gemerged met KPN, net zoals het met Hi is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

easyriider schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:12:
[...]

[...]

Ook totaal niet meer van deze tijd om in 2022 nog over 2G te bellen. Ik verwacht dat als 3G uit wordt geschakeld iedereen gewoon alles op 4G kan doen.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
MensionXL schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:20:
[...]

Ook totaal niet meer van deze tijd om in 2022 nog over 2G te bellen.
Wat maakt het uit voor voice? Geen hifi of stereogeluid?

Die 2G houden ze in de lucht voor M2M en mensen met een non-4G toestel.
Die toestellen zullen tegen die tijd ook geen security updates meer krijgen.
Dus hoeveel mensen zullen dat zijn...

[ Voor 31% gewijzigd door emmerx op 02-02-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Het zullen voornamelijk de dummy-toestellen zijn, zoals de oude Nokia's van vroeger. Die werden bij mijn oude werkgever nog steeds veel gebruikt, omdat die dingen onverwoestbaar zijn. (En niks kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
En veel machine-to-machine communicatie gaat nog steeds over 2G. Vaak hoeven dat soort systemen niet meer dan een 'simpel' sms'je te versturen om de status door te kunnen geven of te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-04 22:45
Mijn Vodafone abonnement loopt binnenkort af en nu zag ik enkele dagen geleden nog een mooie aanbieding bij Telfort. Onbeperkt bellen en 10 gig data (meende ik) voor 21,50. Is deze actie nu alweer verlopen?

Wou Telfort proberen omdat mijn vriendin thuis al een abonnement van hun heeft, zij daardoor extra korting krijgt en ik dubbele data. Daarnaast viel Vodafone mij kwa netwerk de laatste tijd tegen. Toch regelmatig geen goed ontvangst.

[ Voor 36% gewijzigd door DeFries op 13-02-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
DeFries schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:25:
Mijn Vodafone abonnement loopt binnenkort af en nu zag ik enkele dagen geleden nog een mooie aanbieding bij Telfort. Onbeperkt bellen en 10 gig data (meende ik) voor 21,50. Is deze actie nu alweer verlopen?

Wou Telfort proberen omdat mijn vriendin thuis al een abonnement van hun heeft, zij daardoor extra korting krijgt en ik dubbele data. Daarnaast viel Vodafone mij kwa netwerk de laatste tijd tegen. Toch regelmatig geen goed ontvangst.
De aanbieding waar jij op doelde is er weer met koopjeskermis:

https://www.telfort.nl/sim-only/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFries
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-04 22:45
Dat inderdaad. Die is nu niet meer geldig?

Zou het verder de moeite waard zijn om het eventueel maandelijks op te zeggen?
Jassy schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:38:
[...]

De aanbieding waar jij op doelde is er weer met koopjeskermis:

https://www.telfort.nl/sim-only/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
DeFries schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:02:
Dat inderdaad. Die is nu niet meer geldig?

Zou het verder de moeite waard zijn om het eventueel maandelijks op te zeggen?

[...]
Dit is een actuele aanbieding dus die kan je nu afsluiten.

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-04 12:21
Weet iemand of je straks nog steeds MB's kunt meenemen naar de volgende maand? Of komt dat te vervalleen zodra de merknaam Telfort verdwijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
MB's meenemen geldt nog steeds bij nieuwe abonnementen.
Prijzen gaan wel hard omhoog, richting KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
emmerx schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:04:
Ik heb gelukkig nog 150min/20GB (Combivoordeel) voor 17,50 kunnen afsluiten tijdens de voordeelkermis... KPN biedt nu 300 minuten/10GB (Compleet) voor 18 euro. Bij Telfort kan ik ook nog meenemen, wat bij KPN niet kan. Voorlopig zit ik dus goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26
emmerx schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:04:
Data is naar mijn weten 3 maanden houdbaar.

Dat valt toch wel mee? -Ik heb net mijn abonnement verlengd met onbeperkt sms en bellen plus 12 Gb data voor nog geen 20 euro.

Nadeel van Telfort tov KPN is dat ik minder vaak via 4G verbonden ben in het buitenland dan met mijn KPN abonnement.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 14:59
prijzen zijn idd verhoogd, verlengkorting is verdwenen.
Ik probeer al maanden meer duidelijkheid te krijgen via de helpdesk van kpn echter niemand die wat kan of mag vertellen?

Telfort kan nog 4 dagen lang worden afgesloten daarna is het endex, ben benieuwd of kpn omlaag of omhoog gaat met de prijzen op 1 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 14:59
1 mei en het lijkt nog steeds mogelijk om een telfort gsm abo af te sluiten? zie verder geen prijswijzigingen bij telfort of kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
marz01 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 01:15:
1 mei en het lijkt nog steeds mogelijk om een telfort gsm abo af te sluiten? zie verder geen prijswijzigingen bij telfort of kpn?
Nope nu niet meer, je kan vanaf nu niks meer afsluiten en Telfort klanten gaan automatisch over naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:54
dutchnltweaker schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 06:21:
[...]

Nope nu niet meer, je kan vanaf nu niks meer afsluiten en Telfort klanten gaan automatisch over naar KPN.
Zojuist - letterlijk 1 minuut geleden - mijn Telfort abonnement verlengt met een SIM-only 2 jaar abonnement. 2GB data, 150 belminuten en Spotify Premium voor €21,49/maand. Verlengen kan in elk geval dus gewoon nog en lijkt mij een stuk voordeliger dan het vergelijkbare KPN-abonnement.

[ Voor 15% gewijzigd door vanaalten op 01-05-2019 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Verlengen kan nog wel, maar nieuw afsluiten niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Als je nu op de link "Sim Only" van de Telfort website klikt kom je op de overeenkomstige pagina van KPN terecht. Daar kan ik ook aangeven dat ik al Telfort mobiel heb en wil overstappen.

Maar het goedkoopste abonnement bij KPN is met alleen belminuten zonder data en dan ben ik nog een paar euro duurder uit dan m'n huidige Telfort abonnement. :(
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20