• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:31

Telfort is ontstaan in 1996 uit een jointventure tussen BT (toenmalig British Telecom) en Nederlandse Spoorwegen (NS). NS had langs een groot deel van zijn spoorwegnetwerk een glasvezelnetwerk liggen dat nauwelijks gebruikt werd. Het Britse bedrijf wilde graag op het Europees vasteland uitbreiden en dus had de combinatie wederzijdse voordelen.

In de jaren die volgen heeft het de naam O2 gehad tot 2003, waarna O2 zich terug trok en alle aandelen had verkocht. In 2003 krijgt het weer de naam Telfort.

2 jaar later in 2005 wordt Telfort in zijn geheel verkocht aan KPN, hiermee wordt Telfort een virtuele provider die onder KPN valt en dan ook het netwerk van KPN gebruikt. Telfort (KPN) moest op haar beurt het eigen netwerk wat het had opgebouwd in de verkoop te doen.

Telfort en 4G (frequenties)
Telfort Dekking
Links
VersieDatumAanpassingen
V1.015-01-2018Topic aangemaakt
V1.109-03-2018Nieuwe tarieven/bundels van Telfort toegevoegd + wat nieuwe info
V1.226-03-2018Compleet nieuwe bundels/tarieven en Spotify toegevoegd
V1.328-05-2018Bundels kan je nu max 2 maanden gebruiken en wijzigingen Combivoordeel

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 28-05-2018 20:30 ]

• dutchnltweaker
emmerx schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Kan iemand ergens vinden naar welke snelheid je dan wordt teruggezet en of dat in de hele EU geldig is?

Ik kan op de Telfort website niets anders vinden dan:
"Data op? Dan wordt je snelheid lager en betaal je niets extra"

In de voorwaarden van mijn vorige week afgesloten abonnement staat:
"Wanneer je alle data uit de bundel hebt verbruikt, kun je tot de volgende factuurmaand geen gebruik maken van mobiel internet. Je kunt zelf beslissen of je voor de lopende factuurmaand extra data wilt kopen."

Ook de vergelijkingssite www.bellen.com weet nog van niks; mogelijke klanten dus ook niet.
Niet echt handig van Telfort, als dit een marketingactie was...

Omdat Telfort gebruik maakt van het KPN-netwerk zal het om gelijke snelheden gaan: 64 kb/s down en 32 kb/s up. Maar ook in de hele EU?
https://forum.telfort.nl/...oud-mobiel-feb-2018-74107

Daar staat het letterlijk, ook als je naar de website gaat en helemaal naar beneden gaat en klikt op: Bekijk hier alle informatie over onze abonnementen.

Je dit krijgt: Telfort onbeperkt

• dutchnltweaker
@emmerx rare beredenering (over dat ooste-europa deskundige) maar oké.. maar even terug naar jou vraag, hier heb ik vanuit Telfort antwoord gekregen: Telfort antwoord.

Hopelijk kan je hier iets mee ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door dutchnltweaker op 23-06-2018 15:02 ]

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 13:41
Nog geen reactie ontvangen over ticket abonnement aanpassen en factuurfouten.
Hoop dat Telfort hier wel mee leest...

Onderstaand plaatje van vandaag: wijzigen mijn abonnement in Telfort App.
Basisfunctionaliteit voor app van elke provider.
Ik kan van de huidige 7 GB kennelijk alleen maar omhoog??

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20180702_MijnTelfortAbonnement.jpg

Ook bijzonder dat je voor beperken tot 150 belminuten bij 10 GB nu moet bijbetalen: € 5,37 ex BTW

Vreemd genoeg kan ik via de website mijnTelfort alleen kiezen voor 10 GB met 150 minuten, onbeperkt bellen is geen optie meer.
Bizar.

Ik ben net klaar met een project en beschikbaar om Telfort hierbij te versterken....

[ Voor 43% gewijzigd door emmerx op 04-07-2018 15:59 ]

Draadloos laden op onze Zon

• emmerx
De Telfort App krijgt nog steeds geen actuele data voor belminuten en sms ?

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20180712_TelfortAppBellenSms0.jpg

Ik heb echt wel een sms verstuurd ...

[ Voor 28% gewijzigd door emmerx op 13-07-2018 18:42 ]

• emmerx
Sinds vandaag werken zowel de Telfort app als mijnTelfort weer zoals ik het verwacht qua mogelijkheden voor het aanpassen van het abonnement.
Ze maken dus stappen in het verbeteren van de systemen...

I.t.t. wat de persoon bij de Klantenservice uitlegde, hoef je niet meer naar 'verlengen' te gaan.
Nu kun je gewoon aanpassingen doorvoeren via 'abonnement wijzigen'; verhogen voor de lopende maand en verlagen voor de maanden daarna.

Afbeeldingslocatie: http://www.emmerx.dds.nl/TwGfx/20180716_TelfortAppAbonnementWijzigen150.jpg

Blijft wel een bijzondere prijsstrategie van Telfort.
De stap van 1GB + 150 min naar 7GB + onbeperkt bellen/sms is bv maar €0,83
Aparter nog dat je voor €5,37 extra 2GB minder krijgt en nog maar 150 minuten mag bellen??

De facturatie module heeft nog wel wat werk nodig...

[ Voor 46% gewijzigd door emmerx op 16-07-2018 16:24 ]

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als ik in de Telfort app mijn abonnement bekijk en vervolgens verlengaanbod selecteer dan zie ik daar 4GB voor 12,50 en 20GB voor 22,50. Kies ik één van die twee dan krijg ik vervolgens een scherm waar ik het abonement kan bestellen met de normale prijzen van 2GB voor 12,50 en 10GB voor 22,50. :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/migrfck.png

Ik heb alleen een mobiel abonnement bij Telfort, dus verder neem ik geen andere diensten af.

[ Voor 11% gewijzigd door easyriider op 20-01-2019 16:53 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik dacht mijn bundel even op te hoger bij telfort, zit nog een jaartje vast aan Telfort.
Zag wat leuke aanbiedingen online, 18,50 voor 10GB en onb bellen, maar goed dat zal alleen voor nieuwe klanten zijn, dus dan 5GB voor 18,50.

Maar blijkbaar heb ik noog een oud abbo en zit ik aan deze prijzen vast:
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4858/39939423033_0c6976bdf1_b.jpg

Daar schrik ik best van.
Blijkbaar zit ik echt aan deze abbo's vast...

Ik dacht dat een looptijd inhield dat je klant moest blijven bij Telfort en gewoon je abbo zelf kon aanpassen.
Maar dat werkt niet zo, als ik naar 5GB wil, kost dat 44 euro ipv 18,50...

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Mobiel, andere onderwerpen horen in:
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20