Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• P5ycho
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 16:56
P5ycho schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:28:
De boel is hier weer bereikbaar van buiten. Misschien te vroeg geklaagd, misschien dynamic dns, ik ga het zien als ik weer thuis ben.
Bleek later de UPS te zijnndie gesneuveld was tijdens een battery self-test :+.
De boel werkt als vanouds, geen klachten verder.

[Voor 6% gewijzigd door P5ycho op 21-10-2020 19:17]

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20:42
Sinds vanmorgen geen internet en tv meer. Even uitzoeken wat er is (afgelopen weekend gemigreerd)

Edit: Er is een monteur onderweg. Heb vanmorgen de experia box uit de doos gehaald en die kreeg ook geen verbinding. Dus geen instelling probleem (gebruik alles van UNIFI).
Ik denk dat het glasvezel kastje stuk is.

Zal gelijk vragen of hij weet of de vlans zo blijven.

Edit 2: modem vervangen, opgelost. Van de vlan wist hij niet.

[Voor 84% gewijzigd door vanputten80 op 23-10-2020 15:20]

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:14
vanputten80 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 07:27:
Sinds vanmorgen geen internet en tv meer. Even uitzoeken wat er is (afgelopen weekend gemigreerd)
Hier in Deventer is het ook ellende, ook met internet.

Zal het verband hebben met de pin-storing bij de AH?

Update:
Bleek een lokale KPN storing.

[Voor 7% gewijzigd door St00mwals op 23-10-2020 14:40. Reden: KPN storing verholpen]

• ViperNL
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12:19
Ik had afgelopen weekend last van zeer traag en wegvallend internet. Toen het voorbij was keek ik toevallig op fourstack en bleek ik ineens 1Gbit te kunnen krijgen. Kan toeval zijn natuurlijk.. Ik ben nog niet over naar KPN.

• JME
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:48

JME

zeg maar Jamie

Hier nog altijd Telfort TV. Wel startte het TV kastje (Arris) de afgelopen weken meerdere keren gewoon tijdens het Netflixen spontaan opnieuw op. Irritant, maar inmiddels al weer eventjes stabiel. Fingers crossed.

Hoe zit dat trouwens met die traagheid als de KPN firmware op de Arris komt, is dat nog steeds een issue? Hoorde vandaag van een collega die al over is, dat de klantenservice van KPN hem had aangegeven dat ze daar wel een oplossing voor hadden: moest hij gewoon voor tig euro meer een 4K abo + kastje nemen. Die kastjes waren moderner en konden wel normaal met de nieuwe firmware overweg. Pardon? Herkenbaar?

• EricJH
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18:50
Met de nieuwe lay out van de software is de bediening van de Arris inderdaad trager geworden. Het is gemeld op de KPN en Telfort forums maar ik weet niet of er plannen zijn daaraan te schaven. Het is nieuwe code dus er zou mogelijk ruimte voor verbetering kunnen zijn. Ik zou de issues met Netflix op het KPN forum melden.

• vanputten80
Ook hier na KPN update een traag reagerende arris kastje.

• scofield
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:53
Klopt allemaal helaas. Ik ben wel overgezet en de Arris heeft momenteel veel problemen na een software update. Het halve forum klaagt erover en kpn vraagt sommigen om mee te doen met een actie zodat ze in de router kunnen of zo iets om te kijken waar het mis gaat. Iets van de logs uitlezen dacht ik. Het is echt het toppunt van gematigde onkunde atm. Ik ben al een tijd vrij om weg te kunnen en begin er na vele jaren wel aan te denken. Ziggo zou een optie kunnen zijn, hoewel ik geen coax in huis heb liggen, niet verder als de meterkast tenminste.

[Voor 22% gewijzigd door scofield op 26-10-2020 19:42]

• mog__wai
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 19:53
job schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 22:36:
Ik ben ook adminstratief over.
Enige wijzigingen die ik heb gemerkt is dat ik nu inderdaad de kpn omgeving moet gebruiken voor rekeningen en wijzigingen in het pakket en dat mijn ip nu een fixed.kpn.net hostname heeft.

De verbinding zelf is nog steeds dhcp vlan34 (ppoe vlan 6 werkt niet). Ben benieuw wanneer dat verandert en of ze daar een goede instructie over rondsturen voor de niet tweakers.
Ben benieuwd of je nog steeds op vlan34 zit... ga deze week ook over en vraag me af of ik met de settings van mijn Fritzbox aan de slag moet.

• henkNL
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
@mog__wai hier nu een week of 2 over, maar niets hoeven wijzigen m.b.t. de vlan's.
Ik gebruik hier dus ook mijn eigen router (qotom/opnsense)

Kia e-Niro my19 | 2100Wp oost/1800Wp west | OTGW

• XVI
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 29-11 20:41
Hier werkt alles ook nog op openwrt zonder aanpassingen. Vraag is voor hoe lang.
Het telfort forum is inmiddels dicht, wat is de nieuwe plek bij kpn voor informatie over voormalig telfort-klanten?
Wat is de verwachting voor de verbinding? Blijven we op ethernet/vlans + dhcp of wordt er overgeschakeld naar een tunnel via pppoe (of iets moderners)?

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13-11 20:11
XVI schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:55:
Hier werkt alles ook nog op openwrt zonder aanpassingen. Vraag is voor hoe lang.
Het telfort forum is inmiddels dicht, wat is de nieuwe plek bij kpn voor informatie over voormalig telfort-klanten?
Wat is de verwachting voor de verbinding? Blijven we op ethernet/vlans + dhcp of wordt er overgeschakeld naar een tunnel via pppoe (of iets moderners)?
Alles blijft gewoon hoe het is. En je kan natuurlijk nu op het KPN forum terecht als KPN klant.

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:54
trankilo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:22:
[...]

Alles blijft gewoon hoe het is.
Het blijft voorlopig hoe het is. Ik verwacht dat men ons op gegeven moment naar de KPN infra en tarieven zal proberen te leiden. Maar in mijn geval betekent dat een 10% prijsstijging, dus ze moeten wel voorzichtig zijn anders lopen teveel klanten weg...

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:14
trankilo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:22:
[...]

Alles blijft gewoon hoe het is. En je kan natuurlijk nu op het KPN forum terecht als KPN klant.
Zal het ook nog zo blijven als je EB stuk gaat en deze vervangen wordt?

Uiteindelijk zal KPN van de 'Telfort-uitzondering' af willen. Hebben ze tenslotte ook gedaan met alle voorlopers van Telfort die nog op de oude propositie zaten.

@Muis666 Ik zal mijn abo best willen wijzigen, maar elke wijziging die ik doe kost mij (veel) geld. Zelfs een negatieve wijziging zoals telefonie stop zetten, want dan val ik onder de nieuwe voorwaarden...

• trankilo
St00mwals schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:10:
[...]

Zal het ook nog zo blijven als je EB stuk gaat en deze vervangen wordt?

Uiteindelijk zal KPN van de 'Telfort-uitzondering' af willen. Hebben ze tenslotte ook gedaan met alle voorlopers van Telfort die nog op de oude propositie zaten.
Ik heb dat nergens gelezen. En er zijn zeer veel 'Telfort lijntjes' die in het verleden zijn, en nog steeds (Budget?) worden geleverd onder andere merken. Waaronder veel ICT bedrijfjes die deze white label afnemen en daar hun eigen hardware op hebben draaien met maatwerk oplossingen bij voornamelijk MKB.
Wat ik wel gelezen heb is dat KPN tzt graag van PPP af will gezien dit systeem feitelijk niet (meer) nodig is om een klant te autoriseren.
Maar niks is geschreven in steen natuurlijk ;)

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:54
St00mwals schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:10:
[...]
@Muis666 Ik zal mijn abo best willen wijzigen, maar elke wijziging die ik doe kost mij (veel) geld. Zelfs een negatieve wijziging zoals telefonie stop zetten, want dan val ik onder de nieuwe voorwaarden...
Je kunt natuurlijk even bellen en kijken hoe star ze hierin zijn. Ik heb telefoon al een tijd geleden opgezegd en heb daarvoor nu dus na de migratie EUR 2.50 extra korting op mijn TFT abonnement.

• trankilo
Muis666 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:42:
[...]

Het blijft voorlopig hoe het is. Ik verwacht dat men ons op gegeven moment naar de KPN infra en tarieven zal proberen te leiden. Maar in mijn geval betekent dat een 10% prijsstijging, dus ze moeten wel voorzichtig zijn anders lopen teveel klanten weg...
Ik ga natuurlijk niet over de strategie van het bedrijf KPN (helaas :+ ) maar ik weet wel dat de Wholesale tak van KPN het al heel lang heel goed doet. Dus zolang mensen niet overstappen naar een Delta of Ziggo verbinding, blijft KPN hier gewoon €uro's voor vangen. Dus daar zou ik mij geen zorgen over maken.
En hoe de wereld er over een jaar uit ziet is iets wat nu nog niet te voorspellen is.
Sommige strategieën zijn op de lange baan gezet terwijl andere in een stroomversnelling zijn geraakt.
Niks is zo dynamisch als de wereld om ons heen en iedereen moet zich constant aanpassen aan nieuwe situaties, dat zal een KPN ook moeten doen.
Iedere dag is er één ;)

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Nou na de overzetting naar KPN werkt alles nog prima. Echter wou ik vandaag mijn snelheid verhogen, dat kon voorheen prima voor 1 maand. Maar dat lijkt nu niet meer mogelijk, ik kan het 'aanzetten', krijg ik het 3 maanden gratis maar zit ik er wel een jaar aan vast blijkbaar.

Mevrouw aan de telefoon kon mij wel omzetten naar 'hussel' voor 55 euro per maand, maar ik betaal nu 32,50. Thanks but no thanks. 't blijft dus allemaal toch NIET het zelfde... Opzoek naar een alternatief dan maar.

• vanputten80
Goed om te weten. Mijn Telfort abonnement loopt in december af. Als ik dan 'verplicht' iets anders moet (en dus duurder) dan ga ik naar T-Mobile

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Jay-v schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:59:
Nou na de overzetting naar KPN werkt alles nog prima. Echter wou ik vandaag mijn snelheid verhogen, dat kon voorheen prima voor 1 maand. Maar dat lijkt nu niet meer mogelijk, ik kan het 'aanzetten', krijg ik het 3 maandag gratis maar zit ik er wel een jaar aan vast blijkbaar.

Mevrouw aan de telefoon kon mij wel omzetten naar 'hussel' voor 55 euro per maand, maar ik betaal nu 32,50. Thanks but no thanks. 't blijft dus allemaal toch NIET het zelfde... Opzoek naar een alternatief dan maar.
<knip>

[Voor 17% gewijzigd door Dennis-L op 15-11-2020 19:33]

• MCP cloud
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:54

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Heb een Arcadyan HMB2260 drama hier
Zit nu ook te denken overstappen naar t mobiel was al geen fan van KPN

Waarom sinds Telfort naar KPN werken de zenders in het display niet meer.....klok werk wel..

Kpn chat gesproken je moet het kasje resetten, werkte een halve dag..…

Moet ik nu telkens nu resetten 🤔

interactieve tvtelfort