[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:54
zx9r_mario schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:19:
Ik heb een upgrade van 50 naar 100Mb aangevraagd en na een kwartier kwam er een mail met abonnement wijziging naar 100Mb. Weet iemand wanneer de snelheidsverhoging actief is in de praktijk?
als je op de zelfde poort in de pop blijft zitten dan is die met 2/3uur er vaak doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:13
jopoh schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:28:
[...]
als je op de zelfde poort in de pop blijft zitten dan is die met 2/3uur er vaak doorheen
Moet het modem daarvoor herstart worden of gaat het vanzelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
zx9r_mario schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:37:
[...]

Moet het modem daarvoor herstart worden of gaat het vanzelf?
als je op de zelfde poort blijft gaat normaal gesproken vanzelf.
in je wijzing bevestig staat ook in per wanneer die in gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
jopoh schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:04:
[...]

als je op de zelfde poort blijft gaat normaal gesproken vanzelf.
in je wijzing bevestig staat ook in per wanneer die in gaat
Er stond verder niets van in wanneer deze in gaat oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:26
Ik hoop dat er snel iets duidelijk wordt over de overgang naar KPN.
Wil mijn EBv8 wel graag vervangen voor de Box12, zonder zelf over te stappen naar KPN en daarbij (vermoedelijk) al mijn opnames verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

OgWok

U.N.C.L.E.

St00mwals schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:56:
Wil mijn EBv8 wel graag vervangen voor de Box12, zonder zelf over te stappen naar KPN en daarbij (vermoedelijk) al mijn opnames verliezen.
In principe is een gewone administratieve "overstap" voldoende, toch?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:21
St00mwals schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:56:
Als je door KPN naar Telfort wordt overgezet zal je (naar ik aanneem) je opnames niet verliezen want het is inderdaad alleen een adminstratieve overstap maar ik weet ook wel heel zeker dat je geen Box 12 gaat krijgen. De EB V8 is bij KPN ook nog gewoon in gebruik. Telfort migratieklanten zijn geen nieuwe klanten dus krijgen geen nieuwe Box.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Sorry, was niet helemaal duidelijk.
Moet nu nog wel eens de stekker uit mijn EB halen (overigens niet vervelend vaak).
Als ik deze storing meld, krijg ik een nieuwe opgestuurd. Bij Telfort is dat een 10(a).
Als we zijn gemigreerd naar KPN en ik meld hem als storing krijg ik een 12 terug 😉

Vandaar dat ik hoop dat we een keer overgezet gaan worden.

Ook kan ik, als nieuwe klant, een abo bij KPN afsluiten. Dan krijg ik ook een 12 en nieuwe TV-ontvangers, maar ben ik (waarschijnlijk) mijn opnames kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
St00mwals schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:47:
Sorry, was niet helemaal duidelijk.
Moet nu nog wel eens de stekker uit mijn EB halen (overigens niet vervelend vaak).
Als ik deze storing meld, krijg ik een nieuwe opgestuurd. Bij Telfort is dat een 10(a).
Als we zijn gemigreerd naar KPN en ik meld hem als storing krijg ik een 12 terug 😉

Vandaar dat ik hoop dat we een keer overgezet gaan worden.

Ook kan ik, als nieuwe klant, een abo bij KPN afsluiten. Dan krijg ik ook een 12 en nieuwe TV-ontvangers, maar ben ik (waarschijnlijk) mijn opnames kwijt.
Nu klopt het verhaal ja. En inderdaad, als zelf verkozen overstapper verlies je je opnames want je krijgt een nieuw abonnementsnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
St00mwals schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:47:

De bliksem was ingeslagen in het modem, oh wacht, glasvezel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
zx9r_mario schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:03:
[...]

De bliksem was ingeslagen in het modem, oh wacht, glasvezel :+
_O-

WiFi klappert schijnt al genoeg te zijn, niet dat ik die WiFi gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
jopoh schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:28:
[...]
Vandaag is de snelheid upgrade doorgevoerd, de reden was dat een KPN monteur de aansluiting moest omzetten in de wijkcentrale. _/-\o_

Eerst had ik een ethernet link van 100Mbit op het modem en oranje led op de NTU. Ik zal het straks checken maar verwacht dat het oranje ledje nu groen is (1Gbit) en modem idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:57
zx9r_mario schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Vandaag is de snelheid upgrade doorgevoerd, de reden was dat een KPN monteur de aansluiting moest omzetten in de wijkcentrale. _/-\o_

Eerst had ik een ethernet link van 100Mbit op het modem en oranje led op de NTU. Ik zal het straks checken maar verwacht dat het oranje ledje nu groen is (1Gbit) en modem idem.
EoF -> GoF migratie.
Je snelheid verhoogd van 50 of 100 naar 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Dennis-L schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:37:
[...]
EoF -> GoF migratie.
Je snelheid verhoogd van 50 of 100 naar 200 dus?
Van 50 naar 100. Meer dan 100 kon ik niet kiezen, maar misschien straks 200 wel omdat ik nu op GoF zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:57
zx9r_mario schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:38:
[...]

Van 50 naar 100. Meer dan 100 kon ik niet kiezen, maar misschien straks 200 wel omdat ik nu op GoF zit?
Aha, had je nog een heel oud abonnement? Uit de Concepts/XMS periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Dennis-L schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:57:
[...]
Aha, had je nog een heel oud abonnement? Uit de Concepts/XMS periode?
Nee, Een Telfort 50/5 abo uit 2018. In de praktijk was de upload 50Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
zx9r_mario schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:38:
[...]

Voor 100 had je niet naar een andere poort gehoeven. Vanaf je 50 abonnement had je ook naar 200 moeten kunnen gaan. Meer levert Telfort niet dus dat snap ik dan nog.
Waarom je niet meer dan 100 kon kiezen is dus heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Barre73 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Voor 100 had je niet naar een andere poort gehoeven. Vanaf je 50 abonnement had je ook naar 200 moeten kunnen gaan. Meer levert Telfort niet dus dat snap ik dan nog.
Waarom je niet meer dan 100 kon kiezen is dus heel vreemd.
Ik zal vanavond eens kijken wat de etherlink speed is. En of het abonnement gewijzigd is in mijntelfort en dan eens checken voor die 200Mb. Volgens de KPN postcode check is 500Mb max.

Dit jaar zou Telfort overgaan op KPN maar weet niet of je na de overgang nog een upgrade naar 100MB (7,50€ extra) voor dezelfde prijs kunt aanvragen of dat je het hogere KPN tarief dan betaald. Dus vandaar dat ik de upgrade effe snel aangevraagd heb.

[ Voor 32% gewijzigd door zx9r_mario op 30-07-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
zx9r_mario schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken wat de etherlink speed is. En of het abonnement gewijzigd is in mijntelfort en dan eens checken voor die 200Mb. Volgens de KPN postcode check is 500Mb max.

Dit jaar zou Telfort overgaan op KPN maar weet niet of je na de overgang nog een upgrade naar 100MB (7,50€ extra) voor dezelfde prijs kunt aanvragen of dat je het hogere KPN tarief dan betaald. Dus vandaar dat ik de upgrade effe snel aangevraagd heb.
heel klanten op moment dat ze de snelheid verhogen worden van eof na gof poort gezet, lijkt er op ze langzaam van de oude poorten af willen stappen.

meen dat op dit moment bij telfort alleen nog maar gekozen kan worden uit 50 of 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:19
Kreeg vandaag deze mail van Telfort:
U gebruikt op dit moment een Zyxel modem, hiervan stopt de werking binnenkort. Het gevolg zal zijn dat uw internet verbinding wordt verbroken. Dit kan eenvoudig voorkomen worden door het nieuwe modem aan te sluiten. Hieronder leggen we uit hoe u dit eenvoudig zelf kunt doen.

Ik gebruik al jaren mijn eigen Fritzbox en heb de Zyxel alleen gebruikt om mijn SIP wachtwoord te achterhalen... :). Iemand enig idee wat hier achter zit? Heeft het iets te maken met migratie naar KPN?

[ Voor 4% gewijzigd door mog__wai op 31-07-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
mog__wai schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:30:
Kreeg vandaag deze mail van Telfort:
U gebruikt op dit moment een Zyxel modem, hiervan stopt de werking binnenkort. Het gevolg zal zijn dat uw internet verbinding wordt verbroken. Dit kan eenvoudig voorkomen worden door het nieuwe modem aan te sluiten. Hieronder leggen we uit hoe u dit eenvoudig zelf kunt doen.

Ik gebruik al jaren mijn eigen Fritzbox en heb de Zyxel alleen gebruikt om mijn SIP wachtwoord te achterhalen... :). Iemand enig idee wat hier achter zit? Heeft het iets te maken met migratie naar KPN?
Mogelijk inderdaad iets met ‘oude meuk’ opruimen en dan migreren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb al voor de 3 keer idem info gekregen dat Telfort KPN wordt. Twee keer per mail, en recent een brief. Weet dat het gaat om de kracht van herhaling, maar ik vind het toch een beetje overkill :+

Ga ook binnenkort de overstap zelf al geforceerd in gang zetten omdat ik naar 500/500 wil: mooi in de vakantie plannen zodat bij eventuele hiccups er geen gepiep komt ivm niet kunnen thuiswerken ;) Wel even dat nieuwe zwarte routerdoosje checken en evt andere decoder ivm de universal remote, maar dat zal wel loslopen. Denk dat de wifi nog idem beroerd blijft ondanks WiFI6, maar dat zie ik dan wel weer.

[ Voor 20% gewijzigd door 2Dutch op 31-07-2020 12:00 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
2Dutch schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:40:
Heb al voor de 3 keer idem info gekregen dat Telfort KPN wordt. Twee keer per mail, en recent een brief. Weet dat het gaat om de kracht van herhaling, maar ik vind het toch een beetje overkill :+

Ga ook binnenkort de overstap zelf al geforceerd in gang zetten omdat ik naar 500/500 wil: mooi in de vakantie plannen zodat bij eventuele hiccups er geen gepiep komt ivm niet kunnen thuiswerken ;) Wel even dat nieuwe modem checken ivm de universal remote, maar dat zal wel loslopen. Denk dat de wifi nog idem beroerd blijft ondanks WiFI6, maar dat zie ik dan wel weer.
Je verliest je Telfort mailadres en mails en je verliest al je opnames. Daar ben je je van bewust?
Geen idee of het relevant is voor jou maar ik roep het toch maar even.

En hoezo modem en remote? Je hebt geen modem bij glas, alleen de Box12.
Je bedoelt de TV decoder denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:11
De nieuwe settopbox heeft een bluetooth-remote, toch? Dat zou dus een probleem kunnen zijn met de universal remote (en de aansturing via ir door de TV, zoals bij mijn Samsung)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:57:
Je verliest je Telfort mailadres en mails en je verliest al je opnames. Daar ben je je van bewust?
Geen idee of het relevant is voor jou maar ik roep het toch maar even.

En hoezo modem en remote? Je hebt geen modem bij glas, alleen de Box12.
Je bedoelt de TV decoder denk ik?
Mailadres gebruik ik niet, opnames moeten idd weggekeken worden, dat staat op de lijst anders ruzie :P
Ja remote van decoder (zag nergens een type vermeld staan bij KPN). En bedoelde 'KPN Box 12' inderdaad, KPN noemt em ook vrolijk modem overigens :)
Rallye schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:04:
De nieuwe settopbox heeft een bluetooth-remote, toch? Dat zou dus een probleem kunnen zijn met de universal remote (en de aansturing via ir door de TV, zoals bij mijn Samsung)?
Ja 'ergens' heb ik dat voorbij zien schuiven, vandaar dat ik er wel ff in wilde duiken nog.

Anders lijkt het verstandiger om de boel geruisloos over te laten gaan met bestaande apparatuur en daarna een upgrade van snelheid in te voeren. Maar dan loop ik wel een mooie aanbieding mis vrees ik, hmm, in vakantie maar es ff goed voor gaan zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door 2Dutch op 31-07-2020 12:13 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-03 19:00
Rallye schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 12:04:
De 4K ontvanger 5202 heeft zowel IR als Bluetooth. Bij mij werkte de oude Telfort IR-remote op de nieuwe BT ontvanger. Grote kans dus dat jouw universal remote gewoon gaat werken.. wél het kastje in het zicht zetten :)

[ Voor 39% gewijzigd door Skylevel op 31-07-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
jopoh schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:38:
[...]

heel klanten op moment dat ze de snelheid verhogen worden van eof na gof poort gezet, lijkt er op ze langzaam van de oude poorten af willen stappen.

meen dat op dit moment bij telfort alleen nog maar gekozen kan worden uit 50 of 100
Nadat ik op gof ben gezet kan ik nu ook 200MBit kiezen onder extra pakket wijzigen in Mijn Telfort. Dit kost 12,50 overigens tov 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
zx9r_mario schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Nadat ik op gof ben gezet kan ik nu ook 200MBit kiezen onder extra pakket wijzigen in Mijn Telfort. Dit kost 12,50 overigens tov 50Mbit.
top kijk aan kan dus wel, laatst kreeg ik te horen van telfort backoffice alleen 50 of 100 kon maar blijkbaar staat 200 ook open nu.
maar goed dat je nu omgezet bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
ik gebruik al jaren Telfort. Eerst ADSL maar toen ik verhuisde en ADSL niet voldoende snelheid kon leveren, over gegaan op glasvezel. Daarvan heb ik nu een 50/50 abonnement.
Sinds vanmiddag heb ik eindelijk mijn utp kabel liggen naar de zolder en heb ik daar een speedtest gedaan.
De resultaten vind ik eigenlijk nogal bedroevend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rWmaoW3RiOaVJ0o4N1P2wEBdgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjPhv03yTMQjfzYRuAfvEemo.jpg?f=fotoalbum_large

bovenste testresultaat is via de wifi (op zelfde laptop), resultaat 2 en 3 zijn bekabeld.

Beneden, in de woonkamer, haalde ik van de week op mijn android telefoon via wifi 46mbps download snelheid. Nu boven, bekabeld, kom ik niet boven de 35 mbps.
Terwijl de upload boven de 60 uitkomt.

Ok, het is meer dan ik via de wifi op zolder haal (+/- 15 mbps) maar ik had verwacht dat via de kabel ik toch wel de max van 50 mbps binnen zou trekken. Ik gebruik een experiabox v10a.

Is er een logische verklaring waarom ik zo'n lage downstream heb? Dat mijn dochter netflix kijkt via de wifi (ook hier op zolder) op de tablet zal vast iets schelen, maar 20mbps? Dat denk ik niet...

edit: net met een andere cat5e utp kabel (van 1 meter lengte) dichtbij de experiabox getest. toen haalde ik wel zo'n 50 mbps. Zit het dan in die kabel van zo'n 15 meter? De downstream is wel gelijk aan de test met de kabel op zolder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apP5cTNA4KKTo-6hL1Y8C97xt9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IdAyijSVeFw0KfqJnb5Idusu.jpg?f=user_large

en om het nog gekker te maken: een paar meter verder, aan de keukentafel via wifi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SJTcaEHRrUhw74hBUAA2-ip_OI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T8yiFWoNNahuFgq2QbM5vbl7.jpg?f=user_large

de hoogste downstream van alle tests tot nu toe...

[ Voor 42% gewijzigd door DeRooney op 26-08-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

arjoderoon schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:12:
[ ... ]
Sinds vanmiddag heb ik eindelijk mijn utp kabel liggen naar de zolder
[ ... ]
Dit is dan toch zowel de vraag als het antwoord erop? Een andere, kortere, kabel doet het goed. WiFi gaat beter dan deze kabel.
Vertel eens meer over die kabel: welke kabel is het, welke connectoren en zelf gemaakt? Hoe heb je de verbindingen getest?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
kabel zelf gemaakt inderdaad en net getest met een kabeltester. Die is volgens de tester gewoon goed. Connectoren van Q-link (art. 00.117.75).

Kabel specs:
TKF U/UTP cat5E type 'E' 4PR AWG24 ISO/IEC 11801 EN50173 verified 100 ohm 00559 meter.

Vind het vooral vreemd dat ik eerst maar 33mbps haalde maar daarna wel 49,65.
misschien dat ik nu wel stabiel 50mbps weet te halen op zolder. maar blijf het raar vinden dat ik gisteren terwijl mijn dochter via wifi netflix keek op zolder en beneden tv gekeken werd, ik maar 33 haalde terwijl een ander kabeltje wel 50 mbps haalde.

De 2e test, later op de middag (ook beide kabels geprobeerd) zonder ander gebruik (netflix of tv) gaf dus het resultaat waarbij de kabel naar zolder beter presteerde. maar goed. Gezien de andere test resultaten heeft dit niet meer met Telfort te maken maar met mijn interne netwerk/bekabeling.

edit: via telfort twitter account begrepen dat in september en oktober alle Telfort Thuis klanten overgezet gaan worden.
We hebben overigens vandaag te horen gekregen dat elk Telfort Thuis-abonnement in september en oktober overgaat naar KPN. Na de overgang kun je ook gebruik maken van de WiFi Manager van KPN.

[ Voor 140% gewijzigd door DeRooney op 27-08-2020 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
Vanaf september start de migratie van Telfort Thuis naar KPN:

Telfort Thuis wordt KPN Thuis
De eerste aankondiging is inmiddels al even geleden. Begin dit jaar zijn alle mobiele abonnementen van Telfort overgegaan naar KPN. Het is nu zo ver: vanaf september gaat de overgang van Telfort Thuis naar KPN van start. Ik vertel je hier meer over wat er gaat gebeuren en wat je kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
St00mwals schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:38:
[...]
Hopelijk krijgen we, net als de nieuwe KPN abo's, IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
zx9r_mario schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:46:
[...]

Hopelijk krijgen we, net als de nieuwe KPN abo's, IPv6.
Hopelijk wel!
Moet ik wel eerst even van mijn EBv8 af zien te komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:47

Quakie

quakelen

St00mwals schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:38:

Telfort Thuis wordt KPN Thuis

[...]
Redelijk standaard communicatie, er wordt niet echt in gegaan voor diegene die niet hun modem gebruiken.
Als telfort klanten over gaan naar KPN, wordt de standaard modems dan geupdate met firmware en settings van KPN? Of is het een kwestie van een systeem migratie aan KPN's kant en wijzigt er niks aan klant kant?

Ik gebruik een eigen modem en ben benieuwd of deze blijft werken na de migratie?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:00

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Quakie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Redelijk standaard communicatie, er wordt niet echt in gegaan voor diegene die niet hun modem gebruiken.
Als telfort klanten over gaan naar KPN, wordt de standaard modems dan geupdate met firmware en settings van KPN? Of is het een kwestie van een systeem migratie aan KPN's kant en wijzigt er niks aan klant kant?

Ik gebruik een eigen modem en ben benieuwd of deze blijft werken na de migratie?
Goede vraag.

Telfort gebruik voor internet IPoE (DHCP) op VLAN34.
KPN gebruikt voor internet PPPoE op VLAN6.

Wellicht dat je hier een wijziging in moet doorvoeren.

IPTV is qua configuratie wel identiek.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:50
Mijn experiabox is al jaren niet meer aangesloten geweest. Hoelang moet die aangesloten worden voordat die de laatste firmware ophaalt? Ik wil hem wel als fallback achter de hand houden...

Edit:
Zowel @Barre73 als het telfort forum geeft aan dat er netwerktechnisch niets gaat veranderen. De experiabox blijft dus lekker in de kast...

[ Voor 28% gewijzigd door Muis666 op 01-09-2020 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
Quakie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:08:
[...]

Bij Telfort Mobiel was het een administratieve omzetting. Pas op het moment dat je een nieuwe (en dus KPN) simkaart aanvraagt wordt je technisch over gezet naar KPN. Vanaf dat moment heb je ineens beschikking over oa VoLTE.

Verwacht dat dat hier ook zo gaat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
St00mwals schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

Bij Telfort Mobiel was het een administratieve omzetting. Pas op het moment dat je een nieuwe (en dus KPN) simkaart aanvraagt wordt je technisch over gezet naar KPN. Vanaf dat moment heb je ineens beschikking over oa VoLTE.

Verwacht dat dat hier ook zo gaat zijn.
Dat zal hier ook zo zijn. Je abonnement wordt opgenomen in de KPN administratie. Niet als Hussel of als Instap of zoiets. Maar als TMT. Zodra je overstapt naar Hussel krijg je alle zaken die KPN abonnees ook krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 22:46
Vanavond ineens geen internet en TV meer. Ik had al jaren zonder enige problemen een Netgear R7000 draaien als eigen router.

Experiabox aangesloten en het werkt weer. Zou dit de omschakeling naar KPN zijn geweest? Kan ik dat op een of andere manier controleren?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Boem, klokslag 12 uur en het internet ligt eruit. Nul communicatie. Morgen dus voordat er gethuiswerkt kan worden de lijn fixen.
Wat een geweldig rukbedrijf is kpn toch. No way dat ik daarbij ga blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door XVI op 01-09-2020 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Hier ook nul communicatie. De enige informatie die er is moet ik zelf zoeken via dit topic.

Het zal vast allemaal soepel gaan als je de experiabox gebruikt, maar een heads up met een datum en tijdstip van overschakelen was toch het minste wat je kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Ze geven aan dat er geïnformeerd zou worden via mail, maar ze sturen dus helemaal niks, ze schakelen je gewoon om.
Ook in dat topic op het telfortforum hebben ze zelf totaal geen idee wat het omschakelen nu precies inhoudt, echt typisch kpn.
En ik heb die prutbox van ze nooit aangesloten gehad dus gaat vast nog leuk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Denk dat het toch een eigenaardig en zeldzaam storinkje of een test was, want de lijn werkt ineens weer na wat tegensputteren. Toch maar eens die prutbox van ze aansluiten deze week om die wachtwoorden alvast eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
XVI schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:58:
Denk dat het toch een eigenaardig en zeldzaam storinkje of een test was, want de lijn werkt ineens weer na wat tegensputteren. Toch maar eens die prutbox van ze aansluiten deze week om die wachtwoorden alvast eruit te halen.
Vanavond de Netgear maar weer eens aansluiten dan. Welke regio zit je? Hier regio noord limburg.

Update: OEPS! Mijn fout. Mijn RPI met daarop PiHole was vastgelopen. Daardoor had ik geen internet meer :F

[ Voor 11% gewijzigd door Blackouts op 01-09-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37
Even een hulpvraag. Oom en tante hebben al een aansluiting sinds XMSnet en hebben nu problemen bij de configuratie van hun emailclients. Hun maildres eindigde destijds op hooglanderveen.net . Als ik hun ...@telfortglasvezel.nl accountgegevens gebruik kan ik aanloggen op telfortglasvezel webmail. Diezelfde gegevens in een mailclient werken ook prima en ik kan hun mail binnenhalen via imap.telfortglasvezel.nl

Versturen is echter onmogelijk via smtp.telfortglasvezel (en poort 589). Ook smtp.telfort.nl en smtp.kpnmail.nl werken niet. Kortom waarom werkt binnenhalen wel en versturen niet. Iemand enig idee?

Edit; foutmelding die ik krijg bij verzenden is:'E-mail versturen mislukt' en ' het adres van de afzender is ongeldig'.

[ Voor 9% gewijzigd door bvsteyn op 04-09-2020 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Tip: i.p.v. alleen zeggen dat iets niet werkt.... geef aan wat er gebeurt als je het probeert. Welke foutmelding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
woekele schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:00:
Tip: i.p.v. alleen zeggen dat iets niet werkt.... geef aan wat er gebeurt als je het probeert. Welke foutmelding etc.
Excuus vergeten de daadwerkelijke melding erbij te zetten. Post bijgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
bvsteyn schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:32:
Even een hulpvraag. Oom en tante hebben al een aansluiting sinds XMSnet en hebben nu problemen bij de configuratie van hun emailclients. Hun maildres eindigde destijds op hooglanderveen.net . Als ik hun ...@telfortglasvezel.nl accountgegevens gebruik kan ik aanloggen op telfortglasvezel webmail. Diezelfde gegevens in een mailclient werken ook prima en ik kan hun mail binnenhalen via imap.telfortglasvezel.nl

Versturen is echter onmogelijk via smtp.telfortglasvezel (en poort 589). Ook smtp.telfort.nl en smtp.kpnmail.nl werken niet. Kortom waarom werkt binnenhalen wel en versturen niet. Iemand enig idee?

Edit; foutmelding die ik krijg bij verzenden is:'E-mail versturen mislukt' en ' het adres van de afzender is ongeldig'.
Het zal poort 587 zijn denk ik. Wat je kan doen is in je client wel je XMS adres invoeren als afzender maar bij de autorisatie gegevens van de smtp server je telfort gebruikersnaam en wachtwoord en servernaam invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
synoniem schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:12:
[...]

Het zal poort 587 zijn denk ik. Wat je kan doen is in je client wel je XMS adres invoeren als afzender maar bij de autorisatie gegevens van de smtp server je telfort gebruikersnaam en wachtwoord en servernaam invullen.
Poort 587 idd.
Heb nu het volgende ingegeven:

accountgegevens; het XMS account

server inkomend; imap.telfortglasvezel.nl plus accountgegevens telfortglasvezel
server uitgaand: smtp.telfortglasvezel.nl plus accountgegevens XMS

Bijzonder, maar dit werkt nu. Qua communicatie vind ik het allemaal bijzonder slecht gaan bij Telfort.

• Rallye
Klopt. Ik had ook opeens een foutmelding (gebruik overigens nog pop3). Beide poorten aangepast en op beide poorten beveiligde verbinding aanzetten en hij deed het weer.

• St00mwals
Rallye schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:16:
Klopt. Ik had ook opeens een foutmelding (gebruik overigens nog pop3). Beide poorten aangepast en op beide poorten beveiligde verbinding aanzetten en hij deed het weer.
Dat ga ik vanavond dan ook maar eens controleren!!
En het werkt weer!

Overigens zijn de eerste mensen ook overgezet van Telfort naar KPN:
https://forum.telfort.nl/...n-thuis-88194/index3.html

[ Voor 21% gewijzigd door St00mwals op 10-09-2020 16:16 . Reden: POP3 aangepast ]

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Vandaag heeft de Arris 2952v2 het tot 2x toe af laten weten. Spontaan herstarten, niet goed voor de WAF.
Ik heb m maar een keer spanningsloos gemaakt en kijk (hoor) het wel even aan.

Boven op, aan de kant van de ethernet aansluiting, voelt het op zich wel wat aan de warme kant.
Niet eerder gehad, dus apart.

Als het vaker voorkomt dan kan ik de software eens opnieuw inladen.

Andere mensen dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:51

JanB

Het ken rotter !!!

Die van ons hebben dit gedrag afgelopen weken ook laten zien. Voor de nieuwe software heb ik dit nog niet meegemaakt. Die nieuwe software vind ik ook maar traag, de vorige werkte veel sneller. Ook viel mij in de router op dat er portmappings aangemaakt zijn naar de Arris tuners.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:53
JanB schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:58:Ook viel mij in de router op dat er portmappings aangemaakt zijn naar de Arris tuners.
Dat was mij dus ook nog nooit eerder opgevallen! in de vorm van HDM_CR_***. Blijkbaar is dat altijd zo geweest? Heel vreemd dat dat kan, zelfs met UPNP uit :?

https://forum.kpn.com/int...10-zonder-te-weten-438647

Overigens is de nieuwe software wel mooier :9 Alleen idd trager in de gids en ik kan met geen mogelijkheid vinden hoe je 'serie opname' annuleert. Mijn halve box loopt nu vol met allemaal dingen van History Channel die ze maar oneindig blijven herhalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
JanB schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:58:
Die van ons hebben dit gedrag afgelopen weken ook laten zien. Voor de nieuwe software heb ik dit nog niet meegemaakt. Die nieuwe software vind ik ook maar traag, de vorige werkte veel sneller. Ook viel mij in de router op dat er portmappings aangemaakt zijn naar de Arris tuners.
De Arris blijft vaak hangen als je vanuit Amazon Prime weer terug naar het TV menu gaat. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:51

JanB

Het ken rotter !!!

unconnected schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:19:
[...]

Dat was mij dus ook nog nooit eerder opgevallen! in de vorm van HDM_CR_***. Blijkbaar is dat altijd zo geweest? Heel vreemd dat dat kan, zelfs met UPNP uit :?

https://forum.kpn.com/int...10-zonder-te-weten-438647

Overigens is de nieuwe software wel mooier :9 Alleen idd trager in de gids en ik kan met geen mogelijkheid vinden hoe je 'serie opname' annuleert. Mijn halve box loopt nu vol met allemaal dingen van History Channel die ze maar oneindig blijven herhalen :X
Interessant....

Wat betreft de nieuwe software, ik heb liever een snel reagerende UI die wat minder gelikt is dan de trage zooi die we nu opgedrongen hebben gekregen. Het werkte altijd juist zo lekker vlot.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Die Arris heeft bij ons een paar weken terug ook problemen gemaakt. Waar normaal spanningsloos maken de boel weer op de rit kreeg bleef hij op 20% hangen.
Via het knopje op de bovenkant installatie van de fabrieksinstellingen geselecteerd en na vele uren wachten was hij eindelijk weer online.

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-05 11:38
Hoi mensen,

Ik wil om iets te proberen mijn Experia V10 vervangen met een hele oude Linksys E1000 die ik nog had liggen.

Hierop staat DD-WRT en ik vroeg me dus af wat voor instellingen/commandos ik moet gebruiken?
Het gaat me alleen om Internet, TV/Bellen is even niet interessant.

Edit:
Laat maar, ik heb een manier gevonden om mijn laptop rechtstreeks aan te sluiten op het glasvezelkastje (ik kon in de geavanceerde instellingen van mijn ethernet adapter op VLAN34 instellen).
Daarmee kreeg ik internetverbinding en kon ik mijn theorie testen.

't komt erop neer dat de Experia V10 een of andere kortsluiting krijgt als mijn deurbel/afzuigkap aan/uit gaat. Rechtstreeks mijn laptop aansluiten en het probleem komt niet voor. Betekend dus dat het glasvezelkastje zelf (gelukkig) oké is.

[ Voor 47% gewijzigd door ManIkWeet op 12-09-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

JanB schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:32:
Wat betreft de nieuwe software, ik heb liever een snel reagerende UI die wat minder gelikt is dan de trage zooi die we nu opgedrongen hebben gekregen. Het werkte altijd juist zo lekker vlot.
Zit toevallig even mee te kijken, en idd wat een trage meuk.. Nu zelfs geen toegang tot de opnames (timeout) en terugkijken ook kapot, en al eerder wat haperingen gezien. Geen verbetering, de software van KPN is identiek maar dan met een KPN-logo zei ik al tegen de missus, die hoopvol dacht dat er iets rappers zou komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
2Dutch schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:57:
[...]

Zit toevallig even mee te kijken, en idd wat een trage meuk.. Nu zelfs geen toegang tot de opnames (timeout) en terugkijken ook kapot, en al eerder wat haperingen gezien. Geen verbetering, de software van KPN is identiek maar dan met een KPN-logo zei ik al tegen de missus, die hoopvol dacht dat er iets rappers zou komen :+
Volgens mij is er nu een storing.
TV kijken gaat hier goed, opnames of terugkijken niet en bij www.AlleStoringen.nl is KPN ook rood.

En ja, de nieuwe software is traaaag....

[ Voor 0% gewijzigd door St00mwals op 28-09-2020 21:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

St00mwals schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:08:
[...]

Volgens mij is er nu een storing.
TV kijken gaat hier goed, opnames of terugkijken niet en bij www.AlleStoringen.nl is KPN ook rood.

En ja, de nieuwe software is traaaag....
It's dead, Jim ;) Maar test nou niemand die nieuwe software ofzo? Lijkt me wel dat er een testpanel ergens rondslingert in de notities van KPN? Wie checkt dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
De laatste paar dagen regelmatig storingen. Experiabox doe het nog wel, maar de (KPN) AP’s, aangesloten via een switch, niet meer. Andere verbindingen via de switch (Plex van de NAS naar de Fire TV) doen het wel. Vanavond al drie keer. Had dit een poos geleden ook, nieuwe switch gekocht, maar nu dus weer.

Krijg deze week ook meldingen dat ‘s nachts mijn omvormer af en toe Sunnyportal niet kan bereiken. Zijn er meer met dit soort problemen?

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 01-10-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:52

mb1

Hier ook al dagen met name tv storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:27
Hier ook regelmatig dat het er in de nacht even uit vliegt (internet + bellen, heb geen TV van Telfort). Soms herstelt het zich vanzelf, soms moet ik de modem even resetten en laatst werkte alleen de herstelknop op de Experiabox nog...

[ Voor 10% gewijzigd door dennistd op 02-10-2020 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Oeps, verkeerde topic

[ Voor 110% gewijzigd door Freee!! op 02-10-2020 01:51 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Nu al ruim een week alleen Nederland 1, 2 en 3 de rest van de zenders doen het niet ook opnames niet.....
Morgen komt een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Monteur is geweest.
Alles in huis lijkt in orde.
De monteur heeft ook met"de klantenservice" gebeld.
Deze wist te melden dat we niet de enige waren met deze klacht.
Ws iets met de copieer beveiliging van de commerciëlen of ons zenderpakket staat administratief niet goed aan....

Voorlopig nog niet opgelost aangezien we nu adminstatief tussen Telfort en KPN in lijken te zweven ivm de overzetting richting KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Nou, dit weekend is het zover. Ik word over gezet op KPN.

Ben benieuwd. Vanavond maar preventief even de experiabox uit de doos halen en aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-05 13:35
bramv82 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:48:
Nou, dit weekend is het zover. Ik word over gezet op KPN.

Ben benieuwd. Vanavond maar preventief even de experiabox uit de doos halen en aansluiten.
K zit er aan te denken of dat noodzakelijk zal zijn. Wat heeft jou doen besluiten dit wel te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
@Koepert ik gebruik nu een netgear r7000 ipv de experiabox. Aangezien de instellingen gaan veranderen ga ik er vanuit dat tv en internet straks niet meer werken en ik de hele setup van de router opnieuw moet doen.
Om te voorkomen dat straks de hele familie staat te stuiteren omdat er geen tv gekeken kan worden of geïnternet kan worden wil ik dat voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:06
bramv82 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 07:23:
@Koepert ik gebruik nu een netgear r7000 ipv de experiabox. Aangezien de instellingen gaan veranderen ga ik er vanuit dat tv en internet straks niet meer werken en ik de hele setup van de router opnieuw moet doen.
Om te voorkomen dat straks de hele familie staat te stuiteren omdat er geen tv gekeken kan worden of geïnternet kan worden wil ik dat voor zijn.
Ik heb de mail ook gehad dat ik dit weekend omgezet ga worden, hierin staat dat er niets veranderd. Ik gebruik zelf een edgerouter en geen experiabox, verwacht jij dat vlan wel anders gaat worden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Hier wat meer info. Wat me triggert is de volgende zin;
Ben je een nieuwe klant bij KPN? Dan moet je de Experia Box eerst aansluiten, voordat je een eigen modem kunt gebruiken.
Ik vraag me af hoe ‘wij’ daarin horen. Zijn we nieuwe klant en moet het dus, of is het niet nodig. Ik moet de experiabox dan nog opzoeken en kijken of ik m’n settings (portforward ed) overgezet krijg. Voor de rest lees ik vooral aanpassing in aanmeldgegevens.

https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Ik heb een Fritzbox waar ik predefined providers kan kiezen. Hopelijk gaan we dan naar ‘standaard’ KPN settings en niet n soort hybride.

[ Voor 11% gewijzigd door Koepert op 10-10-2020 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
TheMystery schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 07:48:
[...]

Ik heb de mail ook gehad dat ik dit weekend omgezet ga worden, hierin staat dat er niets veranderd. Ik gebruik zelf een edgerouter en geen experiabox, verwacht jij dat vlan wel anders gaat worden dan?
Bij de veelgestelde vragen staat:

Ik heb een eigen modem. Moet ik die opnieuw instellen?

Ja, je moet de aanmeldgegevens van je modem aanpassen. Daar lees je alles over op https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

https://www.telfort.nl/pe...ort-en-kpn-gaan-samen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
bramv82 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:24:
[...]

Bij de veelgestelde vragen staat:

Ik heb een eigen modem. Moet ik die opnieuw instellen?

Ja, je moet de aanmeldgegevens van je modem aanpassen. Daar lees je alles over op https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

https://www.telfort.nl/pe...ort-en-kpn-gaan-samen.htm
Oké dus waarschijnlijk omzetten van vlan 34 naar 6 met ppoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Ik had expliciet gevraagd op het Telfort forum of er technisch iets ging veranderen. Ik kreeg toen als antwoord: Technisch blijft alles gelijk. Later werd op een soortgelijke vraag echter verwezen naar de KPN eigen modem pagina. We gaan het dit weekend meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Aan alles komt een eind:
“Telfort Thuis wordt KPN Thuis

Beste meneer (...),

Dit weekend wordt u klant bij KPN. Achter de schermen verandert er van alles, maar u merkt hier niets van.
U zit bijvoorbeeld geen moment zonder internet. U houdt uw apparatuur en wifigegevens en uw e-mailadres blijft hetzelfde. We geven u maandag een seintje als u overgezet bent, tot die tijd kunt u geen wijzigingen aan uw abonnement doen.

Uw nieuwe abonnementsnaam

Huidig abonnement

Nieuw abonnement

Glasvezel Internet + Interactieve TV

TFT Internet en Interactieve TV

€ 56,13 per maand

€ 56,12 per maand

De prijs is zonder eventuele korting, extra zenderpakketten of tv-ontvangers.
Als u nu korting heeft, dan houdt u die bij KPN.

Bel voortaan gratis naar mobiele nummers

U heeft bij Telfort Bellen Onbeperkt Vast. Bij KPN krijgt u daarvoor in de plaats BelOnbeperkt Nederland. Hiermee belt u voortaan ook gratis naar Nederlandse mobiele nummers. U blijft hiervoor maar € 5 per maand betalen.

U houdt uw CombiVoordeel

Ook bij KPN blijft u profiteren van CombiVoordeel, zolang u aan de voorwaarden voldoet. Uw gratis Fox Sports gaat gewoon mee naar KPN.”

Het puntje over gratis bellen naar mobiel had ik eerder niet meegekregen. Dat is nog wel een voordeeltje.

Als afscheid dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwFKsbW4IqfvYf1BBaRhw3wAoy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZt2o5YIbP1v9llwgNaOlHDq.jpg?f=fotoalbum_large

En tot ziens in [KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Ik hoor graag jullie ervaringen maandag en of @Rallye dan ook het KPN logo in de tv menu’s staat.
En natuurlijk wat er met de VLAN’s gaat gebeuren!

Nu hier nog afwachten op mijn overzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Muis666 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:16:
Ik had expliciet gevraagd op het Telfort forum of er technisch iets ging veranderen. Ik kreeg toen als antwoord: Technisch blijft alles gelijk. Later werd op een soortgelijke vraag echter verwezen naar de KPN eigen modem pagina. We gaan het dit weekend meemaken...
We zullen het iid wel merken, ik heb iig voor de zekerheid vlan 6 + een pppoe interface aangemaakt dan zie ik vanzelf wel of deze een ip adres krijgt.
Zo ja dan kan ik de rest omzetten zoals NAT, Firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45
Rallye schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:28:

Uw nieuwe abonnementsnaam

Huidig abonnement

Nieuw abonnement

Glasvezel Internet + Interactieve TV

TFT Internet en Interactieve TV

€ 56,13 per maand

€ 56,12 per maand

De prijs is zonder eventuele korting, extra zenderpakketten of tv-ontvangers.
Als u nu korting heeft, dan houdt u die bij KPN.
Dus als ik het goed begrijp betaal jij voor kaal "TFT Internet en Interactieve TV" 56.12 terwijl ik daar 48.63 voor betaal volgens de email.

Blijft ondoorgrondelijk met (tijdelijke) actieperiode uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Gelukkig is de webcare van Telfort op de hoogte.........
In principe zou je bij KPN ook gewoon je eigen modem moeten kunnen gebruiken. Ik durf niet te zeggen of de overgang voor wijzigingen in je modem zorgt. Ik raad je aan de omzetting even af te wachten en mocht het problemen geven, neem dan contact op met KPN via 0800-0402
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Rukapul Ik heb wel 100/100. Jij ook?

Ter afsluiting van mijn Telfort-periode.
Ik had wel meer verbeteringen van het systeem verwacht. Nogsteeds geen week vooruit programmeren (zoals vroeger op de Amino), wat slechts deels wordt opgevangen door de serie-opname. En ik mis ook nogsteeds de voicemail in e-mail.

Even terugkomend op mijn klachten eerder deze week: nu is het alweer een paar dagen rustig.

[ Voor 5% gewijzigd door Rallye op 10-10-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45
Nope, 50/50.

Vreemd dat dat niet terugkomt in de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik heb een Arris tv ontvanger en sinds enkele weken gaat dat ding om de paar dagen op de meest vreemde tijdstippen een update draaien, tenminste dat doet het voorkomen.
Is er iemand die dit vreemde gedrag ook heeft?
Anders is er iets met de update hardware niet in orde. Het is toch niet normaal dat je op je gemak een serie zit te kijken en ineens wordt het beeld zwart en gaat die Arris aan de update voor de zoveelste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Inderdaad niet normaal. Eens resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
scofield schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:10:
Ik heb een Arris tv ontvanger en sinds enkele weken gaat dat ding om de paar dagen op de meest vreemde tijdstippen een update draaien, tenminste dat doet het voorkomen.
Is er iemand die dit vreemde gedrag ook heeft?
Anders is er iets met de update hardware niet in orde. Het is toch niet normaal dat je op je gemak een serie zit te kijken en ineens wordt het beeld zwart en gaat die Arris aan de update voor de zoveelste keer.
bekend probleem onderzoek loopt nog na dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Mijn abonnementsgegevens staan nu in mijn kpn. Alleen wel met een op het eerste gezicht verkeerd maandbedrag (het maandbedrag in de migratiemail klopte wel).
Internet werkt ongewijzigd over vlan 34.

Update: Het blijkt dat KPN een extra korting van 2.50 heeft toegevoegd. Als ik die van het KPN contractbedrag aftrek, dan klopt het bedrag wel.

[ Voor 32% gewijzigd door Muis666 op 11-10-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Muis666 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:11:
Mijn abonnementsgegevens staan nu in mijn kpn. Alleen wel met een verkeerd maandbedrag (het maandbedrag in de migratiemail klopte wel).
Internet werkt ongewijzigd over vlan 34.
Ik kreeg ook een mailtje dat ik dit weekend wordt omgezet, in feite is het alleen een administratieve omzetting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00
Ook ik word gemigreerd van t weekend, dat werd me vrijdag gemeld toen ik al in mijn herfstvakantiehuisje zat. 8)7

Ik was altijd tevreden met Telfort, maar op de een of andere manier krijgt kpn het altijd voor mekaar om me pislink te krijgen. Wat een slechte timing. Niemand kan me wijsmaken dat dit niet al een week eerder op de kalender stond.

Ik kan sinds vandaag niets meer bereiken, met uitzondering van de thermostaat via de cloud. Ssh, home assistant, grafana, allemaal dood. De reden ia vast simpel, ik gebruik geen experiabox dus ik moet wat dingen aanpassen. Als ik dat eerder had geweten had ik de boel al voorbereid.

dan maar echt vakantie :+

[ Voor 3% gewijzigd door P5ycho op 11-10-2020 16:56 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05 21:39
Ik lees dan internet hetzelfde vlan heeft.
Ik heb geen experia box maar alles van Unifi. Hopelijk vallen de aanpassing mee, was aardig gedoe om tv goed te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Mijn gegevens voor de vaste aansluiting staan nu ook in de KPN-app. Het bedrag is hetzelfde als bij Telfort (helaas). De settopbox roept nogsteeds Telfort.

Wel benieuwd of het mogelijk blijft om voor vast en mobiel verschillende bankrekeningnummers te gebruiken. Even gekeken of een contract van KPN voor mobiel goedkoper zou zijn dan het contract van Telfort, maar KPN is duurder. Dus houden we het oude Telfort-abbo maar.

Edit: na een herstart staat ook de settopbox op KPN:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAGm7kdzamkeAw1cEy0MpPKmvws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sl3urI6ceYf0Z9AabzBXVUFm.jpg?f=fotoalbum_large

Alle instellingen OK. Opnames zijn er nog.

[ Voor 36% gewijzigd door Rallye op 11-10-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:00
De boel is hier weer bereikbaar van buiten. Misschien te vroeg geklaagd, misschien dynamic dns, ik ga het zien als ik weer thuis ben.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Rallye schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:41:

Wel benieuwd of het mogelijk blijft om voor vast en mobiel verschillende bankrekeningnummers te gebruiken.
Ja hoor. Doe ik hier al jaren bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Inmiddels is het weekend voorbij maar draait de netgear nog steeds met de telfort settings....

Even de tv gecheckt en ik die werkt ook. Met een kpn logo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
bramv82 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:09:
Inmiddels is het weekend voorbij maar draait de netgear nog steeds met de telfort settings....

Even de tv gecheckt en ik die werkt ook. Met een kpn logo......
Hier net zo. Fritzbox weliswaar maar ook niets gewijzigd en wel tv met KPN en geen internet uitval gehad. Toch bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Mijn TFT is administratief ook over naar KPN maar de einddatum van het contract klopt niet. De datum die word getoond is die van de overname-datum van XMS naar Telfort. In werkelijkheid liep het eerste contact twee jaar eerder af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsINzEneOOy351yIXD9gvrCBf9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DItKvz9tZCfjQRmI78dhoLoN.jpg?f=fotoalbum_large
:+

Wat mij vanmorgen wel op is gevallen dat de experiabox zich niet in Motive aanmeld (was altijd al zo dus daar is niks veranderd) en dit door field technicians onterecht als 'fout' kan worden geïnterpreteerd. Dit ving ik op in een app-groep.
De STBs zijn goed gemigreerd en door het KPN service personeel nu ook beheerbaar. Voor mij is via het klanten platform de PIN code te veranderen dus dat ziet er ook goed uit.

De experia WiFi's die Telfort klanten in het verleden hebben ontvangen of gekocht stonden wel in motive zodat de "KPN Thuis" app zou moeten werken, maar dit heb ik zelf nog niet getest.

Als billing verder ook goed gaat dan is de migratie succesvol verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De inlogomgeving van KPN is beroerder dan die van Telfort, wat een traag gedoe zeg :P Staat ook geen upgrade-optie naar 500/500 in, maar de "Telfort max" van 200/200. Echt nog een beetje afgezonderd dus ;)

Toch wel jammer, heb altijd een goed gevoel gehad bij Telfort en vele jaren lol van gehad, van telefonie mobiel in de nineties en van DSL 40/4 tot glas. End of an era gevoelsmatig :P

[ Voor 31% gewijzigd door 2Dutch op 12-10-2020 22:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 20:43

job

Ik ben ook adminstratief over.
Enige wijzigingen die ik heb gemerkt is dat ik nu inderdaad de kpn omgeving moet gebruiken voor rekeningen en wijzigingen in het pakket en dat mijn ip nu een fixed.kpn.net hostname heeft.

De verbinding zelf is nog steeds dhcp vlan34 (ppoe vlan 6 werkt niet). Ben benieuw wanneer dat verandert en of ze daar een goede instructie over rondsturen voor de niet tweakers.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 15-10-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 17:21
Ik kwam net thuis en zag dat de decoder aan was gegaan met 21P op het display. Hij was op 21% van het update proces. Het is inmiddels afgerond en ik heb nu de KPN firmware (KPN icoon in het menu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
Ik krijg nu net een mail dat wij dit weekend over gaan.
Mijn nieuwe maandbedrag is gewoon €1,01 goedkoper (y)
Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20