Rallye schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:05:
@
mb1 Hoe is het nu met je verbinding? Bij mij valt soms de hoofdverbinding maar vallen soms ook enkel de ap’s er er uit - naar het lijkt zelfs op redelijk vaste tijden, rond 10.00 ‘s ochtends en half elf ‘s avonds. Gaat het bij jou nu beter?
Niet best.
Nog met regelmaat onderbrekingen.
Mijn server upload elke 5 min naar pvoutput.org daar zie je dat er regelmatig niet geüpload is.
Zie:
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=54932
Het wordt eenmalig geprobeerd, is er geen verbinding, dan lukt de upload niet.
Deze server is uiteraard bekabeld aangesloten.
Ik lig een beetje met Telfort in de clinch, dit omdat nu we meer thuis zijn de kids ook wel eens op zolder gaan zitten chillen/huiswerk maken.
De WiFi was volgens de kids “poep” dit is echter alweer een week of wat geleden.
Nu had ik de week ervoor net voor (en namens) de buren naar Telfort gebeld voor hetzelfde probleem.
Hele vrindelijke meneer van Telfort aan de lijn.
Zijn oplossing ik doe u een voorstel voor verlening van uw abonnement en zet deze klaar in het systeem.
Maar eerst stuur ik u twee experia wifi toe, kunt u dat eerst proberen als het gewenste resultaat bereikt wordt dan belt u terug en activeren wij de verlening (met dikke korting voor een jaar).
Mocht het niet het gewenste resultaat bieden kunt u altijd nog direct overstappen naar KPN met hun super wifi aanbieding.
Helemaal top zo ken ik Telfort een opgelost voor de buren!
Dus eerste ingeving was toen nog dat het aan de wifi lag en ik dus ook maar eens bellen met Telfort.
Na veel discussie wilde men één experia wifi opsturen ook nadat ik refereerde aan de buren.
Dit schiet echter voor geen meter op want bij het aansluiten van de experia wifi via LAN schakels de interne wifi in de V10 experia uit.....
Nul verbetering dus qua bereik.
Maar het probleem wat we allemaal hier lijken te hebben is wat anders, echter kan ik het niet oplossen.