Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:46
2Dutch schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:47:
[...]

Mag toch hopen dat ook de normale zenders niet van okee > blokkerig kunnen springen? Het is niet continu zo, maar het lijkt met enige tussenpozen even te glitchen zeg maar. Volgens mij is dat TLC-gebeuren niks HD aan :P

Overigens blijf ik dat bizar vinden: kleine greep HD-zenders anno 2020. Zit je dan met je 4K-tv..paar zenders in 4K in een nog duurder 4K-pakket, maar ja op 3 meter zie je het verschil toch niet meer ;)
Bij Telfort heb je 39 zenders in HD in het basispakket. Daar zit ook TLC bij trouwens.
Wat vind jij dan bizar?

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:05:
[...]

Bij Telfort heb je 39 zenders in HD in het basispakket. Daar zit ook TLC bij trouwens.
Wat vind jij dan bizar?
Ja HD, geen full hd (wat ik bedoelde, excuus) toch? Vind tv-beeld wat ik zie niet bepaald van het scherm af spatten van mooiheid :P Helpt ook niet dat de meeste content die ik kijk films en series zijn met wel een lekker strak beeld..via mijn NAS ;)

De tv's gaan nu al richting 8K, en 4K is normaal. Nu hoor je mij niet 4K-content promoten want na 3 meter is het niet van full hd te onderscheiden, maar je zou toch wel verwachten dat full hd gewoon de standaard is nu.
Overigens heb ik toch stiekem het vermoeden dat het een kostenplaatje is, voor de zenders zelf vooral.

[Voor 36% gewijzigd door 2Dutch op 28-01-2020 14:02]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Barre73
2Dutch schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:51:
[...]

Ja HD, geen full hd (wat ik bedoelde, excuus) toch? Vind tv-beeld wat ik zie niet bepaald van het scherm af spatten van mooiheid :P Helpt ook niet dat de meeste content die ik kijk films en series zijn met wel een lekker strak beeld..via mijn NAS ;)

De tv's gaan nu al richting 8K, en 4K is normaal. Nu hoor je mij niet 4K-content promoten want na 3 meter is het niet van full hd te onderscheiden, maar je zou toch wel verwachten dat full hd gewoon de standaard is nu.
Overigens heb ik toch stiekem het vermoeden dat het een kostenplaatje is, voor de zenders zelf vooral.
Full HD is 1080P en dat is wat je nu krijgt. Het wordt HD genoemd in de zenderlijst maar het is full HD. 1 versie lager is HD ready en dat was 720P. Was een beetje misleidende naam en is ook al niet meer echt in gebruik.

Ik vermoed dat jij 4K bedoelt en dat is Ultra HD. Daar bestaan nog maar weinig zenders van en zeker niet de meest gangbare zenders.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:15:
Full HD is 1080P en dat is wat je nu krijgt. Het wordt HD genoemd in de zenderlijst maar het is full HD. 1 versie lager is HD ready en dat was 720P. Was een beetje misleidende naam en is ook al niet meer echt in gebruik.

Ik vermoed dat jij 4K bedoelt en dat is Ultra HD. Daar bestaan nog maar weinig zenders van en zeker niet de meest gangbare zenders.
Really, 1080p? Gek dat het er dan zo uitziet, maar sowieso is TLC is geen kwaliteitszender :+. Misschien zit er wat meer compressie op waardoor het niet zo crisp is? Want dat is de reden dat ik heilig overtuigd was dat het nooit 1080p kan zijn, en HD wordt zoveel gebruikt voor 720p dat je altijd de resolutie moet checken:
HDTV may be transmitted in various formats:

720p 1280×720 progressive scan: 921,600 pixels (~0.92 MP) per frame
1080i 1920×1080 interlaced: 1,036,800 pixels (~1.04 MP) per field or 2,073,600 pixels (~2.07 MP) per frame
1080p 1920×1080 progressive scan: not a broadcast standard for ATSC 1.0
Zal voor de gein eens door alle zenders zappen en zien of ik wat scherps kan vinden. 4K-pakket is idd erg klein/karig. Als we 8K willen moeten we fijn naar Japan..dat gaat helemaal los daar..

Ik hou nu maar op met m'n ernaast gelul. Pff, tvkijken, ouderwets gedoe ;)

[Voor 21% gewijzigd door 2Dutch op 28-01-2020 17:41]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:15:
[...]

De streams van KPN IPTV, maar ook die van bijvoorbeeld Ziggo, zijn 1080i.
DIgitenne is wel 1080p :)

• Barre73
2Dutch schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:34:
[...]

Really, 1080p? Gek dat het er dan zo uitziet, maar sowieso is TLC is geen kwaliteitszender :+. Misschien zit er wat meer compressie op waardoor het niet zo crisp is? Want dat is de reden dat ik heilig overtuigd was dat het nooit 1080p kan zijn, en HD wordt zoveel gebruikt voor 720p dat je altijd de resolutie moet checken:

[...]

Zal voor de gein eens door alle zenders zappen en zien of ik wat scherps kan vinden. 4K-pakket is idd erg klein/karig. Als we 8K willen moeten we fijn naar Japan..dat gaat helemaal los daar..

Ik hou nu maar op met m'n ernaast gelul. Pff, tvkijken, ouderwets gedoe ;)
En de instellingen in het menu van de decoder dubbelchecken of het wel op HD standaard staat.

Je hebt toch geen zenders meer op 701 en verder??

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:52:
[...]

En de instellingen in het menu van de decoder dubbelchecken of het wel op HD standaard staat.

Je hebt toch geen zenders meer op 701 en verder??
Staat netjes aan, 1080i. Er is ook keuze uit 1080p@25hz en 50Hz voor de liefhebbers :P
Heb vanaf 661 gezapt, en ja dat ziet er een tikje beter uit dan 1 en verder. Wel verwarrend dat 1 HD en 1 HD glas op deze manier en dat de beste kwaliteit niet vooraan staat. De tv-zenders houden op bij 670. Natuurzenders in HD en consorten is wel retestrak, volgens mij heeft het dan gewoon met bepaalde programma's te maken: je kunt wel 1080p hebben, maar als het in lagere kwali is opgenomen wordt dat niet ineens prachtig natuurlijk. Zag geen blokjes voorbijkomen net ;)

[Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 28-01-2020 18:21]

• Andrehj
  • Registratie: juni 2002
  • Nu online
smtp.telfortglasvezel.nl overleden?

Sinds een paar dagen kan ik geen mail meer versturen via smtp.telfortglasvezel.nl. Dat ging altijd prima zonder gebruikersnaam of wachtwoord. Ben ik de enige? En wat is het alternatief?

Nog even getest met wachtwoord en gebruikersnaam (welke eigenlijk, die van de email, of van de algemene login?), maar krijg steeds een foutmelding "cannot connect to smt".

[Voor 27% gewijzigd door Andrehj op 28-01-2020 20:22]

• Bambufan
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19:10
Andrehj schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:32:
smtp.telfortglasvezel.nl overleden?

Sinds een paar dagen kan ik geen mail meer versturen via smtp.telfortglasvezel.nl. Dat ging altijd prima zonder gebruikersnaam of wachtwoord. Ben ik de enige? En wat is het alternatief?

Nog even getest met wachtwoord en gebruikersnaam (welke eigenlijk, die van de email, of van de algemene login?), maar krijg steeds een foutmelding "cannot connect to smt".
Die van de email, volgens mij is het algemene ww alleen voor inloggen op de website. Toen ik laatst mijn abonnement 'verlengde' bleek ik van de telfortglasvezel servers over te moeten gaan naar de gewone telfort servers. Dus misschien dat smpt.telfort.nl wel gaat werken?

• Andrehj
  • Nu online
Bambufan schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 23:30:
[...]
Die van de email, volgens mij is het algemene ww alleen voor inloggen op de website. Toen ik laatst mijn abonnement 'verlengde' bleek ik van de telfortglasvezel servers over te moeten gaan naar de gewone telfort servers. Dus misschien dat smpt.telfort.nl wel gaat werken?
Thanks. Zojuist smtp.telfort.nl getest, en die werkt inderdaad, maar alleen zonder login. Zowel de login waarmee ik op de website kan inloggen, als de login van de email (die bij de webmail wel werkt, dus de gegevens zijn correct) werken niet.
Maar als ik instel dat er zonder login gewerkt kan worden werkt het wel.

Lekker klantvriendelijk van Telfort dat er op de website precies het tegenovergestelde staat... :? 8)7 |:(

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:26
2Dutch schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 18:16:
[...]

Staat netjes aan, 1080i. Er is ook keuze uit 1080p@25hz en 50Hz voor de liefhebbers :P
Dan laat je het KPN-kastje de de-interlacing doen (want die krijgt native 1080i binnen). Wellicht kan je TV dat beter zelf.....

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Rallye schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:28:
Dan laatje het KPN-kastje de de-interlacing doen (want die krijgt native 1080i binnen). Wellicht kan je TV dat beter zelf.....
Hmm, ik volg het denk ik niet. Als de decoder interlaced binnenkrijgt native, waarom gaat de decoder dan iets de-interlacen: gooit ie niet gewoon 1080i door naar de tv met "zoek het lekker uit wat je ermee doet"?
De monteur van Guideon moet laten zien dat de tv/decoder goed werkt en stelt deze voor je in: hij heeft hem zo ingesteld dus ga ervan uit dat dit als instructie wordt meegegeven vanuit ISP's voor de beste beeldkwaliteit.

• Rallye
De opmerking zag op de mogelijkheid voor 1080p via de KPN-box. Ik wilde aangeven dat ik dat nooit zou doen. Je link bevestigt dit.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Rallye schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:29:
De opmerking zag op de mogelijkheid voor 1080p via de KPN-box. Ik wilde aangeven dat ik dat nooit zou doen. Je link bevestigt dit.
Ah, ik dacht dat het een reactie was op de 1080i-setting, my bad :)

• Rallye
Weet iemand al iets over wanneer de overgang van “Telfort vast” naar KPN zal plaatsvinden? Volgens de officiële mededelingen voor zover ik weet “later dit jaar”. Is er al iets naders bekend?

• musicfreak
  • Laatst online: 20:11
Mijn TV decoder valt de laatste dagen om de haverklap uit. Sowieso als je een programma langer dan 5 minuten pauzeert maar ook regelmatig tijdens het kijken naar programma's.

De decoder was de afgelopen jaren aangesloten op een KPN wifi versterker en dat werkte prima. Deze wifi versterker had ik bekabeld aangesloten op het modem. Om uit te sluiten dat daar ergens een probleem zat heb ik de Arcadyan 2260 (V2, als dat nog wat uitmaakt) decoder rechtstreeks op poort 4 van de Experiabox 10 aangesloten. Verder heb ik zowel de Arcadyan als de Experiabox een reset gegeven en de software op de decoder opnieuw ingeladen. Dit alles heeft niet geholpen. Ik heb dit stappenplan van Telfort gevolgd.

Wat denken jullie, Telfort bellen voor een nieuwe decoder of is er nog iets wat ik kan uitproberen?

Mijn muziekcollectie op Discogs.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:14
musicfreak schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:54:
Mijn TV decoder valt de laatste dagen om de haverklap uit. Sowieso als je een programma langer dan 5 minuten pauzeert maar ook regelmatig tijdens het kijken naar programma's.

De decoder was de afgelopen jaren aangesloten op een KPN wifi versterker en dat werkte prima. Deze wifi versterker had ik bekabeld aangesloten op het modem. Om uit te sluiten dat daar ergens een probleem zat heb ik de Arcadyan 2260 (V2, als dat nog wat uitmaakt) decoder rechtstreeks op poort 4 van de Experiabox 10 aangesloten. Verder heb ik zowel de Arcadyan als de Experiabox een reset gegeven en de software op de decoder opnieuw ingeladen. Dit alles heeft niet geholpen. Ik heb dit stappenplan van Telfort gevolgd.

Wat denken jullie, Telfort bellen voor een nieuwe decoder of is er nog iets wat ik kan uitproberen?
Als je alles hebt geprobeerd wat je als klant kan doen, gewoon een andere ontvanger vragen. Als ik zo het Telfort forum lees wordt daar niet al te moeilijk over gedaan. Als je je klantnummer in je profiel zet wordt je nog sneller geholpen (is onzichtbaar voor andere)

• musicfreak
  • Laatst online: 20:11
Mr. Freeze schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:12:
[...]
Als je alles hebt geprobeerd wat je als klant kan doen, gewoon een andere ontvanger vragen. Als ik zo het Telfort forum lees wordt daar niet al te moeilijk over gedaan.
Goed plan, heb daar een topic aangemaakt.

@Mr. Freeze Nog even een aanvulling: de problemen met de ontvanger begonnen nadat ik een Raspberry pi met pi-hole erop op de Experiabox had aangesloten. In eerste instantie weet ik dat aan de pi-hole, echter na het ontkoppen van de raspberry pi en het herstarten, resetten e.d. van experiabox en ontvanger bleef het probleem bestaan. Of zou er toch een causaal verband bestaand?
Link naar topic op het Telfort forum, er is nog geen reactie. Zal maandag wel komen.

[Voor 45% gewijzigd door musicfreak op 15-02-2020 11:34]

Mijn muziekcollectie op Discogs.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Rallye schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:09:
Weet iemand al iets over wanneer de overgang van “Telfort vast” naar KPN zal plaatsvinden? Volgens de officiële mededelingen voor zover ik weet “later dit jaar”. Is er al iets naders bekend?
Vraag me dat ook af. Denk dat de meeste mensen na hun einddatum contact zelf maar aan het shoppen slaan en er weinig mensen nog 'hangen' bij Telfort tegen die tijd?

Denk ook niet dat er nog een leuker voordeel aan gaat zitten dan wat KPN nu zelf biedt, misschien dat Telfort wel een linkje naar een vergelijkbaar Hussel-setupje in elkaar zet en de eenmalige kosten van 25 euro (zo debiel altijd...zucht) kan laten schrappen..maar that's about it denk ik :)

• Kasper
2Dutch schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:53:
[...]

Vraag me dat ook af. Denk dat de meeste mensen na hun einddatum contact zelf maar aan het shoppen slaan en er weinig mensen nog 'hangen' bij Telfort tegen die tijd?

Denk ook niet dat er nog een leuker voordeel aan gaat zitten dan wat KPN nu zelf biedt, misschien dat Telfort wel een linkje naar een vergelijkbaar Hussel-setupje in elkaar zet en de eenmalige kosten van 25 euro (zo debiel altijd...zucht) kan laten schrappen..maar that's about it denk ik :)
Ik had ook geen zin om te wachten tot het automatisch omgezet werd, dus ik heb kpn hussel besteld, 3 euro duurder per maand dan mijn telfort abo.
De eenmalige kosten van 25 euro vervielen, omdat je van telfort komt.
Had inderdaad nog gevraagd of ze nog een leuke deal hadden om mensen vroegtijdig te laten overstappen. Maar het enige wat ze bieden, is wat op de homepage staat voor "nieuwe" klanten.
In mijn geval wel 6mnd korting.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kasper schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:51:
Ik had ook geen zin om te wachten tot het automatisch omgezet werd, dus ik heb kpn hussel besteld, 3 euro duurder per maand dan mijn telfort abo.
Had inderdaad nog gevraagd of ze nog een leuke deal hadden om mensen vroegtijdig te laten overstappen. Maar het enige wat ze bieden, is wat op de homepage staat voor "nieuwe" klanten.
Ohja klopt dat die 25 euro toch gewoon vervalt, scheelt weer een beetje ;) Ik neig d'r ook sterk naar te gaan, uh, husselen :+. Freedom kan 't nog niet 1:1 bieden vermoed ik (of tv via vaag platform en dat krijg ik er thuis niet door), en voor het eerste jaar 70 pm maar dan heb ik wel 500/500 ipv 100/100, rest identiek. We gaan het zien tegen die tijd, en na een jaar kijk ik wel weer verder..dan is Freedom ook weer wat meer volwassen :)

• Kasper
2Dutch schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:47:
[...]

Ohja klopt dat die 25 euro toch gewoon vervalt, scheelt weer een beetje ;) Ik neig d'r ook sterk naar te gaan, uh, husselen :+. Freedom kan 't nog niet 1:1 bieden vermoed ik (of tv via vaag platform en dat krijg ik er thuis niet door), en voor het eerste jaar 70 pm maar dan heb ik wel 500/500 ipv 100/100, rest identiek. We gaan het zien tegen die tijd, en na een jaar kijk ik wel weer verder..dan is Freedom ook weer wat meer volwassen :)
Ik kan er ook meeleven dat t maar 3 euro duurder is.
Maar de 4k decoders hebben me ook wel beetje over de streep geholpen. Nouja... meer de hoop dat bijvoorbeeld het EK in 4k uitgezonden gaat worden haha. Misschien wat naïef. Maar hoop doet leven.

Bij telfort ging ik elk jaar in gesprek met de klantenservice en kreeg telkens weer een half jaar korting en dergelijke.
Ik probeerde dit voor mijn ouders bij KPN van de week, maar die deden geen aanbieding. Er was niets mogelijk.. of had ik misschien net de verkeerde aan de andere kant zitten?

• Methew
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:38
Kasper schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:51:
[...]

Vind het opvallend met welke de wellekeur die de Telfort supportdesk de klanten een aanbod doet.
ik heb iets van twee weken geleden gebeld met de vraag of er nog een mooi aanbod gedaan kon worden als ik weer een jaartje bij telfort bleef. Zonder problemen of onderhandeling het huidige abbonement kunnen verlengen met 10 euro maandelijkse korting voor een heel jaar (de basis abbonmentsprijs is al scherp gezien wat de concurrentie momenteel biedt).
Wellicht is het maar net wie je aan de telefoon krijgt ofzo.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Methew schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:01:
Vind het opvallend met welke de wellekeur die de Telfort supportdesk de klanten een aanbod doet.
ik heb iets van twee weken geleden gebeld met de vraag of er nog een mooi aanbod gedaan kon worden als ik weer een jaartje bij telfort bleef. Zonder problemen of onderhandeling het huidige abbonement kunnen verlengen met 10 euro maandelijkse korting voor een heel jaar (de basis abbonmentsprijs is al scherp gezien wat de concurrentie momenteel biedt).
Wellicht is het maar net wie je aan de telefoon krijgt ofzo.
Ja en wat gebeurt er dan met t aanbod als het geforceerd KPN wordt? Want dat gaat toch wel binnen een jaar gebeuren lijkt me? Erg bijzonder ja..haast wel de moeite van het proberen waard eigenlijk ;) Jammer dat Telfort maar max 200/200 biedt..wil toch echt over naar 500/500, download me de tering met al m'n games en bijbehorende updates. First world problems :+

[Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 20-02-2020 12:19]

• Dennis-L
  • Nu online
2Dutch schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:27:
[...]

Ja en wat gebeurt er dan met t aanbod als het geforceerd KPN wordt? Want dat gaat toch wel binnen een jaar gebeuren lijkt me? Erg bijzonder ja..haast wel de moeite van het proberen waard eigenlijk ;) Jammer dat Telfort maar max 200/200 biedt..
Mobiel is al "geforceerd" KPN.
De kans is heel erg groot en aannemelijk dat ze voor thuis dezelfde stategie gaan gebruiken.
Abonnementen en voorwaarden gaan 1-op-1 over naar KPN.
Als je nu dus verlengd en het wordt "geforceerd" KPN dan gebeurt er niets.
Ja de naam boven de factuur wordt KPN, het rekeningnummer waar je geld naartoe gaat wordt die KPN en je kan de Mijn Telfort app verwijderen.

• Methew
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:38
Dennis-L schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:36:
[...]

Mobiel is al "geforceerd" KPN.
De kans is heel erg groot en aannemelijk dat ze voor thuis dezelfde stategie gaan gebruiken.
Abonnementen en voorwaarden gaan 1-op-1 over naar KPN.
Als je nu dus verlengd en het wordt "geforceerd" KPN dan gebeurt er niets.
Ja de naam boven de factuur wordt KPN, het rekeningnummer waar je geld naartoe gaat wordt die KPN en je kan de Mijn Telfort app verwijderen.
Denk het ook. Het mobiele abbonenment is ook 1 op 1 overgezet qua prijsvorm. Databundel is wel omhoog gegaan, dus heb nu meer voor hetzelfde geld. Ik kan sinds een poosje verlengen (wat ik niet doe omdat de tarieven een stuk ongustiger zijn onder KPN) en wisselen van bundel.
Bij het wisselen staan nog allemaal oude telfort pakketten waarop een prijs correctie is uitgevoerd - denk tov de KPN tarieven ofzo (waarbij alleen het huidige actieve abbonement het meest gunstig geprijst is).
Gok dat een dergelijke vorm ook voor de vaste aansluiting wordt aangehouden, totdat KPN het 'Telfort' contract opzegt. Dat laatste zie ik niet zosnel gebeuren, denk dat ze daarom nu zoveel mogelijk mensen proberen te verleiden om naar een KPN vorm over te stappen en hier de drempel niet te hoog maken door geen aansluitkosten te rekenen en mogelijk een 'nieuwe aansluitingskorting' te hanteren.

Ach we zullen zien, weggaan kan altijd nog hoewel ik tevreden ben met wat er geboden wordt.

• Rallye
Maar zonder combivoordeel is Hussel voor mij totaal onaantrekkelijk.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
De soap rond de gedwongen HDR op de KPN-ontvanger (zie nieuws: KPN-update voor interactieve tv-ontvanger forceert hdr-modus op telev...) doet me het ergste vermoeden voor de toekomst van TV bij KPN (en dus, om on topic te blijven, bij Telfort). Sinds ik vorig jaar een 4k-TV heb aangeschaft ben ik aan het nadenken over de toegevoegde waarde van een 4k-ontvanger. Tot nu toe, zeker omdat de aangeboden zenders niets toevoegen, heb ik er nog niet voor gekozen. Maar om straks door te gaan bij een provider die er niet voor terugschrikt om in te grijpen in het signaal, dat ze in principe alleen maar door zouden moeten, geven roept geen vertrouwen op. Als je dat principe overtreedt ben je gewoon de weg kwijt: je bent losgezongen van wat eigenlijk je taak is. Bij een TV-provider is dat het zo goed mogelijk doorgeven van het signaal - en dus elke verandering (ook al denk je dat het om een verbetering gaat) overlaten aan de keuze van je afnemer.

Maatschappelijk is dit overigens geen onbekend gegeven. Zo heb je vuilnisophalers die je zelf je vuilnis laten wegbrengen, overheidsinstanties die arme mensen moeten helpen, maar ze vaak juist verder de penarie in drukken, etc. Maar dat maakt het probleem bij KPN niet minder: signaal geef je door en bewerk je als provider niet.

Ander nadeel van de 4k-ontvanger blijkt te zijn dat de afstandsbediening via bluetooth werkt. En ik was net zo blij met de infraroodfunctie van mijn Samsung, die mijn Telfort STB perfect bedient. Dan zou ik straks toch weer die lelijke KPN-ab op tafel moeten leggen.......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennis-L
  • Nu online
Dan moet je de soap ook wel in zijn geheel volgen en niet alleen aflevering 1 ;)
nieuws: KPN wil forceren hdr-weergave op televisies ongedaan maken

• Rallye
Bedankt. Dat er inmiddels persoonlijke oplossingen mogelijk waren had ik gezien, van de mogelijkheid om “HDR terwijl het niet nodig is” in de toekomst optioneel te maken was ik niet op de hoogte.

Feit blijft: KPN heeft geen idee van zijn eigen rol als (slechts) doorgever van signalen. Voor mij is dat een signaal dat ik zeker meeneem in mijn overwegingen......

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17:44
De latency is bij verschillende domeinen die gebruik maken van Cloudflare erg hoog. Ik kom soms uit bij een node in de US.
Dit heb ik alleen bij mijn Telfort verbinding, bij mijn T-Mobile Thuis verbinding heb ik geen problemen.

Wat kan ik hier aan doen, en hoe kan ik dit het beste oplossen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
C:\Users\jarno>ping cit.gg

Pinging cit.gg [104.26.11.216] with 32 bytes of data:
Reply from 104.26.11.216: bytes=32 time=132ms TTL=57
Reply from 104.26.11.216: bytes=32 time=131ms TTL=57

Ping statistics for 104.26.11.216:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 131ms, Maximum = 132ms, Average = 131ms

C:\Users\jarno>ping cit2.net

Pinging cit2.net [104.18.43.178] with 32 bytes of data:
Reply from 104.18.43.178: bytes=32 time=96ms TTL=56

Ping statistics for 104.18.43.178:
    Minimum = 96ms, Maximum = 96ms, Average = 96ms

C:\Users\jarno>ping cloudflare.com

Pinging cloudflare.com [104.17.175.85] with 32 bytes of data:
Reply from 104.17.175.85: bytes=32 time=9ms TTL=60

Ping statistics for 104.17.175.85:
    Minimum = 9ms, Maximum = 9ms, Average = 9ms

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13-11 20:11
Maak van beide een trace route en je weet de oorzaak zou ik zeggen ;)

• Rallye
Ik weet niet of het nieuw is of niet maar ik kan met mijn Telfort-gegevens inloggen op de apps van KPN TV. Zowel op iOS als op mijn Samsung TV.

• marigo
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:48
Ik zie geen zenderinformatie meer tijdens het zappen. Meedere mensen hier last van of moet ik het zoeken in mijn eigen setup?

EDIT: Hij lijkt het automagisch weer te doen (25-3)

[Voor 18% gewijzigd door marigo op 25-03-2020 11:04]

• Dr.Nono
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:05

Dr.Nono

Hello there!

Rallye schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:37:
Ik weet niet of het nieuw is of niet maar ik kan met mijn Telfort-gegevens inloggen op de apps van KPN TV. Zowel op iOS als op mijn Samsung TV.
Klopt, kan al een tijdje, en is zeker handig. :)

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

• magic_nl
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:45

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Afgelopen zondag kreeg ik een SMS van Telfort dat die nacht onderhoud aan het netwerk in de buurt plaats zou vinden. Gisteren merkte ik dat m'n verbinding niet altijd geweldig was.
Dus vandaag maar een speedtest gedaan. Ik kom maar tot de helft van de 50Mbit die ik normaal haal.
Straks maar even de experiabox herstarten. Kijken of dat het oplost.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:03
Rallye schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:37:
Met gebruikersnaam en wachtwoord? Of met abonnementsnummer en pincode? Hier lijkt het nog niet te lukken.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Zijn er al mensen ook overgestapt met glasvezel naar KPN ? Je hebt nu wel 6 maanden 50% korting, maar in de basis betaal je als ik het goed zie 10 euro per maand meer voor in feite hetzelfde internet/tv. Of zie ik iets over het hoofd?

• Rallye
@NY_Giant Met abonnementsnummer en pincode. In de Samsung TV-app is dat een optionele inlog.

@Exocet Klopt. Ik heb nu 100/100, vast naar vast bellen en Fox Sport via Combivoordeel voor € 69,99. Bij Hussel zou ik zonder korting 72,49 kwijt zijn en dan moet ik evt. nog 9,99 voor bel onbeperkt NL erbij.....

Ik heb hier al eerder gezegd dat Hussel gewoon een ordinaire prijsverhoging geweest is. Had beter “Hossel” kunnen heten.......

Ik zie nu ook dat ik geen nieuwe klant meer ben voor KPN (“Heeft u al internet van KPN of Telfort”). Mogelijk krijg ik dan ook de korting niet?

[Voor 74% gewijzigd door Rallye op 26-03-2020 08:32]

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:57
Exocet schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:21:
Zijn er al mensen ook overgestapt met glasvezel naar KPN ? Je hebt nu wel 6 maanden 50% korting, maar in de basis betaal je als ik het goed zie 10 euro per maand meer voor in feite hetzelfde internet/tv. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb gewoon een jaartje verlengd bij Telfort.
12 maand €10 korting p/m😉

• Barre73
Rallye schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:22:
@NY_Giant Met abonnementsnummer en pincode. In de Samsung TV-app is dat een optionele inlog.

@Exocet Klopt. Ik heb nu 100/100, vast naar vast bellen en Fox Sport via Combivoordeel voor € 69,99. Bij Hussel zou ik zonder korting 72,49 kwijt zijn en dan moet ik evt. nog 9,99 voor bel onbeperkt NL erbij.....

Ik heb hier al eerder gezegd dat Hussel gewoon een ordinaire prijsverhoging geweest is. Had beter “Hossel” kunnen heten.......

Ik zie nu ook dat ik geen nieuwe klant meer ben voor KPN (“Heeft u al internet van KPN of Telfort”). Mogelijk krijg ik dan ook de korting niet?
Je berekening klopt niet helemaal. Je zou ook even een mobiel abonnement erbij moeten nemen. Daardoor komt er 5 euro korting op het Fox sports pakket en dan kom ik voor:
100/100
1 televisie
Onbeperkt bellen nederland (dat is dus meer dan je nu hebt)
Fox Sports

Op totaal 77,48 zonder kortingen. Dat is dus 7,50 euro meer dan je nu betaalt. Daarvoor krijg je wat meer bellen terug. Namelijk onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in plaats van vast-vast.

Maar vergelijk je nu een Telfort abonnement met een KPN Hussel? Dan lijkt het me niet vreemd dat het iets duurder is. KPN was altijd iets duurder dan Telfort.

Overigens ben je wel een nieuwe klant voor KPN als je nu zelf overstapt. Die vraag over internet van KPN of Telfort is alleen bedoeld om je combi-voordeel te berekenen.

Je moet gewoon helemaal niets doen en wachten tot je gemigreerd wordt naar KPN. Dat gebeurt namelijk op dezelfde voorwaarden en prijzen als je nu betaalt. Dat is in ieder gevalk met Mobiel wel gebeurd. Er zijn speciale KPN abonnement gecreëerd voor gemigreerde Telfort abonnees. met dingen die ze gewend waren vanuit Telfort. Maar dingen die bij KPN bekend zijn hebben zij dan weer niet.
Zoiets verwacht ik eigenlijk ok met de vaste migratie van Telfort naar KPN.

• Rallye
Bedankt voor de aanvulling. Blijft wel veel duurder dan ik jaren gehad heb (€50 bij Concepts), maar inderdaad: één van de doelen van Telfort was goedkoper te zijn dan KPN. Dus de reden ook dat Telfort is opgeheven. KPN is altijd duurder - met name door het combineren van vast met mobiel bellen dus.

Ik wacht inderdaad af, met name ook om makkelijk over te stappen naar Ziggo voor de F1 in 4k, hoewel dat wat op de achtergrond lijkt te raken bij Ziggo. Daarbij is Ziggo nog duurder dan KPN.

[Voor 3% gewijzigd door Rallye op 27-03-2020 08:28]

• NewDust
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:45
Toch wel een leuk "ga-niet-weg-aanbod" (overstap naar budget was al de deur uit) gekregen voor internet only. 6 maanden €25, daarna €32,50 en blijvend een gratis upgrade naar 100/100. En, waar het mij met name omging, nu was het wel mogelijk om mijn V8 voor een V10 te vervangen.

• magic_nl
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11:45

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

NewDust schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:22:
Toch wel een leuk "ga-niet-weg-aanbod" (overstap naar budget was al de deur uit) gekregen voor internet only. 6 maanden €25, daarna €32,50 en blijvend een gratis upgrade naar 100/100. En, waar het mij met name omging, nu was het wel mogelijk om mijn V8 voor een V10 te vervangen.
Door te bellen naar de klantenservice?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• NewDust
magic_nl schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Door te bellen naar de klantenservice?
Actief door hun gebeld, omdat ze de opzegging al hadden ontvangen.

• NewDust
NewDust schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:22:
Altijd even goed het contract doorlezen... Ze waren bij mij de 6 maanden voor €25 vergeten door te voeren, dus daarvoor krijg ik nu €45 teruggestort. En de "blijvende" gratis upgrade naar 100/100 is enkel blijvend voor de contractperiode, wat ergens ook wel te begrijpen is, maar zo kwam het niet over.. Dus tenzij ik volgend jaar onder KPN een leuke nieuwe aanbieding ga krijgen, is het eigenlijk een contractverhoging van €2,50 (basisprijs 100/100 is nu €37,50 wordt €40).

[Voor 3% gewijzigd door NewDust op 31-03-2020 15:32]

• mb1
Meer mensen last van klapperende verbinding bij Telfort glasvezel?
Ik heb de V10 maar moet deze meerdere keren per week opnieuw opstarten omdat de tv ontvangers geen verbinding hebben en mijn VPN verbinding met het werk (laptop bedraad aangesloten)valt ook diverse malen in de week weg...

[Voor 5% gewijzigd door mb1 op 12-04-2020 09:44]

• scofield
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:53
Alleen gisterenochtend heb ik de genexis en de v10 een keer spanningsloos gemaakt omdat er idd diverse apparaten de wifi niet meer wilden oppakken. Daarna geen problemen meer gezien.

[Voor 6% gewijzigd door scofield op 14-04-2020 19:01]

• Rallye
Gisteren een paar minuten geen internet (even gewacht), gisteravond ook en vanmorgen even na negen uur ook. Toen verhielp een opstart van de Experiabox het probleem.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De mail met "het wordt KPN en alles blijft zoals het nu is" vandeweek binnen. De definitieve omzetdatum volgt. Zodra de missus weer hier en daar naar kantoor kan de upgrade naar 500/500 in gaan plannen..aka naar KPN. Meteen ff de kabels wat netter wegwerken als ik toch bezig ben :P

• Sjod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:00

Sjod

Ik ben goed luisterend

mb1 schreef op zondag 12 april 2020 @ 00:26:
Meer mensen last van klapperende verbinding bij Telfort glasvezel?
Ik heb de V10 maar moet deze meerdere keren per week opnieuw opstarten omdat de tv ontvangers geen verbinding hebben en mijn VPN verbinding met het werk (laptop bedraad aangesloten)valt ook diverse malen in de week weg...
Ik heb sinds ongeveer 2 weken last van haperende live televisie. Om demand en internet werken nog prima (maar dan kan er natuurlijk gebufferd worden).

Het is op alle 3 de tv ontvangers. Alles gereseset naar factory defaults. En vandaag een nieuwe tv-box gekregen. Maar zelfde probleem.

Is ongeveer om de 10 minuten. Beeld en geluid haperen even (net als bij zappen) en gaat daarna vrolijk verder.

Meer mensen hier last van ?

• scofield
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:53
Neen, ik heb een Arris tv ontvanger maar alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:56

stefimke

Fire Walk With Me

Heb Telfort (bijna KPN) Glasvezel, Experiabox V10A als doorgeefluik naar een ASUS ZenWiFi mesh router. Uit de V10A komt alleen een draadje naar de telefoon, een draadje naar de Arris TV kastjes en dus een draadje naar de ASUS ZenWiFi.

Op de V10A heb ik alle wifi die ik uit kan zetten uitgezet: 2.4GHz radio uit, 5GHz radio uit, guest-radio's uit.
Echter nu komt er toch nog een hidden SSID op de 5GHz band uit de V10A.

Hoe kom ik daar vanaf?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Get!em

Oh die ja!

Fon?
Fon is toch al gestaakt door kpn, maar het zit nog wel in de firmware.
In te stellen via service tool als je de pagina opent op een device die op je eigEn WiFi is aangesloten
https://www.kpn.com/inter...spots/servicetool-fon.htm

[Voor 55% gewijzigd door Get!em op 01-05-2020 23:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:56

stefimke

Fire Walk With Me

Get!em schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 23:26:
Fon?
Fon is toch al gestaakt door kpn, maar het zit nog wel in de firmware.
In te stellen via service tool als je de pagina opent op een device die op je eigEn WiFi is aangesloten
https://www.kpn.com/inter...spots/servicetool-fon.htm
Not sure, die link geeft uiteindelijk een foutmelding.

Hier wordt het probleem ook beschreven.
https://forum.telfort.nl/...ste-hiddenssids-uit-80964

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rallye
Lekker duidelijk bericht over Fon trouwens: niet gedateerd en wel spreken over “vanaf 1 augustus” (waarbij waarschijnlijk ook nog “met ingang van” bedoeld wordt): https://www.kpn.com/inter...s/gratis-wifi-met-fon.htm.
Welk jaar dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
Rallye schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:44:
Lekker duidelijk bericht over Fon trouwens: niet gedateerd en wel spreken over “vanaf 1 augustus” (waarbij waarschijnlijk ook nog “met ingang van” bedoeld wordt): https://www.kpn.com/inter...s/gratis-wifi-met-fon.htm.
Welk jaar dan?
2020.

https://www.internetten.n...leen-nog-nl-wifi-hotspots

Wel jammer eigenlijk. Vooral buiten de EU kan het nog handig zijn. Probleem is dat ik nog nooit buiten de EU ben geweest. :+ En ik met de huidige databundel genoeg internet heb in de EU.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rallye
@mb1 Hoe is het nu met je verbinding? Bij mij valt soms de hoofdverbinding maar vallen soms ook enkel de ap’s er er uit - naar het lijkt zelfs op redelijk vaste tijden, rond 10.00 ‘s ochtends en half elf ‘s avonds. Gaat het bij jou nu beter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Rallye schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:05:
@mb1 Hoe is het nu met je verbinding? Bij mij valt soms de hoofdverbinding maar vallen soms ook enkel de ap’s er er uit - naar het lijkt zelfs op redelijk vaste tijden, rond 10.00 ‘s ochtends en half elf ‘s avonds. Gaat het bij jou nu beter?
Ik heb nog steeds problemen met het TV Signaal.

Alles wat je zelf kan vervangen is vervangen.

* Modem
* TV Boxes
* Switches uitgelsloten

Enige wat overblijft is het glasvezelmodem. Maar die kan ik niet zelf vervangen. Dat moet wachten tot Pre-Corona. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Post-corona bedoel je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

Die ja 😞

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mb1
Rallye schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:05:
Niet best.
Nog met regelmaat onderbrekingen.
Mijn server upload elke 5 min naar pvoutput.org daar zie je dat er regelmatig niet geüpload is.
Zie: https://pvoutput.org/list.jsp?userid=54932
Het wordt eenmalig geprobeerd, is er geen verbinding, dan lukt de upload niet.
Deze server is uiteraard bekabeld aangesloten.

Ik lig een beetje met Telfort in de clinch, dit omdat nu we meer thuis zijn de kids ook wel eens op zolder gaan zitten chillen/huiswerk maken.
De WiFi was volgens de kids “poep” dit is echter alweer een week of wat geleden.

Nu had ik de week ervoor net voor (en namens) de buren naar Telfort gebeld voor hetzelfde probleem.
Hele vrindelijke meneer van Telfort aan de lijn.
Zijn oplossing ik doe u een voorstel voor verlening van uw abonnement en zet deze klaar in het systeem.
Maar eerst stuur ik u twee experia wifi toe, kunt u dat eerst proberen als het gewenste resultaat bereikt wordt dan belt u terug en activeren wij de verlening (met dikke korting voor een jaar).
Mocht het niet het gewenste resultaat bieden kunt u altijd nog direct overstappen naar KPN met hun super wifi aanbieding.
Helemaal top zo ken ik Telfort een opgelost voor de buren!

Dus eerste ingeving was toen nog dat het aan de wifi lag en ik dus ook maar eens bellen met Telfort.
Na veel discussie wilde men één experia wifi opsturen ook nadat ik refereerde aan de buren.
Dit schiet echter voor geen meter op want bij het aansluiten van de experia wifi via LAN schakels de interne wifi in de V10 experia uit.....
Nul verbetering dus qua bereik.
Maar het probleem wat we allemaal hier lijken te hebben is wat anders, echter kan ik het niet oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mb1
Sjod schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:49:
[...]

Ik heb nog steeds problemen met het TV Signaal.

Alles wat je zelf kan vervangen is vervangen.

* Modem
* TV Boxes
* Switches uitgelsloten

Enige wat overblijft is het glasvezelmodem. Maar die kan ik niet zelf vervangen. Dat moet wachten tot Pre-Corona. :)
Marktplaats....
Of zou dat een storing geven als je 1op1 zelf de glasvezel / kan converter (of hoe dat ding ook heet) proef ondervindelijk wisselde?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

mb1 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:14:
[...]

Marktplaats....
Of zou dat een storing geven als je 1op1 zelf de glasvezel / kan converter (of hoe dat ding ook heet) proef ondervindelijk wisselde?
Kun je die vervangen zonder glasvezel te lassen ?

Ik dacht van niet anders zouden ze die ook wel kunnen opsturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mb1
Sjod schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:13:
[...]

Kun je die vervangen zonder glasvezel te lassen ?

Ik dacht van niet anders zouden ze die ook wel kunnen opsturen.
Kun je er zo afklikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
Vandaag berichten van het thuisfront dat de radio (Sonos) hapert en dat Netflix / Disney+ stotteren 8)7

Even ingelogd op de OPNsense bak en hierin is een flinke packet loss te zien. :?
De FTU is spanningsloos geweest, de OPNsense is gereboot.

Het pingen van de Google DNS server verloopt prima, het pingen van de Cloudflare DNS geeft veel time-outs.

Meer mensen last van een instabiele verbinding?

Regio 265x

Van vanmiddag tot 19:47 en nu sinds 21:17 weer.

Kia e-Niro my19 | 2100Wp oost/1800Wp west | OTGW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: januari 2003

Denko

|{ing Øf ßlitz

Laatste maand telfort glasvezel voor ons. Vanaf Juni over naar kpn. Best jammer nog, ik was super tevreden, alleen de kpn aanbieding was te goed.

PSN: Denkoyugo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 05-11 09:36
Wij hebben een alles in 1 pakket en gaan nu de telefonie stopzetten.

De experiabox heb ik volgens mij dan niet meer nodig, mijn eigen router/AP staat er nu ook al naast. Die gebruik ik voor de WIFI.

Volgens telfort support kan ik de experiabox gewoon loskoppelen en mijn eigen router/AP daarvoor in de plaats gebruiken. Meer detailinfo kreeg ik niet, maar ik kan me voorstellen dat er bepaalde settings zijn waar ik rekening mee moet houden.

Wie heeft dat al eens gedaan en weet waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Andrehj
  • Nu online
Henkiejoo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:47:
Wie heeft dat al eens gedaan en weet waar ik rekening mee moet houden?
Even zoeken in dit topic op Fritzbox. Onderwerp is al erg vaak besproken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
henkNL schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:24:
Vandaag berichten van het thuisfront dat de radio (Sonos) hapert en dat Netflix / Disney+ stotteren 8)7

Even ingelogd op de OPNsense bak en hierin is een flinke packet loss te zien. :?
De FTU is spanningsloos geweest, de OPNsense is gereboot.

Het pingen van de Google DNS server verloopt prima, het pingen van de Cloudflare DNS geeft veel time-outs.

Meer mensen last van een instabiele verbinding?

Regio 265x

Van vanmiddag tot 19:47 en nu sinds 21:17 weer.
Dit heb ik de laatste tijd ook regelmatig.
Zit je een beetje nieuws te lezen kan er ineens een artikel op bijv NOS niet gelezen worden...

Regio 742*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
St00mwals schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:34:
[...]

Dit heb ik de laatste tijd ook regelmatig.
Zit je een beetje nieuws te lezen kan er ineens een artikel op bijv NOS niet gelezen worden...

Regio 742*
Ik heb niet alles terug gelezen, maar heb je evt al contact gehad met Telfort?
Als ik ze bel, beginnen ze waarschijnlijk gelijk over dat ik geen experiabox gebruik....eerst nog een paar dagen aankijken. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mb1
Telfort maar eens gemaild aangezien gisteren gelijktijdig de tv het bellen (toevallig zat ik te bellen) en internetten wegviel.
Vandaag een mailtje terug dat ik ze moest bellen.
Gelijk gebeld, ze zien iets instabiels op de glaslijn, morgen komt er een monteur.
Wordt vervolgd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mb1
Monteur is geweest.
Hij heeft de NT een de experiabox vervangen.
Nu maar even afwachten hoe het gaat.
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St00mwals
  • Nu online
mb1 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:12:
Monteur is geweest.
Hij heeft de NT een de experiabox vervangen.
Nu maar even afwachten hoe het gaat.
Ik houd jullie op de hoogte.
Heb je dezelfde experiabox ontvangen, of het nieuwste model?

• mb1
St00mwals schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:08:
[...]

Heb je dezelfde experiabox ontvangen, of het nieuwste model?
De V10 en die had ik ook al.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mb1
gisteren alweer dezelfde melding op de tv's ik was niet thuis maar de kids hebben de experiabox moeten herstarten om tv te kunnen kijken.....
De monteur had reeds aangegeven hier in de woning heen ik alles gedaan wat ik kan doen.
Als er nog wat mis is moet het buiten de woning liggen... (Bijvoorbeeld andere poort in de pop)

• stoffel63
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04-06 16:08
Hick-ups in geluid YouTube Arris ontvanger

Ik heb mijn Arris ontvanger via HDMI op mijn Pioneer VSX-S510 AV receiver (AVR) aangesloten.
De AVR is via HDMI met de TV (ARC) verbonden. De AVR is 4K geschikt.

Als ik YouTube via de AVR afspeel dan geeft het geluid zeer regelmatig hick-ups.
Bij Hi-Res audio bestanden (hogere bitrate voor zover YouTube dat doorgeeft) is het gewoon niet om aan te horen. Constant "gestotter".
Ook bij radio luisteren (HDMI naar AVR) hoor ik af en toe lichte hick-ups.
Als ik de AVR uitzet en het geluid via de TV (by-pass in de AVR) afspeel is er geen probleem.

YouTube kijken op de TV en geluid via ARC naar de AVR geeft geen probleem.
Het lijkt dus in (het geluid van) de AVR te zitten.

Ik heb diverse HDMI kabels geprobeerd maar dat heeft geen ander resultaat.
Dat zijn "standaard" high speed kabels.
Ik heb een andere Arris aangesloten en dat geeft hetzelfde probleem.
Ik krijg geen foutmelding op tv scherm om display AVR.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Heeft dit wellicht iets te maken met HDCP? Ik weet niet welke versie mijn AVR ondersteunt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• mb1
Vandaag is er in opdracht van Telfort een monteur in de pop geweest.
Hij heeft netjes gebeld voordat de patch er uit ging.
Acties die hij heeft uitgevoerd;
Pigtails schoongemaakt.
Nieuwe patch”kabel”
Nieuwe gbic????
Dempingsmeting voor en nadien uitgevoerd.
Nu maar even afwachten of het verholpen is.
Mocht het niet verholpen zijn moest er een masterticket worden aangemaakt aangezien wel meer buren last hebben van dit issue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mb1
Vandaag wederom een monteur geweest.
Probleem was nog niet verholpen.
Deze heeft in de pop wederom de gbic gewisseld nu voor een type “neop” ipv “wthc”
De wthc schijnt met het huidige type nt problemen te geven volgens zeggen van de monteur.
Worden te heet en vallen dan ineens uit en starten weer opnieuw op.....
We gaan zien of dit de oplossing is!

[Voor 4% gewijzigd door mb1 op 06-06-2020 18:18]

• Sjod

Sjod

Ik ben goed luisterend

mb1 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:13:
Vandaag wederom een monteur geweest.
Probleem was nog niet verholpen.
Deze heeft in de pop wederom de gbic gewisseld nu voor een type “neop” ipv “wthc”
De wthc schijnt met het huidige type nt problemen te geven volgens zeggen van de monteur.
Worden te heet en vallen dan ineens uit en starten weer opnieuw op.....
We gaan zien of dit de oplossing is!
Hoe heb jij een monteur over de vloer gekregen ?. Bij mij willen ze niet komen door de corona crisis.
In het begin kon ik nog redelijk TV kijken maar, maar nu stottert hij om de paar seconden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barre73
Sjod schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Hoe heb jij een monteur over de vloer gekregen ?. Bij mij willen ze niet komen door de corona crisis.
In het begin kon ik nog redelijk TV kijken maar, maar nu stottert hij om de paar seconden.
Dat is apart. Gedurende de hele Corona crisis was het altijd zo dat monteurs mochten komen voor een nieuwe levering (als de klant nog geen internet had van KPN of Telfort via koper) en voor storingen die telefonisch niet opgelost konden worden.

• mb1
Sjod schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:11:
[...]

Gewoon bellen of mailen.

Helaas hier nog steeds onderbrekingen...
Ik heb geen einde raad maar een snelheidsupgrade naar 200Mb aangevraagd.
Dan wordt ik in iedergeval om gepatcht naar een andere poort.
Hopelijk brengt dat verbetering.
Ik houd jullie op de hoogte

• marigo
Hier nog iemand die de DNS servers van Telfort gebruikt (213.75.63.75 en de .76) en problemen ervaart met het half laden van pagina's (vooral nieuws apps op de telefoon)?

Ik heb voor nu even de Google DNS servers gebruikt en het probleem is hiermee verholpen, maar ik ben even benieuwd of er nog meer tweakers zijn die hier last van hebben.

• TheMystery
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:57
marigo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:53:
Hier nog iemand die de DNS servers van Telfort gebruikt (213.75.63.75 en de .76) en problemen ervaart met het half laden van pagina's (vooral nieuws apps op de telefoon)?

Ik heb voor nu even de Google DNS servers gebruikt en het probleem is hiermee verholpen, maar ik ben even benieuwd of er nog meer tweakers zijn die hier last van hebben.
Heb al 8 jaar Telfort en in het begin veel dns problemen gehad, dus gebruik nu Google/Opendns en nooit meer problemen gehad.

• marigo
TheMystery schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:10:
[...]

Heb al 8 jaar Telfort en in het begin veel dns problemen gehad, dus gebruik nu Google/Opendns en nooit meer problemen gehad.
Ok, ik had eigenlijk nooit problemen met de dns servers, maar het lijkt erop dat er soms niet goed gereageerd wordt. Ik ga die opendns ook maar eens proberen. Dank!

UPDATE 16-6-2020:
Ik heb nu de opendns servers al een paar dagen in gebruik en het reageert allemaal veel beter.

[Voor 12% gewijzigd door marigo op 16-06-2020 15:15]

• St00mwals
  • Nu online
Wat gebeurt er eigenlijk met je opnames als je zelf kiest om over te stappen van Telfort naar KPN, ben je die kwijt, of blijven ze behouden?

En krijg je ook allemaal nieuwe hardware (EB en decoders)?

• zx9r_mario
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:20

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

Is er iemand al overgezet van Telfort naar het KPN netwerk en heeft deze dan IPv6 gekregen?

Linux, what else?

• gjtm
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18:56
St00mwals schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:22:
Wat gebeurt er eigenlijk met je opnames als je zelf kiest om over te stappen van Telfort naar KPN, ben je die kwijt, of blijven ze behouden?

En krijg je ook allemaal nieuwe hardware (EB en decoders)?
Als je zelf overstapt krijg je nieuwe apparatuur en zijn je opnames en eventueel email adressen weg.

• St00mwals
  • Nu online
Heeft iemand al iets gehoord over de Box 12 en Telfort?
Bij KPN wordt deze sinds kort geleverd, maar op het forum van Telfort kan ik nog niet vinden dat zij hem ook leveren.
Wil ondertussen wel een keer van mijn v8 af, maar dan uiteraard wel direct door naar de 12 en niet naar een v10(a).

• mb1
Vorige week maandag is mijn verbinding in de pop omgepatcht van de oude 100mbit poort naar het nieuwe Gbit poort.
De verbinding is merkbaar vlotter geworden met een ping van 3ms download strak op 200 en de upload meestal ca 450 Mbit.
Sindsdien (nu 10 dagen) is de verbinding niet meer onderbroken geweest!
Probleem lijkt dus opgelost.
In eerste instantie ben ik vooral blij dat het is opgelost, het is alleen jammer dat ik zelf het initiatief heb moeten nemen en hier maandelijks €12,50 extra voor neer moet leggen, alhoewel Telfort dit maarliefst één maand compenseert...
@Barre73 De (derde) KPN monteur had dus gelijk, er zijn veel problemen met de "oude" uitgangen in de POP.

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

mb1 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:32:
Vorige week maandag is mijn verbinding in de pop omgepatcht van de oude 100mbit poort naar het nieuwe Gbit poort.
De verbinding is merkbaar vlotter geworden met een ping van 3ms download strak op 200 en de upload meestal ca 450 Mbit.
Sindsdien (nu 10 dagen) is de verbinding niet meer onderbroken geweest!
Probleem lijkt dus opgelost.
In eerste instantie ben ik vooral blij dat het is opgelost, het is alleen jammer dat ik zelf het initiatief heb moeten nemen en hier maandelijks €12,50 extra voor neer moet leggen, alhoewel Telfort dit maarliefst één maand compenseert...
@Barre73 De (derde) KPN monteur had dus gelijk, er zijn veel problemen met de "oude" uitgangen in de POP.
Wanneer je nu 'downgrade' naar 50mbit, gaan ze je toch zeker niet handmatig terugpatchen? Ik ben wel vaker geswitched en dat lijkt allemaal automatisch te gaan.

• mb1
Jay-v schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Wanneer je nu 'downgrade' naar 50mbit, gaan ze je toch zeker niet handmatig terugpatchen? Ik ben wel vaker geswitched en dat lijkt allemaal automatisch te gaan.
De poort waar ik op zat was 100mbit, ik heb een abonnement 200 aangevraagd dus moest ik fysiek omgepatcht worden naar een Gbit poort!
Wat er gebeurt als ik terug zou gaan in snelheid weet ik niet. Ik neem aan dat ze de Gbit poort ook op 50 of 100 mbit kunnen "afknijpen"

• Jay-v
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

mb1 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:44:
[...]

De poort waar ik op zat was 100mbit, ik heb een abonnement 200 aangevraagd dus moest ik fysiek omgepatcht worden naar een Gbit poort!
Wat er gebeurt als ik terug zou gaan in snelheid weet ik niet. Ik neem aan dat ze de Gbit poort ook op 50 of 100 mbit kunnen "afknijpen"
Precies mijn punt, je hoeft dus niet die 12,50 te blijven betalen :-)

• mb1
Jay-v schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:58:
[...]

Precies mijn punt, je hoeft dus niet die 12,50 te blijven betalen :-)
Tot het Gbit rek vol zit....
Dan prikken ze je weer terug waarschijnlijk.

• Luuk1983
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:31
mb1 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Het verbaast mij sowieso dat er nog 100mbit aansluitingen in de POP zitten...

AMD Ryzen 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI GTX1080 Gaming X | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Barre73
mb1 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:58:
[...]

Nee hoor. Je kan zonder zorg terug in snelheid. Je blijft op deze Gbit poort zitten. Als de kaart vol raakt wordt er een kaart bijgeplaatst.

• henkNL
  • Niet online
Hier al jaren een eigen router in gebruik, VLAN-4 wordt via mijn switch direct afgescheiden en naar de aansluiting van de IPTV ontvanger geleid, dus de bridged manier. (de experiabox is de doos nog nooit uitgeweest)

Dat werkt tot op heden prima. TV kijken doet wat het moet doen en alle internet gebaseerde zaken als Netflix regel ik anders.

Nu wilde ik vandaag even in het menu kijken voor wat instellingen, echter is na een druk op de knop 'MENU' nog maar 1 optie te zien, te weten 'Wissel uw modem':

en als ik daar op druk, dan krijg ik:

TV kijken, de gids, voor -en achteruit spoelen en naar het begin werkt verder prima, ik kom alleen het menu niet meer in, iemand een idee?
Zou dat te maken hebben dat ze de bridged manier van koppelen niet meer laten werken?
Het lijkt wel of het menu dus op afstand wordt gegenereerd.

Indien dit makkelijk te fixen is, is het leuk, ik kijk zelden tv dus ga er niet teveel moeite in steken dit werkend te krijgen :)

De iptv ontvanger heb ik al opnieuw opgestart.

• Micco90
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-11 10:54
henkNL schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 20:49:
Hier al jaren een eigen router in gebruik, VLAN-4 wordt via mijn switch direct afgescheiden en naar de aansluiting van de IPTV ontvanger geleid, dus de bridged manier. (de experiabox is de doos nog nooit uitgeweest)

Dat werkt tot op heden prima. TV kijken doet wat het moet doen en alle internet gebaseerde zaken als Netflix regel ik anders.

Nu wilde ik vandaag even in het menu kijken voor wat instellingen, echter is na een druk op de knop 'MENU' nog maar 1 optie te zien, te weten 'Wissel uw modem':

[Afbeelding]
en als ik daar op druk, dan krijg ik:

[Afbeelding]

TV kijken, de gids, voor -en achteruit spoelen en naar het begin werkt verder prima, ik kom alleen het menu niet meer in, iemand een idee?
Zou dat te maken hebben dat ze de bridged manier van koppelen niet meer laten werken?
Het lijkt wel of het menu dus op afstand wordt gegenereerd.

Indien dit makkelijk te fixen is, is het leuk, ik kijk zelden tv dus ga er niet teveel moeite in steken dit werkend te krijgen :)

De iptv ontvanger heb ik al opnieuw opgestart.
Hoi @henkNL,

Interessant dat je deze melding pas nu ziet, want bij mijn weten is bridged modus al lang uitgeschakeld. Dat wil dus zeggen dat bridged modus niet meer ondersteund wordt vanuit KPN/Telfort/XS4ALL.

Vanuit de iTV afdeling is dit de melding om te laten weten dat dit het geval is. Ik raad je dan ook aan om Routed modus te gebruiken. Op het forum is veel informatie te vinden om dit in te stellen.

Groet,

Michiel

• henkNL
  • Niet online
Ok, tnx.
Ik had al zo'n idee :)
Zoals gezegd kijk ik weinig tv, dus druk al helemaal weinig op de menu knop :)

Als ik eens een gaatje vind, kan ik me verdiepen hoe dat aan de praat te krijgen is (via opnsense in mijn geval)

• zx9r_mario
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 12:20

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

Ik heb een upgrade van 50 naar 100Mb aangevraagd en na een kwartier kwam er een mail met abonnement wijziging naar 100Mb. Weet iemand wanneer de snelheidsverhoging actief is in de praktijk?

Linux, what else?

Pagina: 1 ... 80 81 82 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True