[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:34
Quakie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:22:
@Dennis-L is ergens te vinden wat de update precies inhoudt?

@EricJH Heb je telfort gebeld? Ik heb geen idee of ze snel zijn met vervangen van hun apparatuur.
Ja, op het forum van Telfort en KPN wordt dat elke keer gemeld.
Zie ook de link die in mijn bericht staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis-L op 27-09-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17

Quakie

quakelen

oeps compleet over heen gelezen :$

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-06 21:51
Quakie schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 10:22:

@EricJH Heb je telfort gebeld? Ik heb geen idee of ze snel zijn met vervangen van hun apparatuur.
Ik heb Telfort niet gebeld. Het ongemak is me niet groot genoeg. Als de Arris eenmaal is opgestart heb ik geen problemen.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:41
Niet groot genoeg om te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:19
Zit eraan te denken om de experiabox weg te doen, dit i.v.m. mogelijk aanschaf nieuwe accesspoints. Telefonie heb ik niet meer en TV ontvanger gaat misschien weg. Ben zelf erg gecharmeerd van het concept van AVM Fritzbox, kan ik met hun producten gelijk alle access points vanuit 1 punt beheren. Na wat speurwerk zie ik dat de 4040 al ruim voldoende is, updaten en dan kan je gelijk het profiel KPN of telfort kiezen. Iemand nog issues tegengekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chabie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-02 16:34
Werkt echt heel goed! Ik heb een 7490, IPTV en internet. Telefonie overgestapt naar Cheapconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Ik gebruik een Linksys SPA 3000 met de Experiabox v10 en Voipstunt op een abonnement met Internet TV en bellen. Bij overgang naar de nieuwe propositie moest ik enkel een andere poort instellen op de Linksys omdat poort 5060 door Telfort gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:00:
Hopelijk komt iemand dit bekend voor. Sinds de overgang naar de nieuwe propositie heb ik met gaming via Geforce NOW (cloud gaming dus) via de Nvidia shield veel last van frameverlies. In Geforce NOW kun je een netwerk test doen en voor de nieuwe propositie was het dikke prima, erna krijg ik bij de test tussen de 13 en 18 frameverlies, terwijl minder dan 0,5 is aanbevolen. Ook geeft deze een te hoge jitter (60 ipv aanbevolen <40).
De bandbreedte en ping zijn wel in orde.

Ik heb de shield rechtstreeks aangesloten op de experiabox v10, dus niks ertussen. Daarnaast ook getest met een USG ipv de experiabox en daar precies dezelfde meting.

Is er een manier om te achterhalen wat de reden hiervan is? Of wellicht kan ik iets aanpassen om het te verbeteren?
Of is het toeval en ligt het aan Geforce NOW?
Even nog wat getest en met een VPN verbinding aan (Nederlandse server) heb ik de problemen niet!
Wat zou dat verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 15:04
Even een vraag aan de mensen die recentelijk zijn overgezet naar de nieuwe prop:
Hebben jullie een EB v10 gekregen en zo ja hebben jullie nu ook IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik heb al twee jaar de V10. IPV6 geen idee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:44
Ik verwacht geen IPv6 totdat we allemaal naar KPN worden overgezet. Ik denk dat investeringen in het Telfort netwerk tot een minimum zijn beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vandaag maar eens gebeld met Telfort. Ik heb al een poosje dat de opnames die ik via de app programmeer (meestal serie-opnames) niet zichtbaar zijn op de STB’s; de opnames die geprogrammeerd zijn op de STB’s zelf zijn wel zichtbaar in de app en op de STB’s - de opnames die via de app zijn geprogrammeerd zijn alleen zichtbaar in de app.

Eerste oplossing: de Telfort app verwijderen van alle devices en de STB’s opnieuw opstarten. Geprobeerd, zelf de software opnieuw geladen en de STB naar fabrieksinstellingen teruggezet. Hielp niet.

Tweede oplossing: vervang de STB’s. Die zijn dus nu in aantocht. Zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:30
@Rallye ik geloof er niks van dat het de oplossing zou zijn.

Wij hebben ook tussen de 2 STB's al verschil in opnames. Ik heb gehoord dat bij KPN (zelfde systeem natuurlijk) het ook bekende issues zijn.

Als er een oplossing zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 22:38
djiedjee schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:15:
@Rallye ik geloof er niks van dat het de oplossing zou zijn.

Wij hebben ook tussen de 2 STB's al verschil in opnames. Ik heb gehoord dat bij KPN (zelfde systeem natuurlijk) het ook bekende issues zijn.

Als er een oplossing zou zijn...
Precies. Makkelijke keuze voor klantenservice die alleen maar geld kost. Het probleem zit in het platform, niet in de decoders.
Hier een voorbeeld van een jaar geleden. Precies hetzelfde probleem:
https://forum.kpn.com/int...-11/opname-plannen-457290

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 16-10-2019 08:27 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Waarbij bij mij dus het synchroniseren, in tegenstelling tot bij de klant in het aangehaalde topic, absoluut niet lukt.......

Edit: vandaag een nieuwe Arris ontvangen. Conclusie: helpt geen zier.

Edit 2: probleem is doorgezet naar “een andere afdeling”. Binnen vier werkdagen hoor ik meer.....

Edit 3: woensdag aardige Telfort-medewerker aan de lijn gehad. Ik moet wat testopnamen maken en laten weten hoe dat uitwerkt.

[ Voor 59% gewijzigd door Rallye op 24-10-2019 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Afgelopen nacht (01:33) is mijn verbinding verbroken geweest. "DHCPv4 lease timed out"
01:38 was de verbinding weer up.

Andere tweakers last van gehad of moet ik het in mijn devices gaan zoeken?

postcode: 3905WH

EDIT:
Lijkt erop dat het een stroomstoring is geweest.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1981578/

[ Voor 18% gewijzigd door marigo op 25-10-2019 07:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
Ik heb zojuist een bericht geplaatst in het topic 'Merknaam Xs4all gaan verdwijnen (en Telfort en Hi, enz) over de e-mail die ik vandaag ontving van Telfort dat halverwege 2020 mijn abonnement (glasvezel tv, internet) automatisch over zal gaan naar KPN.

Ze vermelden overigens:
* de prijs blijft gelijk als ik momenteel betaal bij Telfort
* dezelfde Telfort voorwaarden blijven behouden

Er staat niks over Telfort mobiel die ik ook afneem.

[ Voor 23% gewijzigd door funrider op 14-11-2019 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Is er iemand die onlangs nog 'verlengd' heeft en een korting heeft kunnen bedingen?
Mijn jaarlijkse verleng belletje doe ik normaal in December dus dat zit er weer aan te komen.

Ik ben benieuwd of ze nog aan verlengen doen met het vooruitzicht op de overgang naar KPN.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
HamburgerBert schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:57:
Is er iemand die onlangs nog 'verlengd' heeft en een korting heeft kunnen bedingen?
Mijn jaarlijkse verleng belletje doe ik normaal in December dus dat zit er weer aan te komen.

Ik ben benieuwd of ze nog aan verlengen doen met het vooruitzicht op de overgang naar KPN.
Ben ook benieuwd, mijn contract vervalt in mei 2020.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
HamburgerBert schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:57:

Ik heb pas voor mijn moeder voor een jaar verlengd met 6 maanden € 15 korting.
Abonnement is internet, tv en bellen + foxsports en ze heeft een goedkoop mobiel abonnement.
Dus wellicht met een uitgebreider abonnement nog wat meer korting.

Ik kon gewoon op Telfort verlengen. De medewerkster wilde me wel naar KPN hebben maar dat heb ik afgewimpeld. KPN kost veel meer en biedt voor dat geld nagenoeg hetzelfde. Volgens de medewerkster zou je iets meer zenders hebben en bij storing een KPN monteur. Nou wat een feest.

Ik zou gewoon even bellen en kijken wat ze bieden.
Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:29

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/telfort-nl/attachment/0de083e5-13d9-488d-84b0-89054cb10ce1.png

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:06
Ben benieuwd of we nu eindelijk IPv6 krijgen als Telfort overgaat naar het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
zx9r_mario schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:35:
Ben benieuwd of we nu eindelijk IPv6 krijgen als Telfort overgaat naar het KPN netwerk.
Zolang je een EB v10(.*) hebt is dat wel mogelijk, anders niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
zx9r_mario schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:35:
Tja, die mail schept nog weinig duidelijkheid. Ik neem aan dat KPN ons ooit wil overzetten naar het KPN netwerk, maar dan moet wel de Experiabox vervangen worden. Ook neem ik aan dat ze de tv ontvangers en afstandsbedieningen ook willen omruilen zodat we echt nergens meer Telfort zien.
De mail suggereert dat dit alleen een administratieve omzetting is. (Want voor bovenstaande acties moet je in ieder geval vrij nemen / thuis zijn)
Update: Naar aanleiding van de discussie hieronder blijkt mijn aanname incorrect. KPN kan software pushen naar onze Experiaboxen en TV ontvangers. Dus dan lijkt IPv6 wel mogelijk vanaf de overstap...

[ Voor 13% gewijzigd door Muis666 op 15-11-2019 15:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis-L
Muis666 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:05:
[...]

Tja, die mail schept nog weinig duidelijkheid. Ik neem aan dat KPN ons ooit wil overzetten naar het KPN netwerk, maar dan moet wel de Experiabox vervangen worden. Ook neem ik aan dat ze de tv ontvangers en afstandsbedieningen ook willen omruilen zodat we echt nergens meer Telfort zien.
De mail suggereert dat dit alleen een administratieve omzetting is. (Want voor bovenstaande acties moet je in ieder geval vrij nemen / thuis zijn)
Waarom moeten de Experiabox en TV boxen vervangen worden dan?
Beide worden, volgens mij, d.m.v. provisioning voorzien van de config die is.
En op je afstandsbediening plak je maar een KPN sticker als je geen Telfort meer wil zien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
Ik vroeg mij af wanneer de Telfort (en XS4all) klanten gebruik kunnen gaan maken van de KPN Fon HotSpots.

Zojuist hier het antwoord gevonden:

Quote KPN/Telfort medewerker of Telfort forum uit mei '19: "Zolang je nog Telfort klant bent kan je er niet bij. Als we straks volledig over zijn in KPN kan er gebruik gemaakt worden van KPN Fon. Je zou dan ook FON moeten openzetten in jouw modem. Dat kan niet, want je hebt geen KPN. Mogelijk is de toekomst, maar nu nog niet helaas. "

[ Voor 57% gewijzigd door funrider op 15-11-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Dennis-L schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:11:
[...]

Waarom moeten de Experiabox en TV boxen vervangen worden dan?
Beide worden, volgens mij, d.m.v. provisioning voorzien van de config die is.
Omdat ik verwacht dat die provisioning nooit is ontworpen om over te stappen van het ene label naar het andere label. De netwerk verschillen tussen Telfort en KPN zijn toch wel aanzienlijk.
En als ze het toch via provisioning doen, zal er altijd uitval zijn waarbij het proces stokt met als resultaat klanten die heel hard gaan klagen.
Maar het is allemaal koffiedik kijken. We gaan het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Muis666 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:20:
[...]

Omdat ik verwacht dat die provisioning nooit is ontworpen om over te stappen van het ene label naar het andere label. De netwerk verschillen tussen Telfort en KPN zijn toch wel aanzienlijk.
En als ze het toch via provisioning doen, zal er altijd uitval zijn waarbij het proces stokt met als resultaat klanten die heel hard gaan klagen.
Maar het is allemaal koffiedik kijken. We gaan het meemaken...
Welke aanzienlijke verschillen zijn er dan?
Provisioning werkt naar mijn weten ook prima bij een overstap van Telfort naar KPN, andersom overigens ook.
Collega van mij is overgestapt van KPN naar Telfort, heeft op de dag van overstap toen de verbinding wegviel zijn Exeriabox herstart en hoppa, overgestapt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 15-11-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Muis666 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:20:
[...]De netwerk verschillen tussen Telfort en KPN zijn toch wel aanzienlijk.
Bron? Beide komen vanuit je IS/RA netwerktechnisch op dezelfde BRAS uit, uiteraard op een andere (sub)interface maar of jij dit 'aanzienlijk' noemt... ;) ?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
Dennis-L schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:54:
[...]

Welke aanzienlijke verschillen zijn er dan?
Provisioning werkt naar mijn weten ook prima bij een overstap van Telfort naar KPN, andersom overigens ook.
Collega van mij is overgestapt van KPN naar Telfort, heeft op de dag van overstap toen de verbinding wegviel zijn Exeriabox herstart en hoppa, overgestapt.
Ander internet Vlan, DHCP vs PPPoE.
Maar wellicht heb ik KPN onderschat. Ik had nog niet van mensen gehoord die die overstap hadden gemaakt via provisioning en ik lees zowel het KPN als dit forum regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Muis666 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:10:
[...]

Ander internet Vlan, DHCP vs PPPoE.
Maar wellicht heb ik KPN onderschat. Ik had nog niet van mensen gehoord die die overstap hadden gemaakt via provisioning en ik lees zowel het KPN als dit forum regelmatig.
Daar heb je op zich wel gelijk in maar het zal normaliter anders gaan:
Telfort klanten krijgen imho een "poortloze migratie" zowel voor glas als voor DSL en worden dus feitelijk gemigreerd naar een KPN dienst. Het is niet alleen maar administratief maar de klant zou er niet voor thuis hoeven zijn inderdaad. Op de dag in kwestie zal de verbinding uitvallen en na herstarten van de EB zal de KPN verbinding opkomen.
Is niks anders dan wanneer je overstapt van NLE/Budget naar KPN, of Youfone of wat dan ook.
Zowel Telfort als KPN werken alleen nog via KPN WBA dus kan alles softwarematig gemigreerd worden.

Voorwaarde hiervoor was wel dat klanten die bij glasvezel nog op het WGDO of WMP+ netwerk zaten (met oude NT's en Amino decoders en zo) eerst naar WBA gemigreerd zouden worden. Daar is wel een bezoek en een monteur voor nodig en dat is het afgelopen jaar uiteindelijk voltooid (met zeer veel vallen en opstaan....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
funrider schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:00:
[...]
Er staat niks over Telfort mobiel die ik ook afneem.
Ik heb nu net een tweede mail van Telfort.
FF doorklikken en ik krijg:
Je Telfort Mobiel abonnement gaat waarschijnlijk begin 2020 over naar KPN. Je houdt je nummer, voicemail en sms'jes. Je Telfort Thuis abonnement gaat waarschijnlijk halverwege 2020 over naar KPN. Je houdt hetzelfde telefoonnummer, hetzelfde e-mailadres, hetzelfde modem en je kijkt TV via dezelfde ontvanger. Wanneer we de precieze datum weten zullen we je hier persoonlijk van op de hoogte stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik neem aan dat eventuele opnames bij de overgang bewaard blijven?

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 15-11-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogebrugster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-03 15:52
Ik heb van uit de oude propositie internet 50/50. Ik vraag mij af of dit ook na de overgang blijft bestaan, want als ik op de site van KPN kijk via de link van St00mwals dan wordt daar toch gesproken over internet 50/5.
Ben dus benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:51
Hogebrugster schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:49:
Ik heb van uit de oude propositie internet 50/50. Ik vraag mij af of dit ook na de overgang blijft bestaan, want als ik op de site van KPN kijk via de link van St00mwals dan wordt daar toch gesproken over internet 50/5.
Ben dus benieuwd.
Goede vraag. Ik heb 50/5 en in praktijk haal ik altijd rond de 70/33.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Hogebrugster schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:49:
Ben dus benieuwd.
Dan heb je misschien iets niet goed gedaan. Heb je op die site wel je eigen postcode ingevuld en op "check postcode" gedrukt? Dan verandert die 50/5 namelijk naar 50/50 (omdat je glasvezel hebt).
Sinds de start van Hussel levert KPN op glasvezel adressen weer gewoon symmetrische snelheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:06
Barre73 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:42:
[...]

Dan heb je misschien iets niet goed gedaan. Heb je op die site wel je eigen postcode ingevuld en op "check postcode" gedrukt? Dan verandert die 50/5 namelijk naar 50/50 (omdat je glasvezel hebt).
Sinds de start van Hussel levert KPN op glasvezel adressen weer gewoon symmetrische snelheden.
Ik heb Telfort glasvezel met 50/5 abo maar upload is ook 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogebrugster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-03 15:52
Barre73 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:42:
[...]

Je hebt volkomen gelijk.

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Afgelopen nacht is er een update voor de Arris VIP2952 gepushed.
Een van mijn STB's is op 20% blijven hangen en niet geüpdatet.

Weet iemand of deze update vanaf het IPTV netwerk (Vlan4) of vanaf het Internet (Vlan34) wordt gepushed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Verlengt (Telfort) met korting voor moeders !

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dd78bfa1da73/5dd78bf9efc9e-1.png

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dd78c16d2b95/5dd78c16cb95a-2.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Deze voor mezelf verlengt :)

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5dd7b8ff96a74/5dd7b8ff911d7-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door MCP cloud op 22-11-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Na kortingen ga je 15 eu meer betalen????

Of ze bedoelen dat het bedrag dat wordt nadat de kortingen zijn afgelopen :X

[ Voor 49% gewijzigd door Fanaat op 22-11-2019 13:11 ]

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Fanaat schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:07:
Na kortingen ga je 15 eu meer betalen????

Of ze bedoelen dat het bedrag dat wordt nadat de kortingen zijn afgelopen :X
Na de korting 45 euro ipv 30 euro 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Naar aanleiding van de berichten hier ook weer even gebeld. Wat bleek, het kortingsjaar was net afgelopen, 3 dagen geleden, dus bedankt voor de heads-up! ;)

Nu weer een jaartje 100/100 met TV voor 40,- per maand. Keurig!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:13

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Via de site kan ik blijkbaar niet verlengen, terwijl het abonnementsoverzicht 27 mei 2019 aangeeft als afloopdatum. Misschien toch 'ns bellen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@magic_nl Misschien? Zonde om niet te doen toch? Kostte mij minder dan 10 minuten, en daar zat de wachttijd om iemand aan de lijn te krijgen bij....

088-765 0087

[ Voor 5% gewijzigd door albino71 op 22-11-2019 14:54 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 18:07

mb1

Idd even bellen en zo €120 voordeel (12 mnd €10 korting) voor m'n schoonmoeder geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik heb nu al een tijdje naar overschakeling naar het nieuwe netwerk IPTV en internet via openwrt (TP-Link TL-WDR4300 v1 en openwrt 18.06) zonder routed IPTV, ik wilde nu eens routed IPTV proberen volgens de diverse guides, o.a. Muis666 in "[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie" Maar ik merkte dat ik de IPTV interface toevoeg op VLAN 4 vrijwel direct het internet wegvalt, ik krijg soms wel een WAN IP, maar DHCP voor internet op VLAN 34 valt wel telkens weg.

Als ik de situatie weer terugzet met een backup dan krijg ik nog steeds geen IP op VLAN 34, tenzij ik het MAC adres spoof van mijn experiabox. Vandaar ook mijn vraag: is het spoofen van het MAC adres noodzakelijk voor routed IPTV ?

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
mb1 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:51:
Idd even bellen en zo €120 voordeel (12 mnd €10 korting) voor m'n schoonmoeder geregeld!
De Gouden Tip!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Even gebeld en een retestrakke aanbieding gekregen die ik niet kon weigeren!
200Mb+tv+bellen 6mnd voor €30, (rest van het jaar €69,95) en het opnamepakket (€5) het hele jaar gratis.

[ Voor 3% gewijzigd door Bambufan op 28-11-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-01 19:06
Hoe kreeg je deze aanbieding? Ik heb hem niet gehad. Wel net gebeld. 6 maanden voor 30,-, daarna 45,- per maand (ik betaalde nu 50,- zei de Telfort medewerker). En opname pakket hele jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

arjoderoon schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:12:
[...]

Hoe kreeg je deze aanbieding? Ik heb hem niet gehad. Wel net gebeld. 6 maanden voor 30,-, daarna 45,- per maand (ik betaalde nu 50,- zei de Telfort medewerker). En opname pakket hele jaar gratis.
Gewoon opgebeld.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 21:30
Ik denk dat je een hogere korting krijgt bij duurdere abonnementen. Maar dat is mijn theorie :).

Zojuist gekregen na een belletje: 6 maanden 10 euro korting en diezelfde maanden 100 ipv 50 mbit. Kijk daarna wel of ik dat aanhoud of terugga naar 50.

[ Voor 5% gewijzigd door JeyJey op 29-11-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 20:06
Ook maar even gebeld. 6 maanden 15 euro/maand korting op een totaalbedrag van 45 euro.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:27
Via de facebook messenger krijg je helemaal niks extras. Alleen de huidige black friday aanbiedingen.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
harmageddon schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:15:
Via de facebook messenger krijg je helemaal niks extras. Alleen de huidige black friday aanbiedingen.
Hmm, misschien toch es dat nummer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Ik ga mijn abbo niet verlengen, nu heb ik dubbele data met mijn 2 mobiele abbo's. Als ik verleng en naar hussel ga is het achteruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Hellboy! schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:10:
Ik ga mijn abbo niet verlengen, nu heb ik dubbele data met mijn 2 mobiele abbo's. Als ik verleng en naar hussel ga is het achteruitgang.
Hussel is KPN en dan zou je migreren naar KPN. Wat ik lees in bovenstaande reacties is dat mensen hun bestaande Telfort abonnement hebben verlengd. Dat zou dus geen invloed hebben op je huidige combivoordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bambufan
Barre73 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:36:
[...]

Hussel is KPN en dan zou je migreren naar KPN. Wat ik lees in bovenstaande reacties is dat mensen hun bestaande Telfort abonnement hebben verlengd. Dat zou dus geen invloed hebben op je huidige combivoordelen.
Precies. Het nummer is van de afdeling Telfort verlengingen. Je blijft dus gezellie bij de Telfort familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Barre73 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:36:
[...]

Misschien voor alles in 1, maar voor mobiele abbo's wordt ik doorverwezen naar KPN site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Hellboy! schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:28:
[...]

Misschien voor alles in 1, maar voor mobiele abbo's wordt ik doorverwezen naar KPN site.
Dan probeer je telefonisch alleen je vaste abonnement te verlengen en laat je mobiel met rust. En trouwens: verlengen bij mobiel heeft volgens mij nooit veel nut qua maandprijs. Ik ken geen verlengkortingen binnen de KPN groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Hellboy! schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:28:
[...]

De website is als ik het goed begrijp enkel nog actueel voor nieuwe klanten. Die worden doorverwezen naar KPN. Voor Telfort klanten blijven dingen nog even zoals ze zijn voor we naar KPN gaan. En verder wat Barre zegt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:20

Knal127

Een raar geval...

Even bellen heeft voor mij €120 opgeleverd; 12 maanden €10 korting op mijn alles in 1 + 50 mbit en bellen abonnement. Straks nog maar €32,50 per maand, dat ga ik ergens anders niet goedkoper vinden.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:43
bramv82 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:15:
Ook maar even gebeld. 6 maanden 15 euro/maand korting op een totaalbedrag van 45 euro.
Gaat dit gewoon om bellen (na vaste contractsperiode) met de boodschap, ik wil korting? Of hoe moet ik dit zien? Er is hier glasvezel maar we zitten op 50/5 (praktijk 50/50) + interactieve TV voor 45 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 20:06
Koerski schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:52:
[...]

Gaat dit gewoon om bellen (na vaste contractsperiode) met de boodschap, ik wil korting? Of hoe moet ik dit zien? Er is hier glasvezel maar we zitten op 50/5 (praktijk 50/50) + interactieve TV voor 45 euro per maand.
Goededag, Ik vroeg me af of u wellicht een mooie aanbieding voor me heeft als ik mijn abbonnement met een jaar verleng.

Ik heb ook glasvezel, 50/5 (50/50 in de praktijk) met het basispakket TV en in totaal 1 TV ontvanger voor 45 euro.

Na verlengen met een jaar (ik was anders toch wel gebleven) 15euro per maand korting geregen voor 6 maanden. Verlenging en dus de korting gaat meteen de zelfde dag nog in.

[ Voor 4% gewijzigd door Blackouts op 02-12-2019 12:59 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Goed te lezen dat Telfort nog interessante aanbiedingen doet. Hoe lang van tevoren kan je vragen om contractverlenging (met korting)? Mijn contract loopt nog tot begin Maart volgend jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik wacht even met mijn jaarlijkse verlenging tot Ziggo meer zekerheid geeft over de F1 in 4K.

Ik blijf overigens het probleem houden dat opnames die niet op één van de apparaten worden geprogrammeerd (maar vanaf de iPhone app of iTV online) niet op een apparaat zijn af te spelen. Erg vervelend. Ik zou wat proefopnames maken, maar mij ontbreekt de tijd om te bellen met Telfort. Zal wel de kerstvakantie worden.

[ Voor 63% gewijzigd door Rallye op 09-12-2019 19:13 ]

• funrider
mog__wai schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:15:
Goed te lezen dat Telfort nog interessante aanbiedingen doet. Hoe lang van tevoren kan je vragen om contractverlenging (met korting)? Mijn contract loopt nog tot begin Maart volgend jaar...
Mijn contract liep nog tot jun 2020 en heb wederom na gisteren bellen met Telfort 6 maanden voor 30 euro i.p.v. 45 euro (50/5 internet glasvezel + tv) gekregen wat gelijk per januari gaat lopen. Je hoeft bij Telfort niet te wachten tot het eind van je contract om een verlengvoorstel te krijgen. Echt zeer netjes dat ze dit kunnen aanbieden. Ik ben zeer benieuwd hoe het volgend jaar zal gaan met de volledige inlijving van Telfort bij KPN voor bestaande contracten tot die tijd wacht ik het geduldig af en blijf zo lang mogelijk onder contract van Telfort met de gunstige prijsstelling. Bij UPC kreeg ik dit nooit voor elkaar tenzij je dreigde met opzeggen. Echt grote complimenten voor Telfort dat ze dit voor loyale klanten doen.

Ik heb overigens qua abo:
Internet glasvezel 50/5 + tv + gratis Plus pakket + dubbele mobiele data (ivm combi voordeel)
sim-only a 13,50 p/mnd (2GB + 2GB vanwege combi voordeel, onbeperkt bellen/sms, data 3 maanden meenemen)

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-06 19:59
Vandaag contact gezocht met Telfort en Abo met 1 jaar verlengd. 50/50 en Tv met opnemen, voor 47,50 per maand. Eerste 6 maand 15 euro korting.

Ik heb ook 2 mobiele abonnementen, anders waren de kosten 52.50.

Prima zo, nu een jaar de ontwikkelingen van kpn volgen.
Wat ik nu zie betaal ik voor hetzelfde 10 euro meer...

• vanputten80
Die hebben ze er bij mij afgehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Laatst online: 06:17

Quakie

quakelen

Zo ook even gebeld... 120 euro korting op jaarbasis.. Ik zeg prima!

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
vanputten80 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:36:
[...]

Die hebben ze er bij mij afgehaald :(
Per ongeluk neem ik aan? Was die bij jou niet onderdeel van je combi voordeel (= 'gratis') dus telt niet mee in tijdelijke verleng korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
funrider schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:53:
[...]

Per ongeluk neem ik aan? Was die bij jou niet onderdeel van je combi voordeel (= 'gratis') dus telt niet mee in tijdelijke verleng korting?
Voor combi voordeel gebruik dubbele data en 5 euro korting factuur. Ik ga even na of deze er dan ook nog bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Grappig. Gisteren bleek opeens dat de Netflix-app op de settopbox 5.1 DD geeft. Hoe lang is dat al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Uhhh volgens mij al 2 jaar ongeveer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik dacht dat het altijd stereo was. Dat was dus alleen in het begin?

Zie mijn eigen reactie van 29 december 2015: Rallye in "[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Toen was het nog stereo dus. Van de upgrade naar DD heb ik (ook hier) dus niets meegekregen.

[ Voor 62% gewijzigd door Rallye op 22-12-2019 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Klopt in het begin was het ook alleen stereo, alleen dat is al best lang geleden aangepast naar DD 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:26
Is de 5G van de experiabox nou zo beroerd? Of is dit weer iets van de laatste tijd, het is momenteel bagger hier. Btw experiabox v10a

[ Voor 8% gewijzigd door scofield op 22-12-2019 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
5G is mobiel, 5GHz is wifi. Ik heb geen last. Wel het gevoel dan de internetverbinding wat minder stabiel is de laatste tijd. Is dat het misschien bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:26
Je hebt gelijk, ik bedoel idd 5 Ghz. Apparaten waar je facetime of whatsapp video mee draait hebben behoorlijk last van wegvallende verbindingen en pauzerende acties. Erg vervelend als je iemand wil spreken van een ander continent.

[ Voor 36% gewijzigd door scofield op 22-12-2019 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
henkNL schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:57:

Op de valreep van het jaar nog even contact opgenomen met Telfort voor een aanbieding;
Verlengen doen ze dus nog gewoon :)
In plaats van €45,- per maand ben ik op een jaar lang €35,- per maand uitgekomen.

Toch elke maand een tientje = €120,- op jaarbasis bespaard met een telefoontje. :)

Zover Telfort glas nog Telfort blijft althans.

Het betreft hier de 50/5 Mb verbinding met 1x interactieve TV ontvanger zonder telefoon.
50/5 Mb pakt hier al jaren uit als 50/50 verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door henkNL op 31-12-2019 13:34 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

henkNL schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:16:
[...]

Op de valreep van het jaar nog even contact opgenomen met Telfort voor een aanbieding;
In plaats van €45,- per maand ben ik op een jaar lang €35,- per maand uitgekomen.

Toch elke maand een tientje = €120,- op jaarbasis bespaard met een telefoontje. :)

Het betreft hier de 50/5 Mb verbinding met 1x interactieve TV ontvanger zonder telefoon.
Ik heb een duurder abonnement maar heb minder korting gekregen 8)7
Ach waarschijnlijk toch het laatste jaar Telfort, weet niet of ik blijf zodra het KPN is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:22
henkNL schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:16:
[...]

Ik heb vorige week ook gebeld. Je kan nog verlengen tot mei. Dan wordt Telfort pas officieel overgenomen door Telfort. De aanbieding die ik kreeg was nog niet goedkoper dan de huidige kortingen die ik heb. Dit komt voornamelijk door de 3 interactieve tv boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
MeltedForest schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:58:
[...]

Ik heb een duurder abonnement maar heb minder korting gekregen 8)7
Ach waarschijnlijk toch het laatste jaar Telfort, weet niet of ik blijf zodra het KPN is...
Ik heb hetzelfde abo als bovenstaand, maar slechts 90 euro korting gehad (30 euro 6 maanden lang) dus niet 120 euro korting op jaar basis, maar ook tevreden mee toch typisch dat er verschillende voorstellen worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Hier in 2652 momenteel geen internet/tv, hierover vrij snel een mail van Telfort gekregen:
Beste meneer/mevrouw,

We zien dat er bij u in de buurt een netwerkkabel is beschadigd. Hierdoor werkt uw internet, tv of vaste telefoon misschien minder goed of niet. Onze excuses daarvoor. Onze monteurs zijn hard aan het werk om de beschadigde kabel zo snel mogelijk te repareren. Dit lukt ons meestal binnen 28 uur. We laten u het direct weten als de reparatie is gelukt.
20 minuten later een mail dat het is opgelost, maar helaas is de verbinding nog erg instabiel, vaker geen dan wel verbinding.

Edit: sinds circa 23.00 uur is alles up and running.

[ Voor 11% gewijzigd door henkNL op 04-01-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hier een jaar lang 10 euro korting/maand ook... Gewoon op een kaal alles-in-1-abo. Wel met 3 mobiele abonnementen eraan gekoppeld, misschien maakt dat uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
KPN lijkt de SIP-gegevens vrij te gaan geven!

https://forum.kpn.com/vas...egevens-453490#post862340
Hier op het forum is dit door een KPN moderator bevestigd dus ga ik er vanuit dat dit "officieel" is. Persoonlijk verwacht ik dat dit nog wel eens redelijk snel werkelijkheid zou kunnen worden en dan denk ik aan de laatste maand van 2019 (kerstcadeautje) of één van de eerste maanden van 2020.

Je kunt natuurlijk vandaag de dag al jouw EdgeRouter 12 gaan inzetten zolang je de EB nog maar even als "veredelde" VoIP ATA bridged op vlan 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
GLOEIENDE!! 8)7 Maar het zal uiteindelijk natuurlijk weer een storm in een beerput blijken te zijn, KPN kennende. (En als er al iets wordt vrijgegeven zullen we er als Telfort-klanten voorlopig nog wel buiten vallen ;w ).

[ Voor 27% gewijzigd door Bambufan op 05-01-2020 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

henkNL schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 20:43:
Hier in 2652 momenteel geen internet/tv, hierover vrij snel een mail van Telfort gekregen:

[...]

20 minuten later een mail dat het is opgelost, maar helaas is de verbinding nog erg instabiel, vaker geen dan wel verbinding.

Edit: sinds circa 23.00 uur is alles up and running.
mogelijke oorzaak is de opgeblazen (vuurwerk) kast aan de Oostmeerlaan, thv de brug over de plas.

Staat er nu nog steeds krakkemikkig bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 18:18

Mr. Freeze

¡GO!

Als Telfort glasvezel straks kpn wordt, zal men dan de instellingen moeten aanpassen als je een eigen router gebruikt ipv een Experiabox? Natuurlijk krijgen we daar bericht over als het zover is, maar vraag het me gewoon af. Zelf gebruik ik een Fritz!box 4040 naar alle tevredenheid.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Rallye schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:11:
Ik blijf overigens het probleem houden dat opnames die niet op één van de apparaten worden geprogrammeerd (maar vanaf de iPhone app of iTV online) niet op een apparaat zijn af te spelen. Erg vervelend. Ik zou wat proefopnames maken, maar mij ontbreekt de tijd om te bellen met Telfort. Zal wel de kerstvakantie worden.
Inmiddels lijkt het probleem opgelost. Wat bleek nu het geval?
Bij Telfort/KPN zitten de zenders van de beste kwaliteit als HD Glas op voorkeuze 660 en verder. Idioot natuurlijk en al tijden een ergernis. Ik kijk bij voorkeur HD Glas. Om mijn zenderlijst niet te vervuilen had ik (ooit) daarom alle SD en “gewone” (dus “niet-HD Glas”) HD-zenders die ook een HD-glasoptie hebben op “verborgen” gezet.
Via de app (en iTV online) zijn de HD Glas-zenders echter niet aan te kiezen en kun je er ook geen opnames voor programmeren (of terugkijken indien via de STB opgenomen). Omdat de instelling “verborgen zenders” echter niet doorwerkt naar de app (enkel naar de andere STB), kun je enkel de gewone HD-zenders zien in de app - en daar opnames programmeren. Je programmeert dan dus gewone HD-opnames. Maar omdat ik de gewone HD-zenders geblokkeerd had, waren op de STB ook de gewone HD-opnames niet zichtbaar. Deblokkeren van de gewone HD-zenders op de STB was dus de oplossing.

Vanuit KPN gezien is dit volkomen logisch. De app en de STB zijn gescheiden werelden en met HD Glas, noch met de STB-instellingen, doen we iets in de app. Om met de woorden van de (overigens best behulpzame) Telfortmedewerker te spreken die ik vanmorgen aan de telefoon had: “Zo werkt het nu eenmaal”.

Dat dit voor een klant die gewoon het beste beeld wil uiterst onlogisch is, kwam niet echt over.
Kortom: probleem opgelost, maar ik blijf verbaasd over de keuzes van KPN met betrekking tot:
- HD-glas niet op een logische plek; en
- (het gebrek aan) samenwerking tussen de STB en de app; plus
- het feit dat ik zeker vier keer met Telfort moest bellen om het probleem boven water te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 15:43
funrider schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:04:
[...]
Ik heb hetzelfde abo als bovenstaand, maar slechts 90 euro korting gehad (30 euro 6 maanden lang) dus niet 120 euro korting op jaar basis, maar ook tevreden mee toch typisch dat er verschillende voorstellen worden gedaan.
Ik heb vandaag gebeld en krijg ook 6 x 15 euro korting. Dus komt op gemiddeld 37,50 per maand voor TV en Internet (bellen opgezegd).

Veel goedkoper kan het nu nergens volgens mij. Op dit moment zie ik nl. weinig acties. T-mobile rekent zelfs bijna 70 euro eenmalige kosten. (via cashback weer terug te krijgen, maar ok) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Bulldock op 10-01-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:20

JME

zeg maar Jamie

Ook hier sinds gisteren 6x15=90 euro verdiend. Dank voor de tips!
Benieuwd of bij overgang naar KPN binnen 12 maanden, de voorwaarde standhoudt dat ik vanaf nu weer minimaal 12 maanden aan Telfort vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

Martijn02

/* No Comment */

Nu de kortingen die ik na de migratie bij Telfort kreeg beginnen af te lopen. (gratis upgrade naar 200mbit, en gratis opnemen pakket houden februari op) heb ik besloten de overgang naar KPN niet af te wachten.

Ik maak gebruik van de huidige aanbieding van KPN. 6x€25,- korting (op 200/200mbit). Als je van Telfort komt vervallen de €25,- aansluitkosten. Als ik KPN moet geloven krijg ik nu ook 2x de 4K tv-ontvanger. (waar ik eigenlijk weinig nut voor heb wegens het ontbreken van een 4K tv, maar een wat kleiner kastje is op zich wel beter)

Dus ik heb:
-200/200 mbit Internet
- Interactieve TV met 2 ontvangers + opnemen
- Geen telefoon

Bij Telfort betaalde ik de afgelopen maanden €45,- per maand. Na 6 maanden gaat de gratis upgrade naar 200mbit er uit (a €12,50), en komt er €5,- bij voor het opnemen pakket, en kom ik op €62,50 per maand. Na 12 maanden zou ook de gratis 2e ontvanger er uit gaan en zou ik op €67,50 per maand uitkomen

Bij KPN heb ik nu hetzelfde pakket, en betaal ik €40,- per maand, en na 6 maanden €65,-

Daarbij nog het voordeel dat we bij KPN zowel mijn vrouw als KPN Compleet kunnen activeren bij Simyo, en daardoor gratis dubbele bel/databundels krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:50
Rallye schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 09:46:
[...]

Bij Telfort/KPN zitten de zenders van de beste kwaliteit als HD Glas op voorkeuze 660 en verder.
Bedankt hiervoor :'( dit wist ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21
Net ook gebeld en aanbieding gekregen voor eerste half jaar 15 euro korting :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-06 15:43
Martijn02 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:21:
Nu de kortingen die ik na de migratie bij Telfort kreeg beginnen af te lopen. (gratis upgrade naar 200mbit, en gratis opnemen pakket houden februari op) heb ik besloten de overgang naar KPN niet af te wachten.

Ik maak gebruik van de huidige aanbieding van KPN. 6x€25,- korting (op 200/200mbit). Als je van Telfort komt vervallen de €25,- aansluitkosten. Als ik KPN moet geloven krijg ik nu ook 2x de 4K tv-ontvanger. (waar ik eigenlijk weinig nut voor heb wegens het ontbreken van een 4K tv, maar een wat kleiner kastje is op zich wel beter)

Dus ik heb:
-200/200 mbit Internet
- Interactieve TV met 2 ontvangers + opnemen
- Geen telefoon

Bij Telfort betaalde ik de afgelopen maanden €45,- per maand. Na 6 maanden gaat de gratis upgrade naar 200mbit er uit (a €12,50), en komt er €5,- bij voor het opnemen pakket, en kom ik op €62,50 per maand. Na 12 maanden zou ook de gratis 2e ontvanger er uit gaan en zou ik op €67,50 per maand uitkomen

Bij KPN heb ik nu hetzelfde pakket, en betaal ik €40,- per maand, en na 6 maanden €65,-

Daarbij nog het voordeel dat we bij KPN zowel mijn vrouw als KPN Compleet kunnen activeren bij Simyo, en daardoor gratis dubbele bel/databundels krijgen.
Begrijp ik het goed dat je dus al na 6 maanden kan overstappen naar KPN en weer actietarieven krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Bulldock schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:44:
[...]

Begrijp ik het goed dat je dus al na 6 maanden kan overstappen naar KPN en weer actietarieven krijgen?
Ik ben in augustus gemigreerd naar de nieuwe propositie. En kreeg daar een aantal voordelen bij. Ik was bij Telfort sinds mei 2014 contractvrij, en heb bij de migratie geen contractverlenging gedaan. Ik kon dus gaan wanneer ik wil.

Kijk even bij: https://www.telfort.nl/pe...fort/thuis/abonnement.htm dan kan je de einddatum van jouw contract zien.

En: Ja, KPN ziet me (nu nog) als een nieuwe klant. Ik krijg een nieuw jaarcontract, en de daar bij behorende korting. Als je wacht tot de migratie naar KPN is afgerond dan is dat waarschijnlijk anders.

[ Voor 14% gewijzigd door Martijn02 op 13-01-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Martijn02 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:21:
Zijn best wel okee prijzen bij KPN. Heb zelf eens zitten loeren naar 500/500, tv + pluspakket + opnemen (1 tv), geen telefonie. Dat is omgerekend net een paar cent meer dan 70 euro per maand, mits je die superwifi-blabla niet kiest maar gaat voor de 3 mnd korting :) Staat nog wel die 25 euro aansluitkosten bij, maar die vervallen dus lees ik hier? Is maar de vraag of dat nog zo is na einde contractdatum. Denk niet dat er nog een andere / betere aanbieding komt van KPN zodra Telfort officieel afloopt. Maar ik heb ook Freedom nog in het achterhoofd, alhoewel ik niet denk dat die heel erg scherp zullen zijn qua prijzen. Beetje duurder vind ik niet erg, maar met die aanbiedingen zal KPN toch (iig voor 1 jaar) de voorkeur krijgen.

Overigens vind ik het wel opvallend dat als ik met de missus tv meekijk met een schuin oog, blokkerig / haperend beeld af en toe opvalt. Nadeel is dat blijkbaar je daar aan went, waardoor ze me niet kan vertellen of het ook bij andere zenders voorkomt. Wordt natuurlijk weer geadviseerd via probleemoplossers om de decoder te resetten, maar weet niet wat daarbij allemaal verloren gaat. Misschien maar wachten tot de nieuwe ISP het ene witte blokje omwisselt voor een ander wit blokje :+

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 28-01-2020 08:50 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

2Dutch schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:48:
[...]

Overigens vind ik het wel opvallend dat als ik met de missus tv meekijk met een schuin oog, blokkerig / haperend beeld af en toe opvalt. Nadeel is dat blijkbaar je daar aan went, waardoor ze me niet kan vertellen of het ook bij andere zenders voorkomt. Wordt natuurlijk weer geadviseerd via probleemoplossers om de decoder te resetten, maar weet niet wat daarbij allemaal verloren gaat. Misschien maar wachten tot de nieuwe ISP het ene witte blokje omwisselt voor een ander wit blokje :+
Mij is nog nooit blokkerige tv opgevallen. Kijk je wel naar de Glas HD zenders? (661 en hoger?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Martijn02 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:13:
Mij is nog nooit blokkerige tv opgevallen. Kijk je wel naar de Glas HD zenders? (661 en hoger?)
Mag toch hopen dat ook de normale zenders niet van okee > blokkerig kunnen springen? Het is niet continu zo, maar het lijkt met enige tussenpozen even te glitchen zeg maar. Volgens mij is dat TLC-gebeuren niks HD aan :P

Overigens blijf ik dat bizar vinden: kleine greep HD-zenders anno 2020. Zit je dan met je 4K-tv..paar zenders in 4K in een nog duurder 4K-pakket, maar ja op 3 meter zie je het verschil toch niet meer ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1 ... 79 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20