Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-04 17:02
Ik twijfel of ik moet overstappen naar T-Mobile of Telfort internet. T-Mobile is iets goedkoper en gebruikt een ander modem (huawei). Snelheden zijn gelijk. Iemand ervaring met allebei? Waar zal ik voor gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:52

M_V

Ook hier een bericht over tariefsverhoging, dus opgezegd. Ik ben ooit (in 2012) begonnen op 17,50, en het is de laatste 3 jaar wel erg hard gestegen....

Helaas gaven ze tijdens het telefoongesprek aan dat ik mijn Zyxel moet terugsturen. Ik heb echter geen idee waar ik dat ding gelaten heb, want ik heb al sinds meer dan 5 jaar een Fritzbox opgehangen vanwege beroerde WIFI.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

[ Voor 12% gewijzigd door M_V op 26-05-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 09:20

slaay

Natuurbeleven.com

M_V schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:13:
Ook hier een bericht over tariefsverhoging, dus opgezegd. Ik ben ooit (in 2012) begonnen op 17,50, en het is de laatste 3 jaar wel erg hard gestegen....

Helaas gaven ze tijdens het telefoongesprek aan dat ik mijn Zyxel moet terugsturen. Ik heb echter geen idee waar ik dat ding gelaten heb, want ik heb al sinds meer dan 5 jaar een Fritzbox opgehangen vanwege beroerde WIFI.

Dat wordt contact met ze opnemen, want dit staat in de voorwaarden:
21.2 Gehuurde of geleende apparatuur teruggeven bij beëindiging van uw abonnement
Is uw overeenkomst beëindigd? Dan moet u de gehuurde of geleende apparaten binnen een maand onbeschadigd aan ons teruggeven. Hoe u apparatuur terugstuurt, vindt u op de website. Doet u dit niet, dan kunnen we u de maandelijkse huurkosten in rekening brengen totdat u de apparatuur alsnog hebt teruggestuurd. Hebt u de apparaten 3 maanden na beëindiging van de overeenkomst nog steeds niet teruggestuurd? Dan kunnen we de vervangingswaarde in rekening brengen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:04

Kek

3flix

ik heb nog nooit van een provider gehoord dat ze daadwerkelijk deze kosten in rekening brachten... (maar kan altijd eens voor het eerst zijn)

Heb zelf nog nooit iets terug gestuurd iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:42
Zyxel p-2602hw-d1a modem, voor adsl Telfort
€ 7,50
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons. Koop je deze stuur je terug 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:30
Of loop de kringloop binnen en haal daar een Zyxel modem. Liggen genoeg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-04 18:54

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb voor €30 een 80/8 abbo lopen en kreeg nu verhoging €32,50. Ik twijfelde na de tariefsverhoging over te gaan naar t mobile, €31 voor 100/10.

Tot ik bij speedtest zag dat ik nog steeds 100/30 binnen krijg, had gedacht dat dat inmiddels wel bijgedraaid was. Maar kennelijk is verbinding gewoon prima hier dus dan ga ik het risico van overstappen niet nemen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:52

M_V

@all dat dacht ik ook, maar helaas kijken ze naar het serienummer, zo checken ze waar hij vandaan gekomen is, dus gewoon een random zyxel terugsturen zal niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Hoezo denk jij dat ze bij het inleveren naar een serienummer kijken? Heb jij hier ervaring mee?

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 10:00

OgWok

U.N.C.L.E.

Die ouwe Zyxels gaan zo de kliko in......

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49
OgWok schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:31:
Die ouwe Zyxels gaan zo de kliko in......
Dat wel, maar op deze manier willen ze de controle over het afvalproces houden. Stel dat een of andere aso klant dat ding in het bos ofzo dumpt, dan wil de provider daar niet de schuld van krijgen. Ik dacht trouwens ook gelezen te hebben dat ze wettelijk verplicht zijn elektrische apparaten terug te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan altijd nog de klantenservice bellen en vertellen dat je niet weet waar je 't apparaat hebt gelaten, omdat je een andere hebt gekocht vanwege $smoes. En wat je dan moet doen als je 'm alsnog spontaan tegen komt tijdens opruimen van een kast. Als het antwoord "recyclen" is, gewoon zo oplossen. Denk dat je 't apparaat toch wel naar de recycling zou brengen, toch?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:18
Het is toch bar en boos.... normaal kon je nog wel een korting krijgen bij een jaar verlengen, maar nu gaat bij het jaar verlengen de prijs omhoog van 30 naar 35 euro en krijg je de eerste 6 maanden 5 euro korting..... Als ik stil blijf zitten dan ga ik per 1 juli van 30 naar 32.50 euro

Iemand anders een goede suggestie voor internet only - glasvezel? Liefst met modem waar je VOIP in kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vrije modem markt, dus moet je echt die van je provider gebruiken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:37
@eggda ze doen hun rekenwerk goed daar bij Telfort. Als adsl klant heb ik niet zo'n beeld van glasvezel tarieven (hint), maar op beide netwerken zal Telfort kijken naar de concurrentie. Twee jaar geleden heb ik ze gebeld na de prijsverhoging, of daar iets vanaf kon door een verlenging. Dat kon niet, maar na wat doorpraten boden ze een korting ter hoogte van de prijsverhoging. Daarmee kwam ik ongeveer op het prijsniveau van Tele2. Een paar weken geleden heb ik opgezegd, toen kwam Telfort met een aanbieding die goedkoper uitkwam dan 12 maanden NLE, en ongeveer gelijk met Youfone.
Kortom, kijk of er goedkopere aanbieders zijn, en ga dan het gesprek met Telfort weer aan. Zoniet, lekker blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

eggda schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:46:
........

Iemand anders een goede suggestie voor internet only - glasvezel? Liefst met modem waar je VOIP in kan instellen
Ja, en je eigen VOIP instellen willen ze nu net niet.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:18
Hero of Time schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:18:
Vrije modem markt, dus moet je echt die van je provider gebruiken? ;)
touche
Bij deze broeders heb je verplichte koppelverkoop met TV, of geen glas

Er is gewoon geen concurrentie! En als je belt begint de medewerker over inflatie.... Op 30 euro is dat maximaal 2 kwartjes, we hebben hier al lang geen inflatie van 8-9% meer gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 20:13

-Z-

Dembar schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:09:
Hoezo denk jij dat ze bij het inleveren naar een serienummer kijken? Heb jij hier ervaring mee?
dat staat in e-mail als je telfort opzegt

Wilt u de volgende apparatuur terugsturen?
U heeft thuis apparatuur staan die u van ons leent. Daarom willen we deze graag terug. U kunt de modem, apparatuur, stroomadapter en kabels opsturen naar:

Telfort Retouren
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn

Stuurt u de apparatuur binnen 14 dagen terug. U hoeft trouwens geen klantnummer of andere gegevens te vermelden. We herkennen de apparatuur aan het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
-Z- schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:41:
Stuurt u de apparatuur binnen 14 dagen terug. U hoeft trouwens geen klantnummer of andere gegevens te vermelden. We herkennen de apparatuur aan het serienummer.[/i]
Dat klopt. Weliswaar heb ik niet opgezegd, maar bij vervanging van apparatuur krijg je instructies waar dezelfde zin in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:09

vliegnerd

Nintendo fan.

-Z- schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:41:
[...]

Stuurt u de apparatuur binnen 14 dagen terug. U hoeft trouwens geen klantnummer of andere gegevens te vermelden. We herkennen de apparatuur aan het serienummer.[/i]
Als ik zelf die afvalstroom zou beheren dan zou ik dat ook zeggen.

Dit betekent (volgens mij): We gooien het ding gewoon ongezien de kliko in. We nemen de moeite niet om ernaar te vragen als je niks doet.

Mijn advies: Niets doen totdat ze erg *echt* om vragen.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

vliegnerd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:07:
[...]

.......

Mijn advies: Niets doen totdat ze erg *echt* om vragen.
Gaat dat niet in de vorm van een fiks bedrag van je rekening afschrijven als je niet binnen 14 dagen iets terugstuurt? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:09

vliegnerd

Nintendo fan.

OgWok schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:21:
[...]

Gaat dat niet in de vorm van een fiks bedrag van je rekening afschrijven als je niet binnen 14 dagen iets terugstuurt? ;)
Dat impliceert een echte administratie. Klantnummer en serienummer modem. Is best lastig. Want ik heb er zelf al twee thuis liggen. Zo'n administratie is lastig en gaat geheid mis. Is kostbaar.

Die "afdeling retourneren" is natuurlijk gewoon een extern bedrijf. Zou die echt een lijst met teruggestuurde apparaten bijhouden en dat dan weer laten verwerken door Telfort? Is kostbaar.

Het is veel goedkoper om gewoon te zeggen: STUUR TERUG! En dan niks te doen.

KPN gebruikt in ieder geval hetzelfde antwoordnummer voor retourneren. Wellicht xs4all ook wel. Gezien het aantal ex-xs4all fritzboxen op marktplaats denk ik dat er weinig echte actie vanuit die "afdeling retourneren" komt.

Ze gaan echt niks afschrijven zonder eerst een herinnering te sturen. En dan kun je alsnog actie ondernemen.

[ Voor 12% gewijzigd door vliegnerd op 30-05-2018 12:36 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Z-
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 20:13

-Z-

Ik denk dat Zyxel P-2601HN-F1 en Zyxel P-2602hw-d1a hoef je niet terug te sturen. Alleen Experia Box V8 en V10. https://forum.telfort.nl/...-of-niet-62482#post529030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
[b][message=55361965,noline]-

een automatisch aangemaakte brief zegt nog niks. Maar ik begrijp hier dus uit dat naast een standaard brief jij nog nooit een ervaring heb gehad en of online gelezen waarin een consument word gevraagd om x apparaat met x serienummer te retourneren. Dit omdat ze andere apparatuur hebben gekregen dan vermeld.

Mooi die ervaring heb ik ook niet en ook niet ergens gelezen.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Nu heb ik ook nog zo'n (ongebruikt) modem liggen, zou ik die dan ook gewoon terug kunnen sturen, als ze dat registreren? Scheelt mij weer ruimte thuis. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Krisp op 31-05-2018 13:11 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Over modems gesproken, mijn good ol' Zyxel begint (sinds het onweer) ineens tekenen van overlijden te vertonen. Het begon met wegvallende wifi, telkens ongeveer een uur na rebooten. Inmiddels registreer ik helemaal geen wifi-signaal meer en kan zelfs de wifi-instellingen niet meer aanpassen. Bedraad lijkt alles nog prima te werken.

Telfort wil me wel een experiabox(8 ) sturen, maar de vorige die ik kreeg heb ik linea recta teruggestuurd omdat die wmb volstrekt onbruikbaar was. (slecht bereik, ernstig gichtgetimmerd). Iemand een tip om de Zyxel nog te reanimeren? of moet ik toch genoegen nemen met een ander modem van een andere provider vanwege de prijsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gewoon een aparte access-point kopen waar je ook gewoon 802.11ac kan gebruiken? De EBv8 doet hooguit 802.11n namelijk. De meeste provider modems geven niet zulke geweldige wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

franssie

Save the albatross

@BlueMotion of er gewoon een Fritz!Box direct op de ADSL lijn prikken? Dat doe ik - modems gaan na een aantal jaar kapot is mijn ervaring, ik draai nu met een 7590 en dat werkt. Doet ook je DECT telefoons en kan ook (beperkt) dienen als NAS.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Dank voor de reacties. Heeft me het laatste zetje gegeven om een Fritzbox (3490) op de kop te tikken. De heftigste aanpassing die ik aan m'n netwerk moest doen om m in te passen was een sterker wireless wachtwoord O-) Draait nu als een zonnetje. Binnenkort even kijken hoe die NAS-functionaliteit bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 14:38

Archimond

Lopende Helpdesk

Bij mij heb ik een fritzbox 7360 v2 net aangesloten ipv de experiabox v8 die telkens volle nat tabellen heeft en vastloopt.

Fritz os staat nu op 6.03. Ik wil kijken of het beter werkt op 6.83. Maar als het niet goed werkt, waar kan ik de firmware 6.03 downloaden? Op avm is alleen 6.52 nog te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Archimond schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 03:39:
Fritz os staat nu op 6.03. Ik wil kijken of het beter werkt op 6.83. Maar als het niet goed werkt, waar kan ik de firmware 6.03 downloaden? Op avm is alleen 6.52 nog te vinden.
Volgens mij kun je gewoon je huidige firmware en config exporteren en later weer terugzetten, mocht een hogere versie je niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:08
Archimond schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 03:39:

Ik weet niet welke zware dingen je op je netwerk draait, maar je kan zonder problemen upgraden.
Draai al langer 6.83 op een Telfort lijntje en aan zich gaat dat prima.
Zeker nadat er grote gaten zijn gedicht in de firmware.
Ik zou met zo een oude firmware niet meer online gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:34

Illusion

(the art of)

Ik draai al tijden op de duitse 6.98 beta, en dat gaat prima.
6.03 is antiek.
Die heeft waarschijnlijk ook nog Heartblead / spectre e.d.?

Heb je al op de ftp gekeken wat daar nog tussen staat?
http://ftp.avm.de/fritzbox/

[ Voor 15% gewijzigd door Illusion op 04-07-2018 15:16 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Aurelius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-01 15:47
Vandaag nieuwe factuur ontvangen van 32,50. 2,50 hoger dan vorige maand. De klantenservice zegt dat het een prijsverhoging is die in april is aangekondigd maar ik heb er niets over gelezen. Zelf op de eigen website wordt niet gesproken over de verhoging van abonnementen van bestaande klanten, alleen die van nieuwe klanten. In het Tweakers nieuwsbericht staat ook dat het alleen voor nieuwe klanten geldt nieuws: Telfort verhoogt prijzen Thuis-abonnementen met meerprijs voor Vast B.... Op internet lees ik tot nu toe geen vergelijkbare ervaringen. Verder nog iemand die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@M_Aurelius, ik kreeg vorige maand ergens een email over de tariefwijziging. Heb je wel je mail gecontroleerd van Telfort, of je spambox bekeken voor het mailtje van ze? Ik heb het mailtje iig op 22 mei ontvangen met als onderwerp "We hebben nieuwe tarieven".

Het bedrag wat in de email staat dat de factuur klaar staat, van 8 juni, laat nog dezelfde prijs zien als de voorgaande maanden bij mij. Die van deze maand moet ik nog krijgen, dus weet niet of ik ook €2,50 meer betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Aurelius
Ja ik check mijn mail dagelijks. Geen bericht in de spam box en ook geen brief ontvangen. Ik kan deze prijswijziging voor bestaande klanten ook nergens terugvinden op de site van Telfort. Uiteraard verloopt de termijn om op te zeggen als je het niet eens bent met de nieuwe tarieven op 1 juli. Terwijl je de factuur met het nieuwe bedrag toegestuurd krijgt op 2 juli...

Edit: Er is blijkbaar is er wel een forumpost geweest op het Telfort forum. Nou goed dan. Per december maar weer op zoek naar een andere provider.

[ Voor 16% gewijzigd door M_Aurelius op 05-07-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, in de mail bij mij staat in essentie het volgende:
Per 1 juli veranderen onze tarieven en daarmee de kosten voor uw Alles-in-1 abonnement. Hieronder ziet u wat er bij uw abonnement verandert.

[...]

U kunt uw abonnement wijzigen of kosteloos opzeggen tot 18 juli 2018. Bel hiervoor onze klantenservice op [telnr.] ... U kunt ook schriftelijk opzeggen via [adres].
Nu is het bij mij wat apart dat er over alles-in-1 wordt gesproken terwijl ik alleen Internet+TV (met Plus pakket ivm Discovery Science) afneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_Aurelius
Hero of Time schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:37:
Hmm, in de mail bij mij staat in essentie het volgende:

[...]

Nu is het bij mij wat apart dat er over alles-in-1 wordt gesproken terwijl ik alleen Internet+TV (met Plus pakket ivm Discovery Science) afneem.
Dat is interessant. Morgen de klantenservice nog maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:48
Puch-Maxi schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:03:
[...]
Duurt even, maar dan heb je ook wat. Sinds een paar weken weer terug op 28 Mbps down 3.5 Mbps up :).
Buurman had VDSL gekregen en veroorzaakte gigantische overspraak op onze lijn. Tja, zie dat maar eens te vinden.
En het is weer eens mis hoor, verdorie! :'(
https://tweakers.net/ext/f/Y6d5X6ZfVcFD9YQ58AKYAoto/full.png

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 14:38

Archimond

Lopende Helpdesk

Met de fritzbox 7360 v2 met 06.83 nieuwste firmware valt telfort internet na 2 dagen opeens weer uit. Ik heb het al op maximaal stabiliteit gezet.
Daarna moet ik eerst experia V8 weer erop zetten om vervolgens weer de Fritzbox na 1 uur aan te sluiten.

Het enigste wat ik heb gedaan is profiel op telfort gezet zonder ITV en dns servers veranderd naar opendns.

Welke instellingen hebben jullie die ervoor zorgt dat de fritzbox wel internet verbinding blijft behouden?

Verifieerd telfort de modems op MAC adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Ik heb een bestelling gedaan van internet en tv maar na een bevestiging mail van telfort helemaal stil.
Beste meneer ****,

Deze mail op 11-07-2018
Bedankt voor uw bestelling! Wij gaan voor u aan de slag.

De volgende dingen zijn alvast handig om te weten:
Uw contract zit binnen 2 werkdagen in uw mail

In het contract staat de definitieve startdatum van uw pakket, plus informatie over uw bestelling en overstap. Goed om door te lezen!

Bij deze e-mail vindt u ook uw gebruikersnaam voor Mijn Telfort. Het wachtwoord volgt 24 uur later in een aparte e-mail.

Wij houden u op de hoogte van uw bestelling

In Mijn Telfort checkt u eenvoudig de status van uw bestelling. Als we uw installatiepakket verstuurd hebben, krijgt u nog een e-mail en sms met de Track & Trace code.
Wij wensen u alvast heel veel plezier met uw Telfort pakket!

Met vriendelijke groet,

Daarna deze mail op 17-07-2018
Beste meneer ***,
U heeft DSL Internet + Interactieve TV besteld. Helaas weten we op dit moment nog niet op welke datum uw abonnement van start kan gaan.
We hebben iets langer de tijd nodig om uw bestelling in orde te maken
En daar zijn we druk mee bezig. Wij laten u binnen twee weken weten wanneer uw abonnement start. Onze excuses voor de vertraging.
Met vriendelijke groet,

26-07-2018 deze mail
Beste meneer ****,
Wij hebben u vandaag geprobeerd te bereiken omdat we informatie van u nodig hebben. Dit is niet gelukt.
Wij zullen nogmaals telefonisch contact met u opnemen op het nummer 010********. U kunt ons herkennen aan telefoonnummer 0885459447.
Mocht het zijn dat u op een ander nummer beter bereikbaar bent, kunt u dit als reactie op dit e-mailbericht doorgeven.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op [https:/www.telfort.nl/persoonlijk/service.htm]telfort.nl/klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Mark
Telfort Klantenservice

Ik heb paar keer klanten service gebeld en die zeggen de afdeling die de aansluiting moet oppakken gaat me zelf bellen. (misschien ben ik ongeduldig). 31 juli oude verbinding gestopt.
En ik dacht dat per 1 aug nieuwe zou starten.
Ik heb gisteren twee keer gebeld en vandaag 1 keer . Ik zou terug gebeld worden. Iemand tips hoe nu verder?

Sorry voor lange post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

Speedmaster

Make my day...

saharoen schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:17:
Wij hebben u vandaag geprobeerd te bereiken omdat we informatie van u nodig hebben. Dit is niet gelukt.
Wij zullen nogmaals telefonisch contact met u opnemen op het nummer 010xxxxxx. U kunt ons herkennen aan telefoonnummer 0885459447.

.......

Ik zou terug gebeld worden. Iemand tips hoe nu verder?
Ja, je telefoonnummer verwijderen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@saharoen, heb je Twitter oid? Neem dan via die weg contact op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Werkt dat?Ik ga proberen.

[ Voor 42% gewijzigd door saharoen op 02-08-2018 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ze doen sneller iets als het publiekelijk staat met klachten. Je kan 10x bellen, ze gaan niet speciaal harder lopen. Staat er een tweet dat ze na 2 weken nog geen zak zijn opgeschoten en nooit bellen, dan heb je een grotere kans dat je in een half uur tot uur wordt gebeld (binnen kantooruren uiteraard). Imagoschade kost nogal wat voor een dienstverlener. Daarom ook reviews voor winkels e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door Hero of Time op 02-08-2018 23:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 09:16
De prijzen van Telfort de laatste zes jaar op een rijtje voor het xDSL 20 Mbit Internet en televisie abonnement:

01-07-2018 € 41,00
01-07-2017 € 38,50
01-07-2016 € 36,50
01-07-2015 € 34,50
01-07-2014 € 32,61
01-07-2013 € 31,96

In 2007 was ik Internet klant, 20 Mbit voor € 20,00, later ook Interactieve TV (met opnemen) voor € 11,00 erbij.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Jumpman schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:17:
De prijzen van Telfort de laatste zes jaar op een rijtje voor het xDSL 20 Mbit Internet en televisie abonnement:

01-07-2018 € 41,00
01-07-2017 € 38,50
01-07-2016 € 36,50
01-07-2015 € 34,50
01-07-2014 € 32,61
01-07-2013 € 31,96

In 2007 was ik Internet klant, 20 Mbit voor € 20,00, later ook Interactieve TV (met opnemen) voor € 11,00 erbij.
Ben ruim een jaar weg bij Telfort en betaal nu € 39,95 p/m voor NLE All in One (20/5) na een jaartje € 29,95.
De all in one markt lijkt aardig vast te zitten........ stevige stunters zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Jumpman schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:17:
?? Die prijzen vallen me tegen voor die snelheid. Ik ben sinds feb 2016 klant met een 80/8 abo wat in de praktijk 100/30 is en betaal maar 40 euro per maand. Daar zit dan wel 5 euro korting bij vanwege combivoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1102347

Het ergste vind ik dat er altijd geadverteerd wordt door partijen zoals Telfort en de andere met de eerste 3 maanden 20 euro of zo. Daarna betaal je vaak meer dan het dubbele.

*knip*niet echt heel relevant.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 26-09-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

grun93 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:16:
[...]

?? Die prijzen vallen me tegen voor die snelheid. Ik ben sinds feb 2016 klant met een 80/8 abo wat in de praktijk 100/30 is en betaal maar 40 euro per maand. Daar zit dan wel 5 euro korting bij vanwege combivoordeel.
Dan zit jij op een goeie lijn. Ik zit nog op een oude centrale waar niets geupdate wordt. Kan wel glasvezel krijgen, maar is weer duurder. Woon zelf in een villa met 7 apartementen en een bovenbuurman heeft glasvezel, als je ziet hoe lelijk dat is aangelegd, plastic kabelgootjes etc. Dan zou ik eerder Ziggo overwegen. Maar die is weer € 49,50.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:41
Doet telfort nog wel eens een aanbieding als je verlengt?

Ik bel op, om 'op te zeggen'. Krijg als antwoord, zal ik u even doorverbinden met ziggo.

Ouders zijn al 12 jaar klant.

Ziggo stopt met analoog aanbieden, kan wel upgraden bij telfort. Maar dan gaan ze gelijk knetter veel betalen.
Nu hebben ze nog een abonnement van 28,50 per maand.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
mhr-zip schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:44:
Ziggo stopt met analoog aanbieden, kan wel upgraden bij telfort. Maar dan gaan ze gelijk knetter veel betalen.
Je kan bij mijn weten gewoon om een gratis DVB-C ontvanger vragen bij Ziggo, is dat geen optie?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

mhr-zip schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:44:
Doet telfort nog wel eens een aanbieding als je verlengt?

Ik bel op, om 'op te zeggen'. Krijg als antwoord, zal ik u even doorverbinden met ziggo.

Ouders zijn al 12 jaar klant.

Dat "opzeggen" verhaal kennen ze onderhand wel. Wat is "knetter" veel betalen en wat krijgen je ouders daar voor?

Of je al 12 jaar klant bent en opzegt; maakt ze niks uit... andere tijden hè.

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:50
Robberto schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 15:09:
[...]
Jaartje verder, snelheid blijf nagenoeg gelijk.

[Afbeelding]
Inmiddels verhuisd. Abonnement van Telfort omgezet naar Glasvezel. Verwacht: Download 50 Mb/s, upload 5Mb/s. Ik mag niet klagen dacht ik zo:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/7670411004.png

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:18
mensen hier die de overstap hebben gemaakt van T-Mobile naar Telfort?

Ik heb zelf Telfort glasvezel, naar tevredenheid maar ga nu verhuizen en moet naar DSL. Zit te twijfelen tussen Telfort en T-Mobile... Na 12 jaar glas te hebben gehad met altijd een eigen modem vrees ik voor het ergste met de verplichte modems en boxen...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-05 11:23
Hopjesvla79 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:41:
mensen hier die de overstap hebben gemaakt van T-Mobile naar Telfort?

Ik heb zelf Telfort glasvezel, naar tevredenheid maar ga nu verhuizen en moet naar DSL. Zit te twijfelen tussen Telfort en T-Mobile... Na 12 jaar glas te hebben gehad met altijd een eigen modem vrees ik voor het ergste met de verplichte modems en boxen...
Hier gewoon een Draytek 2860 op Telfort. Draayt als een zonnetje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
Hier een tevredem Telfort klant met een Fritzbox. Je zit niet vast aan een verplicht modem bij Telfort, tenzij je gehecht bent aan Telfort telefonie, want je krijgt het daarvoor benodigde wachtwoord niet (meer). Maar goed, een tweaker kiest dan een andere oplossing zoals een voip provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ah right, dus eventueel kan ik mijn Asus RT-N66U gewoon gebruiken, telefonie ga ik niet meer gebruiken na de overstap van glas. Nu nog even een goed aanbod eruit weten te krijgen bij Telfort ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 07:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:35:
ah right, dus eventueel kan ik mijn Asus RT-N66U gewoon gebruiken, telefonie ga ik niet meer gebruiken na de overstap van glas. Nu nog even een goed aanbod eruit weten te krijgen bij Telfort ;)
Je hebt bij VDSL natuurlijk wel een modem nodig om het xDSL signaal te bridgen naar dot1q VLANS die jouw Asus begrijpt want die Asus zelf heeft geen modem functionaliteiten.

De Draytek Vigor 130 of Cisco 887VA kunnen dit prima en ik heb vernomen dat ook de FritzBox 7581 in full_bridge is te configureren maar geen van deze modems wordt standaard bij Telfort uitgeleverd.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:39:
[...]

Je hebt bij VDSL natuurlijk wel een modem nodig om het xDSL signaal te bridgen naar dot1q VLANS die jouw Asus begrijpt want die Asus zelf heeft geen modem functionaliteiten.

De Draytek Vigor 130 of Cisco 887VA kunnen dit prima en ik heb vernomen dat ook de FritzBox 7581 in full_bridge is te configureren maar geen van deze modems wordt standaard bij Telfort uitgeleverd.
ach kak ja, de Asus is natuurlijk alleen maar een router. Goed opgemerkt!

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Sinds vandaag over van Telfort glas naar Telfort DSL. Gisteren de boel aangesloten en internet via WiFi werkte al. TV nog niet. Wordt dit nog op afstand geactiveerd vandaag? Het viel me nl op dat de ethernetpoorten niet branden, als zijnde dat er geen kabel in zit. Ik neem aan dat dit op een versie 10 box wel de bedoeling is?? (of is die box nu al brak?) Pc bedraad aansluiten heb ik nog niet gedaan, die staat sinds de verhuizing nog in de doos..

*edit* blijkt toch dat mijn draad stuk was |:( ....met een nieuwe was het probleem zo opgelost..

[ Voor 10% gewijzigd door Hopjesvla79 op 02-11-2018 08:33 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-09-2024

Amanush

Saai persoon.

Telfort DSL: Router slaat af als ik mijn volledige downloadsnelheid gebruikt. Support wil mijn contract niet beindigen, ellende...

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Wat zijn hier de ervaringen met de nieuwe Experia Box V10A?

Ik heb net een Black Friday aanbieding in de bus gekregen voor Telfort Internet & Interactieve TV voor €35/maand in combinatie met dit modem (excl. €30 aansluitkosten, na 12 maanden geldt weer de normale prijs van 42,50). Klinkt goed, maar over bijv. downloadsnelheid zijn ze weinig concreet op de eigen website. "Een snelle en stabiele internetverbinding" - dat is alles dat er staat. Via Ziggo (Z1-abonnement) haal ik via Wifi momenteel 36Mb/s down en 4 Mb/s up (getest via speednet.net).

Maar goed, mijn vraag gaat dus vooral over dat modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
De te behalen snelheid op je adres kun je opvragen via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Bedankt voor de tip. Ik zie net dat ik op mijn adres een maximale snelheid zou kunnen halen tot 215 Mb/s.
Zo snel hoeft voor mij niet, want dat zou ook een veel duurder abonnement impliceren.

Dat Experia Box V10A modem zou volgens Telfort gloednieuw zijn, dus misschien vraag ik naar iets waar niemand nog ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als die modem niet tijdens het kijken van TV midden in actiescenes van een film gaat herstarten is het sowieso een verbetering. Daar had ik afgelopen zaterdag last van. Toen het modem weer online was, begon net een reclameblok. Het had dus beter getimed kunnen worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 07:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hmm, ik probeer zo langzaamaan wat afscheid te nemen van mijn Unifi spul omdat ik er te vaak geneuzel mee heb en er rare bugs naar boven blijven komen (met name m.b.t. IPSEC VPN tunnels).

Ik heb aan mijn Telfort VDSL lijntje een Cisco 897VA modem/router hangen die i.c.m. de Unify spullen netjes VLAN34 bridged naar de WAN poort van de USG. Op VLAN4 doet dit Cisco device functie als IGMP Proxy (ook weer zo'n Unifi faal dingetje, het wil maar niet stabiel blijven werken) zodat ik mijn IPTV netjes in routed-mode kan laten werken ipv in bridged mode. Dit werkt allemaal uit de kunst :)

Originele relevante config waarbij Cisco modem IGMP proxy is voor IPTV en VLAN34 netjes bridged naar de USG welke erachter hangt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
interface Ethernet0
 description VDSL Controller
!
interface Ethernet0.4
 description IPTV
 encapsulation dot1Q 4
 ip dhcp client default-router distance 255
 no ip dhcp client request domain-name
 no ip dhcp client request dns-nameserver
 ip dhcp client request classless-static-route
 ip dhcp client class-id IPTV_RG
 ip address dhcp
 ip pim sparse-mode
 ip nat outside
 ip virtual-reassembly in
 ip igmp query-interval 125
!
interface Ethernet0.34
 encapsulation dot1Q 34
 bridge-group 34
 bridge-group 34 spanning-disabled

Nu wil ik dus ook het internet laten routeren door het Cisco modem/router. Alleen blijkt deze problemen te hebben met het feit dat hij 2 DHCP adressen moet opvragen bij dezelfde DHCP server (1 op VLAN4 en 1 op VLAN34). Omdat ik met 1 interface maar meerdere subinterfaces een IP opvraag moet ik 1 van de MAC adressen spoofen. Dit lukt zodat ik nu netjes 2 IP adressen ontvang alleen werkt nadien maar 1 verbinding, óf IPTV, óf Internet.

Zelfs als ik de VDSL subinterfaces elk in een eigen VRF hang kan ik enkel het internet op als ik de subinterface van IPTV op admin down zet, en v.v.. Iemand enig idee / ervaring hoe hiermee om te gaan?

Aangepast relevante config waarbij ik het Cisco device alles wil laten doen :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
interface Ethernet0
 description VDSL Controller
!
interface Ethernet0.4
 ip vrf forwarding IPTV
 description IPTV
 encapsulation dot1Q 4
 ip dhcp client default-router distance 255
 no ip dhcp client request domain-name
 no ip dhcp client request dns-nameserver
 ip dhcp client request classless-static-route
 ip dhcp client class-id IPTV_RG
 ip address dhcp client-id ethernet 0
 ip pim sparse-mode
 ip nat outside
 ip virtual-reassembly in
 ip igmp query-interval 125
!
interface Ethernet0.34
 ip vrf forwarding INTERNET
 description INTERNET
 encapsulation dot1Q 34
 ip address dhcp client-id GigabitEthernet 6
 ip nat outside

Beide interfaces verkrijgen nu netjes een IP adres in de juiste ranges alleen kan ik dus maar op één interface tegelijkertijd pingen (naar 9.9.9.9 over vrf INTERNET danwel naar 213.75.112.1 over vrf IPTV).

Een oplossing is om IPTV weer in bridged-mode te zetten zodat de STB een uniek IP adres ontvangt van de IPTV wolk en het Cisco device niets te doen heeft met L3 op dit VLAN maar ik (lees: de kinderen) vinden de Netflix GUI van de STB fijner werken dan die op de AppleTV en de Tweaker in mij vind dat dit gewoon moet gaan werken :( ;)

www.google.nl

• choogen
  • Niet online

choogen

Is het mogelijk om als Telfort ADSL-klant opnames te maken met een zelf aangeschafte ontvanger met ingebouwde HDD recorder? Of laat Telfort alleen opnames toe naar hun eigen cloud-systeem (het zogenaamde "Opnemen pakket" waarvoor je dan 5 euro extra per maand moet bijbetalen)?

[ Voor 10% gewijzigd door choogen op 22-11-2018 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:49
Zover ik weet kan je niet met een ander apparaat dan de setop-box van Telfort zelf "tunen".
Dan kan je natuurlijk je HDD PVR tussen de tuner er de tv gaan zitten. Ik weet niet of en hoe de hdmi beveiligd is, en of je de scart of de composiet tulp goed genoeg vindt.

(Ik hoop ook dat er nu iemand opstaat die roept "nee joh, als je apparaat dit en dat protocol ondersteund dan kan het gewoon op heel je netwerk", maar ik ben bang dat dat niet zo is.
Bovendien zou het volgens mij eigenlijk wel mogelijk gemaakt moeten worden nieuws: Kabinet: gebruikers moeten in 2018 alternatief voor providermodem kun... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
heeft er iemand ervaring met een switch voor de settop box? Ik heb nu een kabel lopen vanuit de meterkast naar de woonkamer (via de kelder/kruipruimte) . Misschien dat ik daar (woonkamer) toch nog een 2e kabel nodig heb.Kan het plaatsen van een switch daar kwaad of kan ik problemen met de box/tv verwachten?

*edit*

hmm als ik dit lees kan dat dus niet out of the box..

https://forum.telfort.nl/...-ontvanger-en-modem-33296

[ Voor 21% gewijzigd door Hopjesvla79 op 18-12-2018 09:03 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:00
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:00:
heeft er iemand ervaring met een switch voor de settop box? Ik heb nu een kabel lopen vanuit de meterkast naar de woonkamer (via de kelder/kruipruimte) . Misschien dat ik daar (woonkamer) toch nog een 2e kabel nodig heb.Kan het plaatsen van een switch daar kwaad of kan ik problemen met de box/tv verwachten?

*edit*

hmm als ik dit lees kan dat dus niet out of the box..

https://forum.telfort.nl/...-ontvanger-en-modem-33296
Dat is een topic van 5 jaar terug :X
Je kan, als je IPTV in routed mode gebruikt, gewoon een switch aansluiten op je router.
Zorg er alleen wel voor dat die switch IGMP snooping ondersteund, bijvoorbeeld de Netgear GS105E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Heb ook gewoon een netgear eraan gesloten.
Daar heb ik achter hangen een tv een tv box en een popcorn.
Alles werkt gewoon na het aansluiten.
Zowel bij telfort als bij kpn nu.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Top, dan ziet het er dus wel uit dat het normaal gesproken gewoon moet lukken.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is een tijd stil geweest hier, maar met de recente veranderingen voor o.a. de naam vraag ik mij af of er nog meer gaat veranderen. Ik ben bang dat de prijs omhoog gaat zonder dat je er iets voor terug krijgt. Heb geen bericht erover gehad of gelezen verder.

Wel heb ik nu opeens een downloadsnelheid die ik nooit voor mogelijk hield. M'n panel applet toont opeens een snelheid van >2,5 MB/s. Eerder moest ik blij zijn als ik überhaupt de 2 MB haalde. Kijk ik in de interface van het modem, EBv8, zie ik dit:
INTERNET
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 23390 Kbps.
Upload: 3239 Kbps.

En onder xDSL Status heb ik dit:
UpstreamDownstream
Actual Data Rate3239 (Kbps.)23390 (Kbps.)
Attainable Rate3217 (Kbps.)17840 (Kbps.)

Dat is zo'n 5,5 Mbps meer dan gebruikelijk. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:19

copykat

Good copy isn't bad

Hero of Time schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:54:
....... Eerder moest ik blij zijn als ik überhaupt de 2 MB haalde. Kijk ik in de interface van het modem, EBv8, zie ik dit:
INTERNET
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 23390 Kbps.
Upload: 3239 Kbps.

En onder xDSL Status heb ik dit:
UpstreamDownstream
Actual Data Rate3239 (Kbps.)23390 (Kbps.)
Attainable Rate3217 (Kbps.)17840 (Kbps.)

Dat is zo'n 5,5 Mbps meer dan gebruikelijk. :D
:-( ik weet niet waar je woont, middle of nowhere?, maar ik zit zelfs op wifi wat hoger....
http://pic.nperf.com/r/3174482450769379-S4VAuVPq.png

8)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

copykat schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:47:
[...]

:-( ik weet niet waar je woont, middle of nowhere?, maar ik zit zelfs op wifi wat hoger....
http://pic.nperf.com/r/3174482450769379-S4VAuVPq.png

8)
Bollenstreek. De buurgemeente heeft de snelheid zonder bonding wat ik zou halen als ik naar KPN of dochter ervan zou gaan die wel bonding doet.

De snelheid bleek echter van korte duur, want toen ik in bed met m'n telefoon een speedtest deed (AP staat direct onder m'n slaapkamer), kwam ik niet boven de 18 Mbps uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

mooi wonen dat wel!

ach binnenkort gewoon alles op 5g klaar.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 09:05
UpstreamDownstream
Actual Data Rate31815 (Kbps.)111214 (Kbps.)
Attainable Rate31815 (Kbps.)119182 (Kbps.)

:*)

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik probeer een Telfort klant via Whatsapp te helpen, maar kom er na wat testen niet meer uit wat er mis kan zijn.

Probleem: geen internet, maar de TV doet het wel

Zowel via UTP als WiFi geen internet. Inloggen op het modem, en ik zie dat het modem vanuit Telfort wel een IP adres heeft. Een traceroute of ping naar 8.8.8.8 of een ander IP (1.1.1.1) levert niets op, deze strandt na de tweede hop, vermoedelijk de wijkcentrale.

De DSL lijn zelf doet het dus prima (keurige lijn van 500 meter)

Betreft een ADSL2+ lijntje van 19/1Mbit. Er komt vanmiddag een nieuwe modem, maar heb nu mijn sterke twijfels of dit het gaat oplossen.

Nu weet ik dat deze klant "binnenkort" overstapt op Telfort glasvezel. Het kan toch hopelijk niet zo zijn dat ze de internetverbinding zelf dicht hebben gezet? Omdat de TV namelijk nog wel werkt. (Ander VLAN wellicht?)

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

staat de router perongeluk ingesteld als DMZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
copykat schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:46:
staat de router perongeluk ingesteld als DMZ?
Nee, aangezien deze ook al een keer gereset is. Vervolgens werd de nieuwste update ook helemaal ingeladen, maar dat had ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-05 13:38
krakendmodem schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 12:06:
Ik probeer een Telfort klant via Whatsapp te helpen, maar kom er na wat testen niet meer uit wat er mis kan zijn.

Probleem: geen internet, maar de TV doet het wel

Zowel via UTP als WiFi geen internet. Inloggen op het modem, en ik zie dat het modem vanuit Telfort wel een IP adres heeft. Een traceroute of ping naar 8.8.8.8 of een ander IP (1.1.1.1) levert niets op, deze strandt na de tweede hop, vermoedelijk de wijkcentrale.

De DSL lijn zelf doet het dus prima (keurige lijn van 500 meter)

Betreft een ADSL2+ lijntje van 19/1Mbit. Er komt vanmiddag een nieuwe modem, maar heb nu mijn sterke twijfels of dit het gaat oplossen.

Nu weet ik dat deze klant "binnenkort" overstapt op Telfort glasvezel. Het kan toch hopelijk niet zo zijn dat ze de internetverbinding zelf dicht hebben gezet? Omdat de TV namelijk nog wel werkt. (Ander VLAN wellicht?)

Iemand een suggestie?
Bij m'n moeder (ging overstappen van Telfort VDSL naar Telfort Glas) ging een paar dagen voor dat de monteur kwam de boel al uit.
Zet de DNS eens op DHCP en bezoek eens een website, bijvoorbeeld nu.nl. Krijg je dan wellicht een website van Telfort te zien met uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Men krijgt alleen de melding dat de pagina niet beschikbaar is. "Page not found"

Op alle devices. Ook met de DNS vanuit het mode/Telfort.

Ik wacht de modemwissel even af. En anders moet ik misschien even een kijkje nemen, al is het niet om de hoek ;)

Edit: zoals verwacht is het product van DSL al naar glasvezel omgezet. Afwachten tot maandag, dan komt de glasvezel online.

[ Voor 19% gewijzigd door krakendmodem op 09-03-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Een telefoontje was de moeite waard voor korting & verlenging abonnement, hoewel de wachttijd een tikkeltje vervelend was door de pauzemuziek. Kwestie van smaak, ongetwijfeld.

Enfin, oud AiO abonnement was totaal 65 euro (2e TV ontvanger, plus pakket, bellen met onbeperkt vast, 100Mb, combivoordeel), nu omgezet in het laatst verkrijgbare abonnement met dezelfde extra's voor 10 euro per maand minder gedurende een jaar.

Het is mogelijk dat het elders goedkoper kan, maar gezien de moeite was die 120 euro per jaar snel verdiend. Ik kan nu op mijn gemak verdere voorstellen van KPN afwachten bij het verdwijnen van de naam Telfort.

Met de nog steeds standaard ingestelde V8:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                    Upstream        Downstream
Actual Data Rate    32988 (Kbps.)   109519 (Kbps.)
Attainable Rate     32989 (Kbps.)   110568 (Kbps.)

Indicator Name       Upstream       Downstream
FEC Error            0              0
CRC Error            0              0

Showtime Counter    4 days, 6 Hours, 22 Minutes, 52 Seconds

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe laat belde je en hoe lang moest je wachten? Ik zou ze ook eens moeten bellen, want wel de prijs omhoog gooien, maar niets doen aan de beroerde snelheid. Als ik nou een snelheid had wat bij deze eeuw paste, ok, maar 18 Mbps is van de zotte. Zeker als 100 meter verder in 't dorp wel 75 Mbps te halen is, of zelfs 100 Mbps. Zonder bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:43

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Hero of Time schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:00:
Hoe laat belde je en hoe lang moest je wachten?
Vorige week dinsdagavond, rond 19:30 uur - een kwartier wachttijd.
Ik zou ze ook eens moeten bellen, want wel de prijs omhoog gooien, maar niets doen aan de beroerde snelheid. Als ik nou een snelheid had wat bij deze eeuw paste, ok, maar 18 Mbps is van de zotte. Zeker als 100 meter verder in 't dorp wel 75 Mbps te halen is, of zelfs 100 Mbps. Zonder bonding.
Tsja - je kent de wegen om dat na te gaan volgens mij, dus ten overvloede: wat zegt https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ over jouw snelheid?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DeBolle schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:18:
[...]

Vorige week dinsdagavond, rond 19:30 uur - een kwartier wachttijd.
Net ook even op hun site gekeken en daar worden de 'spits' tijden aangegeven. Rond 12:00 is het blijkbaar het rustigst. Terwijl je dat zou verwachten dat het het drukste zou zijn omdat iedereen gaat lunchen. Maar dat is schijnbaar een reden om juist eigen tijd te hebben ipv bellen in de baas' tijd. Ik ga morgenochtend wel even bellen denk.
[...]

Tsja - je kent de wegen om dat na te gaan volgens mij, dus ten overvloede: wat zegt https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ over jouw snelheid?
Die had ik uiteraard al bekeken. Daarom dat ik het ook idioot vind dat ik 'maar' 18 Mbps haal (dat staat daar ook aangegeven als haalbare snelheid). Op de pagina van een ander, waar in Google Maps de straatkasten, wijkcentrale en kabelkasten staan aangegeven laat zien dat het nabij de wijkcentrale 100 Mbps te halen is, een wijk even ten noorden van mij (hemelsbreed even ver van de centrale, misschien zelfs iets verder) haalt ~75 Mbps. Ik weet dat het huis waar ik woon wat ouder is dan die wijk, maar dat zou geen reden moeten zijn voor zo'n beroerde snelheid. "Sorry, uw huis is meer dan 30 jaar oud, u krijgt een snelheid aangepast aan bejaarden". Dat gevoel zeg maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Hero of Time schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:32:
Ik weet dat het huis waar ik woon wat ouder is dan die wijk, maar dat zou geen reden moeten zijn voor zo'n beroerde snelheid. "Sorry, uw huis is meer dan 30 jaar oud, u krijgt een snelheid aangepast aan bejaarden". Dat gevoel zeg maar. :P
Het heeft niet zoveel met de ouderdom van je huis te maken denk ik. Nu heb ik nog een comfortabele 100/30, maar binnenkort verhuis ik naar een nieuwbouw appartement waar tot mijn verbazing maar 33 Mbps gehaald kan worden volgens fourstack. Dat appartement maakt deel uit van een complex bestaande uit 32 woningen (het is 1 gebouw), de ene helft krijgt 33 en de andere helft 55 Mbps. Vorige week heb ik gebeld met KPN om ze dat onder de aandacht te brengen en om te vragen of dat zo blijft. Ze konden dat niet echt verklaren en op korte termijn is verbetering helaas ook niet te verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-05 13:08
tip voor de telfort abonees die ExperiaBox V8 hebben en de ExperiaBox V10 niet krijgen
gewoon abonnement stopzeggen. Telofrt gaat je dan bellen
in dat gesprek geven ze aan dat je de ExperiaBox V10 gewoon kan krijgen als je je abonnement met een jaar verlengt en krijg je ook nog eens korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 09:05
Kun je op de v10 ook makkelijk je eigen sip accounts instellen? Heb nu een voipbuster account om uit te bellen, dat zou ik graag zo houden.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Jogai schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:38:
Kun je op de v10 ook makkelijk je eigen sip accounts instellen? Heb nu een voipbuster account om uit te bellen, dat zou ik graag zo houden.
Grote kans dat Telfort je SIP gegevens niet geeft; zoals bij de meeste providers, helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

Speedmaster

Make my day...

Jogai schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 08:38:
Beetje late reactie maar in de V10 kan je zelf niets meer instellen. Heb hier ook voipbuster en liep ook tegen dat probleem aan. V10 vervangen voor de Fritz!box 7581, hier kan ik weer alles zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murata
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-05 13:08
Telfort verhoogt prijzen van Thuis-abonnementen vanaf 1 juni

nieuws: Telfort verhoogt prijzen van Thuis-abonnementen vanaf 1 juni

nog een reden om weg tegaan bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Yup. Ik stap dus over naar Tweak. In Lelystad is het 47 euro voor internet en bellen. En dan 1000 mb snelheid. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
murata schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:05:
Telfort verhoogt prijzen van Thuis-abonnementen vanaf 1 juni

nieuws: Telfort verhoogt prijzen van Thuis-abonnementen vanaf 1 juni

nog een reden om weg tegaan bij Telfort.
Zei ik 2-3 jaar geleden ook, ondertussen nog steeds bij Telfort.
Dik 10 jaar geleden een 20/2 abo genomen voor €20,- laatste 5 jaar is de prijs verhoogt naar €31,- komende maand. Snelheid is ook omhoog gegaan naar 57/30. Lijn is altijd stabiel, 1x per 2 jaar een onderbreking die van korte duur is.
Wel al 2 modems versleten (oude grijze Zyxel en daarna een refurbished witte Zyxel).
Wil ik voor minder of gelijk een andere provider dan kom ik hier bij Online/Youfone/T-Mobile/Tele2 uit, en die gaan de snelheden die ik nu haal niet leveren vrees ik (helaas nog geen glasvezel hier).
Allemaal hebben ze wel de slechte verhalen (waar of onwaar) en scheelt het me maar 1 a 2 euro. Met de goede ervaring van Telfort ga ik het risico niet lopen voor die 12-24 euro per jaar. Wacht wel tot er hier glasvezel komt (hopelijk binnen 1-2 jaar) en dan nog wacht ik de prijzen wel af.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vandaag de mail gehad over de prijsverhoging. Naast het feit dat ik er nog steeds geen bit sneller internet door heb in de twee jaar dat ik 't heb, gooien ze ook nog eens NatGeo uit het standaard pakket en een paar andere uit het plus pakket. En krijgen we, voor mij, kansloze troep voor in de plaats. 8 zenders eruit, 3 erbij waarvan er 2 al sinds deze maand. Ik ga maar met wat tegenzin maar de overstap maken naar Ziggo. Betaal ik uiteindelijk 50 cent meer dan nu (dus straks minder dan als ik zou blijven), heb ik nog steeds gewoon NatGeo en omdat ik nu het plus pakket heb voor Discovery Science komt er Movies & Series XL bij, waardoor ik ook gelijk HBO series kan kijken (leuk voor GoT nu, rest volg ik niet eigenlijk), maar bovenal wordt m'n internetsnelheid iig het dubbele. En als ik zou willen, nog sneller.

Telfort is eigenlijk al jaren niet echt concurrerend met prijs en wat ze bieden. Glasvezel ligt er hier ook niet, dus iets als Tweak is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Hero of Time schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:14:
Ik ga maar met wat tegenzin maar de overstap maken naar Ziggo. Telfort is eigenlijk al jaren niet echt concurrerend met prijs en wat ze bieden.
Tot nu toe ben ik tevreden over Telfort, ook over de huidige prijs. Maar straks op m'n nieuwe adres kunnen ze niet de snelheid leveren die ik hier gewend ben, namelijk 33 Mbps. Ik vind 100 Mbps toch wel het minimum voor de dagelijkse behoefte. De aanstaande prijsverhoging is aanleiding om dan de overstap te maken naar Ziggo want dat is hier het enige alternatief, mits ik dan een mediabox next kan regelen want de xl is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

grun93 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 09:16:
[...]

Tot nu toe ben ik tevreden over Telfort, ook over de huidige prijs. Maar straks op m'n nieuwe adres kunnen ze niet de snelheid leveren die ik hier gewend ben, namelijk 33 Mbps. Ik vind 100 Mbps toch wel het minimum voor de dagelijkse behoefte. De aanstaande prijsverhoging is aanleiding om dan de overstap te maken naar Ziggo want dat is hier het enige alternatief, mits ik dan een mediabox next kan regelen want de xl is bagger.
Als ik bonded VDSL zou nemen, zou ik bij die 33 Mbps in de buurt komen. Vanochtend heb ik de overstap geregeld in de Vodafone/Ziggo winkel. Over een maand ben ik over. Door een klein communicatiefoutje was er TV Standaard geselecteerd ipv TV Compleet (waar begin gemist bij zit), maar zie wel of ik het ook echt ga missen. Krijg dan nu de standaard Mediabox. De XL is hun Horizon box, wat dus niet zo geweldig is. De Next is schijnbaar nog in testfase bij medewerkers, als ik het goed begreep, maar het is wel eentje die ik dan ook wel wil als ik naar een hoger TV pakket ga ter vervanging van de XL rommel.

Ik ben nu met de huidige selectie bij Ziggo al minder kwijt per maand dan met Telfort en dan heb ik ook nog eens een hogere internetsnelheid. Daarom zei ik ook dat Telfort echt niet meer concurrerend is. En dan verdwijnt de naam ook nog eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
Ik ben ook over van telfort naar ziggo zakelijk 300mb. Met cashback en 3 maanden korting actie effectief 5 euro per maand duurder, Snelheid van 38 mb naar 300mb :). Ik wacht al jaren op upgrade vdsl maar wil maar niet komen. EN ik moet zeggen 300 is wat overkill maar wel lekker snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Hero of Time schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 21:14:
Vandaag de mail gehad over de prijsverhoging. Naast het feit dat ik er nog steeds geen bit sneller internet door heb in de twee jaar dat ik 't heb, gooien ze ook nog eens NatGeo uit het standaard pakket en een paar andere uit het plus pakket. En krijgen we, voor mij, kansloze troep voor in de plaats. 8 zenders eruit, 3 erbij waarvan er 2 al sinds deze maand. Ik ga maar met wat tegenzin maar de overstap maken naar Ziggo. Betaal ik uiteindelijk 50 cent meer dan nu (dus straks minder dan als ik zou blijven), heb ik nog steeds gewoon NatGeo en omdat ik nu het plus pakket heb voor Discovery Science komt er Movies & Series XL bij, waardoor ik ook gelijk HBO series kan kijken (leuk voor GoT nu, rest volg ik niet eigenlijk), maar bovenal wordt m'n internetsnelheid iig het dubbele. En als ik zou willen, nog sneller.

Telfort is eigenlijk al jaren niet echt concurrerend met prijs en wat ze bieden. Glasvezel ligt er hier ook niet, dus iets als Tweak is niet mogelijk.
Ik zit een beetje aan het zelfde te denken.
Telfort ITV geeft vaker errors laatste tijd, moet je zender wisselen terwijl je vertraagd kijkt => weg materiaal.
download niet echt hoog maar upload van 20Mb dus voldeed voorlopig.

Die prijsverhoging is vrij onrechtmatig: "we moeten investeren blabla" wie? Telfort? die gaan toch stoppen? Dus KPN wil nog even cashen.
Inderdaad NATGeo keek ik nog wel eens.
De replacement " LoveNature" is volledig onbekend en vermoedelijk gewoon lekker goedkoop. :(

Nadeel aan UPC/Ziggo is dat mn kabel in de woonkamer binnenkomt, moet ik alles omgaan bouwen.
los van het feit dat ik niet weet of de kabel nog wel goed is...

Feit blijft dat ik tot op vorige maand nog zoiets had van t werkt dus lekker laten zitten zoals t zit.
Maar nu voel ik me een beetje bestolen als vaste klant van Telfort. :(

ga me maar eens orienteren.

Pagina: 1 ... 55 ... 57 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie