Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Denk dat er wordt bedoelt dat dan de graafwerkzaamheden beginnen, in geval er nieuwe kabels in de grond moeten.

Spekkies | Commandline FTW

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:53
quote:
antidote schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 17:50:
@Barre73
Plaatje komt van https://vvdsl.robinflikkema.nl/

Wat betekent opengaan van de leverstraat -gaan dan vernieuwde kasten op de nieuwe snelheid over?
De actieve switch in die kast wordt als laatste stap toegevoegd aan de leverstraat, samen met alle adressen die op die kast aangesloten zijn.Dus inderdaad, op die datum is de vernieuwde kast voor alle aangesloten adressen bekend en kan men de hogere snelheden bestellen bij alle providers die via KPN WBA leveren.

• paulvdwal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:41
quote:
Barre73 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 16:00:
[...]

Die datum is uiteraard niet de datum dat ze fysiek upgraden, maar de datum dat de leverstraat opengaat voor de nieuwe apparatuur.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er 183 kasten tegelijk open worden gezet, maar het kunnen er wel heel veel zijn uiteraard. En los daarvan kan het verdeeld zijn over heel week 8. Dan staan ze gewoon allemaal op die vrijdag. Makkelijker voor grafieken en dergelijke.

Waar haal je dit plaatje trouwens vandaan?
Die afbeelding is inderdaad van https://vvdsl.robinflikkema.nl/.

Maar dan zou bij mij al 8 keer de leverstraat open zijn geweest ;)
Er hebben vaker van die giga hoeveelheden aan opleveringen op gestaan, nooit zijn die kasten op die datum ook opgeleverd.
Ik vermoed dat het een installatie datum betreft van de apparatuur en niet van leverbaarheid.

De monteur die bij mij langs was geweest gaf ook aan dat er wel glasvezel ligt, en die kast een puinzooi van losse kabels is.
En dat de apparatuur er nog niet in zit.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:53
quote:
paulvdwal schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:07:
[...]

Die afbeelding is inderdaad van https://vvdsl.robinflikkema.nl/.

Maar dan zou bij mij al 8 keer de leverstraat open zijn geweest ;)
Er hebben vaker van die giga hoeveelheden aan opleveringen op gestaan, nooit zijn die kasten op die datum ook opgeleverd.
Ik vermoed dat het een installatie datum betreft van de apparatuur en niet van leverbaarheid.

De monteur die bij mij langs was geweest gaf ook aan dat er wel glasvezel ligt, en die kast een puinzooi van losse kabels is.
En dat de apparatuur er nog niet in zit.
Voor zover ik de site van Robin ken haalt hij de data op een vernuftige manier uit Fourstack. De plandatum van een upgrade in Fourstack is de datum van WBA openstelling. Dat laatste mag je van me aannemen omdat ik dat zeker weet.
Dat die datums niet gehaald worden en dus niet blijken te kloppen is weer een heel ander probleem. Eentje die KPN heel graag onder controle zou willen krijgen. Dat lukt langzaam maar zeker steeds beter. Het heeft te maken met de hele keten van partijen die hier hun taak in hebben. Al die partijen moeten hun planningen halen, actueel houden etc...
Dat blijkt geen sinecure..

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:17
quote:
Jumpman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:58:
[...]

Ik verwacht ook hier dat een DLM reset de oplossing gaat zijn.

Hier een stukje uitleg wat interessant kan zijn voor volgende die hier tegenaan loopt.

Intrainen is een normaal proces dat na installatie van een nieuwe modem (of het weer inschakelen van het modem als deze langere tijd niet in gebruik is geweest) plaatsvindt. DLM (Dynamic Line Management) is een systeem dat, heel in het kort, de lijn monitort en zo nodig fijnregelt om tot een zo gunstig mogelijke verhouding snelheid/stabiliteit te komen. Als gebruiker erger je je aan een lijn met een hoge snelheid maar met een slechte stabiliteit, maar evengoed aan een lijn met een lage snelheid en een meer dan uitstekende stabiliteit. DLM probeert hierin een gemiddelde te vinden. Natuurlijk gebeurt dat niet op een paar procent nauwkeurig, maar bij grote afwijkingen in snelheid of stabiliteit kijkt DLM wat er aan de hand is en regelt zo nodig bij. Dat bijregelen wordt afgesloten met een reset van het modem. Gewoonlijk vindt deze reset ergens tussen 01.00 uur en 04.00 uur plaats. Uit ervaring weet ik dat DLM pas na 3 à 4 dagen een definitieve instelling voor de lijn heeft gevonden. Of er al of niet een reset heeft plaatsgevonden zie je aan de "Showtime" die je bij de DSL-informatie in het modem af kan lezen. Een door DLM uitgevoerde reset zou niet moeten leiden tot uitval van het modem. Is de snelheid van de lijn oké en is de stabiliteit goed dan zal DLM met tussenpozen nog een controle uitvoeren, constateren dat alles er goed uitziet, en verder geen actie ondernemen. DLM wordt op alle ADSL- en VDSL-lijnen van KPN toegepast.

Als de nachtelijke resets na een aantal nachten stoppen, en uit de DSL-informatie in het modem blijkt dat de snelheid van de lijn (actual rate versus attainable rate) en de stabiliteit van de lijn (bijvoorbeeld 0 (geen) CRC-errors) goed zijn dan is de oorzaak DLM geweest en is er geen modem-probleem. De op jouw adres te verwachten maximale snelheid kom je te weten via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search.
Nadat de Guidion monteur hier alles heeft goedgekeurd is er een DSLAM reset aangevraagd. Volgens Telfort is deze DSLAM reset ook uitgevoerd afgelopen dinsdag. Maar mijn snelheid is nog steeds 12,2 Mbit down en Attainable 33 Mbit down. De verbinding is nooit verbroken geweest na afgelopen dinsdag (dat door Telfort is gedaan). Iemand nog tips wat ik kan doen? De Webcare van Telfort zegt dat ik geduld moet hebben, maar gezien een DSLAM reset altijd gepaard gaat met nachtelijke resets (die ik dus niet heb gehad) heb ik sterk mijn twijfels of er wel een DSLAM reset is uitgevoerd. Gisteren weer contact opgenomen met Telfort Webcare, maar ze zeggen dat dit wel is uitgevoerd.

Ik gebruik een AVM Fritz!Box 7360 i.p.v. een Arcadyan Experiabox 8 (die overigens het zelfde probleem geeft).

Iemand nog tips?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Jumpman
Vanmorgen weer contact gehad met Telfort op eigen initiatief, de hele molen begint opnieuw. Weer opnieuw moet ik de ExperiaBox V8 aansluiten, weer opnieuw moeten er lijnmetingen worden uitgevoerd. Dit terwijl vorige week al samen met de Guidion monteur geconstateerd was dat het probleem in de centrale zit. :(

Ondertussen wel drie keer glasvezel aanbieden in de storingsgesprekken, voor minimaal ¤ 10,00 meer per maand. Wat ik afsla, omdat ik nu ¤ 38,50 betaal voor Internet + TV + Opnemen pakket. Ik hoef niet over als xDSL bijna even snel is.

Jumpman wijzigde deze reactie 12-02-2018 13:36 (37%)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:09
38+ voor wat jij hebt? Huh, hoe doe je dat, heb laatst eens gekeken naar Telfort, ik kwam (met 1 extra Tv, dat wel ja) op eurootje of 46+.

Specs

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:41
quote:
Sjah schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:40:
38+ voor wat jij hebt? Huh, hoe doe je dat, heb laatst eens gekeken naar Telfort, ik kwam (met 1 extra Tv, dat wel ja) op eurootje of 46+.
Ik betaal 37,50 voor 100/30 internet + tv. Dat kan omdat het abo al inging voor de tariefsverhoging in de zomer van vorig jaar. En er zit 5 euro/maand voordeel in omdat ik ook een mobiel abo bij Telfort heb, dan krijg je combikorting. Zolang de prijs niet (al te veel) omhoog gaat blijf ik hier lekker zitten, met de kwaliteit is niks mis.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
grun93 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:22:
[...]

Ik betaal 37,50 voor 100/30 internet + tv. Dat kan omdat het abo al inging voor de tariefsverhoging in de zomer van vorig jaar. En er zit 5 euro/maand voordeel in omdat ik ook een mobiel abo bij Telfort heb, dan krijg je combikorting. Zolang de prijs niet (al te veel) omhoog gaat blijf ik hier lekker zitten, met de kwaliteit is niks mis.
Nice, ik betaal ¤57,50 voor TV + internet (20/2 haal ik, abbo is volgens mij voor 50 ofzo) met een tweede TV ontvanger en plus-pakket (á ¤10/m) omdat ik Discovery Science wil.

Ik zou ze eigenlijk moeten contacteren omdat ik meer betaal dan ik feitelijk kan halen.

• grun93
quote:
Hero of Time schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:48:
Ik zou ze eigenlijk moeten contacteren omdat ik meer betaal dan ik feitelijk kan halen.
Ja, eigenlijk wel. Niet dat je dan meteen in snelheid omhoog gaat, maar ze zouden ze je wel een aanbieding mogen doen om je als klant tevreden te houden. Gewoon even bellen, nee heb je, ja kun je krijgen. :)

• Jumpman
Inmiddels heeft Telfort gisteren wat aan mijn lijn gedaan en staat hij weer op de oude hoge snelheid. Toch constateer ik wat vreemds.

De ExperiaBox V8 geeft 34 Mbit down en 3 Mbit up en profiel 17A en routed IPTV.
De Fritz!Box 7360 geeft 34 Mbit down en 3 Mbit up en profiel 8B en bridged IPTV.

Het lijkt mij vreemd dat de Fritz!Box 7360 ook niet op profiel 17A intrained.

Heeft iemand hier toevallig een werkende Fritz!Box 7360 met routed Telfort IPTV configuratie file? Anders maar de handleiding gaan volgens om er één zelf te maken.

• Sjah
quote:
grun93 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 07:22:
[...]

En wat heb jij aan replay en opname? Bevredigend?
Ik zie nu dat je voor NIET nemen van telefoon 0,00 cent korting krijgt, tevens vragen ze voor extra Tv-box 5 eulro wat stevig is, en tenslotte willen ze voor de 100Mbit (die ik haal) ook weer 5 extra. tJa, onaantrekkelijk, voor paar knaken meer zit k dan bij Kpn/Ziggo.

Sjah wijzigde deze reactie 14-02-2018 15:41 (21%)

Specs

• bundit
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-06 19:34
quote:
Jumpman schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:09:
Inmiddels heeft Telfort gisteren wat aan mijn lijn gedaan en staat hij weer op de oude hoge snelheid. Toch constateer ik wat vreemds.

De ExperiaBox V8 geeft 34 Mbit down en 3 Mbit up en profiel 17A en routed IPTV.
De Fritz!Box 7360 geeft 34 Mbit down en 3 Mbit up en profiel 8B en bridged IPTV.

Het lijkt mij vreemd dat de Fritz!Box 7360 ook niet op profiel 17A intrained.

Heeft iemand hier toevallig een werkende Fritz!Box 7360 met routed Telfort IPTV configuratie file? Anders maar de handleiding gaan volgens om er één zelf te maken.
Ik had enkele maanden geleden ook een probleem met de Fritz!Box 7360 en Telfort IPTV. Dit heb ik uiteindelijk opgelost door de volgende stappen te doen op de Fritz!Box 7360:
- Update naar de nieuwste versie
- Maak een volledige configuratie backup
- Reset de Fritz!Box
- Kies nu voor Annex A en als voor Telfort voor ISP en Telfort IPTV bij connection type
- TV decoder is nu bruikbaar op poort 4, de rest op poort 1 t/m 3
- Restore nu de backup terug om al je andere instellingen te restoren naar voorheen, dus alles behalve de instellingen voor internet. Dit kun je per onderdeel aanvinken en werkt erg goed/leuk.

Mijn profiel met de Fritz!Box 7360 is:
DSL active since:
102 days, 1 hour, 47 minutes
VDSL2 17a (ITU G.993.2)

Mocht het niet lukken dan kan ik mijn configuratiebestand wel delen, maar daar zitten een heleboel SIP accounts in en kiesplannen die ik er niet makkelijk uit kan halen. Maar ik verwacht dat bovenstaande alles verhelpt. De eerste dagen was mijn snelheid lager dan verwacht, maar na even paar dagen geduld haal ik nu de maximum waarde van het abonnement (55/10).

bundit wijzigde deze reactie 14-02-2018 18:52 (4%)

• grun93
quote:
Sjah schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:21:
En wat heb jij aan replay en opname?
Dat gebruik ik in het geheel niet.

• Jumpman
Heeft iemand hier een AVM Fritz!Box 7360 met firmware 06.83 en een Telfort Routed IPTC configuratiefile?

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:37

vliegnerd

Nintendo fan.

quote:
Jumpman schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:57:
Heeft iemand hier een AVM Fritz!Box 7360 met firmware 06.83 en een Telfort Routed IPTC configuratiefile?
Ik zit op 6.30. Ik denk dat jij een 7360 v2 hebt?

Ik heb wel routed iptv, via de instructie eerder in het topic, maar op pen 7360 v1

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• Jumpman
quote:
vliegnerd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 20:03:
[...]

Ik zit op 6.30. Ik denk dat jij een 7360 v2 hebt?

Ik heb wel routed iptv, via de instructie eerder in het topic, maar op pen 7360 v1
Klopt, ik heb een V2.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:35
quote:
Zit het routed iptv niet standaard in de config van de 7360 v2? Ik dacht dat dat sinds 6.8 was toegevoegd.
Zonee doe het inderdaad met de instructies van dit topic. Paar minuutjes werk.

Download wel van te voren de recovery voor je fritzbox. Mocht je eindigen met een niet werkende config dan kan je altijd terug naar fabriekswaarden.

job wijzigde deze reactie 18-02-2018 15:09 (5%)

• Jumpman
quote:
Prolution schreef op woensdag 9 december 2015 @ 14:17:
[...]

Je kan de onderstaande stappen doorlopen om Routed TV op je Telfort verbinding via een Fritzbox werkend te krijgen. Zorg er in ieder geval voor dat je de meest recente firmware op je Fritz hebt staan, v6.30. Daarnaast functioneert Routed TV momenteel waarschijnlijk alleen op de nieuwere Arcadyan HMB2260 TV ontvangers.
  1. Tooltje om checksum opnieuw te berekenen download je hier: http://www.mengelke.de/Projekte;fb_vbs.zip
  2. ZIP-file uitpakken. Je hebt alleen fb_calcsum.vbs nodig, de rest kun je verwijderen.
  3. Config van huidige Telfort setup exporteren: System --> Backup --> Save (geen password ingeven). Dit is je backup voor als het misgaat).
  4. Daarna Fritz!box op 'XS4ALL'-profiel (geen IPTV) instellen (Internet --> Account information) waarna je het profiel weer exporteert Dit wordt de config die je gaat bewerken.
  5. Config bewerken volgens de onderstaande stappen (bijv. in Notepad++).

6. code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36

---------------

onder vccs {
    van

VPI = 8;
    VCI = 48;

naar

VPI = 0;
    VCI = 34;

----------------

onder dslifaces {
    van

dsl_encap = dslencap_pppoe;

naar

dsl_encap = dslencap_ether;

----------------

onder vlancfg {
    van

vlanid = 6;
    vlanprio = 1;

naar 

vlanid = 34;
    vlanprio = 0;

7. Na bewerken sleep je de config op het .vbs bestand. Deze geeft dan een melding dat de checksum niet klopt. De nieuwe checksum geeft hij ook. Deze kopieer je.
  8. Vervolgens ga je in je .export configuratiebestand helemaal naar onderen. Daar staat iets als
    **** END OF EXPORT 8ABF9625 **** de roodgemarkeerde waarde vervang je door de nieuwe checksum die het tooltje heeft gegenereerd. Vervolgens bestand weer opslaan en je kunt hem importeren op je Fritz!box (System --> Backup, tabje 'Restore').
  9. Fritz!box gaat nu rebooten, na een minuut of 2-3 heb je weer internet en TV.
Met dank aan: ThinkPad voor het duidelijkere stappenplan.
Vandaag met deze handleiding zelf een configuratie voor de AVM Fritz!Box 7360 met firmware 6.83 gemaakt, zodat deze met Routed IPTV werkt. Ik kan jullie vertellen dat het werkt! Ik heb trouwens een Motorola VIP1853 TV ontvanger en dat werkt ook op Routed IPTV met de AVM Fritz!Box 7360 met firmware 6.83.

Ik zou wel nog één stap aan de handleiding willen toevoegen: Download voor dat je het profiel op XS4ALL zet Notepad++. Ik zat toevallig op een computer die net geïnstalleerd was en Microsoft Notepad lijnt je configuratie niet goed uit.

Edit:

Ik heb toch nog een toevoeging:

Deze services onder Internet -> Account Information -> Provider Services moet je uitzetten:
  • Allow automatic configuration by the service provider: This setting allows the service provider the secure (encrypted) transfer of the Internet account information and login data for Internet telephony on this FRITZ!Box. Not every Internet service provider or Internet telephony provider supports this function.
  • Permit automatic updates: When this setting is selected, the service provider can update the FRITZ!OS of this device as needed in order to improve the services offered.
  • Observe the URL of the Auto Configuration Server over DHCP: Specify whether the FRITZ!Box should observe the address (URL) of the Auto Configuration Server (ACS) if the Internet provider supplies it over DHCP.

Jumpman wijzigde deze reactie 20-02-2018 09:03 (14%)

• fritsjof
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15-06 09:31
Even een niet-technische kwestie met Telfort:

Zojuist werd ik gebeld door een medewerker van Telfort met de vraag of ik tevreden ben met mijn DSL-verbinding. Ja, dat ben ik.
Of ik nooit storingen heb?
Ja een paar maanden geleden geen verbinding, even modem gereset en toen werkte het allemaal weer prima. Altijd stabiele snelheid. Heb ongeveer een jaar geleden het modem laten vervangen omdat het totaal niet meer werkte (een Zyxel), en dat was snel verholpen met een nieuw modem.

Of ik ook televisie van Telfort heb?
Nee, gelukkig niet.

Of er een monteur langs mag komen om e.e.a. te controleren, bedrading en dergelijke, "een soort gratis APK", aldus Telfort.

Ik heb dit geweigerd omdat ik het een raar verzoek vind, of ze een monteur mogen langssturen om de bekabeling te controleren omdat er geen storingen zijn...

Ik lees er hier niets over, dat andere klanten dit telefoontje ook hebben gehad, en ik vraag me dan ook af of er niet iets anders aan de hand is.

Ik ben geen grote downloader, geen gamer, de meeste bandbreedte wordt gebruikt voor Netflix, en ik heb het goedkoopste abonnement.

Wellicht dat het raar klinkt maar ik ben een beetje achterdochtig en zou graag horen of er anderen zijn die ook gebeld zijn met de vraag of Telfort een monteur mag sturen omdat er geen storingen/klachten zijn.

Dank bij voorbaat!

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:25

Kek

3flix

quote:
fritsjof schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:33:

Zojuist werd ik gebeld door een medewerker van Telfort met de vraag of ik tevreden ben met mijn DSL-verbinding. Ja, dat ben ik.
Of ik nooit storingen heb?
Ja een paar maanden geleden geen verbinding, even modem gereset en toen werkte het allemaal weer prima. Altijd stabiele snelheid. Heb ongeveer een jaar geleden het modem laten vervangen omdat het totaal niet meer werkte (een Zyxel), en dat was snel verholpen met een nieuw modem.

Of ik ook televisie van Telfort heb?
Nee, gelukkig niet.

Of er een monteur langs mag komen om e.e.a. te controleren, bedrading en dergelijke, "een soort gratis APK", aldus Telfort.

Ik heb dit geweigerd omdat ik het een raar verzoek vind, of ze een monteur mogen langssturen om de bekabeling te controleren omdat er geen storingen zijn...

Ik lees er hier niets over, dat andere klanten dit telefoontje ook hebben gehad, en ik vraag me dan ook af of er niet iets anders aan de hand is.

Ik ben geen grote downloader, geen gamer, de meeste bandbreedte wordt gebruikt voor Netflix, en ik heb het goedkoopste abonnement.

Wellicht dat het raar klinkt maar ik ben een beetje achterdochtig en zou graag horen of er anderen zijn die ook gebeld zijn met de vraag of Telfort een monteur mag sturen omdat er geen storingen/klachten zijn.

Dank bij voorbaat!
Wat let je om Telfort zelf eens te bellen met de vraag of zei dit daadwerkelijk zijn? ik vind het ook een redelijk vreemd verhaal, aan de andere kant; als je al heel lang klant bent is het wel klantvriendelijk...

• Robberto
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:53
quote:
Robberto schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:07:
Experiabox V10 is aangesloten, mooie snelheid. Volgens telfort Max down 32 Mb/s en max Upload 3.2 Mb/s. :)

[afbeelding]
Jaartje verder, snelheid blijf nagenoeg gelijk.

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

quote:
fritsjof schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:33:

Ben benieuwd. Hou ons op de hoogte.

Ik kan mij voorstellen dat het gewoon een manier van Telfort is om jou over te halen om ook TV e.d. te nemen.

Misschien neemt een groep klanten geen TV omdat ze niet echt tevreden bent met de stabiliteit van de verbinding en is dit een manier om deze groep ook TV te verkopen.

Monteur vind een slechte kabel, een oud ISRA punt, een nutteloze splitter of een oud modem --> Verbinding beter. Klant heeft meer vertrouwen en neemt ook TV af. Zoiets.

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• fritsjof
Nou, het Telfort-telelfoontje-mystery is opgehelderd:
In dit forumtopic op het Telfort forum heb ik de vraag gesteld of het een medewerker van Telfort is geweest die mij heeft gebeld, en ja, dat blijkt het geval.

De reden is, volgens Telfort, dat ze vermoeden dat mijn verbinding instabiel is en ze zijn begonnen klanten te benaderen waarbij ze een instabiele verbinding vermoeden.

Blijft vreemd (want hij is niet instabiel) maar klinkt wat logischer dan "een soort gratis APK". Maar ik vermoed ook wel dat upselling een rol speelt - maar daarvoor heb ik geen bewijs, uiteraard.

Ik kan weer rustig slapen dus :z

• gjtm
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:51
Als ze je tv willen verkopen bellen ze wel, een monteur laten komen voor een upsale gesprekje is wel de minst rendabele optie.
Als provider kun je het ook nooit goed doen eigenlijk. Doen ze niks, is de klant ontevreden omdat die nooit wat van de provider hoort en altijd zelf maar moet bellen bij problemen. Doet de provider wel iets om problemen te voorkomen, dan moet het wel een list zijn om je wat aan te smeren.

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:32
quote:
fritsjof schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:14:
Nou, het Telfort-telelfoontje-mystery is opgehelderd:
In dit forumtopic op het Telfort forum heb ik de vraag gesteld of het een medewerker van Telfort is geweest die mij heeft gebeld, en ja, dat blijkt het geval.

De reden is, volgens Telfort, dat ze vermoeden dat mijn verbinding instabiel is en ze zijn begonnen klanten te benaderen waarbij ze een instabiele verbinding vermoeden.

Blijft vreemd (want hij is niet instabiel) maar klinkt wat logischer dan "een soort gratis APK". Maar ik vermoed ook wel dat upselling een rol speelt - maar daarvoor heb ik geen bewijs, uiteraard.

Ik kan weer rustig slapen dus :z
Is niet heel vreemd. KPN doet dit ook.

Dat hebben ze geweten. >:) Ik heb ze een jaar aan het lijntje gehouden voordat het probleem is opgelost.

• fritsjof
Haha ja KPN is moederbedrijf van Telfort geloof ik, dus dat kan wel kloppen dan.

Uiteindelijk blijkt dat mijn verbinding, met een ping van 10ms en een jitter (?) van 2 uitstekend is en dat de detectie van problemen bij Telfort dus niet helemaal waterdicht lijkt.

En wat betreft 'je kunt het als ISP ook nooit goed doen': ze hadden mij als ~10 jaar trouwe klant ook gewoon een wat snellere verbinding of korting op de factuur kunnen bieden. Een monteur langssturen om een perfect werkende verbinding te verbeteren is voor mij, als klant, gewoon zinloos en kost mij tijd en dus geld (of kom jij even een dagje hier op de stoep zitten om de deur voor die monteur open te doen?)

Een SMS/e-mail/brief waarin het telefoontje wordt aangekondigd had ook een hoop goed gedaan. Maargoed, Telfort heeft netjes geantwoord op het forum van Telfort dus wat mij betreft is het prima zo.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:53

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Zijn IPv4 adressen zo schaars bij Telfort dat de standaard leasetijd 600sec is :D
Heb nu ruim een weekje een lijn van hun liggen en al ruim 2750 renewals te pakken :P

Maakt verder weinig uit natuurlijk maar viel me gewoon op :P
code:
1
2
3
4
5
6
DHCP server: 145.123.456.1
    Leases:   1
    Offers:   1      Requests: 2789     Acks: 2789     Naks: 0
    Declines: 0      Releases: 0     Bad:  0
    DNS0:   213.75.63.75,   DNS1:  213.75.63.76
    Subnet: 255.255.255.0

Semi-vast IP adres dus als de CPE up blijft ;)

www.google.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Die EBv8 is ook niet al te best merkte ik gisteravond. Zet de DHCP service uit en gelijk is 't ding onbereikbaar. Stomme was wel, de rest van het netwerk was er nog wel via te bereiken (dus van PC die aan de EB hing kon bij m'n telefoon die via m'n Asus AC66U verbindt en andersom). Moest het ding uit en aan zetten om weer internet en TV te hebben.

• GarBaGe
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 16:56
Mijn 50/5 verbinding is recent geupgrade naar 100/10.
Zowel volgens de Experiabox, als ook volgens speedtest.
Op de planning staat nog om de instabiele Experiabox te vervangen door een Fritzbox.

Ryzen5 2600X; 16GB DDR4-3200 ; GTX-760 ; 1TB SSD

• aliberto
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:34
Ik ben al ongeveer 6 jaar klant bij Telfort internet thuis. Laatste jaren heb ik denk ik wel 6 modems gekregen van Telfort. Regelmatig had ik problemen met wegvallend/instabiele internetsignaal of defecte modem.
Het leek een tijd goed te gaan, tot recentelijk, zeg 1 jaar terug.

Ik dacht eerst dat het lag aan mijn Alienware 17R4 met Killer Network (ironische naam) E2500 LAN verbinding. In december 2017 kreeg ik een nieuwe Alienware 17 R4 vanwege 6x schermproblemen+ oververhitting en kapotte toetsenbord.
Maar tot op heden heb ik nog steeds wegvallend internet signaal via LAN en WiFi (vaak ook tegelijkertijd, dit doe ik dan testen op smartphone en op laptop tegelijkertijd).

Dingen die ik heb geprobeerd om op te lossen zijn:
  • Rechtstreekse UTP kabel in modem aangesloten i.p.v. eerst naar switch en dan naar Telfort modem en WiFi uitgeschakeld op de V10 modem.
  • Andere UTP kabel aangesloten op de modem.
  • USB naar UTP aansluiting adapter aangeschaft via Dell.
  • Alle drivers bij Dell gedownload en geupdated.
  • Oudere drivers van Killer Networks gedownload en geïnstalleerd zonder software pakket.
  • Netwerk driver aangepast naar Qualcomm Atheros (dochter onderneming).
  • Door Gideon techservice is er een nieuwe wandcontactdoos geplaatst. Oude was van plusminus 1954.
  • 2e keer dat Gideon bij mij is geweest heeft deze een aderpaar in wijk centrale aangepast en losgekoppeld.
  • Op 13-03-2018 is KPN medewerker geweest en deze heeft alles gemonitord maar zegt dat de lijn stabiel is maar vermoeden is dat de Experiabox V10 instabiel is. Mij werd mede gedeeld dat over 2 weken nieuwe firmware uitgerold zal worden voor Telfort modems. KPN heeft deze al uitgerold.
Als je vraagt aan Telfort voor een andere modem dan krijg je te horen dat dit niet mogelijk is. Ik ben dan ook teleurgesteld in hoe de gang van zaken is gezien mijn historie. Er wordt wel netjes een monteur gestuurd maar deze kan niets voor mij betekenen. Ik wil gewoon een stabiele modem of internet verbinding hebben waar ik op kan vertrouwen. Vandaag heb ik nog Telfort gebeld en mij werd medegedeeld dat ik nog 2 weken geduld moest hebben met betrekking tot instabiele internet verbinding vanwege de mogelijke aankomende firmware update voor de V10.

Kennis begint met informatie vergaren.

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:04
quote:
aliberto schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:18:
[..lang verhaal]
....maar vermoeden is dat de Experiabox V10 instabiel is.
..
Ik lees nergens dat je de dsl status log van je modem bekeken hebt. Daarmee zou ik eens gaan beginnen en kijk of er een hoge error rate op de lijn is of eventueel iets anders.
Doe dit op het moment dat je internet wegvalt, wat geeft je modem dan aan wat de oorzaak is ?

Henk007 wijzigde deze reactie 13-03-2018 16:13 (11%)

• aliberto
  • Laatst online: 16-06 16:34
quote:
Henk007 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:12:
[...]

Ik lees nergens dat je de dsl status log van je modem bekeken hebt. Daarmee zou ik eens gaan beginnen en kijk of er een hoge error rate op de lijn is of eventueel iets anders.
Doe dit op het moment dat je internet wegvalt, wat geeft je modem dan aan wat de oorzaak is ?
De KPN medewerker heeft mijn lijn gecontroleerd/gemonitord en zag dat er wel problemen waren met modem naar vermoeden. Hij had dit al gecontroleerd voordat hij bij mij 1 stap in huis had gedaan via zijn laptop met speciale software.

Ik heb hem ook laten zien dat ik in CMD een test heb gedaan en resultaat was dit (meerdere malen kwam het tevoorschijn tijdens 12 uur testen):

Dus het lijkt mij dat ik als eindgebruiker genoeg gedaan heb om mijn netwerk in huis in orde te krijgen zie mijn vorige post ook. De vraag is wanneer Telfort dit oplost, aangezien ik afhankelijk ben van de Telfort aangeleverde modem voor internet signaal ontvangst welke naar mijn mening niet goed werkt. Zelfs niet na een reset van modem ongeacht WiFi is ingeschakeld of uitgeschakeld. Zo had ik afgelopen zondag meer dan half uur geen internet. Ben veel aan het klungelen geweest om het in orde te maken maar lukte niet. Die dag en tevens weekend had ik de modem al paar keer gereset trouwens.

Edit:
Ik heb de oorzaak gevonden:

In mijn laptop is het Killer Networks die letterlijk mijn netwerk verbinding killed.kreeg USB netwerk adapter en sindsdien stabiel internet verbinding.

aliberto wijzigde deze reactie 03-04-2018 17:24 (30%)

Kennis begint met informatie vergaren.

• Burgerman
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
quote:
aliberto schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:18:
Als je vraagt aan Telfort voor een andere modem dan krijg je te horen dat dit niet mogelijk is. Ik ben dan ook teleurgesteld in hoe de gang van zaken is gezien mijn historie.
Ik zou er niet teveel energie aan verspillen en op Marktplaats een Fritzbox kopen voor een paar tientjes. Had hier ook een Experiamodem. Dat was geen drama, maar ook geen topper qua stabiliteit. Met de Fritzbox 7360 geen issues meer gehad en een fantastische interface.

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-06 09:22
quote:
'Programma Gemist' wordt 'Terugkijken'

Vanaf vandaag heet 'Programma Gemist' gewoon 'Terugkijken'. Terugkijken is het 3de item in het Menu, hier vindt u alle programma's van de afgelopen 7 dagen.

Wat verandert er voor u?
  • U kunt meer programma's terugkijken.
  • Deze programma's zijn altijd gratis.
  • Terugkijken is nu in betere kwaliteit.
Het is helaas niet meer mogelijk om reclames door te spoelen op commerciële zenders. Tip: van opgenomen programma's kunt u de reclames wel doorspoelen.
Als ik het goed begrijp is Programma Gemist nu weg, en er in de plaats is een nieuw menuutje om het terugkijken (wat al gewoon bestond via de gids) te gebruiken.

Beetje jammer is wel dat je nu bij publieke omroep programma's niet meer meteen bij de start van het programma begint met kijken, maar je moet net als wanneer je een opname hebt gemaakt eerst door de reclame heen spoelen.

Verder heb ik het idee dat alle menuutjes wat "mooier" zijn gemaakt, wat de hardware eigenlijk nèt niet goed aankan. Niet de beste update van Telfort dit.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
MaffeMaarten schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:48:
Beetje jammer is wel dat je nu bij publieke omroep programma's niet meer meteen bij de start van het programma begint met kijken, maar je moet net als wanneer je een opname hebt gemaakt eerst door de reclame heen spoelen.
Ik ben niet anders gewend dan dat het terugkijken van programma's, ongeacht zender, altijd 5 minuten voor het programma start. Zit je eerst vooruit te spoelen en als je het begin ziet van het programma en stopt met vooruit spoelen en wilt afspelen, blijk je toch nog 2 minuten ervoor te zitten. :F

• Ronwiel
  • Niet online
Binnenkort ga ik naar een nieuwbouw woning :), maar de max. snelheid die Telfort aangeeft is slechts 17 Mb/s. Als je dat in die converters gooit kom je effectief op 2 MB download per seconde. Is dat een realistische verwachting?

Telfort heeft namelijk een mooie tabel erbij staan met geadverteerde, max, gemiddelde en minimale snelheid. Maar daar wordt ik natuurlijk niet wijzer van :). UHD Netflix gaat 'm dan niet worden ben ik bang. Maar HD en thuiswerkplek moet te doen zijn toch?

Ronwiel wijzigde deze reactie 26-03-2018 21:37 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Ronwiel schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:26:
Binnenkort ga ik naar een nieuwbouw woning :), maar de max. snelheid die Telfort aangeeft is slechts 17 Mb/s. Als je dat in die converters gooit kom je effectief op 2 MB download per seconde. Is dat een realistische verwachting?

Telfort heeft namelijk een mooie tabel erbij staan met geadverteerde, max, gemiddelde en minimale snelheid. Maar daar wordt ik natuurlijk niet wijzer van :). UHD Netflix gaat 'm dan niet worden ben ik bang. Maar HD en thuiswerkplek moet te doen zijn toch?
Het is een snelheid die ik ook heb thuis. 17-18 Mbps. Kom met wat mazzel uit kom 2,0-2,2 MB/s. HD is prima te doen, je kan er namelijk normaal mee TV kijken, daar heb je 300-500 KB/s voor nodig ongeveer. 4K is puur afhankelijk van de bitrate die gebruikt wordt.

• Ronwiel
  • Niet online
Naja, dan heb ik in ieder geval een goede rede om de aanschaf van een 4K tv uit te stellen :). En dan is het nog de afweging: ¤ 25 bij Telfort of ¤ 43,50 bij Ziggo met een hoop meuk die je niet gebruikt.

@Hero of Time Maar die 2,0 MB/s is stabiel of zijn het slechts uitschieters naar deze snelheid? En kan ik problemen verwachten met hoge pings?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@Ronwiel, geen ervaring met ping, neem aan dat je dat vraagt ivm online gaming en dat doe ik niet. Wat betreft de stabiliteit van de snelheid, het wisselt bij mij wel eens. Maar nou heb ik alleen maar de snelheid bij torrents en dat fluctueert toch al. Ik haal iig wel gegarandeerd 1,5 MB/s.
Voor het idee, dit is een speedtest die ik net heb gedraait:

En volgens m'n EBv8 is dit de snelheid die 't heeft:
code:
1
2
3
                    Upstream        Downstream
Actual Data Rate    3352 (Kbps.)    18666 (Kbps.)
Attainable Rate     3276 (Kbps.)    17784 (Kbps.)

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-06 09:22
Ik heb de laatste tijd best wel wat gebuffer en stream-uitval op m'n chromecast, en af en toe ook dat ik de router (Experia v8) moet rebooten om weer internet en tv te krijgen. Kortom: ik ben aan het kijken voor een andere modem, waarschijnlijk een fritzbox.

Voor mijn thuisnetwerk en netflix, heb ik wel routed iptv "nodig". Ik heb deze post gevonden een tijdje terug, die weer een oude post quote, die nog weer een oudere post quote (terug naar december 2015!) voor een nogal omvangrijke uitleg om routed iptv aan de praat te krijgen op de fritsbox. Met duitstalige vbs-scriptjes om checksums te genereren en alles.

Is dit nog steeds the way to go? Of kan je ondertussen gewoon een "routed iptv" profiel selecteren ofzo?

En nog een vraagje: Heeft iemand hier routed iptv al aan de praat met een modernere fritsbox dan de 7360? Ik geloof best dat zelfs de 7360 al een hele vooruit gang zou zijn boven de Experiabox, maar als ik dan toch iets nieuws ga kopen wil ik eigenlijk ook wel meteen iets met wifi AC 5GHz.

• sugarlee89
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
Nooit problemen met dat witte modem, wel overeind plaatsen. Bij plat leggen wil wifi weleens oververhitten haha. Heb een low noise 12v fan erop geschroefd, deed ik voorheen ook bij het Ziggo modem.

Verder dacht ik dat vdsl al wel wat meer gemeengoed was. Reden dat ik telfort heb genomen toen dr tijd omdat vdsl eindelijk in mn wijk beschikbaar was. Van 54 euro bij ziggo naar 25 euro bij Telfort gegaan. Wel combivoordeel met mobiel, maar die had ik al bij telfort.

• bartsluimer
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 30-05 21:42
Hier al een tijd een Fritzbox 7490 werkend als router. IPTV is nooit een probleem geweest. Netjes Telfort en Telfort IPTV geselecteerd gehad. Werkte altijd. Van het weekend de nieuwe LAB versie software erop gezet. Nu op 6.98-53357 en nu werkt IPTV niet meer. Geen IP adres is de fout code. TV zit in LAN 4.

Als ik Telfort IPTV bij account informatie verander in Telfort gewoon krijgt de set top box wel een adres en laad de config. Alleen blijft dan hangen op 85%.

Bij 6.98-48487 geen problemen gehad. Alleen nu kan ik volgens mij niet meer terug.
Wat me alleen wel opviel was dat het leek dat de set top box Arcadyan 2260 ook een nieuwe firmware versie binnen kreeg.

Iemand nog een goed idee om weer tv te krijgen?

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 14:16
quote:
MaffeMaarten schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:48:
[...]

Als ik het goed begrijp is Programma Gemist nu weg, en er in de plaats is een nieuw menuutje om het terugkijken (wat al gewoon bestond via de gids) te gebruiken.

Verder heb ik het idee dat alle menuutjes wat "mooier" zijn gemaakt, wat de hardware eigenlijk nèt niet goed aankan. Niet de beste update van Telfort dit.
Het is een enorme achteruitgang deze update als je graag zo nu en dan iets wilt terug kijken wat de afgelopen week is uitgezonden. Blijkbaar hebben de commerciële zenders (RTL vooral) het er bij KPN doorgedrukt om het terugkijken van programma's te behouden dat je alleen op basis van dag/tijd dit zelf kunt terug vinden of je moet zoeken op de titel van een programma. Je kunt ook de tv gids gebruiken om iets terug te kijken, maar dan moet je wel weten wanneer iets is uitgezonden (dat is nu juist niet wat je anno 2018 wilt) of de naam van het programma zoeken (altijd lekker met een afstandsbediening letter voor letter)

Blijkbaar heeft KPN/Telfort hierbij gedacht dat het dan maar meteen ook voor o.a. NPO moest gelden waar je dus nu niet langer een lijst met programma's kunt zien en wat programma's kunt 'ontdekken' laat staan zoeken op genre of type (bijv. series/film). Heel vervelend dit.

Ik ben nu geneigd het nauwelijks nog te gebruiken en dan toch maar weer iets omslachtig met de NPO app en mijn Chromecast te kijken naast programma's (weliswaar in lagere kwaliteit aangezien ik geen abo heb op NPO+ of NLZiet). Ik hoop dat Telfort/KPN deze beslissing iets terugdraait en op zijn mist voor niet commerciële zenders een andere methode van zoeken weer terugbrengt.

Hopelijk komen ze ook met een NPO Start 'app' / zender ala Netflix waarop je kunt inloggen (ook met je gratis/betaald NPO Start account) zodat je ala Netflix je favoriete programma's snel kunt terugzien. Dan zou ik zeer blij zijn!

Op het Telfort forum in dit topic zijn er meer gebruikers erg ontevreden over deze aanpassing.

funrider wijzigde deze reactie 09-04-2018 14:03 (5%)

• cornfed99111
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 12:54
quote:
bartsluimer schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:26:

Bij 6.98-48487 geen problemen gehad. Alleen nu kan ik volgens mij niet meer terug.

Iemand nog een goed idee om weer tv te krijgen?
Door eerst een recovery firmware te flashen en daarna een normale firmware, kan je normaal gesproken elke
Fritz downgraden of switchen naar een oudere firmware. Wel altijd de juiste recovery/firmware uitkiezen
die bij je model hoort. ;)

• bartsluimer
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 30-05 21:42
Kwam er achter dan de router eerst wel bridged tv door gaf. Werkt nu niet meer. Via de eerder beschreven methode routed tv geïnstalleerd. Werkt weer top!

• tweakje-2018
  • Laatst online: 20:05
Laatste tijd veel uitval van het internet (50/5 abbo) na een aantal keren bellen eindelijk een monteur van guidion op bezoek gehad. Na wat testen constateerde hij de lijn af en toe wat FEC fouten geeft, in ieder geval valt het internet soms 40x per dag uit (media down) en regelmatig packet los bij pingen. Er zijn ook dagen dat er wat haperingen zijn maar het modem de verbinding niet reset. Het modem wat ik aangesloten had de experia box V8 voldeed niet meer zei hij vanwege de geüpgrade lijn, de vectoring en afstand tot de centrale (950 meter). Het probleem zit waarschijnlijk bij de hoofd aansluiting van het complex maar om te testen zou er een eerst een experia box V10 opgestuurd worden om dat de V8 de poort in de wijkcentrale zou laten flippen. De fritzbox 7490 die ik voor de V8 aangesloten had kon ook niet meer gebruiken in verband met de vectoren zei hij ook. Kan ik echt de 7490 niet meer gebruiken. Is dat echt zo?

• hp-got
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23:10
quote:
[b]tweakje-2018 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:34De fritzbox 7490 die ik voor de V8 aangesloten had kon ook niet meer gebruiken in verband met de vectoren zei hij ook. Kan ik echt de 7490 niet meer gebruiken. Is dat echt zo?
Volgens de specificaties van AVM zou dat geen probleem mogen zijn.

• tweakje-2018
quote:
hp-got schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:30:
[...]

Volgens de specificaties van AVM zou dat geen probleem mogen zijn.
Dank je wel voor de link. Vreemd dat de monteur maandag en vandaag ook de klantenservice van telfort dat bij hoog en laag beweren. Als ik het zo lees zijn er nog best veel fritzbox gebruikers in dit telfort topic.
Vandaag een vervangend modem van telfort ontvangen. In de doos bleek een V8 te zitten in plaats van de door de monteur gevraagde V10. Volgens telfort heeft de monteur geen invloed op de modem keuze van telfort en wordt de V8 nog standaard geleverd, de V10 zou ook slecht leverbaar zijn. Een uur geleden ineens een mail van telfort met excuses en dat ze de V10 alsnog gaan opsturen. Hieronder een stukje log en status uit het nieuwe V8 modem. Zie veel FEC errors en corrected/uncorrected DTU staan al weet ik niet wat normale waarden zijn.

log:

04/11/2018 18:02:43 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 145.x.x.x,Lease time=600
04/11/2018 18:02:43 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=145.x.x.x
04/11/2018 17:57:43 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 145.x.x.x,Lease time=600
04/11/2018 17:57:43 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=145.x.x.x
04/11/2018 17:52:43 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 145.x.x.x,Lease time=600
04/11/2018 17:52:43 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=145.x.x.x

configured Current:
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_17A

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 31421 (Kbps.) 111066 (Kbps.)
Attainable Rate 36572 (Kbps.) 120948 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 5.0 dB 7.5 dB
Attenuation 4.8 dB 6.7 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 43537 0
CRC Error 0 0

DTU Counters:
Upstream Downstream
corrected DTU Counter 1241803 20
uncorrected DTU Counter 6701734 0

Showtime Counter:
Showtime Counter 0 days, 4 Hours, 8 Minutes, 34 Seconds

tweakje-2018 wijzigde deze reactie 11-04-2018 19:48 (41%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Hmm, ik dacht dat die getallen wel erg hoog waren en ik 't beter had, maar blijkbaar toch niet:
Indicator NameUpstreamDownstream
FEC Error3423720
CRC Error019

DTU Counters:
UpstreamDownstream
corrected DTU Counter6685317111024
uncorrected DTU Counter02426298

• tweakje-2018
Bedankt Hero of Time, fijn om vergelijkingsmateriaal te hebben.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik moet daar wel bij zeggen dat ik eigenlijk geen issues heb met m'n verbinding. 20/2 met een EBv8.

• -Z-
  • Laatst online: 20:42
tip voor iedereen: zet wifi allen op 802.11n. Zo gaat veel sneller dan wanneer wifi staat op 802.11n en 802.11g. EBv8

• Minaaj
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-06 20:00
quote:
-Z- schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:26:
tip voor iedereen: zet wifi allen op 802.11n. Zo gaat veel sneller dan wanneer wifi staat op 802.11n en 802.11g. EBv8

[afbeelding]
Dan zijn er wellicht minder 802.11n punten in je omgeving die op dezelfde kanalen zitten, dit werkt niet altijd.

• tweakje-2018
Het wegvallende internet is vorige week waarschijnlijk opgelost. Er zat een contactje los in de straat kast, stelde de tweede kpn monteur vast. Misschien vanwege het heien en andere zware sloopwerk door een renovatie van het complex, maar dat weet je nooit zeker. In ieder geval de afgelopen week een stabiele verbinding gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-05 20:26
Aangezien KPN de prijzen weer eens verhoogd per 1 juli toch maar weer eens zitten te kijken naar een overstap naar Telfort. Scheelt een hoop, ze bieden ook Spotify aan met korting en krijg nog 5,- extra korting vanwege een mobiel abonnement. Scheelt al met al bijna 20,- per maand in vergelijking met KPN.

Als ik het goed begrijp is het eigenlijk identiek aan internet via KPN aangezien het via hetzelfde netwerk gaat en ze ook de Experiabox gebruiken. Zou dus net zo stabiel zijn als de KPN lijn die we nu hebben...?

Diablo 3 chars: Monk | Witch Doctor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

quote:
Black-Hole schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:01:
Als ik het goed begrijp is het eigenlijk identiek aan internet via KPN aangezien het via hetzelfde netwerk gaat en ze ook de Experiabox gebruiken. Zou dus net zo stabiel zijn als de KPN lijn die we nu hebben...?
Ik zou voor die stelling mijn hand wel in het vuur durven te steken. Zeker nu zo’n beetje iedereen op de nieuwe propositie zit. Bij Telfort krijg je ook gewoon de EB v10 en kun je ook een eigen modem/router gebruiken als je wilt.

www.google.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Hole
quote:
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:30:
[...]

Ik zou voor die stelling mijn hand wel in het vuur durven te steken. Zeker nu zo’n beetje iedereen op de nieuwe propositie zit. Bij Telfort krijg je ook gewoon de EB v10 en kun je ook een eigen modem/router gebruiken als je wilt.
Toch lees ik heel veel slechte ervaringen met Telfort nadat ik even wat had gezocht. Slechte service, geen stabiel internet, traag wifi, als je dat leest twijfel ik toch wel.

Is het echt zo slecht als je leest op (review)sites of hebben jullie andere ervaringen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20:58

knakworst

Get Dilberted!

quote:
Black-Hole schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:43:
[...]

Is het echt zo slecht als je leest op (review)sites of hebben jullie andere ervaringen?
Vrijwel altijd is het probleem de gebruiker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

quote:
[...]

Toch lees ik heel veel slechte ervaringen met Telfort nadat ik even wat had gezocht. Slechte service, geen stabiel internet, traag wifi, als je dat leest twijfel ik toch wel.

Alsof je ISP invloed heeft op jouw WiFi? (Afgezien van het verstrekte modem maar die is in deze identiek).

Ik zou er voor gaan, is niets mis mee imho.

www.google.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:09

OgWok

U.N.C.L.E.

quote:
[...]

Of naar NLE; ook KPN netwerk en EB V10.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Hole
quote:
knakworst schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:58:
[...]
Vrijwel altijd is het probleem de gebruiker.
Dat idee heb ik ook enigszins.
quote:
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:00:
[...]

Alsof je ISP invloed heeft op jouw WiFi? (Afgezien van het verstrekte modem maar die is in deze identiek).

Ik zou er voor gaan, is niets mis mee imho.
Sommige klachten vond ik ook al twijfelachtig hoor. Zelfs KPN wat ik nu al jaren probleemloos gebruik krijgt op dezelfde sites ook hele slechte reviews.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Hole
quote:
OgWok schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:11:
[...]

Of naar NLE; ook KPN netwerk en EB V10.
Dat is ook nog een goede optie inderdaad. Al zijn die uiteindelijk wel iets duurder aangezien ik nog extra voordeel hebben van een mobiel abonnement bij Telfort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Doet Telfort nu wel standaard de EBv10 leveren? Want vorig jaar kreeg je nog gewoon de EBv8.

Wifi is niet alleen het apparaat, maar ook je omgeving wat bepaald hoe 'snel' het is. In een flatje waar iedereen wifi heeft, kan je natuurlijk niet hetzelfde verwachten als bij een vrijstaande villa.

Maar leuk dat KPN de prijs omhoog gooit, en mogelijk de snelheid. Maar laat ze eerst eens even de infrastructuur aanpakken in plaatsen waar het gewoon beroerd is. Alsof we 15 jaar terug in de tijd zitten ofzo. Mag blij zijn met 20 Mbps, terwijl je overal leest dat anderen >100 Mbps kunnen halen.

@Black-Hole, let wel, bij KPN krijg je bonded DSL, bij Telfort niet. Dus verwacht niet dezelfde snelheid als je nu hebt (ongeveer de helft).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Hole
quote:
Hero of Time schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:43:
Doet Telfort nu wel standaard de EBv10 leveren? Want vorig jaar kreeg je nog gewoon de EBv8.

Wifi is niet alleen het apparaat, maar ook je omgeving wat bepaald hoe 'snel' het is. In een flatje waar iedereen wifi heeft, kan je natuurlijk niet hetzelfde verwachten als bij een vrijstaande villa.

Maar leuk dat KPN de prijs omhoog gooit, en mogelijk de snelheid. Maar laat ze eerst eens even de infrastructuur aanpakken in plaatsen waar het gewoon beroerd is. Alsof we 15 jaar terug in de tijd zitten ofzo. Mag blij zijn met 20 Mbps, terwijl je overal leest dat anderen >100 Mbps kunnen halen.

@Black-Hole, let wel, bij KPN krijg je bonded DSL, bij Telfort niet. Dus verwacht niet dezelfde snelheid als je nu hebt (ongeveer de helft).
Als dat zo is.... Zit nu bij KPN op ongeveer max 4 MB/s down terwijl we een theoretische schrale 50 / 5 Mbit verbinding hebben. Helaas nog steeds geen glasvezel of VDSL aanwezig op mijn adres.

Weet je of dit ook zo is met NLE?

Edit: Zowel Telfort als NLE geven bij een postcodecheck aan dat mijn verbinding max 50 / 5 Mbit is, zelfde dus als nu via KPN. Kan me niet voorstellen dat het dan effectief maar 2MB/s down wordt bij Telfort.

Black-Hole wijzigde deze reactie 01-05-2018 17:03 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:31

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

quote:
Black-Hole schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:52:
[...]

Edit: Zowel Telfort als NLE geven bij een postcodecheck aan dat mijn verbinding max 50 / 5 Mbit is, zelfde dus als nu via KPN. Kan me niet voorstellen dat het dan effectief maar 2MB/s down wordt bij Telfort.
Wat zegt de fourstack site voor jouw adres? Welk modem heb je nu?

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Black-Hole schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:52:
[...]

Als dat zo is.... Zit nu bij KPN op ongeveer max 4 MB/s down terwijl we een theoretische schrale 50 / 5 Mbit verbinding hebben. Helaas nog steeds geen glasvezel of VDSL aanwezig op mijn adres.

Weet je of dit ook zo is met NLE?

Met hierboven, kijk even welke DSL techniek er op je adres beschikbaar is. Bij mij is het VDSL met mogelijk bonding en een max van ~36 Mbps in theorie. Praktijk is 18 Mbps voor mij en als ik 2 MB/s haal, moet ik echt blij zijn (heb nu een paar torrents draaien en zit op max 1,6 MB/s, met TV aan zakt het aanzienlijk in snelheid, want dat krijgt immers voorrang).

Kijk dus even op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ wat je hebt op je adres. 4 Mbps is echt vorige eeuw. Je zou kunnen bellen om iets van compensatie te krijgen in je maandbedrag ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23:10
quote:
Hij heeft het over 4MB/s down, niet over 4Mbps.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
hp-got schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:50:
[...]

Hij heeft het over 4MB/s down, niet over 4Mbps.......
Ah, handig die B vs b.

Hero of Time wijzigde deze reactie 01-05-2018 19:53 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Hole
quote:
DeBolle schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:30:
[...]

Wat zegt de fourstack site voor jouw adres? Welk modem heb je nu?
Fourstack geeft aan dat op mijn adres alleen koper/DSL beschikbaar is met een snelheid van 51 Mbit/s. Bonded koper is dus niet beschikbaar.

Het huidige modem is een oude Experiabox, de ZXV10 H220N.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
quote:
Black-Hole schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:20:
[...]

Fourstack geeft aan dat op mijn adres alleen koper/DSL beschikbaar is met een snelheid van 51 Mbit/s. Bonded koper is dus niet beschikbaar.

Het huidige modem is een oude Experiabox, de ZXV10 H220N.
Kijk eens bij WAN connection (onder 192.68.2.254) op welke snelheid je modem intraint. (DSL info)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Hole
quote:
krakendmodem schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:36:
[...]

Kijk eens bij WAN connection (onder 192.68.2.254) op welke snelheid je modem intraint. (DSL info)
Modulation Type VDSL2
Actual Rate (Up/Down) 10238/33248 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 11037/36810 kbps
Noise Margin (Up/Down) 5.8/7.6 dB
Line Attenuation (Up/Down) 37.4/14.9 dB
Output Power (Up/Down) 8.2/14 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 44/46 symbols
FEC (Up/Down) 621590/34508
CRC (Up/Down) 0/0
TPS_TC G.993.2_Annex_K_PTM
Profile 17a

Weet niet welke info je precies nodig hebt maar vermoed dat het hier ergens tussen staat.

Black-Hole wijzigde deze reactie 01-05-2018 21:10 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
  • Nu online
quote:
Black-Hole schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:09:
[...]

Modulation Type VDSL2
Actual Rate (Up/Down) 10238/33248 kbps
Attainable Rate (Up/Down) 11037/36810 kbps
Noise Margin (Up/Down) 5.8/7.6 dB
Line Attenuation (Up/Down) 37.4/14.9 dB
Output Power (Up/Down) 8.2/14 dBm
Data Path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleaving Delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 44/46 symbols
FEC (Up/Down) 621590/34508
CRC (Up/Down) 0/0
TPS_TC G.993.2_Annex_K_PTM
Profile 17a

Weet niet welke info je precies nodig hebt maar vermoed dat het hier ergens tussen staat.
33Mb dus, op basis van fourstack snelheid niet echt waanzinnig. Kan geen kwaad om Telfort eens een monteur van KPN of Guidion DHZ op af te laten sturen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Hole
quote:
mad-dog schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:29:
[...]

33Mb dus, op basis van fourstack snelheid niet echt waanzinnig. Kan geen kwaad om Telfort eens een monteur van KPN of Guidion DHZ op af te laten sturen
Ik zit nog bij KPN maar wil overstappen naar Telfort/NLE ;)

Is het niet zo dat KPN een deel van de lijn/bandbreedte reserveert voor interactieve TV? Die monteur houd ik in gedachten als ik deze snelheden ook blijf houden na de overstap. Ben een heel stuk wijzer ondertussen door de vele behulpzame reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krakendmodem
Na overstap blijf je dezelfde snelheid houden.
Dus je kan nu nog bij KPN navragen waarom je de snelheid niet haalt.

Als je dat bij NLE of Telfort pas gaat doen, dan zit je in de molen. KPN pakt het meestal wat sneller op, waar de anderen het wegschrijven met de reden "tot" 50Mb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

De snelheid die 'gereserveerd' wordt, wordt via QoS geregeld. Als je ontvangers uit staan, heb je gewoon de volle snelheid. Zou je een ontvanger aanzetten, dan daalt je snelheid met de hoeveelheid dat de ontvanger nodig heeft. Dat is zo'n 5 Mbps.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Black-Hole
quote:
krakendmodem schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:02:
Na overstap blijf je dezelfde snelheid houden.
Dus je kan nu nog bij KPN navragen waarom je de snelheid niet haalt.

Als je dat bij NLE of Telfort pas gaat doen, dan zit je in de molen. KPN pakt het meestal wat sneller op, waar de anderen het wegschrijven met de reden "tot" 50Mb.
Thanks, ik heb de vraag bij KPN neergelegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:26

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik had half jaar de Experiabox V8 in bridgemodus gezet, maar als er onderhoud wordt gedaan of internet valt uit dan pakt de Experiabox de verbinding niet meer op.

Hebben jullie daar ook last van?

Wie heeft ervaring met Fritzbox 7360 of 7390 ipv de Experiabox V8?

Lenovo ideapad 500 | Oneplus One

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik heb de mijne niet in bridged modus staan. Waar ik wel af en toe last van heb, en gisteravond ook het geval was, is dat de EBv8 spontaan onbereikbaar wordt. Het switch gedeelte werkt nog wel, maar ik kan dan niet meer op de webinterface inloggen, internet doet 't niet, TV dus ook niet en het enige wat over blijft is 'm hard herstarten (reset of power even eraf).

Is dat wat jij ook moet doen, een reboot van het apparaat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-06 00:06
quote:
Archimond schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:40:
Ik had half jaar de Experiabox V8 in bridgemodus gezet, maar als er onderhoud wordt gedaan of internet valt uit dan pakt de Experiabox de verbinding niet meer op.

Hebben jullie daar ook last van?

Wie heeft ervaring met Fritzbox 7360 of 7390 ipv de Experiabox V8?
Ik. Had een fritzbox erop staan en werkt prima.
Nu een draytek 2860 ivm meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

quote:
Hero of Time schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:02:
Ik heb de mijne niet in bridged modus staan. Waar ik wel af en toe last van heb, en gisteravond ook het geval was, is dat de EBv8 spontaan onbereikbaar wordt. Het switch gedeelte werkt nog wel, maar ik kan dan niet meer op de webinterface inloggen, internet doet 't niet, TV dus ook niet en het enige wat over blijft is 'm hard herstarten (reset of power even eraf).

Is dat wat jij ook moet doen, een reboot van het apparaat?
Ja dat klopt, daar heb ik nu ook last van als die in normale modem/router functie staat.

In het restaurant hebben we een Fritz!box 7360 v2, vanaf de Fritz!os 6.52 met nieuwe interface is het sneller geworden. Daar hebben we de wifi uitgeschakeld en een aparte router achtergezet (dubbele nat) zodat de fritz!box ontlast wordt. De provider is XS4ALL zakelijk, dat is wel 20 euro p/m duurder dan mijn oude telfort contract van 26 p/m

Er zijn veel Fritz!box 7360 en 7390 modems te vinden, ik wil hetzelfde als op het werk proberen. Alleen telefonie sip gegevens wordt nog lastig uit te lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grun93
quote:
Archimond schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:17:
Er zijn veel Fritz!box 7360 en 7390 modems te vinden, ik wil hetzelfde als op het werk proberen. Alleen telefonie sip gegevens wordt nog lastig uit te lezen.
Ik heb een 7360, nog steeds met v6.52. Voor betere wifi heb ik een zo'n Telfort wifi versterker van 50 euro achter hangen, de interne wifi van de fritz is uitgeschakeld.

Telefonie is inderdaad wel een dingetje nu je het password niet meer krijgt. Ik heb er destijds voor gekozen over te stappen op voip, maar tegenwoordig is dat ook al weer verleden tijd en heb nu helemaal geen vast nummer meer. Ik bel zo weinig dat een simpel mobieltje voldoende is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Zal een asus dsl ac56u ook werken voor alleen internet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:42
quote:
Hero of Time schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:43:

Volgens de website van Telfort, leveren ze standaard de v10.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Pilovali schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:19:
[...]

[afbeelding]

Volgens de website van Telfort, leveren ze standaard de v10.
Dan zijn blijkbaar de problemen die er mee waren opgelost. KPN was namelijk gestopt met het uitleveren ervan omdat er schijnbaar firmware issues waren icm gebruik van wireless en zou het pas weer hervatten als de problemen opgelost waren. In de tussentijd werden er v8 uitgerold.

Ben ik dus mooi klaar mee, want ik vermoed dat de issues die ik dus soms heb, zoals afgelopen weekend, met de v10 niet zou hebben. Ik kijk het wel aan. Als Telfort prijsverhogingen gaat doorvoeren zoals KPN en XS4All al hebben gedaan, ga ik toch eens bellen met ze dat ze eerst maar eens wat aan de prutsnelheid hier mogen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Hebben jullie advies voor mijn ouders:

Mijn ouders hebben nog het oude abonnement van 2010 35 euro per maand internet + bellen. Ze willen bellen houden, maar gebruiken ook voipzoom/buster op de pc om naar het buitenland te bellen.
Het appartement is maar 55m2 groot, wifi hoeft maar 5 meter door 1 muur te gaan voor de slaapkamers.
De pc staat vlak naast de modem en TV

De Experiabox V8 zit om de week vast. Dan moeten ze die weer herstarten. Vroeger met de witte Zyxel was het beter.

Optie 1: Naar andere budget aanbieder met betere modem: tele2, online, t-mobile of solcon?
Helaas zie ik dat de andere aanbieders meer storingen en uitval hebben.

Optie 2: proberen met 2ehandse Fritz!box 7360 of 7490 internet + bellen goed te krijgen.
Ze zijn niet technisch, als internet het helemaal niet doet door netwerkveranderingen kan ik niet even langskomen.

Fourstack geeft aan MDF punt max 20mbit/ bonded koper: 26mbit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:46

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@Archimond Optie 3: Verlengen bij Telfort, een mooie korting lospeuteren, maar daarbij wel vragen om de EBV8 te laten omruilen voor een EBV10 ?

Ze kunnen ook nog naar NLE, krijg je sowieso een EBV10 en ben je ook nog iets goedkoper uit vermoed ik.

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Nou, geen idee wat het was, maar m'n internet viel net weer helemaal weg. EBv8 dit keer wel nog te bereiken. Release/renew van het WAN IP deed 't niet, kreeg geen nieuwe. Heb 'm maar een reboot gegeven en hoppa, 5 minuten later weer internet. Zou het iets met het warme weer te maken hebben ofzo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:31

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

quote:
Hero of Time schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:35:
[ ... ] Zou het iets met het warme weer te maken hebben ofzo?
Je zou inderdaad gaan speculeren op zaken waar we geen invloed op hebben ... ik had gisteren ook wat jij beschrijft, verbinding ineens *poef* waarbij de TV stream bevriest.
Harde reboot van de V8 en alles loopt weer als een zonnetje. Vanaf februari tot aan gisteren geen storingen, wel de nameservers aangepast een week geleden naar 1.1.1.1 en 1.0.0.1 met een reboot er achteraan.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

@Hero of Time Telfort heeft al prijzen iets veranderd door E2,50 te rekenen voor bellen ipv E0,00
Misschien kun je verlengen of van aanbieder veranderen zodat je de experiabox V10 krijgt?

Midden 2018 krijgen wij als het goed is vrije modemkeuze? Misschien kun je alvast Fritz!box 7390 of 7490 2ehands aanschaffen om te kijken of het beter werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Totdat er volledig vrije keus komt voor modem ga ik nog niets nieuws aanschaffen. Wireless van de EB gebruik ik toch niet omdat ik een Asus AC66U heb die mij overal goede dekking geeft. M'n telefoons maken al verbinding als ik voor de deur parkeer. Wanneer elke DSL modem zou werken ermee, ga ik wel kijken naar een 8-poorts model zodat al m'n bekabelde apparaten met 1 ding kan aansluiten. Nu heb ik alle 6 in gebruik (2 vallen af ivm modem <> Asus).

@DeBolle, waarom die IP adressen? En wat heb je eraan voor je WAN interface? Zelf heb ik een Pi met Pi-hole erop die DNS doet, dus de DNS service van m'n modem gebruik ik ook al niet.

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-06 11:36
quote:
prOnorama2 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:43:
Zo te zien krijgt Ziggo hier eindelijk concurrentie qua snelheid:

[afbeelding]

Zou nu theoretisch 18 Mbit hebben, heb nu praktisch een 50/5 Ziggo lijntje dat best OK is maar als Telfort 50/5 kan leveren dan bespaar ik aardig wat (hoef geen TV en heb daar al een mobiel abonnement).

Vraag is: hoe betrouwbaar is zo'n datum qua geplande upgrade en hoe lang duurt het voor die upgrade in de praktijk werkt voor de eindconsument (in dit geval voor hen die bij KPN dochter Telfort zitten)?
Ligt er hier een folder van de KPN in de bus ("De grond zit vol nieuwe mogelijkheden") blijkt en volgens Fourstack kan ik 100 Mbit krijgen. Ook volgens de Telfort site. Fijn meer concurrentie en dan kan ik de TV die je er bij Ziggo verplicht moet bijnemen eindelijk uitgooien denk ik zo :)

(Zal Ziggo nog wel ff bellen of ze nog een tegenbod hebben maar zal wel niet, sterker nog ze willen met 1,50 euro verhogen.)

• Sjah
quote:
prOnorama2 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 19:34:
[...]

(Zal Ziggo nog wel ff bellen of ze nog een tegenbod hebben maar zal wel niet, sterker nog ze willen met 1,50 euro verhogen.)
Zou er niet op rekenen, als je belt om op te zeggen, is er opeens belachelijk veel mogelijk, ik praat over halve prijs voor 1 jaar voor je hele pakket, dat soort werk..

Specs

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-06 11:36
Dat zou niet gek zijn, ik ga het zeker proberen. Ik ben inmiddels ook al 14 jaar klant bij Ziggo en daar kunnen ze natuurlijk ook een postcodecheck doen om te kijken of de concurrent zijn netwerk heeft verbeterd. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:49

Zertaxka

乇乂ㄒ尺卂 ㄒ卄丨匚匚

En daar is het jaarlijks mailtje met de prijsverhoging :

Oud 20/2 abo, 50/30 in de praktijk.
Ten opzichte van de nieuwe abonnementen bij Telfort valt de prijs nog mee. (¤35,- 8)7 )
Maar als het volgend jaar weer ¤2,50 erbij wordt, dan ga ik stiekem toch wel eens kijken of het ergens anders niet goedkoper kan.

• ParkOverall
  • Laatst online: 14:14
Kun je rustig doen, KPN heeft alle kleintjes opgekocht zodat niemand meer goedkoop is, ik zat voor 10 euro bij 12move naar Telfort gegaan en Telfort pushde me o.i.v. de KPN naar vdsl voor nu 23,50 meen ik.

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

quote:
ParkOverall schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:22:
Kun je rustig doen, KPN heeft alle kleintjes opgekocht zodat niemand meer goedkoop is
Is ook mijn ervaring. Je krijgt een prijsverhoging omdat ze het kunnen doen. Ze zijn nog steeds de goedkoopste. In ieder geval voor mijn pakket (TV basis+internet 100/30).

Wat tot nu toe wel werkt is "verlengen". Je krijgt dan korting omdat je weer een jaar jezelf vastlegt. Telfort weer 12 maanden een contract met jou en jij 3 of 6 maanden korting. Moet ik binnenkort ook maar weer eens doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

Moderator General Chat

like.no.other

quote:
vliegnerd schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:29:
[...]

Is ook mijn ervaring. Je krijgt een prijsverhoging omdat ze het kunnen doen. Ze zijn nog steeds de goedkoopste. In ieder geval voor mijn pakket (TV basis+internet 100/30).

Wat tot nu toe wel werkt is "verlengen". Je krijgt dan korting omdat je weer een jaar jezelf vastlegt. Telfort weer 12 maanden een contract met jou en jij 3 of 6 maanden korting. Moet ik binnenkort ook maar weer eens doen.
Dat werkt voor de groep met de oude propositie niet. 28,50 per maand, betekent per maand 6,50 korting. Die korting zal niet/nauwelijks hoger worden door je aan een nieuw abonnement te committeren. Bovendien betaal je na een jaar alleen maar meer. Blijven zitten is daarmee eigenlijk best voordelig, ook omdat het nauwelijks goedkoper kan.

Telfort heeft hier gewoon een slimme strategie te pakken. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Tweakers Elect Product Owner

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik heb ook het mailtje van de prijsverhoging gekregen. Moet ze nog eens bellen om te vragen wanneer mijn internetsnelheid met de tijd mee gaat, want dat is wel zo eerlijk als de prijs dat doet.

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Heb hier ook het mailtje gehad van prijsverhoging.
Maar ik had na 10 jaar bij telfort toch al opgezegd.
Ga de 29ste over op kpn omdat ze nog steeds niet een 3de kastje kunnen leveren voo iptv als je vdsl hebt.
Heb gewoon 100/10 maar daar kan het niet bij met telfort en bij kpn wel dus maar overgestapt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1 ... 53 54 55 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*