• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18
Duck schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:32:
Ik zit op de binnenring, ofwel good ol' wijkcentrale aangesloten. Geen vectoring nog dus, vermoedelijk binnenkort wel gezien de aankondiging van KPN en de wijzigingen aan mijn lijn.

Fourstack geeft sinds de 2 jaar die ik hier nu woon altijd de volgende info:
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2 50 Mbit/s
Bonding 100 Mbit/s

Er zijn geen geplande upgrades. Ik vraag mij af of het aanzetten van vectoring op de binnenring als upgrade gezien wordt?
Bedankt voor deze info, ik vermoed dat deze verbeteringen aan jou VDSL lijn te danken zijn aan het inzetten van G.INP als stabilisatietechniek (als vervanging voor iFEC), dit werd tot op heden voornamelijk ingezet op Vectoring lijnen vanuit een buitenring.

1 van de voornaamste kenmerken is de behoorlijk lagere latency, enige tijd geleden heeft KPN Wholesale al aangekondigd dat G.INP ook in de reguliere VDSL centrales ingezet ging worden

Voor meer info:
https://www.kpn-wholesale...-vdsl-central-office.aspx

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:38

Speedmaster

Make my day...

Deze: https://www.breedbandwink...oogt-snelheden-en-prijzen

Telfort verhoogt snelheden en prijzen

Telecomprovider Telfort heeft per vandaag een aantal wijzigingen doorgevoerd in de snelheid en prijs van haar pakketten.

De pakketten met een snelheid van 8 Mb worden opgehoogd naar een snelheid van 12 Mb. De pakketten met 30 Mb gaan naar 40Mb en 50 Mb naar 80 Mb. Deze hogere snelheden zijn mogelijk geworden door de vele verbeteringen die moederbedrijf KPN momenteel doorvoert in haar VDSL netwerk.

Gevolg van de snelheidsverhoging is dat de gewijzigde pakketten 1 euro duurder worden per maand. Behalve de Instap pakketten van 12Mb, deze worden 2 euro duurder per maand. Deze prijs- en snelheidsverhoging geldt overigens alleen voor nieuwe klanten. Bestaande klanten behouden de huidige snelheid en prijs.

Telfort maakt hiernaast bekend per vandaag de premiumzender HBO de eerste 2 maanden gratis aan te bieden.

• Prolution
MedionAkoya schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:41:
Hoi, als ik mijn postcodecheck invul bij telfort.nl kom ik op 80MB/s uit.
Klopt dit? 80 MB/s is natuurlijk nog sneller dan 30Mb/s _/-\o_
En dat op een adres zonder glasvezel. O-)
Klopt meestal wel, je zou ook even deze check kunnen uitvoeren: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

• Prolution
DiMacho schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:57:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Wat Koper
Beschikbaar:  Ja
Distributiepunt(en): Mas, Mas-AAR
Internet Snelheid: 100 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie: Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding*
-
*
ISDN niet mogelijk bij VDSL en Bonding.
Dit gaat hoogstwaarschijnlijk gewoon goedkomen qua snelheid hoor. Je moet die 80Mb van Telfort makkelijk kunnen halen over deze lijn.

• Prolution
DiMacho schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:58:
[...]

Dat is dan mooi. Ben gewoon voorzichtig door vorige ervaringen met beloftes van snelheden.

Zag dat er geen vaste lijn nodig is dus makkelijk overstappen! _/-\o_
Het enige wat mijn inziens wat minder is bij Telfort is het gebruikte modem (Experiabox v8). Gelukkig kan je er voor kiezen om een ander modem te gebruiken zoals een Fritzbox 7360, of de Experiabox in bridge modus zetten en er een eigen router aanhangen.

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

DiMacho schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:40:
[...]

Gebruik zelf nu ook al een eigen router achter het ziggo modem. O-)
Bedenkt wel dat ITV voorlopig nog VLAN ondersteuning vereist als je bij Telfort ook je TV wilt afnemen.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-05 08:53
SpiceWorm schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:53:
De fourstack sites geven voor mijn ouders:

Wat VVDSL
Planning Q2 2016
Betrouwbaarheid Planning is plus of min één kwartaal (incidenteel kan een adres nog afvallen)
Internet Snelheid 5 Mbit/s
iTV 1 SD

Ze wonen redelijk afgelegen. Klopt het dat ze in hun gebied dus wel de straatkasten op de buitenring plaatsen maar dat zij daar dus te ver vanaf wonen? Ze wonen nu 2,6 kilometer van de centrale af (via routeplanner) maar halen maximaal 6 mbit in een woning van het jaar 2000 en het modem 20 cm van het hoofdaansluitpunt af.
Dat de snelheid van de upgrade gelijk is aan de huidige snelheid komt omdat:
- Je ouders te ver weg wonen en VVDSL dus niet geleverd kan worden
- De Buitenring op een nieuwe plek komt waardoor KPN de snelheid niet kan berekenen.

Ik zou in Q2 even weer kijken, en zien of er iets veranderd is qua VDSL of ADSL snelheid

• Haantje63
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-11-2015
vliegnerd schreef op zondag 22 november 2015 @ 13:14:
[...]

Ik heb hetzelfde HDMI probleem op een Sony Bravia KDL32xxxxxx (weet precieze type niet). Exact hetzelfde probleem, maar dan met een Intel NUC die als mediaserver werkt. Ik heb geen TV via Telfort.

Je kunt de TV ontvanger/decoder van Telfort dus doorstrepen als de veroorzaker van het probleem. Het is (helaas) een probleem van de televisie. Als je een oplossing weet: Ik hou mij aanbevolen.
Dat weet ik nog zonet niet vliegnerd. Hiervoor had ik een Humax ihdr 5200c. Daar reageerde de TV wel goed op.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:45
Hoe komen jullie aan een dergelijk hoge upload?
Zijn dat zakelijke abonnementen?

• Prolution
Bij Telfort is inmiddels ook de Méér TV optie gelanceerd: http://www.telfort.nl/per...nteractieve-tv/meertv.htm
Hierdoor is het mogelijk om direct via een App op je ontvanger naar bijvoorbeeld Netflix te kijken.
Dit vereist wel Routed ITV (Experiabox V8 met de laatste firmware) en een Arcadyan HMB2260 ontvanger, de overige (oudere) TV ontvangers krijgen pas in halverwege 2016 ondersteuning voor Méér TV.

Je kan Routed ITV ook aan de praat krijgen met een recente Fritzbox (firmware v6.30). Echter moet je hiervoor wel wat zaken handmatig in de config file aanpassen.
Nog een voordeel van Routed ITV is dat je niet meer met VLAN's hoeft te klooien in je interne netwerk, je kan dan in principe overal waar een netwerkkabel loopt een TV ontvanger neerzetten.

In de laatste firmware (02.00.135W4) van de Experiabox V8 zit overigens ook nog een bug die zorgt dat je uploadsnelheid lager is dan wat je zou kunnen halen, bijvoorbeeld veel VVDSL lijntjes trainen in op 110/22 en daarbij zou je dus een uploadsnelheid van ~20Mbit verwachten. Maar door een brakke QoS implementatie raak je zo'n 40% van je uploadsnelheid 'kwijt' (je haalt dan ~13Mbit up). Door QoS uit te schakelen behaal je wel de hogere uploadsnelheid van ~20Mbit, zie ook deze post @ Telfort forum. Ik heb geen idee of het uitschakelen van QoS nadelige effecten kan hebben op een eventuele telefoon of TV verbinding die ook via het modem verloopt.

[Voor 32% gewijzigd door Prolution op 29-11-2015 16:48]

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:43
Het grote xDSL-topic
RadioAir:

Voor zover dit nog niet bekend is: Per 1-2 gaat de upload van het 110/22 profiel omhoog naar 30Mbit (vermoedelijk 33Mbit).
Voor de volledigheid ook het KPN Wholesale nieuwsbericht: http://www.kpn-wholesale....awba-aanbod-op-koper.aspx

[Voor 11% gewijzigd door plizz op 01-12-2015 12:27. Reden: wijzing link]

• Prolution
Erhnam schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:47:
[...]

Weet je voor de Fritz ook welke aanpassingen je precies moet maken?
Je kan de onderstaande stappen doorlopen om Routed TV op je Telfort verbinding via een Fritzbox werkend te krijgen. Zorg er in ieder geval voor dat je de meest recente firmware op je Fritz hebt staan, v6.30. Daarnaast functioneert Routed TV momenteel waarschijnlijk alleen op de nieuwere Arcadyan HMB2260 TV ontvangers.
  1. Tooltje om checksum opnieuw te berekenen download je hier: http://www.mengelke.de/Projekte;fb_vbs.zip
  2. ZIP-file uitpakken. Je hebt alleen fb_calcsum.vbs nodig, de rest kun je verwijderen.
  3. Config van huidige Telfort setup exporteren: System --> Backup --> Save (geen password ingeven). Dit is je backup voor als het misgaat).
  4. Daarna Fritz!box op 'XS4ALL'-profiel (geen IPTV) instellen (Internet --> Account information) waarna je het profiel weer exporteert Dit wordt de config die je gaat bewerken.
  5. Config bewerken volgens de onderstaande stappen (bijv. in Notepad++).
  6. [code] --------------- onder vccs { van VPI = 8; VCI = 48; naar VPI = 0; VCI = 34; ---------------- onder dslifaces { van dsl_encap = dslencap_pppoe; naar dsl_encap = dslencap_ether; ---------------- onder vlancfg { van vlanid = 6; vlanprio = 1; naar vlanid = 34; vlanprio = 0; [/code]
  7. Na bewerken sleep je de config op het .vbs bestand. Deze geeft dan een melding dat de checksum niet klopt. De nieuwe checksum geeft hij ook. Deze kopieer je.
  8. Vervolgens ga je in je .export configuratiebestand helemaal naar onderen. Daar staat iets als
    **** END OF EXPORT 8ABF9625 **** de roodgemarkeerde waarde vervang je door de nieuwe checksum die het tooltje heeft gegenereerd. Vervolgens bestand weer opslaan en je kunt hem importeren op je Fritz!box (System --> Backup, tabje 'Restore').
  9. Fritz!box gaat nu rebooten, na een minuut of 2-3 heb je weer internet en TV.
Met dank aan: ThinkPad voor het duidelijkere stappenplan.

[Voor 67% gewijzigd door Prolution op 31-05-2016 17:39]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

LCD_viewer schreef op donderdag 10 december 2015 @ 19:17:
Hier nog een experia V8 draaien, wel hopelijk met bonding maar hoe kan ik dit verifiëren ?

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_17A

VDSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 5223 (Kbps.) 51997 (Kbps.)
Attainable Rate 41139 (Kbps.) 103530 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 23.4 dB 19.8 dB
Attenuation 15.2 dB 14.2 dB

Ik heb het idee dat er meer inzit maar dat het niet omhoog gezet wordt, of heb ik te veel noise?
Dat je bondig wilt is leuk. Echter, bonding wordt ten eerste niet aangeboden door Telfort. Het staat dus sowieso uit. Ten tweede worden er vanuit KPN geen abonnementen hoger dan 100Mbit op de telefoonlijn aangeboden, waardoor bonding bij jou geen voordeel oplevert. Dus rest mij de vraag te stellen waarom je het wilt, anders dan om het aan anderen te vertellen en omdat het leuk staat. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWp zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-05 08:53
SvenHazejager schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:25:
Welke vraag moet je stellen aan de Telfort Helpdesk om gebruik te kunnen maken van een recent geüpgrade wijkkast in de buurt? Situatie: maand geleden hebben m'n ouders, met de planning van de upgrade reeds bekend, hun abo verlengd naar het nieuwe 40/4 (actuele snelheid 28). Er is toen beloofd dat de upgrade automatisch geactiveerd zou worden. Ik vermoed dat Telfort echter wel iets moet doen want hun loop length en noise margins en bijbehorende snelheden zijn tot nu toe ongewijzigd gebleven.
Je zegt dat je graag sneller internet wilt?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Illusion schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:22:
[...]

Je kan het inderdaad zelf doen, maar factory support is altijd fijner.
Daarom heb ik een ticket lopen bij AVMsupport om routed mode voor telfort aan de praat te krijgen in de volgende firmware. Ze klinken wel welwillend, maar als andere mensen hier ook om zouden vragen, dan zou dat vast helpen.
Waar kan ik dit ticket indienen?

http://www.xbmcfreak.nl/

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Prolution schreef op woensdag 09 december 2015 @ 14:17:
[...]

Helaas is het voor mij op dit moment ook nog onduidelijk wat deze "SNI-F" lijnen precies inhouden, in het algemene xDSL topic heb ik ook al de vraag gesteld of iemand anders hier mogelijk meer info over heeft: Prolution in "Het grote xDSL-topic"

[...]

Je kan de onderstaande stappen doorlopen om Routed TV op je Telfort verbinding via een Fritzbox werkend te krijgen.
[..uitleg..]
Vandaag even mee bezig geweest, vond het eerst niet nodig, maar had vandaag in de woonkamer nog een netwerkaansluiting nodig, maar die was al in gebruik door de settopbox en met de standaard Telfort IPTV setting werkt een switch dan niet. Dus toch maar even config zitten hacken zodat ik er een domme switch tussen kon zetten.

Met jouw instructies is het gelukt, maar was even zoeken hoe het met die checksum zat.

Ik heb nog de volgende aanvullende instructies (misschien je post even aanpassen om deze punten er nog in te verwerken, zag namelijk dat er vanaf Telfort forum ook naar je post werd gelinked):
  1. Tooltje om checksum opnieuw te berekenen download je hier: http://www.mengelke.de/Projekte;fb_vbs.zip
  2. ZIP-file uitpakken. Je hebt alleen fb_calcsum.vbs nodig, de rest kun je verwijderen.
  3. Config van huidige Telfort setup exporteren: System --> Backup --> Save (geen password ingeven). Dit is je backup voor als het misgaat). Daarna Fritz!box op 'XS4ALL'-profiel (geen IPTV) instellen
    (Internet --> Account information) waarna je het profiel weer exporteert Dit wordt de config die je gaat bewerken.
  4. Config bewerken volgens jouw stappen (VPI e.d.).
  5. Na bewerken sleep je de config op het .vbs bestand. Deze geeft dan een melding dat de checksum niet klopt. De nieuwe checksum geeft hij ook. Deze kopieer je.
  6. Vervolgens ga je in je .export configuratiebestand helemaal naar onderen. Daar staat iets als
    **** END OF EXPORT 8ABF9625 **** de roodgemarkeerde waarde vervang je door de nieuwe checksum die het tooltje heeft gegenereerd. Vervolgens bestand weer opslaan en je kunt hem importeren op je Fritz!box (System --> Backup, tabje 'Restore').
  7. Fritz!box gaat nu rebooten, na een minuut of 2-3 heb je weer internet en TV.

[Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2016 08:53]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Prolution
ThinkPadd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:48:
[...]

Vandaag even mee bezig geweest, vond het eerst niet nodig, maar had vandaag in de woonkamer nog een netwerkaansluiting nodig, maar die was al in gebruik door de settopbox en met de standaard Telfort IPTV setting werkt een switch dan niet. Dus toch maar even config zitten hacken zodat ik er een domme switch tussen kon zetten.

Met jouw instructies is het gelukt, maar was even zoeken hoe het met die checksum zat.

Ik heb nog de volgende aanvullende instructies (misschien je post even aanpassen om deze punten er nog in te verwerken, zag namelijk dat er vanaf Telfort forum ook naar je post werd gelinked):

[...]
Ik heb zojuist de post even geupdate met jouw duidelijkere stappenplan. Mooi dat het werkt! :) Hopelijk volgt AVM snel met standaard Routed TV ondersteuning voor Telfort, in een toekomstige nieuwe firmware :)

• Prolution
DeNachtwacht schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:04:
Wat zouden jullie nou doen om 5Ghz internet betaalbaar via de WiFi te krijgen? Een access point eraan, een nieuw modem/router of iets totaal anders? Enige wat ik zeker weet is dat range extender geen goed idee is omdat dan je signaal sowieso al door de helft is (hij moet immers naast ontvangen ook alles doorzenden).
De Wifi versterker van Telfort/KPN is qua prijs-kwaliteitverhouding ook populair, deze is bij de Telfort Webshop te koop.

Voor meer info zie dit topic: KPN WiFi Versterker DualBand

Voor €50 heb je hiermee een mooie AP met behoorlijke specificaties zoals 5GHz met ondersteuning voor DFS & Bandsteering, goedkoper met vergelijkbare specszal je het niet snel vinden lijkt me :)

[Voor 14% gewijzigd door Prolution op 19-01-2016 09:35]

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

RobinF schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:49:
[...]

En Bandsteering, niet te vergeten
'DeNachtwacht' moet gewoon even mijn link volgen en in het topic daar kijken waar alle specs en ervaringen genoemd staan :P

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-05 15:37
Zouden er minder langdradige posts kunnen komen?is wat makkelijker scrollen op een telefoon

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Je zit 1700 meter van je kast af vandaar dat je 8b profiel hebt denk ik.
Maar bij mij verandert het ook per dag hoor. De ene meer 110mb en de andere keer 100mb.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
ThinkPadd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:23:
[...]
Ik ben vorig jaar november overgestapt .......
....... Spaarwinkelen lijkt nog wel te werken, uiteindelijk heb je dan toch zo'n 45-55 euro cashback/korting :)
De kogel is door de kerk.
Aanvraag ingediend en hopelijk per 16 maart snel internet..

Had wel een andere kortingsroute gevonden:
Via shopkorting.nl kan je nu tijdelijk €72 korting krijgt op een internet abonnement.
Helaas moet je dan wel direct bestellen bij Telfort. Dus geen breedbandwinkel korting.
Maar daarvoor een grotere korting direct bij één partij.

Nu fingers crossed dat de korting ook geregistreerd is...

Poosje later:
En inmiddels geregistreerd.. ;)

[Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 16-02-2016 20:58]

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Sinds gisteravond 23:00 ligt de verbinding eruit. Fritz!box net al even van de stroom gehaald, maar mag niet baten, er is geen DSL-connectie.

Zouden ze dan toch met onderhoud bezig zijn? Heb al op de storingspagina gekeken, maar die heeft niks te melden.

Edit: Ah, KPN meld wel dat er gepland onderhoud is tussen 01:15 uur en 06:45 uur in mijn woonplaats.

Beetje uitgelopen dus. Nouja afwachten dan maar.

[Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 17-02-2016 07:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prolution
neorider schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:49:
Jammer dat dit alleen niet werkt bij verlengingen.
Bij verlengen kan je zo tot een half jaar gratis internet krijgen indien je het telefonisch regelt, dus dan heb je zelfs nog meer korting :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26

OgWok

U.N.C.L.E.

LCD_viewer schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:12:
Vanochtend had ik problemen met de DNS server, deze bleek niet te resolven. Uiteindelijk de telfort dns omzeilt door zelf de google servers te gebruiken.

Meer mensen die hier "last" van hebben gehad ?
Is iets wat regelmatig voorkomt, problemen met de Telfort DNS server....... ze doen er schijnbaar niks aan.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• ASW1
Ik betaal zelf ook 21,50.
Stel dat ze me 6 maanden gratis zouden geven en daarna ga ik 2,50 p/m extra betalen.
De 129 euro korting die ik krijg is dan na 6+(129/2,5)= 57,6 maanden verdwenen.
Het break even point ligt dus iets onder de 5 jaar mits je in de tussentijd je abonnement niet verandert.

Bij 3 maanden gratis ligt dat punt al na zo'n 29 maanden; bijna 2,5 jaar, blijf je langer hetzelfde abbo houden dan wordt het juist duurder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:48
andre_at_home schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:24:
Die komen natuurlijk van een andere afdeling, de afdeling sterke verhalen. Ben het inmiddels wel gewend dat je de prachtige aanbiedingen zelden of nooit te zien krijg....
Je hebt al meerdere malen aangegeven dat je de aanbiedingen niet gelooft, dus het knaagt toch wel een beetje aan je kennelijk. Ik ga dus eenmalig uitleggen hoe het werkt, misschien dat je er wat aan hebt en misschien geloof je het dan nog steeds niet. Ik laat het er verder bij, want het is wel enigszins offtopic. De moderator mag het ook weghalen natuurlijk.

Wat je je moet realiseren is dat de markt verzadigd is. Iedereen heeft een tv-, internet- en telefoonabonnement, alleen niet allemaal bij dezelfde provider. Dat betekent dat geen bedrijf nog kan groeien want er zijn geen deelnemers meer die het product nog niet hebben. De enige mogelijkheid voor bedrijven om de noodzakelijke economische groei uit te voeren, is om nieuwe klanten te werven door ze te lokken met aanbiedingen. Als dat lukt, dan zeggen die nieuwe klanten hun huidige abonnement op. Daarmee verschuift de markt, jij als bedrijf wordt sterker en tegelijkertijd wordt de concurrent zwakker. Twee vliegen in een klap, een win-win situatie. Dat verklaart meteen waarom nieuwe klanten meer waard zijn dan iemand die al 10 jaar bij dezelfde leverancier zit. Dat laatste wordt vaak niet begrepen trouwens, lees de vele consumentenfora maar.

Wat nu als je wel tevreden bent over je leverancier, maar je wilt toch profiteren van een aanbieding? Dan ga je ze bellen om op te zeggen, vaak krijg je dan een aanbieding en een enkele keer ook niet.

Deze marktwerking geldt in principe voor elke verzadigde markt, zoals verzekeringen en energiebedrijven. Stap zo vaak als mogelijk over. Zittenblijvers weten een ding zeker: dat de prijs in de toekomst omhoog gaat. Niet omdat het nodig is, maar omdat het kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vincedd
andre_at_home schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:38:
Dank voor de toelichting, maar dat wist ik al. Ben ook al 4x van energiebedrijf veranderd en best een aardig slag gemaakt... maar die klappers waarmee soms gepronkt wordt...

Als ik aanbied aan hen (mensen die ik fysiek tegen kom) om mijn best aardige cijfers te laten zien (wat ik ook wel gedaan heb), is bij er hen altijd eens smoes waarom ik ze niet te zien krijg... Sommige mensen vinden het gewoon prachtig om olie op het vuur te gooien... maar van zulke mensen heb ik nog nooit cijfers gezien... dan weet ik hoe laat het is...., ze .. uit hun nek en ik ga er nooit tegenin... want dat willen ze natuurlijk graag. Er zullen best wel af en toe uitzonderingen zijn met mooie aanbiedingen, fijn voor hen, ik gun het ze van harte..
Ik wil het contract met het half jaar gratis voor het internet en de snelheidsverhoging en de afschriften waarop ik 30 euro terug kreeg wel mailen,dan kan je zien dat ik geen onzin uitkraam.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ASW1
Gisteren eens ingelogd op mijn Telfort, was sinds 10-2013 contractvrij.
Je kunt online een terugbelverzoek doen.
Ik heb nu nog een 21,50 abbo (alleen internet) en zou bij contractverlenging naar 24 euro gaan.
Ik heb me voorgenomen alleen te verlengen indien ik 6 maanden gratis zou krijgen.
Zojuist teruggebeld, 1e aanbod 3 maanden, ik heb nee gezegd omdat ik het te weinig vond.
Telefonist moest even "overleggen", kwam toen met 4 maanden aanbod.
Weer nee gezegd, gesteld dat ik dat niet interessant vond vanwege de hogere kosten p/m en dat ik dan liever wachtte op een beter overstapaanbod later, en dat ik nu alleen zou verlengen bij minimaal 6 maanden gratis.
Weer ruggespraak door telefonist, toen alsnog 6 maanden gekregen.
Of ze nou echt met een meerdere zitten te overleggen of dat het een toneelstukje is, geen idee maar dat boeit me eerlijk gezegd ook niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
DiMacho schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:04:
[...]

Ik heb TV en Internet genomen! Thanks voor de tip

[...]

Ik heb dus geen telefonie er bij. Maar goed te horen dat de interactieve tv gewoon gaat werken op de 7360.

Donderdag nieuwe CAT6a kabels trekken naar mijn NAS en boven. Dat stond al wat langer op het lijstje. Vooral van de NAS naar mijn huidige router is CAT5 en mis toch echt de snelheid daarin!

Op naar een Fritz!box
Let wel op, de 7360 heeft maar 2 gigabit poorten. Wanneer je er 4 wilt komt je uit op de 7490

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 22:00
(jarig!)
DiMacho schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:18:
[...]

Ik heb hem als favo ingesteld. _/-\o_

Vandaag de kabels binnen. Nu nog een Fritz!box 7490 zien te vinden voor een leuk prijsje!
Zelf ook vorige maand de fritzbox 7490 aangeschaft en kan je vertellen dat deze out of the box werkt met telfort incl. tv. Zit tegenwoordig standaard in de firmware.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 18:27

MaxHardcore

PSN: butella

keko12 schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:03:
Ik heb me toch ook maar eens laten bellen, maar krijg (ondanks vragen of er niet meer in zat) niet meer aangeboden dan 3 maanden gratis.
Ik bel ze altijd wel via de menukeuze dat ik wil opzeggen.

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

SvenHazejager schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:19:
Heeft iemand momenteel IPv6 werkend met Telfort, met Zyxel in bridge modus en (liefst) een Asus RT-N66U als router? Zo ja wat zijn de settings in de Asus?
Volgens mij doet Telfort nog geen IPV6. Heb het wel eens geprobeerd met de Fritz!box, maar die kreeg geen IPv6 adres toegewezen toen.
sirM1ster schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:20:
[...]

Tijdens het opzetten van de Fritz!Box heb ik inderdaad de wizard gevolgd, maar in eerste instantie gewoon voor het "Telfort" profiel gekozen, met de gedachte dat het geen IPTV is, maar iTV.
Toch maar weer eens proberen om die wizard te doorlopen met het andere profiel.

De firmware op de router is 06.30, op dit moment.
Gewoon in de Wizard kiezen voor Telfort IPTV en het zou moeten werken, verder geen gegevens van Telfort voor nodig. De TV-box sluit je vervolgens aan op poort 4 van de Fritz!box.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sirM1ster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-03 14:04
ThinkPadd schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:25:
[...]

Volgens mij doet Telfort nog geen IPV6. Heb het wel eens geprobeerd met de Fritz!box, maar die kreeg geen IPv6 adres toegewezen toen.

[...]

Gewoon in de Wizard kiezen voor Telfort IPTV en het zou moeten werken, verder geen gegevens van Telfort voor nodig. De TV-box sluit je vervolgens aan op poort 4 van de Fritz!box.
Ik heb de wizard nog een keer doorlopen en nu doet alles het gewoon weer. Bedankt voor de hulp!

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Jep, uitermate tevreden hier. Prijs/kwaliteit verhouding vind ik veel beter dan bij Ziggo waar ik eerst zat.

Je zal nu een Fritzbox van XS4ALL in bruikleen hebben vermoed ik? Dan raad ik je aan om er op Marktplaats ook eentje te zoeken om op je toekomstige Telfort verbinding te gebruiken, als het apparaat je tenminste beviel ;)

Heb ik zelf ook gedaan, de Fritzbox werkt erg fijn en als ik de verhalen hier mag geloven een stuk beter dan zo'n crappy Experiabox die Telfort meelevert.

Als je verder nooit klachten over je verbinding hebt gehad dan zal het met Telfort waarschijnlijk ook wel goed komen. Het blijft via hetzelfde snoertje je huis binnenkomen immers ;)

[Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 27-04-2016 09:47]

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Bij Telfort wel, anders zou ik het niet zeggen ;) De 7360 die ik heb kon ik gewoon de instelwizard volgen en voor Telfort kiezen.

Tele2 en Vodafone kun je geen eigen modem gebruiken, dat is de reden dat ik voor Telfort heb gekozen. Qua prijs zouden die twee anders nog wel net wat goedkoper dan Telfort zijn.

[Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 27-04-2016 09:56]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

ThinkPadd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:42:

[ ... ] en als ik de verhalen hier mag geloven een stuk beter dan zo'n crappy Experiabox die Telfort meelevert.
...en aan de andere kant van het spectrum verhalen van mijn kant, waarfbij de Experiabox v8 van Telfort vanaf de levering in december 2015 tot op vandaag geen enkel probleem heeft opgeleverd. Geen storingen of uitval, snelheid nog steeds goed, met een TV aan:

Wifi staat uit op de Experiabox, dat wordt met een apart AP gedaan. VPN naar mijn werk loopt altijd feilloos bij thuiswerken, rotsvaste verbinding.

Lekker eerst het standaard ding proberen - scheelt weer gepruts met tweedehands Fritzen - werkt dat niet overeenkomstig jouw verwachtingen kun je altijd nog iets anders gaan doen.

Specs

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16
DeBolle schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:58:
[...]

...en aan de andere kant van het spectrum verhalen van mijn kant, waarfbij de Experiabox v8 van Telfort vanaf de levering in december 2015 tot op vandaag geen enkel probleem heeft opgeleverd. Geen storingen of uitval, snelheid nog steeds goed, met een TV aan:

Wifi staat uit op de Experiabox, dat wordt met een apart AP gedaan. VPN naar mijn werk loopt altijd feilloos bij thuiswerken, rotsvaste verbinding.

Lekker eerst het standaard ding proberen - scheelt weer gepruts met tweedehands Fritzen - werkt dat niet overeenkomstig jouw verwachtingen kun je altijd nog iets anders gaan doen.
Vanaf dag één problemen met de xperia v8. Wegvallende wifi voornamelijk. Nu met de fritzbox niet.

Denk dat de oplossing is om inderdaad de wifi extern te laten lopen. En dat je daarom geen issues hebt.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get Dilberted!

Wat zeggen de attainable waarden op het modem?
En wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:14
BAM! Net op aanraden van mensen in dit topic ook met een jaar verlengd. Ik dacht dat ik nog minimaal 10 minuten aan de lijn moest zeuren voor mijn 50% korting, maar het was het eerste dat hij zei, echt super smooth.

Gast aan de lijn snapte ook niet hoe het kon dat de postcodecheck en netco 15mbit aangaven, maar ik wel gewoon op vdsl zat (kon hij ook zien).

[Voor 25% gewijzigd door M_V op 29-04-2016 12:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 19:53
Kan iemand mij uitleggen waarom ik via fourstack op 100 mbit/s zou zitten en mijn directe buren op 75 mbit/s. En als ik zo kijk de hele straat op 75 mbit/s.

Hoe betrouwbaar is dat dan?

[Voor 15% gewijzigd door supercop7373 op 06-05-2016 08:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Ik schat in dat Telfort een scan heeft gedaan in het netwerk om te zien wie de VoiP functie "buiten" het Telfort eigen modem (ZyXEL, EB) om gebruiken en deze gebruikers nu voor de verandering eens proactief benaderd. Door de aanstaande wijziging binnen het Mijn Telfort platform is het dus niet langer mogelijk om het wachtwoord te wijzigen. De reden hiervoor zal ongetwijfeld te maken hebben met een stukje beveiliging maar het is wel zuur dat klanten die eigen apparatuur gebruiken straks gedwongen worden om terug te gaan naar de modems van Telfort.

Op het Telfort forum loopt inmiddels een draadje waarin uitleg is gevraagd aan webcare, even wachten dus wat hun reactie zal zijn op de berichtgeving

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darksnake88
  • Laatst online: 16:54
Net geprobeerd om als 'nieuwe klant' voordeel te krijgen bij een internet abonnement, maar ze blijven erop hameren dat er alleen wat gedaan kan worden voor bestaande klanten. Voor mij is tele2 dan jaar1 voordeliger als je kijkt naar 100mbit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 11:49
Reken er maar op dat die 70Mb is over een enkel aderpaar, is altijd zo namelijk. De upgrade planning gaat nog altijd uit van 1 aderpaar, dus via KPN is dan theoretisch 140Mb mogelijk, alleen leveren ze het nog niet, max 100Mb. Upload wordt wel verdubbeld naar 60Mb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:32
Niet vreemd. Kan zijn dat die adressen vroeger een tweede telefoonlijn hebben gehad. Er zijn ook veel adressen waar maar 1 aderpaar ligt.

Bij mijn ouders is er bijvoorbeeld maar 1 adressen in de straat die over pairbonding beschikt, de rest heeft dat niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
ThinkPadd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:24:
[...]

Dat is wel heel gek. Ik heb nu een 50mbit abbo, maar omdat er nog 1014m koper tussen mij en de wijkcentrale zit kom ik niet verder dan 30/6 op dit moment. Ik word volgende maand overgezet naar VVDSL, ik ben wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren met de snelheid.

Volgens Netco zou ik dan 80Mbit moeten kunnen halen. Ik denk dat 100Mbit vast ook wel lukt, de straatkast staat op een 3-400m ofzo. Het idee was om Telfort dan te bellen om te upgraden naar het snellere abonnement, en daarmee weer verlengen en een mooie korting afdingen.... maar als dat niet nodig is :D
In Zwolle zit ik ongeveer 400 meter van een straatkast, die 100Mb haal je wel ;)

Overigens, wel leuk om te vermelden: als je verbinding naar je wijkcentrale wat korter was geweest, dan kreeg je waarschijnlijk ook gewoon 50/10, ook al is je pakket 40/4.
.

[Voor 10% gewijzigd door krakendmodem op 20-05-2016 08:34]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Nu online
timmie1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:38:
[...]

Hier ook meerdere porteringen meegemaakt waarvan de naam van de porterende en adres heel anders was.
Ze letten dus blijkbaar niet op naam of adres. Ik vraag me wel af waar ze dan wel op letten?
Geen idee, maar ik vind het maar raar.
Lijkt me wel leuk om te doen, het nummer van de directie Telfort porteren naar mijn platform >:)
eens laten zien hoe slecht dat systeem is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prolution
job_h schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:15:
[...]

Bedankt!
Daar heb ik dus gewoon overheen gelezen. Ik had na 'setup exporteren' de rest van stap 3 niet gelezen, omdat dat eruit zag als een handleiding hoe je de setup kon exporteren.

Handleidingen lezen is ook wel moeilijk.

Edit:
Ik neem aan dat de meeste niet zo slecht lezen als ik, maar voor de zekerheid stel ik een extra stapje voor :p

[...]
Ik heb de handleiding zojuist ff aangepast zodat er een extra stapje tussen zit, voor de duidelijkheid :)

[Voor 3% gewijzigd door Prolution op 31-05-2016 17:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26

OgWok

U.N.C.L.E.

Erhnam schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:04:
Net een reset gekregen en dus ook een nieuw ip adres. Oude adres had ik al 2 jaar lang.. Andere mensen hier ook last van?
Ja, maar dat is voor mij al weer een tijd terug. Dat kan heel lastig uitpakken...., maar dacht niet dat Telfort een vast IP-adres garandeerd.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• io-er
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-04 17:05
ThinkPadd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:22:
[...]

IPTV zit op VLAN 4, dat moet je op de één of andere manier naar je IPTV box leiden.
Hoe je dat moet doen met jouw router? Geen idee helaas. Als je dat voor elkaar hebt dan heb je IPTV in bridge modus draaien, je kunt dan wel TV-kijken, maar bijv. geen Netflix draaien vanaf de box als je dat zou willen. Mocht je dat wel willen dan moet je 'routed mode' instellen op je router. Voor een Fritz!box staat hier uitleg: Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20". Misschien heb je daar wat aan.
Let wel dat je dan IGMP Snooping nodig hebt om je netwerk niet te overladen met IPTV verkeer. Maar ik zie dat daar al een veld voor aanwezig is, dus dat zal wel kunnen met jouw router.

Internet zit overigens op VLAN 34 dacht ik, maar dat heb je al werkend begrijp ik?

Laat je het nog even weten als het is gelukt?
Bedankt voor de hulp!
Ik heb het Zyxel router gereset om de originele Telfort set-up te testen. Dit bleek ook niet te helpen. Na meerdere resets een belletje met de klantenservice te horen gekregen dat de wijksentrale nog niet is aangepast. Ik wilde dus iets te snel. Wel vreemd dat de interactieve tv ontvanger al op de mat lag. Bij witte rook van telfort zal ik er nog eens een middagje aan besteden en een verslagje op het forum plaatsen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
Waarom zou telfort opeens een firmware aanbieden, voor een modem die ze zelf niet ondersteunen?

edit: Ik zit nog wat rond te klikken en je kan tr069 uitschakelen bij diagnostics, sercurity, fritzbox services.

[Voor 117% gewijzigd door job op 24-06-2016 12:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

vliegnerd schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:42:
Niet mee eens!. De melding vind ik niet erg, maar dat mijn modem TR-069 aanbied vind ik wel een probleem.

Ik heb geen zin in een rare storing omdat er opeens iets veranderd doordat Telfort wel ineens TR-069 aanzet.
Lezen is lastig maar vooruit, Telfort gebruikt al TR-69 voor de communicatie met hun eigen modem.
Jouw modem snapt deze TR-69 communicatie met de Telfort server niet en daarom krijg jij de foutmelding.
Zolang als Telfort de Fritz!Box niet ondersteund zal je geen problemen ervaren.
En wat job hierboven al aangeeft, zet TR-69 gewoon uit in je modem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• job
Ik kan er vanaf mijn werk niet bij (weet het wachtwoord niet uit mijn hoofd), maar het was iets als:

Inloggen op 'mijn telfort' (niet met je mobiel of tablet) vervolgens kies je voor 'mijn internet, tv en bellen'.
Linker kolom kies je voor abonnement.
Dan staat er een rijtje met verschillende combinaties (internet standaard, internet extra, internet standaard + tv, etc) met de maandelijkse kosten.

Voor mij stond internet standaard + tv er tweemaal bij.

Ik heb deze tweede optie overigens niet gekozen (ik doe een upgrade naar extra).
Vandaar dat ik zei 'ik vermoed' dat dit je snelheid verhoogt.
Je kan natuurlijk ook even bellen naar de helpdesk :)

edit: klopte redelijk. Kleine correctie zodat je het zou zelf ook zou moeten kunnen vinden.
edit2: kan natuurlijk zijn dat er bij jou iets anders staat. Maar ik vond het opvallend dat internet standaard er tweemaal stond.

[Voor 23% gewijzigd door job op 04-07-2016 21:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grun93
HvanderT schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:20:
Als je een v8 modem hebt, dan moet je ergens QoS even uitzetten. Die functie doet niks
Doet niks? Dat is wel een beetje kort door de bocht. Het regelt de volgorde van pakketjes, afhankelijk van hun functie of belangrijkheid. Zonder QoS zouden gesprekken via voip wel eens kunnen gaan stotteren bijvoorbeeld. En voor online gamers betekent het het verschil tussen leven en dood (gelukkig figuurlijk gesproken).

Kort geleden, ik dacht in januari van dit jaar, stond er een artikel in de NL versie van C'T waarin in het algemeen afgeraden werd om QoS uit te schakelen. Tenzij de uploadsnelheid enorm belangrijk voor je is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• job
Niet zomaar een willekeurige router er neerzetten. Koop een apparaat dat aan igmp snooping doet.

De WiFi versterker van kpn is een prima oplossing. Betaalbaar, prima WiFi, igmp snooping. Ja daar kan je 2 tv's op aansluiten.

[Voor 21% gewijzigd door job op 06-07-2016 22:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:43
job schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:31:
Niet zomaar een willekeurige router er neerzetten. Koop een apparaat dat aan igmp snooping doet.

De WiFi versterker van kpn is een prima oplossing. Betaalbaar, prima WiFi, igmp snooping. Ja daar kan je 2 tv's op aansluiten.
Bedankt voor je heldere uitleg. Gelijk besteld

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:43
Mx. Alba schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:07:
Mijn verbinding is dus nu al twee weken geleden van 8/1 ADSL naar 16/2 ADSL gegaan, en een aantal dagen geleden naar 40/4 VDSL (in de praktijk 50/30 VDSL)... Maar mijn "HD tv-ontvanger" doet nog steeds geen HD. Gaat daar ook weer extra tijd overheen? Ik heb al een paar keer geprobeerd de settopbox uit en weer aan te zetten zodat hij alle menu's en zenders opnieuw laadt, maar nog geen sigaar helaas...
Even bellen met Telfort zodat ze je DSL verbinding op het juiste DLM profiel kunnen zetten.
Had ik in het begin ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niels.68
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-05 11:23
vincedd schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:04:
Heb gisteren een experiabox v8 gehad.volgens het apparaat kan ik maar 32 vaste ip nummers gebruiken.dat vind ik erg weinig.is dat ding in bridge te zetten ? En als dat mogelijk is, wat functioneerd er dan niet meer?telefoon, televisie?
Je kunt voor zover ik weet maar 32 vaste ip adressen op basis van mac-adres toewijzen vanuit de router. Vaste ip adressen vanuit een apparaat (pc, mediapayer e.d.) is onbeberkt zolang je ze maar uit de DHCP range houdt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06
Chadi schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:48:
Loop tegen een beperking van de modemrouter (Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.135W4) aan van telfort.
Zou graag wat meer regels willen toevoegen aan de NAT tabel. Is er een goed werkend alternatief wat VDSL ondersteunt?

Zat aan een Cisco 886 te denken . Iemand ervaring? Of een andere suggestie?

Gebruik trouwens alleen internet.. geen voip of andere diensten.
Ik heb een AVM FRITZ!Box 7360 gekocht van Marktplaats (was € 40,00 nieuw in ongeopende verpakking).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:47

Illusion

(the art of)

Chadi schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:30:
Fritzbox heeft van de 4 twee Fe poorten. Dat is dood zonde.
Dat wisselt per typenummer. De 7490 die ik heb heeft gewoon 4*gigabit.

Zie ook:
https://nl.avm.de/product...tzbox/alle-aansluitingen/

[Voor 16% gewijzigd door Illusion op 19-07-2016 20:59]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 21:29

Kek

3flix

Hmm kan het kloppen dat de fritzbox 7490 maar max 100mb kan op de dsl poort? hij traint in op 110 maak haal bij speedtest nooit meer als ~100

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Klinkt als een DNS-probleem, probeer eens Google DNS in te stellen (8.8.8.8).

• grun93
Meauses schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 06:59:
Toevallig was ik net op zoek naar een Fritzbox voor mijn broer die erg ontevreden is over zijn experiabox v8. Betreft het dan de gegevens voor VoIP en TV of ook internet? Hij gebruikt alleen internet van telfort namelijk.
Het ging alleen over de gegevens voor het telefonie platform, voor internet kun je gerust een fritzbox aanschaffen.

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 20-05 19:28
Toch even een klein complimentje aan Telfort, ik heb nu een jaar Internet Extra (80/8), en ik was al vrij snel verrast over de royale snelheid op mijn lijn. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de 95/10 die ik haalde, iets tijdelijks zou zijn maar ik doe net voor de grap weer eens een test:

http://www.speedtest.net/my-result/5623291111

Toch wel heel netjes dat ze dat tegenwoordig gewoon doorgeven als het kan, en niet kinderachtig gaan zitten limiteren.

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 20-05 19:28
De download snelheid is nog tot daar aan toe maar vooral heel prettig dat die upload snelheid op 30 ligt. Voor de enkele keer dat je wat groot materiaal moet delen is dat echt lekker.

• grun93
Meauses schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:16:
Zijn er mensen die dit bekend voorkomt of een idee hebben wat de oplossing kan zijn?
Ik heb in de log van de 7360 wel staan: Internet connection renewed succesfully, twee maal per dag altijd op dezelfde tijden. Verder werkt alles normaal, dus ik laat het verder zo.

• Jumpman
Hier ook een Fritz!Box 7360 en ik zie nu ook: Internet connection renewed succesfully. Voorheen was dit volgens mij niet. Ik heb er in ieder geval nog geen last van gehad.

[Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 26-09-2016 20:49]

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

vliegnerd

Nintendo fan.

Hier een 7360v1: SRA aan bij recieve "on" en bij send "off". Verder alles op maximum performance.
Ik zit echter vlakbij de straatkast, staat letterlijk op de hoek, op minder dan 30 meter afstand.

Ik zie die "Internet connection renewed succesfully" ook. Maar dit is een melding van DHCP: Je krijgt een nieuwe lease voor het IP adres. De DSL lijn blijft gewoon ononderbroken "up".

4,8kW ZW-NO PVOutput 8x300Wp NO 12 graden. 8x300Wp ZW 12 graden.

• grun93
vliegnerd schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:54:
Ik zie die "Internet connection renewed succesfully" ook. Maar dit is een melding van DHCP: Je krijgt een nieuwe lease voor het IP adres. De DSL lijn blijft gewoon ononderbroken "up".
Ok, niks aan de hand dus. Dan had ik het verkeerd begrepen.
Meauses schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:45:
En staat bij jou SRA aan of uit? En hoe zijn je Line settings?
Ja, SRA staat aan. Line settings alles op maximum performance en annex A staat er ook nog (wat dat dan ook mag zijn). Firmware is nog 6.30 trouwens.

[Voor 31% gewijzigd door grun93 op 26-09-2016 22:14]

• vincedd
Ik laat me 7360 iedere keer mailen asl er iets gebeurd.maar als mijn dsl verbinding opnieuw gemaakt is,krijg ik automatisch een email met het ip nummer.verder zal het wel een lease zijn die opnieuw aangemaakt is.

• Prolution
Indien het een VVDSL lijntje is dan zou normaal gesproken ook SRA aan moeten staan, zonder SRA kan een Vectoring verbinding sneller wegvallen (resyncen). Daar ligt dus waarschijnlijk de oorzaak van de problemen. Even navragen op het Telfort forum of ze het betreffende lijntje kunnen checken, mogelijk dat het zichzelf oplost zodra de lijn wordt omgezet naar Internet Extra.

[Voor 12% gewijzigd door Prolution op 27-09-2016 09:17]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ook naar aanleiding van de post hierboven de mijne ben ik nieuwsgierig geworden wat er aantoonbaar slecht is aan de standaard Experia V8 modem eerlijk gezegd.

Sinds de installatie in november 2015 draait het ding zonder storing z'n rondjes voor internet, tv en telefoon in mijn huis. Weliswaar staat 'ie met Wifi en USB uitgeschakeld eenzaam in de meterkast, omdat mijn woonkamer een verdieping hoger ligt gaat de Wifi naar een (oude) Belkin router.
TV loopt via twee switches naar de slaapkamer en de woonkamer, telefoon doet het ook ongestoord.

De gebruikelijke devices, twee laptops, twee tablets, twee smartphones en een PC vrijwel permanent aan het internet, via het secundaire guestnetwerk op de Belkin nu 21 MAC allowed van vrienden, buren en kinderen.
Stabiel, zonder storing, zonder reset of andere toeren uit te moeten halen.

Snelheid is ruim voldoende, 95/24 met een TV stream aan.

Is er echt iets met de V8 waar ik niet tegen aan loop vanwege <mij onbekende reden> of is dit een geval van mogelijk een tikje napraterij omdat je een Fritzbox MOET hebben anders tel je niet mee?

Specs

• krakendmodem
Werner schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:56:
Ik zit eraan te denken om over te stappen op Telfort Internet + TV aangezien we in onze wijk een VDSL upgrade naar 90Mbit hebben gehad.
Voorwaarde is wel dat ik net als bij Ziggo momenteel de router in Bridge modus wil kunnen zetten en al mijn verkeer wil afhandelen in mijn pfSense Router icm Ubiquite Accesspoint.

Grote vraag is alleen even hoe en of dat gaat werken met de interactieve TV. Ik heb dat dingen gelezen over VLAN's instellen, en Routed IPTV. Welke wordt nu gebruikt, en is dit makkelijk te configureren in een losse router?

Wil namelijk geen dubbele NAT en zulk soort lelijke configuraties...
Je kan kiezen:

1: Je krijgt een Experiabox V8 die via een verborgen menu in Bridge is te zetten. Vervolgens hang je je eigen router erachter en log je daarmee in op het Telfort netwerk. Met wat getweak krijg je vervolgens je tv ook wel aan de gang.

2: Je koopt een modem die geschikt is voor Vectoring VDSL (Marktplaats, heb je ze voor een paar tientjes, bijvoorbeeld een Fritzbox 7360) en stelt via die modems je internet en TV in.

Ik neem aan dat je voor optie 1 gaat. Dan moet je even hier rondzoeken, er zijn meerdere gebruikers die het al aan de gang hebben.

[Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 04-10-2016 18:07]

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:19
OgWok schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:13:
Enige probleem is waarschijnlijk van voip-in dat je het wachtwoord van Telfort niet meer kan achterhalen.
Dan kan je je nummer laten porteren naar Budgetphone of CheapConnect O-) en schakel je over op internet-only

• grun93
ThinkPadd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:35:
Niet slecht voor een lijntje die op papier 80/8 zou zijn ;)
Heel mooi, je krijgt meer dan waarvoor je betaalt. Ik geniet er ook al geruime tijd van, en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Van tevoren was ik enigszins bang dat het tv signaal relatief slecht zou zijn (vergeleken met de vorige provider: ziggo), maar daar is niks van gebleken. Telfort is een blijvertje.

• Pedro_Newbie
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Het bestand bij mij heet: FRITZ.Box Fon WLAN 7360 124.06.52i_15.10.16_2305.export
Het deel 15.10.16_2305.export is uiteraard de datum en tijd
Dus als je zoekt op FRITZ.Box Fon WLAN 7360 dan moet je hem vinden.
De opslagplaats is waar je het zelf aangeeft/aangegeven hebt

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:55

copykat

Good copy isn't bad

Laguna schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:30:
Wat voor modem levert Telfort eigenlijk tegenwoordig bij de 40/80Mbit varianten? Toen ik nog bij Telfort zat had ik een exemplaar van ZyXEL waar ik eigenlijk nooit problemen mee heb gehad.
V8 en misschien al de V9 of V10.
(ik wilde een andere hebben dan de V8 (Kan Uiteraard Tegenvallen router) :+ , toen werd de V8 op termijn uitgefaseerd maar nog geleverd als standaard, en de zyxels werde toen in uiterste noodzaak nog geleverd indien de V8 echt niet werkte.
Dit was enige maanden geleden, maar of de KPN router nu ook voor Telfort beschikbaar is? gewoon vragen of je iets anders mag dan die V8.

[Voor 3% gewijzigd door copykat op 21-10-2016 14:36]

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• Pedro_Newbie
  • Nu online
grun93 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:30:
[...]

Ik zit hier nog wat op te kauwen, hoe is het je trouwens gelukt om halverwege een jaarcontract te kunnen verlengen? Normaal gesproken kan dat niet zover van tevoren? Op de internet pagina's van Telfort staat weliswaar dat het vanaf 6 maanden van tevoren kan, maar dat gaat uitsluitend over mobiele abo's, niet over internet en tv pakketten.

Zelf loopt mijn tv+internet abo in februari af en sta dan opnieuw voor de keuze. Misschien dat ik tegen die tijd m'n mobiele abo ook wel naar Telfort over wil hevelen vanwege combivoordeel.
Sorry een beetje late reactie, ik was hier even weg.

Ik had eens geïnformeerd naar Internet Extra maar de infrastructuur van KPN was nog niet op orde (straatkast moest nog geupdate worden). Ik kreeg toen het aanbod van 3 maanden gratis maar ben daar toen niet op in gegaan omdat het te weinig voordeel bood, te weinig snelheidsverbetering. Later belde ik nog eens voor iets anders en toen kwam degene van de helpdesk nog met de opmerking dat hij mij 3 maanden gratis internet mocht aanbieden bij verlenging, zag hij in de computer. Ik merkte toen op dat ik niet ging updaten en verlengen voor maar 3 maanden gratis. De medewerker vertelde mij dat het ook geldig was bij alleen verlenging. Ik vond dat niet voldoende, als het nou 6 maanden gratis was voor alleen verlenging dan zou ik het wel doen zei ik. De helpdesk medewerker ging toen meteen akkoord. Ik heb toen het voorbehoud gemaakt dat het meteen in moest gaan en niet na afloop van mijn lopende contract. Dat was ook oké en kreeg dit ook via de e-mail bevestigd.

Een klein beetje onderhandelen kan veel opleveren

[Voor 4% gewijzigd door Pedro_Newbie op 22-10-2016 17:54]

• Prolution
Het 80/8 pakket is dan wel naar 100/10 gegaan (was in de praktijk toch al 100/30) de prijs daarvan is ook flink gestegen van 28 naar 35 euro p/maand.

Tele2 heeft z'n prijzen ook al aangepast/verhoogd, voorheen kreeg je daar de eerste 3 maanden korting.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:00

Steeffoon

Android-nerd

Gisteren even een mention gestuurd aan Telfort, dat ze niet hoeven te verwachten dat ik klant blijf met die prijsverhoging. Ik kreeg daarop het volgende antwoord:

"Alle bestaande abonnementen blijven zoals ze zijn, dus voor jou verandert er gelukkig niets. Dit is onze nieuwe lijn abonnementen, die vanaf gisteren zijn ingegaan voor nieuwe aanvragen en verlengingen."

In principe lijkt het me dat je volgens mij je contract gewoon door kan laten lopen voor hetzelfde bedrag, na die 12 maanden. Alleen zodra je een hogere snelheid wilt of dergelijke, zal je het 'nieuwe' tarief moeten betalen. Dat werkt namelijk met mobiele abonnementen ook zo. Hoop ik dan maar ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Jumpman
Telfort anno 25 oktober 2016:

Van een oud abonnement met traag Internet balen, of je met een nieuw abonnement helemaal blauw betalen!

• krakendmodem
Zitten die nu nog op een wijkcentrale aangesloten? Of een heel oud abo?

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:43
Telfort is bezig zichzelf om zeep te helpen door de prijzen flink te verhogen.

Ze zetten teveel in op hogere snelheden, maar ik denk dat het gros van de Telfort klanten helemaal geen interesse heeft in steeds hogere snelheden, maar aan 25 á 30 Mb genoeg hebben. Het begon al bij het schrappen van het 8 Mb abonnement voor consumenten.

De prijsverschillen tussen Telfort en Ziggo zijn echt minimaal geworden, en dan is de keus toch snel gemaakt om voor Ziggo te gaan. En dit is al de tweede (of derde?) prijsverhoging in een kalenderjaar tijd.

Het enige voordeel dat Telfort heeft is dat je er voor kunt kiezen om alleen internet te nemen, iets dat bij Ziggo (nog) niet kan.

Telfort is nu dus niet meer echt een budget provider, zoals ze zichzelf profileren in de media.

[Voor 24% gewijzigd door Jeffrey87 op 30-10-2016 07:14]

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:19
Wat vind je zelf? NLE heeft een vergelijkbaar aanbod... Kan je huidig abo niet door laten lopen, of moet je het wijzigen? Gezien eerdere ervaringen van 3 of 6 maanden gratis bij verlengen lijkt het mij karig

• grun93
Philflow schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 17:10:
Ja ik zag dus ook mensen die 6 maanden gratis kregen, zoals Thinkpad. [...] Maar geen idee waarom ze mij geen 6 maanden gratis wilde geven.
Tja, dat kan van alles zijn. Aanbiedingen zijn altijd persoonlijk. Misschien woont hij in een gebied waar concurrerende providers op dit moment bezig zijn elkaars klanten af te snoepen, en is dat in jouw woonplaats wat minder.
Verder hebben bedrijven meestal een budget voor dit soort activiteiten. Als het potje leeg is, houdt het ook van de ene op de andere dag op. Iemand krijgt korting, gaat erover schrijven op fora, anderen worden daardoor op ideeen gebracht en gaan het ook proberen, het nieuws breidt zich als een lopend vuurtje uit, enzovoort. Vaak is het zaak om er dan snel bij te zijn. Zo'n actie periode komt vanzelf wel weer, probeer het dan nog eens.
Soldaatje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:29:
Ik heb nu nog steeds 50 mbit van de 80 mbit haalbaar volgens mijn modem, begin een beetje moe/boos/whatever te worden hiervan. [...] Ik weet nou gewoon even niet meer wat ik moet doen
Als fourstack aangeeft dat 50 Mb/s op je lijn de max is, ga je ook bij andere providers niet hoger komen, denk ik. Wel vreemd dat het eerst hoger was. Wil Telfort je abo niet omzetten naar een lagere snelheid (lees: goedkoper abo)?

[Voor 22% gewijzigd door grun93 op 05-11-2016 06:52]

• ThinkPad
  • Nu online

ThinkPad

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 05-11-2016 08:27]

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 12:02
Ik ben er, eindelijk, achter waarom ik 5 minuten nadat ik mijn Fritzbox aan zet geen live IPTV meer kon kijken wanneer ik de modem op Routed IPTV instelde.

Wat blijkt: De TP-Link Archer C5 die ik elders in mijn netwerk (hij staat niet tussen de Fritzbox en de tv box) als access point gebruik had onder de IPTV settings de functie IGMP Proxy aan staan (firewall en dhcp server stonden al uit). Nadat ik deze uitgezet had was mijn probleem opgelost. Ik had er gewoon nooit aan gedacht om het probleem buiten de MHB2260 en Fritzbox te zoeken.

Deze instelling was de boosdoener toen hij aan stond:

Ik wil Illusion heel erg bedanken! Voor het toezenden van je werkende Fritzbox configuratie, zodat ik kon testen dat het daar niet aan lag, en voor de tip om in de hoek van igmp te zoeken. Mijn vriendin dankt je ook :p

offtopic:
Dit zijn mijn initiële posts, zodat het duidelijk is wat de problemen waren die de IGMP Proxy veroorzaakte:

job_h schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:35:
Ik heb problemen met live tv kijken. De handleiding van Prolution werkte prima, ook na de update van de fritzbox naar 6.52. Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20" Maar nu geeft de MHB2260 alleen zwart beeld bij live tv kijken. Begin Gemist werkt wel bij de zenders waar ik het mag gebruiken.

job_h schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:49:
Ik heb een tijdje terug gepost dat de IPTV op de MHB2260 in combinatie met de Fritzbox 7360 op firmware 6.52 niet werkte.
[...]

[Voor 7% gewijzigd door job_h op 08-11-2016 23:22]

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get Dilberted!

Ramon 73 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:49:

- Het nieuwe V8 modem lost het probleem niet op. Tegelijk ook zelf een Fritzbox gekocht en daarmee werkt TV prima, kan echter telefoon niet werkend krijgen
Bespaar jezelf een hoge bloeddruk, porteer telefoon naar cheapconnect, dan kun je lekker de Fritzbox gebruiken. Je hebt een goed werkend V8 modem wat toevallig net niet lekker met de 30 meter lijnlengte aankan. Ik begrijp het onrecht, maar dat is in deze situatie even de meest praktische oplossing, aangezien je anders van standaarden afwijkt bij deze budgetprovider, heel moeilijk voor ze...

• grun93
Puch-Maxi schreef op donderdag 17 november 2016 @ 00:32:
Kwam er een poosje terug achter dat onze voice (SIP) was gemigreerd, van tel.telefoniedienst.nl naar ims.imscore.net. Leuke verassing, goed gecommuniceerd ook.
Als het goed is, heeft iedere Telfort klant met een sip account daar in mei een email over gehad. Ik tenminste wel, jij niet begrijp ik?

[edit] Ik heb het nog even nagekeken. Het gaat om de mail van 10 mei met als titel Informatie over wijzigingen binnen uw Alles-in-1 abonnement. Dat ging voornamelijk over wijziging van telefoontarieven, wijziging van zenderpakketten en de volgorde van HD zenders enzo. In de email voor sip klanten was een aparte alinea toegevoegd over het verdwijnen van het telfort sip platform.

[Voor 31% gewijzigd door grun93 op 17-11-2016 05:20]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-01 19:29
De KPN monteur is gisteren op bezoek geweest. Goeie vent en deed erg veel moeite om het probleem op te lossen. Jammer genoeg zonder succes.
In elk geval is de lijn zelf in orde, dat is één geluk. Maar er is iets vreemd aan de hand omdat zelfs zijn eigen meter niet intrainde (heeft het modem ook soms moeite mee).
Hij heeft nog twee stukjes flatcable vervangen, geen verbetering. En uiteindelijk naar de centrale gegaan waar ook op 'mijn' poort de meter niet online kwam. Er is een poortwissel gedaan en dat werkt ook, maar nog steeds het TV probleem.
Nu moet Telfort een A6plus monteur gaan sturen. Blijkbaar is er een duurtest gedaan deze week en is er een RSI1700 storing op de lijn. Een aanleiding daarvoor zou een externe bron kunnen zijn, bijvoorbeeld voedingskabels of een foutieve frequentieregelaar. Dat was volgens de monteursupportdesk (MI).
Wel vreemd dat dat ineens is opgetreden met de overstap naar V8 modem en met de Zyxel en Fritzbox geen probleem is. Kan natuurlijk wel zo zijn dat de V8 nét een beetje kritischer is op het signaal.
Enfin, we lijken juist verder van de oplossing af te raken. Straks worden er metingen gedaan en storingsbron(nen) gezien die ik niet kan elimineren. Dan is KPN/Telfort klaar met het probleem want dat valt dan buiten hun werkingssfeer.
Gelukkig is er nog Ziggo..........

[Voor 9% gewijzigd door Ramon 73 op 19-11-2016 09:16]

• Speedmaster

Speedmaster

Make my day...

Arsenius schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:04:
Hmm, wij hebben een P-2812HNU-F1 modem gekregen met de reden dat telefonie niet meer gaat werken op het oude modem. Het nieuwe modem geeft bij DSL een oranje lichtje, lijkt me normaal omdat we hier nog op ADSL (ADSL2+) zitten en niet op VDSL (had ik ergens gelezen). Helaas blijft het Internet lichttje rood. Heb het modem een uur aangehad maar geen verandering.
Voer een reset uit naar fabrieksinstelling, waarschijnlijk staat er te oude firmware op. Reset middels het verzonken knopje op de achterzijde tot het modem uit gaat.

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
Ramon 73 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:27:
[...]
Let erop dat telefonie van Telfort niet gaat werken op de Fritzbox. Er zijn mensen die het wel werkend gekregen hebben, maar ook met de stappen die zij gevolgd hebben krijg ik het niet werkend.
Even een update van mijn eerdere vragen:
Met de hulp van Puch-Maxi _/-\o_ heb ik telefonie op een Fritzbox 7360 aan de praat gekregen (Firmware 6.52).

Het kan dus wel.

[PSN: DeTjuK]

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-01 19:29
Gisteren en vanmorgen geen problemen (ben om 9:00 vertrokken).

• Pedro_Newbie
  • Nu online
grun93 schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:25:
Weet iemand trouwens of een bestaand abonnement wat uitgebreid wordt met een mobiel abonnement vanwege combivoordeel, voor telfort geldt als een nieuw abo? Of zijn het gewoon twee losse abo's. In het eerste geval zou ik duurder uit zijn omdat het huidige abo niet meer aangeboden wordt, alleen nog een duurdere variant waarmee het voordeel wegvalt.
Nee, het blijven 2 losse abonnementen, je gaat dus geen nieuw jaarcontract voor internet aan bij het toevoegen van een mobielnummer voor het combivoordeel.

• krakendmodem
Pedro_Newbie schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:56:
[...]

Ook hier is het e.e.a. gewijzigd, ik kreeg een mailtje van mijn FRitz!Box dat er een wijziging was in mijn web-address
Ik had altijd 50/10 en nu stond er dit in het modem
[afbeelding]

Hoewel er nu in het modem een current throughput staat van 71514 komt mijn download niet boven de 51.63Mb/s en 25.4Mb/s upload.
De download wordt dus nog steeds beperkt?
De download is dus niet veel veranderd maar de upload is meer dan verdubbeld.
Als je een 50Mb abonnement hebt kom je inderdaad niet boven de 50 uit. Begrenzing vanuit de DSLAM. Op de upload heb je dan gewoon volle bak wat de lijn aankan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vincedd
Vandaag laaste dagje( avondje Telfort) .Morgen als alles goed gaat NLE of als alles fout gaat, helemaal niets.

• GrasshopperNL
  • Nu online
629110 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:11:
Op fourstack stond er heel lang geleden Q4/2016 dit is sinds begin 2016 aangepast naar Q1/2017. En nu sinds een paar dagen staat er Q4/2017. Ik heb laatst wel bij mij in de wijk allemaal monteurs gezien die alle straatkasten hebben open getrokken. Maar weet niet wat ze precies hebben gedaan.

Op dit moment is er 20/3 en volgens fourstack gaat het naar 80.
Bij mij is hij ook van Q1 2017 naar Q1 2018 gegaan.

• grun93
Burgerman schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:51:
Is het tegenwoordig nog mogelijk bij Telfort een korting te bedingen als ik m'n ADSL-abo verleng? Geen behoefte aan upgrades (qua snelheid ook niet mogelijk, is nu 24 mbit).
In tegenstelling tot vorig jaar lees je hier weinig meer over mogelijke kortingen. Zelf ook niet geprobeerd, dat wil zeggen, ik heb vorige maand een sim-only abo van telfort genomen en krijg nu combivoordeel.

Die 24 mbit, is dat minder dan waarvoor je betaalt? Zo ja, dan zou ik toch nog even proberen of er wat te ritselen valt. Nee heb je en ja kun je krijgen, tenslotte.

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
In oktober hebben ze mij eerst 1 mnd gratis aangeboden (heb alleen internet). Toen heb ik opgezegd, en hebben ze mij terug gebeld met een aanbod van 4 maanden gratis (nadat ik aangaf dat het eerste bod mij niet kon overtuigen om te blijven).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16
ThinkPadd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:10:
[...]

Net even gecheckt en de eerste 6 mnd. voor €29 krijg je bij alle varianten (50Mbit of 100Mbit) en ook bij glasvezel (50Mbit of 100Mbit).
In reactie op Ziggo. Als Vodafone klant krijg je 6 mnd voor elke 'all in one' variant voor €34,95
Pagina: 1 2

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee