DeBolle schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:14:
[...]
Bijna té grappig zoals jij er een conspiracy theory van het grote boze KPN van weet te maken :-)
Enfin, op 24 juni j.l. had ik de volgende firmware in de EBv8:
code:
1
2
3
4
| Runtime Code Version: 02.00.141W4 (15.05.2019-10:52:36)
Boot Code Version: v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 5.7.5.6.1.7
Hardware Version: R02 |
Die firmware zit er nu nog in en inmiddels van Telfort bij KPN beland ergens in de afgelopen week. In mijn geval is geen sprake van wijzigingen in firmware of resets.
Heb je nog vastgelegd wat jouw oude versie is geweest waar je dan jaren mee achterliep? En was dat bewust?
Ik heb namelijk ook nergens de EB gereset of wat dan ook: de nodige reboots om nieuwe firmware te laden in de loop van de afgelopen jaren gingen 's nachts automatisch of zo, kon ik dan waarnemen doordat de uptime opeens was veranderd.
toon volledige bericht
k vroeg me al af hoe het zat. ik weet dat een modem snachts updates draait.
het verhaal van de frimware is een leuke theorie maar is niet te bevestigen.
het komt er dus op neer dat het modem gewoon per toeval in de week van kpn wordt telfort is vastgelopen
zonder duidelijke oorzaak. of deze valt niet meer te achterhalen.
zojuist maar even de documataire over toeval gekeken. en eigenlijk zit alles daar wel in.
ps het is niet dat ik kpn niet vertouw maar er zijn meerde bedrijven die oude meuk
op den duur ruimen. de v6 en de v7 hebben inmiddels het veldt al moeten ruimen.
en misschien wilden ze wel van alle oudere firmwire af zijn. nee geintje ik realiseer me
inimddels dat ik er naast zit. en dat het toeval is.
of ze hebben hier gewoon een keertje in de buurt aan het werk geweest.
of de wijkcentrale is er gewoon even tussenuit geweest. etc.
de halve straat is de afgelopen weken opnieuw geasfalteerdt. etc.
dus of de modem was vast gelopen of het lag aan de wijkcentrale.
dat modem was die kans is klein. die wijkcentrale is ellende. zo af toe ligt het internet er welleens uit.
maar ja dat is 1 keer per maand. 2 maanden. en dan opnieuw opstarten en werkte ales weer.
een samenspel. van factoren. laten we het daar maar op houden.
note to myself bij storingen eerst router software printsreenen dan restten en dan een weekje wachten.
ja ze zijn dus wel aan het werk geweest. we hebben pairbonding internet gekregen.
[
Voor 8% gewijzigd door
miciel op 29-10-2020 23:50
]