Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• aliberto
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:34
quote:
Ramon schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:05:
@aliberto Screenshot(s) maken, PDF's bewaren en verder lekker van genieten zou ik zeggen :)
Bedankt voor je info, heb dit allemaal nu net compleet gemaakt. Alleen ben ik vergeten te noteren wie de persoon aan de telefoon was die mij dit heeft gezegd en het telefoongesprek heb ik ook niet opgenomen, maakt dit uit? Ik heb wel naar aanleiding van het gesprek nu alles hier gedocumenteerd zodat Telfort kan zien dat ik er melding van maak.

Kennis begint met informatie vergaren.

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:13

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb hier 51,5 Mbps down en 25 Mbps up.

Alleen 25 Mbps klopt geen hol van, dit getal komt niet terug op de site van Telfort.

Dit zegt Telfort over mijn adres
Max. downloadsnelheid: 111 Mb/s
Max. uploadsnelheid: 11.1 Mb/s

MedionAkoya wijzigde deze reactie 27-09-2017 23:39 (10%)

Civiele Techniek...nog bezig

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:32
Dat is bij alle providers die via VDSL leveren zo.

Telfort zegt wel dat de upload maximaal 10Mbit is omdat er ook locaties zijn waar echt maar maximaal 10Mbit up te krijgen is, zoals bij mij. Op aansluitingen waar wel 100Mbit up te krijgen is is de upload vaak 30Mbit.

krakendmodem wijzigde deze reactie 27-09-2017 23:43 (16%)

• Rob59
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Helaas zit ik nog op centrale en max 20/2 verbinding, geen upgrade naar straatkasten met VVDSL in zicht.
Prijs gaat wel steeds omhoog.

• Kees Klaassen
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
Ben ik de enige met enorme stabiliteitsproblemen sinds de 'upgrade' van Telfort zo'n 2 maanden geleden?

Kan nauwelijks zeggen dat ik internet heb hier, de verbinding valt continue weg en blijft doorgaans ook lang weg. Reeds 4 monteurs langs geweest waarvan de laatste al een keer was geweest die doodleuk belt op de dag zelf en zegt 'Ik heb alles al gemeten bij u thuis, ik snap niet waarom ze mij nog een keer sturen'. Wisten wij beiden een week geleden ook al maar Telfort moest en zou hem nog een keer langs sturen ondanks dat zowel ik als Guidion ze hadden gebeld en dit hadden medegedeeld.

Nu zit ik reeds een aantal dagen te wachten op de 'tweede technische afdeling' waarmee kennelijk niemand contact mag hebben want doorverbinden doen ze niet en contact opnemen om vragen te stellen konden ze zelf ook niet bij de eeste TD. Wel zegt die goochem aan de lijn 'Wellicht is overstappen naar een andere provider een optie', het is toch ongelooflijk.

• M_V
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:24
Hmm, dikke baal, er stond al enige jaren een upgrade gepland op netco, eerst Q4-2017, later verschoven naar Q1-2018 en nu is hij helemaal weg. Betekent dit dat die upgrade helemaal van de baan is? Hebben meer mensen er last van?

Ik ben nu toch wel erg aan het overwegen om naar Ziggo te gaan, maar dan kom ik bij het volgende: ik ben volgens mij mijn modem al jaren kwijt (het is zo'n zyxel 2812, gebruik nu een fritzbox). Moet die nog terug, mocht ik opzeggen? Zo ja, wat kan ik hieraan doen?

M_V wijzigde deze reactie 06-10-2017 21:51 (36%)

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

quote:
M_V schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:48:
Hmm, dikke baal, er stond al enige jaren een upgrade gepland op netco, eerst Q4-2017, later verschoven naar Q1-2018 en nu is hij helemaal weg. Betekent dit dat die upgrade helemaal van de baan is? Hebben meer mensen er last van?

Ik ben nu toch wel erg aan het overwegen om naar Ziggo te gaan, maar dan kom ik bij het volgende: ik ben volgens mij mijn modem al jaren kwijt (het is zo'n zyxel 2812, gebruik nu een fritzbox). Moet die nog terug, mocht ik opzeggen? Zo ja, wat kan ik hieraan doen?
Nee doe hoeft niet meer terug.
Alleen de v8 en v10 willen ze terug.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Tdem
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Gisteren gebeld met Telfort, omdat ons contract weer afliep. Met een jaar verlengd en krijg nu 3 maanden gratis :). Toch altijd weer leuk. Snelheid zou 50/5 moeten zijn. Maar ik haal 102/27. Fijn om dicht bij de straatkast te zitten!

• ParkOverall
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14:14
quote:
chucky666 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 00:12:
[...]

Nee doe hoeft niet meer terug.
Alleen de v8 en v10 willen ze terug.
Net een ZyXel terug moeten sturen?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

quote:
ParkOverall schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:24:
[...]

Net een ZyXel terug moeten sturen?
Toen ik de v8 kreeg mocht ik de zyxel weg mieteren.
Bij de v10 wilden ze de v8 wel terug.

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:37

vliegnerd

Nintendo fan.

Hier ook vorig jaar een experiabox gekregen. Hoefde zyxel niet terug te sturen.

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:09

OgWok

U.N.C.L.E.

Ben overgestapt van Telfort naar NLEx en moest de Zyxel 2812 wel terugsturen. Was overigens gratis.
Van NLE kreeg ik een EB V10.....

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• vr6-only
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:15

vr6-only

Blub Blub

quote:
OgWok schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:02:
Ben overgestapt van Telfort naar NLEx en moest de Zyxel 2812 wel terugsturen. Was overigens gratis.
Van NLE kreeg ik een EB V10.....
Indien je enige router een Zyxel is, dan is het logisch. Had je echter een V8 of V10 en een Zyxel gehad, dan willen ze enkel de meest recente.

It ain't stupid if it works!

• keko12
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22:10
quote:
Tdem schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:17:
Gisteren gebeld met Telfort, omdat ons contract weer afliep. Met een jaar verlengd en krijg nu 3 maanden gratis :). Toch altijd weer leuk. Snelheid zou 50/5 moeten zijn. Maar ik haal 102/27. Fijn om dicht bij de straatkast te zitten!

[afbeelding]
Tegen welk maandtarief als ik vragen mag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
quote:
keko12 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:38:
[...]

Tegen welk maandtarief als ik vragen mag?
Alles-in-1 42,50 per maand

• copykat
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:14

copykat

Good copy isn't bad

quote:
vr6-only schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:32:
[...]

Indien je enige router een Zyxel is, dan is het logisch. Had je echter een V8 of V10 en een Zyxel gehad, dan willen ze enkel de meest recente.
Volgens mij kreeg je een V8 als je een zyxel had omdat die technisch beter aansloot bij de nieuwe settings indien je problemen had met telefoon of Itv.
Ik had een defecte zyxel (wifi defect) en kreeg een V8 die vervolgens zo slechte WiFi had dat ik een marktplaats zyxel kocht die ik via telfort liet ver-"telforten" (hun eigen firmware er op zetten).
Toen die overleed heb ik de V8 terug geplaatst (WiFi uitgeschakeld) en een eigen nieuwe router gekocht om er achter te zetten omdat ze geen V10 wilde sturen.
Die zyxels gingen allemaal kapot op de Wifi. ik heb nu een linksys 5Ghz/2.4Ghz werkt prima en de menu instellen is ook veel simpeler.(Die V8 had een interface uit jaar 1990 .)

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ze sturen nog steeds geen v10 standaard op. Heb dit jaar m'n abo afgesloten en heb een v8 hier staan. Wifi uit, want ik had m'n eigen router waar alles al was ingesteld en die is ook wat beter mbt bereik.

Spekkies | Commandline FTW

• Kees Klaassen
  • Nu online
Het is ongekend. De weken gaan voorbij en Telfort blijft mij bevelen tot wachten, ze beloven te bellen maar doen dat niet. Op mails wordt ook niet gereageerd. Telfort was altijd zo goed wat service betreft, ben ik de enige die zulke negatieve ervaringen heeft met ze de laatste tijd? Heb hier gewoon geen werkende verbinding maar geld innen doen ze wel keurig.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik heb geen klachten om hun KS te benaderen, dus in dat opzicht ben ik prima tevreden. Ben wel een beetje huiverig in geval ik ze wel nodig heb tbh.

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

quote:
Kees Klaassen schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:42:
Telfort was altijd zo goed wat service betreft, ben ik de enige die zulke negatieve ervaringen heeft met ze de laatste tijd? Heb hier gewoon geen werkende verbinding maar geld innen doen ze wel keurig.
Pas ook storing. De VDSL (koper) kabel tussen straatkast en huizenblok was kapot, damwand doorheen geslagen. Niet de schuld van Telfort natuurlijk, maar wel tientallen aansluitingen zonder verbinding.

Mijn ervaring met de eerste lijns telefonische helpdesk: Precies zo slecht als je het verwacht. Wel vriendelijk, maar echt heel weinig kennis. Lopen een stroomschema door en dat is het dan. Sturen dus een Guidion monteur voor binnen terwijl de hele straat geen internet heeft. Hebben geen info, en geven verkeerde info. Vertelde eerst dat het dezelfde dag nog opgelost zou worden. Totale onzin. Hadden ook na een week nog steeds niet door dat er een storing was in hele straat. Echt helemaal nutteloos dus.

De webcare via Twitter doet het veel beter. Maar de service is niet zo goed en snel als KPN. Mijn buren (KPN) hadden na 3 werkdagen een noodpakket (4G modem + digitenne) en ik moest er daarna dagenlang bij Telfort om zeuren. Maar voor het prijsverschil (>10 euro/maand) kun je behoorlijk veel 4G verstoken.

Uiteindelijk nooit een noodpakket gehad, want de verbinding was hersteld op de dag dat ze gingen nadenken over het sturen van een noodpakket. (5 werkdagen). Overigens bleek "noodpakket" wel het magische woord bij de helpdesk. Als je dat zegt gaat de eerste lijns meteen met de achterban in overleg.

Wel netjes 8 dagen abonnementsgeld terug gekregen. Ik had veel liever een werkende verbinding gehad, Maar de wettelijke compensatie hebben ze netjes betaald. Lijkt me ook iets voor jou, Kees Klaasen. Je hebt iig recht op terugbetalen van abo geld.

Dus:
- Neem contact op met de webcare via twitter.
- Zeg dat je een noodpakket wilt tegen de telefonische helpdesk.
- Vraag abogeld terug via webcare.

vliegnerd wijzigde deze reactie 11-10-2017 22:05 (8%)

Eerst kwam ik hier alleen om computer te bouwen. Tegenwoordig ook voor CV-ketels en racefietsen...

• Kees Klaassen
  • Nu online
quote:
vliegnerd schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:00:
[...]

Pas ook storing. De VDSL (koper) kabel tussen straatkast en huizenblok was kapot, damwand doorheen geslagen. Niet de schuld van Telfort natuurlijk, maar wel tientallen aansluitingen zonder verbinding.

Mijn ervaring met de eerste lijns telefonische helpdesk: Precies zo slecht als je het verwacht. Wel vriendelijk, maar echt heel weinig kennis. Lopen een stroomschema door en dat is het dan. Sturen dus een Guidion monteur voor binnen terwijl de hele straat geen internet heeft. Hebben geen info, en geven verkeerde info. Vertelde eerst dat het dezelfde dag nog opgelost zou worden. Totale onzin. Hadden ook na een week nog steeds niet door dat er een storing was in hele straat. Echt helemaal nutteloos dus.

De webcare via Twitter doet het veel beter. Maar de service is niet zo goed en snel als KPN. Mijn buren (KPN) hadden na 3 werkdagen een noodpakket (4G modem + digitenne) en ik moest er daarna dagenlang bij Telfort om zeuren. Maar voor het prijsverschil (>10 euro/maand) kun je behoorlijk veel 4G verstoken.

Uiteindelijk nooit een noodpakket gehad, want de verbinding was hersteld op de dag dat ze gingen nadenken over het sturen van een noodpakket. (5 werkdagen). Overigens bleek "noodpakket" wel het magische woord bij de helpdesk. Als je dat zegt gaat de eerste lijns meteen met de achterban in overleg.

Wel netjes 8 dagen abonnementsgeld terug gekregen. Ik had veel liever een werkende verbinding gehad, Maar de wettelijke compensatie hebben ze netjes betaald. Lijkt me ook iets voor jou, Kees Klaasen. Je hebt iig recht op terugbetalen van abo geld.

Dus:
- Neem contact op met de webcare via twitter.
- Zeg dat je een noodpakket wilt tegen de telefonische helpdesk.
- Vraag abogeld terug via webcare.
Dank jullie voor jullie reacties. Heb het advies gevolgd en uiteindelijk iemand van de klachtenafdeling aan de lijn gekregen. Echter Telfort ontkent nu plots dat er stabiliteitsproblemen zijn op mijn locatie. Ze zouden KPN erop hebben gezet zonder mijn weten en hun metingen wijzen uit dat er geen problemen uit, nota bene nadat het door 2 Guidion monteurs is bevestigd dat er problemen met het koper zijn.

Noodpakketten doen ze niet en compensatie/schadevergoeding/geld terug doen ze pas als het probleem daadwerkelijk opgelost is, tenzij dit probleem volgens hen nooit aanwezig is geweest natuurlijk. Telfort is een gedrocht verworden, ik raad het nooit meer iemand aan.

Heb nu schriftelijk alle relevante documenten opgevraagd, film gemaakt van de router die steeds uitvalt (oranje/rode lampjes), een ping script aangezet om het wegvallen aan te tonen en de rapporten via de Guidion monteurs aangevraagd. Ongehoord dat een klant door zoveel ellende moet om zijn internet problemen op te laten lossen. Je zou bijna zeggen dat ze internet als eerste levensbehoefte dienen te classificeren.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:17
Telfort heeft vannacht mijn router een nieuw IP gegeven. Het vreemde is, dat mijn Windows 10 PC's aangeven dat er geen Internet is. Als ik Windows een analyse laat doen: Er zijn connectiviteitsproblemen met uw breedbandmodem.

Wat heb ik geprobeerd:
Op de Telfort website staan geen storingen.
In de Fritz!Box ziet alles er goed uit (profielen ook Telfort en Telfort IPTV).
De Fritz!Box heb ik al herstart, dit leverde geen verbetering.
De Fritz!Box is up-to-date, software versie 6.83.
De DHCP in de AVM Fritz!Box staat ook nog goed.

Iemand nog een idee?

Ik heb het probleem opgelost, door de DNS servers te wijzigen in de Windows PC's.

Blijkbaar heeft Telfort afscheid genomen van deze DNS servers:
195.241.77.55
195.241.77.58

Jumpman wijzigde deze reactie 26-10-2017 09:51 (26%)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:04
Zoals je ziet kan het hardcoden van DNS servers tot onverwachte problemen leiden. En als ik het al eens gebruik, dan kies ik voor de eerste een adres van de isp zelf en voor het tweede bijvoorbeeld google dns (8.8.8.8) als fallback optie.

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15-06 12:53
Kan iemand mij bevestigen of dat Telfort xDSL nu tegenwoordig praktisch over hetzelfde IP netwerk gaat als KPN, of is er nog steeds verschil tussen de twee netwerken?

• -Z-
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:42
quote:
Jeffrey87 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:27:
Kan iemand mij bevestigen of dat Telfort xDSL nu tegenwoordig praktisch over hetzelfde IP netwerk gaat als KPN, of is er nog steeds verschil tussen de twee netwerken?
Ja, maar niet bij iedereen.

• harlekein
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 04-06 09:52

harlekein

Creator Owner

quote:
Albantar schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:18:
Hmmm... ik heb Telfort dus opgezegd per 1 juli en nu merk ik dat mijn verbinding instabiel is. Toeval?
Vreemd genoeg heb ik nu hetzelfde.

• rschwartnld
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03-06 16:27

rschwartnld

Webbie voor intimi

Ik heb vandaag weer gekeken of er een provider is die bonded vdsl aanbied.
In eerste instantie dacht ik dat het mogelijk niet kon, maar al snel blijkt uit een test dat ik tot 210 Mbps mogelijk is op mijn adres dit omdat ik letterlijk een kpn kast voor de deur heb.
Nergens vind ik een aanbod voor particulieren, die de 200+ vdsl aanbieden.
Zakelijk blijkt het geen enkel probleem te zijn om bonded vdsl geleverd te krijgen.
Het probleem daarvan is dat daar geen tv en dergelijke bij word aangeboden.
Of kan je zakelijk nemen en daar via een of andere oplossing toch ook iptv op krijgen?

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:41
quote:
rschwartnld schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:08:
Zakelijk blijkt het geen enkel probleem te zijn om bonded vdsl geleverd te krijgen. Of kan je zakelijk nemen en daar via een of andere oplossing toch ook iptv op krijgen?
Even los daarvan, als je bij Telfort een zakelijk abo wilt, moet je ook ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Daar kwam ik achter toen ik vorig jaar een duo simkaart wilde voor Telfort mobiele telefonie. Die kun je alleen maar krijgen in combinatie met een zakellijk abonnement, als particulier kun je het vergeten.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Wie hebben er trouwens IPv6 met hun Experiabox v8? Bij mij staat het op disabled en kan in de interface nergens die optie vinden om 't eventueel aan te zetten. Ik kwam er vorige week namelijk achter dat Firefox op m'n HTPC rete traag was en 30-45 seconde stond te wachten op DNS resolution, wat 'miraculeus' was verholpen na het uitschakelen van IPv6 in FF. M'n PC heeft geen IPv6 adres (behalve de standaard link-local), geen gateway en al helemaal geen DNS ervan.

• Henk007
quote:
Hero of Time schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:43:
Wie hebben er trouwens IPv6 met hun Experiabox v8? Bij mij staat het op disabled en kan in de interface nergens die optie vinden om 't eventueel aan te zetten.
Hier precies hetzelfde, staat in de Experiabox v8 default op disabled. Geen idee of Telfort überhaupt ipv6 ondersteunt.
https://www.telfort.nl/pe...vice/ipv6-bij-telfort.htm

geen idee of dit actueel is en dus betekent dat op termijn ipv6 wordt uitgerold.

Henk007 wijzigde deze reactie 22-11-2017 22:41 (15%)

• rschwartnld

rschwartnld

Webbie voor intimi

Ik heb ook al meerdere keren gekeken naar ipv6 volgens mij heeft het geen zin.
Zover ik heb kunnen zien zit ipv6 helemaal niet in het aanbod bij telfort, de servers ondersteunen het niet,
Dus als programma's via ipv6 willen gaan communiceren dan is dit nutteloos.
Daarvoor moet je vrees ik toch echt bij xs4all zitten, maar eerlijk gezegd ben ik daar weggegaan omdat het na de overname letterlijk veel slechter werd en dat tegen de premium prijs.
Hetzelfde gaat op voor kpn zelf die zou kwalitatief de beste moeten zijn, helaas de praktijk laat heel wat anders zien.
Uiteraard is het overal iets, maar ik moet bekennen dat telfort een hele tijd mij een positief beeld liet zien.
Helaas is dit ook alweer voorbij, de laatste jaren allemaal wazige storingen met van alles en nog wat.
De helpdesk is van behulpzaam naar een echte prijsstunter helpdesk gegaan, dus letterlijk zoek het zelf maar uit of hoepel maar op. Dus ja de laatste 2 jaar is het een behoorlijk achteruit gegaan.
Ik heb al 2 jaar geen radio meer op de tv die het doet, als ik bepaalde kanalen open heb komt het regelmatig voor dat de zender wegvalt en helemaal geen beeld meer geeft.
Inmiddels komt het steeds vaker voor dat als je een pagina opvraagt op inet dat deze weigert met de meest wazige foutmeldingen.
Klagen heeft niet echt veel zin je probleem word niet echt serieus genomen. Tsja en daar zit je dan want alternatieven zijn er niet echt meer. Bijna alle sub merkjes maken gebruik van het net van de grote drie en huren de bandbreedte daar in. En ziggo is echt de laatste op de planeet waar ik ooit gebruik van zou maken. De enige die er over is om nog te proberen zou tele2 zijn maar ja daar hoor en zie ik ook complete horror stories plaatsvinden.
De echt goede providers bestaan niet meer of zijn overgenomen door kpn die er een nieuwe melk koe van heeft gemaakt uiteraard met veel minder kwaliteit. Want tsja kpn wil nu eenmaal alleen maar super winsten maken.

@grun93 je hebt dat goed gezien maar in mijn geval is dat geen probleem ik heb een btw nummer ter beschikking. Bij de zakelijke keuzes zie ik geen combinatie oplossingen waar je alles in een kan afnemen. Ik zit er niet op te wachten om voor tv en telfonie een ander contract te moeten nemen.
Uiteraard kan ik het mis hebben, maat tot dusver heb ik niets gevonden die deze 3 als 1 pakket aanbied.

rschwartnld wijzigde deze reactie 22-11-2017 22:49 (5%)
Reden: typo

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 22:29
quote:
Puch-Maxi schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:59:
[...]
Het is nog in onderzoek, er zijn vier andere aansluitingen die ook hinder ondervinden.
Duurt even, maar dan heb je ook wat. Sinds een paar weken weer terug op 28 Mbps down 3.5 Mbps up :).
Buurman had VDSL gekregen en veroorzaakte gigantische overspraak op onze lijn. Tja, zie dat maar eens te vinden.

My favorite programming language is solder.

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-06 11:35
quote:
rschwartnld schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:08:
Ik heb vandaag weer gekeken of er een provider is die bonded vdsl aanbied.
In eerste instantie dacht ik dat het mogelijk niet kon, maar al snel blijkt uit een test dat ik tot 210 Mbps mogelijk is op mijn adres dit omdat ik letterlijk een kpn kast voor de deur heb.
Nergens vind ik een aanbod voor particulieren, die de 200+ vdsl aanbieden.
Zakelijk blijkt het geen enkel probleem te zijn om bonded vdsl geleverd te krijgen.
Het probleem daarvan is dat daar geen tv en dergelijke bij word aangeboden.
Of kan je zakelijk nemen en daar via een of andere oplossing toch ook iptv op krijgen?
Ook bij xs4all gekeken? Die lijken wel bonded aan te bieden als ik daar mijn postcode check.

...only by myth-making, only by becoming 'sub-creator' and inventing stories, can Man aspire to the state of perfection...

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21:33
Vraagje over vdsl, hier in het dorp is er nog adsl, terwijl een dorp verderop al vdsl heeft.
Was gisteren bij schoonfamilie en zag dat ze daar een 50/10 verbinding hebben. Momenteel gebruik ik Ziggo 40/4. Is ergens een roadmap kwa uitrol te vinden?

@hieronder, die site had ik gevonden idd. Distributiepunt is MDF, bij schoonfamilie is hij SDF.
Geen roadmap of plannen te zien helaas.

Harmen wijzigde deze reactie 04-12-2017 16:32 (21%)

Whatever.

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20:55
quote:
Harmen schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:17:
Vraagje over vdsl, hier in het dorp is er nog adsl, terwijl een dorp verderop al vdsl heeft.
Was gisteren bij schoonfamilie en zag dat ze daar een 50/10 verbinding hebben. Momenteel gebruik ik Ziggo 40/4. Is ergens een roadmap kwa uitrol te vinden?
Je kunt het hier eens proberen (even je postcode + huisnummer invullen):
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

• Henk007

• rschwartnld

rschwartnld

Webbie voor intimi

Volgens die site kan er op mijn adres bonded dsl worden aangeboden tot 212 Mbit/s
Vervolgens heb ik meerdere zoek sites doorgespit maar kan nergens een bonded contract krijgen anders dan 1 zakelijke aanbieding welke alleen internet aanbied 200/20 wat mij ten zeerste verbaasd is ook nu weer de upload extreem laag word aangeboden. Voor kpn/telfort zat ik bij vodafone waar ik zalige snelheden had van 102/40 Mbit helaas was daar de TV en het regelmarig helemaal wegvallen van de verbinding de druppel.
Overigens is nu waarschijnlijk deze provider nog de enige echte tegenhanger van kpn op de markt.
Als de overname van Tele2 word goedgekeurd hebben wij nog maar 2 echte aanbieders van internet in nederland dus ook nu weer eindigt de zogenaamde goed privatisering in het uiteindelijke absolute eigendom van enkele grote eigenaren. Let wel er zijn vele merken op de markt, maar deze zijn allen eigendom van deze 2 reuzen. Overigens zou het mij niet verbazen als beide ook nog een aandelen in elkaars eigendommen bezitten, helaas is dat erg moeilijk te achterhalen omdat daar diverse investering of belegging bedrijven tussen zullen zitten.
Maar goed als ik domweg tracht om het huidige prive contract om te zetten blijkt dat geen enkele partij anders dan een enkeling deze veel snellere verbinding wil aangaan. De vraag is hoe kan je dan toch een volledig zender aanbod krijgen op je tv, zonder al te veel kwijt te zijn aan extra kosten.
Uiteraard werken netflix en dergelijke vlekkeloos op de pc, maar de standaard nederlandse zenders blijken wat lastiger te zijn vooral de commercielle zenders waar je dan ineens een decoder voor nodig hebt om deze te kunnen ontvangen. Ook een poging om bij het huidige kpn/telfort over te stappen naar een zakelijke verbinding strand omdat ik dan exact dezelfde verbinding zou krijgen die ik al heb. Met al de lasten en lusten van deze provider. Maar eerlijk gezegd ben ik ze helemaal zat. Ik heb maar 2/3 van datgene waar ik voor betaal. De telefoon werkt wel maar vaak ook niet, ben soms dagen of weken lang niet te bereiken. De tv werkte tot een half jaar terug aardig maar na inmiddels 5 nieuwe modems en eindeloos aantal keren resetten van het modem ( het standaard afschepen van een klant zijn klachten) zit ik nog met het steeds niet werken van de radio, het regelmatig haperen van het tv beeld, het plotseling uitvallen van het geluid op zenders. Het gebruik van een 0900 nummer voor support en dan nog meerdere ergernissen m.b.t. mijn mobiele telefoon ondanks meerdere verschillende telefoons kraken van de lijn, 0 tot 1 streepje bereik, maar ook hier weer het verhaal van vrienden/kennissen en bedrijven het niet bereikbaar te zijn. Terwijl de telefoon de hele dag naast of voor mij ligt, jawel aan de lader zodat het ding niet leegloopt.
Want laat ik het ding liggen is het na 6 uur leeg, ik wijt dit aan het zeer lage signaal van kpn in mijn omgeving.
Ik was net van plan over te stappen naar tele2 omdat kpn telfort zo belabberd uitpakt er al 2 jaar geen ruk doet om de problemen op te lossen. Het zal ze worst zijn elke poging er iets aan te veranderen eindigt standaard in of een nieuw modem sturen of het eindeloos opnieuw resetten van het modem zonder enig nut.

• Sjah
  • Laatst online: 23:09
Vodafone enige echte concurrent naast die 2? Ow, dacht dat Tele2 ook onverstoorbaar doorgaat...

Specs

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Zonder info te geven hebben ze nu dus de hd zenders via vdsl vanaf 1 gezet.
Vanmorgen wilde ik even kijken en toen stond dus bij 701 dat die voortaan vanaf 1 te bekijken waren.
Dus ik naar 1 en erboven maar gewoon sd beeld.
Moest dus het tv kastje opnieuw instellen om hd zenders te kunnen bekijken.
Vindt het niet erg al hoe wel ik me logitech weer opnieuw moet instellen en het graag even van te voren had geweten.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Zooo! daar hadden ze t een jaar geleden over geloof ik .

Zal wel weer gefaseerd gaan want ik zie nog niks. (ook geen berichtje)

Hoe bedoel je op nieuw instellen? opnieuw opstarten?

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:21
Ik heb het volgens onderstaande instructies geprobeerd, maar helaas is ook bij mij alles nog als vanouds. :/ Dat wordt dus wachten op een berichtje.
quote:
Manier 1:
  • Druk op Menu op de witte afstandsbediening
  • Ga in het menu naar 'Instellingen' en druk op OK
  • Druk nu 2x op de gele knop op de witte afstandsbediening.
  • Zet beide opties op 'Ja' (Dit doe je door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.)
  • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK
  • Kies 'Ja' om door te gaan.
De tv-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit duurt enkele minuten.

Manier 2:
  • Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar aan de achterkant of ontkoppel de stroomkabel
  • Wacht 30 seconden
  • Zet de de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de de stroomkabel aan
  • Druk als de tekens ''OP'' in beeld komen kort op de standbyknop op de bovenkant van de tv-ontvanger. Je krijgt nu het systeemmenu in beeld.
  • Zet de selectie op 'Software verwijderen' door de standbyknop verschillende keren kort in te drukken.
  • Bevestig'Software verwijderen' door 3 seconden de standbyknop ingedrukt te houden.
De ontvanger wordt opnieuw opgestart en de software wordt opnieuw geladen. Dit duurt enkele minuten.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Zozo, dus eindelijk HD kanalen in de fatsoenlijke volgorde. Ben ik net gewend aan de hoge getallen en het snel wisselen erheen, verandert het weer. Enig idee hoe erg en eng dat is, verandering?

:+

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

quote:
copykat schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 17:27:
Zooo! daar hadden ze t een jaar geleden over geloof ik .

Zal wel weer gefaseerd gaan want ik zie nog niks. (ook geen berichtje)

Hoe bedoel je op nieuw instellen? opnieuw opstarten?
In de instellingen van me kastje stond de beeldinstelling opeens weer op sd terwijl deze altijd op hd stond.
Dus deze moest ik eerst weer op hd zetten voordat ik weer een beetje normaal beeld had. ;)

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:42
quote:
Hero of Time schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:09:
Zozo, dus eindelijk HD kanalen in de fatsoenlijke volgorde. Ben ik net gewend aan de hoge getallen en het snel wisselen erheen, verandert het weer. Enig idee hoe erg en eng dat is, verandering?

:+
Lees ik het goed?? HD op 1, 2, 3 etc?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Pilovali schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:59:
[...]

Lees ik het goed?? HD op 1, 2, 3 etc?
Als ik de post van @chucky666 goed begrijp wel ja.

Ik kon begin van de avond nog prima tv kijken. Daarna ontvanger op standby gezet en daarna geen beeld meer, alleen een foutmelding. Stroom er helemaal af, even gewacht, dan weer aan en normaal beeld en werkend. Alleen geen HD op 1 e.d. Blijkbaar moet je echt 't ding resetten.
Oh, en geen bericht gehad overigens.

Hero of Time wijzigde deze reactie 16-01-2018 22:43 (3%)

• Pilovali
quote:
Hero of Time schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:42:
[...]

Als ik de post van @chucky666 goed begrijp wel ja.

Ik kon begin van de avond nog prima tv kijken. Daarna ontvanger op standby gezet en daarna geen beeld meer, alleen een foutmelding. Stroom er helemaal af, even gewacht, dan weer aan en normaal beeld en werkend. Alleen geen HD op 1 e.d. Blijkbaar moet je echt 't ding resetten.
Oh, en geen bericht gehad overigens.
Resetten als in: power cycle?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Pilovali schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:53:
[...]

Resetten als in: power cycle?
Dat heb ik moeten doen om weer beeld te krijgen, maar nee, niet om je zenders fatsoenlijk te krijgen. Daarvoor moet je de stappen volgen van @Tommert38.

• Pilovali
quote:
Hero of Time schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:54:
[...]

Dat heb ik moeten doen om weer beeld te krijgen, maar nee, niet om je zenders fatsoenlijk te krijgen. Daarvoor moet je de stappen volgen van @Tommert38.
Ahja. Lezen is niet echt m'n ding :P
Welke dingen raak je onder andere kwijt?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Pilovali schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:11:
[...]

Ahja. Lezen is niet echt m'n ding :P
Welke dingen raak je onder andere kwijt?
Reacties boven je lezen is blijkbaar heel moeilijk. ;)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik weet dat ze vaak gefaseerd firmware pushen meestal zonder vooraf berichtje.
gewoon een powercylce s'nachts. beetje lullig als je een film zit te kijken maar volgens mij houden ze daar rekening mee. Ik schakel s 'avonds laat altijd naar standby, dan zouden ze kunnen pushen.

helemaal opniew instellen voor een gids verandering? lijkt me beetje overdreven. Hoogstens zijn je serie opnames in de war met kanaalwijziging.

• Zutphenees
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 16-06 17:58
Ik zit er nu met alles in een, maar nooit weer. Een modem update die verkeerd uitpakt krijgen ze binnen een maand niet hersteld. Het volk wat je aan de telefoon krijgt is getraind om te liegen, de bal bij jou neer te leggen, jou onnodige handelingen te laten verrichten,

Verder beloven ze veel aan de telefoon maar ze maken er niets van waar. Mijn abonnement loopt zoals het er nu voorstaat tot Juli, daarna nooit weer. Nog niet voor niets wil ik het hebben.

• Philflow
  • Registratie: april 2006

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik had een Zyxel modem van Telfort. Nu hebben ze mij een Astoria Experia box V8 opgestuurd.

Ga ik hier iets mee op vooruit?

Ik heb eigenlijk geen enkele klacht over de Zyxel. Ik had bij Telfort wel geklaagd over het tv kastje (trage menu's) maar dat hebben ze denk ik verkeerd begrepen.

Philflow wijzigde deze reactie 18-01-2018 18:21 (39%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Trage menu's bij de TV box van Telfort? Man, ga eens met een Ziggo Horizon wat doen, dan klaag je echt niet meer over de ontvangers van Telfort, KPN en aanverwanten. :P

• Philflow

Philflow

quote:
Hero of Time schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:49:
Trage menu's bij de TV box van Telfort? Man, ga eens met een Ziggo Horizon wat doen, dan klaag je echt niet meer over de ontvangers van Telfort, KPN en aanverwanten. :P
Ik had er eigenlijk nooit klachten over totdat ik bij een vriend kwam die NLE heeft, is ook KPN TV. Zijn menu's waren veel sneller. Ik denk dat het aan het TV kastje ligt.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

quote:
Philflow schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:20:
Ik had een Zyxel modem van Telfort. Nu hebben ze mij een Astoria Experia box V8 opgestuurd.

Ga ik hier iets mee op vooruit?
bagger interface menu. geen tweede wifi Sidd, WiFi word zo weggeblazen door de buren, hmm ik zou zeggen nee.

ik heb een eigen router gekocht en de v8 doet tv , bellen en internet doorgeven geen WiFi aan. Dus mijn eigen router is nu mijn netwerk. Dat werkt best goed. maar indien je dit niet wilt push voor de V9 of V10

Het was dat mn op de kop getikte ZyXel ook overleed (WiFi dood) anders had die V8 nog in de la gelegen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Gisteravond bij de TV ontvanger in de slaapkamer een full wipe gedaan om te kijken of ik nu HD zenders op 1, 2, etc had, maar nee, nog niet blijkbaar. De HD indicator LED staat niet aan bij 1, terwijl deze bij 701 wel aan staat.

• Ramon
  • Laatst online: 17:09
quote:
Zutphenees schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:56:
Ik zit er nu met alles in een, maar nooit weer. Een modem update die verkeerd uitpakt krijgen ze binnen een maand niet hersteld. Het volk wat je aan de telefoon krijgt is getraind om te liegen, de bal bij jou neer te leggen, jou onnodige handelingen te laten verrichten,

Verder beloven ze veel aan de telefoon maar ze maken er niets van waar. Mijn abonnement loopt zoals het er nu voorstaat tot Juli, daarna nooit weer. Nog niet voor niets wil ik het hebben.
Vervelend. Ik heb zelf goede ervaringen eigenlijk. Ik werd een half jaar geleden ineens out of the blue gebeld door Telfort of ik tevreden was. Ik even nadenken, ja eigenlijk wel! Maar bedacht ik me, ik heb soms een paar keer per avond dat het beeld van de TV even een paar seconden blijft hangen. Stoort niet al te veel omdat ik veel Netflix kijk, maar bij voetbalwedstrijden wel irritant.

Dus de mevrouw van Telfort meteen in de actie om een afspraak te maken met hun monteursdienst. Maar ik kon eigenlijk alleen in het weekend (vond het ook niet belangrijk genoeg om voor thuis te blijven). Maar goed, op een zaterdag hier die monteur voor de deur en die heeft het gewoon gefixed! (bleek dat er voor het aansluitingspunt een aftakking zat voor de telefoon van de vorige eigenaar die roet in het eten gooide).

Helemaal top.

• Philflow

Philflow

Ik heb de Motorola Vip 1853 als tv kastje. Kan het kloppen dat deze langzame menu's heeft?

Afgaande op deze verhalen komt het vaker voor: https://www.google.nl/sea...k1j33i160k1.0.PcOafuHtlgo

Kan iemand mij vertellen wat een sneller kastje is?

Philflow wijzigde deze reactie 19-01-2018 11:55 (5%)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:53

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

quote:
Philflow schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:24:
Ik heb de Motorola Vip 1853 als tv kastje. Kan het kloppen dat deze langzame menu's heeft?

Afgaande op deze verhalen komt het vaker voor: https://www.google.nl/sea...k1j33i160k1.0.PcOafuHtlgo

Kan iemand mij vertellen wat een sneller kastje is?
Arcadyan HMB2260(v2).

www.google.nl

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-06 11:36
Zo te zien krijgt Ziggo hier eindelijk concurrentie qua snelheid:

Zou nu theoretisch 18 Mbit hebben, heb nu praktisch een 50/5 Ziggo lijntje dat best OK is maar als Telfort 50/5 kan leveren dan bespaar ik aardig wat (hoef geen TV en heb daar al een mobiel abonnement).

Vraag is: hoe betrouwbaar is zo'n datum qua geplande upgrade en hoe lang duurt het voor die upgrade in de praktijk werkt voor de eindconsument (in dit geval voor hen die bij KPN dochter Telfort zitten)?

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

quote:
prOnorama2 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:43:
Vraag is: hoe betrouwbaar is zo'n datum qua geplande upgrade en hoe lang duurt het voor die upgrade in de praktijk werkt voor de eindconsument (in dit geval voor hen die bij KPN dochter Telfort zitten)?
In mijn geval (2014) werd de straatkast geplaatst (vervangen) in mei (lees ik in dit topic:) vliegnerd in "[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20"

En uiteindelijk ergens in augustus/september(?) pas VDSL2.

Reken dus maar op enkele maanden... Ik hoop dat het tegenwoordig sneller gaat!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ze mogen bij mij wel eens zo'n upgrade doen. Ik zit met ongeveer dezelfde snelheden, 18 Mbps down is niet echt meer van deze tijd. En Ziggo wil ik niet. Toen ik eerder keek op de netco pagina, kreeg ik een error. :/

Edit: Ah, nu werkt 't wel. Niets gepland. -O-

Hero of Time wijzigde deze reactie 21-01-2018 14:39 (10%)

• prOnorama2
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17-06 11:36
quote:
vliegnerd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:05:
[...]

In mijn geval (2014) werd de straatkast geplaatst (vervangen) in mei (lees ik in dit topic:) vliegnerd in "[Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20"

En uiteindelijk ergens in augustus/september(?) pas VDSL2.

Reken dus maar op enkele maanden... Ik hoop dat het tegenwoordig sneller gaat!
Ik hoop het het ook. Ik zal KPN en Telfort wel even bellen tegen de tijd dat de upgrades doorgevoerd (zouden moeten) zijn, volgende maand zo te zien.

• paulvdwal
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:41
quote:
prOnorama2 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 03:04:
[...]

Ik hoop het het ook. Ik zal KPN en Telfort wel even bellen tegen de tijd dat de upgrades doorgevoerd (zouden moeten) zijn, volgende maand zo te zien.
Niet om je teleur te stellen, maar staar je niet blind op Netco.
Ik wacht al 4+ jaar op een upgrade, zolang wordt er bijna maandelijks geschoven met datum's, in de afgelopen jaren heeft er al meerdere malen een concrete datum gestaan.

Sinds vorig jaar is de historie van een kast op te vragen via:
https://vvdsl.robinflikkema.nl/
of
https://vvdsl.diederik.it/map

Zoals de mijne:

en:

Adres is van de kast zelf, ik zit daar nog eens 400 meter vanaf, afstand van deze kast naar de wijkcentrale is zo'n 900 meter.

paulvdwal wijzigde deze reactie 24-01-2018 11:09 (44%)

• Jeffrey87
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15-06 12:53
quote:
paulvdwal schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:56:
[...]

Niet om je teleur te stellen, maar staar je niet blind op Netco.
Ik wacht al 4+ jaar op een upgrade, zolang wordt er bijna maandelijks geschoven met datum's, in de afgelopen jaren heeft er al meerdere malen een concrete datum gestaan.

<knip>
Dat er nu maanden komen te staan in plaats van kwartalen, is wel goed nieuws.
Dit betekend dat de betreffende kast sinds kort is voorzien van glasvezel, en dat ze nu nog wachten op het plaatsen of activeren van de DSLAM's.

Hier in de buurt zijn een paar weken geleden alle kasten vervangen, en zijn ze nu begonnen met het graven van glasvezel. Ongeveer 350 meter verderop zijn ze al ruim 4 dagen bezig met het aansluiten van de fibers en zijn er ook al een aantal heren van KPN (en aannemers BAM en Schuring) geweest voor het plaatsen van spullen in de kast.

Ook bij jou gaat het goedkomen!

• paulvdwal
quote:
Jeffrey87 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Dat er nu maanden komen te staan in plaats van kwartalen, is wel goed nieuws.
Dit betekend dat de betreffende kast sinds kort is voorzien van glasvezel, en dat ze nu nog wachten op het plaatsen of activeren van de DSLAM's.

Hier in de buurt zijn een paar weken geleden alle kasten vervangen, en zijn ze nu begonnen met het graven van glasvezel. Ongeveer 350 meter verderop zijn ze al ruim 4 dagen bezig met het aansluiten van de fibers en zijn er ook al een aantal heren van KPN (en aannemers BAM en Schuring) geweest voor het plaatsen van spullen in de kast.

Ook bij jou gaat het goedkomen!
Ooit komt het ook wel, alleen ik wacht al vrij lang, en er hebben zelfs al concrete data gestaan, dus het feit dat het van kwartalen nu weer naar maanden gaat zegt mij inmiddels niets meer ;)

Maar misschien dat jij of iemand anders het volgende hier snapt:
Maandelang heb ik dit:

En nu sinds vorige week dit:

En Telfort geeft niet thuis: "Het is meer dan 8Mbit/s dus we doen er niets aan".
Modem reset helpt niet, EB8 eraan, zelfde resultaat.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Er staan onder de snelheid wat andere waarden. Latency is niet meer een getal, maar een woord en G.INP staat opeens aan ipv uit. Zou dat het kunnen zijn?

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

quote:
paulvdwal schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:17:
[...]

En Telfort geeft niet thuis: "Het is meer dan 8Mbit/s dus we doen er niets aan".
G.INP (G.998.4) is aangezet aan de andere kant van de koperkabel. G.INP wordt gebruikt om betere verbindingen te krijgen, meestal in combinatie met VDSL2. Maar, dat is bij jou niet het geval.
Latency is nu "fast" EDIT: in mijn fritzbox (vvdsl profiel 17a) staat er ook latency fast.

Kortom: De lijn wordt vanuit de centrale anders gebruikt/anders ingesteld. Met als doel betere prestaties. Raar dat het bij jou nu minder is.

EDIT2: Wellicht wordt de lijn door DLM op 17Mbit gehouden, om zeker te zijn dat de zaak stabiel is op deze snelheid en gaat dit in de komende dagen nog langzaam omhoog. Of ze hebben de lijn echt bewust op 17Mbit gecapped omdat je een abo hebt dat daarbij past.

Welk abonnement heb je?

vliegnerd wijzigde deze reactie 28-01-2018 19:58 (29%)
Reden: Max DSLAM throughput

• paulvdwal
quote:
vliegnerd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:34:
[...]

G.INP (G.998.4) is aangezet aan de andere kant van de koperkabel. G.INP wordt gebruikt om betere verbindingen te krijgen, meestal in combinatie met VDSL2. Maar, dat is bij jou niet het geval.
Latency is nu "fast" EDIT: in mijn fritzbox (vvdsl profiel 17a) staat er ook latency fast.

Kortom: De lijn wordt vanuit de centrale anders gebruikt/anders ingesteld. Met als doel betere prestaties. Raar dat het bij jou nu minder is.

EDIT2: Wellicht wordt de lijn door DLM op 17Mbit gehouden, om zeker te zijn dat de zaak stabiel is op deze snelheid en gaat dit in de komende dagen nog langzaam omhoog. Of ze hebben de lijn echt bewust op 17Mbit gecapped omdat je een abo hebt dat daarbij past.

Welk abonnement heb je?
DLM kan, het is nog geen vectoring, dus DLM zal nog aanwezig zijn.
Alleen hij staat hier al een week op, geen bit verschil, opnieuw aansluiten geeft ook keer op keer die exacte 17023.

Ik zit op ruim 1300 meter vanaf de wijkcentrale, er tussen zit een verdeelkast, niet actief, dat komt hopelijk volgende maand.
Met zo'n afstand is 17a ook niet handig denk ik.

Ik heb Telfort Standaard (tot 40Mbit / 4Mbit uit 2016).
Geen TV, geen telefonie, alleen puur en alleen internet.

Edit:
Gebeld met Telfort, de eerste medewerker had er duidelijk geen zin in:
"Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd?"....
Waarna spontaan de verbinding werd verbroken (Ik hing niet op, ik hou het maar positief, dus dat KPN Mobiel een spontane storing had).
De 2de medewerker kon zien dat de lijn instabiel was en heeft na een paar testjes gelijk een monteur aangestuurd.
Wordt vervolgd dus...

paulvdwal wijzigde deze reactie 29-01-2018 11:47 (15%)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mmm wil een 3de tv decoder maar vdsl dus max 2 stuks en daarna digitene.
Ziggo geen zin in want dan weer investeren in coax en vind ze duur.
Kpn kan ook maar zijn ook vrij duur.
Tele2 slechte ervaringen met de tv decoders.
Dan alleen blijft t-mobile over zo te zien.
Iemand ervaring met de decoders van hun?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

quote:
chucky666 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:55:
Ziggo geen zin in want dan weer investeren in coax en vind ze duur.
Dan alleen blijft t-mobile over zo te zien.
Iemand ervaring met de decoders van hun?
Geen vrienden/familie/buren op wiens naam je een STB kunt verkrijgen? Technisch is het prima mogelijk nml.

Kunnen ook XS4ALL of KPN klanten zijn, zelfde TV platform.

www.google.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

@chucky666, ik heb nog een Amino 140 in de lade liggen hier met voeding, zonder AB. Als ik 't goed begreep van de Telfort site, ondersteunen ze die dingen ook.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:00

Richh

Zeg maar Richard

quote:
chucky666 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:55:
Je internetsnelheid, dat KPN levert, is dus te laag voor een derde decoder.
quote:
Beide leveren over hetzelfde netwerk, waarom zouden zij wel 3 decoders kunnen leveren en Telfort niet?
quote:
Dan alleen blijft t-mobile over zo te zien. Iemand ervaring met de decoders van hun?
Ik denk dat je internetsnelheid bij T-Mobile ook te laag is, of bieden zij wel glas aan?

Al eens gekeken bij YoufoneTV en/of NLE? De eerste is ook een KPN dochter en NLE levert dezelfde hardware als KPN/Telfort voor goede prijzen.

Desalniettemin snap ik eerlijk gezegd niet zo goed waarom je met VDSL zou klooien als je Ziggo snelheden kan krijgen (en daarbij in theorie unlimited TV's). Het basispakket is waarschijnlijk sneller en wellicht goedkoper, zeker met de 6 maanden korting en een cashback meegerekend.

Mijn PC | Mijn MiLight app Android

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mja volgens mij worden je decoders geactiveerd op je abbo en op je lijn dus ik denk niet dat een decoder die niet van hun is gaat werken.
En waarom zou het niet kunnen?
Bij kpn zelf kan je op de vdsl lijn van 100 mb gewoon 4 of 5 decoders afnemen en dat gaat over dezelfde lijn als telfort.
Dus het kan wel gewoon want t-mobile en kpn waar het kan gaan over dezelfde lij als telfort hier.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

quote:
chucky666 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:29:
Mja volgens mij worden je decoders geactiveerd op je abbo en op je lijn dus ik denk niet dat een decoder die niet van hun is gaat werken.
Het ITV platform is tot aan je modem puur een L2 netwerk en gaat echt wel werken met een ‘vreemde’ STB. Je modem/lijn kijkt niet naar het abonnee nummer waarmee de STB is geactiveerd.

Neem er anders tijdelijk eentje mee naar huis en test daar gewoon met 3 actieve STB’s. Je zult zien dat het prima werkt, even onder voorbehoud dat je VDSL-lijn meer dan 35mbit is.

Ik heb thuis ook VDSL (van XS4ALL) en gebruik de STB van mijn ouders (met FTTH) waardoor ik nu op mijn VDSL verbinding de GlasHD kanalen tot mijn beschikking heb. 8) :+

MisteRMeesteR wijzigde deze reactie 30-01-2018 07:42 (12%)

www.google.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

quote:
Richh schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:17:
[...]
Je internetsnelheid, dat KPN levert, is dus te laag voor een derde decoder.
Misschien als je alle drie tegelijk aan wilt zetten, maar anders is er geen enkele technische reden mbt je internetverbinding om het niet te kunnen.
quote:
[...]
Beide leveren over hetzelfde netwerk, waarom zouden zij wel 3 decoders kunnen leveren en Telfort niet?
Als het echt met snelheid te maken heeft, dan komt het doordat KPN wel aan bonding doet en Telfort niet.
quote:
Desalniettemin snap ik eerlijk gezegd niet zo goed waarom je met VDSL zou klooien als je Ziggo snelheden kan krijgen (en daarbij in theorie unlimited TV's). Het basispakket is waarschijnlijk sneller en wellicht goedkoper, zeker met de 6 maanden korting en een cashback meegerekend.
Omdat hij al heeft aangegeven niet met Ziggo in zee te willen ivm extra investering in coax. En de ethernet oplossing die ze bieden is ook niet zaligmakend.

• krakendmodem
quote:
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:40:
[...]

Het ITV platform is tot aan je modem puur een L2 netwerk en gaat echt wel werken met een ‘vreemde’ STB. Je modem/lijn kijkt niet naar het abonnee nummer waarmee de STB is geactiveerd.

Neem er anders tijdelijk eentje mee naar huis en test daar gewoon met 3 actieve STB’s. Je zult zien dat het prima werkt, even onder voorbehoud dat je VDSL-lijn meer dan 35mbit is.

Ik heb thuis ook VDSL (van XS4ALL) en gebruik de STB van mijn ouders (met FTTH) waardoor ik nu op mijn VDSL verbinding de GlasHD kanalen tot mijn beschikking heb. 8) :+
En daar betaal je dan niet voor? Op den duur zal kpn dat toch doorhebben?

Kan ik als KPN internet klant zo de STB aansluiten van de buren? Of dient TV actief te zijn op mijn aansluiting?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-06 00:17

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
krakendmodem schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:26:
Dat geld wat je betaald is voor de huur van het IPTV apparaat.
quote:
Kan ik als KPN internet klant zo de STB aansluiten van de buren? Of dient TV actief te zijn op mijn aansluiting?
TV moet uiteraard wel actief zijn op jou aansluiting.

• krakendmodem
Ik dacht dat KPN kon zien op welke aansluiting een STB werd aangesloten, en zo de rekening voor die betreffende aansluiting opmaken.

Maar blijkbaar is dat anders.

Wel leuk om te weten, mocht het ooit eens van pas komen :).

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

quote:
krakendmodem schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:26:
[...]

Je betaald voor:

1. De huur cq. bruikleen van de STB;
2. Voor het abbonement van de STB, zonder abonnement is je STB natuurlijk onbuikbaar.
quote:
krakendmodem schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:33:
Ik dacht dat KPN kon zien op welke aansluiting een STB werd aangesloten, en zo de rekening voor die betreffende aansluiting opmaken.

Tuurlijk kunnen ze adhv MAC-Address van de STB achterhalen op welke aansluiting deze zit en natuurlijk _zouden_ ze _kunnen_ zien dat bepaalde multicast streams niet thuishoren op een VDSL aansluiting/straatkast; ik bedoel, ik zit op een straatkast met enkel xDSL klanten, dus dan zou een GlasHD stream niet door moeten komen.

Dit wordt gelukkig niet afgeschermd en gewoon doorgegeven vanuit de CO. Ik weet ook dat hier geen controle op plaats vindt ;)

Dus als ik thuis een extra STB wil bestel ik deze op naam/abbonnement van mijn ouders, betaal ik hun die 4¤ per maand en plaats ik de STB gewoon bij mij thuis achter mijn VDSL verbinding (=GlasHD kanalen erbij :P)

www.google.nl

• paulvdwal
quote:
paulvdwal schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:36:
[...]

DLM kan, het is nog geen vectoring, dus DLM zal nog aanwezig zijn.
Alleen hij staat hier al een week op, geen bit verschil, opnieuw aansluiten geeft ook keer op keer die exacte 17023.

Ik zit op ruim 1300 meter vanaf de wijkcentrale, er tussen zit een verdeelkast, niet actief, dat komt hopelijk volgende maand.
Met zo'n afstand is 17a ook niet handig denk ik.

Ik heb Telfort Standaard (tot 40Mbit / 4Mbit uit 2016).
Geen TV, geen telefonie, alleen puur en alleen internet.

Edit:
Gebeld met Telfort, de eerste medewerker had er duidelijk geen zin in:
"Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd?"....
Waarna spontaan de verbinding werd verbroken (Ik hing niet op, ik hou het maar positief, dus dat KPN Mobiel een spontane storing had).
De 2de medewerker kon zien dat de lijn instabiel was en heeft na een paar testjes gelijk een monteur aangestuurd.
Wordt vervolgd dus...
Monteur is geweest:
DLM Reset, en weer prima!

En de VVDSL heeft ook sinds vandaag weer een nieuwe conrete datum: 23-02-2018
Zien of het dit keer wel echt wordt doorgevoerd ;)
Al lijkt het mij wel sterk dat ze in 1 dag 183 kasten upgraden.

paulvdwal wijzigde deze reactie 31-01-2018 18:42 (4%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

nieuws: KPN gaat 400Mbit/s-dsl vanaf tweede kwartaal breed beschikbaar maken
Dat mogen ze hier bij mij wel gelijk invoeren. Het is echt belachelijk dat de buurgemeente gewoon standaard al een snelheid hebben die 3x hoger ligt dan wat ik haal. En Ziggo kan in beide gemeenten gewoon z'n max 300 Mbps bieden.

• Jumpman
quote:
paulvdwal schreef op zondag 28 januari 2018 @ 10:17:
[...]

Ooit komt het ook wel, alleen ik wacht al vrij lang, en er hebben zelfs al concrete data gestaan, dus het feit dat het van kwartalen nu weer naar maanden gaat zegt mij inmiddels niets meer ;)

Maar misschien dat jij of iemand anders het volgende hier snapt:
Maandelang heb ik dit:
[afbeelding]

En nu sinds vorige week dit:
[afbeelding]

Hier een vergelijkbaar probleem. Mijn verbinding wil sinds enkele weken niet meer hoger dan 12,5 Mbit terwijl dit altijd 33 Mbit was (Dit zie ik nog steeds bij Attainable throughput). Echter weigeren ze mij te helpen, omdat ik een AVM Fritz!Box heb.

Attainable throughput: 32900 kbit/s
Current throughput: 12450 kbit/s

IK heb de Fritz!Box al van het stroom afgehaald en aangesloten, nog een keer gereset, het Telfort + IPTV profiel opnieuw toegewezen, maar allemaal geen succes. Iemand nog een tip?

Jumpman wijzigde deze reactie 01-02-2018 09:39 (12%)

• paulvdwal
quote:
Jumpman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:30:
[...]

Hier een vergelijkbaar probleem. Mijn verbinding wil sinds enkele weken niet meer hoger dan 12,5 Mbit terwijl dit altijd 33 Mbit was (Dit zie ik nog steeds bij Attainable throughput). Echter weigeren ze mij te helpen, omdat ik een AVM Fritz!Box heb.

Attainable throughput: 32900 kbit/s
Current throughput: 12450 kbit/s

IK heb de Fritz!Box al van het stroom afgehaald en aangesloten, nog een keer gereset, het Telfort + IPTV profiel opnieuw toegewezen, maar allemaal geen succes. Iemand nog een tip?
Wat bij mij dus hielp was een dlm reset, maar daar heb je dus een monteur voor nodig.
En inderdaad, voor ze die aansturen moet je tijdelijk de ExperiaBox eraan hangen.
Als de fout in de centrale zit, dan helpt resetten van je modem ook niet helaas :(

paulvdwal wijzigde deze reactie 01-02-2018 10:01 (4%)

• Jumpman
quote:
paulvdwal schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:00:
[...]

Wat bij mij dus hielp was een dlm reset, maar daar heb je dus een monteur voor nodig.
En inderdaad, voor ze die aansturen moet je tijdelijk de ExperiaBox eraan hangen.
Als de fout in de centrale zit, dan helpt resetten van je modem ook niet helaas :(
Nu de ExperiaBox V8 opgezocht en eraan gehangen, en inderdaad hetzelfde probleem.

De monteur komt nu langs, maar met twee routers getest en beide op 12,5 Mbit blijven hangen, gaat hij in mijn apparatuur niets vinden, denk ik.

Jumpman wijzigde deze reactie 01-02-2018 10:37 (13%)

• robinmolen
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 21-03 16:03
quote:
krakendmodem schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:33:

Inderdaad, je betaalt per ''activatie'' van het kastje.
Als iemand 4x een STB op zijn abbo heeft kan hij maximaal 4x activeren maar daarna op elke xperiabox bruikbaar.
Helaas niet op een andere netwerk, misschien is dit nu veranderd maar toen was dit niet mogelijk.
Ik heb 3stb en betaal er 1, 2 meegenomen van een oud adres wat nu nog kpn heeft maar niet voor mijn kastjes betalen _/-\o_ 8)7

• sll
  • Laatst online: 20:34
Ik heb nu Telfort DSL, maar ik ga verhuizen. Op mijn nieuwe adres (nieuwbouwappartement) kan Telfort alleen maar glasvezel leveren :? Worden er geen telefoonlijnen voor DSL meer opgeleverd in nieuwe woningen?

Ik heb de snelheid niet echt nodig, maar ga straks met glasvezel wel iets meer betalen (26 euro -> 30 euro).

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:04
quote:
sll schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 18:25:
Ik heb nu Telfort DSL, maar ik ga verhuizen. Op mijn nieuwe adres (nieuwbouwappartement) kan Telfort alleen maar glasvezel leveren :? Worden er geen telefoonlijnen voor DSL meer opgeleverd in nieuwe woningen?

Ik heb de snelheid niet echt nodig, maar ga straks met glasvezel wel iets meer betalen (26 euro -> 30 euro).
Nieuwbouw wordt vaak niet meer voorzien van koper, alleen glas en coax.
Als er wel glasvezel en koper aanwezig zijn levert Telfort alleen op glas.

• Sjah
  • Laatst online: 23:09
Zijn er ook nieuwbouwwijken, die niet eens coax krigen, slechts glas?

Sjah wijzigde deze reactie 01-02-2018 19:11 (3%)

Specs

• franssie
  • Registratie: februari 2000

franssie

Save the albatross

Nadat 5 jaar geleden mijn telfort modem begon te bokken (internet kwijt) een fritzbox tweeedehand gekocht. Deze werd instabiel qua WIFI dus maar eens de beurs getrokken en een nieuwe fritz!box 7590 gekocht. Heerlijk vers internet, helemaal weer snappy met mijn 10 mbit verbinding.

Voor glas is er dacht ik een apart topic?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Jumpman
quote:
Jumpman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:06:
[...]

Nu de ExperiaBox V8 opgezocht en eraan gehangen, en inderdaad hetzelfde probleem.

De monteur komt nu langs, maar met twee routers getest en beide op 12,5 Mbit blijven hangen, gaat hij in mijn apparatuur niets vinden, denk ik.
Ik verwacht ook hier dat een DLM reset de oplossing gaat zijn.

Hier een stukje uitleg wat interessant kan zijn voor volgende die hier tegenaan loopt.

Intrainen is een normaal proces dat na installatie van een nieuwe modem (of het weer inschakelen van het modem als deze langere tijd niet in gebruik is geweest) plaatsvindt. DLM (Dynamic Line Management) is een systeem dat, heel in het kort, de lijn monitort en zo nodig fijnregelt om tot een zo gunstig mogelijke verhouding snelheid/stabiliteit te komen. Als gebruiker erger je je aan een lijn met een hoge snelheid maar met een slechte stabiliteit, maar evengoed aan een lijn met een lage snelheid en een meer dan uitstekende stabiliteit. DLM probeert hierin een gemiddelde te vinden. Natuurlijk gebeurt dat niet op een paar procent nauwkeurig, maar bij grote afwijkingen in snelheid of stabiliteit kijkt DLM wat er aan de hand is en regelt zo nodig bij. Dat bijregelen wordt afgesloten met een reset van het modem. Gewoonlijk vindt deze reset ergens tussen 01.00 uur en 04.00 uur plaats. Uit ervaring weet ik dat DLM pas na 3 à 4 dagen een definitieve instelling voor de lijn heeft gevonden. Of er al of niet een reset heeft plaatsgevonden zie je aan de "Showtime" die je bij de DSL-informatie in het modem af kan lezen. Een door DLM uitgevoerde reset zou niet moeten leiden tot uitval van het modem. Is de snelheid van de lijn oké en is de stabiliteit goed dan zal DLM met tussenpozen nog een controle uitvoeren, constateren dat alles er goed uitziet, en verder geen actie ondernemen. DLM wordt op alle ADSL- en VDSL-lijnen van KPN toegepast.

Als de nachtelijke resets na een aantal nachten stoppen, en uit de DSL-informatie in het modem blijkt dat de snelheid van de lijn (actual rate versus attainable rate) en de stabiliteit van de lijn (bijvoorbeeld 0 (geen) CRC-errors) goed zijn dan is de oorzaak DLM geweest en is er geen modem-probleem. De op jouw adres te verwachten maximale snelheid kom je te weten via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search.

• franssie

franssie

Save the albatross

Goed verhaal maar deze
quote:
Jumpman schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:58:
[...]
<>De op jouw adres te verwachten maximale snelheid kom je te weten via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search.
klopt hier voor geen meter, nooit gedaan. Ik haalde ooit 17 en nu 10 maar zij zeggen max 1.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
@Telfort Webcare Hoe zijn jullie in staat om van iets simpels. Wijzigen naam en bank gegevens na het overlijden van haar man. Zo'n drama te maken. Het adres en alles blijven gelijk en toch moet er een overlijdensakte gestuurd worden. Vervolgens zijn jullie in staat om die kwijt te raken. Ronduit schandalig. Kunnen jullie niet met wat meer zorg en empathie tewerk gaan! Ambtenaren, verzekeraars en banken doen het zelfs beter. Hoop dat je hier iets kan betekenen, want er worden mensen hier wanhopig van.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• franssie

franssie

Save the albatross

@Frogmen altijd dat soort documenten scannen en per email versturen. Is bij mij nog nooit geweigerd.

• Frogmen
  • Niet online
quote:
franssie schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:46:
@Frogmen altijd dat soort documenten scannen en per email versturen. Is bij mij nog nooit geweigerd.
Is gedaan er is zelfs een ontvangst bevestiging maar ze zijn het kwijt. 8)7 8)7 8)7

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Het webcare account heeft hier al lange tijd niet gereageerd. Ik denk dat je je bericht beter via Twitter kan sturen, mocht je zo'n account hebben (en is anders snel aangemaakt).

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

quote:
+1 voor Twitter. Desnoods account maken. Telefonische helpdesk is hopeloos voor door soort dingen. Steeds weer een heel vriendelijke eerstelijns onbenul.

In mijn geval heeft Twitter Webcare mij wel goed geholpen.

• Frogmen
  • Niet online
quote:
vliegnerd schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 18:33:
[...]

+1 voor Twitter. Desnoods account maken. Telefonische helpdesk is hopeloos voor door soort dingen. Steeds weer een heel vriendelijke eerstelijns onbenul.

In mijn geval heeft Twitter Webcare mij wel goed geholpen.
Heren dank voor de tip ik ga aan de slag.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:53
quote:
paulvdwal schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Monteur is geweest:
DLM Reset, en weer prima!

[afbeelding]

En de VVDSL heeft ook sinds vandaag weer een nieuwe conrete datum: 23-02-2018
Zien of het dit keer wel echt wordt doorgevoerd ;)
Al lijkt het mij wel sterk dat ze in 1 dag 183 kasten upgraden.

[afbeelding]
Die datum is uiteraard niet de datum dat ze fysiek upgraden, maar de datum dat de leverstraat opengaat voor de nieuwe apparatuur.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat er 183 kasten tegelijk open worden gezet, maar het kunnen er wel heel veel zijn uiteraard. En los daarvan kan het verdeeld zijn over heel week 8. Dan staan ze gewoon allemaal op die vrijdag. Makkelijker voor grafieken en dergelijke.

Waar haal je dit plaatje trouwens vandaan?

• antidote
  • Nu online
@Barre73
Plaatje komt van https://vvdsl.robinflikkema.nl/

Wat betekent opengaan van de leverstraat -gaan dan vernieuwde kasten op de nieuwe snelheid over?
Pagina: 1 ... 53 54 55 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*