De hardware:
FRITZ!Box 7360, firmware 6.52.
Arcadyan HMB2260, UI 0.18.21, Software/SDK 4.2.6_16, routed mode (gister toevallig een update binnen gehad, probleem was al eerder).
Het probleem:
Als we de HMB2260 aanzetten geeft hij alleen zwart beeld en geen geluid, terwijl de tv gids en de rest van het apparaat wel werkt. We kunnen zien welk programma op tv zijn en wanneer we op de groene knop op de afstandsbediening drukken om naar het begin van het programma te gaan werkt dit wel gewoon. Netflix werkt ook gewoon, het is alleen het live tv kijken wat niet werkt. Met de Experiabox V8 werkt de HMB2260 wel gewoon, maar dat is voor ons geen permanente optie om andere redenen.
Wanneer is het ontstaan:
Goede vraag. De fritzbox was al een hele tijd zonder problemen op 6.52. Ik heb een korte tijd een Sony 4k Android tv gehad, toen ik de HMB2260 hierop aansloot moest hij een software update doen. Dat zou toeval kunnen zijn. We zijn weer terug gegaan naar onze oude tv (een IPS tv komt er bij mij niet meer in
Al geprobeerd:
1. Reset van de HMB2260, waarna hij zijn software opnieuw op moest halen. Dit ging niet via de Fritzbox, dus de Experiabox er weer even tussen gezet. Dit heeft het niet opgelost bij de Fritzbox.
Nog te proberen:
1. Reset van de fritzbox.
2. Mijn vriendin overtuigen dat live tv kijken zo 1989 is.
- Edit -
Ik heb op mijn 6.52 Fritzbox het Telfort VDSL profiel (zonder IPTV, want dat is bridged ipv routed) gekozen en ben vanuit daar de IPTV vlan en instellingen toe gaan voegen aan de configuratie export.
Resultaat: De eerste 5 minuten na een router herstart doet de IPTV het, daarna valt het tv signaal weer weg (groene knop 'bekijken van begin' werkt nog wel dan).
Weet iemand welke instelling in de Fritzbox ik moet veranderen om deze timeout na precies 5 minuten te stoppen?
Edit 2:
Het is gefixt! job_h in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"
[ Voor 29% gewijzigd door job_h op 08-11-2016 23:07 ]
Ik heb een 7360 op firmware 6.30. Dat zwarte beeld ben ik ongeveer twee maanden geleden eens tegengekomen. Als ik me goed herinner heb ik de ontvanger stroomloos gemaakt gedurende minimaal een minuut, toen ging die gewoon weer opnieuw updaten (wel via de FB, de Experia heb ik alleen de eerste paar dagen gebruikt maar verder nooit). Er staat me bij dat ik tegelijkertijd ook een andere HDMI poort op de tv gebruikt heb, maar waarschijnlijk was dat niet eens nodig.job_h schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:35:
Al geprobeerd:
1. Reset van de HMB2260, waarna hij zijn software opnieuw op moest halen. Dit ging niet via de Fritzbox, dus de Experiabox er weer even tussen gezet. Dit heeft het niet opgelost.
2. Puur toevallig doet hij het soms wel.
Vreemd dat hij het bij jou soms wel doet. Is er niks wat er op die momenten anders is dan normaal?
Ik overweeg Telfort, maar op hun website spreken ze alleen over Internet Standaard (40/4) en Extra (80/8). Is jouw 50/5 een oud abonnement en je nieuwe '100Mbit pakket' de praktische snelheid van het 80/8 pakket op jouw adres?ThinkPadd schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:27:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Wel een bijzonder aantrekkelijk aanbod dat je gekregen hebt trouwens. Zouden ze zoiets ook aan nieuwe klanten willen aanbieden? Maandag maar eens bellen
Toen ik een jaar geleden klant werd was het ook 40/4 wat ik heb afgenomen. Hele tijd op 34Mbit gezeten omdat ik nog aan de centrale (op 1014m afstand) hing en dus niet sneller kon. Sinds dat ik een anderhalf maand geleden ofzo op een wijkkast veel dichter bij zit geeft m'n modem als max. snelheid 52Mbit aan (en de attainable, oftewel max. technische haalbare snelheid 112Mbit).Tommert38 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:18:
[...]
Ik overweeg Telfort, maar op hun website spreken ze alleen over Internet Standaard (40/4) en Extra (80/8). Is jouw 50/5 een oud abonnement en je nieuwe '100Mbit pakket' de praktische snelheid van het 80/8 pakket op jouw adres?
Wel een bijzonder aantrekkelijk aanbod dat je gekregen hebt trouwens. Zouden ze zoiets ook aan nieuwe klanten willen aanbieden? Maandag maar eens bellen
Het nieuwe pakket heb ik nog niet, maar het is in dit topic al gebleken dat je met 80/8 in de praktijk een 100Mbit haalt. De upload van 30Mbit ligt een beetje aan of je die snelheid kunt halen en een kwestie van geluk
Vergeet trouwens https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/telfort niet, als je via die link klant wordt dan kun je de daar weergegeven cashback krijgen
Telfort heeft momenteel geen actieaanbod, in tegenstelling tot álle andere xDSL aanbieders. 20 jaar Telfort mag best gevierd worden met korting voor ons, toch
Ik zit op 446 meter van de straatkast volgens Breedbandwinkel en kan over mijn lijntje dus 112Mbit halen volgens het modem. Gaat bij jou dus ook helemaal goed komen qua snelheid waarschijnlijkTommert38 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:16:
Ik zit 337 meter van de straatkast (volgens breedbandwinkel), dus dat is in ieder geval positief met betrekking tot de snelheid, lijkt me.
Telfort heeft momenteel geen actieaanbod, in tegenstelling tot álle andere xDSL aanbieders. 20 jaar Telfort mag best gevierd worden met korting voor ons, toch? De cashback dekt enkel de aansluit-/administratiekosten, dus hopelijk kunnen ze wat voor me betekenen.
Voorwaarde is wel dat ik net als bij Ziggo momenteel de router in Bridge modus wil kunnen zetten en al mijn verkeer wil afhandelen in mijn pfSense Router icm Ubiquite Accesspoint.
Grote vraag is alleen even hoe en of dat gaat werken met de interactieve TV. Ik heb dat dingen gelezen over VLAN's instellen, en Routed IPTV. Welke wordt nu gebruikt, en is dit makkelijk te configureren in een losse router?
Wil namelijk geen dubbele NAT en zulk soort lelijke configuraties...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Hopelijk lost een verse variant dit op.
Sinds paar weken een zeer vaak uitvallende internet- en telefoonverbinding, waarschijnlijk te wijten aan het modem dat op sterven na dood is, vermoed ik.
*Update*
Nieuwe modem draait inmiddels een aantal dagen en heb geen klachten meer gehad. Oude modem was dus inderdaad overleden. In de webui kan ik ook alles weer instellen (nu wel zichtbaar).
[ Voor 16% gewijzigd door DeTjuk op 11-10-2016 15:49 . Reden: update ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Je kan kiezen:Saeverix schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:56:
Ik zit eraan te denken om over te stappen op Telfort Internet + TV aangezien we in onze wijk een VDSL upgrade naar 90Mbit hebben gehad.
Voorwaarde is wel dat ik net als bij Ziggo momenteel de router in Bridge modus wil kunnen zetten en al mijn verkeer wil afhandelen in mijn pfSense Router icm Ubiquite Accesspoint.
Grote vraag is alleen even hoe en of dat gaat werken met de interactieve TV. Ik heb dat dingen gelezen over VLAN's instellen, en Routed IPTV. Welke wordt nu gebruikt, en is dit makkelijk te configureren in een losse router?
Wil namelijk geen dubbele NAT en zulk soort lelijke configuraties...
1: Je krijgt een Experiabox V8 die via een verborgen menu in Bridge is te zetten. Vervolgens hang je je eigen router erachter en log je daarmee in op het Telfort netwerk. Met wat getweak krijg je vervolgens je tv ook wel aan de gang.
2: Je koopt een modem die geschikt is voor Vectoring VDSL (Marktplaats, heb je ze voor een paar tientjes, bijvoorbeeld een Fritzbox 7360) en stelt via die modems je internet en TV in.
Ik neem aan dat je voor optie 1 gaat. Dan moet je even hier rondzoeken, er zijn meerdere gebruikers die het al aan de gang hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 04-10-2016 18:07 ]
Om een of andere reden kreeg ik de oude config niet correct geladen waardoor zowel internet als IPTV het niet deden, maar het is nu gelukt, inclusief routed iptv op firmware: 06.69-41457 BETA.--- Weitere Verbesserungen in FRITZ!OS 6.69-40929 ---
DSL:
Behoben - Synchronisationsprobleme an VDSL-100-Vectoringanschlüssen
Op dit moment draait hij op DSL versie 1.100.135.7 en het duurt waarschijnlijk een paar weken voor ik zeker weet of hij stabiel is.
Mocht iemand anders dit ook willen proberen, dan heb ik eventueel een blanco config file beschikbaar die je in kan laden..
was een vraag, is nu gelukt
[ Voor 50% gewijzigd door Illusion op 08-10-2016 16:24 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Kan weer bellen, maar ledjes phone 1 en 2 branden niet meer..... sip.stuntcalls kan ik niet meer registeren
Heb wel recent een mail van ze gehad, dat ze weer verbeteringen gingen doorvoeren.
[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 11-10-2016 09:37 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik ken dat, 'verbeteringen' voor de portemonnee van KPN-Telfort is een verslechtering voor de klant.OgWok schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:35:
Sinds vanochtend, lijkt het erop, dat Telfort Stuntcalls heeft dichtgetimmerd. Had net problemen met bellen en Zyxell gereboot, daarna uit/aan.
Kan weer bellen, maar ledjes phone 1 en 2 branden niet meer..... sip.stuntcalls kan ik niet meer registeren
Heb wel recent een mail van ze gehad, dat ze weer verbeteringen gingen doorvoeren.
Kan je niet beter een losse ATA of echte Voip-telefoon gebruiken, zodat je je onafhankelijk kan maken van de restricties van dat dure 'bellen'-product van Telfort?
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Bij mij werkt het nog (Cheapconnect / Freevoipdeal), maar heb naar aanleiding van posts in dit forum maar vast pro-actief een ATA gekocht, dus mocht de verbeteringOgWok schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:35:
Sinds vanochtend, lijkt het erop, dat Telfort Stuntcalls heeft dichtgetimmerd. Had net problemen met bellen en Zyxell gereboot, daarna uit/aan.
Heb telfort al gebeld maar die kunnen niets bespoedigen. Ook al uitgelegd dat ze hier binnenkort glasvezel gaan uitrollen waar KPN niet aan mee doet en dat ze beter sneller kunnen upgraden om klantverlies te voorkomen.
Ik ben die schamele 8mbit nu wel een beetje flauw maar glasvezel is mij gewoon te duur.
Moet bij die glasvezelboeren zelfs een extra tv pakket nemen ivm de kinderzenders die Telfort standaard levert.
Over uptime en storingen niets te klagen. Ik herstart het V8 modem eens per half jaar. Indien er toch eens een storing is duurt het niet lang voordat het opgelost is.
Ik ga dus niet weg bij Telfort maar wil wel sneller Internet... Als ik maar die 20mbit zou halen ben ik happy. Ga natuurlijk wel kijken wat een 40 of 50 mbit abbo me gaat kosten hahaha
Seriously? Nope, not a bit...
Wat heb je gekocht? Misschien iets wat ik ook maar eens moet overwegen.....eggda schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:54:
[...]
Bij mij werkt het nog (Cheapconnect / Freevoipdeal), maar heb naar aanleiding van posts in dit forum maar vast pro-actief een ATA gekocht, dus mocht de verbeteringdoorgevoerd worden, dan kan ik blijven bellen..
Ik heb deze ATA gekocht en met behulp van deze post werkt het met aparte providers voor voip-in en voip-uit.OgWok schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:14:
Wat heb je gekocht? Misschien iets wat ik ook maar eens moet overwegen.....
Enige probleem is waarschijnlijk van voip-in dat je het wachtwoord van Telfort niet meer kan achterhalen.eggda schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:53:
[...]
Ik heb deze ATA gekocht en met behulp van deze post werkt het met aparte providers voor voip-in en voip-uit.
Dan kan je je nummer laten porteren naar Budgetphone of CheapConnectOgWok schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:13:
Enige probleem is waarschijnlijk van voip-in dat je het wachtwoord van Telfort niet meer kan achterhalen.
gevolg, alleen maar traag met sites laden.
Zojuist Google DNS ingesteld, en alles weer snel!
Wat me wel opvalt is dat ik, tot nu toe, de enige ben die last heeft van de update/verbetering van Telfort.... Wel is al eerder voorgekomen, dat Frtizbox eigenaars van Telfort het nieuwe SIP wachtwoord niet kregen.eggda schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:35:
[...]
Dan kan je je nummer laten porteren naar Budgetphone of CheapConnecten schakel je over op internet-only
Ik heb er geen last van, sterker nog, ben er eigenlijk wel blij mee. Want de telefonie module in het alles-in-een pakket van telfort kostte 2,50 euro per maand (30 euro per jaar). Nu de telefonie bij een externe voip provider ondergebracht is, kost dat maar 8,95 plus belkosten per jaar. Aangezien ik maar weinig bel met de vaste telefoon hou ik geld over.OgWok schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:30:
Wat me wel opvalt is dat ik, tot nu toe, de enige ben die last heeft van de update/verbetering van Telfort....
Ik heb een poging gedaan om mijn 7490 met firmware 06.52 om te zetten met behulp van deze handleidingen. Het is mij echter niet geluktThinkPadd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:48:
[...]
Vandaag even mee bezig geweest, vond het eerst niet nodig, maar had vandaag in de woonkamer nog een netwerkaansluiting nodig, maar die was al in gebruik door de settopbox en met de standaard Telfort IPTV setting werkt een switch dan niet. Dus toch maar even config zitten hacken zodat ik er een domme switch tussen kon zetten.
Met jouw instructies is het gelukt, maar was even zoeken hoe het met die checksum zat.
Ik heb nog de volgende aanvullende instructies (misschien je post even aanpassen om deze punten er nog in te verwerken, zag namelijk dat er vanaf Telfort forum ook naar je post werd gelinked):
- Tooltje om checksum opnieuw te berekenen download je hier: http://www.mengelke.de/Projekte;fb_vbs.zip
- ZIP-file uitpakken. Je hebt alleen fb_calcsum.vbs nodig, de rest kun je verwijderen.
- Config van huidige Telfort setup exporteren: System --> Backup --> Save (geen password ingeven). Dit is je backup voor als het misgaat). Daarna Fritz!box op 'XS4ALL'-profiel (geen IPTV) instellen
(Internet --> Account information) waarna je het profiel weer exporteert Dit wordt de config die je gaat bewerken.- Config bewerken volgens jouw stappen (VPI e.d.).
- Na bewerken sleep je de config op het .vbs bestand. Deze geeft dan een melding dat de checksum niet klopt. De nieuwe checksum geeft hij ook. Deze kopieer je.
- Vervolgens ga je in je .export configuratiebestand helemaal naar onderen. Daar staat iets als
**** END OF EXPORT 8ABF9625 **** de roodgemarkeerde waarde vervang je door de nieuwe checksum die het tooltje heeft gegenereerd. Vervolgens bestand weer opslaan en je kunt hem importeren op je Fritz!box (System --> Backup, tabje 'Restore').- Fritz!box gaat nu rebooten, na een minuut of 2-3 heb je weer internet en TV.
Werkt deze manier nog met de huidige firmware?
Op 6.69beta werkt het in ieder geval niet 1 op 1.jan groen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:55:
[...]
Ik heb een poging gedaan om mijn 7490 met firmware 06.52 om te zetten met behulp van deze handleidingen. Het is mij echter niet geluktHij maakt wel weer verbinding met het internet maar geeft verschillende foutmeldingen.
De checksum berekenen kan nog wel met bovengenoemd tooltje, maar ik heb in de configuratiefile alle IPTV blokken van XS4all in het Telfort profiel moet zetten, ipv alleen de VPI/VCI van Telfort in het XS4all profiel. Dat was een stuk meer werk, maar nu werkt het wel in routed mode.
Tip: exporteer een telfort en een XS4all profiel, en gebruik een editor met compare mogelijkheid om de verschillen te zoeken.
Welke foutmeldingen krijg je eigenlijk? En wat werkt er allemaal wel / niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Illusion op 13-10-2016 23:35 ]
7490 met 6.52 is toch al weer een stuk nieuwer als wat ik heb. Ik heb het draaiend op een 7360 met 6.30.jan groen schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:55:
[...]
Ik heb een poging gedaan om mijn 7490 met firmware 06.52 om te zetten met behulp van deze handleidingen. Het is mij echter niet geluktHij maakt wel weer verbinding met het internet maar geeft verschillende foutmeldingen.
Vandaag ging m'n upgrade/verlenging naar Internet Extra in:

Niet slecht voor een lijntje wat op papier 80/8 zou zijn
[ Voor 73% gewijzigd door ThinkPad op 14-10-2016 07:40 ]
Heel mooi, je krijgt meer dan waarvoor je betaalt. Ik geniet er ook al geruime tijd van, en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Van tevoren was ik enigszins bang dat het tv signaal relatief slecht zou zijn (vergeleken met de vorige provider: ziggo), maar daar is niks van gebleken. Telfort is een blijvertje.ThinkPadd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:35:
Niet slecht voor een lijntje die op papier 80/8 zou zijn
Wat zijn je DSL log waardes? Attainable rates?ThinkPadd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:35:
[...]
7490 met 6.52 is toch al weer een stuk nieuwer als wat ik heb. Ik heb het draaiend op een 7360 met 6.30.
Vandaag ging m'n upgrade/verlenging naar Internet Extra in:
[afbeelding]
Niet slecht voor een lijntje wat op papier 80/8 zou zijn
Mijn lijn zit op attainable 80/30 en haal op speedtest.net 75/20. Zou wel fijn zijn als ik ook daadwerkelijk die 30 zou kunnen halen net als jij.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Zie ThinkPadd in "Het grote xDSL-topic"nMad schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 07:47:
[...]
Wat zijn je DSL log waardes? Attainable rates?
Mijn lijn zit op attainable 80/30 en haal op speedtest.net 75/20. Zou wel fijn zijn als ik ook daadwerkelijk die 30 zou kunnen halen net als jij.
De lijn kan dus nóg sneller, maar wordt door de DSLAM begrensd
[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 14-10-2016 08:48 ]
Nice! Echt mooie snelheden zeg.ThinkPadd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:02:
[...]
Zie ThinkPadd in "Het grote xDSL-topic"
De lijn kan dus nóg sneller, maar wordt door de DSLAM begrensd
Vraag me af waarom die van mij dan op 20 mbps zit met 30 attainable. Ik gebruik een Zyxel P-2812HNU-F1 in brigde modus met daarachter een Netgear Nighthawk AC1900 als router.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
| Upstream | Downstream | |
|---|---|---|
| Actual Data Rate | 31691 (Kbps.) | 111214 (Kbps.) |
| Attainable Rate | 34732 (Kbps.) | 119510 (Kbps.) |
En ik haal meestal 100/25
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Interessant... ik 'hoor' 40/4 VDSL te hebben, maar er staat dat ik 50/5 heb (mijn attainable staat op 30/20).
Voel ik een upgrade golf aankomen?
Wijzigingen kunnen volgens mij alleen maar bij het afsluiten van een nieuw jaarcontract. Ik begrijp jouw standpunt, maar dat van Telfort snap ik ook wel. Je zou nu gewoon kunnen verlengen (krijg je met wat onderhandelen nog een mooie korting ook), als je pech hebt dan is de snelheid in je nieuwe huis ruk, maarja dan zit je er gelukkig nog maar een halfjaar aan vast. Als het meezit kun je daar gewoon 100Mbit/s halen en kun je je huidige abbonement meenemenkeko12 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:01:
Ik vind de klantenservice toch echt wel ruk. Ik heb thuis 30 mbit (oud abonnement). 110 is bij mij thuis haalbaar. Telfort verhoogt dus wel mijn tarief naar 24 euro/het bedrag van een 40-mbitverbinding, maar ze verhogen niet de snelheid en kunnen dat ook niet, tenzij ik een nieuw contract afsluit. Dat laatste wil ik dan weer niet, omdat ik over half jaar verwacht te verhuizen en nog niet weet wat voor verbinding je daar dan hebt...
Was bij mij ook zo sinds ik november vorig jaar klant ben geworden bij Telfort.Pilovali schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
Interessant... ik 'hoor' 40/4 VDSL te hebben, maar er staat dat ik 50/5 heb (mijn attainable staat op 30/20).
Voel ik een upgrade golf aankomen?
40/4 op papier en 50/10 in de praktijk.
Niks nieuws dus
[ Voor 91% gewijzigd door ThinkPad op 14-10-2016 11:21 ]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb 50/5 op papier (papier als in: op Mijn Telfort). Op VDSL.ThinkPadd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:18:
Was bij mij ook zo sinds ik november vorig jaar klant ben geworden bij Telfort.
40/4 op papier en 50/10 in de praktijk.
Niks nieuws dus
Als ik iets wil bestellen staat er dit:

Als ik naar Mijn Telfort ga > Abonnement > Abonnement wijzigen, dan staat er dit:

Beetje apart toch?
Upgraden via de site moet je sowieso niet doen, via de telefoon kun je een veel beter aanbod uitonderhandelen
Je kunt je zelfs gratis laten terugbellen: ThinkPadd in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"
Ik wil ook geen upgrade doenThinkPadd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:25:
Geen idee, dat portal kom ik nooit.
Upgraden via de site moet je sowieso niet doen, via de telefoon kun je een veel beter aanbod uitonderhandelen
Je kunt je zelfs gratis laten terugbellen: ThinkPadd in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20"
Mijn attainable wordt gecapped op 30 Mbps ('maar' 613 meter van de centrale). Ik heb dus een topic aangemaakt op het Telfort forum en ik ging dus kijken welk abonnement snelheid ik werkelijk heb. Blijkbaar is het 50/5 Mbps geworden
EDIT: Ik heb mezelf laten terug bellen en ze zeggen dat de lijn er perfect uit ziet, en dat de snelheid altijd een beetje lager is dan de abonnement. 20 Mbit verschil
[ Voor 12% gewijzigd door Pilovali op 14-10-2016 12:19 ]
Ik heb zelf ook een abo op 40/4 voor € 24, in het portaal staat 50/5 en in de praktijk is het 50/10 en surf nu een half jaar voor € 0 per maand omdat ik halverwege mijn jaarcontract weer een jaar heb verlengd (dus eigenlijk een half jaar verlenging).Pilovali schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:22:
[...]
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb 50/5 op papier (papier als in: op Mijn Telfort). Op VDSL.
Als ik iets wil bestellen staat er dit:
[afbeelding]
Als ik naar Mijn Telfort ga > Abonnement > Abonnement wijzigen, dan staat er dit:
[afbeelding]
Beetje apart toch?
Mij hoor je niet klagen. Het abo loopt tot juni 2017 en zal in maart nog eens bellen of er weer wat te ritselen valt
Het deel 15.10.16_2305.export is uiteraard de datum en tijd
Dus als je zoekt op FRITZ.Box Fon WLAN 7360 dan moet je hem vinden.
De opslagplaats is waar je het zelf aangeeft/aangegeven hebt
Dat klopt, daar ben ik nu ook achter, achteraf ook wel logisch eigenlijk.Illusion schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 05:56:
Zit ie niet in de standaard download-map van je browser?
Ik vroeg het alvorens te upgraden naar 6.52. Normaal ben ik niet zo van de verandering en 6.30 was ook reuze stabiel hier, maar ik kwam erachter dat in de nieuwe firmware ook nieuwe skins voor de Fritzfon zitten, die wilde ik wel eens zien.
Weet je dat wel zeker? Bij voortijdige verlenging is het nieuwe contract een aanvulling op de oorspronkelijke termijn, maar geen vervanging. Dat is ook altijd een eeuwige discussie op fora zoals kassa en radar over telefoon providers.Pedro_Newbie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:27:
Ik heb zelf ook een abo op 40/4 voor € 24, in het portaal staat 50/5 en in de praktijk is het 50/10 en surf nu een half jaar voor € 0 per maand omdat ik halverwege mijn jaarcontract weer een jaar heb verlengd (dus eigenlijk een half jaar verlenging).
[ Voor 38% gewijzigd door grun93 op 16-10-2016 08:33 ]
Ja, in mijn telfort staat ook als einddatum 26 juni 2017, dus precies een jaar na verlening, mijn vorige contract zou lopen t/m december 2016grun93 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:37:
Weet je dat wel zeker? Bij voortijdige verlenging is het nieuwe contract een aanvulling op de oorspronkelijke termijn, maar geen vervanging. Dat is ook altijd een eeuwige discussie op fora zoals kassa en radar over telefoon providers.

Ik zie trouwens dat internet extra nu 100/8 is?

Alleen verder op de site staat nog 80/8
Dat is heel mooi, als dat permanent blijkt te zijn. Tot nu toe ging ik er altijd vanuit dat het ook op ieder moment weer afgelopen kon zijn.Pedro_Newbie schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:47:
Ik zie trouwens dat internet extra nu 100/8 is?

Als is echter via de site een nieuw abonnement wil afsluiten heb ik alleen de keuze 40/4 en 80/8
Helaas kan ik hier niet sneller dan plm. 75Mbit (zit in een flat met wat gare manipulatiekasten op 420 meter van de straatkast)
Ik zit hier nog wat op te kauwen, hoe is het je trouwens gelukt om halverwege een jaarcontract te kunnen verlengen? Normaal gesproken kan dat niet zover van tevoren? Op de internet pagina's van Telfort staat weliswaar dat het vanaf 6 maanden van tevoren kan, maar dat gaat uitsluitend over mobiele abo's, niet over internet en tv pakketten.Pedro_Newbie schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:27:
Ik heb zelf ook een abo op 40/4 voor € 24, in het portaal staat 50/5 en in de praktijk is het 50/10 en surf nu een half jaar voor € 0 per maand omdat ik halverwege mijn jaarcontract weer een jaar heb verlengd (dus eigenlijk een half jaar verlenging).
Zelf loopt mijn tv+internet abo in februari af en sta dan opnieuw voor de keuze. Misschien dat ik tegen die tijd m'n mobiele abo ook wel naar Telfort over wil hevelen vanwege combivoordeel.
De klantenservice zegt dat dat komt omdat ik geen pluspakket heb maar dit lijkt me niet de oorzaak. Ik heb nooit iets veranderd. Bovendien moet ik de laatste tijd alleen maar meer geld betalen. Voorheen 31 euro, nu 35 euro.
Weet iemand hier meer over? Klopt het dat in het internet + iTV pakket geen Begin gemist zit?
Wij hebben internet + iTV (geen pluspakket) en begin gemist is gewoon te bekijken(mits die optie er bij staat natuurlijk), maar is afhankelijk van welk programma. Sommige zoals Expeditie Robinson moet je voor betalen. Alles op NPO is sowieso gratis.Philflow schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:47:
Ik heb Telfort Interactieve TV. Normaal gesproken had ik altijd de optie om Begin Gemist te gebruiken. Tegenwoordig als ik het indruk krijg ik de melding "dit valt niet in uw abonnement" en werkt het niet meer.
De klantenservice zegt dat dat komt omdat ik geen pluspakket heb maar dit lijkt me niet de oorzaak. Ik heb nooit iets veranderd. Bovendien moet ik de laatste tijd alleen maar meer geld betalen. Voorheen 31 euro, nu 35 euro.
Weet iemand hier meer over? Klopt het dat in het internet + iTV pakket geen Begin gemist zit?
Ja precies. Bij mij werkte dat ook altijd zo, tot vorige week.baronruud schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:14:
[...]
Wij hebben internet + iTV (geen pluspakket) en begin gemist is gewoon te bekijken(mits die optie er bij staat natuurlijk), maar is afhankelijk van welk programma. Sommige zoals Expeditie Robinson moet je voor betalen. Alles op NPO is sowieso gratis.
Thanks.
Ze geven nu de instructie om de software te resetten. Nu aan het proberen.
Edit: schijnt dat er meer mensen zijn met dit probleem. Telfort zoekt naar een oplossing.
[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 19-10-2016 14:34 ]
Ik heb nu het Telfort VDSL profiel (zonder iptv) ingeladen op mijn Fritzbox en ben handmatig de IPTV punten toe gaan voegen. Ik ben er nu achter dat de eerste 5 minuten nadat de modem aan gaat wel TV te kijken is en vermoed dat er daarna een timeout of iets dergelijks plaatsvindt.job_h schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:35:
Ik heb problemen met live tv kijken. De handleiding van Prolution werkte prima, ook na de update van de fritzbox naar 6.52. Prolution in "Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20" Maar nu geeft de MHB2260 alleen zwart beeld bij live tv kijken. Begin Gemist werkt wel bij de zenders waar mijn abonnement het toestaat.
Dit is (een gedeelte van) mijn huidige configuratie: https://www.dropbox.com/s...NA%205%20MINUTEN.txt?dl=0
(Ik heb geprobeerd niet relevante delen eruit te knippen en usernames/passwords te vervangen door #######. Als ik iets gemist heb hoor ik t ook graag
Mijn vraag:
Weet iemand toevallig welke instelling ik zou moeten veranderen om niet na precies 5 minuten zonder beeld/geluid te zitten?
P.S.
Liander heeft zojuist de stroomkabel voor onze deur doormidden gekregen en de beveiliging van de hele straat is eruit geklapt. Ik kan dus nu even niks testen of m'n modem uitlezen
Edit:
[ Voor 3% gewijzigd door job_h op 08-11-2016 23:07 ]
Het XS4ALL profiel zou trouwens ook moeten werken, dus dat zou je kunnen testen met je IPTV, echter heb je dan ff geen internet connectiviteit.
Zitten er verder nog switches, powerline e.d. tussen de fritzbox en je hmb2260? Zo ja, kan je die er tussenuit halen?
Anders heb ik evt een werkende (verder blanco) iptv configfile voor je die met 6.69 werkt.
[ Voor 17% gewijzigd door Illusion op 21-10-2016 00:19 ]
Bij mij werkt het wel en dat heb ik ook gemeld, maar toen draaide hier nog v6.30. Afgelopen weekend is de Fritzbox alsnog geupgrade naar v6.52 met het Telfort IPTV profiel. Geen centje pijn met tv kijken.job_h schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:49:
Ik heb een tijdje terug gepost dat de IPTV op de MHB2260 in combinatie met de Fritzbox 7360 op firmware 6.52 niet werkte.
[...]
Ik heb nu het Telfort VDSL profiel (zonder iptv) ingeladen op mijn Fritzbox en ben handmatig de IPTV punten toe gaan voegen. Ik ben er nu achter dat de eerste 5 minuten nadat de modem aan gaat wel TV te kijken is en vermoed dat er daarna een timeout of iets dergelijks plaatsvindt.
Ik heb dezelfde ontvanger met dezelfde firmware. Op die settings pagina staat ook nog onderaan bridged-mode. Aan het Telfort IPTV profiel is verder niks veranderd. Nu begrijp ik eerlijk gezegd weinig van dat hele iptv gebeuren, dus ik vertel maar gewoon waarvan ik denk dat het misschien van invloed is.
- de kabel van de Fritzbox naar de ontvanger zit in poort 4;
- je schreef al eerder dat je de ontvanger niet via de Fritzbox kunt upgraden maar wel via de Experia. Dat vind ik vreemd, bij mij is de ontvanger wel geupgrade via de Fritzbox.
- jij zet de Fritz 's nachts uit, begrijp ik? De mijne draait 24/7. Zou niks uit mogen maken waarschijnlijk. De ontvanger en tv staan ook altijd aan, op standby.
inactivity_timeout = 5m;
ipv
inactivity_timeout = 0w;
Kijk eens of dat het probleem oplost.
Alleen het WiFi signaal is erg zwak nu in het huis.
Hoe zouden jullie dit het best oplossen? Kan ik een wifi-router kopen voor in de woonkamer en de getrokken utp kabel gebruiken vanaf de V8. Maar doet de interactieve tv-ontvanger het dan nog via het wifi-router.
Of is er een betere oplossing?
Signature
"Alleen het WiFi signaal is erg zwak nu in het huis".BMW_M3 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:17:
Sinds mijn verhuizing staat mijn arcadyan experia box v8 in de meterkast buiten de woning direct aan het isra-punt. De vorige bewoner heeft een UTP kabel getrokken naar de woonkamer. Hier heb ik nu mijn interactive TV kastje op aangesloten op poort 4 van het modem.
Hoe zouden jullie dit het best oplossen? Kan ik een wifi-router kopen voor in de woonkamer en de getrokken utp kabel gebruiken vanaf de V8.
Heb je nog een tweede utp kabel naar je woongedeeltde lopen?
- dan zijn er een paar oplossingen:
1 acces point plaatsen aan die utp (niet via wifi want dat halveert je bandbreedte) en V8 wifi kan je dan zelfs uitschakelen om minder je zelf weg te duwen. (telefoon en ITV blijven via V8 lopen.) (V8 regelt nog steeds je adressering enz (router)l)
2 LAN in LAN, V8 alleen gebruiken voor je telefoon en ITV Je tweede zelf gekozen router kan je dan volledig kiezen naar eigen behoefte en als je van provider of profider router wisselt ben je zo klaar met omwisselen en configuren omdat je huis netwerk er los van staat. (kabeltje prik en ip adres toekennen reserveren klaar.)
3) zo'n 230vac accespoint die via je 230netwerk (stopcontact) je internet signaal doorgeeft en via een accespoint in je stopcontact omzet in wifi signaal. (niet mijn favoriet, belasting op je groep geeft veld verhoging en kan storend werken op dat signaal., ik ben voor gebruik waarvoor het bedoeld is, electra leveren aan apparaten.
4) Koop een dual band router en een wifi - accesspoint. zet de 5 Ghz band op voor beneden (snel en minder bereik ) en de 2.5Ghz band op voor boven en zolder (wifi acces point op overloop koppelen aan je 2,5Ghz). Zo kan je tot boven een mooi bereik opbouwen. (Ze hebben ook waterdichte voor in je tuin!
"Maar doet de interactieve tv-ontvanger het dan nog via het wifi-router". nee die moet via een ITV ondersteunende router lopen en Telfort heeft die setup gegevens geloof ik nu afgeschermd dus het makkelijkste is gewoon die V8 daar voor laten staan.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
V8 en misschien al de V9 of V10.Laguna schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:30:
Wat voor modem levert Telfort eigenlijk tegenwoordig bij de 40/80Mbit varianten? Toen ik nog bij Telfort zat had ik een exemplaar van ZyXEL waar ik eigenlijk nooit problemen mee heb gehad.
(ik wilde een andere hebben dan de V8 (Kan Uiteraard Tegenvallen router)
Dit was enige maanden geleden, maar of de KPN router nu ook voor Telfort beschikbaar is? gewoon vragen of je iets anders mag dan die V8.
[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 21-10-2016 14:36 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
V9 en V10 is alleen bij KPN te krijgen.
En marktplaatsHvanderT schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:05:
Je krijgt een V8.
V9 en V10 is alleen bij KPN te krijgen.
Geen idee of die werken op een Telfort aansluiting btw ;p
Een tweede kabel is (al ruim een half jaar of langer?) niet meer nodig. Telfort gebruikt tegenwoordig routed iptv i.p.v. bridged.copykat schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:29:
[...]
"Alleen het WiFi signaal is erg zwak nu in het huis".
Heb je nog een tweede utp kabel naar je woongedeeltde lopen?
.......
"Maar doet de interactieve tv-ontvanger het dan nog via het wifi-router". nee die moet via een ITV ondersteunende router lopen en Telfort heeft die setup gegevens geloof ik nu afgeschermd dus het makkelijkste is gewoon die V8 daar voor laten staan.
Wat in dit geval goed zou kunnen werken is een accespoint met ingebouwde switch en IGMP-snooping op de UTPkabel aansluiten, en vanaf daar doorlussen naar de TV-ontvanger
Ik heb laatst bij iemand de "telfort wifi versterker" geinstalleerd: https://webshop.telfort.nl/nl/222985/wifi-versterker/ en die werkte eigenlijk verbazingwekkend goed, mits je geen rare geavanceerde functionaliteit nodig hebt. Zie ook dit topic: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99
Ok, toen ik onderzocht wat de best oplossing was om die V8 Wifi te omzeilen, was telefonie in augustus j.l. niet meer in een Fritzbox oid in te stellen (werd afgeschermd) en ITV wel overigens. misschien dat ik me daar in vergis.Illusion schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:34:
[...]
Een tweede kabel is (al ruim een half jaar of langer?) niet meer nodig. Telfort gebruikt tegenwoordig routed iptv i.p.v. bridged.
Wat in dit geval goed zou kunnen werken is een accespoint met ingebouwde switch en IGMP-snooping op de UTPkabel aansluiten, en vanaf daar doorlussen naar de TV-ontvanger
(ik vond de lan in lan handig, extra lanpoort over, (2 in V8 bezet en 4 vrij voor eigen gebruik in tweede. precies genoeg.) en ook geen gekloot meer als hun router er mee op hield.
IP-range naar je eigen netwerk instellen kan wel maar je moet alles handmatig omzetten om weer gereserveerde adressering te krijgen.
Uit eigen ervaring weet ik dat een V10 van KPN niet zal werken op een Telfort lijnHvanderT schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:13:
![]()
Geen idee of die werken op een Telfort aansluiting btw ;p
[ Voor 37% gewijzigd door job op 21-10-2016 20:00 ]
Dat is eigenlijk best zondeSpeedmaster schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:12:
[...]
Uit eigen ervaring weet ik dat een V10 van KPN niet zal werken op een Telfort lijn
Wat werkt er dan precies niet, eigenlijk?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Klopt maar er moet een profiel geladen worden vanaf de server en als ik het goed had was er ook iets met DHCP. In ieder geval, het werkt niet en je kan niks veranderen omdat de V10 aardig dicht is getimmerd.Richh schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 20:09:
[...]
Dat is eigenlijk best zondedat was juist een simpele switch geweest als je 5ghz wifi wil aan je Telfort-lijn...
Wat werkt er dan precies niet, eigenlijk?
Bedankt voor de tipProlution schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:12:
Je zou ook kunnen proberen om van scratch te beginnen, dus het XS4ALL (zonder IPTV) selecteren in je Fritz en deze exporteren. Mogelijk zijn er bepaalde zaken gewijzigd in de 6.52 firmware?
Het XS4ALL profiel zou trouwens ook moeten werken, dus dat zou je kunnen testen met je IPTV, echter heb je dan ff geen internet connectiviteit.
Ik zou heel graag je configfile ontvangenIllusion schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:18:
Als het eerst wel werkt, en na 5 minuten niet meer, dan denk ik aan problemen met igmp snooping.
Zitten er verder nog switches, powerline e.d. tussen de fritzbox en je hmb2260? Zo ja, kan je die er tussenuit halen?
Anders heb ik evt een werkende (verder blanco) iptv configfile voor je die met 6.69 werkt.
Ik heb een Netgear GS105E er tussen zitten, omdat ik eerder de tv nog in bridged ipv routed had en met VLAN's internet en iptv toch over 1 kabel stuurde. Maar nu staat hij na een reset alleen een switch te wezen zonder VLAN's.
Het Telfort IPTV profiel werkt inderdaad, dat is het probleem niet. Maar dat is bridged, dus komt het tv signaal maar uit 1 poort. Ik wil hem routed hebben, dus dat het tv kasje op hetzelfde netwerk kan als de rest van mijn apparaten. Bij XS4ALL werkt dit al zo en sinds een half jaar(?) kan dit ook bij Telfort, maar heeft AVM nog geen standaard config file voor de Fritzbox, dus moeten we in de config prutsengrun93 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 02:10:
[...]
Bij mij werkt het wel en dat heb ik ook gemeld, maar toen draaide hier nog v6.30. Afgelopen weekend is de Fritzbox alsnog geupgrade naar v6.52 met het Telfort IPTV profiel. Geen centje pijn met tv kijken.
Ik heb dezelfde ontvanger met dezelfde firmware. Op die settings pagina staat ook nog onderaan bridged-mode. Aan het Telfort IPTV profiel is verder niks veranderd. Nu begrijp ik eerlijk gezegd weinig van dat hele iptv gebeuren, dus ik vertel maar gewoon waarvan ik denk dat het misschien van invloed is.
- de kabel van de Fritzbox naar de ontvanger zit in poort 4;
- je schreef al eerder dat je de ontvanger niet via de Fritzbox kunt upgraden maar wel via de Experia. Dat vind ik vreemd, bij mij is de ontvanger wel geupgrade via de Fritzbox.
- jij zet de Fritz 's nachts uit, begrijp ik? De mijne draait 24/7. Zou niks uit mogen maken waarschijnlijk. De ontvanger en tv staan ook altijd aan, op standby.
Yesh, bedanktSpeedmaster schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:36:
Even een snel vergelijk met een configfile van een andere FB geeft op regel 433:
inactivity_timeout = 5m;
ipv
inactivity_timeout = 0w;
Kijk eens of dat het probleem oplost.
Edit:
Dat was het probleem inderdaad, geen mogelijkheid tot aanpassen. de V8 is veel openerSpeedmaster schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:17:
[...]
je kan niks veranderen omdat de V10 aardig dicht is getimmerd.
Sorry een beetje late reactie, ik was hier even weg.grun93 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:30:
[...]
Ik zit hier nog wat op te kauwen, hoe is het je trouwens gelukt om halverwege een jaarcontract te kunnen verlengen? Normaal gesproken kan dat niet zover van tevoren? Op de internet pagina's van Telfort staat weliswaar dat het vanaf 6 maanden van tevoren kan, maar dat gaat uitsluitend over mobiele abo's, niet over internet en tv pakketten.
Zelf loopt mijn tv+internet abo in februari af en sta dan opnieuw voor de keuze. Misschien dat ik tegen die tijd m'n mobiele abo ook wel naar Telfort over wil hevelen vanwege combivoordeel.
Ik had eens geïnformeerd naar Internet Extra maar de infrastructuur van KPN was nog niet op orde (straatkast moest nog geupdate worden). Ik kreeg toen het aanbod van 3 maanden gratis maar ben daar toen niet op in gegaan omdat het te weinig voordeel bood, te weinig snelheidsverbetering. Later belde ik nog eens voor iets anders en toen kwam degene van de helpdesk nog met de opmerking dat hij mij 3 maanden gratis internet mocht aanbieden bij verlenging, zag hij in de computer. Ik merkte toen op dat ik niet ging updaten en verlengen voor maar 3 maanden gratis. De medewerker vertelde mij dat het ook geldig was bij alleen verlenging. Ik vond dat niet voldoende, als het nou 6 maanden gratis was voor alleen verlenging dan zou ik het wel doen zei ik. De helpdesk medewerker ging toen meteen akkoord. Ik heb toen het voorbehoud gemaakt dat het meteen in moest gaan en niet na afloop van mijn lopende contract. Dat was ook oké en kreeg dit ook via de e-mail bevestigd.
Een klein beetje onderhandelen kan veel opleveren
[ Voor 4% gewijzigd door Pedro_Newbie op 22-10-2016 17:54 ]

Ligt 't aan mij, of zijn de SIP instellingen van de telefoon gewijzigd?
Sip 2 en sip 3 zijn bij mij nog van hartelust zelf te configureren.OgWok schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:35:
Ze hebben verbeteringen doorgevoerd om het gebruik van externe VoIP aanbieders af te sluiten.
Op mijn Zyxel kan ik configureren wat ik wil, SIP3 met Stuntcalls werkt gewoon niet meer..... welk nummer ik er ook mee bel krijg een afgesloten toon.knakworst schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:52:
[...]
Sip 2 en sip 3 zijn bij mij nog van hartelust zelf te configureren.
Is het niet zo, met de Zyxel, dat je wel 3 sip profielen aangemeld kan hebben, maar er maar 2 tegelijk kan gebruiken? (maw, je kan er geen 3 gelijktijdig toewijzen per 'phone'OgWok schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:07:
[...]
Op mijn Zyxel kan ik configureren wat ik wil, SIP3 met Stuntcalls werkt gewoon niet meer..... welk nummer ik er ook mee bel krijg een afgesloten toon.
Zelf heb ik Cheapconnect in de Zyxel staan, en dit gaat vooralsnog prima. (wel als sip1, gebruik geen telefonie van telfort meer)
Dat klopt. Sip 1 gebruikt Telfort (binnenkomend). Op sip 2 heb ik nog een oude ViopBuster account staan (niet in gebruik). Op sip 3 staat Stuntcalls en die weigert sinds de update te registerenReBr schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:58:
[...]
Is het niet zo, met de Zyxel, dat je wel 3 sip profielen aangemeld kan hebben, maar er maar 2 tegelijk kan gebruiken? (maw, je kan er geen 3 gelijktijdig toewijzen per 'phone'
Zelf heb ik Cheapconnect in de Zyxel staan, en dit gaat vooralsnog prima. (wel als sip1, gebruik geen telefonie van telfort meer)
Had even het idee, in augustus, toen Telfort het meldde, dat het zo'n vaart niet zou lopen; helaas. Gebruik nu Phone to Phone, via een Webpage van Stuntcalls om uit te bellen; maar is niet echt handig.
Is het een HDCP issue?
Wij hebben de stb ook via hdmi op de receiver aangesloten. Tv kan gewoon uit om radio te luisteren. Is het niet een reciever instelling?Olaf van der Spek schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:03:
Ik heb de TV via een receiver aangesloten op de Telfort STB. Radio luisteren met de TV in standby lukt echter niet, het lijkt erop alsof de STB detecteert dat de TV in standby gaat en dan geen HDMI signaal meer uitstuurt.. weet iemand hoe dit zit?
Is het een HDCP issue?
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Ik betaal nu 40,50 voor tv+internet extra, dat zou dan 47,50 worden, dat scheelt nogal. Er zit in dat laatste bedrag dan wel een vaste lijn, die ik niet kan gebruiken omdat ik een Fritzbox heb.Steeffoon schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:27:
Althans, ik betaal nu 36,50p/m. Dat pakket kan je niet meer kiezen als je moet verlengen... slechte zet naar mijn mening...
[ Voor 3% gewijzigd door grun93 op 25-10-2016 13:36 ]
Zo, dat zijn nog eens verhogingen, in mijn geval van € 24 voor basis naar € 30, dat is 25% verhoging.Steeffoon schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:27:
Voor degenen die alleen TV en internet willen en niet alles-in-1... het wordt duurder http://www.gsmhelpdesk.nl...ensten-tot-twee-pakketten. Althans, ik betaal nu 36,50p/m. Dat pakket kan je niet meer kiezen als je moet verlengen... slechte zet naar mijn mening...
Ik wist niet dat de inflatie zo hoog was
Basis is nu officieel 50Mbit en Extra 100Mbit
Dat wordt weer stevig onderhandelen aan het einde van het contract en anders maar weer even oriënteren op iets anders (hoewel die ook niet [veel] goedkoper zullen zijn)
[ Voor 3% gewijzigd door Pedro_Newbie op 25-10-2016 14:22 ]
Zeer slechte zet. Ik heb alleen internet en dat is afgelopen juni al verhoogd van 21.50 naar 24 euri, met geen verbetering qua snelheod en dan komend jaar naar 30 euro.... Quote uit het nieuwsbericht: "Volgens de provider zorgt dit voor overzicht en gemak voor de klant."Steeffoon schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:27:
Voor degenen die alleen TV en internet willen en niet alles-in-1... het wordt duurder http://www.gsmhelpdesk.nl...ensten-tot-twee-pakketten. Althans, ik betaal nu 36,50p/m. Dat pakket kan je niet meer kiezen als je moet verlengen... slechte zet naar mijn mening...
[ Voor 27% gewijzigd door Jumpman op 25-10-2016 14:39 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Probeerde net te zien wanneer ik kan verlengen bij ze, maar ik kan niet meer inloggen?
Tele2 heeft z'n prijzen ook al aangepast/verhoogd, voorheen kreeg je daar de eerste 3 maanden korting.
Misschien dat ik kan proberen de verkoop lijn te bellen, maar of dat nog zin heeft.
Vodafone ziet er qua prijzen trouwens erg interessant uit, verder heb ik daar nog niet in detail naar gekeken, zeker als je het combineert met TV en/of Vast Bellen.
Bij bestaande abonnementen zouden er wel mogelijkheden zijn voor korting, maar dat was bekend.
Ik ook niet. Beetje vreemd trouwens dat de bestaande klanten nog helemaal geen email gehad hebben (ik althans niet), hopelijk zijn de nieuwe abo's dan alleen voor nieuwe klanten?jan groen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:15:
Wat een waanzinnige prijs verhoging. Ik betaal nu 40,50 voor 80-8 en digitale tv. Ik ga dus echt niet 47,50 betalen.
[ Voor 12% gewijzigd door knakworst op 26-10-2016 08:34 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Voor nieuwe klanten wel, maar als bestaande klanten dan ook de huidige tarieven blijven betalen, valt het wel mee. Over de kwaliteit van de producten ben ik namelijk best tevreden.mhr-zip schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:35:
Dat is duur geworden dat telfort.
Dat telfort het gewoon probeert omdat ze denken dat het kan, daar heb ik op zich geen probleem mee, het is en blijft een commercieel bedrijf in een verzadigde markt (iedereen heeft al internet en/of tv en telefoon). Het blijft toch een beetje rondpompen van abonnee's tussen verschillende aanbieders. De winst voor de providers is dat er altijd een deel van de bestaande abonnee's is die niet actief op zoek gaat naar de goedkoopste aanbieder, maar gewoon blijft zitten.
"Alle bestaande abonnementen blijven zoals ze zijn, dus voor jou verandert er gelukkig niets. Dit is onze nieuwe lijn abonnementen, die vanaf gisteren zijn ingegaan voor nieuwe aanvragen en verlengingen."
In principe lijkt het me dat je volgens mij je contract gewoon door kan laten lopen voor hetzelfde bedrag, na die 12 maanden. Alleen zodra je een hogere snelheid wilt of dergelijke, zal je het 'nieuwe' tarief moeten betalen. Dat werkt namelijk met mobiele abonnementen ook zo. Hoop ik dan maar ;-)
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Het lijkt erop dat nieuwe klanten het voordeel van de bestaande klanten mogen gaan betalen. Teleurstellend.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort xDSL, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- Glasvezel: [Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie